Hmm, dat klinkt alsof ze voorlopig nog niet hier in de winkel komen... jammer.
Ik heb een vraag voor mensen die en LE37M86BD of een LE37M87BD hebben: is het reflecteren van de LCD TV nou erg irritant? Moet je nou echt serieus het licht gaan regelen in je kamer om er geen last van te hebben of valt het allemaal wel mee?
Ik kwam deze foto tegen van z'n grotere broer (de 40 inch):

Is overdag kijken onmogelijk? Hebben jullie hem allemaal in een donkere hoek neergezet ofzo? Gordijnen dicht als je TV gaat kijken?
Ik kwam deze foto tegen van z'n grotere broer (de 40 inch):

Is overdag kijken onmogelijk? Hebben jullie hem allemaal in een donkere hoek neergezet ofzo? Gordijnen dicht als je TV gaat kijken?
Bij het 37" model heb je er sowieso geen last van, want deze heeft geen Super Clear Panel, en dus geen (weinig) reflectie. Vandaar ook de lagere contrastverhouding.
Tesla Model Y RWD (2024)
De LE37M86BD en de LE37M87BD hebben dus geen super clear LCD, is het beeld dan gewoon ''dof'' (niet glimmend)? En is het niet hebben van een super clear LCD een groot gemis of niet? Jij hebt het net over die contrast ratio's; is dat bij de LE37M86BD/87BD al hoog genoeg in principe of niet?
Is deze TV (LE37M86BD/M87BD) eigenlijk goed voor gamen met bijv. een PS3 of heeft deze erg veel last van ''ghosting'' e.d. ? Hoe zit het met ''clouding''?
Is deze TV (LE37M86BD/M87BD) eigenlijk goed voor gamen met bijv. een PS3 of heeft deze erg veel last van ''ghosting'' e.d. ? Hoe zit het met ''clouding''?
[ Voor 21% gewijzigd door Jorn1986 op 26-03-2008 19:19 ]
Verwijderd
Dit beircht kreeg ik op een vraag over de DVB-T:
Dat valt bij mij niet echt onder een goede service.
Je koopt een product, dit werkt niet naar behoren, en vervolgens word je met een kluitje in het riet gestuurd...Typisch gevalletje jammer dan voor de klant.
Die klachtbrief gaan ze dus ook zeker krijgen van me.
Geachte heer ,
Het spijt ons zeer maar daar het niet ondersteund wordt, kan het ook niet gerepareerd worden.
Mocht u zich hier niet in kunnen vinden dan kunt u een klachtbrief naar het volgende adres sturen:
Samsung Electronics Benelux B.V.
Customer Relations
Postbus 2907
2601 CX Delft
Hoogachtend,
Michaela
Customer Services
Je koopt een product, dit werkt niet naar behoren, en vervolgens word je met een kluitje in het riet gestuurd...Typisch gevalletje jammer dan voor de klant.
Geachte heer ,
Het spijt ons zeer maar daar het niet ondersteund wordt, kan het ook niet gerepareerd worden.
Mocht u zich hier niet in kunnen vinden dan kunt u een klachtbrief naar het volgende adres sturen:
Customer Relations
Postbus 2907
2601 CX Delft
Hoogachtend,
Michaela
Customer Services
Waarom hebben jullie de monteur laten vertrekken terwijl hij t probleem niet had verholpen?Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:43:
Hallo allemaal,
Wij hebben sinds 2/3 weken de Samsung LE46F86 in huis!
Tot nu toe is alles nog prima, behalve dat we erg last hebben van "banding", oftewel horizontale strepen over het beeld... Dit is, vooral 's avonds, duidelijk te zien en aardig irritant.
Nu hebben we afgelopen week een techneut over de vloer gehad (via samsung) en die heeft even de software geupdate en toen moest alles verholpen zijn vertelde de beste man.
Tegendeel is waar, want alles is nog precies hetzelfde, lijkt zelfs erger geworden.
Nou hebben we dus voor de aanschaf van een LCD veel rond gekeken in verschillende winkels en zowat alle tv's vergeleken, maar daar nooit strepen gezien bij dit model, dus ik denk dat het echt puur aan dit scherm ligt en niet gewoon een foutje is dat alle F86 modellen hebben!
Vraag is, wat moeten we nu doen? Samsung weer bellen en vragen om een nieuw scherm, of kan het op de 1 of andere manier verholpen worden door instellingen oid.
Alvast bedankt allemaal!
Hij kan wel vertellen dat hij t opgelost heeft, maar ik zou zeggen: laat maar zien!
Hm, wel vervelend voor je. Hopelijk wordt t snel opgelost!
Ok
[ Voor 59% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-03-2008 23:38 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Ja dat was inderdaad niet zo slim, maar toen die kerel kwam, 10 uur 's ochtens, zag je bijna geen banding, dus hij zei toen al van; 'nou ik zie niet zoveel eigenlijk, komt het niet door het ontvangst enzo?'Ferry34 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:36:
[...]
Waarom hebben jullie de monteur laten vertrekken terwijl hij t probleem niet had verholpen?
Hij kan wel vertellen dat hij t opgelost heeft, maar ik zou zeggen: laat maar zien!
Hm, wel vervelend voor je. Hopelijk wordt t snel opgelost!
Waarop ik antwoorde dat het 's avonds veel duidelijker is en toen heeft die alleen de software geupdate en toen leek het verholpen, maar toen het donkerder werd leek het zelfs erger!
Net trouwens het nederlands eftal gekeken, en dat was echt een drama, continu banding, 6/7 strepen en het beeld versprong om de 20 sec.
Dus weet niet of nog meer mensen hier last van hadden?
Verwijderd
Ja dat vond ik nou ook...Volgens mij kan dat namelijk ook helemaal niet.Product verkopen en bij het niet functioneren van het product vervolgens de klant informeren dat er geen ondersteuning voor wordt gegeven, en dus ook geen reparatie kan plaatsvinden. Ik denk dat Samsung geen sterk punt heeft als je dit bij een consumentenbond voorlegt eigenlijk.--MeAngry-- schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:38:
[...]
OkDus omdat Digitenne niet officieel ondersteund wordt hoeft de DVB-T functie niet te werken volgens hen? Leuke redenatie...
Maar goed ik wacht even af hoe men reageert op de klachtbrief.
Ik heb de LE40F86 maar voor mn gevoel zit er ghosting in oid.
Als ik tv aan t kijken ben zie ik vooral rondom gezichten van mensen een soort waas als de camera van beeld wisselt.
Is dit een bekend fenomeen bij de LE40F86??
en hoe is het evt op te lossen?? door een software update of moet ik de tv omruilen voor een andere?
Als ik tv aan t kijken ben zie ik vooral rondom gezichten van mensen een soort waas als de camera van beeld wisselt.
en hoe is het evt op te lossen?? door een software update of moet ik de tv omruilen voor een andere?
[ Voor 18% gewijzigd door Qosmic op 27-03-2008 09:51 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Hallo,
Ik heb vandaag in de Makro de LE40N87B zien staan voor 999 euro. FULL HD met 3 HDMI aansluitingen maar ik vind hier nergens in dit topic iets over de N serie..
Zou deze tv de moeite zijn om aan te schaffen.. 1000 euro voor een full HD LCD tv van 40inch.. en van Samsung, laten liggen of kopen?
Ik heb vandaag in de Makro de LE40N87B zien staan voor 999 euro. FULL HD met 3 HDMI aansluitingen maar ik vind hier nergens in dit topic iets over de N serie..
Zou deze tv de moeite zijn om aan te schaffen.. 1000 euro voor een full HD LCD tv van 40inch.. en van Samsung, laten liggen of kopen?
De M-serie is technisch bijna hetzelfde als de N-serie, maar de N-serie heeft geen Super Clear Panel, en dus een iets lager contrast.
Maar je kunt de M-serie op internet ook al voor om en nabij de 1000 euro vinden.
Maar je kunt de M-serie op internet ook al voor om en nabij de 1000 euro vinden.
Even alle beeld-"verbeterende" functies uitzetten, dan heb je een stuk minder last van ghosting, maar zeker met SD-materiaal zul je dat meer houden dan met HD-materiaal.Qosmic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:00:
Ik heb de LE40F86 maar voor mn gevoel zit er ghosting in oid.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik zou de LE40M87BD halen, die atm ook 999 kost bij komplett.nlEld0 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:21:
Hallo,
[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 27-03-2008 10:48 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Met beeld verbeterende functies bedoel je de 100hz motion plus functie, dni-e en digitale ruisfilter neem ik aan?--MeAngry-- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:43:
Even alle beeld-"verbeterende" functies uitzetten, dan heb je een stuk minder last van ghosting, maar zeker met SD-materiaal zul je dat meer houden dan met HD-materiaal.
Dit heb ik namelijk al geprobeerd alleen hield ik digitale ruisfilter wel aan omdat dat het beeld wél verbeterde, maar ik zie het nog steeds een beetje.
Is de M serie dan opmerkelijk veel beter dan de N serie en zijn meerwaarde dan waard? Want dat betekend dat ik daar ook de N serie veel goedkoper kan aanschaffenChester schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:47:
[...]
Ik zou de LE40M87BD halen, die atm ook 999 kost bij komplett.nlGoede service, goedkoop en snel geleverd mits het op voorraad is.
Nou, net de digitale ruisfilter zorgt voor de meeste ghosting, en daarnaast haalt deze ook veel detail weg. Dit kan er echter wel net weer voor zorgen dat SD-beelden (TV etc.) er iets beter uit zien. (Minder hard en kartelig.) Maar het is dus maar net wat je belangrijk vind.Qosmic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:51:
[...]
Met beeld verbeterende functies bedoel je de 100hz motion plus functie, dni-e en digitale ruisfilter neem ik aan?
Dit heb ik namelijk al geprobeerd alleen hield ik digitale ruisfilter wel aan omdat dat het beeld wél verbeterde, maar ik zie het nog steeds een beetje.
Tesla Model Y RWD (2024)
ok, zal em vanavond dan toch ook nog eens uitzetten en kijken hoe het beeld dan is?
en het verschil met die 100 hz motion plus aan of uit merk ik niet.
dni-e vind ik wel beter als het uit staat, wanneer dat aan staat zijn de kleuren veel te fel en mis je ook wel detail vind ik.
maar wanneer kan het interessant zijn om die 100hz motion plus functie wel aan te zetten?
en het verschil met die 100 hz motion plus aan of uit merk ik niet.
dni-e vind ik wel beter als het uit staat, wanneer dat aan staat zijn de kleuren veel te fel en mis je ook wel detail vind ik.
maar wanneer kan het interessant zijn om die 100hz motion plus functie wel aan te zetten?
Die hoef je alleen aan te zetten als je het zelf nuttig vindt. Het zou bewegingen natuurlijker moeten maken omdat het extra tussenframes aanmaakt. Europees beeldmateriaal is namelijk normaal gesproken 50 Hz. (50 halve frames per seconde, of 50 hele bij progressive beeldmateriaal)
De 100 Hz functie zorgt dus dat er 100 beelden worden getoond.
De 100 Hz functie zorgt dus dat er 100 beelden worden getoond.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Hoe kom ik in het service menu, tenmiste, ben er al wellis in geweest maar snapte nou niet echt wat ik kon veranderen, en aangezien overal staat 'gebruik op eigen risico' dacht ik van laat maar zitten..
Maar klopt het dat je daar je tv juist goed kan instellen, scherpte, helderheid, kleur etc.?
Maar klopt het dat je daar je tv juist goed kan instellen, scherpte, helderheid, kleur etc.?
Verwijderd
Heb net de LE40N87BD besteld, komt volgende week binnen. Dit was toch wel de beste tv die ik kon vinden voor een budget tot 1100 euro. Ben benieuwd!
pricewatch: Samsung LE40M87BD (40")Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:02:
Heb net de LE40N87BD besteld, komt volgende week binnen. Dit was toch wel de beste tv die ik kon vinden voor een budget tot 1100 euro. Ben benieuwd!
LE40M87BD voor €999,=.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
mjah... die contrastverschillen zie ik echt niet hoor (heb ik 3 winkels getest), LE40N is prima
Verwijderd
Hoezo dat dan weer? de LE40N87 is op internet minimaal 928. 999 lijkt me dan een mooie prijs
Verwijderd
Dit kwam ik tegen
Samsung LE46 A552 P3R - 46-inch LCD TV, 1920x1080, 30000:1, Full HD, Zwart
€1.299,- excl. BTW
(€1.545,81 incl. BTW)
verwacht tussen 3 en 10 werkdagen
http://www.misco.nl/categ...%20inch%20en%20groter.htm
Samsung LE46 A552 P3R - 46-inch LCD TV, 1920x1080, 30000:1, Full HD, Zwart
€1.299,- excl. BTW
(€1.545,81 incl. BTW)
http://www.misco.nl/categ...%20inch%20en%20groter.htm
Ik snap `m ook niet helemaal, maar laten we de discussie stoppen over wie wat waar koopt en hoeveel diegene voor het scherm kwijt is aub.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:52:
Hoezo dat dan weer? de LE40N87 is op internet minimaal 928. 999 lijkt me dan een mooie prijs
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
De volgende
Samsung LE52 A552 P3R - 52-inch LCD TV, 1920x1080, 30000:1, Full HD, Zwart
€1.899,- excl. BTW
(€2.259,81 incl. BTW)
Samsung LE52 A552 P3R - 52-inch LCD TV, 1920x1080, 30000:1, Full HD, Zwart
€1.899,- excl. BTW
(€2.259,81 incl. BTW)
Voor het zelfde geld heb je op internet een betere LCD tv namelijk de LE40M86BD.
Maar jij bent er blij mee dus dan heb ik niks gezegd.
Maar jij bent er blij mee dus dan heb ik niks gezegd.
Verwijderd
Ghehe ben er zeker blij mee :-)
Enige verschil tussen die 2 zijn contrast (waar ik in de winkels geen verschil tussen zag) en dat de LE40M gigantisch reflecteert (ookal zit er een zogenaamd anti-reflectiescherm op) vergeleken met de LE40N. Dus vandaar dat ik liever de LE40N had :-)
Enige verschil tussen die 2 zijn contrast (waar ik in de winkels geen verschil tussen zag) en dat de LE40M gigantisch reflecteert (ookal zit er een zogenaamd anti-reflectiescherm op) vergeleken met de LE40N. Dus vandaar dat ik liever de LE40N had :-)
Ik kwam deze tegen:
LE40A656A1F / 40IN LCD TV 1920x1080p Crysta voor 1367,- incl btw
http://samsung.hd.nl/p/SAMSUNG/LE40A656A1FXXC
Echt hoor: als je niet weet wat je in het servicemenu kan veranderen, dan moet je daar helemaal niet in gaan klooien.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:11:
Hoe kom ik in het service menu, tenmiste, ben er al wellis in geweest maar snapte nou niet echt wat ik kon veranderen, en aangezien overal staat 'gebruik op eigen risico' dacht ik van laat maar zitten..
Daar gaat men bijvoorbeeld in als je t toestel laat calibreren of de zapsnelheid wilt veranderen. Je kan als je iets verkeerd doet ook t hele beeld om zeep helpen.
Scherpte, helderheid, kleur enz kan gewoon in het beeldinstellingenmenu.
Verwijderd
Dat is pas gunstig geprijsd zegrob_uknow schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:23:
Ik kwam deze tegen:
Verwijderd
Naja, een Plasma van Panasonic uit de 8 serie doet ook 1920x1080 native; En heeft daarnaast natuurlijk sowieso de bekende voordelen boven LCD (en nadelen als stroomverbruik natuurlijk). Die Plasma kost bij een iets groter formaat van 42" (42PZ85) zo'n 1500 euro. Da's niet veel verschil dus. Ik denk dat daarom de prijzen van de Sammy's (en andere LCD's) behoorlijk onder druk zullen staan.
Sorry
[ Voor 99% gewijzigd door W.Wezz op 28-03-2008 10:11 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
Ja daarom ben ik er ook meteen weer uitgegaan, zapsnelheid zou overigens wel beter zijn als die wat sneller gaat, maar dat is niet echt noodzakelijk.Ferry34 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:55:
[...]
Echt hoor: als je niet weet wat je in het servicemenu kan veranderen, dan moet je daar helemaal niet in gaan klooien.
Daar gaat men bijvoorbeeld in als je t toestel laat calibreren of de zapsnelheid wilt veranderen. Je kan als je iets verkeerd doet ook t hele beeld om zeep helpen.
Scherpte, helderheid, kleur enz kan gewoon in het beeldinstellingenmenu.
Heb wederom contact gehad met Samsung en we maken vandaag weer een nieuwe afspraak om de monteur langs te laten komen. Ik denk persoonlijk dat we een nieuwe krijgen, volgens mij ligt het echt aan dit scherm namelijk. (de 'banding')
Hopelijk is t snel opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:35:
[...]
Ja daarom ben ik er ook meteen weer uitgegaan, zapsnelheid zou overigens wel beter zijn als die wat sneller gaat, maar dat is niet echt noodzakelijk.
Heb wederom contact gehad met Samsung en we maken vandaag weer een nieuwe afspraak om de monteur langs te laten komen. Ik denk persoonlijk dat we een nieuwe krijgen, volgens mij ligt het echt aan dit scherm namelijk. (de 'banding')
Topic start iéts aangepast, hoop dat het iedereen bevalt (en smaken kunnen verschillen). Op en aanmerkingen zijn altijd welkom! Komend weekend zal ik er nog wel het e.a. aan sleutellen en heb nog wat leuke extra secties (o.a. vraag/antwoord) die ik ga toevoegen aan de TS. Dus PM me even wanneer je iets graag in de topic start zou willen hebben wat voor andere wellicht ook handig kan zijn.
[ Voor 197% gewijzigd door W.Wezz op 28-03-2008 16:55 ]
Zo'n beetje alles over het servicemenu kan je lezen in dit topic:Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:35:
[...]
Ja daarom ben ik er ook meteen weer uitgegaan, zapsnelheid zou overigens wel beter zijn als die wat sneller gaat, maar dat is niet echt noodzakelijk.
http://www.avforums.com/f...e/index.php/t-601553.html
Een klein citaat:
- DON'T USE: Arrow Left, Arrow Right, Number Key(0~9)
- Use Arrow Down, Arrow Left for moving withing current level of menu
- Use Enter to go in submenu
- Use Menu to return back higher level menu
- DON'T Enter to submenu Calibrate, Reset at all !!!
- Use Power to exit from "Service Mode"
Ziet er nog beter uit. Suggestie: vermeld ergens dat Samsung van mening is dat de DVB-T tuner niet wordt ondersteund in NL en dat reparaties aan de tuner dus niet worden uitgevoerd.W.Wezz schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:51:
Topic start iéts aangepast, hoop dat het iedereen bevalt (en smaken kunnen verschillen). Op en aanmerkingen zijn altijd welkom! Komend weekend zal ik er nog wel het e.a. aan sleutellen en heb nog wat leuke extra secties (o.a. vraag/antwoord) die ik ga toevoegen aan de TS. Dus PM me even wanneer je iets graag in de topic start zou willen hebben wat voor andere wellicht ook handig kan zijn.
Heb je voor mij een bevestiging daarvan via mail? Stuur het me even op via pm. Thanks!camera schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ziet er nog beter uit. Suggestie: vermeld ergens dat Samsung van mening is dat de DVB-T tuner niet wordt ondersteund in NL en dat reparaties aan de tuner dus niet worden uitgevoerd.
Staat al in dit topic. Ik heb dezelfde ervaring en ga binnenkort ook een klacht indienen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:44:
Dit beircht kreeg ik op een vraag over de DVB-T:
Geachte heer ,
Customer Relations
Postbus 2907
2601 CX Delft
Hoogachtend,
Michaela
Customer Services
Het is heel logisch dat DVB-T niet wordt ondersteund in Nederland, de Nederlandse modellen bezitten namelijk, voor zover ik weet, geen DVB-T. Terecht dat ze dat niet repareren, straks zitten ze in nederland ook nog amerikaanse modellen te repareren. Dan moeten alle monteurs extra worden getraind. In de UK voeren ze deze reparaties namelijk wél uit omdat daar alle modellen DVB-T (Freeview) hebben.
Uhh.. Ik heb mijn scherm bij de Makro aangeschaft. Me dunkt dat ik er dan van uit mag gaan dat ik een NL scherm heb gekocht! Het maakt mij niet uit dat Samsung monteurs moet scholen. Ik heb dit scherm o.a. gekocht omdat er een DVB-T tuner in zit (lE37M86BDX= de D staat voor Digitaal).Roet schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:22:
Het is heel logisch dat DVB-T niet wordt ondersteund in Nederland, de Nederlandse modellen bezitten namelijk, voor zover ik weet, geen DVB-T. Terecht dat ze dat niet repareren, straks zitten ze in nederland ook nog amerikaanse modellen te repareren. Dan moeten alle monteurs extra worden getraind. In de UK voeren ze deze reparaties namelijk wél uit omdat daar alle modellen DVB-T (Freeview) hebben.
Voorzover je weet... Nogmaals in NL worden aan de lopende band Samsung schermen verkocht met een DVB-T tuner. De verkopers gebruiken dat als 1 van de argumenten om het scherm aan de mens te brengen. Ik had dit scherm niet gekocht als ik dit had geweten. Juist o.a. voetbal wordt op het kanaal uitgezonden (57 bouquet 3) wat deze ontvanger niet ontvangt.
Edit:uit een post van je dd. 6/2: "DVB-T zit wel op de M87BD en andere modellen met een D erachter"
[ Voor 4% gewijzigd door camera op 29-03-2008 02:26 ]
Verwijderd
Wat heb jij voor het scherm betaald?camera schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:56:
[...]
Uhh.. Ik heb mijn scherm bij de Makro aangeschaft. Me dunkt dat ik er dan van uit mag gaan dat ik een NL scherm heb gekocht! Het maakt mij niet uit dat Samsung monteurs moet scholen. Ik heb dit scherm o.a. gekocht omdat er een DVB-T tuner in zit (lE37M86BDX= de D staat voor Digitaal).
Voorzover je weet... Nogmaals in NL worden aan de lopende band Samsung schermen verkocht met een DVB-T tuner. De verkopers gebruiken dat als 1 van de argumenten om het scherm aan de mens te brengen. Ik had dit scherm niet gekocht als ik dit had geweten. Juist o.a. voetbal wordt op het kanaal uitgezonden (57 bouquet 3) wat deze ontvanger niet ontvangt.
Edit:uit een post van je dd. 6/2: "DVB-T zit wel op de M87BD en andere modellen met een D erachter"
Verwijderd
ik wil binnenkort een lcd gaan halen maar nu zit ik alleen nog te twijvelen tussen hd ready en full hd. ik zit op een kijkafstand tussen de 2.4 en 2.8m (=9 feet). En ik wil graag een 37 " scherm. volgens deze grafiek:
zou ik geen voordeel hebben aan een 1080p scherm. Wat is jullie ervaring? heb ik inderdaad geen voordeel aan een full hd scherm op 37 inch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:15 ]
Uit de grafiek blijkt dat er een verhouding tussen kijkafstand en resolutie is. Dat klopt op zich wel, maar laat een belangrijk deel van vergelijking weg, namelijk de kwaliteit van de scaler.
Bluray 1080p op FullHD scherm (1920x1080) = geen scaling + geen artifacts + geen input lag
Bluray 1080p op HD Ready (meestal 1366x768) = scaling + artifacts + input lag
Bij de weergave van een native 720p, 1080i of 1080p signaal moet een HD Ready scherm altijd beeldbewerking toepassen met allerlei nadelen voor de beeldkwaliteit. Daarom zou ik altijd voor een 1080p scherm gaan ook als de grafiek zegt dat het resolutieverschil niet zichtbaar zou zijn.
Bluray 1080p op FullHD scherm (1920x1080) = geen scaling + geen artifacts + geen input lag
Bluray 1080p op HD Ready (meestal 1366x768) = scaling + artifacts + input lag
Bij de weergave van een native 720p, 1080i of 1080p signaal moet een HD Ready scherm altijd beeldbewerking toepassen met allerlei nadelen voor de beeldkwaliteit. Daarom zou ik altijd voor een 1080p scherm gaan ook als de grafiek zegt dat het resolutieverschil niet zichtbaar zou zijn.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De nieuwe serie Samsung display`s kammen met een vervelend probleem waardoor deze schermen (nog) niet geleverd worden in de EU. In de USA waren de schermen al in de winkels te vinden maar wegens een fout in de firmware zijn bijna alle displays geretourneerd. De fout zorgt ervoor dat (nu alleen in de 6 serie bewezen) het scherm zelf aan schakeld. Een vreemd fenomeen en Samsung is op de hoogte en zal alle series na kijken op een dergelijke fout. Dit ter voorkoming dat deze fout ook in de EU zal verschijnen, maar daardoor is er dus uitstel van levering naar de winkeliers/groothandels. Uitstel betekend zo`n 4 tot 5 weken langer wachten (dus eind april/begin mei) voordat deze uit komen en verscheept zijn.
Jup dat klopt. Volgens mij worden ze rond 18 tot 25 april verwacht.
[ Voor 91% gewijzigd door Roet op 30-03-2008 23:09 ]
Ik heb een vaag probleem met m'n Samsung LE37M86B wat betreft het afspelen van DVD's vanuit m'n (analoge) Pioneer harddiskrecorder die middels SCART is aangesloten op m'n TV.
Bij het afspelen van opgenomen content is er niks aan de hand, ziet er prima uit... echter... het afspelen van veel DVD's vanaf de harddiskrecorder zit er een vreemd afwijking in het beeld: het lijkt alsof de kleuren horizontaal verschoven zijn waardoor ze niet meer op elkaar vallen. ...
edit: opgelost. Het lag aan een setting in de HDD recorder: "NTSC op PAL TV".
Bij het afspelen van opgenomen content is er niks aan de hand, ziet er prima uit... echter... het afspelen van veel DVD's vanaf de harddiskrecorder zit er een vreemd afwijking in het beeld: het lijkt alsof de kleuren horizontaal verschoven zijn waardoor ze niet meer op elkaar vallen. ...
edit: opgelost. Het lag aan een setting in de HDD recorder: "NTSC op PAL TV".
[ Voor 32% gewijzigd door catchingfire op 31-03-2008 16:38 ]
Mmm.... afgelopen zaterdag een 40" F86 gekocht bij MM, vertelde de verkoper me al dat er een nieuw model zou uitkomen over een week of wat.
Ik was dus al van plan hem terug te brengen, maar nu lees ik dus dat ik nog langer weer mijn oude CRT moet gebruiken vanwege die firmwarefout uitstel.... jammerrrrrrrrrrrr.
Groot voordeel van de nieuwe serie (de 46" A656 in mijn geval) is dat de 46" A656 maar 3,8cm breder is dan de 40" F86, dus nu past er een 46" in mijn kamer
(http://www.hd.nl/p/SAMSUNG/LE46A656A1FXXC)
Ik was dus al van plan hem terug te brengen, maar nu lees ik dus dat ik nog langer weer mijn oude CRT moet gebruiken vanwege die firmwarefout uitstel.... jammerrrrrrrrrrrr.
Groot voordeel van de nieuwe serie (de 46" A656 in mijn geval) is dat de 46" A656 maar 3,8cm breder is dan de 40" F86, dus nu past er een 46" in mijn kamer
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het was ook te mooi voor woorden dat de release niet werd uitgesteld.
Dan moet ik toch die weken maar afwachten. Maar hopelijk zijn de schermen dan wel goed.
Mijn geld kan dan wel mooi ander halve maand rente vangen (je moet het positief bekijken)
Dan moet ik toch die weken maar afwachten. Maar hopelijk zijn de schermen dan wel goed.
Mijn geld kan dan wel mooi ander halve maand rente vangen (je moet het positief bekijken)
Firmware fout, wat bedoel je precies?Tijgert schreef op maandag 31 maart 2008 @ 03:25:
Mmm.... afgelopen zaterdag een 40" F86 gekocht bij MM, vertelde de verkoper me al dat er een nieuw model zou uitkomen over een week of wat.
Ik heb zojuist mijn LE32R81 binnengekregen, en ik denk, zet maar een kleine eerste indruk op het forum 
Eerste indruk: Schitterende TV, groter dan wat ik verwacht had.
Alles apparaten die ik heb zijn aan te sluiten, alleen mis ik een s-video tulp op de achterkant (ik heb nog een wat ouder DVD surround set. Nu heb ik deze via een scart adapter moeten aansluigen. Helaas kan ik nu mijn Wii alleen op de zijkant aansluiten...
Wat me wel opvalt, en eigenlijk ook wel tegenvalt, is het aansluitpanneel achter. Ik wilde mijn scart aansluiten, maar deze past niet helemaal goed erin, waardoor het paneel naar binnen gedrukt werd. Dit is toch eigenlijk iets wat je niet zou verwachten. Ik heb ook nog een 23R71, en die heeft daar geen last van....
Voor de rest.... prima tv...
Kan iemand mij nog goede kleurinstellingen geven voor deze tv...
Eerste indruk: Schitterende TV, groter dan wat ik verwacht had.
Alles apparaten die ik heb zijn aan te sluiten, alleen mis ik een s-video tulp op de achterkant (ik heb nog een wat ouder DVD surround set. Nu heb ik deze via een scart adapter moeten aansluigen. Helaas kan ik nu mijn Wii alleen op de zijkant aansluiten...
Wat me wel opvalt, en eigenlijk ook wel tegenvalt, is het aansluitpanneel achter. Ik wilde mijn scart aansluiten, maar deze past niet helemaal goed erin, waardoor het paneel naar binnen gedrukt werd. Dit is toch eigenlijk iets wat je niet zou verwachten. Ik heb ook nog een 23R71, en die heeft daar geen last van....
Voor de rest.... prima tv...
Kan iemand mij nog goede kleurinstellingen geven voor deze tv...
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
Verwijderd
Thnx! maar denk dat ik er maar vanaf blijf, wacht zoiezo eerst af of we een nieuw toestel krijgen of dat ze het kunnen maken.. Vandaag een afspraak gemaakt met de monteur!camera schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:38:
[...]
Zo'n beetje alles over het servicemenu kan je lezen in dit topic:
http://www.avforums.com/f...e/index.php/t-601553.html
Een klein citaat:
- DON'T USE: Arrow Left, Arrow Right, Number Key(0~9)
- Use Arrow Down, Arrow Left for moving withing current level of menu
- Use Enter to go in submenu
- Use Menu to return back higher level menu
- DON'T Enter to submenu Calibrate, Reset at all !!!
- Use Power to exit from "Service Mode"
Op die site begint het type nummer met LE terwijl ik heb gezien overal dat deze met LN begint...contrast ratio lijkt mij niet helemaal te kloppen zie ook vraag en antwoord in ts...
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen en de prijzen
[ Voor 10% gewijzigd door W.Wezz op 31-03-2008 12:36 ]
Zojuist met Misco en met Hardware Discount gebeld betreffende de nieuwe serie Samsung schermen die daar op hun website`s vermeld staan. Er staat op beide website`s een lvertijd indicatie, echter klopt die niet want het scherm is nog niet officieel gelanceerd en levertijd is onbekend. De informatie betreffende over specificaties kan niemand me geven omdat die er nog niet is. Waarom de schermen op de website`s vermeld staan is niet bekend.De prijzen zouden wellicht kunnen kloppen maar ook daarover konden beide leveranciers geen uitleg over geven. Kortom, het is (tot nu toe) allemaal "lucht" op de website`s van Misco en Hardware Discounter.W.Wezz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:35:
[...]
Op die site begint het type nummer met LE terwijl ik heb gezien overal dat deze met LN begint...contrast ratio lijkt mij niet helemaal te kloppen zie ook vraag en antwoord in ts...
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen en de prijzen. Ik ga bellen
.
Het 'schijnt' (las ik een bladzijde terug) dat er door een firmware 'oopsie' de tv aan en/of uit springt zonder dat men het wilt. Misschien wel een fout draadje, anyway, het is fout.Firmware fout, wat bedoel je precies?
Dus zodra dat gefixord is, komt ie
De 'E' staat voor Europa, de 'N' voor (geloof ik) Noord Amerika.Op die site begint het type nummer met LE terwijl ik heb gezien overal dat deze met LN begint...contrast ratio lijkt mij niet helemaal te kloppen zie ook vraag en antwoord in ts...
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen en de prijzen . Ik ga bellen .
'Daar' hebben ze ook de A650 terwijl wij de A656 krijgen.
Ja ach, voorlopig is die gebakken lucht bij hunnie het goedkoopstKortom, het is (tot nu toe) allemaal "lucht" op de website`s van Misco en Hardware Discounter.
1 ding is zeker, de mijne staat er besteld, dus de eerste die binnen komt...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik wacht denk ik toch liever totdat ze in wat meer webshops staan, zodat we goed prijzen kunnen vergelijken. Ik koop niet zo graag een doos met lucht. 
Maar ik heb de berichten op het AVSforum inderdaad ook gelezen. Mensen met een series 6 model hebben last van spontaan aan- of uitspringen. Bij andere series heb ik er nog niets over gelezen though.
Maar ik heb de berichten op het AVSforum inderdaad ook gelezen. Mensen met een series 6 model hebben last van spontaan aan- of uitspringen. Bij andere series heb ik er nog niets over gelezen though.
Tesla Model Y RWD (2024)
Nou dan mogen ze van mij de 5 serie wel gewoon laten komen.
Ik kan niet wachten om er achter te komen wat straks de laagste prijs gaat worden in de internetwinkels. En wat het doet met de prijs van de M serie. Maar mij kennende gaat denk de nieuwe serie er komen. Ik zwicht toch altijd voor de nieuwere / mooiere en meestal ook duurdere variant
Ik kan niet wachten om er achter te komen wat straks de laagste prijs gaat worden in de internetwinkels. En wat het doet met de prijs van de M serie. Maar mij kennende gaat denk de nieuwe serie er komen. Ik zwicht toch altijd voor de nieuwere / mooiere en meestal ook duurdere variant
Ook al is het probleem in de 4,5 en 7 serie nog niet voorgekomen, ter voorkoming daarvan zal Samsung ook die firmware nakijken en waar nodig updaten. Bedenk goed dat de hardware één is naast het design waarmee de consument over de streef gehaald kan worden juist hun scherm te kopen. Iets wat de consument niet ziet tijdens de aankoop zijn brakke of slechte drivers, dat komt altijd pas ná de aankoop en dat is wat Samsung nu voorkoopt door alle firmware versies na te kijken van de nieuwe lijn. Een firmware zoals in de M serie uitbrengen willen ze écht niet nóg een keer meemakenNico111 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:26:
Nou dan mogen ze van mij de 5 serie wel gewoon laten komen.
Dus, nee Samsung, laat ook die 4,5 en 7 serie maar even naast de 6 serie wat langer in jullie resourche center staan, des te meer profijt hebben wij daarvan (ook de prijzen zullen lager uitvallen bij een late release omdat ze achter lopen op verkoop en dus z.s.m. van de -al geproduceerde- schermen af moeten).
De contrast ratio is ten eerste ook voor de A650 gegeven en niet voor de A656, ten tweede staat in het officiele Samsung pdf'je (hier in de thread, look it up) ook 50.000:1 vermeld en geen 30.000:1.contrast ratio lijkt mij niet helemaal te kloppen zie ook vraag en antwoord in ts...
Brrrrr, ik wordt gek, wil gewoon een NL specsheed en wel NUTijgert schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:34:
[...]
De contrast ratio is ten eerste ook voor de A650 gegeven en niet voor de A656, ten tweede staat in het officiele Samsung pdf'je (hier in de thread, look it up) ook 50.000:1 vermeld en geen 30.000:1.
Nou, hier staat ie -> http://www.hbmultimedia.a...hling08_final_web_SAM.pdf
Op pagina 6 staat geloof ik een A656 model, LE dus voor Europa. Contrast ratio staat er ook duidelijk bij vermeld.
Voor de TS: Kan je de info daar aanpassen? Bijna alles wat er staat is niet voor de Europese markt en vrijwel onbruikbaar.
Op pagina 6 staat geloof ik een A656 model, LE dus voor Europa. Contrast ratio staat er ook duidelijk bij vermeld.
Voor de TS: Kan je de info daar aanpassen? Bijna alles wat er staat is niet voor de Europese markt en vrijwel onbruikbaar.
Via komplett.nl heb ik de le26s81 besteld voor 450 euro inc verzendkosten.
Vandaag zag ik bij MM de le26r81 voor 444 euro. Estetisch vind ik de le26r mooier dan de s, maar ik weet niks van t technische deel
Moet ik mijn bestelling annuleren en bij MM de R kopen?
Bij MM zeiden ze dat de le26s81 beter is dan de le26r81, maar ik kan me ook iets herinneren dat de le26r81 nieuwe is ten opzichte van de twee. Wat ik mooi vind aan de le26r81 is dat deze wat kleiner is, en niet zo pontificaal een power on/off knop heeft zitten. Maar wat is verder het verschil ten opzichte van de R en S?
Vandaag zag ik bij MM de le26r81 voor 444 euro. Estetisch vind ik de le26r mooier dan de s, maar ik weet niks van t technische deel
Moet ik mijn bestelling annuleren en bij MM de R kopen?
Bij MM zeiden ze dat de le26s81 beter is dan de le26r81, maar ik kan me ook iets herinneren dat de le26r81 nieuwe is ten opzichte van de twee. Wat ik mooi vind aan de le26r81 is dat deze wat kleiner is, en niet zo pontificaal een power on/off knop heeft zitten. Maar wat is verder het verschil ten opzichte van de R en S?
[ Voor 37% gewijzigd door assass op 01-04-2008 19:53 ]
Thanks man! Mooie link die je daar geeft! Kon idd nergens echt goeie info vinden over de nieuwe modellen. Vraag me af of ze echt daadwerkelijk beter zijn dan op dit moment de nieuwste F8 serie....Tijgert schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:28:
Nou, hier staat ie -> http://www.hbmultimedia.a...hling08_final_web_SAM.pdf
Jammer dat dat A656 model maar tot 40" gaat. Ik wil minimaal een 46" of 50/52"
Maar ik wacht even tot ze te zien zijn bij Mediamarkt en bcc etc etc. Wil het eerst met me eigen ogen zien. Specs zeggen niet altijd alles
Die link is door Roet al meerdere malen op dit forum gezet.
Na een stuk of 5x heb ik het opgegeven. Ik weet genoeg onderhand, de 5 serie is wat ik nodig heb. Goede prijs, geen glossy scherm en als ik de handleiding mag geloven ook 1080p over VGA (handig voor m'n oude 360).
Nog een tip voor Wezz, let op dat niet iedere serie niet op iedere maat dezelfde eigenschappen heeft. De 5 serie heeft bijvoorbeeld op 37" 15.000:1 contrast, en de 40" 30.000:1. Ik zou van iedere maat gewoon de specs van de 40" pakken, dan is het goed te vergelijken met elkaar, voor zover het vergelijken van TVs op papier mogelijk is.
Nog een tip voor Wezz, let op dat niet iedere serie niet op iedere maat dezelfde eigenschappen heeft. De 5 serie heeft bijvoorbeeld op 37" 15.000:1 contrast, en de 40" 30.000:1. Ik zou van iedere maat gewoon de specs van de 40" pakken, dan is het goed te vergelijken met elkaar, voor zover het vergelijken van TVs op papier mogelijk is.
Verwijderd
atm is de LE37M86B voor 799,00 volgens mij de goedkoopste lcd met fullhd van samsung niet?
Dat klopt. Maar ik zou wachten tot zijn opvolger, de 5 serie, uit is.
http://kieskeurig.nl/prod...=37a552&pcode=0&gq=37a552.
Een kleine 100€ duurder, maar dan heb je wel een nieuw scherm met wat leuke nieuwe features en, theoretisch gezien, een beter beeld door de lagere response time en hoger contrast.
http://kieskeurig.nl/prod...=37a552&pcode=0&gq=37a552.
Een kleine 100€ duurder, maar dan heb je wel een nieuw scherm met wat leuke nieuwe features en, theoretisch gezien, een beter beeld door de lagere response time en hoger contrast.
@ Roet
Maar in de folder die jij heb gepost staat dat de 5 serie super clear panel heeft en hij is dus dan toch wel glossy.
Mijn gevoel gaat ook uit naar de 5 serie als je naar de prijs indicatie kijkt en de specs. Nu is het dus maar afwachten.
Maar in de folder die jij heb gepost staat dat de 5 serie super clear panel heeft en hij is dus dan toch wel glossy.
Mijn gevoel gaat ook uit naar de 5 serie als je naar de prijs indicatie kijkt en de specs. Nu is het dus maar afwachten.
Ja dat klopt, het is een glossy scherm helaas. Maar wat ik van de screenshots en ervaringen heb vernomen, blijkt het een kruising te zijn tussen glossy en mat. Op de foto's ziet het er nog wel goed uit, en oogt het qua reflectie als een mat scherm met een marginaal hogere reflectie. Het zal mij benieuwen. Tegen de tijd dat ze leverbaar zijn bestel ik hem meteen, ben het wachten onderhand wel zat, had eigenlijk gehoopt de bestelling al te hebben staan.
De naamgeving van Super Clear Panel klopt dus ook weer geen meter meer, want zowel de F8 serie als de nieuwe 5 serie hebben volgens de specs dezelfde panel types, maar in werkelijkheid zijn de nieuwe Super Clear Panels dus een stuk minder reflecterend. Dit werd ook verteld op de persconferentie, maar ik dacht dat het 100% marketing praat zou zijn. Ultra Clear Panel zoals op de 6-serie zit, is vergelijkbaar met het Super Clear Panel dat op de F8 serie zit. Lekker duidelijk weer allemaal.
De naamgeving van Super Clear Panel klopt dus ook weer geen meter meer, want zowel de F8 serie als de nieuwe 5 serie hebben volgens de specs dezelfde panel types, maar in werkelijkheid zijn de nieuwe Super Clear Panels dus een stuk minder reflecterend. Dit werd ook verteld op de persconferentie, maar ik dacht dat het 100% marketing praat zou zijn. Ultra Clear Panel zoals op de 6-serie zit, is vergelijkbaar met het Super Clear Panel dat op de F8 serie zit. Lekker duidelijk weer allemaal.
De nieuwe layout ben ik mee bezig en gaat er zo uitzien PER serie (ook oudere series gaan hierin verwerkt worden -indien daar vraag naar is-).
Wanneer het jullie wat lijkt, hoor ik het graag dan ga ik er morgen mee verder (indien de tijd het toelaat).
Specificatie`s | |||||||
Model | LE-52A656 | LE-46A656 | LE-40A656 | LE-37A656 | LE-32A656 | LE-22A656 | LE-19A656 |
Formaten | 52" | 46" | 40" | 37" | 32" | 22" | 19" |
Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1680x1050 | 1440x900 |
720P / 1080P | 1080p | 1080p | 1080p | 1080p | 1080p | 720p | 720p |
Full HD | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee |
Dynamische contrast | 50.000:1 | 50.000:1 | 50.000:1 | 15.000:1 | 15.000:1 | 3000:1 | 3000:1 |
Snelheid | 4ms | 4ms | 4ms | - | - | - | - |
Helderheid | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 |
Aantal Hz. | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 60 | 60 |
Glossy / Matt | Glossy | Glossy | Glossy | Glossy | Glossy | - | - |
Touche Of Collor | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Touche Sensitive Control | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
24p Real Movie | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee |
USB2.0 | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee |
HDMI +versie | 4x1.3 | 4x1.3 | 4x1.3 | 4x1.3 | 4x1.3 | 1x1.2 | 1x1.2 |
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 1x | 1x |
Component | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x |
SPDIF Out (optisch) | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x |
Interne flash kaart | |||||||
Netwerk poort | |||||||
Design | Crystal | Crystal | Crystal | Crystal | Crystal | - | - |
Pricewath | |||||||
Revieuws | |||||||
Stroom in werking | |||||||
Stroom in stand-by | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt |
Specificatie`s | |||||
Model | LE-52A559 LE-52A557 | LE-46A559 LE-46A557 | LE-40A559 LE-40A557 | LE-37A559 LE-37A557 | LE-32A559 LE-32A557 |
Formaten | 52" | 46" | 40" | 37" | 32" |
Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 |
720P / 1080P | 1080p | 1080p | 1080p | 1080p | 1080p |
Full HD | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Dynamische contrast | 30.000:1 | 30.000:1 | 30.000:1 | 15.000:1 | 15.000:1 |
Snelheid | - | - | - | - | - |
Helderheid | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 | cd/m2 |
Aantal Hz. | |||||
Glossy / Matt | Glossy | Glossy | Glossy | Glossy | Glossy |
Touche Of Collor | |||||
Touche Sensitive Control | |||||
24p Real Movie | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
USB2.0 | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
HDMI +versie | 3x1.3 | 3x1.3 | 3x1.3 | 3x1.3 | 3x1.3 |
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x |
Component | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x |
SPDIF Out (optisch) | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x |
Interne flash kaart | |||||
Netwerk poort | |||||
Design | |||||
Pricewath | |||||
Revieuws | |||||
Stroom in werking | |||||
Stroom in stand-by | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt | <1 Watt |
Wanneer het jullie wat lijkt, hoor ik het graag dan ga ik er morgen mee verder (indien de tijd het toelaat).
[ Voor 104% gewijzigd door W.Wezz op 02-04-2008 22:24 ]
thnx voor de reacties! hebv me uiteindelijk toch maar hierdoor en vooral mn eigen inzicht laten inspireren en ben voor de R gegaan!
hij's super! (so far)
hij's super! (so far)
Nou ik weet toch behoorlijk zeker dat de mijne echt wel 46" is... check die pdf nog maar eens evenJammer dat dat A656 model maar tot 40" gaat.
In de nieuwe TS (voorbeeld hier boven) staat het ook duidelijk. LE-46A656.
Goed bezig W.Wezz, zijn we hopelijk van die simpele specs vraagjes af! Ben benieuwd of ze 18 April ook echt leverbaar gaan worden, want het wordt weleens tijd.
Woei, steeds meer winkels beginnen de nieuwe series in hun assortiment op te nemen 
LE40A556 (laagste: € 1029,-):
http://kieskeurig.nl/prod...=le40a5&pcode=0&gq=le40a5
LE46A556 (laagste: € 1409,-):
http://kieskeurig.nl/prod...=le46a5&pcode=0&gq=le46a5

LE40A556 (laagste: € 1029,-):
http://kieskeurig.nl/prod...=le40a5&pcode=0&gq=le40a5
LE46A556 (laagste: € 1409,-):
http://kieskeurig.nl/prod...=le46a5&pcode=0&gq=le46a5
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
IWat is het beste moment om een le37M86 te kopen volgens jullie? Is dat nu of kan ik nog beter even wachten totdat de nieuwe serie in de winkels ligt en de de oude serie in de uitverkoop gaat?
Ik zou ook nu al goed blijven opletten, want steeds meer winkels beginnen de huidige series al voor bodemprijzen te dumpen. Zelfs de lokale MM hier (Eindhoven) had de LE40M86 al voor 1099 euro staan. En dat is laag voor een Media Markt.
Tesla Model Y RWD (2024)
MM is soms mega DUUR!!! een LE40F86 kostte daar 600 euri meer dan via kieskeurig.
Le40a556 voor maar 1030 euro.
Ik hoop dat de prijzen al een beetje kloppen.
Misschien worden ze nog lager.
Ik zie hem al in mijn kamer staan. Hopen dat door het uitstellen van de release de kinderziektes er een beetje uit zijn.
@ W.Wezz ik vind alleen het kleurtje niet zo mooi.
Ik hoop dat de prijzen al een beetje kloppen.
Misschien worden ze nog lager.
Ik zie hem al in mijn kamer staan. Hopen dat door het uitstellen van de release de kinderziektes er een beetje uit zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Nico111 op 02-04-2008 07:57 ]
Verwijderd
't is te hopen dat die prijzen inderdaad gaan dalen. Informatique heeft de prijs van de F86 onlangs weer verhoogd met 700 euro.
Is moeilijk een afbeelding te vinden van die nieuwe krengen, maar wellicht dat het deze zijn: http://www.samsung.com/us...v&model_cd=LN40A550P3FXZA
Die nieuwe serie staat afgebeeld met een rode gloed. Is dat het nieuwe uiterlijk waar ze naar toe willen?
Die nieuwe serie staat afgebeeld met een rode gloed. Is dat het nieuwe uiterlijk waar ze naar toe willen?
Lijkt wel soort van Ambilight-randje wat erom zit. Op zich erg mooi.loewie-643- schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:49:
Is moeilijk een afbeelding te vinden van die nieuwe krengen, maar wellicht dat het deze zijn: http://www.samsung.com/us...v&model_cd=LN40A550P3FXZA
Ik zie ook dat de nieuwste modellen, althans de meeste 100Hz hebben. Maar de F86 serie, een van de nieuwste die op dit moment op de markt zijn van samsung, hebben 100Hz Motion Plus. Wat houd die motion plus in dan? Is dat hetzelfde als Philips's HD Natural Motion?
Ik lees hier ook dat jullie allemaal roepen over dat clear panel, dus dat je geen mat scherm hebt maar een glanzende, maar dit reflecteerd toch niet zo erg? Past zich juist goed aan op het omgevings licht. Ik had juist de F86 al een aantal weken op het oog. Maar als ik jullie negatieve reacties lees over dat glanzende knap ik weer een beetje af en heb ik het idee dat ik dus beter naar de LN46A650 kan kijken.....
Even voor de goede orde, wat is het verschil nu tussen 50 hrtz en 100 hrtz buiten natuurlijk de verdubbeling van de "refresh rate", had ergens gelezen dat dit ook te maken had met het aantal frames er per seconde getoond worden als de media HD is.
Maar miss dat je me dat ff kan uitleggen. What's the big advantage?
Maar miss dat je me dat ff kan uitleggen. What's the big advantage?
Ja 100Hz wil toch niet altijd zeggen dat het beeld beter wordt?
Hoe zit het met gamen en films en gewone tv met de voordelen of juist nadelen.
Hoe zit het met gamen en films en gewone tv met de voordelen of juist nadelen.
[ Voor 39% gewijzigd door Nico111 op 02-04-2008 11:51 ]
Verwijderd
Klopt, het verschil met 100hz bij moderne tvs merk je vooral bij bewegend beeld. Geen ghoststrepen achter bijvoorbeeld voetballers bij een voetbalwedstrijd en de bal is beter te volgen. Mijns inziens is het enige waar je op dit moment 100 hz voor zou nemen echt betere reactie op beweging in het beeld.
100Hz vind ik een must in deze tijd voor aanschaf van een nieuwe LCD. Verminderd idd ghosting en vooral bij snel bewegende beelden (gamen/actiefilms etc.) zal dit alleen maar ten goede komen. Toch zijn de meeste LCD's nog allemaal standaard 50/60Hz.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:45:
Klopt, het verschil met 100hz bij moderne tvs merk je vooral bij bewegend beeld. Geen ghoststrepen achter bijvoorbeeld voetballers bij een voetbalwedstrijd en de bal is beter te volgen. Mijns inziens is het enige waar je op dit moment 100 hz voor zou nemen echt betere reactie op beweging in het beeld.
@ loewie-643-
Ik zelf heb thuis de LE32M71B op mijn kamer staan, ik merk echt wel verschil tussen 50/60Hz en 100Hz. Je kan die functie namelijk aan/uit zetten.
De aller nieuwste modellen van Philips zijn zelfs 120Hz. Maar ik denk dat je het verschil tussen 100Hz en 120Hz nihil kan noemen. En laten we niet vergeten, veel mensen geylen op specs (ik in principe ook) maar ik koop geen tv op basis van specs maar op basis van beeld. Dus zal ten alle tijden naar de winkel gaan om eerst te kijken.
Waarom ga je niet een keer naar Mediamarkt of BCC? Kan je in ieder geval met je eigen ogen zien wat de verschillen zijn. Voor advies zou ik naar BCC gaan.
Ik ben nu trotse bezitter van de Samsung LE32R82B en het beeld ziet er scherp en goed uit.
Maar ik heb even een vraagje:
Ik probeer nu een 2.1 geluidssetje (logitech x230) erop aan te sluiten en dan wil ik dat het geluid over het 2.1 setje gaat. Is dit mogelijk of moet ik nog wat erbij kopen om dit te laten werken?
Ik wil namelijk binnenkort ook een x360 aanschaffen en daarbij wil ik ook het 2.1 setje gebruiken.
edit: Ik had hem in de verkeerde aansluiting gedaan, hij zit nu in de hoofdtelefoonaansluiting
edit2: Ik vind het volume een beetje laag van de speakers, tv staat op 38 en boxen op de helft. Terwijl normaal geluid uit de tv op 15 staat. Ligt dit aan de TV of de speakers?
Maar ik heb even een vraagje:
Ik probeer nu een 2.1 geluidssetje (logitech x230) erop aan te sluiten en dan wil ik dat het geluid over het 2.1 setje gaat. Is dit mogelijk of moet ik nog wat erbij kopen om dit te laten werken?
Ik wil namelijk binnenkort ook een x360 aanschaffen en daarbij wil ik ook het 2.1 setje gebruiken.
edit: Ik had hem in de verkeerde aansluiting gedaan, hij zit nu in de hoofdtelefoonaansluiting
edit2: Ik vind het volume een beetje laag van de speakers, tv staat op 38 en boxen op de helft. Terwijl normaal geluid uit de tv op 15 staat. Ligt dit aan de TV of de speakers?
[ Voor 25% gewijzigd door Motabeatz op 02-04-2008 13:29 ]
motabeatz.com
Het is een soort van verfmening in het kunstof, het geeft inderdaad een lichte rode gloed aan de rand.koffieboontje schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:14:
[...]
Lijkt wel soort van Ambilight-randje wat erom zit. Op zich erg mooi.
100Hz is gewoon 100Hz. Iedere fabrikant noemt dit anders. Motionflow, Smooth Motion, Natural Motion, Motion Plus zijn gewoon allemaal de marktetingtermen voor 100Hz.Ik zie ook dat de nieuwste modellen, althans de meeste 100Hz hebben. Maar de F86 serie, een van de nieuwste die op dit moment op de markt zijn van samsung, hebben 100Hz Motion Plus. Wat houd die motion plus in dan? Is dat hetzelfde als Philips's HD Natural Motion?
De 6 serie reflecteerd juist net wel. De series eronder hebben dit niet / veel minder. En er zijn zat mensen die een reflecterend scherm hebben (bijv. F86) en er blij mee zijn, omdat het extra contrast oplevert.Ik lees hier ook dat jullie allemaal roepen over dat clear panel, dus dat je geen mat scherm hebt maar een glanzende, maar dit reflecteerd toch niet zo erg? Past zich juist goed aan op het omgevings licht. Ik had juist de F86 al een aantal weken op het oog. Maar als ik jullie negatieve reacties lees over dat glanzende knap ik weer een beetje af en heb ik het idee dat ik dus beter naar de LN46A650 kan kijken.....
Lang niet altijd. 100Hz staat nog in de kinderschoenen en tot op heden is alleen Sony erin geslaagd 100Hz op een dusdanige manier te implementeren dat het aanzetten ervan ook echt nagenoeg alleen maar voordelen oplevert. Ik ken zat mensen met een F8 die 100Hz uit hebben staan omdat er artifacts rond personen en andere bewegende objecten ontstaan. Zoek eens naar MCFI (Motion Compensation Frame Interpolation), dan wordt het duidelijk hoe de technologie werkt en waarom dit niet gegarandeerd alleen maar voordelen oplevert. Ik heb in dit topic ook een keer een PDF gepost met daarin een presentatie van Samsung over MCFI, die is ook wel informatief.koffieboontje schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:56:
[...]
100Hz vind ik een must in deze tijd voor aanschaf van een nieuwe LCD. Verminderd idd ghosting en vooral bij snel bewegende beelden (gamen/actiefilms etc.) zal dit alleen maar ten goede komen. Toch zijn de meeste LCD's nog allemaal standaard 50/60Hz.
De nieuwste modellen krijgen in Nederland gewoon 100Hz. 120Hz zijn de amerikaanse specs, omdat ze daar met NTSC op 60Hz zitten en dat verdubbeld mooi naar 120Hz. Hier in de EU zitten we over het algemeen met PAL op 50Hz en daarom hebben de modellen hier 100Hz. Daarnaast is het de verdubbeling van het aantal frames, nietzozeer het ophogen van de refreshrate. Om één MCFI frame te genereren, heb je namelijk 2 originele frames nodig.De aller nieuwste modellen van Philips zijn zelfs 120Hz. Maar ik denk dat je het verschil tussen 100Hz en 120Hz nihil kan noemen. En laten we niet vergeten, veel mensen geylen op specs (ik in principe ook) maar ik koop geen tv op basis van specs maar op basis van beeld. Dus zal ten alle tijden naar de winkel gaan om eerst te kijken.
En hoe zit het dan met 24 fps. ik had gehoord dat met 120hz de judder verholpen is (24x5= inderdaad 120 hz)
Ik heb mijn 5.1 setje sinds gister op mijn LE40M86 aangesloten. Ik heb gewoon de audio out gebruik met de volgende type kabel (tulp -> 3.5)NickySantoro schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:07:

Heb dan tuurlijk enkel 2.1 geluid want de sub werkt wel mee maar de andere 2 boxen werken tuurlijk niet. Het geluid van de tv moet ik echter wel uitzetten aangezien het geluid op de audio-out een fractie van een seconde achterloopt. Hebben meer mensen hier trouwens last van ?
Het volume regel ik via de volumeknop van het 5.1 setje en niet via de tv. Ik verander toch niet constant het volume
[LTS][MTS][HTS]
Verwijderd
Weet iemand of een xbox 360 via hdmi op een 32R81 hdmi poort 2, met just scan, 1360x768 kan doen? Gescaled beeld is zo lelijk, dan blijf ik nog beter bij mn vga...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 18:12 ]
Een 100Hz tv kan gewoon 120Hz aan. 100Hz is hier de marketingterm voor refreshrateverdubbeling, aangezien 120Hz domme mensen zou verwarren omdat 120Hz niet een tweevoud is van 50Hz (PAL). Kijk bijvoorbeeld naar de handleiding van de 42Z3030D van Toshiba, die doet 5:5 pulldown en die kan dat ook doen op 24p beelden, 5x 24p is.. hm 120?Lightning89 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:37:
En hoe zit het dan met 24 fps. ik had gehoord dat met 120hz de judder verholpen is (24x5= inderdaad 120 hz)
Sowieso is het heel logisch dat het model het beide kan, gezien nagenoeg hetzelfde frame wordt gebruikt als in de US. De hardware kan het gewoon, alleen de marketingterm is anders.
Je moet je xbox sowieso niet instellen op 1360x768 als je met HDMI aangesloten hebt, dat zijn de VGA instellingen. Je moet je instellingen in je xbox op 720P of (bij Full HD tv) op 1080P instellen. Dan moet je gewoon prima beeld hebben. Of heb je gene hdmi op je xbox en heb je zo'n hdmi converter erop zitten?Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:12:
Weet iemand of een xbox 360 via hdmi op een 32R81 hdmi poort 2, met just scan, 1360x768 kan doen? Gescaled beeld is zo lelijk, dan blijf ik nog beter bij mn vga...
Heb namelijk eerst met een maat van me ook met de wat oudere xbox360 gespeelt, zonder hdmi, dat ziet er idd niet echt geweldig uit, maar nu ik zelf een xbox360 heb met hdmi aansluiting ziet het er echt zeer gelikt uit!
[ Voor 18% gewijzigd door koffieboontje op 02-04-2008 19:14 ]
De kleur ben ik mee aan het stoeien, pas ik aan in deel 10Nico111 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:53:

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.