[Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 29.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:37
Sleep-issue met de iMac is inmiddels opgelost: de PMU bleek uit de bocht gevlogen...

[ Voor 18% gewijzigd door Gluten Parody op 13-02-2008 18:47 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:11:
ik wil time machine gaan gebruiken op een externe hdd van 500gig, alleen nu is deze ingedeeld als 1 grote, goed gevulde partitie ... moet ik nu echt al mijn bestanden tijdelijk overzetten op een andere schijf, dan de schijf opdelen in 2 en vervolgens alles weer terugzetten? of kan dat ook op een makkelijkere, snellere manier?
Je kan met het Schijfhulpprogramma gewoon "life" een tweede partitie aanmaken zover ik weet. Ik heb dat toentertijd in ieder geval met mijn eigen externe schijf gedaan.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Sinds de 10.5.2 update
Ik kan mij 5GHz Airport extreme niet meer berijken krijg steeds drop-outs en als ik weer kan verbinden is het super traag

[ Voor 9% gewijzigd door Cain69 op 14-02-2008 00:13 ]

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Volgende bugs nog steeds niet verholpen op mijn 10.5.2 (MBP 2.2Ghz SR):
* laptop uit slaapstand halen geeft nog steeds problemen [inlogscherm komt soms niet meteen, of ik moet mn password 2x intypen, of eerst een blauwscherm, waarna het zwart wordt, waarna ik 20 sec moet wachten]
* Trackpad en USB-muis schokken na uit slaapstand gehaald te hebben. [waarschijnlijk nog steeds de AirPort bug]
* Front Row 2.1.2 kernel panics
* Schokkerige dashboard, exposé en spaces [heeft denk ik ook met airport te maken, net als mn muizen]

Overigens zijn al deze kwalen direct al merkbaar na het ontwaken uit slaapstand. De freezes zijn dan de hele tijd merkbaar. Na een reset werkt alles weer prima [maar dat is dus erg vervelend!]

Ik kijk uit naar 10.5.3 :P

PS: vreselijk k*t dat je scherm nu automatisch zich aanpast aan het donker! Dit had ik uitgeschakeld, maar na de update is ie weer automatisch ingeschakeld [net als bij Rob1n overigens]
edit: ok, beetje te overdreven gereageerd :P Ik ben gewoon kwaad dat de bovenstaande punten niet verholpen zijn, terwijl alles wel goed werkte onder Tiger!

[ Voor 7% gewijzigd door Raween op 14-02-2008 12:31 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01
Raween, die helderheid is maar 1 vinkje he ;)

Verwijderd

Fantastisch , die nieuwe update!
Opstarten duurt langer, en zojuist mijn eerste kernel panic gehad :)
Had vrij veel vensters in Safari open staan, was aan het werken aan mijn thesis in Word en had Coda openstaan voor het werken met PHP. Wil ik een tab openklikken in Coda, gaat heel mijn scherm op zwart. Kernel panic.
:/ :| :X

Dit zijn de details:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Thu Feb 14 09:48:04 2008
panic(cpu 0 caller 0x001A8C8A): Kernel trap at 0x001428c7, type 14=page fault, registers:
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x00000404, CR3: 0x01056000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x00000000, EBX: 0x00000404, ECX: 0x03b8d000, EDX: 0x00002d0f
CR2: 0x00000404, EBP: 0x3430ffa8, ESI: 0x00000404, EDI: 0x00000010
EFL: 0x00010246, EIP: 0x001428c7, CS:  0x00000004, DS:  0x0000000c
Error code: 0x00000000

Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack) 
0x3430fd98 : 0x12b0e1 (0x457024 0x3430fdcc 0x13321a 0x0) 
0x3430fde8 : 0x1a8c8a (0x460550 0x1428c7 0xe 0x45fd00) 
0x3430fec8 : 0x19eb67 (0x3430fee8 0x1588f78 0x3430ff38 0x19d73a) 
0x3430fee0 : 0x1428c7 (0xe 0x1830048 0x183000c 0x342b000c) 
0x3430ffa8 : 0x177e60 (0x1 0x0 0x17c563 0x3bec3fc) 
0x3430ffc8 : 0x19e93c (0x1 0x0 0x1a20b5 0x3bf1998) 
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
9C31

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.2.0: Tue Feb  5 16:13:22 PST 2008; root:xnu-1228.3.13~1/RELEASE_I386
System model name: MacBookPro1,1 (Mac-F425BEC8)

ZUCHT :z

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook niet echt onder de indruk van de nieuwe update (10.5.2)..

Bij mij duurt alles langer (booten, inloggen etc), mijn software-update loopt nu vast. Mijn finder crasht regelmatig. Quicktime loop haperig en openen van een bestand duurt een stuk langer. The list goes on and on :(

Als ik nou een hele oude mac had ok, maar ik heb een nieuwe mac mini 1.83 ghz met 2 gig ram erin.

Verwijderd

Eerste post!

Tot nu toe heel tevreden met Leopard, meer tevreden dan ik ooit met XP was.
Ik ben ook positief over 10.5.2.
Airport werkt weer goed op de Hogeschool, zonder eerst 3x Airport aan en uit te moeten schakelen. Ook de nieuwe mogelijkheden in stacks vindt ik fijn. Een lijst is veel overzichtelijker.

Ik heb alleen een vraag:
Hoe maak ik mijn menubalk 'solid'? Dat ie doorzichtig is vindt ik niet erg, maar nadat ik de update had geïnstalleerd was de menubalk korte tijd ondoorzichtig, en dat vind ik toch wat mooier.
Ik weet dat er programma's zijn te vinden die de menubalk ondoorzichtig kunnen maken, maar is er bij Leopard al geen optie ingebouwd om dit te veranderen? Bvd.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:51:
Ik heb alleen een vraag:
Hoe maak ik mijn menubalk 'solid'? Dat ie doorzichtig is vindt ik niet erg, maar nadat ik de update had geïnstalleerd was de menubalk korte tijd ondoorzichtig, en dat vind ik toch wat mooier.
Ik weet dat er programma's zijn te vinden die de menubalk ondoorzichtig kunnen maken, maar is er bij Leopard al geen optie ingebouwd om dit te veranderen? Bvd.
Dat is heel simpel. Je gaat naar systeem voorkeuren -> bureaublad --> vinkje weghalen bij doorzichtige menubalk :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Raween schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:04:
Volgende bugs nog steeds niet verholpen op mijn 10.5.2 (MBP 2.2Ghz SR):
* laptop uit slaapstand halen geeft nog steeds problemen [inlogscherm komt soms niet meteen, of ik moet mn password 2x intypen, of eerst een blauwscherm, waarna het zwart wordt, waarna ik 20 sec moet wachten]
* Trackpad en USB-muis schokken na uit slaapstand gehaald te hebben. [waarschijnlijk nog steeds de AirPort bug]
* Front Row 2.1.2 kernel panics
* Schokkerige dashboard, exposé en spaces [heeft denk ik ook met airport te maken, net als mn muizen]

Overigens zijn al deze kwalen direct al merkbaar na het ontwaken uit slaapstand. De freezes zijn dan de hele tijd merkbaar. Na een reset werkt alles weer prima [maar dat is dus erg vervelend!]

Ik kijk uit naar 10.5.3 :P

PS: vreselijk k*t dat je scherm nu automatisch zich aanpast aan het donker! Dit had ik uitgeschakeld, maar na de update is ie weer automatisch ingeschakeld [net als bij Rob1n overigens]
Als je laptop niet uit slaapstand wil komen als je deze dicht heb gedaan, download dan is insomniax, dan gaat de laptop niet in slaapstand, geen ideale oplossing, maar je hebt iig geen gezeik dat als je de laptop dicht doet, je de het hele ding weer moet restarten.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Dat is heel simpel. Je gaat naar systeem voorkeuren -> bureaublad --> vinkje weghalen bij doorzichtige menubalk :) .
Vast overheen gekeken, dank!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Hoedje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:54:
[...]
Had 't net met Onyx gedaan, komt plots 10.5.2 uit! Zat al zo lang te wachten om die imo lelijke translucency te verwijderen...

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Wat ik me nu eigenlijk afvraag als relatieve nieuwkomer in de Mac OS X wereld; Hoe goed/stabiel/soepel werkt Leopard tov Tiger?

Ik hoor redelijk veel geklaag over de soepelheid en stabiliteit van Leopard, en ook na 10.5.2 is er nog genoeg te fixen voor Apple. Was dit ook zo met Tiger (ook in het begin)? En is de gebruikersvriendelijkheid ook gestegen?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja en ja. Ook in het begin waren er problemen met Tiger, maar die zijn waren na een aantal updates opgelost. Hoe goed je een OS ook test, pas als iedereen het gebruikt komen de echte bugs boven drijven

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hoedje
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:29:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag als relatieve nieuwkomer in de Mac OS X wereld; Hoe goed/stabiel/soepel werkt Leopard tov Tiger?

Ik hoor redelijk veel geklaag over de soepelheid en stabiliteit van Leopard, en ook na 10.5.2 is er nog genoeg te fixen voor Apple. Was dit ook zo met Tiger (ook in het begin)? En is de gebruikersvriendelijkheid ook gestegen?
Je leest op fora natuurlijk (bijna alleen) de probleem gevallen. Het is echt niet zo dat Tiger bij iedereen probleemloos was/is. Er waren daarmee ook genoeg problemen bij individuen met bijv. draadloze netwerken. Met Leopard zijn er ook weer de nodige problemen. Het verschilt natuurlijk per individu/per Mac, waarbij de grootste groep nergens last van heeft. Over het algemeen werkt het echter allemaal erg soepel en zijn de (grote) problemen er wel uit gehaald met de .2 release.

Over de specifieke voordelen van Leopard t.o.v. Tiger is volgens mij in de startpost genoeg te lezen :).

Edit: ^^ Met dds dus :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Even wat evenwicht brengen: Ik heb geen enkel probleem gehad met de 10.5.2 update.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
Raween schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:04:
Heb je iStat draaien? Ik las op een apple forum dat dat de schokkerigheid van de cursur uit de slaapstand kan verklaren. Ik had er ook last van, en nadat ik het netwerkdeel van iStat uitgezet had had ik er geen last meer van (tot nu toe, afkloppen). Ik had tegelijkertijd ook de 10.5.2 update gedaan, dus het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
@DirtyHarry: Mijn advies; als je een Mac hebt met Tiger zou ik dat voorlopig lekker zo laten en wachten tot Leopard wat stabieler en meer 'af' is. Als je een nieuwe Mac gaat kopen of hebt gekocht kan je Leopard prima laten staan IMO. Het werkt allemaal maar helemaal super is het helaas nog niet. Downgraden naar Tiger is echter wat overdreven.

Ik had iig gehoopt dat 10.5.2 het probleem op zou lossen waarbij Flash stopt na het afspelen van 2 seconde video, waarschijnlijk doordat mijn geluid via SPD/IF gaat. Erg irritant. In Firefox werkt het overigens wel gewoon, ook in eerdere Leopard versies.

Verder irriteer ik me mateloos aan het feit dat Mail behoorlijk crappy ondersteuning heeft voor de Courier IMAP server en dat je niet meerdere berichte als spam kan markeren als er 1 bericht bij zit dat al als spam aangemerkt is :/ Daarnaast nog een hoop kleinere of minder vaak voorkomende dingen maar daar heb ik in de meeste gevallen al wel een workaround voor gevonden.

Op zich wel tevreden met Leopard dus maar ik hoop dat Apple zich nu weer wat meer gaat richten op het stabiel maken en houden van het OS ipv MS aftroeven op het aantal nieuwe features in een nieuwe release. Nieuwe features zijn zeker leuk, maar wat mij betreft mag dat zeker niet ten koste gaan van de stabiliteit. Ik heb tijdens heel m'n Tiger periode volgensmij 1 kernel panic gehad door wat rare dingen met de hardware. Leopard is inmiddels al een keer of 4 plat gegaan in een paar maanden tijd ;(

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
durian schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:03:
[...]

Heb je iStat draaien? Ik las op een apple forum dat dat de schokkerigheid van de cursur uit de slaapstand kan verklaren. Ik had er ook last van, en nadat ik het netwerkdeel van iStat uitgezet had had ik er geen last meer van (tot nu toe, afkloppen). Ik had tegelijkertijd ook de 10.5.2 update gedaan, dus het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn.
Okay, thnx! Dan ga ik het ook uitzetten :) [ik heb iStat in de dashboard draaien btw]
[J.d.I.] DirtyHarry:
Qua goedheid ben ik super tevreden over Leopard :) Echt meer functies (waar je ook wat aan hebt! Zoals Mail.app en iCal.app) in Leopard.

Qua stabielheid en soepelheid ben ik minder tevreden [zie mijn puntjes hierboven]. Als je de keuze hebt als desktop-user, dan zou ik echt voor Leopard kiezen, omdat de voordelen belangrijker zijn dan de nadelen. Als je echt stabiele prog's wilt draaien, dan zou ik toch Tiger aanraden.

Btw, luister niet alleen naar mij, ik heb ook pas 1/2 jaar ervaring met OSX. Verder heb ik ook alleen maar ervaringen over een MBP, en niet over ander hardware. Zoek verder op het net :)

• [J.d.I.] DirtyHarry
Bedankt voor de replies :) Ik heb nu ongeveer 3 weken een Mac (m'n eerste) en kan dus totaal niet vergelijken met Tiger, dus vandaar :P Af en toe heb ik het idee dat Leopard nog wel een hoop kinderziektes heeft, maargoed als dat met Tiger in het begin ook was dan zal het wel goedkomen. Over het algemeen ben ik wel heel tevreden hoor, maar heb soms het idee dat Leopard misschien iets te groots/log is geworden aangezien ik over Tiger alleen maar hoor dat het supersoepel en stabiel draait. Denk dat ik ook es moet gaan kijken hoe ik wat meer geheugen in die mini kan stoppen zonder hem te slopen, zal ook wel schelen, 1gb is krap met Leopard.. Plamuurmesje gaan halen in ieder geval :+

• Gluten Parody
  • Laatst online: 09:37
Koop er dan meteen 2 (plamuurmessen), dan gaat het een stuk makkelijker. Kind kan de was doen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 14-02-2008 13:16 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Whieee
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Raween:
zie het MBP ervaringen topic voor een workaround voor de sleep-wake issues. Ik vermoed dat je ook Vmware Fusion geïnstalleerd hebt?

Launching containers into space

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Daedalus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:33:
Ja en ja. Ook in het begin waren er problemen met Tiger, maar die zijn waren na een aantal updates opgelost. Hoe goed je een OS ook test, pas als iedereen het gebruikt komen de echte bugs boven drijven
Ja, maar kan je toch wel minimaal zorgen dat er geen fouten terug komen die eerder zijn opgelost in Tiger? Bijvoorbeeld het draadloos netwerk probleem was opgelost in 10.4.7 ofzo. Maar in Leopard werkte het niet meer en moest je dus wachten tot 10.5.2 zodat je weer succesvol verbinding kan maken met het netwerk. Ik vind dat toch wel jammer.

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Gebruikt iemand "Spirited Away"? http://drikin.com/spiritedaway/ Deze app zorgt ervoor dat app's die inactief zijn naar de dock verdwijnen. Werkte prima. Na de 10.5.2 update niet meer dus. Misschien nog meer mensen last van. Of evt een andere app die hetzelfde doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mech-Warrior op 14-02-2008 14:43 ]

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Heeft iemand ook problemen met de slaapstand in 10.5.2? Heb nu al een aantal keer gehad dat ik m'n MB dichtklap, maar hij vervolgens niet goed in slaapstand gaat. In ieder geval blijft het lampje voorop continu branden en kan ik hem niet wekken zodra ik hem openklap. Ik hoor verder geen fan of harddisk, dus het lijkt erop dat hij uit staat.

Alleen een harde reset brengt weer leven in de brouwerij, alleen start hij automatisch opnieuw op na een x aantal seconden booten. Daarna werkt alles wel weer normaal.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Heb onder tussen twee kernelpanics gehad sinds de release van .2. Beide veroorzaakt voor firefox-bin.

Ik weet neit of dit probleem bij Apple of bij Mozilla ligt. Ik hou daarom de updates de komende weken even extra goed in de gaten.

AKA Rinkel weblog

• ymoona
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zojuist mijn iMac een geheugen upgrade gegeven. Van 1 naar 4 GB. Werkt een stuk beter. Downloaden gaat sneller, echt waar! met unison kwam ik niet boven de 800 k uit nu weer 12mbit. De download met waaier wordt ook goed weer gegeven. en de iconen in mijn dock blijven tijdens het zoomen ook goed in beeld.
Nu mijn macbook nog upgraden. Die gaat nu naar twee GB

https://f1nerd.nl

Verwijderd

10.5.2. jasje aangetrokken en geen verschil gemerkt.

Helaas dat op mijn Mini exposé met aardig wat vensters open hakkerig werkt.
Ik zag toch echt staan dat er daarna ook een grafische update werd geïnstalleerd.
Misschien ligt het aan mijn hardware of zo? 'K heb toch 2 gig intern.

Overall wel tevreden, kan iig gewoon rustig verder werken, en daar gaat het me uiteindelijk om.
Niet de eeuwige stress en frustratie vroeger eens onder XP. |:(

Verwijderd

4POX schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:39:
Heb onder tussen twee kernelpanics gehad sinds de release van .2. Beide veroorzaakt voor firefox-bin.

Ik weet neit of dit probleem bij Apple of bij Mozilla ligt. Ik hou daarom de updates de komende weken even extra goed in de gaten.
Kernel panics liggen per definitie bij Apple. Het is hun OS, hun kernel, en een gewone gebruikersapplicatie hoort het niet omver te krijgen.

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:09
torp schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:29:
Ik heb het opstarten ook geklokt met mijn Mini CD 1.83 en het zijn vergelijkbare tijden als bij viper337 (de overgang van grijs naar blauw is volgens mij het moment waarop ik het inlogvenster in beeld krijg). Het uitzetten duurt 50 seconden. Op zich zet ik hem niet vaak uit, maar als het nodig is duurt het wel verrekte lang!
Hoi,

ik ben nieuw hier en lees al een tijdje mee, maar kom niet echt verder.
Ik kan mijn nieuwe imac (4mnd oud) helemaal niet uitzetten en of rebooten, moet echt soms zo lang wachten dat ik hem zelf maar uitzet met de back knop.
Ook zit ik al dagen met een cd met unbutu erop die ik er maar niet uitkrijg, wat ik ook probeer.
cmd, f + o, herstart (wat dus niet werkt) met muis indrukt houden..
eigenlijk 1 groot drama die imac met leopard (ook al 7 keer opnieuw geinstalleerd) :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:59

Exirion

Gadgetfetisjist

fukutoshin schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:43:
Ik kan mijn nieuwe imac (4mnd oud) helemaal niet uitzetten en of rebooten, moet echt soms zo lang wachten dat ik hem zelf maar uitzet met de back knop.
Ook zit ik al dagen met een cd met unbutu erop die ik er maar niet uitkrijg, wat ik ook probeer.
cmd, f + o, herstart (wat dus niet werkt) met muis indrukt houden..
eigenlijk 1 groot drama die imac met leopard (ook al 7 keer opnieuw geinstalleerd) :(
Lijkt me eerder een hardwaredefect dan een softwareprobleem. Ik zou even aankloppen bij Apple.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Sinds 10.5.2 werkt spotlight bij mij voor geen meter meer. Gisteravond begon de mdworker ineens op 100% CPU te werken en dat voor een lange periode. Als ik em killde kwam hij gewoon terug, dus had ik m'n hele HD aan het privacy gedeelte van spotlight toegevoegd om zo te voorkomen dat hij gaat indexen. Dit met de gedacht dat ik het morgen wel zou nakijken.

Nou heb ik em vanmiddag laten indexen, maar telkens komt hij er niet door. Hij is bijna klaar en dan loopt hij vast (99%). Soms is het balkje al helemaal vol, maar hij zegt dat hij nog steeds aan het indexen is. De tijd loopt van ook steeds langzaam op. Op een gegeven moment zat ik al op 52uur. Toen heb ik em maar uitgezet. Met 100% load wordt mn MBP ook erg warm.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Nog eens een keer opnieuw indexen, rebooten, alle programma's uitzetten. Spotlight-V100 uit de root verwijderen, disk permissions repairen, disk zelf repairen. En niks van dit alles helpt, hij blijft vastlopen op het einde. Ook heb ik dmv. fs_usage gekeken op welke files hij vastliep. dit kwam neer op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
17:32:34.371  getattrlist                            A/Resources/QuickTime.rsrc                                                                                            0.000031   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/QuickTime.rsrc                                    0.000019   mdworker            
17:32:34.371  open              F=16       (R_____)  /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/QuickTime.rsrc                                    0.000029   mdworker            
17:32:34.371  mmap              F=16   A=0x04dec000        O=0x00000000        B=0x23000            <READ|WRITE>                                                           0.000022   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                                                                              0.000025   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            tem/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                          0.000018   mdworker            
17:32:34.371  open              F=17       (R_____)  tem/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                          0.000026   mdworker            
17:32:34.371  mmap              F=17   A=0x03a06000        O=0x00000000        B=0xe000             <READ|WRITE>                                                           0.000015   mdworker            
17:32:34.371  close             F=17                                                                                                                                       0.000010   mdworker            
17:32:34.371  close             F=16                                                                                                                                       0.000009   mdworker            
17:32:36.650  socket            F=15       <AF_INET, SOCK_DGRAM, 0x0>                                                                                                      0.000023   SystemUIServer      
17:32:36.650  ioctl             F=15  <CMD=0xc0286938>

Hierna werden er geen file meer aangesproken door mdworker of mds.

Dus ik had /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/ toegevoegd aan het privacy gedeelte. Toen leek het goed te gaan, indexen was voltooid. Maar na een tijdje kwam de mdworker op 100% gewoon weer. En ook na lang wachten stopt dit niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• xx77qq
  • Niet online
Voor het evenwicht hier een louter positieve melding na de upgrade naar 10.5.2. Tot nu toe werkt alles prima of beter. Geen enkel probleem met het wireless deel, de 3 routers/ap's die ik gebruik werken zonder problemen. Timemachine doet nog steeds prima backuppen naar een netwerkshare. Op de tweede monitor kan ik nu een andere wallpaper instellen, windows netwerken (cifs/smb) browsen werkt beter. VMware fusion gaat prima.

Ben erg benieuwd of de Microsoft ISA proxy bug inderdaad gefixed. Daar stond ik vorige week bij een opdrachtgever met een crashende safari... (zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5775067).

In het begin leek het systeem wat sloom, een nachtje aan laten staan en alles was in orde. afsluiten/opstarten duurt langer, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Dit alles op een macbook '06 met een duo core en 2G Ram. Geen upgrade van 10.4 gedaan, maar een verse 10.5.1 install enige tijd geleden.

Wat wel gefixed zou mogen worden is de cpu load als ik een ander bureaublad overneem.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn grootste ergenis: Vroegah onder Tiger was een gemounte Samba share gewoon onder z'n sharename te zien. Leopard maakt er een zooitje van door in de linker kolom van Finder niet de sharename te tonen maar de hostname of het IP-adres van de server te laten zien. Elke keer als je dan op de server clickt om bij je share te komen zegt ie "Connecting..." en pas na seconden krijg je dan de shares op de server te zien waarna je eindelijk bij je files bent. Waarom hebben ze dit ineens zo gedaan zeg |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Volgens mij kon je de weergave van netwerkdrives in de Finder aanvinken (ergens onder weergave opties). Dan verschijnen ze gewoon op je bureablad en in de sidebar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daedalus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:09:
Volgens mij kon je de weergave van netwerkdrives in de Finder aanvinken (ergens onder weergave opties). Dan verschijnen ze gewoon op je bureablad en in de sidebar.
Dat eerste: ja. Dat laatste: nee. In de sidebar blijft alleen de naam van de server staan en elke keer als ik daarop click gaat ie opnieuw connecten om alle shares op de betreffende server te tonen. Waardeloos gedaan zo. Maar thanks voor de feedback.

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Hmmm

Als je share eenmaal gemount is kan je hem wel onder je devices slepen in de linker kolom. Daarna kan je gewoon die shares ook nog bij je login items zetten.

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/nas.png

[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 14-02-2008 22:29 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:27:
Hmmm

Als je share eenmaal gemount is kan je hem wel onder je devices slepen in de linker kolom. Daarna kan je gewoon die shares ook nog bij je login items zetten.

[afbeelding]
Thanks voor de tip :) Aangezien m'n NAS Linux draait doe ik de share op m'n Mac inmiddels maar via NFS ipv Samba. Werkt een stuk soepeler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb ontdekt hoe je Time Machine kunt laten werken als je van machine verandert: http://www.cyberhq.nl/200...cs-with-time-machine.html

Ik dacht niet dat 't een probleem zou zijn (machine heet 't zelfde, 't is een gerestorede time machine backup tenslotte) maar blijkbaar wordt 't MAC-adres van de machine bijgehouden bij de backup.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Afgelopen woensdag mijn eeste Mac issue naar nog geen week :) Dinsdagavond 10.5.2 geinstalleerd en de graphics update. De eerste boot op woensdag wilde hij niet doen. Mooi Apple logo plus draaiertje. daarna een lichtblauw scherm en dat was het. Na 15 minuten maar uit en aangezet en toen werkte het weer. Zal het maar snel vergeten ;-)

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
^^ vaag, maargoed het werkt nu weer dus idd vergeten ;)

Weet iemand of er een 'refresh' knop/keycombo is voor in Finder. Ik ben een bestand aan het downloaden en die directory heb ik open staan in mijn finder. Nou update hij heel af en toe het formaat, maar als ik op een bepaald moment even wil weten hoever hij is moet ik, of van finder naar een ander venster en weer terug naar finder klikken, dan update hij het scherm, of een directory terug en weer vooruit. Maar is er geen makkelijker manier? In windows/linux bijvoorbeeld is F5 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Finder krijgt van 't filesystem events dat er iets gebeurd is, dus er is geen handmatige refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:28
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:59:
^^ vaag, maargoed het werkt nu weer dus idd vergeten ;)

Weet iemand of er een 'refresh' knop/keycombo is voor in Finder. Ik ben een bestand aan het downloaden en die directory heb ik open staan in mijn finder. Nou update hij heel af en toe het formaat, maar als ik op een bepaald moment even wil weten hoever hij is moet ik, of van finder naar een ander venster en weer terug naar finder klikken, dan update hij het scherm, of een directory terug en weer vooruit. Maar is er geen makkelijker manier? In windows/linux bijvoorbeeld is F5 voldoende.
daar is een progje voor dat dat voor je kan doen. google maar naar refresh finder app, dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik heb (volgens mij sinds ik naar 10.5.2. ben gegaan) een probleem met Mail. Hij wil deze namelijk niet afsluiten. Als ik Quit doe uit het Mail menu (of gewoon command-q) dan gaat mijn window wel weg, maar mail blijft lopen. Ik kan hem dan alleen quiten via Apple menu -> force quit.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
had/heb ik ook wel eens last van, maar ook al voor 10.5.2 (ook al voor 10.5 trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan op allerlei manieren sorteren in finder als ik list mode heb geselecteerd. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is met een instelling of tweak dat alle mappen sowieso bovenaan komen te staan (net als windhoos ja). Omdat ik dit best wel makkelijk vind in Dirs waar 100+ bestanden en mappen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Vanitas schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:22:
Sinds 10.5.2 werkt spotlight bij mij voor geen meter meer. Gisteravond begon de mdworker ineens op 100% CPU te werken en dat voor een lange periode. Als ik em killde kwam hij gewoon terug, dus had ik m'n hele HD aan het privacy gedeelte van spotlight toegevoegd om zo te voorkomen dat hij gaat indexen. Dit met de gedacht dat ik het morgen wel zou nakijken.

Nou heb ik em vanmiddag laten indexen, maar telkens komt hij er niet door. Hij is bijna klaar en dan loopt hij vast (99%). Soms is het balkje al helemaal vol, maar hij zegt dat hij nog steeds aan het indexen is. De tijd loopt van ook steeds langzaam op. Op een gegeven moment zat ik al op 52uur. Toen heb ik em maar uitgezet. Met 100% load wordt mn MBP ook erg warm.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Nog eens een keer opnieuw indexen, rebooten, alle programma's uitzetten. Spotlight-V100 uit de root verwijderen, disk permissions repairen, disk zelf repairen. En niks van dit alles helpt, hij blijft vastlopen op het einde. Ook heb ik dmv. fs_usage gekeken op welke files hij vastliep. dit kwam neer op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
17:32:34.371  getattrlist                            A/Resources/QuickTime.rsrc                                                                                            0.000031   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/QuickTime.rsrc                                    0.000019   mdworker            
17:32:34.371  open              F=16       (R_____)  /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/QuickTime.rsrc                                    0.000029   mdworker            
17:32:34.371  mmap              F=16   A=0x04dec000        O=0x00000000        B=0x23000            <READ|WRITE>                                                           0.000022   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                                                                              0.000025   mdworker            
17:32:34.371  getattrlist                            tem/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                          0.000018   mdworker            
17:32:34.371  open              F=17       (R_____)  tem/Library/Frameworks/QuickTime.framework/Versions/A/Resources/English.lproj/Localized.rsrc                          0.000026   mdworker            
17:32:34.371  mmap              F=17   A=0x03a06000        O=0x00000000        B=0xe000             <READ|WRITE>                                                           0.000015   mdworker            
17:32:34.371  close             F=17                                                                                                                                       0.000010   mdworker            
17:32:34.371  close             F=16                                                                                                                                       0.000009   mdworker            
17:32:36.650  socket            F=15       <AF_INET, SOCK_DGRAM, 0x0>                                                                                                      0.000023   SystemUIServer      
17:32:36.650  ioctl             F=15  <CMD=0xc0286938>

Hierna werden er geen file meer aangesproken door mdworker of mds.

Dus ik had /System/Library/Frameworks/QuickTime.framework/ toegevoegd aan het privacy gedeelte. Toen leek het goed te gaan, indexen was voltooid. Maar na een tijdje kwam de mdworker op 100% gewoon weer. En ook na lang wachten stopt dit niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Nou, blijkbaar werkt spotlight ook weer goed.

Ik heb /Library en /System geexclude bij spotlight. Indexen ging nu gewoon door en tot nu toe nog geen problemen weer gehad. Nou maar hopen dat mdworker niet weer gaat kloten :X :P
Eswip schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:25:
Ik heb (volgens mij sinds ik naar 10.5.2. ben gegaan) een probleem met Mail. Hij wil deze namelijk niet afsluiten. Als ik Quit doe uit het Mail menu (of gewoon command-q) dan gaat mijn window wel weg, maar mail blijft lopen. Ik kan hem dan alleen quiten via Apple menu -> force quit.

Hebben meer mensen hier last van?
Ja, hier had ik ook last van gehad (2x ofzo). Maar volgens mij komt het enkel maar nadat hij uit sleep is gekomen.
CyBeR schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:29:
Finder krijgt van 't filesystem events dat er iets gebeurd is, dus er is geen handmatige refresh.
Enkel gaat dit niet altijd goed :P

Als ik b.v. foto's van mn foon afhaal dan en naar een mapje op m'n desktop sleep, dan update hij het aantal items zelden goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Vanitas op 15-02-2008 17:33 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
ik heb een bugje, maar als ik nu Mail open heb en dan Time Machine open, doet Time Machine niks en crasht de finder(menubalk en dock verdwijnen. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Executor16 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:12:
Ik kan op allerlei manieren sorteren in finder als ik list mode heb geselecteerd. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is met een instelling of tweak dat alle mappen sowieso bovenaan komen te staan (net als windhoos ja). Omdat ik dit best wel makkelijk vind in Dirs waar 100+ bestanden en mappen staan.
Dit is al 100x gevraagd. Het antwoord is NEE, zoals in windows kan het niet.
Eerst mappen alfabetisch en dan de files alfabetisch.
Ik zou dit ook zeeeer graag willen. Dat is de zwakte van finder. En kom niet af met 'het is wat je gewoon bent'. De sorting in osx mankeert gewoon.

Iemand zou een webpage moeten opzetten om SteveJobs deze feature te laten inbouwen in 10.5.3 :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Dit is al 100x gevraagd. Het antwoord is NEE, zoals in windows kan het niet.
Eerst mappen alfabetisch en dan de files alfabetisch.
Ik zou dit ook zeeeer graag willen. Dat is de zwakte van finder. En kom niet af met 'het is wat je gewoon bent'. De sorting in osx mankeert gewoon.

Iemand zou een webpage moeten opzetten om SteveJobs deze feature te laten inbouwen in 10.5.3 :)
Dan heb ik dus niet goed gezocht :) Maar goed.. Wie gaat er een website opzetten :P Mijn stem is er! Ik zou zelfs mee willen helpen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Executor16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Dan heb ik dus niet goed gezocht :) Maar goed.. Wie gaat er een website opzetten :P Mijn stem is er! Ik zou zelfs mee willen helpen ook!
Ik kan geen websites bouwen en heb er uberhaupt geen tijd voor ivm afstuderen, maar mijn stem is er ook :+ Echt zwaar irritant dat die directories gewoon een beetje tussen alle bestanden rondfloaten.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Gewoon een basic petitie websiteje. Ik ken ook niets van html.
Anders had ik het al lang gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Het enige wat in de buurt komt is in "List view" sorteren op "kind" en de naam "Folder" veranderen naar " Folder" of "~Folder" zodat ze altijd bovenaan staan. De verdere sortering is dan alleen niet meer alfabetisch.

Zie: http://www.macosxhints.co...p?story=20040920153725600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem tegen :+ . Het is toch raar om folders apart te sorteren van files. Of wil je files dan ook graag op filetype gesorteerd hebben... alle DLLs netjes bij elkaar, alle EXEs netjes bij elkaar... Nu kan ik gewoon het begin van de naam intikken en alles wat daaraan voldoet, mappen en bestanden, staan netjes bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:33:
Ik stem tegen :+ . Het is toch raar om folders apart te sorteren van files. Of wil je files dan ook graag op filetype gesorteerd hebben... alle DLLs netjes bij elkaar, alle EXEs netjes bij elkaar... Nu kan ik gewoon het begin van de naam intikken en alles wat daaraan voldoet, mappen en bestanden, staan netjes bij elkaar...
++

Ik irriteerde me er eerst mateloos aan, maar nu vind ik het eigenlijk alleen maar handig. Desalniettemin kan Finder wel wat extra opties/functies gebruiken (zie Nautilus en Konqueror).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch raar om folders apart te sorteren van files.
Het zou toch in ieder geval wel handig/fijn zijn als de gebruiker dat zélf zou mogen kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Het zou toch in ieder geval wel handig/fijn zijn als de gebruiker dat zélf zou mogen kiezen...
Precies!
Ikzelf vind folders toch echt fundamenteel iets anders dan files. Ik wil eerst alle folders zien en daaronder pas de files. Als ik naar een of andere diepe subfolder wil met mijn finder, dan is het handig dat ik snel door alle folders heen kan klikken naar de folder van mijn bestemming. Anders moet ik steeds de folders zien te vinden die rondzweven tussen alle andere bestanden, hartstikke lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik stem tegen :+ . Het is toch raar om folders apart te sorteren van files.

[...]
Vind ik niet. Folders/mappen gebruik je om te navigeren naar de bestanden die je wilt bekijken/openen/... Je hebt de folders/mappen dus als eerste nodig om op de goede plek te komen. Als je eenmaal in de goede map zit heb je die subfolders (voorlopig) niet meer nodig en is het dus fijn als je door de bestanden kunt zoeken zonder dat je tussen de subfolders moet gaan zoeken.

Zo zie ik het tenminste. :) Ik kan wel wennen aan de manier waarop Finder alles sorteert, maar de manier van de Verkenner/Konqueror/Nautilus vind ik toch net wat inituitiever.

Ik stem dus ook voor meer opties in Finder. :) Maar dat zal wel 10.6 worden. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Exactly ^O^

Wat ik eigenlijk ook wel handig zou vinden is een address location bar, waarin je ook gewoon kunt typen. Maargoed, ik gok dat dat er voorlopig niet inzit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:57:
[...]

Precies!
Ikzelf vind folders toch echt fundamenteel iets anders dan files. Ik wil eerst alle folders zien en daaronder pas de files. Als ik naar een of andere diepe subfolder wil met mijn finder, dan is het handig dat ik snel door alle folders heen kan klikken naar de folder van mijn bestemming. Anders moet ik steeds de folders zien te vinden die rondzweven tussen alle andere bestanden, hartstikke lastig.
I agree. in pathfinder kan het in ieder geval wel. je moet dan in de prefs onder Browser de "Smart Sort Order" aanpassen (folders bovenaan zetten). Zou prettig zijn als de finder t ook kan..

er is een handmatig oplossing voor Leopard zie ik net: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=208068

voor tiger is dit een oplossing: http://forum.notebookrevi...hp?p=2649408&postcount=22

[ Voor 12% gewijzigd door dadj op 16-02-2008 17:25 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Die truck kende ik al. Het probleem is dat de dirs/files niet meer alfabetisch gerangschikt worden.
Als dat was is het probleem opgelost. Gewoon overal op 'kind' sorteren, maar logischerwijs kan dat niet alfabetisch vermits je volgens soort bezig bent.

Its up to Steve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

--MeAngry-- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:59:
[...]

Vind ik niet. Folders/mappen gebruik je om te navigeren naar de bestanden die je wilt bekijken/openen/... Je hebt de folders/mappen dus als eerste nodig om op de goede plek te komen. Als je eenmaal in de goede map zit heb je die subfolders (voorlopig) niet meer nodig en is het dus fijn als je door de bestanden kunt zoeken zonder dat je tussen de subfolders moet gaan zoeken.
Dan heb jij dus nooit dat probleem want met jouw beredenering staan er alleen maar files in mappen; geen mappen EN files.

Als je wilt navigeren naar een bestand dan moet je door een zekere structuur heen. Het kan zijn dat met een klik op je homedir het al geregeld is, het kan zijn dat je eerst nog door 13 mappen heen moet. Je het dus niet per definitie als eerste een map nodig om op de goede plek te komen ( bijv. als het op je desktop staat).

Overigens kun je ook prima Spotlight gebruiken om bij zo'n file te komen als je weet wat je zo ongeveer zoekt (bestandsnaam, onderwerp). Weet je dat niet dan is het browsen naar zo'n file wel weer prettig. Als je alleen zoekt naar mappen of naar een bestand dan kan het wel handig zijn als je dan de rest (dat wat je dus niet zoekt) dan ook niet te zien krijgt. Heeft dan weer als nadeel dat je dingen dan wat makkelijker kunt missen omdat ze niet in je overzicht staan.
Zo zie ik het tenminste. :) Ik kan wel wennen aan de manier waarop Finder alles sorteert, maar de manier van de Verkenner/Konqueror/Nautilus vind ik toch net wat inituitiever.
Dat kan maar dat maakt iets als Finder niet meteen fundamenteel fout zoals iemand hier beweert. Dat het niet werkt zoals jij dat zou willen betekent niet dat iets fundamenteel fout is, jouw werkwijze kan ook gewoon fundamenteel fout zijn ;) Er zijn zat mensen die liever de hele zooi alfabetisch gesorteerd willen hebben en die niet vinden dat mappen en bestanden wezenlijk andere zaken zijn. Het is gewoon onderdeel van de structuur op je schijf.
Ik stem dus ook voor meer opties in Finder. :) Maar dat zal wel 10.6 worden. :P
Dat zou wel handig zijn want dan is dat gezeik om niets (je gaat er nou niet bepaald dood aan ofzo en het is ook niet totaal onlogisch) ook eindelijk eens afgelopen. De boel moet dan echter aardig worden aangepast en dat zal wel niet eventjes met een update gedaan zijn. Ik gok dan ook op een nieuwe versie van OS X maar of dat 10.6 gaat zijn...
Die locationbar waarin je kunt tikken zou ook fijn zijn, maar dan wel op de manier zoals GNOME dat heeft (grafisch en als tekst) want dat komt dan ook wel overeen met hoe het in Leopard gedaan wordt (de pathbar beperkt zich tot "grafisch").

Ik ben overigens erg blij met 10.5.2. Dat heeft aardig wat verbeteringen in bluetooth aangebracht zodat het nu weer op het niveau zit van tiger. Dat time machine icoontje in je menubar is erg nice en de aangepaste stacks ook (hoewel drag 'n drop mist in de list layout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:19
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Exactly ^O^

Wat ik eigenlijk ook wel handig zou vinden is een address location bar, waarin je ook gewoon kunt typen. Maargoed, ik gok dat dat er voorlopig niet inzit :P
Zoals Shift+Command+G? ;) Oké, hij is er niet standaard, maar met de sneltoets staat 'ie snel (genoeg) voor je neus imho. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nipro schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:59:
[...]

Zoals Shift+Command+G? ;) Oké, hij is er niet standaard, maar met de sneltoets staat 'ie snel (genoeg) voor je neus imho. :)
Maar dan met de typeahead, die Windows wel heeft. Iets als start->run mis ik wel in OSX... dat is onder Windows toch m'n meest gebruikte functie. Gelukkig gaat programma's opstarten en documenten openen via spotlight ook heel redelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:01:
[...]

Maar dan met de typeahead, die Windows wel heeft. Iets als start->run mis ik wel in OSX... dat is onder Windows toch m'n meest gebruikte functie. Gelukkig gaat programma's opstarten en documenten openen via spotlight ook heel redelijk :) .
Dan gebruik je toch de terminal, als je via een CLI opdrachten wilt invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteSpeed schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:39:
[...]

Dan gebruik je toch de terminal, als je via een CLI opdrachten wilt invoeren.
Dat doe ik voor een deel ook, maar start->run in windows is meer dan dat... je kan er bijvoorbeeld ook URLs mee openen, of verbinding maken met andere servers. En OSX heeft daar geen mooi universeel snel en handig werkend equivalent voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Voor de mensen die problemen hebben met hun airport kaart i.c.m. een airbase extreme en en n netwerk op 5GHz (Sjonge wat een hoop voorwaarden :P).

Ik had steeds last van dropouts om de 15 minuten, en ik heb nu wide channels uitgezet op de airport extreme via airport utility. Is nu al 2 uur stabiel. Zou dit dan een oplossing zijn...???

Overigens vind ik het vreemd dat de kernel extensie AppleAirport.kext gecompileerd is voor PowePC, en niet universal is. PowerPC emulatie voor een kernel driver lijkt me nou niet echt een slim idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Ik ben zeer tevreden met de 10.5.2 update, graphics zijn eindelijk op een meer dan aanvaardbaar niveau, het was gewoon triest dat de gf8600gt-m in de mbp trager performde dan de gma950 in m'n macbook. Ook de java kant of aanhangende libraries hebben ze gesleuteld, m'n eclipse gaat heel wat minder neer dan voor de update het geval was ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:07:
[...]

Dat doe ik voor een deel ook, maar start->run in windows is meer dan dat... je kan er bijvoorbeeld ook URLs mee openen, of verbinding maken met andere servers. En OSX heeft daar geen mooi universeel snel en handig werkend equivalent voor...
Quicksilver.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ErrieR schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:30:
Voor de mensen die problemen hebben met hun airport kaart i.c.m. een airbase extreme en en n netwerk op 5GHz (Sjonge wat een hoop voorwaarden :P).

Ik had steeds last van dropouts om de 15 minuten, en ik heb nu wide channels uitgezet op de airport extreme via airport utility. Is nu al 2 uur stabiel. Zou dit dan een oplossing zijn...???

Overigens vind ik het vreemd dat de kernel extensie AppleAirport.kext gecompileerd is voor PowePC, en niet universal is. PowerPC emulatie voor een kernel driver lijkt me nou niet echt een slim idee.
Drivers worden ook niet geëmuleerd, die AppleAirport.kext is alleen voor de airport hardware in PowerPC macs. De Intel airports worden aangestuurd met een andere driver. (IO80211Family.kext, welke plug-ins heeft voor AirPortAtheros.kext en AppleAirPortBrcm4311.kext).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ppl schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:52:
[...]

Dat zou wel handig zijn want dan is dat gezeik om niets (je gaat er nou niet bepaald dood aan ofzo en het is ook niet totaal onlogisch) ook eindelijk eens afgelopen. De boel moet dan echter aardig worden aangepast en dat zal wel niet eventjes met een update gedaan zijn. Ik gok dan ook op een nieuwe versie van OS X maar of dat 10.6 gaat zijn...

[...]
Ja, dit is ook eigenlijk m'n enig punt van kritiek, meer instellingen graag!

Om het nu meteen als gezeik af te wimpelen vind ik wel wat ver gezocht. Dat jij goed met Finder kan werken wil niet zeggen dat iedereen dat kan. Iedereen kan eraan wennen, maar sommige mensen vinden iets anders nou eenmaal inituitiever werken. Ik beweer daarom ook niet dat Finder fout zit, het is inderdaad gewoon anders. :)
Het enige wat tegenstanders echter kunnen is erover klagen, maarja zoiets blijf je toch altijd houden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

--MeAngry-- schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Slecht idee, dan krijg je van die praktijken met 20 miljoen checkboxes, radio buttons, etc. Meer opties maken het moeilijker, niet makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor degenen die net als ik na de 10.5.2 update geen werkende iSync meer hebben, hier de oplossing: sleep iSync van de Applications naar de Desktop, en weer terug. Presto, iSync werkt weer. Raar, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

CyBeR schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Slecht idee, dan krijg je van die praktijken met 20 miljoen checkboxes, radio buttons, etc. Meer opties maken het moeilijker, niet makkelijker.
Het is zeker een kunst om iets veelzijdigs ook eenvoudig te houden ;) Bij veelzijdigdheid/flexibiliteit ontkom je er niet aan dat het er allemaal iets ingewikkelder uit komt te doen, maar als je creatief bent, dan kan je het altijd nog zo eenvoudig mogelijk maken. Lijkt me dat ze dat bij Apple wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
-dit hoorde in een eigen topic-

[ Voor 96% gewijzigd door simlock op 17-02-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
CyBeR schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Wat dacht je van een 'expert option'? Een knopje in de het system prefs panel waarmee je de meer geavanceerde opties aanzet. Voor de 'eenvoudige' gebruiker levert het geen onoverzichtelijkheid op, en voor de tweaker een hoop opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:29:
[...]

Wat dacht je van een 'expert option'? Een knopje in de het system prefs panel waarmee je de meer geavanceerde opties aanzet. Voor de 'eenvoudige' gebruiker levert het geen onoverzichtelijkheid op, en voor de tweaker een hoop opties :)
En de gebruiker die niet snapt wat al die opties zijn is geen 'expert' en dus dom? Lees de Human Interface Guidelines eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De/(een) expert option is er natuurlijk ook al: de terminal en diverse editors.

[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 18-02-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:28
Exirion schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:07:
Mijn grootste ergenis: Vroegah onder Tiger was een gemounte Samba share gewoon onder z'n sharename te zien. Leopard maakt er een zooitje van door in de linker kolom van Finder niet de sharename te tonen maar de hostname of het IP-adres van de server te laten zien. Elke keer als je dan op de server clickt om bij je share te komen zegt ie "Connecting..." en pas na seconden krijg je dan de shares op de server te zien waarna je eindelijk bij je files bent. Waarom hebben ze dit ineens zo gedaan zeg |:(
Ik ben juist heel erg te spreken over hoe 10.5 met SMB shares in je netwerk omgaat. Ik kan nu heel snel zien wat mijn huisgenoten op windows bakken hebben geshared (automatisch logt finder in als gast zodat je alle mappen kan zien). Ook kan ik nu veel makkelijker zelf mappen sharen naar windows systemen in het netwerk via bestandsdeling in het delen sysprefpane. Onder Tiger werkte dit nooit echt lekker.

Overigens kun je nog steeds de mappen als sharename zien (nadat je ze eenmaal hebt geopend) als je bij apparaten op je eigen netwerknaam klikt (boven aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

--MeAngry-- schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Mwoah, dit hoeft maar 1 instelling te zijn, 1 checkbox in je Finder settings. Niks geen expert options of wat dan ook nodig. Ook al zet je iets achter een expert knop, ook de niet-experts zullen er kijken en niet snappen wat er staat. Het is alleen wat minder prominent aanwezig, meer niet.
Om het nu meteen als gezeik af te wimpelen vind ik wel wat ver gezocht. Dat jij goed met Finder kan werken wil niet zeggen dat iedereen dat kan. Iedereen kan eraan wennen, maar sommige mensen vinden iets anders nou eenmaal inituitiever werken. Ik beweer daarom ook niet dat Finder fout zit, het is inderdaad gewoon anders. :)
Punt is dat veel mensen er zo ontzettend veel heisa om maken dat het gewoon echt lijkt alsof hun leven er van af hangt. Andere maken er wat minder heisa om maar nog zoveel dat het lijkt alsof ze alleen om die reden heel de Mac bagger vinden. Er zit gewoon logica achter die hele sortering, daar is niks raars aan. Punt is alleen dat het niet past bij de manier van werken bij een aantal mensen en dat zouden ze eens moeten in zien i.p.v. het domweg maar als bug naar voren blijven schuiven (er is niks stuk en er gaat niks stuk door dus is het ook geen bug). Die mensen blijven er ook maar over doorgaan en daarom noem ik het dan ook gezeik.

Dat smb gebeuren in Leopard is opzich wel aardig, vooral dat je makkelijk aan kunt geven dat je als guest wil inloggen, maar heeft ook een nadeel hier. Als ik op de server kijk zie ik dus alle shares, ook de shares waartoe ik geen toegang heb en die ik eigenlijk ook niet zou willen zien. Hierbij is het niet direct duidelijk dat je er geen toegang toe hebt. Je merkt het doordat je een lege dir krijgt. Ik had liever gewoon de melding gehad dat ik daartoe geen toegang heb via een popup melding of iets van een rood tekentje in het icoontje van de betreffende share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ppl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:43:
[...]

Dat smb gebeuren in Leopard is opzich wel aardig, vooral dat je makkelijk aan kunt geven dat je als guest wil inloggen, maar heeft ook een nadeel hier. Als ik op de server kijk zie ik dus alle shares, ook de shares waartoe ik geen toegang heb en die ik eigenlijk ook niet zou willen zien. Hierbij is het niet direct duidelijk dat je er geen toegang toe hebt. Je merkt het doordat je een lege dir krijgt. Ik had liever gewoon de melding gehad dat ik daartoe geen toegang heb via een popup melding of iets van een rood tekentje in het icoontje van de betreffende share.
Hmm, op mijn server wordt ik gewoon teruggestuurd naar de shares index, maar inderdaad ook zonder foutmelding of iets dergelijks. Dat had toch wel beter gemogen inderdaad. Gewoon vergeten lijkt het wel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Hebben meer mensen er last van dat de menubar en bureaubladicons en -bestanden langzaam laden bij het inloggen? Het dock is na de installatie van die graphics update zo'n 5 seconden eerder zichtbaar dan de menubar.

Tevens heb ik in 10.5.2 het probleem dat Azureus vastloopt bij het voltooien van de installatie wizard (Dus poort check enzo)

Om eerlijk te zijn heb ik meer gezeik dan plezier gehad met Leopard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Alle problemen met 10.5.1 zijn gelukkig opgelost alleen dropt m'n WiFi verbinding 5 keer per dag ofzo. Best wel irri

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb geloof ik wel geluk, bij mij werkt 10.5.2 (nog steeds) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:00:
Alle problemen met 10.5.1 zijn gelukkig opgelost alleen dropt m'n WiFi verbinding 5 keer per dag ofzo. Best wel irri
Heb ik ook. Goed waardeloos. Elke update fixt 3 problemen en brengt 1 nieuwe, lijkt het wel... Maar bij Panther en Tiger werd het pas echt stabiel na 10.x.3, dus ik hoop dat de volgende update nu echt alle problemen oplost. Tot die tijd overweeg ik te downgraden naar Tiger.

Ik heb wel gemerkt dat het kennelijk ook afhangt van het merk/type accesspoint. 2 Macbooks hier hebben hetzelfde probleem op een Cisco 1242, zowel op de a- als de b-/g-radio's. Daarentegen doen ze het perfect op simpele Airport Express'jes.

Als je van experimenteren houdt: ik heb op een forum gelezen dat iemand succes boekte door de RTS threshold en fragmentation threshold van z'n accesspoint beide te verlagen naar 2306, wat voor een hoop mensen scheen te helpen. Voor mij niet, iig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik zie net dat je ook op de commandline open kunt gebruiken:

code:
1
2
3
4
open "/Applications/Internet Explorer 6.0.app"
open MijnDocument.pages
open http://www.tweakers.net
open mailto:sjobs@apple.com

[ Voor 9% gewijzigd door Sijmen op 20-02-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Bij mij wordt mijn macbook pro niet altijd meer wakker na dichtklappen sinds 10.5.2. Heeft iemand dit nog meer?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hmm, dacht ik dat ik geluk heb dat alles goed werkt, bleek vanochtend dat de computer niet op sleep was gegaan: 't scherm was zwart, de HD&fans draaiden en hij reageerde niet meer op knopdrukken (alleen de powerkop een tijdje dan...) weet niet meer wat het slaaplicht deed. Volgens mij is zoiets al eens door iemand anders hier op GoT geobserveerd... lijkt wel wat op niet meer wakkerworden, maar dat heb ik nog niet echt meegemaakt volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2008 16:01 ]

• Executor16
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd af en toe opeens dat de iSight camera niet meer herkend wordt ofzo.

edit: op verzoek van mod verplaatst naar:
[MBP] iSight camera in Photo Booth disabled

[ Voor 50% gewijzigd door Executor16 op 21-02-2008 19:32 ]

• Hoedje
wvdburgt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:57:
Bij mij wordt mijn macbook pro niet altijd meer wakker na dichtklappen sinds 10.5.2. Heeft iemand dit nog meer?
Dat hebben nog meer mensen, zie dit topic: [MacBook Pro] wordt soms niet goed of helemaal niet wakker* :).
Executor16 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:09:
Ik heb de laatste tijd af en toe opeens dat de iSight camera niet meer herkend wordt ofzo. Dan start ik Photo Booth op en dan verschijnt er een zwart beeld met in het midden een wit camera icoontje met streep er doorheen. Als ik dan reboot werkt het gewoon weer. Iemand dit ooit gehoord? :S
Problemen mogen in een nieuw topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast, geef dan meteen iets meer informatie, is het een losse iSight, ingebouwde in de Macbook (Pro), welke specs, welke versie van Leopard etc.

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Zucht, ik neem aan dat ik niet de enige ben die zeer ziek wordt van het airport probleem? Ik heb er niet in zoveel mate last van dat mijn hele verbinding dropt, maar elke messenger client is totaal onbruikbaar, of het nou mn macbook is of mn MacMini. Heeft iemand anders ook op dezelfde manier last hiervan of niet?

Nu maar bidden dat er snel een fix komt, ik kan dit vrij slecht hebben i.v.m. veel communicatie binnen een project op het moment.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Schalkie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:47:
Zucht, ik neem aan dat ik niet de enige ben die zeer ziek wordt van het airport probleem? Ik heb er niet in zoveel mate last van dat mijn hele verbinding dropt, maar elke messenger client is totaal onbruikbaar, of het nou mn macbook is of mn MacMini. Heeft iemand anders ook op dezelfde manier last hiervan of niet?

Nu maar bidden dat er snel een fix komt, ik kan dit vrij slecht hebben i.v.m. veel communicatie binnen een project op het moment.
Ligt het probleem niet aan je acces point? Ik werk zeer regelmatig met verschillende AP's en ondervind echt nooit problemen met een dropping connection.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Royal schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:51:
[...]

Ligt het probleem niet aan je acces point? Ik werk zeer regelmatig met verschillende AP's en ondervind echt nooit problemen met een dropping connection.
Connection dropped niet echt, Ik blijf online, in staat om te surfen etc. alleen iedereen verliest de mogelijkheid om tegen mij te praten. Maakt verder niet uit of ik msn 6.0 of adium gebruik, resultaat blijft hetzelfde. Wanneer ik msn op de windowsbak aanzet heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01
Schalkie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:47:

Je bent niet de enige... :/

Hopen dat het snel opgelost wordt. Heb sinds de update ook hetzelfde probleem. Lijkt me sterk dat dat aan de AP ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nog een raar finder probleempje. Als je in list mode zit werkt de selectiemogelijkheid 'shift, click file A , click file Z' en alles daartussen wordt geselecteerd (zoals in windows). Maar als je dat probeert in Thumb view (bijv. bij foto's) werkt dat niet! Irritant. Is dat normaal?

Juist een imac 24inch installed voor schoonpa. Een mooi ding, zo strak dat design. Ook zeer stil, dus perfect voor in een woonkamer. En met frontrow eigenlijk een perfect TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat is heel normaal en gebeurt in Windows en Nautilus (filemanager in GNOME) volgens mij ook gewoon. Je kunt ook gewoon de muis gebruiken om de nodige dingen te selecteren (en shift/cmd voor individuele dingen). In de List en Column view kun je wel met shift een opeenvolgende rij bestanden/mappen selecteren. Als je alles wil selecteren zijn toetsen als ctrl a (Windows + Linux) of cmd a (Mac) wat handiger om te gebruiken, minste werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

multipasser schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:55:
Nog een raar finder probleempje. Als je in list mode zit werkt de selectiemogelijkheid 'shift, click file A , click file Z' en alles daartussen wordt geselecteerd (zoals in windows). Maar als je dat probeert in Thumb view (bijv. bij foto's) werkt dat niet! Irritant. Is dat normaal?
Ja, dat is normaal. Probeer de volgende twee anders eens. Shift ingedrukt houden en thumbnails aanklikken, en Shift ingedrukt houden en een rechthoek slepen om de thumbnails die je wilt selecteren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom zoekt Spotlight (rechtsboven) standaard niet meer in system files? Ik heb een dikke library in application support zitten, waar dagelijks naar moet zoeken (zitten 10k files in). Tiger vond deze perfect, leopoard zoekt er niet meer. En kan ook geen system dirs toevoegen aan spotlight.
Iemand een idee?

ps: FF crashed als ik pagina 3 van deze draad open doe. Wss op een link van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:16:
Waarom zoekt Spotlight (rechtsboven) standaard niet meer in system files? Ik heb een dikke library in application support zitten, waar dagelijks naar moet zoeken (zitten 10k files in). Tiger vond deze perfect, leopoard zoekt er niet meer. En kan ook geen system dirs toevoegen aan spotlight.
Iemand een idee?

ps: FF crashed als ik pagina 3 van deze draad open doe. Wss op een link van iemand?
Je kunt in Systeembestanden zoeken door

- in Finder Command+F
- Soort aanklikken waardoor je een zoekcriterium kunt aanklikken, onder "Andere"
- Selecteer systeembestanden.

Nu zoek je ook in je systeembestanden. Ik heb dit als een Smart Folder opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/14v5xlt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat heb ik ook al gevonden. Maar waarom doet hij dat standaard niet meer?
Gewoon rechtsboven in spotlight.
Heb geen zin om telkens de cmd+f te gebruiken, andere/system te kiezen. Beetje omslachtig als je dat 20x op een dag gebruikt.

Snap niet dat ze zo'n functies ineens weglaten.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.