Wat een bullshit, Ik ben ook met 5800 hp unbuffed kara/gruul/SSC/TK ingegaan. L2heal
Sure. Het kan. Mensen kunnen best met lage HP kara/gruul/ssc/tk ingaan. Als de boel op farm staat. Op nieuwe fights waarbij mensen AoE dmg krijgen en niet iedereen 100% bekend is met de fight is het gewoon handig om een redelijke hoeveelheid HP unbuffed te hebben, en dan neem ik liever mensen mee die dat doorhebben dat een dode dps'er geen dps doet dan dat ze die laatste paar % extra dmg eruit proberen te persen met alle risico's van dien. Kijken we even naar alle fights waarbij je niet verwaarloosbare random damage neemt.
Karazhan:
- Maiden: Holy fire
- Opera: BBW
- Aran: Van alles
- Illhoof: Sacrifice
- Prince: P3 axes
- Netherspite: Void zones & Netherbreath
ZA:
- Akil'zon: Static charge & lightning cloud
- Jan'Alai: Firebreath & Fire bombs
- Halazzi: Chain lightning & Shocks
Gruul's Lair:
- Gruul: Shatter
SSC:
- Hydross: Water tomb, Add aggro
- Morogrim: Watery grave, murloc aggro, earthquake
- Karathress: Multishot, Searing totem, Water bolt volley, Cataclysm bolt
- Leo: Whirlwind, inner demons
- Vasjh: Multhishot, Static charge, Fork lightning, Spore clouds
TK:
- Al'Ar: Flame patches, Meteor
- Kael: phoenix, flamestrike, Nether beam/vapor
Als deze fights allemaal op farm staan en iedereen weet wat ie moet doen, dan zal het echt worst wezen of er iemand met low stam omvalt, de boss gaat toch wel neer.
Maar als je de fight nog aan het leren bent heb ik liever iemand met een fatsoenlijke hoeveelheid stam zodat als er iemand een fout maakt de healers nog genoeg tijd hebben om te reageren, dan iemand die maar hoopt dat ie nooit geraakt worden door random damage danwel altijd op tijd kan wegrennen.
Dat betekent natuurlijk niet dat je met 12k raid buffed rond hoeft te lopen (zoals 1 van onze mages nog wel eens wil doen), maar 8-9k raid buffed is echt niet te veel om te vragen. Als je je blauwe sockets met 5dmg/6stam danwel de vergelijkbare gem voor jouw class socket ipv voor pure spell dmg te gaan is dit al heel goed te bereiken.
Mensen met lage HP zijn imho mensen die nog in het verleden leven, waarbij je als dps'er toch nooit geraakt werd. Wat die moeten leren is dat je tegenwoordig gewoon flinke klappen kan krijgen, ook als niet-tank, en dat je als dps'er niet de eerste prioriteit bent bij de healers.
[
Voor 14% gewijzigd door
Hmzaniac op 09-01-2008 12:05
]