PC aansluiten op LCDtv (Samsung LE37M87)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Ja hoor weer het zoveelste topic over een lcdtv aansluiten op een pc.

Ik kom er echt niet meer uit, google geraadpleegd, buurman zelfs!

Ik probeer mijn nieuwe FULLHD Samsung 37m87 aan te sluiten op mijn pc.
Wat heb ikg edaan:
Een dvi-naar vga converter en dan een vga kabel naar de Samsung, geen beeld op lcdtv, PC herkent wel Samsung.
Beide poorten geprobeerd van me videokaart dus daar ligt het niet aan.
Alle resoluties geprobered die ik maar kan verzinnen (met powerstrip elke HZ geprobeerd, maar nog steeds geen optie om PC te selecteren op mijn tv)
Vga kabel verwisseld ook geen beeld.
Laptop gebruikt. ook geen beeld op de LCDtv. (Het nare is dat de otie bron>tv niet beschikbaar is:S) Ik kom er ech tniet meer uit daarom graag jullie hulp! (Keb nogal veel 1080p streams op me pc die ik wil bekijken.
(Ja ook de Faq gelezen zonder resultaat)

Pardon specs vergeten:
PC e6850
2x1gb
7800GT
2x Dvi naar VGA converter (Beide werken getest met vorig scherm)
Drivers: *net geupdate* naar 163.75

BVD!

[ Voor 8% gewijzigd door Lightning89 op 01-12-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12

DukeBox

loves wheat smoothies

zat de dvi->vga convertor bij de kaart ?
Hoe dan ook handig om wat specs (vidkaart, drivers e.d. te noemen)

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 01-12-2007 17:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Zie OP:) (Beetje domme actie om dat te vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je probeert de VGA aansluiting van je PC op de DVI poort van je scherm aan te sluiten? Dat is wat er nu staat. En dat gaat niet werken. VGA is analoog en DVI is digitaal. DVI uitgangen hebben vaak ook nog een analoog signaal uit, en daarvoor zijn DVI->VGA converters. Hang je scherm aan de DVI poort van je PC en steek het andere einde in de DVI poort van je TV, of in de HDMI poort (HDMI = DVI + geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En in dat laatste geval wel ff checken of die HDMI poort ook daadwerkelijk een DVI input accepteert, want dat doen ze niet altijd (vaak maar één van de twee of meer HDMI poorten).

Maar verder inderdaad wat Koeitje zegt. Tenzij je natuurlijk iets anders bedoelde, maar dat is niet op te maken uit je nogal warrige startpost. En warrigheid is niet echt handig als je probeert uit te leggen hoe je twee apparaten op elkaar hebt aangesloten en wat er vervolgens precies niet lukt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Orion84: hdmi die geen dvi pakt ?? :?

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 01-12-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Uhm ik dnek dat er een misverstand is
Mijn Videokaart heeft een DVI uitgang, hierop ziet een DVI naar VGA converter omdat mijn scherm een VGA ingang heeft dus GEEN DVI, mijn scherm heeft VGA
Omdat ik al jaren draai met een ander scherm (Ook DVI naar VGA) vind ik het raar dat me samsung tv em niet pakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

heb je al opgezocht welke res+refresh je tv ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
ja die ik heb ingevoerd in powerstrip (Staan namelijk in manual, 1920x1080, horizontal freq= 66,587,vert=59,934,pixelklok=138,500 polariteit= +/-

D-sub is vga toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Maar als het een Full-HD TV is voldoet hij aan de HD standaard, en dat betekent toch dat je zowiezo HDMI ingangen hebt op je TV. Is het dan niet vele malen makkelijker om een DVI-->HDMI verloopstukje te halen en hem via die weg aan te sluiten?

En D-sub is VGA ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ja maar VGA moet het gewoon doen lijkt mij, daarom hoop ik dat een van jullie mijn probleem weet op te lossen

Btw screenshot: Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/9760/naamloosmu4.th.jpg

Groot: http://img126.imageshack.us/img126/9760/naamloosmu4.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Lightning89 op 01-12-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoek eerst eens op wat je tv ondersteund over dsub (analoog). Meeste tv's gaan niet verder dan 1280 horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Lightning89 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:47:
ja die ik heb ingevoerd in powerstrip (Staan namelijk in manual, 1920x1080, horizontal freq= 66,587,vert=59,934,pixelklok=138,500 polariteit= +/-

D-sub is vga toch?
Dit is een van de ondersteunende resoluties van het scherm over D-Sub (Volgens Manual)

[ Voor 13% gewijzigd door Lightning89 op 01-12-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Lightning89 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:03:
[...]

Dit is een van de ondersteunende resoluties van het scherm over D-Sub (Volgens Manual)
Je maakt een vergissing.
Je hebt 2 manieren
- of je sluit je pc op je tv aan via een vga naar vga kabel (niet de beste optie)
- of je koopt een verloopkabel dvi naar hdmi (wel de beste optie).

dvi naar vga is niet gewenst omdat je digitaal met analoog gaat connecten.
Bijna iedereen doet een dvi naar hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:32:

dvi naar vga is niet gewenst omdat je digitaal met analoog gaat connecten.
Bijna iedereen doet een dvi naar hdmi.
Dat is onzin. Aangezien in je DVI aansluitingen ook analoge connectoren zitten. Je kan sowieso niet van digitaal naar analoog met een kabeltje ;). Zo'n D-SUB verloop stukje haakt gewoon in op de analoge pinnen in de DVI connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Omdat er in de handleiding wel staat dat VGA kan moet het mogelijk zijn.
Ik ben toch overstag gegaan en heb een DVI naar HDMI kabel gekocht (Goldplated), Alleen het volgende probleem
ook al is het een FULLHD resolutie, de tv scaled het signaal met Overscan:S Dus de windows startbalk is niet te zien en bovenkant deel niet:S Hoe moet ik dit oplossen ?
En btw het beeld is totaal niet scherp, lijkt wel of het allemaal artefact fouten zijn (Verkeerd gescaled denk ik). Wat kan ik hieraan doen, want de optie Justscan is er alleen bij VGA (Pc ingang)

Edit1: Opgelost, Heb de nieuwe drivers die ik gister had geinstalleerd verwijderd, daarna regcleaner en driver cleaner, opnieuwe opstarten, en de WHQL drivers geintalleerd ipv de nieuwste beta, en opeens was er een HDTV tabblad zichtbaar in het nvidia configuratiescherm:D Hiermee dus het beeld goed gezet en nu heb ik denk ik een nice 1:1 pixelmapping (Hoe kan ik dit het beste controleren?)

Nu nog een klein vraagje, het lijkt alsnof de pixels niet mooi zijn ondanks cleartype. ze zien er ook niet echt pixelachtig uit maar ook weer wel, ook al zit ik er 2 m vanaf, denk dat het gewoon een lcd probleem is.
Alleen jammer dat de speciale PC settings niet available zijn in het menu, daarvoor moet je em op een vga aanslutiing aansluiten!

Edit2: Me pc staat op een resolutie van 1768 bij 992, nu zie ik wel een startbalk maar de letters zijn niet scherp, hoe krijg ik 1080p 1:1 op het scherm?

Edit3: Opgelost de Justscan optie kon ik niet vinden, nu wel, gelukkig heb ik ook nieuwest firmware op me tv:D (Dit typende met een 37" monitor voor me neus:D)

[ Voor 50% gewijzigd door Lightning89 op 03-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Mooi, alles gelukt dus. Ik bewaar je topic even als naslagwerk. Ik heb sinds vandaag een 40F86 staan en wil ook mijn 1080p films erop bekijken, ook een mooie DVI-D ->HDMI kabel gekocht, dus ik ben erg benieuwd of het allemaal gaat werken ;)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ja vast wel, alleen niet vergeten JustScan optie aan te zetten bij Beeldformaat (Heb een uur lopen zoeken naar die functie)
Ik vind het alsnog raar waarom VGA niet werkt misschien was de VGA kabel wel stuk.
Magoed alles doet het nu, als je nog vragen hebt stel ze maar;) Heb nu wel wat ervaring met deze Samsung:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightning89 schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:50:
Edit3: Opgelost de Justscan optie kon ik niet vinden, nu wel, gelukkig heb ik ook nieuwest firmware op me tv:D (Dit typende met een 37" monitor voor me neus:D)
Waar kan ik de firmwareversie zien en hoe eventueel updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Lightning89 schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:32:
Ja vast wel, alleen niet vergeten JustScan optie aan te zetten bij Beeldformaat (Heb een uur lopen zoeken naar die functie)
Ik vind het alsnog raar waarom VGA niet werkt misschien was de VGA kabel wel stuk.
Magoed alles doet het nu, als je nog vragen hebt stel ze maar;) Heb nu wel wat ervaring met deze Samsung:)
Het werkt _O_

Ik heb de dvi-hdmi kabel gewoon op mijn 2e dvi-uitgang aangesloten op de pc en op HDMI2 op de tv. Resolutie 1920 x 1080 @ 60hz en het werkte meteen eigenlijk. Justscan kan ik niet selecteren geloof ik...maar man, dat beeld als ik een 1080p aanzet...alleen trekt mijn pc het geloof ik niet echt lekker, hij doet een beetje schokken enzo (videokaart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ik heb purevideo geinstalleerd dus weinig CPU power gebruikt ie bij 1080p films, als het goed is meot je justscan zien

Voor firmware: Op je afstandbeding druk achter elkaar: Uitknop, info, menu, mute en weer de aan/uitknop. Dan krijg je en menu te zien (let wel op al je settings gaan verloren) Onderaan staan allemaal cijfers, de bovenste rij, de laatste 4 cijfers is je firmware versie (Bij mij 2011 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Ah, purevideo is voor Nvidia gpu's...ik heb een Radeon 1650pro...op zoek naar iets soortgelijks voor Ati kaarten.

Ik doe nu gewoon een mkv bestand openen met VLC en die naar de televisie 'slepen' en dan full screen zetten...da's toch de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenderman schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:00:
Ah, purevideo is voor Nvidia gpu's...ik heb een Radeon 1650pro...op zoek naar iets soortgelijks voor Ati kaarten.

Ik doe nu gewoon een mkv bestand openen met VLC en die naar de televisie 'slepen' en dan full screen zetten...da's toch de juiste manier?
Schokt het alleen bij high res mkv's of ook andere formaten avi/wmv? Heb namelijk bij mkv's op 1080P gehad dat het begon te schokken. Dit leek me vreemd aangezien alle andere types 1080P films wel als een zonnetje afspeelden. Opgelost door coreavc als codec te gebruiken. Nu spelen ook 1080P mkv's als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:29:
[...]

Schokt het alleen bij high res mkv's of ook andere formaten avi/wmv? Heb namelijk bij mkv's op 1080P gehad dat het begon te schokken. Dit leek me vreemd aangezien alle andere types 1080P films wel als een zonnetje afspeelden. Opgelost door coreavc als codec te gebruiken. Nu spelen ook 1080P mkv's als een zonnetje.
Alleen de 1080p's schokken inderdaad, 720 gaat goed en andere avi/wmv's gaan ook prima. Vooral in een 1080p skippen naar bijvoorbeeld 30 minuten later doet ie erg matig...

Ik ga coreavc proberen, thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 08:29
Lightning89 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:19:
Alle resoluties geprobered die ik maar kan verzinnen (met powerstrip elke HZ geprobeerd, maar nog steeds geen optie om PC te selecteren op mijn tv)
Vga kabel verwisseld ook geen beeld.
Laptop gebruikt. ook geen beeld op de LCDtv. (Het nare is dat de otie bron>tv niet beschikbaar is:S)
Heb precies hetzelfde probleem, de optie om de PC input te selecteren blijft grijs....
Op zolder heb ik nog een Samsung TV staan (een 32") welke op de afstandsbediening een aparte PC knop heeft om direct naar het de PC (VGA) ingang te schakelen. Als ik deze afstandsbediening gebruik op mijn Samsung 37M87 schakelt het beeld wel naar de VGA ingang en krijg ik wel prima PC beeld op mijn TV..... 8)7

Lijkt dus op een fout in het menu van de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ja ik edenk het wel, Je kan wel als je HDMI2 de naam PC geeft de optie Home Theater PC selecteren, dit kan anders niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:10:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem, de optie om de PC input te selecteren blijft grijs....

Samsung gebeld en het is een bekend probleem zeiden ze, er wordt een monteur langs gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
MMzz aha. Vertel maar wat ze deden, dan ga ik ze eventueel ook opbellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Monteur is zojuist langs geweest en het bleek toch echt aan de VGA kabel te liggen..... Zijn kabel deed het prima, en de mijne niet dus op allebei mijn Samsung TVs. Vreemde is dat mijn kabel prima werkt op een JVC LCD TV.

Samsung LCD Tvs zijn dus erg kieskeurig mbt de VGA kabel die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Mmmzz.. dan zal ik wel hetzelfde probleem hebben gehad met mijn kabel? Raar want op een andere monitor doet ie et gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo luitjes....

Ik heb een soort gelijk probleem...

Ik heb dus ook een Samsung LCDTV en ik heb 2 8800 GT's.
Nou krijg ik op mijn tv perfect pc-beeld wanneer ik dmv een verloopstukje mijn DVI-uitgang op mijn kaart verbind met de VGA-ingang op m'n tv. Fullscreen. Het enige is dat wanneer ik films kijk via m'n pc vaak traces/vegen zie. Logisch aangezien VGA analoog is en dus neit aan te raden is voor dvd's en hdtv programma's.

Dus ik heb een nieuw verloopje gekocht en een HDMI kabel en zo m'n pc via DVI naar HDMI op m'n tv aangesloten.

Het probleem is nu dat als ik speel met de resolutie (ingebouwde tv resolutie is 1980x1080) en de refresh-rate dat mijn beeld OF niet fullscreen is OF meer dan fullscreen is. Ik krijg in beide gevallen mijn scherm niet passend. Als ik via het Nvidea scherm "Formaat v.h HDTV-bureablad aanpassen" neem, dan gebeurt er niks. Ook als ik "Platte schermschaal wijzigen" doe dan past hij niks aan :S

Weet iemand wat er aan de hand is en wat er aan te doen is?
Alvast bedankt!

ps. Dat Nvidea-configscherm reageert sowiezo erg traag via HDMI terwijl het via VGA soepeltjes verloopt. En het beeldformaat aanpassen via het menu van de tv kan alleen als ik via VGA ben aangesloten en ik er dus niks aan heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
TS: Staat die Justscan optie in de TV of in het Nvideo programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ìk had er laatste ook problemen mee bleek dat ie de instellingen niet goed pakte en hele tijd interlaced ging. Probeer handmatig resolutie in te voeren dus 1920x1080 op 60 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:10:
[...]

Op zolder heb ik nog een Samsung TV staan (een 32") welke op de afstandsbediening een aparte PC knop heeft om direct naar het de PC (VGA) ingang te schakelen. Als ik deze afstandsbediening gebruik op mijn Samsung 37M87 schakelt het beeld wel naar de VGA ingang en krijg ik wel prima PC beeld op mijn TV..... 8)7

Welke type lcd van samsung heb je ?
Pagina: 1