IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Hoe groot gaat het verschil tussen IE6/7 standards compliance mode en IE8 standards mode eigenlijk worden? Waarom niet gewoon quirksmode aan de ene kant, en IE8 standards mode aan de andere kant? De kans lijkt me groter dat websites die standards-aware ontwikkeld zijn, goed zullen schalen naar IE8.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not Pingu schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:17:
Waarom niet gewoon quirksmode aan de ene kant, en IE8 standards mode aan de andere kant? De kans lijkt me groter dat websites die standards-aware ontwikkeld zijn, goed zullen schalen naar IE8.
Websites die met volgens de standaarden zijn gebouwd en met conditional comments bugs in specifieke IE-versies omzijlen, zullen prima schalen naar IE8.

Maar die websites zijn schaars. Een groot aantal websites is gebouwd op de quirks van IE6 en IE7. Dat los je niet op door ze in quirks mode te gooien, en ook niet door ze in IE8 mode te gooien.

Het web breekt voor IE8, dat is zeker. Maar het web brak in het verleden al voor Opera, Firefox, Safari en Konqueror, en die brengen het er al met al steeds beter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En er is nieuws. Het IE-team heeft besloten om van strategie te wijzigen:
http://blogs.msdn.com/ie/...y-principles-and-ie8.aspx

Wat dit inhoudt in het kort: standaard zal IE 8 op IE 8 standards mode renderen, tenzij er expliciet om wordt gevraagd het op de IE 7-manier te doen. Dit dmv. de welbekende header of meta-tag.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, dat is toch bijna ongelofelijk! Hats off to MS voor het luisteren naar de community. :D

Terug naar de originele controverse: media-codecs in HTML5. Of hebben we alweer wat nieuws gevonden om over te ruziën? ;)

En ppk heeft z'n mening ook zo'n 360 graden omgedraaid zie ik... oh well. :P A List Apart heeft het nieuws blijkbaar nog niet gehoord. Die zijn nog vol lof over de IE7-default switch.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Media codecs in HTML 5... ik heb er m'n twijfels over. Er zijn ook zoveel codecs en videoformaten,
hoe maak je daar ooit een standaard van?

Maargoed, laten we het hier over IE 8 hebben, zeker met MIX08 om de hoek waar IE 8 een groot item is. Ik ben benieuwd. Overigens zijn alle sessies van MIX terug te zien op http://sessions.visitmix.com, maximaal 24 uur nadat de sessie is geweest.

En ondertussen even een TT-fix aangevraagd: IE 8 haalt ACID2 nu dus wel

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 04-03-2008 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze er bij Microsoft al achter zijn dat vrijwel elke HTTP server een last-modified header meestuurt, en dat je zo heel makkelijk alles wat vóór 2008 is gemaakt standaard in IE7 mode kunt laten renderen? Zo breek je geen hele oude websites, maar alleen websites van pas, die dus vaak al redelijk aan moderne standaarden voldoen, en anders nog maar kort geleden zijn bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 02:58:
Oeh, dat is toch bijna ongelofelijk! Hats off to MS voor het luisteren naar de community. :D
Hats off? Als iemand jou dagelijks een trap in de noten geeft, en hij stopt daar op een gegeven moment mee, bedank je hem dan ook? Ikke niet.
En ppk heeft z'n mening ook zo'n 360 graden omgedraaid zie ik... oh well. :P A List Apart heeft het nieuws blijkbaar nog niet gehoord. Die zijn nog vol lof over de IE7-default switch.
360? Weet je het zeker? ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:39:
Zouden ze er bij Microsoft al achter zijn dat vrijwel elke HTTP server een last-modified header meestuurt, en dat je zo heel makkelijk alles wat vóór 2008 is gemaakt standaard in IE7 mode kunt laten renderen? Zo breek je geen hele oude websites, maar alleen websites van pas, die dus vaak al redelijk aan moderne standaarden voldoen, en anders nog maar kort geleden zijn bewerkt?
Ahh alsjeblieft nee. Dit soort "magic tricks" moeten we écht niet aan gaan beginnen. Bovendien, wat schiet je ermee op? Veel dynamische sites sturen de header niet mee, of gebruiken de huidige tijd daarvoor... terwijl de site zelf al in 2005 is ontworpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Fuzzillogic op 04-03-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Interview met de developers van IE8.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo breek je geen hele oude websites, maar alleen websites van pas, die dus vaak al redelijk aan moderne standaarden voldoen, en anders nog maar kort geleden zijn bewerkt?
Het grote probleem daarbij is natuurlijk dat ook antieke sites vaak nog steeds worden bijgewerkt. Dan veroorzaak je volgens mij alleen maar meer "spookproblemen" waarvoor hele teams aan het debuggen slaan voordat de oorzaak is gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Dat klinkt wel heel erg vies. Thank god dat ze dat soort geintjes niet willen flikken...

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38

crisp

Devver

Pixelated

Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 01:03:
En er is nieuws. Het IE-team heeft besloten om van strategie te wijzigen:
http://blogs.msdn.com/ie/...y-principles-and-ie8.aspx

Wat dit inhoudt in het kort: standaard zal IE 8 op IE 8 standards mode renderen, tenzij er expliciet om wordt gevraagd het op de IE 7-manier te doen. Dit dmv. de welbekende header of meta-tag.
Hell just froze over :D

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Geweldig ook hoe deze verandering van standpunt wordt toegeschreven aan de nieuwe Interoperability Principles van Microsoft, en de eerdere foute beslissing aan "some leading web experts".

In de derde alinea wordt er ook meteen gesproken over juridische zaken, wat op zich ook wel gek is op een technisch weblog voor ontwikkelaars. Misschien dat de boetes van de EU Microsoft toch wat voorzichtiger maken?

Verder wachten we nog steeds op de beta die al maanden te laat is en nu pas bij een select groepje te testen is. Want vooralsnog is IE8 net als 3 maanden geleden niks meer dan een hoop beloftes en een screenshot van een smiley.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Zo, dat nieuws doet me goed :) Is het dus eindelijk zover, de grote speler op de markt gaat zich standaard aan de standaard houden. Nu moeten we alleen hopen dat IE8 ook voor alle versies van XP gratis ter beschikking wordt gesteld, het lijkt mij namelijk wel wat voor MS dat ze IE8 voor Vista only houden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CrashOne schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:40:
Zo, dat nieuws doet me goed :) Is het dus eindelijk zover, de grote speler op de markt gaat zich standaard aan de standaard houden. Nu moeten we alleen hopen dat IE8 ook voor alle versies van XP gratis ter beschikking wordt gesteld, het lijkt mij namelijk wel wat voor MS dat ze IE8 voor Vista only houden.
Afbeeldingslocatie: http://www.istartedsomething.com/wp-content/uploads/2008/03/ie8-install.jpg
Want dat ziet er ook zo Aero Glass-achtig uit ;)

Voor zover mij bekend is komt IE 8 uit voor dezelfde platforms als IE 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Nogal ja! _O- Nou kijken of ze het volhouden om bijv. een ie 8.1 en 8.2 uit te brengen die de verschillende bugs zal gaan fixen die er ongetwijfeld nog uit gaan komen, of dat ze gewoon weer keihard wachten tot een IE9 en het als nog verneucken

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hebben ze Acid2 nu eindelijk voor elkaar, kunnen ze zich kan concentreren op Acid3 :+

nieuws: Web Standards Project geeft Acid3-test vrij

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het web toegankelijk te houden, is dit de juiste beslissing.

De reden van de ommezwaai is mijns inziens puur politiek (laten zien hoe standards compatible MS is). Is dat erg? Ja en nee.

Het is niet erg, omdat op korte termijn IE8 waarschijnlijk standards compatible(er) wordt. Op de lange termijn echter, is MS niet overtuigd van het nut van interoperability. Valt de lobby voor interoperability (EU, developers, publieke opinie) weg, dan zijn open standaarden een verloren zaak. :/

Pluim voor de (pragmatisch ingegeven) wijze beslissing van MS. Maar geen reden om de scepsis te laten varen: zonder die scepsis worden we (developers, consument, concurrentie) genadeloos genaaid.

Interessant is de houding van Peter-Paul Koch en A List Apart. Peter-Paul vindt de ommezwaai prima; ALA meldt nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

TeeDee

CQB 241

De keerzijde zit 'm in de eerste alinea:
interpret web content in the most standards compliant way it can
Dus eigenlijk zeggen ze:
Nee, we weten nog niet zeker of we IE8 volledig volgens de standaarden kunnen laten renderen, maar hey, we doen ons best.
Neemt niet weg dat het goed nieuws is, en ik heb het idee dat dit komt door de zeer grote kritiek die men gekregen heeft.

Het is nu dus eigenlijk wachten op de eerste bugs en workarounds voor IE8 standards mode rendering.

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 04-03-2008 12:59 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeeDee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:58:
Het is nu dus eigenlijk wachten op de eerste bugs en workarounds voor IE8 standards mode rendering.
Dat klopt.

Maar de ommezwaai is goed nieuws omdat MS aangeeft vooruit te willen met IE, in plaats van te blijven hangen op IE7 rendering mode.

De problemen zijn niet opgelost, maar er worden fundamentele stappen gezet om het gefragmenteerde web weer bij elkaar te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Waar ik bij IE7 al op hoopte gaan ze nu eindelijk waar maken. Ze lijken het eindelijk door te hebben.

Ik hoop dat IE8 snel gaat uitkomen, maar niet dat ze het afraffelen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Michali schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:46:
Waar ik bij IE7 al op hoopte gaan ze nu eindelijk waar maken. Ze lijken het eindelijk door te hebben.

Ik hoop dat IE8 snel gaat uitkomen, maar niet dat ze het afraffelen.
Mwuh. XHTML-support nog steeds afwezig. CSS2 is ook alweer bijna antiek. Geen SVG-support. DOM lvl3?.. Ze lopen nog steeds achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Fuzzillogic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Mwuh. XHTML-support nog steeds afwezig. CSS2 is ook alweer bijna antiek. Geen SVG-support. DOM lvl3?.. Ze lopen nog steeds achter.
Je hebt nog geen officiële lijst met features gezien, en op hun blog zijn ze vooralsnog erg stil over features. Eerst maar eens afwachten wat ze allemaal op MIX bekendmaken voor je gaat oordelen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05

Sebazzz

3dp

Je zou min of meer kunnen zeggen dat XHTML en SVG bijna niet in gebruik zijn en/of falen door IE. :'(
Had graag gezien dat deze twee talen veel gebruikt zouden worden, o.a vanwege dat ze heel schoon en streng zijn (XML) en natuurlijk ook toegangelijk. Dus... HTML 5 wordt het dan maar.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:00:
[...]
Je hebt nog geen officiële lijst met features gezien, en op hun blog zijn ze vooralsnog erg stil over features. Eerst maar eens afwachten wat ze allemaal op MIX bekendmaken voor je gaat oordelen, lijkt me.
Ik baseer mij op hun track record. 'nuff said :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Maar... welke 'standaard' is die standaard dan? html 5 met css3? html 4.01 met css2.1? Een lekker cocktailtje van beiden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

html 5 en css 3 zijn in principe nog lang geen standaarden, daar wordt nog dagelijks flink aan gesleuteld. Zou nogal onhandig zijn om dat nu opeens te gaan implementeren. Dus 'natuurlijk' gaat het hier over de huidige standaarden (al hoewel zelfs CSS 2.1 nog geen standaard is).

Ik ben benieuwd wat Microsoft er allemaal van maakt. Die ommezwaai zal waarschijnlijk vooral een politieke ommezwaai zijn: het is voor Micosoft in ieder geval niet al te handig om nu misbruik te maken van monopolieposities. Maar de vooral negatieve input van webdevelopers zal ook vast een beetje geholpen hebben.

Nu maar hopen dat bedrijven (en consumenten trouwens ook in veel gevallen) uiteindelijk IE8 met iets meer warmte ontvangen dan bij IE7 op het moment het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door Toolskyn op 04-03-2008 20:32 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op Microsoft.com is een pagina opgedoken getiteld Internet Explorer 8 Readiness Toolkit, waar ook downloadlinks te vinden zijn (die op dit moment nog niet werken, maar later wel wanneer MIX08 verder gaat).

Er is ook een lijst met features enzo, en een pagina voor developers.

[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Na het stuk over "Activities" aandachtig te hebben gelezen kan ik er met mijn hoofd niet bij wat de meerwaarde van deze feature is tegenover een simpele link waarbij parameters worden meegegeven in de URI, desnoods open je hem zelf in een pop-up window als dat nodig is, dat werkt ook nog eens in alle browsers en doet precies hetzelfde.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Het lijkt me niet dat die activities specifiek per website zijn. Je kunt deze overal gebruiken. Dit als een linkje in een pagina weergeven lijkt me niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat het met activities mogelijk wordt om bijvoorbeeld adressen automatisch te laten herkennen, en dan een kaart o.i.d. te tonen...

Wat Michali zegt.

Overigens hebben ze zoiets eerder geprobeerd, toen onder de naam 'smart tags' in IE 6 ten tijde van de WinXP-development. Toen is die functie uiteindelijk geschrapt...

Trouwens, over iets minder dan een uurtje (9.30 PST, 18.30 CET) begint de keynote van MIX08, met Ray Ozzie en Scott Guthrie. De keynote wordt live uitgezonden, LiveSide heeft een pagina met links en je kunt eventueel vragen stellen aan Kip Kniskern.

MIX op LiveSide

Keynote: 750 | 300 | 100 kbps.

[ Voor 88% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Dat is weer een lekkere hoop proprietary crap wat ze bedacht hebben. hiep hoi.

Ik vraag me af wat voor features van CSS3 ze allemaal geimplementeerd hebben. Ze lijken toch wel aardig op de goeie weg zo moet ik zeggen _O_ Als dit ook waarmaakt wat ze beloven dan hoop ik dat ie6 en ie7 heel snel een pijnlijke dood sterven.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
SchizoDuckie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:11:

Ik vraag me af wat voor features van CSS3 ze allemaal geimplementeerd hebben.
Uit de pdf:
In regards to CSS3, the following two features are implemented at the time of publishing:
  • Box-sizing Property
  • Vertical Text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SchizoDuckie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:11:
Het wordt gewoon allemaal onder een CC-license uitgebracht, dus andere browsers kunnen het ook snel implementeren. (Ik zit de keynote van MIX08 te kijken, de beta van IE wordt na de keynote beschikbaar gesteld)
Ik vraag me af wat voor features van CSS3 ze allemaal geimplementeerd hebben. Ze lijken toch wel aardig op de goeie weg zo moet ik zeggen _O_ Als dit ook waarmaakt wat ze beloven dan hoop ik dat ie6 en ie7 heel snel een pijnlijke dood sterven.
Op de goede weg zijn ze zeker, hopelijk blijven ze dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:24:
(Ik zit de keynote van MIX08 te kijken, de beta van IE wordt na de keynote beschikbaar gesteld)
Hmz, ik ben zeer benieuwd naar de eerste reviews van mensen als Anne van Kesteren, Ian Hickson en onze crisp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:01:
Ik denk dat het met activities mogelijk wordt om bijvoorbeeld adressen automatisch te laten herkennen, en dan een kaart o.i.d. te tonen...

Wat Michali zegt.

Overigens hebben ze zoiets eerder geprobeerd, toen onder de naam 'smart tags' in IE 6 ten tijde van de WinXP-development. Toen is die functie uiteindelijk geschrapt...
Nee, je moet dus eerst zelf een stuk tekst herkennen als zijnde een adres, dat selecteren en e juiste activity kiezen. Het is dus anders dan ik eerst begreep, het is dus eigenlijk niks meer dan een heel erg beperkte en specifieke browser-extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Johnny schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:37:
[...]

Nee, je moet dus eerst zelf een stuk tekst herkennen als zijnde een adres, dat selecteren en e juiste activity kiezen. Het is dus anders dan ik eerst begreep, het is dus eigenlijk niks meer dan een heel erg beperkte en specifieke browser-extensie.
Ja, dat had ik dus verkeerd begrepen. My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:24:
[...]
Het wordt gewoon allemaal onder een CC-license uitgebracht, dus andere browsers kunnen het ook snel implementeren. (Ik zit de keynote van MIX08 te kijken, de beta van IE wordt na de keynote beschikbaar gesteld)

[...]
Op de goede weg zijn ze zeker, hopelijk blijven ze dat...
Ja ze zijn op weg als een kreupele oma met 1 been en een rollator met lekke banden door 30cm sneeuw bergopwaards in het donker met tegenwind.

Ze doen alsof CSS2.1 een "nieuwe" spec is, die nu net in RC-stadium verkeert. En die 2 regels CSS3-support maken mij ook niet warm. Verder zie ik nog niets over DOM lvl1 support, laat staan nieuwere versies. SVG-support kunnen we natuurlijk helemaal vergeten, want sjaa dat zou teveel concurreren met silverlight.

En ondertussen steken ze wel tijd in nieuwe crap zoals WebSlices, waar de W3C al jaren Atom voor heeft. Het aantal XPS-downloads vs PDF-downloads van de whitepapers toont ook mooi aan hoe men over de nieuwere MS-fratsen denkt: stick them where the sun doesn't shine.

Het ergste nog vind ik dat het er alle schijn van heeft dat ze alweer die antieke trident-engine aan het oplappen zijn. Euthanaseer dat ding nou eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De beta is zojuist online gezet:
http://www.microsoft.com/...ie8/readiness/Install.htm

edit: nog niet op alle servers. Ik krijg soms een downloadpagina, soms een 404. Blijven proberen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Goed nieuws, maar ik blijf sceptisch. Allereerst is "interoperabiliteit" nu ineens hot, dus waaien ze met deze wind mee. Dat wil niet zeggen dat die wind morgen weer een andere kant op kan staan.

Verder blijft de hele gang van zaken rond de X-UA-Compatible header niet echt een voorbeeld van een "open" werkwijze, dus dat ze nu toevallig een keer niet precies het tegenovergestelde doen, wil nog niet zeggen dat ze in de principes geloven.

Verder vind ik het ronduit stuitend dat mensen die worden gezien als "goeroe's", zich ooit achter deze onzin hebben geschaard. Argumenten als "zo erg is het toch niet" onderschrijven dan des te meer dat je niets begrepen hebt van die standaarden die je claimt te omarmen. En zeker de mensen die door Microsoft benadert zijn om mee te denken over deze oplossing zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen, in plaats van te pronken met de primeur rond deze "ontwikkeling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ben hem aan het installeren nu, ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:59
Draait ie naast IE7 of installeerd hij hem er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Windows vista 64bits is heel erg moeilijk aan te komen, maar het is mij gelukt.. Duurde alleen wel lang voordat ik eindelijk een werkende link kreeg.
Ik heb de .exe opgeslagen, dus mocht iemand hem willen laat het dan even weten.
Kan je hem met 80kbytes/s downloaden, maar het is tenminste iets =)

edit: vaag, ik krijg hem niet geinstalleerd op Windows Vista SP1 RC2.

"This installation does not support your operating system's current Service Pack version"

Ik gooi die serviec pack er maar weer even af...

[ Voor 26% gewijzigd door ChessSpider op 05-03-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heb hem te pakken en geinstalleerd. Belachelijk dat je voor een browser moet rebooten, maargoed.
Hij doet het denk ik niet goed bij mij.
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/1686/acidie8uf7.png
( http://img111.imageshack.us/my.php?image=acidie8uf7.png )

Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/2650/acid2fx3pw3.png
( http://img158.imageshack.us/my.php?image=acid2fx3pw3.png )

Qua geheugengebruik ontloopt IE8 en Firefox 3 elkaar niet veel:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6597/memoryfh3.png
( http://img252.imageshack.us/my.php?image=memoryfh3.png )
IE heeft geen Add-Ons, Firefox heeft Adblock Plus, BugMeNot, DOM Inspector, en User Agent Switcher geinstalleerd.

Besturingssysteem is Windows XP Home Edition met SP2 en de laatste updates.

Hoe gebruiksonvriendelijk en bloated kan je de interface van een browser maken? :X

[ Voor 39% gewijzigd door Sebazzz op 05-03-2008 20:37 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
ACID2 gaat hier helemaal goed.

Ik heb hem ook geprobeerd op een AJAX app met een javascript gedreven GUI, en die werkt echt veel beter dan in IE7. Ik heb hem vooral ontwikkeld voor Firefox en Opera, en IE nog gelaten voor wat het was, maar IE8 komt nu ook behoorlijk in de buurt.

Er zitten nog wat vreemde bugjes in, maar die zullen er wel uitgehaald worden. Het is nog de eerste beta, dus veel zorgen maak ik me daar niet over.

Met ACID3 lijk ik op de 17 uit te komen trouwens. Niet al te best nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste bevindingen: Acid 2 doet het perfect, Acid 3 scoort 17/100, sIFR doet het vaak niet, er is een "emulate IE7" knop, textarea's hebben problemen met de cursorpositie, TinyMCE is stuk, over het algemeen hebben veel sites grafische foutjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaise op 05-03-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
'Activities' is zo te zien wel de ideale manier om je Windows Live diensten erdoor te drukken (3 links in het contextmenu...)

Veel CSS2 bugs in IE7 die ik zo weet zijn gefixt, maar niet allemaal (ook niet na het wijzigen van het doctype naar html5). Dat lijkt er op te wijzen dat het geen compleet nieuwe engine is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg irritant dat het nog niet werkt met sp1 rc1(of2, weet niet eigenlijk). Hoop dat dat snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heb hem ook zojuist geïnstalleerd... live.com is al stuk. Leuk, da's mijn homepage, moet ik die in IE7-mode gaan benaderen. Niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Blaise schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:58:
Eerste bevindingen: Acid 2 doet het perfect, Acid 3 scoort 17/100, sIFR doet het niet, er is een "emulate IE7" knop, textarea's hebben problemen met de cursorpositie, TinyMCE is stuk, veel sites hebben kleine grafische foutjes.
zelfde conclusie, sIFR doet het prima op een van mijn sites.

ik ervaar wat overflow problemen, hij laat wel een scrollbalk zien :(

verder vind ik het kut, mijn eigen site die rendert fucked up, in IE6, 7, FF1.5, FF2, en opera gaat het allemaal prima.

De problemen lijken veel op de problemen die ik met IE6 had, maar mn IE stylesheet pakt ie niet in IE8 :(

Nouja, het is een beta. Lets see and wait.

//edit

onclick probleem. :X

[ Voor 24% gewijzigd door happyguppy op 05-03-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goed, screenshotjestijd:

IE 8 beta 1
IE 8 - welkomIE 8 - searchprovider kiezenIE 8 - activities kiezen
IE 8 - safety filterIE 8 - welkomstpagina + eigen homepage (live.com)Live.com is broken
ACID2 in IE7-modeACID2 in IE8-mode

Zoals je ziet rendert ACID2 niet helemaal goed. In IE8-mode werkt mijn homepage (live.com, da's geen MS-spam dus) niet :(

[ Voor 42% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:27:
Goed, screenshotjestijd:

IE 8 beta 1
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Zoals je ziet rendert ACID2 niet helemaal goed. In IE8-mode werkt mijn homepage (live.com, da's geen MS-spam dus) niet :(
je hebt de verkeerde pagina voor de acid2 test.. er zijn er 2, de ene rendert wel goed en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
O... ok. Leuk :+

Even opnieuw proberen dan...

Edit: die andere pagina laadt hier niet. Voor mijn gevoel is IE wel sneller met pagina's renderen...

[ Voor 102% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
JanDM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:18:
[...]

bladiebla css3

Uit de pdf:

[...]
ik heb ze net getest, ze werken niet.

[ Voor 4% gewijzigd door happyguppy op 05-03-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:29:
O... ok. Leuk :+

Even opnieuw proberen dan...

Edit: die andere pagina laadt hier niet. Voor mijn gevoel is IE wel sneller met pagina's renderen...
site is idd down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ik blijf 'm wel gebruiken, maar voorlopig nog wel in IE 7 mode. De snelle rendering bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
w00t, ik heb een werkende test case voor een bug:

http://www.sarris.nl/IE8-overflow-property-change.html

Wat gaat er fout? Als je scrollt en dan het mouseover event triggert, die de class van de body in dit geval aanpast, dan gaat de scroll top terug naar 0.

Blijkbaar schiet hij terug naar de begin positie, bij elementen met een overflow waarin gescrolled is, als de class wordt gewijzigd.

Bij een bestaande class gebeurt dit ook. Als ik de onmousemove event op de DIV zelf zet ook.

Gaat dit bij jullie ook fout?

Ik ga nog even een paar alternatieven proberen, kijken hoe hij dan reageert.

edit:

Even de bestandsnaam gewijzigd. Die klopte niet meer.

Edit 2:
Type event lijkt niet van belang: mousemove, mouseout, click, keypress -> allemaal hetzelfde effect.

Ik heb even getest met meerdere DIV elementen. Dan worden allen gereset als het event op een gezamelijke parent gedefinieerd is. Als het event op het element zelf gedefinieerd is, dan wordt deze alleen gereset.

[ Voor 24% gewijzigd door Michali op 05-03-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kan 'm bevestigen, maar alleen in IE 8-mode.

In IE 7-mode flikkert de scrollbar even maar blijft de scrolltop wel gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
check deze site die ik gemaakt heb:

www.sybvanderploeg.nl

de accordeon in het rechter menu is compleet fucked :P

verder doet de site het wel aardig, zoals eerder gezegd werkt de tinymce editor niet meer, en de onclick die op het logo zit werkt niet meer.

http://www.sybvanderploeg.nl/index.php/leden/mijnsyb/milo

check die ook eens, en ga eens met je muis over de agenda items :P

leuke hover hoor :P

nog weer wat:

http://www.sybvanderploeg.nl/index.php/contact/

in elke text-area komen nu standaard scrollbars! ook handig :P

en nog wat:

kijk op dezelfde site eens naar de footer en hou een linkje ingedrukt :P

[ Voor 42% gewijzigd door happyguppy op 05-03-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

* TeeDee gaat de beta morgen er maar eens op zetten. Werkgerelateerd heb ik er een reden voor... privé niet :D

Wat betreft Trident: afaik is het inderdaad een opgelapte/gehackte Trident. Bestaande bugs eruit halen en nieuwe CSS tricks. (nieuw as in: 2.x eindelijk supporten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Het is in ieder geval nog de oude vertrouwde Trident, de hasLayout property is nog in volle glorie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
hahaha, dit is te mooi.
Op mijn fotoalbum website ( .. ), als ik daar naar een album ga met veel foto's crashed Internet Explorer.
Hij blijft hangen op 100% cpu gebruik, en de foto's worden horizontaal uitgelijnd ipv in rijtjes per twee.
Verder weet ik niet wat er fout gaat, want de browser word onbruikbaar. Behalve veel plaatjes, een beetje javascript om de popups te openen en CSS zit er niks in.

Maar het mooie komt nog.. Als ik iexplore.exe afsluit via taakbeheer, dan opent hij *automatisch* zichzelf weer opnieuw, en recovered hij weer de website waardoor hij gecrashed is!
Ik weet nog even niet hoe ik kan zorgen dat hij die website niet meteen laad bij het opstarten.. Plaats nu het bericht via firefox..

Ik denk dat ik nog even bij de IE7 rendering mode houd, want IE8 is nog iets te beta voor mij.

edit: Op ESC blijven drukken terwijl hij de tab aan het laden is doet de truuk :+

edit @ hieronder:
2 internet explorers, eentje met 4 tabs eentje met 3 tabs.
4 iexplore.exe in taakbeheer.

[ Voor 12% gewijzigd door ChessSpider op 05-03-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien is het je opgevallen, misschien niet. Maar iedere tab draait nu in een eigen iexplore.exe-proces, als je er eentje omschopt meldt IE dat ook en recovert hij de tab.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IK8dOxQT3MDsEwft8DopLPgk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nou ik heb de naam weer gewijzigd. :P Blijkt dat de className er niets mee te maken had.

Als een willekeurige property van een element gewijzigd wordt (zelfs een niet bestaande property die de waarde null krijgt, zoals in het voorbeeld), dan worden de scrollTop van het element zelf en alle descendants gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gerbenvandijk schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:34:
[...]

ik heb ze net getest, ze werken niet.
In ieder geval supporten ze nauwelijks nieuwe selectors. Slechts één meer dan IE7 (http://www.css3.info/selectors-test/test.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Victor schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:04:
Het is in ieder geval nog de oude vertrouwde Trident, de hasLayout property is nog in volle glorie aanwezig.
Dat belooft dan niet veel goeds. Blijkbaar is de Acid2-compliance dan ook niet meer geweest dan gericht pleister-werk ipv een algehele move naar standards-compliance. Sommigen noemen dat ook wel 'boerenbedrog'...

Ik laat deze uitspraak nog even onder voorbehoud totdat ik zelf heb kunnen testen, maar de berichten hier stemmen me nog niet erg hoopvol.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Voor iedereen die actief wil meewerken. Er is een Webpage Problem Report Tool:

http://www.microsoft.com/...319a69f70d&displaylang=en

Geen idee of je hiervoor geregistreerd moet zijn bij dat Connect gedoe (heb ik wel gedaan overigens). Maar als je graag wil bijdragen, dan kan dat zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Leuk T-shirt trouwens, wat die Dean Hachamovitz aanhad:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w3kRlMS8OJQVyHnpyMwhc106/full.jpg

Voor mensen die willen, de hele keynote is terug te kijken op http://wm.istreamplanet.c..._microsoft_mix_080305.asx :)

IE 8 is aan de beurt vanaf 27:20.

Die gast doet me aan BillG denken trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 05-03-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Ben er achter gekomen waarom de foto's in 1 grote lijn uitlijnde.. Ik deed twee   tussen de image tags, en blijkbaar is het in IE8 dus zo dat hij de image tags dan ook als non-breaking ziet; en van die plaatjes dus een heel groot plaatje maakt.
Ik denk dat ik het maar op de goede manier op ga lossen, en een margin ga geven aan de plaatjes.
Weet iemand of bovenstaande is zoals het hoort? In firefox beta 3 doet hij dat niet.

Het scrollen door vele plaatjes doet hij trouwens wel een stuk slechter dan zijn voorganger ie7. Ook als ik hier aan het typen ben, schiet om de 1 of andere vage reden het processor gebruik omhoog naar 100%... Voor gasten die het niet perse nodig hebben, raad ik aan om nog even te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:33:
[...]

Dat belooft dan niet veel goeds. Blijkbaar is de Acid2-compliance dan ook niet meer geweest dan gericht pleister-werk ipv een algehele move naar standards-compliance. Sommigen noemen dat ook wel 'boerenbedrog'...

Ik laat deze uitspraak nog even onder voorbehoud totdat ik zelf heb kunnen testen, maar de berichten hier stemmen me nog niet erg hoopvol.
Ik heb er al naar gevraagd op het IE blog, ben benieuwd of ze ingaan op het gebruik van hasLayout in IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ik heb me ook maar even aangemeld op Connect. Ze volgen een nieuwe procedure om feedback en bugs in te dienen omdat ze het destijds bij IE 7 niet meer konden bijbenen.

Op https://connect.microsoft.com/IE kun je de database met bugs inzien, maar je kunt niet zelf submitten. Je kunt andere bugs steunen en ze zo een hogere prioriteit geven. Als je zelf een bug tegenkomt, dan kun je die op de IE Beta nieuwsgroep indienen, waar hij zal worden bekeken door een lid van het Technical Beta program, als die de bug kan verifiëren zal hij hem insturen.
If you want to request being added to the IE Technical Beta, you can send email to: IESO@microsoft.com, Subject: Apply for IE Tech Beta, and tell us why you are a great beta tester. There is a limit to the number of people we will add, so if you don’t make it in, please follow our guidelines above when you encounter issues.
Verder staat CEIP (Customer Experience Improvement Program) aan, waardoor anonieme statistieken over gebruik en crashes worden verzonden.Als laatste kan er nog een tool worden gedownload om problemen met webpagina's mee te rapporteren.

Bron: IEblog

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o582XTkMkfyMW47W38CxmIun/full.jpg

En ik ga een T-shirt bestellen met dit erop:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OXXXCnNHSXyRMtzhaq1913LG/thumb.png

[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 06-03-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

ChessSpider schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:59:
Ben er achter gekomen waarom de foto's in 1 grote lijn uitlijnde.. Ik deed twee   tussen de image tags, en blijkbaar is het in IE8 dus zo dat hij de image tags dan ook als non-breaking ziet; en van die plaatjes dus een heel groot plaatje maakt.
Ik denk dat ik het maar op de goede manier op ga lossen, en een margin ga geven aan de plaatjes.
Weet iemand of bovenstaande is zoals het hoort? In firefox beta 3 doet hij dat niet.
Ik denk dat het heel erg voorbarig is om nu al om de bugs van een beta-versie heen te gaan werken. Er is een redelijke kans dat ze namelijk worden opgelost.
Het scrollen door vele plaatjes doet hij trouwens wel een stuk slechter dan zijn voorganger ie7. Ook als ik hier aan het typen ben, schiet om de 1 of andere vage reden het processor gebruik omhoog naar 100%... Voor gasten die het niet perse nodig hebben, raad ik aan om nog even te wachten..
Het is een beta-versie! Dat betekent dat je hem gebruikt om de browser zelf mee te testen, hij is niet bedoeld om als standaardbrowser te worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de mensen die IE8-beta in IE7-mode gaan gebruiken. Dat slaat echt nergens op: je meldt je aan als tester om vervolgens niet te testen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga toch eerst mijn eigen testcases eens doorlopen, als blijkt dat bijvoorbeeld z-index en inherit nog niet gefixed zijn dan zou ik me toch echt schamen als ik in een 'eight' t-shirt zou moeten rondlopen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Johnny schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
[...]
Het is een beta-versie! Dat betekent dat je hem gebruikt om de browser zelf mee te testen, hij is niet bedoeld om als standaardbrowser te worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de mensen die IE8-beta in IE7-mode gaan gebruiken. Dat slaat echt nergens op: je meldt je aan als tester om vervolgens niet te testen. 8)7
Ik ga precies dat doen. Volgens mij rendert IE 8 sneller in IE7-mode dan IE 7 zelf, reden genoeg voor mij :+

En soms laat ik 'm ook wel eens in IE8-mode renderen hoor :)
crisp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
Ik ga toch eerst mijn eigen testcases eens doorlopen, als blijkt dat bijvoorbeeld z-index en inherit nog niet gefixed zijn dan zou ik me toch echt schamen als ik in een 'eight' t-shirt zou moeten rondlopen :P
xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Johnny schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
[...]

Ik denk dat het heel erg voorbarig is om nu al om de bugs van een beta-versie heen te gaan werken. Er is een redelijke kans dat ze namelijk worden opgelost.

[...]

Ach, misschien ben ik wel iets te gewendgeraakt aan de web 2.0 beta's a la google en firefox. Daar hebben ze wel tenminste de moeite genomen een product te leveren dat zo goed als af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

ChessSpider schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:23:
[...]

Ach, misschien ben ik wel iets te gewendgeraakt aan de web 2.0 beta's a la google en firefox. Daar hebben ze wel tenminste de moeite genomen een product te leveren dat zo goed als af is.
True, Firefox 3 is hier nog nooit gecrasht :o en ik gebruik hem al een hele tijd. Hij is hardstikke snel en doet zijn werk goed. (beta 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Kan ik deze beta gewoon installeren zonder dat mijn systeem in de war raakt van al die IE versies? Heb al IE6 standaard draaien, IE7 standalone en nu wil ik IE8 erbij. Kan dat?

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ben er benieuwd naar IE8, maar wacht nog even met installeren, ben blij dat ik eindelijk IE7 en IE6 naast elkaar heb. Snap nog steeds niet waarom MS geen standalone versies uitgeeft, want via een VM werkt natuurlijk niet.

Collega heeft IE8 wel geinstalleerd overgens, en er blijken toch wel wat websites stuk te gaan. Volgende week nog eens verder testen, hoop dat het aan "beta 1" ligt. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
JankY schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:44:
Kan ik deze beta gewoon installeren zonder dat mijn systeem in de war raakt van al die IE versies? Heb al IE6 standaard draaien, IE7 standalone en nu wil ik IE8 erbij. Kan dat?
Volgens mij kan dat niet, maar IE8 kan wel IE7 emuleren. Misschien IE6 ook standalone gaan draaien?
Sebazzz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:02:
[...]
True, Firefox 3 is hier nog nooit gecrasht :o en ik gebruik hem al een hele tijd. Hij is hardstikke snel en doet zijn werk goed. (beta 3)
offtopic:
Beta 4 zal nog een stuk sneller zijn, vooral qua JS-performance. Eindelijk op Opera/Safari niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, dit is wel sneu in IE8beta: http://maps.google.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Totaal fucked up? Lijkt me weer in hetzelfde straatje vallen 'verwacht niet dat het werkt omdat het beta is' :)
offtopic:
Kan geen IE8 installeren (en heb er geen behoefte aan), maar ben toch wel benieuwd naar de ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
hoe kan het zijn dat deze beta zoveel pagina's verkeerd laat zien?

ik neem aan dat het wel beter gaat als de final uit is, maar toch..

ik geloof dat je wel een speciale tag kan invoegen om IE te dwingen IE7 mode te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Iets met transparency en pngs enzo. Hoe is dit met IE8?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Ruudjah schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:52:
ie8 ondersteund de ie6 methode van png renderen (via filter) niet, wel standaard via backgrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ruudjah schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:52:
Op de MSDN blog werd gevraagd hoe het zat, en toen was het antwoord "dat het al in IE7 gefixed was". Helaas zaten er nogal wat bugs in, bijvoorbeeld een transparante png in een element met een transparantie. Het triggert dan gewoon de bugs uit IE6 8)7

Denk dus niet dat het nu al gefixed is. Met de huidige "transparante" (haha) bugtracking moet het vast wel aan bod komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

ChessSpider schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:23:
[...]
Iedere softwareleverancier heeft zijn eigen ontwikkelproces, en het woord "beta" kan dus veel verschillende betekenissen hebben. Google heeft het idee achter "beta" compleet verkracht door meer dan een jaar lang een maildienst aan te bieden die al helemaal af was maar het onder de naam "beta" deed om verantwoordelijkheid te omzeilen.

Firefox is een open source product, voor de beta's kan je dus ook al nightly builds downloaden die ook de naam "minefield" hebben omdat ze verre van stabiel zijn. De beta's zijn de laatste versies voor de release candidates.

Bij Microsoft is en beta de eerste en vaak ook de laatste versie die door testers buiten het bedrijf kan worden gebruikt voordat de final uitkomt. Hier is vaak de datum waarop het product uitkomt belangrijker dan de kwaliteit er van. De beta moest er bij MIX08 zijn, net zoals IE7 voor Windows Vista klaar moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:33:
[...]
Totaal fucked up? Lijkt me weer in hetzelfde straatje vallen 'verwacht niet dat het werkt omdat het beta is' :)
offtopic:
Kan geen IE8 installeren (en heb er geen behoefte aan), maar ben toch wel benieuwd naar de ontwikkelingen
jups, heb alleen IE8 er weer af omdat het doodleuk over IE7 installeerde 8)7 (voor een beta had ik dat niet verwacht eigenlijk)

Maar het leek erop alsof css overflow goed stuk was. Kaart lag buiten de container, zoom slider en andere controls werden niet goed "geclipped". Rommeltje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Is men er al op gekomen om even een CTRL-F5 te doen bij mogelijke problemen?

Ik had eerst een site bezocht in IE7. Vervolgens IE8 erop gezet, dezelfde site bekeken (in IE8 mode) en alles was b0rked. Een CTRL-F5 deed wonderen (in dit specifieke geval). Maar inderdaad, maps.google.com is echt een drama.

[ Voor 9% gewijzigd door TeeDee op 06-03-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het op een vm aan het zetten:
http://www.microsoft.com/...F&displaylang=en#filelist

edit:
http://www.rikkertkoppes.com/troep/gmapsIE8.jpg

(beetje fors, en geen img resize tooltje op m'n vm)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Toch stom dat ze XP niet even wat kleiner maken met nLite oid. Heb thuis een XP ISO van 210 mb _O_ Install is ook maar 450 mb ofzo. Kunnen ze toch aardig wat bandwidth mee besparen. En als je zo'n ding download wil je het toch alleen gebruiken voor IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:04
Good Fella schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:11:
[...]

Toch stom dat ze XP niet even wat kleiner maken met nLite oid. Heb thuis een XP ISO van 210 mb _O_ Install is ook maar 450 mb ofzo. Kunnen ze toch aardig wat bandwidth mee besparen. En als je zo'n ding download wil je het toch alleen gebruiken voor IE?
Nu ben je gewoon aan het zeuren om het zeuren. Die VirtualPC image is een install van 438MB. Dus kleiner dan jouw install.

Overigens kan je er ook gewoon alles mee, zoals Firefox beta's installeren ofzo mocht je dat willen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de emulate IE7 switch zorgt ervoor dat je de browser moet herstarten, echter:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/IE8devbarMode.jpg

werkt instantaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
JanDM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:28:
Hmz, ik ben zeer benieuwd naar de eerste reviews van mensen als Anne van Kesteren, Ian Hickson en onze crisp :p
Hier al een paar kritiekpunten van Anne: IE8: The Bad

Enerzijds claimen ze standards-compliant te werk te gaan, anderzijds pompen ze even hard hun proprietary crap erin, waarbij ze het W3C totaal negeren. Moeten ze vooral mee doorgaan, zitten we over 5 jaar weer met het probleem "We willen nu echt volgens de standaarden werken, maar we kunnen niet want dan breekt het web" :/

Het IE-team komt zo echt niet oprecht over.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 06-03-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat had ik eigenlijk niet eens meer verwacht; dat ze nieuwe troep erin gingen bouwen. Naïef misschien, maar ik dacht echt dat ze er gewoon moeite mee hadden om Trident zo te repareren dat het de standaarden aankon. Maar blijkbaar hebben ze genoeg tijd over om de engine aan de andere kant weer helemaal te vernielen.

Ik zou zeggen, implementeer eerst eens wat leuke draft-standaard-dingetjes zoals <canvas>, <video>. <audio>. Flashy graphics, video en audio die out of the box in elke browser werken... dat klinkt toch een stuk leuker dan "onze eigen XDR, onze eigen DOM, onze HTML 5 interpretatie"?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ramon schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:16:
[...]

Nu ben je gewoon aan het zeuren om het zeuren. Die VirtualPC image is een install van 438MB. Dus kleiner dan jouw install.

Overigens kan je er ook gewoon alles mee, zoals Firefox beta's installeren ofzo mocht je dat willen.
Mijn excuses, daar had ik even niet aan gedacht.
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:42:
de emulate IE7 switch zorgt ervoor dat je de browser moet herstarten, echter:
[afbeelding]

werkt instantaan
Handige tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check system requirements Expand All
Computer/Processor
Operating System
Windows Vista x64 and x86
Windows Vista Service Pack 1 (SP1) x64 and x86

-> en vervolgens niet werken met SP1 <<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier IE 8 op Vista SP1 RTM draaien, geen centje pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:39:
Check system requirements Expand All
Computer/Processor
Operating System
Windows Vista x64 and x86
Windows Vista Service Pack 1 (SP1) x64 and x86

-> en vervolgens niet werken met SP1 <<
Met RC's werkt hij iig niet. Ik heb mijn Service Pack rc al verwijdert voor dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:02:
Ik heb hier IE 8 op Vista SP1 RTM draaien, geen centje pijn :)
maar hier werkt dat helaas niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Weet je zeker dat je de final draait van SP1, en geen RC ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ai, ik draai een RC, waar is de final te verkrijgen? :p of is dat nog besloten?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geen offtopic geblaat, geen Microsoft bashing maar gewoon normaal onderbouwd discussieren over de ontwikkeling van IE8 :)

En nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om support op IE8 zelf, maar om de webdevelopment aspecten van IE8.

Eventueel discussies over het standalone draaien (mits dat inmiddels mogelijk is) laten we toe, maar kom je er niet uit, kom dan ook niet hier klagen :)