[XP] Service Pack 3 (discussie)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 97.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Ja maar het is niet aan John Carmack om dat te bepalen of dat er toch komt voor XP. DX10 gecombineerd met Vista was samen het ultieme marketingstruuc, want als je immers gebruik wilt maken van je DX10 features moet je toch echt vista installeren. Die Fake DX10 gekraakte versies die in omloop zijn buggy en werken dus niet op XP. DX10 zolang MS dat vindt, komt niet op XP. Punt.
Kijk hier eens, naar deze poging? Zou het de 2e of 3e keer niet lukken? Wil Microsoft niet dan doen wij het wel ;)

Echt wel, kwestie van tijd.

Dan maar geen DX10 en ik vind DX9 er ook goed uitzien, dat is mijn marketingstruuk of deze:
Met XP meer frames, mindere textures en met Vista minder frames en een pracht.
Ik lig er niet wakker van.

Gaat het nog om het gamen of die extra reflecties op het water :/
Ik heb screenshots gezien en ik ben niet impressed, sorry.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Ik ben ook niet impressed, maar vraag me af hoe dat zit als over 2 jaar ofzo Dx11 wel eens uit zal zijn... Nu zie ik nog geen reden om over te stappen.
Marzman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Nu nog wel, maar de massa die nu een nieuwe pc koopt met Windows besturingssysteem koopt Vista dus over twee of drie jaar heeft de meerderheid Vista.
Klopt, maar 2 a 3 jaar is een lange tijd, in die tijd staat het een beetje stil, want gamesdevelopers halen er tot dan echt niet het maximale uit denk ik, uit Dx10 dus. En over 3 jaar zal nog altijd zo een 35 procent op Xp zitten schat ik, die kan je ook dan niet negeren. En nog iets, ik heb zelf laatst een nieuwe pc gebouwd, maar geen Vista hoor, mooi dat ik er weer Xp opzette. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Sjah op 17-03-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Marzman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Nu nog wel, maar de massa die nu een nieuwe pc koopt met Windows besturingssysteem koopt Vista dus over twee of drie jaar heeft de meerderheid Vista.
Ja dat is niet zo heel gek aangezien je nu bijna geen enkele kant en klare pc kan kopen met XP erop.

Als die keuze er wel was geweest flopte Vista helemaal.

Vista is niet de keus van de meeste mensen maar je word gewoon gedwongen het te kopen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Gewoon een zakelijke computer kopen :+ vollop xp keuze nog hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Ja dat is niet zo heel gek aangezien je nu bijna geen enkele kant en klare pc kan kopen met XP erop.

Vista is niet de keus van de meeste mensen maar je word gewoon gedwongen het te kopen.
Dat was zo maar tegenwoordig kan je vrijwel overal een keuze maken tussen xp en vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Per ongeluk op Vista geinstalleerd :( Wilde eerst niet en toen de compatibiliteits modus op XP SP2 gezet met mijn dronken hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nTPrQHuSBuNpCEPJODIixXJn/full.jpg

Is dat trouwens een nieuwe feature van SP3 overigens? Heb ik anders nog nooit voorbij zien komen. (moet wel zeggen dat m'n schijf moeilijk aan het doen is lately).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt meer op een functie van spyware, of anders misschien van grabit zelf? :)
Windows zelf checkt je bestanden niet op integriteit, hoe zou het dat moeten doen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
crack_en_hack schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Ditsoort uitspraken zonder onderbouwing zien we liever niet ;) Waarom zou je een Audi A4 uit 1996 willen kopen als je het model uit 2008 voor dezelfde prijs kan krijgen :?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sanfranjake schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:31:
[...]

Ditsoort uitspraken zonder onderbouwing zien we liever niet ;) Waarom zou je een Audi A4 uit 1996 willen kopen als je het model uit 2008 voor dezelfde prijs kan krijgen :?
Het model uit 2008 ziet er niet uit, heeft een slecht werkende airco en de koppelingsplaten kan je na 5.000 km vervangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:31:
[...]

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:25:
(moet wel zeggen dat m'n schijf moeilijk aan het doen is lately).
Het enige juiste antwoord :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:30:
Lijkt meer op een functie van spyware, of anders misschien van grabit zelf? :)
Windows zelf checkt je bestanden niet op integriteit, hoe zou het dat moeten doen :P
Eventviewer geeft exact dezelfde melding aan.
alt-92 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:
[...]

Het enige juiste antwoord :)
Ja, deel van m'n website waar ik aan op het werken was, is corrupt :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:49:
Ja, deel van m'n website waar ik aan op het werken was, is corrupt :(
Hehe :P Never trust hardware, especially when failures are predicted, and ALWAYS MAKE BACKUPS!!!! :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:57:
[...]

Hehe :P Never trust hardware, especially when failures are predicted, and ALWAYS MAKE BACKUPS!!!! :P
Laat ik daar maar niet over beginnen hoe ik mijn stuff backup.

Al een recente 1:1 kopie gevonden. Jammer dat die schijf het begeven gaat.

Maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:25:
[afbeelding]

Is dat trouwens een nieuwe feature van SP3 overigens? Heb ik anders nog nooit voorbij zien komen. (moet wel zeggen dat m'n schijf moeilijk aan het doen is lately).
Het heeft altijd al bestaan. Iets soortgelijks kreeg ik jaren terug al:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernstvandijk/corrupt.jpg

(De oorzaak was toen een brakke IDE kabel geloof ik)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag toevallig dat de overview white paper van sp3 op deze pagina gisteren geüpdatet was. Ik weet niet precies welke versie er daarvoor stond, maar deze versie 1 is hopelijk een voorbode voor wat zeer spoedig zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens Techarp mogen we de RTM versie van XP SP3 ergens half april verwachten.. Dat zou aardig overeenkomen met dat de SP3 overview nu geupdate is, Vista heeft ook geloof ik bestanden van een 3 tot 4 weken voor dat hij gereleased werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonge jonge jonge, de nederlandse versie 21 dagen later pas. Het is ook wat he, die twintig nieuwe woorden die erbij zijn gekomen naar het nederlands vertalen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:13:
[...]

Dat was zo maar tegenwoordig kan je vrijwel overal een keuze maken tussen xp en vista.
ja maar niet lang meer, 1 juli dacht ik, is xp history qua koopmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik was weer tegen een probleempje aangelopen met mijn SP3 integrated installatie: mijn SDHC kaartje van 8GB werd niet begrepen, het systeem merkte niets op. Dit kon ik oplossen door in het register een kleine wijziging te maken:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tifm21\Parameters]
"SDParam"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:56:
[...]

ja maar niet lang meer, 1 juli dacht ik, is xp history qua koopmogelijkheid.
Even een subtiele noot:

Windows XP mag wel antiek zijn in de markt, maar zolang de produktiviteit, responsiviteit en stabiliteit hoger liggen pér euro qua hardware dan Vista zal XP niet sterven.

Mochten alle fabrikanten stoppen met drivers schrijven voor XP dan kun je nog zeker 2 jaar voort en trek je het door tot Windows 7 of dan pas Vista met SP3. Snap je hem?

Mensen die wild waren met Vista Beta 2 haken nu langzaam af. De progressie van de 3 items die ik aanhaal kan Vista niet overtroeven en als ik eerlijk mag zijn wacht ik SP3 nog even af.

In het Vista SP1 topic kreeg ik felle commentaar op mijn voorspelling dat SP1 heel wat ellende bracht; het zij dus zo ;)
Dit heet een early adopter en dat ben ik ook namelijk want ik ben subscribed.

Vista of XP zijn niet slecht, maar het ligt vaak aan de gebruiker, de mix van software en driverschrijvers. Allemaal niet Microsofts schuld, immers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 17:58 . Reden: Van een Microsoftsubscriber ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Misschien een domme vraag maar wordt Windows XP nu ook weer opnieuw uitgebracht op cd-rom met SP3 included?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:44:
Misschien een domme vraag maar wordt Windows XP nu ook weer opnieuw uitgebracht op cd-rom met SP3 included?
ik heb gelezen van niet. Ik geloof op de frontpage. Er gaat geen XP + SP3 uitkomen in de winkel voor de verkoop, zo stond dat er. Waarom niet, is me een raadsel.

Maar dat geeft toch niet? We slipstreamen wel zelf 1tje?

Klopt niet. Zie de volgende reacties....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Nou, in het artikel staat letterlijk:
Er zal geen geïntegreerde SP3-release verschijnen voor Windows XP Media Center Edition of Windows XP Tablet Edition. Gebruikers van deze software zullen het derde service pack wel via Windows Update kunnen installeren, maar in de winkel zal een SP3-versie voor deze twee Windows XP-edities ontbreken.
Dat impliceert dat voor home/professional wel nog een SP3 geslipstreamde retail-versie komt. Voor de OEM-markt zal die er zeker komen, aangezien dat doorloopt t/m januari 2009 (retail t/m juni dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als ik het artikel van de frontpage goed begrijp komen er geen geïntegreerde SP3 versies van MCE en Tablet Edition. Van de normale Windows XP Professional zal geloof ik wel een SP3 versie op de markt komen.

Edit: Shit...

[ Voor 7% gewijzigd door hexagram op 27-03-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha jongens, dat had ik dus niet helemaal goed meegekregen, bedankt voor het verbeteren van mijn foute info. B)

Is het ook bekend WAAROM de MCE geen ingebakken SP3 gaat krijgen want ik heb best wel veel klanten met MCE op hun pc....?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:59:
Is het ook bekend WAAROM de MCE geen ingebakken SP3 gaat krijgen want ik heb best wel veel klanten met MCE op hun pc....?
Omdat MCE een apart verhaal is?
MCE 2005 is gebouwd op XP SP2, MCE2004 was gebaseerd op XP SP1.

SP3 brengt geen noemenswaardige nieuwe features (vergeleken met SP2 dan), maar hoofdzakelijk fixes die ook van toepassing zijn op MCE2005.
Een nieuwe XP based MCE versie komt er niet - so what's the point?

Wees blij :) MCE2005 met SP3 geintegreerd zou een reinstall of een in-place upgrade install betekenen voor al je klanten met MCE op hun PC...

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 27-03-2008 22:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:26:
[...]

Omdat MCE een apart verhaal is?
MCE 2005 is gebouwd op XP SP2, MCE2004 was gebaseerd op XP SP1.

SP3 brengt geen noemenswaardige nieuwe features (vergeleken met SP2 dan), maar hoofdzakelijk fixes die ook van toepassing zijn op MCE2005.
Een nieuwe XP based MCE versie komt er niet - so what's the point?

Wees blij :) MCE2005 met SP3 geintegreerd zou een reinstall of een in-place upgrade install betekenen voor al je klanten met MCE op hun PC...
Nou als zij een format willen, zal ik dus MCE moeten installeren en daarna SP3 (in theorie dan? Ik ga heus wel slipstreamen en hoop dat dat geen probleem is). Ik wist niet dat er ook MCE2004 bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:40:
Nou als zij een format willen, zal ik dus MCE moeten installeren en daarna SP3
Inderdaad ;)
Ik ga heus wel slipstreamen en hoop dat dat geen probleem is.
Als je de gecombineerde setup er maar niet mee om zeep helpt :)
dat gedeelte waar automagisch om CD 2 wordt gevraagd zeg maar.

http://www.msfn.org/board...SP2-Single-CD-t36720.html

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-03-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Trouwens ik begrijp dat Microsoft geen ondersteuning meer biedt voor Windows XP RTM maar het blijft lullig dat je eerst SP1 of SP2 moet instaleren om SP3 te kunnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:56:
Trouwens ik begrijp dat Microsoft geen ondersteuning meer biedt voor Windows XP RTM maar het blijft lullig dat je eerst SP1 of SP2 moet instaleren om SP3 te kunnen instaleren.
De SP3 is cummulatief, net als de SP2. Dat wilt zeggen dat in SP3 de SP2 zit. In SP2 zit SP1. Dus 3 servicepakketjes in 1 in SP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Dat heb ik zelf ervaren. Ik heb gisteren de UK versie geinstaleerd van Windows XP RTM dus zonder servicepacks en bij het instaleren van SP3 Refresh(build 5508) zegt de installatie doodleuk dat mijn versie niet voldoet aan de eisen. SP2 moet voorgeinstaleerd zijn zoals ook hier te lezen valt:

http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements

Maar goed, dit kan dus ook alleen gelden voor deze versie. Hopelijk is de uiteindelijke versie wel gewoon cumulatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:54:
[...]

Dat heb ik zelf ervaren. Ik heb gisteren de UK versie geinstaleerd van Windows XP RTM dus zonder servicepacks en bij het instaleren van SP3 Refresh(build 5508) zegt de installatie doodleuk dat mijn versie niet voldoet aan de eisen. SP2 moet voorgeinstaleerd zijn zoals ook hier te lezen valt:

http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements

Maar goed, dit kan dus ook alleen gelden voor deze versie. Hopelijk is de uiteindelijke versie wel gewoon cumulatief.
SP3 heeft blijkbaar geen SP2 in zich, ben een tikkeltje verbaasd :?
What Is In Service Pack 3
Windows XP SP3 includes all previously released Windows XP updates, including security updates and hotfixes, and select out-of-band releases. Windows XP SP2 was released in August 2004. Since then, Microsoft has released hundreds of updates. Windows XP SP3 includes all of these updates
Deploying Windows XP SP3
Fundamentally, deploying Windows XP SP3 works the same as deploying SP1 and SP2 for Windows XP:
 SP3 is cumulative, so users can install SP3 on top of Windows XP SP1 or SP2.
 Windows XP SP3 supports the same languages as Windows XP did in its initial release.
 You can run the SP3 update package on any SKU of Windows XP SP1 or SP2. For example, you can run the SP3 update package on a computer running the Windows XP Media Center Edition with SP1.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:06:
[...]

SP3 heeft blijkbaar geen SP2 in zich, ben een tikkeltje verbaasd :?

[...]

[...]
Heeft dit niet te maken met het feit dat verkochte RTM versies NIET uitgerust worden met SP3?!

PS: SP2 als zowel SP3 slipstreamen is een kwestie van minuten. Een nieuw servicepack betekend vaak een aanbevolen verse installatie om mogelijke (toekomstige) problemen te voorkomen.

Just my 2 cents

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh.
Deploying Windows XP SP3
Fundamentally, deploying Windows XP SP3 works the same as deploying SP1 and SP2 for Windows XP:
 SP3 is cumulative, so users can install SP3 on top of Windows XP SP1 or SP2.
 Windows XP SP3 supports the same languages as Windows XP did in its initial release.
 You can run the SP3 update package on any SKU of Windows XP SP1 or SP2. For example, you can run the SP3 update package on a computer running the Windows XP Media Center Edition with SP1.
Dus minimaal SP1 nodig, zo lees ik het...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:08:
[...]

Heeft dit niet te maken met het feit dat verkochte RTM versies NIET uitgerust worden met SP3?!
Dat is al eerder tegengesproken in dit topic, dat dacht ik ook, alleen Mediacenter en tabletdinges of zoiets wordt niet meer uitgebracht met SP3, alle andere XPvarianten wel.
PS: SP2 als zowel SP3 slipstreamen is een kwestie van minuten. Een nieuw servicepack betekend vaak een aanbevolen verse installatie om mogelijke (toekomstige) problemen te voorkomen.

Just my 2 cents
A: Downloaden duurt niet altijd "minuten".
B: Slipstreamen van eerst SP2 en dan SP3 is gewoon omslachtig en eigenlijk onnodig want SP3 had ook gewoon cummulatief kunnen zijn, waar of niet?
C: Waarom alleen op SP1 of SP2 versies? Ik heb mijn Windowscd zonder SP nog, en die gebruik ik als basis om te slipstreamen met SP1 en later SP1a en nog eens later met SP2.
D: Just my 3 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:20:
Euh.

[...]

Wat euh? Ik schreef juist dat SP3 cummulatief was, dat in SP3 zowel SP2 als SP1 zat. Deze bewering klopt van geen kanten besef ik nu, en dat schrijf ik dus ook. Minimaal SP1 of SP2 om SP3 te mogen slipstreamen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RTM (versies zonder SP dus) wordt niet meer ondersteund want de lifecycle daarvan is al afgelopen

Dat is de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Raven schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:20:
Euh.

[...]

bedolen ze niet dat niemand meer zonder sp draait, dus dat iedereen op sp1 of 2 hem installt. Dat ze niet noemen dat sp3 ook op vanille xp kan, wil niet zeggen datdat echt niet kan IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:30:
[...]

bedolen ze niet dat niemand meer zonder sp draait,
Je antwoord staat exact boven je.
XP zonder servicepacks wordt niet meer ondersteund, minimaal SP1 vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De lifecycle van SP1 is in principe ook afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kun je SP3 wel slipstreamen op een RTM versie ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:40:
Kun je SP3 wel slipstreamen op een RTM versie ?
Als je nou ff de moeite neemt de laatste paar reacties te lezen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:28:
RTM (versies zonder SP dus) wordt niet meer ondersteund want de lifecycle daarvan is al afgelopen

Dat is de reden.
Dank je. Dat was verhelderend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Spuit 11 in tha house :P

Niet echt handig natuurlijk als je het antwoord letterlijk ziet staan in je quick reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:45:
[...]

Als je nou ff de moeite neemt de laatste paar reacties te lezen 7(8)7
:O

Heb ik gelezen, alleen is t voor mij niet bepaald verhelderend wat daar staat. Iedereen spreekt elkaar tegen. Ik vraag het om het van iemand te horen die het geprobeerd heeft.

Het valt nl. sterk te bezien of "Geen ondersteuning voor XP RTM" betekent dat slipstreaming niet mogelijk is. Sterker ik verwacht dat SP3 wel degelijk in XP RTM geslipstreamd kan worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Zoals ik al eerder zei is Microsoft's support voor SP1 ook al afgelopen dus waarom SP1 wel en RTM niet?

Ik heb trouwens al verschillende mensen gezien die zeggen dat ze succesvol SP3 in XP RTM hebben geslipstreamed. Zie bijvoorbeeld hier:

http://forums.microsoft.c...?PostID=3043754&SiteID=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:36:
Zoals ik al eerder zei is Microsoft's support voor SP1 ook al afgelopen dus waarom SP1 wel en RTM niet?

Ik heb trouwens al verschillende mensen gezien die zeggen dat ze succesvol SP3 in XP RTM hebben geslipstreamed. Zie bijvoorbeeld hier:

http://forums.microsoft.c...?PostID=3043754&SiteID=17
Heb je linkje gelezen maar zie niet staan dat SP3 succesvol is geslipstreamed met RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:37:
[...]

Je antwoord staat exact boven je.
XP zonder servicepacks wordt niet meer ondersteund, minimaal SP1 vereist.
Je doet nou net of jou antwoord heilig is en discussie gesloten, maar als nou ff noemt wat je bron is, dat zou je punt al veel sterker maken.

ps. sorry dat ik het niet van je wil aannemen, maar ik heb al te vaak gezien dat er iets beweerd werd wat later niet waar bleek te zijn, of je nou mod bent of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 01-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:35:
[...]

Je doet nou net of jou antwoord heilig is en discussie gesloten, maar als nou ff noemt wat je bron is, dat zou je punt al veel sterker maken.

ps. sorry dat ik het niet van je wil aannemen, maar ik heb al te vaak gezien dat er iets beweerd werd wat later niet waar bleek te zijn, of je nou mod bent of niet.
Op de URL van dracul heeft iemand van Microsoft TechNet een reactie gegeven waarin staat dat RTM geblokt wordt bij SP3 om ondersteuningsredenen. Jammer genoeg is zijn post niet erg uitgebreid en gaat hij niet in op tig vragen die de TS stelt. Ik zou dus zeggen dat alt-92 niet uit zijn nek kletst....
Ottmar,

XP SP3 would install perfectly fine on XP SP1 and XP SP2. However, installation on XP RTM is blocked due to support reasons.

Thanks

Shashank
Er staat welliswaar niets over SP3 slipstreamen, maar mij lijkt het nogal logisch als ze al geen ondersteuning voor RTM willen geven en de SP3 installatie op een RTM blokkeren ze ook ervoor zorgen dat SP3 niet geslipstreamed kan worden met RTM, Het is een aanname maar wel 1tje die logisch klinkt? Want als het wel kon en het slipstreamen met RTM lukt niet om welk reden dan ook, wat dan? Ondersteuning willen ze niet geven, dus wat dan? Hoe kunnen ze iets toestaan wat ze niet willen ondersteunen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, misschien kun je er wel omheen werken hoor :)
Misschien wordt er wel ergens op de CD image gecontroleerd op een bepaalde SP1 catalog file ofzo, en als je die kunstmatig genereert kun je alsnog SP3 op een RTM install source slipstreamen.

Alleen zou ik die RTM image allang een keer met een SP geslipstreamed hebben (mag ook wel na al die tijd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, nu lees ik dit in een ander draadje op diezelfde forum dit:

http://forums.microsoft.c...?PostID=2595400&SiteID=17

Het lijkt erop dat het wel kan, afgezien van wat errorretjes dat aan Nlite te verwijten is.

Ik ben zeer benieuwd of het wel of niet kan, kan het wel, dan ontgaat de logica van Microsoft me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:53:
[...]

Op de URL van dracul heeft iemand van Microsoft TechNet een reactie gegeven waarin staat dat RTM geblokt wordt bij SP3 om ondersteuningsredenen. Jammer genoeg is zijn post niet erg uitgebreid en gaat hij niet in op tig vragen die de TS stelt. Ik zou dus zeggen dat alt-92 niet uit zijn nek kletst....

[...]

Er staat welliswaar niets over SP3 slipstreamen, maar mij lijkt het nogal logisch als ze al geen ondersteuning voor RTM willen geven en de SP3 installatie op een RTM blokkeren ze ook ervoor zorgen dat SP3 niet geslipstreamed kan worden met RTM, Het is een aanname maar wel 1tje die logisch klinkt? Want als het wel kon en het slipstreamen met RTM lukt niet om welk reden dan ook, wat dan? Ondersteuning willen ze niet geven, dus wat dan? Hoe kunnen ze iets toestaan wat ze niet willen ondersteunen?
Klinkt zeker logisch.

Wat imo echter ook logisch is, is dat een SP slipstreamen met een installatiecd/dvd iets wezenlijks anders is dan een SP installeren op een live OS.

Persoonlijk verwacht ik toch, tot het tegendeel overtuigender bewezen is (MS meldt het
expliciet / User Y meldt: geprobeerd maar werkt niet), dat het wel mogelijk zal zijn. O-)

Het zal geen ruk uitmaken maar persoonlijk slipstream ik liever met RTM dan met SP1/2 ofzo ondanks dat ik een door mijzelfgeslipstreamde SP2 install op mijn HD heb staan :D

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 01-04-2008 22:29 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:17:
Misschien wordt er wel ergens op de CD image gecontroleerd op een bepaalde SP1 catalog file ofzo, en als je die kunstmatig genereert kun je alsnog SP3 op een RTM install source slipstreamen.

Alleen zou ik die RTM image allang een keer met een SP geslipstreamed hebben (mag ook wel na al die tijd) ;)
Ik heb zowel XP als XP+SP2 bewaard. Ik slipstream altijd met XP RTM als er een nieuwe SP is uitgekomen omdat dat me het beste lijkt om vanaf de basis te werken. Echter gebruik ik de XP+SP2 voor mijn basis unattended installaties want ik ga niet ieder keer SP2 slipstreamen he :P Dus ja ik heb beide versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:30:
[...]

Heb je linkje gelezen maar zie niet staan dat SP3 succesvol is geslipstreamed met RTM?
Zie de op twee na laatste post op pagina 2 in die discussie.

Ook is het interessant om de link te volgen die helemaal in de laatste post wordt gegeven want meerdere vragen die gesteld werden worden beantwoord in het topic waar die link naar verwijst.

Ik zag trouwens dat op de lifecycle site van microsoft bij SP3 een datum van beschikbaarheid stond van 31 maart! Interessant.

Ik heb trouwens net even zelf SP3 geslipstreamed en zal zelf eens kijken of het foutloos werkt met RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:28:
[...]

Zie de op twee na laatste post op pagina 2 in die discussie.

Ook is het interessant om de link te volgen die helemaal in de laatste post wordt gegeven want meerdere vragen die gesteld werden worden beantwoord in het topic waar die link naar verwijst.

Ik zag trouwens dat op de lifecycle site van microsoft bij SP3 een datum van beschikbaarheid stond van 31 maart! Interessant.

Ik heb trouwens net even zelf SP3 geslipstreamed en zal zelf eens kijken of het foutloos werkt met RTM.
Weet niet hoe je slipstreamd maar als je Nlite gebruikt, moet je een nieuwere versie dan 1.4 gebruiken. Zie mijn vorige postje. Ik kon overigens geen bladzijdes vinden op je url, kijk zo wel nog een keer...

Edit; gevonden, idd er staat dat een SP3 succesvol is geslipstreamed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb nLite 1.4.5 beta 2 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik vind nu een reactie van diegeen die over SP3 gaat (release manager van SP3). Slipstreamen van SP3 is dus gewoon mogelijk op een XP SP0 versie (=RTM) en geen hacks of wat dan ook nodig.

http://forums.microsoft.c...?PostID=3043737&SiteID=17
Ok - thanks for your patience as I sorted this out. As I noted earlier, I wanted to confirm a few things with my counterparts in customer support.

You can use /integrate to create integrated installs combining SP3 with any previous SP, all the way back to Windows XP RTM/SP0.

§ In our internal testing, we explicitly test that /integrate of SP3 works with SP0, SP1 and SP2.

· Per commercial support policies, we will support the creation of integrated installs to a network or local share.

§ To be more specific: say you use /integrate to create SP0+SP3 to a network share. The resulting installs you make using that are installs of SP3, and are covered under support lifecycle for SP3.

· Per commercial support policies, we will not support the creation of integrated builds on bootable media.

§ The only exception would be if the customer has reimage rights per their licensing agreement with Microsoft. Support for these issues would be provided either under an existing support contract or as an advanced issue related to deployment.

Unless explicitly stated otherwise, everything you can do in SP2 deployment guides, or in original integration instructions in the Microsoft Knowledge Base article, you can do with SP3.

As with previous service packs, there will be an online form for ordering CDs of the SP3 standalone update.

§ This should enable customers who work with /integrate to order that media, do /integrate with their own backup / install media.

§ As with previous service packs, we will not be enabling ordering CDs of integrated media. This is no different from SP2.

§ This is separate from exercising downgrade rights with Vista. Questions about those rights should go to Vista forums.

I hope this adequately answers questions on this topic.

And speaking personally for a moment - I realize not all possible scenarios might be covered, or might not have the priority or level of support that a given customer, or group of customers, may want. With an install base in the hundreds of millions, that is always an issue for Windows XP. My hope is that we do the best we can for as many people as we can. (Excuse the starry-eyed idealism there. Hope you weren't eating lunch while reading that.)

Thanks all for your participation in the public beta to date, and your continued use and support of Windows XP.

Regards,

Chris Keroack

Release Manager, Windows XP Service Pack 3
Weg logica, echt wat voor Microsoft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je mijn vorige bericht willen lezen en dit als voldoende bewijs willen aanmerken en het toevoegen in de topicwaarschuwing dat SP3 met XP SP0 RTM geslipstreamed kan worden? Want ik denk dat deze vraag nog wel vaker gesteld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

In de op drie na laatste post op pagina 2 van de discussie waar ik eerder de link van gaf beweert iemand met wat register wijzigingen inderdaad zonder slipstreamen ook gewoon SP3 over over XP RTM te kunnen instaleren. Welke wijzigingen in het register worden echter niet vermeld.

Quote: I've learned in the meantime that it is indeed possible to install SP3 on Windows XP RTM/SP0 after adding to registry keys and values. CSDVersion and CSDReleaseType. Interessting, isn't it? So the limitation of beeing able to install SP3 on Windows XP SP1|2 only with the EXE provided looks more and more rather political than technical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:46:
Zou je mijn vorige bericht willen lezen en dit als voldoende bewijs willen aanmerken en het toevoegen in de topicwaarschuwing dat SP3 met XP SP0 RTM geslipstreamed kan worden? Want ik denk dat deze vraag nog wel vaker gesteld gaat worden.
Mwah - zo kritiek is het nou ook weer niet :)
Het komt vast wel ergens in een FAQ entry terecht (aangezien die binnenkort toch op de schop gaat).

Voorlopig kun je gewoon de post bookmarken en daarnaar verwijzen lijkt me :)

En vwb die registry keys - lijkt me (niet technisch maar politiek gezien) wel een logische oplossing om het zo te doen, gewoon controleren op een paar values.
Iemand die er omheen wil werken (tweakers) doen dat dan wel, Joe Blow heeft daar toch geen last van want die hoort allang SP2 te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 12:36

defiant

Moderator General Chat
Ik blijft het een rare beslissing vinden feitelijk, het zijn nog juist de mensen met minder pc kennis die het risico lopen met hun XP SP0 OEM CD hun (vaak oude) computer opnieuw te installeren. Deze mensen hebben vaak geen kennis hoe ze moeten slipstreamen, en blijven dus feitelijk met een XP versie zitten die qua security een vergiet is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:11:
[...]

Mwah - zo kritiek is het nou ook weer niet :)
Het komt vast wel ergens in een FAQ entry terecht (aangezien die binnenkort toch op de schop gaat).

Voorlopig kun je gewoon de post bookmarken en daarnaar verwijzen lijkt me :)
Dat er geen WMP11 en IE7 in SP3 zit is net zo "kritiek" als dat SP3 prima te slipstreamen is met XP SP0. Beide zijn een antwoord op een veel voorkomende vraag. Vandaar mijn verzoek het in topicwaarschuwing te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

defiant schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:20:
Ik blijft het een rare beslissing vinden feitelijk, het zijn nog juist de mensen met minder pc kennis die het risico lopen met hun XP SP0 OEM CD hun (vaak oude) computer opnieuw te installeren. Deze mensen hebben vaak geen kennis hoe ze moeten slipstreamen, en blijven dus feitelijk met een XP versie zitten die qua security een vergiet is.
Die krijgen via WindowsUpdate (die standaard aan staat) SP2 aangeboden, en mensen met minder PC kennis hebben over het algemeen toch al moeite genoeg met het zelf installeren om dat aan anderen uit te besteden gok ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 12:36

defiant

Moderator General Chat
alt-92 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:28:
Die krijgen via WindowsUpdate (die standaard aan staat) SP2 aangeboden, en mensen met minder PC kennis hebben over het algemeen toch al moeite genoeg met het zelf installeren om dat aan anderen uit te besteden gok ik zo. :)
Daar heb je dan wel gelijk in inderdaad :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat deed ik tijden met XP en nu met Vista draai ik het zonder SP.

Ik vraag me af waar de hype goed voor is want laten we eerst maar eens de kat uit de boom kijken. Ik installeer keurig alle updates en in de 45 minuten die SP1 nodig heeft timmer ik een systeem dichter dan heel dat servicepack.

SP3 zal ook nog fouten bezitten anders sloten ze het niet af. Er zal vast een gegronde redenen voor zijn. Dat jullie die niet willen zien is niet de schuld van Microsoft zelf.

Geloof maar dat SP1 voor Vista net zoveel issues achterlaat als SP3. Kunnen we zelf dan niets meer en moeten we de beveiliging af laten hangen van servicepacks, enge gedachte.

heb je Linux kennis? Dan kun je ook Windows goed beveiligen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 16:31 . Reden: Linux ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als SP3 uit is ga ik deze slipstreamen met XP RTM ("SP0").

Vraagje:
- Is het mogelijk om tegelijkertijd WMP11 en IE7 te slipstreamen.
- Hoe doe je dat.

Thx... :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Help!!!! schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:05:

Vraagje:
- Is het mogelijk om tegelijkertijd WMP11 en IE7 te slipstreamen.
- Hoe doe je dat.
Daar moet je wel wat over kunnen vinden als je ook svcpack als zoekterm erbij gebruikt :)
[google=wmp11 slipstream svcpack]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:25:
[...]

Dat deed ik tijden met XP en nu met Vista draai ik het zonder SP.

Ik vraag me af waar de hype goed voor is want laten we eerst maar eens de kat uit de boom kijken. Ik installeer keurig alle updates en in de 45 minuten die SP1 nodig heeft timmer ik een systeem dichter dan heel dat servicepack.

SP3 zal ook nog fouten bezitten anders sloten ze het niet af. Er zal vast een gegronde redenen voor zijn. Dat jullie die niet willen zien is niet de schuld van Microsoft zelf.

Geloof maar dat SP1 voor Vista net zoveel issues achterlaat als SP3. Kunnen we zelf dan niets meer en moeten we de beveiliging af laten hangen van servicepacks, enge gedachte.

heb je Linux kennis? Dan kun je ook Windows goed beveiligen.
Leuk verhaaltje maar wat is nu je punt?

Bijna niemand in dit topic zit te wachten op SP3 vanwege het feit dat ze denken dat hun systeem beter dichtgetimmerd zal worden. Ik denk dat de meeste mensen hier beter kunnen timmeren dan Jozef en hebben daar geen servicepack voor nodig. Ook hebben ze niet de ilusie dat een servicepack dat voor hun gaat doen. Het is voor de meeste mensen gewoon een hype om de hype. Niks meer, niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dracul schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:47:
Het is voor de meeste mensen gewoon een hype om de hype. Niks meer, niks minder.
Mwah.

Eerder dat je niet 94 hotfixes en andere updates met meerdere reboots moet installeren na een verse SP2 install ;)
Vind ik een behoorlijk goed excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

alt-92 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:57:
[...]

Mwah.

Eerder dat je niet 94 hotfixes en andere updates met meerdere reboots moet installeren na een verse SP2 install ;)
Vind ik een behoorlijk goed excuus :P
True, dat is de hoofdreden voor de meeste mensen dat ze wachten op SP3. Wat betreft een hype probeer ik te zeggen dat die vaak totaal geen inhoudelijke oorsprong heeft maar slechts een kronkel van de mens is om ergens de allerlaatste versie van te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Dracul op 04-04-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij is de allerlaatste versie hebben niet zo belangrijk, voor veel applicaties althans, je blijft bijhouden van upgrades,pfff en nieuw is niet altijd beter. Ik draai bijv. met uTorrent 1.4 en WinAMP 2.81.

Voor Xp is het anders, daar komt er maar 1 van in de zoveel jaar uit, en we willen allemaal graag dat Xp, waar we zo gek op zijn (zeker na Vista bekeken te hebben, nietwaar? ;) ) nog even een laatste Sp meekrijgt, die hem nog zelfs sneller maakt hier en daar. Zelfs al zal je daar niks van merken, de mooiste versie van Xp zit nou eenmaal in je hoofd, en die in je hoofd klinkt mooier als je Sp3 erbij kan zeggen. En je moet een beetje bezig blijven, als ik geld zat had was ik veel aan reizen, nu dat niet zo is, is dit soort dingen ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik zou verwacht hebben dat dit topic wel wat drukker was met de release date van SP3 in zicht, maar het is al anderhalve week stil hier.
Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat de final intussen wel gelekt zou zijn, maar ik zie 'm nog nergens. 8 dagen toch nog tot ie officieel uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En jewel, de release data voor Windows XP SP 3 zijn bekend:

April 14, 2008: Support is available for the release version of Service Pack 3 for Windows XP
April 21, 2008: Original Equipment Manufacturers, Volume License, Connect, and MSDN and TechNet subscribers
April 29, 2008: Microsoft Update, Windows Update, Download Center
June 10, 2008: Automatic Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tx, nu denk ik dat NL sp3 in mei komt, maar daar hebben dus nog even geen datum van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52

Jrz

––––––––––––

Enneuh hoe zit dat met xp 64bits bagger editie?
Had ik maar nooit xp64 gedaan haha

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik ben geen specialist op xp64 gebied, maar dacht dat die win2003 als codebase had, dus dit sp3 is absoluut niet voor xp64, correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klopt, alleen geen idee wanneer daar een SP3 voor komt :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor x64 gebruikers:

Windows XP SP3 is for x86 editions of Windows XP only. The x64 editions of Windows XP were serviced by Windows Server 2003 SP2. (..) The SP2 update (of Windows 2003 Server) can be applied to all Windows Server 2003 products and Windows XP Professional x64 Edition.

Dus straks vind je hier de SP3 voor de x64 XP. Je vind op diezelfde pagina de x64 XP Service Pack 2.

Bron: Windows XP Service Pack 3 Overview

[ Voor 12% gewijzigd door robertpNL op 15-04-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mmm, in die pdf lees ik wederom dat je sp1 of sp2 installt moet hebben, om sp3 eroverheen te gooien. Heb nog een xp rtm cd. Maar eens een geslipstreamde sp3 scoren dan maar.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Waarom noemen ze het dan XP64? Het is eigenlijk windows 2003 zonder-server.

Alleen maar problemen met drivers, verschillende internet exploders, usb shit, haperingen met geluid
Ik kan niet eens windows live messenger 8 installeren, omdat dat ding zegt dat ik niet de juiste versie xp heb

ugh zou bijna linux gaan draaien ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, waarom draai je dan ook 64 bit? 64 boeit niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:18:
Enneuh hoe zit dat met xp 64bits bagger editie?
Had ik maar nooit xp64 gedaan haha
Watte.

64-bit bagger?
of
jouw systeem/drivers bagger?

Sp3 mag nu wel eens komen voor XP 32-bit. Ik vind het al lang genoeg duren en zelf heb ik Vista, maar ik onderhoud zeer veel XP systemen en mijn klanten gaan onderhand zeuren.
Ik wijs ze allemaal naar de MSDN bronnen, want het een en ander gaat er niet lekker aan de andere kant van de grote plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jrz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:43:
Jup, ideaal als je een goed werkend workstation wil hebben voor professioneel CAD werk met 4+ GB geheugen.
Alleen maar problemen met drivers, verschillende internet exploders, usb shit, haperingen met geluid
Als je bewust kiest voor x64 mag je ook wel een beetje je huiswerk doen met betrekking tot je hardware en randapparatuur ondersteuning :)
Dat laat ik dan voor wat de PC zelf betreft ook over aan de fabrikant, dan nemen we wel een HP workstation.
Ik kan niet eens windows live messenger 8 installeren, omdat dat ding zegt dat ik niet de juiste versie xp heb
Tja, XP64 is niet echt de doelgroep voor WLM gebruikers zeg maar - als je echt niet zonder MSN kan zit er nog altijd Windows Messenger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Vreemd dat support een week eerder beschikbaar is dan het servicepack zelf of is dat normaal? Iemand al een gelekte final gesignaleerd (ik ben net een nieuwe compu aan het installeren dus ik heb haast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
robertpNL schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:56:
En jewel, de release data voor Windows XP SP 3 zijn bekend:

April 14, 2008: Support is available for the release version of Service Pack 3 for Windows XP
April 21, 2008: Original Equipment Manufacturers, Volume License, Connect, and MSDN and TechNet subscribers
April 29, 2008: Microsoft Update, Windows Update, Download Center
June 10, 2008: Automatic Updates
Is de Nederlandse versie dan nog weer later? Hoeveel tijd zit hier ongeveer tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meestal een maand (of iets meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat dat rotding uitkomen op mijn verjaardag :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol prachtig zeg, 21 april dit, 29 april dat. sp3 is natuurlijk al maanden klaar maar zie microsoft dat maar eens toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:03:
lol prachtig zeg, 21 april dit, 29 april dat. sp3 is natuurlijk al maanden klaar maar zie microsoft dat maar eens toegeven...
Ze willen gewoon ff "spannend" doen, SP3 is gewoon een luxe versie van een gezipte map vol met updates die er al maanden/jaren zijn.
Ik vraag me af wanneer de laatste update in SP3 is gestopt.
Als er vorige week een update was zou die er dan over 3 weken al in zitten...? of moet je na SP3 nog 20 updates installeren...? (niet dat dat erg is natuurlijk)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:30
Jrz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:43:

ugh zou bijna linux gaan draaien ;)
Je kunt natuurlijk XP daar de schuld van geven, maar ik zou het eerder eens bij jezelf zoeken. Voor de meest gangbare hardware zijn er 64-bit drivers uit, en Windows Live Messenger 8.1 draait gewoon op mijn XP64. Misschien even moeite doen om de juiste spullen te zoeken, doet wonderen...

Ik zie SP3 voor x64 wel tegemoet komen, ik mis niet echt functionaliteit, heb geen last van bugs en het is retesnel. Dus al zou ie helemaal niet uitgebracht worden voor x64, lig ik er nog niet wakker van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:51:
Als er vorige week een update was zou die er dan over 3 weken al in zitten...? of moet je na SP3 nog 20 updates installeren...? (niet dat dat erg is natuurlijk)
Er is een 'Freeze' waarna er geen updates meer worden toegevoegd (logisch ook, anders kun je elke maand opnieuw beginnen).
Doorgaans is dat de laatste rc versie die uitgebracht is, dan worden alleen nog compatibility issues eruit gehaald voor zover dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

The Realone schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:08:
[...]

Je kunt natuurlijk XP daar de schuld van geven, maar ik zou het eerder eens bij jezelf zoeken. Voor de meest gangbare hardware zijn er 64-bit drivers uit, en Windows Live Messenger 8.1 draait gewoon op mijn XP64. Misschien even moeite doen om de juiste spullen te zoeken, doet wonderen...

Ik zie SP3 voor x64 wel tegemoet komen, ik mis niet echt functionaliteit, heb geen last van bugs en het is retesnel. Dus al zou ie helemaal niet uitgebracht worden voor x64, lig ik er nog niet wakker van. ;)
Ik heb wel drivers, gewoon de catalyst drivers, maar die zijn niet stabiel.. Tenminste.. ik vind 3 blue screens in 7 maanden niet stabiel. En gehaper af entoe vind ik ook maar raar. (USB/Geluid hebben zelfde irq)
Ik heb tot nu toe nog nooooooooit stabiliteitsproblemen gehad en gehaper.

Als ik van http://get.live.com/messenger/config de installer haal, krijg ik de volgende melding:

---------------------------
Windows Live Installer
Sorry, Windows Live programs cannot be installed on Windows Server, Windows XP Professional x64 Edition, or Windows operating systems earlier than Windows XP Service Pack 2.
OK

Kijk ik dan in mn systeem info, zie ik:
Microsoft Windows XP
Professional x64 Edition
Version 2003
Service Pack 2

8.5 draait niet op x64 punt

[ Voor 6% gewijzigd door Jrz op 18-04-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

alt-92 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:
Als je bewust kiest voor x64 mag je ook wel een beetje je huiswerk doen met betrekking tot je hardware en randapparatuur ondersteuning :)
Dat laat ik dan voor wat de PC zelf betreft ook over aan de fabrikant, dan nemen we wel een HP workstation.

[...]

Tja, XP64 is niet echt de doelgroep voor WLM gebruikers zeg maar - als je echt niet zonder MSN kan zit er nog altijd Windows Messenger in.
Umm nou ik neem meer ram omdat ik veel vmware en java shit open heb staan. Dan wil ik liever wel mn ram kunnen gebruiken. Maar wat ik niet snap is waarom WLM niet op x64 zou draaien. Zou gewoon op WoW64 moeten draaien, maar nee...
Daarnaast zijn er wel x64 drivers te vinden, maar dat is heel vaak voor vista.
Misschien had ik beter vista kunnen nemen, maar die poppekast trek ik best slecht. IOScheduling leek mij wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft iemand een idee hoe je WMP uit een SP kan halen? Ik wil geen Media Player en zou om deze reden mijn pc weer opnieuw moeten installeren na slipstreamen van SP3. Niet dat ik dat erg vind, maar doe liever zonder :). En een tool die hem NA het installeren verwijdert heb ik eigenlijk weinig aan, omdat ik juist geen spoor ervan over wil houden, behalve de WM codec en die heb ik al.
Dus, iemand die het toevallig weet? Anders ga ik gewoon weer opnieuw installeren, ben toch binnen een dagje klaar met het grootste deel van de installatie en configuratie, heb ik afgelopen weekend ook gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:30
Ok, het is dan wel geen 8.5 maar 8.1, maar draaien doet het wel degelijk zonder moeite of problemen bij mij. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z1jkyPng5Cqd4VHlnJyYRcpx/thumb.jpg

Maar laten we on-topic blijven, als je interesse hebt in de 8.1 installer stuur je ff een DM, dan wil ik em best opzoeken. :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Loze meldingen als 'ik ben 'm nu $zo snel aan het downloaden' zijn niet gewenst en worden verwijderd.
Er zit geen IE7 en ook geen WMP11 in SP3.

Géén links naar torrents, ezels, groepen of andere fratsen plaatsen of vragen.
Reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

XP SP3 is beschikbaar via de Windows Update website en Download center.
Heb je een MSDN/Technet abonnement: Check de top download sectie.

De Automatic Update versie komt pas later!