Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ik heb zojuist m'n probleem met iCTF opgelost! :D
Toevallig kwam ik op deze link na problemen met Team Fortress 2: LINK

Deze pagina vermeldt o.a. dat er problemen zijn met meerdere routers, waaronder mijn speedtouch 546. Kort samengevat, dit was de oplossing:
Voer opdracht cmd uit via Windows+R;
Typ in: telnet speedtouch;
login naam (en wachtwoord, hoefde ik niet te doen)
Typ in: connection bindlist;
Je ziet nu een waarde zoals deze:
GAME(UDP) port=27010-27011
Typ in: connection unbind application=GAME(UDP) port=27***-27***;
waar je natuurlijk de port numbers vervangt door degene die je via connection bindlist zag.

Ik post deze ook nog wel naar de ut3 fora.

* Forcepoint is nu heel blij :9~ Na 3 maanden eindelijk weer ut3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Ben blij voor je dat het eindelijk werkt, maar ik snap dan nog steeds niet dat je alleen bij bepaalde speltypes problemen had :?

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Ja dat vond ik ook vreemd :S Misschien dat dat speltype andere ports gebruikte of iets dergelijks :S

EDIT:
Gepost op het unreal tournament 3 forum: link

[ Voor 40% gewijzigd door Forcepoint op 06-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht: ATI Sapphire Radeon 3600, ze hadden gezecht dat unreal vlekkeloos loopt op de gamevideokaart. Maar ik vind't nog steeds een beetje bugged, licht dat aan m'n resolution of licht 't aan unreal? Alvast bedankt voor jullie hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:22:
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht: ATI Sapphire Radeon 3600, ze hadden gezecht dat unreal vlekkeloos loopt op de gamevideokaart. Maar ik vind't nog steeds een beetje bugged, licht dat aan m'n resolution of licht 't aan unreal? Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
welke resolutie speel je op? en onder wel os? Bij mij onder XP loopt hij op 1920 * 1200 super soepel maar onder Vista moet ik toch terugschroeven naar 1600 * 1000 :( . Ik heb een 8800 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een 3600 of 3650 is niet te vergelijken met een 8800GT helaas. Maar met de 8600GT/GTS kaarten - hierbij kan je UT3 prima draaien maar niet vlekkeloos snel. Daarvoor heb je echt een 3850/3870 of 8800GT+ kaart voor nodig. Dat er dingen 'bugged' zijn moet je even uitleggen; want foute textures en errors in je beeld moeten niet aan de kaart liggen. Dan iig even de laatsts drivers van ati.amd.com halen :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, niet echt ''bugged'' Maar gewoon niet echt zuiver beeld.
Ik heb XP en me resolution staat rond de 1200..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Staat screen percentage (of iets dergelijks, weet niet precies uit m'n hoofd) wel op 100? Deze kan je vinden bij de advanced video settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje,
Morgen krijg m'n nieuwe pc binnen en zit te twijfelen om UT3 er meteen bij te kopen zodat ik lekker fatsoenlijk kan gaan knallen.

Nu hoor ik hier en daar dat er nauwelijks online word gespeeld.

Hoe is jullie ervaring?
Is het het waard om UT3 nog aan te schaffen of kan ik m'n centen beter besteden aan een andere game?

Op zich ben ik een UT fan van het eerste uur maar als er nauwelijks spelers online zijn is het ook weer zo nutteloos om em te kopen tenslotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik ben zelf ook jaren UT-fanaat geweest, maar de scene is echt al praktisch dood.
Kijk maar eens op clanbase in de ladders...

Mensen om mij heen zijn ook een andere game gaan spelen ivm inactivity.
Ik speel op het moment maar COD4.. een heel andere game, maar iig wel servers om op te spelen en 3000+ clans in populairste ladder @ CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
heb eerder het idee dat clanbase een beetje dood aan het geraken is.

In NL iig dan

[ Voor 11% gewijzigd door Rudolf op 21-05-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:39

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Rpol schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:48:
heb eerder het idee dat clanbase een beetje dood aan het geraken is.

In NL iig dan
voor Ut bedoel je?! Dan denk ik dat je helaas gelijk hebt, althans zo lijkt het. Maar met de nation cup was NL wel goed vertegenwoordigd ;D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik weet niet hoeveel mensen het nu nog spelen, maar een klein tweakers clannetje lijkt me nog steeds wel een goed idee. Mocht er iemand zijn die graag UT3 speelt, en goed clanleider kan zijn, dan ben ik ook van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ach als ik zat geld zou hebben zou ik niet aarzelen een clan op te zetten voor UT3. Het onderhouden van servers met ut3 kost klauwen vol met geld.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Tenzij je thuis zelf een servertje hebt ;)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

hugoy schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:37:
Ik weet niet hoeveel mensen het nu nog spelen, maar een klein tweakers clannetje lijkt me nog steeds wel een goed idee. Mocht er iemand zijn die graag UT3 speelt, en goed clanleider kan zijn, dan ben ik ook van de partij.
Die is er al geweest, maar is na 3 maandjes dood gegaan.
Mensen verloren snel hun interesse en we hadden steeds mensen tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Floris-K schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Die is er al geweest, maar is na 3 maandjes dood gegaan.
Mensen verloren snel hun interesse en we hadden steeds mensen tekort
Oh das wel jammer dat ik te dat te laat wist. Ben geen leider maar ieder avond wel een uurtje ictf op jolt #3 of #8 (andere zie ik nie en als ze niet vol zitten). Sind de 175.16 beta draait het bij mij ook een stuk beter.. Ben overigens geen wereldfragger.

Zij idd bar weinig servers of ze zijn leeg...
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:22:
Ff een vraagje,
Morgen krijg m'n nieuwe pc binnen en zit te twijfelen om UT3 er meteen bij te kopen zodat ik lekker fatsoenlijk kan gaan knallen.

Hoe is jullie ervaring?
Is het het waard om UT3 nog aan te schaffen of kan ik m'n centen beter besteden aan een andere game?

Op zich ben ik een UT fan van het eerste uur maar als er nauwelijks spelers online zijn is het ook weer zo nutteloos om em te kopen tenslotte
Als iedereen zo denk is het idd snel afgelopen..

[ Voor 44% gewijzigd door shades op 27-05-2008 08:39 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hem wel off-line. De bots van de PC zijn er tenminste wanneer ik dat wil en niet omdat de ander afhaakt.

Ik koop nog alleen maar single player games met een skirmish solo optie want mensen worden ook steeds meer individueën en de saamhorigheid op clan's is ......., dus ik speel het wel alleen.

De begindagen zijn voorbij en het spel is al even uit, dus dit is voorlopig het laatste spel wat ik koop. Ik genoeg andere dingen aan mijn hoofd want games spelen is leuk, maar totaal nutteloos eigenlijk. Kun je niet beter oefenen vor je voetbalclub en al je andere clubs enzovoorts.

Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik kwaad naar huis ben gegaan omdat er gelogen is op het werk tegen mij en ik kon beter gaan of ik mep.
Het is ook het eerst in mijn leven dat ik serieus denk een nieuwe studie te gaan volgen en dan wel psychologie. Ik zou van mezelf veel kunnen leren en van anderen ook. Dit is voor het eerst dat ik computers eigenlijk niet meer zo leuk vind. In psychologie zit een goeden toekomst want de instellingen en ziekenhuizen puilen uit van geestelijke wrakken. Ik ben meer benieuwd wat die mensen meemaken dan die koude server die alleen maar zijn data opkropt en net een klein kind, moet je ook aan het lijntje houden. Daar hoort gamen dus ook bij.
Ik ben eigenlijk best wel pischagrijnig, als het zo moet wil ik me graag elders nuttiger maken.

Wat hebben mensen toch? Vroeger was clannen echt leuk. De een gaf een chat dat ie even een peuk ging rollen en dat we even moesten wachten, dan moest B piesen en dan ik een joint rollen. Enfin, 10 minuten later vloog het bloed van je scherm, zalig, maar dat is nu tegenwoordig censuur.

Hoezo censuur? Roken is pas censuur en als ze moeilijk doen over de rookreclame in Duke Nuk'em 3D, een gouden oude daar zakt mijn box spontaan van af en als ik niet oplet mijn onderkin ook.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:02:

Ik ben eigenlijk best wel pischagrijnig
Dat is wel wat ik eruit kan opmaken ja ... :+

offtopic:
Verder vind ik het onzin om te zeggen dat het totaal nutteloos is om te gamen. Het is voor mij een heerlijke hobby, om even lekker weg te dromen in virtuele wereld. En daarna weer terugkomen in de werkelijke wereld. Maar dan wel weer effe opgeknapt. Genieten doe ik nog steeds van games. Zowel online als in Singleplayer. Dat het is veranderd, tja wat veranderd er niet. Dat kun je leuk vinden of niet, it happens

Ik speel UT3 behoorlijk veel, maar dan vooral op onze lannetjes, of instant action. En zo nu en dan op internet. Vind het een zeer vet spel en ziet er echt supervet uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:40:
Nouja, niet echt ''bugged'' Maar gewoon niet echt zuiver beeld.
Ik heb XP en me resolution staat rond de 1200..
hmm wat zijn je verdere specs?
btw ut3 dood ??

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 14-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb ook maar eens UT3 aangeschaft, want ik was wel benieuwd hoe dat het draaide op mijn nieuwe systeempje :P Nou dat zit wel goed gelukkig.

Alleen nu was ik aan het spelen met de settings, kom ik de optie tegen om zelf een character samen te stellen. Daar kun je dan een unlock-code invoeren.

Mijn vraag: Hoe kom je aan zo'n unlock code? :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Dat is meer een soort van cheat-unlock-achtig-iets :P
Normaal krijg je de extra characters als je de storymode doorspeelt, maar met zo'n code hoeft het niet.
Voor die codes kan je hier eens kijken bij UT3.

Laat ze daar nou weer nét niet staan 8)7 . Hier dus wel: link.

[ Voor 22% gewijzigd door Forcepoint op 18-06-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga de boel dan wel unlocken via de story mode. Dan heb ik wat te doen :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik moet er zelf nog steeds achter komen hoe ik mijn naam kan veranderen, lol. Ik blijf altijd maar "Player". Volgens mij kan dat niet. Ik had ook graag mijn eigen team samengesteld. Jammer dat beiden niet gaan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Weet iemand of er een instelling in de engine.ini (ofzo) is waarbij ik de player ballonnetjes onzichtbaar kan maken. Als ik iCTF of iTDM speel zitten die echt heel erg in de weg... Zeker als die poppetjes ver weg zijn.

Is zo'n instelling er uberhaupt ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Laatst online: 06-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:22:
Ff een vraagje,

Hoe is jullie ervaring?

Laat ik het zo zeggen:

UT3 is een leuk spel. Fraggen gaat lekker en het is duidelijk meer een UT game dan die UT2004 en UT2003 games. In clanverband een beetje CTF spelen was ook wel leuk, totdat het gewoon teveel geregel bleek te worden. De hele avond op IRC rondhangen om uiteindelijk maar 1 of 2 rondes te spelen is niks aan. Dit is het resultaat van een veel te kleine community die veel te veel vast is blijven hangen aan outdated match-making onzin (IRC) waardoor alles onnodig lang duurt.

Ik speel nu nog af en toe, maar het is soms erg moeilijk om een redelijke server te vinden. Competitive play moet je al helemaal niet over gaan dromen, want die scene is gewoon dood in UT3. Dan kan je beter wachten op Quake Live.

Als je echter gewoon zoekt naar een leuk spel om af en toe op een public te spelen dan is UT3 best goed te doen. Leuk om te spelen is het zeker wel, alleen is de community wat klein en is het spel op veel punten duidelijk niet af. Ook zal het, gezien de doorgaans vrij nutteloze patches, waarschijnlijk nooit echt afgemaakt worden. Persoonlijk speel ik dan ook meer UT: een spel dat wel 'af' is en veel spelers (ruim 5x zoveel als UT3) heeft.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Droniac schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:
Leuk om te spelen is het zeker wel, alleen is de community wat klein en is het spel op veel punten duidelijk niet af. Ook zal het, gezien de doorgaans vrij nutteloze patches, waarschijnlijk nooit echt afgemaakt worden.
voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27

iop

Warmup, easy tdm/ictf etc. mode setten, no respawnbug, reporterbots, armor stacking, respawn protection, hogere settings is ook pikkedonker, moeilijk te maken binds, gebrek aan goede maps (gebalanceerde maps voor bepaalde gametypes), binds die niet werken zonder verklaarbare reden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik weet dat een boel zaken al gemaakt zijn, maar niet door de jongens van UT, maar door de community. Ik vind het dus ook erg jammer dat de UT3 zo beperkt is en lijkt te blijven.
Ik speel nog weleens ffa, maar zou graag net als in ut1 in mn eigen pickup channel binnen 10 minuten een 2v2 Tdm opzetten en wat meer cb wars spelen. Dit lijkt er voorlopig niet echt in te zitten vrees ik.

[ Voor 5% gewijzigd door iop op 24-06-2008 16:13 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

De brakke server browser + gamespy problemen + geen fatsoenlijke demo's kunnen maken ( + misschien ook de ogenschijnlijke totale afwezigheid van anticheat maatregelen) zijn wel de belangrijkste zaken die zo 1-2-3 bij mij opkomen als ik probeer te bedenken waarom het geflopt is als competative game.

Mogelijk zijn sommige van deze zaken al wel opgelost met patch 2, maar dat is dan waarschijnlijk al te laat. Meeste spelers die ik ken in de ut scene hebben al gedeinstalleerd en kijken niet meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

grep schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:15:
De brakke server browser + gamespy problemen + geen fatsoenlijke demo's kunnen maken ( + misschien ook de ogenschijnlijke totale afwezigheid van anticheat maatregelen) zijn wel de belangrijkste zaken die zo 1-2-3 bij mij opkomen als ik probeer te bedenken waarom het geflopt is als competative game.

Mogelijk zijn sommige van deze zaken al wel opgelost met patch 2, maar dat is dan waarschijnlijk al te laat. Meeste spelers die ik ken in de ut scene hebben al gedeinstalleerd en kijken niet meer om.
En dit heeft niks te maken met gameplay.
Gamespy is a 3rd party program, en hoeft dus niet gesupport te worden.
Het was een beta demo...
Ani cheat maatregelen, UT2004 had ook geen ingebakken anti-cheat maatregelen, sterker nog geen EEN shooter heeft dat, de servers zijn niet van hun maar van players, players kunnen er zelf inbakken wat ze willen.. daar is de community voor.

Midway levert alleen de game, en dat hebben ze goed gedaan.. de gameplay is geweldig, of de serverbrowser nu wat brakker is of niet is echt niet game-breaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

kaluro2 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:20:
[...]

En dit heeft niks te maken met gameplay.
Gamespy is a 3rd party program, en hoeft dus niet gesupport te worden.
Het was een beta demo...
Ani cheat maatregelen, UT2004 had ook geen ingebakken anti-cheat maatregelen, sterker nog geen EEN shooter heeft dat, de servers zijn niet van hun maar van players, players kunnen er zelf inbakken wat ze willen.. daar is de community voor.

Midway levert alleen de game, en dat hebben ze goed gedaan.. de gameplay is geweldig, of de serverbrowser nu wat brakker is of niet is echt niet game-breaking.
Misschien toch effe beter lezen: ik heb het niet over de gameplay, maar waarom er geen competative community is.
Zonder competative community hou je alleen wat publics over met ffa matches (en daar heb je dus juist weer wel veel last van de browser problemen want niemand kan je server vinden).
Het is dus van de zotte dat iedereen midden in een war eruit gekicked wordt en vervolgens een uur lang niet kan inloggen omdat er ergens een gamespy probleem is (2 keer in dezelfde week gebeurd tijdens afgelopen clanbase cup).
Verder door het gebrekkige demosysteem, geen anti-cheat en/of uberhaupt GUID was er totaal geen tooling aanwezig om cheaters of zelfs iets simpels als nicklamers te identificeren. Onbegrijpelijk, zeker omdat veel van deze zaken in UT en UT2K4 wel geregeld zijn.

Sorry hoor, maar zo'n spel kan ik niet serieus nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door grep op 25-06-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik zou het spel willen kopen via Steam. Omdat in België van die heerlijke datalimieten zijn, zou ik even willen vragen of iemand weet hoe groot de cliënt is via Steam. Heb nog iets van 7 gig over deze maand, en teller reset op 5 juli. Maar het spel zelf neemt na install 8 gig in op schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hoihoi,

Ik heb op mijn pc een legale UT3 geïnstalleerd (1.0 versie) en ik wilde samen met een vriend via hamachi het spel spelen, echter kan ik alleen maar het DM speltype selecteren bij het zoeken naar een server. Als hij dus een Warfare of TDM spel start kan ik hem (denk ik niet vinden), de optie om een gametype te selecteren is dus niet selecteerbaar als het spel in LAN mode staat, als ik hem op Internet zet kan ik wel het type selecteren.
Ook kan ik de spellen die hij host niet vinden (en andersom ook niet). Is dit een bekend probleem?

Ik heb de 1.2 patch geïnstalleerd net maar die zorgde ervoor dat het spel telkens bij het opstarten crashte waardoor ik het hele spel opnieuw heb moeten installeren.
Ik heb op internet gezocht of er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem maar ik heb noch op internet noch op got wat kunnen vinden....

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

probeer ff op de epic forums, wordt je waarschijnlijk sneller geholpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Voor iedereen die de oude UWindows mist (of de huidige UI gewoon ruk vindt)....

UWindows2 door Solid-Snake \o/

Ik heb 'm zelf al een tijdje draaien, dus ik dacht laat ik 'm eens posten.

Screenshot: http://www.digitalconfect...iles/UWindow226062008.png
Link: http://www.digitalconfectioners.com/UWindow2
Work-Log: http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=174377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Floris-K schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:27:
Ik ben zelf ook jaren UT-fanaat geweest, maar de scene is echt al praktisch dood.
Kijk maar eens op clanbase in de ladders...

Mensen om mij heen zijn ook een andere game gaan spelen ivm inactivity.
Ik speel op het moment maar COD4.. een heel andere game, maar iig wel servers om op te spelen en 3000+ clans in populairste ladder @ CB
ben ik mee eens, ut3 wordt erg weinig gespeeld online vergeleken met andere games, er zijn wel servers etc. maar epic heeft het eigenlijk gewoon verknald. vele goede spelers en clans zijn na het proberen van ut3 gewoon blijven hangen bij ut2k4. ben er zelf ook aan het denken om terug te gaan. gameplay is toch lekkerder op ut2k4.

mn vraag sluit gelijk hierbij aan: is er een mutator of combinatie van mutators die ervoor zorgt dat je weer kan bewegen zoals ik ut2k4, qua snelheid en dodging en double jumps??? dat speelde toch echt lekkerder en veel stoerder.

en misschien nog een mutator waardoor je hoverbopard sneller gaat. deze combinatie van mutators zou leiden tot veel betere gameplay en veel meer servers mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25

Vrijdag

De Zwarte

Hurtebise schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:52:
Ik zou het spel willen kopen via Steam. Omdat in België van die heerlijke datalimieten zijn, zou ik even willen vragen of iemand weet hoe groot de cliënt is via Steam. Heb nog iets van 7 gig over deze maand, en teller reset op 5 juli. Maar het spel zelf neemt na install 8 gig in op schijf.
Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar kan je niet beter je limiet besparen en het spel op play.com kopen? Daar kost het ook nog maar een paar euro, net als in de reguliere winkels trouwens :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:14
Heb net een nieuwe pc in elkaar. Effe de demo van UT3 erop gezet, maar geen hond die het speelt :( in je eentje is het ook niet echt tof.

Ik wil UT3 full halen, maar voor ik dat ga doen kan iemand mij vertellen of er er uberhaupt online gespeeld wordt. Beetje lullig als ik daar alleen rondloop.

Op de demo speelt in elk gaval niemand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er spelen wel wat mensen online, niet echt veel maar wel paar volle servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
*Actuele UT3 speler meldt zich.

Tja, is-ie het kopen waard.. de game is leuk, dat zeker, maar online is-ie gewoon geen succes. Het ligt er wel aan welke gamemodes je speelt, dat sowieso. iCTF heb ik 'ns bekeken maar met geen enkele server met 10+ spelers online was ik er snel op uitgekeken. Ik speelde daarna vCTF: als Suspense je map is kom je wel aan je trekken want die map wordt veel meer gespeeld dan andere, en door 't beperkte aantal bevolkte servers ben je vaak beperkt tot Suspense.

Nu speel ik alleen Warfare, de '2.0' versie van Onslaught uit UT2004. An sich is er altijd een goede match te vinden. Ik filter lege en gesloten servers weg en dan houd ik ongeveer 10 a 15 servers over waarvan zeker 5 stuks goed bevolkt zijn (minimaal 16 man aanwezig).

Het punt bij UT3 is niet zozeer óf je kan spelen - dat kan echt wel - maar meer hoeveel keuze je wilt hebben. Er zijn eigenlijk overwegend de servers van Epic/Midway met de standaard maps. Custom servers zijn er wel maar ik ben slechts één warfare-server tegen gekomen met custom maps (van niet bepaald het hoogste niveau).

Kortom: je komt wel aan je trekken maar tov UT2k4 is er géén community eigenlijk dus verwacht niet tig custom maps en alles, die zijn er gewoon niet. Ik heb er zelf E65 voor betaald destijds (CE) en dat had ik niet gedaan als ik wist dat online zo minimaal zou zijn (ik was gewend aan de UT2k4 community met tig vette custom maps) maarja, dat is achteraf hé. Nu is de CE bij play.com maar 'n euro of 20 en dat vind ik geen wereldbedrag om 't eens aan te zien. En ik ben ook maar 'n arme scholier. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Vreemd..... ik dacht dat de gameplay van UT3 wel goed was. Wat is dan het probleem dat het niet gespeeld wordt.

Een hele zware pc heb je niet nodig.

Mischien is het hele FPS gebeuren wel over zijn hoogtepunt heen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Als je dit topic wat terug leest zie je dat daar al meerdere keren over gepraat is (iig waarom er geen competative community is).

Waarom de pubs niet lopen, niet echt een idee. Misschien dat de bijzonder brakke server browser (iig t/m versie 1.1) al een hoop afgeschrikt heeft (je kon vrij moeilijk de goede servers vinden en kon geen players zien). Misschien ook door het grote(re) aanbod van FPS games.

Zou ook kunnen dat, omdat Unreal al zo langlopende serie is, je als nieuwe speler behoorlijk in de pan gehakt wordt door oud gedienden en misschien daardoor sneller afhaakt. Ik heb nooit Quake gespeeld, maar misschien dat Quake 4 daar destijds ook last van had (dat spel is toch ook nooit van de grond gekomen?)

[ Voor 57% gewijzigd door grep op 18-07-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25

Vrijdag

De Zwarte

Er is momenteel (zeg maar sinds de laatste vier jaar) een enorm aanbod aan online shooters. UT, QK, BF, CoD, ETQW, CSS, TF2 en noem maar op. Er is gewoon heel veel concurrentie. Ik heb het idee dat vooral de CoD en BF serie erg veel wegsnoept. En omdat het al zolang bestaat is het idd goed mogelijk dat nieuwelingen geen kans maken.

Q4 viel tegen voor velen omdat het een "net niet" gevoel gaf. Bovendien waren er ook veel mensen die bleven wachten op ETQW volgens mij.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even de demo weer getest met me nieuwe tft 24" Samsung en vergeleken met een 17" hiervoor speelt UT3 vele malen overzichtelijker en fijner , ga waarschijnlijk wel de full versie halen want speelt nu best lekker genoeg , diegeen die het sopelen op een 17" petje af maar dat is zeer kl**te imo .

Ja ff patsen maar wel gemeend ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT , ging ff niet goed , excuse'

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik speel nu een weekje full, en moet zeggen dat het erg leuk is. Maar ik baal dat de FOV niet hoger kan dan 100 :(

Natuurlijk kan ik het het hoger zetten in de singleplay maar dat is niet de bedoeling.

Dit is echt waardeloos. En er zitten nog tal van andere bugs in.

Het is een tof spel met addiction mogelijkheden, maar dan moeten er eerst nog een aantal dingen veranderd worden.

Kan met mijn verstand niet bij dat in de huidige gamewereld (game-ontwikkelaars) nog van die beginnersfouten worden gemaakt. Soms heb ik echt het idee dat er echt niet naar gamers geluisterd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door RoaDHouse op 01-08-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ergens in de ontwikkeling van UT3 is iets grandioos fout gegaan, alleen Epic zwijgt er in alle talen over. Ze zijn vier jaar bezig geweest dit spel te maken en een hele hoop beloofd, waarvan 80% niet waargemaakt is. Het lijkt wel alsof er middenin de ontwikkeling er een enorme tegenslag is geweest, anders kan je nooit na zo'n lange tijd zo'n slecht afgemaakt spel afleveren.

Het mooie aan ut was juist van er zo veel gametypes waren, in plaats daarvan slopen ze er gametypes uit. Ze hadden beloofd dat er een nieuwe gametype zou komen die volledig vernieuwd was en waarvan de maps zo groot waren dat je er met 64 spelers makkelijk op kon. Niet dus. Je krijgt een slap aftreksel van onslaught op maps waarbij het al te druk wordt als je met 30 personen speelt. Ze hadden beloofd dat je met voice-chat met bots kon communiceren. Niet dus. Ze hadden beloofd dat er er een 64-bit versie uit zou komen met betere textures. Niet dus. Enz enz...

Kortom een flop dus. Terwijl de gameplay absoluut niet slecht is. En voor de nieuwkomer bij UT is het een geweldig spel, maar de mensen die UT2004 en UT classic gewend zijn (zoals ik) is dit een afknapper. Jammer.

[ Voor 51% gewijzigd door Blaat op 01-08-2008 09:34 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
R420R schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:29:
Ergens in de ontwikkeling van UT3 is iets grandioos fout gegaan, alleen Epic zwijgt er in alle talen over. Ze zijn vier jaar bezig geweest dit spel te maken en een hele hoop beloofd, waarvan 80% niet waargemaakt is. Het lijkt wel alsof er middenin de ontwikkeling er een enorme tegenslag is geweest, anders kan je nooit na zo'n lange tijd zo'n slecht afgemaakt spel afleveren.

Het mooie aan ut was juist van er zo veel gametypes waren, in plaats daarvan slopen ze er gametypes uit. Ze hadden beloofd dat er een nieuwe gametype zou komen die volledig vernieuwd was en waarvan de maps zo groot waren dat je er met 64 spelers makkelijk op kon. Niet dus. Je krijgt een slap aftreksel van onslaught op maps waarbij het al te druk wordt als je met 30 personen speelt. Ze hadden beloofd dat je met voice-chat met bots kon communiceren. Niet dus. Ze hadden beloofd dat er er een 64-bit versie uit zou komen met betere textures. Niet dus. Enz enz...

Kortom een flop dus. Terwijl de gameplay absoluut niet slecht is. En voor de nieuwkomer bij UT is het een geweldig spel, maar de mensen die UT2004 en UT classic gewend zijn (zoals ik) is dit een afknapper. Jammer.
ben het helemaal eens met wat je zegt. met name dat laatste. zeker als je ut2k4 speelde is de gameplay van ut3 toch net iets te langaam. je beweegt net te weinig etc etc...
dat heeft ertoe geleid dat mensen gewoon geen maps meer ontwikkelen voor ut3. de community is er gewoon mee gekapt. en op de epic servers spelen mensen die het begrip teamplay niet kennen. en dan knap je er ook erg snel van af.

• Rockvee2
  • Niet online
Er is een nieuwe patch uit

Gameplay:
- Fixed overlay mesh showing up on hidden sniper rifle when un-zoomed.
- UTGame.bNoCustomCharacters is now globalconfig.
- Now hear own auto-taunts.
- Fix for Liandri bots riding high in vehicles.
- Fixed mutators disappearing between matches.
- Fixed up PC DLC screenshots and player counts.
- Vipers can no longer be driven around underwater if entered while underwater - they pop up out of the water, even if deep in it.
- Fixed announcements not playing properly in WAR-MarketDistrict during the campaign.
- Fixed manta crouch exploit.
- Fixed loaded RL switching away before releasing load on net clients.
- Fixed occasionally getting stuck when getting up from ragdoll.
- Fixed ending zoom when go into feign death.
- Fixed giving proper stats credit for translocator telefrags.
- Fixed giving proper suicide stat credit for certain environmental suicides.
- Fixed Hoverboard foot placement when watching other client get on.
- Improved the turret controls on the rail turret with analog controller.
- Fixed friendly fire mutator showing up as option for Duel.
- Fixed bug where second enforcer wouldn't show up if picked up while switching to enforcer.
- Fixed shock/instagib beams which were grabbed from emitter pool sometimes incorrectly having DPG_Foreground set.
- Fixed "missing required file for demo playback" error message.
- Fixed redeemer explosion on client when shot down.
- Fixed big head mutator head scaling popping out at distance.
- End the match right away in duel if a player leaves.
- Fixed not getting kismet node destroyed event when node captured by orb.
- Fixed effect showing up for disabled weapon lockers.
- Don't modify power core damage caused by kismet.
- Fixed scavenger legs disappearing in kill volumes.
- Deployables can no longer be deployed onto hover/flying vehicles.
- Fixed Hoverboard script warnings and possible crash if hoverboard fails to spawn.
- Fixed impact hammer impact camera shake for low gore clients.

Engine/Rendering:
- Added motion blur menu option for PC (defaults to off).
- Fixed zero extent collision bug in octree code (finding nodes in Z axis).
- LOD Hysteresis / LOD Decision making bug fix.
- Fixed default mesh not having proper LOD settings.
- Fixed rare darkwalker physics crash.

User Interface:
- Added player name list to server browser.
- Added midgame map voting, with serverside config options in UTGame.ini:
- bMidGameMapVoting: Enables/Disables midgame map voting
- MapVotePercentage: The percentage of votes required to initiate a map switch, counts down based upon VoteDuration;
- NOTE: When VoteDuration=0, votes for a single map must exceed this percentage, but when VoteDuration is not 0, the number of players voting must exceed this percentage

- MinMapVotes: The minimum number of players that must vote in order to initiate a map switch.
- InitialVoteDelay: Delays the enabling of map voting for this many seconds
- Fixed History being saved for servers joined via cmdline and console.
- Fixed leading vote count indicator when map voting underway.
- Don’t show muted talking player portraits on HUD.
- Simple crosshair tweaks.
- Added the number of files left to download to the package downloading message.
- Fixed Krall portrait.
- Fixed clipping vehicle HUD beacon when not visible.
- Fixed endgame timer so that it isn't affected by changes in game speed (also fixes vote timer)
- Fixed SPMA deploy icon offset.

Networking:
- Always sort relevant actors by priority. Should fix the weird actors/properties never getting replicated issues.
- Fixed gibs not showing for clients of listen server if the gibbed player wasn't visible to the server player.
- Fixed gibs not showing for clients of low-gore listen server.
- New dynamic netspeed adjustment system for listen servers. Improves network performance for listen servers which typically have limited upstream bandwidth by dividing available bandwidth between clients. Configurable through new properties in UTGame.ini:
- TotalNetBandwidth=32000 (total upstream bandwidth to be apportioned)
- MaxDynamicBandwidth=7000
- MinDynamicBandwidth=4000
- Fixed "you have lost the match" messages to spectators at end of duel match.
- Fixed cases where GameSettings cache in the GameInfo wasn't properly getting NULL'd out on DestroyOnlineGame().
- HTTP redirect with compression now falls back to the uncompressed case if the compressed file could not be found.
- Fixed erroneous "connection failed" error when performing non-seamless travelling.
- Fixed hoverboard link failure sound playing in the world and being replicated.
- Fixed low gore clients seeing gibbed players as headless if playing on full gore server.
- Increased tracked turret net priority.
- Fixed Hoverboard networking replication issues (hoverboard now smoother in net games).
- Fixed network vulnerability.

Server administration:
- UWeb fixes for WebAdmin.
- Fixed downloaded cooked maps not being loaded correctly in some cases when requested by the server at initial connect time.
- Fixed net object count problem when using the conformed/cooked audio packages in PS3ModTools. Fixes some networking issues for custom maps.
- Final fix for packagemap problem with going from DLC -> RTM maps.
- Fixed properly showing number of players needed for match to start when minplayers is set and bots are enabled on the server.
- Fixed bug with PlayerID being reused for bots after a seamless travel.

Mod support:
- Added support for Interactions to have a PostRender call (to render to canvas).
- Added support for Interactions to have exec functions be called on them.
- Added cut/copy/paste support to the console.
- Added Deproject() to canvas.
- Fixed base InventoryManager implementation of GetWeaponRatingFor().
- Fixed crash when placing a new UINumericEditBox in UI editor.
- Fix for custom factions in the UI.
- Added optional flag for ScriptedTextures to skip next clear so that a ScriptedTexture client doesn't need to draw every texel of the ST every update.
- Added support for -mod commandline option so that a TC mod can have a .ini file "sandbox" - where they can have new content paths, new startup maps, etc..
- Improved system for getting camera death effect.
- Implemented fix from Aegia for an NxFluid crash.
- Fixed beams not rendering in Cascade.
- Fixed crash when updating a UIPrefab.

Map specific:
- Fixed CTF-Searchlight black boxes before match starts.
- Fixed CTF-Searchlight search lights.
- Fixed CTF-Hydrosis collision issues.
- Fixed DM-Morbias collision issues.
- Fixed collision issue in DM-Deck.

AI improvements:
- Fixed bots not using link gun beam on enemies.
- Better bot celebration management.
- Fixed bots doing multiple end of match celebration taunts.
- Improved impact hammer AI.
- Improved darkwalker AI support for crouching under obstacles.
- Improved bot hoverboard AI.
- Fixed bots sometimes not picking up flags/orbs they dropped.
- Fixed bots never spawning in if initially not enough playerstarts.

Mirrors

Official Unreal Tournament 3 Site: www.unrealtournament3.com
Worthplaying: http://www.worthplaying.com/article.php?sid=54736
UT-Fun.de: http://ut-fun.de/download.php?view.185
Beyond Unreal: http://download.beyondunreal.com/fil.../ut3patch3.exe
UT-X: http://www.ut-x.net/View-document-de...Patch-1.3.html
Geektips: http://nuky.geektips.org/UT3/UT3Patch3.exe
k-files.de: http://www.k-files.de/download.php?s...ails&dlid=8595
UT Zone: http://www.utzone.de/include.php?pat...contentid=7108
Say Unkle: http://www.sayunkle.com/UT3files/ut3patch3.exe
Internode: http://games.internode.on.net/fileli...edetails=19853
Patches-Scrolls: http://www.patches-scrolls.de/unreal_tournament3.php
UT Instagib: http://www.ut-instagib.de/downloads/...=download&id=8
Multiplay: http://www.fileplay.net/file/3707

• dangerpaki
das effe een lijst met fixes hahaha. hopelijk loopt het allemaal wat beter en is er wat performance verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Laatst online: 07:52
haha wat een bug :

Fixed low gore clients seeing gibbed players as headless if playing on full gore server.

Anyway, straks thuis installeren ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
b4rt_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:25:
haha wat een bug :

Fixed low gore clients seeing gibbed players as headless if playing on full gore server.

Anyway, straks thuis installeren ben benieuwd. :)
heb hem al geinstalleerd. merk niet echt veel verschil.... nou ja. misschien laadt het allemaal wat sneller op vista. had wel eens met het joinen van een server dat op een gegeven moment de animatie bleef hangen vn de draaiende ut3 logo. en merkte dat als ik tijdens het laden even CTRL+ALT+DEL deed en weer snel terug ging naar ut dat het laden sneller ging. het lijkt nu dat dat niet eer hoeft laden gign dennet sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Laatst online: 07:52
effe een vraagje , wie speelt dit spel op 1680x1050 ? En wat voor videokaart gebruik je hiervoor? Ik heb zelf net een 22inch maar om het op deze massive resolutie te draaien , lijkt me het toch wel dat mn 8800gt flink gaat zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe UT3 speler, eergisteren aangeschaft.

Ben niet helemaal kapot van UT3, que gameplay, sfeer en community blijven ze toch ver achter met UT2k4.

(moet wel zeggen, game draait als een tierelier op mijn laptopje (aurora m7700))

Vind het jammer, was toch wel een fan van de UT serie, zit er nu serieus aan te denken om over te stappen naar CoD4, Crysis etc.

zou dus graag een paar goeie servers willen weten om te kijken of met "skilled" mensen beter te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

b4rt_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:10:
effe een vraagje , wie speelt dit spel op 1680x1050 ? En wat voor videokaart gebruik je hiervoor? Ik heb zelf net een 22inch maar om het op deze massive resolutie te draaien , lijkt me het toch wel dat mn 8800gt flink gaat zweten.
Ik draai em maxed out op 1680x1050 op een 8800 GTS (640Mb) en kom eigenlijk niet onder de 40FPS

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Je kan met de nieuwe patch nog je FOV niet boven de 100 zetten. Werkelijk "bagger" :(

Ik kan alleen met FOV 110 of 115 goed gamen.

Merk totaal geen verandering met de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
b4rt_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:10:
Ik speel ook op 22" met die resolutie, maar dan met een 8800GTS320 :P Het is zeker niet ideaal, maar ik schroef een heleboel onbelangrijke setting uit in de ini's.

Hier heb ik ook nog een vraag over: Weet iemand welke setting bepalend is om onzichtbare vehicles te kunnen zien? Ik weet namelijk dat met world detail op 5, je onzichtbare vehicles als kleine vervormingen in de lucht ziet, maar world detail op 5 is toch iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

hugoy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:22:
[...]

Ik speel ook op 22" met die resolutie, maar dan met een 8800GTS320 :P Het is zeker niet ideaal, maar ik schroef een heleboel onbelangrijke setting uit in de ini's.

Hier heb ik ook nog een vraag over: Weet iemand welke setting bepalend is om onzichtbare vehicles te kunnen zien? Ik weet namelijk dat met world detail op 5, je onzichtbare vehicles als kleine vervormingen in de lucht ziet, maar world detail op 5 is toch iets teveel van het goede.
Je gaat hier toch niet om hax zitten vragen he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
R420R schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Je gaat hier toch niet om hax zitten vragen he? :P
Haha, nee dat is niet het goede woord :P Dan is een HD4870 videokaart ook een hack. Ik wil namelijk graag 60 fps hebben op 1680x1050, en ik wil van dat ongelooflijk lelijke depth of field af :P Ik heb dus ook even op 5/5 gespeeld met detail, maar dan werd in Warfare maps de fps toch net iets te gortig. Toen kwam ik er dus wel achter dat dat Necris voertuig (naam kwijt) zichtbaar was alsof je er op schoot, zegmaar van die blauwe lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
hugoy schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:22:
[...]

Haha, nee dat is niet het goede woord :P Dan is een HD4870 videokaart ook een hack. Ik wil namelijk graag 60 fps hebben op 1680x1050, en ik wil van dat ongelooflijk lelijke depth of field af :P Ik heb dus ook even op 5/5 gespeeld met detail, maar dan werd in Warfare maps de fps toch net iets te gortig. Toen kwam ik er dus wel achter dat dat Necris voertuig (naam kwijt) zichtbaar was alsof je er op schoot, zegmaar van die blauwe lijntjes.
dat zie je volgens mij op alle detail levels gewon wel.
bij mijn 3850 werd het dus ook te gortig tijdens online gameplay dus kwaliteit omlaag geschroeft naar 3/5 ik zie gewoon nog de necris vehicle (nightshade heet ie) als ik erop schiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om het spel te gaan kopen bij Bartsmit 30 euroosss die volgens mij de goedkoopste is (iemand voordeligere tips?). Speel de demo sinds ik een 24 "" beeldscherm heb veel meer , had een 17" en dan speelde het toch ff minder prettig met dit spel .

Maar wat ik wel wil weten =

1. Online nog te doen ? weet dat het geen hardloper is geworden dus ben benieuwd of er nog wel genoeg servers online zijn .(voornamelijk CTF vehicles)
2. heb geprobeerd de stem uit te zetten van de chat , heb geen zin om lol of wat dan ook te horen tijdens het spel , niet gelukt in de demo namelijk .
3. Speel deze demo meestal CTF vhc en zie vaak dingen die ik niet weet hoe ik dat kan doen .
zoals
- springboots , ik weet ze te vinden maar kan je die maar 1 keer activeren ?

en nog zoveel meer wat ik nog niet berijp met dit spel .
Dus de GROTE vraag , waar kan ik meer tekst en uitleg vinden over wat alles inhoudt ?

Nog ff meer vragen , is het normaal dat ook de repawn plekken meteen aangevallen worden ?

Deze gamtypes Onslaught + Unreal Warfare (Voorheen: Conquest) (Zeer grote Onslaught maps?
Deze zitten niet in de demo , wat kan hiermee verwachten dan?
Unreal Warfare (Voorheen: Conquest) (Zeer grote Onslaught maps)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
RoaDHouse schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:48:
Je kan met de nieuwe patch nog je FOV niet boven de 100 zetten. Werkelijk "bagger" :(

Ik kan alleen met FOV 110 of 115 goed gamen.

Merk totaal geen verandering met de patch.
Als het goed is kan je dat handmatig veranderen, in console en in de ini's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:36:
Maar wat ik wel wil weten =

1. Online nog te doen ? weet dat het geen hardloper is geworden dus ben benieuwd of er nog wel genoeg servers online zijn .(voornamelijk CTF vehicles)
2. heb geprobeerd de stem uit te zetten van de chat , heb geen zin om lol of wat dan ook te horen tijdens het spel , niet gelukt in de demo namelijk .
3. Speel deze demo meestal CTF vhc en zie vaak dingen die ik niet weet hoe ik dat kan doen .
zoals
- springboots , ik weet ze te vinden maar kan je die maar 1 keer activeren ?
1: VCTF zijn er altijd genoeg servers om op te spelen (Suspense komt wel erg vaak voorbij) Maar 's ochtends heb je de keuze uit 5 servers (met ping onder de 80) en 's avonds stuk of 20 denk ik. Overigens zijn er ook gamemodes waar het wel moeilijk is, zoals iCTF

2. Haha dat heb ik juist voor de lol aangezet :P Je kunt het bij de setting uitzetten met de optie: Text to speech mode None/Team/full (en dan dus none)

3. Springboots kun je 3x gebruiken, dat zie je aan het getal linksonder dacht ik. En je gebruikt ze dus door twee keer achter elkaar op de springknop te drukken.

Overigens heb ik nog wat leuks gevonden, wat de meeste mensen hier waarschijnlijk als "H4X0orZZ" zouden beschouwen. In de config files was het dacht ik de setting: Detailmode=2, die kun je ook op 1 of 0 zetten, maar bij 0 heb je geen last meer van Zandstormen en sneeuwstormen, en heb je dus zicht alsof het een heldere zomerdag is :P

Maar wat ik dus bedoelde met die Nightshade cloak. Dat je die met hoog detail level ook kan zien ZONDER erop te schieten. Als ik met link gun in de wildeweg schiet zie ik vanzelf ook of er een Nigtshade zit, maar dat is gewoon niet zo ideaal als World detail op 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Na echt uren zelf prutsen en zoeken hebben wij het hier opgegeven. Willen een een paar daagjes lannen en hebben UT3 geinstalleerd. Nu willen we het volgende graag doen. Wij zijn met z'n drieeen en willen een vehicle CTF doen met ons drieeen + 1 bot in het team tegen 4 bots. Nu krijgen wij het niet voor elkaar om bij elkaar in het team te komen. De laatste die wil swappen van team die doet slechts een 'request' en we hebben geen idee hoe we er voor kunnen zorgen dat diegene in het juiste team komt.

We willen dus allemaal in of team red of team blue. Echter op het moment dat we joinen komt er altijd wel iemand in het verkeerde team terecht, dit ondanks de 'swap team' button die dankzij patch 1.3 er zit.

Kan iemand alsjeblieft uitleggen hoe je dit nu precies bewerkstelligd? Dat zou ons erg helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Je kan in de serverconfig een cvar instellen dat autoteambalance uit moet staan. Dan moet het geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Waar precies kan ik die cvar vinden? Ik vind niets van dien aard bij de instellingen die ik kan doen zodra ik een server wil starten? Of moet ik dan een of andere .ini file editen? Heb wel op internet de command 'bplayersbalanceteams=false' gevonden maar er gebeurd helemaal niets als ik die in de console intik... (ik snap uberhaupt weinig van die console, hij geeft totaal geen respons bij wat ik dan ook maar intik...)

[ Voor 14% gewijzigd door Morgoth op 25-08-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dat moet ergens in een ini te vinden zijn. Welke weet ik niet, ik heb er ook niet al te veel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hey ut3 ers
Ik heb een vraagje:
Hebben jullie net zo als het feam fortress 2 toppic ook een eigen server ?
en zo ja wat is het ip daar van want ik heb ut3 al ongeveer vanaf de launch hier liggen maar
ben er nog niet echt aan toe gekomen en zal graag wat meer dit spel willen spelen.
maar dan wel met wat nl/be ers.
Nouja ik hoor het wel.

XuSeM.nL

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge :/ Ik heb het spel al 3 maanden niet meer gespeeld en hij staat nog steeds op mijn systeem.

Ik ga het weer oppakken, maar ik ben lang bezig geweest om een mod te bouwen voor lotrbfmeII die nu af is :)

Kijk, jullie vinden het een probleem dat PC gaming in het geding komt en het zei zo, maar waarom gaan jullie niet zelf aan de slag? Er komen nog steeds UT3 levels bij en er is zelfs al een serieuze mod gezien.

Mijn probleem is dat games vaak niet lopen zoals ik dat wil. In het geval van lotrbfmeII heb ik de mod zo gemaakt dat de ingame play bijna exact hetzelfde is als in de film. Een gebouw schiet je niet in 10 seconden plat, dat is irreëel.

Ik ben nog niet achter de code van UT3 uit. Aan assembling van dit spel begin ik niet.

Waarom dit? Zo kun je een spel veel langer houdbaar maken en ook voor jezelf. Als je een beetje kunt programmeren en je hebt lef bouw je zo een mod en gegarandeerd dat je game voor een goede mod eerst 100x moet crashen! Debug, debug, debug.

Maar tegen het gevoel van een goed werkende mod helpt geen bier _/-\o_

Ik gooi UT3 niet van mijn PC.... Ik ga er ooit nog aan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Morgoth schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:57:
Na echt uren zelf prutsen en zoeken hebben wij het hier opgegeven. Willen een een paar daagjes lannen en hebben UT3 geinstalleerd. Nu willen we het volgende graag doen. Wij zijn met z'n drieeen en willen een vehicle CTF doen met ons drieeen + 1 bot in het team tegen 4 bots. Nu krijgen wij het niet voor elkaar om bij elkaar in het team te komen. De laatste die wil swappen van team die doet slechts een 'request' en we hebben geen idee hoe we er voor kunnen zorgen dat diegene in het juiste team komt.

We willen dus allemaal in of team red of team blue. Echter op het moment dat we joinen komt er altijd wel iemand in het verkeerde team terecht, dit ondanks de 'swap team' button die dankzij patch 1.3 er zit.

Kan iemand alsjeblieft uitleggen hoe je dit nu precies bewerkstelligd? Dat zou ons erg helpen!
Volgens mij kan je dat het beste op de commandline van de server zelf regelen (tenminste, zo werd het destijds op de GoTclan server geregeld).

Dus de server starten als ongeveer:

"C:\Unreal Tournament 3 (Dedicated)\Binaries\UT3.exe" Server vCTF-Suspense?bPlayersBalanceTeams=false

Je kan die line verder uitbouwen met andere opties.

De regel waar gotserver bv mee gestart werd was als volgt:

code:
1
server CTF-Reflection-FPS?Game=UTGameContent.UTCTFGame_Content?GameMode=1?Mutator=UTGame.UTMutator_Instagib,UTGame.UTMutator_NoTranslocator?Numplay=0?MaxPlayers=6?NumPublicConnections=6?NumPrivateConnections=6?MinNetPlayers=6?TimeLimit=20?GoalScore=0?ForceRespawn=0?bShouldAdvertise=false?PureServer=0?bAllowJoinInProgress=true?PlayerMustBeReady=true?bPlayersBalanceTeams=false?AdminPassword=jouwpassword?GamePassword=anderpassword -multihome=213.19.130.168 -port 7777 -unattended -login=jouwlogin -password=jouwpassword -log=Server.log -nohomedir

Dit was voor een dedicated server op linux, dus mogelijk zijn bepaalde opties niet van belang voor jou (denk met name aan die multihome, port en nohomedir).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
tooter schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:42:
hey ut3 ers
Ik heb een vraagje:
Hebben jullie net zo als het feam fortress 2 toppic ook een eigen server ?
en zo ja wat is het ip daar van want ik heb ut3 al ongeveer vanaf de launch hier liggen maar
ben er nog niet echt aan toe gekomen en zal graag wat meer dit spel willen spelen.
maar dan wel met wat nl/be ers.
Nouja ik hoor het wel.

XuSeM.nL
check de raptor squad server eens. staat gewoon in je lijst. is een nederlandse server. goede pings dus en goede spelers niet van dat noobisch individueel geval zoals op epic servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Iemand ook al de mantabug ontdekt? Het is namelijk mogelijk om met een manta tot ongekende hoogte te vliegen :P Het ziet er nogal vreemd uit voor anderen, en het is vast ook "bug-abuse" maar het is wel grappig :P

Verwijderd

hugoy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:46:
Iemand ook al de mantabug ontdekt? Het is namelijk mogelijk om met een manta tot ongekende hoogte te vliegen :P Het ziet er nogal vreemd uit voor anderen, en het is vast ook "bug-abuse" maar het is wel grappig :P
Cheater!! ;)

Ach, Hugoy, ik cheat ook. Alleen als ik off/line speel. Zo kun je er voor zorgen dat jij als enigste de supershockrifle hebt (8> :w of ook wel instagibrifle genoemd.

Ik heb het te lang niet gespeeld om echt waardig mee te doen in clans buiten mijn eigen clan om, maar van hun weet ik hoe ze spelen en verliezen op een nieuwe clan is heel normaal want je kent hun tips en truuks niet en een god is niemand. Wie dit spel op Godlike kan winnen mag me dat laten zien :) ik ben geen belabberde gamer, maar dat is een beetje té. UT2004 doe ik lachend op Godlike, dus de gameplay is in ieder geval anders.

het grootste nadeel en ik weet niet of je dat kunt oplossen is dat de mousebeweging meegaat met de framerate. leuk op Vsync bij 60 fps strak, maar dat haal ik niet met mijn laptop, maar mijn laptop vreet minder stroom dan jou videokaart alleen al zonder verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 06:50:
[...]

het grootste nadeel en ik weet niet of je dat kunt oplossen is dat de mousebeweging meegaat met de framerate. leuk op Vsync bij 60 fps strak, maar dat haal ik niet met mijn laptop, maar mijn laptop vreet minder stroom dan jou videokaart alleen al zonder verliezen.
Ach, dit is vast en zeker op te lossen. Ik verander zoveel in mijn ini's dat ik er achter ben gekomen dat het eigenlijk totaal onredelijk is om met een aangepaste ini in een ranked game te spelen. Ik heb geen last meer van: Sandstorms, Blizzards, ik zie helder onder water en mijn fps cap zit op 90 fps.

Maar wat ik wel vreemd vind (ben er nog niet achter hoe het komt) Maar op grote afstanden heb ik een soort van wallhack, of dit nou een artifact is, of dat het door de instellingen komt weet ik niet. Maar ik zie dus in suspense als ik op de brug sta, dan zie ik in de vijandelijke base soms mensen achter een muurtje staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Niet alleen mensen, als ik boven de vlag sta in Suspense dan kan ik zo naar de spawnpoint kijken van de enemy en dan zie ik ook voertuigen als die er staan, ik kan ze alleen niet raken...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Na 4 week UT3 te hebben gespeeld kom ik tot de conclusie dat het een "waste of money is".

Alle servers zijn leeg ...... op 3 spelers na dan :(

Dit is gelijk de laatse keer dat ik een game heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:51:
Na 4 week UT3 te hebben gespeeld kom ik tot de conclusie dat het een "waste of money is".

Die reden vind ik zelf een beetje vreemd. Met een beetje vooronderzoek had je erachter kunnen komen dat het spel niet zo populair is (via GameSpy bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
RoaDHouse schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:51:

Haha, dit vind ik eigenlijk wel humor :+

Alle spellen die je langer dan 4 weken speelt heb je waarschijnlijk ook al nooit voor betaald. (ik neem aan dat jij alles download, want de gemiddelde UT3 speler is toch wel een gamer) En ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet altijd mijn spellen koop, maar ik moet zeggen dat UT3 voor mij (kostte toen 24 euro inc verzendkosten vanuit Engeland) een zeer goede investering was :) Ik heb dit spel nu denk ik al een halfjaar, en ik heb er zeker meer dan 150 uur inzitten. Als je nu alleen iCTF speelt, tja dan heb je inderdaad 's ochtends maar 1 mogelijke server, maar als je niet zo kieskeurig bent zijn er altijd ruim voldoende servers om op te spelen.

Ik speel dit spel nog steeds wel paar uur per week en ben blij dat ik destijds 24 euro heb betaald voor de hoeveelheid uren dat ik ermee bezig ben geweest, en nog steeds ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar helaas klopt het wel dat er zeker vergeleken met UT99 (zelfs nu nog) maar heel weinig servers en spelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
hugoy schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Alle spellen die je langer dan 4 weken speelt heb je waarschijnlijk ook al nooit voor betaald. (ik neem aan dat jij alles download, want de gemiddelde UT3 speler is toch wel een gamer) En ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet altijd mijn spellen koop, maar ik moet zeggen dat UT3 voor mij (kostte toen 24 euro inc verzendkosten vanuit Engeland) een zeer goede investering was :) Ik heb dit spel nu denk ik al een halfjaar, en ik heb er zeker meer dan 150 uur inzitten. Als je nu alleen iCTF speelt, tja dan heb je inderdaad 's ochtends maar 1 mogelijke server, maar als je niet zo kieskeurig bent zijn er altijd ruim voldoende servers om op te spelen.

Ik speel dit spel nog steeds wel paar uur per week en ben blij dat ik destijds 24 euro heb betaald voor de hoeveelheid uren dat ik ermee bezig ben geweest, en nog steeds ben.
Effe dimmen.... ik koop netjes mijn games. Ik download alleen de demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

Effe dimmen.... ik koop netjes mijn games. Ik download alleen de demo's.
Tja alleen demo's spelen kan ook maar ik kan begrijpen dat men begreep dat je alles downloade en niet danwel niet de demo's . (ook al twijfel ik nog steeds, want alleen demo's spelen doen er maar weinig , maar kan natuurlijk) .

Ik download eigenlijk bijna nooit maar heb dat wel bij UT3 gedaan omdat ik twijfelde of de full versie wel naar mijn zin zou zijn en dat is die niet , vehicle CTF ging het mij om en Suspense is voor mij veruit de leukste map . Hou het wel bij de demo waarbij Suspense vaak genoeg online wordt gespeeld . De UT3 is demo is ook veruit de meest gespeelde demo voor mij .

Verwijderd

Zit er toch over te twijfelen om dit spel te kopen voor de ps3.
Heb altijd ut99 gespeeld, wel een jaar of 6 en heb toch wel weer eens zin om een potje te knallen.
Helaas kan mijn huidige PC UT3 niet goed aan..
En om nou heel me pc te upgraden voor 1 spel dat zie ik ook niet zo zitten en heb toch ook al een ps3 staan ;).

Is dit spel een beetje speelbaar op de ps3 en hoe is de multiplayer? Spelen er nog veel mensen online of is het allemaal een beetje dood?

Mvg, cyn0

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:21:
Zit er toch over te twijfelen om dit spel te kopen voor de ps3.
Heb altijd ut99 gespeeld, wel een jaar of 6 en heb toch wel weer eens zin om een potje te knallen.
Helaas kan mijn huidige PC UT3 niet goed aan..
En om nou heel me pc te upgraden voor 1 spel dat zie ik ook niet zo zitten en heb toch ook al een ps3 staan ;).

Is dit spel een beetje speelbaar op de ps3 en hoe is de multiplayer? Spelen er nog veel mensen online of is het allemaal een beetje dood?

Mvg, cyn0
Zou het niet kopen, of je moet het leuk vinden alleen te spelen ;) voor de rest is het spel vol bugs en ellende.

Ik heb er spijt van dat ik hem gekocht heb.

Verwijderd

hugoy schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Mijn spellen gaan doorgaans 4 jaar mee.
Ik koop inderdaad keurig de games want op hacks loop ik vast met het maken van een mod. Sinds 2002 richt ik me alleen op legale content. Daarvoor was ik dubieus ;)

Mijn gewoonte is om een spel uit te bouwen en er een mod van te maken. Als ik een spel koop is het net een doosje lego, het werk moet nog beginnen net zoals jij alle ini's aanpast in UT3.

Bij mijn mods heb je jouw eigen serial nodig.

UT2004 (mod sedert 2006) [See or being seen]
LOTR BFME II (mod released; 13 uur geleden) [The movie experience]
UT3 , hierin zul jij verder zijn als ik. Ben er net mee bezig, tamelijk lastige code.

EA games is wel heel makkelijk naar eigen hand te zetten en ik differenciëer 4 klassen van gamen.
Easy: Echt makkelijk en ook voor een n00b goed te doen. Voor iedereen toegankelijk.
Medium: Je zult moeite moeten doen, beetje ervaring is wel nodig.
Hard: Overleef en vecht intensief en strategisch. Niet voor iedereen weggelegt.
Brutal: Overleef en ga er van uit dat je het vet verliest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Spel toch maar gekocht via steam; a 20 dollar, echter nu crasht die steeds "ut3.exe has encountered a serious error" lekker is dat. de minder legale deed het prima :'(

nieuwste nvidia drivers geinstalleerd; ontopic spelen nog veel mensen dit spel online hoor veel negatieve berichten(zelfs hier)

edit: patch voor geluid geinstalleerd, de driver die ook in de game area51 gebruikt word, lijkt nu te werken

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 30-09-2008 10:56 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Vreemd dat je en foutmelding heb, je hebt de goede specs zo te zien in je onderschrift, al opnieuw geinstalleerd via steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Epic werkt aan 'grote uitbreiding' voor Unreal Tournament 3

Epic werk aan een 'grote uitbreiding' voor Unreal Tournament 3, zo heeft de vice-president van het bedrijf, Mark Rein, onthuld. Tevens ontkrachtte hij geruchten dat Midway geen Unreal Tournament-games meer gaat uitgeven.

De uitbreiding zal de eerste update worden sinds het spel vorig jaar uitkwam voor de pc en de Playstation 3, en de daaropvolgende release van de Xbox-versie in juli. Onbekend is of het om een losstaand nieuw product, downloadable content of een verzameling nieuwe maps gaat.

Donderdag kondigde uitgever Midway aan dat het twee games waar het de rechten op heeft uit zijn portfolio gaat schrappen. Een daarvan zou intern ontwikkeld worden en de ander zou door een externe partij gemaakt worden. Omdat de verstandhouding tussen Epic en Midway niet altijd even goed is geweest, werd Unreal Tournament genoemd als gegadigde. Zo beschuldigde Midway-ceo David Zucker Epic er eind vorig jaar van verantwoordelijk te zijn voor het uitstel van enkele games, door de verlate verschijning van de Unreal Engine 3.

"Onze afspraak met Midway is niet gebaseerd op een licentie, maar het betreft meer een recht-toe-recht-aan-uitgeversovereenkomst en Midway is nog steeds de uitgever van Unreal Tournament 3", zo maakt Mark Rein een einde aan de speculaties. Ook liet hij weten dat er wereldwijd 1 miljoen exemplaren van het spel zijn verkocht. Daarmee vallen de verkopen in het niet bij die van Gears of War: van die titel, die niet op de PS3 is verschenen, zijn er alleen in de VS al 3 miljoen verkocht.
Echt super relaxt! _/-\o_ Ik had het niet verwacht, vooral omdat het de laatste tijd een trend is om een game uit te brengen en dan geld te gaan vragen voor extra's. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Hij is een tientje op steam nu, is dat de moeite waard? Dit topic is echt non-actief, vraag me af of er nog genoeg spelers zijn online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Niet echt. Er is een goede reden waarom het spel zo goedkoop is. Het is nagenoeg dood. Bijna alle pro UT3 clans zijn uit elkaar gevallen en de community is bijzonder klein. Nee dat tientje kan je beter uitgeven aan UT2004 waarbij de servers absoluut niet leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Ik was aan het overwegen om het weer te gaan spelen maar zo te horen is dat not done. Altijd UT99 op maps gespeeld met mods, sniper enzo alles zwart xD dat waren fantastische tijden. Toen de overstap naar CSS gemaakt. UT3 speel ik op de kleine lag's (local area gaming) van vrienden.

Ik vind het goede game, beter dan UT2004 maar ik weet ook niet waarom alles uit elkaar valt. UT2004 met zijn maps met de 2 towers op een zwevend rotsblok (face ofsow?) waren ook heerlijk maar vind de snelle gameplay van UT3 al veel leuker.

Ik krijg overigens UT3 nog speelbaar op een 570M hier ;)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ik moet zeggen dat UT3 zo....flashy is. UT3 mag nog niet eens de voeten kussen van UT99 :P Moet zeggen dat het ook 1 van mijn slechtste aankopen ooit is, jammer genoeg. Had er echt veel meer van verwacht, maar kan dat adrenaline pompende gevoel van UT99 niet eens een klein beetje halen. Waarom weet ik niet precies, misschien omdat het te flashy is, misschien toch die voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het is gewoon een feit dat UT99 verruit de beste UT is die er is.
Heb ook jarenlang UT99 gespeeld in clanverband (2 jaar eurocup-niveau), en ik heb nog nooit een game gehad waar ik zo ontzettend veel tijd in gestoken heb (zowel ingame als randzaken zoals IRC).

De community van UT99 was zo bizar groot, kan nog steeds niet begrijpen waarom UT2004 en UT3 dit nooit hebben kunnen evenaren. Waarschijnlijk omdat er in die tijd van UT99 maar 2 hardcore shooters waren : Q3 en UT99, maar dan nog.. er zijn momenteel gewoon geen hardcore shooters zoals Q3 en UT99.
Had graag de klok 8 jaar terug willen draaien en het hele zooitje opnieuw willen beleven :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

UT3 is ontwikkeld voor de console. punt. Brakke interface (hoewel dat mij nooit zo gestoord heeft), de slechtste ingame browser die je ooit gezien hebt, voor server administratie moest je gigantische regels in console typen (geen webadmin), geen anticheat, geen custom crosshair en ga zo maar door.

Aantal van die zaken zijn met de latere patches wel verholpen maar toen was het al te laat. Spelers lopen gewoon weg, teleurgesteld dat zelfs de meest rudimentaire zaken die ze gewend waren van de vorige UT's gewoon niet aanwezig waren, en kijken vervolgens nooit meer om.
Misschien dat die 'grote uitbreiding' nog een revival op gang brengt, maar dan kunnen ze het beter UT4 noemen ofzo, want UT3 geeft bij heel veel spelers een nare smaak in de mond.

Verder waren de benodige specificaties om het echt lekker te draaien toch best wel hoog. Mijn grafische kaart kon het eigenlijk net niet aan en dat merkte je met UT3 meer dan bij de vorige versies (echt laggy aim gevoel). Gekoppeld aan de brakke basis, hadden niet veel spelers daarna nog zin om te upgraden voor UT3.

Grote verschil tegenwoordig met de online shooters is dat er eigenlijk geen community gevoel meer is. Kan me van ut99 herinneren dat je elkaar echt kende op pubs en later via clan wars. Was bijna een tweede huis, zoveel uur als je er besteedde. Tegenwoordig zit iedereen alleen maar te whinen als ze een keer dood gaan en een 'nice shot' kan er maar weinig vanaf.
Toegegeven, er zijn uitzonderingen, en die koester ik ook tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
epTa schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:03:
Ik was aan het overwegen om het weer te gaan spelen maar zo te horen is dat not done. Altijd UT99 op maps gespeeld met mods, sniper enzo alles zwart xD dat waren fantastische tijden. Toen de overstap naar CSS gemaakt. UT3 speel ik op de kleine lag's (local area gaming) van vrienden.

Ik vind het goede game, beter dan UT2004 maar ik weet ook niet waarom alles uit elkaar valt. UT2004 met zijn maps met de 2 towers op een zwevend rotsblok (face ofsow?) waren ook heerlijk maar vind de snelle gameplay van UT3 al veel leuker.

Ik krijg overigens UT3 nog speelbaar op een 570M hier ;)
het gevoel voor snelheid is er eigenlijk wel erg uit. in ut2004 kon je wegdodgen en alles. en dat kan met ut3 toch niet echt, je kan wel dodgen maar je wordt alsnog aangereden. ik denk dat dat als ze ut2k4 gewoon een graphics update hadden gegeven naar de graphics zoals ze nu zijn in ut3 dat ze dan zelfs beter hadden verkocht. de gameplay is gewoon stukken anders. er is neits unreals meer aan ut3

ut3 mist gewoon het gevoel. niets mis met gfx en voertuigen en noem maar op. maar ja het heeft gewoon niet wat ut2k4 had om je vast te houden: die plekken waar je niet kon komen zonder al die gekke truks uit te halen. in ut2k4 was het elke keer weer een uitdaging om die scorpion te dodgen en af te knallen. en het maakte echt uit of je het spel langer speelde of niet. ut3 ja daar maakt het niets uit. het is een beetje een spel geworden waar je als noob ook best goed vooruit kan en dat is het hem juist wat het verpest heeft. je kan niet opklimmen naar een hoger niveau.

alsvergelijking: ut2k4 = straaljager, ut3 = boeing 747. de tweede is dan wel shieker maar je raakt er snel op uitgekeken. de eerste is minder comfortabel maar je verveelt je echt niet snel

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 29-12-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@ hierboven, 100% mee eens had het niet beter kunnen zeggen.

Ik heb het spel allang verkocht op marktplaats omdat het me ging vervelen. Mede ook door de TE kleine community. Toen het nog niet dood was vond ik het prachtig, heb ontzettend veel op clanbase gespeeld in clans met GoT, bU, RDS enzovoort. Maar op een omgeven moment was het gevoel gewoon weg. De ladders stierven af en de publics raakten leeg, en toen was de lol eraf voor mij.

UT3 was ook slecht afgemaakt zoals ik al eerder heb gepost. Ze hadden dingen beloofd over UT3 die ze niet waargemaakt hebben zoals:
- Voice chat tegen bots.
- Maps die WERKELIJK geschikt zijn voor 64 spelers.
- Een volledig nieuwe gametype die assault en onslaught zou overtreffen (niet dus, warfare is een slap aftreksel ervan).
- DirectX 10 ondersteuning (bagger, werkte gewoon niet).
- En ga zo maar door...

De gameplay en besturing was absoluut beter dan in 2004 daar bestaat geen twijfel over, ze hebben alleen teveel bezuinigd op dingen zoals maps en gametypes: hetgeen wat ut groot heeft gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Blaat op 29-12-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb laatst tijdens de Holiday offerings bij STEAM de UT Pack ook voor mijn account gekocht.
Had de demo van UT3 al gespeeld en wilde de game toch wel hebben.
Ook al word iedere nieuwe UT steeds meer aangedikt blijft de gameplay wel erg goed.

Ik zit nu alleen met een vaag raadsel....

Vroeger bij UT99 was het nog zo krom dat custom maps de je download in een CACHE folder kwamen, deze kon je dan renamen en toevoegen aan je standaard collectie...

Als ik nu bij UT3 een Practise Session / Instant Action game doe kan ik alleen maar een paar standaard maps kiezen. (Hoewel ik voor online play al heel wat maps heb gedownload).

Ik ben na wat jaartjes UT spelen wel erg fan van Instagib geworden (heel dat powerup jagen in normale games komt me echt de keel uit).

Kan iemand me vertellen waar heel de downloaded content naartoe gaat in UT3?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Mijn Documenten/My Games/UT3/published/cookedpc/maps/

Zoiets was het meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Laatst online: 06-04-2022
dangerpaki schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:30:
[...]

het gevoel voor snelheid is er eigenlijk wel erg uit. in ut2004 kon je wegdodgen en alles. en dat kan met ut3 toch niet echt, je kan wel dodgen maar je wordt alsnog aangereden. ik denk dat dat als ze ut2k4 gewoon een graphics update hadden gegeven naar de graphics zoals ze nu zijn in ut3 dat ze dan zelfs beter hadden verkocht. de gameplay is gewoon stukken anders. er is neits unreals meer aan ut3

ut3 mist gewoon het gevoel. niets mis met gfx en voertuigen en noem maar op. maar ja het heeft gewoon niet wat ut2k4 had om je vast te houden: die plekken waar je niet kon komen zonder al die gekke truks uit te halen. in ut2k4 was het elke keer weer een uitdaging om die scorpion te dodgen en af te knallen. en het maakte echt uit of je het spel langer speelde of niet. ut3 ja daar maakt het niets uit. het is een beetje een spel geworden waar je als noob ook best goed vooruit kan en dat is het hem juist wat het verpest heeft. je kan niet opklimmen naar een hoger niveau.

alsvergelijking: ut2k4 = straaljager, ut3 = boeing 747. de tweede is dan wel shieker maar je raakt er snel op uitgekeken. de eerste is minder comfortabel maar je verveelt je echt niet snel
Het snelheidsgevoel is imo. meer aanwezig in UT3 dan in UT2004, maar het ligt een beetje aan waar je nou precies naar kijkt. Met de ruime dodges kon je inderdaad redelijk snel bewegen in UT2004, maar het was zo'n defensief spel, met zulke grote mappen en trage loopsnelheid dat het uiteindelijk helemaal niet zo'n snel spel was. UT3 daarentegen heeft redelijk normale ruimtes, een hoge loopsnelheid, geen overly-defensive gameplay en normale dodges. Dat resulteert in meer actie en variatie, maar iets minder bewegingsvrijheid. Het is iig. een stuk minder eentonig dan continue dodge, snipe, shock, shield, dodge en continue defensief wegrennen waar UT2004 uiteindelijk op neer kwam (als je goed was).

Als oldschool UTer (speel UT sinds de demo van het origineel) moet ik ook zeggen dat het juist UT2004 is die in de verste verte geen Unreal gevoel heeft. UT3 heeft de sfeer en het gevoel van een UT game, maar wel in mindere mate dan UT zelf uiteraard. UT2004 was een beetje Quake, een beetje Unreal, een beetje sniper arena en een beetje niks. Leuk voor de noobs die begonnen met UT2004, maar totaal niet boeiend voor Unreal-fans (of fans van andere hardcore shooters als Quake of Painkiller).

Wat betreft het verschil in niveau tussen top en bottom in UT2004 en UT3. Als je denkt dat UT2004 daar meer verbetering in toelaat dan zit je toch echt fout te kijken - hitscan & rondjes rennen zijn niet alle FPS skills, maar dat is iets wat veel UT2004-en-geen-enkele-andere-shooter gamers vaak niet zien. Een spel waarin je 2 wapens (LG/Shock) en een utility (Shield Gun) moet leren gebruiken en eigenlijk altijd defensief moet spelen laat niet heel erg veel skill-verschil toe. Zeker niet in vergelijking met een spel waarin elk wapen effectief is en je veel kwetsbaarder bent (zoals UT, Quake of - jawel - UT3).

De reden waarom het misschien wel lijkt alsof er minder skill-verschil zit in UT3 is omdat er, in tegenstelling tot UT2004, vrijwel geen goede spelers op public servers spelen/speelden in UT3. Dat is helaas ook de voornaamste reden waardoor UT3 zo snel is leeggelopen, want met alle goede spelers in private servers lijkt het al snel erg leeg - en dan wordt het dat uiteindelijk ook echt.

Ach ja - UT wordt nog steeds volop gespeeld, dus ook al is UT3 tegenwoordig een beetje leeg dan is er nog altijd de goede oude originele versie :)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Weet iemand toevallig een mod voor UT3 om de leden van je team samen te stellen? ("Instant action" only, uiteraard). Nu gaat dat iedere keer random, maar ik wil graag een cool eigen team, met Jester, Lauren, Kai, etc.

Ik kan (verrassend genoeg) vrijwel niks vinden over team mods.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
albatross schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:24:
Weet iemand toevallig een mod voor UT3 om de leden van je team samen te stellen? ("Instant action" only, uiteraard). Nu gaat dat iedere keer random, maar ik wil graag een cool eigen team, met Jester, Lauren, Kai, etc.

Ik kan (verrassend genoeg) vrijwel niks vinden over team mods.
Anyone? Anyone? Bueller? Bueller?

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste