[XP] Service Pack 3 (discussie)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 97.334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 10:26

Windows XP Service Pack 3

Inleiding
Microsoft heeft Service Pack 3 vrijgegeven!

Een quote van de frontpage (meuk: Microsoft Windows XP Service Pack 3 RC):
Microsoft heeft de eerste Release Candidate van Service Pack 3 voor Windows XP online gezet. Het pakket bevat naast een bundel bugfixes ook enkele nieuwe functies.

Sp3 zal de laatste grote upgrade zijn voor alle versies van het XP-besturingssysteem. Het pakket moet in zijn definitieve versie 'in de eerste helft van 2008' klaar zijn. Hoewel Microsoft stelt dat het derde servicepack geen belangrijke Vista-functionaliteit naar XP brengt, zijn er wel enkele nieuwigheden in het 580MB 330MB zware service pack verstopt.

Meest opvallende is de versoepeling van het licentiebeleid van XP . Tijdens de installatie is de gebruiker niet meer verplicht tot het invoeren van de activatiesleutel. Het serienummer wordt wel na enige tijd gevraagd, maar Microsoft lijkt de gebruiker meer ruimte te willen geven om het zes jaar oude OS eerst naar eigen wens aan te passen. Windows Server 2003 met SP2 en Vista hanteren al langer deze 'vriendelijke' registratiemethode.

De overige vernieuwingen in SP3 zijn vooral voor netwerkbeheerders interessant. Zo is detectie van zogenaamde blackhole-routers toegevoegd. Dergelijke routers verliezen in stilte datapakketjes. Het toevoegen van nap is vooral nuttig binnen bedrijfsnetwerken. Met deze techniek kunnen onbeveiligde machines van een netwerk worden geweerd als deze bijvoorbeeld de laatste updates missen. Nap maakt standaard onderdeel uit van Windows Vista en Windows Server 2008.

Microsoft heeft verder de XP-kernel van een nieuwe encryptiemodule voorzien, een aantal administratorinstellingen voor het beheer van services beter beveiligd en diverse beveiligingsopties van een uitgebreide toelichting voorzien. Ook is de reeds eerder verschenen update aan SP3 toegevoegd die wifi-netwerken met wpa2 beveiligd. Een totaaloverzicht van de vernieuwingen in het derde service pack heeft Microsoft gebundeld in een pdf-document.

Downloaden
Een paar dingen waar je op moet letten:

- Als je hem slipstreamed is het niet nodig om een key in te voeren tijdens de installatie (net als in vista), je kan hem een bepaalde tijd testen..
- Als je hem slipstreamed dan kun je hem niet un-installen na de installatie!
- Er zit geen IE7 en MP11 in en dat gaat ook niet gebeuren (ivm. dingen die stuque gaan).
- Hij is al getest door een groep betatesters maar het risico van bugs blijft!
- Er zat een grote bug in; deze kan verholpen worden met een hotfix (zie beneden).

SP3 is te downloaden op:

Met dank aan It_cmd_data: standalone EN SP3 (let op, deze kan binnenkort van het net afgehaald worden met dank aan de terugtrekking):
http://download.windowsup...e116cd4c03e2300ebfde4.exe

Met dank aan lizard: standalone NL SP3 (let op, deze kan binnenkort van het net afgehaald worden met dank aan de terugtrekking): http://download.windowsup...76fdf963b914341d34058.exe

De "Windows XP Service Pack 3 Network Installation Package for IT Professionals and Developers": http://www.microsoft.com/...1555d4f3d4&displaylang=en

En een cd image (let op: alleen de SP): http://www.microsoft.com/...22559d164e&displaylang=en

En de hotfix: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=117882

Let op: de automatic update versie komt later!

Lijst met veranderingen:
  1. "Black Hole" Router Detection

Windows XP SP3 includes improvements to black hole router detection (detecting routers that are silently discarding packets), turning it on by default.
    Network Access Protection (NAP) NAP is a policy enforcement platform built into Windows Vista, Windows Server 2008, and Windows XP SP3 with which you can better protect network assets by enforcing compliance with system health requirements. Using NAP, you can create customized health policies to validate computer health before allowing access or communication; automatically update compliant computers to ensure ongoing compliance; and optionally confine noncompliant computers to a restricted network until they become compliant. For more information about NAP, see Network Access Protection: Frequently Asked Questions.

2. Descriptive Security Options User Interface

The Security Options control panel in Windows XP SP3 now has more descriptive text to explain settings and prevent incorrect settings configuration.

3. Enhanced security for Administrator and Service policy entries

In System Center Essentials for Windows XP SP3, Administrator and Service entries will be present by default on any new instance of policy. Additionally, the user interface for the Impersonate Client After Authentication user right will not be able to remove these settings.

4. Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module

Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module (Fips.sys) is a FIPS 140-1 Level 1–compliant, general purpose, software-based, cryptographic module in the kernel mode level of the Windows operating system. It runs as a kernel mode export driver (a kernel-mode DLL) and encapsulates several different cryptographic algorithms in an easy-to-use cryptographic module accessible by other kernel mode drivers. It can be linked to other kernel mode services to permit the use of FIPS 140-1 Level 1–compliant cryptography. For more information, see the Microsoft Kernel Mode

5. Windows Product Activation

As in Windows Server 2003 SP2 and Windows Vista, users can now complete operating system installation without providing a product key during a full, integrated installation of Windows XP SP3. The operating system will prompt the user for a product key later as part of Genuine Advantage. As with previous service packs, no product key is requested or required when installing Windows XP SP3 using the update package available through Microsoft Update. Note The Windows Product Activation changes in Windows XP SP3 are not related to the Windows Vista Key Management Service (KMS). This update affects only new operating system installations from integrated source media. This update affects the installation media only and is not a change to how activation works in Windows XP.
F.A.Q.
  • [br][br]
  • Kan ik later alsnog de echte SP3 installeren?

Ja, mits je de RC niet geslipstreamt hebt. Je kan SP3 gewoon uninstallen en daarna de echte SP3 er op zetten.

• Ik heb de Nederlandse (of een ander-talige) XP versie, maar geen engelse XP

Als je geen engelse XP versie hebt kun je (en mag je) deze gewoon downloaden. Download een .iso en brand hem. Installeer dan je engelse XP versie gewoon met je legale key, dan kun je sp3 downloaden en installeren (of je installeerd hem zonder key, dan heb je een beperkt aantal dagen om hem te activeren, net als in vista).

• Ik heb de Nederlandse (of een ander-talige) XP versie, maar geen engelse XP: optie 2

Wat je ook kan doen is een paar register tweaks uitvoeren, en voila! Je xp is opeens engels.
    Zie: Perconte in "[XP] Service Pack 3 (discussie)"

• Wat is de release datum?

Officiële releasedatum voor XP SP3 is iets uitgesteld - maar komt binnenkort beschikbaar via de Windows Update website en Download center.
    Heb je een MSDN/Technet abonnement: Check de top download sectie.

• Wanneer komt de 64-bit versie?

Voor als je het niet gelezen hebt: de 64 bit versie van XP is gebasseer op Windows server 2003 64-bit edition. Deze heeft een andere broncode en vereist dus een compleet andere servicepack. Dit onderwerp word hier NIET behandelt!

• Mijn slipstream werkt niet?

Kijk hier ens naar:
    http://www.neowin.net/new...m-xp-sp3-on-windows-vista
Tot slot
Hier gaan we onze ervaringen en meningen delen over de nieuwe Service Pack.
Houd het netjes en geef aub fouten in de TS door (alvast bedankt).

edit:
Zoals je ziet is de eerste waarschuwing al binnen dus houd het a.u.b. netjes:

Dit is géén helpdesk
Aub geen berichten als: "Kben hem nu aan het downen".
Voor je een vraag stelt: lees de FAQ.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1196081178.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Synch op 07-05-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan al beginnen met dit aan te passen:
Windows XP3 logoSP3zal de laatste grote upgrade zijn voor alle versies van het XP-besturingssysteem.
Verder prima TS !!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Windows XP Service Pack 3 zorgt ervoor dat Microsoft Office tien procent sneller draait in vergelijking met een XP-systeem met Service Pack 2, zo claimt een tester van de update die volgend jaar moet verschijnen.
Een tester maakt nog geen zomer :+

Will try it out one of these days, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 17:47

Moortn

Hallo

Eerst even een week wachten en kijken of er enkele grote bugs in zitten, en als dat niet het geval is zal ik em gaan downloaden. Wat meer beveiliging is altijd goed en die snelheidswinst in office is ook niet verkeerd.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Leuk, ik wist nog niet dat deze beschikbaar was. Binnenkort maar eens testen (denk pas volgende maand).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124586

Heb de RC1 al geslipstreamed en ge-nLite. Kan aan mij liggen (wss is dat ook zo) maar ik heb de indruk dat die vliegt. Of ik heb te lang op Vista liggen klooijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Moortn schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:44:
Eerst even een week wachten en kijken of er enkele grote bugs in zitten, en als dat niet het geval is zal ik em gaan downloaden. Wat meer beveiliging is altijd goed en die snelheidswinst in office is ook niet verkeerd.
Je hoeft niet te wachten. Dit soort SP's worden "gelaagd" verspreidt, eerst een kleine groep Beta testers, dan MSDN en Technet subscribers en dan pas de rest van de wereld.

Dus tegen de tijd dat jij het SP ook kan downloaden zijn er geen grote bugs gevonden, anders geven ze het niet uit ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Hier installt SP3 niet eens.. Ik zou met 36 gb vrij te weinig schijfruimte hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 20:18
Beetje jammer dat hij er niet in het Nederlands is, anders had ik hem zeker even op mijn laptopje gezet (desktop draait Vista, waren ze daar maar bij SP3 :9 )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Krijg je dan een error als je hem op de verkeerde taal installeerd?

@ hieronder: ^^

[ Voor 12% gewijzigd door Synch op 19-12-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ozakigames schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:27:
Krijg je dan een error als je hem op de verkeerde taal installeerd?
Ja je krijgt dan een foutmelding merk ik net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201824

Er waren heel wat mensen die SP2 niet wilden installeren vanwege allerlei onbenulligheden? Denk dat dat nu wel anders gaat worden met zoveel anti-Vista'ers. Maar dan is wel de tip om te wachten tot de officiële release en niet al met de release candidates proberen te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
windows xp sp3 rasman warning 825
Heeft iemand deze melding al in de eventviewer?

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Jammer dat er nog geen NL is ;)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Is er al enig idee wanneer de Nederlandse SP3 RC komt? Of moeten wij nederlandse XP gebruikers wachten op de officieële release van SP3?

124138

hugoy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:12:
Is er al enig idee wanneer de Nederlandse SP3 RC komt? Of moeten wij nederlandse XP gebruikers wachten op de officieële release van SP3?
Ik denk dat laatste ja, dat wordt wachten.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Komt SP3 eigenlijk ook gelijk voor XP x64? Bij SP2 moesten "we" daar een hele tijd op wachten, alhoewel SP1 voor x64 al de features van SP2 voor x86 had... Wie weet daar wat over?

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

x64 XP gebruikt de Windows 2003 Codebase, dus nee.
Dan moet je kijken naar de releasetijd van een SP3 voor 2003 Server gok ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
XP, altijd een leuk OS gevonden, goed dat MS nog een SP uitgeeft voor de laatste bugs _/-\o_

Ik vraag me af ofdat het bootscreen weer zal veranderen, mischien nu alleen een balkje ( waar denk ik nu toch over :D )

"Nou is natuurlijk de vraag wat er is verandert, en of de beloofde prestatiewinst van 10% is behaald?"
Die is er niet, en zal er nooit komen. Die 10% is alleen bij Office '07 :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Als ik nu SP3 RC install, kan ik dan later nog de "echte" SP3 installen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
eth0 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:11:
Wat denk je zelf? Het is niet de bedoeling hier "domme" vraagjes te stellen. Microsoft legt dit namelijk op de downloadpagina letterlijk uit allemaal ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
sanfranjake schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:13:
[...]

Wat denk je zelf? Het is niet de bedoeling hier "domme" vraagjes te stellen. Microsoft legt dit namelijk op de downloadpagina letterlijk uit allemaal ;)
Dome vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

Enne, sorry, maar ik zie het niet op de download pagina staan.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie daar toch echt een link naar de whitepaper, het is écht niet de bedoeling dat we je dit soort dingen voor gaan kouwen, en dat dit een helpdesktopic wordt.
http://www.microsoft.com/...B4F56F5110&displaylang=en

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik ervaar nu problemen met de bekende "kb888111" / HDA problemen. Toen ik SP3 installeerde nadat SP2 met patch kb888111.exe al geinstallerd waren werkte het geluid normaal. Nu met een SP3 integrated is patch kb888111.exe niet meer te installeren en heb ik op dit moment geen geluid...
edit: :Y) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows XP\
SP3\KB888111
Laat dat onderdeel nu net ff niet werken

[ Voor 42% gewijzigd door nAFutro op 21-12-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
eth0 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:11:
Je kan hem uninstalleren dus ja.
edit: sorry ik zat pagina 1 te refreshen |:(
edit2: ik hem hem op 20 posts staan.

Ontopic: Ik heb hem net geslipstreamd en moest tijdens setup gewoon mijn code invoeren, dus of dat komt nog in verdere versies of het werkt alleen in nieuwe xp versies met sp3 ingebakken.

[ Voor 39% gewijzigd door Soldaatje op 21-12-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 20:05
Soldaatje schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:22:
[...]

Je kan hem uninstalleren dus ja.
edit: sorry ik zat pagina 1 te refreshen |:(
Er is maar 1 pagina :p

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Je kan hem overigens niet uninstallen als je hem geslipstreamt hebt.
Als je dan probeert de huidige build opnieuw te installeren dan krijg je een waarschuwing.
Misschien dat je toekomstige builds er wel overheen kan installeren maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
@ soldaatje:

hmm, das misschien wel een punt van aandacht.
Zijn er verder nog waarschuwingen die ik toe kan voegen aan te topic start zodat mensen geen problemen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ozakigames schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:54:
@ soldaatje:

hmm, das misschien wel een punt van aandacht.
Zijn er verder nog waarschuwingen die ik toe kan voegen aan te topic start zodat mensen geen problemen krijgen?
Verder moet je bij de geslipstreamde versie gewoon je key invoeren tijdens installatie, krijg je alle versies van Malicious Software Removal aangeboden sinds April.

Ik las op zdnet.be dat IE7 er in zou zitten, in deze build nog niet.

Overigens staat er een foutje in je quote van het nieuwsbericht, ik heb er al een topic over geopend op FP feedback, het gaat erom dat de download niet 580 MB is maar 336 MB, alleen hebben ze de fout nog niet hersteld.

Ik zou zeggen trek je eigen conclusies.

Edit: Yoeri heeft de fout inmiddels hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Thanks; heb het aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

moet hem nog installeren maar las dat een gepatchete uxtheme.dll niet meer werkt,

er is ook al een nieuwe versie: bv hier

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Soldaatje schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:03:
[...]

Verder moet je bij de geslipstreamde versie gewoon je key invoeren tijdens installatie, krijg je alle versies van Malicious Software Removal aangeboden sinds April.
Bij mijn geslipstreamde versie kon ik net als bij Vista gewoon verder zonder een key in te voeren.
Ik las op zdnet.be dat IE7 er in zou zitten, in deze build nog niet.
IE7 en MP11 zullen er niet (m.i. helaas) niet in zitten, het is meer een verzameling tot nu toe uitgebrachte crticial updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Nielson schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:21:
IE7 en MP11 zullen er niet (m.i. helaas) niet in zitten, het is meer een verzameling tot nu toe uitgebrachte crticial updates.
Hoop eerlijk gezegd dat MP11 er ook niet in zal zitten, aangezien er nog steeds geen (bij mij bekende) oplossing is om na installatie van MP11 een sysprep op een systeem te kunnen doen.
De sysprep werkt wel, maar als de klant daarna systeem opstart geeft hij een error: windows is not setup complete, please use setup again (o.i.d. doe dit uit mijn hoofd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
rdfeij schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:32:
[...]

Hoop eerlijk gezegd dat MP11 er ook niet in zal zitten, aangezien er nog steeds geen (bij mij bekende) oplossing is om na installatie van MP11 een sysprep op een systeem te kunnen doen.
De sysprep werkt wel, maar als de klant daarna systeem opstart geeft hij een error: windows is not setup complete, please use setup again (o.i.d. doe dit uit mijn hoofd ;) )
Met MP11 en syspreppen geen ervaring, weet wel dat je bij MP10 minimaal de SP2 versie van sysprep moest gebruiken omdat anders de DRM rommel niet goed gereset werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Heeft iemand al gemerkt dat office sneller werkt, of er wel IETS sneller werkt?

Ik iig nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 02-05 22:11
Altijd als ik XP aan het installeren ben en daarna via Microsoft-update de updates binnenhaalde, dan zag ik altijd extra geinstalleerde items bij Software staan. Deze extra items worden al aanzienlijk minder als je Win XP SP2 koopt en dan de overige updates installeert.

Ik hoop dat met SP3 deze extra items bij Software(programma's&windowsonderdelen) weglaat en integreerd in de SP3 setup, want het geeft mij het gevoel dat deze extra toevoegingen bij Software meer schijfruimte kost... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik wil het ook graag testen, alleen zit ik hier dus met de NL versie. :O

Helaas, dat wordt dus zo te zien nog wel even wachten.

(Enig idee wanneer de NL versie komt?)

[ Voor 13% gewijzigd door PcManiaxx op 30-12-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Djerique schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:22:
Altijd als ik XP aan het installeren ben en daarna via Microsoft-update de updates binnenhaalde, dan zag ik altijd extra geinstalleerde items bij Software staan. Deze extra items worden al aanzienlijk minder als je Win XP SP2 koopt en dan de overige updates installeert.

Ik hoop dat met SP3 deze extra items bij Software(programma's&windowsonderdelen) weglaat en integreerd in de SP3 setup, want het geeft mij het gevoel dat deze extra toevoegingen bij Software meer geheugen kost... :|
Als je het SP los installeert dan maakt hij een back-up van je oude situatie en dat kost meer schijfruimte (geen werkgeheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Heeft er al iemand SP3 geinstalleerd op z'n gamepc?

Ik ben erg benieuwd of er snelheidswinst te halen is bij het gamen en of je dat bijvoobeeld kan zien met een 3DMark test voor en na installatie van SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

PcManiaxx schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:53:
Ik wil het ook graag testen, alleen zit ik hier dus met de NL versie. :O

Helaas, dat wordt dus zo te zien nog wel even wachten.

(Enig idee wanneer de NL versie komt?)
Als je niet kan wachten op de nederlandse versie dan download je toch gewoon ergens een engelse windows xp iso. Je eigen key op gebruiken en je hebt zo een geactiveerde legale versie van windows xp alleen dan zonder de nederlandse vertaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Leader98 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:05:
Heeft er al iemand SP3 geinstalleerd op z'n gamepc?

Ik ben erg benieuwd of er snelheidswinst te halen is bij het gamen en of je dat bijvoobeeld kan zien met een 3DMark test voor en na installatie van SP3.
Jah dat heb ik en nee je merkt geen verschil.

Alleen bepaalde onderdelen van office 2007 lopen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik drukte per ongeluk op een knop en toen kon ik in een keer door alle openstaande windows scrollen op een hele vette manier. Ik kan het helaas niet reproduceren, maar het zag er wel heel vet uit. Iemand die weet hoe je dit activeert? Heb alles al geprobeerd zelfs gezocht op google (scroll through windows with xp SP3), maar geen resultaat...

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 09-05 12:48

Dutch_guy

WYSIWYG

Windows toets + tab ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
nee daarmee kan ik wel door de windows scrollen die openstaan en ik zie dan kleine thumbnails erboven. Maar ik bedoel echt dat de windows een soort van 3d worden en je vanaf de zijkant gaat zien.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sneak[3G] schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:07:
nee daarmee kan ik wel door de windows scrollen die openstaan en ik zie dan kleine thumbnails erboven. Maar ik bedoel echt dat de windows een soort van 3d worden en je vanaf de zijkant gaat zien.
Weet je zeker dat je geen Vista hebt ;)

Lama was dus topdesk..

[ Voor 4% gewijzigd door CAP-Team op 13-01-2008 00:43 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb net SP3 geïnstalleerd.

Mijn beleving is dat programma's sneller opstarten, Explorer de inhoud van mappen sneller weergeeft, en ook Internet Explorer 7 sneller browst. Firefox helaas niet. Ik ben nu aan mijzelf aan het twijfelen of het écht sneller is, of dat het alleen zo aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb paar dagen geleden Service Pack 3 geinstalleerd via de officiele weg ( updates ).
Alles is goed gegaan, en heb ook geen foutmeldingen of niks gekregen. Op de update site staat ook dat het succelvol is afgerond. Nu ga ik echter naar config > systeem en daar staat nog steeds Service Pack 2.

Is dit een kleine bug en hebben hier meer mensen last van of of het geen officiele update net als van SP1 naar SP2 ? Of staat het daar niet omdat ik windows SP2 heb gekocht en het er altijd blijft staan ook al heb ik SP100 ??

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Wat staat er als je Start -> Uitvoeren -> WinVer doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

NeoMe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:51:
Ik heb paar dagen geleden Service Pack 3 geinstalleerd via de officiele weg ( updates ).
Alles is goed gegaan, en heb ook geen foutmeldingen of niks gekregen. Op de update site staat ook dat het succelvol is afgerond. Nu ga ik echter naar config > systeem en daar staat nog steeds Service Pack 2.

Is dit een kleine bug en hebben hier meer mensen last van of of het geen officiele update net als van SP1 naar SP2 ? Of staat het daar niet omdat ik windows SP2 heb gekocht en het er altijd blijft staan ook al heb ik SP100 ??
Of je hebt niet goed gekeken en office 2k3 sp3 geinstalleerd via windows update.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
NeoMe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:51:

Voor zover ik weet is hij alleen via de microsoft site te downloaden en niet via windows update (omdat het een rc (release candidate) is).

En: Ik zie sommigen zeggen dat je wel een key nodig hebt bij de installatie als je hem slipstreamd en anderen zeggen dat het net zo is als bij Vista. Kan iemand uitsluitsel geven?

edit: :X en ik heb nog wel de ts gemaakt :X

[ Voor 4% gewijzigd door Synch op 10-02-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ozakigames schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:36:
[...]

edit: en hoe zit het met de 64 bit versie?
Als je nou gewoon even het topic leest, dan zie je dat die er niet komt ;)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
ozakigames schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Voor zover ik weet is hij alleen via de microsoft site te downloaden en niet via windows update (omdat het een rc (release candidate) is).

En: Ik zie sommigen zeggen dat je wel een key nodig hebt bij de installatie als je hem slipstreamd en anderen zeggen dat het net zo is als bij Vista. Kan iemand uitsluitsel geven?

edit: en hoe zit het met de 64 bit versie?
Heb 'm gewoon zonder key kunnen installeren. De 64bit versie deelt de sourcecode met 2003, en die zit dacht ik nu net op SP2. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de ontwikkeling van SP1 voor Vista en SP3 voor XP gesynchoniseerd waren, dus neem aan dat SP3 binnenkort ook uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb nu vandaag de laatste SP3 RC op mijn windows XP prof gezet en ik merk dat het allemaal sneller gaat. Programma's starten sneller op en surfen gaat ook sneller. Ik gebruik tegenwoordig Safari als browser en ook die loopt gesmeerd. Tot nu toe geen problemen!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 15:30
zit er nou exfat in sp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Uiteraard... heb ik een licentie code bij m'n PC (sticker onderkant notebook).
Bij deze notebook is Ghost image op CD meegeleverd met een CD vol drivers. Kan ik met licentiecode ook een Engelstalige XP installeren?

Edit:
Zojuist een OEM CD gekregen bij een computerzaak.
Ze zeiden dat dit eigenlijk niet mocht, maar wilde na wat heen en weer gepraat toch nog doen.
Ik vroeg om Windows XP UK zonder service packs, maar mijn originele OS is Nederlands en een Engelstalige versie zou al helemaal niet mogen en ook niet kunnen. Dus kreeg ik Windows XP NL met SP2.

Zowiezo moet ik dus nu wachten tot SP3 uit is in Nederlands. Was het niet beter geweest om een echt kale XP te hebben, dus zonder een SP?

Werkt mijn licentie echt niet op een Engelstalig?

[ Voor 55% gewijzigd door Mini Poeper op 26-02-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21:34
Mini Poeper schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:56:
Edit:
Zojuist een OEM CD gekregen bij een computerzaak.
Ze zeiden dat dit eigenlijk niet mocht, maar wilde na wat heen en weer gepraat toch nog doen.
Ik vroeg om Windows XP UK zonder service packs, maar mijn originele OS is Nederlands en een Engelstalige versie zou al helemaal niet mogen en ook niet kunnen. Dus kreeg ik Windows XP NL met SP2.

Zowiezo moet ik dus nu wachten tot SP3 uit is in Nederlands. Was het niet beter geweest om een echt kale XP te hebben, dus zonder een SP?

Werkt mijn licentie echt niet op een Engelstalig?
Je zou een UK OEM CD kunnen downloaden en testen, al denk ik niet dat het werkt...

Heb je trouwens Home of Pro...?

Maar waarom wil je een UK XP, Alleen voor SP3...?

Zover ik weet is dat alleen nog een test versie en om daarom nou een UK XP aan te schaffen lijkt me niet zinvol...
Gewoon een paar weekjes wachten en je hebt een NL versie ;)

Een XP zonder service packs heb ik mezelf idd ook afgevraagd of dat beter is, want SP3 schijnt ook incl. SP1 en SP2 te zijn...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
crack_en_hack schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:53:
Een XP zonder service packs heb ik mezelf idd ook afgevraagd of dat beter is, want SP3 schijnt ook incl. SP1 en SP2 te zijn...
Dat bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat maakt voor het slipstreamen niet uit :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
alt-92 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:59:
Dat maakt voor het slipstreamen niet uit :)
Tot voor kort wist ik niet wat dat slipstreamen nu inhield. Wat ik nu her en der gelezen heb en eruit opmaak is het volgende:

Je maakt van een Windows XP installatie CD inclusief SP3, dus niet mèt SP3. Je zet de losse SP's niet áchter de installaties (al dan niet later te installeren), maar vermengd deze met XP.

Klopt dit?
Nu alleen nog even zien hoe ik dit ga doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik kan de complete Trend micro antivirus lijn niet meer gebruiken na installatie SP3. Trend micro geeft aan dat het OS niet ondersteund is / wordt, en kan toch kiezen voor een geforceerde installatie. Vervolgens doet het programma bij startup niets meer.

Voor de rest geen problemen nog mee gehad, op dat ene belangrijke punt na dus. Ook support van trend micro komt met een domweg antwoord over uninstallen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

10 % snelheidswinst in Office vind ik zo'n rare claim? 10 procent is heel veel, maar voor Office heb je niet echt een zware computer nodig. Of wordt alles 10 procent sneller?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:58:
10 % snelheidswinst in Office vind ik zo'n rare claim? 10 procent is heel veel, maar voor Office heb je niet echt een zware computer nodig. Of wordt alles 10 procent sneller?
Hou het maar op een zoetmakertje. Office staat los van XP zelf. Het zal wat meer geintegreerd zijn in het OS met SP3, waardoor er wel een kleine prestatiewinst te behalen valt. Ik denk dat je dit het beste op een oude bak testen kan, want elke prestatiewinst merk je vaak op zulke machines al direct :P

Maar goed heel SP blijft dan ook 1 grote mix met fixes en dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Mini Poeper schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:52:
[...]

Tot voor kort wist ik niet wat dat slipstreamen nu inhield. Wat ik nu her en der gelezen heb en eruit opmaak is het volgende:

Je maakt van een Windows XP installatie CD inclusief SP3, dus niet mèt SP3. Je zet de losse SP's niet áchter de installaties (al dan niet later te installeren), maar vermengd deze met XP.

Klopt dit?
Nu alleen nog even zien hoe ik dit ga doen... :/
[HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen

Zal met SP3 net zo gaan denk ik...

Iemand al enig idee wanneer SP3 nou in NL komt...?

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 07-03-2008 12:30 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
crack_en_hack schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:29:
Iemand al enig idee wanneer SP3 nou in NL komt...?
Ja, ik wacht er ook op... Mijn lappie is nodig aan een format toe, ik wacht ff tot SP3 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik hoop (en het lijkt me ook een slimme zet) dat op de Windows XP SP3 cd standaard IE8 zit i.p.v. de eeuwenoude (en slechte) IE6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Djerique schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:36:
Ik hoop (en het lijkt me ook een slimme zet) dat op de Windows XP SP3 cd standaard IE8 zit i.p.v. de eeuwenoude (en slechte) IE6.
:D Keep on dreaming.
Beetje logisch nadenken mag ook wel hoor ;)

Maar nu even serieus: ik was ook in de veronderstelling dat er in ieder geval IE7 mee zou komen, maar het blijkt alleen om de fixes voor IE7 te gaan en de prerequisite updates die je nodig hebt vóórdat je IE7 installeert.

En dat is eigenlijk ook niet zo vreemd, want dergelijke geforceerde upgrades kunnen andere zaken breken. Dat wil je liefst niet doen met een SP.
SP2 was destijds een behoorlijke trendbreuk, omdat er behoorlijk wat wijzigingen in functionaliteit werden geintroduceerd, enig idee hoe lang sommige bedrijven erover doen om dat soort grappen te testen?

Kortom:
IE7 in SP3 introduceren is géén goed plan (it breaks stuff) als je wil dat je corporate klanten meegaan in je release cycle.

offtopic:
Pre-emptive snarky comment:
Nee, jij als thuis gebruiker bent lang niet zo belangrijk nee. Helaas, zo is het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Helaas is dit nog geen final NL versie :'( (gelukkig wel veel positieve verhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
crack_en_hack schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Helaas is dit nog geen final NL versie :'( (gelukkig wel veel positieve verhalen)
Nog eventjes geduld hé :)
Ik hoop van niet, naar de commentaar in het nieuwsbericht over IE8 te horen, draait het niet bepaald vlotjes...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
IE8 is pas in - publieke - beta en SP3 is al tot RC2 bestempeld dus ALS ze het zouden doen moesten we nog langer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik hoop op helemaal geen IE, maar dat zou helemaal onwezenlijk dromen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Als ik kijk naar de wijze waarop XP nu met mijn systeem omgaat weet ik niet of SP3 mijn games 10% sneller laat lopen en op de desktop vliegt alles al, dus nog sneller?
Het zit wel goed, denk ik. Vista werd wel sneller van SP1, maar 10%?

Ik moet vet kunnen gamen en dat kan met XP, dus mijn behoefte zijn vervuld. Ik kijk SP3 net zoals SP1 voor Vista even uit de boom. Mijn systeem werkt foutloos en dat wil ik wel zo houden en een SP is altijd weer een risico (zeker een nieuwe)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 09-03-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mini Poeper schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:49:
[...]

Ik hoop op helemaal geen IE, maar dat zou helemaal onwezenlijk dromen zijn. ;)
nLite? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 09-03-2008 21:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb hem net geinstalleerd omdat ik nieuwsgierig was en merk zo op het eerste gezicht geen verschil (ik was een beetje bang voor Vista achtige taferelen dat ik alles 3 keer moest bevestigen enzo ;) ). Het geheugengebruik is wel flink meer, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel services had uitgeschakeld en dat nu opnieuw moet doen (eigenlijk ook niet zo boeiend omdat geheugen zo goedkoop is dat het niet echt een schaarste meer is in de meeste pc's).

Geen snelheidswinst of verlies, achteraf had ik net zo goed kunnen wachten tot SP3 via Windowsupdate beschikbaar komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 09-03-2008 21:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
^^
Ik heb hem ook net geinstalleerd. Merk geen verschil ook geen extra mem gebruik. netjes 34% net als SP2.

Denk dat dit meer een set met updates is dan extra feutures en verbeteringen aan het OS.. SP2 was daarin tegen wel een echt verschil.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Problemen met HDA audio zijn eenvoudig handmatig op te lossen. Je moet de laatste versie van KB888111 voor Windows XP met SP2 zien te bemachtigen. Pak deze hotfix uit.
Zoek vervolgens je probleem audio device op in de device manager en update handmatig de driver. Laat Windows zoeken in de map common files die onstaan is met het uitpakken van de hotfix.
Vervolgens de audio driver instalaren zoals je altijd gewend was.
Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Anoniem: 146043 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:05:
Als ik kijk naar de wijze waarop XP nu met mijn systeem omgaat weet ik niet of SP3 mijn games 10% sneller laat lopen en op de desktop vliegt alles al, dus nog sneller?
Het zit wel goed, denk ik. Vista werd wel sneller van SP1, maar 10%?
Er zal niet zoveel veranderen, en die 10% is voor office (en overigens niet bewezen).
Marzman:

Het geheugengebruik is wel flink meer, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel services had uitgeschakeld en dat nu opnieuw moet doen (eigenlijk ook niet zo boeiend omdat geheugen zo goedkoop is dat het niet echt een schaarste meer is in de meeste pc's).
Is dit echt zo?

Wil je dit voor mij even dubbel checken, want het is misschien wel handig dit te vermelden bij de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

nAFutro schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:45:
Problemen met HDA audio zijn eenvoudig handmatig op te lossen. Je moet de laatste versie van KB888111 voor Windows XP met SP2 zien te bemachtigen. Pak deze hotfix uit.
Zoek vervolgens je probleem audio device op in de device manager en update handmatig de driver. Laat Windows zoeken in de map common files die onstaan is met het uitpakken van de hotfix.
Vervolgens de audio driver instalaren zoals je altijd gewend was.
Klaar!
Die hotfix kan je gewoon netjes online bij Microsoft aanvragen als je het artikel erbij zoekt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 10-03-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Jammer dat er nog geen NL versie is...kreeg nu nog foutmelding dat de taal verkeerd was.
Wordt weer eens wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 16:20
Wat is eigenlijk de geplande release datum voor SP3 voor de engelse versie van XP? Ik kan namelijk geen datum vinden in de TS, noch in de thread (Maar het kan best zijn dat ik er overheen gelezen heb!)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01
Hij staat nog steeds voor het tweede kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik denk eigenlijk dat deze RC al final is, ik heb het dan over build 3300. Dit omdat Microsoft blijkbaar totaal geen belangstelling meer toont in nieuwe bevindingen om mee te nemen in de final en de beta nieuwsgroep gesloten is...

Ik verwacht dus gewoon dat ie klaar is, er zijn geen nieuwe builds meer vrijgegeven voor betatesters. Alhoewel, sommige hebben nog build 3311 ontvangen via WU...

Ze zullen wel pas met de uitrol beginnen als SP1 voor Vista is uitgerold, de final build is waarschijnlijk gewoon klaar en staat stilletjes stof te vergaren op een server. Eén ding tegelijker tijd ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ozakigames schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:37:
Is dit echt zo?

Wil je dit voor mij even dubbel checken, want het is misschien wel handig dit te vermelden bij de TS.
Dat ligt denk ik aan mijn eigen install. Ik had heel veel services uitgeschakeld omdat ik vrij lang met een beperkt geheugen heb gewerkt. Het is op zich niet heel vreemd dat geupdate services ingeschakeld staan na een service pack.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Heb 't welleens voorbij zien komen; ga ik eerst volgende keer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mini Poeper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:29:
[...]

Heb 't welleens voorbij zien komen; ga ik eerst volgende keer gebruiken!
Nlite is klasse. Ik gebruik louter Nlited images hier en voor iedereen voor wie ik een systeem assembleer. De OEM setup komt nog uit 2001 en dat is een beetje gedateerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Anoniem: 146043 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:25:
[...]

Nlite is klasse. Ik gebruik louter Nlited images hier en voor iedereen voor wie ik een systeem assembleer. De OEM setup komt nog uit 2001 en dat is een beetje gedateerd :P
Ik wacht nog met het formateren van mijn systeempje tot SP3 NL officeel gereleased is en er wacht mij nog een nieuwe/snellere HDD.

Kan ik dus de original Windows XP SP2 + SP3 gebruiken in Nlite of kan ik beter eerst op een apart CD'tje SP3 slipstreamen in Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Mini Poeper schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Ik wacht nog met het formateren van mijn systeempje tot SP3 NL officeel gereleased is en er wacht mij nog een nieuwe/snellere HDD.

Kan ik dus de original Windows XP SP2 + SP3 gebruiken in Nlite of kan ik beter eerst op een apart CD'tje SP3 slipstreamen in Windows XP?
Ik zou zelf sp3 slipstreamen (voor later etc...). Je kunt dan gelijk nog tweaks doen met nlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan een waarschuwing die een mod ook al gaf elders:

Als je een niet officiëel servicepack installeerd met een andere build dan de uiteindelijke build heb je 2 problemen te pakken en met Nlite 3.

1. De installatie van SP3 RTM zal niet lukken en als het lukt dan heb je een half/half DLL mess
2. Zodra je een niet officiëel servicepack installeerd defragdeer je Windows terug naar béta. Dit is geen gezwam overigens en dat weet je zelf ook als je nadenkt en verstand hebt van de Windows architectuur.
3. Nlite: Zover bekend is slipstreamen met Nlite de énigste optie. Volgens geruchten is het niet mogelijk om op een Nlited setup een SP3 uit te rollen (alhoewel dat bij SP2 wel degelijk ging)???

Ik heb zelf dus wel een Nlite XP draaien en ik heb geen behoefte aan SP3 om de volgende redenen. Ik heb hier een hartstikkel legale Vista HP NL liggen en in mei komt er nieuwe hardware in mijn systeem en ga ik wel over naar Vista. Dan is er inmiddels wel meer bekend over de servicepacks voor beide OS'en :)

Voor de komende 2 maanden voldoet mijn XP setup prima en hij staat er al 18 maanden op en is wat gammel omdat louter services.msc niet los meer werkt, in Computer Management kan ik wel bij de services lijst komen with no hazzle. Windows is verder prima stabiel. Een CLSID probleempje, fix ik wel als ik tijd heb.
edit: is al gefixed, missing CLSID ingevoegd in register

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 13-03-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39
Als je XP SP3 hebt gedownload, en net zoals mij de Nederlandse versie hebt zul je een error krijgen dat je hem niet kunt instaleeren. Met een register ingreep kan het wel. Open regedit door Windows-toets+R en typ " regedit", zoek dan de naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Nls\Language
En bij "Default" en "InstalLanguage" zet je "0409" i.p.v. "0413" (die 13 is voor NL die 09 is voor US). Daarna ga je naar: Configuratiescherm, dan naar datum, tijd, taal, en regionale opties. Klik dan op het tweede icoontje onderaan "Regionaal en taal-opties". Ga dan naar het tab-blad Geavanceerd, En zet daar "Engels (US)" . Reboot dan je pc en dan kan je XP SP3 (RC) instaleeren. Veel plezier met Service Pack 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ozakigames schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:37:
[...]

Er zal niet zoveel veranderen, en die 10% is voor office (en overigens niet bewezen).

[...]

Is dit echt zo?

Wacht even.

Schakel voor de gein even alle services in en start opnieuw op. Je systeem is zowat cripple en gooi er nu eens de services tweaks overheen van Tweakhound's Vista Guides

Vermaak je en verbaas je hoeveel Vista vlotter kan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 146043 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:15:
1. De installatie van SP3 RTM zal niet lukken en als het lukt dan heb je een half/half DLL mess
Kan best lukken (leuk, gokken met je produktiesysteem - cool) , alleen loop je risico's die je het best vermijdt door de beta/RC's te deinstalleren voor je de RTM build eroverheen slingert.
2. Zodra je een niet officiëel servicepack installeerd defragdeer je Windows terug naar béta.
Misschien bedoel je degradeer?
Maar dan nog: een RC van MS is een officïele RC, het is alleen geen final code en je support loopt af nadat de final uitkomt.
3. Nlite: Zover bekend is slipstreamen met Nlite de énigste optie. Volgens geruchten is het niet mogelijk om op een Nlited setup een SP3 uit te rollen (alhoewel dat bij SP2 wel degelijk ging)???
Ik zou niet weten waarom dat de enige optie is/zal zijn?

En problemen met het installeren van een SP op een met nLite geprepareerde image zijn altijd mogelijk, als je teveel of vereiste onderdelen eruit sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:20:
[...]

Kan best lukken (leuk, gokken met je produktiesysteem - cool) , alleen loop je risico's die je het best vermijdt door de beta/RC's te deinstalleren voor je de RTM build eroverheen slingert.

[...]

Misschien bedoel je degradeer?
Maar dan nog: een RC van MS is een officïele RC, het is alleen geen final code en je support loopt af nadat de final uitkomt.

[...]

Ik zou niet weten waarom dat de enige optie is/zal zijn?

En problemen met het installeren van een SP op een met nLite geprepareerde image zijn altijd mogelijk, als je teveel of vereiste onderdelen eruit sloopt.
Daarom stond er in Nlite een lijst van hetgeen wat je beter kunt laten staan :)
Maar het is altijd risico en eerst een RC pack installeren, deze eraf slopen en daarna het originele servicepack heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde aan de rommel die het achterlaat.

Mijn apparaat is inderdaad ook een productiemachine en daarom is mijn BIOS ook zo zalig. Ik kan kiezen van welke harddisk ik opstart met F8. Zo kunnen Vista en XP onzichtbaar van elkaar werken.
Aan mijn XP setup wordt niet geknutselt ;)

Geen softwarematige bootmenu's :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:47
Las dit topic ff door, en er is weinig discussie, meer over of je het op NL versie kan installen.

Ook las ik dat sp3 Xp toch net wat sneller maakt, dat is mooi nieuws, heb zelf nog niet geprobeerd, zal dat ook pas doen als rtm er is. Vind het erg ok dat Ms met een laatste sp komt, daardoor kan Xp toch weer zo een jaar of 5 keurig mee. Zelf ben ik blij dat IE7 niet meekomt,gebruik zelf Firefox, en zit niet te wachten op IE7. Voor WMP11 vind ik het wel een beetje vreemd dat die niet meekomt, aangezien in sp2 WMP9 je wel opgedrongen werd. Eigenlijk was Xp al af, maar dit servicepack is een lekker toetje, zal er blij mee zijn.

Enige wat ik ergens jammer vind, dit sp was de uitgelezen kans om Xp Dx10 compatible te maken, zodat je Xp met Dx10 had kunnen uitbreiden. Want Dx10 komt in het geheel niet van de grond nu het Vista-only is. Ik bedoel maar, 13 procent gebruikt Vista, 75 heeft nog Xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:47
Ja die visie erop ken ik. ;) MAAR John Carmcack himself heeft gezegd dat dx10 voor xp wel degelijk mogelijk was geweest als Ms echt had gewild. Als je weet wat John voor engines heeft geprogrammeerd, heeft hij er toch wel meer kijk op dan jij of ik, of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:39:
Ja die visie erop ken ik. ;) MAAR John Carmcack himself heeft gezegd dat dx10 voor xp wel degelijk mogelijk was geweest als Ms echt had gewild. Als je weet wat John voor engines heeft geprogrammeerd, heeft hij er toch wel meer kijk op dan jij of ik, of....
Ja maar het is niet aan John Carmack om dat te bepalen of dat er toch komt voor XP. DX10 gecombineerd met Vista was samen het ultieme marketingstruuc, want als je immers gebruik wilt maken van je DX10 features moet je toch echt vista installeren. Die Fake DX10 gekraakte versies die in omloop zijn buggy en werken dus niet op XP. DX10 zolang MS dat vindt, komt niet op XP. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjah schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:16:

Enige wat ik ergens jammer vind, dit sp was de uitgelezen kans om Xp Dx10 compatible te maken, zodat je Xp met Dx10 had kunnen uitbreiden. Want Dx10 komt in het geheel niet van de grond nu het Vista-only is. Ik bedoel maar, 13 procent gebruikt Vista, 75 heeft nog Xp.
Nu nog wel, maar de massa die nu een nieuwe pc koopt met Windows besturingssysteem koopt Vista dus over twee of drie jaar heeft de meerderheid Vista.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Vista is 10 keer niks. Ik blijf toch echt de komende tijd bij XP. Ik hoop dat er niet al te veel leuke spellen moet missen omdat ze geen Dx9 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 237909 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:03:
Vista is 10 keer niks. Ik blijf toch echt de komende tijd bij XP. Ik hoop dat er niet al te veel leuke spellen moet missen omdat ze geen Dx9 zijn.
Ik blijf voorlopig ook nog op XP. Ik denk dat ik daar nog wel een aantal jaren mee vooruit kan, en ik kan me niet voorstellen dat er veel Direct X10 only spellen zullen komen. Misschien een paar shooters, maar die speel ik toch nooit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er echt geen verkopen waren en letterlijk boycots met vista over DX10 functionaliteit in XP dan had MS wellicht toch een werkende DX10 voor XP gebouwd, maar dat gaat moeilijk omdat vista al languit in het OEM-segment zit, en ook bedrijven langzamerhand overstappen naar Vista (teminste dat is het plan).

En volgens mij mis ik ook niet noemenswaardig veel sinds dat ik een DX10 kaart heb en daarvoor Vista nodig heb om te gebruiken. DX9 games zien er net zo prima uit, en de performance van XP weegt niet op tegenover die van Vista die nog behoorlijk achterloopt.

Maar goed deze discussie is al rondom geweest op GoT en ga er maar gewoon niet vanuit dat DX10 op XP nog verschijnt, tenzij iemand een gruwelijke genie is geweest in het samenprakken van z'n eigen DX10-engine voor op XP, anders niet.

Trouwens bij elke hardware installatie komt er een melding over unrecognized files, die vermoedelijk door SP3 komt. Ook wellicht iets om op te letten :) kan je 9x cancel drukken voor een keyboard installatie :/
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze meldingen als 'ik ben 'm nu $zo snel aan het downloaden' zijn niet gewenst en worden verwijderd.
Er zit geen IE7 en ook geen WMP11 in SP3.

Géén links naar torrents, ezels, groepen of andere fratsen plaatsen of vragen.
Reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

XP SP3 is beschikbaar via de Windows Update website en Download center.
Heb je een MSDN/Technet abonnement: Check de top download sectie.

De Automatic Update versie komt pas later!