hetzelfdebreinonline schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:43:
[...]
En waar dacht je dat Vista de schuine windows vandaan had
Launching containers into space
hetzelfdebreinonline schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:43:
[...]
En waar dacht je dat Vista de schuine windows vandaan had
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 18:11 ]
Win + E is een verkenner window openen. Dit is in OSX gewoon Appel + N, je moet dan wel de finder al actief hebben.zAo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:24:
Weet iemand of er een shortcut is zodat Finder.app direct actief wordt? (Soort Win + E in winXP)
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 00:55 ]
Schopje, niemand?matinez schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:37:
Ik probeer een dual-monitor setup te crieeren d.m.v. mini-dvi --> vga
MacBook 13,3 "1280x800"+ LG 20" 1680x1050
Nu is het zo dat ik bovenstaande resoluties wil bijven draaien, allemaal geen probleem op lagere resoluties dan 1680x1050 op het externe monitor. Wil ik 1680x1050 dan krijg ik een gecentreerd beeld op mijn externe monitor (60% beeld).
Omdat de lagere resoluties wel goed werken ben ik benieuwd wat ik fout doe?
Synchrone weergave staat aan, want ik ik wil een clone.
Als ik dat uitzet, dan kan ik wel een 2e monitor draaien op 1680x1050
Verwijderd
Je kan je beeldscherm helaas niet clonen naar een externe monitor op een hogere resolutie, hij pakt dan automatisch de resolutie van het kleinste scherm(wat vrij logisch is aangezien hij hetzelfde beeld gewoon 2x uitzendt.). Je hebt dus 2 mogelijkheden, of tevreden zijn met een lagere resolutie of je externe monitor instellen als 2e scherm in plaats van synchroon met je MacBook.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 19:38 ]
Details over de veiligheidsimplicaties staan hier.
What's included?
This update delivers several im[b]provements for both PowerPC- and Intel-based Macs (as well as improvements provided in the Mac OS X 10.5.1 update.)
Active Directory
Addresses issues which could hinder or prevent binding Mac OS X 10.5.x clients to Active Directory domains.
AirPort
Improves connection reliability and stability
Includes 802.1X improvements.
Resolves certain kernel panics.
Back to my Mac
Adds support for more third-party routers, as detailed in this article.
Dashboard
Improves performance of certain Apple Dashboard widgets (such as Dictionary).
Addresses an issue in which Dashboard widgets may no longer be accessible after switching to or from an account that has Parental Controls enabled.
Dock
Updates Stacks with a List view option, a Folder view option, and an updated background for Grid view.
Desktop
Addresses legibility issues with the menu bar with an option to turn off transparency in Desktop & Screen Saver preferences.
Adjusts menus to be slightly-less translucent overall.
iCal
Improves iCal so that it accurately reflects responses to recurring meetings.
Addresses an issue in which a meeting may remain on the calendar after being cancelled.
Addresses stability issues related to .Mac syncing of iCal calendars.
Resolves an intermittent issue in which editing an event with attendees would cause the event to shrink and not register that the event was updated.
iChat
Addresses an issue with simultaneously-logged in accounts in which iChat sounds generated from one account might be heard in another account.
Fixes an issue in which iChat idle time is affected by Time Machine backups.
Improves connectivity when running iChat behind a router that doesn’t preserve ports.
Enables logged chats from previous versions of iChat to open faster and more reliably.
Addresses an issue with text chats in which users may be unable to receive messages from the sender.
Addresses an issue that may prevent rejoining an AIM chat room without reopening iChat.
Addresses video chat compatibility issues with AIM 6 and third-party routers.
Fixes an issue with case-sensitivity of AIM handles.
iSync
Adds support for Samsung D600E and D900i phones.
Finder
Addresses an issue in which Finder could unexpectedly quit when displaying folder contents in Column view.
Addresses an issue in which Finder could unexpectedly quit when accessing Users and Groups in a Get Info pane.
Resolves an issue that prevented setting permissions on a folder alias.
Resolves an issue in which the Eject command could write to a disc in the optical drive.
Fixes an issue in which the scroll bar might disappear when deleting a file within a folder that includes files that are out of view.
Fixes an issue in the Sharing & Permissions section of Get Info windows, in which the gear icon appears to be gray/disabled after authentication.
Addresses an issue in which the Show Icon Preview preference might not be not saved when turning it off.
Fixes an issue that could occur when trying to print an image from the Finder.
Addresses an issue with Message menu's Mark > As Read choice.
Fixes an issue in which duplicate On My Mac folders may appear in the sidebar after upgrading to Leopard.
Improves the accuracy of the Data Detectors feature.
Resolves an issue with scrolling through a Note that is displayed using the split view in the message window.
Fixes an issue with deleting messages located in the Drafts folder.
Fixes an issue in which dragging the icon in the Safari URL field into a Mail message creates an attachment instead of a link.
Addresses an issue found when opening a item in the Notes folder that is not a Note.
Fixes an issue that may prevent RSS feeds from being delivered in Mail.
Resolves an issue in which a selected message could "flash" from blue to gray when in Organize by Thread mode.
Fixes an issue with scrolling between multiple To Dos in an email message.
Fixes an issue in which the body of email messages with certain MIME structures may not be displayed.
Improves performance with America Online (AOL) account-based messages in Mail.
Addresses issues with some ISPs during automatic set-up in Mail.
Addresses an issue in which Mail might not send mail on some networks to some SMTP servers.
Mail now automatically disables the (unsupported) third-party plugin GrowlMail version 1.1.2 or earlier to avoid issues.
Adds an option to view large icons in the Mailbox list.
Networking
Addresses a hanging issue that may occur when connecting to an AFP network volume.
Parental Controls
Improves stability when opening the Parental Controls System Preferences pane.
Fixes an issue that may prevent changes to the email address for permission requests.
Addresses an issue with printer administration for a guest account enabled with Parental Controls.
Addresses an issue with setting printer administration privileges from another Mac on the local network.
Fixes an issue that could prevent certain applications from being allowed.
Addresses accuracy issues with the web content filter.
Preview
Improves stability when scrolling through a PDF document.
Fixes an issue that prevents tabbing within a PDF document after clicking on the PDF.
Improves the Mail Document feature so that email attachments are more reliably created from Print Preview.
Printing
Addresses an issue in which remote printers may be deleted when the computer is put to sleep.
Improves printing performance when using some Microsoft Office applications.
Resolves an issue with some printing options, such as landscape orientation, number of copies, two-sided printing, and so forth that may not have functioned with some printers shared by Microsoft Windows.
Adds support for certain printers connected to the USB port of an AirPort Extreme or AirPort Express base station.
Resolves a stalling issue that could occur when installing certain Canon printing software from a disc.
RAW Image
Adds RAW image support for several cameras, as detailed in this article.
Safari
Addresses issues with Safari reliably resolving certain domains.
Login and Setup Assistant
Addresses an issue in which Setup Assistant could unexpectedly appear each time Mac OS X 10.5 starts up.
Improves stability and performance during log in.
System
Improves the accuracy of the grammar checker.
The computer will now shut down if an automatic disk repair does not succeed during startup.
Time Machine
Adds a menu bar option for accessing Time Machine features (the menu extra can be enabled in Time Machine preferences).
Improves backup reliability when computer name contains slash or non-ASCII characters.
Fixes an issue in which the backup disk displayed in the Finder may be out of sync with the disk chosen for Time Machine.
Addresses issues in which some external drives are not recognized by Time Machine.
The status menu now appears by default.
Other
Improves general stability when running third-party applications.
Addresses an issue in which the incorrect search results may be displayed for certain Automator Find/Filter actions.
Addresses an issue with the Latvian and Russian keyboard layouts.
Addresses an issue in which the backlight could turn off before Energy Saver's backlight setting.
Yay, goed nieuws ;D Net even de updater aangezet, maar bij mij is de update 341MBbegintmeta schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:22:
10.5.2 is uit, momenteel alleen via softwareupdate (180MB) Hier zal tzt een link verschijnen naar de standalone installer.
[...]
Details over de veiligheidsimplicaties staan hier.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
[ Voor 26% gewijzigd door blackjack21 op 11-02-2008 23:14 ]
Hij is hier 'maar' 180 MB groot (MBP 2.2Ghz SR)Vanitas schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:38:
[...]
Yay, goed nieuws ;D Net even de updater aangezet, maar bij mij is de update 341MB(MacBook Pro SR - 2.2 Ghz)
[ Voor 14% gewijzigd door Raween op 11-02-2008 23:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 11-02-2008 22:58 ]
"Raween schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Hij is hier 'maar' 180 MB groot (MBP 2.2Ghz SR)
edit:
[zie hieronder] Ja, er komt nog een Grafische update van 48,6 MB achteraan
🌞🍃
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, maar de smilie was bedoeld voor de grootte van het pakketDatafeest schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:31:
[...]
""?
Ach, ik zie het wel als iets positiefs hoor, die betere grapics
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hier heb je officiële Apple NVidia drivers (versie 167.44) die nieuwer zijn dan origineel in Bootcamp: Boot Camp 2.0: Video issues with Windows Vista or XP. Ik heb nog geen nieuwere officiële Apple drivers gezien, of je moet gaan klooien met modded inf bestanden, maar daar heb ik slechte ervaringen mee (BSOD's).Raween schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:30:
[...]
Komt er ook nog een driver update voor Bootcamp? Dan draai ik onder XP nl ook de laatste drivers.
Toevallig via google...Raween schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:18:
Of was het toeval dat je op deze pagina belandde?
[ Voor 13% gewijzigd door JShal op 12-02-2008 22:47 ]
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
Thnx! Hoe weet je dit? Houdt je een bepaalde pagina in de gaten? Of was het toeval dat je op deze pagina belandde?JShal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Hier heb je officiële Apple NVidia drivers (versie 167.44) die nieuwer zijn dan origineel in Bootcamp: Boot Camp 2.0: Video issues with Windows Vista or XP. Ik heb nog geen nieuwere officiële Apple drivers gezien, of je moet gaan klooien met modded inf bestanden, maar daar heb ik slechte ervaringen mee (BSOD's).
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 41% gewijzigd door torp op 12-02-2008 16:35 ]
rebuild je mail database dan eens, want ik zie niet heel veel mensen die erover klagen namelijk. Ik heb er zelf ook geen last van, en heb toch een behoorlijke mailbox[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:39:
Woopiedoo, de memory leak die ik heb in Mail zit er nog steeds in, in 10.5.2
[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 12-02-2008 16:40 ]
al geprobeerd met command ingedrukt hem eruit te slepen?Michael schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:15:
Iemand enig idee hoe ik van de .Mac synchronize menubar item afkom?
Heb overal gekeken maar dit is blijkbaar nieuw in 10.5.2 en ik zie het nut er niet van
Ik heb nergens last van, en ik heb ook een .Mac account (wel zo'n trial)Michael schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:15:
Heb overal gekeken maar dit is blijkbaar nieuw in 10.5.2 en ik zie het nut er niet van
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2008 17:51 ]
Verwijderd
Je snapt dat de 390 MB die je download voor een groot deel je oude bestanden overschrijven hè. Dat is wat anders dan 390 MB aan nieuwe content.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:54:
Nou mensen, mochten jullie de hoop hebben dat met een update van maar liefst 50 f*cking mb je graphics problemen opgelost zijn (in mijn geval doel ik dat op die ontzettend slechte kwaliteit van het water ripple effect wanneer je een widget toevoegd, en het ''uitzoomen op de widgets'' wanneer je op het bureaublad klikt), HELAAS, dit probleem doet zich (bij mij althans) nog steeds voor. Het systeem zelf was niet instabiel ofzo bij mij, dus ik heb deze volledige update van 341 mb + 50 mb graphics update gedownload voor alleen die graphics problemen die ik ondervind en waar ik me kapot aan erger omdat dit op Tiger gewoon ontzettend soepel en mooi liep. Maargoed.
Zonde vd tijd dus. De grafische effecten die ik beschrijf zijn nog steeds bagger. Ontzettend slecht gedaan dit..
Geen 6 minuten bij mij maar vlotter is het zeker niet (Mini 1,83 Core Duo, 2GB ram). Ik heb het speciaal voor jou uitgeprobeerd. Het uitzetten duurde ERG lang: een hele tijd dat wieltje in beeld. Bij aanzetten langdurig dat grijze appeltje met het draaiende dingetje eronder, dan het opbouwen van de desktop: ook niet vlot. Toegegeven, er staan nogal veel spullen op m'n desktop, maar toch.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:07:
zijn er nog meer mensen bij wie de opstart tijd drastisch is toegenomen bij 10.5.2?
voor de update was mijn mac mini (1,83 Core 2 Duo, 1GB ram) binnen een minuut opgestart.
nu heb ik eerst 2 minuten dat grijze appeltje met het draaiende dingetje eronder, vervolgens mag ik 5 (!!!) minuten tegen een blauw scherm aan kijken om daarna weer in een flits het grijze appeltje te zien.
In totaal is hij ongeveer 6 minuten bezig voordat ik m'n desktop zie, daarna werkt hij gewoon normaal en afsluiten gaat binnen een halve minuut.
enige manier om dit op te lossen of terug te gaan naar 10.5.1?
[ Voor 29% gewijzigd door torp op 12-02-2008 20:01 ]
Verwijderd
nee heb hem al minstens 5x geherstart maar het blijft even lang duren, ben wel benieuwt hoelang het bij anderen duurt.Rivanov schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:38:
Was dit alleen na de installatie het geval? Want dan is het wel te verklaren aan het feit dat ie alles nog moet finetunen. Als dit na meerdere keren rebooten nog steeds het geval is, dan is het wel opmerkelijk. Mijn iMac staat sinds de update full-time aan, dus heb nog niet opnieuw gereboot.
[ Voor 54% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2008 19:58 ]
Ik heb het net geprobeerd, 2x gereboot en tijd opgenomen. Ik heb een Mac mini C2D 1,83 met 1GB ram.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:50:
[...]
nee heb hem al minstens 5x geherstart maar het blijft even lang duren, ben wel benieuwt hoelang het bij anderen duurt.
Verwijderd
^ Sluit ik me bij aan, translucence terug please!Vanitas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:37:
Hmm, wel jammer dat de menutjes niet meer zo transparant zijn. Ik vond dat er altijd wel mooi uitzien, is er een manier om dat terug te zetten naar de 10.5.1 stand ?
Ik ben er blij mee, ik kan eindelijk weer de tekst fatsoenlijk lezen. wel raar dat je geen keuze hebt, bij de menu bar kan je wel zelf kiezen of je hem doorzichtig wil.Serenity schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:09:
[...]
^ Sluit ik me bij aan, translucence terug please!
Ik heb exact hetzelfde probleem. Hij bleeft bij mij maar staan op "configuring installation", na ongeveer 30 minuten heb ik maar een reset gedaan...Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:06:
Meh, 10.5.2 doet het niet. Hij blijft hangen bij het 'configuring installation' en gaat vervolgens niet verder. Als ik dat installertje apple-Q krijg ik weer een login scherm en kan ik het nog eens proberen...
duurde op mijn mac mini ook gigantisch lang, ms wel langer dan 30 minuten. Misschien dus toch iets langer wachten nog!ViNyL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:29:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Hij bleeft bij mij maar staan op "configuring installation", na ongeveer 30 minuten heb ik maar een reset gedaan...
Ben nu de complete update package aan het downloaden ipv het via software update te doen, eens kijken hoe dat gaat..!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
hmm dus die 6 minuten bij mij zijn wel heel extreem, iemand enig idee hoe dit kan?[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:55:
[...]
Ik heb het net geprobeerd, 2x gereboot en tijd opgenomen. Ik heb een Mac mini C2D 1,83 met 1GB ram.
Na 38 seconden: van grijs naar blauwe achtergrond
Na 1min 5 sec: Desktop zichtbaar
Na 1min 15 sec: Dock en desktop icoontjes zichtbaar
Na 1min 30 sec: Icoontjes rechtsbovenin zichtbaar en helemaal geboot
Het is wel trager met 10.5.2. Onder 10.5.1. was het geheel binnen 1 minuut gebruiksklaar..
Die gong behoor je toch altijd te krijgen?Mei schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:32:
Die opstartgong heb ik sinds de eerste installatie van Leopard al niet meer volgens mij (thank god...)
Hier nu dus ook 10.5.2. List-style stacks zijn handig, erg handig. Verder nog weinig te melden
Ja, volgensmij alleen niet als je voor het afsluiten of rebooten het geluid uit zet.Rivanov schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:02:
[...]
Die gong behoor je toch altijd te krijgen?
Op een gegeven moment bouw je zoveel opties en toeters en bellen in dat heel systeemvoorkeuren enorm onoverzichtelijk wordt, tenminste, zo denk ik er over.Biggg schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:28:
[...]
Ik ben er blij mee, ik kan eindelijk weer de tekst fatsoenlijk lezen. wel raar dat je geen keuze hebt, bij de menu bar kan je wel zelf kiezen of je hem doorzichtig wil.
Overigens vind ik het sowieso raar dat je de graad van doorzichtigheid niet gewoon kan instellen, is dat nou zo ingewikkeld om dat te implementeren? (het antwoord is uiteraard nee)
@Rivanov: Dit klopt, als je het volume mute hoor je de chime niet meer.Serenity schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:03:
[...]
Ja, volgensmij alleen niet als je voor het afsluiten of rebooten het geluid uit zet.
[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 12-02-2008 21:17 ]
Staat gewoon altijd aan bij mij. Het is trouwens niet 100% hardwarematig, want er is een programmaatje te koop die de gong kan uitzetten.Serenity schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:03:
[...]
Ja, volgensmij alleen niet als je voor het afsluiten of rebooten het geluid uit zet.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Whats the difference, 390 mb is absurd groot voor een update, dat betekent niets minder dan dat er een Ton aan fouten in de OS zat, en dat er 390 mb voor nodig is om dat allemaal recht te trekken en te verbeteren (een paar nieuwe features daargelaten)NiteSpeed schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:42:
[...]
Je snapt dat de 390 MB die je download voor een groot deel je oude bestanden overschrijven hè. Dat is wat anders dan 390 MB aan nieuwe content.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:34:
[...]
Rogier, ben je hier over Time Machine aan het praten of niet?!
Ja, dat is na vele malen opstarten want het valt niet mee met een stopwatch in de hand.Daedalus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:33:
En is dat ook na een aantal keer opnieuw opstarten? De ervaring is meestal dat de eerste keer opstarten na het installeren van een update erg lang duurt (waarschijnlijk moet er nog het e.e.a. worden geïnstalleerd), de tweede keer is een stuk sneller (normaal opstarten) en de derde keer gaat op volle snelheid. Mac OS X houdt voor het booten ook caches bij, die het opstarten aanzienlijk versnellen. Die moeten na een update worden bijgewerkt, wat er voor zorgt dat de tweede keer ook wat traag is.
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 12-02-2008 21:53 ]
Daarmee wordt een sparse image geschreven, waar veel mensen op termijn problemen mee krijgen.Da.Rock schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:15:
[...]
Time Machine icm externe hdd aan APE
Bovenstaande werkt bij mij gewoon goed, ook na de update..
Verwijderd
Helemaal mee eens al heb ik dan de GMA950. Het gaat nu zelfs soepel op mijn 20inch monitor(1680x1050), erg mooi.matinez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:09:
802.1X netwerken zijn naar mijn ervaring een stuk stabieler na de upgrade!!
Sta versteld van de grafische performance boost (Intel X3100) na de graphics(niet 10.5.2) update. Minimalisering effecten vindt ik nu veel-en-veel vloeiender lopen.
Over wat voor computer praten we hier? Want de effecten die jij opnoemt zien er op mijn iMac prima uit. M'n MacBook moet ik binnenkort weer eens voorzien van Leopard (maar die heeft wat kleine probleempjes met wazige stukjes tijdens de effecten).Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:54:
Nou mensen, mochten jullie de hoop hebben dat met een update van maar liefst 50 f*cking mb je graphics problemen opgelost zijn (in mijn geval doel ik dat op die ontzettend slechte kwaliteit van het water ripple effect wanneer je een widget toevoegd, en het ''uitzoomen op de widgets'' wanneer je op het bureaublad klikt), HELAAS, dit probleem doet zich (bij mij althans) nog steeds voor. Het systeem zelf was niet instabiel ofzo bij mij, dus ik heb deze volledige update van 341 mb + 50 mb graphics update gedownload voor alleen die graphics problemen die ik ondervind en waar ik me kapot aan erger omdat dit op Tiger gewoon ontzettend soepel en mooi liep. Maargoed.
Zonde vd tijd dus. De grafische effecten die ik beschrijf zijn nog steeds bagger. Ontzettend slecht gedaan dit..
[ Voor 12% gewijzigd door Magnetic_Man op 12-02-2008 23:22 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Te vroeg gejuicht neem ik aan. Begon veelbelovend, maar na het slapen van de macbook was de schijf weer ouderwets onmogelijk oom mee te verbinden. Blijft een klote probleem zeg - het zou zijn mooi zijn als het gewoon zou werken volgens de verpakking.
Nou, ik juich nog steeds! Het werkt nog steeds vlekkeloos.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:52:
[...]
Te vroeg gejuicht neem ik aan. Begon veelbelovend, maar na het slapen van de macbook was de schijf weer ouderwets onmogelijk oom mee te verbinden. Blijft een klote probleem zeg - het zou zijn mooi zijn als het gewoon zou werken volgens de verpakking.
Ik heb iets soortgelijks ook gehad (MBP SR 2.4), en de machine even in sleep gooien en dan weer wakker maken loste het dan op. However.... gisteren kreeg ik out of the blue een complete graphics freeze, en mocht ik ook een cold reboot doen. Geen logentries... maar mijn hoofdverdachte blijft nog altijd de nVidia driver.SyS_ErroR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:40:
Ik ben opeens een stuk minder enthousiast over 10.5.2.
Gisteravond probeerde ik de laatste fifth gear te kijken op mn MBP, VLC (laatste versie), fullscreen. tot 3x toe gewoon een *freeze*.
Geluid bleef hangen, MBP zat gewoon helemaal vast, geen kernel-panic, na een harde reboot zelfs geen logentry. Gewoon helemaal niks..
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Gluten Parody op 13-02-2008 14:32 ]
Op mijn alu iMac werkt de slaapstand juist beter. Bij 10.5.1 duurde het 5 seconden voordat hij wakker was en bleef de cursor geregeld hangen. Nu bij 10.5.2 is hij meteen uit de slaapstand en ik heb geen cursor freeze meer gehad. Ook een aantal andere zaken waar ik last van had zijn opgelost (graphics en permissie issues) en de list-view stacks is zeker een verbetering. Mooie update voor mij iig.Gluten Parody schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:27:
Op mijn alu iMac 20" heb ik ook een bugje sinds 10.5.2. Mijn machine wordt niet meer wakker uit de slaapstand. Ik krijg alleen een zwart scherm en een muiscursor te zien, machine reageert verder nergens op. NV-ram en P-ram resetten helpt niet helaas... heeft iemand hetzelfde probleem? Ik blijf verder zoeken naar een oplossing.
Know Thyself
Verwijderd
Relaxed dat t bij jou wel goed loopt, we praten hier over een nieuwe (paar maand oud) macbook pro, 2.2 ghz,Frietsaus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:48:
[...]
Over wat voor computer praten we hier? Want de effecten die jij opnoemt zien er op mijn iMac prima uit. M'n MacBook moet ik binnenkort weer eens voorzien van Leopard (maar die heeft wat kleine probleempjes met wazige stukjes tijdens de effecten).
De graphics update heeft hier wel de effecten veel soepeler en sneller gemaakt, ik ben dus erg blij met de graphics update.
De snelheid is hier overigens weer normaal na een keer of 3-4x rebooten.
Heb het even voor je geprobeerd en dit is hoe je het doet:Michael schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:15:
Verwijderd
Enige wat ik daar krijg is username/password input fields of de optie om een trial aan te vragen.co0lman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:17:
[...]
Heb het even voor je geprobeerd en dit is hoe je het doet:Kwestie van 4 klikjes en klaar.
- Klik op het icoon en kies .mac-synchronisatievoorkeuren
- Zet het vinkje bij toon in statusbalk uit.
- Het icoon verdwijnt en nu mag je het geopende venster sluiten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq