Verwijderd
Heb net wel even Oblivion en Test drive geinstalleerd.
Beide non-functioning.
Ze draaien 5/10 minuten dan een crash in de zin van:
- Beeld springt op zwart, floept daarna weer terug om dan terug te vliegen naar desktop
- Monitor springt gewoon volledig op stand-by
- Beeld freezed en geluid komt in een loop om de 5 seconden.
ga toch maar een clean install proberen, baal ik zo van.. heb de pc net 2 dagen en heb eindelijk alles erop wat ik erop moest hebben... kan alles er weer vanaf...
heb ook al 2 hangers gehad in Vista met die Soundloop, terwijl ik ''niks'' aan het doen was...
[/quote]
Ik denk dat de temps van de kaarten te hoog wordt. Had ik ook. Gewoon met rivatuner de rfanspeed op minimaal 50% zetten en bij overklokken minimaal op 65%. Je zult dan geen lockups meer hebben. Indien je die nog wel hebt is er een groter/ander probleem. Ik zou dan de kaarten een voor een gaan testen. Voor mijn systeem zie sig. 3dmark05 = 23475 3dmark2006 18933
man man o man
zet je multiplayer van config_mp.cfg
open met notepad en verander of zoek op FPS en verander 85 in 185
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Geluid: Hoorde 'm na de installatie niet boven de Casefan uitkomen. Geen idee hoe erg het wordt als ie 100% gaat draaien, dat ga ik zondag wel proberen (net als ff wat 3DMark tests enzobarzi schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:14:
[...]
Ziet er goed uit, dus wel een temperatuur sensor.
Hoe zit het met de geluid van de koeler?
Ik wacht tot zondag!
Weet iemand trouwens wanner de nieuwe driver word uitgebracht, catalyst 8.1? Volgens vele zou dat dé driver zijn voor de hd3800 series. Grote performance boosts word gezegd..
@jozy: kunnen we van jou ook een review verwachten(hier of op de frontpage)?
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Verwijderd
Dit is weer een bios? Want ik heb liever gewoon software die ik lekker simpel kan installeren. Heb nu al wel andere bios op m'n kaart, maar 1 keer flashen vond ik al genoegPhyxion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:00:
[...]
http://www.chiphell.com/n...s/8.01-VISTA-CHIPHELL.zip
[afbeelding]
Is niet de final volgens mij, gewoon een beta 8.1.
/edit
147mb, grote bios
Ga hem toch even downloaden om te kijken wat het is, jammer dat ie maar met 7 kb/sec gaat... xD
/edit2
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=627714
Is het niet alleen support voor die nieuwe ati kaarten? Of ook verbeteringen voor kaarten zoals 3870?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 10:37 ]
Mooi zwaar kaartje ook, koeler is goed stil en hij presteerd mooi. Vanavond eens een paar benchmarks draaien :d
Verwijderd
En ik wil het eerst een aantal maanden op mijn p5b deluxe doen. De performance loss zou toch niet zoo erg zijn? 2x HD3870 op een p5bdlx is toch wel sneller dan een enkele 8800GTS 512MB?
Ik had van iemand een review gelezen over de Asus P5kc deze heeft toch ook 16x en 4x hij scoorde met 2x hd3870 17700. is wel een redelijke score vind ik.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=11068
/edit: Alleen jammer dat de PCB niet rood is.
[ Voor 5% gewijzigd door MrJ op 11-01-2008 14:44 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
PS: Morgen krijg ik mijn processor binnen (5600+ voor vrienden prijsje). Dan is mijn nieuwe systeem met als basis de m3a32 mvp deluxe af. Resultaten volgen.
Verwijderd
HD3870 Crossfire is mits de game CF ondersteunt, echt wel sneller dan de GTS. En aangezien bij CF de datastroom verdeelt wordt over de 2 kaarten is er minder bandbreedte per kaart nodig. Nu zal het natuurlijk beter zijn 2 16x sloten te hebben, maar qua bottleneck zal het wel meevallen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:39:
Zou het mogelijk zijn om 1x HD3870 van Sapphire en de andere van PEAK in crossfire te draaien?
En ik wil het eerst een aantal maanden op mijn p5b deluxe doen. De performance loss zou toch niet zoo erg zijn? 2x HD3870 op een p5bdlx is toch wel sneller dan een enkele 8800GTS 512MB?
Ik had van iemand een review gelezen over de Asus P5kc deze heeft toch ook 16x en 4x hij scoorde met 2x hd3870 17700. is wel een redelijke score vind ik.
Kwam trouwens nog een review tegen van de Gecube HD3870 X-turbo III:
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=2450
Door aangepast Bios en custom cooler haalt ie 906/2520mhz
Heb er thuis 2 liggen, alleen staat de rest na een maand nog steeds in bestelling.
Als alles in elkaar steekt zal ik wel wat info posten.
komt tie:
ATI drivers zonder CCC -> 3dmark = 10.300 voor 1 kaart
ATI drivers met CCC -> 12.788 in CF
ATI drivers met CCC zonder crossfire = 8700

Dus CCC verneukt het een beetje bij mij op de 1 of andere manier...
maar ik heb gemerkt dat er hele kleine hik-ups zitten in 3dmark bij mij in CF waardoor steeds om de 4 seconden de frames zo een 6 fps naar beneden zakt en gelijk weer omhoog schiet.
vastlopen ben ik ook achter, kaart nummero 2 wordt te heet.
eerste kaart load -> 56 graden (idle 34 graden
2e kaart load -> 90 graden ( deze heeft mindere koeling door geluidskaart ) (idle 55 graden)
nou wil ik de fanspeed aanpassen via rivatuner dat is me ook wel gelukt met kaart nummero uno maar ik kan de 2e vid kaart niet selecteren in riva... enig alternatief? of iig een idee hoe dat te fixen?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Jouw probleem met CCC heb ik ook. Ik laad dan de default profiel binnen en de lagere score probleem is dan weer weg. Dit moest ik ook na een driver upgrade doen.OMD schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:41:
nou mijn probleem is denk ik zo goed als opgelost.
komt tie:
ATI drivers met CCC zonder crossfire = 8700
Het is erg jammer dat er van de PEAK kaarten geen review te vinden is. Bijvoorbeeld dus van de HD3870 en de 8800GT. De 8800GT heb ik wel gevonden in een webshop, deze is evenduur als de Jetway(vollledig reference) versie. Nu weet je niet voor welke je zou moeten gaan...jozy schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:36:
[...]
PEAK heeft blijkbaar ook kaarten voor de NVidia reeks en ook de 8800GT hebben ze staan
Klik!
Lees meer hier
Zoals te zien is, is ook bij het Nvidia reference design afgeweken en net als bij de HD3870 gekozen voor een eigen ontwerp met de welbekende Zalman style koeler erop. Ook is te zien dat PEAK bij het NVidia model geen 'hatchback' kaart hebben maar wel een lang model. Blijkbaar is dit bij de NVidia gewoonweg niet mogelijk want anders hadden ze het zeker gedaan (kost je minder).
Ik twijfel nu ook tussen deze PEAK HD3870 of een Jetway 8800GT(De PEAK versie heeft een andere koeler, maar je weet niet of dit in zijn voordeel of nadeel is..)
@Revolver2006: Waar heb jij de Gecube gekocht? Ik kan hem nergens vinden..
Verwijderd
Heb ze bij Alternate DL besteld:barzi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:35:
[...]
@Revolver2006: Waar heb jij de Gecube gekocht? Ik kan hem nergens vinden..
http://www.alternate.de/h...ils.html?articleId=236261
Kan je het beste een mailtje sturen met productnummer enz. naar EU afdeling.
(Verzendkosten zijn +/- 36,- en betalen bij levering) Duurde bij mij alleen wel zo'n drie
weken voor ze beschikbaar waren..
Verwijderd
Zet in CCC is je AA aan als toepassing instelling en het zelfde met details pixels en anisotropisch, ik had die score namelijk ook met aa geforced (iets minder dat wel)OMD schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:41:
nou mijn probleem is denk ik zo goed als opgelost.
komt tie:
ATI drivers met CCC zonder crossfire = 8700![]()
Dus CCC verneukt het een beetje bij mij op de 1 of andere manier...
maar ik heb gemerkt dat er hele kleine hik-ups zitten in 3dmark bij mij in CF waardoor steeds om de 4 seconden de frames zo een 6 fps naar beneden zakt en gelijk weer omhoog schiet.
vastlopen ben ik ook achter, kaart nummero 2 wordt te heet.
eerste kaart load -> 56 graden (idle 34 graden)
2e kaart load -> 90 graden ( deze heeft mindere koeling door geluidskaart ) (idle 55 graden)
nou wil ik de fanspeed aanpassen via rivatuner dat is me ook wel gelukt met kaart nummero uno maar ik kan de 2e vid kaart niet selecteren in riva... enig alternatief? of iig een idee hoe dat te fixen?
en @X-ray online, dan unlock je de hogere settings ofzo?
er is trouwens 1'tje verkeerd gegaan, zit nu op lappie, dus kan niet screenen, maar dat was texture settings en die staan op extra...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 17:27 ]
ik voel me echt zo stupido... Hij stond op best quality, terwijl die standaard op balanced staatVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:22:
[...]
Zet in CCC is je AA aan als toepassing instelling en het zelfde met details pixels en anisotropisch, ik had die score namelijk ook met aa geforced (iets minder dat wel)
en @X-ray online, dan unlock je de hogere settings ofzo?
er is trouwens 1'tje verkeerd gegaan, zit nu op lappie, dus kan niet screenen, maar dat was texture settings en die staan op extra...
Blijkbaar gaat dat niet weg als je CCC de-installeerd

enfin:
met grabit op de achtergrond draaiend a la decoderen etc haalde ik nu een score van 13121 met alles op stock speeds.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hmm dat is te duur vind ik. Heeft iemand die beta 8.1 trouwens al getest? Zo ja, performance boosts?Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:00:
[...]
Heb ze bij Alternate DL besteld:
http://www.alternate.de/h...ils.html?articleId=236261
Kan je het beste een mailtje sturen met productnummer enz. naar EU afdeling.
(Verzendkosten zijn +/- 36,- en betalen bij levering) Duurde bij mij alleen wel zo'n drie
weken voor ze beschikbaar waren..
Maar jullie denken dus dat de PEAK versie van de HD3870 niet minder is dan de reference design?
50 euro verschil met de 8800GT vind ik wel veel geld, dus dan zou ik gaan voor de HD3870. Zou de PEAK wel minder zijn, dan wil ik gaan voor de 8800GT want 185 - 209 vind ik weer te weinig verschil.
Verwijderd
Heb ze geinstalleerd... het is overigens 8.01Phyxion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:00:
[...]
http://www.chiphell.com/n...s/8.01-VISTA-CHIPHELL.zip
[afbeelding]
Is niet de final volgens mij, gewoon een beta 8.1.
Voor de rest doet het niet veel, catalyst is nog steeds versienr 7.11 (bewust voor gekozen, omdat css het anders niet doet)
Hier een screenshot van informatiecentrum (mss dat jullie verschillen zien...?)

Ik zou gewoon bang for bucks gaan en deze kaart kopen. Betere prijs prestatie kun je denk ik niet krijgen. Mijnes komt iig morgen en ik weet zeker dat ik er veel plezier aan ga beleven (als die niet stuk gaat tenminste)
3dmark score: 14.321
SM2.0 = 6605
HDR/SM3.0 = 7805
CPU = 2651
C2D 6850 @ 3195 ( 9x 355 )
Beide Radeon's @ 815/1200
vanaf hier kan ik gaan werken
moet nog even andere koeler scoren voor de cpu en misschien waterkoeling voor de 3870's
Performance zal zeker niet minder zijn dan een ref design.barzi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:03:
[...]
Hmm dat is te duur vind ik. Heeft iemand die beta 8.1 trouwens al getest? Zo ja, performance boosts?
Maar jullie denken dus dat de PEAK versie van de HD3870 niet minder is dan de reference design?
50 euro verschil met de 8800GT vind ik wel veel geld, dus dan zou ik gaan voor de HD3870. Zou de PEAK wel minder zijn, dan wil ik gaan voor de 8800GT want 185 - 209 vind ik weer te weinig verschil.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Mijne komt ook morgen. Kan bijna niet wachtenjozy schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:13:
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken barzi (ik zag al eerder dat je op xtreme forums ook al aan het rondvragen bent). De lage prijs doet alleen maar twijfelen maar ik heb deze lage prijs alleen bij cool prices gezien de rest verkoopt ze gewoon voor standaard prijzen. Bovendien hebben mensen hem al en ook mee gespeeld etc en nergens hoor ik geklaag.
Ik zou gewoon bang for bucks gaan en deze kaart kopen. Betere prijs prestatie kun je denk ik niet krijgen. Mijnes komt iig morgen en ik weet zeker dat ik er veel plezier aan ga beleven (als die niet stuk gaat tenminste)
Als het goed is komt de e8400 op 14 januari.
Denken jullie dat de prijs van de HD3870 zal zakken als de HD3870X2 is uitgekomen? Anders kan ik nog wel eventjes langer wachten. (HD3870X2 komt in de week van 20 januari toch?)
Ik heb tevens een Zalman VF900-CU led op gemonteerd, werkt perfect!
Foto's volgen.
Mits je geen zin hebt om een dikke 7uur te wachten, kan je 'm hier binnen enkele minuten binnen halenVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:27:
[...]
Dit is weer een bios? Want ik heb liever gewoon software die ik lekker simpel kan installeren. Heb nu al wel andere bios op m'n kaart, maar 1 keer flashen vond ik al genoeg
/edit
147mb, grote bios
Ga hem toch even downloaden om te kijken wat het is, jammer dat ie maar met 7 kb/sec gaat... xD
/edit2
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=627714
Is het niet alleen support voor die nieuwe ati kaarten? Of ook verbeteringen voor kaarten zoals 3870?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Net een 3D-mark sessie gehouden en ik haal 7771 punten. Dit relatief lage aantal wijt ik aan mijn processor, een X2 3800 (op 2.2GHz). Van alle 3D-marks met een 3800 viel ik wel in max performance range. (oftwel, volgens futuremark heeft geen 3800 meer dan 7xxx gehaald).
temperatuur is idle zo'n 35-40 graden. Bij het autotunen via CCC schoot dit bij hoog GPU-gebruik snel richting de 60, maar daar bleef het ook op staan. Een uitgebreide stress-test heb ik verder nog niet gedaan.
Zoals ik nu naar de PEAK-kijk:
Het is een budget-kaart, verwacht weinig OC-mogelijkheden (Nog niet getest), maar hij heeft alles wat je van een moderne videokaart mag verwachten. Zal als ik er wat meer mee gespeeld hebben een complete review doen
[ Voor 8% gewijzigd door WouterB op 11-01-2008 22:10 . Reden: conclusie erbij ]
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Dat is mooi om te horen, en misschien valt het kwa oc'en best wel mee. Want het tenslotte gewoon een CORE van ATi misschien wil het geheugen niet echt. maar GDDR4 wil toch amper overklokken.Wouter_bach schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:54:
Nou, om maar even verder te gaan over mijn ervaring met de PEAK HD3870.
Net een 3D-mark sessie gehouden en ik haal 7771 punten. Dit relatief lage aantal wijt ik aan mijn processor, een X2 3800 (op 2.2GHz). Van alle 3D-marks met een 3800 viel ik wel in max performance range. (oftwel, volgens futuremark heeft geen 3800 meer dan 7xxx gehaald).
temperatuur is idle zo'n 35-40 graden. Bij het autotunen via CCC schoot dit bij hoog GPU-gebruik snel richting de 60, maar daar bleef het ook op staan. Een uitgebreide stress-test heb ik verder nog niet gedaan.
Zoals ik nu naar de PEAK-kijk:
Het is een budget-kaart, verwacht weinig OC-mogelijkheden (Nog niet getest), maar hij heeft alles wat je van een moderne videokaart mag verwachten. Zal als ik er wat meer mee gespeeld hebben een complete review doen. VOor de prijs die ik er voor betaald heb (160 euro), heeft ie een ontzettend goede prijs/prestatie verhouding en ben ik er (zeer) tevreden mee.
Heb je al geprobeerd om er een gemodde bios in te zetten? http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/00.htm zoiets als dit.
-Cod4: Perfecte performance maar soms artifacts. (Hier is geen oplossing voor)
-Rainbow Six Vegas: Single kaart performance en artifacts op bepaalde plekken waar je kijkt/richt ingame. Ik zie dan icoontjes van wapens en acties in het spel. (Ik heb geprobeerd het spel er helemaal af te gooien, inclusief registry keys. Toen erop opnieuw op gezet met alleen de 1.5 patch. Dit hielp ook niet)
Condemned: Criminal Origins: De .exe hernoemt naar FEAR... dit hielp niet, de performance is nog steeds Single kaart of slechter.
Ik draai op Windows XP Home 32 bits.
Bij 2 vrienden van mijn werkt Rainbow Six Vegas perfect op Windows Vista met Crossfire, met de andere games hebben ze geen ervaring.
Van Cod4 kan ik nog begrijpen dat het hier en daar nog niet helemaal lekker werkt, maar Vegas en Condemned zijn gebaseert op engines van games waar Crossfire wel gewoon werkt. (FEAR werkt heerlijk met Crossfire en ook Medal Of Honor Airborne.)
Ik hoop dus dat Ati een hoop gaat fixen met de volgende driverset.
Zijn dit nou scores waar je tevreden mee moet zijn? Ik heb ongeeveer dezelfde setup als jij, en ook ongeveer dezelfde score. Maar als ik bijvoorbeeld met die van hugo vergelijk (okee, heel andere cpu) haalt hij gewoon 4k meer. Hoe cpu afhankelijk zijn die sm2.0 score, en de hdr/sm3.0 score. Als die redelijk cpu afhankelijk ook nog zijn, dan laat ik het hier ook bij zitten. en ga ik het niet nog een keer een clean install doen (alleen dan met vista)OMD schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:20:
zo, ik ben eindelijk echt tevreden![]()
3dmark score: 14.321
SM2.0 = 6605
HDR/SM3.0 = 7805
CPU = 2651
C2D 6850 @ 3195 ( 9x 355 )
Beide Radeon's @ 815/1200
vanaf hier kan ik gaan werken![]()
moet nog even andere koeler scoren voor de cpu en misschien waterkoeling voor de 3870's
No signature required.
Ik had met een singlekaart iets van 13344 met de Q6600 ook op 3,6 ghz.M3rcury schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:04:
[...]
Zijn dit nou scores waar je tevreden mee moet zijn? Ik heb ongeeveer dezelfde setup als jij, en ook ongeveer dezelfde score. Maar als ik bijvoorbeeld met die van hugo vergelijk (okee, heel andere cpu) haalt hij gewoon 4k meer. Hoe cpu afhankelijk zijn die sm2.0 score, en de hdr/sm3.0 score. Als die redelijk cpu afhankelijk ook nog zijn, dan laat ik het hier ook bij zitten. en ga ik het niet nog een keer een clean install doen (alleen dan met vista)
Hij zou zowieso minder moeten halen omdat hij geen quadcore heeft en omdat zijn cpu lager geklokt is... maarja het is inderdaad wel véél lager.
@ Omd welk mobo heb je?
die gemodde bios ziet er wel goed uit idd... Wouter, heb je die al geprobeerd?Zenix schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:25:
[...]
Dat is mooi om te horen, en misschien valt het kwa oc'en best wel mee. Want het tenslotte gewoon een CORE van ATi misschien wil het geheugen niet echt. maar GDDR4 wil toch amper overklokken.
Heb je al geprobeerd om er een gemodde bios in te zetten? http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/00.htm zoiets als dit.
Verwijderd
met 3Dmark05 haal ik met 2x een MSI RX3850 in Crossfire 16329 en met 3Dmark06 11604
de gene met hogere scores hebben vaak een Quadcore Extreme in hun systeem hangen en blijkbaar maakt dat het grote verschil.
Hier draaid een E4500 2.2@2.9Gig dus als zou ik een QuadCore Extreme hebben zou dit kunnen betekenen dat ik zo 4K of meer punten gaat halen, de snelste met 3Dmark06 staat op 15011 met een X3850.
Dus met een X3570 zou met een QuadCore 16000 tot 17000 haalbaar zijn als ik dat zo een beetje bereken..
Het vreemde is dat het ingame er vaag uitziet, maar als ik dan op printscreen druk en het paste naar paint, ziet het er normaal uit.
Ik zit nu met CF op 14,5k. (2x hd 3870 @ 800/1200 en een e6750 @ 3,2ghz) Dit zou dus in mijn geval beteken dat of mijn crossfire niet geod werkt (GPU-Z geeft nog steeds aan de crossfire wel enabled is, maar met maar 1 gpuHugoBoss1985 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:17:
[...]
Ik had met een singlekaart iets van 13344 met de Q6600 ook op 3,6 ghz.
Hij zou zowieso minder moeten halen omdat hij geen quadcore heeft en omdat zijn cpu lager geklokt is... maarja het is inderdaad wel véél lager.
@ Omd welk mobo heb je?

No signature required.
Verwijderd

Ook is de fan niet regelbaar. Beetje jammer, want de koeler zelf is opzich niet slecht (wel luidruchtig, door die niet-regelbare fan).
Heb er maar weer m'n Zalman vf700cu opgezet, die doet 't dan toch iets beter. Met de fan op 5v blijft hij rond de 60 graden stressed hangen. Met de standaardkoeler bleef hij zo'n 57 graden, maar wel met significant meer herrie.
ABIT IX38-Quad GTHugoBoss1985 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:17:
[...]
Ik had met een singlekaart iets van 13344 met de Q6600 ook op 3,6 ghz.
@ Omd welk mobo heb je?
@ M3rcury:
Zelfde scores als ik, met same specs... lijkt te kloppen dus.
Lijkt of de quad core echt veeeel hoger scoort met 3dmark06.
Welke alternatieve koeler kan erop die nagenoeg geen tot weinig geluid maakt?
Is de Zalman vf900 iets of zijn er betere en stillere?
Verwijderd
Accelero S1?lumbaal schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:08:
Heb ook een club3d hd3850 512 mb, maar die produceerd wel heel veel geluid m.i. .
Welke alternatieve koeler kan erop die nagenoeg geen tot weinig geluid maakt?
Is de Zalman vf900 iets of zijn er betere en stillere?
Ik heb hem dus wel ook nog 400 mhz sneller dan jullie, maar bij OMD is het al helemaal vreemd want hij heeft ook een X38 bordje.
Overigens draai ik ook op XP, dat scheelt ook wat puntjes.
Ik denk dat mijn problemen met Call Of Juarez en Rainbow Six Vegas komen doordat ik niet op Vista werk
[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-01-2008 12:12 ]
Kijk naar Quad cores dan liggen die allemaal in de 16.000 inderdaad.
CPU score van mij: 2651
CPU van een Q6600 op 3.0 = 4648!!!
Want aantal frames per seconde bij bv return to Proxyon ligt bij deze gozer op:
1 - Return to Proxycon 53.026 FPS
2 - Firefly Forest 55.53 FPS
Bij mij is dat:
1 - Return to Proxycon 52.495 FPS
2 - Firefly Forest 55.784 FPS
Dus het is echt te wijten aan de quad core dat iedereen 2000 verschil heeft.
Ik zal me 3dmark ook op ORB zetten vanavond, aangezien ik in de top 3 zit van hoogste scores wat ik kan vinden bij projects...
{EDIT}
Ben benieuwd wat ik dan ga halen als ik het op 3.6ghz ga laten draaien met 835/1150
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 12-01-2008 12:35 ]
Kijk maar eens wat voor een scores ik haal!
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13314012
Er is hier toch wel iemand die op windows xp home 32 bit draait en die stalker, rainbow six vegas of call of juarez heeft?
Met die 3 games heb ik strepen of artifacts in beeld als ik crossfire aan zet.
Edit: Ik ben er eindelijk achter, Catalyst AI uitzetten verhielp mijn problemen met die 3 games!
Edit 2: Het fixt alleen de beeldfouten, de performance blijft bagger bij die 3 games. Raar dat het onder Vista kennelijk wel goed werkt, zoiets heb ik nog nooit gehoord!
We praten dus niet over 2000, maar over 4000 punten verschil
[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-01-2008 13:09 ]
CPU is juist erg belangrijk bij 3dmark. Zie je overal, is getest.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:41:
De cpu zou niet uit mogen maken bij de grafische testen, en ik geloof nog steeds dat er bij jou iets anders aan de hand is.
Kijk maar eens wat voor een scores ik haal!
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13314012
Er is hier toch wel iemand die op windows xp home 32 bit draait en die stalker, rainbow six vegas of call of juarez heeft?
Met die 3 games heb ik strepen of artifacts in beeld als ik crossfire aan zet.
Edit: Ik ben er eindelijk achter, Catalyst AI uitzetten verhielp mijn problemen met die 3 games!
Edit 2: Het fixt alleen de beeldfouten, de performance blijft bagger bij die 3 games. Raar dat het onder Vista kennelijk wel goed werkt, zoiets heb ik nog nooit gehoord!
We praten dus niet over 2000, maar over 4000 punten verschil!
jij hebt een cpu score van CPU Score 5371 Marks
das het dubbele!! van mij! Daar gaan veel punten in zitten. Waar je ook kijkt komt dat naar voren. 3Dmark vindt quad-cores nou eenmaal the shizzle.
als je dan gaat kijken wat het verschil is, is het minder dan 2000 punten. En welke snelheden draaien jouw kaarten (staat nergens)
Als ik vergelijkbare systemen zoek met C2D ipv Quad, dan scoor ik erg goed, en dat vind ik belangrijk, ga ik vergelijken met 60 quad core systemen, zijn ze allemaal sneller...
Verwijderd
Alleen zou je even een andere cpu koeler moeten kopen en kijken hoever je e6850 gaat... als je hem op 4ghz krijgt, zal de score ook vanzelf wel veranderen richting de 16k lijkt me. Give it a try =]
De kernen van beide kaarten draaiden op 850 mhz, verder stock.OMD schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:33:
[...]
CPU is juist erg belangrijk bij 3dmark. Zie je overal, is getest.
jij hebt een cpu score van CPU Score 5371 Marks
das het dubbele!! van mij! Daar gaan veel punten in zitten. Waar je ook kijkt komt dat naar voren. 3Dmark vindt quad-cores nou eenmaal the shizzle.
als je dan gaat kijken wat het verschil is, is het minder dan 2000 punten. En welke snelheden draaien jouw kaarten (staat nergens)
Als ik vergelijkbare systemen zoek met C2D ipv Quad, dan scoor ik erg goed, en dat vind ik belangrijk, ga ik vergelijken met 60 quad core systemen, zijn ze allemaal sneller...
Als de cpu 2000 zou uitmaken, dan zou jouw totaal toch in de 16000 moeten zitten.
Ik meen hier en daar ook gezien te hebben dat 16000 een normale score is voor een vergelijkbare setup.
Misschien heb ik me wel vergist.
Verwijderd
http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=59728
Met vriendelijke groet,
Ik heb nu CF met 3dmark score van 13365.
Eerst kaarten apart, driver only, en ze zitten beiden op 10,5k.
Dit met snelheid x4 op een P35-DQ6.
Deze word vervangen voor een X38-DQ6 met of x8 of een x16 snelheid.
[ Voor 27% gewijzigd door XRayXI op 12-01-2008 15:40 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
ik wilde kiezen tussen 2x 8800GT in SLI of 2x HD3870 in CF.
ik vroeg me af welke betere bang for the buck is en welke beter is zonder anti aliasing aan te hebben ofzo.
ik heb nergens benchmarks kunnen vinden op google en GoT.
bij voorbaat dank reaping miner
In elke benchmark is te zien dat de 3870 in CF heel goed presteerd, zelfs beter dan de 8800 in SLIreaping miner schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:06:
ik ga n nieuwe pc kopen en ben overal uit behalve gfx kaarten.
ik vroeg me af welke betere bang for the buck is en welke beter is zonder anti aliasing aan te hebben ofzo.
Hoe kun je overal uitzijn als je nog niet weet of je SLi of Crossfire gaat draaien.reaping miner schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:06:
Want een moederbord die SLi kan draaien kan niet Crossfire draaien en andersom ook niet.
Het is alleen soms mogelijk met gehackte drivers.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2008 16:35 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dan moet je echt eens wat beter gaan zoeken, want ik kan aardig wat reviews vinden over de 3870 serie in CrossFire. Google ik op "3870 CrossFire" dan vind ik echt een waslijst en Google ik op "3870 CrossFire 8800GT SLi" dan kom ik zelfs een vergelijkende teste van expreview.com tegen.reaping miner schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:06:
Bovendien horen vragen als deze niet thuis in dit topic om de simpele reden is dat dit prima te vinden is en ook al vaker hier is behandeld. Ook daar heb je blijkbaar nauwelijks naar gezocht of je hebt verkeerd gezocht, wat natuurlijk ook kan.
Ga je voor een single kaart opstelling dan is de 8800GT net iets beter vaak als je puur naar de performance kijkt. Voor een dual videokaart opstelling komt echter de 3870 beter uit de bus. CrossFire schaalt doorgaans beter dan SLi.
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 12-01-2008 17:06 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Er zijn zat reviews te vinden, gewoon even googlen. Verder is dit een HD38XX Ervaringen Topic, dus zijn dit soort vragen sowieso uit den boze.reaping miner schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:06:
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Het enigste waar ik nu tegen aan loop is dat soms bij 3dmark er tijdens de run een alarm uit de kaart komt.
Ik heb de kaart licht overklokt 776 core 1200 mem.
3dmark maakt hij wel af ..score 12005
iemand een idee ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:54 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vraag me af waar jij dat leest dan, iig niet bij de sites die ik gezien heb. CF schaalt beter, dat klopt. Maar zelfs dan scoort Crossfire niet beter dan de 8800GT in SLI, wel word het verschil kleiner.Pinjataaa schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:31:
[...]
In elke benchmark is te zien dat de 3870 in CF heel goed presteerd, zelfs beter dan de 8800 in SLI
Natuurlijk zijn er enkele spellen waar CF beter scoort, andersom gebeurt echter vaker.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Ja een alarm ,tis een soort rinkelenbartgrefte schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:57:
Alarm? Als in piepjes?
te weinig jus ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 18:18 ]
Staat er niks in de manual over piepcodes?
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 12-01-2008 18:23 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Er zit nog een standaard koeler op ,maar ik heb wel direkt voor het monteren de core voorzien van AC5 ..idle temp is 52graden... stressed rond de 67.bartgrefte schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:23:
Zou kunnen, of hij heeft een beetje last van overhitting
Staat er niks in de manual over piepcodes?
Met welk systeem haal je die score?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:53:
Ik heb sinds vandaag een PEAK 3870 in mijn pc hangen en ben zeer tevreden.
Het enigste waar ik nu tegen aan loop is dat soms bij 3dmark er tijdens de run een alarm uit de kaart komt.
Ik heb de kaart licht overklokt 776 core 1200 mem.
3dmark maakt hij wel af ..score 12005
iemand een idee ?
Mooi ik heb een Q6600 @ 3,2 en mijn peak komt maandag. Ik haal nu 11k dus dan ga ik naar 12~13k. Dat is mooiVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:43:
[...]
Q6600 @ 3.0
Dfi P35 UT TR2
HD3870
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13362354
En je voeding?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:43:
[...]
Q6600 @ 3.0
Dfi P35 UT TR2
HD3870
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13362354
Leuk te zien en te lezen dat OC toch vruchten afwerpt.
Ik heb mijn 2de kaart nu voorzien van hetzelfde BIOS via Sapphire, maar verschil in punten niet maar wel misschien in toeren fan.
AMD x2 4600+ @ 2,81
Asus A8n sli premium
HD3870 @ stock speeds
4x 512 DDR 400 @ 440Mhz
2x 160GB in RAID0
Vista x64 Ultimate
CPU is een beetje bottleneck..
8.1 beta drivers trouwens.
Overclock 850 / 2400 = 9089 punten
Overclock 850 / 2500 = 9153 punten
3DMark Score 9153 3DMarks
SM 2.0 Score 4032 Marks
SM 3.0 Score 4615 Marks
CPU Score 1960 Marks
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13372063
[ Voor 47% gewijzigd door Pinjataaa op 13-01-2008 00:08 ]
3DMark Score 7905 3DMarks
SM 2.0 Score 3653 Marks
SM 3.0 Score 3973 Marks
CPU Score 1607 Marks
Toch draait alles soepeltjes en ben ik dik tevreden. Speel op dit moment Bioshock en kan alles high draaien op 1680 1050 en m´n HD filmpjes worden lekker versneld. Prima tevreden zo.
Heb geen overclock geprobeerd maar heb daar op dit moment ook geen zin in. Als er mensen zijn die met de Peak goede ervaringen hebben met de gemodde biossen houd ik me aanbevolen
En wat zijn de temperaturen en hoe is het geluid? En zijn de gaten rondom de core, dus waar de koeler doorheen zit, hetzelfde als een reference hd3870? Zodat je wel makkelijk een andere koeler erop kan zetten.jozy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:30:
Ik heb de Peak vandaag binnengehad en wat ben ik er blij mee. Heb even 3DMark gedraaid maar zoals ik al verwachtte is de cpu de nekkende factor voor de score:
SM 2.0 Score 3653 Marks
SM 3.0 Score 3973 Marks
CPU Score 1607 Marks
Toch draait alles soepeltjes en ben ik dik tevreden. Speel op dit moment Bioshock en kan alles high draaien op 1680 1050 en m´n HD filmpjes worden lekker versneld. Prima tevreden zo.
Heb geen overclock geprobeerd maar heb daar op dit moment ook geen zin in. Als er mensen zijn die met de Peak goede ervaringen hebben met de gemodde biossen houd ik me aanbevolen
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-01-2008 11:56 ]
Oke mijne komt morgen dus mooi binnen tot nu toe alleen positieve ervaringen. En waarom probeer je niet gewoon modded bios? Kan weinig fout gaan zorg iig dat je nog een PCI kaartje hebt liggen om hem te fixen voor ALS het mis gaatjozy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:30:
Ik heb de Peak vandaag binnengehad en wat ben ik er blij mee. Heb even 3DMark gedraaid maar zoals ik al verwachtte is de cpu de nekkende factor voor de score:
SM 2.0 Score 3653 Marks
SM 3.0 Score 3973 Marks
CPU Score 1607 Marks
[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 13-01-2008 11:46 ]
Die fan van de club3d maakt superveel lawaai wat wel op te lossen is maar daar is wel een oplosing voor door fanprofiles in te stellen alleen nu krijg ik hem niet warm genoeg om dat te activeren.
Ik dacht oh dan zet ik 3dmark even aan icm collin mcrae dirt. Echter werkt 3dmark nu weer niet.
Tijd voor een herinstall. Ik was een 6800gs agp gewend dus alles wat ik nu speel vind ik supermooi alleen dat de helft weer niet werkt is wel frustrerend.
Ook de CCC werkt niet

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Als je dan hier wil posten welke bios je hebt gebruikt en of het gelukt is, zou super zijn!Zenix schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:44:
[...]
Oke mijne komt morgen dus mooi binnen tot nu toe alleen positieve ervaringen. En waarom probeer je niet gewoon modded bios? Kan weinig fout gaan zorg iig dat je nog een PCI kaartje hebt liggen om hem te fixen voor ALS het mis gaatIk ga morgen wel modded bios gebruiken of overmorgen. Durf het risico wel te nemen.
Ik heb hetzelfde probleem hier. Ik heb een saphire 3850 256MB en bij mij zijn rood en blauw ok vaak verwisseld in bijvoorbeeld firefox. Maar in spellen zoals crysis, cod 4, test drive unlimited en nfs prostreet werkt het perfect. En ik heb heel deel 2 doorgekeken maar heb hiervoor nog geen oplossing kunne vinden, google leverde ook niets op. Ik hoor dat iemand mij hiermee kan helpen.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:36:
Heb net m'n Asus HD3850 512MB binnengekregen
Lekker kaartje, maar ik heb een vaag probleem. In IE, Opera en Firefox is de textkleur soms niet goed, blauw wordt rood en andersom
Heb de laatste driver van ATI geinstalleerd (7.12).
Ik heb geen glitches ingame (TF2 en DoD:Source), dus volgens mij ligt 't niet aan de kaart zelf.
't is weg als ik cleartype aanzet, maar da's geen oplossing. Liever fout gekleurde tekst dan wazige tekst
Verwijderd
er is al wel een oplossing voorbij gekomen, toch nog even beter zoeken.shappie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem hier. Ik heb een saphire 3850 256MB en bij mij zijn rood en blauw ok vaak verwisseld in bijvoorbeeld firefox. Maar in spellen zoals crysis, cod 4, test drive unlimited en nfs prostreet werkt het perfect. En ik heb heel deel 2 doorgekeken maar heb hiervoor nog geen oplossing kunne vinden, google leverde ook niets op. Ik hoor dat iemand mij hiermee kan helpen.
Verwijderd
Ga tog een eind heen. Zulke opmerkingen gaan te ver. CF presteerd mischien iets beter maar als het op gamen aankomt zijn er maar een handje vol game's die goed presteren met cf en een doos vol die goed presteren met sli maar met mischien iets minder winst in percentage leveren dan cf. Maar dat percentage word steeds hoger.Pinjataaa schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:31:
[...]
In elke benchmark is te zien dat de 3870 in CF heel goed presteerd, zelfs beter dan de 8800 in SLI
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 13:54 ]
spec: core2duo 6600
2 gig corsair ram
raptor schijf 16 mb cache
twee sapphire hd 3870
asus p5w dh deluxe
windows vista 32 bit
Ik heb in de topics niets gevonden maar via google nu wel. Ik heb wat rond gekeken en je moet dus cleartype aanzetten maar ik wil eigenlijk geen wazige letters. Dus ik hoop dat ze snel met een nieuwe driver komenVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:25:
[...]
er is al wel een oplossing voorbij gekomen, toch nog even beter zoeken.
http://forums.mozillazine...81d9370c2011a74cabb2e6c66
Hier een linkje waar veel in staat over het probleem. Het gebeurt dus in firefox en IE maar ook in paint. Als je bijvoorbeeld in paint rode letters maakt zijn ze blauw.
Ik ben niet zo'n held in het flashen misschien kun je als jij het gedaan hebt mij ook even aangeven welke ik het beste erin kan flashen van die IAX TECH site met een korte tutotial. Zit namlijk midden in de tentamen periode dus heb niet zo veel tijd namelijk.Zenix schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:44:
[...]
Oke mijne komt morgen dus mooi binnen tot nu toe alleen positieve ervaringen. En waarom probeer je niet gewoon modded bios? Kan weinig fout gaan zorg iig dat je nog een PCI kaartje hebt liggen om hem te fixen voor ALS het mis gaatIk ga morgen wel modded bios gebruiken of overmorgen. Durf het risico wel te nemen.
Verder is de koeler niet geruisloos. Ik heb een Sonata III met een Arctic 64 op mn AMD'tje en daar komt hij wel bovenuit. Maar met een gemodde bios en wat fancontrol mogelijkheden zou dit te besturen moeten zijn want naar mijn idee blijft hij gewoon constant draaien. Onder load wordt hij namelijk amper 60 graden en idle net aan 50 graden.
Over de gaatjes kan ik je niet veel zeggen maar volgens mij izjn ze gewoon standaard. Heb er niet staan meten ofzo. Maar zag ook geen rare toestanden.
Lijkt erop dat je Crossfire niet hebt aanstaan want dat haal ik ook met mijn specs op stock ( zie sig)cyrus26 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:32:
Ik heb sinds gistere ook twee sapphire 3870 gekocht.Ik ken er nt zoveel vanaf maar ik denk dat ik een paar probleemen heb. Ik heb de twee crossfire bridges die meegeleverd zijn gebruikt.Is dit nodig.Tweede vraag, ik heb een intel core2duo 6600 en in crossfire haal ik maar 10500.Nu heb ik windows vista 32 bit,twee gig geheugen corsair dual channel.Is dit te wijten aan dat ik men drivers van men vorige kaart, een 2900 xt heb laten staan.Draai catalyst drivers 7.12.Derde vraag zijn er betere drivers of zou men cpu ook een bottleleck kunne zijn aangezien deze standaard draait.
Kijk dus goed even in de CCC of je duidelijk Crosfire hebt aanstaan.
Misschien ook nog even de bios checken.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ga toch fietsen man. CF is beter dan SLI, check die Expreview maar eensVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:27:
[...]
Ga tog een eind heen. Zulke fanboy opmerkingen gaan te ver. CF presteerd mischien iets beter maar als het op gamen aankomt zijn er maar een handje vol game's die goed presteren met cf en een doos vol die goed presteren met sli maar met mischien iets minder winst in percentage leveren dan cf. Maar dat percentage word steeds hoger.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
ga tog zelf een eind fietsen. En Lees wat ik er neer heb gezet want dat klopt gewoon. ik durf te wedden dat 80% het met mij eens isPhyxion schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:44:
[...]
Ga toch fietsen man. CF is beter dan SLI, check die Expreview maar eens.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 13:48 ]
Ik ben het ook NIET met je eens...Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:47:
[...]
ga tog zelf een eind fietsen. En Lees wat ik er neer heb gezet want dat klopt gewoon. ik durf te wedden dat 80% het met mij eens is
Een ander uitmaken voor Fanboy mag hier trouwens niet volgens mij!
Kijk hier eens, een kleine greep uit games die Crossfire ondersteunen:
http://www.forumdeluxx.de...=440146&highlight=derguru
Dit is dus een Ati HD38XX ervaringen topic, en die ervaring mis jij.
Wat heb je hier dan te zoeken, behalve Crossfire afzeiken?
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-01-2008 13:58 ]
Verwijderd
http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html
[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 14:26 ]
Hier staat hoe je die moet flashen http://www.iax-tech.com/howto/atiflash/01.htm Mijzelf maakt de fan niks uit ik ga niet de gemodde bios op doen voor de fanjozy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:39:
[...]
Ik ben niet zo'n held in het flashen misschien kun je als jij het gedaan hebt mij ook even aangeven welke ik het beste erin kan flashen van die IAX TECH site met een korte tutotial. Zit namlijk midden in de tentamen periode dus heb niet zo veel tijd namelijk.
Verder is de koeler niet geruisloos. Ik heb een Sonata III met een Arctic 64 op mn AMD'tje en daar komt hij wel bovenuit. Maar met een gemodde bios en wat fancontrol mogelijkheden zou dit te besturen moeten zijn want naar mijn idee blijft hij gewoon constant draaien. Onder load wordt hij namelijk amper 60 graden en idle net aan 50 graden.
Over de gaatjes kan ik je niet veel zeggen maar volgens mij izjn ze gewoon standaard. Heb er niet staan meten ofzo. Maar zag ook geen rare toestanden.
En ja wat nu? SLI kan wel veel games ondersteunen of misschien zelfs meer dan CF ( weet ik veel gebruik beiden niet misschien CF wel meer ) Maar is het relevant voor dit topic? CF en SLI werken heel anders en het is wel bewezen dat CF techniek beter werkt dan SLI. Hier gaat het om HD38xx ervaringen topic het is niet het CROSSFIRE of SLI topic. En ik ben geen faboy oid heb nu zelfs een 8800GTS zitten.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:53:
En hier een kleine greep wat sli ondersteund.
[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 13-01-2008 14:02 ]
Verwijderd
Over dat oftopic gedoe wie begon over sli vs cf ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 14:09 ]
boeiendVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:53:
En hier een kleine greep wat sli ondersteund het zijn er nog veel meer. En ik heb mijn post aangepast mijn excuses
(hoe vervuil je een topic)
edit: goed zo, zo hoort het.
[ Voor 107% gewijzigd door Maikel205 op 13-01-2008 14:59 ]
Logisch dat iemand anders dan een 8800 GT SLI gebruiker over CF vs SLI begint, want dit is een ATI (Crossfire) ervaringen topic.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:02:
Tjah er zijn game's die goed doen met sli en er zijn game's die goed doen met cf. Over het algemeen is de performance van cf beter. En over het algemeen werkt die performance bij een handje vol game's Daarin tegen Is de performance van sli iets minder en werkt het bij een shitload aan game's. Maar genoeg over dit onderwerp. Ik probeer sli uit het slechte daglicht te krijgen. Want zo slecht werkt sli niet zoals heel veel beweerd word. bvb dat de performance maar 30% is terwel dat tog wel een heel stuk hoger ligt.
Over dat oftopic gedoe wie begon over sli vs cf ?
Het is vanzelfsprekend dat er dan CF met SLI vergeleken word.
Verwijderd
Dit is niet vervuilen dit heet vergelijken. Zoals hierboven ook al gezegt word.
Damn lijkt net of ik niet over cf en sli hier mag praten. Een beetje respect mag wel. Ik mag wel het goede vertellen over cf en niet de iets minder goede dingen. En wel de iets minder goede dingen over sli.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 14:18 ]
Waarom gebruik je dan niet gewoon een link (zoals ik dat deed.), ipv al die regels hier neer te zetten? (volgens mij heet het wel vervuiling, maar daar komen we zo wel achter.)Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:16:
[...]
Dit is niet vervuilen dit heet vergelijken. Zoals hierboven ook al gezegt word.
Damn lijkt net of ik niet over cf en sli hier mag praten. Een beetje respect mag wel.
Tuurlijk mag je hier over CF en SLI praten, maar wat jij doet is niet echt de bedoeling.
Dit is een topic vóór en dóór ATI en CF gebruikers.
Het is niet de bedoeling dat hier de discussie SLI of CF word gevoerd.
Van respect heb jij ook nog geen kaas gegeten, gezien je eerdere opmerking, die je nu wel aangepast hebt
Ontopic: Nog steeds geen oplossing voor CF beeldfouten en performance problemen met Rainbow Six Vegas, Call Of Juarez en Stalker onder Windows XP.
Ik heb geen zin om op de nieuwe driverset te wachten en ik ga een dual boot maken met Vista.
Onder Vista schijnt alles goed te werken.
Mijn pa heeft die net meegebracht en ruimte houdt me nu niet meer tegen met mijn Spinpoint F1
[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-01-2008 14:21 ]
Verwijderd
Uit respect voor die jongen en ik zal mijn vervuil post aanpassen in een linkHugoBoss1985 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Waarom gebruik je dan niet gewoon een link (zoals ik dat deed.), ipv al die regels hier neer te zetten? (volgens mij heet het wel vervuiling, maar daar komen we zo wel achter.)
Tuurlijk mag je hier over CF en SLI praten, maar wat jij doet is niet echt de bedoeling.
Dit is een topic vóór en dóór ATI en CF gebruikers.
Het is niet de bedoeling dat hier de discussie SLI of CF word gevoerd.
Van respect heb jij ook nog geen kaas gegeten, gezien je eerdere opmerking, die je nu wel aangepast hebt!
Ontopic: Nog steeds geen oplossing voor CF beeldfouten en performance problemen met Rainbow Six Vegas, Call Of Juarez en Stalker onder Windows XP.
Ik heb geen zin om op de nieuwe driverset te wachten en ik ga een dual boot maken met Vista.
Onder Vista schijnt alles goed te werken.
Mijn pa heeft die net meegebracht en ruimte houdt me nu niet meer tegen met mijn Spinpoint F1!
Ontopic
Heeft iemand deze drivers al geprobeerd? ati 8.1 beta vista32/64 Mischien heb jij er wat aan Hugo?
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1825
En wat zijn jullie bevindingen er van?
Was ik eingelijk wel zeer benieuwd naar.
Daar ga ik straks eens dankbaar gebruik van maken, bedankt voor de link.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:25:
[...]
Uit respect voor die jongen en ik zal mijn vervuil post aanpassen in een link
Ontopic
Heeft iemand deze drivers al geprobeerd? ati 8.1 beta vista32/64
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1825
En wat zijn jullie bevindingen er van?
Was ik eingelijk wel zeer benieuwd naar.
Ik draai ze ook, maar merk echter geen verschil.HugoBoss1985 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:31:
[...]
Daar ga ik straks eens dankbaar gebruik van maken, bedankt voor de link.
Ik heb zelf nog geen ervaring met Ati kaartjes en VistaPinjataaa schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:40:
[...]
Ik draai ze ook, maar merk echter geen verschil.
Verwijderd
same hier... jammer, had wel gehoopt op een aantal fixes en stiekem op wat performance winstPinjataaa schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:40:
[...]
Ik draai ze ook, maar merk echter geen verschil.

Ik ben er wel tevreden over om eerlijk te zijn, kan spellen goed draaien, alleen mijn processor is een beetje te traagHugoBoss1985 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:48:
[...]
Ik heb zelf nog geen ervaring met Ati kaartjes en Vista!
Met een aantal spellen heb ik dus onder XP wat problemen met Crossfire, waar het bij vrienden goed werkt onder Vista. (ik heb dit nog nooit meegemaakt, wel andersomPinjataaa schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Ik ben er wel tevreden over om eerlijk te zijn, kan spellen goed draaien, alleen mijn processor is een beetje te traag
Een van die vrienden van mij zegt dat hij performance winst boekt met die nieuwe drivers, maar hij heeft ook Crossfire.
Jullie hebben gewoon single, of niet?
met chiphell bios draait hij nu standaard op 700 / 1125 en hij gaat niet in 2d mode
ik moet in rivatuner een apply willekeurige andere snelheid doen en dan default aanklikken en dan draait hij op 777 / 1125 en zakt hij direct 2D naar 300 / 1125
vreemd... zal toch aan bios liggen volgens mij
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/03.htm
Heeft een bios flash veel nut?
Dit topic is gesloten.