Het grote spoorwegentopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste
Acties:
  • 173.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 21:55

Luke!

#Treinbaas
With ^^.

Suf. nog steeds dezelfde kar op Born:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/008182.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vandaag in de 9552 gezeten die richting Utrecht kwam vanuit Eindhoven. Lekkere trein hoor :)

Hij piepte alleen als de ziekte bij remmen, stond het halve perron met hun vingers in de oren. Hij rook nog helemaal nieuw, wat een veel gehoorde opmerking. Wel een prima treintje, lijkt alsof ze de vering aangepast hebben want het wiebelt niet zo hard maar wat gemoedelijker. Je kunt zelfs met hoofd tegen de wand aan liggen zonder 't gevoel te hebben dat je op een trilplaat ligt. Positief!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:14:
Wel een prima treintje, lijkt alsof ze de vering aangepast hebben want het wiebelt niet zo hard maar wat gemoedelijker. Je kunt zelfs met hoofd tegen de wand aan liggen zonder 't gevoel te hebben dat je op een trilplaat ligt. Positief!
Klopt! De bakken zijn anders afgeveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

En hoe! Heerlijke vooruitgang zeg! Moest alleen erg wennen aan die glazen deuren die beplakt zijn met een of andere oerwoud / bos motiefje. De vloer vind ik ook erg mooi. Wel gedurfder donkerder, maakt het meestal kleiner, maar dat valt nu reuze mee. Ook de verlichting bij de bagagerekken, waar vroeger die spleet zat zit nu een rits van verlichting voor de passagier. Daardoor brand de hoofdverlichting wat minder fel. Het ziet er ook erg fraai uit!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40
De stationsborden hebben ook weer een andere tekst gekregen. Er staat nu het volgende te lezen:
Wij heten u van harte welkom op dit station.
NS en ProRail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zwahiel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:14:
Vandaag in de 9552 gezeten die richting Utrecht kwam vanuit Eindhoven. Lekkere trein hoor :)

Hij piepte alleen als de ziekte bij remmen, stond het halve perron met hun vingers in de oren. Hij rook nog helemaal nieuw, wat een veel gehoorde opmerking. Wel een prima treintje, lijkt alsof ze de vering aangepast hebben want het wiebelt niet zo hard maar wat gemoedelijker. Je kunt zelfs met hoofd tegen de wand aan liggen zonder 't gevoel te hebben dat je op een trilplaat ligt. Positief!
ik heb in de 9550 gezeten maar vind de banken echt loeihard.
Verder wel mooie treinen, maar het zitcomfort is erg laag mi.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Boudewijn schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:50:
[...]

ik heb in de 9550 gezeten maar vind de banken echt loeihard.
Verder wel mooie treinen, maar het zitcomfort is erg laag mi.
nog slechtere zitkwaliteit dan bij de oude VIRM? Dat beloof wat :P :X.

Maar goed, ik heb een dagkaartje klaar liggen, kijken of ik de komende weken eens tijd heb voor een tripje :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar zijn idd de stoelen zachter heb ik het idee (ik doe elke dag vught-(utrecht|amsterdam)) dus maak er redelijk wat kilometers mee ... kan ook zjin dat hier het schuim van die stoelen nog 'vers' en hard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:15
Alex) schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:06:
[...]

Maak dan ook wat foto's ;)

Ben vandaag nog even in Antwerpen geweest - met de trein, wederom - met teruggaan had ik wel een enorme vertraging. Ik wou de trein van 19.59 pakken, die had +48. Toen die uiteindelijk aankwam zat hij zo vol dat ik op die van 20.59 heb gewacht, die iets minder vol zat.
Had gekund, zag ze vandaag weer langs rijden. Helaas kan ik perron 1-3 maar net zien, anders hadden het nog wel aardige plaatjes geweest ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
-ErikE- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:48:
De stationsborden hebben ook weer een andere tekst gekregen. Er staat nu het volgende te lezen:

[...]
In Hengelo mag Syntus ook meedoen op het bord. Staat wel wat vriendelijker.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

-ErikE- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:48:

[...]
Dat was me ook opgevallen ja. Mijn vraag is: wtf heeft prorail met 't station te maken, afgezien van wellicht de omroep? Lijkt me beter dat er staat 'NS Poort'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

CyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:56:
[...]

Dat was me ook opgevallen ja. Mijn vraag is: wtf heeft prorail met 't station te maken, afgezien van wellicht de omroep? Lijkt me beter dat er staat 'NS Poort'.
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS :P

Punt is dat de reiziger NS(R) nog steeds ziet als 1 bedrijf, die alles regelt van station (en onderhoud daarvan), treinonderhoud en het werkelijk laten rijden van de treinen. Namen als NS Poort, NSFS of NPC zeggen de meeste mensen helemaal niets. Het is qua marketing ook handiger om alles als 1 merk te presenteren ;).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SleutelMan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:
[...]

Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS :P

Punt is dat de reiziger NS(R) nog steeds ziet als 1 bedrijf, die alles regelt van station (en onderhoud daarvan), treinonderhoud en het werkelijk laten rijden van de treinen. Namen als NS Poort, NSFS of NPC zeggen de meeste mensen helemaal niets. Het is qua marketing ook handiger om alles als 1 merk te presenteren ;).
Mja, duidelijk dat er inderdaad nooit van ons leven 'NS Poort' zal komen te staan, maar dat zegt nog steeds niks over wtf prorail in die melding doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dat prorail erin komt is deels door druk van de NS en deels door de overheid die wil dat Prorail beter bekend wordt onder de reiziger. De reizigers spelen NS namelijk altijd de zwarte Piet toe terwijl zij er vaak niets aan kunnen doen.

De NS heeft daarom al langer geprobeerd om ProRail een prominentere rol te laten spelen zodat het zelf eens niet in het negatieve daglicht komt te staan. En dat lukt vrij aardig. Nu staat er bij bouwprojecten ook altijd ProRail. Langzaam zie je ook reizigersbegrip ontstaan richting de NS. En wat meer begrip voor de NS betekend ademruimte voor dat bedrijf. De overheid was 't om 't zelfde te doen, maar meer om de reden dat het duidelijk was dat NS maar één van de vervoerders op 't spoor is en niet de beheerder is.

In Venlo staat er ook Veolia, maar eigenlijk zou er dan ook DB moeten staan aangezien die Venlo ook aandoen met een passagierstrein. Er staan fijne kaartautomaten van DB, iets wat bij de Belgische grens nog steeds moet gebeuren vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
[...]
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS :P.
Nou, dat ook niet, want NS FS heeft natuurlijk niets te maken met hoe de vervoerder ervoor zorgt dat deze voldoénde materieel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
Nou, dat ook niet, want NS FS heeft natuurlijk niets te maken met hoe de vervoerder ervoor zorgt dat deze voldoénde materieel heeft.
Dat was ook ironisch bedoeld, ik weet ook wel dat NSFS er niets mee te maken had ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zwahiel schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:44:
In Venlo staat er ook Veolia, maar eigenlijk zou er dan ook DB moeten staan aangezien die Venlo ook aandoen met een passagierstrein. Er staan fijne kaartautomaten van DB, iets wat bij de Belgische grens nog steeds moet gebeuren vind ik!
Hoezo? Kaartjes voor bestemmingen in Belgie kun je uit de NS-automaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zag net nog iets grappig op HGBTF: italiaanse invasie FBMZ !!! (Brussel-Zuid)

Echt, wtf... hoe kan dat? :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 15:33

mace

Sapere Aude

Alex) schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:58:
Zag net nog iets grappig op HGBTF: italiaanse invasie FBMZ !!! (Brussel-Zuid)

Echt, wtf... hoe kan dat? :/
Waarschijnlijk hebben beide de belgische als de italiaanse spoorbedrijven hun displaysysteem aan hetzelfde bedrijf uitbesteed, en is bij dat bedrijf iets mis gegaan.

Ik kan ook zo gauw geen andere oorzaak bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:31:
[...]

Hoezo? Kaartjes voor bestemmingen in Belgie kun je uit de NS-automaat halen.
Het Belgisch binnenlands tarief is stukken goedkoper.

In Venlo moeten ze nu nog die achterlijke verplichte grenstoeslag (bij bv. SWT-kaartjes) er uitgooien. Dat is zo handig aan Heerlen en Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Punt is dat de reiziger NS(R) nog steeds ziet als 1 bedrijf, die alles regelt van station (en onderhoud daarvan), treinonderhoud en het werkelijk laten rijden van de treinen. Namen als NS Poort, NSFS of NPC zeggen de meeste mensen helemaal niets.
Dat hoeft zo'n reiziger ook helemaal niet te weten. Die koopt een kaartje bij 'de NS', dus hebben die er maar voor te zorgen dat alles verloopt zoals gewenst. Van wie die treinen zijn of wie ze onderhoudt maakt daarbij geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:12:
[...]

Waarschijnlijk hebben beide de belgische als de italiaanse spoorbedrijven hun displaysysteem aan hetzelfde bedrijf uitbesteed, en is bij dat bedrijf iets mis gegaan.

Ik kan ook zo gauw geen andere oorzaak bedenken.
Dat zie je toch ook Conrad High Performance Display Systems. ;)

Waarom moet ik in Nederland een kaartje halen voor België, denk niet dat de NS er niets aan verdient om eerlijk te zijn. Heb nu een Go kaartje in België gescoord, dat scheelt nogal even wat centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:19:
[...]

Dat hoeft zo'n reiziger ook helemaal niet te weten. Die koopt een kaartje bij 'de NS', dus hebben die er maar voor te zorgen dat alles verloopt zoals gewenst. Van wie die treinen zijn of wie ze onderhoudt maakt daarbij geen zak uit.
Dus als je in een bus van Veolia zit en die krijgt vertraging door uitgelopen wegwerkzaamheden dan geef je Veolia ook de schuld? :N Vind je dat nou zelf ook niet onzinnig? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:03:
[...]

Dus als je in een bus van Veolia zit en die krijgt vertraging door uitgelopen wegwerkzaamheden dan geef je Veolia ook de schuld? :N Vind je dat nou zelf ook niet onzinnig? :/
Dat ligt er aan hoe dat wordt gecommuniceerd (niet Veolia's sterkste punt). Bovendien maakt het ook niet heel veel uit waar de schuld ligt, want strikt genomen heeft de klant een overeenkomst (Veolia biedt dienst aan tegen voorwaarden A en B, klant gaat acoord => ovk tot stand gekomen)met Veolia, en dus is Veolia aanspreekpunt.

Als ik een taxi bestel om x uur en dat ding komt een uur te laat wegens tanken, lekke band, lastige klanten, open gebroken weg, etc. is dat totaal niet relevant waarom. Dat het communiceren van de achterliggende oorzaak begrip voor de ergernis grotendeels kan wegnemen is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verder nog Tweakers hier die morgen naar Haarlem gaan naar de Open Dag op het station?
Ik ben zoals bijna altijd wel weer te vinden :).

Zo en nu de route uitstippellen ;) ,.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2008 21:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ondanks dat Hlm m'n thuis-station is, ben ik bang dat 't niet gat lukken. Heb al iets anders te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:45:
Verder nog Tweakers hier die morgen naar Haarlem gaan naar de Open Dag op het station?
Ik ben zoals bijna altijd wel weer te vinden :).

Zo en nu de route uitstippellen ;) ,.
Nee sorry vrij krijgen in de vakantie-periode (bij TNT is het nog steeds de vakantie-periode :X) moet al in november van het jaar ervoor worden doorgegeven :X. Ik vrees dat ik tot 2 uur moet werken en tegen de tijd dat ik Vdnw-Hlm heb afgelegd dat het niet meer nuttig word :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:18
De stoomtrein is er denk ik al ;)

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5157_got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5160_got.jpg

De Thalys had even geen zicht.

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5163_got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Welk station is dat?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Leiden CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 05:39
Stoomtrein...

Vandaag rijd er tussen station Ede-Wageningen en station Barneveld een stoomtrein.

09.00 - 17.00 uur: Authentieke stoomtrein van Ede-Wageningen naar Barneveld en terug. Prijzen: € 6,-- volwassene, € 3,-- kind t/m 12 jaar. O.a. verkrijgbaar bij VVV.
~click~

offtopic:
tevens is er naast het station tussen 11-22 uur een meeting van oldtimers, special cars, bikes, hot-rods.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Wobcat schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:02:
Stoomtrein...

Vandaag rijd er tussen station Ede-Wageningen en station Barneveld een stoomtrein.

09.00 - 17.00 uur: Authentieke stoomtrein van Ede-Wageningen naar Barneveld en terug. Prijzen: € 6,-- volwassene, € 3,-- kind t/m 12 jaar. O.a. verkrijgbaar bij VVV.
~click~~

offtopic:
tevens is er naast het station tussen 11-22 uur een meeting van oldtimers, special cars, bikes, hot-rods.
ja kaarten zijn alleen verkrijgbaar bij de VVV, niet op de trein. De CXX slagen die normaal rijden op die tijden vallen dus ook uit :(.

Maar goed, een stoomtrein daar is natuurlijk wel mooi :). Misschien dat ik zo nog even tijd heb om te gaan kijken.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En bij deze mijn fotoalbum over de opendag van station Haarlem, en de bijbehorende materieelshows op beide opstelterreinen.

>>Fotoboek: 100 Jaar station Haarlem<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb trouwens gisteren op station boxtel 4-5x een meet-stelletje (euromat?google vindt er weinig over... ding was een groen-geel dieseltje) voorbij zien komen over het zelfde stukje spoort (langs perron 6).

Weet iemand wat ze daar dan aan het doen zijn?
Hij reed 500m vooruit, en weer 500m achteruit etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 30-08-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Boudewijn schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:13:
Ik heb trouwens gisteren op station boxtel 4-5x een meet-stelletje (euromat?google vindt er weinig over... ding was een groen-geel dieseltje) voorbij zien komen over het zelfde stukje spoort (langs perron 6).

Weet iemand wat ze daar dan aan het doen zijn?
Hij reed 500m vooruit, en weer 500m achteruit etc.
klinkt als een ultrasoon dingetje, ben de naam ff kwijt. Volkerrail anyone? :P

Mooie foto's Ariën Clay, jammer dat ik vandaag niet vrij was... :/

[ Voor 9% gewijzigd door SleutelMan op 30-08-2008 20:27 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ben vandaag ook even naar Haarlem geweest als tussenstop naar het strand bij Zandvoort aan Zee. De normale treinen naar Zandvoort waren vervangen door de eerste elektrische trein en de stoomtrein van de SSN.

Het was behoorlijk druk en de treinen zaten afgeladen.

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5173_got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5182_got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5190_got.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_5201_got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

klinkt als een ultrasoon dingetje, ben de naam ff kwijt. Volkerrail anyone? :P

Mooie foto's Ariën Clay, jammer dat ik vandaag niet vrij was... :/
De UST96 van Eurailscout?
Afbeeldingslocatie: http://www.noordnedroute.com/afbeeldingen/ultrasoon.JPG
Ik ben toch wel benieuwd naar de stuurstand ervan :P....

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 30-08-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ariën Clay schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

De UST96 van Eurailscout?
[afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd naar de stuurstand ervan....
Zat ik al aan te denken (of de UST-02), maar die zijn wel geel maar niet groen. Je hebt ook schouwtreinen van BAM die groen-geel zijn:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Videoschouwwagen.jpg/250px-Videoschouwwagen.jpg

Ik geloof dat Boudewijn die bedoelt :)

[ Voor 26% gewijzigd door SleutelMan op 30-08-2008 21:38 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35

mambo No5

Bad Apple?

SleutelMan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

welke veer is dat? Puttgarden-Rødby? :+

Er zijn wel meer veren, vroeger ging de trein ook nog wel eens mee met Hoek van Holland-Harwich. Tegenwoordig is het wel zeldzamer...
Dat is inderdaad Puttgarden-Rødby. Van de zomer nog gebruik van gemaakt, en daar stond inderdaad een ICE-TD 4 wagenstel op de boot te nivileren om het geschommel van de golven te conmpenseren. Erg tof om te zien, zeker aangezien je het totaal niet verwacht. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/ICE_op_boot.1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/ICE_op_boot.2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/ICE_op_boot.3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/ICE_op_boot.4.jpg

Sowiso had men daar een erg mooie infrastructuur en treinen liggen;

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/denemarken_trein.1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/denemarken_trein.2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/denemarken_trein.3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/denemarken_trein.4.jpg

beetje spuit 11, maar ach.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

Zat ik al aan te denken (of de UST-02), maar die zijn wel geel maar niet groen. Je hebt ook schouwtreinen van BAM die groen-geel zijn:

[afbeelding]

Ja.
Had al op de dingen uit de topic-start gezocht (pics zijn dood btw!) maar die waren niet het ding dat ik heb gezien. Wat doet het voor iets? Video-schouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

mambo No5 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

Dat is inderdaad Puttgarden-Rødby. Van de zomer nog gebruik van gemaakt, en daar stond inderdaad een ICE-TD 4 wagenstel op de boot te nivileren om het geschommel van de golven te conmpenseren. Erg tof om te zien, zeker aangezien je het totaal niet verwacht. :)

[...]

beetje spuit 11, maar ach.
Haha, dat ziet er apart uit zeg... Is dat een dagelijkse trein naar Kopenhagen dan? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

SideSwipe schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:48:
[...]

Haha, dat ziet er apart uit zeg... Is dat een dagelijkse trein naar Kopenhagen dan? :)
Ik denk het wel; ik moet eerlijk bekennnen dat ik de timetable (crap, wat is de nederlandse term ookalweer..) niet opgezocht heb omdat ik meteen door moest rijden naar Nederland, maar als ik zo even op bahn.de kijk, dan lijkt die rit meerdere malen per dag gereden te worden.

Wellicht wel eens leuk om te doen in een lang weekeinde; kopenhagen is sowiso een toffe stad om heen te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

[afbeelding]

Volgens mij is dat op het plaatje geen schouwtrein maar een stopmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

mambo No5 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:56:
[...]

Ik denk het wel; ik moet eerlijk bekennnen dat ik de timetable (crap, wat is de nederlandse term ookalweer..) niet opgezocht heb omdat ik meteen door moest rijden naar Nederland, maar als ik zo even op bahn.de kijk, dan lijkt die rit meerdere malen per dag gereden te worden.

Wellicht wel eens leuk om te doen in een lang weekeinde; kopenhagen is sowiso een toffe stad om heen te gaan. :)
CNL neemt geloof ik de lange route (via het vasteland van Denemarken), die tocht per pont lijkt me veel leuker. Moet ik wel iets voor omreizen maar goed :P (ben van plan om volgend jaar per trein naar oslo te gaan :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SideSwipe schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:48:
[...]

Dagelijks? Dat ding rijdt elke paar uur van Hamburg - Kobenhavn. Die ICE vaart 1x/dag mee richting Berlin.

Moet zeggen dat ik die rubbere stootkussen voor/achter oerlelijk vind, maar van binnen zijn het zalige treinen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vers gesignaleerd: de V250 van AnsaldoBreda (a.k.a. Albatros of vogelbekdier), heeft een proefrit gemaakt op de testbaan in Tsjechië. Ook de AGV heeft een testrondje gemaakt.

Foto's staan hier: http://www.vlaky.net/serv...g=1&page=1&id=3055&sort=1

Om eerlijk te zijn had ik de Albatros niet meer verwacht, dit jaar. Zou er dan toch een mogelijkheid zijn dat NS Hispeed binnenkort met V250'jes kan gaan rijden over de HSL-Zuid/HSL-4? :D

De AGV ziet er best netjes uit trouwens, de Albatros ook. Alleen vind ik het jammer van die uitstekende koppelingen aan de voorzijde, da's echt lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Alex) schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:35:
Om eerlijk te zijn had ik de Albatros niet meer verwacht, dit jaar. Zou er dan toch een mogelijkheid zijn dat NS Hispeed binnenkort met V250'jes kan gaan rijden over de HSL-Zuid/HSL-4? :D
Nee. Dit is slechts een protostel waar veel, heel veel nog niet aan af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

SleutelMan schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

CNL neemt geloof ik de lange route (via het vasteland van Denemarken), die tocht per pont lijkt me veel leuker. Moet ik wel iets voor omreizen maar goed :P (ben van plan om volgend jaar per trein naar oslo te gaan :P).
Over het vasteland is ook erg mooi, zeker aangezien je dan met de trein over de Storebælt heen kart; dat is al een ervaring op zich. :)
dion_b schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:32:
[...]

Dagelijks? Dat ding rijdt elke paar uur van Hamburg - Kobenhavn. Die ICE vaart 1x/dag mee richting Berlin.

Moet zeggen dat ik die rubbere stootkussen voor/achter oerlelijk vind, maar van binnen zijn het zalige treinen.
2nd that. Die dingen hebben een erg goed comfort en gaan -voor een diesel- nog best hard ook.. 'T is ook wel leuk dat de Denen de dieselstelletjes combineren met een Electrische variant op de intercitylijn Kopenhagen - Aarhus, waarna de diesel verder boemelt naar Frederikshavn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Die AGV, doodschieten die Albatros, óf een aparte kop erop zetten. Ben benieuwd of NS dat gaat doen, dan zou ik wel 's met dat ding mee willen, zo absoluut niet!

Bedoel op de V-IRM's zit ook een 'NS-kop' toch? Ergens anders is dat ook al gedaan, maar toen is de hele Albatros aangepast, een ander uiterlijk voor is voldoende lijkt me zo.

Overigens gisteren voor 't eerst blij geweest met de airco van NSR. Kwam uit de IC vanuit Venlo, met ICK waar het bloedheet was omdat die al een hele poos in het hete zonnetje stond te bakken en ging over naar V-IRM mét airco. Ineens voelde ik me een stuk prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

V-IRM is speciaal voor NS gemaakt, dus kun je niet echt zeggen dat er een speciale kop op zit.
De Buffel kreeg wel een speciale kop (was SM-90 kop), maar ook dat was NS-only materieel.
De Wadlopers waren wel bestaand materieel, en die hebben wel degelijk een NS-eigen kop gekregen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwahiel schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:27:
Die AGV, doodschieten die Albatros, óf een aparte kop erop zetten. Ben benieuwd of NS dat gaat doen, dan zou ik wel 's met dat ding mee willen, zo absoluut niet!
Dus omdat een trein er niet mooi uitziet wil jij er niet mee rijden? 8)7

Ik heb toch al heel wat krankzinnige beweringen op dit forum gezien, maar deze slaat toch wel alles... volgens mij gaat het erom dat je van punt A naar punt B komt, eventueel via punt C, D, E etc. Niet om hoe het voertuig eruitziet, het is geen verlengstuk van je pik ofzo....

En zo slecht ziet die Albatros er nu ook weer niet uit. Het is idd niet de mooiste trein ooit, maar echt lelijk is-tie nu ook weer niet te noemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:43:
[...]

Het is idd niet de mooiste trein ooit, maar echt lelijk is-tie nu ook weer niet te noemen.
Geen reden om niet in te stappen idd, maar zo ver wil ik toch echt nog wel gaan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 07:25

PeaceNlove

Deugleuter

wildhagen schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:43:
[...] Niet om hoe het voertuig eruitziet, het is geen verlengstuk van je pik ofzo....
Wat auto's betreft in sommige gevallen wel.
En overigens zou ik er ook trotser op zijn dat ik met de trein ga wanneer die een mooi model heeft (nieuwe Koplopers bijv.) dan wanneer het ding er als bijvoorbeeld een verragde wadloper uitziet.

Overigens een zeer vage situatie vandaag:
Gisteren op zowel 9292ov.nl als ns.nl werd de trein van maandag 19:31 van Connexxion naar Barneveld Noord niet weergegeven in de planning. Op de Connexxion site wel. Vandaag wilde ik dus met die trein, maar deze stond niet weergegeven op de schermen boven de perrons. Wel op de gele vertrekstaat. Ik naar een NS-medewerker achter de balie en zij kijkt e.e.a. na via de pc en een rangeeroverzicht van Amersfoort en zegt dat de trein niet geplanned is. Zij kijkt met me mee op de vertrekstaat, ziet de trein van 19:31 en vindt het ook vaag.
19:25 komt de pendeltrein aangereden en ik wil de machinist aanspreken, hij zit een tijdje te bellen voordat hij naar buiten komt. Hij zegt dat het erg vaag is en hij daarom belde, maar dat hij gewoon om 19:31 vertrekt. Dat gebeurde dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Merkbeleid, een negatieve invloed beïnvloed het merk en dus de positie van het merk. Heb je een lelijke trein dan willen mensen daar onbewust niet mee reizen. Je trein wordt onderwerp van grappen en satire iets wat je je duur en zorgvuldig opgebouwde merk niet wil laten ondergaan.

Het doel van marketing en merkmarketing is om een sterk merk te creëren en te onderhouden. Op het moment dat je door bepaald materieel wat te lelijk is voor woorden aan deze poten begint te zagen...

Waarom heb je in treinsimulators bijvoorbeeld de mening van het publiek rondom een model treinen, om 't maar even simpel te zeggen. Wanneer een trein echt niet in de smaak valt van het publiek zal een deel (geen groot deel) zeggen, daar reis ik niet mee. Esthetische waarde is voor mensen anno 2008 van redelijk belang en bepaald een hoop van de motieven of men iets doet of juist niet doet. Misschien klinkt het vaag een kinderachtig, mensen werken wel op gronden van deze methodiek. Het bepaald niet de volledige actie maar wel een groot genoeg deel van de motivatie om mee te tellen.

Overigens, vind ik toch in het buitenland echt veel treinen die verdacht veel op de V-IRM lijken rondtuffen, Duitsland, België en Frankrijk bijvoorbeeld. Het zal best een NS custom zijn, maar niet volledig, volgens mij was toch gebaseerd op een wat algemener type trein van Alstrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 19:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/VIRM6.jpg/600px-VIRM6.jpg
V-IRM

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/M6bdx65038w.jpg/600px-M6bdx65038w.jpg
Ze lijken niet volledig op elkaar en de M6 met stuurstand wordt door 1 loc getrokken/geduwd. Zonder stuurstand werden 2 locs gebruikt als de trein snel in een kopstation moest omkeren. Als ze alle tijd van de wereld hebben, dan laten ze 1 loc van de ene kant naar de andere kant van de trein verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lijkt voor geen meter op elkaar. Enige overeenkomsten zijn doordat bepaalde eigenschappen treinen eigen zijn (voorruit, stootbuffers, lampen, deuren etc.), plus dat de voorkant schuin is gemaakt tbv aerodynamica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt natuurlijk maar zoveel kopvormen bedenken, maar V-IRM heeft echt geen overeenkomst met M6. Alleen al de knik in de zijwand van V-IRM is uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet helemaal, SM90 had ook een geknikte zijwand, en DM90 heeft dat ook :)

Maar idd, een M6 lijkt in de verste verte niet op een IRM nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35
Dan vind ik de DDAR meer weghebben van de dubbeldekkers die je in Duitsland en rond Parijs ziet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zich ook niet helemaal raar, want DD-AR is gebaseerd op DDM1, wat weer geinspireerd is op het Franse ontwerp (hoewel het niet geheel identiek is, wijkt wel af).

Die Franse dubbeldekkers van de SNCF hebben in 1980 namelijk een tijdje proefgereden in Nederland op de Gooilijn (Amsterdam<>Amersfoort). Ze waren alleen een beetje te klein, want de gemiddelde Fransman was (is?) een stukje kleiner dan de gemiddelde Nederlander. Daarom is er dus een nieuw ontwerp gemaakt, wat in 1984 op de baan kwam (DDM1 dus).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ZIjn er ook foto's van die franse trein, of type-namen/nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooier uit dan de Railion kolentreinen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uih6zvaZz2n4SFabmYKzsHmb/full.jpg

http://www.flickr.com/photos/arnold50/2817910297/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortsluitroute klaar: Goederentreinen direct naar Maasvlakte

BARENDRECHT - De Kortsluitroute, een onderdeel van de Betuweroute nabij Smitshoek, wordt op 7 en 8 september in gebruik genomen.
De ingebruikname maakt deel uit van een reeks aanpassingen aan de Havenspoorlijn. De Havenspoorlijn is de 48 kilometer lange spoorlijn tussen Barendrecht en de Maasvlakte. De afgelopen jaren is de spoorlijn verlegd naar het zuiden (ten koste van veertig woningen in Smitshoek) en voorzien van bovenleiding. Alle treinen maken nu nog gebruik van het spoor langs de Waalhaven. Dat spoor voert de treinen ook langs de Rotterdamse wijk Pendrecht. Tijdens het komende weekeinde komt de Kortsluitroute in gebruik. Dit is een stuk spoor dat rechtstreeks van Barendrecht naar Pernis voert, langs de A15. Treinen die niet op de Waalhaven moeten zijn, kunnen zo tijd winnen. Bovendien neemt de geluidshinder voor de bewoners van Pendrecht af. Tot nu toe worden de treinen op de Havenspoorlijn nog steeds getrokken door diesellocomotieven. Dat blijft nog even zo. Volgens Keyrail, het bedrijf dat de Betuweroute exploiteert, wordt er op 14 december stroom gezet op de bovenleiding tussen Pernis en Barendrecht. Op 17 oktober wordt besloten wanneer ook de bovenleiding tussen Pernis en de Maasvlakte onder spanning komt te staan. Dan wordt ook besloten wanneer op de Havenspoorlijn het nieuwe Europese beveiligingssysteem ERTMS wordt ingevoerd. Dat systeem wordt al gebruikt voor treinen op de Betuweroute tussen Kijfhoek en Zevenaar.
http://www.deweekkrant.nl...ederentreinen_direct_naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ariën Clay schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:06:
ZIjn er ook foto's van die franse trein, of type-namen/nummers?
Z 8800 was de eerste versie, daarna Z 20500, Z 22500 en Z 20900.
Foto's zijn te vinden op Railfan Europe.
Van de paar keer dat ik in de Franse dubbeldekkers gezeten heb vind ik dat fijner en ruimer materieel dan DDM en DD-AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Met VIRM4 wordt er morgen een slag Amersfoort-Amsterdam v.v. gereden, voor zover nog opvallend gezien het spul al in de reguliere dienst zit.
Voor de afwisseling gaat er donderdag weer een Siemens-SLeT zurück in die Heimat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben daarstraks even op en neer naar Antwerpen geweest met een vriend, we hadden het ook even over treinen, en dan meer specifiek over het verschil tussen voltages op het NL- en BE-net, en hoe de 'grensovergang' er voor de spoorwegen uitziet.

Op terugreis hebben we allebei uit het raam gekeken, of we een onderbroken bovenleiding zagen, maar precies op het moment dat we er voorbijreden, was hij even afgeleid en zag hij er dus niets van.

Is er hier iemand die toevallig een mooie foto heeft van de 'grensovergang' tussen Roosendaal en Essen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:17:
Is er hier iemand die toevallig een mooie foto heeft van de 'grensovergang' tussen Roosendaal en Essen?
Lennart_1337 in "Het grote spoorwegentopic deel 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n ding wordt trouwens spanningssluis genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/006551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28
Volkskrantartikel:
Intercity Eindhoven-Heerlen door naar Aken

ANP
gepubliceerd op 05 september 2008 09:51, bijgewerkt op 09:55

HEERLEN - De Intercity Eindhoven-Heerlen wordt doorgetrokken naar Aken. Dat kan, nu de doortrekking een zogenoemde Europese Interregsubside krijgt van anderhalf miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 20:52
Vandaag stond ik rond 12uur op Eindhoven Centraal en daar stond een Stoomtrein, volgens mij van ZLSM.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/200809051146_038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/200809051146_040.jpg

Daarnaast zag ik nog 3 wagons 1ste klas ICK langs rijden. Deze zagen er echter anders, voornamelijk nieuwer uit dan de normale ICK wagons. Heeft iemand hier toevallig meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die stoomloc is idd van de ZLSM, om precies te zijn de 1289, een Zweedse 2C-loc uit 1916.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:46
En die was zeer waarschijnlijk hier op weg naar toe :*)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Pittie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:19:
Daarnaast zag ik nog 3 wagons 1ste klas ICK langs rijden. Deze zagen er echter anders, voornamelijk nieuwer uit dan de normale ICK wagons. Heeft iemand hier toevallig meer informatie over?
We kunnen wel weer gaan gokken, maar het is écht veel handiger als je poogt te omschrijving wat je zag. Wat versta je onder "nieuwer"? Erg schoon, dichte ramen (waaruit je airco zou kunnen afleiden - maar dat is het in dit geval niet)? Je snapt toch zelf wel dat uit een dergelijke vage omschrijving niks concreets te herleiden is, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Luccus schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:35:
[...]
We kunnen wel weer gaan gokken, maar het is écht veel handiger als je poogt te omschrijving wat je zag. Wat versta je onder "nieuwer"? Erg schoon, dichte ramen (waaruit je airco zou kunnen afleiden - maar dat is het in dit geval niet)? Je snapt toch zelf wel dat uit een dergelijke vage omschrijving niks concreets te herleiden is, of niet?
Okej, sorry ik ga een poging doen.
Deze bakken zagen inderdaad erg schoon uit, ook waren de kleuren een stuk donkerder dan de normale kleur van een ICK. Wat me verder opviel, was dat er veel meer apparatuur onder de wagons hing. Normaal kun je ongeveer onder een ICK doorkijken, maar dat was dit keer niet het geval. Of de ramen dicht waren, dat durf ik niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Denk dat je ICL wagons bedoelt waarin ook andere stoelen en andere indelingen zitten. Die zien er op 't oog wel 't zelfde uit (zeker nu ze in NS stijl omgespoten zijn) maar er hangt idd meer onder ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Volgens mij waren het inderdaad 3 van deze wagons, alleen dan wel met ramen.
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/kmooij_foto17_tn3.jpg

Waar gaan deze bakken ingezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Pittie schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:19:
Volgens mij waren het inderdaad 3 van deze wagons, alleen dan wel met ramen.
[afbeelding]

Waar gaan deze bakken ingezet worden?
Die op de foto zijn remwagons voor speciale transporten. Ik meen dat de TEE zo ook vervoerd is naar Amsterdam t.b.v. een Open Dag.
Het feit dat er geen (zichtbare) ramen in zitten zegt al geneog dat dit niet een passagierswagon zal zijn.
ik geloof dat de ruimte zo goed al leeg is daar binnen in.

En die jij bedoeld zijn de ICL's...

Even wat anders. Hoe kan ik met mijn OV-kortingskaart iemand met 40% korting meenemen als ik vragen mag?

En ligt het aan mij, of zijn er OV-palen op diverse stations geplaatst zonder checkpoint-kop, terwijl die daarna worden vervangen door een compeet nieuw geheel met ingebouwde checkpoint?
Zou wel raar zijn :?
Wel grappig dat die dingen op Windows CE draaien :P

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

vooghel

Cunning linguist

Ariën Clay schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:44:
Even wat anders. Hoe kan ik met mijn OV-kortingskaart iemand met 40% korting meenemen als ik vragen mag?
Je reisgenoot koopt een kaartje met 40% korting en bij controle laat jij je OV zien en zeg je dat zij/hij met jou meereist. Sim-pel :P.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hehe, maar het betalen met de OV kaart dan :P?
Hij/zij moet wel korting krijgen dan...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

vooghel

Cunning linguist

Betalen met OV kaart :?

Oh wacht, bedoel je misschien hoe het gaat werken als de OV-chipkaart is ingevoerd? Geen idee, misschien staat dat wel op http://www.ov-chipkaart.nl/, en anders staat daar wellicht een contactadres.

[ Voor 82% gewijzigd door vooghel op 09-09-2008 12:30 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe bedoel je "Betalen met de OV kaart"? Je betaalt helemaal niet met je kortingskaart, je betaalt met geld. Je gaat gewoon naar het loket/de automaat en neemt een kaartje met korting.
Pas in de trein hoef je aan te tonen ook daadwerkelijk recht op die korting te hebben.

Als je de OV-chipkaart bedoelt: daar gaan zoveel kaartsoorten veranderen, het mogelijk schrappen van de meereiskorting is daar niets bij vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40
/me *pffff -ErikE- is eindelijk thuis aangekomen na een reis van ruim 5 uur

kom in zwolle aan, geen treinen via amersfoort, omreizen via Arnhem :X Naja, er komen een stuk of 4 intercity`s uit `t noorden aan, tijdens de spits!! en dat moet allemaal in een VIRM6 naar Arnhem 8)7 Kortom, toeristische route!

mantgum -> leeuwarden -> zwolle -> harderwijk -> lelystad -> adam CS -> schiphol -> Den Haag HS

Heb zowat elk materiaal van de NS gezien en ook nog een half uurtje bussen. Dan kom je eindelijk aan en verwacht je te zien dat de vertraging wel voorbij zal zijn, nee hoor er is ook nog een sein- en wisselprobleem bijgekomen met als gevolg nog steeds geen treinen...

/me -ErikE- leeft mee met de NS medewerkers die het allemaal mogen uitleggen en de werkers van de BAM die nog wel een paar dagen zoet zijn zo te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Onder het motto "mooi rood is niet lelijk":
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/data/treinen/groot/008225.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 09:08
Mooi groen is ook niet lelijk, maar deze plaat mag er zeker zijn :)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben trouwens die verbouwde voorheen koplopers aardig zat aan het worden. Die zieke geest die die prullenbakjes achter de stoelen heeft geplakt moeten ze *censuur*. Om de haverklap heb ik of weer strepen op de broek of de knie weer geschaafd. Ik kies nu maar voor de niet verbouwde treinstellen zolang die er nog zijn :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Carpento
  • Laatst online: 09:08
Ik kies meestal ook voor een ICM, als er allebei in een trein zitten. ICMm maakt me te veel herrie en is een beetje 'kil' vind ik ;)

Modern heet dat tegenwoordig maar ik vind het interieur van de ICM mooier :)

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:25:
Onder het motto "mooi rood is niet lelijk":[afbeelding]
Mooie plaat! Probleem van de vervorming in klassieke layout is ook opgelost met Google Chrome :)

• AW_Bos

AW_Bos

Bastien schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:34:
Ik ben trouwens die verbouwde voorheen koplopers aardig zat aan het worden. Die zieke geest die die prullenbakjes achter de stoelen heeft geplakt moeten ze *censuur*. Om de haverklap heb ik of weer strepen op de broek of de knie weer geschaafd. Ik kies nu maar voor de niet verbouwde treinstellen zolang die er nog zijn :P
Daarom zit ik altijd liever vis-a-vis..

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ariën Clay schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:47:
[...]

Daarom zit ik altijd liever vis-a-vis..
Ja ik ook, alleen zijn die plaatsen ook in aantal minder geworden volgens mij. En het is ook wel jammer dat die stoffen bekleding in de ICMm zo snel smerig aan het worden is... wasdat skai of wat het ook was toch wel beter. Maar ja, we moeten het ermee doen ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 07:25

PeaceNlove

Deugleuter

Carpento schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:45:
Ik kies meestal ook voor een ICM, als er allebei in een trein zitten. ICMm maakt me te veel herrie en is een beetje 'kil' vind ik ;)

Modern heet dat tegenwoordig maar ik vind het interieur van de ICM mooier :)
Voordeel is wel dat in een stel zowel een stilte-coupe als een gewone coupe beschikbaar zijn en het is daardoor gemakkelijker voor degenen die geluid willen maken om even wat door te lopen en mij in alle rust achter te laten. Dit itt tot de oude waarbij het hele stel een grote ruimte is waar men stil moet zijn.
Maar de ontwerper van de prullenbakjes mag wat mij betreft wel wat bijscholing gebruiken :P

[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 11-09-2008 12:25 . Reden: typvout ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

Reinier

\o/

mediabeast schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:14:
Maar de ontwerper van de prullenbakjes mag wat mij betreft wel wat bijscholing gebruiken :P
Ik ben nog nooit in ICMm gaan zitten zónder m'n schenen blauw te stoten tegen die dingen :(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

13 en 14 september 2008: open dag Blerick

De Wagenmakerij in Blerick is zaterdag, tijdens Open Monumentendag, open voor publiek. In de loods kunnen bezoekers miniatuurspoor bekijken, maar ook de collectie oud materieel van Stichting Stibans. Ook zal er een expositie zijn die een indruk moet geven van de toekomstige inrichting en herbestemming van de Wagenmakerij. Buiten is een tentoonstelling van historische vrachtwagens gepland. Tussen de stations Venlo-Blerick-Roermond-Kaldenkirchen en de Wagenmakerij zal een stoomtrein rijden.
Op 13 en 14 September 2008 (Open Monumentendag) vind in de Stibansloodsen in Blerick Multispoor + plaats. Dat houdt in dat de deuren van de loods open worden gegooid en er een kijkje kan worden genomen in de loods. Open huis van Stibans, met divers museummaterieel. Een line up van E-lok series 1100, 1200, 1300, 1500 en waarschijnlijk ook 1600. Ook zijn er modeltreinen aanwezig van de club NLMV. Ook antieke vrachtwagens en treinen. Er kan een blik worden geworpen in de vorderingen van de grondige revisie van Sik 286.

Dit alles wordt gecombineerd met de opening van het restaurant in station Reuver. Hierdoor pendelt loc 65 018 van de SSN tussen Roermond en de Stibans loods in Blerick met tussendoor stops in Swalmen, Reuver, Tegelen en Venlo.

Openingstijden:

zaterdag: 09:00 t/m 18:00
zondag: 10:00 t/m 17:00

Entree volwassenen: €3,00
Entree kinderen t/m 12 jaar: €1,00

routebeschrijvingen: www.nlmv.nl (http://www.nlmv.nl/multispoor.html)

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 11-09-2008 18:42 ]

☻/
/▌
/ \

• AW_Bos

AW_Bos

Reinier schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:52:
[...]

Ik ben nog nooit in ICMm gaan zitten zónder m'n schenen blauw te stoten tegen die dingen :(
Als ze die dingen nou net als in een V-IRM hadden verwerk in de stoel voor je op kniehoogte... ;)
maar goed. ik heb er een enkele keer gezeten in zo'n coach-opstelling, maar geen last ervan gehad.

En voor de liefhebbers:
zaterdag 13 december 2008 is er een als het goed is een opendag te Onderhouds Bedrijf Leidschendam.
SLT zal van de partij zijn, en wss ook ICE omdat het daar tot een paar jaar geleden is onderhouden.
Verder zal Mat '54, Mat' 46 en Mat'24 ook aanwezig zijn.... _O_

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:15
*kuch* Mits dat ding eindelijk softwarematig wat fatsoenlijk werkt ;) *kuch*

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Komende maandag gaat Het Dan Eindelijk Gebeuren: ACTS neemt het afvalvervoer vanuit Haanrade en Maastricht over van Railion.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwaar treinongeval in de VS vannacht onze tijd: http://edition.cnn.com/20...rain.collision/index.html. Een passagierstrein hard frontaal op een goederentrein geknald.

Gebeurde bij Chatsworth (een voorstad van Los Angeles). Tot nu toe 10 doden (volgens nu.nl al 15) en meer dan 100 gewonden, waarvan 40 kritiek.

Paar kleine pics staan op de bovengenoemde link:

Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2008/US/09/13/train.collision/art.derail.ktla.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2008/US/09/13/train.collision/art.train.cars.ap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.latimes.com/media/photo/2008-09/42325485.jpg
Afbeeldingslocatie: http://travel.latimes.com/daily-deal-blog/wp-content/uploads/2008/09/amtrak.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2008 11:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35
mambo No5 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Over het vasteland is ook erg mooi, zeker aangezien je dan met de trein over de Storebælt heen kart; dat is al een ervaring op zich. :)

[...]

2nd that. Die dingen hebben een erg goed comfort en gaan -voor een diesel- nog best hard ook.. 'T is ook wel leuk dat de Denen de dieselstelletjes combineren met een Electrische variant op de intercitylijn Kopenhagen - Aarhus, waarna de diesel verder boemelt naar Frederikshavn.
Alleen jammer dat een modern land als Denemarken geen enkele moeite doet om zijn spoornet te elektrificeren, behalve de baanvakken naar Zweden en Duitsland.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Reinier schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:52:
[...]

Heb me ook al een keer link gestoten aan die krengen..
Ook bij sommige stellen zijn er plaatsen speciaal voor mensen die geen onderbenen meer hebben.
De eerste stoel aan de buitenkant daar kan niemand zitten want er is 0,0 been ruimte :P
Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.