[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:35:
Ik heb dus sinds gister mijn LE37M86 op een Pioneer DV-400V aangesloten via HDMI en nu kan ik het beeld goed upscalen naar 1080i maar zodra ik hem naar 1080p zet, begint mijn beeld raar te doen, storen, wegvallen, kraken, noem maar op. Mijn neef heeft precies dezelfde dvd-speler en heeft in combinatie met een Pioneer FullHD lcd (weet het model niet) totaal geen problemen met het scalen naar 1080p. Nu is 1080i een gigantische stap vooruit in vergelijking met mijn oude dvd-speler maar als je een 1080p-tv hebt wil je die natuurlijk ook gebruiken.

Iemand enig idee?
Ik weet niet hoe lang je HDMI kabel is, maar het lijkt erop dat deze de hoeveelheid bandbreedte die nodig is voor 1080P niet meer aan kan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet hoe lang je HDMI kabel is, maar het lijkt erop dat deze de hoeveelheid bandbreedte die nodig is voor 1080P niet meer aan kan.
1,5m. Het is een Hyperwire HW0841 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de prijzen van 40R81 voortaan erg gunstig geprijsd zijn. Ik wilde 32" kopen voor in de slaapkamer maar misschien moet ik toch kiezen voor de 40". Hoe is de kwaliteit van de 40R81? Inmiddels verlost van zijn kinderziektes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:35:
Ik heb dus sinds gister mijn LE37M86 op een Pioneer DV-400V aangesloten via HDMI en nu kan ik het beeld goed upscalen naar 1080i maar zodra ik hem naar 1080p zet, begint mijn beeld raar te doen, storen, wegvallen, kraken, noem maar op. Mijn neef heeft precies dezelfde dvd-speler en heeft in combinatie met een Pioneer FullHD lcd (weet het model niet) totaal geen problemen met het scalen naar 1080p. Nu is 1080i een gigantische stap vooruit in vergelijking met mijn oude dvd-speler maar als je een 1080p-tv hebt wil je die natuurlijk ook gebruiken.

Iemand enig idee?
Probeer ff n andere hdmikabel.
Als dat niet helpt pak je de andere hdmi-ingang van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier in het verleden een hoop klachten gelezen over banding / waving(horizontale balken omhooglopend)bij de serie M86 M87 (vooral bij scart),
daar was (nog) geen oplossing voor heb het ook nog maar even aangekeken maar dan toch maar gebeld naar samsung, kreeg een monteur aan de deur en die heeft het hele probleem binnen 5 minuten voor me opgelost doormiddel van een software (firmware) update (versie 2013)
nou is hij tenminste lekker strak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ah, goed om te horen. Ik gebruik sinds zaterdag pas een scart-aansluiting op m'n LE40M87, dus zie het nu pas. Binnenkort maar even bellen als ik wat vaker thuis ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:22:
[...]

Probeer ff n andere hdmikabel.
Als dat niet helpt pak je de andere hdmi-ingang van de tv.
Andere kabel heb ik hier zo 1-2-3 niet liggen maar dat is nog te proberen. Ik kan mijn tv niet op HDMI2 zetten als 1 niet is aangesloten dus dat schiet niet op.

in ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:49
das raar, heb hier alleen hdmi2 aangesloten en het werkt gewoon (37m87)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Vandaag ben ik bij de MM geweest om te kijken welk scherm het moest worden. Ik ga waarschijnlijk als mijn loon er is 1 aanschaffen.

Ik twijfelde nog tussen de sony 40w2000 (FULL HD LCD), samsung LE40M86BD (FULL HD LCD) en de plasma van panasonic 42pv70 (HD ready plasma), dus ik wou deze drie vandaag vergelijk. Ze stonden alle drie mooi naast elkaar. Ben op een afstand gaan staan van 3 meter net al de afstand van de tv tot mijn bank.

De plasma van pana viel eigenlijk meteen al af. Het design vond ik niet mooi (zag er op internet beter uit) maar belangrijker het beeld sprak me echt niet aan. Het was echt minder scherp dan de twee LCD's. Sommige zeggen dat er geen verschil zit tussen FULL HD en HD ready op een afstand van 3 meter maar ik zag wel degelijk.

Nu waren er nog twee over. Ik was drie kwartier verder maar had nu een keuze gemaakt. De Sony en de sam schelen niet veel, maar ik vond de kleuren van de sam wat voller.

Ik heb ook de 37" met de 40" van samsung vergeleken van de M86 serie maar ik kon niet heel veel verschil zien. Komt misschien ook dat deze niet naast elkaar stonden. De 40 moet wel een vele beter zwartwaarde hebben maar die heb ik helaas niet kunnen vergelijken.

Ik ben er zo goed als uit maar als de nieuwe serie av nsamsung nu uitkomt kan er natuurlijk weer roet in het eten worden gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is er nu eigenlijk al bekend hoeveel de nieuwe modellen ongeveer gaan kosten en wanneer ze komen? Kon er niet veel over vinden. Ik wil eigenlijk wel binnen een maand een nieuwe TV kopen, maar als er zeer snel nieuwe modellen komen...

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-03-2008 17:34 . Reden: Bijgewerkte TS niet gezien ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Daar zit ik ook een beetje mee.

Misschien zit er wel een scherp geprijsde vervanger voor de M86 serie bij.
En als die er niet bij zit daalt de prijs van de M86 serie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een paar dagen geleden een PDF hier gepost met alle modellen incl. releasedate en prijzen in euros.

Nogmaals dan maar:

PDF met alle modellen incl. specificaties, releasedata en prijzen in euro's.
http://www.hbmultimedia.a...hling08_final_web_SAM.pdf

Als prijsindicatie kun je de de prijs van 46F86 nemen die in de PDF staat, het procentuele verschil met de huidige marktwaarde in Nederland berekenen en die vervolgens over de prijs van een nieuw model heen gooien, dan zit je denk ik aardig in de buurt.

[ Voor 68% gewijzigd door Roet op 11-03-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, de LE 40 A557 zal dus wel rond de 1300 euro gaan kosten. Jammer genoeg toch net wat teveel. Maar we zullen eens zien wat de M86/87 en F86 zullen doen als de nieuwe modellen uit komen volgende maand. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja ik wacht ook tot eind van de maand. Hoop dat er dan nog wat van de M86 af gaat als de nieuwe serie uitkomt. Als ik naar de specificaties kijk lijkt mij op het eerste gezicht het extra geld niet waard voor de LE 40 A557 alleen het contrast ligt hoger.

Roet je had helemaal gelijk. Had niet gezien dat er releasedata in stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:35:
Ja ik wacht ook tot eind van de maand. Hoop dat er dan nog wat van de M86 af gaat als de nieuwe serie uitkomt. Als ik naar de specificaties kijk lijkt mij op het eerste gezicht het extra geld niet waard voor de LE 40 A557 alleen het contrast ligt hoger.

Roet je had helemaal gelijk. Had niet gezien dat er releasedata in stond
Ben ook van plan de 37 of 40M86 an te schaffen dus erg benieuwd wat er gebeurt met de prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Van dag de 40" gezien op 1080i echt prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan dus nog iets mooier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nico111 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:10:
Van dag de 40" gezien op 1080i echt prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan dus nog iets mooier :-)
Ik moet zeggen dat ik 720p dan zelfs nog mooier vind om te zien, oogt wat rustiger. Liefst natuurlijk 1080p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben aangenaam verrast door de nieuwe Samsung modellen. Gelukkig zijn er ook modellen zonder 100Hz-beeldverslechtering: de 46inch A557 en A559. Zo te zien zitten de speakers weer aan de achterkant zodat deze er strak zullen uitziet tegen mijn muur (gebruik toch receiver voor geluid). Een paar extra component ingangen had wel gemogen van mij, maar daar valt mee te leven. Nu nog even de details afwachten (wel 2x RGB SCART dit keer? en hopelijk een mat scherm op de 46inch modellen) en dan maar aanschaffen :9

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Nu nog even de details afwachten (wel 2x RGB SCART dit keer? en hopelijk een mat scherm op de 46inch modellen) en dan maar aanschaffen :9
Dit is al te zien. Bij spiegelende schermen staat vermeld "Clear panel" (al dan niet Super Clear of Ultra Clear)

Bovenstaande weet ik zeker, het volgende is echter een aanname: Daarnaast is het ook te zien aan de lijst er omheen, die heeft dan een doffe licht reflectie in plaats van een duidelijke scheiding van wit/zwart.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 11-03-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Andere kabel heb ik hier zo 1-2-3 niet liggen maar dat is nog te proberen. Ik kan mijn tv niet op HDMI2 zetten als 1 niet is aangesloten dus dat schiet niet op.

in ieder geval bedankt :)
Dan klopt er iets niet. Ik heb nog nooit gehoord dat n tv de tweede hdmi-ingang niet kan gebruiken als de eerste niet wordt gebruikt.

Probeer eerst n andere kabel, ik ben benieuwd.

En eh, pioneer maakt helemaal geen full hd lcd's hoor. Wat voor tv heeft je neef dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 12-03-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
Heeft er iemand weet van of je een SAMSUNG 40F86 kan voorzien van een extra bescherm cover ? Voor een SONY 40" heb ik al een aftermarket glas covering gevonden. Kindjes spelen graag voor de LCD ... LCD panel lijkt me nogal breekbaar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:09:
heb hier in het verleden een hoop klachten gelezen over banding / waving(horizontale balken omhooglopend)bij de serie M86 M87 (vooral bij scart),
daar was (nog) geen oplossing voor heb het ook nog maar even aangekeken maar dan toch maar gebeld naar samsung, kreeg een monteur aan de deur en die heeft het hele probleem binnen 5 minuten voor me opgelost doormiddel van een software (firmware) update (versie 2013)
nou is hij tenminste lekker strak ;)
Die wil ik, die wil ik , die wil ik. Eindelijk af van het banding probleem. Bedankt voor de tip!!

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:07:
Vandaag ben ik bij de MM geweest om te kijken welk scherm het moest worden. Ik ga waarschijnlijk als mijn loon er is 1 aanschaffen.

Ik twijfelde nog tussen de sony 40w2000 (FULL HD LCD), samsung LE40M86BD (FULL HD LCD) en de plasma van panasonic 42pv70 (HD ready plasma), dus ik wou deze drie vandaag vergelijk. Ze stonden alle drie mooi naast elkaar. Ben op een afstand gaan staan van 3 meter net al de afstand van de tv tot mijn bank.

De plasma van pana viel eigenlijk meteen al af. Het design vond ik niet mooi (zag er op internet beter uit) maar belangrijker het beeld sprak me echt niet aan. Het was echt minder scherp dan de twee LCD's. Sommige zeggen dat er geen verschil zit tussen FULL HD en HD ready op een afstand van 3 meter maar ik zag wel degelijk.

Nu waren er nog twee over. Ik was drie kwartier verder maar had nu een keuze gemaakt. De Sony en de sam schelen niet veel, maar ik vond de kleuren van de sam wat voller.

Ik heb ook de 37" met de 40" van samsung vergeleken van de M86 serie maar ik kon niet heel veel verschil zien. Komt misschien ook dat deze niet naast elkaar stonden. De 40 moet wel een vele beter zwartwaarde hebben maar die heb ik helaas niet kunnen vergelijken.

Ik ben er zo goed als uit maar als de nieuwe serie av nsamsung nu uitkomt kan er natuurlijk weer roet in het eten worden gegooid :)
Ja Nico, als je op zo'n manier n nieuwe tv gaat kopen dan hou ik mn hart vast.
Wat voor beelden heb je gezien? Was t digitale tv of n blu-ray.
Heb je überhaupt de instellingen kunnen wijzigen?
Als ik bijv bij bcc naar de instellingen kijk van n tv dan springen de tranen in mn ogen (sharpness op max, contrast ook voluit).
Ga nou content op die tv kijken die je thuis er ook op gaat bekijken!

(ik zou ook op de nieuwe serie wachten als die er snel aankomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik heb zelf een Samsung LE37R82B die geen last heeft van clouding. Gelukkig. Hij heeft echter wel een ander raar probleem, welke ik heb geprobeerd vast te leggen met mijn digi cam. Dat is niet gelukt. Nu kwam ik in een ander topic een plaatje tegen met hetzelfde probleem maar dan op een andere plek op het scherm. Dit is het plaatje met net onder het midden van het scherm het probleem (een horizontale balk).

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/probleem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/probleem2.jpg

Bij hem is die balk duidelijk zichtbaar. Bij mij dus ook. De balk zit bij mij echter hoger op het scherm. Ik wil graag weten wat het is, en hoe ik ervan af kan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door OcNewB op 12-03-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
@Ferry
Ik heb gekeken naar digitaal sd materiaal en naar blue ray op 1080i. De full hd tv waren gewoon scherper dan de panasonic. Bijvoorbeeld bij de bleu ray beelden zag je op de lcd's de nerven op de bladeren en de voelsprieten van een wesp. Bij de pana waren deze heel wazig.
Er werden ook snelle beelden laten zien, dus niet alleen de langzame beelden die je normaal te zien krijgt.
Ik heb niet naar instellingen gekeken, want daar wordt ik zelf niet veel wijzer van. Daar moet ik me zelf eerst eens inverdiepen als de tv er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Realiseer je wel dat juist die instellingen voor een groot gedeelte de beeldkwaliteit en dus het kijkgenot bepalen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hier iemand al een TV omgeruild ivm banding?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:03:
@Ferry
Ik heb gekeken naar digitaal sd materiaal en naar blue ray op 1080i. De full hd tv waren gewoon scherper dan de panasonic. Bijvoorbeeld bij de bleu ray beelden zag je op de lcd's de nerven op de bladeren en de voelsprieten van een wesp. Bij de pana waren deze heel wazig.
Er werden ook snelle beelden laten zien, dus niet alleen de langzame beelden die je normaal te zien krijgt.
Ik heb niet naar instellingen gekeken, want daar wordt ik zelf niet veel wijzer van. Daar moet ik me zelf eerst eens inverdiepen als de tv er is.
Dan stond er iets niet goed op de plasma, want dat hoort niet. (als dat zo zou zijn, dan kocht ik onmiddellijk n andere tv).

Maar als de vormgeving je niet aanstond dan moet je m niet kopen natuurlijk.

Waarom stond de Blu-ray niet op 1080p eigenlijk?
En eh, wachten met proberen van verschillende instellingen tot je de tv thuis hebt staan is onverstandig.
Gewoon in de winkel kijken bij interessante tv's of je t beeld beter kan krijgen.
Als je n nieuwe auto koopt, maak je toch ook n proefrit? Had je meteen kunnen checken of ze alledrie met hdmi waren aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 12-03-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LE37R of LE32M? ongeveer zelfde prijsklasse maar ik vind het moeilijk om te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Hou er wel rekening mee dat al die Samsung LCD tv's met "Super Clear Panel", zoals de 40M86/87 een spiegelcoating hebben, zodat je dus een heel erg reflecterend scherm krijgt.

Heb die toestellen gezien, en het zwart profiteert er weliswaar van, maar omgevingslicht wordt ongeveer net zo erg gereflecteerd als bij een plasma tv.

HET grote voordeel van LCD t.o.v. Plasma is nou juist dat het NIET reflecteert! En dat voordeel wordt met Super Clear Panel totaal teniet gedaan!

Voor diegenen die daar niet mee zitten of geen last van denken te hebben: leef je uit en koop zo'n tv, want het beeld is verder prachtig. Maar het is dus even iets om rekening mee te houden....

btw dat Super Clear Panel past Samsung alleen toe bij 40 inch en groter, de kleinere uitvoeringen hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Bukkem schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:55:
Hou er wel rekening mee dat al die Samsung LCD tv's met "Super Clear Panel", zoals de 40M86/87 een spiegelcoating hebben, zodat je dus een heel erg reflecterend scherm krijgt.
Niet waar. Zoals ik al eerder meldde staat de TV bij mij naast de tuindeuren (samen een meter of 4 breed) waar een bak licht naar binnen komt. Toch heb ik geen last van weerspiegelingen of andere zut. Het enige wat ik met van dat Super Clear Panel is de uitmuntende contrasten die ik voorgeschoteld krijg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 16:16
Zijn er mensen die weten waar ik een AB voor de Samsung LE40M86 kan halen? Verschillende winkels geweest, maar konden deze niet leveren. Ik wil graag de originele AB vorige is helaas gesneuvelt en nu doe ik het met een universele AB maar daar kloppen alle knopjes niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Samsung bellen?

Of koop een Harmony ;)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
@ ferry De drie tv's waren alle drie aangesloten met HDMI.

Ik zal je wijze raad maar weer op volgen :) Kan je bij de MM ook stoeien met de instellingen of moet ik daarvoor naar een andere zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een Samsung LCD tv icm met een Pioneer DVR 550?? Ik wil met de samsung ab de pioneer bedienen maar krijg dit nog niet voor elkaar.
(alle codes uit het boekje geprobeerd, firmware upgrade voor de pioneer gedaan en nee geen geld voor een logitech :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik krijg nu van familie allemaal te horen dat een scherm met een diagonaal van 102 cm (40") veel te groot is voor mijn kamer.
De afstand van mijn hoofd tot de LCD tv gaat 3,15 meter worden als ik op mijn bank zit. Natuurlijk is de tv groot (dat is de bedoeling) maar toch niet TE groot. Zijn er meer mensen die op deze zitafstand zo'n grote tv hebben of misschien wel een grotere :P en wat is jullie ervaring, wordt hij echt te groot?
Volgens mij is het gewoon wennen en ik denk dat zo ook een beetje jaloers op mijn aankomende aanschaf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De mensen die dat zeggen zijn gewoon jaloers. In de bioscoop ga je toch ook niet klagen dat het beeld zo groot is. :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
@Nico111 Zelf zit ik ook ongeveer 3,5m van mijn 40" af. En daar wen je zo aan, dat kijkt gewoon heerlijk weg. De opvolger wordt zeker een 46". Als ik jouw was zou ik lekker een 40" nemen en de familie jaloers laten zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Ik zit ook op goed 3 meter en ga waarschijnlijk voor de 46F86, ik ga dan ook vooral HD materiaal kijken (NL tv boeit me weinig). Denk dat je je vooral af moet vragen of je SD of HD gaat kijken :)

Ik kan overigens nog 10 meter naar achteren met de bank, dus als het er echt niet uit ziet verschuif ik de bank wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
KappeNou schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:22:
Hier iemand al een TV omgeruild ivm banding?
Ja. Kan hem zaterdag halen. Ga ik eens kijken of het euvel dan verholpen is. heb het toestel 3 weken in bezit (Le40M87). Op bladzijde 25 van dit topic is iemand die de firmware heeft laten updaten naar 2013 (M serie denk ik). Het banding probleem was daarna verholpen.
Arfman schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:54:
[...]

Niet waar. Zoals ik al eerder meldde staat de TV bij mij naast de tuindeuren (samen een meter of 4 breed) waar een bak licht naar binnen komt. Toch heb ik geen last van weerspiegelingen of andere zut. Het enige wat ik met van dat Super Clear Panel is de uitmuntende contrasten die ik voorgeschoteld krijg.
I agree! De voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen van reflectie. Deze reflectie is bij mij alleen zichtbaar als de tv uitstaat en het zwarte spiegelende beeld zichtbaar is.

Ik had eerder de 37M87 een paar dagen in bezit. Ik ergerde mij nogal aan de blauwe gloed in donkere scenes. Tevens waren de zwartwaarden niet om over naar huis te schrijven. Het super clear panel van de 40" draagt zeer positief bij aan de zwartweergave. Natuurlijk heeft het hogere contrastratio van de 40" hier ook invloed op.

Wat betreft de nieuwe series. Ik zou dan nog steeds voor de oude serie kiezen. 100 hz hoef ik namelijk niet te hebben. Tevens zal de M serie goedkoper worden aangeboden dan de nieuwe series, tegen de tijd dat deze op de markt zijn.
Nico111 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:48:
Ik krijg nu van familie allemaal te horen dat een scherm met een diagonaal van 102 cm (40") veel te groot is voor mijn kamer.
De afstand van mijn hoofd tot de LCD tv gaat 3,15 meter worden als ik op mijn bank zit. Natuurlijk is de tv groot (dat is de bedoeling) maar toch niet TE groot. Zijn er meer mensen die op deze zitafstand zo'n grote tv hebben of misschien wel een grotere :P en wat is jullie ervaring, wordt hij echt te groot?
Volgens mij is het gewoon wennen en ik denk dat zo ook een beetje jaloers op mijn aankomende aanschaf :*)
Ik heb de 40" op mijn studentenkamer. ik zit er < 3m vandaan. Het was even wennen, maar het bevordert de bioscoop ervaring wel!

Ik durf te wedden dat de familie straks maar wat graag een filmpje komt kijken als je die 40" aan de muur hebt.

[ Voor 78% gewijzigd door Lumics op 13-03-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:48:
Die instellingen kan je gewoon ook bij de MM veranderen. De afstandsbediening ligt er natuurlijk nooit bij, maar meestal kan t via knopjes op de tv (vaak achter n klepje) ook gewoon.

Vanaf jouw kijkafstand kan 37 of 40 inch heel goed. Mensen zonder hdtv zijn dit gewoon nog niet gewend en vinden t eerst veel te groot.
Vooral als die in de doos in de huiskamer wordt gezet, is het huis vaak te klein (letterlijk en figuurlijk). Echter na n week ben je al helemaal gewend en is iedereen blij met het formaat.

De gewone tabellen met kijkafstand gelden bij hdtv niet meer. Sterker nog: om de hd of full hd te kunnen zien en te waarderen, heb je eigenlijk meer een minimum kijkafstand!
Het hele bioscoopeffect wat je juist probeert te creeren, verdwijnt natuurlijk wanneer je er te ver vanaf gaat zitten of een te kleine tv koopt.

Ik heb zelden gehoord dat iemand n kleinere tv ging kopen, men wil altijd de volgende keer een nog grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hier dezelfde ervaring, heb nu 2 jaar een 37" gehad voor een kijkafstand van 2.5m, maar de TV is best klein. Daarom ga ik voor 46". Wel wordt de kijkafstand 3m ipv 2.5, maar ik denk dat ik tijdens het spelen van racegames alsnog op het puntje van m'n stoel zit :P. Een TV moet juist groot zijn. De eerste dag is hij dat ook. De 2de dag schrik je er al niet meer van en na een week heb je er vrede mee. En dan, na een jaar, wil je een grotere :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:39:
[...]
gevonden:

http://www.avforums.com/f...2f5b51958ae86be7&t=511377

"Q. I can't seem to get 1080p over VGA, why is this?
A. Some of the cheaper VGA cables have pin 9 disabled, and thus will only support a max resolution of 1600x1200. So check your cable "

:(
Nou heb ik een beetje hetzelfde probleem op mijn LE37M86, maar dan net ietsje anders: Ik krijg mijn resolutie via een VGA-kabel (D-SUB) ook niet op 1920x1080, maar 1920x1200 vindt ie geen probleem. Ik heb nu het probleem dat letters niet helemaal zuiver zijn enzo. En de verhoudingen in films en games kloppen ook niet meer helemaal. Ik heb op de laptop die ik gebruik geen DVI-aansluiting jammer genoeg, HDMI wel. Iemand dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen komt de 32S62 in de aanbieding bij Office Centre voor 399 (ex btw uiteraard). Iemand al ervaring met dit scherm? Ik zit namelijk zwaar te overwegen deze te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:55:
[...]

Nou heb ik een beetje hetzelfde probleem op mijn LE37M86, maar dan net ietsje anders: Ik krijg mijn resolutie via een VGA-kabel (D-SUB) ook niet op 1920x1080, maar 1920x1200 vindt ie geen probleem. Ik heb nu het probleem dat letters niet helemaal zuiver zijn enzo. En de verhoudingen in films en games kloppen ook niet meer helemaal. Ik heb op de laptop die ik gebruik geen DVI-aansluiting jammer genoeg, HDMI wel. Iemand dit zelfde probleem?
Waarom gebruik je de HDMI aansluiting van je laptop dan niet?

@discussie over te dicht bij je TV zitten:
Ik heb een LE40M87BD besteld, en ga er ongeveer 2 tot 2,5m vanaf zitten. Geloof me, als ik de plek gehad zou hebben zou ik groter dan 40" gehaald hebben :P Hoe groter hoe beter natuurlijk :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Chester op 14-03-2008 11:46 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:23:
Voordat iedereen gaat PM`en dat ik de OP moet aanpassen;
Komende dagen ben ik niet aanwezig omdat ik een weekend in de ardennen het heugelijke feit ga vieren dat mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn. Na het weekend (maandag/dinsdag) zal ik de openings post aanpassen met specs welke zijn vrijgegeven voor de EU van de nieuwe LCD-TV`s die Samsung zal uitbrengen. Have fun, till next week! Bye bye!

En om het nu alvast duidelijk te maken voorzover ik lees: geen 120Hz, maar 100Hz...
Ik durf het bijna niet te vragen .... maar ik ben toch wel benieuwd naar de nieuwste info. Gaat het je nog lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een nieuwe LCD te halen, ben nu eigenaar van een Samsung 26 inch toestel maar dit begint toch echt klein te worden. Nu wil ik graag een 37 inch toestel halen, maar mijn vraag is nu eigenlijk hoe groot ik de doos waar het toestel in zit moet verwachten (zodat ik kan bepalen of ik het toestel zelf op ga halen of het thuis laat bezorgen :P)

En is er nog een kleine prijsdaling te verwachten van de huidige toestellen als de nieuwe lijn van samsung gelanceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb de Le40M87BD vandaag binnen gekregen *O*
Een erg vette TV, vooral als je de dynamic contrast uitzet en de backlight erg laag zet. En ik had niet verwacht dat het verschil in grootte met een 30" scherm zo groot zou zijn :)
Enig minpunt tot nu to vind ik, is dat je niet met een druk op een knop een lijst met de externe kanalen krijgt maar dat je er één voor één doorheen moet browsen.

edit:

Ah, in de menu kan je wel een lijst van externe kanalen zien en meteen eentje kiezen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 14-03-2008 18:14 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Arfman schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:54:
[...]

WEL waar. Maar fijn dat jij er geen last van hebt. De een zijn perceptie is die van de ander niet, blijkbaar. Gelukkig maar, anders verkochten ze die dingen niet, OF zaten er veel mensen met een teleurgesteld gevoel na aankoop.

Feit blijft namelijk wel dat die Super Clear Panel tv's VEEL reflectie geven en LCD's die dat niet hebben totaal GEEN reflectie geven.

Mensen die een LCD tv gewend zijn (zoals ik o.a.) en een nieuwe willen kopen en dan vervolgens er thuis achter komen dat ze tegen zo'n spiegelplaat aan zitten kijken zullen tamelijk teleurgesteld zijn.
Om het maar zacht uit te drukken.

Gelukkig voor jou dat jij het met jouw opstelling niet als storend ervaart, maar dat zal dus lang niet voor iedereen gelden.
En voor die mensen had ik het bericht eigenlijk gepost, gewoon om mensen erop te attenderen.
Als ik er iemand een teleurstelling mee bespaar dan doe ik dat graag.

Zoals je zegt het contrast en de kleuren zijn idd mooi en goed. Ik was zelf al een beetje geneigd om een 40M86 te gaan halen maar ben door de spiegelreflectie afgeknapt.

Ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chester schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:39:
Ik heb de Le40M87BD vandaag binnen gekregen *O*
Een erg vette TV, vooral als je de dynamic contrast uitzet en de backlight erg laag zet. En ik had niet verwacht dat het verschil in grootte met een 30" scherm zo groot zou zijn :)
Enig minpunt tot nu to vind ik, is dat je niet met een druk op een knop een lijst met de externe kanalen krijgt maar dat je er één voor één doorheen moet browsen.

edit:

Ah, in de menu kan je wel een lijst van externe kanalen zien en meteen eentje kiezen :)
Mag ik eens komen testkijken bij jou? O-)
Ik ken eigenlijk verder niemand met een scherm van zo'n kaliber, en in een winkel krijg je toch een vertekend beeld voor m'n gevoel...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Chester schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:39:
(...)

edit:

Vind ik ook vervelend: als ik naar HDMI2 wil moet ik eerst voorbij Ext1 en Ext2 zappen. En dat is op zich niet eens zo erg, drie keer een knopje indrukken, maar je kunt pas verder zappen nadat Ext1 in beeld hebt... :(

Een apart knopje voor HDMI2 zou fijn zijn. Of kun je Ext1 en 2 ook uitzetten?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
OcNewB schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:47:
Ik heb zelf een Samsung LE37R82B die geen last heeft van clouding. Gelukkig. Hij heeft echter wel een ander raar probleem, welke ik heb geprobeerd vast te leggen met mijn digi cam. Dat is niet gelukt. Nu kwam ik in een ander topic een plaatje tegen met hetzelfde probleem maar dan op een andere plek op het scherm. Dit is het plaatje met net onder het midden van het scherm het probleem (een horizontale balk).

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij hem is die balk duidelijk zichtbaar. Bij mij dus ook. De balk zit bij mij echter hoger op het scherm. Ik wil graag weten wat het is, en hoe ik ervan af kan komen.
Iemand>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:56:
[...]

Mag ik eens komen testkijken bij jou? O-)
Ik ken eigenlijk verder niemand met een scherm van zo'n kaliber, en in een winkel krijg je toch een vertekend beeld voor m'n gevoel...
Sure, ik ben dinsdagochtend vrij als je dan tijd hebt =)
Priet schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:00:
[...]

Vind ik ook vervelend: als ik naar HDMI2 wil moet ik eerst voorbij Ext1 en Ext2 zappen. En dat is op zich niet eens zo erg, drie keer een knopje indrukken, maar je kunt pas verder zappen nadat Ext1 in beeld hebt... :(

Ik gebruik nu gewoon de menu knop, daar heb je wel een lijst waar je uit kunt kiezen. Ik wissel nogal vaak tussen component, HDMI1 en HDMI2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Laatst online: 17:58
De strepen op de getoonde foto's, behoort dat niet gewoon bij de achtergrond van de software welk erop te zien is? De strepen op de foto's lopen niet geheel recht en ik begrijp uit jouw verhaal (je schrijft over een 'balk') dat de strepen bij jou recht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Samsung bellen, tv laten omruilen. Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-05-2018
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een Samsung LE26S81B binnen gekregen van komplett (die vandaag al 30,- goedkoper is :@) Ik heb wat pagina' s doorgelezen en gezocht, maar ik kon niet echt wat vinden op mijn vragen. Ik zal natuurlijk niet goed genoeg gezocht hebben :) Ik heb dus nu mijn LCD TV via een 5M lange DVI>HDMI kabel verbonden naar m'n HD3870(PC). Nu krijg ik geluid uit m'n pc speakers (logitech x530). De logitech X-530 heeft alleen 3x3.5mm jacks, geen verdere aansluitingen voor input.Ik heb momenteel een enkele 3.5mm jack van de x530 op de headset input aan de zijkant van de tv aangesloten, maar dan heb ik maar geluid op 2 boxen.

Hoe kan ik mijn x530 aansluiten op m'n LCD TV?

Is het mogelijk via de DVI> HDMI kabel geluid van de computer op de tv te laten afspelen? Zoniet, hoe kan ik het geluid van m'n pc naar naar de TV krijgen?

Het heeft misschien weinig te maken met het samsung topic, maar aangezien hier veel mensen met ervaringen komen denk ik dat ik hier m'n vragen wel beantwoord krijg. Alvast bedankt.

EDIT: Klopt het dat ik m'n tv niet via de afstandsbediening aan kan doen? Als ik op de powerknop op de afstandsbediening, gaat de tv niet aan, ook niet als ik op de cijfers druk. Zoja, is het mogelijk om dit te veranderen? Zonee, hoe komt dit?

[ Voor 19% gewijzigd door .DevastatioN op 15-03-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
.DevastatioN schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:08:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een Samsung LE26S81B binnen gekregen van komplett (die vandaag al 30,- goedkoper is :@) Ik heb wat pagina' s doorgelezen en gezocht, maar ik kon niet echt wat vinden op mijn vragen. Ik zal natuurlijk niet goed genoeg gezocht hebben :) Ik heb dus nu mijn LCD TV via een 5M lange DVI>HDMI kabel verbonden naar m'n HD3870(PC). Nu krijg ik geluid uit m'n pc speakers (logitech x530). De logitech X-530 heeft alleen 3x3.5mm jacks, geen verdere aansluitingen voor input.Ik heb momenteel een enkele 3.5mm jack van de x530 op de headset input aan de zijkant van de tv aangesloten, maar dan heb ik maar geluid op 2 boxen.

Hoe kan ik mijn x530 aansluiten op m'n LCD TV?

Is het mogelijk via de DVI> HDMI kabel geluid van de computer op de tv te laten afspelen? Zoniet, hoe kan ik het geluid van m'n pc naar naar de TV krijgen?

Het heeft misschien weinig te maken met het samsung topic, maar aangezien hier veel mensen met ervaringen komen denk ik dat ik hier m'n vragen wel beantwoord krijg. Alvast bedankt.

EDIT: Klopt het dat ik m'n tv niet via de afstandsbediening aan kan doen? Als ik op de powerknop op de afstandsbediening, gaat de tv niet aan, ook niet als ik op de cijfers druk. Zoja, is het mogelijk om dit te veranderen? Zonee, hoe komt dit?
Je set aansluiten op je tv weet ik niet, mogelijk zit er aan de zijkant een headphone aansluiting (hij is wel zwart dus lastig te zien als het daar donker is), helemaal onderin aan de zijkant onder de witte, gele en rode tulpaansluitingen. Maar als het goed is staat dat ook in je handleiding ergens aan het begin.
Ik heb zelf de 32 inch versie van deze tv en hier gaat mijn tv wel gewoon aan als ik op de standby knop druk van de afstandsbediening. Misschien batterijen leeg? (zou kunnen maar is het eerste waar ik aan zou denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Dat is mogelijk met sommige ATi kaarten, deze kunnen het geluid ook over de HDMI kabel sturen.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld de ATi Radeon 2900 GT, zie:
http://ati.amd.com/products/Radeonhd2900/index.html
Daar staat het genoemd: HDMI with 5.1 surround sound audio.

Een nadeel is wel dat je steeds de sound settings in Windows moet omzetten als je iets op je TV gaat kijken: je moet dan het default sound playback device wijzigen via het Control Panel.

[ Voor 15% gewijzigd door Stamgastje op 16-03-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .DevastatioN
The DVI output of some more recent ATI Radeon™ graphics cards, such as the ATI Radeon™ X2000 series that has audio processing capabilities, is comprised of both video and audio signals. If you have an ATI Radeon™ X2000 series graphics card, you only need a DVI-to-HDMI™ adapter and an HDMI™ cable to connect to an HDMI™-compatible DTV.

Less ik net in de help. Ik moet dus geen DVI > HDMI maar HDMI naar HDMI kabel hebben. Nu zit ik nog met de TV zelf(waarom ik hem niet kan aan doen via afstandsbediening) en hoe ik m'n 5.1 setje moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Ah, je hebt de HD3870, daar had ik even overheen gelezen. Als het goed is heb je idd een DVI->HDMI adapter erbij gekregen. Let op, deze werkt slechts op 1 van beide DVI uitgangen (ik geloof de primary). Je moet dan je PC monitor op de 2e DVI uitgang hangen en deze gewoon weer als primary instellen.

Nadeel van deze oplossing blijft wel dat je dus steeds de instelling voor standaard geluidskaart moet omzetten via het Control Panel. Mocht iemand daar een oplossing voor weten (XP) zodat bijv. beide geluidskaarten tegelijk gebruikt kunnen worden, dan hoor ik het graag.

Edit: ik was nog even aan het zoeken naar een andere oplossing, namelijk om snel via de system tray te kunnen switchen. Een simpel programma dat dit doet, genaamd AudioDeviceSwitcher, kun je hier vinden. De pagina is in het Turks, maar het programma werkt in het Engels.

[ Voor 29% gewijzigd door Stamgastje op 16-03-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .DevastatioN
Dat nadeel valt wel mee te leven, zeker als je zo'n proggy hebt. :) Ik heb nu gewoon met een 3.5mm jack naar tulp kabeltje het geluid van de computer naar de TV, maar ik ga de dvi>hdmi kabel maandag proberen om te ruilen voor een HDMI >HDMI. Nu zit ik nog steeds met mijn [ontopic] afstandsbediening, het moet toch mogelijk zijn de tv via de afstandsbediening aan te doen?!? [offtopic] en ook met mn logitech x530]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag, heb jullie hulp nodig:

Nu een 46 F86 kopen of wachten op nieuwe 6 serie(46")?

Welke vernieuwingen zullen nou echt de moeite waard zijn?

En wat zal volgens jullie de prijs worden van de nieuwe serie. De F86 is nu voor rond de 1800 euro te verkrijgen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het valt me op dat de prijzen van de huidige series ineens hard beginnen te dalen. (Kijk bijvoorbeeld bij 4Launch, daar staat de LE40M86/87 ineens voor 1030 euro, terwijl ze een paar dagen geleden nog de duurste waren. :| )
Het lijkt er dus op dat Samsung al probeert de nog staande voorraad op te ruimen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Geen idee, net als jorisandkaylas hierboven heb ik een 32" TV (LE32R82B) die ik gewoon met de afstandsbediening kan aanzetten (bijv. via de cijfertoetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:06:
Goedemiddag, heb jullie hulp nodig:

Nu een 46 F86 kopen of wachten op nieuwe 6 serie(46")?

Welke vernieuwingen zullen nou echt de moeite waard zijn?

En wat zal volgens jullie de prijs worden van de nieuwe serie. De F86 is nu voor rond de 1800 euro te verkrijgen.

Alvast bedankt!
In deze post heb ik een pdf gezet met de 'aanbevolen verkoopprijzen". Aan de hand van de pdf file kun je zelf een schatting maken hoeveel de 6 serie gaat kosten. Daarnaast kun je de eigenschappen van de 6 serie zien en kun je zelf oordelen of dat wel of niet de moeite waard is. Wij kunnen sowieso moeilijk een advies geven, gezien we niet weten waarvoor je de TV wilt gebruiken. Er kan bijvoorbeeld een card-reader inzitten, maar als je daar geen behoefte aan hebt, dan heb je daar dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 23:03
Jammer van die LE 32 A656: die is namelijk de enige 32-inch Full HD met 100 hz. , de A557 en A559 hebben een mooiere omlijsting (niet dat rood) maar dus niet 100 hz.

Wat voor panelen zitten daar eigenlijk in? Zijn het TN-panelen of S-IPS of S-PVA panelen?

Op dit moment lijkt enkel Sharp een full HD 32'' TV te hebben. Misschien maar wachten tot meerdere fabrikanten full HD 32'' LCD TV's uitbrengen denk ik.

Waarom wil ik een 32'' met full HD: ik heb nu een 24 inch LCD scherm (1920x1200 pixels) voor op de computer, die wil ik een keer upgraden naar een 32'' LCD TV, kan ik ook meteen er TV op kijken, maar wil niet terug naar 1366x768 qua resolutie.

[ Voor 44% gewijzigd door Jorn1986 op 16-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung LE40M86BD lcd tv, ik heb ook last van strepen door me beeld lijkt wel een soort waterval wat ik zie vooral als ik de tv heel donker instel... nu is er een samsung monteur geweest en heeft een update uitgevoerd wat niet hielp, toen kwam de monteur later weer terug en heeft een nieuwe mainboard erin gezet en nog een update gedaan en hielp weer niet.
Toen heeft ie hem meegenomen en getest bij hun op testcenter... resultaat niks gevonden! dus hij heeft hem weer terug gebracht, het is dus nog steeds niet verholpen, nu heb ik andere kabels gebruikt en kabel tv en digitenne en tv via adsl gebrobeerd nog steeds strepen door me beeld! weet iemand wat ik nu kan doen ermee? heeft iemand dit ook? en heeft er een goede instelling voor? dat je het niet zo goed meer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
--MeAngry-- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:12:
Het valt me op dat de prijzen van de huidige series ineens hard beginnen te dalen. (Kijk bijvoorbeeld bij 4Launch, daar staat de LE40M86/87 ineens voor 1030 euro, terwijl ze een paar dagen geleden nog de duurste waren. :| )
Het lijkt er dus op dat Samsung al probeert de nog staande voorraad op te ruimen.
Ja dat was me ook op gevallen :P
ik wacht nog even af krijg eind van de maand weer loon. Hopen dat ze nog onder de magische grens van 1000 euro gaan :) Maar ik moet ook weer niet te lang wachten want dan is hij misschien niet meer te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:28:
Ik heb een Samsung LE40M86BD lcd tv, ik heb ook last van strepen door me beeld lijkt wel een soort waterval wat ik zie vooral als ik de tv heel donker instel... nu is er een samsung monteur geweest en heeft een update uitgevoerd wat niet hielp, toen kwam de monteur later weer terug en heeft een nieuwe mainboard erin gezet en nog een update gedaan en hielp weer niet.
Toen heeft ie hem meegenomen en getest bij hun op testcenter... resultaat niks gevonden! dus hij heeft hem weer terug gebracht, het is dus nog steeds niet verholpen, nu heb ik andere kabels gebruikt en kabel tv en digitenne en tv via adsl gebrobeerd nog steeds strepen door me beeld! weet iemand wat ik nu kan doen ermee? heeft iemand dit ook? en heeft er een goede instelling voor? dat je het niet zo goed meer ziet?
Behalve andere kabels ook al eens een andere scart poort geprobeerd?
En heb je het zowel via scart als via RGB ?

Bij mij hielp een andere scart kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Toen Samsung je tv terugbracht van t repaircentre met de mededeling dat ze niets hadden gevonden, bedoelde ze
- er is n probleem (banding) maar dit is niet door ons op te lossen
of
- toen we de tv hadden aangesloten in t repaircentre, was er geen banding.

Bij reden 2 ligt t probleem bij jou thuis (slecht signaal of kabels enz).
Bij reden 1 zou ik niet akkoord gaan. Je koopt geen dure hdtv om er strepen op te zien.

De m8 staat bekend om zn banding problemen. Ik dacht dat ze erachter waren gekomen dat t n ontwerpfout was, omdat de voeding te dicht bij de printplaat zit?

Lijkt me dus verstandig om te weten te komen wat ze in t repaircentre hebben ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Hebben alle m86 dit probleem of zijn het enkele van deze serie?????????
en het is toch alleen als je gebruik maakt van de scart aansluiting??
Is het nog niet verholpen bij de LCD tv die je nu aanschaft?

[ Voor 51% gewijzigd door Nico111 op 17-03-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Nico111 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:06:
Hebben alle m86 dit probleem of zijn het enkele van deze serie?????????
en het is toch alleen als je gebruik maakt van de scart aansluiting??
Is het nog niet verholpen bij de LCD tv die je nu aanschaft?
Ik heb nu mijn 3e toestel binnen. Teruggebracht wegens clouding. Banding hadden ze alle drie last van, ook de nieuwste. Echter heb geen clouding meer. Ga er maar vanuit dat het op ieder toestel voorkomt.Let op; Bij mij is het geval, op scart port 2 (RGB) heb ik last van color banding. Op de andere scart aansluiting heb ik een ruisig patroon (soort banding).

2 pagina's terug was er iemand die het banding probleem door firmware 2013 heeft laten oplossen. Hiervoor moet wel een monteur langskomen. Ik laat deze update binnenkort uitvoeren.
Weet jij ook welke update de monteur heeft uitgevoerd? Het banding probleem valt ook erg op als je vanuit een hoek naar het scherm kijkt.

De beste oplossing is alle apparatuur via HDMI aansluiten. Maar ja is een dure oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door Lumics op 17-03-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Priet schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:00:
[...]

Dit zou ik ook wel willen weten. Ik had wel verwacht dat er een optie zou zijn om alle ingangen die je niet gebruikt uit zou kunnen zetten. Ik vind het ook erg vervelend. Mischien iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he...

even nog over het banding probleem ( waterval door me beeld heen) ze hebben mijn tv bij hun testcenter getest en niks tegengekomen, ik snap niet wat ik ermee moet doen ik heb interactive tv en digitenne en kabel tv erop getest en nog steeds strepen...ik heb het via scart en av aangesloten en via scart is erger dan als av (gele video kabel).
alles via hdmi aansluiten gaat ook niet want via hdmi PS3 als ik een blue ray film kijk heb ik het ook maar dan trillen de strepen.

zou het echt aan kabels liggen dan??? moet ik duure kabels gaan teste? of ligt het mischien aan me randapparatuur? ik heb een wii en een ps3 en een xbox 360 erbij staan en nog boxen ( die heb ik al wegehaald maar maakt niks uit) en een receiver en een subwoofer.

die strepen vallen het meeste op savonds als het donker is normaal overdag zie ik het niet.

heeft iemand dit probleem ook? of niet? kan ik dan is langs komen kijken? testen met een blu ray film? en verder testen. ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
@RobertEbbelink Bij mijn F86 zag ik strepen bij gebruik van een goedkope scart kabel. Deze heb ik gewisseld voor een andere goedkope versie en toen had ik nergens meer last van.
Het hoeft misschien niet om een dure scart kabel te gaan maar misschien dat de ene kabel wat beter afgeschermd is, of misschien een kabel die niet alle pinnen aangesloten heeft waardoor er minder storing is. Misschien is er hier nog iemand met verstand van scart kabels.
Misschien kun je er een paar lenen van vrienden en zo wat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik een LE32S81 gekocht, en ik heb iets vergelijkbaars met de hierboven genoemde strepen. Het probleem wat ik heb is behoorlijk vervelend:

Ik heb zodra ik de tv op EXT1 zet (waar mijn digitale ontvanger aan hangt) heel licht het tv signaal door mijn beeld lopen. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben, want anders ga ik terug met de tv. Het is zo erg dat ik af en toe op donker beeld op de EXT1 de ondertiteling van mijn kabelsignaal van de analoge tuner kan lezen |:( Iemand hier ook ervaring mee of eventueel een oplossing? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:22:
Vorige week heb ik een LE32S81 gekocht, en ik heb iets vergelijkbaars met de hierboven genoemde strepen. Het probleem wat ik heb is behoorlijk vervelend:

Ik heb zodra ik de tv op EXT1 zet (waar mijn digitale ontvanger aan hangt) heel licht het tv signaal door mijn beeld lopen. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben, want anders ga ik terug met de tv. Het is zo erg dat ik af en toe op donker beeld op de EXT1 de ondertiteling van mijn kabelsignaal van de analoge tuner kan lezen |:( Iemand hier ook ervaring mee of eventueel een oplossing? O-)
Ik heb dit ook gehad. Even afgeschemde kabels kopen zijn iets duurder. En een ander kapje voor je kabel stekker als je zo'n goedkoop bouwmarkt ding hebt. Hierdoor had ik deze problemen niet meer

Samsung LE26R82B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de instellingen van mn samsung le32s81b ik heb hierop mn ps3 aangesloten en soms als ik een spel speel wil ik het scherm even wat lichter maken, als ik dan dus in het menu mn helderheid omhoog gooi werkt dat even, maar na een tijdje knalt ie weer terug naar het oude plaatje, waar het beeld dus erg donker is. Dit gebeurt trouwens ook als ik een film kijk van mn pc op mn tv... Hebben mensen hier ervaring mee en zo ja hoe is dit opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:12:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Even afgeschemde kabels kopen zijn iets duurder. En een ander kapje voor je kabel stekker als je zo'n goedkoop bouwmarkt ding hebt. Hierdoor had ik deze problemen niet meer

Samsung LE26R82B
Bedankt voor je reactie. Ik ga het binnenkort eens proberen, maar het aparte is dat ik het op de EXT1 wel heb en de EXT2 niet, terwijl deze precies onder elkaar zitten (zou dat dan idd aan de afscherming kunnen liggen?).

Edit: Verrek, het lijkt er inderdaad op 8)7 Ik heb net mijn ps2 aangesloten op de EXT1 en die heeft het niet. De kans is dus best groot dat het aan de kabel ligt |:( Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ga het binnenkort eens proberen, maar het aparte is dat ik het op de EXT1 wel heb en de EXT2 niet, terwijl deze precies onder elkaar zitten (zou dat dan idd aan de afscherming kunnen liggen?).

Edit: Verrek, het lijkt er inderdaad op 8)7 Ik heb net mijn ps2 aangesloten op de EXT1 en die heeft het niet. De kans is dus best groot dat het aan de kabel ligt |:( Bedankt!
Vondt het al zo gek dat ik voor een hdmi kabel en Scart kabel 89 euro per stuk betaalde, nu weet ik dus waarom :D ( ps let niet op mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand op het AVSforum heeft de manual van de nieuwe A6-serie online geplaatst. Zitten wel wat wijzigingen in. Wat mij zo snel opviel t.o.v. de M8-serie:
- 1080p via component kan niet meer.
- Nog steeds maar één SCART ingang met RGB ondersteuning.
- Optical out kan nu naar keuze ook Dolby Digital of PCM zijn, voorheen was dit alleen PCM.
- De afstandbediening lijkt verbeterd qua lay-out en ergonomie.
- 100Hz mode, maar geen uitleg over hoe 60Hz en 24Hz bronnen worden verwerkt.
- Ingebouwde klok met timer-functies voor automatisch aan/uit.
- USB poort voor het spelen/van JPEG en MP3 bestanden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een LCD scherm op zn pc aangesloten via VGA of DVI?
Vraag me af of dat een goed scherp beeld geeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:55:
Ja, het geeft goed en scherp beeld, in iedergeval bij mij thuis (LE32S81B) al is het scherm maar HD-Ready natuurlijk, wel heb ik af en toe last van een trilling links dan wel rechtsboven in het scherm maar even het scherm uit/aan zetten en het is weg (maar gelukkig heb ik die trilling bijna nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:55:
ik heb hem aangesloten via vga, via dvi-hdmi kreeg ik niet op een rustgevende manier voor elkaar. Kwaliteit bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
de prijs van de LE40M86BD staat nu al op 970 :)

De prijzen dalen nu wel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Nico111 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:57:
de prijs van de LE40M86BD staat nu al op 970 :)

De prijzen dalen nu wel erg hard.
ssssssssssssssssssssttt! wil ik niet horen.... ..... .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Erg is dat... Ik lijdt ook aan dat syndroom. Koop ik iets nieuws en vervolgens ga ik elke reclamefolder checken of het gekochte niet goedkoper is geworden... als ik 3 maand had gewacht met kopen had ik 20 cm meer tvscherm kunnen kopen voor hetzelfde geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik moet hem gelukkig nog kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Same here, ik hoop dus eigenlijk dat de prijs van de 46" varianten nog wat daalt. Hoe meer scherm hoe beter denk ik maar. :P

Heb ondertussen de LE40M86 van Chester al goed kunnen bekijken en ik kon eigenlijk geen nadelen vinden, of features die ik mis waardoor ik een scherm van een duurdere serie zou nemen.
Maar toch blijf ik de nieuwe 5-serie ook in de gaten houden, ik wacht nog even af tot deze hier in Nederland te krijgen zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-03-2008 15:04 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
En de 40F zit nu onder de €1400,--! En verschil tussen de 46M en 46F zit nu nog máár +/- € 200,--!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
@ MeAngry
Had deze Le40M86 ook last van banding als je gebruik maakt van scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:26:
Ik heb een vraagje over de instellingen van mn samsung le32s81b ik heb hierop mn ps3 aangesloten en soms als ik een spel speel wil ik het scherm even wat lichter maken, als ik dan dus in het menu mn helderheid omhoog gooi werkt dat even, maar na een tijdje knalt ie weer terug naar het oude plaatje, waar het beeld dus erg donker is. Dit gebeurt trouwens ook als ik een film kijk van mn pc op mn tv... Hebben mensen hier ervaring mee en zo ja hoe is dit opgelost??
Jouw tv staat dan nog in shop-mode en daarom onthoudt die de instellingen niet en zet die ze zelf terug.
En dit is het truukje om te switchen: Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 40F84BD en heb ook last ban de horizontale balken in de achtergrond die van boven naar beneden lopen bij halfdonkere achtergronden. Nu las ik in eerdere posts dat een monteur langskwam om een softwareupdate te doen en dat dit probleem pas onlangs bij samsung bekend was. Is Samsung normaal gesproken snel met updates voor hun LCD TV's, of kan ik beter ook maar een monteur laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nico111 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:10:
@ MeAngry
Had deze Le40M86 ook last van banding als je gebruik maakt van scart.
Ik heb niks via scart aangesloten, dus we hebben niet kunnen controleren of ie last heeft van banding wanneer je de scart aansluiting gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik vrolijk naar een betere beeld&geluid winkel gegaan, in de hoop informatie te krijgen over de nieuwe samsungs lcd's, al dan niet ze te zien. Dit omdat ik per se een Samsung wou, daar ik begreep dat het kwalitatief een goed merk is voor zijn prijsklasse.

De verkoper vertelde mij dat ze niet of nauwelijks Samsung's verkopen, omdat dit een minder merk is dan de vergelijkbare merken zoals Panasonic en Sony. Het feit dat dit een betere zaak is, waardeer ik zijn input en ik ben dus zonder lcd onder mijn armen weer naar huis gegaan. Gezien dit een Samsung forums is hoop ik (onderbouwde?) advies van jullie te krijgen waarom dat wel/niet zo is. Dus, kraamt die vent onzin, is het allemaal subjectief (wat jezelf het mooist vind..en dus veel vergelijken), of heeft hij wel een puntje?

En nog iets, hij was overtuigd dat ik een plasma moest nemen (energie is maar 10% meer, betere responce, hogere contrast, nu ook in kleinere maten verkrijgbaar). Hoewel ik geen heel lcd vs plasma wil starten, in hoe verre heeft hij gelijk? Voor zover ik de tijd heb genomen om het na te gaan, klopt dit allemaal wel. Dus: waarom willen jullie nieuwkopers per se een lcd?

Om even in monopoly termen te praten: ik ben weer terug bij start en ga weer opnieuw beginnen met vergelijkingen (zucht)

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
Gisteren ben ik vrolijk naar een betere beeld&geluid winkel gegaan, in de hoop informatie te krijgen over de nieuwe samsungs lcd's, al dan niet ze te zien. Dit omdat ik per se een Samsung wou, daar ik begreep dat het kwalitatief een goed merk is voor zijn prijsklasse.

De verkoper vertelde mij dat ze niet of nauwelijks Samsung's verkopen, omdat dit een minder merk is dan de vergelijkbare merken zoals Panasonic en Sony. Het feit dat dit een betere zaak is, waardeer ik zijn input en ik ben dus zonder lcd onder mijn armen weer naar huis gegaan. Gezien dit een Samsung forums is hoop ik (onderbouwde?) advies van jullie te krijgen waarom dat wel/niet zo is. Dus, kraamt die vent onzin, is het allemaal subjectief (wat jezelf het mooist vind..en dus veel vergelijken), of heeft hij wel een puntje?

En nog iets, hij was overtuigd dat ik een plasma moest nemen (energie is maar 10% meer, betere responce, hogere contrast, nu ook in kleinere maten verkrijgbaar). Hoewel ik geen heel lcd vs plasma wil starten, in hoe verre heeft hij gelijk? Voor zover ik de tijd heb genomen om het na te gaan, klopt dit allemaal wel. Dus: waarom willen jullie nieuwkopers per se een lcd?

Om even in monopoly termen te praten: ik ben weer terug bij start en ga weer opnieuw beginnen met vergelijkingen (zucht)

Alvast bedankt voor de reacties!
Hmmm, dont believe salesmen ... m'kay ?

Typische verkoop-bull, van een verkoper die eea zelf niet eens helemaal op een rij had staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, daar ben ik het mee eens. Echter, nogmaals, het is wel een betere toko (RAF in Amsterdam) dus het zijn niet helemaal prutsers uit de Dixons of zo. Vandaar dat ik zijn mening even mee heb genomen naar dit forum (daar dit het samsung lcd forum is)

Laat ik mijn vraag wellicht wat korter opschrijven.
Waarom verkies je Samsung LCD, als merk boven Panasonic en waarom LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic als voorbeeld uiteraard. Bottemline is dat hij, beter gezegt de winkel, samsung niet zo goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een raar probleem. Ik heb mijn PS3 aangesloten op mijn Samsung 37M86. Nu is het alleen sinds kort zo (heb naar mijn weten niets veranderd), dat als ik aan het spelen ben, het beeld ineens uitgaat. Op de tv verschijnt dan `Geen signaal`. Het geluid speelt wel gewoon door, dus de playstation loopt niet vast. Soms komt het beeld weer terug maar dat is soms een kwartier maar soms ook veel langer. Het komt ook wel is voor dat hij niet terug komt. Hij is aangesloten via HDMI. Hebben meer mensen hier last van, en zal dit liggen aan de output van de PS3 of aan de input van mijn tv? Ik heb deze vraag al in het Playstation 3 topic gezet, maar aangezien de PS3 gewoon doorspeelt, hebben ze me aangeraden om de vraag hier neer te zetten, omdat daar vermoed wordt dat het aan de tv ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe verkoper ;) ik probeer nooit te veel naar verkopers te luisteren.. alhoewel ik laatst bij de BCC een verkoper sprak die zei dat philips beeldbuizen een natuurlijker beeld geven.. wat wel een beetje waar leek te zijn (m serie tegen een philips ambilight 2 ofzo)

Erg lastig om een tv te kiezen!!! denk dat ik maar wacht totdat die nieuwe serie van samsung het licht ziet
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.