XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Enkel werkt het internet op school nog niet goed, maar daarvoor gebruik ik Tiger's Internet Connect. Verder nergens problemen mee.dadj schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:49:
mmm, pas bij deel 2 en nauwelijks reacties de laatste weken.. kan ik hier uit opmaken dat de leopard problemen overtrokken zijn en niet zo massaal aanvankelijk leek?
Hoeveel van jullie zijn van de hier gepostte problemen onder leopard af inmiddels (zonder terug naar tiger te gaan?)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ach, dat is toch altijd zo. Nieuwe producten hebben altijd wat aanloopprobleempjes en na verloop van tijd zakt dat weer weg.dadj schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:49:
mmm, pas bij deel 2 en nauwelijks reacties de laatste weken.. kan ik hier uit opmaken dat de leopard problemen overtrokken zijn en niet zo massaal aanvankelijk leek?
Hoeveel van jullie zijn van de hier gepostte problemen onder leopard af inmiddels (zonder terug naar tiger te gaan?)
Ik zelf ben nog steeds redelijk tevreden met leopard en de .1 update heeft een hoop kleine ergernissen verholpen. Toch zijn er nog wel een paar over...
- 'shared' in de finder sidebar is enigszins onvoorspelbaar qua gedrag, hoewel m'n macs er altijd goed in verschijnen
- compatibiliteit met airdisk op en airport extreme (met gebruikersaccounts voor de disk) is om te huilen (heeft ook een airport upgrade nodig)
- nog wat kleine ergernissen, zoals gisteravond toen ik een 8mb mp3 bestand wilde kopiëren naar een netwerk share (op een mini met tiger) en ik een disk vol melding kreeg. Op de betreffende disk is nog 57gb vrij... Het mp3tje zippen en het zip bestand kopiëren ging weer wel goed...
Probleem is echter dat de NAS automatisch in standby gaat. Als dit gebeurt terwijl de Macbook ook in standby staat (en er connecties zijn naar de NAS), dan is de kans groot dat Leopard zich compleet ophangt.
Van het weekend is me dat 2 keer overkomen en wel zodanig dat Afsluiten, Herstarten en Uitloggen niet meer werken. Zelf het keyboard en de powerknop waren in 1 geval compleet dood.
(4 seconden de powerknop ingedrukt houden was de enige oplossing).
En verder heb ik nog het probleem dat een map met videobestanden (17 GB) die vanaf m'n iMac (Tiger) gekopieerd is, totaal niet te zien is op de MacBook.
[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 07-01-2008 13:31 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live
Verwijderd
Heb hier 2 mac's staan: een powermac G5 en een Imac van de laatste generatie. Die laatste loopt als een trein onder leopard. Op wat kleine zaken na kun je stellen dat 10.5 daar een echt stevige verbetering is tov 10.4 Bij de G5 (2x 1,8 Ghz en 3 GB ram) is het verhaal heel anders. Daar vind ik Leopard stroef op draaien en lopen er regelmatig programma's vast. Daarnaast heb ik op die machine al 3x het systeem opnieuw moeten installeren, omdat er steeds vaker idiote dingen gebeurde. Ik weet niet of dat alleen mijn ervaring is, maar ik heb de indruk dat bij de ontwikkeling van Leopard er vooral gekeken is of het goed wil lopen op de intel machines. Dus mijn eigen conclusie is: Heb je een intel machine dan gelijk overgaan op 10.5. Zo niet, kun je misschien nog beter even wachten tot de volgende update.dadj schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:49:
Ik vind de feature vandaag erg fijn. Helaas staat het ook vol met dingen die ik er liever niet in wil hebben. Een paar voorbeelden zijn wow files en dergelijke. Hoe kan ik instellen dat die er niet in komen?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Besloot vandaag mijn MacBook maar weer eens mee te nemen naar de universiteit, maar dat was geen goed idee. Ze maken daar gebruik van de 802.1X beveiliging die het onder Tiger perfect deed, maar bij Leopard was het een drama.
Direct na het openklappen begon de fan als een idioot te loeien. Eventjes in Activiteitenweergave gekeken wat er aan de hand was en Directoryservice vrat bijna 200% aan CPU-kracht. Daar kwam het geloei dus vandaan... Paar keer opnieuw opgestart, maar dat mocht niet baten. Hij bleef als een idioot loeien....
Nu ik weer thuis ben even gekeken wat directoryservice doet, maar daar valt ook 802.1X onder..
Voorlopig dus maar even niet meer op de uni gaan internetten...
Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is bijzonder irritant...
Verwijderd
Hoe is jullie snelheidswinst? En is deze winst alleen al de moeite waard om over te schakelen naar Leopard volgens jullie?
Ik ben benieuwd!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 20:06 ]
Volgens mij hetzelfde als de mensen met een 64bit processor. 3 vrienden van me hebben allemaal core 2 duo macbook's (waarvan 1tje pas een maand oud is) en die van mij is een core duo. Als we ze naast elkaar hebben staan, starten ze ongeveer even snel op en programma's laden ook ongeveer even snel.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:05:
Ik had een vraagje voor diegenen die nog een 32 bits Intel processor hebben:
Hoe is jullie snelheidswinst? En is deze winst alleen al de moeite waard om over te schakelen naar Leopard volgens jullie?
Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Time Machine is über tho (H) Had alleen wat beter geïntegreerd kunnen zijn met Finder, nu moet je het als complete losse app opstarten en dat is wat minder.
Bedoel je die melding als een programma crasht? Die kan je met TinkerTool uit zetten, gelukkig!Mei schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:19:
Draai Leopard nu zo'n twee weekjes en het bevalt primaEnige (zeer) irritante dingen zijn de Microsoft-achtige meldingen die je krijgt als je een app Force Quit (Nee, nee, en nog eens nee. Ik wil het _niet_ melden!)
Verwijderd
Wow mooie app, thnx! Xie ook nog wat andere zeer handige functiesGekkePrutser schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:17:
[...]
Bedoel je die melding als een programma crasht? Die kan je met TinkerTool uit zetten, gelukkig!

Bij Tiger had ik ook wel eens last van deze melding, alleen was het toen maar een halve minuut en reconnecte het na die tijd weer automatisch met het netwerk. Leopard verdubbelt de tijd en heeft nog nooit van automatisch reconnecten gehoord. Heel erg vervelend als je 's avonds je Mac aan laat staan om iets te downloaden.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik vind het in iedergeval erg jammer dat ze van die rounded corners zijn afgestapt, vond het altijd wel vet staan. Ook vond ik die witte balk gewoon goed staan, maar ik ga daar geen achtergrond rotzooi voor draaien.
Verwijderd
Volgens mij had ik net de zelfde. Het middelste witte verdwijnt dan, en je hebt alleen nog maar de randjes, die een beetje korrelig zijn. Dat had ik iig, en na even opnieuw opstarten was dat gelukkig gefixedMei schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:32:
Kwam gisteren achter nog een bugje. Mijn dock doet wazig nadat de Mac uit sleep gekomen is. Dock achtergrond, de achtergrond van programmanamen en de reflecties van de pictogrammen doen het niet goed.
Mijn ervaring is dat het op mijn G5 (single 1.8, 2GB) sneller is dan Tiger. En juist op de MacBook (CD 1.83, 2GB) trager. Maar dan nog vind ik Leopard de moeite waard om over te gaan. Met name vanwege quicklook, de verbeterde Finder en de unarchiver.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:46:[...] Ik weet niet of dat alleen mijn ervaring is, maar ik heb de indruk dat bij de ontwikkeling van Leopard er vooral gekeken is of het goed wil lopen op de intel machines. Dus mijn eigen conclusie is: Heb je een intel machine dan gelijk overgaan op 10.5. Zo niet, kun je misschien nog beter even wachten tot de volgende update.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Die heb ok nog nooit gehad... Wat is de achtergrond van die melding?Deacon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:31:
[afbeelding]
Bij Tiger had ik ook wel eens last van deze melding, alleen was het toen maar een halve minuut en reconnecte het na die tijd weer automatisch met het netwerk. Leopard verdubbelt de tijd en heeft nog nooit van automatisch reconnecten gehoord. Heel erg vervelend als je 's avonds je Mac aan laat staan om iets te downloaden.
Klopt, maar ik gebruik juist altijd sleep om niet telkens te hoeven booten.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:58:
[...]
Volgens mij had ik net de zelfde. Het middelste witte verdwijnt dan, en je hebt alleen nog maar de randjes, die een beetje korrelig zijn. Dat had ik iig, en na even opnieuw opstarten was dat gelukkig gefixed.
Aangezien de log files die ik doorzoek soms 200mb zijn, en ik maar x mb zie, is dat niet handig.
Je kan dan wel show next x mb doen, maar het moet toch weer mogelijk zijn zoals in 10.4 het hele document te tonen?
Of is er een ander handig programma die pure txt in laadt waar je on the fly kan zoeken? Moet wel zo licht zijn als console, dus niet aankomen met Word
Verwijderd
Verder erg tevreden over spaces - vooral een uitkomst gezien mijn 13.3 schermpje. En dat verbeterde iChat is gewoon erg jammer. Mooi programma hoor, maar ken nauwelijks mensen met wie ik het kan gebruiken (geen msn mogelijkheid)..
Verwijderd
Aan de lopende band (niet overdrijven, zo'n een keer per dag) een melding dat ik mijn mac moet uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden. Wist niet waar het aan lag maar beetje googlen leerde dat Azereus de boosdoener is...

Verwijderd
Ik gebruik ook Leopard (met alle updates) en Azureus, maar bij mij loopt deze nooit vast. Of is Azereus iets anders..?Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:04:
Leopard + Azereus = troubles![]()
![]()
Aan de lopende band (niet overdrijven, zo'n een keer per dag) een melding dat ik mijn mac moet uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden. Wist niet waar het aan lag maar beetje googlen leerde dat Azereus de boosdoener is...Hopelijk hebben ze daar snel een oplossing voor bij de ontwikkelaars van azereus, tot die tijd maar niet activeren als ik met belangrijk werk bezig ben want opslaan zit er niet meer in als je die melding krijgt
Verwijderd
nej das een typo... of beter, heb geeneens een idee hoe je het schrijft maar we bedoelen allebei hetzelfdeVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:47:
[...]
Ik gebruik ook Leopard (met alle updates) en Azureus, maar bij mij loopt deze nooit vast. Of is Azereus iets anders..?
(iets anders)
wat mij wel opvalt is dat als ik onder leopard een filmpje (een .mov) wilt kijken in quiktime dat het zolang duurt voordat quiktime echt helemaal opgestart is
Die bug ben ik al vanaf het begin dat ik Leopard gebruik achter...Mei schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:32:
Kwam gisteren achter nog een bugje. Mijn dock doet wazig nadat de Mac uit sleep gekomen is. Dock achtergrond, de achtergrond van programmanamen en de reflecties van de pictogrammen doen het niet goed.
Die hele nieuwe Dock is imo zwaar bugged. Dit is een screenshot die ik een tijdje terug gepost heb in eerst deel van dit topic. http://img231.imageshack.us/my.php?image=raardockmf4.png
Zowel de 3D versie als de 2D versie gaan na verloop van tijd kloten (na regelmatig sleep te gebruiken / na het sluiten van een fullscreen app)
Killall Dock in Terminal werkt dan niet. Je moet beslist opnieuw opstarten.
Wat er gebeurt is dat de textures helemaal verkloot raken en ook de donkere rand rond de Dock titels raakt corrupt. Met als gevolg: het ziet er niet uit...
Helemaal in het begin van het eerste topic ergens heb ik er een screen van gepost toen. Weet niet of die er nog in staat...
Hopen dat het in 10.5.2 opgelost is.
[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 11-01-2008 14:34 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Hm heb precies hetzelfde, ook als de Mac uit sleep komt. Ik dacht dat het kwam omdat ik in dock.app de indicators veranderd had maar het komt dus vaker voor. Erg jammer, hopen inderdaad dat ze dit fixen want rebooten haalt het hele nut van sleep wegSaeverix schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:32:
[...]
Die bug ben ik al vanaf het begin dat ik Leopard gebruik achter...
Die hele nieuwe Dock is imo zwaar bugged. Dit is een screenshot die ik een tijdje terug gepost heb in eerst deel van dit topic. http://img231.imageshack.us/my.php?image=raardockmf4.png
Zowel de 3D versie als de 2D versie gaan na verloop van tijd kloten (na regelmatig sleep te gebruiken / na het sluiten van een fullscreen app)
Wat er gebeurt is dat de textures helemaal verkloot raken en ook de donkere rand rond de Dock titels raakt corrupt. Met als gevolg: het ziet er niet uit...
Helemaal in het begin van het eerste topic ergens heb ik er een screen van gepost toen. Weet niet of die er nog in staat...
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Nu heb ik alleen een probleem, dat iedereen schijnt te hebben als ik rond-google.
Filesharing tussen Leopard en Vista (laptop) krijg ik maar niet aan de gang. Ze hangen beide draadloos in hetzelfde netwerk.
Iemand een idee wat ik moet doen om het wél werkende te krijgen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Oef, ben ik toch niet de enige die het ook voorheeft. Killall Dock werkt idd niet. Had het enkel voor als mac uit sleep terugkwam.Saeverix schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:32:
[...]
Die bug ben ik al vanaf het begin dat ik Leopard gebruik achter...
Nu heb ik de dock aangepast (heb wat files aangepast, en nu is het een zwarte) en voor de 2 keer ik mac uit sleep heb gehaald is ie nog niet vernaderd
Duurt bij mij soms ook dagen... Tientallen keren uit sleep halen. En dan ineens is het weer zover.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:47:
[...]
Oef, ben ik toch niet de enige die het ook voorheeft. Killall Dock werkt idd niet. Had het enkel voor als mac uit sleep terugkwam.
Nu heb ik de dock aangepast (heb wat files aangepast, en nu is het een zwarte) en voor de 2 keer ik mac uit sleep heb gehaald is ie nog niet vernaderdIk hoop dat het zo blijft
Het gebeurt willekeurig
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Hoewel opnieuw opstarten op een iMac niet zo lang duurt als met mijn oude windows bak, blijft het wel vervelend en is het niet de bedoeling. Wachten op een update denk ik maar
edit: de preferences folder verwijderen uit mijn library helpt niet, helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door da_rippah op 11-01-2008 19:07 ]
Opera schijnt gebundeld te zijn met Adobe Bridge. Als het goed is staat daar dus ergens de Opera.app.da_rippah schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:06:
Sinds een tijdje merk ik dat de browser Opera op mijn systeem geinstalleerd is. Echter kan ik me niet herinneren dat ik dit ooit gedaan heb. Misschien zat het gebundeld met andere software die ik geinstalleerd heb. Ik wilde het graag de-installeren, aangezien het ineens de standaard app. geworden is voor torrent bestanden, niet erg handig. Raar genoeg staat Opera nergens in mijn Applications folder. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan verwijderen?
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
[ Voor 86% gewijzigd door kaassouffle op 11-01-2008 19:10 ]
Ik ga voor de zekerheid toch alles even backuppen, maar ik wilde dit toch graag weten. Anders stel ik het even uit totdat mijn desktop het weer doet, want anders heb ik dadelijk een probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door stin op 11-01-2008 19:20 ]
Was een goeie geweest, maar helaas. Nergens te bekennen. Ook met spotlight vind ik alleen de preferences folder. Ergens moet die app toch staan, zou je zeggen?lowfi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:09:
Mee gekomen met cs3 waarschijnlijk. Kijk eens in de bridge folder van adobe.
Staat in de applicatie zelf, rechterklik of ctrl-klik op de bridge applicatie en dan 'Toon pakketinhoud' of 'Show Pakage Contents'.da_rippah schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:04:
[...]
Was een goeie geweest, maar helaas. Nergens te bekennen. Ook met spotlight vind ik alleen de preferences folder. Ergens moet die app toch staan, zou je zeggen?
Nu kan ik wel in Leopard bestanden van Vista kopieren, maar als ik in Vista bestanden van Leopard wil kopieren, dan zegt ie dat ik niet gemachtigd ben.
Iemand een idee what to do?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
1 probleem: Apple vraagt de hele tijd mijn wachtwoord om die zaken te kunnen uitvoeren. Ik kan geen wachtwoord invoeren. Knippen en plakken werkt ook niet. Ik kan dus geen update uitvoeren, niet Leopard opnieuw installeren, helemaal niets meer.
Hoe kan ik dit wachtwoord uitzetten, want op deze manier kan ik het niet redden. Ik heb nog een aantal mensen gebeld met de vraag of ze een USB toetsenbord hebben, maar niemand heeft er één.
Enorm vervelend, dus enige oplossing om het vandaag nog aan de praat te krijgen is om het wachtwoord uit te kunnen schakelen maar dat zal vast en zeker wel niet werken zonder toetsenbord.
Hoop dat iemand nog een tip heeft om dat wachtwoord in te kunnen voeren of omzeilen, zonder het gebruik van een toetsenbord.
[ Voor 10% gewijzigd door stin op 13-01-2008 15:54 ]
En van deze is de lite versie precies wat je nodig hebt: http://www.corallosoftware.com/
[ Voor 30% gewijzigd door breinonline op 13-01-2008 16:01 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
ik volg deze discussie al een tijdje en probeer er maar achter te komen waardoor het toch steeds zo moeizaam is om mijn nieuwe imac, 2.4 ghz en 4 gig geheugen uit te zetten of op te starten.
ik ben de afgelopen mnd 4 schone leopard installaties verder, en het lukt me maar niet om probleemloos mijn apple een paar dagen aan te laten. Als ik een tijdje meerdere programmas draai, en opnieuw wil opstarten (omdat mijn dvd niet gezien word als ik die er in doe) dan zie ik alle iconen verdwijnen en gebeurt er verder niets.
Heb uren zitten zoeken op internet wat het probleem zou kunnen zijn maar niks..
Verder snap ik niet als ik een schone installatie doe ik niet mijn 320 gig harde schijf zie maar 297 gig, waar is die andere 23 gig gebleven..
pfff
Kijk eens in "Activity Monitor.app" of er geen vreemde processen vastlopen...Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:57:
en het lukt me maar niet om probleemloos mijn apple een paar dagen aan te laten. Als ik een tijdje meerdere programmas draai, en opnieuw wil opstarten (omdat mijn dvd niet gezien word als ik die er in doe) dan zie ik alle iconen verdwijnen en gebeurt er verder niets.
In bash (Terminal.app) kan je het commando "top" gebruiken, om te zien welke processen mogelijk fout aan 't gaan zijn.
"killall Finder" helpt afaik voor alle Dock en Finder-problemen, hiermee herstart je beide. (evt. "sudo killall Finder", ik weet niet of dat nodig is)
Da's altijd zo hoor... geheugenfabrikanten rekenen 1000 bytes = 1 Kb, terwijl eigenlijk 2^10 bytes = 1024 byte = 1 Kb... komt neer op een verlies van 'n paar procenten geheugenruimte, zowel bij mp3-spelers, harde schijven, usb-sticks, ...Heb uren zitten zoeken op internet wat het probleem zou kunnen zijn maar niks..
Verder snap ik niet als ik een schone installatie doe ik niet mijn 320 gig harde schijf zie maar 297 gig, waar is die andere 23 gig gebleven..
Ik heb hier ook zo'n 2.4Ghz iMac, met 320 Gb HD, effectief geformateerd is dat hier ook 298,1 Gb (volgens "Disk Utility.app")
edit: s/mb/Gb/, en die 23 Gb is normaal ja
Verwijderd
zit nu midden in een schone installatie (zoals ik al op 1 januari had gedaan) en het weer een paar dagen aankijken.
Verder niks installeren behalve firefox en mijn logitech muis drivers.
ALs ik weer opstart problemen krijg zal ik die testjes eens uitvoeren anders mag dag ding zo terug naar de apple store..
Zelfs mijn windows bakken draaiden beter dan dat leopard.
Verder vraag ik me af of het afsluiten en opstarten iets te doen kan hebben met het feit dat ik mijn n95 altijd als modem gebruik via usb?
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 16:18 ]
Dit is niet waar.. 320 GB is gelijk aan 320 miljard bytes. Je computer rekent voor een GB echter 1024*1024*1024 = 1073741824 bytes. Als je dan 320.000.000.000 deelt door 1.073.741.824 zul je zien dat je uitkomt op: 298 GB.Rivanov schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:07:
Een 320GB hardeschijf heeft nóóit 320Gb vrije ruimte. Hij neemt altijd ruimte in beslag voor zichzelf. Dit is algemeen bekend. Komt omdat 1GB ook niet precies 1000mb is.
Tadaa, de bedrijven maken gewoon slim gebruik van het verschil van het woord giga (1000) voor een computer en de feitelijke betekenis.
Edit: te laat dus, staat hierboven ook al, maar hier dus nogmaals uitgelegd..
[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 14-01-2008 16:15 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Geldt niet bij geheugen (flash, RAM...), wel bij harde schijven.xaveriussmet schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:12:
[komt neer op een verlies van 'n paar procenten geheugenruimte, zowel bij mp3-spelers, harde schijven, usb-sticks, ...
Gebeurt ook bij geheugenkaartjes en usb sticks hoor

Dit is ook niet waar..RobbieB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Dit is niet waar.. 320 GB is gelijk aan 320 miljard bytes. Je computer rekent voor een GB echter 1024*1024*1024 = 1073741824 bytes. Als je dan 320.000.000.000 deelt door 1.073.741.824 zul je zien dat je uitkomt op: 298 GB.
Tadaa, de bedrijven maken gewoon slim gebruik van het verschil van het woord giga (1000) voor een computer en de feitelijke betekenis.
Edit: te laat dus, staat hierboven ook al, maar hier dus nogmaals uitgelegd..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvouden_van_bytes
Als je met de Logitech drivers de LCC van Logitech bedoelt:Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:12:
hmm..ok zo iets had ik ook ergens gelezen...dus 23 gig is heel normaal dan?
zit nu midden in een schone installatie (zoals ik al op 1 januari had gedaan) en het weer een paar dagen aankijken.
Verder niks installeren behalve firefox en mijn logitech muis drivers.
ALs ik weer opstart problemen krijg zal ik die testjes eens uitvoeren anders mag dag ding zo terug naar de apple store..
Zelfs mijn windows bakken draaiden beter dan dat leopard.
Verder vraag ik me af of het afsluiten en opstarten iets te doen kan hebben met het feit dat ik mijn n95 altijd als modem gebruik via usb?
Zelf deed mijn mac ook vreemd veel crashen, traag en vreemd gedrag. Ergens heb ik toen gelezen dat de LCC een Application Enhance nog wattus installeerde en dat Leopard daar erg moeilijk over deed. Toen ik deze volledig heb verwijderd(lees een volledig schone installatie met een schoon profiel) waren alle problemen die ik had weg.
Wie weet werkt dit bij jouw ook.
Verwijderd
Je bedoeld ö ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:46:
Weet iemand trouwens hoe ik het voor elkaar krijg de zweedse O te typen ? Ik bedoel dus niet ø maar de o met de puntjes erboven. De zweedse a, å lukt ook. Maar de a met de puntes erboven wil ook niet lukken. Iemand ?
alt+u en dan o
Alt+i voor ô dakje
alt+e voor é
alt+' voor æ
alt+` voor è
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zweedse O
[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2008 21:23 ]
Bestaan die? In het character pallet zitten ze in ieder geval niet.begintmeta schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
offtopic:Hoe maak je eigenlijk tekens met twee "bijzonderingen" (zoals een o met umlaut en ogonek bijvoorbeeld)
Zweedse OJe bedoelt eerder Zweedse eu, al is het lastig Zweedse klanken te vernederlandsen.
Verwijderd
Ja, maar als ik eu type weet niemand dat ik de ö bedoelbegintmeta schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
offtopic:Hoe maak je eigenlijk tekens met twee "bijzonderingen" (zoals een o met umlaut en ogonek bijvoorbeeld)
Zweedse OJe bedoelt eerder Zweedse eu, al is het lastig Zweedse klanken te vernederlandsen.
Zodra ik begin te typen, dan gaat de hele tijd het externe beeldscherm op zwart. Niet uit, want alles blijft aan maar hij knippert gewoon. Ik draai op het externe beeldscherm wel Parallels i.c.m. XP maar het werktte allemaal goed onder Tiger. Ook als ik parallels niet heb opgestart en typ in Safari een adres in dan knippert het tweede beeldscherm. Na een sec. krijg ik weer beeld.
Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat dit door Leopard komt of is het misschien beter dat ik terugga naar de Apple store.
edit: het gebeurt dus alleen als ik typ (niet de hele tijd, maar af en toe). Als ik de macbook niet aanraakt, gebeurt er ook niets. Zou er misschien anders een los contact ergens kunnen zitten? De laptop staat sinds de aankoop van die kabel op mijn bureau en heeft dus niet in een tas o.i.d. gezeten.
edit2: het gebeurt ook als ik hem niet aanraak.
edit3: opgelost: My bad. Het bleek dus dat bij bepaalde trillingen de monitor uitviel. Bleek dus dat de kabel aan de achterkant van het beeldscherm niet meer goed erin zat en dus daarom het zwarte beeld veroorzaakte. Gelukkig, want ik werd echt helemaal gek van het knipperen.
[ Voor 38% gewijzigd door stin op 16-01-2008 23:26 ]
http://developer.apple.com/internet/opensource/php.html
Voor iemand die in php programmeert zou het misschien simpel moeten zijn om in de shell te werken.
Toch vind ik prutsen in shell aan systeemgevoelige bestanden de grote angsten met osx, of ander modern OS te doen. In dergelijke OS-en ben ik mijn weg volledig kwijt, omdat er niet "een map" is waar (bijna) alle systeem bestanden in zitten. Misschien is er wel een hoofdmap, maar die zie je dan niet. In tegenstelling tot Windows, daar kan ik van bijna ieder bestand wel zeggen/achterhalen wat het is wat het doet, waar het moet staan/ of handmatig registreren in het systeem. Dat verwart me nog steeds. Daarom da'k liever niet ga knoeien met dingen waar ik niks vanaf ken, zeker niet, als de computer niet van mij is! (if it ain't broken don't fix!)
[Met de (recovery)shell van NT kun je niet veel.
De standaard shell van NT gebruik ik nauwelijks (ipconfig /all, dat is het), voor de meest courante dingen vind je wel een tooltje.]
DOS heb ik volledig doorgrond, maar dos is dood (helaas/gelukkig), en ik heb geen nieuwe shell geleerd, omdat ik nog niet echt te mogelijkheid heb gehad. Tuurlijk kan ik linux gratis instaleren, en daar heb ik een leuke shell, maar misschien eerst beter in een boek. Want als je mij op een terminal loslaat dan maak ik de dingen heel snel kapot (Ervaring).
Om terug te komen op de installatie van PHP, waarom maken ze niet gewoon een installer zoals bij Windows?
Vraag me af hoe het a gaat met MySQL.
*BTW ik heb wel al bereikt om write acces te tot NTFS te activeren in OSX 10.5 YEAH
*Zijn er nog mensen met Windows vista 64 bit op de imac 24"? Ik vind het vreemd dat Windows er zolang over doet om in en terug uit stand-by te komen, en ik heb geen idee hoe ik die knop in het start menu kan veranderen. T'intressert me ook niet echt, Ik ga/wil nooit vista gebruiken. (Alweer een vista issue/feature)
-grote nadelen van OSX tov XP
Er is standaard geen uninstaller in OSX aanwezig, en hier geld, beter slecht dan niet! (tip: appzapper)
Je kunt in OSX niet SNEL een slideshow tonen van bestanden op een cd. Neej je moet ze eerst importeren in iPhoto, een daarna kan je pas een slideshow starten (met frontrow). (En daarna kun je alle links (en mogelijk kopies) van de foto's verwijderen. Beter was als je met voorvertoning in OSX ook meteen een slideshow kon starten.
OSX ontbreekt een RSGE (Realy Simple Graphic Editor) om een snel schetsje te maken zoals in paint. Paint is een van de beperkte programma's in Windows, die toch enorm veel gebruikt worden.
Textedit in OSX positioneert zicht slecht. De tegenhanger in XP is eigenlijk wordpad. Hieruit kunnen we meteen een vergelijking maken: Wordpad is net als Textedit eigenlijk te uitgebreid. Maar niet uitgebreid genoeg om functioneel te zijn. Beter was een tegenhanger van notepad. Deze is veel vaker gebruikt dan Wordpad, wat bewijst dat er nood is aan een RSTE "realy simple text editor". Een dergelijke webeditor hoeft uiteraard niet echt beperkt te zijn, om een voorbeeld te geven, notepad2 is niet echt beperkt. (als je in OSX een html pagina opent in textedit, dan zie je een echte HTML pagina, terwijl e code wilt bewerken, als je het bestand er zo heen sleep, dan krijg je een figuurtje in je document, dat was niet de bedoeling he. (gelukkig kun je nog voorkeuren instellen)
De firewall van OSX 10.5 trekt op niks.Ma het is nu geweten, en hopelijk gaan ze dat terug naar het oude brengen.
De manier van browsen in OSX is eerder apart, je kunt het met geen enkel ander OS echt vergelijken. Ik vind het persoonlijk wat moeilijker om door je computer te blaren op OSX, maar tegelijk zijn er van die functies zoals exposé, die het dan toch weer goed maken. Het kopiëren van bestanden in Windows is eigelijk ook raar te noemen vanuit een OSX gebruiker. "Een bestand knippen, en plakken? Dat gaat alleen maar met tekst en inhoud?"
Een mappenboom, ja die heb je ook in OSX, maar in XP krijg je een Dualpane achtige view. In OSX krijg je een multipane view als je wilt. OSX vind ik minder makkelijk doorbladerbaar. Maar ik ben blij ze aan de navigatie vasthouden. Want Windows is ook niet de gezelligste manier om te navigeren. Ik heb hier persoonlijk trouwens al veel zoekwerk op gedaan, maar er maar bitter weinig ideeën op het vlak van bestanden virtueel opbergen, en dan terugvinden natuurlijk.Het systeem van mappen is misschien onzin, als iemand met een beter idee afkomt, maar tot nog toe, ben ik nog niks beter tegengekomen.
Mooie verassingen in OSX:
Als je een "alias" plaatst van een map op je externe drive, waar al je films inzitten in de map movies, dan komen deze automatisch in Frontrow!
Verder werkte OSX zoals het moet, zoals verwacht, geen verassingen is beter dan slechte verassingen. Ohja, het netwerk gedeelte is veel beter geworden, makkelijker om bestanden te delen, zonder dat alles naar de map public moet, in vergelijking met 10.3. Windows kan daar nog wat van leren, els je door het netwerk browsed, dan zit er een serieuze lag/bijna freeze op je computer...
Ik schrijf dit omdat ik zin had om te schrijven.
Want?g4wx3 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:
Er is standaard geen uninstaller in OSX aanwezig, en hier geld, beter slecht dan niet! (tip: appzapper)
Op Windows machine geld dat de meeste programma's instellingen in het register achter laten en dus geldt hoe meer je installeert, hoe groter het register wordt. Dat heeft invloed op de snelheid van het systeem. OS X kent echter geen register en het opslaan van programma instellingen heeft dus geen invloed op het systeem. Het kan je wat ruimte kosten op de schijf, maar het gemiddelde programma heeft een aantal .plist's van een paar KB groot...
Een uninstaller is appzapper dan ook eigenlijk niet, meer een tooltje dat voor jou zoekt naar bestanden die je dan kan verwijderen.
Overigens heeft het de OS X filosofie ook voordelen: als je een programam verwijderd en toch weer installeert, dan heb je meteen je oude instellingen weer te pakken. En ook een backup van instellingen maken die je op een ander systeem kan zetten of in een nieuwe installatie, gaat heel gemakkelijk (heb ik hier met een aantal programma's gedaan).
[ Voor 17% gewijzigd door breinonline op 17-01-2008 06:40 ]
Over waar welke bestanden (moeten) staan en wat in bash kan worden gedaan is best wat documentatie beschikbaar, ik denk dat je angst in de loop van de tijd zal afnemen; exposure is daarbij het trefwoord geef je zelf eigenlijk ook al aan). Ook zijn voor veel populaire paketten installatiemethoden beschikbaar (mensen die installer-packages maken, fink, macports...)g4wx3 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:
De installatie van php op OSX gaat blijkbaar via de shell.
http://developer.apple.com/internet/opensource/php.html
Voor iemand die in php programmeert zou het misschien simpel moeten zijn om in de shell te werken.
Toch vind ik prutsen in shell aan systeemgevoelige bestanden de grote angsten met osx, of ander modern OS te doen. In dergelijke OS-en ben ik mijn weg volledig kwijt, omdat er niet "een map" is waar (bijna) alle systeem bestanden in zitten. Misschien is er wel een hoofdmap, maar die zie je dan niet. In tegenstelling tot Windows, daar kan ik van bijna ieder bestand wel zeggen/achterhalen wat het is wat het doet, waar het moet staan/ of handmatig registreren in het systeem. Dat verwart me nog steeds. Daarom da'k liever niet ga knoeien met dingen waar ik niks vanaf ken, zeker niet, als de computer niet van mij is! (if it ain't broken don't fix!)
niet echt een probleem, in de pkg in Receipts (als het programma via installer wordt geinstalleerd) staan bestandslijsten, anders hoef je alleen even in ~/Library/Application Support en ~/Library/Preferences te kijken, en daar zijn eventueel hulpmiddelen voor, maar het zou inderdaad wel netter/beter kunnen, zeker omdat neit elk programma zich netjes aan de rihtlijnen houdt (bij windows erger ik me trouwens ook aan de uninstallers die niet alles uninstallen (dat betreft in mijn beleving al snel 70% van de uninstallers))...
Ik heb goede ervaringen met Preview, selecteer de bestanden die in de slideshow moeten open ze in Preview en start de slideshow. Ook in QuickLook kun je de plaatjes fullscreen bekijken en zelf doorbladeren.Je kunt in OSX niet SNEL een slideshow tonen van bestanden op een cd. Neej je moet ze eerst importeren in iPhoto, een daarna kan je pas een slideshow starten (met frontrow). (En daarna kun je alle links (en mogelijk kopies) van de foto's verwijderen. Beter was als je met voorvertoning in OSX ook meteen een slideshow kon starten.
klopt, ik download daarvoor meestal SeashoreOSX ontbreekt een RSGE (Realy Simple Graphic Editor) om een snel schetsje te maken zoals in paint. Paint is een van de beperkte programma's in Windows, die toch enorm veel gebruikt worden.
IMHO is het ruim voldoende om brieven in te typen of simpele tekstbestanden te maken/te bewerken.Textedit in OSX positioneert zicht slecht. De tegenhanger in XP is eigenlijk wordpad. Hieruit kunnen we meteen een vergelijking maken: Wordpad is net als Textedit eigenlijk te uitgebreid. Maar niet uitgebreid genoeg om functioneel te zijn.
Dat is inderdaad vaag&niet goed, een knopje unparse ofzo dat juist werkt lijkt me wel aangebracht), als workaround kun je de boel in safari openen, view source doen en dan alles selecteren en bijvoorbeeld pasten of via Services>TextEdit>New Window Containing Selection selecteren. Gelukkig zijn er gratis tools...Beter was een tegenhanger van notepad. Deze is veel vaker gebruikt dan Wordpad, wat bewijst dat er nood is aan een RSTE "realy simple text editor". Een dergelijke webeditor hoeft uiteraard niet echt beperkt te zijn, om een voorbeeld te geven, notepad2 is niet echt beperkt. (als je in OSX een html pagina opent in textedit, dan zie je een echte HTML pagina, terwijl e code wilt bewerken, als je het bestand er zo heen sleep, dan krijg je een figuurtje in je document, dat was niet de bedoeling he. (gelukkig kun je nog voorkeuren instellen)
De rest is gewenning denk ik, neemt niet weg dat het beter zou kunnen......
Prutser... Je hebt het OS nog niet goed door merk ik wel aan je verhaal.g4wx3 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:
Je kunt in OSX niet SNEL een slideshow tonen van bestanden op een cd. Neej je moet ze eerst importeren in iPhoto, een daarna kan je pas een slideshow starten (met frontrow). (En daarna kun je alle links (en mogelijk kopies) van de foto's verwijderen. Beter was als je met voorvertoning in OSX ook meteen een slideshow kon starten.
De feature die jij nodig hebt is quicklook. Oh, en preview kan het trouwens ook
Sterkte met het gebruik van Mac OS Leopard.
Een beetje respect voor de medegebruiker mag ook wel

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 18-01-2008 09:33 ]
Als ik een screen wil capturen dan gebruik ik normaal altijd CMD+SHIFT+3 zodat ie er meteen een bestand van maakt. Maar dit doet hij niet meer! Ik kan alleen een foto in het klembord zetten dmv CMD+SHIFT+4 en 'm daarna pasten in Photoshop.
Is er een mogelijkheid dat ik de CMD+SHIFT+3 functie ergens disabled heb? Naar mijn weten niet hoor, maar je weet nooit!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zit nu op stage op m'n vista laptop!

Verwijderd
als nieuweling op OS X sinds 1 week vond ik het schitterend dat ik vanaf de shell een Apache, PHP, MySQL test omgeving kon bouwen met dezelfde ./configure opties vanuit dezelfde sources (gewoon bij apache.org, php.net en mysql.com opgehaald) als ik dat eerder op een Linux server had gedaan.g4wx3 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:
Gevolg is dat ik op mijn nieuwe MacBook php/mysql applicates kan bouwen in een omgeving die wat betreft versies/modules/configuratie 100% gelijk is als de produktie server waar het op moet gaan draaien, en dat is erg lekker.
hgj
Er is ook een installer voor PHP hoor: http://www.entropy.ch/software/macosx/php/g4wx3 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:
[...]
Deze werkt gewoon met de built-in Apache. In ieder geval van Tiger, Leopard weet ik niet eigenlijk.
En MySQL heeft ook gewoon een installer, gewoon op de mysql-site. Hier staat ook bij dat hij voor Tiger is, dus wederom weet ik niet in hoeverre hij werkt in Leopard.
In het bestand /private/etc/apache2/httpd.confXiN-eViL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:00:
[...]
Er is ook een installer voor PHP hoor: http://www.entropy.ch/software/macosx/php/
Deze werkt gewoon met de built-in Apache. In ieder geval van Tiger, Leopard weet ik niet eigenlijk.
En MySQL heeft ook gewoon een installer, gewoon op de mysql-site. Hier staat ook bij dat hij voor Tiger is, dus wederom weet ik niet in hoeverre hij werkt in Leopard.
Haal de # weg voor de regel LoadModule php5_module.
Herstart de webserver en het werkt
Je opent Finder en gaat naar een willekeurige map. Als je nu iets bovenin de search typt, gaat hij standaard zoeken in 'This Mac'. Daarnaast kun je de map aanklikken waar je op dat moment in zit, zodat ie daarin gaat zoeken.
Maar het hele idee van de search in de Finder is, imho, dat je direct in de map zoekt waar je je op dat moment bevindt. Als ik alles wil doorzoeken gebruik ik Spotlight wel. Is dit ergens in te stellen?
Ik heb de laatste week bijna elke dag last van dat de mijn Macbook de instellingen om de Dasboard aan te roepen is vergeten.Rivanov schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:58:
Ik heb een "probleempje" in Leopard.
Als ik een screen wil capturen dan gebruik ik normaal altijd CMD+SHIFT+3 zodat ie er meteen een bestand van maakt. Maar dit doet hij niet meer! Ik kan alleen een foto in het klembord zetten dmv CMD+SHIFT+4 en 'm daarna pasten in Photoshop.
Is er een mogelijkheid dat ik de CMD+SHIFT+3 functie ergens disabled heb? Naar mijn weten niet hoor, maar je weet nooit!
Ik moet elke dag bij de instellingen weer opnieuw instellen dat de F12 voor de Dashboard is. Om een dag later weer achter te komen dat deze instelling weer 'vergeten' is.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik de sharing preference pane naar voren kan toveren.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Daar heb ik me ook over verbaasd, maar heb het tot op heden ook nog niet kunnen vinden hoe dit aangepast kan worden. Dus als iemand ons in de goede richting kan wijzen dan hou ik me in ieder geval aanbevolen.Serenity schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:39:
Wat me trouwens steeds opvalt in Leopard is het volgende. Misschien zat het ook al in Tiger, dat kan ik me niet meer herinneren.
Je opent Finder en gaat naar een willekeurige map. Als je nu iets bovenin de search typt, gaat hij standaard zoeken in 'This Mac'. Daarnaast kun je de map aanklikken waar je op dat moment in zit, zodat ie daarin gaat zoeken.
Maar het hele idee van de search in de Finder is, imho, dat je direct in de map zoekt waar je je op dat moment bevindt. Als ik alles wil doorzoeken gebruik ik Spotlight wel. Is dit ergens in te stellen?
Dank je voor je reactie. Met behulp van deze tip en wat nader speurwerk heb ik het voor elkaar gekregen. Voor de search hierbij mijn methode:
Ik heb via de Tool Pacifist de installatie CD's van Leopard kunnen openen.
Vervolgens de sharingpref.prefpane opnieuw geinstalleerd.
Daarna in ~/Library/Caches de com.apple.preferencepanes.cache verwijderd.
En toen had ik eindelijk toegang tot mijn sharing preferences.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Verwijderd
Wat mij direct opviel is dat Leopard lekker snel draait. Tot mijn verbazing ben ik ook niet echt compatibiliteits problemen tegen gekomen. Zelfs mijn Nokia N73 wou direct werken via blue tooth met isinc. Het enige programma wat bij mij niet wil starten is Adobe Indesign. Maar dit schijnt een bekend probleem te zijn.
Mijn algemene indruk is dat Leopard wel zeker een verbetering is. De nieuwe kleur van finder vind ik wat rustiger aan mijn ogen en safari 3 lijkt ook sneller te draaien dan op Tiger. En opstarten doet mijn MacBookje ook lekker in net geen 20 sec.
Hoe pak ik deze uit? Stuffit en Unrar X herkennen ze niet.
Of moet ik ze nog renamen?
/edit: gevonden! Split&Concat is de tool!
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 21-01-2008 17:21 ]
Kan ook gewoon via de terminal met cat filedeel.dmg.* > filecompleet.dmgRivanov schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:12:
Ik heb een aantal bestanden met de extensie .dmg.001, dmg.002 etc
Hoe pak ik deze uit? Stuffit en Unrar X herkennen ze niet.
Of moet ik ze nog renamen?
/edit: gevonden! Split&Concat is de tool!
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dat snapte ik ook wel dat het in aan ander programma zat, aangezien Spaces toen nog niet bestondKaspers schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:17:
Dat cube effect zat in een ander programma en heeft verder niks met spaces te maken.
Die zit er nog steeds in hoorDreamvoid schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:37:
Alweer nieuwe stacks? We hebben net de vorige update gehad (niet meer die rare kromme kolom).
En mocht je nog simpeler willen, gebruik MAMP, werkt prima als test pakket, echter is het natuurlijk wel een standaard omgeving welke ongetwijfeld zal afwijken van je productieomgeving. Is dat geen probleem dan is het een goede optie welke in enkele minuten op je systeem staat (als je al zo lang over een sleep actie doetXiN-eViL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:00:
[...]
Er is ook een installer voor PHP hoor: http://www.entropy.ch/software/macosx/php/
UPDATE: It appears that the update also new features which aren't excplicitly listed here. The ability to share your optical drive with other computers, to use a networked volume as Time Machine backup device, to boot wireless and to set the menu bar's transparency.
[ Voor 64% gewijzigd door kamerplant op 22-01-2008 10:53 . Reden: nieuwe info + andere bron ]
🌞🍃
Sinds vorige week een MBP 2.4Ghz met 4GB Ram, en ik heb er best vaak last van dat m'n mac niet uit de sleep mode komt. Ook doet hij het vaak wel, maar soms heb ik er dan last van dat hij traag reageerd op bijvoorbeeld de touchpad.
Is dit inmiddels een bekend probleem? En weet iemand hier een fix op dan ?
Hoi.
Dat hij niet uit zijn slaap komt, heb ik geen last van, maar maak jij gebruik van wireless? Heb er af en toe zelf ook last van als hij op zoek is naar wireless, dat de muis een beetje traag reageert. Dit gebeurt ook als hij uit de slaap komt(dan gaat hij ook zijn netwerk weer opzoeken).PLeX schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:47:
Sinds vorige week een MBP 2.4Ghz met 4GB Ram, en ik heb er best vaak last van dat m'n mac niet uit de sleep mode komt. Ook doet hij het vaak wel, maar soms heb ik er dan last van dat hij traag reageerd op bijvoorbeeld de touchpad.
Zit nu met Adium met de MeBeam plugin. Werkt redelijk, maar blijft toch een workaround.
Gmail zie ik ooit wel gebeuren, gezien de goede partnership met Google. Hotmail/WLM daarentegen kun je wel op je buik schrijven (helaas). Het WLM/MSN netwerk is ontzettend dichtgetimmerd en ik zie Apple geen moeite steken in het integreren van WLM in iChat.TimmieN schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:25:
Wat mij nou echt een mooie lijkt voor de 10.5.2 update is dat iChat nu ook gaat werken met hotmail, Gmail enz. inclusief A / V support.
Zit nu met Adium met de MeBeam plugin. Werkt redelijk, maar blijft toch een workaround.
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.