StatBar 2.01 is dur! :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Keej dan, StatBar 2.01 *D
(ja, het heeft ff geduurd... :))

Veranderingen t.o.v. v2.0:
  • Bugfix: als je geen geluidskaart in je pc hebt zitten gaf 2.0 bij het opstarten altijd een mixer error (ook al was de volume control niet zichtbaar). Hij houdt zich nu koest... :P
  • Bugfix: de dnet client heeft wel eens de neiging om regels in de logfile te splitten (|:(), wat ervoor zorgde dat StatBar 'm niet goed inlas. Izze fixed... :z
  • Toegevoegd: OGR logfile support. De blokjesteller heet daarom nu RC5/OGR counter; hij herkent automatisch of je een RC5 of OGR log geselecteerd hebt.
  • Toegevoegd: scrollwheel support voor de volume control. 1x scrollen verhoogt/verlaagt het volume met 1%, als je shift inhoudt wordt dat 10%.
  • Toegevoegd: de tooltips voor de volume control laten nu ook de naam van je geluidskaart zien.
  • Toegevoegd: 3D-randjes rond de knopjes in het config scherm en de about box :)
  • Aangepast: de auto-hide is minder gevoelig; je zult je muis nu iets dichter naar de rand van het scherm moeten brengen. Dit omdat een aantal mensen blijkbaar moeite heeft hun muis onder controle te houden als ze een programma willen afsluiten of op Start willen klikken... ;):P
  • Aangepast: "Win.Whistler" veranderd in "Windows XP" (www.tweakers.net/nieuws/15591)
  • Aangepast: Indeling van de about box wat gewijzigd :Z;)
Op de todo-list:
  • Vrije harddisk ruimte
  • Winamp controls
  • Knopjes voor shutdown/reboot/logoff
  • Logmogelijkheden voor CPU en geheugengebruik
  • POP3 notifier thingy (misschien)
  • Multimonitor ondersteuning (zodra ik weet hoe)
  • Nog wat andere dingetjes :)
Enne, vraag me svp niet of d'r:
  • Een CPU temperatuurmeter, of
  • Een DU meter...
...in kan. Het 2e gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken, het 1e zeker niet.

Owja, hij heeft soms nog steeds de neiging om te crashen op Win98/NT4 machines... :( Ik weet eerlijk gezegd (nog) niet waar het aan ligt, daar hoop ik zo snel mogelijk achter te zijn. Als het op je machine werkt: mooi, zoniet: helaas ;(
Ik dank rick_h in ieder geval voor het nodige test- en crashwerk op NT4 ;)

BTW, als je verder nog vragen/opmerkingen hebt: lees svp eerst de helpfile (vooral Tips, Tricks & Notes)!

Hier kun je 'm neerhalen... have phun 8-)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaaafff, ik kan niet wachten op de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 23:09 schreef CybErvee het volgende:
Gaaaafff, ik kan niet wachten op de volgende release.
op = tot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je er een .... >:)
top, wat wordt de volgende versie-nummer?
Hoe wou je trouwens al die dingen op een statBar kwijt, als je nu alles aan zet past hij al niet, misschien is het dan een idee op er een "verdieping" op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 23:11 schreef hitsnoopy het volgende:
wil je er een .... >:)
top, wat wordt de volgende versie-nummer?
Dat gaat waarschijnlijk 2.1 worden :)
Hoe wou je trouwens al die dingen op een statBar kwijt, als je nu alles aan zet past hij al niet, misschien is het dan een idee op er een "verdieping" op te zetten
Iets dergelijks stond al min of meer op de "lange termijn-todo list" ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 23:16 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Iets dergelijks stond al min of meer op de "lange termijn-todo list" ;)
ooh.... daar kunnen we dus nog lang op wachten..... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

* Schonhose haalt hem morgen ook ff op, mijn 28k8 modempje trek het niet echt zo.

Leuk dat ie er is. Ben benieuwd wat er straks allemaal inzit. :9

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gelijk maar ff neergehaald... Erg handig progje... Goed werk! :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Ben er gewoon stil van.
Mr. Bee - your doin' a great job
B-)

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

koel progje, de ideen zijn ook goed.
maar ik vind hem nog steeds erg gevoelig

iemand opperde een aantal ideen; dat hij bijv pas naar beneden komt als je je muis boven in beeld hebt en ff klikt

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 23:40 schreef sharkyOnline het volgende:
koel progje, de ideen zijn ook goed.
maar ik vind hem nog steeds erg gevoelig
Njah, ik weet niet wat jij gevoelig noemt, maar hij komt nu pas in beeld als je je cursor d'r op of 1 pixel d'r boven/onder houdt.
iemand opperde een aantal ideen; dat hij bijv pas naar beneden komt als je je muis boven in beeld hebt en ff klikt
Dat staat ook al op de lijst voor v2.1 :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voelt zich al thuis hier op win98 en nog geen problemen. Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Njah, ik weet niet wat jij gevoelig noemt, maar hij komt nu pas in beeld als je je cursor d'r op of 1 pixel d'r boven/onder houdt.
ja, hij komt dus direkt, als ik een programma wil afsluiten, kom ik af en toe ff met de muis te hoog in beeld. resultaat; statbat over het kruisje; lastig. gewoon een vertraging dus.
nog beter; zelf instelbaar

This too shall pass

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 14 februari 2001 23:58 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

ja, hij komt dus direkt, als ik een programma wil afsluiten, kom ik af en toe ff met de muis te hoog in beeld. resultaat; statbat over het kruisje; lastig. gewoon een vertraging dus.
nog beter; zelf instelbaar
Mwoah... en vertraging en een klik-optie vind ik een beetje dubbelop. Of je nou 1x moet klikken of ff moet wachten, dat maakt weinig uit :)
Ik hou het op de klik-optie, die implementeer ik wel in v2.1 :)

StatBar.nl - @GoT

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

*zucht* ik heb het ook niet over allebei
nou ja, wel, maar dat je kunt kiezen

This too shall pass

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 00:18 schreef sharkyOnline het volgende:
*zucht* ik heb het ook niet over allebei
nou ja, wel, maar dat je kunt kiezen
Nja... is misschien een idee ja, een delay of een klik... ik zal kijken wat ik ermee doe :)

More users in favor? :)

StatBar.nl - @GoT

• Bigs
  • Niet online
Over die CPU temp (sorry :)).. je kunt Motherboard Monitor toch elke x aantal seconden de temperaturen in een bestandje laten zetten (dacht ik, heb hier geen MBM om het te kijken)? Dan kan de Statbar dat weer inlezen, nadeel is wel dat je gebruikers dan ook weer MBM moeten hebben.

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 11:21 schreef Bigs het volgende:
Over die CPU temp (sorry :)).. je kunt Motherboard Monitor toch elke x aantal seconden de temperaturen in een bestandje laten zetten (dacht ik, heb hier geen MBM om het te kijken)? Dan kan de Statbar dat weer inlezen, nadeel is wel dat je gebruikers dan ook weer MBM moeten hebben.
Ik weet niet of MBM dat kan... ik kan het zelf ook niet testen, ik heb geen machine met temp.sensors :(
Die waardes inlezen uit een filetje is zeker mogelijk (gebeurt nu ook voor de RC5/OGR counter), maar dan moet MBM zelf inderdaad actief zijn. Dan kun je die het eigenlijk net zogoed in de systray laten zetten lijkt me... :)

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Graag die klik-bij-rand-optie, zoals ik al eerder vroeg, net als bij LiveWare3.0
(Creative SBLive).
eens kijken naar de gevoeligheid van statbar 2.01...

Voor de rest: hoeveel ruimte neemt het woord statbar (linkerkant van de statusbar) zelf in, en is dit niet iets te veel?
Tevens zit er nog wat loze ruimte naast die opgevuld zou kunnen worden.

ff afwachten :9~

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het misschien ook mogelijk om de Windows versie en de uptime apart toe te kunnen voegen? Ik weet zelf echt wel welke windows versie ik draai ;)

Verwijderd

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is StatBar voor een programma?

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Op donderdag 15 februari 2001 13:17 schreef Wibber het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is StatBar voor een programma?
Domme vragen zijn er niet, alleen domme antwoorden (zoals deze :))

Haal hem neer en bekijk het eens, dan weet je het >:) :P

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmz, misschien moet je dadelijk gewoon een aparte StatMonitor installeren, want wanneer iedereen nieuwe functies blijft verzinnen past het niet meer in een balkje. Gewoon Xtra monitor + aansturing, dat moet je er toch wel voor over hebben (kun je daar direct winamp met playlist en visualiser in dumpen, ziet er ook wel vet uit op apart scherm heb ik ooit gezien :))

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Voor mensen die wel een ingebouwde DU meter en CPU/MEM etc willen: http://www.thirty4.com/sysmeter/ op http://www.skinz.org kun je er leuke skins voor vinden.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Op woensdag 14 februari 2001 23:04 schreef Mr. B. het volgende:

Toegevoegd: scrollwheel support voor de volume control. 1x scrollen verhoogt/verlaagt het volume met 1%, als je shift inhoudt wordt dat 10%.
Vet :9~ :9~
Op de todo-list:
Vrije harddisk ruimte
Heb ik al :)
Knopjes voor shutdown/reboot/logoff
Heb ik al :)
Multimonitor ondersteuning (zodra ik weet hoe)
Moet je met de Monitor.. APIs aan de slag. Ben ik zelf nog niet uitgekomen |:(

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Winamp controls
Knopjes voor shutdown/reboot/logoff
Waar is statbar meegemaakt? (geprogrammeerd dus)
wil wel ff stukje code sturen hoe dat moet. Smaken : assembler, Delphi en mischien ook C

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
aaargh verkeerde knopje

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Steven
  • Laatst online: 05-07 21:17
Kan je in de volgende versie misschien een functie maken om dingen als "Windows2k Running" CPU usage" "Free RAM" "Timesynch." Of weg te halen, of korter te maken..

dus:
Windows2k Running --- Win2k uptime
CPU usage --- CPU
Free RAM --- RAM
Timesynch. --- Helemaal weg

Straks als je meer opties in je proggie hebt gaan niet alle handige dingen passen :P

Het is trouwens wel een verrekte goed progie, het loopt hiero NOOIT vast (Win2k)

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 16:45 schreef drZymo het volgende:

[..]

Waar is statbar meegemaakt? (geprogrammeerd dus)
wil wel ff stukje code sturen hoe dat moet. Smaken : assembler, Delphi en mischien ook C
StatBar is gebouwd in VB5.0 :)

Shutdown/logoff e.d. is redelijk simpel te maken (heb geloof ik al ooit een korte routine geschreven die dat kon, moet ik alleen ff zoeken :P)
De Winamp controls moet ook niet zo'n probleem zijn; bij Winamp zit een tekstfile (frontend.txt) waarin de window messages die Winamp kan afhandelen beschreven staan :)

Je code heb ik dus niet nodig, maar bedankt voor het aanbod :Y)

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 17:21 schreef Steven_NL het volgende:
Kan je in de volgende versie misschien een functie maken om dingen als "Windows2k Running" CPU usage" "Free RAM" "Timesynch." Of weg te halen, of korter te maken..

dus:
Windows2k Running --- Win2k uptime
CPU usage --- CPU
Free RAM --- RAM
Timesynch. --- Helemaal weg

Straks als je meer opties in je proggie hebt gaan niet alle handige dingen passen :P

Het is trouwens wel een verrekte goed progie, het loopt hiero NOOIT vast (Win2k)
Ik ben van plan om voor een volgende versie in ieder geval de mogelijkheid in te bouwen om het logo aan de linkerkant te verbergen, en om eventueel de Windows versie en uptime te scheiden (zoals oVRoM ook voorstelde).

StatBar.nl - @GoT

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 14:07 schreef DarkX het volgende:
Hmz, misschien moet je dadelijk gewoon een aparte StatMonitor installeren, want wanneer iedereen nieuwe functies blijft verzinnen past het niet meer in een balkje. Gewoon Xtra monitor + aansturing, dat moet je er toch wel voor over hebben (kun je daar direct winamp met playlist en visualiser in dumpen, ziet er ook wel vet uit op apart scherm heb ik ooit gezien :))
Wat ben je ineens allerlei ideeën DX? Ik d8 dat je 'm niet echt nuttig vond? >:)

(voor degenen die het niet doorhebben, DX en ik kennen elkaar IRL ook ;))

StatBar.nl - @GoT

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Eej ik ben nog een paar handige links tegengekomen voor een eventuele TCP/IP activiteit-meter :)

1: http://www.mvps.org/vbnet/code/network/getinterfacetable.htm
Als je ff dat screenshotje daar bekijkt zie je dat je voor een willekeurige adapter de data en packets sent/received kunt opvissen :)

2: http://www.mvps.org/vbnet/code/network/gettcpstatistics.htm
Om de segments sent/received op te halen. (alhoewel ik niet precies weet hoeveel data in een segment zit :?)

Der staan ook nog wel wat andere leuk dingetjes, maar die zijn niet echt StatBar-geschikt...

Succes! :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
johnwoo: tnx, ik zal eens kijken of ik er wat mee kan doen :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
cool
zeer handig progie

maar uhm mischien uploaden naar
ftp://artemis.tweakers.net/incoming/

zie
http://tweakers.net/plan/79 :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 11:42 schreef Barracuda_1 het volgende:
cool
zeer handig progie

maar uhm mischien uploaden naar
ftp://artemis.tweakers.net/incoming/

zie
http://tweakers.net/plan/79 :)
Had ik nog helemaal niet aan gedacht... zal ik strax ff doen :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op donderdag 15 februari 2001 17:49 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Wat ben je ineens allerlei ideeën DX? Ik d8 dat je 'm niet echt nuttig vond? >:)

(voor degenen die het niet doorhebben, DX en ik kennen elkaar IRL ook ;))
Euhm, ik heb em dan ook niet runnen, zit nix bij wat ik zelf gebruik momenteel, en hij interfereert met mijn winamp windowsshaded die daar altijd staat :)
Maar dat wil niet zeggen dat ik je niet mee laat genieten van mijn grenzeloze creativiteit ;)

edit:

Is trouwens geen kritiek op je prog, maar CPU usage en mem usage interesseren me niet zo, time synch doet een ander progje, volume control doet winamp dus al, en voor uptime heb ik geweldig irritante mirc scripjes >:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Winamp controls moet ook niet zo'n probleem zijn; bij Winamp zit een tekstfile (frontend.txt) waarin de window messages die Winamp kan afhandelen beschreven staan
Ik heb gezocht maar niet gevonden :?

Kan iemand het misschien toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

bugje:

als ik een winamp plug-in heb laten lopen (geiss) dan zijn alle instellingen ge-reset

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Maar dat wil niet zeggen dat ik je niet mee laat genieten van mijn grenzeloze creativiteit ;)
Sure, ik ken je toch? :P
en voor uptime heb ik geweldig irritante mirc scripjes >:)
Dat weet ik >:)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 18:55 schreef sharkyOnline het volgende:
bugje:

als ik een winamp plug-in heb laten lopen (geiss) dan zijn alle instellingen ge-reset
Vaag :?

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat Geiss je schermresolutie zodanig aanpast dat Windows dat als "nieuwe resolutie" ziet (wat niet de bedoeling is).
Als je je resolutie veranderd past StatBar zich aan door infomodules die niet meer op het scherm passen weg te halen.

Hier werkt het trouwens prima in combinatie met Geiss.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

goed werk, ga zo door:)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 12:53

JJJ

Ik vind de cijfertjes alleen erg vaag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er puik uit..

1 opmerkingkje kan dat lelijke windows speakertje niet weg bij volume control? Zonder lijkt het me een stuk mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 19:28 schreef RenevdVeen het volgende:
Ziet er puik uit..

1 opmerkingkje kan dat lelijke windows speakertje niet weg bij volume control? Zonder lijkt het me een stuk mooier...
Klik d'r es op... da's een mute knopje :P

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 19:20 schreef JJJ het volgende:
Ik vind de cijfertjes alleen erg vaag ;(
Vaag? Die cijfertjes bestaan uit lijntjes van 1 pixel, nix anti-aliasing ofzo... scherper kan het niet :+

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Laatst online: 05-06 15:38
Heeee

Ik mis mijn opmerking in de todo list v2.1 die ik een keer over mail gestuurd heb.

Deze was, als je dubbelklikt op het Statbar logo dat je automagisch op de website van jou komt mr. Bee B-)

Mzzl
Bob

ps. ik had geloof ik nog iets meer in de mail staan maar ik weet zo niet meer wat.
En nee, ik heb geen zin om dat weer op te zoeken :Z

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Deze was, als je dubbelklikt op het Statbar logo dat je automagisch op de website van jou komt mr. Bee B-)
Aaarrghhh... totaal vergeten in te bouwen |:(

Het staat nu iig wel op de lijst voor v2.1 :+

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute, i know..

Maar het steeks een beetje af tegen de rest. De rest is mooi donker grijs/groen en dan zit er zo'n lelijk geel speakertje tussen..

Maar verder toppie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Laatst online: 05-06 15:38
Dank u ;)

[edit]
heb ff de moeite genomen om te zoeken wat mijn andere voorstel was.
Dit was het registratie idee... Mr. B weet genoeg denk ik :)

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 19:45 schreef RenevdVeen het volgende:
Mute, i know..

Maar het steeks een beetje af tegen de rest. De rest is mooi donker grijs/groen en dan zit er zo'n lelijk geel speakertje tussen..

Maar verder toppie..
Die speaker valt bij het standaard kleurenschema misschien wat uit de toon ja... bij de andere 3 schema's juist niet vind ik :) Ik heb dat standaardspeakertje gebruikt omdat het lekker herkenbaar is, je weet meteen wat het doet.
Op vrijdag 16 februari 2001 19:45 schreef Nowhere het volgende:
Dank u ;)

[edit]
heb ff de moeite genomen om te zoeken wat mijn andere voorstel was.
Dit was het registratie idee... Mr. B weet genoeg denk ik :)
Jep :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor een temp metertje moet je eens met TADANGO praten, die haalt de Temp ook uit de logfiles van MBM voor het LCD schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Errug mooi proggie.... ik heb alleen één wazigheidje/bugje gevonden.
Het updaten van de keyboard 'lampjes' doet ie alleen als statbar zelf de actieve window is, of anders als je er met de muis overheen gaat. Ik weet niet of ik de enige ben met dat probleem??
(Juist die functie is voor mij juist handig, aangezien m'n keyboard ze niet heeft...)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 16:49 schreef AE het volgende:
Errug mooi proggie.... ik heb alleen één wazigheidje/bugje gevonden.
Het updaten van de keyboard 'lampjes' doet ie alleen als statbar zelf de actieve window is, of anders als je er met de muis overheen gaat. Ik weet niet of ik de enige ben met dat probleem??
(Juist die functie is voor mij juist handig, aangezien m'n keyboard ze niet heeft...)
Ik heb het ff getest, je hebt gelijk. Hier doet ie dat alleen onder Win98; onder Win2K werkt het perfect... :?
Ik zal kijken of ik daar wat aan kan doen, maar ik ben bang dat het aan Windows ligt :(

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hier doet ie het wel met een erge vertraging als statbar niet de active window is..
owja O: ME :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er mischien nog iemand een andere link voor dit proggie want van de orginele server kan ik hem niet downloaden...

Alvast bedankt..

Cy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 23:48 schreef CyrusXXX het volgende:
Heeft er mischien nog iemand een andere link voor dit proggie want van de orginele server kan ik hem niet downloaden...

Alvast bedankt..

Cy
Hier werkt ie nu gewoon, misschien dat ie gisteravond plat lag? Ik heb d'r iig nix van gemerkt, ik was niet thuis :+
Maarre, je kunt 'm ook hier vandaan halen :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Laatst online: 06-07 19:50
Mr. B nice work pikko, als ik nog eens iets moet testen ofzo >:) je hebt me @ ICQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 18:39 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

Ik heb gezocht maar niet gevonden :?

Kan iemand het misschien toe sturen.
Je kunt ook ff op www.winamp.com/nsdn kijken, daar staat nog veel meer dan wat alleen in die textfile staat :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

mbm.livewiredev.com/mbmcode5.htm. Hier staat iets over 'n shared-memory gedeelte, klinkt interessant voor je CPU-metertje Mr. B :). Geen idee of je er wat aan hebt, bij het gedeelte voor MBM 4 staat wat uitgebreidere informatie geloof ik. Check it out zou ik zeggen.
Leuk progje overigens, van perongeluk tevoorschijn komen heb ik overigens totaal geen last :?.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
Top proggie !!!!!!
Can't say more about it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja, bug gevonden >:)
Zet je taakbalk (taskbar) op automatisch verbergen (autohide) en de statbar onderaan (bottom). Houd vervolgens je pijltje boven een van de gegevens, bij mij verschijnd dan de informatie half boven in het scherm, de rest is verdwenen.

Zoekt en gij zult vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 19 februari 2001 20:52 schreef hitsnoopy het volgende:
Ja ja, bug gevonden >:)
Zet je taakbalk (taskbar) op automatisch verbergen (autohide) en de statbar onderaan (bottom). Houd vervolgens je pijltje boven een van de gegevens, bij mij verschijnd dan de informatie half boven in het scherm, de rest is verdwenen.

Zoekt en gij zult vinden. :)
Klopt, heb ik ook al een mailtje over binnengekregen (je was niet de eerste :P). Zal ik naar kijken voor de volgende release.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
Heel mooi, maar 1 ding... er staat free ram: 48/128, dat zou dus betekenen dat er van die 128 mb maar 48 over is, maar moet het niet zijn dat van die 128 80 over is, dus of "free ram 80/128" of "used ram 48/128"

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 25 februari 2001 17:26 schreef speedener het volgende:
Heel mooi, maar 1 ding... er staat free ram: 48/128, dat zou dus betekenen dat er van die 128 mb maar 48 over is, maar moet het niet zijn dat van die 128 80 over is, dus of "free ram 80/128" of "used ram 48/128"
Wat daar staat klopt hoor, 48/128 betekent toch echt dat er 48 MB niet gebruikt is :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Laatst online: 06-07 19:50
hee ff tussendoor:

Wanneer staat v2.1 gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 25 februari 2001 17:32 schreef r00tie het volgende:
hee ff tussendoor:

Wanneer staat v2.1 gepland?
Een datum is nog niet gepland :) Ik release 'm gewoon zodra ie af is.

Heb tot nu toe alleen ff een testdingetje in elkaar gezet om met de winamp controls te spelen (en dat werkt goed), maar verder heb ik er nix meer aan gedaan. Enne, het is carnaval, dus voor woensdag wordt d'r ook zeker nix meer aan gedaan :+

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ik heb dit al eens eerder gevraagd:

wanneer krijgt dit fantastische proggie SMP support?? D.w.z. voor elke proc een grafiekje. Hoeven er maar max 2 te zijn denk ik. Tenzij er heeeeel veel tweakers rondlopen die meer procs in hun pc hebben zitten, maar dat betwijfel ik ten sterkste.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Of ik SMP support kan inbouwen weet ik (nog) niet; ik kan het helaas zelf ook nergens testen.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

Kewl proggie. Werkt perfect hier onder 2k.
Alleen, kan je er iets inbouwen dat, zodra je de optie aanvinkt, hij automatisch opstart bij laden van windows?? Dus in het config.scherm van statbar.

Ik weet wel dat je een snelkoppeling kan plakken in mapje Opstarten, maar dan krijg ik deze melding:

StatBar has already been launched.
Click OK to Abort

En ik heb hem er maar een keer ingezet. :( (in de map Opstarten dan)

* Misschien is een dubbele balk wel een optie (omdat er zoveel info op (kan) staan :P)

* WinAMP knopjes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 19:45 schreef suspicious het volgende:
Kewl proggie. Werkt perfect hier onder 2k.
Alleen, kan je er iets inbouwen dat, zodra je de optie aanvinkt, hij automatisch opstart bij laden van windows?? Dus in het config.scherm van statbar.
Leuk idee :)
Ik weet wel dat je een snelkoppeling kan plakken in mapje Opstarten, maar dan krijg ik deze melding:

StatBar has already been launched.
Click OK to Abort

En ik heb hem er maar een keer ingezet. :( (in de map Opstarten dan)
Vaag... :?
Hier heb ik 'm ook in de startup map staan, dat werkt prima.
Hij moet bij jou gewoon ergens nog een keer opgestart worden, anders kun je die melding niet krijgen. Om te bepalen of ie al actief is zoekt ie trouwens naar een window met als titel "StatBar - Globe Software".
* Misschien is een dubbele balk wel een optie (omdat er zoveel info op (kan) staan :P)
Staat al op de lange termijn-todo list ;)
* WinAMP knopjes ??
Die zullen in SB 2.1 zitten :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet dingetje :) egt relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 13-09 14:51
Het lijkt mij erg vet als de statbar wat beter geintegreerd zou kunnen worden in de quicklaunchbar van windows zelf, maar ik neem aan dat dit niet gaat lukken (te moeilijk?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 01:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Het lijkt mij erg vet als de statbar wat beter geintegreerd zou kunnen worden in de quicklaunchbar van windows zelf, maar ik neem aan dat dit niet gaat lukken (te moeilijk?)?
Dat kan wel!!! :)))) Je kan zo'n zelfde balk in de windows taakbalk integreren :9~ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Statbar is kewl, althans als ie werkt, ik krijg hier zo'n leuke doctor watson bij het opstarten van de statbar in NT4 :(

Sja dan maar wachten op een volgende release zeker.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 20 maart 2001 09:40 schreef CBA het volgende:
Statbar is kewl, althans als ie werkt, ik krijg hier zo'n leuke doctor watson bij het opstarten van de statbar in NT4 :(

Sja dan maar wachten op een volgende release zeker.
Maar dat was al bekend. Zie een quote van de maken van dit zeer coole proggie:
Owja, hij heeft soms nog steeds de neiging om te crashen op Win98/NT4 machines... Ik weet eerlijk gezegd (nog) niet waar het aan ligt, daar hoop ik zo snel mogelijk achter te zijn. Als het op je machine werkt: mooi, zoniet: helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op dinsdag 20 maart 2001 09:44 schreef obsidian het volgende:

Maar dat was al bekend. Zie een quote van de maken van dit zeer coole proggie:
Het crashed niet, want het start gewoon niet op ... :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik heb een ideetje:

Als je hem nu zo maakt dat doormiddel van een klik op de lampjes NL, CL en SL die functie aan of uit gaat!!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig progje!

BTW: Een MBM5 Log file zit er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
+---------------+---------------+----------+------------+------------+------------+------------+------------+
|          |           |        | CPU     | Box   | Northbridge| Fan 1  | Fan 2 |
+---------------+---------------+----------+------------+------------+------------+------------+------------+
| 02-07-2001    | 16:58:35  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6367    | 5192  |
| 02-07-2001    | 16:58:30  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6250    | 5192  |
| 02-07-2001    | 16:58:25  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6367    | 5192  |
| 02-07-2001    | 16:58:20  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6250    | 5113  |
| 02-07-2001    | 16:58:15  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6136    | 5113  |
| 02-07-2001    | 16:58:10  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6250    | 5037  |
| 02-07-2001    | 16:58:05  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6136    | 5113  |
| 02-07-2001    | 16:58:00  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6367    | 5113  |
| 02-07-2001    | 16:57:55  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6367    | 5113  |
| 02-07-2001    | 16:57:50  | 901   | 41       | 22    | 28    | 6490    | 5113  |

misshcien kun je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik op mijn toDo list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Toppie Progje man!
Zit gewoon zeer goed in elkaar!

Heb nog maar even een mirror gemaakt:
Download StatBar 2.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 12-09 13:34
hmm waarom dit oude topic omhoog halen!?

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] euh oude koeien enzo... laatmaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien nog een setup proggie voor de mindere tweakers onder ons, contact me ff via mail of icq, wil ik er wel een maken, gewoon een standaard install shield proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-09 20:58
Op zondag 08 juli 2001 16:09 schreef nantasquad het volgende:
misschien nog een setup proggie voor de mindere tweakers onder ons, contact me ff via mail of icq, wil ik er wel een maken, gewoon een standaard install shield proggie
Wie kan er nou niet met WinZip werken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er toch maar ff een snel gemaakt, is wel 763 Kb geworden :( hier is de link

StatBar 2.01 install file

Mr. B. als je er niet mee eens bent, laat het maar ff weten en dan verwijder ik hem.

edit:

http//:http gaat niet werken als link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken er wel een aantal (mijn pa oa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

waarom heb ik hem al 3 week en hij is PERCIES zo :?

AAARRRRGGGG dit is van 14 februari 2001 |:(
kunnen ze dat NIET verbieden!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-09 20:58
Op zondag 08 juli 2001 16:27 schreef nantasquad het volgende:
ik ken er wel een aantal (mijn pa oa).
Gaat tie StatBar downen ?? Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 16:24 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Wie kan er nou niet met WinZip werken ??
Idd... diegenen die nieteens met WinZip oid kunnen omgaan zijn doorgaans niet de mensen die geïnteresseerd zijn in een programma als StatBar.

Nantasquad > maarre, als je het nodig vindt om er een installertje voor te gebruiken; ik hou je niet tegen... :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik vind het niet nodig, heb ik een installatie gemaakt, zip ik hem ook in, kunnen winzip klungens nog niet instaleren.

het enige handige eraan is de shortcuts en de uninstal optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Laatst online: 11-09 12:57

Tuinhark

Retro

Op zondag 08 juli 2001 16:36 schreef Qorne het volgende:
waarom heb ik hem al 3 week en hij is PERCIES zo :?

AAARRRRGGGG dit is van 14 februari 2001 |:(
kunnen ze dat NIET verbieden!!!!!!
>:) ROTFLOL >:)

Hoe ver ben je Mr. B. ? :)

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 17:34 schreef Tuinhark het volgende:

[..]

>:) ROTFLOL >:)

Hoe ver ben je Mr. B. ? :)

:Y)
Nog niet zo gek ver... heb de afgelopen weken helemaal geen tijd en zin gehad er iets aan te doen. Ik zal deze maand eens verder gaan, want anders komt het er toch niet van (van 30.7 t/m 10.8 ben ik op vakantie :) en 13.8 beginnen m'n hertentamens :( )

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 08:46
Nog ff een comment over de windows kleur, dit is dus niet de windows kleur. Kan je dat ook veranderen. (ben enorm aan het zeiken nu hor) En de naam statbar misschien eruit kunnen laten halen. Kleuren zelf kiezen!

Verder perfect proggie. Koel man...
(ps koei statistieken werken niet goed, ze staan de hele tijd op bl 1 en wu 24)

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 00:57 schreef Genotix het volgende:
Nog ff een comment over de windows kleur, dit is dus niet de windows kleur.
Jawel, het is de Win95/98 kleur. Onder WinME en Win2K is de standaard Windows kleur idd iets anders.
En de naam statbar misschien eruit kunnen laten halen.
Die optie zal in v2.1 zitten.
Kleuren zelf kiezen!
Is (nog) niet mogelijk... het scherm is helemaal opgebouwd uit graphics. Misschien dat ik dat in een toekomstige versie on the fly laat tekenen, maar dat is veel werk om te proggen, dus voorlopig zit dat d'r niet in.
Verder perfect proggie. Koel man...
Tnx :)
(ps koei statistieken werken niet goed, ze staan de hele tijd op bl 1 en wu 24)
Hij haalt z'n info uit de logfile... als de dnet client daar geen nieuwe waardes in wegschrijft (om wat voor reden dan ook) kan ik daar helaas niks aan doen...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Ik heb nu de settings verandert van de log file van de koei. Ik had hem eerst staan op no limit, en nu dus niet meer. Is kijken hoe die daar mee omgaat.

En die kleur, dan win2k zou je die erin kunnen pleuren. Staat zow raar die net iets andere kleur. :) (wat een zeikert ben ik toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 10:49
Je kunt in VB gewoon button face kleur aangeven, &H8000000F, dan heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Op woensdag 14 februari 2001 23:04 schreef Mr. B. het volgende:
Enne, vraag me svp niet of d'r:[list]
• Een CPU temperatuurmeter of....
als je die shared mem gebruikt van MBM5 dan is het echt niet zo moeilijk hoor

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op dinsdag 10 juli 2001 01:13 schreef Pc123 het volgende:
Je kunt in VB gewoon button face kleur aangeven, &H8000000F, dan heb je dat probleem niet.
vb??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

WAAROM WORDT DIT TOPIC STEEDS OMHOOG GEGOOID |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!