With ^^.
Suf. nog steeds dezelfde kar op Born:
Suf. nog steeds dezelfde kar op Born:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Klopt! De bakken zijn anders afgeveerd.zwahiel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:14:
Wel een prima treintje, lijkt alsof ze de vering aangepast hebben want het wiebelt niet zo hard maar wat gemoedelijker. Je kunt zelfs met hoofd tegen de wand aan liggen zonder 't gevoel te hebben dat je op een trilplaat ligt. Positief!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Wij heten u van harte welkom op dit station.
NS en ProRail
ik heb in de 9550 gezeten maar vind de banken echt loeihard.zwahiel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:14:
Vandaag in de 9552 gezeten die richting Utrecht kwam vanuit Eindhoven. Lekkere trein hoor
Hij piepte alleen als de ziekte bij remmen, stond het halve perron met hun vingers in de oren. Hij rook nog helemaal nieuw, wat een veel gehoorde opmerking. Wel een prima treintje, lijkt alsof ze de vering aangepast hebben want het wiebelt niet zo hard maar wat gemoedelijker. Je kunt zelfs met hoofd tegen de wand aan liggen zonder 't gevoel te hebben dat je op een trilplaat ligt. Positief!
nog slechtere zitkwaliteit dan bij de oude VIRM? Dat beloof watBoudewijn schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:50:
[...]
ik heb in de 9550 gezeten maar vind de banken echt loeihard.
Verder wel mooie treinen, maar het zitcomfort is erg laag mi.
Had gekund, zag ze vandaag weer langs rijden. Helaas kan ik perron 1-3 maar net zien, anders hadden het nog wel aardige plaatjes geweestAlex) schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:06:
[...]
Maak dan ook wat foto's
Ben vandaag nog even in Antwerpen geweest - met de trein, wederom - met teruggaan had ik wel een enorme vertraging. Ik wou de trein van 19.59 pakken, die had +48. Toen die uiteindelijk aankwam zat hij zo vol dat ik op die van 20.59 heb gewacht, die iets minder vol zat.
prutsert
In Hengelo mag Syntus ook meedoen op het bord. Staat wel wat vriendelijker.-ErikE- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:48:
De stationsborden hebben ook weer een andere tekst gekregen. Er staat nu het volgende te lezen:
[...]
PSN: djmurcielago
Dat was me ook opgevallen ja. Mijn vraag is: wtf heeft prorail met 't station te maken, afgezien van wellicht de omroep? Lijkt me beter dat er staat 'NS Poort'.-ErikE- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:48:
De stationsborden hebben ook weer een andere tekst gekregen. Er staat nu het volgende te lezen:
[...]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFSCyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:56:
[...]
Dat was me ook opgevallen ja. Mijn vraag is: wtf heeft prorail met 't station te maken, afgezien van wellicht de omroep? Lijkt me beter dat er staat 'NS Poort'.
Mja, duidelijk dat er inderdaad nooit van ons leven 'NS Poort' zal komen te staan, maar dat zegt nog steeds niks over wtf prorail in die melding doetSleutelMan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:
[...]
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS
Punt is dat de reiziger NS(R) nog steeds ziet als 1 bedrijf, die alles regelt van station (en onderhoud daarvan), treinonderhoud en het werkelijk laten rijden van de treinen. Namen als NS Poort, NSFS of NPC zeggen de meeste mensen helemaal niets. Het is qua marketing ook handiger om alles als 1 merk te presenteren.
Nou, dat ook niet, want NS FS heeft natuurlijk niets te maken met hoe de vervoerder ervoor zorgt dat deze voldoénde materieel heeft.SleutelMan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:
[...]
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS.
Dat was ook ironisch bedoeld, ik weet ook wel dat NSFS er niets mee te maken hadLuccus schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
Nou, dat ook niet, want NS FS heeft natuurlijk niets te maken met hoe de vervoerder ervoor zorgt dat deze voldoénde materieel heeft.
Hoezo? Kaartjes voor bestemmingen in Belgie kun je uit de NS-automaat halen.zwahiel schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:44:
In Venlo staat er ook Veolia, maar eigenlijk zou er dan ook DB moeten staan aangezien die Venlo ook aandoen met een passagierstrein. Er staan fijne kaartautomaten van DB, iets wat bij de Belgische grens nog steeds moet gebeuren vind ik!
We are shaping the future
Waarschijnlijk hebben beide de belgische als de italiaanse spoorbedrijven hun displaysysteem aan hetzelfde bedrijf uitbesteed, en is bij dat bedrijf iets mis gegaan.Alex) schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:58:
Zag net nog iets grappig op HGBTF: italiaanse invasie FBMZ !!! (Brussel-Zuid)
Echt, wtf... hoe kan dat?
Verwijderd
Het Belgisch binnenlands tarief is stukken goedkoper.CyBeR schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:31:
[...]
Hoezo? Kaartjes voor bestemmingen in Belgie kun je uit de NS-automaat halen.
Verwijderd
Dat hoeft zo'n reiziger ook helemaal niet te weten. Die koopt een kaartje bij 'de NS', dus hebben die er maar voor te zorgen dat alles verloopt zoals gewenst. Van wie die treinen zijn of wie ze onderhoudt maakt daarbij geen zak uit.SleutelMan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:
[...]
Dan krijg je ook bij materieeltekort: Uw treinreis word mede (on)mogelijk gemaakt door NSFS
Punt is dat de reiziger NS(R) nog steeds ziet als 1 bedrijf, die alles regelt van station (en onderhoud daarvan), treinonderhoud en het werkelijk laten rijden van de treinen. Namen als NS Poort, NSFS of NPC zeggen de meeste mensen helemaal niets.
Dat zie je toch ook Conrad High Performance Display Systems.mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:12:
[...]
Waarschijnlijk hebben beide de belgische als de italiaanse spoorbedrijven hun displaysysteem aan hetzelfde bedrijf uitbesteed, en is bij dat bedrijf iets mis gegaan.
Ik kan ook zo gauw geen andere oorzaak bedenken.
Verwijderd
Dus als je in een bus van Veolia zit en die krijgt vertraging door uitgelopen wegwerkzaamheden dan geef je Veolia ook de schuld?Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:19:
[...]
Dat hoeft zo'n reiziger ook helemaal niet te weten. Die koopt een kaartje bij 'de NS', dus hebben die er maar voor te zorgen dat alles verloopt zoals gewenst. Van wie die treinen zijn of wie ze onderhoudt maakt daarbij geen zak uit.
Verwijderd
Dat ligt er aan hoe dat wordt gecommuniceerd (niet Veolia's sterkste punt). Bovendien maakt het ook niet heel veel uit waar de schuld ligt, want strikt genomen heeft de klant een overeenkomst (Veolia biedt dienst aan tegen voorwaarden A en B, klant gaat acoord => ovk tot stand gekomen)met Veolia, en dus is Veolia aanspreekpunt.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:03:
[...]
Dus als je in een bus van Veolia zit en die krijgt vertraging door uitgelopen wegwerkzaamheden dan geef je Veolia ook de schuld?Vind je dat nou zelf ook niet onzinnig?
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2008 21:45 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nee sorry vrij krijgen in de vakantie-periode (bij TNT is het nog steeds de vakantie-periodeAriën Clay schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:45:
Verder nog Tweakers hier die morgen naar Haarlem gaan naar de Open Dag op het station?
Ik ben zoals bijna altijd wel weer te vinden.
Zo en nu de route uitstippellen,.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
ja kaarten zijn alleen verkrijgbaar bij de VVV, niet op de trein. De CXX slagen die normaal rijden op die tijden vallen dus ook uitWobcat schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:02:
Stoomtrein...
Vandaag rijd er tussen station Ede-Wageningen en station Barneveld een stoomtrein.
09.00 - 17.00 uur: Authentieke stoomtrein van Ede-Wageningen naar Barneveld en terug. Prijzen: € 6,-- volwassene, € 3,-- kind t/m 12 jaar. O.a. verkrijgbaar bij VVV.
~click~~
offtopic:
tevens is er naast het station tussen 11-22 uur een meeting van oldtimers, special cars, bikes, hot-rods.
[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 30-08-2008 19:18 ]
klinkt als een ultrasoon dingetje, ben de naam ff kwijt. Volkerrail anyone?Boudewijn schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:13:
Ik heb trouwens gisteren op station boxtel 4-5x een meet-stelletje (euromat?google vindt er weinig over... ding was een groen-geel dieseltje) voorbij zien komen over het zelfde stukje spoort (langs perron 6).
Weet iemand wat ze daar dan aan het doen zijn?
Hij reed 500m vooruit, en weer 500m achteruit etc.
[ Voor 9% gewijzigd door SleutelMan op 30-08-2008 20:27 ]
De UST96 van Eurailscout?SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:25:
[...]
klinkt als een ultrasoon dingetje, ben de naam ff kwijt. Volkerrail anyone?
Mooie foto's Ariën Clay, jammer dat ik vandaag niet vrij was...
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 30-08-2008 21:36 ]
Zat ik al aan te denken (of de UST-02), maar die zijn wel geel maar niet groen. Je hebt ook schouwtreinen van BAM die groen-geel zijn:Ariën Clay schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:35:
[...]
De UST96 van Eurailscout?
[afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd naar de stuurstand ervan....
[ Voor 26% gewijzigd door SleutelMan op 30-08-2008 21:38 ]
Dat is inderdaad Puttgarden-Rødby. Van de zomer nog gebruik van gemaakt, en daar stond inderdaad een ICE-TD 4 wagenstel op de boot te nivileren om het geschommel van de golven te conmpenseren. Erg tof om te zien, zeker aangezien je het totaal niet verwacht.SleutelMan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
welke veer is dat? Puttgarden-Rødby?
Er zijn wel meer veren, vroeger ging de trein ook nog wel eens mee met Hoek van Holland-Harwich. Tegenwoordig is het wel zeldzamer...
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ja.SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]
Zat ik al aan te denken (of de UST-02), maar die zijn wel geel maar niet groen. Je hebt ook schouwtreinen van BAM die groen-geel zijn:
[afbeelding]
Ik geloof dat Boudewijn die bedoelt
Haha, dat ziet er apart uit zeg... Is dat een dagelijkse trein naar Kopenhagen dan?mambo No5 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:06:
[...]
Dat is inderdaad Puttgarden-Rødby. Van de zomer nog gebruik van gemaakt, en daar stond inderdaad een ICE-TD 4 wagenstel op de boot te nivileren om het geschommel van de golven te conmpenseren. Erg tof om te zien, zeker aangezien je het totaal niet verwacht.
[...]
beetje spuit 11, maar ach.
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik denk het wel; ik moet eerlijk bekennnen dat ik de timetable (crap, wat is de nederlandse term ookalweer..) niet opgezocht heb omdat ik meteen door moest rijden naar Nederland, maar als ik zo even op bahn.de kijk, dan lijkt die rit meerdere malen per dag gereden te worden.SideSwipe schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:48:
[...]
Haha, dat ziet er apart uit zeg... Is dat een dagelijkse trein naar Kopenhagen dan?
Verwijderd
Volgens mij is dat op het plaatje geen schouwtrein maar een stopmachine.SleutelMan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]
Zat ik al aan te denken (of de UST-02), maar die zijn wel geel maar niet groen. Je hebt ook schouwtreinen van BAM die groen-geel zijn:
[afbeelding]
Ik geloof dat Boudewijn die bedoelt
CNL neemt geloof ik de lange route (via het vasteland van Denemarken), die tocht per pont lijkt me veel leuker. Moet ik wel iets voor omreizen maar goedmambo No5 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:56:
[...]
Ik denk het wel; ik moet eerlijk bekennnen dat ik de timetable (crap, wat is de nederlandse term ookalweer..) niet opgezocht heb omdat ik meteen door moest rijden naar Nederland, maar als ik zo even op bahn.de kijk, dan lijkt die rit meerdere malen per dag gereden te worden.
Wellicht wel eens leuk om te doen in een lang weekeinde; kopenhagen is sowiso een toffe stad om heen te gaan.
Dagelijks? Dat ding rijdt elke paar uur van Hamburg - Kobenhavn. Die ICE vaart 1x/dag mee richting Berlin.SideSwipe schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:48:
[...]
Haha, dat ziet er apart uit zeg... Is dat een dagelijkse trein naar Kopenhagen dan?
Oslik blyat! Oslik!
Nee. Dit is slechts een protostel waar veel, heel veel nog niet aan af is.Alex) schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:35:
Om eerlijk te zijn had ik de Albatros niet meer verwacht, dit jaar. Zou er dan toch een mogelijkheid zijn dat NS Hispeed binnenkort met V250'jes kan gaan rijden over de HSL-Zuid/HSL-4?
Over het vasteland is ook erg mooi, zeker aangezien je dan met de trein over de Storebælt heen kart; dat is al een ervaring op zich.SleutelMan schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:12:
[...]
CNL neemt geloof ik de lange route (via het vasteland van Denemarken), die tocht per pont lijkt me veel leuker. Moet ik wel iets voor omreizen maar goed(ben van plan om volgend jaar per trein naar oslo te gaan
).
2nd that. Die dingen hebben een erg goed comfort en gaan -voor een diesel- nog best hard ook.. 'T is ook wel leuk dat de Denen de dieselstelletjes combineren met een Electrische variant op de intercitylijn Kopenhagen - Aarhus, waarna de diesel verder boemelt naar Frederikshavn.dion_b schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:32:
[...]
Dagelijks? Dat ding rijdt elke paar uur van Hamburg - Kobenhavn. Die ICE vaart 1x/dag mee richting Berlin.
Moet zeggen dat ik die rubbere stootkussen voor/achter oerlelijk vind, maar van binnen zijn het zalige treinen.
Signatures zijn voor boomers.
Dus omdat een trein er niet mooi uitziet wil jij er niet mee rijden?zwahiel schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:27:
Die AGV, doodschieten die Albatros, óf een aparte kop erop zetten. Ben benieuwd of NS dat gaat doen, dan zou ik wel 's met dat ding mee willen, zo absoluut niet!
Virussen? Scan ze hier!
Geen reden om niet in te stappen idd, maar zo ver wil ik toch echt nog wel gaan hoorwildhagen schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:43:
[...]
Het is idd niet de mooiste trein ooit, maar echt lelijk is-tie nu ook weer niet te noemen.
Wat auto's betreft in sommige gevallen wel.wildhagen schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:43:
[...] Niet om hoe het voertuig eruitziet, het is geen verlengstuk van je pik ofzo....
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
http://www.deweekkrant.nl...ederentreinen_direct_naarKortsluitroute klaar: Goederentreinen direct naar Maasvlakte
BARENDRECHT - De Kortsluitroute, een onderdeel van de Betuweroute nabij Smitshoek, wordt op 7 en 8 september in gebruik genomen.
De ingebruikname maakt deel uit van een reeks aanpassingen aan de Havenspoorlijn. De Havenspoorlijn is de 48 kilometer lange spoorlijn tussen Barendrecht en de Maasvlakte. De afgelopen jaren is de spoorlijn verlegd naar het zuiden (ten koste van veertig woningen in Smitshoek) en voorzien van bovenleiding. Alle treinen maken nu nog gebruik van het spoor langs de Waalhaven. Dat spoor voert de treinen ook langs de Rotterdamse wijk Pendrecht. Tijdens het komende weekeinde komt de Kortsluitroute in gebruik. Dit is een stuk spoor dat rechtstreeks van Barendrecht naar Pernis voert, langs de A15. Treinen die niet op de Waalhaven moeten zijn, kunnen zo tijd winnen. Bovendien neemt de geluidshinder voor de bewoners van Pendrecht af. Tot nu toe worden de treinen op de Havenspoorlijn nog steeds getrokken door diesellocomotieven. Dat blijft nog even zo. Volgens Keyrail, het bedrijf dat de Betuweroute exploiteert, wordt er op 14 december stroom gezet op de bovenleiding tussen Pernis en Barendrecht. Op 17 oktober wordt besloten wanneer ook de bovenleiding tussen Pernis en de Maasvlakte onder spanning komt te staan. Dan wordt ook besloten wanneer op de Havenspoorlijn het nieuwe Europese beveiligingssysteem ERTMS wordt ingevoerd. Dat systeem wordt al gebruikt voor treinen op de Betuweroute tussen Kijfhoek en Zevenaar.
Z 8800 was de eerste versie, daarna Z 20500, Z 22500 en Z 20900.Ariën Clay schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:06:
ZIjn er ook foto's van die franse trein, of type-namen/nummers?
Verwijderd
Lennart_1337 in "Het grote spoorwegentopic deel 17"Alex) schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:17:
Is er hier iemand die toevallig een mooie foto heeft van de 'grensovergang' tussen Roosendaal en Essen?
Intercity Eindhoven-Heerlen door naar Aken
ANP
gepubliceerd op 05 september 2008 09:51, bijgewerkt op 09:55
HEERLEN - De Intercity Eindhoven-Heerlen wordt doorgetrokken naar Aken. Dat kan, nu de doortrekking een zogenoemde Europese Interregsubside krijgt van anderhalf miljoen euro.
www.steamloco.info
We kunnen wel weer gaan gokken, maar het is écht veel handiger als je poogt te omschrijving wat je zag. Wat versta je onder "nieuwer"? Erg schoon, dichte ramen (waaruit je airco zou kunnen afleiden - maar dat is het in dit geval niet)? Je snapt toch zelf wel dat uit een dergelijke vage omschrijving niks concreets te herleiden is, of niet?Pittie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:19:
Daarnaast zag ik nog 3 wagons 1ste klas ICK langs rijden. Deze zagen er echter anders, voornamelijk nieuwer uit dan de normale ICK wagons. Heeft iemand hier toevallig meer informatie over?
Okej, sorry ik ga een poging doen.Luccus schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:35:
[...]
We kunnen wel weer gaan gokken, maar het is écht veel handiger als je poogt te omschrijving wat je zag. Wat versta je onder "nieuwer"? Erg schoon, dichte ramen (waaruit je airco zou kunnen afleiden - maar dat is het in dit geval niet)? Je snapt toch zelf wel dat uit een dergelijke vage omschrijving niks concreets te herleiden is, of niet?
Die op de foto zijn remwagons voor speciale transporten. Ik meen dat de TEE zo ook vervoerd is naar Amsterdam t.b.v. een Open Dag.Pittie schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:19:
Volgens mij waren het inderdaad 3 van deze wagons, alleen dan wel met ramen.
[afbeelding]
Waar gaan deze bakken ingezet worden?
[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2008 23:48 ]
Je reisgenoot koopt een kaartje met 40% korting en bij controle laat jij je OV zien en zeg je dat zij/hij met jou meereist. Sim-pelAriën Clay schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:44:
Even wat anders. Hoe kan ik met mijn OV-kortingskaart iemand met 40% korting meenemen als ik vragen mag?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
[ Voor 82% gewijzigd door vooghel op 09-09-2008 12:30 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Mooie plaat! Probleem van de vervorming in klassieke layout is ook opgelost met Google ChromeLuccus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:25:
Onder het motto "mooi rood is niet lelijk":[afbeelding]
Daarom zit ik altijd liever vis-a-vis..Bastien schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:34:
Ik ben trouwens die verbouwde voorheen koplopers aardig zat aan het worden. Die zieke geest die die prullenbakjes achter de stoelen heeft geplakt moeten ze *censuur*. Om de haverklap heb ik of weer strepen op de broek of de knie weer geschaafd. Ik kies nu maar voor de niet verbouwde treinstellen zolang die er nog zijn
Ja ik ook, alleen zijn die plaatsen ook in aantal minder geworden volgens mij. En het is ook wel jammer dat die stoffen bekleding in de ICMm zo snel smerig aan het worden is... wasdat skai of wat het ook was toch wel beter. Maar ja, we moeten het ermee doenAriën Clay schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:47:
[...]
Daarom zit ik altijd liever vis-a-vis..
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Voordeel is wel dat in een stel zowel een stilte-coupe als een gewone coupe beschikbaar zijn en het is daardoor gemakkelijker voor degenen die geluid willen maken om even wat door te lopen en mij in alle rust achter te laten. Dit itt tot de oude waarbij het hele stel een grote ruimte is waar men stil moet zijn.Carpento schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:45:
Ik kies meestal ook voor een ICM, als er allebei in een trein zitten. ICMm maakt me te veel herrie en is een beetje 'kil' vind ik
Modern heet dat tegenwoordig maar ik vind het interieur van de ICM mooier
[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 11-09-2008 12:25 . Reden: typvout ]
Ik ben nog nooit in ICMm gaan zitten zónder m'n schenen blauw te stoten tegen die dingenmediabeast schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:14:
Maar de ontwerper van de prullenbakjes mag wat mij betreft wel wat bijscholing gebruiken
13 en 14 september 2008: open dag Blerick
De Wagenmakerij in Blerick is zaterdag, tijdens Open Monumentendag, open voor publiek. In de loods kunnen bezoekers miniatuurspoor bekijken, maar ook de collectie oud materieel van Stichting Stibans. Ook zal er een expositie zijn die een indruk moet geven van de toekomstige inrichting en herbestemming van de Wagenmakerij. Buiten is een tentoonstelling van historische vrachtwagens gepland. Tussen de stations Venlo-Blerick-Roermond-Kaldenkirchen en de Wagenmakerij zal een stoomtrein rijden.
Op 13 en 14 September 2008 (Open Monumentendag) vind in de Stibansloodsen in Blerick Multispoor + plaats. Dat houdt in dat de deuren van de loods open worden gegooid en er een kijkje kan worden genomen in de loods. Open huis van Stibans, met divers museummaterieel. Een line up van E-lok series 1100, 1200, 1300, 1500 en waarschijnlijk ook 1600. Ook zijn er modeltreinen aanwezig van de club NLMV. Ook antieke vrachtwagens en treinen. Er kan een blik worden geworpen in de vorderingen van de grondige revisie van Sik 286.
Dit alles wordt gecombineerd met de opening van het restaurant in station Reuver. Hierdoor pendelt loc 65 018 van de SSN tussen Roermond en de Stibans loods in Blerick met tussendoor stops in Swalmen, Reuver, Tegelen en Venlo.
Openingstijden:
zaterdag: 09:00 t/m 18:00
zondag: 10:00 t/m 17:00
Entree volwassenen: €3,00
Entree kinderen t/m 12 jaar: €1,00
routebeschrijvingen: www.nlmv.nl (http://www.nlmv.nl/multispoor.html)
[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 11-09-2008 18:42 ]
☻/
/▌
/ \
Als ze die dingen nou net als in een V-IRM hadden verwerk in de stoel voor je op kniehoogte...Reinier schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:52:
[...]
Ik ben nog nooit in ICMm gaan zitten zónder m'n schenen blauw te stoten tegen die dingen
*kuch* Mits dat ding eindelijk softwarematig wat fatsoenlijk werkt
prutsert
[ Voor 102% gewijzigd door Kixtart op 12-09-2008 15:46 ]
☻/
/▌
/ \
[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2008 11:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Alleen jammer dat een modern land als Denemarken geen enkele moeite doet om zijn spoornet te elektrificeren, behalve de baanvakken naar Zweden en Duitsland.mambo No5 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:53:
[...]
Over het vasteland is ook erg mooi, zeker aangezien je dan met de trein over de Storebælt heen kart; dat is al een ervaring op zich.
[...]
2nd that. Die dingen hebben een erg goed comfort en gaan -voor een diesel- nog best hard ook.. 'T is ook wel leuk dat de Denen de dieselstelletjes combineren met een Electrische variant op de intercitylijn Kopenhagen - Aarhus, waarna de diesel verder boemelt naar Frederikshavn.
Heb me ook al een keer link gestoten aan die krengen..Reinier schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:52:
[...]
Ik ben nog nooit in ICMm gaan zitten zónder m'n schenen blauw te stoten tegen die dingen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq