[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:48:
Waarom gebruikt men vooral TV's die aangesloten zijn op een PC inplaats van een een Monitor (bv 30 inch) als TV gebruiken? Die hebben toch een betere (hogere) resolutie (2560x1600)?
Wat heb je aan 2560x1600?
Alleen sommige games kunnen dit en dan nog met n luidruchtige videokaart.
Ik vraag me af hoe goed (lees: slecht) gewone tv-uitzendingen of dvd's eruit gaan zien op zo'n resolutie.
Bovendien is 720p en 1080p hd, dus waarom zou je n blu-ray gaan scalen?
Nòg belangrijker: 30 inch is erg klein. Zeker als je ook films wilt gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm... dit topic richt zich vooral op de 'superschermen', maar ik vroeg me af of iemand weet welk budgetscherm dit exact is:

http://www.internetvoorde...v4qkt5frjan2ruhlde26118c5

M'n dochter wil de set voor haar 14e verjaardag, maar ik ben benieuwd of het echt wel wat is. Ik kan nergens een typenummer vinden en dus ook geen reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Schweino schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:10:
Kan je je VGA en HDMi kabel nog wel kwijt?
VGA zit er niet op, HDMI en Component is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zon 22 inch breedbeeld TFT samsung is goedkoper....al heeft die geen HDMI, en geen/shit luidsprekers.... 226cw ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
MartijnGizmo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:05:
[...]

VGA zit er niet op, HDMI en Component is geen probleem.
VGA is niet aangesloten bedoel je waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11-2024
Goedeavond!

Ik heb vorige week mijn Samsung LE37M86 full HD lcd tv gekocht. Het weekend gaf de TV prachtig beeld, zeer tevreden.

Nu echter; ervaar ik een probleem. Wanneer de TV een tijdje aan staat begin ik langs randen van objecten / kleurvlakken flikkerende blauwe vlakken te zien. Soms ook in de vorm van lijntjes langs contouren op het scherm; in ieder geval altijd flikkerend.

ik heb hierop gegoogled en op GoT gezocht... ik kan echter niet goed benoemen hoe dit probleem heet; en er dus ook niet veel over vinden. Heeft een van jullie ervaring met dit probleem? Vreemd aan het issue is dat het lijkt te ontstaan nadat het toestel enige tijd aan staat.

Gegevens:
- Analoog TV signaal
- DVD via scart

Probleem komt voor met tv en dvd signaal.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
alexanderhof schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:52:
Goedeavond!

Ik heb vorige week mijn Samsung LE37M86 full HD lcd tv gekocht. Het weekend gaf de TV prachtig beeld, zeer tevreden.

Nu echter; ervaar ik een probleem. Wanneer de TV een tijdje aan staat begin ik langs randen van objecten / kleurvlakken flikkerende blauwe vlakken te zien. Soms ook in de vorm van lijntjes langs contouren op het scherm; in ieder geval altijd flikkerend.

ik heb hierop gegoogled en op GoT gezocht... ik kan echter niet goed benoemen hoe dit probleem heet; en er dus ook niet veel over vinden. Heeft een van jullie ervaring met dit probleem? Vreemd aan het issue is dat het lijkt te ontstaan nadat het toestel enige tijd aan staat.

Gegevens:
- Analoog TV signaal
- DVD via scart

Probleem komt voor met tv en dvd signaal.

Bedankt!
Heb je dit niet via digitaal (HDMI/ Component) beeld?
Misschien kun je alle beeldverbeteraar instellingen uitzetten in het menu, dat dat scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
GGdiArgos schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:41:
[...]
Heb je dit niet via digitaal (HDMI/ Component) beeld?
Misschien kun je alle beeldverbeteraar instellingen uitzetten in het menu, dat dat scheelt?
Dank voor je reactie, ik heb allerlei instellingen geprobeerd te verzetten, ook o.b.v. aangeraadde instellingen die ik op internet tegen ben gekomen etc, zonder succes.. Het vreemde aan het probleem blijft: De flikkerende blauwe vlakken of lijnen langs vlakken op het scherm, zijn pas te zien als de tv enige tijd aan staat (misschien door warmte?)...

Hopelijk herkent iemand dit probleem of kan het in ieder geval benoemen (heeft het een naam?).. Eventueel kan ik een foto/filmpje van het probleem posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
alexanderhof schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 07:03:
[...]

Dank voor je reactie, ik heb allerlei instellingen geprobeerd te verzetten, ook o.b.v. aangeraadde instellingen die ik op internet tegen ben gekomen etc, zonder succes.. Het vreemde aan het probleem blijft: De flikkerende blauwe vlakken of lijnen langs vlakken op het scherm, zijn pas te zien als de tv enige tijd aan staat (misschien door warmte?)...

Hopelijk herkent iemand dit probleem of kan het in ieder geval benoemen (heeft het een naam?).. Eventueel kan ik een foto/filmpje van het probleem posten hier.
Post dat filmpje maar, dat zal meer zeggen dan 1000 woorden. Dan zien we direct waar en hoe je LCD gestationeerd staat.

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 27-02-2008 07:44 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Schweino schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:41:
[...]

VGA is niet aangesloten bedoel je waarschijnlijk?
Uiteraard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik zit in dubio.
Gister heb ik een PS3 aangeschaft en nu moet de tv er nog bij. Ik kan over ongeveer 3 weken een LE37M86BD of de LE40M86BD aanschaffen.
Ik wil misschien wachten tot de niewe 5 serie op de markt komt om te zien hoeveel beter deze is als de M86 en wat het prijs verschil is en of dit verschil het mij wel waard is.

Maar blijft de M86 naast de nieuwe serie bestaan? Ik wil namelijk niet het risco lopen dat als de nieuwe serie er is dat de M86 niet meer te krijgen is.

De prijzen van de M86 heeft nu denk ik wel de bodem bereikt of denken jullie dat het nog verder gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:54:
Ehm... dit topic richt zich vooral op de 'superschermen', maar ik vroeg me af of iemand weet welk budgetscherm dit exact is:

http://www.internetvoorde...v4qkt5frjan2ruhlde26118c5

M'n dochter wil de set voor haar 14e verjaardag, maar ik ben benieuwd of het echt wel wat is. Ik kan nergens een typenummer vinden en dus ook geen reviews.
Was niet zo moeilijk.
Ik heb ff gekeken voor je op kieskeurig.nl, dan naar de lcd tv's en dan alleen die van Samsung.
Ze hebben zo te zien maar 4 19 inch lcd tv's en volgens mij is het deze.

http://www.kieskeurig.nl/...B38E5C1257171004B4724.htm
(kijk meteen op het tabblad "reviews" want dan kan je meteen de ervaringen van sommige mensen lezen met dit product.

Ik zie maar 1 negatief oordeel, maar dat kan andere oorzaken hebben. De rest is nogal enthousiast.
Tuurlijk is het geen top-scherm, maar als t voor je dochter is en die wil alleen tv, dvd'tjes kijken en misschien dr pc op aansluiten op haar kamer, lijkt t me een prima deal.
Ze zal er geen ps3 op aan gaan sluiten ofzo?
Ik ken het toestel echter niet, maar hier heb je in ieder geval het type. Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2008 21:37 ]

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:07:
zon 22 inch breedbeeld TFT samsung is goedkoper....al heeft die geen HDMI, en geen/shit luidsprekers.... 226cw ofzo...
en geen tv tuner

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

dangerpaki schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:08:
[...]

hoi ik ben dit toestel ook aan het overwegen, zou je wat meer kunnen vertellen kwa kleuren en alles.
en met name of je last hebt van banding als je via scart apparaten aansluit. oude modellen hadden dit nog. maar schijnt een firmware update te geweest zijn waarmee dit probleem verholpen is.
als je via scart aansluit dan zie je van die horizontale balken op en neer gaan als je goed kijkt.
heb je daar last van???

vind dit namelijk een mooie tv met mooie specificaties voor een goede prijs.... zit alleen nog te twijfelen of het een 37 of 40" wordt bij mij.

alvast bedankt
Banding heb ik geen last van. Heb heel even een decoder via SCART aangesloten, maar ondanks dat ik geen banding heb gezien blijft het beeld lelijk over SCART. Dus ik hou het op de HDMI aansluiten en zet de digitale tunel in de PC aan het werk :P

Het beeld verder is erg mooi. Ik heb in een of ander topic op een forum de gekalibreerde instellingen gezien en overgenomen. Beeld ziet er zo fantastisch uit :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Geachte Tweakers

Ik ben thuis aan het verbouwen en nu heb ik een Samsung Le40R81B staan maar voor de prijs ik die had gekocht koop ik nu een zelfde scherm alleen FULL HD nu is dus de vraag ;)

is de Samsung LE-40 M 87 een waardige opvolger zodat me oude tv naar me kantoor kan en de Samsung LE-40 M 87 op me slaap kamer ?

Wat ik erg belangerijk vind is de Fullhd Functie vanwege me Bluray speler / HD-DVD speler die er op komen....

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Monteur van Samsung is langs geweest en heeft een update gedaan. Nu is de scroll banding niet meer zichtbaar op mijn 40F86. Dus iedereen die het heeft, even belle..

• aho85
Hallo,

Zoals beloofd: foto/filmpje van het 'blauwe flikkering' probleem. Ik hoop dat iemand dit herkend en er een naam aan kan hangen. Verder ben ik benieuwd naar de oorzaak. Ik heb er een dvd speler boven staan, de unit van m'n logitech 5400 speakers + centerspeaker + 3 externe hdd's waarvan er 1 af en toe aan is en de rest meestal uit is.

klik hier voor het filmpje...

Het probleem heeft zich gisteren avond 6,5 uur lang niet voorgedaan; rond half 1 's nachts begon ie ineens weer. Vanavond duurde het slechts 20 minuten voordat het probleem zich voordeed.

Benieuwd naar jullie reacties!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
alexanderhof schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:18:
Hallo,

Zoals beloofd: foto/filmpje van het 'blauwe flikkering' probleem. Ik hoop dat iemand dit herkend en er een naam aan kan hangen. Verder ben ik benieuwd naar de oorzaak. Ik heb er een dvd speler boven staan, de unit van m'n logitech 5400 speakers + centerspeaker + 3 externe hdd's waarvan er 1 af en toe aan is en de rest meestal uit is.

klik hier voor het filmpje...

Het probleem heeft zich gisteren avond 6,5 uur lang niet voorgedaan; rond half 1 's nachts begon ie ineens weer. Vanavond duurde het slechts 20 minuten voordat het probleem zich voordeed.

Benieuwd naar jullie reacties!
Dat is echt erg niet een beetje flikkering, maar overal op. Ik weet niet hoe dit kan gebeuren?
Lijkt me niet iets in de instellingen eigenlijk. Te warm mogen ze eigenlijk niet worden en zoveel verbruikt hij nou ook niet.

• aho85
Ik heb op de samsung site gezien dat ze een goede e-mail functionaliteit bieden om contact op te nemen. Via een browser venster kun je prima de product eigenschappen selecteren, bericht typen en zelfs bijlagen toevoegen. Heb Samsung vanavond op die manier benaderd, met het filmpje toegevoegd aan dat bericht. Het zal mij benieuwen.

Jullie horen de reactie uiteraard! Tot dan, ben ik echt super benieuwd of iemand hier de problemen herkend...!

• Ferry34
alexanderhof schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:55:
Ik heb op de samsung site gezien dat ze een goede e-mail functionaliteit bieden om contact op te nemen. Via een browser venster kun je prima de product eigenschappen selecteren, bericht typen en zelfs bijlagen toevoegen. Heb Samsung vanavond op die manier benaderd, met het filmpje toegevoegd aan dat bericht. Het zal mij benieuwen.

Jullie horen de reactie uiteraard! Tot dan, ben ik echt super benieuwd of iemand hier de problemen herkend...!
Hier hoef je niet over te emailen, hier moet meteen n monteur voor bij je langs komen! Duidelijk iets behoorlijk kapot.
Samsung heeft toch zo'n algemeen nummer hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Fantastisch die afstandsbediening, vooral handig dat je er ook andere apparaten mee kunt bedienen 8)

Maar hoe werkt dat??! 8)7 Ik heb echt van alles geprobeerd, handleiding erbij, knopjes indrukken en de code intypen. Maar werken doet het voor geen meter }:O

Ik probeer een Samsung DCB-9401R DVB-C decoder toe te voegen. Iemand enige idee hoe dit aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik had het al eerder gevraagd.

Maar als de nieuwe serie's van samsung op de markt komen blijft dan de M86/M87 serie er naast bestaan of verdwijnt die dan ik korte tijd?

Denken jullie dat de M86/M87 serie de laagste prijs nu hebben bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik denk het wel, in ieder geval wel aardig in de buurt. Al kijk je naar andere oude series, zie je ongeveer hetzelfde patroon. Sommige modellen blijven vastzitten op hun prijs, waardoor ze zelfs na verloop van tijd steeds ongunstiger worden om te kopen, gezien de algemene introductie prijzen van TVs ook zakken en nieuwe modellen de prijzen van de oude dus sneller zullen bereiken.

Als voorbeeld:
pricewatch: Samsung LE32R73BD (32")
Tegenover het nieuwe model:
pricewatch: Samsung LE32R81B (32")

Kijk vooral naar het verloop van het grafiek. Als je een paar van deze grafieken bekijkt, kun je goed zien welk patroon het prijsverloop heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 29-02-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Geachte Tweakers

Ik heb een mooie LCD TV 40" en een mooie meubel/beugel gekocht, nu zitten er geen schroeven bij om je scherm te monteren op de beugel dus ik dacht zo slim te zijn nemen we die van de Voet ;)

maar na de fout te verwijderd te hebben zijn ze wel lang genoeg maar niet breed genoeg

na dus bij www.samsung.nl en het pdf'je en handleiding door te nemen vind ik nergens de maten ervoor, nu weet ik je het bij de gamma kan halen of what ever maar hoe weet ik zeker het de goeie schroeven zijn ?

Het type scherm is Samsung Le-40R82B

Als iemand me kan helpen danku ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Als ik mijn laptop VGA aansluit, en de VGA activeer (functietoetsen) dan wil mijn Samsung 40M87 nog wel is uitvallen (te horen met de klik), en dan een rode knipperende led.
Weet iemand wat dat inhoud? Als ik het dan nog een paar keer probeer dan lukt het meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Aan iedereen die dacht dat de nieuwe Samsung panelen 120Hz werden:
http://translate.google.c...66-46ec-a138-4efa50ad8671

De Duiters krijgen in ieder geval 100Hz op hun 6 series. Lijkt me dat wij dat dus ook krijgen. Nu alleen nog een handleiding daarvan op de kop tikken. Zodat we wat meer te weten krijgen over de functionaliteit van onder andere de RSS mogelijkheid. Heb nu wel een manual van de 5-series, maar daar staat niet zoveel in.

Weet iemand of de 6 series nou Ehternet/RSS (InfoLink noemt Samsung het) krijgt?
Volgens het originele persbericht krijgt de 6 serie dat namelijk ook:
http://www.reuters.com/ar...40+06-Jan-2008+BW20080106

Volgens een bron op een ander forum. "More info during Cebit press conference 3-3-08"

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 01-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

duncanvdlinden schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:15:
Als ik mijn laptop VGA aansluit, en de VGA activeer (functietoetsen) dan wil mijn Samsung 40M87 nog wel is uitvallen (te horen met de klik), en dan een rode knipperende led.
Weet iemand wat dat inhoud? Als ik het dan nog een paar keer probeer dan lukt het meestal wel.
Geeft de VGA dan wel een signaal op een andere bron ? Bij mij knippert de led alleen als de computer (dus de vga) wordt uitgeschakelt....

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik hoop te ook al dat ze op cebit wat gingen presenteren over de nieuwe LCD series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Roet schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:10:
Aan iedereen die dacht dat de nieuwe Samsung panelen 120Hz werden:
http://translate.google.c...66-46ec-a138-4efa50ad8671

De Duiters krijgen in ieder geval 100Hz op hun 6 series. Lijkt me dat wij dat dus ook krijgen. Nu alleen nog een handleiding daarvan op de kop tikken. Zodat we wat meer te weten krijgen over de functionaliteit van onder andere de RSS mogelijkheid. Heb nu wel een manual van de 5-series, maar daar staat niet zoveel in.

Weet iemand of de 6 series nou Ehternet/RSS (InfoLink noemt Samsung het) krijgt?
Volgens het originele persbericht krijgt de 6 serie dat namelijk ook:
http://www.reuters.com/ar...40+06-Jan-2008+BW20080106

Volgens een bron op een ander forum. "More info during Cebit press conference 3-3-08"
Goed opgemerkt! Vreemd hoor, want de F serie is ook 100Hz, het enige verschil wat er dan zou zijn tussen de F en de nieuwe 6 serie zou dan zijn dat de 6 serie 30.000:1 is tegenover 25.000:1 (wat te verwaarlozen is). Uiteraard ook niet geheel onbelangrijk de drivers die fors verbeterd zijn. De netwerk aansluiting lijkt me "leuk" maar voor de PQ maakt het niets uit dus daar kijken we even niet naar. Uiteraard is de 1xHDMI aansluiting extra bij de 6 serie ook wel "handig" maar wederom heeft dat niets met de PQ te maken waar het uiteindelijk om gaat. Verder zal de "rode gloed" het scherm trimferen maar uiteindelijk draaid het weer om de PQ, het zal vast en zeker voor het oog "beter" zijn als zonder de rand, maar een doorsnee consument zal dat niet - of bijna niet - opmerken.
O ja, ook de reactiesnelheid is wel sneller geworden, dat zal dan waarschijnlijk het enige échte plus punt zijn van de 6 serie ten opzichte van de F serie (denk ik).
En niet geheel onbelangrijk, wanneer de schermen geen 120Hz zijn zullen andere fabrikanten daar zeker een graantje van mee pikken aangezien er komend jaar "heel veel" nieuwe schermen uit komen mét wel de 120Hz feature.

Ik zou het dus persoonlijk vreemd vinden wanneer de 6 serie in EU uit komt als 100Hz scherm. Dan maar een inkoop actie houden vanuit de USA?

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wezz op 01-03-2008 14:39 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
W.Wezz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:31:
[...]

Goed opgemerkt! Vreemd hoor, want de F serie is ook 100Hz, het enige verschil wat er dan zou zijn tussen de F en de nieuwe 6 serie zou dan zijn dat de 6 serie 30.000:1 is tegenover 25.000:1 (wat te verwaarlozen is).
Je vergeet de 7 serie, ik denk dat die misschien een hoger contrast krijgt en de opvolger van de F serie wordt.
En niet geheel onbelangrijk, wanneer de schermen geen 120Hz zijn zullen andere fabrikanten daar zeker een graantje van mee pikken aangezien er komend jaar "heel veel" nieuwe schermen uit komen mét wel de 120Hz feature.

Ik zou het dus persoonlijk vreemd vinden wanneer de 6 serie in EU uit komt als 100Hz scherm. Dan maar een inkoop actie houden vanuit de USA?
Wat ik al een tijdje probeer te zeggen, is dat 100Hz een marketingterm is voor het verdubbelen van 50Hz of 60Hz beeldsignalen. Er zit dezelfde techniek in, met een andere marketinglabeltje. Dit weet ik 99% zeker. Voor die 1% extra heb ik Samsung gemailt, maar die hebben de vraag nog doorgestuurd naar de technische afdeling, dus ik zal nog even moeten wachten op antwoord denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung 37m86 i.c.m. een PS3 en (uiteraard) aangesloten op HDMI. Nu valt me op dat ik bij het afspelen van een blu-ray ik een dunne groene lijn zie aan de rechterkant van het scherm, en dan alleen bij het formaat 'just-scan'. Bij andere formaten is de groene lijn niet waarneembaar.
Ik weet dat het probleem al in al eerdere delen van het topic besproken is, en een mogelijke oplossing zou zijn om bij de instellingen van het menu van de PS3 de video uitvoer van BD op 'RGB' te zetten i.p.v. 'automatisch' of 'YCbCr'. Ook bij 'RGB' verdwijnt de groene lijn echter niet. :( Mijn tv heeft firmware 2000+ (weet ik niet precies) en de PS3 firmware 2.10.
Zij er nog andere mogelijke oorzaken en oplossingen voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Beste gebruikers,

Een maand geleden 3 samsung LCD's aangeschaft (voor dochters van soort erfenis), echter nu is eentje kapot het betreft type wat kapot is de Samsung le32r82b.

Wou hem aanzetten maar deed niks, de rode stand-by led blijft knipperen.

Helaas is de klantenserivce gesloten, iemand toevallig zo een idee?

Kabels e.d. al verwisseld, maar helaas geen resultaat.

Maandag maar de klantenserivce bellen, en anders gewoon garantie.

Ik houd jullie op de hoogte, alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

no11 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:45:
Beste gebruikers,

Een maand geleden 3 samsung LCD's aangeschaft (voor dochters van soort erfenis), echter nu is eentje kapot het betreft type wat kapot is de Samsung le32r82b.

Wou hem aanzetten maar deed niks, de rode stand-by led blijft knipperen.

Helaas is de klantenserivce gesloten, iemand toevallig zo een idee?

Kabels e.d. al verwisseld, maar helaas geen resultaat.

Maandag maar de klantenserivce bellen, en anders gewoon garantie.

Ik houd jullie op de hoogte, alvast bedankt voor jullie reacties.
Ja, hij is stuk :+

Wat staat er in de handleiding bij het knipperen van de standby led?
Ik zou klantenservice niet eens bellen, gewoon maandag ruilen, neem aan dat je hem vandaag gekocht heb?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:22:
[...]

Ik zou klantenservice niet eens bellen, gewoon maandag ruilen, neem aan dat je hem vandaag gekocht heb?
Maandje geleden gekocht.. in de handleiding slaat het op de computer als tweede scherm maar heeft er niets mee te maken. Garantie dus verwacht geen problemen, wel sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 09:17
Vandaag de LE26R82B gekocht maar echt een mooi scherm staat perfect op mijn kamer.
Zeer scherp beeld en veel functies. Weer een tv om jaren mee vooruit te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:22:
[...]

Heel vaag maar naar een uur de kabel eruit doet die het weer :) , ga er wel even achterna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Een tijdje geleden heb ik dit al in dit forum gevraagd, maar ik denk: laat ik het nogmaals vragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.surf2me.nl/getimage.php?b=640&h=480&u=ralphje&i=Foto-0084.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.surf2me.nl/getimage.php?b=640&h=480&u=ralphje&i=Foto-0061.jpg
(laatste is oude foto maar idee is duidelijk)

Dit is mijn situatie op dit moment. Zoals te zien is de TV te hoog opgehangen, maar verder is de tv ook aan de kleine kant aan het worden en merk ik dat de kwaliteit van de PS3-beelden te wensen over laat. Daarom wil ik een nieuwe Samsung televisie aanschaffen.

Mijn probleem is dus zeg maar: hoe groot mag mijn TV maximaal zijn voor mijn kamer? Aan het bureau zit ik op mijn laptopje te werken en regelmatig doe ik een hybride werk/tv-kijk actie. Aan de andere kant, de laatste foto is vanaf mijn bed genomen, dus als ik TV kijk kan ik ook op het bed gaan zitten/liggen dus misschien is dat dan ook weer geen probleem. Maar misschien zijn er mensen met tips?

P.S. Ik zit dus te overwegen de LE40F86 aan te schaffen, maar dat is 40" en ik weet niet of dat de grens overschrijdt. En kan ik misschien beter wachten op de nieuwe series, of niet? Het huidige prijspeil van 1400,- voor die tv vind ik wel aangenaam...

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ralphje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:05:

Mijn probleem is dus zeg maar: hoe groot mag mijn TV maximaal zijn voor mijn kamer?
Hoever ga je van je scherm afzitten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb sinds een paar dagen een LE40M87BD tv. Via een hdmi kabel is hier een ps3 op aangesloten. Bij het bekijken van gewone dvds (instellingen: ps3: 1080p, upscaling fullscreen, tv: 16:9, moviemode, alle "beeld verbeteringsopties" uit) valt mij hetvolgende op:

Op stilstaande vlakken, bijvoorbeeld een muur achter een personage dat in close up in beeld is is een flikkering zichtbaar. Ik ben geen HT freak :) dus heb hier niet de technisch correcte term voor maar het lijkt op het verschijnsel wat je ziet op een crt met een te lage ververssnelheid (daar zijn mijn ogen trouwens wel erg gevoelig voor). Als ik de backlight opschroef naar ongeveer 7 of 8 verdwijnt de flikkering. Het is dus op te lossen maar toch vraag ik me af of dit een normaal verschijnsel is?

Voor het overige ben ik zeer te spreken over de weergave van normale dvds : detail en scherpte zijn spectaculair, bij snelle bewegingen is het veegeffect dat ik soms had op mijn 100hz crt geheel afwezig. Blu-ray discs heb ik nog niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Phantasmagoria schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:59:
Ik heb sinds een paar dagen een LE40M87BD tv. Via een hdmi kabel is hier een ps3 op aangesloten. Bij het bekijken van gewone dvds (instellingen: ps3: 1080p, upscaling fullscreen, tv: 16:9, moviemode, alle "beeld verbeteringsopties" uit) valt mij hetvolgende op:

Op stilstaande vlakken, bijvoorbeeld een muur achter een personage dat in close up in beeld is is een flikkering zichtbaar. Ik ben geen HT freak :) dus heb hier niet de technisch correcte term voor maar het lijkt op het verschijnsel wat je ziet op een crt met een te lage ververssnelheid (daar zijn mijn ogen trouwens wel erg gevoelig voor). Als ik de backlight opschroef naar ongeveer 7 of 8 verdwijnt de flikkering. Het is dus op te lossen maar toch vraag ik me af of dit een normaal verschijnsel is?

Voor het overige ben ik zeer te spreken over de weergave van normale dvds : detail en scherpte zijn spectaculair, bij snelle bewegingen is het veegeffect dat ik soms had op mijn 100hz crt geheel afwezig. Blu-ray discs heb ik nog niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Wat jij hierboven beschrijft ("scroll banding") had ik ook op mijn F86. Monteur langs laten komen en deze heeft middels een software update (mbt refresh rates) uitgevoerd en probleem is opgelost.

Probleem was onlangs pas bekend bij Samsung (Nederland), althans voor de F86..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

MeNTaL_TO schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:54:
[...]

Hoever ga je van je scherm afzitten?
"Aan het bureau zit ik op mijn laptopje te werken en regelmatig doe ik een hybride werk/tv-kijk actie (ca. 1 meter). Aan de andere kant, de laatste foto is vanaf mijn bed genomen, dus als ik TV kijk kan ik ook op het bed gaan zitten/liggen dus misschien is dat dan ook weer geen probleem. (ca. 4 meter)"

Ik kan natuurlijk ook de bureaustoel naar achteren schuiven als ik tv-kijk/game. Als ik eet zit ik trouwens wel meestal aan mijn bureau, dus dan zit ik er dichtbij, maar zoals gezegd kan ik me altijd aanpassen.

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
nijntje82 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
[...]

Wat jij hierboven beschrijft ("scroll banding") had ik ook op mijn F86. Monteur langs laten komen en deze heeft middels een software update (mbt refresh rates) uitgevoerd en probleem is opgelost.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Onlangs is onze beeldbuis TV kapot gegaan en we willen dus een nieuwe TV, op de toekomst voorbereid.
Momenteel kijk ik gewoon via de analoge kabel. (UPC)
Ik ben er nog niet uit of het een 81 of 66 cm moet worden (de vrouw vind 81 wel erg groot) en ik wil graag weten welke van deze TV's een mooi analoog signaal weergeeft.
Ik begrijp uit de verschillende reply's hier dat het per formaat en per merk nogal kan verschillen.
Ik zit te twijfelen tussen:
Sony KDL-32D3000
Samsung LE32M86B

of de
Sony KDL-26T3000
en een 26 inch samsung (welke is een vraag die ik hier ook wil stellen)

thanx for helping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camera
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10-2012
Vorige week een Samsung LE37M86 gekocht. Prima scherm! Echter een probleempje met de ingebouwde DVB-T tuner. Als ik kies voor "auto store" dan stop het zoeken bij kanaal 57 en reset het scherm. Als ik voor "manual store" kies kan ik alle kanalen (behalve kanaal 57) scannen en inlezen. Als ik kanaal 57 probeer te scannen blijft het aantal gevonden zenders op 0 of (soms 1) staan en reset het scherm. Ik heb contact met Samsung opgenomen en het probleem aan de medewerker uitgelegt. Naar zijn mening geeft Samsung in nederland geen enkele ondersteuning v.w.b. de DVB-T tuner. Hij was niet bereid om dit als een storing te beschouwen.

Nog even, ook in reactie op voorgaande berichten over de DVB-T tuner. Ik heb de voor de Sony Bravia beschikbare Digitenne starterskit aangeschaft (89 euro) en een buitenantenne (Funke) aangesloten. In de starterskit zit o.a. een Common Access Module (CAM) die Conax kan decoderen en een externe voeding die nodig is om een actieve antenne aan te sluiten op de Samsung (de Samsung heeft geen ingebouwde voering voor een externe antenne) alsmede een binnenantenne. Het aankoopbedrag van de starterskit wordt door Digitenne terugbetaald nadat de kaart een maand is geactiveert waarna de terugbetaling nog ca. 6 weken duurt. Ik had al een, abonnement op Digitenne wat langer dan een jaar loopt en heb dus eerst het abonnement opgezegt en daarna een nieuw abonnement aangevraagt waardoor ik recht heb op terugbetaling van de starterskit. Het tweede kaartje heb ik daarna gratis laten activeren waardoor ik dat in de Samsung stand alone tuner kan blijven gebruiken (slaapkamer). Laat nu uitgerekend voetbal in Asd op kanaal 57 te worden uitgezonden.

Het Digitenne beeld van de LE37 is veel beter dan het beeld van de 'losse' Samsung ontvanger. De kwaliteit benaderd het beeld van mijn sataliet (dreambox 7000) ontvanger.

Vraag: wie weet waarom de ingebouwde tuner kanaal 57 (Amsterdam) weigert te scannen en reset?
Is dit een garantiekwestie?

[ Voor 10% gewijzigd door camera op 02-03-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 37m86 met (conax 4.0) voor het digitenne kaartje van kpn in te doen. Ik gebruik de doorlus coax van de digitenne tunner zodat ik spanning heb op de antenne van KPN.

Alles werkt perfect, ook de extra zenders en porn lock (1234)
Ik ontvang dit ook in Amsterdam, maar weet niet wat kanaal 57 is, die voetbal zenders gaan ook maar heb geen abo (dan gaat het beeld weg). Ik kan niet goed zien achter welke kanalen welke zenders zitten, de tv maakt gewoon netjes een lijstje met radio en tv zenders. Soms hangt mijn tv tijdens het dvt-t/idtv zappen en moet hij een reset hebben, ik zie dat niet echt als probleem, jammer, valt mee te leven. Ook werkt de tv gids maar per kanaal, en er zitten iets van 5 zenders achter elk kanaal, dus moet je elk kanaal even gehad hebben om alle zender te kunnen zien per dag.

Ik ben zeer tevreden over de DVB-T tuner van deze tv, ik heb nooit beter DVB-T beeld gezien, zeker niet met scart tuners.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

camera schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:08:
Vorige week een Samsung LE37M86 gekocht. Prima scherm! Echter een probleempje met de ingebouwde DVB-T tuner. Als ik kies voor "auto store" dan stop het zoeken bij kanaal 57 en reset het scherm. Als ik voor "manual store" kies kan ik alle kanalen (behalve kanaal 57) scannen en inlezen. Als ik kanaal 57 probeer te scannen blijft het aantal gevonden zenders op 0 of (soms 1) staan en reset het scherm. Ik heb contact met Samsung opgenomen en het probleem aan de medewerker uitgelegt. Naar zijn mening geeft Samsung in nederland geen enkele ondersteuning v.w.b. de DVB-T tuner. Hij was niet bereid om dit als een storing te beschouwen.

Nog even, ook in reactie op voorgaande berichten over de DVB-T tuner. Ik heb de voor de Sony Bravia beschikbare Digitenne starterskit aangeschaft (89 euro) en een buitenantenne (Funke) aangesloten. In de starterskit zit o.a. een Common Access Module (CAM) die Conax kan decoderen en een externe voeding die nodig is om een actieve antenne aan te sluiten op de Samsung (de Samsung heeft geen ingebouwde voering voor een externe antenne) alsmede een binnenantenne. Het aankoopbedrag van de starterskit wordt door Digitenne terugbetaald nadat de kaart een maand is geactiveert waarna de terugbetaling nog ca. 6 weken duurt. Ik had al een, abonnement op Digitenne wat langer dan een jaar loopt en heb dus eerst het abonnement opgezegt en daarna een nieuw abonnement aangevraagt waardoor ik recht heb op terugbetaling van de starterskit. Het tweede kaartje heb ik daarna gratis laten activeren waardoor ik dat in de Samsung stand alone tuner kan blijven gebruiken (slaapkamer). Laat nu uitgerekend voetbal in Asd op kanaal 57 te worden uitgezonden.

Het Digitenne beeld van de LE37 is veel beter dan het beeld van de 'losse' Samsung ontvanger. De kwaliteit benaderd het beeld van mijn sataliet (dreambox 7000) ontvanger.

Vraag: wie weet waarom de ingebouwde tuner kanaal 57 (Amsterdam) weigert te scannen en reset?
Is dit een garantiekwestie?
Mijn ouders hebben exact dezelfe televisie en oplossing voor tv en die hebben het probleem niet, lijkt me een firmware kwestie eigenlijk. Ik heb geen idee hoe ik die na kan kijken (mijn ouders moeten hem uitlezen, dus een servicemenu is geen optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aho85
nijntje82 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:04:
[...]

Hoi, ik vroeg me af; is dat probleem hetzelfde als ik op de vorige pagina van dit topic via dit filmpje aan jullie liet zien? Waarschijnlijk niet... maar toch even checken.. klik hier voor het filmpje..

Vanavond even naar mediamarkt om 'm om te ruilen maar denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camera
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:15:
Ik heb ook een 37m86 met (conax 4.0) voor het digitenne kaartje van kpn in te doen. Ik gebruik de doorlus coax van de digitenne tunner zodat ik spanning heb op de antenne van KPN.

Alles werkt perfect, ook de extra zenders en porn lock (1234)
Ik ontvang dit ook in Amsterdam, maar weet niet wat kanaal 57 is, die voetbal zenders gaan ook maar heb geen abo (dan gaat het beeld weg). Ik kan niet goed zien achter welke kanalen welke zenders zitten, de tv maakt gewoon netjes een lijstje met radio en tv zenders. Soms hangt mijn tv tijdens het dvt-t/idtv zappen en moet hij een reset hebben, ik zie dat niet echt als probleem, jammer, valt mee te leven. Ook werkt de tv gids maar per kanaal, en er zitten iets van 5 zenders achter elk kanaal, dus moet je elk kanaal even gehad hebben om alle zender te kunnen zien per dag.

Ik ben zeer tevreden over de DVB-T tuner van deze tv, ik heb nooit beter DVB-T beeld gezien, zeker niet met scart tuners.
Dan weet ik in ieder geval zeker dat het geen aan Amsterdam gerelateert probleem is. Samsung dus nog maar een keer bellen.

Een link naar de zenderlijst: http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

"lijkt me een firmware kwestie eigenlijk"

Ben ik met je eens. Ergens in oktober november is er nieuwe firmware uitgebracht die in de UK over the air kon worden geinstalleert. Helaas staat er maar 1 firmware versie in en kan ik dus niet wisselen en in NL beweert Samsun de DVB-T niet te ondersteunen.

Edit: Ik zie net dat de softwareversie onder de D Menu knop>Setup>System>Software Upgrade>Software Information staat. Bij mij T-BDXPDEU00-1013 Date: 13 Dec 2007

[ Voor 14% gewijzigd door camera op 03-03-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]alexanderhof schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Hoi, ik vroeg me af; i.....................................................

Ik kan aan dit filmpje helemaal niets zien behalve dat het met zeer slechte codec en veel te lage res. Op iets van webcam is opgenomen en met DRM wmv is weg geschreven........Vaag filmpje met wat vage tv beeldtjes.. Hier kan je niets op oordelen sorry.

Heb je banding isues? Via welke source kijk je, en hoe staat dat ding ingesteld, dynamic of wat dan ook. Wat zijn je kabel etc...

Samsung schermen zijn het beste wat er is, zeker de backlightLED en OLED modelen, alleen moet je wel weten wat je koopt, en wat je daar op aansluit. Verwacht geen wonderen van digitale apparaten met scart of analoge signalen, dat kan je beter op je oude CRT kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oude post sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen 100 hz en 60 hz schermen? ik zit namelijk te twijvelen tussen de le32R en de le32M. De M versie kost wel 200 euro meer en ik vraag me af of dat de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
weet iemand nog of de le40m86 of 86 ergens in de aanbieding is??? ben eigenlijk op zoek naar deze liefst zo min mogelijk voor betalen natuurlijk.

en is er nou veel verschil in de kwaliteit van beeld tussen de 37 en 40" versie.

de 40" heeft wat andere toevoegingen die kleuren beter zouden moeten maken. is dit verschil erg groot??? twijfel tussen de 37 en 40 versie. die paar centimeter aan grootte boeit me niet. maar de kwaliteit van het beeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als de centimeters niet boeien is de keuze gemakkelijk: ga voor de 37inch want die heeft geen spiegelend scherm zoals de 40inch.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat me wel tegenvalt is de service van Samsung, mijn ouders hadden grote witte krassen op de tv voet welke na een hoop gezeur pas is vervangen door Samsung zelf (nee ga geen goede tv ruilen omdat er wat krassen op de voet zitten, voor hetzelfde geld heb je dan opeens een ander probleem/doa en blijf je ruilen).

En nu lees ik weer dat ze dvb-t welke gewoon in het toestel zit gewoon niet ondersteunen? Wat is dat nu weer voor gezever? Ze zijn gewoon verplicht het te ondersteunen, gewoon even doorzeuren wil nogal helpen bij ze, desnoods een boze brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
ari3 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:28:
Als de centimeters niet boeien is de keuze gemakkelijk: ga voor de 37inch want die heeft geen spiegelend scherm zoals de 40inch.
Door dat spiegelende scherm krijg je wel diepere kleuren en voller beeld. Dat in combinatie met een hogere contrastratio op de 40 inch, leidt tot de de logische conclusie dat wanneer cm niet uitmaken je echt beter voor de 40 inch kan gaan.

En wat betreft de originele vraag, je kan via samsung.nl heel goed de specificaties van een 37 met een 40 vergelijken. Dat hoeven we hier natuurlijk niet voor de kauwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb ook gelezen dat de LE40M86BD een hele goede zwart waarde heeft voor een lcd tv en mooiere kleuren vergeleken de LE37M86BD.
Zie ook de hele uitgebreide review van http://www.hdtvtest.co.uk/ over de 40"

Ik zit zelf ook tussen deze twee lcd's te twijfelen. Maar ik neig naar de 40" alleen hij wordt voor mij misschien iets te groot.

Wat ik nog wel graag wil weten van bezitters van de LE40M86BD hoe de tv zich houdt bij snellen beelden.
Als er snelle aktie is heeft de lcd tv dan ook last van de het beeld niet scherp blijft (blurry wordt) bijvoorbeeld bij een aktie in een film, bij de bal bij voetbal/tennis, bij een snelle shooter op een console enz?
Dit vraag ik me al een tijdje af en het is vaak niet te zien in de winkel, omdat het dan vaak rustige beelden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camera
Als ik via de D MENU>Channel>Auto Store kanalen in scan stopt de TV bij kanaal 57 en reset de TV.

Als ik D MENU> Channel> Manual Store kies kan ik alle kanalen inlezen behalve kanaal 57. Als ik kanaal 57 kies en probeer in te lezen stopt de tuner ca 20 seconden en daarna schakeld de tv uit en weer aan.

De kanalen die wel worden ingelezen geven een goed beeld.

De TV is een week oud.

Antwoord Samsung:

Uw klantnummer:
Geachte heer/mevrouw ,

Danku voor uw e-mail met betrekking tot uw LE37M86BD.

De CI (Common Interface) of ook wel DVB-T tuner genaamd, is alleen te gebruiken met een Conax kaart met ingebouwde antenne en voeding en een Smartkaart.
Momenteel is deze optie alleen geschikt voor Digitenne.

Zonder kaart is het wel mogelijk om Nederland 1, 2 en 3 te ontvangen via de DVB-T tuner.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog verderevragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Hoogachtend,

Michaela
Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V.

Ik heb er weer een mail achteraan gezonden. Telefonisch deelde Samsung mij inderdaad mee dat DVD-T door Samsung in NL niet wordt ondersteund. Ik moest maar een klacht indienen als ik het daar niet mee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Even een domme vraag: kun je Nederland 1, 2 en 3 ontvangen zonder Conax kaart of Smart kaart?

Ik heb namelijk geen van beide. Snap niet helemaal of ik nu wel NL 123 kan ontvangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camera
Ja, als je een antenne aansluit dan ontvang je de FTA zenders. Daarvoor is een (Conax) CAM en Digitenne smartkaart niet nodig. De antenne moet wel over een stroonvoorziening beschikken want daar voorziet de Samsung niet in.

[ Voor 6% gewijzigd door camera op 03-03-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:55:
Ik heb ook gelezen dat de LE40M86BD een hele goede zwart waarde heeft voor een lcd tv en mooiere kleuren vergeleken de LE37M86BD.
Zie ook de hele uitgebreide review van http://www.hdtvtest.co.uk/ over de 40"

Ik zit zelf ook tussen deze twee lcd's te twijfelen. Maar ik neig naar de 40" alleen hij wordt voor mij misschien iets te groot.

Wat ik nog wel graag wil weten van bezitters van de LE40M86BD hoe de tv zich houdt bij snellen beelden.
Als er snelle aktie is heeft de lcd tv dan ook last van de het beeld niet scherp blijft (blurry wordt) bijvoorbeeld bij een aktie in een film, bij de bal bij voetbal/tennis, bij een snelle shooter op een console enz?
Dit vraag ik me al een tijdje af en het is vaak niet te zien in de winkel, omdat het dan vaak rustige beelden zijn.
Dat is nou net de reden waarom die demo's zo langzaam zijn.
Is n plasma niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:52:
Is er een groot verschil tussen 100 hz en 60 hz schermen? ik zit namelijk te twijvelen tussen de le32R en de le32M. De M versie kost wel 200 euro meer en ik vraag me af of dat de moeite waard is.
Ik heb afgelopen zaterdag een philips 100hz en 50/60hz (?) boven elkaar zien hangen bij de its.
Ik heb toen per direct 100hz op mijn lijstje van vereisten gezet, het verschil is echt ontzettend duidelijk..

Ik ga uiteindelijk voor de 46F86BD, heb hem niet gezien maar de 40F88DB vond ik verweg het mooiste beeld hebben in de winkel, alleen wat klein >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

camera schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:21:
Ja, als je een antenne aansluit dan ontvang je de FTA zenders. Daarvoor is een (Conax) CAM en Digitenne smartkaart niet nodig. De antenne moet wel over een stroonvoorziening beschikken want daar voorziet de Samsung niet in.
En wat is dan een goede losse antenne? Lijkt me wel aardig om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:34:
[quote]alexanderhof schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Hoi, ik vroeg me af; i.....................................................

Ik kan aan dit filmpje helemaal niets zien behalve dat het met zeer slechte codec en veel te lage res. Op iets van webcam is opgenomen en met DRM wmv is weg geschreven........Vaag filmpje met wat vage tv beeldtjes.. Hier kan je niets op oordelen sorry.

Heb je banding isues? Via welke source kijk je, en hoe staat dat ding ingesteld, dynamic of wat dan ook. Wat zijn je kabel etc...

Samsung schermen zijn het beste wat er is, zeker de backlightLED en OLED modelen, alleen moet je wel weten wat je koopt, en wat je daar op aansluit. Verwacht geen wonderen van digitale apparaten met scart of analoge signalen, dat kan je beter op je oude CRT kijken.
je ziet op t filmpje niet iets aan t beeld wat niet klopt? Je maakt n grapje zeker? Die tv is gewoon stuk hoor.
En Samsung schermen zijn het beste wat er is? Als ik lees hoeveel mensen in dit forum ontevreden zijn over hun beeldkwaliteit in vergelijking met andere forums, dan trek ik andere conclusies.
De prijs/kwaliteit verhouding is wel redelijk goed.

Echter: de F8 serie is wèl bijzonder goed en zo te zien zullen de nieuwe modellen deze lijn voortzetten. Dus wat dat betreft ziet t er erg goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 04-03-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ferry34 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:29:
[...]

Dat is nou net de reden waarom die demo's zo langzaam zijn.
Is n plasma niks voor je?
Je wordt bedankt Ferry34 ;) . Ik ben me toch nog even gaan verdiepen in plasma en ben nu nog bezig. Ben nu het topic plasma of LCD aanschaffen deel 3 aan het door spitten. En ga straks aan het topic panasonic plasma 07/08 beginnen

Je hebt de keuze er niet makkelijker op gemaakt. Nu komt er ook weer een Panasonic Th-37PV70 om de hoek kijken. Alleen die heeft als minpunt dat hij geen Full HD heeft en ik wil er mijn PS3 op aansluiten en dus ook Blue ray's kijken. Jammer dat er geen Panasonic in 37" is met Full HD ondersteuning.

Ik denk dat ik maar weer een maand extra uittrek om alles te gaan vergelijken. Gelukkig is het uitzoeken een hele leuke bezigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Nico111 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:47:
[...]

Je wordt bedankt Ferry34 ;) . Ik ben me toch nog even gaan verdiepen in plasma en ben nu nog bezig. Ben nu het topic plasma of LCD aanschaffen deel 3 aan het door spitten. En ga straks aan het topic panasonic plasma 07/08 beginnen

Je hebt de keuze er niet makkelijker op gemaakt. Nu komt er ook weer een Panasonic Th-37PV70 om de hoek kijken. Alleen die heeft als minpunt dat hij geen Full HD heeft en ik wil er mijn PS3 op aansluiten en dus ook Blue ray's kijken. Jammer dat er geen Panasonic in 37" is met Full HD ondersteuning.

Ik denk dat ik maar weer een maand extra uittrek om alles te gaan vergelijken. Gelukkig is het uitzoeken een hele leuke bezigheid. :)
Staar je niet blind op specs en verhalen, ik was er zelf redelijk snel uit in de winkel :). Hoewel veel mensen vast heel happy zijn met hun Sony vond ik het beeld gewoon niet mooi, en het uiterlijk van de tv gewoon lomp.

Voordat je dus een maand lang specs gaat noteren zou ik gewoon eens naar de winkel gaan, dan kan je de helft al wegstrepen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
RoeLz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Staar je niet blind op specs en verhalen, ik was er zelf redelijk snel uit in de winkel :). Hoewel veel mensen vast heel happy zijn met hun Sony vond ik het beeld gewoon niet mooi, en het uiterlijk van de tv gewoon lomp.

Voordat je dus een maand lang specs gaat noteren zou ik gewoon eens naar de winkel gaan, dan kan je de helft al wegstrepen denk ik :)
Dit ga ik ook zeker doen. Ik zoek steeds een aantal tv's op. Die aan mijn eisen voldoen en in mijn prijscategorie liggen. Ik ga ze dan vaak opzoeken in de winkel om ze goed te bekijken.

Wat is jouw keuze uiteindelijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Nico111 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:42:
[...]

Dit ga ik ook zeker doen. Ik zoek steeds een aantal tv's op. Die aan mijn eisen voldoen en in mijn prijscategorie liggen. Ik ga ze dan vaak opzoeken in de winkel om ze goed te bekijken.

Wat is jouw keuze uiteindelijk geworden?
Ik ga voor de Samsung LE46F86BD, 46" full HD >:)

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le46f86bd.asp

belangrijkste eisen voor mij waren fullhd, 3x hdmi en 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Die vind ik ook wel mooi. Dan zou het voor mij de Samsung LE40F86 moeten worden, maar
die prijs is voor mij te hoog en door dat de boxen aan de zijkant zitten wordt hij ook te groot voor mijn kamer. De LE40M86bd heeft dit niet en is daardoor een paar cm smaller. Deze is misschien zelfs iets te groot voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:47:
[...]

Graag gedaan Nico, lol!
Het panasonic plasma forum is er eentje die ik al geruime tijd volg. Kijk maar s naar de enorme tevredenheid die men daar heeft over de beeldkwaliteit.

De 37 is idd geen full hd, maar neem gewoon je ps3 s mee naar de winkel en ga er maar s n blu-ray film die je goed kent op kijken en vertel me dan eerlijk wat je er van vindt.

(na veel te hebben getest in winkels, waarbij ik mn eigen apparatuur heb meegenomen, gaf de panasonic hd-ready, jawel, verreweg het mooist beeld. Ik kijk alleen maar hd-content, waaruit bjkt dat resolutie echt maar n kleine factor is in de uiteindelijke beeldkwaliteit.
Hd-dvd's zijn echt adembenemend mooi.
Waarschijnlijk komt de F8 serie goed in de buurt, maar die was toen nog net niet uit en heb ik niet kunnen testen.
De pana kost echter de helft)

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 04-03-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Nico111 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:38:
Die vind ik ook wel mooi. Dan zou het voor mij de Samsung LE40F86 moeten worden, maar
die prijs is voor mij te hoog en door dat de boxen aan de zijkant zitten wordt hij ook te groot voor mijn kamer. De LE40M86bd heeft dit niet en is daardoor een paar cm smaller. Deze is misschien zelfs iets te groot voor mij.
Als ik het goed zie op de site van samsung heeft die M serie dus geen 100hz, dat zou voor mij een no-go zijn. Ik vind op 46" full hd een "must", op 37" had ik denk ik genoegen genomen met hd ready, maar had ik 100hz zeker niet laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:49
32m86 een optie dan? Die is wel 100hz en HDready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Die is voor mij te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn LE40F8(6B?) aangekregen. Ik heb op de HDMI een PS3 en een INDI HD digicorder. Heeft er iemand goede settings voor kleur, contrast enz?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:42:
Heb vandaag mijn LE40F8(6B?) aangekregen. Ik heb op de HDMI een PS3 en een INDI HD digicorder. Heeft er iemand goede settings voor kleur, contrast enz?

Thx
Deze heb ik ook de LE40F86BD (Full HD) ik zal vandaag bij thuiskomst nog wel even de settings bekijken, maar op internet kan je terecht bij bv:

http://www.avforums.com/f...read.php?t=509999&page=46
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=608763&page=2

Maar volgens mij niet ver van het begin deel 9 of halverwege had iemand ook al settings neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
w00t! De catalogus is uit, incl. prijzen en shipping dates! In het Oostenrijks(duits):

http://www.hbmultimedia.a...hling08_final_web_SAM.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 05-03-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Priet schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:16:
Fantastisch die afstandsbediening, vooral handig dat je er ook andere apparaten mee kunt bedienen 8)

Maar hoe werkt dat??! 8)7 Ik heb echt van alles geprobeerd, handleiding erbij, knopjes indrukken en de code intypen. Maar werken doet het voor geen meter }:O

Ik probeer een Samsung DCB-9401R DVB-C decoder toe te voegen. Iemand enige idee hoe dit aan de praat te krijgen?
Iemand dit al uitgevogeld? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om dit voorjaar mijn complete home theatre/cinema te vervangen door een PS3 en een HD ready LCD televisie te kopen etc.

Nu is mijn oog gevallen op een Samsung LE40S81 ( http://www.kieskeurig.nl/...DE4ADC12572A40052AD7B.htm ) die voor ~ 800 euro wel te koop is at the moment.

Op dit moment heb ik nog een 'normale' oude crt breedbeeld tv van 66 cm dus een overstap naar een 102 cm grote hd ready LCD zal een enorm verschil maken in kwaliteit.

Nu is mijn vraag of mensen hier misschien een (beter) alternatief hebben qua televisie voor deze prijs (~800 euro). Ik ga hem vooral gebruiken om te gamen en blu-ray / dvd op te kijken.

Iemand die ervaring heeft met gamen op een 102 cm hd ready LCD? Ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Laatst online: 03-09 07:39
Ik zou eigenlijk voor een full hd gaan dan, als je iets bijlegt zit je daar al aan.
De LE40M86 kost slechts enkele honderd euros meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik niet. Voor 900 koop je n hdready plasma en die is beter met gamen op consoles zoals ps3 en xbox360 (geen ghosting) en beter met hd films (mooiere zwart- en kleurweergave).

Wat je zelf moet doen is naar de winkel gaan en zelf testen. Dus niet naar die demo's kijken, maar zelf spullen meenemen die je op de tv wilt gaan bekijken en dan zelf beslissen.
Heb je misschien n vriend wiens ps3 je kunt lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ferry34:

Nee ik ken niemand met een PS3, maar ik ga eind deze maand een PS3 kopen en over 2 maand een nieuwe televisie. Dus alle opties zijn nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb al door dat ferry34 iedereen naar het plasmakamp probeert te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tis best moeilijk kiezen vind ik zelf. Ik ben zelf ook naar een nieuwe TV aan het kijken en zweerde eigenlijk altijd bij een Full HD TFT.
Maar als ik die langs een plasma zet... Je ziet het voordeel van een Full HD TFT wel tegenover een plasma met Full HD content. Maar met SD materiaal en consoles ziet een plasma er zoveel levendiger uit. Ik weet niet echt wat ik nu belangrijker ga vinden. Ik vind het echt een zeer moeilijke keus, en eerlijk gezegd speelt het stroomverbruik van een plasma ook nogal mee voor mij.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het gaat er mij om dat mensen ècht zèlf gaan testen en vergelijken.
Ik ben n console-gamer en er werd mij op internet altijd verteld dat n lcd beter zou zijn om op te gamen, totdat er enkele plasma bezitters het tegendeel beweerden en hier heel stellig in waren.
Ik geloofde dit absoluut niet en ik wilde niets minder dan n full hd lcd.
Totdat ik ergens in n winkel n plasma zag hangen met daarop hele snelle game-demo's en zoiets moois had ik nog nooit gezien. Je ziet namelijk bijna nooit in n winkel n plasma's icm n xbox360 of ps3 en op game-beurzen zijn t allemaal lcd's (makkelijker te vervoeren).

Ik heb toen in 2 winkels enkele tv's getest (1,5 uur per winkel) door mn xbox360 mee te nemen en aan te sluiten op diverse toestellen.
Mijn eerste keus was nog steeds n full hd lcd, maar dat veranderde gelijk toen ik m aansloot op n hdready plasma.
Ik begreep er niets meer van: hoe kon n hdready (!) plasma nou n veel mooier beeld geven dan n full hd lcd??
Ik had al 2 jaar ervaring op n 30 inch hdready lcd, ik kwam dus niet van n crt af. Thuis gaf de plasma n nog mooier beeld omdat in de winkels zoveel lampen aanstaan en daar komt n lcd beter in uit.

Als ik geluisterd had naar anderen, dan had ik die plasma's niet eens bekeken! Maar vaak worden op internet "ervaringen" door mensen neergezet die niet eens n hdtv hebben en dan aan anderen gaan vertellen wat n goede tv is!

Ik zeg altijd: eigen spullen meenemen naar de winkel en gaan gamen of naar films kijken die je al goed kent!

Alleen dan kun je n juiste keuze maken. Een ander kan nooit vertellen wat jij mooi vindt, en ook ik niet!
Vind je de lcd mooier: koop m! (ik heb geen aandelen in plasma lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort schaf ik een Xbox360 aan en welja we plakken er ook een Ps3 bij.
Een HD scherm heb ik ook nog niet,maar daar twijfel ik heel erg aan.
Sommge mensen zeggen dat ik voor een Full HD LCD scherm moet gaan,een ander deel zegt dat ik moet kiezen voor een Plasma scherm.
Kan iemand mij wegwijs maken wat voor scherm ik eigenlijk moet aanschaffen.
Ben vooral een gamer,maar kijk ook regelmatig TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:44:
Tis best moeilijk kiezen vind ik zelf. Ik ben zelf ook naar een nieuwe TV aan het kijken en zweerde eigenlijk altijd bij een Full HD TFT.
Maar als ik die langs een plasma zet... Je ziet het voordeel van een Full HD TFT wel tegenover een plasma met Full HD content. Maar met SD materiaal en consoles ziet een plasma er zoveel levendiger uit. Ik weet niet echt wat ik nu belangrijker ga vinden. Ik vind het echt een zeer moeilijke keus, en eerlijk gezegd speelt het stroomverbruik van een plasma ook nogal mee voor mij.
Ik dacht dat die Samsung TV juist die glanzende laag hadden om de contrast ratio van plasma TV's te kunnen benaderen? Heb je die toevallig ook wel eens IRL bekeken?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Voordat iedereen gaat PM`en dat ik de OP moet aanpassen;
Komende dagen ben ik niet aanwezig omdat ik een weekend in de ardennen het heugelijke feit ga vieren dat mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn. Na het weekend (maandag/dinsdag) zal ik de openings post aanpassen met specs welke zijn vrijgegeven voor de EU van de nieuwe LCD-TV`s die Samsung zal uitbrengen. Have fun, till next week! Bye bye!

En om het nu alvast duidelijk te maken voorzover ik lees: geen 120Hz, maar 100Hz...

offtopic:
Mist GOT nu al, snik snik :|

[ Voor 8% gewijzigd door W.Wezz op 07-03-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:23:
[...]
offtopic:
Mist GOT nu al, snik snik :|
:P

Ga eens snel terug naar het echte leven !

Enne HF in de ardennen :)
PS: Er komt heel wat lekker bier uit die regio :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:47:
Binnenkort schaf ik een Xbox360 aan en welja we plakken er ook een Ps3 bij.
Een HD scherm heb ik ook nog niet,maar daar twijfel ik heel erg aan.
Sommge mensen zeggen dat ik voor een Full HD LCD scherm moet gaan,een ander deel zegt dat ik moet kiezen voor een Plasma scherm.
Kan iemand mij wegwijs maken wat voor scherm ik eigenlijk moet aanschaffen.
Ben vooral een gamer,maar kijk ook regelmatig TV.
lees mijn reactie boven jouw post maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Vreemd.. Ik weet niet welke tv jij hebt, maar ik heb een LE37M87 en heb het met de handleiding wel voor elkaar gekregen om er een Samsung DCB-B270R (Digitale tv van @Home) op aan te sluiten.. Er staan verschillende codes in het boekje voor decoderkastjes (Set-top box). Bij mij werkte de eerste code 000 niet, maar ik heb hem wel werkend gekregen met, volgens mij, 013. Ik zou zeggen probeer alle 4 de codes even en let erop dat je dus eerst op "STB" drukt op je afstandsbediening, dan met een dun pennetje (paperclip bijv.) het knopje "set" drukt, daarna de 3 cijfers van de code invoert en tot slot op de "power" knop van de afstandbediening drukt. Als het goed is moet hij het dan gewoon doen, ik kijk nu lekker digitale tv met 1 afstandsbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung toont UHDTV op cebit. Link:
http://www.tomshardware.c...samsung_unveils_82_uhdtv/
dit ziet er goed uit,dus nog maar even wachten met een lcd aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Priet schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Geprobeerd, niet gelukt. Het vreemde is dus dat je met de afstandsbediening van je Samsung TV niet je Samsung DVB-C decoder kan bedienen 8)7

Ben inmiddels overgestapt op een Logitach Harmony _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:26:
[...]

lees mijn reactie boven jouw post maar. ;)
Ok,maar wilde het graag het van meerdere mensen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chester schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:48:
[...]

Ik dacht dat die Samsung TV juist die glanzende laag hadden om de contrast ratio van plasma TV's te kunnen benaderen? Heb je die toevallig ook wel eens IRL bekeken?
Ja, laatst bij de MM. :) Maar de hoeveelheid lampen daar had alleen maar een negatief effect op die glasplaat. :P
Sowieso zit ik binnenkort in een appartement met een raam over de volle breedte van de kamer, en daar moet ook het scherm in komen te staan. Plasma scoort dan toch beter door een echt hoog contrast.
Ik merk echt dat ik teveel naar de resolutie zit te kijken. Ik ben bang dat ik iets mis als ik voor een 1024x768 plasma ga. En dat ik veel te veel voor m'n stroomrekening ga betalen. :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja dat heb ik ook. Ik staar me misschien een beetje blind op het hele Full HD gebeuren.

Ik heb nu een PS3 die 1080p aan kan, nou dan wil ik ook zo'n tv hebben. Maar een HD ready kan wel veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Die "glasplaat" stoort overigens absoluut niet (LE40M87BD hier). Sterker nog, door die plaat krijg je meer contrast. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze TV en ja, hij staat naast een (groot) raam (tuindeuren).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Arfman schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:15:
Die "glasplaat" stoort overigens absoluut niet (LE40M87BD hier). Sterker nog, door die plaat krijg je meer contrast. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze TV en ja, hij staat naast een (groot) raam (tuindeuren).
Das wel aardig om te lezen, maar zo blijft de keus toch weer moeilijk. :P

Binnenkort maar weer wat elektronicazaken langs dan... Heb gelukkig nog even tijd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Schweino schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:35:
[...]

Geprobeerd, niet gelukt. Het vreemde is dus dat je met de afstandsbediening van je Samsung TV niet je Samsung DVB-C decoder kan bedienen 8)7

Ben inmiddels overgestapt op een Logitach Harmony _/-\o_
Het is mij gelukt! :)

Stappen:
1) Druk op STB
2) Druk het reset knopje in
3) Type 001
4) Druk de Power knop in

De Samsung decoder springt dan direct aan :) Beetje jammer alleen dat niet alle toetsen werken, ik kan nu bijvoorbeeld de favorieten niet indelen om de gekleurde knoppen niet werken. En het volume is ook niet in te stellen, want met de volumeknoppen regel je het volume van de TV, niet van de decoder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Oplossing: Logitech Harmony :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens verdiepen in de LE37M86. Erg mooi ding voor bij een PS3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus sinds gister mijn LE37M86 op een Pioneer DV-400V aangesloten via HDMI en nu kan ik het beeld goed upscalen naar 1080i maar zodra ik hem naar 1080p zet, begint mijn beeld raar te doen, storen, wegvallen, kraken, noem maar op. Mijn neef heeft precies dezelfde dvd-speler en heeft in combinatie met een Pioneer FullHD lcd (weet het model niet) totaal geen problemen met het scalen naar 1080p. Nu is 1080i een gigantische stap vooruit in vergelijking met mijn oude dvd-speler maar als je een 1080p-tv hebt wil je die natuurlijk ook gebruiken.

Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.