Toon posts:

[XP] Service Pack 3 (discussie)

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 96.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:46:
Ergens toch wel opmerkelijk dat er geen performance verbeteringen zijn met SP3. Ik zou bijvoorbeeld wel verwachten dat ze SP3 wel met bv een nieuwe compiler hebben gebuild tov. SP2 en zeker XP RTM. Nu doet dat geen wonderen, maar over het algemeen zie je daar toch performance-verbeteringen, zeker op nieuwe architecturen (Phenom).
Ik denk dat de performance van de C/C++ compilers bij MS al heel lang op een hoog niveau is.
Daar zal bovendien tijdens een Windows product levencyclus weinig aan veranderd worden zeker niet in een update release waarbij afhanklijk van je configuratie bepaalde onderdelen worden vervangen. Je loopt dan alleen maar extra kans dat je onvoorspelbare fouten introduceert zelfs in updates die al eerder zijn en nu in het servicepack zijn samengevoegd.

Ik heb de informatie over de niet geweldige performance van XP SP3 alleen even gemeld omdat de Start post van deze thread nog steeds claimed dat er 10% snelheidswinst gehaald kan worden terwijl snelheidswinsten eerder miniem of zelfs volledig afwezig zullen zijn en terwijl een flink aantal games mogelijk zelfs slechter zullen presteren op XP SP3 dan op een gepatchte XP SP2. Iets wat voor tweakers toch vaak wel heel relevant is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:43
http://www.mo.dds.nl/sp3_melding.png

Ik krijg deze melding als ik SP3 wil installeren. Ik wil deze SP3 installeren over de SP3 RTM (build 3312) die ik al eerder geinstalleerd heb

en (helaas)

de uninstall files zijn weg (ik denk dat ik wat al te makkelijk ben omgegaan met ccleaner).

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Edit: verkeerde versie gedownload. Moet niet de checked build hebben natuurlijk.

@ zsub: Wat ben jij grappig - tjonge - nou nou

[Voor 34% gewijzigd door MOmax op 07-05-2008 10:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-12 21:49
format c:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-09 09:54
ahum leuke waarschuwing voor eht posten, maar auto update gaf hem gister.

Alleen liep hij bij mij de eerste keer vast halverwege herstelpunt maken.
Maar sinds dien loopt het updaten telkens vast op het punt van klikken op de "Volgende" om zelfs maar te beginnen met het maken van een herstel punt.

Harde schijf pas 50% vol. 2gb ram, P4 3.60ghz XP Pro

Ik heb firewal en scanners uitgezet en alle andere progamma's die draaide
na een uur wachten krijg ik een blauw scherm (vergeten reboot uit te zetten) en na de reboot werdt mijn hardeschijf niet gevonden. reset en toen gewoon wel weer.
Systeem logboeken geven niets fouts aan.
iemand een idee wat er fout gaat?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-12 12:10
Ik heb hier een xp geinstalleerd;

sp0 RTM als source disk, sp3 toegevoegd, ie7 en wmp11 toegevoegd.. werkt pefect :)
http://img212.imageshack.us/img212/621/onlyusenewestspmq1cg7.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xan|IA2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2008
posttoast schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Wat is het verschil dan? Uiteindelijk rollen dezelfde files eruit als het goed is, of je nou opnieuw compiled of een slipstream doet (waarbij oude files vervangen worden door nieuwe).
..en er een zooi oude files achter blijven? > ik weet dat verder ook niet

maar heb wel het idee dat je een 'schonere' installatie hebt daarmee.. als ik de berichten zo lees

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:32:
[...]
Slipstreamen van SP3 kan je het beste doen met Windows XP RTM (uit 2001).
[...]
Klinkt misschien een beetje paranoia maar ik heb een ooit al eens geslipstreamde XP SP2 CD geslipstreamd naar SP3. Deze werkt perfect op het 1e gezicht. Zou het op de één of andere manier toch misschien beter zijn om de RTM als basis te nemen of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-12 12:10
Zou het op de één of andere manier toch misschien beter zijn om de RTM als basis te nemen of maakt het niet uit?
lijkt me wel.., probeer sp0rtm als basis, stop daar sp3rtm bij.. dit is alles wat je moet doen.

[Voor 6% gewijzigd door dumbledore op 07-05-2008 11:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Wat is het verschil met deze
http://www.microsoft.com/...22559d164e&DisplayLang=nl?

Deze is groter en er staat bij een cd-kopiebestand? Welke is aan te raden voor de 'normale' consument?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Dat is de ISO, als je die brandt op CD heb je SP3 op cd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Huy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:43:
Deze is groter en er staat bij een cd-kopiebestand?
dat is dus de volledige SP3 offline installer, maar dan op CD :)
Welke is aan te raden voor de 'normale' consument?
Windows Update is het makkelijkst voor de normale consument :)
Maar als je het perse zelf wil doen, kun je gewoon de download nemen van de Sp3 offline installer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:08
De performance van WMP 11 is licht verbeterd, voorheen verslikte WMP 11 zich in mijn 100.000 MP3's (500 gb), nu loopt het een stuk soepeler.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-10 19:25
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:27:
[...]
Ik denk dat de performance van de C/C++ compilers bij MS al heel lang op een hoog niveau is.
Daar zal bovendien tijdens een Windows product levencyclus weinig aan veranderd worden zeker niet in een update release waarbij afhanklijk van je configuratie bepaalde onderdelen worden vervangen. Je loopt dan alleen maar extra kans dat je onvoorspelbare fouten introduceert zelfs in updates die al eerder zijn en nu in het servicepack zijn samengevoegd.
Ik zal niet zeggen dat het niveau van de compilers bij MS laag is, maar ICL heeft toch altijd wel een behoorlijke voorsprong gehad. Maar ik kan me nog steeds bijna niet voorstellen dat ze niets veranderen aan de compilers en hoe het eea word gebuild. Dan zouden ze zaken als SSE2/SSE3 etc allemaal niet gebruiken en dan zou elke architectuur na de P4 dus suboptimaal presteren met XP. (zou wel weer verklaren waarom Vista op sommige punten sneller is).

Meer ontopic:

Weet iemand of er ergens een lijstje is updates die NIET in SP3 opgenomen zijn maar die je eigenlijk toch wel wil installeren? Mis in SP3 oa. Link-Layer Topology Discovery Responder en UPHClean.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-02-2019
Ehm ik ben het overzicht over het topic die ik heb aangemaakt hier een beetje kwijt geraakt.

Kan iemand voor mij controleren of de links in de ts nog kloppen. Ik heb het topic gelezen maar er worden veel verschillende links aangeboden. Ook zou 5 mei de final uitkomen en later de windows update versie maar ik zie noch bij windows update noch op de microsoft site een final link (alleen rc 2).

Sorry als ik over iets heen gelezen heb...

edit:
Mr. Dave schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:20:
De performance van WMP 11 is licht verbeterd, voorheen verslikte WMP 11 zich in mijn 100.000 MP3's (500 gb), nu loopt het een stuk soepeler.

:X wat moet je met 500 GB muziek??

edit2: ik heb even het "64-bit probleem" toegevoegd voor de nieuwkomers en oostindischblinde mensen.

[Voor 32% gewijzigd door Synch op 07-05-2008 13:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:54
rvanleeuw. schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:03:
[...]

..en er een zooi oude files achter blijven? > ik weet dat verder ook niet

maar heb wel het idee dat je een 'schonere' installatie hebt daarmee.. als ik de berichten zo lees
Bij een slipstream blijven alleen de nieuwe files staan. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:47:
Weet iemand of er ergens een lijstje is updates die NIET in SP3 opgenomen zijn maar die je eigenlijk toch wel wil installeren? Mis in SP3 oa. Link-Layer Topology Discovery Responder en UPHClean.
Dat zijn dan ook geen echte updates maar features (LLTD) of tools.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaus_1250
De LLTD-responder is toch wel handig als je op een netwerk zit met Vista pc's (en dat word toch wel steeds normaler). XP heeft er zelf niet eens iets aan, maar had het toch wel verwacht aangezien Vista MS's opvolger is van XP. Dan verwacht je toch dat updates voor de samenwerking ertussen wel in het service-pack komen.

En uphclean. Zou het geen tool noemen:
The User Profile Hive Cleanup service helps to ensure user sessions are completely terminated when a user logs off. System processes and applications occasionally maintain connections to registry keys in the user profile after a user logs off. In those cases the user session is prevented from completely ending. This can result in problems when using Roaming User Profiles in a server environment or when using locked profiles as implemented through the Shared Computer Toolkit for Windows XP.
In Vista zit de functionaliteit trouwens standaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 19-11 22:58
Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:47:
[...]
Meer ontopic:

Kortom een lijst met downloads, add-ons blablabla die wel via MS te downloaden zijn.

* Windows XP Plus :+
* PowerToys of Tools 8)7
* .NET dingen :Y

Iemand nog meer...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Ja IE7 en wmp11, iedereen wil die, wat ik niet goed begrijp, maja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02-12 16:46
Iemand al problemen na servicepack 3??
Ik heb hier een gloednieuwe pc geïnstalleerd met XP home SP2 oem. Meteen na de installatie SP3 (die ik al had gedownload) erop gezet. Geactiveerd en via automatic updates kreeg ik daarna vanzelf IE7 en 1 andere update erop.
Toen heb ik windows defender erop gezet en nu krijg ik via de windows update site niets meer geïnstalleerd. Hij download het wel maar zegt bij de installatie dat die is mislukt.
WMplayer 11 en .NET 1.1 enz. willen niet installeren. Ook de securityupdate voor defender niet.
Ik heb die defender update en WMplayer 11 er nu handmatig opgezet, maar de updates willen nog steeds niet.
Ik heb al alle cache verwijderd, schijfopruiming gedaan etc.
Er wordt ook geen foutcode gegeven, alleen dat er iets op de pc de installatie laat mislukken.
Iemand nog een voorstel ????

=edit=
ook de updates die nu via automatische updates worden opgehaald laten zich niet meer installeren. Krijg ook de melding mislukt.

=edit2=
Het verwijderen van defender heeft niet mogen helpen.

Ik denk dat ik de pc eens opnieuw ga installeren. Kijken of ik het kan reproduceren. Maar als iemand nog een suggestie heeft hoor ik die graag.

=edit3=
Ik heb de pc opnieuw geïnstalleerd. Daarna SP3 erop, geactiveerd en windows update gestart.
IE 7 en WGA validation tool geïnstalleerd. Na de herstart weer naar windows update en ik kan weer geen updates meer installeren!!!!
Downloaden doet ie wel maar bij installatie staat steeds mislukt.

=edit4=
De oplossing lijkt te zijn het registreren van een bepaalde dll. Zie Updates are not installed successfully from Windows Update, from Microsoft Update, or by using Automatic Updates after you repair a Windows XP installation

[Voor 32% gewijzigd door wizzzzzz op 07-05-2008 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, SP3 geslipstreamed in een XP Prof SP2 cd. Dat ging goed.
Winnt.sif toegevoegd, dat gaat niet helemaal goed...

- Krijg melding dat reso aangepast wordt, moet daarbij 2* op OK klikken
- Moet pérse een windows account aanmaken
- Moet automatische updates aan/uit zetten
- Er wordt nog een internettest gedaan, kan overgeslagen worden
- De vraag "wilt u registreren" komt ook nog voorbij
- moet nog op voltooien klikken.
Rest gaat wel automatisch, al kreeg ik bij een 2e installatie poging de vraag naar de installatiecode, bij een 3e poging niet.

En zie .net framework 3 niet bij de beschikbare updates maar dat was bekend geloof ik?

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-05-2008 14:57]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:16

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb het zo snel niet gevonden in dit topic, maar de automatic update (english) is beschikbaar. Hij staat iig in mijn updatelijstje erbij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-12 21:09
Vanmorgen ook even SP3 op mijn vaste PC gezet... Na de update was m'n draadloze verbinding (Sitecom WL-115) kapot. Telkens connecten en disconnecten. ZoneAlarm uitgeschakeld/verwijderd mocht niet baten. Drivers opnieuw installeren ook niet. Rollback gedaan naar SP2 en alles werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:21
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:56:
Hmm, SP3 geslipstreamed in een XP Prof SP2 cd. Dat ging goed.
Winnt.sif toegevoegd, dat gaat niet helemaal goed...
Probeer twee dingen eerst:
  • Slipstream SP3 met XP RTM in plaats van XP SP2.
  • Installeer hem eerst (bijvoorbeeld in een virtuele machine) zonder winnt.sif.
Pas als dit werkt kan je stap voor stap je probleem achterhalen.

De reden om te slipstreamen met de RTM in plaats van een nieuwere versie is omdat er in het verleden wel eens vage problemen zijn ondervonden als een nieuwere versie werd gebruikt. Het is een advies, maar ik kan het aanbevelen. Met Service Packs begin ik het liefst met een schone lei. Natuurlijk zijn hierop uitzonderingen: zo werd Windows XP x64-editie standaard al geleverd met 2003 Service Pack 1 en werd Windows XP Media Center 2005 met Service Pack 2 geleverd. 'RTM' betekent dus niet altijd 'service pack loos', omdat soms vanaf de release een service pack er al in zit.

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:08
Net SP3 Geïnstalleerd op mijn Dell Latitude D630

Resultaat:

SP2:

Opstarten (tot login scherm) 32 sec
Inloggen (tot stoppen hdd led) 22 sec
Shutdown 35 sec

SP3:

Opstarten 42 sec
inloggen (tot stoppen hdd led) 13 sec
Shutdown 35 sec

Kan dus niet echt zeggen dat het allemaal sneller opstart of zo....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Nou usb is sneller, mijn webcam is stuk sneller paraat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 16:15
weet iemand of je ook de nederlandse sp3 kan installeren/slipstreamen over de engelse sp2 versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 30-11 15:48

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Megupe schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:29:
weet iemand of je ook de nederlandse sp3 kan installeren/slipstreamen over de engelse sp2 versie?
Kan niet. Ik kan me echter ook geen enkele reden bedenken om dat te doen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
ajhaverkamp schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:34:
[...]

Kan niet. Ik kan me echter ook geen enkele reden bedenken om dat te doen.
misschien dat de taal dan naar nl veranderd, maar is niet noodzakelijk, dan gebruik ik gewoon de engelse editie.

En hoe zit het dan met onboard geluid, want met de rc2 kreeg ik geen geluid, daar heb je dan of de realtek drivers voor nodig, of een hotfix. Zit die hotfix mee met de final of is die dan te downloaden?

En wat is het beste programma om te slipstreamen, ik gebruikte nlite.

[Voor 6% gewijzigd door Megupe op 07-05-2008 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 19-11 22:58
wizzzzzz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:23:
Iemand al problemen na servicepack 3??
:N Gelukkig niet, Heb nu totaal 4 PC's van SP3 voorzien en allemaal lopen ze perfect.

De snelheids winst van SP3 merk ik alleen bij de wat oudere PC's (Pentium 4's) maar bij 2 Quad Core systemen merkt ik het niet echt, trager worden ze i.i.g. niet ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-12 13:21

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen op mijn laptops waar ik SP3 er over heen geinstalleerd had, moest ik alleen Windows live messenger even verwijderen en weer opnieuw installeren om de vraag naar de installatiebestanden weg te krijgen bij het opstarten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:46:
[...]
Probeer twee dingen eerst:
  • Slipstream SP3 met XP RTM in plaats van XP SP2.
  • Installeer hem eerst (bijvoorbeeld in een virtuele machine) zonder winnt.sif.
Pas als dit werkt kan je stap voor stap je probleem achterhalen.

De reden om te slipstreamen met de RTM in plaats van een nieuwere versie is omdat er in het verleden wel eens vage problemen zijn ondervonden als een nieuwere versie werd gebruikt. Het is een advies, maar ik kan het aanbevelen. Met Service Packs begin ik het liefst met een schone lei. Natuurlijk zijn hierop uitzonderingen: zo werd Windows XP x64-editie standaard al geleverd met 2003 Service Pack 1 en werd Windows XP Media Center 2005 met Service Pack 2 geleverd. 'RTM' betekent dus niet altijd 'service pack loos', omdat soms vanaf de release een service pack er al in zit.
XP RTM heb ik niet, alleen een waar SP2 (en verder niks) bij in zit.
Zonder winnt.sif ga ik nu proberen, in VMware. Al zie ik niet in wat dat uitmaakt. Er wordt gewoon een deel van die file genegeerd, hoe kan dat aan de installatieschijf liggen?

Okeeej, dit is weird. Net zonder winnt.sif geinstalleerd. Gaat helemaal goed alleen krijg ik niet die vragen van
:?

[Voor 20% gewijzigd door Raven op 07-05-2008 18:01]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
Ik krijg service pack 3 maar niet geinstalleerd. Krijg telkens halverwege de installatie een melding van 'toegang geweigerd' en dan draait ie alles terug.

Ik maak gebruik van xp Home Edition.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:39:
[...]

XP RTM heb ik niet, alleen een waar SP2 (en verder niks) bij in zit.
Zonder winnt.sif ga ik nu proberen, in VMware. Al zie ik niet in wat dat uitmaakt. Er wordt gewoon een deel van die file genegeerd, hoe kan dat aan de installatieschijf liggen?

Okeeej, dit is weird. Net zonder winnt.sif geinstalleerd. Gaat helemaal goed alleen krijg ik niet die vragen van
:?
Al heb je MSDN/Technet, dan kan je nog steeds XP RTM ophalen. Of je neemt contact op met Microsoft met het verzoek om de oudere CD. Ook kan je XP RTM op de 'alternatieve' manier van het internet aftrekken. Legaal is het misschien niet, maar als je een licentie hebt dan zou ik geen problemen verwachten.

Voor de rest van je probleem klinkt het alsof jouw Windows XP-CD niet 'vanilla' is: een standaard installatie (zonder ook maar één wijziging) eist altijd dat je een Windows-account aanmaakt. Jij geeft aan dat de installatie dit 'niet' doet. Als 'niet' een typefout is (omdat het 'net' moet zijn): alles wat je opnoemt hoort in een standaard installatie te zitten.

[Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 07-05-2008 18:22]

Het leed dat Plus heet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:19:
[...]

Al heb je MSDN/Technet, dan kan je nog steeds XP RTM ophalen. Of je neemt contact op met Microsoft met het verzoek om de oudere CD. Ook kan je XP RTM op de 'alternatieve' manier van het internet aftrekken. Legaal is het misschien niet, maar als je een licentie hebt dan zou ik geen problemen verwachten.
Dan maar eens kijken of er iemand is die er een heeft liggen. Heb geen MSDNaccount oid.
En anders de "alternatieve" manier :P
Edit: via de alternatieve manier kan ik niet zo 123 een Nederlandse RTM variant vinden. Is allemaal met SP2/3 integrated.
The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:19:
Voor de rest van je probleem klinkt het alsof jouw Windows XP-CD niet 'vanilla' is: een standaard installatie (zonder ook maar één wijziging) eist altijd dat je een Windows-account aanmaakt. Jij geeft aan dat de installatie dit 'niet' doet. Als 'niet' een typefout is (omdat het 'net' moet zijn): alles wat je opnoemt hoort in een standaard installatie te zitten.
Is geen typefout, het gekke is, met die Winnt.sif vraagt ie juist wél om het aanmaken van een Windows account e.d.

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 07-05-2008 18:32]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Is geen typefout, het gekke is, met die Winnt.sif vraagt ie juist wél om het aanmaken van een Windows account e.d.
Dan heb je geen originele CD gebruikt. Wat nog slechter is dan XP met Service Pack slipstreamen met een nieuw Service Pack is XP met Service Pack en modificaties slipstreamen met een nieuw Service Pack.

Het leed dat Plus heet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die cd heeft geen modificaties ondergaan, alleen sp2 geintegreerd. Verder helemaal niks.

Zit trouwens eens te kijken @ http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/ .

UnattendSwitch="yes" staat niet in de winnt.sif... Eens proberen, bij m'n XP x64 disc (waar deze winnt.sif op gebasserd was) was die niet nodig.

[Voor 97% gewijzigd door Raven op 07-05-2008 18:45]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-07-2020

maroesjk

from the ash rose a great bird

Voor hen die problemen hebben met het installeren van SP3 over een eerdere (beta of RC) van SP3:
Op zich moet je de eerdere beta de-installeren. Maar als je hebt geinstalleerd met een SP3-beta of -RC geslipstreamde CD of de herstelbestanden hebt verwijderd van je systeem lukt je dat (normaal) niet.

Een truc om SP3 dan toch te installeren is een SP2-systeem "faken". Dat is simpelweg een kwestie van twee sleutels in het register (registry-keys) bewerken. Kijk maar eens in deze thread op MSFN forums. Zelf getest en het werkte bij mij (gelukkig). Herstarten is overigens, anders dan op MSFN aangegeven, niet nodig...

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zomaar
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01-07-2016
Aid schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:14:
Ik krijg service pack 3 maar niet geinstalleerd. Krijg telkens halverwege de installatie een melding van 'toegang geweigerd' en dan draait ie alles terug.

Ik maak gebruik van xp Home Edition.
Ik had hetzelfde probleem. Een aantal pogingen gedaan en wat beveiliging uitgeschakeld, hele update gedownload, via Windows Update geprobeerd...niets hielp. Deze oplossing hielp bij mij wel; http://www.wurksjops.nl/n...iewtopic.php?f=684&t=1496

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:34:
Die cd heeft geen modificaties ondergaan, alleen sp2 geintegreerd. Verder helemaal niks.

Zit trouwens eens te kijken @ http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/ .

UnattendSwitch="yes" staat niet in de winnt.sif... Eens proberen, bij m'n XP x64 disc (waar deze winnt.sif op gebasserd was) was die niet nodig.
Hmm, installatie gaat nu goed, als in automatisch :)
Alleen houd ie de reso @ 640*480 terwijl ik die aangepast heb in de winnt.sif naar 800*600, met daaronder iets om die melding de blokkeren van deze reso is niet geschikt...

En de wga update (kb892130) die ik geslipstreamed heb met nlite moet alsnog geinstalleerd worden :?

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-05-2008 19:04]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
als ik SP3 wil installeren moet ik eerst KB925877 (Remote Desktop Connection 6.0 MUI) verwijderen.
maar de uninstall bestanden had ik reeds verwijderd.

als ik KB925877 opnieuw installeer kan ik het vervolgens niet verwijderen want de uninstall-bestanden worden niet aangemaakt.
en SP3 blijft komen met de melding dat ik KB925877 eerst moet verwijderen.

is er een manier om KB925877 handmatig uit het register weg te halen?
waar zou ik dan in het register moeten zoeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Heb het nu enkele dagen draaien en ik moet zeggen, het bevalt me zeer goed! Het opstarten gaat hier wel echt sneller (heb een verse install gedaan, voor de rest wel alle programma's geinstalleerd die ik normaal gebruik).

De responsiviteit etc blijft allemaal gelijk naar m'n idee, en voor de rest merk je eigenlijk helemaal niets van het SP, maar het werkt allemaal prima :)

Echt positief is dus die boot-tijd, en aangezien ik echt een 'paraat-heids-junkie' ben (wil dat het zo snel mogelijk boot + dat de programma's zo snel mogelijk klaar zijn met laden) is dat best mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
zomaar schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:54:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Een aantal pogingen gedaan en wat beveiliging uitgeschakeld, hele update gedownload, via Windows Update geprobeerd...niets hielp. Deze oplossing hielp bij mij wel; http://www.wurksjops.nl/n...iewtopic.php?f=684&t=1496
Bedankt, het werkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Caesu schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:39:

Denk je dat je hier antwoord gaat krijgen op zo een erg specifieke vraag?

Waarom moeten mensen toch altijd hun HD schoon houden, tot en met wegsmijten uninstall-bestanden aan toen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:45:
[...]

Denk je dat je hier antwoord gaat krijgen op zo een erg specifieke vraag?

Waarom moeten mensen toch altijd hun HD schoon houden, tot en met wegsmijten uninstall-bestanden aan toen...
tja, dat is een gewoonte van me dat ik de boel af en toe opruim.
nooit echt veel problemen mee.

maar velen liepen tegen dit probleem aan.
er zijn er vast meer die de uninstall-bestanden hebben weggegooid.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=KB925877+sp3
dus er zijn vast ook meer die met deze specifieke vraag zitten.

overigens lees ik ook dat voor velen RDP niet meer werkt na SP3.
er moet dan weer een oudere versie van RDP worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:54:
[...]
Ooh ja, ik kreeg wel een foutmelding eerst, maar dat kwam door een fout van mij (na HFSLIP met nLite Documents and Settings op D: zetten, maar vergeten om na het partitioneren de D- partitie te formatteren.
[...]
Junctions zijn ook handig (zijn wel aantal tools te vinden, maakt niet eens uit als ze lame zijn) om [whatever] naar een andere schijf te verplaatsen. Is een soort unix link om een map ergens anders te zetten. Handig voor mappen als installers en andere bloatpotentiemappen in windows die je liever op een andere partitie zet zodat windows niet zo'n monster is om images van te maken. Is NTFS-native, 0,0 overhead.

Alleen zou ik nog mijn hiberfil.sys willen moven.
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:00:
[...]
voor sommigen kan dit wel eens een mooi moment zijn om met een schone installatie te beginnen.
Idd, over een half jaar is de core2 aan de beurt. De frontpage over SP3 berichtte al:
Naar alle waarschijnlijkheid is de x64-versie van Service Pack 3 nog voor het einde van dit jaar uit bètastadium.

[Voor 3% gewijzigd door Redsandro op 07-05-2008 21:09]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Caesu schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:39:
Ctrl+F + KB<nummertje> lijkt me nou niet zo lastig eerlijk gezegd.
Sjah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:45:
Doe ik ook wel hoor :) Ook al zijn ze compressed, een update die al een jaar op m'n systeem staat kan de uninstall meestal wel missen.
Alleen deze keer dus niet blijkbaar.
Redsandro schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:07:
[...]
Alleen zou ik nog mijn hiberfil.sys willen moven.
Die kan je niet verplaatsen, want die lokatie is hardcoded omdat ie naast de bootfiles moet staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:50

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja ik gooi ook de unistall files weg, maar nooit van RC updates... ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KHC
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2017
Ik ben nu inmiddels ook al voorzien van SP3, na een verse Windows XP installatie.
Mijn computer is niet trager maar ook niet sneller (gevoelsmatig). Alles werkt gelukkig weer naar toebehoren.

En nu is het tijd om op die andere bakken in huis SP3 te installeren. =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 15:30
SP3 vanmiddag geinstalleerd. Niet sneller naar mijn gevoel.

Alle programma's die ik getest hebt werken er netjes onder.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Megupe
Hmm, zelfs geluid werkt na de windows update, dus vooralsnog geen problemen hier :D

• Caesu
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:29:
[...]

Ctrl+F + KB<nummertje> lijkt me nou niet zo lastig eerlijk gezegd.
heb ik al geprobeerd, en hij vond niets.
dus ik moet nog maar even wachten met SP3.

er zullen vanaf nu vast veel meer gebruikers tegenaanlopen.
komt er vast een pasklare oplossing, waarschijnlijk wel van MS zelf.

• ekko
  • Laatst online: 11-08 08:38
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem op een HP computer van 3 jaar terug. Toen ik gisteren de update van SP3 installeerde wilde de computer niet meer op starten. De computer klapte dan steeds vanuit het windows xp- laad scherm terug naar een nieuwe opstart en gaf dan weer of ik hem in veilige modus wilde opstarten etc.., maar in de veilige modus gaf hij ook geen sjoege.
Oké dacht ik, de installatie van de windows is 3 jaar oud, dus een nieuwe format naar fabriekstoestand. Dat lukte, en alles deed het naar wens, totdat ik SP3 ging installeren want dat moest toch goed gaan met een clean install. Maar nee, de PC geeft precies hetzelfde probleem. Alleen nu kom ik wel in de veilige modus.....

Wie kan mij helpen, Wie weet waar het probleem zit?
b.v.d.

• Sjah
alt-92 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:29:
[...]
Doe ik ook wel hoor :) Ook al zijn ze compressed, een update die al een jaar op m'n systeem staat kan de uninstall meestal wel missen.
Alleen deze keer dus niet blijkbaar.
Ja ik ben ook wel beetje hypocriet hier hoor, want ik maak zelf nooit een back up van servicepackfiles... ;)

• derfie
  • Laatst online: 00:39
ekko schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:46:
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem op een HP computer van 3 jaar terug. Toen ik gisteren de update van SP3 installeerde wilde de computer niet meer op starten. De computer klapte dan steeds vanuit het windows xp- laad scherm terug naar een nieuwe opstart en gaf dan weer of ik hem in veilige modus wilde opstarten etc.., maar in de veilige modus gaf hij ook geen sjoege.
Oké dacht ik, de installatie van de windows is 3 jaar oud, dus een nieuwe format naar fabriekstoestand. Dat lukte, en alles deed het naar wens, totdat ik SP3 ging installeren want dat moest toch goed gaan met een clean install. Maar nee, de PC geeft precies hetzelfde probleem. Alleen nu kom ik wel in de veilige modus.....

b.v.d.
Exact hetzelfde probleem hier. Kan de foutmelding niet lezen.
Wie weet een oplossing ?

If 50 million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

• Drom
  • Laatst online: 04-06-2012
crack_en_hack schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:45:
[...]
De snelheids winst van SP3 merk ik alleen bij de wat oudere PC's (Pentium 4's) maar bij 2 Quad Core systemen merkt ik het niet echt, trager worden ze i.i.g. niet ;)
Merkwaardig, gisteren heb ik SP3 on-line geïnstalleerd, daarna vond ik m'n PC wel wat trager, reageerde wat slomer bij het opstarten van programma's. Ik heb dus ook nog een P4 machine. Voordat ik SP3 installeerde heb ik een (Acronis)image van m'n systeem gemaakt, dat heb ik weer teruggezet. Inmiddels de off-line versie gedownload, zal het later nog eens proberen.

• Ramon156
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 02-06-2015
Er zijn duizenden/miljoenen mensen die over een beta of RC1/2 XP3 - De "WHQL-Certified" XP3 willen installeren. Buiten dat ik het vreemd vind dat men een beta of RC1/2 op een systeem installeerd wat eigenlijk niet in de soep mag lopen, was het veel handiger geweest als je even had gewacht, of een systeem had gekozen die je van hak op de tak kunt formatteren.
Anyways, wat ik dus wil zeggen. Is het van de ene kant niet beter om zonder truucjes en aanpassingen in het register om alles te faken, het hele systeem te formatteren en met een nette nieuwe installatie beginnen?
Het lijkt mij namelijk niet zo bevorderlijk om op zo'n manier je OS aan te passen en om vervolgens een foutmelding in de toekomst te krijgen, terwijl je stiekem weet waar het vandaan komt maar het niet toe wilt geven >:)

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

Ik heb hem gister binnengehaald via update, zonder problemen overigens, maja dat krijg je met legale windows :o

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-12 14:09
Hier ook geïnstalleerd en geen problemen gemerkt. Werkt verder allemaal wel lekker snel, maar weet niet of ie nou echt sneller werkte dan er voor. Straks ook nog even SP3 installeren thuis. hoop dat het daar ook goed werkt. :P

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 16:46
Even voor de sysbeheerders, hoe distribueren jullie servicepacks normaal gesproken? Ik doe het op onderstaande wijze:

Servicepack bestanden uitpakken naar centrale locatie met -x parameter.
Via de map update de msi gebruiken met de opdrachtregel "update /quiet /norestart"
Dit via Altiris distribueren.

Gebruikers hebben er volgens mij op deze manier weinig tot geen last van, alleen als computers erg lang aan staan, kan het te lan duren voordat de reboot is uitgevoerd. 'Forcen' jullie de reboot?? Ik ben benieuwd hoe jullie dit uitvoeren (hoe gaat WSUS hier bijvoorbeeld mee om?)

btw; ik wacht eerst nog een tijdje voordat ik het servicepack uit ga rollen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-12 15:54

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Masch schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:27:
Even voor de sysbeheerders, hoe distribueren jullie servicepacks normaal gesproken? Ik doe het op onderstaande wijze:

Servicepack bestanden uitpakken naar centrale locatie met -x parameter.
Via de map update de msi gebruiken met de opdrachtregel "update /quiet /norestart"
Dit via Altiris distribueren.

Gebruikers hebben er volgens mij op deze manier weinig tot geen last van, alleen als computers erg lang aan staan, kan het te lan duren voordat de reboot is uitgevoerd. 'Forcen' jullie de reboot?? Ik ben benieuwd hoe jullie dit uitvoeren (hoe gaar WSUS hier bijvoorbeeld mee om?)

btw; ik wacht eerst nog een tijdje voordat ik het servicepack uit ga rollen.
Nooit last van een brakke machine omdat een gebruiker de pc te vroeg "hard" afgesloten heeft?

( Hij riep dat ik moest wachten, dus toen heb ik 'm maar met die grote knop uitgezet :X )

[Voor 5% gewijzigd door Coach4All op 08-05-2008 14:34]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 16:46
Coach4All schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:33:
[...]

Nooit last van een brakke machine omdat een gebruiker de pc te vroeg "hard" afgesloten heeft?

( Hij riep dat ik moest wachten, dus toen heb ik 'm maar met die grote knop uitgezet :X )
Nope, gebruikers merken er niks van, op de achtergrond draait alleen het proces update.exe, dit hebben ze niet door. Als ik het in de pauze uitvoer, is de installatie al klaar voordat ze terug zijn. S'avonds wordt de computer dan uitgezet en de volgende dag is de installatie klaar. In theorie kan het inderdaad fout gaan als ze pc uitzetten. Het gaat overigens om een locatie met +- 90 PC's.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• LorD-B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-09-2016
Na uitvoerig testen gooi ik SP3 in de image en ga ik de pc's met ghost opnieuw imagen.
zo weet ik zeker dat er geen "illegaal" geinstalleerde software op de pc's staat die voor eventuele storingen kan zorgen.

• Drom
  • Laatst online: 04-06-2012
'k Moet mezelf even corrigeren; toch geen problemen hier met SP3. Vanmiddag het pack opnieuw geïnstalleerd, off-line nu, in eerste instantie dezelfde 'vertraging' maar bij nader inzien lag dat aan (de configuratie van) NOD32 versie 3, al of niet in combinatie met een nieuwe set regels voor Look'n'Stop. 'Problemen' inmiddels opgelost, alles loopt nu vlekkeloos.

• Xan|IA2
  • Laatst online: 17-10-2008
Masch schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:37:
[...]
Nope, gebruikers merken er niks van, op de achtergrond draait alleen het proces update.exe, dit hebben ze niet door. Als ik het in de pauze uitvoer, is de installatie al klaar voordat ze terug zijn. S'avonds wordt de computer dan uitgezet en de volgende dag is de installatie klaar. In theorie kan het inderdaad fout gaan als ze pc uitzetten. Het gaat overigens om een locatie met +- 90 PC's.
Ik denk dat je toch beter iedereen kan vragen de machine aan en ingelogt te laten (voor zover mogelijk.. gezien beveiliging), en dan tussen 7 en 8 eerst is even 10machines...

voor je ze alle 90 tegelijk doet...............

• HariZ
  • Laatst online: 27-10 18:13
Jrz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:29:
[...]

En gehaper af entoe vind ik ook maar raar. (USB/Geluid hebben zelfde irq)
Ik heb tot nu toe nog nooooooooit stabiliteitsproblemen gehad en gehaper.
Dit probleem heb ik dus nu ook, erg vreemd... Opeens ontzettend veel haperingen in het geluid na SP3, gisteren de audio drivers helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen was het goed... tot ik weer ging rebooten... Nu lees ik dus dat USB en Audio via hetzelfde IRQ gaan? Hoe kan ik dat IRQ kanaal van audio wijzigen? Het is al heel lang geleden dat ik met IRQ kanalen te maken heb gehad :)

108886

Zelf nu een dag xpSP3

*ik heb de indruk dat mijn systeem helderder is... het laptopscherm lijkt me helderder! (erg vreemd en mss zelfs absurd maar toch heb ik die indruk)
*standby problemen en open-en dichtklapproblemen zijn allemaal opgelost (voorlopig)! Dat bevalt me super!
*sneller opstarten, een nog stabieler en sneller algemeen gevoel!

Imo dus een heerlijke aanwinst! Geen seconde spijt gehad!

• Klaus_1250
Nu lees ik dus dat USB en Audio via hetzelfde IRQ gaan? Hoe kan ik dat IRQ kanaal van audio wijzigen?
IRQ-sharing is vrij normaal, maar kan wel eens vervelende neven-effecten. Alleen is het probleem dat je dit niet in Windows kan wijzigen. Volgens mij is de enigste workarround om in het BIOS handmatig IRQ's in te stellen (mits je BIOS dat ondersteunt) en in te stellen dat je geen PnP OS hebt. Of je ook in Windows nog iets moet instellen weet ik even uit mijn hoofd niet.

• hader
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 17:51
Gisteren zowel de ISO als de normale offline SP3 pack opgehaald, en gestart. Helaas; beiden blijven in de fase "Hoeveelheid schijfruimte controleren" (genoeg vrij) hangen in het gedeelte "Processen uitvoeren voordat de installatie wordt uitgevoerd" CPU & I/O usage blijft 0% (Doet niets) Valt op dat in dit gedeelte nv4prep.exe gestart wordt, maar deze doet niets. (Geen vooruitgang na een 1/2 uur) XP is trouwens legaal. Googlen & bij MS wordt ik niks wijzer. ;(

Iemand soortgelijke ervaringen?

• derfie
  • Laatst online: 00:39
derfie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:29:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Kan de foutmelding niet lezen.
Wie weet een oplossing ?
fixed, lekker terug naar af. ik wacht nog wel even :)

[Voor 21% gewijzigd door derfie op 08-05-2008 19:36]

If 50 million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

• 2213
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Mocht je VMWare Workstation gebruiken, kan je deze het beste even UNinstallen voordat je
XP SP3 gaat instaleren,
anders krijg je tijdens het instaleren van de servicepack de vage en niets zeggende foutmelding
Er is een Interne fout opgetreden , Sp3 kan niet worden geinstaleerd.

• Facundo
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-08 10:26
Ik heb een vraag:
Bij de installatie van SP3 gaat het allemaal goed totdat hij op een bepaald punt vastloopt en geen progressie meer maakt. Ik moet hem dan afsluiten via me TaskManager. Weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?

bij voorbaat dank,
Rutger

• Facundo
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-08 10:26
hader schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:51:
Gisteren zowel de ISO als de normale offline SP3 pack opgehaald, en gestart. Helaas; beiden blijven in de fase "Hoeveelheid schijfruimte controleren" (genoeg vrij) hangen in het gedeelte "Processen uitvoeren voordat de installatie wordt uitgevoerd" CPU & I/O usage blijft 0% (Doet niets) Valt op dat in dit gedeelte nv4prep.exe gestart wordt, maar deze doet niets. (Geen vooruitgang na een 1/2 uur) XP is trouwens legaal. Googlen & bij MS wordt ik niks wijzer. ;(

Iemand soortgelijke ervaringen?
Heb ik ook. Bij mij bleef die ook hangen bij processen NA de installatie. Geen idee hoe het komt :?

• wowi
  • Laatst online: 29-11 21:10
ekko schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:46:
Hallo,

b.v.d.
Heeft u zone alarm geinstalleerd?

Start dan op in save modes en verwijder zonealarm, of schakel de client versie uit met msconfig.

Sp3 nog niet geinstalleerd doe dan dit.

Tijdens installatie van sp3 zonelabs uitschakelen, en met msconfig de zonelabs client uitvinken voordat je reboot !!!!, dan moet het goed gaan.

• HariZ
  • Laatst online: 27-10 18:13
Klaus_1250 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:00:
[...]
IRQ-sharing is vrij normaal, maar kan wel eens vervelende neven-effecten. Alleen is het probleem dat je dit niet in Windows kan wijzigen. Volgens mij is de enigste workarround om in het BIOS handmatig IRQ's in te stellen (mits je BIOS dat ondersteunt) en in te stellen dat je geen PnP OS hebt. Of je ook in Windows nog iets moet instellen weet ik even uit mijn hoofd niet.
Hmm bedankt, ik ga dan toch maar wachten op een fix van Microsoft, geen zin om in de BIOS te klooien op deze pc :) Helaas was ik zo slim om de temp folder van SP3 in Windows te verwijderen na installatie waardoor ik niet meer terug kan :P

Advies aan eenieder die gaat installeren (hoewel iedereen het waarschijnlijk vanzelf al niet doet): verwijder de temp SP3 map in je windows folder niet! ;)

• ekko
  • Laatst online: 11-08 08:38
wowi schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:11:
[...]

Heeft u zone alarm geinstalleerd?

Start dan op in save modes en verwijder zonealarm, of schakel de client versie uit met msconfig.

Sp3 nog niet geinstalleerd doe dan dit.

Tijdens installatie van sp3 zonelabs uitschakelen, en met msconfig de zonelabs client uitvinken voordat je reboot !!!!, dan moet het goed gaan.
Nee heb geen zone alarm geïnstalleerd, alleen Avast virusscanner. Ik heb nu de update SP3 weten te verwijderen vanuit de veilige modus en alles draait nu weer als een zonnetje. Dus ik update i.i.g. voorlopig niet meer naar SP3. Toch blijf ik het vreemd vinden......

• Caesu
  • Niet online
ik merk dat met SP3 meerder tegelijkertijd actieve RDP sessies niet meer werken.

dit kon officieel ook niet met SP2 maar door een oudere termsrv.dll te gebruiken en een aanpassing in het register en bij gpedit.msc kon het toen wel.

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Wat een teleurstelling: ik merk helemaal geen verschil met SP2 (want ik hou m'n computer sowieso up-to-date, dus alle updates NA SP2 had ik sowieso al daar heb ik geen SP3 voor nodig). Ze hadden het beter SP2.5 kunnen noemen. Ook is mijn Internet Taakbalk kwijt, maar dat lijkt te kloppen:
Features removed by SP3
Taskbar Address Bar is no longer included (there has been no change to the Internet Explorer Address Bar). A note on TechNet says 'We had to remove the address bar functionality due to legal restrictions'. This probably refers to the US lawsuit regarding bundling Windows and Internet Explorer and possibly the EU lawsuit regarding competition.

[Voor 8% gewijzigd door bobwarley op 08-05-2008 22:25]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
Waarom staat er nog niks op MSDN van de nederlandse xp cd met sp3? Beetje de omgekeerde wereld dit...

• Sjah
@Holoris: Waar lees je dat? Ik wil nog wel een mooi overzicht wat er precies is toegevoegd en verwijderd...

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 08-05-2008 22:26]

• whatzert
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-12 08:00
FloraX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:41:
Mocht je VMWare Workstation gebruiken, kan je deze het beste even UNinstallen voordat je
XP SP3 gaat instaleren,
anders krijg je tijdens het instaleren van de servicepack de vage en niets zeggende foutmelding
Er is een Interne fout opgetreden , Sp3 kan niet worden geinstaleerd.
Anders geen problemen ondervonden met een VMWare Workstation installatie gewoon SP3 er op gegooid. Heb nu alleen wel last van dichte poortjes bij m'n torrent client :S Kan ook niet meer RDP'en naar mijn machine. Anderen die hier last van hebben?

Firewall staat overigens uit, heb nog steeds hetzelfde IP adres en ports staan nog steeds goed geforward in m'n Livebox. Mijn router dient als switch en wireless access point en heeft zijn firewall uitstaan.

Mijn Profiel |

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 04:09
Alexander01 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:25:
Waarom staat er nog niks op MSDN van de nederlandse xp cd met sp3? Beetje de omgekeerde wereld dit...
op msdn staat anders (bij mij wel) gewoon de dutch xp3 iso hoor :)

A wise man's life is based around fuck you

• Sjah
de Slipstreamt staat op MSDN?

• Pinjataaa
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-12 14:30

Pinjataaa

Hit me!

Powershell schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:27:
[...]

op msdn staat anders (bij mij wel) gewoon de dutch xp3 iso hoor :)
Jij hebt het waarschijnlijk over de SP3 only iso?

Windows XP Service Pack 3 Integrated Builds now available

English, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese (Brazil), Spanish and Chinese Simplified.

[Voor 218% gewijzigd door Pinjataaa op 08-05-2008 22:44]

PSN: Pinjataaa

• Wouzs
  • Laatst online: 20-12-2013
Weet iemand of er ergens een lijst beschikbaar is welke hotfixes er allemaal in SP3 zitten?

Ik heb een Asus A8Jc laptop en moet als ik een SP2 slipstreamed cdtje gebruik een stuk of 5 hotfixes installeren. Bijvoorbeeld KB888111 voor HD audio, maar die zit gewoon in SP3 heb ik begrepen.
Maar daarnaast ook KB896256, voor dualcore support.

Deze hotfixes werken allemaal niet meer op SP3, maar het is me niet duidelijk of dat dan ook automatisch betekend dat ze er gewoon in zitten.

• Sjah

• Klaus_1250
List of fixes that are included in Windows XP Service Pack 3

[Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 08-05-2008 23:41. Reden: Sjah was me voor]

• Wouzs
Helemaal goed!! dom dat ik dat niet zelf kon vinden...
Alle hotfixes die ik voor mijn laptop moest installeren tot nu toe zitten er gewoon in. Maar dan heb ik nog één vraag. In die lijst staat ook de volgende hotfix: 893056.

Met die fix kreeg ik altijd de hibernateknop erbij in het afsluitschermpje, volgens die lijst zit die knop ook in SP3 verwerkt. Alleen ik zie die knop niet, en hibernate staat aan!

Iemand enig idee?

edit: even linkje gemaakt van hotfix nummer

edit2: ik heb em! in die link die ik gezet heb staat uitgelegt hoe je een registeraanpassing kan doen om die knop tevoorschijn te toveren.

[Voor 14% gewijzigd door Wouzs op 08-05-2008 23:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb hier wat pc's met legale vista, maar nog 1tje met xp, en die is niet helemaal legaal, ahum. Gaat sp3 rare dingen hiermee doen qua WGA oid? Er komt binnenkort toch vista op maar tot die tijd wil ik hem wel even up to date houden...

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouzs
maratropa schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:08:
Ik heb hier wat pc's met legale vista, maar nog 1tje met xp, en die is niet helemaal legaal, ahum. Gaat sp3 rare dingen hiermee doen qua WGA oid? Er komt binnenkort toch vista op maar tot die tijd wil ik hem wel even up to date houden...
Ik moest bij het benaderen van windows update gewoon WGA installeren nog, dus neem aan dat het er niet standaard in zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Wouzs schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:34:
[...]

Ik moest bij het benaderen van windows update gewoon WGA installeren nog, dus neem aan dat het er niet standaard in zit.
Ja dat is als je zonder wga in de windows update kan komen? Of hoeft dat tegenwoordig nie meer?
Maar SP3 geinstalled hier, en alles lijkt te werken. Ik test nog een aantal dingen, maar het lijkt idd sneller te zijn dan voorheen.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2213
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
whatzert schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:26:
[...]

Anders geen problemen ondervonden met een VMWare Workstation installatie gewoon SP3 er op gegooid. Heb nu alleen wel last van dichte poortjes bij m'n torrent client :S Kan ook niet meer RDP'en naar mijn machine. Anderen die hier last van hebben?

Firewall staat overigens uit, heb nog steeds hetzelfde IP adres en ports staan nog steeds goed geforward in m'n Livebox. Mijn router dient als switch en wireless access point en heeft zijn firewall uitstaan.
Hmm vreemd, van die RDP problemen heb ik dan weer geen last van. :P
torrent poorten zijn ook oke.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hmm tja, aan de ene kant mooi dat ze zoveel fixes hebben gemaakt, aan de andere kant diep triest dat er zoveel foutjes in zaten zoals simpele dingen bij het printen van een webpagina met internet explorer enzo, dat soort foutjes maak je onder tijdsdruk en dat vind ik jammer. In vista hebben ze ook veel te weinig tijd gestoken maar ze moesten het voordat het al af was releasen.

Zelf gebruik ik windows XP alleen nog maar om te gamen, eerst windows vista maar dat werd te buggy zelfs met SP1. Voor alle andere dingen die ik doe met mn pc gebruik ik mooi linux ;)

Maar ik ga als alle problemen rond SP3 verholpen zijn (wordt dit miss SP3.1? Lol!) het ook maar eens installeren en hopen dat het dan wel goed gaat :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:28
Het is me nog steeds niet duidelijk of ik mijn winxp met geslipstreamde sp2 moet slipstreamen met sp3 of dat ik de originele winxp cd(dus helemaal zonder sp1 of sp2 erin geslipstreamed) moet nemen.

In Computertotaal! van maart 2008 staat in een artikel over het slipstreamen van winxp met sp3:
"Voor dit stappenplan hebt u de installatie-cd van windows XP nodig". Ik vermoed dat hier bedoeld wordt dat je de installatie-cd met Windows XP moet gebruiken ZONDER sp1 of sp2 daarin geslipstreamed, maar ik weet het niet zeker.

Ik vermoed dat sp3 binnengehaald met windowsupdate(die van ongeveer 80 mb) alleen bedoeld is voor Windowsxp met daarop geinstalleerd sp2.
Die sp3 die je van de site van windows kunt downloaden(WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe, 320 mb) gebruikt kan worden om een origeinele windows xp versie(dus zonder sp1 of sp2) te slipstreamen.

Wie kan me nu eens duidelijk vertellen welke winxp(met of zonder sp1 of sp2) ik moet gebruiken voor slipstreamen met sp3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rjw
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04-2014
Toad schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:25:
Het is me nog steeds niet duidelijk of ik mijn winxp met geslipstreamde sp2 moet slipstreamen met sp3 of dat ik de originele winxp cd(dus helemaal zonder sp1 of sp2 erin geslipstreamed) moet nemen.

Wie kan me nu eens duidelijk vertellen welke winxp(met of zonder sp1 of sp2) ik moet gebruiken voor slipstreamen met sp3?
Ik heb gisteren met Nlite mijn XPSP2 geslipstreamed met SP3 en ook gelijk IE7,WMP11 en alle Net frameworks geintergeerd.
Verder alles eruit gehaald wat ik er uit kan halen en het loopt als een zonnetje,de cd is nu zo´n 330MB en installeren(schone installatie) duurt zo´n 20 minuten,XPSP3lite dus :*)

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-12 13:21

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen tegen een niet correct werkende RDP sessie aangelopen. Het bleek dat ik met mijn opgeslagen RDP bestand geen connectie meer legde met de Console van mijn 2003 Server. In het RDP bestand stond de regel 'connect to console:i:1' maar die negeerde hij.

Na een Google zoektocht bleek dat in de nieuwe client de '/console' parameter voor 'mstsc.exe' is vervangen door de '/admin' parameter. In het RDP bestand moet je dan ook de regel 'connect to console:i:1' vervangen in 'administrative session:i:1' om weer op de console van je 2003 server te komen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toad schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:25:

In Computertotaal! van maart 2008 staat in een artikel over het slipstreamen van winxp met sp3:
"Voor dit stappenplan hebt u de installatie-cd van windows XP nodig". Ik vermoed dat hier bedoeld wordt dat je de installatie-cd met Windows XP moet gebruiken ZONDER sp1 of sp2 daarin geslipstreamed, maar ik weet het niet zeker.

Ik vermoed dat sp3 binnengehaald met windowsupdate(die van ongeveer 80 mb) alleen bedoeld is voor Windowsxp met daarop geinstalleerd sp2.
Die sp3 die je van de site van windows kunt downloaden(WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe, 320 mb) gebruikt kan worden om een origeinele windows xp versie(dus zonder sp1 of sp2) te slipstreamen.

Ze kunnen alle drie gebruikt worden voor slipstreaming. Heb zelf gewoon de XP0 versie gebruikt want dat vind ik het meest zuiver en dat werkte zonder mankeren. Evt. kun je ook nLite gebruiken voor meer keuzes.

Alleen als je het SP op een bestaande (dus reeds geinstalleerde) installatie wilt gebruiken is minimaal SP1 vereist.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ewieldra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-12-2009
http://support.microsoft.com/kb/950717

voor mensen met een foutmelding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Vraagt SP3 meer van je harde schijf? In mn pa en ma's pc helaas nog een 5400rpm schijfje en vraag me af of SP3 meer aan het zoeken zal zijn/meer vraagt van je HD. De rest zal het wel trekken maar die HD misschien niet

[Voor 18% gewijzigd door VeldKoe op 09-05-2008 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-11 09:39
Als je WSUS gebruikt wordt SP3 daar ook in het nederlands aangeboden. kijk dus even of die daar wordt goedgekeurd of dat je dat zelf moet doen. als je hem al wilt installeren, that is..
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze meldingen als 'ik ben 'm nu $zo snel aan het downloaden' zijn niet gewenst en worden verwijderd.
Er zit geen IE7 en ook geen WMP11 in SP3.

Géén links naar torrents, ezels, groepen of andere fratsen plaatsen of vragen.
Reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

XP SP3 is beschikbaar via de Windows Update website en Download center.
Heb je een MSDN/Technet abonnement: Check de top download sectie.

De Automatic Update versie komt pas later!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee