Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Hier staat een foutje in de TS, wel een kleintje maar toch. Je noemt het in de opsomming (het tweede stukje van de quote) de M serie en daar moet F serie staanOm een beeld te schetsen van hoe dit in elkaar steekt en hoe jij dit zelf kunt nakijken op het door jou uitgezochte model nemen we de LE40F86BD als voorbeeld:We weten nu dat de 40F86BD :
- Voorvoegsel = LE
- aa = 40 Inch
- b = F serie
- cc = 86
- d = Black
- e = Digitale cardslot
- 40 Inch is
- Uit de M serie komt
- Model type nummer 86 met zich mee draagt
- En de kleur zwart is (B voor Black)
- Bevat een digitale cardreader slot (lees de specificaties voor ondersteuning!)
Is het niet handigere om in plaats van de modelen per reeks te zetten ze per beeld diameter te plaatsen.
Zo zie je per diameter onmiddellijk de verschillende tussen de verschillende series.
Anoniem: 100386
Thx mateW.Wezz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:55:
Oude info uit de TS verwijderd, nieuwe info is gedeeltelijk gepost.
* Anoniem: 100386 gaat meteen lezen
Mmjah, zit wat in idd. Goede tip iig voor deeltje 10 (die er al bijna aan zit te komenFoxie_s schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:45:
@TS:
Is het niet handigere om in plaats van de modelen per reeks te zetten ze per beeld diameter te plaatsen.
Zo zie je per diameter onmiddellijk de verschillende tussen de verschillende series.
Wie voelt zichzelf trouwens geroepen om de tekst aan te passen van "Samsung tv`s / series"???
PM me of mail via wesley[at]weerdenburg[dot]net.
[ Voor 15% gewijzigd door W.Wezz op 03-04-2008 17:17 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Anoniem: 103735
Ik heb zelf alles (blu,Hd-dvd,pc) via hdmi op de reciever en van de receiver naar de tv.Anoniem: 247379 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:41:
[...]
Ik val in herhalingen, maar kan je misschien vertellen wat er voor geluid uit de optical audio out poort komt als je de BR/HD-DVD speler via HDMI (dus zowel beeld als geluid) op de tv aansluit? Ik vraag me af of hij het als surround doorgeeft aan de audio out, of terugbrengt naar stereo zoals bij de meeste andere TV's.
Samsung heeft tot nog toe niet de moeite genomen om op m'n mail te reageren en in winkels "weten ze het niet", dus ik zal het van iemand moeten horen die de TV heeft.
optical van tv naar receiver (wel irritant het plopje bij elke keer zappen en dat komt ook uit de tv speakers zelf dus geen receiver foutje)
Dus weet niet hoe het doorgegeven word als ik rechtstreeks op tv aansluit en dan van optical naar receiver ga (dan wordt het dus alleen een geluid receiver en heb ik niets meer aan de rest van de functies)
Zal even de blu ray met 300 (true-hd) afspelen en de blu ray rechtstreeks via hdmi op de le40f86b aansluiten en dan de optical van de tv aansluiten op de receiver en dan kijken wat voor type geluid er doorkomt.(nadeel is dat ik nu eerst x aantal dagen moet wachten voordat de tv terug is)
Anoniem: 247379
Geweldig, alvast reuze bedankt. Ik ben benieuwd.Anoniem: 103735 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:37:
Zal even de blu ray met 300 (true-hd) afspelen en de blu ray rechtstreeks via hdmi op de le40f86b aansluiten en dan de optical van de tv aansluiten op de receiver en dan kijken wat voor type geluid er doorkomt.(nadeel is dat ik nu eerst x aantal dagen moet wachten voordat de tv terug is)
Dat is 2.1 PCM.Anoniem: 247379 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:13:
[...]
Geweldig, alvast reuze bedankt. Ik ben benieuwd.
Hier overigens een citaat van de 5 series handleiding:
De toekomste handleiding is er gelukkig duidelijk over.DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Connect to a Digital Audio Component.
When the HDMI IN jacks are connected, the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack on the TV outputs 2 channel audio only. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the Optical jack on the DVD player or Cable/Satellite Box directly to an Amplifier or Home Theater, not the TV.
[ Voor 59% gewijzigd door Roet op 03-04-2008 19:20 ]

Tesla Model Y RWD (2024)
Paar pagina's terug werd nog beweerd dat het vanaf de F68 5.1 zou zijn. Wie te geloven?Roet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:04:
Dat is 2.1 PCM.
[...]
Hier overigens een citaat van de 5 series handleiding:
Deze heb ik aangesloten op mijn laptop. Kan ik ze ook aansluiten op mijn TV, en zoja welke kabel moet ik dan kopen en wordt het geluid dan automatisch doorgestuurd?
Ik zou zeggen:Anoniem: 247379 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:50:
[...]
Paar pagina's terug werd nog beweerd dat het vanaf de F68 5.1 zou zijn. Wie te geloven?
Google er op los..
[ Voor 18% gewijzigd door Roet op 03-04-2008 20:21 ]
Pfff, ik wordt hier gek van. Ik ben geen audiofiel, dus met een simpel 5.1 setje dat optical in accepteert was ik tevreden geweest, maar dat gaat nu dus ook weer niet. Nu moet ik weer op zoek naar een (ongetwijfeld dure) audioset met meerdere HDMI ingangen, puur om iets voor elkaar te krijgen dat in de TV kunstmatig uitgeschakeld is.
Bovendien moet ik nu schakelen tussen verschillende audio-ingangen. Als ik alles door de TV via optical naar de versterker had kunnnen sturen, had ik de receiver gewoon op optical in kunnen laten staan en was ik klaar geweest.
Maar ja, dat zou ideaal zijn voor de consument.
Anyway, bedankt voor de info.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 03-04-2008 20:47 ]
Wat wel een oplossing is, is een universal remote met macros, zodat wanneer je van beeldinput switched, de audio meeswitched. Het is een omweg, maar het is niet anders. Ik doe het ook al een paar jaar gezien mijn vorige TV (LE37R72B) het ook niet had.
nog even een vraag: welke kabel moet ik dan eigenlijk kopen om mijn tv met logitech 2.1 boxen te verbinden?ThePupD schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:14:
Ik heb een Samsung LE37 gekocht. En ik heb Logitech 2.1 boxen *iets van Logitech Z-2300.
Deze heb ik aangesloten op mijn laptop. Kan ik ze ook aansluiten op mijn TV, en wordt het geluid dan automatisch doorgestuurd?
[ Voor 4% gewijzigd door ThePupD op 03-04-2008 22:06 ]
deze is zeer betaalbaar (hoop ik voor je)Anoniem: 247379 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:44:
[...]
Pfff, ik wordt hier gek van. Ik ben geen audiofiel, dus met een simpel 5.1 setje dat optical in accepteert was ik tevreden geweest, maar dat gaat nu dus ook weer niet. Nu moet ik weer op zoek naar een (ongetwijfeld dure) audioset met meerdere HDMI ingangen, puur om iets voor elkaar te krijgen dat in de TV kunstmatig uitgeschakeld is.
Bovendien moet ik nu schakelen tussen verschillende audio-ingangen. Als ik alles door de TV via optical naar de versterker had kunnnen sturen, had ik de receiver gewoon op optical in kunnen laten staan en was ik klaar geweest.
Maar ja, dat zou ideaal zijn voor de consument.
Anyway, bedankt voor de info.
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5368468.html
285 euro voor een hdmi 1.3 2 input 1 out receiver
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 03-04-2008 22:10 ]
Dat is geen slecht idee, ik was toch nog op zoek naar een goeie universal remote. Ik zal dit meenemen, bedankt!Roet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:41:
Wat wel een oplossing is, is een universal remote met macros, zodat wanneer je van beeldinput switched, de audio meeswitched. Het is een omweg, maar het is niet anders. Ik doe het ook al een paar jaar gezien mijn vorige TV (LE37R72B) het ook niet had.
Dat is zeker betaalbaar, bedankt. Wel een log ding, maar goed, als er maar geluid uit komt.Anoniem: 103735 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:09:
[...]
deze is zeer betaalbaar (hoop ik voor je)
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5368468.html
285 euro voor een hdmi 1.3 2 input 1 out receiver
Ik denk dat je op mij doelt, omdat ik eerder in dit topic aangaf te hebben gelezen dat de F86 5.1 audio doorstuurt, maar klaarblijkelijk heb ik ongelijk.Anoniem: 247379 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:50:
[...]
Paar pagina's terug werd nog beweerd dat het vanaf de F68 5.1 zou zijn. Wie te geloven?
Zo zie je maar weer, nooit alles geloven wat je op internet leest.
Gelukkig heb ik trouwens een Logitech Z-5450 set met 3 digitale inputs welke ik dus voorlopig nog kan blijven gebruiken. Dat is totdat ik weer genoeg centen heb voor fatsoenlijke Home Cinema apparatuur.
[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-04-2008 23:58 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat leek mij dus voor beide claims gelden.--MeAngry-- schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:57:
[...]
Ik denk dat je op mij doelt, omdat ik eerder in dit topic aangaf te hebben gelezen dat de F86 5.1 audio doorstuurt, maar klaarblijkelijk heb ik ongelijk.
Zo zie je maar weer, nooit alles geloven wat je op internet leest.
Anoniem: 198585
Dat is natuurlijk kolder.Roet schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:22:
Het is heel logisch dat DVB-T niet wordt ondersteund in Nederland, de Nederlandse modellen bezitten namelijk, voor zover ik weet, geen DVB-T. Terecht dat ze dat niet repareren, straks zitten ze in nederland ook nog amerikaanse modellen te repareren. Dan moeten alle monteurs extra worden getraind. In de UK voeren ze deze reparaties namelijk wél uit omdat daar alle modellen DVB-T (Freeview) hebben.
Als je een produkt verkoopt, dien je deze natuurlijk ook te ondersteunen en als het defect is ook te repareren.
Mocht je produkt nog niet klaar zijn voor de nederlandse markt dan kun/mag je dat produkt nog niet verkopen in nederlandse winkels. Of je biedt de volledige 100% service of je biedt het produkt helemaal niet aan.Beetje wel de lusten willen maar niet de lasten....die vlieger gaat niet op!
Mzl James
Dus als ik in een winkel een iPhone koop, en ik loop naar de apple store en zeg dat EDGE niet werkt en ik wil ondersteuning, krijg ik het dan wel? Nee, omdat het product officieel nog niet wordt verkocht en dus ondersteund.Anoniem: 198585 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:39:
[...]
Dat is natuurlijk kolder.
Als je een produkt verkoopt, dien je deze natuurlijk ook te ondersteunen en als het defect is ook te repareren.
Mocht je produkt nog niet klaar zijn voor de nederlandse markt dan kun/mag je dat produkt nog niet verkopen in nederlandse winkels. Of je biedt de volledige 100% service of je biedt het produkt helemaal niet aan.Beetje wel de lusten willen maar niet de lasten....die vlieger gaat niet op!
Mzl James
Ditzelfde geldt voor DVB-T. DIt wordt in Nederland nog niet officieel ondersteund. In de UK is dit wel het geval met Freeview, en daar wordt het dus ook officleen ondersteund door Samsung. Ik vind het een terechte beslissing. Je kunt beter klagen over hoe triest het hier is geregeld met al die decoders en onzin. Digitenne bijvoorbeeld, is gewoon een lachertje als je het mij vraagt. "Digitale kwaliteit" vind ik het in ieder geval niet.
Met alle respect, maar ik hoop dat je begrijpt dat dit een hartstikke kromme vergelijking is.Roet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:59:
[...]
Dus als ik in een winkel een iPhone koop, en ik loop naar de apple store en zeg dat EDGE niet werkt en ik wil ondersteuning, krijg ik het dan wel? Nee, omdat het product officieel nog niet wordt verkocht en dus ondersteund.
Een iPhone wordt in Nederland niet officieel verkocht, een Samsung TV inclusief DVB-T tuner wel. Stel Apple introduceert hier de iPhone en adverteert daar ook mee als een telefoon met EDGE ondersteuning. Dan zou de EDGE functionaliteit in ieder geval moeten werken, ook al is er geen enkel EDGE netwerk beschikbaar. Want die kunnen later misschien wel weer komen!
Je hebt er nu dan nog geen bal aan, al zou de EDGE functie werken, maar het gaat erom dat je de telefoon krijgt met alle geadverteerde functies.
Hetzelfde geldt dus voor de TV. Je koopt een TV met DVB-T tuner, deze werkt niet, terwijl dat wel hoort. Dan is dat misschien nog niet zo'n probleem, maar jij moet toch zelf weten wat je met die tuner doet? Als jij daarmee Digitenne wil kijken, dan sta je in je goed recht. De TV's worden nu eenmaal verkocht met zo'n tuner, dus dan hoort die ook te werken, ongeacht of Samsung vind dat ie moet werken ja of nee.
Dat Digitenne verder een prutkwaliteit geeft staat hier natuurlijk helemaal los van. Nogmaals, het gaat om de geadverteerde functionaliteit van een TV, niet om wat je er dan mee gaat doen.Ditzelfde geldt voor DVB-T. DIt wordt in Nederland nog niet officieel ondersteund. In de UK is dit wel het geval met Freeview, en daar wordt het dus ook officleen ondersteund door Samsung. Ik vind het een terechte beslissing. Je kunt beter klagen over hoe triest het hier is geregeld met al die decoders en onzin. Digitenne bijvoorbeeld, is gewoon een lachertje als je het mij vraagt. "Digitale kwaliteit" vind ik het in ieder geval niet.
Tesla Model Y RWD (2024)
http://www.wehkamp.nl/w2/...0166&ZM=0#reviews_ratings
Is dit wat?
Wel gevonden op de samsung site
[ Voor 4% gewijzigd door DJ-Promo op 04-04-2008 12:34 ]
Afhankelijk van jouw wensen kan je zelf bepalen of het wat is. Vervolgens naar de winkel en het fysiek bestuderen. Hier kan jij zelf je conclusies uit trekken. Succes!DJ-Promo schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:24:
Ik kreeg net een mail over dit scherm bij de Wehkamp:
Is dit wat?
Wel gevonden op de samsung site.
Zulke contrastwaardes zijn dan ook lachwekkend te noemen. Pure marketing bullshit.Anoniem: 103735 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:20:
Heb nu een paar maanden de LE40F86B met een leuke blu + hd dvd speler en een nieuwe hdmi 1.3 onkyo versterker + 7.1 B&W en dacht nu eindelijk heerlijk tv te kunnen kijken.
Ten eerste viel me al op dat dat 25000:1 contrast nog steeds ongelofelijk grijs is bij totale verduistering (rolluik)
...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Anoniem: 181923
zal denk ik wel gebeuren zodra de nieuwe Samsungs er zijn en de winkels hun oude voorraad kwijt willen of willen verkleinen.Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:16:
Ik wil denk ik wel een 40M86 in de slaapkamer hangen maar die krengen worden maar niet (meer) goedkoperIk zit al een tijdje te wachten op een prijsdaling naar € 850. Ik denk dat er wel meer mensen hierop aan het wachten zijn.
Maja tegen die tijd wil je weer een 40 inch van de niewue serie
Als ik op Samsung.nl kijk en ik kijk in de productenlijst, zie ik geen modellen met een D erachter. Waar haal jij die informatie vandaan? Want ik ga van de logica uit: niet op de officele samsung site vermeld in nederland = geen officieel in nederland ondersteund product.--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:11:
[...]
Met alle respect, maar ik hoop dat je begrijpt dat dit een hartstikke kromme vergelijking is.
Een iPhone wordt in Nederland niet officieel verkocht, een Samsung TV inclusief DVB-T tuner wel.
Als ik op Samsung.co.uk kijk en ik kijk in de productenlijst, zie ik wel modellen met een D erachter. Sterker nog, nagenoeg alle modellen hebben een D. Vandaar mijn opmerking. Dat nederlandse winkels grijze import verkopen dat moeten die bedrijven zelf weten, daar heeft samsung volgens mij niet zoveel grip op.
Ok, ik wist niet of het uit de productnaam terug te halen viel. Maar aangezien er wel meer features niet vermeld staan op de site van Samsung viel het me niet zo op.Roet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:30:
[...]
Als ik op Samsung.nl kijk en ik kijk in de productenlijst, zie ik geen modellen met een D erachter. Waar haal jij die informatie vandaan? Want ik ga van de logica uit: niet op de officele samsung site vermeld in nederland = geen officieel in nederland ondersteund product.
Als ik op Samsung.co.uk kijk en ik kijk in de productenlijst, zie ik wel modellen met een D erachter. Sterker nog, nagenoeg alle modellen hebben een D. Vandaar mijn opmerking. Dat nederlandse winkels grijze import verkopen dat moeten die bedrijven zelf weten, daar heeft samsung volgens mij niet zoveel grip op.
Dan nog, en dat kun je Samsung dan inderdaad misschien minder kwalijk nemen, verkopen veel Nederlandse retailers de schermen wel met DVB-T tuner vermeld. Dus eigenlijk heb je als consument niets van doen met wat Samsung zegt, maar moet de winkel maar zorgen dat alle functies waarmee ze adverteren gewoon werken. Hetzij door reparatie, of hetzij door omruilen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Wij hebben beneden nog digitale tv via een van de laatst gemaakte en ook de meest uitgebreide versie van de Phlips Breedbeel tv (94cm) met Digital Natural Motion en daarbij digitale tv via UPC, gewoon via scart kabel. Kan je vertellen dat we echt super haarscherp beeld hebben.Nico111 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:59:
De kwaliteit van digitale televisie is wel beter als via de oude kabel. Maar je televisie krijgt het nog steeds analoog via de SCART aangeboden. Dus ik vind dat je het niet digitaal kunt noemen. Of zie ik dat nu verkeerd.
Daarbij ken ik ook genoeg mensen die digitale tv via een LCD hebben, maar dat dat bij LCD lang niet zo'n groot verschil is als bij de ouderwetse "crt" schermen. Vraag me af of er nou ook daadwerkelijk zo'n groot verschil zit qua kwaliteit van beeld tussen de verschillende aanbieders/providers.
Je hebt dan ook 2 soorten digitale televisiepakketten:Nico111 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:59:
De kwaliteit van digitale televisie is wel beter als via de oude kabel. Maar je televisie krijgt het nog steeds analoog via de SCART aangeboden. Dus ik vind dat je het niet digitaal kunt noemen. Of zie ik dat nu verkeerd.
-gewoon digitaal ( de decoder heeft dan een scartaansluiting en de resolutie van de zenders is dan ook hetzelfde als bij analoog, alleen dan zonder ruis)
-hd digitaal ( de decoder wordt dmv hdmi op je tv aangesloten. (de gewone digitale zenders worden geupscaled naar 720p/1080i resolutie en hd zenders zoals discovery hd worden in hd weergegeven)
Ik ben het met je eens dat eigenlijk alleen de laatste digitaal zou mogen heten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is heel lomp dat ze duitse of UK modellen hier in NL verkopen. Het is voor Samsung niet te doen om wereldwijd álle gelokaliseerde apparaten te gaan ondersteunen. Straks krijgt, bij wijze van spreken, een Nederlandse monteur een japanse TV voor zijn kiezen. Want theoretisch gezien is dat hetzelfde, het is een product uit een ander land.--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:53:
[...]
Ok, ik wist niet of het uit de productnaam terug te halen viel. Maar aangezien er wel meer features niet vermeld staan op de site van Samsung viel het me niet zo op.
Dan nog, en dat kun je Samsung dan inderdaad misschien minder kwalijk nemen, verkopen veel Nederlandse retailers de schermen wel met DVB-T tuner vermeld. Dus eigenlijk heb je als consument niets van doen met wat Samsung zegt, maar moet de winkel maar zorgen dat alle functies waarmee ze adverteren gewoon werken. Hetzij door reparatie, of hetzij door omruilen.
Het was voor de winkels goed mogelijk om onopgemerkt modellen uit het buitenland te importeren gezien deze vaak in meerdere landen in de EU worden verkocht. Maar in Nederland is het uitzenden van TVs wat anders geregeld dan in het buitenland, vandaar dat het nu erg opvalt dat ze geïmporteerde producten verkopen.
Pardon? Het verschil tussen analoge en digitale TV is bij een LCD juist extreem merkbaar. Op m'n oude CRT viel het wel op, maar op de huidige LCD is het echt een groot verschil.koffieboontje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:03:
Daarbij ken ik ook genoeg mensen die digitale tv via een LCD hebben, maar dat dat bij LCD lang niet zo'n groot verschil is als bij de ouderwetse "crt" schermen. Vraag me af of er nou ook daadwerkelijk zo'n groot verschil zit qua kwaliteit van beeld tussen de verschillende aanbieders/providers.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nu de site is vernieuwd is dit verandert in alleen B.
Ik weet dit zeker, want ik heb een half jaar geleden alles voor mijn zwager uitgezocht.
Heb je dan de ene kant van de kabel in de subwoofer en de andere in de L en R audio input van de tv?Emiel1984 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:01:
[...]
Ik heb mijn 5.1 setje sinds gister op mijn LE40M86 aangesloten. Ik heb gewoon de audio out gebruik met de volgende type kabel (tulp -> 3.5)
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb dan tuurlijk enkel 2.1 geluid want de sub werkt wel mee maar de andere 2 boxen werken tuurlijk niet. Het geluid van de tv moet ik echter wel uitzetten aangezien het geluid op de audio-out een fractie van een seconde achterloopt. Hebben meer mensen hier trouwens last van ?
Het volume regel ik via de volumeknop van het 5.1 setje en niet via de tv. Ik verander toch niet constant het volume.
Want kan het kloppen dat het geluid niet zo sterk is als die in de koptelefooningang zit?
motabeatz.com
Hoe kom je erbij dat het bij de modellen die hier in NL worden verkocht gaat om paralelle (grijze) import van UK modellen?Roet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:15:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is heel lomp dat ze duitse of UK modellen hier in NL verkopen. Het is voor Samsung niet te doen om wereldwijd álle gelokaliseerde apparaten te gaan ondersteunen. Straks krijgt, bij wijze van spreken, een Nederlandse monteur een japanse TV voor zijn kiezen. Want theoretisch gezien is dat hetzelfde, het is een product uit een ander land.
Het was voor de winkels goed mogelijk om onopgemerkt modellen uit het buitenland te importeren gezien deze vaak in meerdere landen in de EU worden verkocht. Maar in Nederland is het uitzenden van TVs wat anders geregeld dan in het buitenland, vandaar dat het nu erg opvalt dat ze geïmporteerde producten verkopen.
De bijgeleverde netkabel is niet eens geschikt voor de UK markt. Daarnaast maakt het voor het consumentenrecht geen zier uit hoe het scherm in NL terecht is gekomen. Het wordt door de retailer met volwaardige fabrieksgarantie op alle onderdelen aan de consument verkocht. Die garantie is ook van toepassing op de DVB-T. In de diverse EU landen zijn er verschillen in de transmissie van het T signaal (Spanje, Duitsland, Noorwegen, de UK en NL verschillen onderling). Alleen in NL durft Samsung ijskoud te beweren dat ze een in hun product geintegreert stuk electronica (de tuner) niet ondersteunen.
prisj is nu verandert van 399 naar 529DJ-Promo schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:24:
Ik kreeg net een mail over dit scherm bij de Wehkamp:
Is dit wat?
Wel gevonden op de samsung site.
Een vriend kan via zijn werk zo'n tv regelen voor 880, inc verwijdering en bezorgkosten, 2 jaar garantie. Als ik deze tv zoek op kieskeurig zie ik prijzen reikend van 699 (4launch) tot 1200(Wehkamp). Hoe is dit mogelijk? Het gaat echt om dezelfde tv. Er kan toch niet zoveel verschil in zitten? Wat ik eigenlijk wil weten is of 880 wel goed is voor dit model, van pricewatch en kieskeurig wordt ik dus niet veel wijzer.
edit: en op de BCC site staat het erop voor 1500 euro, ik begrijp er niets meer van

[ Voor 7% gewijzigd door mister_S op 04-04-2008 23:04 ]
Dat is ook maar net wat voor tv je hebt, als je idd over zo'n 50Hz 55cm tvtje van bij wijze van Provision ofzo praat niet nee. heb het over echt een van de betere, of misschien wel de beste breedbeeld tv.Arfman schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:00:
[...]
Pardon? Het verschil tussen analoge en digitale TV is bij een LCD juist extreem merkbaar. Op m'n oude CRT viel het wel op, maar op de huidige LCD is het echt een groot verschil.
Een kennis van me heeft een Samsung LE32M87 met daarop digitaal beeld, nou dat beeld kan bij lange na nog niet tippen aan hetgeen wat we hier nog in de huiskamer hebben. En ook met dvd's geeft het nog steeds adembenemend smooth beeld door de 100Hz Digital Natural Motion, idem dus met digitale tv.
Maargoed, de aller nieuwste modellen die op dit moment te koop zijn zullen idd wel weer verbeterd zijn.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de meeste LCD tv's die in de nederlandse huiskamers staan nog lang niet allemaal kunnen tippen aan de kwaliteit van de aller laatst gemaakte goeie breedbeeld tv's.
De verschillen tussen de verschillende R8x versies zijn trouwens inderdaad alleen cosmetisch.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dus er is geen probleem als ik voor 4launch ga? De service van een winkel is natuurlijk beter, maar het prijsverschil is wel erg groot. En ik heb goede ervaringen met 4launch, ik heb daar recent nog een printer gekocht.--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:05:
Ik zou er geen 880 euro voor betalen.Het model van 4Launch is niets anders dan het model wat je krijgt bij een webshop. En de verschillen zijn echt zo groot ja. De electronicaketens hebben altijd ongestraft hoge prijzen kunnen vragen omdat TV's etc. nooit veel via internet gekocht werden, maar dat begint dus te veranderen.
De verschillen tussen de verschillende R8x versies zijn trouwens inderdaad alleen cosmetisch.
Over de hoge prijs bij de BCC trouwens... Een LE46A556, de allernieuwste FullHD 46" dus, staat er voor 1799 euro. Die prijs van 1499 slaat dus nergens op, en is waarschijnlijk gewoon nooit bijgewerkt.
Tesla Model Y RWD (2024)

Anoniem: 26230
't Is moeilijk om af te gaan op de specs zoals die op modern.nl staan omdat er én niet veel staat én er staan dingen waar ik net hier over lees dat dat blijkbaar niet ondersteunt wordt in NL. Zoals bv er staat SAMSUNG LE 46F86BD BB LCD . Die laatste D wordt dus niet ondersteunt in NL? En bij de 46A556 staat geen BD maar in de specificatie's toch wel dat het een DVB-T tuner heeft en een DigiTene logo. Als laatst bij de 46A552 valt USB2.0 op (supersnel overdracht van je foto's?
Maarja, weet iemand of de A55x serie beter is dan de F86 serie? Of misschien ergens een review gezien? En is het nou echt zo dat de A55y bv NL is en de A55z grijze import is?
Links naar de producten:
Samsung LE 46F86BD
Samsung LE 46A552
Samsung LE 46A556
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26230 op 05-04-2008 02:05 ]
Hij vertelde me dat de F serie beter is omdat hij duurder is, dus ik reageerde meteen dat ik begreep dat de nieuwe beter zou zijn.
Z'n collega reageerde toen ook meteen en gaf aan dat de nieuwe een veel hogere contrast ratio heeft, dus de nieuwe schijnt wel beter te zijn.
Ik vermoed dat de oude serie in prijs gaat zakken zodra de nieuwe er is en dat om die reden de nieuwe en betere serie nu goedkoper lijkt dan de oude, maar dat met een paar weken de oudere dus nog goedkoper is.
Ik heb geen haast dus ik ga straks lekker voor de nieuwe serie
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Laatste nieuws… | ||||
De geruchten gaan, en dat zal ongetwijfeld waar zijn, dat de nieuwe serie 4,5 en 6 serie inmiddels in de nederlandse groothandels staan. Een aantal berichten terug heb ik gepost dat de schermen te maken hadden met een vervelend probleem m.b.t. de drivers (in de 6 serie). Ik ga er persoonlijk van uit dat Samsung de schermen (door het uitstel) dus de schermen gewoon hier in EU heeft geupdate en klaar zijn voor de verkoop. Aankomende woensdag gaat Samsung een grote presentatie houden in NL betreffende de nieuwe serie van haar LCD TV`s. Grote winkeliers en resellers zijn daarbij aanwezig om de nieuwste modellen te aanschouwen en hun vragen te stellen. Het moge dus duidelijk zijn dat Samsung ook dit keer wéér de nieuwe schermen stilletjes introduceert in de EU. Gerucht: de F serie van Samsung zal met de introductie van de nieuwe serie`s uit de schappen gehaald worden, op dit moment worden de laatste modellen verkocht. Uiteraard zal de ondersteuning nog wel vanuit Samsung geleverd gaan worden. Maar diegene die een F serie willen kopen moeten snel zijn Er zijn inmiddels een aantal webwinkels waar de schermen op voorraad blijken te zijn, dit zal naar alle waarschijnlijkheid de voorraad zijn van de groothandel. In een folder die ik heb gezien van de winkel waar ik altijd mijn electronica koop (en dat is geen kleintje, en zeer professioneel) heb ik hun folder meegekregen waar de LE32A457 al in de bewonderen is. Voor de oplettende lezer zal je ongetwijfeld weten van welke winkel deze folder af komt, de folder wordt deze week verspreid. Ik ben zo vrij geweest deze in te scannen en post ik hier; ![]() Ik denk dat we deze week de schermen wel op de EU website van Samsung te zien zullen krijgen, ze hebben dan dus een officieele release gedaan van de nieuwe lijn en leveranciers zullen dus ook willen weten wat voor specificaties het scherm heeft. Even tot woensdag/donderdag afwachten dus. |
Hopen dat ze dan ook snel in de winkels hangen.
Kan ik ze mooi gaan bekijken en bestellen via internet natuurlijk
Hopen dat ze een mooi prijsje gaan krijgen. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik zeer tevreden.
De verkoper vertelde met een knipoog dat ik over twee weken nog maar even terug moest komen, verder kon hij en nog niets over meldenNico111 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:23:
Ik kan niet wachten![]()
Hopen dat ze dan ook snel in de winkels hangen.
Kan ik ze mooi gaan bekijken en bestellen via internet natuurlijk![]()
Hopen dat ze een mooi prijsje gaan krijgen. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik zeer tevreden.
koop jij al je ellektronica gewoon in de winkel?
Wat ik niet zeker weet, of deze LCD TV een echte 1080p tv is.
Stel, ik voed deze TV met een 1080p source, bv. Blu Ray film vanaf de PS3 (aangesloten via HDMI), wat doet deze TV dan? Doet hij intern een up conversie van bijv. 720p of 1080i upscalen naar 1080p?
Ik wil perse een TV hebben die 1:1 met een 1080p source kan, dus geen interne conversies. Ik heb intussen veel reviews doorgelezen en komt tegenstrijdige berichten tegen. In een webwinkel zie ik ook dit staan: Full HD(1080p) Up-Conversion. Dat maakt het niet makkelijker op.
Deze TV valt binnen mijn budget, ik heb de F serie ook gezien, maar die kan ik helaas niet betalen.
Ik wil niet al te lang wachten met de aankoop, hooguit tot eind April, aangezien de game GTA 4 zit aan te komen. Ik zit al inmiddels 3 maanden zonder TV.
Gebruikerservaringen of mensen met enige kennis van Samsung TV's zijn erg welkom, recensies kan ik zelf wel vinden (Google is mijn vriend
Makro lijkt mij niet echt een grijze import winkel......Roet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:30:
[...]
Als ik op Samsung.nl kijk en ik kijk in de productenlijst, zie ik geen modellen met een D erachter. Waar haal jij die informatie vandaan? Want ik ga van de logica uit: niet op de officele samsung site vermeld in nederland = geen officieel in nederland ondersteund product.
Sorry Roet..Niet goed gelezen.....je hebt het over winkels die grijze import verkopen......Anoniem: 198585 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:55:
[...]
Makro lijkt mij niet echt een grijze import winkel......
Ik denk dat als winkels als Media Markt en Makro de tv's verkopen inclusief de DVB-T functie dat je als consument er ook vanuit mag gaan dat het product werkt.
Verschil van inzicht zullen we dan maar zeggen. Maar 1 ding is zeker is ik ben niet echt vrolijk geworden van deze service van Samsung. Ik wacht nog heel even de reactie af op mijn brief.
Mzl James
Het is gewoon een echte Full HD TV hoor.Master Chieftec schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:42:
Ik ben van plan de Samsung LE-52M86B te kopen.
Wat ik niet zeker weet, of deze LCD TV een echte 1080p tv is.
Stel, ik voed deze TV met een 1080p source, bv. Blu Ray film vanaf de PS3 (aangesloten via HDMI), wat doet deze TV dan? Doet hij intern een up conversie van bijv. 720p of 1080i upscalen naar 1080p?
Ik wil perse een TV hebben die 1:1 met een 1080p source kan, dus geen interne conversies. Ik heb intussen veel reviews doorgelezen en komt tegenstrijdige berichten tegen. In een webwinkel zie ik ook dit staan: Full HD(1080p) Up-Conversion. Dat maakt het niet makkelijker op.
Deze TV valt binnen mijn budget, ik heb de F serie ook gezien, maar die kan ik helaas niet betalen.
Ik wil niet al te lang wachten met de aankoop, hooguit tot eind April, aangezien de game GTA 4 zit aan te komen. Ik zit al inmiddels 3 maanden zonder TV.
Gebruikerservaringen of mensen met enige kennis van Samsung TV's zijn erg welkom, recensies kan ik zelf wel vinden (Google is mijn vriend)
[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-04-2008 17:11 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Zou ik ook niet worden, maar ik denk dat Samsung geen ondersteuning biedt omdat het gewoon heel anders is geregeld dan in andere landen. In de UK heb je bijvoorbeeld freeview en dat werkt gewoon veel beter.Anoniem: 198585 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:03:
[...]
Sorry Roet..Niet goed gelezen.....je hebt het over winkels die grijze import verkopen......
Ik denk dat als winkels als Media Markt en Makro de tv's verkopen inclusief de DVB-T functie dat je als consument er ook vanuit mag gaan dat het product werkt.
Verschil van inzicht zullen we dan maar zeggen. Maar 1 ding is zeker is ik ben niet echt vrolijk geworden van deze service van Samsung. Ik wacht nog heel even de reactie af op mijn brief.
Mzl James
Ik ben zelf van mening dat we het hier nog steeds slecht hebben geregeld, en dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik Samsung gelijk geef, en ook de reden van mijn 'rant' over Digitenne en hoe triest het eigenlijk wel niet is dat ze dat durven te verkopen als zijnde 'digitale televisie'.
Anyhow, ik ben wel benieuwd hoe Samsung hier op gaat reageren, gezien het voor sommige dus wel belangrijk blijkt te zijn die DVB-T tuner.
De eerste LE46A552's zijn verkocht heb ik al gezien, zijn er hier ook mensen die hem hebben besteld? BestelICT heeft er namelijk nog 4 op voorraad maar ik vertik het om evenveel te betalen als bij Mokio, die echt 10x betere service biedt, is mijn ervaring (zie ook shopsurvey). Daar krijg je namelijk pixelgarantie, retourgarantie en omruilgarantie. En ze maken dat nog waar ook. Helaas hebben die op dit moment geen voorraad. Ik zit er echt op te wachten nu! Ik denk dat het ergens na 20 april gaat worden helaas, getuige voorraad indicaties van andere winkels.
[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 05-04-2008 18:06 ]
De MM in Amsterdam heeft een backorder staan voor de 46"ers (F86) vanaf januari, ze worden gewoon niet meer geleverd. De 40"ers waren ook 'fast alle'.
Men zegt waarschijnlijk dat ze parallel blijven lopen omdat niemand bevestigd dat ze er uit gaan om stofvorming te voorkomen.
(mokio mag dan wel garantie geven, maar ruim 200 euro meer dokken voor een A656 daarvoor is wel erg gortig)
[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 05-04-2008 19:14 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Klopt, Mokio is erg duur, maar ik vergelijk het met Bestel ICT die de TV voor dezelfde prijs aanbied, maar een stuk minder service biedt.Tijgert schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:08:
Dat de F series gaan verdwijnen en niet parallel blijven lopen kan ik ook een ietsie bevestigen.
De MM in Amsterdam heeft een backorder staan voor de 46"ers (F86) vanaf januari, ze worden gewoon niet meer geleverd. De 40"ers waren ook 'fast alle'.
Men zegt waarschijnlijk dat ze parallel blijven lopen omdat niemand bevestigd dat ze er uit gaan om stofvorming te voorkomen.
mokio mag dan wel garantie geven, maar ruim 200 euro meer dokken voor een A656 daarvoor is wel erg gortig
Ik zit zelf nog te twijfelen, want in het geval van de A552 zijn ze 120€ duurder. Ik heb geen goed beeld van hoe frequent de huidige modellen dode pixels hebben, maar ik denk dat het niet het geld waard is.
Als ik de mijne ophaal bij Hardware discount, dan mogen ze hem eerst uitpakken, ik wil hem werkende zien (en meteen effe checken op pixels
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
[ Voor 15% gewijzigd door mister_S op 05-04-2008 20:43 ]
Dat komt waarschijnlijk omdat verreweg de meeste mensen gewone digitale tv hebben en die heeft dezelfde resolutie als gewone analoge tv namelijk 720x576, net als dvd.koffieboontje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:04:
[...]
Dat is ook maar net wat voor tv je hebt, als je idd over zo'n 50Hz 55cm tvtje van bij wijze van Provision ofzo praat niet nee. heb het over echt een van de betere, of misschien wel de beste breedbeeld tv.
Een kennis van me heeft een Samsung LE32M87 met daarop digitaal beeld, nou dat beeld kan bij lange na nog niet tippen aan hetgeen wat we hier nog in de huiskamer hebben. En ook met dvd's geeft het nog steeds adembenemend smooth beeld door de 100Hz Digital Natural Motion, idem dus met digitale tv.
Maargoed, de aller nieuwste modellen die op dit moment te koop zijn zullen idd wel weer verbeterd zijn.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de meeste LCD tv's die in de nederlandse huiskamers staan nog lang niet allemaal kunnen tippen aan de kwaliteit van de aller laatst gemaakte goeie breedbeeld tv's.
De crt tv heeft dezelfde lage resolutie en kan dit prima weergeven. Een hd lcd heeft 1366x768 of 1920x1080 lijnen en wanneer je hierop SD content van zulke lage resolutie gaat afspelen zal dit er inderdaad niet geweldig op uit komen te zien. Plasma is hier overigens veel beter in.
Juist ook omdat de hdtv ook een stuk groter is, zie je ook eerder dat er ruis enz zit in het beeld.
Een hdtv moet je ook aansturen met hd beelden (dus hd digitale tv en blu-ray/hd-dvd films) en dan zie je heel wat anders. Daar kan een crt natuurlijk niet tegenop.
Daarom zeg ik altijd tegen mensen: vraag jezelf af hoeveel hd content je zelf hebt en kijk dan of je wel een full hd wilt!
De LE37A559 lijkt mij de logische opvolger van de LE37M86BD/M87BD, hij biedt dezelfde functionaliteiten en heeft bovendien een betere contrastratio (dankzij zijn super clear panel), maar dan meteen zijn nadeel; hij heeft waarschijnlijk een behoorlijke glans (er zit dan toch een glasplaat voor)? Zoals op de volgende afbeelding de LE40M86BD:

Aan de ene kant voor mij een groot nadeel omdat er daglicht in de kamer schijnt (reflectie op het scherm), maar aan de andere kant zal dat waarschijnlijk wel makkelijk schoon te maken zijn (ff met een sopje schoonmaken). De huidige LE37M86BD/87BD hebben een S-PVA paneel er in zitten, de LE37A559 krijgt een A-MVA paneel met 6,5 ms (de andere heeft 8 ms), 8 bit, 16,7 miljoen kleuren. Hoe zijn de ervaringen van die nieuwe panelen? Brengen ze vloeiende beelden of laten ze een ''waas'' achter?
Wat te doen: nu een LE37M87BD of wachten op een LE37A559? Of geen van beiden -> een beter alternatief?
Tegenwoordig zenden de meeste zenders breedbeeld uit. Op het analoge net worden deze zenders letterboxed uitgezonden dus met balken onder en boven. Dus met een lagere effectieve resolutie, de tv moet dan ook inzoomen om beeldvullend te tonen.mister_S schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:28:
Heeft analoge tv echt DVD resolutie? Wat is het nut van digitaal dan als je alleen op beeldkwaliteit let? Of mis ik iets?
Echter digitaal worden deze zenders met de volledige resolutie doorgestuurd. Als je de decoder goed instelt (deze kan OF letterboxed, OF anamorph doorgeven, die laatste moet je dus hebben) krijg je dus een beter beeld omdat de tv niet hoeft te zoomen maar gewoon op Full kan staan. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ah, dat wist ik ook niet. Mijn fout.psy schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:28:
[...]
Tegenwoordig zenden de meeste zenders breedbeeld uit. Op het analoge net worden deze zenders letterboxed uitgezonden dus met balken onder en boven. Dus met een lagere effectieve resolutie, de tv moet dan ook inzoomen om beeldvullend te tonen.
Echter digitaal worden deze zenders met de volledige resolutie doorgestuurd. Als je de decoder goed instelt (deze kan OF letterboxed, OF anamorph doorgeven, die laatste moet je dus hebben) krijg je dus een beter beeld omdat de tv niet hoeft te zoomen maar gewoon op Full kan staan. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
Ja ikTijgert schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:59:
Zijn er nog meer mensen die net zo erg wachten op de nieuwe TS als op de nieuwe tv's?
Ben dr druk mee, geduld is een schone zaak (en we zitten nog niet vol)!
[ Voor 5% gewijzigd door W.Wezz op 07-04-2008 00:23 ]
Volgens mij geef ik het juiste beeld door 1080p@59.93Hz (staat ook in het boekje) maar toch valt dit perfecte beeld na 3seconden weg en gaat de TV op standby. (Verkeerde input)
Windows XP krijg ik zonder problemen in 1080p maar Ubuntu doet wat moeilijker.
Mensen bij wie het werkt, mogen altijd hun xorg.conf posten/dmen.
Na al maanden mee te lezen hier toch ook een berichtje van mijnkant.
Afgelopen zaterdag toch tegen alle verwachtingen in een samsung LCD TV gekocht.
Vrijdag toevallig bij de mediamarkt terechtgekomen, en daar naar de LE40F86 gekeken. Kon hem daar menemen voor 1799 EURO vond dat echt te veel omdat binnenkort de nieuwe modellen uitkomen.
Zaterdag bij de ITS geweest. Daar stond ie voor de vraagprijs van €1999.-. De verkoper leek echt deze tv te willen verkopen terwijl ik zei dat ik op het nieuwe model wilde wachten. Na een hoop heen en weer geloop over met (filiaal manager) kon hem uiteindelijk menemen voor €1340,-.
Leek mij wel een goede deal.
En als de nieuwe modellen er zijn ga ik weer kijken want niet goed geld terug garantie geld voor 14 dagen he:P.
Was die 7 serie nou niet later?
Analoge tv ziet er echt prima uit, veel beter dan ik had verwacht. En dat met een vijf jaar oude COAX van 50 cent per meter. Het kan dus alleen maar beter worden als ik de Hirschmann kabels binnenkrijg
Wel een paar puntjes van irritatie/onbegrip:
* PIP werkt blijkbaar alleen als je HDMI, component of PC als hoofdbeeld gebruikt, tv dus niet. Ik zie de logica hier niet achter, het schakelen tussen TV en Scart met PIP zou toch mogelijk moeten zijn.
* Alleen Ext. 1 kan RGB aan, de tweede niet. Niet dat ik dit zo heel erg vind, maar ik begrijp het niet echt. Komt dit door technische beperkingen?
* De afstandsbediening is langzaam in respons t.o.v. mijn oude CRT. Ik heb dit trouwens gemerkt bij veel LCD/Plasma's van diverse merken. Vooral Philips lijkt kampioen in de meest irritante afstandsbedieningen mogelijk.
Verder een hele mooie tv, zeker voor 700 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door mister_S op 07-04-2008 12:33 ]
Bij de specs staat wel dat de nieuwe 6 serie zo'n 2.2 channel met subwoofer heeft. Maargoed dit is dus niet zo? Hoe heb je dat ontdekt?Tijgert schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:05:
Ik 'ontdekte' gisteren dat de 6 serie geen woofer in de kast heeft terwijl de 'oude' F86 dat wel heeft... Dan toch maar op de 7 serie wachten denk ik... (mijn versterker hangt er niet continu aan).
Was die 7 serie nou niet later?
En als dat zo is wat zijn het dan voor een stel ratten om dat bij de specs wel neer te zetten???
Ik wilde eerst heeeel graag de F86
Toen wilde ik weer de nieuwe serie na wat negatieve verhalen over de F86
Dan lees ik weer het tegenover gestelde dat de 6 serie beter is
En nu ga ik weer twijfelen...
Maar heeft BCC ze ook al binnen dan???
Samsung Premium Service
Samsung hecht grote waarde aan een goede dienstverlening. Daarom staat het Samsung Service & Informatie Centrum elke werkdag voor u klaar. Indien uw TV, wasmachine, koelkast of inbouwapparaat binnen de garantietermijn onverhoopt defect is, lost Samsung het direct op.
Samsung zet een speciaal team van monteurs in. Zij beschikken naast specialistische kennis en expertise over volledig uitgeruste servicewagens met de modernste meetinstrumenten en gereedschappen.
Same Day Service
Indien een product van Samsung binnen de garantietermijn een defect vertoont, belt u op werkdagen voor 10:00 uur het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. Een professionele technicus komt dan diezelfde werkdag nog bij u thuis om het defecte toestel te repareren. In het geval dat een TV niet ter plaatsen te repareren is, krijgt u tijdelijk een toestel ter vervanging.
De Same Day Service geldt voor LCD Televisie's vanaf 26 inch en Plasma Televisie's
24-uurs Reparatieservice
Bij een defect product van Samsung kunt u op werkdagen voor 15:00 uur contact opnemen met het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. De volgende werkdag wordt uw defecte product aan huis vakkundig gerepareerd door een professionele Samsung monteur.
De 24-uurs reparatieservice aan huis geldt voor LCD Televisie's vanaf 22 inch en Plasma en projectie Televisie's
Ka-tjing
Zelf had ik het van het avsforum geloof ik, iemand zei het daar.
Ik ga even de specs (pdf) bekijken en zien wat er staat, als die er wel bij staat is het helemaal appeltje eitje...
Ik had eerste een 40" F86 ('even' gekocht bij MM) en die was super. De enige reden dat ik terug bracht was omdat de 6 serie uit zou komen, daarvan 46" bij mij zou passen en het scherm sneller zou zijn. (Lekker gamen op een 46" monitor!).
Edit:
In dat pdf filetje staat dat de F86 SRS Tru Suround XT heeft terwijl bij de A656 (o.a.) geen XT staat.
Welke specs bekijk jij dan?
[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 07-04-2008 18:59 ]
Analoge tv was niet goed, dus ik een samsung tuner gekocht en digitale card van casema.
Maar het valt mij op dat de kwaliteit wel verbeterd maar dat het niet verschrikkelijk scherp is.
Zeker bij sport 1 uitzending vind ik het behoorlijk slecht, alles is blokkerig.
Bij donkere kleuren zie je gewoon een soort van ruis over het beeld van boven naar beneden lopen, een soort van lijnen of iets dergelijks. Ik vind dit best storend.
Mijn ouders thuis hebben ook dezelfde tuner en card en hebben een oude 72 cm beeldbuis van JVC, en daar is het beeld wel gigantscih scherp. Maar op mijn televisie helemaal niet,. een vriend van mij heeft dezelfde televisie en hij heeft ook nou niet echt scherp beeld.
Is dit normaal? want ik vind het dan wel zonde... niet echt mooi beeld.
Anoniem: 181923
TV uitzendingen op een full hd scherm is niet altijd scherp. Je bent gewend je PAL resolutie op een 26"PAL scherm te kijken. Nu krijg je de PAL resolutie binnen op een veel groter 37" full hd scherm en dit maakt ruis voor je ogen duidelijk.ThePupD schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:33:
Ik heb sinds dit weekedn een Samsung le37m86b Full HD.
Analoge tv was niet goed, dus ik een samsung tuner gekocht en digitale card van casema.
Maar het valt mij op dat de kwaliteit wel verbeterd maar dat het niet verschrikkelijk scherp is.
Zeker bij sport 1 uitzending vind ik het behoorlijk slecht, alles is blokkerig.
Bij donkere kleuren zie je gewoon een soort van ruis over het beeld van boven naar beneden lopen, een soort van lijnen of iets dergelijks. Ik vind dit best storend.
Mijn ouders thuis hebben ook dezelfde tuner en card en hebben een oude 72 cm beeldbuis van JVC, en daar is het beeld wel gigantscih scherp. Maar op mijn televisie helemaal niet,. een vriend van mij heeft dezelfde televisie en hij heeft ook nou niet echt scherp beeld.
Is dit normaal? want ik vind het dan wel zonde... niet echt mooi beeld.
Om te testen dat er niets mis is met je tv zou je bv een 1080p film via je laptop/xbox360 of door een ander medium kunnen afspelen op je tv. Als dit dan WEL haarscherp en prima uitziet dan weet je waar het aan ligt
Wie weet er wat meer?
[ Voor 15% gewijzigd door Toin op 08-04-2008 16:22 ]
Maargoed, specs van bepaalde series worden met een nieuwe generatie over het algemeen een stuk beter, dus voor sommigen zou de 3-serie misschien wel als vervanging voor de R8x serie kunnen gelden.
Tis maar net wat je zelf nodig hebt.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ja dat had ik al gedaan, HD DVD's en streams via laptop zijn perfectAnoniem: 181923 schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:16:
[...]
TV uitzendingen op een full hd scherm is niet altijd scherp. Je bent gewend je PAL resolutie op een 26"PAL scherm te kijken. Nu krijg je de PAL resolutie binnen op een veel groter 37" full hd scherm en dit maakt ruis voor je ogen duidelijk.
Om te testen dat er niets mis is met je tv zou je bv een 1080p film via je laptop/xbox360 of door een ander medium kunnen afspelen op je tv. Als dit dan WEL haarscherp en prima uitziet dan weet je waar het aan ligt
Dat het aan de digitale uitzendingen lag was mij daarom ook bekend. Maarja dan is mij de vraag waarom zo'n dure tuner en card als je geen verschilt ziet of weinig vergeleken met analoog.
Als ik sport1 kijk kan ik bijna de gezichten van de spelers niet zien als je een overzicht van het veld ziet. terwijl dit thuis bij mijn ouders haarscherp is. Dat het wat mindere kwaliteit zou zijn kan ik inkomen maar ik vind het gewoon echt bagger kwaliteit. Bij gewone uitzendingen valt dit wel mee maar dan nog vind ik het op zijn best matig. En daar baal ik van, want ja... waarom dan digitale tv?
Ik had gewoon op scherp beeld gehoopt maar je ziet echt gewoon van die soort ruislijnen over het beeld lopen als er er veel donker in een uitzendig ziet *ghosting achtig
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit scherp zou zijn... want het vreemde is, een vriend van mij heeft dezelfde tv en ook slecht beeld. Maar iemand anders die ik ken met een full hd samsung die lijkt wel perfect beeld te hebben, maar die heeft een 32 inch en zit er echt 4 meter vandaan, en heb eigenlijk nooit van dichtbij gekeken, dus dat kan het ook zijn.
Maar ik moet het er dus mee doen? geen mogelijkheid om te verbeteren?
Je hebt waarschijnlijk gewone digitale tv met n decoder met scart? Probeer eerst s n goede scartkabel er op aan te sluiten en probeer ook meteen ff de andere scartaansluiting op de tv.ThePupD schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:21:
[...]
Ja dat had ik al gedaan, HD DVD's en streams via laptop zijn perfect
Dat het aan de digitale uitzendingen lag was mij daarom ook bekend. Maarja dan is mij de vraag waarom zo'n dure tuner en card als je geen verschilt ziet of weinig vergeleken met analoog.
Als ik sport1 kijk kan ik bijna de gezichten van de spelers niet zien als je een overzicht van het veld ziet. terwijl dit thuis bij mijn ouders haarscherp is. Dat het wat mindere kwaliteit zou zijn kan ik inkomen maar ik vind het gewoon echt bagger kwaliteit. Bij gewone uitzendingen valt dit wel mee maar dan nog vind ik het op zijn best matig. En daar baal ik van, want ja... waarom dan digitale tv?
Ik had gewoon op scherp beeld gehoopt maar je ziet echt gewoon van die soort ruislijnen over het beeld lopen als er er veel donker in een uitzendig ziet *ghosting achtig
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit scherp zou zijn... want het vreemde is, een vriend van mij heeft dezelfde tv en ook slecht beeld. Maar iemand anders die ik ken met een full hd samsung die lijkt wel perfect beeld te hebben, maar die heeft een 32 inch en zit er echt 4 meter vandaan, en heb eigenlijk nooit van dichtbij gekeken, dus dat kan het ook zijn.
Maar ik moet het er dus mee doen? geen mogelijkheid om te verbeteren?
Zoals ik al eerder aangaf is de resolutie van digitale tv n stuk lager dan die van jouw tv.
Mocht je t matige beeld houden, dan zou ik toch voor t hd digitale zenderpakket gaan. Je hebt dan n decoder met hdmi die alle zenders upscaled naar 720p/1080i.
Dat abonnement kost bij casema maar €4 per maand meer (uit mn hoofd), alleen is de decoder zo'n €230.
(zelf heb hier nog geen ervaring mee, maar dit lees ik regelmatig. Maar probeer eerst de scartkabel enz)
Oh ja, die vriend van jou heeft waarschijnlijk geen full hd 32inch samsung, want volgens mij bestaat die nog niet.
Belangrijker is wat psy n pagina terug schreef:
Als je de decoder goed instelt (deze kan OF letterboxed, OF anamorph doorgeven, die laatste moet je dus hebben) krijg je dus een beter beeld omdat de tv niet hoeft te zoomen maar gewoon op Full kan staan. Dat ziet er echt een stuk beter uit.(einde quote)
[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2008 09:58 ]
Scartkabel is een goede tip, dit moet ik zeker gan proberen.
HD Decoder was ik ook mee bekend alleen daar voel ik momenteel weinig voor aangezien ik dus net een nieuwe tuner heb, maar een idee voor later.
En over die 32 inch Full HD, volgens mij bestaan die ook niet, maar hij houdt vol van wel:p
Waar op mijn decoder kan ik anamorph aangeven eigenlijk, want heb gekeken in het menu en dat kan ik nergens vinden.
De laatste instelling is anamorph.
Ze bestaan wel alleen (nog) niet in de EU.ThePupD schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:58:
En over die 32 inch Full HD, volgens mij bestaan die ook niet, maar hij houdt vol van wel:p
In de nieuwe serie van Samsung zit een full HD (1080) 32 inch LCD.
Ja die had ik wel gevonden. Heb m nu dus op 16:9 gezet... zie niet veel verschil, maar misschien komt het nog.psy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:08:
Er moet toch wel een instelling zijn waarin je aangeeft dat je een 4:3 tv hebt of een 16:9.
De laatste instelling is anamorph.
Zoiezo iedereen bedankt voor de hulp
Ka-tjing
Als je lage resoluties gebruikt, 1024x768 en minder, zal het heel misschien lukken. Bij hogere resoluties is 5m al een groot probleem. Dus ik denk dat je een andere oplossing moet zoeken.Th@_M@ster schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:01:
Ik wil mijn tv connecten met mn pc (dvi-hdmi), alleen is de afstand 10 m! Heb ik nou nog kwaliteitsverlies? Of is het wel de moeite waard..
De specs zijn redelijk identiek, zelfde kijkhoeken etc, alleen het contrast is iets anders (8000:1 voor de R en 7000:1 voor de S), maar dit zegt mij eigenlijk niet zoveel met dat dynamisch contrast. (zelfde panel maar dat marketing technisch gezien toevallig iets hoger contrast?)
Heb in de mediamarkt beide schermen wel bekeken, maar zag niet echt heel duidelijk verschil (maarja, mediamarkt
alvast bedankt mocht iemand wat weten
Klopt het dus dat alleen de 6 serie en nog niet de 5 serie voor de LCD tv's is gepresenteerd
Ik vind trouwens de HT-A100 home cinemaset erg mooi.
Ik vond dit bericht, dus de 5 meter die mister_s noemde word nog is bevestigt. Dacht eerder dat 10 meter wel te halen was zonder extra signaalversterker , weer wat geleerdTh@_M@ster schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:01:
Ik wil mijn tv connecten met mn pc (dvi-hdmi), alleen is de afstand 10 m! Heb ik nou nog kwaliteitsverlies? Of is het wel de moeite waard..
At long cable lengths, cable quality becomes a critical factor that will affect maximum bit-rate and therefore signal resolution. The specified standard limit for maximum DVI cable length is 5 meters. However, the actual maximum cable length depends on cable quality and signal bit-rate; some manufactures claim that their high quality cables can even run up to 15 meters (50 feet) at maximum bit-rate without loss of signal.
[LTS][MTS][HTS]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
W.Wezz had dit mij al vertelt maar je blijft toch hopen. De 40" van de 6 serie wordt mij wat te duur.
Het was voor mij het over wegen waard geweest. Toch maar wachten op de 5 serie en dan een maatje groter (40")
Tijd voor deel 10! ![]() | ||||
Tijd voor weer een nieuw deel van dit Samsung topic, deel 10 zal ik deze week updaten met nieuws én het uiterlijk zal worden veranderd in een nieuwe strakke kleur code. [LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10 ![]() |
[ Voor 70% gewijzigd door W.Wezz op 09-04-2008 09:12 ]
http://www.debeugelknaller.nl/jagermeister schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:09:
Ik ben opzoek naar een betaalbare wandbeugel voor mijn LE40S81. Iemand een idee waar je die kunt bestellen? Hij hoeft niet te zwenken.
Deze moet dicht (is al gemeld).

[ Voor 89% gewijzigd door Nico111 op 17-04-2008 17:46 ]
Anoniem: 167937
Vanuit de NL site wordt gelinkt naar:
http://210.118.57.83/glob...mly_id=606&partnum=LTA260
Deze Crystal serie kwam toch april mei uit?
waarom kan ik deze nog niet in de winkel vinden?

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.