Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 27] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik heb ook van die uberfoute plakstrips, maar ik vind 't echt beter staan dan zonder. Chromen strips geheel eraf heeft ook wel wat, maar dan wel bij een zwarte (en niet bij een rosso proteo als de mijne :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Rev! schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:43:
auto is vies, gril niet
[afbeelding]

Staat erg cool :)
Zit nu alleen te twijfelen of ik die 2 streepjes ook doe.
http://img373.imageshack.us/img373/7711/geheelzwartqg0.jpg

ook wel leuk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nog beter idd, die chromen strips kan je er gewoon afklikken dus die doe ik binnenkort ook wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/7711/geheelzwartqg0.jpg

het heeft wel wat :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ter vergelijk :+
Afbeeldingslocatie: http://www.repsaj.nl/156/grillstrips.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weten jullie waar/hoe/welk de update of zonder gaten erin bumpers te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

welke gaten bedoel je precies?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om/onder de gril

Of een bumper zoat hij meer lijkt op de update 156

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/2/a92b666ef738f8568dc6aea2e77a32a2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Voor de facelift heb je toch gewoon kits beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja lijkt me wel temiste op hoe moterkap na loopt is gril en bumper wel als kit mogelijk. Vindt update echt zoveel mooier maar te duur orgineel te kopen.

Maar heb nog niks zinnigs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Zorgt eerst maar is dat je een mooie en technisch goede 156 vind.
En bovendien als je erin zit zie je die gaten toch niet, en als je ermee gereden hebt dan boeit het je toch niet meer gok ik. :P

Ik rij zelf nu al paar weken rond met een kapotte voorbumper.... boeit mij ook niet.
Zolang ie maar blijft zitten en ik ermee kan blijven rijden tot ik een andere heb. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

de 156 is gewoon mooi, áf zoalstie is. Die udate was imho nergens voor nodig. Alleen het interieur is voor mij toegevoegde waarde. De bumper is er alleen maar op achteruit gegaan ..

dit is toch g**l ?! :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x1dEmEXJ6zAQEAuXZFt6VcDB/full.jpg

of je zet er zo'n bumper op 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.carloco.nl/webwinkel/files/products/156vbn%5B1%5D_m.jpg

-O-

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meningen zijn verdeeld erover ik vindt de nieuwe erg mooi de hierbovestaande is echt spuuglelijk

Mijn plan in eind juli een 156 aan te schaffen maar ben nu wel bezig met uitzoeken van alles leuke bezigheid. Het verlangen naar is vaak leuker dan het hebben :P

Maar heb tegen die tijd voor de aanschaf van de auto ±4000 dus ik denk dat ik voor dat bedrag er wel 1 ga vinden.

Mijn voorkeur ligt op een 1.8 automaat, hoewel handschakel ook geen probleem is net wat er op me pad komt.

Ook mijn voorkeur kwa kleur is zwart of antraciet en een leder intriuer (maar dit zou eventueel ook later gekocht kunnen worden)

En voorkeur ligt op een luxe pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 27-04-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nieuwe neus vind ik ook wel erg mooi, alleen ze hebben tegelijk die achterkant verneukt :{

zonder gaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.autodeltashop.com/images/st_142.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Rev! op 27-04-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Er bestaat geen 1.8 automaat. Er is een semi-automaat (gerobotiseerd koppelen en schakelen) leverbaar met de 2.0 TS (Selespeed) of 2.5 V6 24v (Q-system). Met beperkt budget zou ik die lekker links laten liggen aangezien het systeem (zeker de eerste serie) niet probleemloos was en reparaties behoorlijk prijzig.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, had nog niet gekeken naar dat. Word het toch een handbak ja.

Mensen beetje ervaring me licht tune van de 156 bezine?

chippen/filters/uitlaten?

Preformance speelt voor mij ook een belangrijke rol. Het word geen auto die echt bedoeld is om dagelijk mee van a naar b te komen. Het is echt een auto omdat ik het leuk vindt een auto te hebben. Zodat ik er aan bezig ben (nee word geen sjon bak hor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Anoniem: 157044 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:39:
Oke, had nog niet gekeken naar dat. Word het toch een handbak ja.

Mensen beetje ervaring me licht tune van de 156 bezine?

chippen/filters/uitlaten?

Preformance speelt voor mij ook een belangrijke rol. Het word geen auto die echt bedoeld is om dagelijk mee van a naar b te komen. Het is echt een auto omdat ik het leuk vindt een auto te hebben. Zodat ik er aan bezig ben (nee word geen sjon bak hor :P )
Squadra chip, K&N vervangingsfilter, en evt een sportuitlaat helpen al een eind.
Maarrrrr als je een budget hebt van max 4000 dan zou ik geen 156 kopen... dan zit je in de prijsklasse met hogere km standen (200.000 oid), kwijtgeraakte onderhoudsgeschiedenis, meerdere vorige eigenaren/handelaren, en de 16v blokjes willen dan nog wel is kapot lopen zo gauw je flink gaat trappen.
Bovendien loop je dan ook al snel tegen ander onderhoud aan, zoals draagarmen, radiator, bougies, distributieriem en bijbehorende om maar is wat te noemen.
En dan heb je nog banden, olie/vloeistof vervangen etc.
Kortom ik zou pas gaan tunen als je een exemplaar hebt wat al flink wat onderhoud zoals bovenstaande heeft gehad, anders ga je geld in de verkeerde dingen stoppen.

Ik heb zelf 3 jaar geleden mijn huidige 155 gekocht voor 3000 met volledige onderhoudsgeschiedenis van de dealer sinds aanschaf, en dat bedrag heb ik er nu al zo'n beetje 3x inzitten aan onderhoud, tuning en onverwachte tegenvallers (koppakking kapot en kapotte krukas). :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ja ik zie al 156 vanaf 2,000 euro. en zie diverse intresante modelen rond 4k met 1,5ton p teller en ook zelfs die net geen ton hebben.

alfa is natuurlijk geen hele betrouwbare wagen op hogere km standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Anoniem: 157044 schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:34:
Oke, ja ik zie al 156 vanaf 2,000 euro. en zie diverse intresante modelen rond 4k met 1,5ton p teller en ook zelfs die net geen ton hebben.

Dat is volledig afhankelijk van het onderhoud. Gebeurt dit goed, wordt hier niet op bespaard, dan kunnen ze een flink end lopen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Overigens Piept mijn V-Snaar wel eens bij een koude start, heeft een 156 een autospanner daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Rev! schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:30:
Overigens Piept mijn V-Snaar wel eens bij een koude start, heeft een 156 een autospanner daarvoor?
Yup, de 156 heeft een autospanner. Toevallig vanmiddag nog naar gekeken, want ook die van mij piept heel ietsje.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Anoniem: 157044 schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:34:

Onzin, alleen moet ie wel onderhouden worden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:24:
[...]

Onzin, alleen moet ie wel onderhouden worden.
Maar zelfs dat is nog geen garantie dat er iets niet kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat lijkt me inherent aan auto's. Het is alleen onzin om te stellen dat Alfa's met hoge kilometerstanden per definitief onbetrouwbaar zouden zijn.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
http://auto.marktplaats.n...ffSQ%3D%3D&fta_ind=7&fs=1

wat een bak joh, en wat zijn ze goedkoop :9

toch maar eens ernstig over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

GA!S schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:50:
Dat lijkt me inherent aan auto's. Het is alleen onzin om te stellen dat Alfa's met hoge kilometerstanden per definitief onbetrouwbaar zouden zijn.
Dat klopt, ze kunnen ook bij 50k stuk lopen :+ :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:50:
True... :P
Ik rijd nu rond met een ongereviseerd blok zonder onderhoudshistorie die 240.000 km gelopen heeft en tot nu toe is ie nog "heel", ondanks mijn zware rechtervoet. :Y)
AkroBatik schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:17:
[...]

Dat klopt, ze kunnen ook bij 50k stuk lopen :+ :P
:D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Specht schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:35:
[...]

Maar zelfs dat is nog geen garantie dat er iets niet kapot gaat...
Daar moet je wel bij vermelden dat de mensen die een motor in de soep trappen wel een zware rechtervoet hebben... en ook een Golf loopt kapot hoor als je altijd trapt.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja ik denk dat gas geven toch wel inherent is aan alfa (italianen misschien wel). Over het algemeen hebben deze auto's ook meer vermogen dan vergelijkbare concurrenten. Dit draagt natuurlijk ook bij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Net mijn Alfa weer opgehaald van de garage. Had zelf een grote beurt uitgevoerd en wilde het toch nog even laten controleren of alles nu goed was. Alleen de lambda sonde was kapot. Ik dacht eerst dat ook de stappenmotor in het gasklephuis naar zijn grootje was, maar een grondige schoonmaakbeurt en het werkt weer perfect.

Hij start ook meteen een stuk beter en loopt was mooier stationair. Ik ben weer helemaal gelukkig. O+ Alfa :9~ Ik zal eens een eindje gaan rijden en wat fotootjes nemen voor in het topic... tot straks :w

[ Voor 9% gewijzigd door k0ewl op 29-04-2008 14:31 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/PICT25341_resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/PICT25371_resize.jpg

En tijdens het rijden is me opgevallen dat de gasklepstappenmotor toch blijft hangen en heb maar meteen een nieuwe besteld bij Tuynder. Bij de dealer moest dat ding € 220,- kosten. Bij Tuynder € 99,- Scheelt net iets teveel. Ook meteen een nieuw logo besteld voor op de motorkap en de buurman even gecharterd of hij de nieuwe stappenmotor wil inleren.

Vrijdag komt het allemaal binnen en ga ik er weer mee aan de slag. Zaterdag lekker met de Alfa naar Eindhoven en dan volgende week met de Alfa naar München. Heb er best zin in eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hoe kom je er dan zo bij dat de gasklep defect is? Kun je er wat aan zien of denk je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
stappenmotor van het gasklephuis... als ik de koppeling intrap dan valt hij hij in toeren onder het stationairtoerental en blijft hij bij regelen. Vandaag zelfs bij het tankstation, stond ik stil, gaat hij continu bijregelen. Net alsof je elke keer een beetje gas geeft en dan weer loslaat.

Dus zodoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bij mij zit tuynder dichterbij als de lancia dealer :P Hele fijne zaak. Wat kost een logotje trouwens. Die van mij begint aan de achterzijde slecht te worden als je er dicht op zit. Maar je kan hem niet van dichtbij zien, want dan zit de spoiler er voor :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Logootje voorzijde kost een tientje ex btw ongeveer. Zal de achterzijde ook wel zoiets kosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo die van mij is ook weer fris :)

Afgelopen week is er een nieuwe apk opgekomen, helaas bleek er wat te mankeren met de bescherming van de remleidingen. Duur geintje (€300,-) omdat het eea los moest, uitlaat etc. Mijn bolide kan er hopelijk weer een jaar tegenaan zonder al teveel problemen :*)

Het enige wat ik binnenkort nog even laat doen, zijn 4 nieuwe banden (Toyo Proxes), aangezien hij nog steeds staat op winterbanden - niet echt verstandig met 20+ graden gezien de slijtage.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 27-05 00:13

Twhomp

Stayin' Alive

k0ewl schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:01:
Logootje voorzijde kost een tientje ex btw ongeveer. Zal de achterzijde ook wel zoiets kosten denk ik.
Ligt eraan of het een integraal onderdeel van je slot is. Zoals bij de 155. Dan is het een flink factortje duurder (want je koopt dan een nieuw achterslot en zal je de cilinder over moeten zetten (of een tweede sleutel niet erg vinden)). Vergeet de breekpennen niet erbij te kopen ;) (die 2 pennen zijn trouwens de enige 2 dingen die roesten op mijn 155 8) )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het wel doorzetten een 156 maar nu begin ik te twijfelen sedan/SW :P Voor de ruimte maakt het niet uit maar zoon SW is toch ook erg mooi.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 01-05-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat is je budget, de SW is er pas vanaf eind 2000 en bij een laag budget is de keuze beperkt.

* GA!S is inmiddels op zoek naar de 4e 156.

Het gaat zo goed als zeker een SW worden.

[ Voor 32% gewijzigd door GA!S op 01-05-2008 18:59 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me budged in max 4000 lieft rond de 3000

had al paar SW's gezien in me budged

Ondertussen heb ik info verzameld over hem ombouwen van oude 156 naar de update dit is wel een duur geintje dus laat ik even waar het voor is. Eerst maar eens een leuke 156 met leer en leuke velgen.

Liefste geef ik 3k uit zodat ik 1k te besteden heb voor velgen/verlaging en witte knippers en zilvere teller ringen dat soort dingetjes.

http://link.marktplaats.nl/164032218

jammer dat geen airco in ligt. hoewel dat geen must is voor mij.

http://link.marktplaats.nl/164761501
Dat is eigelijk wat ik zoek alleen km wel heeel hoog.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 01-05-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor dat budget moet je al goed zoeken om een fatsoenlijke sedan te vinden.

Dan nog een tip: Geef liever 4k uit voor een goede auto en spaar daar later velgen en leer bij. Verlagen zonder dempers vervangen is zonde van je geld en kost je je draagarmen, carter, uitlaat en schokdempers.
Op het 156 forum staan een aantal drama verhalen van mensen die een koopje dachten te hebben met de aanschaf die tegen bergen achterstallig onderhoud aan liepen en daar eerst 2k in moesten stoppen om het ding rijdend te houden (distributieriem gesprongen, koppeling lek, selespeed pomp defect, draagarmen rondom vervangen etc). Hoe handig ben je zelf van want op de huidige werkplaatstarieven loop je leeg.

[ Voor 6% gewijzigd door GA!S op 01-05-2008 20:14 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
GA!S; Ben je de GTV alweer zat of heb je er alweer zoveel kilometers bij gereden?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf vrij handig, ik heb ook veel gereedschap en een werk put tot me beschikking dat scheeld al. Het word zowizo me 1e auto. Mischien dat ik het allemaal te makkelijk in schat. Eind augustes heb ik de auto pas echt nodig. Dus tot die tijd kan ik zowizo nog zoeken en eventueel meer sparen. Maar echt meer zit er niet in inkomen van komende tijd gaat ver op aan vakantie en dat soort dingen.

Toch staan er erg veel in me budged op marktplaats, heb nu ook een gezocht topic aangemaakt op alfaforum. Hopelijk komt daar iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Soulfly schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:17:
GA!S; Ben je de GTV alweer zat of heb je er alweer zoveel kilometers bij gereden?
Al eens geprobeerd een Maxicosi op de achterbank van een GTV te krijgen? 8)7

GTV blijft natuurlijk, de boodschappenpunto zal plaatsmaken voor een 156 SW

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
GA!S schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:43:
Al eens geprobeerd een Maxicosi op de achterbank van een GTV te krijgen? 8)7

GTV blijft natuurlijk, de boodschappenpunto zal plaatsmaken voor een 156 SW
Nope, heb altijd grote auto's gereden die dat probleem niet kennen :)
Daarom rijd ik nu ook wat ik nu rijd :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 157044 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:10:
Me budged in max 4000 lieft rond de 3000

had al paar SW's gezien in me budged

[...]

http://link.marktplaats.nl/164761501

Dat is eigelijk wat ik zoek alleen km wel heeel hoog.

is dat zo? B)

MOOIE ALFA ROMEO 156 1.6 16V TWINSPARK

BJ 1998

KLEUR DO GRIJS-GROEN

BEIGE ZANDKLEUR *LEDEREN INTERIEUR*

ELEKTRISCHE RAMEN

LPG INSTALLATIE G3

ARMSTEUN BESTUURDERS STOEL

VERSTELBARE BESTUURDERSSTOEL

LENDE STEUN BESTUURDERSTOEL

KMST.252 DZD

MOOIE STAAT VERKEREND

NIEUWE REMBLOKKEN,SCHIJVEN

GEREVISEERDE MOTOR NOG MAAR 2000 KM GEREDEN

HANDMATIG GEREGELDE AIRCONDITIONING

5 VERSNELLINGEN

ARMSTEUN MIDDEN IN ACHTERBANK

LEDEREN INTERIEUR IS IN SUPER GOEDE STAAT

BIJ INTERESSE GRAAG BELLEN SVP NIET MAILEN WORD NIET GELEZEN!!

TELEFOONNR: 0642-985015
offtopic:
:r @ caps

De vraag is natuurlijk, wát is er precies aan de motor gedaan? Is het wel dezelfde, of is het een ruilmotor?

offtopic:
déjà vu iemand?
GA!S schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:13:
Voor dat budget moet je al goed zoeken om een fatsoenlijke sedan te vinden.

Dan nog een tip: Geef liever 4k uit voor een goede auto en spaar daar later velgen en leer bij. Verlagen zonder dempers vervangen is zonde van je geld en kost je je draagarmen, carter, uitlaat en schokdempers.
Op het 156 forum staan een aantal drama verhalen van mensen die een koopje dachten te hebben met de aanschaf die tegen bergen achterstallig onderhoud aan liepen en daar eerst 2k in moesten stoppen om het ding rijdend te houden (distributieriem gesprongen, koppeling lek, selespeed pomp defect, draagarmen rondom vervangen etc). Hoe handig ben je zelf van want op de huidige werkplaatstarieven loop je leeg.
een waarheid als een }:O

d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Met de 155ers is dat nog erger, koop je er een marktconform, kan je er nog een paar k instoppen om 'm goed te krijgen. Ongelovelijk hoe sommigen met auto's omgaan :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hahahah, je denkt toch niet dat iemand zijn auto verkoopt omdat het zo'n pareltje is ??
8/10 auto's moet gewoon een dikke beurt hebben, dat is vaak de reden dat ze de verkoop ingaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
ing._Buttje schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:45:
De vraag is natuurlijk, wát is er precies aan de motor gedaan? Is het wel dezelfde, of is het een ruilmotor?
En bij een ruilmotor mag je je ook nog afvragen wat de historie daarvan is. Uit een wrak gehaald, (deels) gereviseerd en hoeveel km. heeft ie er dan al opstaan?

Maar jongens, is dit niet precies de reden om Alfa te rijden? De spanning wat het volgende onderdeel zal zijn wat (te)veel geld kost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

iCe01 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:26:
[...]

En bij een ruilmotor mag je je ook nog afvragen wat de historie daarvan is. Uit een wrak gehaald, (deels) gereviseerd en hoeveel km. heeft ie er dan al opstaan?

Maar jongens, is dit niet precies de reden om Alfa te rijden? De spanning wat het volgende onderdeel zal zijn wat (te)veel geld kost? :+
Ook, alles wat kapot gaat wordt dan gelijk vervangen voor een "beter" onderdeel.
1.8 motorblok stuk? Dan lepelen we er toch gewoon een 2.0 in? :9

En verder de gezichten van fietsers die zowat van hun fiets vallen als je keer gas geeft omdat ze midden op de weg fietsen, of dat mensen op een terrasje bij een brulpijp sjonnie bmw niet opkijken, maar wel opkijken als ik er langs tuf.
Maar het allermooiste blijft toch van die optimistische leasebak rijders of petjes in gepimpte koekblikken die denken dat ze sneller zijn met een sprintje. :+
Dat is voor mij het ultieme alfa gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vrijdag lekker achter een 155 zitten aanracen, dat was voor mij echt wel ff het "Alfa" gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vast beter dan dat 'gesukkel' tijdens die 156-rit onlangs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ach, ik kon tenminste gebruik maken van mijn cruise control (stationair in zn 3 rijden)

Nee, dat tempo was echt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd ...

Ik had dat nog nooit gedaan, collone rijden ... maar geef mij dan maar een puzzelrit! :9

'k Weet nog wel dat Alfa_146 en ondergetekende een keer een puzzelrit gingen doen van de SCARB, Drenterit o.i.d. en aangezien ik in de organisatie zit konden we toch niet voor het klassement meedoen .. nóh, dan maar even lekker in rally-style 8) toen nog met de 90 O+
We waren ruim vóór de organisatie op het eindpunt aanwezig en mooi op tijd weer thuis voor de Formule1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
haha, zo heb ik een tijdje terug een puzzelrit voor autofans gedaan, volgens JT die hier ook wel rondhangt en toen meereed ging het ook op tijd, dus ik lekker gassen >:)

Maargoed, uiteindelijk boeide de tijd dus totaal niet (kwamen we achter tegen het einde) :+

Heb voor de 205GTI club wel eens een toertoch meegereden, maar toen moest ik alle zeilen bijzetten om die gasten bij te houden (had een 1.6, veel andere een 1.9).
Uiteindelijk had de auto er ook genoeg van en begaf hij het.. :X

[ Voor 30% gewijzigd door Rev! op 05-05-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/zlrnh3.jpg

De bella op de ring

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/iqbs0m.jpg

En geparkeerd bij de herberg

Owja, en uiteraard een ringsticker erop nu ik over de ring ben geweest

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/33mmobb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Sick Nick op 05-05-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Yeah! stoer man! Nu mijn delta nog. Ben der alweer een jaar niet geweest :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12561

Colonne rijden is gaaf, maar je moet wel even zorgen dat je in de goede colonne zit. :D

Afgelopen weekend nog lekker sturen om o.a. een Bugatti EB110, Diablo VT6.0, tig TVR's, Hartge Z3,.gewone Z3M en weet ik wat nog meer bij te houden, da's dan wel leuk. :Y)
Foto's vanaf hier:
http://www.driving-fun.co...opic.php?t=8973&start=150

Oh ja, Femme was er ook nog met zijn Alpina touring, blijft toch ook een mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
As maandag nog meer italiaanse vreugde op Lavazza Viva Italia?

Ik ben 200% aanwezig! eerst opstappen met de 145/6 Club vanuit Beilen (smalhorst) om vervolgens als colonne door te rijden. Uiteraard met een flink aantal, uitgerekend 40personen, de paddock wordt in iedergeval goed opgevuld :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Houd rekening met je snelheid. KLPD zie ik de laatste tijd ontzettend vaak rondrijden in die omgeving. Zeker met dergelijke evenementen zijn ze er als de kippen bij de laatste tijd.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Ik ben er ook met de 75 :*)
Wel een zwarte, de rode <---- staat in een garagebox

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/3/9016365485.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/3/9016365417.jpg

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Morgen en zaterdag nog eens proefrijden in een 156 SW. Kijken hoe dat nieuwe dash me bevalt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
GA!S schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:53:
Morgen en zaterdag nog eens proefrijden in een 156 SW. Kijken hoe dat nieuwe dash me bevalt.
Eens 156 is niet meer terug... ik waarschuw vast :P Zeker de SW is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=40948691

Wellicht dat dit hem gaat worden. Zaterdag nog een proefrit met een blauwe en dan beslissen. Gisteren proefrit gemaakt, dan merk je pas hoe snel dat vermogen van de GTV went. Wat een trage hokken zijn die TS blokken. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Leuke auto, GA!S :)

* BalusC had gisteren trouwens de zesde Alfa op het eiland gezien. Een tweede rode 75, maar dan eentje in standaarduitvoering en met andere motorisering. Volgens mij is het de 75 Turbo van die maat van Jan (Giovanni) van de AR156forum.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 09-05-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
GA!S schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:26:
[afbeelding]

Wellicht dat dit hem gaat worden. Zaterdag nog een proefrit met een blauwe en dan beslissen. Gisteren proefrit gemaakt, dan merk je pas hoe snel dat vermogen van de GTV went. Wat een trage hokken zijn die TS blokken. ;)
Doe mij die Ti velgen maar :9

Ik heb zojuist de Madeno einddemper onder de V6 geplaatst. Heerlijk dat geluid :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik vind die Ti velgen altijd zo on-Alfa lijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben maandag ook in Assen.. Alfa's kijken O+

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik sta er ook met de delta... wil ook nog effe het circuit op :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/alfakapot/gat.jpg

:+

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

't roest iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Nee, en dan hoor je mensen klagen over dat alfa's roesten. Hierbij is weer eens het bewijs geleverd dat een alfa zichzelf om de zoveel tijd "coat" in een roestwerend laagje :P
Deze 156 2.0 ts heeft het in ieder geval voor de derde en laatste keer gedaan op 176k.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Gepoetst... getanked, olie gepeild...

Klaar voor Lavazza Viva Italia!

Als je voorbij LDNC komt, zwaai dan effe :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

4x check, ja ik ben er ook klaar voor. Moet alleen ff pinnen, zijn ineens allemaal buiten werking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik ben er morgen ook met de Punto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En ik ben er niet bij. :P
Net terug van het stappen, en mijn 155 staat met een lekke koppelingscillinder. :')
Was sowieso al niet van plan om te gaan, aangezien ik nog het eea aan de 155 wil doen voordat ik er weer mee het circuit op ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Viva Italia was weer d:)b

Via smalhorst opgestapt met de 145/6 Club en vervolgens als stoet doorgereden naar TT, was erg leuk om te zien, al die alfa's achter elkaar aan. Verder een zéér geslaagde dag met vele mooie bolides. Tevens een heerlijke rode nek en bruine voorhoofd aan over gehouden 8)

Foto's voor de liefhebbers

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19:12
Niet naar viva italia geweest (wat moet ik daar met een jap...) Wel leuke alfa's gezien, paar tipo 33's ... dat ze daar mee durfden race zeg... maar das met al die ouwe meuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Was een gezellige en zonnige dag... beetje verbrand 8)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
daarom heb ik tegenwoordig zonnebrand in mn auto liggen... nog nooit zoveel zon gezien als afgelopen dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Was zekers weer leuk. :)
Wel jammer dat er geen echte races waren zoals op het SS. Daardoor waren we wel snel weer uitgekeken.
Ik vond de heenreis haast leuker dan de rest, met een stuk of 15 verschillende alfa's naar Assen gereden, onderweg nog de 156-club en een lancia-club ingehaald. Wrooaaaappp

In de tunnel naar de paddock lekker gasgeven (sjonniestyle :X ), ineens hele harde klap achter me, voelde hem ook behoorlijk :P
Bleek mijn uitlaat een plofje gemaakt te hebben :9

Om 3 uur zijn we alweer vertrokken, nog wat oponthoud door een paar idioten die burnouts gingen maken onder een viaduct over de toegangsweg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ikke! schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:30:
In de tunnel naar de paddock lekker gasgeven (sjonniestyle :X ), ineens hele harde klap achter me, voelde hem ook behoorlijk :P
Bleek mijn uitlaat een plofje gemaakt te hebben :9
Die tunnel blijft leuk, normaal gesproken doe ik niet zo snel mee met de hype, maar heel diep verstopt - zei een deel van me, terug schakelen en gassen! :Y

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:47:
Viva Italia was weer d:)b

Foto's voor de liefhebbers
Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/viva08/images/DSC_0166.JPG

:+ _o_

[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:58:
Niet naar viva italia geweest (wat moet ik daar met een jap...) Wel leuke alfa's gezien, paar tipo 33's ... dat ze daar mee durfden race zeg... maar das met al die ouwe meuk :p
Naar de Louwman collectie geweest? :P

hoe bevalt de MX-5? Ik overweeg ernstig om er ook een te kopen en de 156 er uit te doen....... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107327

Alfisti schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:42:
[...]

hoe bevalt de MX-5? Ik overweeg ernstig om er ook een te kopen en de 156 er uit te doen....... :$
Ik toevallig wel afgelopen zondag. Wonen er al jaren vlakbij, maar nog nooit wezen kijken. Ik vond het toch erg de moeite waard, niet alleen om die tipo 33's maar de gehele collectie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Whehe een vw 33
[...]

Jij bent ook koopziek he :P
Bertus schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:25:
Viva was tof :D

Circuit ook :) erg leuk om een keer over een circuit te blazen. Beetje jammer dat ik 'gepwn3d' werd door een 1.2 stock Yp, maargoed :P
Had ook willen komen maar de gozer waar ik mee, mee zou rijden moest werken. En even 500 km aan brandstof zonder dat ik gegeten gedronken en de toegang betaald had werd me te gek. Voor een bloedhete dag in de file :P Maar ik had fwnk graag ingehaald zien worden door de ypsilon :P

[ Voor 73% gewijzigd door AkroBatik op 13-05-2008 12:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Viva was tof :D

Circuit ook :) erg leuk om een keer over een circuit te blazen. Beetje jammer dat ik 'gepwn3d' werd door een 1.2 stock Yp, maargoed :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Kut was dat dit weekend al, ik had er ook heen gewild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:17:
Je kop was behoorlijk rood hoor :P Als je dat op de dag zelf al ziet ben je nu vast knap rood :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:17:
Ik heb jou niet gezien? :+

Had nog wel een aircopaneeltje voor je :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Specht schreef op maandag 12 mei 2008 @ 04:21:
En ik ben er niet bij. :P
Net terug van het stappen, en mijn 155 staat met een lekke koppelingscillinder. :')
Was sowieso al niet van plan om te gaan, aangezien ik nog het eea aan de 155 wil doen voordat ik er weer mee het circuit op ga.
Heb nog een nieuwe liggen alleen geen 155 meer om hem in te schroeven ;-)

PM me maar voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
[...]

Idd louwman collectie, mooi rijtje auto's, met wat tof spul... die Duesenberg was wel een van de toffere.. leuk ook die details op die hele oude dingen.

MX5 bevalt wel goed, dak open met dit weer is heerlijk, kofferbak is niks, hoop herrie op snelheid en vorige eigenaar bijna niks onderhouden, dus kan hoop dingetjes vervangen, gaat iig nog wel wat geld in zitten, maar autotjes blijven geld wel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
J0YR1D3R schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Je kop was behoorlijk rood hoor :P Als je dat op de dag zelf al ziet ben je nu vast knap rood :X
haha... het valt gelukkig allemaal mee :)
Bertus schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:19:
[...]

Ik heb jou niet gezien? :+

Had nog wel een aircopaneeltje voor je :P
Hehe, ik jou in de verte, maar moest spiegeltjes van iemand voor iemand anders mee nemen bladiebla... bij terugkomst was je vertrokken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/gallery/viva2008/medium/20080512-DSC_1412-014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/gallery/viva2008/medium/20080512-DSC_1376-007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/gallery/viva2008/medium/20080512-DSC_1631-048.jpg

Hier meer. Als ie het niet doet, don't blame me, maar ik heb ruzie met KPN en zoek nog een aardige host :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

volgens mij zijn d'r wel meer mensen die momenteel niet zo blij zijn met KPN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
J0YR1D3R schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier meer. Als ie het niet doet, don't blame me, maar ik heb ruzie met KPN en zoek nog een aardige host :P
Daar staat een aardig dikke 155 tussen, close up gemaakt van de grille van de GTV van broerlief dacht ik zo te zien ;)

De GTV hield zich trouwens opperbest op Assen, Stephan is de hele sessie vol gegaan. Hij vond de Brakemax remmerij een verademing t.o.v. de standaart meuk die onder de 146 Ti zat. Na 25min nog niet faden, na toch erg intensief gebruik en warm weer :)

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.33/246350001-246400000/246385701-246385800/246385771_5_W6SA.jpeg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

wessel99 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Heb nog een nieuwe liggen alleen geen 155 meer om hem in te schroeven ;-)

PM me maar voor details
Te laat, heb 2 dagen zonder internet gezeten dankzij kpn....dus heb al via de alfaspecialist een afspraak staan voor morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephy, heb je nog meer van die sites? bijna alle circuitdelta's staan erop, behalve de mijne (logisch, was te snel)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 12:39

-Sander-

///M Powerrrrrr

Heb vandaag de Alfa Mito folder mogen ontvangen !!
Ziet er wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alfa_146 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:15:
Heb vandaag de Alfa Mito folder mogen ontvangen !!
Ziet er wel goed uit :)
Doe es scannen :P Ben benieuwd!
Bertus schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:40:
ephy, heb je nog meer van die sites? bijna alle circuitdelta's staan erop, behalve de mijne (logisch, was te snel)
Mja ze hebben je in ieder geval gehoord

[ Voor 29% gewijzigd door AkroBatik op 16-05-2008 12:32 ]

.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.