[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
De verkoper vertelde mij dat ze niet of nauwelijks Samsung's verkopen, omdat dit een minder merk is dan de vergelijkbare merken zoals Panasonic en Sony. Het feit dat dit een betere zaak is, waardeer ik zijn input en ik ben dus zonder lcd onder mijn armen weer naar huis gegaan. Gezien dit een Samsung forums is hoop ik (onderbouwde?) advies van jullie te krijgen waarom dat wel/niet zo is. Dus, kraamt die vent onzin, is het allemaal subjectief (wat jezelf het mooist vind..en dus veel vergelijken), of heeft hij wel een puntje?
Sony's vaak duurder zijn dan vergelijkbare modellen van andere merken. Panasonic heb ik niet zoveel ervaring mee, het enige model dat ik eigenlijk echt ken en gezien/gebruikt heb is de LX700. Voor de rest ken ik het merk niet goed genoeg om erover te oordelen. Persoonlijk vind ik Samsung juist net wél een sterk merk in de zin van prijs/kwaliteit verhouding.

Hij kan wel een punt hebben in de vorm van analoge signaal-verbeter-technieken, waar de Bravia engine van Sony toch wel erg goed in is. Nadeel is dat je een duur model moet hebben wil er een goede Bravia engine in zitten, want de kwaliteit van de engine is ook afhankelijk van het model.
En nog iets, hij was overtuigd dat ik een plasma moest nemen (energie is maar 10% meer, betere responce, hogere contrast, nu ook in kleinere maten verkrijgbaar). Hoewel ik geen heel lcd vs plasma wil starten, in hoe verre heeft hij gelijk? Voor zover ik de tijd heb genomen om het na te gaan, klopt dit allemaal wel. Dus: waarom willen jullie nieuwkopers per se een lcd?
De keuze is, voor mij in ieder geval, te beperkt. Full HD 50" plasma schermen zijn schaars in de prijsklasse waarin ik zit. Daarnaast zitten ze met warmteproductie die vaak wordt afgevoerd met fans. De glossy panels die worden gebruikt staan mij totaal niet aan. Hoewel de LCDs deze trend ook gaan volgen, helaas.

Verder heb je nog het stroomverbruik voor de meesten. Mij boeit het niet, maar wat hij zegt is onzin imho. Vergelijk zelf eens:
Plasma: http://kieskeurig.nl/prod...803B2C125735D0049F4B4.htm
LCD: http://kieskeurig.nl/prod...EAE80C125734C0037166E.htm

520w tegenover 305w. Dit zijn natuurlijk maxima, maar dan nog denk ik dat het hoger uitvalt dan de 10%.

Ik wil gewoon een groter model dan ik eerst had, dus minimaal 40"+. Bij LCD is dat 46" en bij plasma is dat 50". 50" Full HD plasma's voor rond de € 1500 zijn lastig te vinden. Er is er eentje van Samsung die in de buurt komt (bovenstaande link), maar die is net € 280 te duur helaas.

En daar heeft hij wel een punt. De beste 50" TV is op dit moment, naar mijn mening, de Kuro plasma range. Probleem is alleen dat je voor een Full HD 50" Kuro meer dan € 5700 neer moet tellen. Dan koop ik toch liever een kwalitatief veel mindere Full HD 46" LCD voor €1500.

Full HD is voor mij een eis vanwege mijn HTPC gebruik, wat 80% van het totale gebruik in beslag neemt, naast 20% PS3/360 gebruik.
Om even in monopoly termen te praten: ik ben weer terug bij start en ga weer opnieuw beginnen met vergelijkingen (zucht)

Alvast bedankt voor de reacties!
Als je een foutloze LCD zoekt kun je het shaken. De perfecte LCD bestaat niet, vandaar dat er zoveel informatie over te lezen is en er zoveel fora / topics van zijn. Veel mensen zoeken iets wat niet te vinden is. Sowieso is op papier vergelijken van beeldkwaliteit vrij nutteloos. Je kunt het beste een paar modellen in een bepaalde prijsklasse selecteren aan de hand van 2 lijstjes: één met verplichte eigenschappen die de TV moet bezitten, en een lijst met concessies die je bereid bent te maken, en vervolgens in de winkel gaan kijken.

Geen enkele TV is perfect. Ik kan me er bijvoorbeeld niet aan storen dat de kleuren niet helemaal 100% zijn. Ik vind het veel belangrijker dat de beweringen vloeiend op het scherm worden getoond.
Disclaimer: dit is mijn mening hiervan!

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 19-03-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Gisteren ben ik vrolijk naar een betere beeld&geluid winkel gegaan, in de hoop informatie te krijgen over de nieuwe samsungs lcd's, al dan niet ze te zien. Dit omdat ik per se een Samsung wou, daar ik begreep dat het kwalitatief een goed merk is voor zijn prijsklasse.

De verkoper vertelde mij dat ze niet of nauwelijks Samsung's verkopen, omdat dit een minder merk is dan de vergelijkbare merken zoals Panasonic en Sony. Het feit dat dit een betere zaak is, waardeer ik zijn input en ik ben dus zonder lcd onder mijn armen weer naar huis gegaan. Gezien dit een Samsung forums is hoop ik (onderbouwde?) advies van jullie te krijgen waarom dat wel/niet zo is. Dus, kraamt die vent onzin, is het allemaal subjectief (wat jezelf het mooist vind..en dus veel vergelijken), of heeft hij wel een puntje?

En nog iets, hij was overtuigd dat ik een plasma moest nemen (energie is maar 10% meer, betere responce, hogere contrast, nu ook in kleinere maten verkrijgbaar). Hoewel ik geen heel lcd vs plasma wil starten, in hoe verre heeft hij gelijk? Voor zover ik de tijd heb genomen om het na te gaan, klopt dit allemaal wel. Dus: waarom willen jullie nieuwkopers per se een lcd?

Om even in monopoly termen te praten: ik ben weer terug bij start en ga weer opnieuw beginnen met vergelijkingen (zucht)

Dat de winkel waar jij naar binnen bent gestapt (de RAF) zegt dat Samsung schermen minder presteren als een x merk kan niet onderbouwd worden. Elke winkel heeft zo zijn of haar prijs afspraken, achter een verhaal van een verkoper zit meestel een onderliggende reden. Je kunt het zien dat wannneer je een PC koopt bij DELL je waarschijnlijk AMD-ATI spul aangeboden krijgt, en wanneer je bij HP binnenstapt zal je INTEL-NV aangeboden krijgen. Hetzelfde verhaal is ook zo bij verzekeringsmaatschappijen en autodealers of bijvoorbeeld hypotheek adviseurs! Zij hebben ook allen afspraken en dealtjes gesloten met bepaalde merken/fabrieken. Ik kan me best voorstellen dat de RAF dat heeft aangezien het een winkel keet is en geen alleen staande winkel waar er maar 1 of 2 zaken van zijn in NL. Dat je praat over dat de RAF een betere winkel is snap ik niet helemaal, óke, het is een goede winkel. Maar ik weet dat je in Amsterdam véél betere winkel`s kunt vinden waar er alleen maar in Amsterdam (of Rotterdam/Den Haag) 1 van is. Je zult daar wellicht een andere formule (winkel formule) te horen krijgen. Staar je dus niet dood op wat een salesmen verteld, hij wilt ook graag zijn bonus eind van het jaar krijgen ;).

Je zegt dat je het monoploy spel opnieuw moet spelen, maar ik denk dat je het potje hiervoor niet juist hebt gespeeld omdat je bijvoorbeeld al lang had kunnen vinden dat een plasma tegenwoordig niet zo heel veel meer verbruikt in vergelijking met een LCD scherm. Speel de ronde dus opnieuw, zoek de juiste informatie bronnen op, vergelijk ook de juiste informatie met de juiste waardes (even groot schermen vergelijken - dus geen 40" tegen een 46" vergelijken - als het gaat om energieverbruik.

Stel voor jezelf duidelijk eisen aan je scherm, en zoek een scherm die past bij jou wensen en aanbevelingen. Staar je niet blind op de verkoper of een topic medewerker maar neem het wél mee in jou beslissing!

Omdat ik zelf NOG geen scherm heb van Samsung kan ik ook geen onderbouwing geven van verschillende andere merken waarom Samsung beter is of slechter is. Wellicht dat een ander hier dat wel kan doen.

Succes!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:15:
Erg lastig om een tv te kiezen!!! denk dat ik maar wacht totdat die nieuwe serie van samsung het licht ziet
Die heeft inmiddels al het licht gezien maar nog niet in de EU :(, wel heb ik foto`s gezien waar de kwaliteit echt súperieur van is (USA versie)! Ook de zwart waarde is zwaar(t) verbeterd!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

camera schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:30:
Als ik via de D MENU>Channel>Auto Store kanalen in scan stopt de TV bij kanaal 57 en reset de TV.

Als ik D MENU> Channel> Manual Store kies kan ik alle kanalen inlezen behalve kanaal 57. Als ik kanaal 57 kies en probeer in te lezen stopt de tuner ca 20 seconden en daarna schakeld de tv uit en weer aan.

[....]

Ik heb er weer een mail achteraan gezonden. Telefonisch deelde Samsung mij inderdaad mee dat DVD-T door Samsung in NL niet wordt ondersteund. Ik moest maar een klacht indienen als ik het daar niet mee eens ben.
Heb je nog iets gevonden / een klacht ingediend? Ik heb hetzelfde probleem (Den Haag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:48:
Ik heb ook de 40F84BD en heb ook last ban de horizontale balken in de achtergrond die van boven naar beneden lopen bij halfdonkere achtergronden. Nu las ik in eerdere posts dat een monteur langskwam om een softwareupdate te doen en dat dit probleem pas onlangs bij samsung bekend was. Is Samsung normaal gesproken snel met updates voor hun LCD TV's, of kan ik beter ook maar een monteur laten komen?
Koop eerst ff n paar goede scartkabels. Daar ligt echt heel vaak het probleem, de afscherming van die kabels. Meestal verdwijnen de klachten als er andere kabels worden gebruikt
Banding op de F8 komt volgens mij nauwelijks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Gisteren ben ik vrolijk naar een betere beeld&geluid winkel gegaan, in de hoop informatie te krijgen over de nieuwe samsungs lcd's, al dan niet ze te zien. Dit omdat ik per se een Samsung wou, daar ik begreep dat het kwalitatief een goed merk is voor zijn prijsklasse.

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Vaak kicken mensen hier op specs, maar "vergeten" dan ff naar de specs van n plasma te kijken.
Een plasma heeft bijvoorbeeld een native contrast van 10.000:1 en de nieuwe series hebben 15.000 tot 30.000:1.
Een lcd heeft zo'n 1500:1 tot 2500:1 native, dus geen advertentiepraat over dynamisch.
Een lcd heeft een refreshtime van zo'n 5ms (en dan heb je zo'n beetje de snelste). Bij een plasma is dit minder dan 1 ms.
Lcd fans beginnen dan maar over verbruik van een plasma of over inbranden.

Vaak beginnen mensen met een lcd (kleinere maten en die zijn goedkoper) en ik hoor toch vaak klachten. Mensen zijn lang niet allemaal tevreden met het beeld.
Een hoop mensen kopen later een plasma en die zijn wel bijna allemaal tevreden. Het komt echt heel zelden voor dat iemand van een plasma naar een lcd gaat.
(lees bijvoorbeeld het panasonic plasma forum maar s over hoe tevreden men daar is over hun tv).

Maar het gaat natuurlijk uiteindelijk wat jij zelf wilt en vindt.
Ik ben blij dat de verkoper jouw dit zei, zodat je misschien ook s n plasma gaat testen.

Je moet dus n paar tv's echt gaan testen door je eigen spullen mee te nemen (xbox360 of ps3) en dan kijken welke het mooiste beeld geeft en die koop je.

Ik persoonlijk vind het beeld van een plasma veel mooier en n plasma is veel beter om op te gamen (geen ghosting, betere zwartweergave en spetterende maar natuurlijke kleuren).

Er zijn op internet een hoop mensen die heel hard roepen wat het beste is, maar als je vraagt welke ervaringen ze hebben, dan blijkt ineens dat ze net 2 maanden aan hun eerste hdtv zitten of dat ze er nog eentje moeten kopen!
Ik heb 2,5 jaar gegamed op een 30 inch Iiyama en nu een half jaar op een 50 inch plasma. Toen ik de plasma ging kopen, wilde ik eigenlijk n samsung full hd lcd maar toen ik de tv's ging testen, vond ik de plasma veel mooier.
Ik gebruik mn plasma als scherm voor xbox360, hd dvd's kijken en als monitor voor mn pc. Tv kijken doe ik hier niet op en kijk dus bijna alleen hd content. Ik game zo'n 2 uur per dag.

Nogmaals: gewoon verschillende tv's echt testen (niet naar die demo's zitten te turen en zelf de beeldinstellingen veranderen op die tv's!), zowel lcd als plasma en dan kopen wat je zelf het mooiste vindt.
Ik kan niet zeggen wat jij mooi moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:25:
[...]

Jouw tv staat dan nog in shop-mode en daarom onthoudt die de instellingen niet en zet die ze zelf terug.
En dit is het truukje om te switchen: Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.
hardstikke bedankt!!! ik ga het vanavond gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.samsung.com/us...=LNT4681FX/XAA&fullspec=F

een samsung in de usa met 5 ton contrast lol. Ze worden wel erg creatief met meten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:10:
[...]

Koop eerst ff n paar goede scartkabels. Daar ligt echt heel vaak het probleem, de afscherming van die kabels. Meestal verdwijnen de klachten als er andere kabels worden gebruikt
Banding op de F8 komt volgens mij nauwelijks voor.
Mijne is via HDMI aangesloten en ff een paar HDMI kabels kopen past helaas niet in mijn budget. Het was een kabel van €40 en volgens de HiFi zaak geschikt voor 1080p.
Als het nauwelijks voorkomt betekent dus wel dat er gevallen bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:01:
[...]
Mijne is via HDMI aangesloten en ff een paar HDMI kabels kopen past helaas niet in mijn budget. Het was een kabel van €40 en volgens de HiFi zaak geschikt voor 1080p.
Heb je de banding bij iedere bron dan? Dan moet je gewoon n monteur langs laten komen.
Het zou mooi zijn als je probleem door n update is te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:01:
[...]
Je hebt wel een F-serie Samsung TV maar een paar HDMI kabels kun je niet betalen :?
Bovendien kost een beetje HDMI kabel ongeveer een tientje op internet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb de Samsung LE-22 S 81 B op het oog als slaapkamer toestel.
De 22 is 1680 x 1050, vanaf 26 inch 1366 x 768.

Wordt aangesloten op analoog signaal.

Als ik puur naar resolutie kijk,is het nu aan te raden de 26 inch te nemen?
De 22 inch zou 16:10 doen ipv 16:9 las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je de extra grootte zou kunnen betalen zou je die kunnen nemen zonder verlies van kwaliteit. De resolutie van de 22" variant mag dan wel hoger zijn, maar op zo'n schermgrootte, en al helemaal met simpele analoge TV, zie je daar helemaal niets van, het scherm moet alleen maar meer interpoleren waardoor alles lelijker wordt, maar op 22" zie je dat dus toch niet.

Met de lagere resolutie van het 26" model ga je er dus niets op achteruit gezien de grootte en het signaal.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Dus samengevat, 22 of 26 maakt toch weinig uit in kwaliteit ondanks het resolutie verschil.
Heb liever de 22 inch omdat het niet zo groot hoeft te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Trebbors op 20-03-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:00:
[...]

Je hebt wel een F-serie Samsung TV maar een paar HDMI kabels kun je niet betalen :?
Bovendien kost een beetje HDMI kabel ongeveer een tientje op internet.
TV heb ik gewonnen en om nu zomaar geld aan wat kabels uit te geven als ik niet weet waar het aan ligt...ook al is het maar een paar tientjes.
Ik heb maar 2 bronnen, mijn PS3 en een digitale TV receiver. Ik kijk erg weinig TV, dus weet niet of hij het daar wel doet. Zal dat eens in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken de 23LE82B. Maar de PC/VGA-ingang werkt niet, en PIP ook niet.

Op beide specificaties heb ik 'm gekocht hoewel PIP minder belangrijk is. Heb her en der al gelezen dat PIP bij Samsung niet overal werkt. Stom. Maar dat de PC/VGA-ingang niet werkt is erg vreemd.

Hoe ik ook aansluit en met welke schermmodus: het maakt niet uit. Het begint er eigenlijk al mee dat PIP of PC in het menu overal grijs zijn en dus niet in te stellen.

Er is veel meer grijs en onbruikbaar in het menu:

PC
PIP
Geluidskeuze
Reset
Spelmodus: uit
Thuisbioscoop-pc: uit
Hdmi-zwartnivo: laag

..en in de bronlijst zijn alleen TV, Ext1 en Ext2 goed. Alle overigen zijn grijs en onbruikbaar.

Waar ligt dit nu aan? Hoe krijg ik vnl de PC/VGA-ingang werkend?

Ben al in het service-menu op zoek gegaan naar een instelling. Kan niks vinden. Moet ik weer Samsung bellen? Dit is potdomme al een tv waar ik 6 weken op heb moeten wachten omdat de eerst geleverde een DOA (dead-on-arrival) was...

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dat pip kwam ik ook achter nadat ik m gekocht had. Dat werkt alleen als je via vga kijkt op een pc. staat ook in de handleiding, maar dan moet je wel ff goed zoeken.

Het domme is dat levensgroot op de doos staat dat ie PiP heeft, en ik en velen met mij denk ik, denken dan dat het gaat om 2 zenders tegelijkertijd te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Niet online
Ik had wel vantevoren gezien dat ie maar één tuner heeft, dus dat de PIP beperkt zou zijn. Oké.

Maar is die VGA/PC-ingang nu defect? Moet ik ermee naar Samsung?

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BraveWorld schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:12:
Ik heb sinds een paar weken de 23LE82B. Maar de PC/VGA-ingang werkt niet, en PIP ook niet.

Op beide specificaties heb ik 'm gekocht hoewel PIP minder belangrijk is. Heb her en der al gelezen dat PIP bij Samsung niet overal werkt. Stom. Maar dat de PC/VGA-ingang niet werkt is erg vreemd.

Hoe ik ook aansluit en met welke schermmodus: het maakt niet uit. Het begint er eigenlijk al mee dat PIP of PC in het menu overal grijs zijn en dus niet in te stellen.

PC
PIP
Geluidskeuze
Reset

..en in de bronlijst zijn alleen TV, Ext1 en Ext2 goed. Alle overigen zijn grijs en onbruikbaar.

Ben al in het service-menu op zoek gegaan naar een instelling. Kan niks vinden. Moet ik weer Samsung bellen? Dit is potdomme al een tv waar ik 6 weken op heb moeten wachten omdat de eerst geleverde een DOA (dead-on-arrival) was...
Ik heb sinds kort ook een samsung tv, en had deze aangesloten m.b.v. een vga/vga kabel. Aangezien ik alleen dvi op mijn videokaart heb, zat hier een converter op van vga naar dvi. Dit werkte niet.Na samsung te hebben gebeld, werd mij verteld dat ze alleen vga naar vga ondersteunen. Misschien heb jij dit ook. Ik heb btw een HDMI naar DVI kabel gekocht en dit werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
banding op F8 serie komt vaak voor. Bij mij ook, software update bij samsung nl is nu beschikbaar, dus even monteur bellen voor je banding. Komt namelijk op alle bronne voor!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:18:
banding op F8 serie komt vaak voor. Bij mij ook, software update bij samsung nl is nu beschikbaar, dus even monteur bellen voor je banding. Komt namelijk op alle bronne voor!

Gr
Bedoel je dat de softwareupdate op samsung.nl staat? Waar zie je die dan?
Anders idd een monteur, wordt dan maar een dagje vrij pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de LE40M86/7BD en 1:1 mapping als je je PC aansluit met een DVD<->HDMI kabel? Ik krijg het maar niet voor elkaar. ;( Ik heb een Radeon X1900XT, en heb het als volgt ingesteld: 'extend my desktop onto this computer' en de resolutie op 1920x1080.
Als ik Just Scan aanzet dan wordt er een kleiner oppervlakte op de TV gebruikt en is het nog steeds niet 1:1. Ik heb ook al even gekeken naar powerstrip, maar kom alleen beschrijvingen tegen hoe je met een VGA aansluiting 1:1 kunt krijgen.
Het rare is dat mijn PS3, die ook met een HDMI kabel aangesloten is, wel 1:1 mapping doet. Nja, zo heel storend is het niet, aangezien het tijdens het kijken van series en films niet zo opvalt, maar het is wel jammer dat het niet werkt.

edit:

w00t *O* Het werkt :) Refresh rate in de CCC op lager dan 60Hz zetten (50Hz in mijn geval), en de TV op Just Scan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 20-03-2008 21:25 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
BraveWorld schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:12:

PC
PIP
Geluidskeuze
Reset

Hoe sluit jij je pc aan op dit scherm dan? Ik hoor wel s mensen die een dvi naar vga proberen, maar dat werkt niet.
Doe een vga naar vga of liever een dvi naar hdmi (wel de overscan via instellingen van de videokaart eruit halen, anders worden je letters niet scherp).

Probeer ook s een andere kabel als je bijvoorbeeld wel een vga-vga kabel gebruikt. Ik kwam hetvolgende bericht tegen van iemand met precies hetzelfde probleem

Schweino
Bekijk myReact van SchweinoBekijk de gallery van SchweinoBerichten: 2293
Reg. datum: 24 april 2002
--------------------------------------------------------------------------------
Monteur is zojuist langs geweest en het bleek toch echt aan de VGA kabel te liggen..... Zijn kabel deed het prima, en de mijne niet dus op allebei mijn Samsung TVs. Vreemde is dat mijn kabel prima werkt op een JVC LCD TV.

Samsung LCD Tvs zijn dus erg kieskeurig mbt de VGA kabel die je gebruikt.

PC aansluiten op LCDtv (Samsung LE37M87)

Hopelijk werkt het.

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 20-03-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camera
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10-2012
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:58:
[...]

Heb je nog iets gevonden / een klacht ingediend? Ik heb hetzelfde probleem (Den Haag).
Er is een servicemonteur van Samsung langsgeweest om een banding probleem op de scart ingangen op te lossen en die ging er van uit dat daarmee ook het DVB-T probleem zou zijn opgelost. Toen dat niet het geval bleek heb ik met hem afgesproken dat hij het probleem intern aan de orde stelt en mij over het resultaat daarvan zal informeren. Dezelfde dag werdt ik teruggebelt met de vraag wat het serienummer van de LCD daarna heb ik nog niets gehoort. Ik ben wel van mening dat de dienstverlening van de technische dienst van Samsung uitstekend is: de service man kwam een paar uur nadat ik had gebelt al langs en het banding probleem is met de nieuwe firmware inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rondgezocht in dit topic, maar kom tegenstrijdige berichten tegen.. Ik ben aan het overwegen een M86/M87 te kopen, maar vraag me af of de digital out ook daadwerkelijk 5.1 signaal doorgeeft. Philips TV's geven dit bijvoorbeeld alleen als 5.1 door als het geluid op HDMI-3 binnenkomt. Op alle andere poorten wordt het 2-kanaals PCM... Iemand die uit ervaring kan vertellen hoe het bij Samsung zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij geeft de M86/87 ook alleen PCM door, maar ik weet het niet 100% zeker. Vanaf de F86 is het in ieder geval ook 5.1.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ferry34 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:14:
[...]

Hoe sluit jij je pc aan op dit scherm dan? Ik hoor wel s mensen die een dvi naar vga proberen, maar dat werkt niet.
Doe een vga naar vga of liever een dvi naar hdmi (wel de overscan via instellingen van de videokaart eruit halen, anders worden je letters niet scherp).

Probeer ook s een andere kabel als je bijvoorbeeld wel een vga-vga kabel gebruikt. Ik kwam hetvolgende bericht tegen van iemand met precies hetzelfde probleem

Schweino
Bekijk myReact van SchweinoBekijk de gallery van SchweinoBerichten: 2293
Reg. datum: 24 april 2002
--------------------------------------------------------------------------------
Monteur is zojuist langs geweest en het bleek toch echt aan de VGA kabel te liggen..... Zijn kabel deed het prima, en de mijne niet dus op allebei mijn Samsung TVs. Vreemde is dat mijn kabel prima werkt op een JVC LCD TV.

Samsung LCD Tvs zijn dus erg kieskeurig mbt de VGA kabel die je gebruikt.

PC aansluiten op LCDtv (Samsung LE37M87)

Hopelijk werkt het.
Klopt,

ik heb 2 verschillende VGA kabels gehad die niet werkten (beide gekocht van DealExtreme.com). Heb er vervolgens een gehaald van Computerland (dikke shielded kabel, met metalen connectoren) en die gaf geen enkel probleem. Ook heb ik nog een 4e kabel geprobeerd (een hele dunne met blauwe connectoren, vaak zitten die bij een tft scherm) en die werkt ook prima.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:02:
Ik heb rondgezocht in dit topic, maar kom tegenstrijdige berichten tegen.. Ik ben aan het overwegen een M86/M87 te kopen, maar vraag me af of de digital out ook daadwerkelijk 5.1 signaal doorgeeft. Philips TV's geven dit bijvoorbeeld alleen als 5.1 door als het geluid op HDMI-3 binnenkomt. Op alle andere poorten wordt het 2-kanaals PCM... Iemand die uit ervaring kan vertellen hoe het bij Samsung zit?
Ben hier ook nog steeds niet uit. Ik heb een M87 en krijg er geen 5.1 geluid uit als ik mijn xbox 360 via HDMI probeer door te lussen. Heb ooit een mail gehad van de helpdesk waarin staat dat het wel moet kunnen. Maar toen ik ze belde werd me weer verteld dat het niet kan.....

[ Voor 49% gewijzigd door Schweino op 21-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:02:
Ik zie net dat de M86-32" weer gekelderd is: http://www.redcoon.nl/ind...15005/Samsung_LE_32_M_86/

ik heb em ook maar ff toegevoegd aan de pricewatch:
pricewatch: Samsung LE32M86BD (32")

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben hier ook nog steeds niet uit. Ik heb een M87 en krijg er geen 5.1 geluid uit als ik mijn xbox 360 via HDMI probeer door te lussen. Heb ooit een mail gehad van de helpdesk waarin staat dat het wel moet kunnen. Maar toen ik ze belde werd me weer verteld dat het niet kan.....
Mij lukt het ook niet. De handleiding van de M87 zegt hier niets over, maar in de handleiding van de nieuwe A-serie staat wel expliciet genoemd: het doorlussen van audio gaat altijd gepaard met een downmix naar stereo. Lijkt me wel redelijk aan te nemen dat het "oudere" model de zelfde beperking heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 21-03-2008 11:46 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Schweino schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Hoe werkt dat dan?
Je stopt dan de hdmi uit de xbox360 in je surround en daar vandaan toch weer een hdmi naar de tv?
In dat geval zou je de andere hdmi ingang kunnen gebruiken om te kijken of t werkt.

Of doe je de hdmi in de tv en dan een optische out van je tv gebruiken? Ik dacht dat dat niet kon?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 21-03-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Misschien een algemene vraag, maar ben nu al maandan aan het sparen voor een lcd.
Ik wil graag een Samsung, en een full HD, niet groter dan 94 cm. Ik kwam zelf al een tijd op de Samsung LE37M87BD 94 cm Full HD TV.

Redelijk goede prijs en ik vind het design geweldig.
Ik denk ik vraag het toch maar even aan de Tweakers, dit is toch een goede tv? of is er iets speciaals aan wat ik moet weten (beter een andere omdat...)

Misschien een beetje rare vraag maar goed. Ik ga m zoiezo aansluiten op mn laptop, dus ik denk voordat ik zeker weten deze koop vraag ik het toch maar even

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste mensen,

Vanmiddag ff een vga-vga kabel gekocht zodat ik mijn laptop en pc op mijn sasmung le32m86 kon aansluiten. Ik krijg het echter niet voor elkaa. De tv vindt de pc (of laptop ) niet als ik met "source"door de inputs blader. Als ik de boeld met een s video kabel aansluit werkt het allemaal prima.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de LE 37 M 86 BD of de LE M 86 BD.
Ik ga hem veel gebruiken voor de PS3 en de XB360,maar de 40 inch heeft een glanslaag op het scherm en de 37 inch niet.Mijn vraag is dus is het nou mooier om te gamen op een scherm met glans of lijkt dat nou maar zo.De meeste LCD schermen in de MM bijvoorbeeld waarop een ps3 staat zijn niet glanzend dus ja ik weet nu even geen raad...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
ThePupD schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:46:
Misschien een algemene vraag, maar ben nu al maandan aan het sparen voor een lcd.
Ik wil graag een Samsung, en een full HD, niet groter dan 94 cm. Ik kwam zelf al een tijd op de Samsung LE37M87BD 94 cm Full HD TV.

Redelijk goede prijs en ik vind het design geweldig.
Ik denk ik vraag het toch maar even aan de Tweakers, dit is toch een goede tv? of is er iets speciaals aan wat ik moet weten (beter een andere omdat...)

Misschien een beetje rare vraag maar goed. Ik ga m zoiezo aansluiten op mn laptop, dus ik denk voordat ik zeker weten deze koop vraag ik het toch maar even

bedankt
Als je dit topic vanaf bladzijde één doorneemt, zou je een antwoord op je vraag kunnen extraheren. Het is een veel besproken model. De enige die een antwoord kan geven op je vraag, ben jijzelf. Dus morgen vroeg op, en naar de winkel om te vergelijken! Succes!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:11:
Ik ga hem veel gebruiken voor de PS3 en de XB360,maar de 40 inch heeft een glanslaag op het scherm en de 37 inch niet.Mijn vraag is dus is het nou mooier om te gamen op een scherm met glans of lijkt dat nou maar zo.De meeste LCD schermen in de MM bijvoorbeeld waarop een ps3 staat zijn niet glanzend dus ja ik weet nu even geen raad...... O-)
En voor jou hetzelfde advies. + Vragen bij de MM of er een PS3 op een glanzend schermpje aangesloten kan worden. En anders naar de betere speciaalzaak, die wel tijd voor je heeft.!

[ Voor 26% gewijzigd door Lumics op 21-03-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:11:
Ik kan het niet vergelijken met een LE37M86/7, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de PS3 op een LE40M86/7 er erg goed uit ziet :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben vandaag naar de MM geweest en heb daar een paar samsung lcd's bekeken. Omdat de prijzen nu aan het kelderen zijn zit ik te twijvelen tussen de 37M86 en de 37R81/82. Natuurlijk is dit geen moeilijke keus als geld geen rol zou spelen, maar dat doet het helaas wel. de 37M is FULLHD. Wat ik vaak lees is dat je op een 37" weinig voordeel hebt aan FULLHD. Klopt dit? Mannetje bij de MM beweerde dat FULLHD wel een wezenlijk verschil is op 37", maar hij kwam niet echt profesioneel over. En wanneer gebruik je nou eigenlijk FULLHD. Naar mijn weten zijn digitale uitzendingen 720i (toch?) en xbox360 heeft een 720p output... Wanneer gebruik je nu in hemelsnaam 1080P ? Bluray misschien? Maar ik ben toch niet van plan binnenkort bluray films te kopen gezien ze zo rond de E35 kosten. Ik hou het wel lekker bij 720P content op mijn laptop.

Dus eigenlijk mijn vragen:

- wanneer maak je gebruik van 1080(P)?
- zie je veel verschil op een 37" tussen HDReady en FULLHD?
- Heb ik voordeel met een 37M itt een 37R; tv gebruik ik voor afspelen van films op mijn laptop en mss in de toekomst voor xbox360 games...

ik wil namelijk ook graag een xbox360 kopen en daarom wat geld overhouden; wat betekend dat de 37R natuurlijk een betere keus is. Maar ik zou graag eerst wat advies van jullie willen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 weken geleden hield de helft van de lcd verlichting er mee op en 10 seconden later heel de tv. Tv is gerepareerd maar nu is alles traag, Het beeld hapert net alsof ik een film op mijn pc kijk die zo druk bezig is dat hij het niet bijhoudt. kan ik de tv weer terugsturen denk ik :(

Beeld is traag en schokkerig, ongeacht of ik nu dvd, of opgenomen films vanaf de dvd recorder kijk.
Digitale tv heeft het niet, en het is sinds de reparatie.

Iemand ook zo'n ervaring gehad?

P.S.

Samsung LE32S62B
LCD board is vervangen, en connectoren gereinigd volgens de reparatiebon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 23:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:26:

Ik ben vandaag naar de MM geweest en heb daar een paar samsung lcd's bekeken. Omdat de prijzen nu aan het kelderen zijn zit ik te twijvelen tussen de 37M86 en de 37R81/82. Natuurlijk is dit geen moeilijke keus als geld geen rol zou spelen, maar dat doet het helaas wel. de 37M is FULLHD. Wat ik vaak lees is dat je op een 37" weinig voordeel hebt aan FULLHD. Klopt dit? Mannetje bij de MM beweerde dat FULLHD wel een wezenlijk verschil is op 37", maar hij kwam niet echt profesioneel over. En wanneer gebruik je nou eigenlijk FULLHD. Naar mijn weten zijn digitale uitzendingen 720i (toch?) en xbox360 heeft een 720p output... Wanneer gebruik je nu in hemelsnaam 1080P ? Bluray misschien? Maar ik ben toch niet van plan binnenkort bluray films te kopen gezien ze zo rond de E35 kosten. Ik hou het wel lekker bij 720P content op mijn laptop.

- Heb ik voordeel met een 37M itt een 37R; tv gebruik ik voor afspelen van films op mijn laptop en mss in de toekomst voor xbox360 games...

ik wil namelijk ook graag een xbox360 kopen en daarom wat geld overhouden; wat betekend dat de 37R natuurlijk een betere keus is. Maar ik zou graag eerst wat advies van jullie willen...

Wat kost de 37M86 nu bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:13:
[...]

Wat kost de 37M86 nu bij de MM?
heb niet naar de prijs gekeken. ga alleen naar de MM om de tv's te bekijken, bestel ze daarna via internet :) . Volgens mij is ie het goedkoopst bij plasma-discounter of komplett. Check de pricewatch. Rond de 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Naar mijn weten zijn digitale uitzendingen 720i (toch?) en xbox360 heeft een 720p output... Wanneer gebruik je nu in hemelsnaam 1080P ? Bluray misschien? Maar ik ben toch niet van plan binnenkort bluray films te kopen gezien ze zo rond de E35 kosten. Ik hou het wel lekker bij 720P content op mijn laptop.
- 720i bestaat niet
- de xbox360 kan ook 1080p aan. Zowel spellen als HDWMV video
- Er zijn andere apparaten die 1080p aankunnen, zoals de PS3, blu-ray spelers en diverse mediatanks zoals de popcorn hour, en dit wordt alleen maar meer.

Ik zou persoonlijk dus voor een full-HD scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:49:
[...]
Bedoel je dat de softwareupdate op samsung.nl staat? Waar zie je die dan?
Anders idd een monteur, wordt dan maar een dagje vrij pakken :)
Je kunt het *helaas* niet zelf doen en het moet via een monteur. Gelukkig was mijn monteur onlangs bekend geworden met scroll banding en had hij een oplossing meegenomen op zijn laptop :).

Ik had een film aangezet waarbij het zichtbaar was (ingezoomd op een karakter en ja hoor er liepen balken over de achtergrond), hij voerde de update uit en vervolgens waren die niet meer zichtbaar! Het schijnt een probleem te zijn met de refreshrate software.

Greets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Samsung LE40N87 binnengekregen, samen met een vogel EFW6305 wallmount. Blijken de "gaten" waar normaal schroefdraad in hoort te zitten ({lijktme?) aan de verre zijkanten van het achterpaneel dicht te zitten..Deze heb ik echternodig voor het bevestigen van de wallmount.
Had van tevoren nog gecheckt of die wallmount geschikt was voor me monitor op vogels website.

Word ik geacht ddat stukje plastic gewoon door te lansen met een priem en daaronder een schroefdraad te vinden, of wat moet ik doen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:11:
Volgens mij geeft de M86/87 ook alleen PCM door, maar ik weet het niet 100% zeker. Vanaf de F86 is het in ieder geval ook 5.1.
Te bizar voor woorden. Ik zal eens naar de F86 en verder kijken dan, bedankt. Iemand die kan bevestigen dat de LE40F86BD bijvoorbeeld inderdaad 5.1 geluid doorgeeft via audio out?

Tussendoor, iemand een idee hoe het met input lag zit? Dat was eigenlijk de dealbreaker bij philips, voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04

ik heb zelf de 37m87

blu-ray films :P die zijn 1080p binnenkort haal ik zelf even een iterne blu-ray speler om dan zo via de computer naar de tv blu-ray films kan kijken(spelers zijn maar 119 euro dat scheelt aardig :) )

tja ik vind van wel dat het een groot verschil is

zoals ik al zei ik heb mijn tv aangesloten aan mijn computer via dvi>hdmi kabel en dat werkt super hier met films en games :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

^^Ik wil m'n tv aansluiten op mijn laptop met dvi-hdmi kabel... ik kan toch wel op volledig beeld bekijken? dus niet dat hij een zwarte rand aan elke kant om het beeld geeft, ik heb het niet over de beste kwaliteit maar het kan dan toch wel gewoon beeldvullend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
De 6 serie in het wild:
http://www.fuelslut.net/ihost/files/17006/TVMenu.JPG

Luxaflex iemand? :p De zwartwaardes zijn verbeterd door de coating te vervangen met een glossy coating. Ik ben er niet echt een voorstander van maar het is niet anders.

http://i69.photobucket.co.../IamColossus/IMG_0348.jpg
http://www.fuelslut.net/ihost/files/17006/TVInvincible1.JPG
http://www.fuelslut.net/ihost/files/17006/TVInvincible2.JPG
http://www.fuelslut.net/ihost/files/17006/TVInvincible3.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 22-03-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben expres voor de matte gegaan ipv de glossy. ik hoef me haar niet te kammen ofzo bij donkere scenes:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 23:03
Ik heb de nieuwe Samsung modellen eens bekeken (op deze site), maar kwam niet echt veel te weten over de technische zaken van de LE32A557 en de LE32A559; kan deze als input 1080P op de HDMI hebben of is het beperkt tot 1080i (zodat je het niet 1:1 kan aansturen over de HDMI-poort)?

[ Voor 19% gewijzigd door Jorn1986 op 23-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jorn1986 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:34:
Ik heb de nieuwe Samsung modellen eens bekeken (op deze site), maar kwam niet echt veel te weten over de technische zaken van de LE32A557 en de LE32A559; kan deze als input 1080P op de HDMI hebben of is het beperkt tot 1080i (zodat je het niet 1:1 kan aansturen over de HDMI-poort)?
Ik heb de handleiding van de 5 series doorgelezen, en bij het tabelletje "aansluiten op de PC" staat netjes 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:12:
[...]

Je kunt het *helaas* niet zelf doen en het moet via een monteur. Gelukkig was mijn monteur onlangs bekend geworden met scroll banding en had hij een oplossing meegenomen op zijn laptop :).

Ik had een film aangezet waarbij het zichtbaar was (ingezoomd op een karakter en ja hoor er liepen balken over de achtergrond), hij voerde de update uit en vervolgens waren die niet meer zichtbaar! Het schijnt een probleem te zijn met de refreshrate software.

Greets.
OK, dus als ik het "scroll banding" probleem aangeef, dan zouden ze het moeten kennen bij Samsung. Ga ik binnekort eens ff bellen, want het stoort van tijd tot tijd toch wel!
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar maanden een 32S81B op de slaapkamer.
nou vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen dat als je bijv. 4 drukt op de afstandsbediening dat hij naar rtl4 gaat, nu moet ik 04 drukken en dat werkt op een één of andere manier niet prettig.
In de gewone menu's kan ik dit niet terug vinden, maar misschien weet iemand of je het in het service menu kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:15:
Nou vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen dat als je bijv. 4 drukt op de afstandsbediening dat hij naar rtl4 gaat, nu moet ik 04 drukken en dat werkt op een één of andere manier niet prettig.
Als je op 4 drukt hoort hij ook naar RTL4 te gaan, welliswaar met enige vertraging. Wanneer je een tweecijferig kanaal indrukt met je AB, bijvoorbeeld 04 dus, is deze vertraging niet aanwezig. Tenminste dit is mijn ervaring met de meeste moderne TV's.

In de openingspost van dit topic heb ik iets gelezen over een zgn "zap tijd" ik denk dat je het hier moet zoeken. Hieronder de uitleg welke in de openingspost staat.

In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico
Om in het servicemenu te komen dien je de volgende handelingen te verichten met je afstandbediening:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv's is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

Via het service menu : (opsommingen van mogelijkheden [afhankelijk van TV])

* (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
* (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee als ik alleen de 4 in druk kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurd echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt een 37m86 te bestellen online.
Op kieskeurig.nl zie ik zat sites staan waar hij leverbaar is.
Welke van deze sites is goed betrouwbaar,2 jaar garantie ect,en meerdere belangrijke dingen.
Mijn vraag is eigenlijk waar hebben jullie een LCD of Plasma besteld.
Het is namelijk de 1st keer dat ik iets waardevols online besteld,normaal gesproken altijd in de winkel,maar de prijzen in de winkel zijn aanzienlijk hoger... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Laatst online: 15:49
@viper337
Volgens mij is er dan een defect aan je TV, zoiets heb ik nog nooit gezien, bij geen enkel merk

@thesixt
Kijk eens bij plasma-discounter.nl
Ik ben zelf van plan hier ook te kopen, bij de shopsurvey staan goede beoordelingen over deze shop

[ Voor 3% gewijzigd door XtremeDesign op 24-03-2008 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was het verschil tussen de R81-82 series en de R86-R87 series? 1-2 is Europeans en de 6-7 Amerikaans? Want uiterlijke verschillen hebben ze niet. Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het is een UK model, voor zover ik weet. Daar wordt hij verkocht in ieder geval. Vandaar ook de DVB-T tuner erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:54:
nee als ik alleen de 4 in druk kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurd echt niks.
Met de knop: -/-- op je AB kan je kanaal kiezen met 1 of 2 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:07:
Het is een UK model, voor zover ik weet. Daar wordt hij verkocht in ieder geval. Vandaar ook de DVB-T tuner erin.
Is dit echt het enige verschil? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:16:
Net een Samsung LE40N87 binnengekregen, samen met een vogel EFW6305 wallmount. Blijken de "gaten" waar normaal schroefdraad in hoort te zitten ({lijktme?) aan de verre zijkanten van het achterpaneel dicht te zitten..Deze heb ik echternodig voor het bevestigen van de wallmount.
Had van tevoren nog gecheckt of die wallmount geschikt was voor me monitor op vogels website.

Word ik geacht ddat stukje plastic gewoon door te lansen met een priem en daaronder een schroefdraad te vinden, of wat moet ik doen?

thnx
Laat ik je vraag maar beantwoorden dan. Ik had hetzelfde bij de R72B op m'n slapakamer. Bleek dat ik de verkeerde mount had besteld, de Vogel's mounts moeten 1 op 1 op je TV passen. Staat aangegeven op de website welke mount je moet hebben voor welke TV.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:02:
[...]

Is dit echt het enige verschil? :/
Welke verschillen wil je nog meer? Het frame van de TV is hetzelfde, er zit alleen een andere module op het moederbord geschroefd, ten behoeve van freeview ontvangst in de UK.

De eerste winkels in NL bieden de nieuwe Samsungs al aan! Hier de prijzen, met wat oude prijzen ter indicatie van de marges die de winkel hanteerd.

Samsung LCD televisie LE40A552
€ 1.210,60
Andere winkel die hem voor €1035 verkoopt
Andere winkel die hem voor €1070 verkoopt

Samsung LCD televisie LE37A656
€ 1.270,65

Samsung LCD televisie LE40N86
€ 1.300,07

Samsung LCD televisie LE40A656
€ 1.530,50

Samsung LCD televisie LE46A552
€ 1.654,30
Andere winkel die hem voor €1420 verkoopt
Andere winkel die hem voor €1450 verkoopt

Samsung LCD televisie LE46A656
€ 1.963,18

Samsung LCD televisie LE40F86
€ 2.193,61

De LE46A552 vind ik een nette prijs hebben! Dat is toch wel een interessante serie als je kijkt naar een budget 46" monitor.

[ Voor 23% gewijzigd door Roet op 24-03-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wow! Die prijzen zien er echt goed uit! :) Nu nog kijken of een Series 5 40" of 46" model wordt, of een Series 6 40" model. De prijzen zijn gewoon beter dan die van de huidige series.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja maar dat moet ook wel, want de algemene prijs voor TVs zakt ook heel snel op dit moment. Erg gunstig, vooral de 46" voor €1420 is best relaxt! Daarbij komt nog dat met de huidige schermen, All Mall nieteens zo goedkoop is. De uiteindelijk laagste marktprijzen kunnen dus zomaar lager uitvallen.

De 46" 5 serie in het wild, met toch een mat scherm schijnbaar? Check ook het zilveren lijntje aan de onderkant, dat was op de pers foto's niet zo goed te zien.
http://i214.photobucket.com/albums/cc55/mzjc/ead9344f.jpg

De remote is nu ook pianoblack en heeft een backlight :D.
http://mt11.quickshareit.com/share/100_47947cb27.JPG

[ Voor 67% gewijzigd door Roet op 24-03-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe samsungs 32" zijn dus 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers.
Ik heb een samsung LE40N87 en een vogel EFW6305 muurbeugel. Nu heb ik ontdekt (met het voorboren van 6mm gaten :P ) dat de wand een 7cm gipswand is.

Gaat dit sterk genoeg zijn (als ik gipspluggen haal) om de TV aan de muur te houden, of moet ik nog iets van een plank monteren oid?
de handleiding geeft wel aan dat ik 8cm diepe gaten moet boren.

Doch heb ik ook verhalen gelezen dat een 37" in een cm gipswand prima lukte. (hoewel waarschijnlijk een andere muurbeugel)

de gaten zitten vertical zo'n 20cm uit elkaar, horizontaal zijn ze echter 5-6 cm uit elkaar zoiets.

Totaal 4 gaten (2 boven, 2 onder)

Bedankt voor enige hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:16:

Samsung LCD televisie LE40F86
€ 2.193,61
Volgens mij staat deze al een tijdje in de pricewatch voor rond de €1.300, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:27:
[...]

Volgens mij staat deze al een tijdje in de pricewatch voor rond de €1.300, of zie ik dat verkeerd?
Dat klopt, de prijs die ik hierboven heb vermeld, is wat verouderd. Nalatige webshop denk ik.
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:37:
De nieuwe samsungs 32" zijn dus 1080p?
Ja dat klopt. De hogere series zijn nu 1080p. Maar de lagere serie (4) is nog steeds niet 1080p op 32".

[ Voor 62% gewijzigd door Roet op 24-03-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:17:
[...]

Laat ik je vraag maar beantwoorden dan. Ik had hetzelfde bij de R72B op m'n slapakamer. Bleek dat ik de verkeerde mount had besteld, de Vogel's mounts moeten 1 op 1 op je TV passen. Staat aangegeven op de website welke mount je moet hebben voor welke TV.
thnx, me post kwam ook een beetje dom over, en was denk ik ook een beetje dom :P
Nadat ik de vogel website opnieuw gecheckt heb, en ook bij de leverancier van de TV navraag gedaan heb, ben ik gewoon gaan monteren, en hoewel de middenbeugels wel dicht op elkaar zitten, is er duidelijk genoeg ruimte om hem op het middenstuk te "hangen" zodra die aan de muur gemonteerd is.
Ook voelt het geheel stevig aan, en zeker niet alsof er teveel stress zit op de backplate.

Dus me dunkt dat het wel in orde is.
Ben alleen nog niet helemaal zeker of ik geschikte pluggen heb voor een 7cm gipsblokken wand. (de bouten zijn 8cm!). Dus daar ga ik me even over laten adviseren. Wellicht kan ik nog de bouten mochten ze uit de muur steken, verankeren :P
Iemand ervaring met een 40" LCD + muurbeugel aan een gipsblokken wand te monteren?:P

Ga van het weekend weer aan de slag, en zal wat meer uitwijden over me ervaringen met de LE40N87. Tot nu toe ben ik erg aan het genieten :P het wordt alleen nog wel erg tweaken met de kleuren. Out of the box is dat jammergenoeg niet heel strak, maar dat kun je eigenlijk ook niet verwachten.

Ook iets raars! de DVD speler via scart boven op een normale CRT tv werkte top...sloot ik hem op de samsung aan, geen signaal... ik uren aankloten, kom ik op het briljante idee (?) om de kabel om te draaien, en daar vloog ie ineens aan....lijkt me raar? zo'n scart plug is toch universeel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand met een 40F86 of 46F86 die kan bevestigen of er inderdaad 5.1 uit de optische audio out komt, of dat hij het downmixt naar 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe 5xx series is goedkoper dan de 40F86 en zo te zien ook beter qua prestaties: dus het is nu totaal niet meer interessant om voor een 40M87 of voor een 40F86 te kiezen.

http://www.all-mall.nl/re...l1.html&levprodid=1522469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tja, als All-Mall ze al voor die prijs heeft vraag ik me af wat de prijzen van andere webshops worden. Gezien de prijs van de oudere schermen bij All-Mall een stuk hoger is dan bij vergelijkbare winkels.

Op de Amerikaans AVS Forums lees ik trouwens best wat over problemen met de nieuwe 6-series. Ze willen spontaan uitvallen of hebben een rode gloed. Daarnaast staat dat overdreven glossy scherm me niet zo aan. Jammer omdat de verdere specs heel goed zijn.
Maar voor mij zal het dus toch een series 5 worden. Ik ga in ieder geval geen M86/87 meer kopen. :)

Trouwens:
Datum voorraad*: 2008-04-09
*'Datum voorraad' betreft een verwachte leverdatum aan ons magazijn.
:9

[ Voor 57% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-03-2008 11:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:00:
Tja, als All-Mall ze al voor die prijs heeft vraag ik me af wat de prijzen van andere webshops worden. Gezien de prijs van de oudere schermen bij All-Mall een stuk hoger is dan bij vergelijkbare winkels.

Op de Amerikaans AVS Forums lees ik trouwens best wat over problemen met de nieuwe 6-series. Ze willen spontaan uitvallen of hebben een rode gloed. Daarnaast staat dat overdreven glossy scherm me niet zo aan. Jammer omdat de verdere specs heel goed zijn.
Maar voor mij zal het dus toch een series 5 worden. Ik ga in ieder geval geen M86/87 meer kopen. :)

Trouwens:

[...]

:9
Ik vind de specs van de 5-series ook prima :D en zeker als het mij straks 1000 euro gaat kosten! :D
Ik doe gewoon met je mee! Voor mij dus ook geen M86/87 :+

Misschien dat ik gek doe en straks de 46" haal mits het niet duurder wordt dan 1400 euro :D
46" Full HD scherm met een contrast van 30000:1 lijkt mij prima gamen op de Xbox360 / PS3 _/-\o_

Weet iemand al hoeveel 'ms' de beeldopbouw is? De voorgaande edities waren allemaal 8ms terwijl de concurrent op de helft hiervan zat.

edit:

Ik las hieronder dat de nieuwe Samsung 5/6 series 4ms beeldopbouw hebben :D Niet verkeerd!
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-4233-4.html

Duurdere 40656 gaat voor 1456 euro over de toonbank in DE :D
http://geizhals.at/deutschland/a320924.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb de M86 nog niet afgeschreven, want als de prijsdaling nog verder doorzet is het erg positief voor mijn bankrekening.
Wel vind ik de 5 serie erg goed geprijsd en is zeker het overwegen waard. Vooral als je naar het prijs verschil kijk tussen de oude en nieuwe serie. En de scherm kwaliteit zal er ook op voor uit gaan en voor gamen is een opbouw van 4 ms seconden perfect. Ik zie me nu al zitten met mijn PS3.

Nog even een vraag over het type nummer. In de post van roet over de prijzen staat de aanduiding A552 en de oosterijkse catalogus staat A557 en A559. Er zit hier toch geen verschil in specs in (ik kon ze niet vinden)? Is het verschil alleen met het uiterlijk van de tv net als bij de M86/M87

Het is bijna eind maart dus ze komen eraan. :9~

Met de USB aansluiting kan je dan ook zelf firmware update's uitvoeren? Zou wel slim zijn van Samsung, want dan hoeven ze ook niet zo vaak een monteur langs te sturen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Nico111 op 25-03-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:56:
De nieuwe 5xx series is goedkoper dan de 40F86 en zo te zien ook beter qua prestaties: dus het is nu totaal niet meer interessant om voor een 40M87 of voor een 40F86 te kiezen.
Blijft de vraag, wat doet hij met de audio out? Als de F86 het wel als surround behoudt maar de 5xx het om HDCP redenen downmixt naar PCM, dan is het nog steeds interessant om voor de voorganger te gaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:19:

Weet iemand al hoeveel 'ms' de beeldopbouw is? De voorgaande edities waren allemaal 8ms terwijl de concurrent op de helft hiervan zat.

edit:
Ik las hieronder dat de nieuwe Samsung 5/6 series 4ms beeldopbouw hebben :D Niet verkeerd!
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-4233-4.html
In de startpost staat 5ms voor de 5 serie en 4ms voor de 6 serie... Allebei 4ms zou helemaal geweldig zijn.

Ik sta echt op het punt een TV te kopen.. hopelijk wordt het een kwestie van dagen en niet weken voor die nieuwe series in de winkels liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:43:
[...]
In de startpost staat 5ms voor de 5 serie en 4ms voor de 6 serie... Allebei 4ms zou helemaal geweldig zijn.

Ik sta echt op het punt een TV te kopen.. hopelijk wordt het een kwestie van dagen en niet weken voor die nieuwe series in de winkels liggen.
Die start[post zou nog worden geüpdate, maar W.Wezz heeft door omstandigheden nog geen gelegenheid gevonden om dat te gaan doen. Wellicht gebeurt dat alsnog, want ik ben inmiddels ook beneiuwd naar de nieuwste info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Er staat ook in de startpost dat er geen 37" komt van de 6 serie.
Maar als je naar de oosterijkse catalogus kijkt die Roet heeft gepost staat hij er toch echt tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, er zijn nog meer onduidelijkheden vooral ook door de verschillende leveringen per continent.
Op de US-site wordt namelijk vermelding gemaakt van 8ms voor de 4-serie, 6ms voor de 5-serie en 4ms voor de 6-serie.
Ik volg het dus ook niet echt met die vertragingstijden, maar boeien doet het me eigenlijk ook niet. Een M86 doet 8ms, en daar kan ik geen motion blur op waarnemen. Vooral omdat ik er door jarenlang TFT-gebruik al aan gewend ben.

Wat ik storender vind is het na-ijlen bij plasmaschermen. Sommige mensen zien juist dat weer niet, maar voor mij is het een reden om geen plasma te nemen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Nico111 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:07:
Er staat ook in de startpost dat er geen 37" komt van de 6 serie.
Maar als je naar de oosterijkse catalogus kijkt die Roet heeft gepost staat hij er toch echt tussen.
Klopt, dat je dénkt dat die in 37" uit komt, het tegendeel is waar (naar mijn inziens) want die 37" heeft een véél lagere contrast waarde (15.000:1) in vergelijking met de andere grotere 6 serie schermen (50.000:1). Het zal denk ik een aftakking zijn van de 6 serie voor de low budget`s.

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 25-03-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:58:
[...]
Die start[post zou nog worden geüpdate, maar W.Wezz heeft door omstandigheden nog geen gelegenheid gevonden om dat te gaan doen. Wellicht gebeurt dat alsnog, want ik ben inmiddels ook beneiuwd naar de nieuwste info :)
Inderdaad, en niet iedereen is daarvan op de hoogte! Wel ben ik er mee bezig geweest door het plaatje (header) te veranderen ;). In inhoud van de SP wilde ik veranderen van `t weekend maar omdat het alleen maar fictieve informatie is (geen NL info) kan ik de startpost nog niet aanpassen. Ik zal wel wat schoonheidsfoutjes wegwerken (o.a. aantal HZ). Het zou namelijk zonde zijn wanneer ik nu de SP aanpas (kost veel tijd) en volgende week blijkt dat de informatie niet klopt. Dan krijg ik problemen met iedereen en dat wil ik niet :*). Ik ga vandaag met Samsung contact opnemen (pers) om te vragen naar de juiste informatie, hopelijk kunnen ze die al vrijgeven >:).

To be continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
W.Wezz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Klopt, dat je dénkt dat die in 37" uit komt, het tegendeel is waar (naar mijn inziens) want die 37" heeft een véél lagere contrast waarde (15.000:1) in vergelijking met de andere grotere 6 serie schermen (50.000:1). Het zal denk ik een aftakking zijn van de 6 serie voor de low budget`s.
Ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt. Als het een aftakking is dan komt hij toch?????

Je hebt helemaal gelijkt wat betreft de stratpost. Ik hooop dat je wat los kunt krijgen bij Samsung Nederland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Nico111 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:42:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt. Als het een aftakking is dan komt hij toch?????
Je weet nooit of een dergelijk scherm ook in NL komt, elk land en de consument in dat land heeft verschillende vraag naar bepaalde schermen. En een aftakking bedoel ik mee dat die wel een "6" in de naam heeft maar niet de specs meekrijgt vban de 6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Nico111 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:42:
[...]
Je hebt helemaal gelijkt wat betreft de stratpost. Ik hooop dat je wat los kunt krijgen bij Samsung Nederland :9
Het volgende heb ik zojuist naar Samsung NL gestuurd;
LS,

Wekt mijn verbazing op dat in duitsland en verschillende Nederlandse webwinkels de nieuwe serie Samsung LCD TV`s verschenen zijn met prijs vermeldingen. Omdat ik de informatie op de NL Samsung website nog niet zie staan vraag ik via deze weg officiele informatie aan van deze nieuwste lijn LCD schermen. Dit doe ik om de reden dat ik het Samsung LCD TV`s forum bijhoud op www.tweakers.net/forum (de directe link naar het forum is: [LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9. Omdat er veel geruchten de ronde gaan en er veel false informatie gegeven wordt voor de EU schermen wil ik graag het forum met juiste informatie invullen. Ik wordt helemaal gek gemailt door gebruikers om het forum bij te houden maar ik kan en wil deze info nog niet invullen aangezien ik alleen maar duitse, zweedsche en amerikaanse informatie heb over de schermen, en iedereen verteld iets anders.

Verder heb ik vernomen dat de schermen inmiddels wél officieel uit zijn, dus ik ga er van uit dat u wel een specsheet heeft die u kunt verstrekken of in ieder geval IETS om het forum bij te houden en de gasten aldaar tevreden te houden.

Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet, :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zweedsche?" :P

Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Samsung LCD TV`s forum? Ik noem zoiets een topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Valt me wel vaker op dat mensen die termen door elkaar halen, terwijl forum toch echt onjuist is. :) Maargoed, we wachten geduldig op een reactie van Samsung. Bedankt in ieder geval voor het mailen W.Wezz.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Sorry mensen haha, ik haalde inderdaad wat dingen door elkaar. Komt echter omdat ik op mijn werk ben en telefoneren en typen tegelijkertijd gaat niet echt samen! Ze zullen me vast wel begrijpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Niet online
Nog even terugkomend op wat ik schreef over een niet-werkende PC/VGA-ingang op een LE23R82B en de antwoorden daarop:

BraveWorld in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."
Ferry34 in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."
Schweino in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."

Het ligt inderdaad aan de VGA-kabel. Bij de fantastische, dure en 10m lange kabel die ik had, en die me erg handig leek, ontbrak een pinnetje op de 15-polige DSUB-connector (er zitten dus maar 14 pinnetjes), en Samsung (zouden andere merken dit ook hebben?) werkt niet zonder dat ene pinnetje. Lekker dan... Nu op zoek naar een andere kabel.

En PIP werkt alleen bij de digitale ingangen, niet bij SCART die ik voor de videorecorder gebruik.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
BraveWorld schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:40:
Nog even terugkomend op wat ik schreef over een niet-werkende PC/VGA-ingang op een LE23R82B en de antwoorden daarop:

BraveWorld in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."
Ferry34 in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."
Schweino in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ..."

Het ligt inderdaad aan de VGA-kabel. Bij de fantastische, dure en 10m lange kabel die ik had, en die me erg handig leek, ontbrak een pinnetje op de 15-polige DSUB-connector (er zitten dus maar 14 pinnetjes), en Samsung (zouden andere merken dit ook hebben?) werkt niet zonder dat ene pinnetje. Lekker dan... Nu op zoek naar een andere kabel.

En PIP werkt alleen bij de digitale ingangen, niet bij SCART die ik voor de videorecorder gebruik.
In ieder geval blij dat we er achter zijn wat t was en dat t geen defect aan de tv is!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 2/3 weken de Samsung LE46F86 in huis!
Tot nu toe is alles nog prima, behalve dat we erg last hebben van "banding", oftewel horizontale strepen over het beeld... Dit is, vooral 's avonds, duidelijk te zien en aardig irritant.

Nu hebben we afgelopen week een techneut over de vloer gehad (via samsung) en die heeft even de software geupdate en toen moest alles verholpen zijn vertelde de beste man.
Tegendeel is waar, want alles is nog precies hetzelfde, lijkt zelfs erger geworden.

Nou hebben we dus voor de aanschaf van een LCD veel rond gekeken in verschillende winkels en zowat alle tv's vergeleken, maar daar nooit strepen gezien bij dit model, dus ik denk dat het echt puur aan dit scherm ligt en niet gewoon een foutje is dat alle F86 modellen hebben!

Vraag is, wat moeten we nu doen? Samsung weer bellen en vragen om een nieuw scherm, of kan het op de 1 of andere manier verholpen worden door instellingen oid.

Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik had geen tijd om alles door te gaan spitten, ik hoop dat iemand me kan helpen zonder te zegge dat ik alles door moet gaan lezen.

Dit is mijn vraag.

Ik ben van plan om van de week de Samsung le37m87 te gaan kopen MAAR nu heb je dezelfde types maar de 1 met 50hz en de ander 100hz en movie plus klopt dit en zit hier prijs verschil tussen.. naar mijn mening gaat het alle 2 om de le36m87 niet 86..?

of zeggen jullie het maakt eigenlijk geen drol uit..

dat was mijn vraag ik hoop dat hier iemand een antwoord op heeft.

mvg
nold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
LE37m86 en M87 zijn het zelfde. Het enigste verschil is dat de M87 een zilver accent aan de onder kant heeft. Ook zijn ze beide 50Hz. Alleen de 32" heeft 100Hz, maar die heeft dan geen FULL HD

[ Voor 18% gewijzigd door Nico111 op 25-03-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:52:
LE37m86 en M87 zijn het zelfde. Het enigste verschil is dat de M87 een zilver accent aan de onder kant heeft. Ook zijn ze beide 50Hz. Alleen de 32" heeft 100Hz, maar die heeft dan geen FULL HD
Oke nou bedankt voor je reactie Nico ik zal me wel vergist hebben of verwarren met de 32"

gr.
nold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:27:
Sorry mensen haha, ik haalde inderdaad wat dingen door elkaar. Komt echter omdat ik op mijn werk ben en telefoneren en typen tegelijkertijd gaat niet echt samen! Ze zullen me vast wel begrijpen daar.
offtopic:
Goed te zien dat je weer up-and-running bent W.Wezz :)

Ben idd benieuwd naar de reactie van Samsung. Ik meen me te herinneren dat ze meestal goed reageren op dit soort info-verzoeken. Het is tenslotte een goede en relatief goedkope manier om je producten te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18
iemand enig idee wat de 40" van de 6 serie gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:42:
[...]
offtopic:
Goed te zien dat je weer up-and-running bent W.Wezz :)

Ben idd benieuwd naar de reactie van Samsung. Ik meen me te herinneren dat ze meestal goed reageren op dit soort info-verzoeken. Het is tenslotte een goede en relatief goedkope manier om je producten te promoten.
En dit was de reactie van Samsung:
Geachte heer :+ ,

Dank u voor uw email met betrekking tot Samsung producten.

Ten eerste; alle technische informatie over televisie modellen die zijn uitgebracht in Nederland vindt u viahet link hieronder:
http://www.samsung.com/nl/products/tv/index.asp

Ten tweede; wij hebben helaas geen inzicht in de verkoopprijzen van Samsung producten daar Samsung enkel aan distributeurs, ketens en winkels levert.

Om meer informatie te verkrijgen over de exacte verkoopprijs van Samsung producten, raden wij u daarom aan contact op te nemen met een Samsung dealer.

Om de voor u dichtstbijzijnde dealer te vinden, verwijzen wij u naar de Samsung “Dealer Database”:

www.samsung.com/nl/support/saleslocations/index.htm

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Hoogachtend,

:+
Customer Services
SamsungElectronics Benelux B.V.-
Ik laat het hier niet bij zitten, dat snappen jullie uiteraard ook wel. Vanmiddag wanneer ik mijn auto-rij examen heb afgelegd (en ik ben in de mood) zal ik weer es een mail terug sturen ;).

[ Voor 6% gewijzigd door W.Wezz op 26-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:43:
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 2/3 weken de Samsung LE46F86 in huis!
Tot nu toe is alles nog prima, behalve dat we erg last hebben van "banding", oftewel horizontale strepen over het beeld... Dit is, vooral 's avonds, duidelijk te zien en aardig irritant.

Nu hebben we afgelopen week een techneut over de vloer gehad (via samsung) en die heeft even de software geupdate en toen moest alles verholpen zijn vertelde de beste man.
Tegendeel is waar, want alles is nog precies hetzelfde, lijkt zelfs erger geworden.

Nou hebben we dus voor de aanschaf van een LCD veel rond gekeken in verschillende winkels en zowat alle tv's vergeleken, maar daar nooit strepen gezien bij dit model, dus ik denk dat het echt puur aan dit scherm ligt en niet gewoon een foutje is dat alle F86 modellen hebben!

Vraag is, wat moeten we nu doen? Samsung weer bellen en vragen om een nieuw scherm, of kan het op de 1 of andere manier verholpen worden door instellingen oid.

Alvast bedankt allemaal!
Weet je ook welke firmware update er is gedaan? In dit forum is te lezen dat de 2013 het zou moeten oplossen.

Anders is het samsung bellen en een andere TV vragen. Wat niet duidelijk uit je post naar voren komt; het is toch specifiek op de scart ports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nee deze informatie kan elke sukkel vinden. Wij willen de specs van de nieuwe series :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:55:
[...]

Weet je ook welke firmware update er is gedaan? In dit forum is te lezen dat de 2013 het zou moeten oplossen.

Anders is het samsung bellen en een andere TV vragen. Wat niet duidelijk uit je post naar voren komt; het is toch specifiek op de scart ports?
Nee weet niet welke update er is gedaan.. hoe kom ik aan die 2013 firmware dan?
En tot nu toe is het continu die strepen, dus op digitale tv (casema) en dvd, maar dit is allebij via scart..
Binnenkort kopen we een harddisc recorder met hdmi dus dan kunnen we zien of die strepen er nog steeds zijn.

bedankt voor je reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:01:
[...]

Nee weet niet welke update er is gedaan.. hoe kom ik aan die 2013 firmware dan?
En tot nu toe is het continu die strepen, dus op digitale tv (casema) en dvd, maar dit is allebij via scart..
Binnenkort kopen we een harddisc recorder met hdmi dus dan kunnen we zien of die strepen er nog steeds zijn.

bedankt voor je reactie! _/-\o_
Op pagina 1 van dit topic staat precies hoe jij in het servicemenu van je tv kan komen. Daarmee kan je kijken welke firmware er opstaat. (als de monteur de nieuwste erop heeft gezet, zou dit 2013 moeten zijn??)

Ondertussen moet het banding probleem toch wel bekend zijn bij samsung.

EDIT: Heb net even contact gehad met samsung 0900-samsung. Wordt binnen een dag terug gebeld voor een afspraak voor firmware update. Heb specifiek gevraagd naar een 2013.

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 26-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Zojuist gebeld met Samsung Customer Service naar aanleiding van de reactie welke ik heb gekregen over mijn vraag betreffende de nieuwe serie LCD TV`s. De medewerker aan de telefoon heeft nog absoluut geen informatie welke hij kon vertrekken hierover. De medewerkers aan de telefoon krijgen ook cursussen wanneer er een nieuw product op de markt is in NL, die cursus heeft hij en zijn medewerkers nog niet afgelegd. Ik heb doorgevraagd maar tevergeefs. Wanneer de informatie op de NL website verschijnt dan pas kan en mag samsung specificaties vrijgeven. Ik heb hem verteld dat o.a. in Duitsland de informatie beschikbaar is en ook het scherm inmiddels in de webshop`s te vinden zijn. Ook aangegeven dat die inmiddels in NL webshop`s te vinden zijn. Waarop hij vervolgens antwoorde dat het waarschijnlijk geimporteerd wordt vanuit Duitsland bij die webshop`s. NL prijzen, specificaties en overig info is dus nog niet beschikbaar. De persoon vertelde dat het dan uitgesteld is voor NL productie/verkoop toen ik vertelde dat de schermen officieel wel uit zijn gekomen voor de EU (o.a. Duitsland). Uitstel waarom? Dat kon en mocht hij niet vertellen...

Nog even geduld dus!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.