[MacBook Pro] wordt soms niet goed of helemaal niet wakker*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07
Hallo mede-tweakers,

Na meerdere malen de search te hebben gebruikt, post ik dan toch wederom weer in dit topic. Mijn Macbook Pro (2.4ghz, 4GB RAM) heeft er regelmatig last van dat hij niet goed uit z'n Sleep komt. Ik heb totaal nog geen kaas gegeten van het OSX-platform, dus ik kan zelf ook niet kijken waar het verkeerd gaat. Ook alle updates zijn gedraaid, en wanneer het probleem voorkomt, is het simpel op te lossen door de Macbook te rebooten, waarna het probleem is opgelost. Het rare is, het komt niet elke keer voor na het ontwaken uit de sleep mode. De ene keer gaat het wel goed, de andere keer gaat het niet goed. Ook heb ik er dan last van dat de muis ontzettend schokkerig beweegt over het beeldscherm, en wanneer ik in enorm spastisch met de muis om ga lijd het zelfs tot freezes van enkele secondes. Ontzettend irritant. Welke ervaren mac-gebruiker helpt me uit de brand?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196364

Ik ervaar deze probleem soms ook.
Het "wakker maken" van mijn MBP gaat soms ook lastig! maar als ik even op de aan knopt druk floept het scherm weer aan en vraagt of ik wil afsluiten of opnieuw wil opstarten etc.

Ook het muis-probleem komt mij bekend voor.
Maar enkel als mijn MBP aan het verbinden is met een draadloos netwerk (hier heb ik dan weer geen last van op men imac). Na het verbinden is alles weer normaal.

Iemand hier bekend mee & weet een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 196364 op 18-02-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
Ik heb jullie reacties even afgesplitst van [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

Ik heb overigens hier ook problemen mee gehad, nog onder de 10.5.1 update. Het niet meer wakker worden heeft een herinstallatie het voor mij opgelost. Maar dat is waarschijnlijk niet een oplossing die je wilt horen De update naar 10.5.2 plus de graphics update heeft voor mij de trage muisaanwijzer na het wakker worden opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 18-02-2008 22:54 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt voor het opsplitsen hopelijk komen er nu flink wat antwoorden!

Helaas draait mijn mpb al 10.5.2 en de problemen zijn hier niet mee verholpen.
Ik heb mijn mpb geleverd gekregen met Tiger en er daarna Leopard opgezet een van de eerste dingen die mij toen opvallen wat het langzame laden van het dashboard en het schokken van de muis bij het verbinden.

Die eerste is er al na een van de eerste updates uitgehaald. Helaas de 2de niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00

BCC

Ik had dit met Tiger op mijn MacBook, maar sinds de update naar Leopard werkt alles zonder problemen. Sleep je toevallig met een externe monitor eraan en wake je hem zonder die monitor? En wat gebeurt er als je hem dicht doet, wacht op het sleep lampje en dan weer opent?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23899

ik zou haast ff een reinstall gaan doen in jouw geval... na een schone install van 10.5 had ik ook geen problemen meer die ik na de upgrade van 10.4 in 10.5 had... mja vraag is of je daar zin in hebt.. keer wat voor een dooie zondag of zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BCC schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:35:
Sleep je toevallig met een externe monitor eraan en wake je hem zonder die monitor? En wat gebeurt er als je hem dicht doet, wacht op het sleep lampje en dan weer opent?
Nope geen externe monitor.

En het probleem komt meer voor (bij mij dan) als men mbp voor een langere tijd gesloten is en ik hem daarna weer open.

Idd niet zo'n zin een schone instal te doen. Maarja wier weet op die ene dooie zondag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 11:42
Met 10.5.1 geen problemen meer met stotterende muisaanwijzers of het niet ontwaken uit slaap. Echter, sinds 10.5.2 allebei weer aanwezig :( Ik = niet blij! ;(
Heb voor de zekerheid PRAM/NVRAM & PMU al gereset, maar het mocht niet baten helaas...
Maar weer wachten op de de volgende update vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Ik heb inmiddels het probleem niet weer voor elkaar gekregen, na het verwijderen van de iStat Pro widget... hier blijkt een bug in te zitten na vele uren googelen.

Of dit daadwerkelijk de oplossing is weet ik niet, maar hier had ik normaal 1 op de 5x rewaken wel last van, maar tot nu toe nog niet... keep you guys posted!

Btw... mensen hebben het hier over een hardwarematige test op een meegeleverde CD.... Wie weet hier meer van ? *D

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174876

Ik heb hetzelfde probleem!

Zo ligt je macbook pro in te slapen, wil je hem wekken, je drukt op de escape-knop, hij doet niets, je geeft niet op en druk nogmaals, nog steeds niets, na verloop van tijd begin je als een bezeten op alle knoppen te drukken, het zwarte scherm blijft.

Na de notebook enkele keren open en dicht te gooien, zie je eindelijk het "unlock screen" venster. Je drukt netjes je gegevens in, maar helaas, heb je nu te nog is te maken met een sputterende muis...

Rebooten dan maar...
Echt geweldig zeker als enkele medestudenten met een cheap-ass Acer of een foute Dell XPS op je vingers zitten te kijken. Om nog maar te zwijgen van de reactie "wat is mac toch ******".

Na een leuk kwartiertje eens alles is gereboot en je tot rust bent gekomen, kan je dan eindelijk terug aan het werk.

Ik hoop dat Apple hier snel een oplossing voor vindt. Gezien er nog gebruikers die deze kwelling ervaren.
Het gaat hier trouwens om een MBpro 2.2 SR (juni'07) geüpdated naar 10.5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:44
Ik heb hier precies het zelfde probleem, soms word hij niet wakker en als hij dan toch wakker word doet de muis het heel slecht. En inderdaad als je allemaal windows gebruikers om je heen hebt is dat heel vervelend :p. Ik ben er mee naar een premium reseller geweest maar die kennen het probleem niet, terugsturen heb ik even geen zin in heb het veel te druk om hem te missen.

Ik draai 10.5.2 en heb van Tiger naar Leopard geupdate met een originele cd. Verder is het een 2.2 SR uit week 39, eind september dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier ook hetzelfde probleem op mijn 2.2 mbp. :(
ik ga het eerst een paar dagen zonder istatpro proberen zoals hierboven omschreven. eens kijken of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Hoedje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:51:
Ik heb jullie reacties even afgesplitst van [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4. Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

Ik heb overigens hier ook problemen mee gehad, nog onder de 10.5.1 update. Het niet meer wakker worden heeft een herinstallatie het voor mij opgelost. Maar dat is waarschijnlijk niet een oplossing die je wilt horen De update naar 10.5.2 plus de graphics update heeft voor mij de trage muisaanwijzer na het wakker worden opgelost.
Ik heb idd precies het zelfde. Wat bij mij werkt is dan voer ik mijn wachtwoord in en dan wordt hij zwart, dan doe ik het scherm dicht en weer open en dan doet hij t weer.

Wel irri :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nu istat pro eraf is komt ie al een keer of 10 moeiteloos uit de slaapstand _/-\o_

gemiddeld kwam ie er 1 op de 4 a 5 keer niet goed uit (zwart scherm/schokkende muis)

ziet er hoopvol uit iig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 21:58
Ik heb het niet meer... niet vanwege het uitschakelen van iStatPro, maar omdat ik nu al een hele tijd de wachtwoordbeveiliging heb ingeschakeld als je uit slaapstand komt. Heb er nu geen last meer van, maar voorheen (10.5.1 dus) had ik het ook 1 op de 4 à 5 keer.

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 19-02-2008 23:13 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Laatst online: 22-02 18:30
Een van de eerste MBP's, op 1.83 Ghz. Van 10.4.6 tot en met 10.5.2 jouw probleem meegemaakt. Ik vond het niet storend genoeg om er energie in te steken, maar toen zag ik dit topic :)

Heb ook wachtwoordbeveiliging ingeschakeld, geen iStatPro. Ik heb die widgets sowieso allemaal uitgeschakeld: ik ram druk nogal eens op de verkeerde toets en dan werden altijd meteen alle widgets geladen. Weg geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Probleem komt nog steeds niet voor 8)

Hoi.

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 18:56
Ik heb ook het zelfde probleem. Ik draai ook 10.5.2.
Restarten is meestal de enige oplossing.

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:53

elmoxx

xx xx xx

ik heb een macbook 2.0 Ghz met 4 GB ram. Zelfde problemen als hierboven bij 10.5.1. Ongeveer de helft van de keren dat ik de comp uit zijn slaap haalde liep hij niet goed en waren er freezes.. Op een gegeven moment mezelf aangeleerd om gewoon aan het eind van de dag de computer helemaal uit te zetten i.p.v. in te laten slapen. Zo lang duurt opstarten nou ook niet dat ik me daar aan irriteer.

Met elke ochtend een frisse start van de macbook nooit meer problemen. Met 10.5.2 heb ik het nog niet geprobeerd omdat ik me al aangeleerd had hem echt uit te zetten. Ik ga komende week op vakantie en zal het tijdens de vakantie uitproberen. Daarna kom ik wel even verslag doen van de resultaten.

Festina lente

• PLeX
Inmiddels is het probleem nog steeds niet voorgekomen, dus ik denk dat het in mijn geval echt aan iStat Pro heeft gelegen! 8)

Hoi.

Ik merk inderdaad hetzelfde.
Geen iStat Pro geen Pro-blemen.
Toch vreemd dat zo'n relatief kleine applicatie zon grote fout kan herbergen :?

• DaannO
iStat Pro ook net afgehaald en nu dus testen. Zou iStat menu er ook last van hebben denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb de laatste 3 keer opeens dat het erger is geworden de kwaal. Mijn hele scherm gaat nu niet meer aan waar hij voorheen wel aan ging maar alleen zwart bleef. Een reboot is nu noodzakelijk omdat dichtklappen geen zin heeft. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DaannO schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:57:
iStat Pro ook net afgehaald en nu dus testen. Zou iStat menu er ook last van hebben denken jullie?
Ik heb dat ook die menutjes maar ik weiger om het er af te gooien. ze zijn zo fijn. Ik heb overigens ook die problemen dus ik gok dat het iets in de software is. Ik kan er me wel iets bij voorstellen want menu's gebruikt wel hardware resources.

[ Voor 9% gewijzigd door wvdburgt op 22-02-2008 10:06 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Hebben jullie ook dat je Mac twee keer moet booten om na een vastgelopen sleepstand weer goed op te starten? Bij mij begint hij met booten, maar voordat ik de 'plong' krijg, begint hij weer opnieuw. Daarna hoor je wel gewoon de 'plong' en kan hij verder booten, om vervolgens na een halve dag weer vast te lopen... Begin er behoorlijk zat van te worden.

Het probleem is bij mij ontstaan met de update naar 10.5.2, daarvoor nooit zo frequent dit soort problemen gehad. De muis heb ik geen problemen mee. Mijn MacBook is één van de eerste versies: 1.1 Ik draai geen iStat Pro of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik meld me ook maar even in de club met mensen waarbij de MBP wat nukkig is met uit sleep komen. Ik had dit probleem al vanaf mijn upgrade van Tiger naar Leopard (10.5.0). Ik heb inmiddels meermalen contact gehad met Apple, en vanalles zelf geprobeerd, en mijn bevindingen tot nu toe staan hieronder:

1. Secure Virtual Memory uitzetten (verzoek van Apple)
Dit kan je doen in System Prefs -> Security, en vereist een reboot.
Het resultaat: nihil, behalve dat mijn gemiddelde load iets lager lijkt te zijn (en dat is altijd meegenomen)

2. Safe Sleep uitzetten (eigen initiatief)
Aangezien de problemen gerelateerd zijn aan de slaapstand, bedacht ik dat het wel eens aan Safe Sleep kon liggen. Safe Sleep zet je uit door in de terminal het volgende te doen:
sudo pmset -a hibernatemode 0

Verander de 0 in een 3 om het weer aan te zetten. Je kan nu niet meer in slaapstand de accu eruit trekken (het is geen hibernate meer, maar suspend-to-RAM, zoals dat bij de PPC notebooks het geval was).
Het resultaat: de MBP gaat een stuk sneller slapen (logisch), maar het lijkt geen direct verband te hebben met de problemen. Het kwam nog even vaak voor.

3. Vmware Fusion's achtergrond services killen (eigen initiatief)
Ik bemerkte dat in de logfiles wat meldingen van Vmware de kop opstaken. Dus ik besloot de achtergrond services (netwerkdaemons etc) uit te schakelen, en te voorkomen dat ze bij opstarten weer tevoorschijn kwamen. Dit gaat op de volgende manier:
sudo mv /Library/LaunchDaemons/com.vmware* /Users/<username>/Desktop/
sudo /Library/Application\ Support/VMware\ Fusion/boot.sh --stop

Wanneer je nu Fusion wil gebruiken, open je een terminal en voer je het volgende uit voor je Fusion start:
sudo /Library/Application\ Support/VMware\ Fusion/boot.sh --start

En na het afsluiten van Fusion:
sudo /Library/Application\ Support/VMware\ Fusion/boot.sh --stop

Fusion mag NIET draaien wanneer de notebook in sleep gaat.
Het resultaat: ik heb 2 maanden nergens last van gehad, maar 2 weken geleden begon het weer. :(

4. PMU en SMC resets (op verzoek van Apple)
The usual suspects.
Het resultaat: geen

5. consequent in sleep zetten ZONDER de AC adapter aangesloten, en uit sleep halen ZONDER de AC adapter aangesloten.
Ik merkte dat de problemen zich vooral voordeden als ik de powerstate had veranderd (misschien ook de oorzaak van de powerstate fuckups in de nVidia driver (het schokkerige muisaanwijzer-probleem), dus ik besloot consequent te sleepen en waken zonder adapter.
Het resultaat: tot nu toe pas 1x een fuckup maar dat is waarschijnlijk mijn eigen schuld.

Ik twijfel of het een software of een firmware issue is. Feit is wel dat het probleem zich bij mij onder Tiger niet voordeed, en onder Leopard wel.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 15:00
Zoals zoveel mensen in dit topic had ik ook last van dat probleem.

Sinds versie 10.5.2 had ik het zelfs precies elke 3 wake-ups. Toen ben ik maar is in de logfiles gaan spitten. En elke keer dat de laptop niet wou ontwaken stond er een foutmelding van een widget die geen verbinding met internet kon krijgen. Dit bleek de flitsers.nl widget te zijn. Die heb ik toen maar uitgezet en sindsdien geen problemen meer gehad. Dus ik zou aan iedereen de tip geven om in de log files te kijken of je toevallig wat foutmeldingen kan vinden.

Maar natuurlijk mag je mac niet blijven hangen door een widget. Beetje maffe bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220234

Ook ik heb af en toe problemen met de sleep mode. Ik heb gemerkt dat het bij mij vaak niet goed gaat als ik de mpb aan heb gesloten op de adaptor, hem dan dichtklap, de adaptor los koppel en de mbp uit sleep haal. Ook komt het voor dat ik tijdens de sleep usb apparaten los koppel, als ik dan de mbp uit sleep haal gaat het ook niet altijd goed.
De ene keer hoef ik alleen maar op de power knop te drukken en ben ik weer in osx, de andere keer moet ik een harde reset doen. Ik draai 10.5.2. en heb al eens een schone install (wel eerst tiger en toen update naar leopard) gedaan. Ik ga eens een schone leopard install doen, vraag me alleen af of ik dan de andere Mac software (imovie enzo) vanaf de tiger cd los kan installeren.
Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 14:20
Helaas ondervind ik hetzelfde probleem.
Nieuwe Macbook Pro, maar een paar maanden oud.

Destijds een clean install (Leopard) v10.5.2 , software/hardware is up to date.

Hardware MacBookPro 3.1:
  • Processor : Intel Core 2 Duo
  • Snelheid : 2.2 GHz
  • Geheugen : 2GB
Software:
  • iStat Pro Widget
  • iStat v2.0 (word niet gebruik aangezien dit proggramma nog niet voor Intel processors compatible is)
BEVINDINGEN:
Voordat ik de widget iStat Pro gebruikt werd, had ik al te maken met dit probleem,
ik ben daarom nog niet overtuigd dat het probleem ligt aan een bug in deze widget.

Enkele opties welke dus GEEN oplossingen hebben geboden zijn o.a;
- Ter controle automatisch inloggen aangezet ;
- alle programma's zoals het hoort afgesloten, daarna in slaapstand gezet

- Automatisch in slaapstand laten zetten na 10min afwezigheid

- Met programma's aan (iTunes draaiende, games draaiende etc) MacBook dichtgeklapt ;
- enkele minuten later weer opengeklapt

- iStat Pro verwijderd
------

Hopelijk wordt dit spoedig verholpen,
aangezien het natuurlijk geen kijk is, wanneer ik mijn Macbook in de trein/bus of school, voor vrienden of familie open en ik moet voor de ogen van hen een reboot uitvoeren.... ;(

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174876

Formateren en starten met een clean Leopard install haalde bij mij ook niets uit.

Echter nadien, bij het verwijderen van de iStat Pro widget is het probleem niet meer voorgekomen! Nu al 2 weken.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 220234 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:35:
Ook ik heb af en toe problemen met de sleep mode. Ik heb gemerkt dat het bij mij vaak niet goed gaat als ik de mpb aan heb gesloten op de adaptor, hem dan dichtklap, de adaptor los koppel en de mbp uit sleep haal. Ook komt het voor dat ik tijdens de sleep usb apparaten los koppel, als ik dan de mbp uit sleep haal gaat het ook niet altijd goed.
[..]
Zoals ik eerder al schreef: probeer eens consequent zonder AC adapter te sleepen en te waken. Als het probleem dan wegblijft lijkt er iets consequent te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

ik heb nu istat pro verwijdert en sindsdien is de klacht verdwenen ! ik heb wel istat menu's nog, maar dat lijkt dus wel goed te zijn ! ik had er eerst ongeveer 1 tot 2x per dag last van, en nu al een kleine week niet :D . hopen dat het zo blijft, is te mooi om waar te zijn dat het zo simpel was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 18:56
Ik heb nooit iStat gehad, maar wel het probleem dat hij nog steeds af en toe niet wakker wordt. Dus het ligt niet aan dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erwin85 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:46:
Ik heb nooit iStat gehad, maar wel het probleem dat hij nog steeds af en toe niet wakker wordt. Dus het ligt niet aan dat programma.
om nou te zeggen als het bij 1 iemand niet helpt dat het bij niemand niets helpt ? vind ik wel erg makkelijk. ik werk zelf bij een AASP, en dan bij de technische dienst (niet fulltime :)) en mijn ervaring is dat het slecht ontwaken van een mac ook heel goed aan geheugen/harddisk ligt (eigenlijk altijd zo namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Hier nog één met het zelfde probleem..

Klap de mbp open, ik zie mijn cursor en kan er mee bewegen, rest van het scherm is zwart en backlight staat aan. Als ik mijn volume hoger zet dan hoor ik ook de "plopjes".
Enige oplossing is harde reboot.

Gebeurt het meest wanneer ik mijn ACD heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nog altijd geen problemen gehad nu ik consequent zonder AC adapter wake en sleep :P Dit is hoopgevend ;)

[ Voor 72% gewijzigd door een moderator op 10-03-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 07-06 12:10
Een aantal reacties zijn verwijderd. Zoals altijd geldt, als je iets ziet waar je het niet mee eens bent, maak dan een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan, maar vervuil niet het topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2008 19:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 07-06 01:10

scorpie

Supra Addict

Op het macrumors.com forum hebben ze trouwens een soortgelijke thread:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=441089

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
I had the same problem. I'm almost 100% sure it is the istat Pro widget. You can either remove it completely or just disable the "Network" section. It was an instant cure for me. My MBP now sleeps and wakes normally.
Misschien ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
Prima advies Exectutor16. _/-\o_

In de settings van iStat Pro heb ik nu functie "Network" uitgeschakeld. Tot zo ver geen problemen meer gehad met een vertraging wanneer ik de MacBook Pro uit zijn "sleep" wek.

Nu kan ik tevens in de Inlogopties van "Accounts" gewoon weer instellen,
dat Dashboard automatisch wordt geopend als ik inlog.
Voorheen nam de functie "Network" te veel tijd in beslag om bijv; de Airport gegevens te zoeken.
Zeker wanneer je in de bus/trein zit en er geen Airport in de buurt is. ;)

Nu misschien ben ik te voorbarig om nu al te kunnen zeggen dat het probleem verholpen is,
wanneer ik in de toekomst nog problemen ondervind, zal ik dit melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
Na de update v4.6 iStat Pro,
tot op heden geen problemen meer ondervonden. :z :*)

(Echter nog steeds de functie "Network" in de widget uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
De freezes na het dichtklappen van mijn MacBook kwamen steeds regelmatiger voor. Daarom besloten een clean install te doen: tot zover ik het kan beoordelen is alles opgelost.

Overigens is een clean install met Time Machine een verademing: na Leopard installeren kan hij automatisch je backups terugzetten. M'n instellingen en m'n home directory heb ik op die manier teruggezet, de belangrijkste programma's heb ik later "handmatig" via Time Machine teruggezet. Binnen 2 uur had ik een schone installatie, met al m'n belangrijke gegevens. Applausje voor Time Machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
Ik moet zeggen dat ik hier ook problemen mee had.
Na de network functie in iStat Pro 4.5 (ik ben ondertussen ook al naar 4.6 gegaan hoor :) ) en een archive/re-install van 10.5 gedaan te hebben, heb ik geen last meer vh wakker worden van mn MBP.
Vroeger had ik ook veel last van AirPort-freeses als ik in een gebied kwam met nieuwe Wireless netwerken. Nu geen last meer sinds half februari :D

Ik weet niet wat de oplossing is, maar bij mij heeft dus de uitzetting vd netwerkfunctie of de nieuwe installatie van 10.5 wel geholpen :)

Ik werk overigens op het sep 07 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik krijg sterk de indruk dat mijn problemen zojuist zijn verholpen door de MacBook Pro EFI Firmware Update 1.5 van vandaag. Mijn boot rom versie is nu MBP31.0070.B07.

Voor deze update had ik in elk geval een probleem als ik het toetsenbord verwijderde/inplugde terwijl hij sliep (naast het zeer regelmatig niet goed wakker worden zonder reden). Dit lijkt nu niet meer zo te zijn. Even afwachten maar.

Als dit zo blijft ben ik erg blij (ik ben niet op Mac overgestapt om een computer te hebben die continue vastloopt...)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169687

Ik heb het zelfde probleem. Ik stuit net op deze thread en heb dezelfde stappen ondernomen om van het probleem af te komen. Daarbij ervaar ik nog meer problemen die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Ik heb ook de blue screen of irritation bij het opstarten. Een dikke 4 minuten lang mag ik genieten van een mooi blauw scherm alvorens 'normaal' gebruik te mogen maken van het fantastische Leopard. Normaal is relatief zo blijkt, aangezien Apple nog geen 'official statement' omtrent een wel besproken probleem.

Er is ook nog een rariteit. Als ik mijn systeem normaal uitschakel, kan ik mijn systeem niet aankrijgen. Ik ben ook hier genoodzaakt de powerknop 10 seconden in te houden. Daarna start de laptop weer 'normaal' met 4 minuten boottime.

Apple, geef ons meer duidelijkheid. Vertel ons in ieder geval dat er een onderzoek is gestart.
Belangrijke nieuwe info in deze thread
.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 169687 op 02-05-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219684

Ik heb de firmware update geinstalleerd en sinds dien geen problemen meer...
Mochten jullie dat nog niet gedaan hebben is dat dus zeker aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Anoniem: 169687 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:17:
Ik heb het zelfde probleem. Ik stuit net op deze thread en heb dezelfde stappen ondernomen om van het probleem af te komen. Daarbij ervaar ik nog meer problemen die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Ik heb ook de blue screen of irritation bij het opstarten. Een dikke 4 minuten lang mag ik genieten van een mooi blauw scherm alvorens 'normaal' gebruik te mogen maken van het fantastische Leopard. Normaal is relatief zo blijkt, aangezien Apple nog geen 'official statement' omtrent een wel besproken probleem.

Er is ook nog een rariteit. Als ik mijn systeem normaal uitschakel, kan ik mijn systeem niet aankrijgen. Ik ben ook hier genoodzaakt de powerknop 10 seconden in te houden. Daarna start de laptop weer 'normaal' met 4 minuten boottime.

Apple, geef ons meer duidelijkheid. Vertel ons in ieder geval dat er een onderzoek is gestart.
Belangrijke nieuwe info in deze thread
.
Vergeef me als ik het over het hoofd zie maar heb je al eens een back-up gemaakt, je Mac geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd? Vraag me af of je het probleem dan nog steeds hebt, voordat je 3rd party software installeert. En inderdaad, is alle software inclusief de meest recente firmware update al geïnstalleerd?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep. Helemaal een schone installatie gedaan. Alles ge-backupped, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Direct na de eerste installatie (zonder 3rd party etc. dus) deden zich de problemen weer voor. Na updates ook. En toch ben ik geneigd om te zeggen dat het niet aan me hardware ligt.

Leopard in combinatie met bepaalde externe apparatuur, lijkt mij de meest waarschijnlijke oorzaak. Enkele forums op internet ondersteunen dit. Lange boot tijden doen zich pas voor na het aansluiten van externe apparaten (beeldscherm en Logitech wireless keyboard).

Geen enkele hibernate doet het vooralsnog in geen enkele mode. Klep dicht == harde reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het niet wakker worden van een mac kan aan vele dingen liggen. Zo kan het het geheugen, harddisk en het logicboard betreffen. Vaak duid het bij vreemde klachten op harddisk of logicboard. Echter aangezien jij ook al aangeeft dat de opstart tijd erg lang is (en dat is vier minuten ja) lijkt het mij logisch dat het aan de harddisk ligt. Zou me dus niets verbazen als het wel wat met de hardware te maken heeft dus ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harddisk nagekeken, maar lijkt goed te zijn. Volgens de Apple software dan.

Zal nog is alle clusters nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Ik had laatst een vreemd probleem nadat m'n MBP 17" 2,4GHz C2D in slaap was gevallen en ik hem met de externe muis (Logitech VX Revolution) wilde wakker maken (geen externe monitor aangesloten). Het zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/l.w.p.canton/personal/IMG_5726.jpg

Het vreemde was dat wanneer ik de muis in de hoek gooide om de screensaver te activeren, die wel goed werd weergegeven. Ook veranderde het patroon op het scherm een beetje waar de muisaawijzer zou moeten bewegen. Na het inhouden van de aan-knop en opnieuw aanzetten werkte alles weer prima.
Heb wel vaker last van een zwart scherm gehad nadat ik de MBP uit de slaapstand had gehaald, maar dit had ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb inmiddels een update voor de firmware via Software Update uitgevoerd, die vorige week beschikbaar was gekomen. Daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gooi het toch op een enorme Apple software fuckup. Iedereen die in eens de raarste problemen hebben met Leopard in combinatie met een Macbook (pro).

Apple zal wel hard aan het werk zijn om de problemen te fixen. Alleen een beetje jammer dat ze niet gewoon officieel toegeven dat ze een fuckup hebben zitten in Leopard.

STEVE, GO FIX!

>>>>>>>> EDIT <<<<<<<<

Ik kreeg nog een briljante ingeving ;) Tiger er opnieuw opzetten! Vooralsnog lijkt alles te werken. Na alle updates zullen we weten of de hardware al dan niet stuk is...

>>>>>>>> EDIT 2 <<<<<<<<
10.4 installatie erop gezet.
Na de eerste updates te hebben geïnstalleerd moest ik rebooten. Hier gaat het al mis. Het systeem kan zichzelf niet eens uitschakelen. In plaats daarvan een grijs scherm met het draaiende "loading" icoontje tot in de eeuwigheid.

Sleep mode doet het wederom niet. Monitor gaat uit en systeem reageert nog wel. Geluidje voor volume hoor ik nog als als ik op de volume knopjes druk. Na de tweede keer lukte dit ook niet meer. Geen reactie meer en harde reset vereist.

Ik vermoed dat er iets mis is gegaan bij het repareren van mijn cracks (ook zoiets) in mijn topcase. Maar hoe ga ik dit aan tonen?...

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 169687 op 03-05-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 169687 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:06:
Ik gooi het toch op een enorme Apple software fuckup. Iedereen die in eens de raarste problemen hebben met Leopard in combinatie met een Macbook (pro).
me too, het is namelijk mogelijk om een screenshot te nemen van zo'n scherm (had het laatst een keer met alleen een paar icoontjes bij een stack), heb er sinds ik 4gb geheugen in m'n mbp heb geen last meer van.
Pagina: 1