Ik denk dat de performance van de C/C++ compilers bij MS al heel lang op een hoog niveau is.Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:46:
Ergens toch wel opmerkelijk dat er geen performance verbeteringen zijn met SP3. Ik zou bijvoorbeeld wel verwachten dat ze SP3 wel met bv een nieuwe compiler hebben gebuild tov. SP2 en zeker XP RTM. Nu doet dat geen wonderen, maar over het algemeen zie je daar toch performance-verbeteringen, zeker op nieuwe architecturen (Phenom).
Daar zal bovendien tijdens een Windows product levencyclus weinig aan veranderd worden zeker niet in een update release waarbij afhanklijk van je configuratie bepaalde onderdelen worden vervangen. Je loopt dan alleen maar extra kans dat je onvoorspelbare fouten introduceert zelfs in updates die al eerder zijn en nu in het servicepack zijn samengevoegd.
Ik heb de informatie over de niet geweldige performance van XP SP3 alleen even gemeld omdat de Start post van deze thread nog steeds claimed dat er 10% snelheidswinst gehaald kan worden terwijl snelheidswinsten eerder miniem of zelfs volledig afwezig zullen zijn en terwijl een flink aantal games mogelijk zelfs slechter zullen presteren op XP SP3 dan op een gepatchte XP SP2. Iets wat voor tweakers toch vaak wel heel relevant is.