Cassius schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:43:
[...]
Laatst is er via een chat btw uitgelekt dat er een Epic developer op de vraag of PC gamen nog iets was antwoordde: "Why would we? Give us one good reason? Yes we care that pc gamers initiated everything that has to do with the Unreal Engines, but right now they are the very same people that ruin all profits by downloading illegal images for something we worked very hard for. Damn right Consoles are our priority!"
Dus wat Mark Rein zegt over 'PC fanbase is het meest belangrijk' is pure marketing taal die wal noch kant raakt. Helaasch dus pure marketing quatsch, in principe (ja echt waar) is UT3 een techdemo van wat hun engine allemaal kan ... en niet geheel gefaald - ze verdienen miljoenen (ja miljoenen) aan het licenseren van hun UE's.
Ik heb toch zo het idee dat dit al hun instelling was voordat ze UT3 op de PC uitbrachten. Het is een heel leuk spel met fantastische gameplay en graphics. De leveldesign is beter dan in UT2003 en UT2004. Maar verder is het ronduit triest afgewerkt, zelfs in vergelijking met het originele UT. Ook hebben ze al hun innovatieve toevoegingen (clan support, uitgebreide matchmaking en ranking, innovatieve(re) warfare mode, enz) allemaal geschrapt. En het ergste is nog wel: Epic doet er
niets aan... zelfs hun beloofde 'echte demo' is nooit uitgebracht (waarschijnlijk de hoofdreden waarom UT3 niet zo goed verkoopt, want de beta demo was aanzienelijk slechter dan het spel zelf).
We zijn toch alweer zo'n 5 maanden verder nu en Epic heeft welgeteld 2 patches uitgebracht die een hoop dingen veranderden, maar compleet voorbij gingen aan de grootste klachten in de community. De server browser werkt nog steeds maar half, cheat protection is er niet, de interface is verre van compleet en zelfs het plakken van IPs in je console kan nog steeds niet. Een beetje developer had de meeste klachten vanuit de community (die vrijwel allemaal om interface/server browser gingen) binnen 2-3 weken opgelost... het zijn immers allemaal kleine issues... maar nee, Epic doet niets behalve issues afwerken waar niemand om vraagt (massa's nutteloze botfixes anyone?).
Ok. Dus beweren dat je luistert naar de community, maar dit dan niet doen. De PC versie veel te vroeg uitbrengen, met al de innovatieve features eruit gelaten. De beloofde echte, degelijke, demo niet uitbrengen en niet aan marketing doen tot 3 maanden na release. Patches uitbrengen die waslijsten aan 'fixes' hebben waar vrijwel niemand op zit te wachten en de echte issues negeren. De community doodzwijgen op het officiele forum. De PC gamers afschilderen als schurken die alles downloaden en niks kopen, alsof consoles daar zogenaamd immuun voor zijn. En dan nog durfen ze te zeuren over PC gamers, teleurstellende verkoopcijfers en gedownload?
Belachelijk.
Laat ze eens kijken naar Sins of a Solar Empire. Dat spel verkoopt fantastisch ook al heeft het geen kopieerbeveiliging en waren er wel patches nodig om wat bugs te verhelpen. De makers daarvan zeuren niet, luisteren naar de community en brengen uitgebreide, nuttige, patches uit. Ook maken ze volop gebruik van alle mogelijke marketing-tools en was het spel volledig geoptimaliseerd voor PC gamers ipv een vaag half-PS3/half-PC spel. Laat Epic zoiets maar eens proberen voordat ze gaan zeiken over dat hun spel slecht verkoopt... dit ligt meer aan hunzelf dan aan de gamers. Overigens lijkt het mij sterk dat UT3 veel gedownload wordt, anders had je onderhand denk ik al een grote online illegal server scene - en die is er voor UT3 (naar mijn weten) helemaal niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld CoD 4.
Nee, UT3 is een goed spel en ik had graag gezien dat het nu massa's spelers had (al zijn het er onderhand wel meer dan in UT2004) - maar met de kinderachtige instelling van Epic ziet het er niet naar uit alsof dat ooit nog mogelijk gaat worden.
[
Voor 7% gewijzigd door
Droniac op 20-03-2008 15:34
]