Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:20:
Crysis is gewoon een vermakelijke, zeer goed uitziende shooter waar je lekker door de jungle sluipt en met de physics engine kunt spelen. Om het geheel een beetje op te leuken is er nog wat geld tegen acteer talent gegooid en voelt geheel als een technisch hoogstandje in z'n genre op het moment dat het spel uitgegeven werd.
Is het een technisch hoogstandje dat je middels creatief gebruik van je pakje een dorp vol soldaatjes uit kunt roeien zonder gezien te worden, zonder vuurwapens te gebruiken, en zonder dat er nog een gebouw staat als je het dorp verlaat? Zékers. Is het revolutionair? Niet echt.
Crysis Nano Suit is revolutionair... het heeft zeer veel invloed/impact op de gameplay en maakt een zeer breed scala aan strategieen mogelijk. Ben zoiets nog niet echt in andere games tegengekomen
Ook qua graphics, physics en AI scoort Crysis vrij hoog op de revolutionaire schaal imo. Indien gespeeld onder
DX9 met de High Quality patch (op 1 of 2 minder belangrijke settings @Q na alles @HQ) is de performance best te doen op een Core2 @3Ghz + 8800GTX waarmee ik hem uitgespeeld heb.
Revolutionair is echter alleen datgene wat door anderen nagedaan wordt omdat het nieuw is, eigenlijk. Doom was revolutionair als 3d FPS.
Credit daarvoor gaat naar Wolfenstein 3D, destijds gaargespeeld. Ook van ID trouwens

Wat vind je eigenlijk zo revolutionair aan Quake3 en Quake4 dan? Waren i.m.o. echt typisch evolutionair.
Half/Life zou je mss een revolutie kunnen noemen (hoewel ik Shogo MAD destijds duidelijk innovatiever vond, helaas ondergesneeuwd door HL marketing) maar HL2 was gewoonweg een stevige tegenvaller i.m.o. Zeer scripted, zeer lineair, geen vrijheid en zeer beperkt (tot geen) eigen strategieen mogelijk. Als die game niet afkomstig was uit de nogal (over)hyped Half/Life koker waar velen nostalgisch naar terugkeken dan was hij vrm beschouwd als middelmatig at best.
HL2 innoveert naast betere graphics eigenlijk nauwelijks t.o.v. het 6 jaar eerder uitgebrachte Half/Life.
Wat dat betreft zou ik FarCry wel als revolutie willen aanmerken
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz