[Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 29.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

fout gemaakt.

[ Voor 91% gewijzigd door Bigg Balls op 29-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
multipasser schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:55:
Dat heb ik ook al gevonden. Maar waarom doet hij dat standaard niet meer?
Gewoon rechtsboven in spotlight.
Heb geen zin om telkens de cmd+f te gebruiken, andere/system te kiezen. Beetje omslachtig als je dat 20x op een dag gebruikt.

Snap niet dat ze zo'n functies ineens weglaten.
Dat is weggelaten omdat in Tiger al mijn zoekresultaten vervuild werden door plist bestanden. Ik denk dat daar over geklaagd is en dat Apple het als een optie heeft toegevoegd bij het normale zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Wat ook zo irritant is bij dat zoeken in een Finder schermpje dat hij automatisch zoekt op "This Mac" & "Contents". Terwijl ik altijd wil dat hij zoekt in de huidige folder en de filename. Kan je niet gewoon kiezen dat hij dat standaard pakt?

Wat hij in leopard doet is gewoon spotlight. Maar dat zoeken in een Finder schermpje wil ik juist om de huidige dir + subdirs te doorzoeken.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mee eens, dat vind ik dan weer geen logische zet van Apple. Maar het verwijderen van systeembestanden in Spotlight kan ik alleen maar toejuichen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ik snap dat je niet wilt dat plists er tussen zitten en andere rotzooi. Maar als het in tiger kon, waarom niet gewoon een 'systemfiles' switch of drop/drag directories die je wilt meenemen in spotlight!
Ipv een customized item toe te voegen telkens. Let there be options!

Dat automatisch zoeken in 'this mac' is irri ja.

[ Voor 4% gewijzigd door multipasser op 01-03-2008 00:31 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
multipasser schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:23:
ik snap dat je niet wilt dat plists er tussen zitten en andere rotzooi. Maar als het in tiger kon, waarom niet gewoon een 'systemfiles' switch of drop/drag directories die je wilt meenemen in spotlight!

Woorden als opties en aanpassen zijn volgens mij niet echt bij Apple bekend :X

Wel jammer imo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:23:

Je zou er toch een smart folder van kunnen maken en die toevoegen aan de navigatiekolom zoals iemand hier al aangaf?

Ik heb het in dit topic al eerder aangeven, op een gegeven moment moet je de grens trekken en het aantal opties beperkt houden. Het begint altijd met "voeg voor x dan eventjes een checkbox toe", voor je het weet zitten er 10 miljard checkboxes in Systeemvoorkeuren en verspreid over het hele systeem. Ik denk ook niet dat Apple wil dat de gebruiker teveel rotzooit in de systeembestanden. Bij normaal gebruik heb je daar in principe ook niks te zoeken lijkt mij. Maar goed, dat is mijn mening. Begrijp me niet verkeerd, maar ik kan best begrijpen waarom OS X niet vol met opties zit, dat is precies de reden dat het voor nieuwe gebruikers niet zo moeilijk is om iets te vinden. Systeemvoorkeuren is voor mij enorm overzichtelijk, juist omdat er niet teveel opties in zitten. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 01-03-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
Heren & dames, ik heb inmiddels dit topic zo goed als helemaal doorgelezen, en google geterroriseerd met allerhande begrippen om er achter te komen hoe Leopard nou draait op een 1e generatie MacBook, ik heb een MacBook met een Core Duo 2ghz. processor en 1GB werkgeheugen.

Hoe gaat het opstarten e.d. qua snelheid, ik gebruik m'n MacBook met name voor office, internet, mail, msn en dergelijke basisfuncties. Is het aan te raden voor de upgrade, eerst mijn geheugen uit te breiden naar 2GB? Misschien dat er mensen zijn met eenzelfde of vergelijkbare machine die Leopard al een tijdje draaien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:25
JeroenGans schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:56:
Heren & dames, ik heb inmiddels dit topic zo goed als helemaal doorgelezen, en google geterroriseerd met allerhande begrippen om er achter te komen hoe Leopard nou draait op een 1e generatie MacBook, ik heb een MacBook met een Core Duo 2ghz. processor en 1GB werkgeheugen.

Hoe gaat het opstarten e.d. qua snelheid, ik gebruik m'n MacBook met name voor office, internet, mail, msn en dergelijke basisfuncties. Is het aan te raden voor de upgrade, eerst mijn geheugen uit te breiden naar 2GB? Misschien dat er mensen zijn met eenzelfde of vergelijkbare machine die Leopard al een tijdje draaien?

Alvast bedankt!
Zelfde macbook, al een tijdje Leopard aan het draaien, toch besloten 2x 1gb te plaatsen en merk toch wel degelijk verschil. Dus voor die paar tientjes is de upgrade prima aan te raden en Leopard is toch wat gelikter dan Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
mickael schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:15:
[...]
Zelfde macbook, al een tijdje Leopard aan het draaien, toch besloten 2x 1gb te plaatsen en merk toch wel degelijk verschil. Dus voor die paar tientjes is de upgrade prima aan te raden en Leopard is toch wat gelikter dan Tiger.
Oke, en met 2gb tevreden over de performance? Is het te vergelijken met de snelheid van Tiger? Of is het toch wel een stukje trager? Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
In /System/Library/Speech/Voices/Alex.SpeechVoice/Contents/Resources staat het bestand PCMWave. Deze is maar liefst 669,2 MB.
Wat is DE manier om wat stemmen (en daarbij dit bestand) te verwijderen?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Oke, en met 2gb tevreden over de performance? Is het te vergelijken met de snelheid van Tiger? Of is het toch wel een stukje trager? Bedankt voor de snelle reactie!
Met 2gb draait het systeem prima, en zeker vergelijkbaar met tiger. Ik heb zelf een 1e generatie macbook en vind de prestaties van het systeem prima. Leopard is met sommige dingen (spotlight bijv) duidelijk sneller dan tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
-probleem weggehaald voor nieuw topic-

[ Voor 89% gewijzigd door NiteSpeed op 04-03-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: sorry... apart topicje maken... my bad.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, moet in apart topic

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het is alweer bijna een half jaar na de introductie van Leopard. Aangezien de discussie over de nieuwe features duidelijk gevoerd is en ten dele nog plaatsvindt in topics die specifiek over dat onderdeel gaan, is dit topic overbodig geworden. Om te voorkomen dat dit een vergaarbak wordt van problemen, kleine en grote vragen is de tijd voor een slotje gekomen.

Als een bepaalde feature nog niet besproken wordt in een ander topic, en je wilt er een topic over starten, neem dan even contact op met een moderator (dan kunnen we het even afstemmen, zodat er geen twee mensen tegelijkertijd moeite stoppen in een topicstart over hetzelfde onderwerp).

Voor problemen en vragen geldt, gebruik eerst de GoT search en start daarna evt. een topic om de hulp van je mede-tweakers te vragen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.