[Multi] Race Driver: Grid

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.391 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Zo, ik ben ook spelen...
FRS in Middelburg had er nog een stuk of 5 liggen...
Nu 1 minder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

* CrankyGamerOG gaat ook zo even door de stad struinen op zoek :P (ik ga hem toch gewoon kopen)
Heerlijk op me HDTV onderuitgezakt met me Logitech RumblePad II :)

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-05-2008 14:36 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07
(jarig!)
Hann1BaL schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:33:
[...]

Dat klinkt als software voor een logitech stuurtje. Heb je een thrustmaster stuur? Hoe zet je het uit? Heb je iets meer info, want google wil mij niet zo helpen.
ik heb een rooie momo force :) super stuur.
rechts beneden naast mijn klokje staat een w-tje van de logitech wingman software, rechtsklikken en uitzetten of stopzetten ... dit zou moeten voldoende zijn, daarna grid opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 19:23

Shoarma kip

IceDFire

Kreeg vanmorgen een mailtje dat hij onderweg is, dus morgen is het zo ver :)

Nu nog ff hopen dat ik nog een berichtje krijg dat mijn nieuwe mobo>vid kaart>geheugen ook opgestuurd zijn, en ik ben helemaal blij morgen :P

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

CrankyGamerOG schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:36:
* CrankyGamerOG gaat ook zo even door de stad struinen op zoek :P (ik ga hem toch gewoon kopen)
Heerlijk op me HDTV onderuitgezakt met me Logitech RumblePad II :)
Is het in de volledige versie (PC) ook mogelijk om het menu te besturen met een gamepad? Dat was in de demo namelijk niet het geval, wat natuurlijk wel jammer is omdat ik het spel ook gewoon vanaf de bank wil spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Jobbie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:45:
[...]

Het grote probleem met casual games is dat het minder serieuze spelers aantrekt.

Ik heb in FM2 nog nooit iemand online tegen de richting in zien rijden...ook gaat de eerste bocht vaak goed...

Ikzelf heb na de demo besloten deze game niet te halen... te arcade achtig voor mij en qua graphics ook een stap terug t.o.v. bijvoorbeeld FM2.
PGR 4 heb ik trouwens ook niet aangeschaft.
Game is inderdaad heel anders als FM2 wat ook meteen de reden is dat ik hem niet gekocht heb voor de x360. Op een of andere manier heb ik met de pc veel meer feeling in de auto, ben ook te lui mijn racestuur aan te sluiten aangezien alles goed te doen is met tobo.

Heb PGR4 om dezelfde reden niet gekocht, besturing vond ik niet heel fijn. Eigelijk wil ik gewoon FM3 spelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb GRID ff geleend van die binaire gast zonder botten ;) en moet zeggen dat ik em echt TE vet vindt (PC + X360 controller). Je hoort het wel vaker mensen zeggen maar deze ga ik net als Bioshock, CoD4 en TrackMania United op DVD kopen... Soms hebben hoesjes op de een of andere manier toch een sentimentele waarde :P

Had ik al wel verwacht aangezien ik de demo vaker heb gespeeld dan full versions van sommige andere games...

1 minpunt: Rubber baaaaaaanding :( Dat betekent dus dat je tegenstanders in een keer ziek snel dichterbij komen terwijl je lekker uitgelopen bent (te zien op de map).

Ik merk het nu tijdens de Le Mans 24h aan het begin van de campaign. Heb de challange gekozen waarbij je voor team Spyker *jeroen bleekemolen met naam en toenaam, vet hoor* moet blijven... Op een gegeven moment had ik heeel tactisch gezorgd dat hij en zn teammaatje er hard uit spinden. Dus ik dacht relaaxed (speel op Savage en hij is best pittig kan ik je zeggen, dit gebeurde bij poging 8 ofzo :P) nu lekker chill uitrijden. Zijn ze de eerste volgende bocht alweer aangesloten bij de pack...

Toch jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04
Dat is inderdaad wel een minpuntje, maar je bedoelt dus dat ze wel bij elkaar blijven? Ik heb dit bij de demo niet gemerkt (hoogste graad gespeeld in de Amerikaanse stad), ze gingen wel aardig met je mee maar in dit geval is het natuurlijk een ander geval omdat je een objective hebt. Ze moeten ook wel een beetje meekomen om het een uitdaging te houden!

Ik kan niet wachten om dit spel te spelen, vanavond maar eens installeren O+ (Eerst naar de stad :O )..! Als ik dat hoor van Le Mans rijden, dat wil ik ook! _/-\o_ Ik denk dat ik dit spel morgen ga grijs spelen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:01
KoppenSneller schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:10:
[...]

Is het in de volledige versie (PC) ook mogelijk om het menu te besturen met een gamepad? Dat was in de demo namelijk niet het geval, wat natuurlijk wel jammer is omdat ik het spel ook gewoon vanaf de bank wil spelen ;)
In de demo lukte het wel met mijn xbox360 controller. (Hij pakte hem ook meteen als primary controller.) Zal het spel morgen wel halen.

Het ziet er zo goed uit op full hd 32" :9~

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
Ik heb de game nu op de 360 met xbox 360 controler gespeeld en op de pc met de G25.

Conclusie:

Met de G25 op de pc is het racen VEEL intensiever.

Natuurlijk ziet de game er op de 360 geweldig uit, maar op de pc 1920x1200 met 4fsaa is alles nog een stukje strakker.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

king of rats schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:51:
[...]

In de demo lukte het wel met mijn xbox360 controller. (Hij pakte hem ook meteen als primary controller.) Zal het spel morgen wel halen.

Het ziet er zo goed uit op full hd 32" :9~
Ik krijg me Rumblepad II NIET werkend :(
had ik hem nou maar niet gekocht :(

Ik kan me controls toewijzen in de configuratie ( gek genoeg werkt hij dan wel 8)7 )maar kan er niks mee zowel in het menu als ingame, niks nada noppes reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:49:
Dat is inderdaad wel een minpuntje, maar je bedoelt dus dat ze wel bij elkaar blijven? Ik heb dit bij de demo niet gemerkt (hoogste graad gespeeld in de Amerikaanse stad), ze gingen wel aardig met je mee maar in dit geval is het natuurlijk een ander geval omdat je een objective hebt. Ze moeten ook wel een beetje meekomen om het een uitdaging te houden!

Ik kan niet wachten om dit spel te spelen, vanavond maar eens installeren O+ (Eerst naar de stad :O )..! Als ik dat hoor van Le Mans rijden, dat wil ik ook! _/-\o_ Ik denk dat ik dit spel morgen ga grijs spelen!
Ze blijven niet allemaal bij elkaar, maar in deze race is de bonus objective dat je voor 2 pps finished. Die 2 blijven like GLUE bij elkaar en rubber banden dus ook steeds terug als je ze van de baan afwerkt. Valt me trouwens wel op dat ze niet echt rubber banden als je eerlijk uitloopt maar wel als je ze d'r af ragt/laat spinnen. Maakt het al iets minder erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
Wat een geweldige game. Als je even doorspeeld wordt je garage groter en dan kun je een teammate inhuren. Dat vergroot je kans om de 40+k per wedstrijd voor team win binnen te harken:D. Je kunt meedere coureurs kiezen ze verschillen op agressie awareness reactie skill en nog wat van die dingen. Natuurlijk moet je ze betalen.

Ik heb mij gamepad goed werkende bij dit spel (speedlink bullfrog) met keyboard gaat het ook goed maar vaak is half gas geven wel fijn. Vooral bij de wagens met veel pk en weinig downforce. Gelukkig zijn de meeste wagens het omgekeerde:).
Let op gamepad stuurt verder het menu niet aan dit doe je nog steeds met de pijltjes, in de race kun je wel gewoon met je gamepad aan de slag.

Tip: Voor gamepad zet deadzone op 0 en saturation van alles op 50%. Voor sommige wagens steering op 65%.
tip2: ik las een paar keer waar stel je je stuurtje etc in: gewoon bij opties-->controls-->custom-->control oid indrukken , dan enter , en dan de toets/as/etc die je nodig hebt.

Le mans viel me wel erg tegen. 24 minuten racen is lastig, zeker als het na 6 minuten donker wordt op een baan die je niet kent. Wat het helemaal vervelend maakt is dat de ai cheat bij het leven. Elke keer rij ze eruit in de bochten (die 2 blokkades) en dan zijn ze van je radar af. Maar zodra je op rechte stuk rijd kruipen ze weer dichterbij. Terwijl ze dezelfde wagen hebben.
Ander gek puntje bij le mans is dat zodra je 1e rijd ineens iedereen 3 dik achter elkaar en dus achter jou rijd maar zodra je een fout maakt en je zit achteraan dan rijden ze ineens in een lange sliert.
Gevolg: ze halen jou allemaal in 1x in en vervolgens ben je een kwartier bezig om weer 10 man in te halen.

Overige races erg gaaf. Een hoop races haal ik op extreme, niet in 1 keer meestal tussen de 1 en 3x opnieuw maar dat maakt het spannend.
Meest unieke is dat moeilijkheid niet gerelateerd is aan geld. Geld krijg je voor meedoen, eerste worden en sponsor opdrachten. Moeilijkheid heeft alleen invloed op je respect (events unlocken). Leuk gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 29-05-2008 20:29 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat een schijt game _O- (Op de PC)

Totaal onspeelbaar met een G25. Alle controls komen een halve seconde later en is dus totaal niet speelbaar omdat je niks kan corrigeren. Ook doet Force Feedback het niet en kun je niet koppelen + H-shifter. Als iemand een fix heeft voor de late stuur bewegingen en Force Feedback mag je me roepen. Maar nu is het totaal niet speelbaar.

_O- Sorry jongens, maar dit is geen DTM Race Driver 3 waardige opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje simpel om meteen het spel de schuld te geven, helemaal omdat er zat lui zijn die totaal geen problemen hebben met de G25 en GRID. Zeg dan 'schijt computer' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Schijt computer? Q9550 / 4GB ram / HD3870 in Crossfire is een schijt computer? Lijkt me niet dat het daar aan ligt ;)

Overigens werkt in alle andere games de force feedback en de besturing perfect dus het ligt wel aan grid. Hopelijk dat er een patch voor komt want dit is niet te spelen.

Trouwens, ik zie dat meerdere hetzelfde probleem hebben:
PASware schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:45:
Een prut besturing zeg, slecht af te stellen met stuurtje, lijkt wel alsof die net iets later reageerd met sturen (deadzone 0%), en het lijkt alsof de auto over het wegdek zweeft, erg onrealistisch gevoel.
Hopelijk komt er toch een fix voor, want grafisch is de game erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
Nergens last van met gamepad:). Probeer de demo eens dan...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:34:
Schijt computer? Q9550 / 4GB ram / HD3870 in Crossfire is een schijt computer? Lijkt me niet dat het daar aan ligt ;)

Overigens werkt in alle andere games de force feedback en de besturing perfect dus het ligt wel aan grid. Hopelijk dat er een patch voor komt want dit is niet te spelen.

Trouwens, ik zie dat meerdere hetzelfde probleem hebben:

[...]

Hopelijk komt er toch een fix voor, want grafisch is de game erg mooi.
Blijft wel allemaal moeilijk om in je reactie te begrijpen zoals je zegt over schijtbesturing, speel zelf GTR2 en Race07 en ja dat is andere koek , ooit begonnen met racegames via DTM2 en toen wou ik wel een racestuur erbij en dat is een MOMO geworden(en toen kwam GTR voor mij O+ ) , vindt het spel niet veel anders rijden dan ik gewend ben met de DTM serie -dit is een halve arcade of half iets meer naar realisme dan bijv. een NFS game . Maar een reactie als de jouwe dan vraag ik me af wat ben je gewend dan ? Je stuur is top en met zo,n stuur kan je alles wel goed voelen lijkt mij , misschien is het jouw game niet of kan je het later na wat meer spelen het toch leuk vinden , grafisch is het spel :P en ja ik had het ook liever wat moeilijker gezien maar dit is wel naar mijn mening echt weer een codemasters game.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34

FlyEragon

Alien Monkeys

Op de PC vond ik de demo maar niks, maar op de xbox is de game toch best wel oke. Besturing is net ff wat beter lijkt wel. Met tobo is natuurlijk ook niks om mee te spelen, kon niet fatsoenlijk driften terijl ik zonet bijna de volle 3 laps aan elkaar heb gedrift (totaalscore 7,5 mil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Nou, de besturing is goed. Als niet alles een halve seconde later kwam. En de Force Feedback zou werken. :P

;) De handling zal waarschijnlijk perfect zijn, maar de besturing is kut (bij mij). (verschil!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:28
Ik speel hier met een G25 en ik heb nergens geen last van ......
Speel heerlijk weg hoor.

Hier een filmpje van een nachtrace :)

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=BOvO3WKRiOs]

En hier nog 1 van de sloop race.

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=s1c1jVn3U3I]

Wel wat kort die banen in de bergen van mij hadden ze wel wat groter mogen wezen.

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 29-05-2008 23:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een logitech Driving Force Pro en is mijn eerste echte ervaring met een stuurtje. Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om meer stuurslag te creeeren. Als ik dit bij Profiler doe (stuuruitslag verhogen), dan blijft het gas hangen tijdens het spel.. en is het onspeelbaar. Ik heb de laatste profiler erop staan. Iemand ervaringen of tips?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:14:
Nou, de besturing is goed. Als niet alles een halve seconde later kwam. En de Force Feedback zou werken. :P

;) De handling zal waarschijnlijk perfect zijn, maar de besturing is kut (bij mij). (verschil!!)
Dan lijkt het mij meer dat er iets mis is bij jouw PC of stuurwiel , FFB moet gewoon werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bij mij crashed ie nadat ik "finish" bij de 24 heures du mains. Ik rij in een Lamborghini Murciélago dus de middeldste klasse (ookal rij ik erg vaak tussen de 1e in)....
Is dit een veel voorkomend probleem of moet ik het maar gewoon wéér proberen (4e keer..) ;(
Hij loopt gewoon vast (taakbehaar laat hem ook zien als Reageert niet) en dan sluit het spel zichzelf gewoon af na +/- 10 seconde.

en 2 plaatjes yay!
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/thumb2.png

Dit is met alles max voor mij (1680x1050, high blabla, 16XQCSAA), ik merk wel niet echt iets tegenover de standaard waarde(?). 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 30-05-2008 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 01-10 21:17

Ook hier met een G25 geen enkel probleem

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou ben ik alweer vergeten of het in de demo mogelijk was om de geluidskwaliteit in te stellen ingame?

Heb de full gekocht (pc) en ik kan bij de geluidsopties geen hardware versnelling kiezen en dus zijn er ook geen verdere opties van kwaliteit mogelijk.
Zou het mogelijk zijn dat tijdens de installatie mijn geluidskaart niet herkend is, of was dit bij de demo ook al niet mogelijk?

De demo heb ik er inmiddels alweer afgegooid dus dat kan ik niet meer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

nou met de logitech profiler software aan doet ie het wel, maar dan kan ik in menu niks, dus dat zuigt achter de hd tv, dit vind ik echt wel minder van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Bij mij worden de instllingen van de demo op de PS3 niet opgeslagen.
Ik moet dus elke keer als ik de demo start alles opnieuw instellen, zoals de controls en kph/mph en naam enzo.
Hoort dit zo in de demo?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

BMW_M3 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:36:
Bij mij worden de instllingen van de demo op de PS3 niet opgeslagen.
Ik moet dus elke keer als ik de demo start alles opnieuw instellen, zoals de controls en kph/mph en naam enzo.
Hoort dit zo in de demo?
Zoals bij vele demo's - ja.

Ik twijfel nog over de aanschaf van dit spel, ben GT5 van maar het driften in GRID krijg ik maar geen genoeg van :P Hoe is dat in de volledige versie ? Beetje uitdagend of hetzelfde op een ander stukje circuit ? En wat voor wagens kan ik verwachten, misschien ook regendrifting ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:48:
[...]
Ik twijfel nog over de aanschaf van dit spel, ben GT5 van maar het driften in GRID krijg ik maar geen genoeg van :P Hoe is dat in de volledige versie ? Beetje uitdagend of hetzelfde op een ander stukje circuit ? En wat voor wagens kan ik verwachten, misschien ook regendrifting ?
Van wat ik tot nu toe tegengekomen ben zijn er verschillende vormen van drift-modes. Je hebt de normale uit de demo, drift-races (meerdere auto's tegelijk op de baan), free-style drift (geen vaste route) en ik zag ook nog downhill drift (geen idee, nog niet gedaan :+ ).

Auto zijn er verschillende, wat ik zo even uit me hoofd weet; toyota aes, silvia S15, Subaru Impreza (4whd :? ), en nog een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Laatst online: 17:07
(jarig!)

een beetje weinig info, staat je profiler aan ? , heb je FFB instellingen aangepast, je deadzones & saturation al aangepast ?
Ik speel hier met mij Q6600, 3870HD, momo force en werkt perfect, heb wel mijn 4XMSAA gewijzigd naar level 3 om iets betere framerates te hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:42
Zo sinds gisteren ook even gespeeld (PC icm 360 race wheel). Echt te bruut gewoon. Het ziet er heel mooi uit. Ik ben een grote liefhebber van racegames dus deze game wordt ook helemaal grijs gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het keyboard is het best goed te doen maar ik mis wel de finesse van gasgeven in de bocht en zo. Maarja het is niet anders.

Ik heb toenstraks zo'n distruction derby gereden. Wat een madness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:54:
Met het keyboard is het best goed te doen maar ik mis wel de finesse van gasgeven in de bocht en zo.
nou nee hoor hlpdsk, onderuit op de bank achter je HDTV met een tobo is NIET LEUK en niet goed voor me rug :(

Tis toch te gek voor woorden dat bij een RACEGAME de gamepads niet/niet voldoende ondersteund worden
en nog stommer is dan je gamepad dan niet in het menu werkt !!!

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-05-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor alle lieve mensen die lopen te klagen dat de besturing lagged...

Dit kan een V-sync issue zijn. Je kan proberen om je prerender limit te verlagen van 3 naar 2 of V-sync uit te zetten. Ookal staat het uit in GRID, het kan op veel andere plekken nog forced aanstaan. Tegenwoordig zelfs op zoveel dat je makkelijk een van die over het hoofd kan zien.

Mijn tip, download Rivatuner http://downloads.guru3d.c...r-v2.09-download-163.html en forceer V-sync op uit. Ik heb zelf iig gemerkt dat het uit forceren in Rivatuner absoluut systemwide werkt en alle andere vsync opties overruled.

Het hoeft niet per-se een V-sync issue te zijn maar omdat ik hier mensen met dezelfde stuurtjes/controllers hoor klagen over wel/geen probs is dat wel een logische gok :) Heb er zelf iig totaal geen last van met me X360 controller

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:03:
[...]

en nog stommer is dan je gamepad dan niet in het menu werkt !!!
Dit probleem met de rumblepad II word opgelost in de volgende patch (eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 13:40

rCk

Ik heb trouwens ook geen problemen met mijn G25. Zelfs al is mijn pc niet de beste. Ik heb er heel veel plezier aan. En de races zijn best lastig soms, net als die 24min LeMans, nou zeg, dan zoals wat hier boven werd gezegd... dan rijd je ze dr dik uit, en je ziet ze net zo snel terug in je beeld floepen, en een klein slippertje terwijl je nog wel boven de 150 blijft en ze zijn met zn alle je voorbij. En zie ze dan maar es terug in te halen. Dat is wel jammer, maar dat is ook mooi want als je ze retemakkelijk uitrijd is er ook niet te veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmmm, kan iemand mij vertellen waarom ze er geen pit-stop module ingebouwd hebben? Het zou toch fijn zijn als je banden aan het slijten zijn bij 50 ronden le-mans omdan in ieder geval een pit-stop te kunnen maken. Verder een top-spel!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 15:59

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

CrankyGamerOG schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:04:
[...]

Ik krijg me Rumblepad II NIET werkend :(
had ik hem nou maar niet gekocht :(

Ik kan me controls toewijzen in de configuratie ( gek genoeg werkt hij dan wel 8)7 )maar kan er niks mee zowel in het menu als ingame, niks nada noppes reageert.
Installeer ff JoytoKey en wijs daarmee alle knoppen van je joypad aan toetsen op je kb toe. Dan werkt je Rumblepad wel zoals het hoort. (het is ff wat werk, maar daarna kan je em in alle spellen gewoon gebruiken!)

http://www.electracode.co...y%20English%20Version.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 30-05-2008 12:57 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

Meelobee schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:56:
[...]

Installeer ff JoytoKey en wijs daarmee alle knoppen van je joypad aan toetsen op je kb toe. Dan werkt je Rumblepad wel zoals het hoort. (het is ff wat werk, maar daarna kan je em in alle spellen gewoon gebruiken!)

http://www.electracode.co...y%20English%20Version.htm
Dan werken je assen toch nog steeds niet analoog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Haha wat echt kansloos is, is dat sommige mensen zo hard laggen dat je ze gewoon ziet vliegen :D Vreselijk irritant ook, want vaak als ik ze in wil halen, blijk ik ineens op ze te botsen waardoor ik ineens ga spinnen en helemaal achteraan lig. :(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:24:
Ik heb trouwens ook geen problemen met mijn G25. Zelfs al is mijn pc niet de beste. Ik heb er heel veel plezier aan. En de races zijn best lastig soms, net als die 24min LeMans, nou zeg, dan zoals wat hier boven werd gezegd... dan rijd je ze dr dik uit, en je ziet ze net zo snel terug in je beeld floepen, en een klein slippertje terwijl je nog wel boven de 150 blijft en ze zijn met zn alle je voorbij. En zie ze dan maar es terug in te halen. Dat is wel jammer, maar dat is ook mooi want als je ze retemakkelijk uitrijd is er ook niet te veel aan.
Ik ben die uber-inhaal-acties van de AI maar gaan zien als hun versie van de Flashback :P Is opzich ook wel zo eerlijk, ik 2 flashbacks, dan zij dus ook...
KoppenSneller schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:19:
[...]

Dan werken je assen toch nog steeds niet analoog :?
Nee dat klopt. Maar voor de mensen van wie de controller alleen niet in het menu werkt is Joy2Key inderdaad een goede oplossing. Dan kun je bijvoorbeeld de knoppen van de D-Pad op de controller instellen op de pijltjestoetsen voor het toetsenbord en je assen niet koppelen aan knoppen.

Dan kun je dus met je reet op de bank (tv-out) het menu door :P Maar dus ook anaaloog rijden.
MensionXL schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:24:
Haha wat echt kansloos is, is dat sommige mensen zo hard laggen dat je ze gewoon ziet vliegen :D Vreselijk irritant ook, want vaak als ik ze in wil halen, blijk ik ineens op ze te botsen waardoor ik ineens ga spinnen en helemaal achteraan lig. :(
Lijkt me handig om dan gewoon een andere servert te kiezen :P Als het spel eenmaal door wat meer mensen gekocht is krijg je vanzelf wel veel NL servers die dan dus ook vol zitten met NL spelers. Dan gaat de lag vanzelf "weg".

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Ik ben die uber-inhaal-acties van de AI maar gaan zien als hun versie van de Flashback :P Is opzich ook wel zo eerlijk, ik 2 flashbacks, dan zij dus ook...
Hmm, tja ik speel op Pro mode dus ik heb geen flashbacks :) Scheelt ook weer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Wat een vet spel is dit zeg! O+ Vooral die Audi R10.. Wát een geluid!

Ik ben misschien van plan om een Logitech Momo Racing stuur te kopen, mensen met ervaring hiermee icm Grid?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, lekker is dat. Ik heb een Logitech Driving Force Pro en met de demo werkte die PERFECT. Ik heb nu net GRID geinstalleerd, alles ingesteld (alle veranderingen werden ook correct doorgevoerd en bewaard!) maar zodra ik op de grid sta, geef 'ik' vol gas en werkt geen ENKELE controller... Zelfs de camera kan ik niet veranderen! Ik heb alles een paar keer opnieuw ingesteld en bewaard en herstart etc. en ook al ziet alles er gewoon goed uit, het wil niet werken... Het enige wat ik zie is een hoop rook van verbrand rubber. :s

Vreemde is dus dat alles wel met de demo werkte...! Zonder ook maar 1 probleem...

Mag ik vragen wat andere PC + DFP gebruikers voor drivers gebruiken op Vista (!) ? Ik heb al eens nieuwere drivers van Logitech geprobeerd, maar die zagen m'n DFP aan voor een simpeler stuurtje...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:02:
[...]

Hmm, tja ik speel op Pro mode dus ik heb geen flashbacks :) Scheelt ook weer :P.
Nu je het zegt :P Ik dacht dat alleen "restart race" niet beschikbaar was in Pro Mode, of is dat er dan juist weer wel? En doet de AI nog steeds hetzelfde in Pro mode? Lees m'n vorige post voor info.

Ik speel niet in Pro zoals je leest :P Wel met Lock2Head Cam... Is sowieso me favo view en geeft extra rep. points dus waarom niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Kwijl.. voordat ik uberhaubt de demo ff bekijk de specs ff opgezocht.. (mis ik in TS)

Minimum Specifications

Windows XP/Vista. (If running Windows Vista, SP1 is recommended)
DirectX 9.0c
Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+ 1GB RAM.
Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
DirectX Compatible Sound Card
Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive
12.5 GB Hard Drive Space

Recommended Specifications

DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+ 2GB RAM.
Graphics Card: GeForce 8800 or Radeon X1950
Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card.
12.5 GB Hard Drive Space

WTF.. 12.5 Gb.... 8)7
(niet voor demo natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Zephyer op 30-05-2008 16:45 . Reden: Typo's ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Nu je het zegt :P Ik dacht dat alleen "restart race" niet beschikbaar was in Pro Mode, of is dat er dan juist weer wel? En doet de AI nog steeds hetzelfde in Pro mode? Lees m'n vorige post voor info.

Ik speel niet in Pro zoals je leest :P Wel met Lock2Head Cam... Is sowieso me favo view en geeft extra rep. points dus waarom niet :P
Uhm ik heb niet zonder geprobeerd, ga ik nu doen. Maar die LeMans race is onmogelijk, enkele manier dat ik ze bij kan houden door de bochten goed te nemen, op lange stkken pakken ze me gewoon drie dubbel in. Lock to head heb ik wel, maar dan ga ik even zonder pro mode spelen kijken of ze daar wat easier zijn.

2Hierboven, bij mij installed is 10.1 gb. Dus dat is met wat extra ruimte erbij genomen.

[ Voor 5% gewijzigd door rCk op 30-05-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:26:
Nou, lekker is dat. Ik heb een Logitech Driving Force Pro en met de demo werkte die PERFECT. Ik heb nu net GRID geinstalleerd, alles ingesteld (alle veranderingen werden ook correct doorgevoerd en bewaard!) maar zodra ik op de grid sta, geef 'ik' vol gas en werkt geen ENKELE controller... Zelfs de camera kan ik niet veranderen! Ik heb alles een paar keer opnieuw ingesteld en bewaard en herstart etc. en ook al ziet alles er gewoon goed uit, het wil niet werken... Het enige wat ik zie is een hoop rook van verbrand rubber. :s

Vreemde is dus dat alles wel met de demo werkte...! Zonder ook maar 1 probleem...

Mag ik vragen wat andere PC + DFP gebruikers voor drivers gebruiken op Vista (!) ? Ik heb al eens nieuwere drivers van Logitech geprobeerd, maar die zagen m'n DFP aan voor een simpeler stuurtje...
Er zijn heel veel problemen met Logitech / GRID. Zoals LAG, geen Force Feedback enzo. Logitech is bezig met het aan het fixen maar dat kan even duren. Zolang kun je DIT proberen. Dit lost alle stuur problemen op als het goed is. Echter heeft het hier alleen de lag vermindert (is nog steeds wobly, maar iets minder dan gister) en de Force Feedback werkt hier nog steeds niet.

En even voor de scrollers die er anders overheen scrollen maar wel een oplossing zoeken:
GRID STUURTJES FIX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 21:28
Ik heb zelf de demo gespeelt. Vond het wel cool, maar had geen problemen met de besturing op mijn Medion race stuurtje.

Waar ik wel om moest lachen is dat de handrem ook werkt bij F1000 / F3 auto's.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:57:
[...]

Uhm ik heb niet zonder geprobeerd, ga ik nu doen. Maar die LeMans race is onmogelijk, enkele manier dat ik ze bij kan houden door de bochten goed te nemen, op lange stkken pakken ze me gewoon drie dubbel in. Lock to head heb ik wel, maar dan ga ik even zonder pro mode spelen kijken of ze daar wat easier zijn.

2Hierboven, bij mij installed is 10.1 gb. Dus dat is met wat extra ruimte erbij genomen.
Naast "Pro Mode", welke difficulty speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Smarron

The bend

Ik vind het een erg moeilijk spel tot nu toe. Ik krijg de feeling maar niet te pakken tussen de auto en het wegdek. Elke auto is compleet anders, en ik krijg amper tijd om te wennen, want elke race begint direct. Ik speel het wel zonder assists, want ik wil het direct zonder leren, maar het is behoorlijk lastig, de difficulty staat wel slechts op normal. Het spel boeit verder wel enorm, veel uitdagingen, veel auto's en circuits en echte namen. Xbox360-versie overigens.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyer schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:45:
Kwijl.. voordat ik uberhaubt de demo ff bekijk de specs ff opgezocht.. (mis ik in TS)

Minimum Specifications

DirectX 9.0c
Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+ 1GB RAM.
Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
DirectX Compatible Sound Card
12.5 GB Hard Drive Space

Recommended Specifications

DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+ 2GB RAM.
Graphics Card: GeForce 8800 or Radeon X1950
Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card.
12.5 GB Hard Drive Space

WTF.. 12.5 Gb.... 8)7
(niet voor demo natuurlijk)
In de on-disc helpfile staat zelfs HD3800 series als advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Smarron schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:18:
Ik vind het een erg moeilijk spel tot nu toe. Ik krijg de feeling maar niet te pakken tussen de auto en het wegdek. Elke auto is compleet anders, en ik krijg amper tijd om te wennen, want elke race begint direct. Ik speel het wel zonder assists, want ik wil het direct zonder leren, maar het is behoorlijk lastig, de difficulty staat wel slechts op normal. Het spel boeit verder wel enorm, veel uitdagingen, veel auto's en circuits en echte namen. Xbox360-versie overigens.
als je carreer doet dan kan je wel de banen testen met de auto die je wil dus voor af aan de race even wat ronden gaan rijden en pas daarna ja race ... zelfs mogelijk om tegen een ghost auto te rijden die de snelste tijd heeft neer gezet op de banen.

en ook tegen je eigen ghost auto is te racen .

Dus trainingen zat om het even uit te testen .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Naast "Pro Mode", welke difficulty speel je?
Basic als het gewoon zo is blijven staan. is me overigens wel gelukt, weet niet of het aan de promode ligt of gewoon aan het feit dat ik al een beetje de baan begon te leren, maar had 1 screwup gemaakt, maar ooide me wagen voor de 4 anderen. En die andere had ik nog ingehaald. Dus had de race gewonnen heb nu over het kwart miljoen en ga nog even wat leuke auto's kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik hou die bakken uit de Le Mans race echt niet op de weg. De draaicirkel van een fucking slagschip. Auto's om mij heen nemen alle bochten soepel terwijl ik zelfs bijna silstaand de bocht niet haal.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

ik heb ook een DFP maar vond de FF in de demo versie bij mij niet zo goed. Heb je misschien speciale settings hiervoor gebruikt? De standaard settings bij mij gaven een stuurtje wat op een recht stuk weg al zo hard heen en weer klapte dat je spierpijn krijgt van het krampachtig proberen je stuur recht te houden..

edit: ik heb geen Vista, maar XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/890148 eens door en post daarna eventueel een topic in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 94% gewijzigd door TheZeroorez op 30-05-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hopen dat er snel een patch komt want ik wil nog wel een aantal dingen echt verbeterd zien worden.

1 - Grip van de Drift auto's mogen wel iets meer grip hebben nu kan je al bij 5 KMP in een drift raken
2 - Straf punten bij die berg ritten mag ook wel eens naar gekeken worden.
Reed net ruim voor en hij kwam met een nood gang binnen zitten in eens uit het niets (achter op maar kreeg wel 10 Sec aan mijn broek )
3 - REM LICHTEN !!!! mogen wat beter gezien worden, ik erger me er dood aan dat je ze haast niet ziet als hun remmen.

Verder kan ik nog wel wat puntjes op noemen maar al met al een zeer goed en verslavend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een X1650 SE is ook wel behoorlijk mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Het geluid van de auto's valt ook zwaar tegen... helemaal als je forza2 gewent bent

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb hetzelfde probleem, maar kan het ook oplossen voor je (denk ik). Je moet je stuuruitslag verminderen naar 90 graden in Profiler. toen had ik geen last meer.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:34:
Een X1650 SE is ook wel behoorlijk mager.
Idd ja. CPU en RAM is prima maar die videokaart is nou niet bepaald wat er aangeraden wordt.

Edit: Heb nog even verder gezocht. Een X1650 SE doet ongeveer 1000 punten in 3dmark06 onder Vista. Een 8800GT (die aangeraden wordt) doet makkelijk 10.000 of meer.

Die X1650 SE is gewoon totaal niet geschikt voor dit spel en daar komt je lage framerate ook vandaan.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
net is bij mij thuis de logitech momo racing wheel met force feed back afgeleverd.

drivers vanaf de logitech site geinstalleerd.
vreemde is dat de software alleen het spel " bioshock " ziet . bioshock heb ik ook geinstalleerd staan.

maar geen enkele coltrol vanaf het stuur doet het.

toen ff de " grid " .exe opgezocht en in " spel selecteren" gezet van de logitech profiler. maar er gebeurd niets

waar kan ik ingame kiezen dat ik met een stuur wil rijden?
stekkers zitten er in. twee groene ledjes branden ook op mijn stuur.
drivers en profiles zijn goed geinstalleerd ( vista 32 bit )

wat vergeet ik dan? wat doe ik niet goed?

ps: ik speel de demo nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 21:28
Bij custom controls en dan op Ctrl drukken. Dan kan je ze veranderen =)

[ Voor 4% gewijzigd door ToasterxD op 30-05-2008 19:35 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik zit nu niet thuis achter mijn eigen pc. maar ik kan me geen optie herrineren "custom controls"in grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
murky123 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:50:
ik zit nu niet thuis achter mijn eigen pc. maar ik kan me geen optie herrineren "custom controls"in grid.
Je hebt 2 tabs met controls. De eerste kan je niet aanpassen maar de 2e wel. Als je naar die 2 tab gaat kan je ze aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die 24-uurs races van LeMans wel irritant. Ik gebruik geen flashbacks. En zelfs m'n teammaat rijdt me gewoon het grind in. De piepo. Irritant om dan steeds helemaal opnieuw te moeten beginnen.

Wel grappig: Jeroon Bliekemoelen has spun. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ravw schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:45:
[...]

als je carreer doet dan kan je wel de banen testen met de auto die je wil dus voor af aan de race even wat ronden gaan rijden en pas daarna ja race ... zelfs mogelijk om tegen een ghost auto te rijden die de snelste tijd heeft neer gezet op de banen.

en ook tegen je eigen ghost auto is te racen .

Dus trainingen zat om het even uit te testen .
Ben er zojuist achtergekomen. Dat helpt opzich wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Smarron schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:23:
[...]
Ben er zojuist achtergekomen. Dat helpt opzich wel ja.
auto racen bestaat niet alleen uit auto beheersing maar ook de banen uit je hoofd leren en weten waar de bochten zitten en de diverse rem punten.

Ik speel GRID alleen maar op EXTREME OF PRO omdat ik de bestaande banen van de toering cars wel kan dromen.

...... misschien teveel met race games bezig :)

Maar het helpt wel misschien is het nu even aan modden maar zo dra je de banen kan dromen dan is het zelfs op EXTREME of op Pro een zondags ritje :)

Rijden en nog eens rijden, doe gerust eens 15 ronden op een baan en dat elke dag eens doen.
moet je over een maand kijken hoe je er door heen vliegt als een raket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dit is nu mijn eerste race game wat ik speel met een stuur. ik denk dat dit uberhaupt wel het erste race spel wat is op de pc speel.

heerlijk zon stuur. echt prima spelen zo. alleen ik vind het stuur wat lichtjes draaien. ik zou wel willen dat het wat zwaarder stuurt. iemand een idee welke optie dat is bij grid. of moet ik dat in de profiler van logitech doen.

ik kart namelijk in het echt ook. en ik ben gewend met veel krachten te moeten sturen.
ik wil dat zwaardere feel een beetje benaderen.

ik bedoel. je gaat een bocht in met mega veel grip maar het stuurt dan toch lichtjes.

de kracht die ik moet uit oefenen om mijn stuur om te gooien staat paralel met de grip die je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

imo glijdt het spel echt nog veel te veel, kennelijk ben ik driftend/glijdend sneller (in de muscle that is) dan met 'normaal' rijden. toch frapant. Daarnaast kan ik de europese wagens met geen mogelijkheid op de weg krijgen, ik ga nog eens wat klooien met gevoeligheidsinstellingen.

btw wel een erg gaaf spel, lekker veel schade aan je auto en de omgeving en het gevoel van snelheid is magnifiek ! Had ik niet verwacht :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste cheats zijn ook al uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:13:
De eerste cheats zijn ook al uit :(
Alleen mensen die echt lui zijn gebruiken dat :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
Ik heb deze game gisteren al gekocht 29 mei bij Bart Smit voor de pc. Zag hem liggen ik moest hem meenemen. Wat een super game zit zowat van alles wat ik heb niet alles ontdekt maar ik ga hier vele uren mee maken.
Ik gebruik de g25 stuurwiel maar kan de knoppen niet instellen heeft iemand daar ook problemen mee?

Het lijkt wel of directx 9.0C mooier is in XP dan Directx 10 in Vista. Ik moest gelijk kwijlen toen ik de graphic's zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
murky123 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:14:
dit is nu mijn eerste race game wat ik speel met een stuur. ik denk dat dit uberhaupt wel het erste race spel wat is op de pc speel.

heerlijk zon stuur. echt prima spelen zo. alleen ik vind het stuur wat lichtjes draaien. ik zou wel willen dat het wat zwaarder stuurt. iemand een idee welke optie dat is bij grid. of moet ik dat in de profiler van logitech doen.

ik kart namelijk in het echt ook. en ik ben gewend met veel krachten te moeten sturen.
ik wil dat zwaardere feel een beetje benaderen.

ik bedoel. je gaat een bocht in met mega veel grip maar het stuurt dan toch lichtjes.

de kracht die ik moet uit oefenen om mijn stuur om te gooien staat paralel met de grip die je hebt
Als het een FFB stuur is zet je FFB sterkte wat hoger ik stuur met een G25 op 130 % na 15 min rijden ga je het behoorlijk voelen zeker met een rij stijl die ik heb gooi en smijt werk.

Hier een movie die ik net gereden heb met een Nissan Skyline op SPA instellingen AI sterkte op Extreme en alles op FULL open no hulp.

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=nPG5tkUIY18]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mijn DFP probleem betreft: Vista ziet het ding nu opeens weer als een DF, dus zonder Pro... Dus heb ik 'm ouderwets gecallibreerd en nu doet 'ie het... Vreemde toestand. Ik zal morgen eens de nieuwste driver van Logitech installeren plus die tijdelijke 'patch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ravw schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:00:
auto racen bestaat niet alleen uit auto beheersing maar ook de banen uit je hoofd leren en weten waar de bochten zitten en de diverse rem punten.

Ik speel GRID alleen maar op EXTREME OF PRO omdat ik de bestaande banen van de toering cars wel kan dromen.

...... misschien teveel met race games bezig :)

Maar het helpt wel misschien is het nu even aan modden maar zo dra je de banen kan dromen dan is het zelfs op EXTREME of op Pro een zondags ritje :)

Rijden en nog eens rijden, doe gerust eens 15 ronden op een baan en dat elke dag eens doen.
moet je over een maand kijken hoe je er door heen vliegt als een raket
Als redelijke autosport-fanaat ken ik de race-circuits ook wel uit mijn hoofd, alleen is het vooral wennen hoe de auto reageert waar je mee rijdt. Elke keer is het met een andere klasse racen, waardoor grip, rempunten en snelheid totaal verschillend zijn. Daar heb ik tijdens het racen het meeste moeite mee. Niet met wat de volgende bocht zou zijn.

Maar ik ben nu elke keer met wat auto's aan het testrijden en dat helpt al erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Smarron schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:26:
[...]
Als redelijke autosport-fanaat ken ik de race-circuits ook wel uit mijn hoofd, alleen is het vooral wennen hoe de auto reageert waar je mee rijdt. Elke keer is het met een andere klasse racen, waardoor grip, rempunten en snelheid totaal verschillend zijn. Daar heb ik tijdens het racen het meeste moeite mee. Niet met wat de volgende bocht zou zijn.

Maar ik ben nu elke keer met wat auto's aan het testrijden en dat helpt al erg goed.
dat kijken hoe een nieuwe auto reageerd gewoon de eerste paar rondjes even wat rustig aan rijden een beetje voorzichtig en dan na een paar ronden als je het een beetje weet die lui gaan in halen.

al weet ik nu met GRID dat hun een veel kleine rem weg nodig hebben dan ik dus daar moet je even rekening mee houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond een uur lang de 24H van lemans gedaan op normal(ik ben niet zo goed) en dat best leuk om te doen.

En nog even vraagje: is het mogelijk om het zo in te stellen als je ook de pits in kan gaan? of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er zit geen pits in GRID. Net zoals er geen qualificatie is. Of setup van de auto. Ze hebben alles eruit gesloopt en alleen het racen overgehouden. Zo ongeveer dan.

Ik ben normaal niet zo'n liefhebber van allemaal verschillende auto's, maar in GRID vind ik het wel lollig: vaak denk ik tijdens de eerste ronde van 'HELP hoe kan je OOIT met deze auto een lap rijden zonder compleet de fout in te gaan, maar na even rijden begin je 'm toch onder controle te krijgen en da's best wel kicken. Alleen is tegen die tijd de race zowat voorbij... da's dan wel weer jammer...

Wat me trouwens tegenviel zijn de destruction derby's. En dan bedoel ik tegenvallen op de manier van moeilijk! Die bakken glijden constant de bocht uit, hebben geen grip en ik heb geen idee of ik nou laag of hoog moet schakelen om mee te komen! Ik glibber alle kanten op. Knap lastig dus. Die auto heb ik dus nog NIET onder controle... Maar het is wel lekker: elke keer die spanning van 'haal ik de sprong of wordt ik uit de lucht geramd...?' Ik ben ook al een keer bovenop een andere auto geland: ook lachen. En wat ik toch wel erg top vind van GRID is hoe vaak de AI de fout in gaat. In andere games gaat er misschien 1 keer per race of zo een speler de fout in, maar in GRID gebeurt er constant wat. Jaaaaaa, lekker spel dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:49:

Wat me trouwens tegenviel zijn de destruction derby's. En dan bedoel ik tegenvallen op de manier van moeilijk! Die bakken glijden constant de bocht uit, hebben geen grip en ik heb geen idee of ik nou laag of hoog moet schakelen om mee te komen! Ik glibber alle kanten op. Knap lastig dus. Die auto heb ik dus nog NIET onder controle... Maar het is wel lekker: elke keer die spanning van 'haal ik de sprong of wordt ik uit de lucht geramd...?' Ik ben ook al een keer bovenop een andere auto geland: ook lachen.
In zijn 2 houden, en op sommige stukken even in zijn 3... Verder gewoon blijven glijden, that should do the trick... De spanning van elke kruising is wel groot idd.. Zeker als je op kop ligt met veel pijn en moeite en in de laatste kruising wordt je goed geramd.. DAG podiumplaats :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Logitech DriveFX binnen. Het is wel een leuke ervaring om met stuur te spelen ipv controller ( xbox360 ).
Maar op een of andere manier staat hij niet goed ingesteld of iets dergelijks, als ik het stuur niet aanraak maakt de auto toch stuurbewegingen, ik kan hem niet recht houden.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Bij die derby races drift ik altijd door de meeste bochten, echt wel vet :P En op een gegeven moment rem ik gewoon voor die kruisingen als er iets aan komt, lig ik tenminsten niet op de kop :P

Top speed is nu 345 met een Murcielago gehaald op de LeMans race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Gisteren even Amerika "afgemaakt" (alles goud) op "Serious". Wel jammer dat ik eigenlijk niet weet wat ik met mijn geld moet doen (+/- 60 miljoen).

De Audi A10 rijd wel erg lekker (snel) :D.
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/a102.png
(klik voor het echte plaatje)

Ik wil vandaag een stuurwiel gaan halen. De G25 vind ik toch wel wat duur als 1e stuurwiel. Hopelijk hebben ze die Logitech MOMO of die Thrustmaster set :9

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 31-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Paprika schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:40:
Gisteren even Amerika "afgemaakt" (alles goud) op "Serious". Wel jammer dat ik eigenlijk niet weet wat ik met mijn geld moet doen (+/- 60 miljoen).

De Audi A10 rijd wel erg lekker (snel) :D.
[afbeelding]
(klik voor het echte plaatje)

Ik wil vandaag een stuurwiel gaan halen. De G25 vind ik toch wel wat duur als 1e stuurwiel. Hopelijk hebben ze die Logitech MOMO of die Thrustmaster set :9
Van de G25 ga je geen spijt krijgen hoor en de Logitech G25 Steering Wheel is voor € 215,00 te koop bij Yorcom . com te vlaardingen.

En je krijgt er geen spijt van.
Ik heb al heel wat sturen gehad.... en gesloopt ...... :( maar dit is echt een uber stuur hoor.

Maar neem wel een FFB stuur :-)
dat is echt een hele game ervaring meer.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 31-05-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook de G25 en ik heb er geen seconde spijt van gehad, FF is lekker sterk en bij andere games is de h-shifter ook heel fijn, en de pedalen voelen lekker stevig aan.

Met die destruction derby heb ik helemaal geen last van het geglibber, oké ik drift soms wat maar dat vind ik niet erg.

Jammer dat ze de pitstops eruit hebben gehaald want dat is soms toch echt wel handig bij kleine schade.
Verder is het spel wel fijn om te spelen en is het niet te moeilijk voor beginners en grafisch ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:53:
[...]

In zijn 2 houden, en op sommige stukken even in zijn 3... Verder gewoon blijven glijden, that should do the trick... De spanning van elke kruising is wel groot idd.. Zeker als je op kop ligt met veel pijn en moeite en in de laatste kruising wordt je goed geramd.. DAG podiumplaats :(
Bedankt voor de tip!

Wat ik trouwens veel leuker vind dan verwacht is LeMans! Super! Heerlijk sfeertje: ziet er prachtig uit en die dag/nacht cyclus is super. Net de G1 gewonnen: een paar seconden voor het einde slipte ik uit een bocht, maar ik dacht 'dat haal ik makkelijk'. Niet dus... Toen ik weer op de baan was zaten m'n directe tegenstanders al achter me! En toen de tijd om was zaten er twee naast me zelfs. Toch NET eerste geworden...! :) Maar eh....... ik cheat wel zwaar want ik speelde op BASIC! :P Le Mans vind ik tot nu toe onmogelijk zelfs op Normal... ;) Maar dat kan me niet bommen want ik heb dikke pret.

Supergame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:26:
Ik heb vandaag de Logitech DriveFX binnen. Het is wel een leuke ervaring om met stuur te spelen ipv controller ( xbox360 ).
Maar op een of andere manier staat hij niet goed ingesteld of iets dergelijks, als ik het stuur niet aanraak maakt de auto toch stuurbewegingen, ik kan hem niet recht houden.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb je al gekeken naar het kleine zwarte knopje op het stuur?? als je daar op drukt begint de LED te blinken: ikzelf heb de snelste 'blinking' gekozen...
Verder heb ik stuurdeadzone op 5%

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dit is dus mijn eerste race game.
en ook mijn eerste stuur. : logitech MOMO racing wheel met force feed back.

wat moet dat force feed back nu precies doen voor mij? ik heb ook geen vergelijkings materiaal. heb nooit gereden zonder FFB . ik weet dus niet zo goed waar ik op moet letten wat FFB precies doet.

als ik over curbstones rijd in bochten dan voel ik niet het trillen in mijn stuur. ik dacht dat je dat juist wel moet voelen toch?

zijn er nog ongeschreven regels waar je op moet letten want anders werkt FFB soieso niet, misschien?

werkt FFB in de demo? ik speel nu alleen de demo nog

edit: lees toch wel meer over het niet hebben van FFB http://community.codemast...php?t=279788&page=6&pp=10

[ Voor 9% gewijzigd door murky123 op 31-05-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFB werkt prima met MOMO in demo , ook de curbstones voel ik wel , wil je vergelijkings materiaal kwa gevoel download de demo van GTR 2 , dat is wel anders en gevoeliger . Ik stel overigens mijn FFB in de logitech profilere wel wat hoger in namelijk , vind ik beter want vind het soms net te slap aanvoelen in de 100% kracht .

p.s . jammer dat je de MOMO gekocht heb , misschien goedkoop gekocht maar op dit moment is in de Logitech serie de g25 toch wel de limit .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 13:51
Pfff ligt het nou aan mij of is dit spel echt heel moeilijk qua besturing? Was altijd best aardig in NFS e.d. Maarre na een tikje lukt het normaal wegtrekken amper. en als ik wat raak komt de auto ook meteen in een spin enzo. Pfff zelf op basic met alle helpmiddelen aan win ik nog maar net. Alleen de drift wedstrijden win ik dan wel met 2 x zo veel punten maar het gewoon rijden en bochten nemen enzo pffff echt heel moeilijk tot nu toe.

Nou ja misschien is het oefenen, maar NFS is qua besturing wel een stuk makkelijk imho of mis ik hier iets?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
tis idd het eerste stuur wat ik heb en 85 euro betaald incl verzenden.
vond ik duur genoeg voor een eerste stuur.

wat bedoel je precies met die "100% kracht" ik zie wel sliders ingame waarmee je strength kan instellen van de force feed back geloof ik.

moet dat op 100% of 50% of whatever ? wat zijn een beetje goed gecombineerde instellingen van grid voor een prima feel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
murky123 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:19:
tis idd het eerste stuur wat ik heb en 85 euro betaald incl verzenden.
vond ik duur genoeg voor een eerste stuur.

wat bedoel je precies met die "100% kracht" ik zie wel sliders ingame waarmee je strength kan instellen van de force feed back geloof ik.

moet dat op 100% of 50% of whatever ? wat zijn een beetje goed gecombineerde instellingen van grid voor een prima feel ?
gewoon uit proberen wat je zelf lekker vind.

Ik rij met 130% veer kracht omdat ik echt wil werken in de auto en geen zondags ritjes wil
in game staat hij op 70 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als goed is heb je natuurlijk je MOMO driver geinstalleerd , en dat kan je terugvinden in je START -Programma's - Logitech - Logitech gaming software . Daarin kan je dus die krachten van FFB instellen naar hoger dan 100% . Ga naar Apparaat - spelbesturingen - eigenschappen en uiteindelijk tadaaa - instellingen . Gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel de demo op de PS3 gedownload, en ik moet zeggen het is zeer vermakelijk.
Vaak zie ik vergelijkingen worden gemaakt met GT4, wat jammer is.
Tuurlijk, de autos zien er in GT4 beter uit, maar de omgevingen... daar scoort Grid zeer goed bij vind ik persoonlijk (in vergelijking met GT4 wel te verstaan).

En er zitten leuke vernieuwende features in als het hele terugspoel gebeuren. Erg vermakelijk.
Ook de nickname functie gaf mij een glimlach. Niet nuttig, maar wel eens iets anders.

"Hello Dude"
The dude abides man.

Zeker een spel dat ik voor de PS3 wil gaan aanchaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:16:
Pfff ligt het nou aan mij of is dit spel echt heel moeilijk qua besturing? Was altijd best aardig in NFS e.d. Maarre na een tikje lukt het normaal wegtrekken amper. en als ik wat raak komt de auto ook meteen in een spin enzo. Pfff zelf op basic met alle helpmiddelen aan win ik nog maar net. Alleen de drift wedstrijden win ik dan wel met 2 x zo veel punten maar het gewoon rijden en bochten nemen enzo pffff echt heel moeilijk tot nu toe.

Nou ja misschien is het oefenen, maar NFS is qua besturing wel een stuk makkelijk imho of mis ik hier iets?
Je hebt zeg maar 3 catagorieen racers...

Sims
Arcade Racers
NFS :+

Nee serieus, het is idd een stukje lastiger dan NFS, je kan hier idd niet elke bocht volgas door :P Een paar tips zijn: Je kan nie remmen en sturen tegelijk, rem vóór de bocht, dan insturen en dan gas erop. Eeh, gebruik analoge gas/rem (controller/stuurtje) en dan de rem niet helemaal indrukken meteen, dat voorkomt slippen en zorgt dat je nog een beetje kan sturen.

Have fun, en succes met leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:34:
Als goed is heb je natuurlijk je MOMO driver geinstalleerd , en dat kan je terugvinden in je START -Programma's - Logitech - Logitech gaming software . Daarin kan je dus die krachten van FFB instellen naar hoger dan 100% . Ga naar Apparaat - spelbesturingen - eigenschappen en uiteindelijk tadaaa - instellingen . Gevonden?
klinkt me wel bekend. ik ben nu helaas niet thuis. maar zodra ik dat ben zal ik ff kijken en hier op terug komen.

ik heb idd de driver gedownload vanaf de logitech site.. ik heb dus zón logitech profiler..

Titel: Logitech Gaming Software
Software Version: 5.02
Post Date: 04/02/2008
Platform: Windows Vista
File Size: Ongeveer 13 Mb

[ Voor 9% gewijzigd door murky123 op 31-05-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:10:
[...]

klinkt me wel bekend. ik ben nu helaas niet thuis. maar zodra ik dat ben zal ik ff kijken en hier op terug komen.

ik heb idd de driver gedownload vanaf de logitech site.. ik heb dus zón logitech profiler..

Titel: Logitech Gaming Software
Software Version: 5.02
Post Date: 04/02/2008
Platform: Windows Vista
File Size: Ongeveer 13 Mb
Euh ja dus ga ff naar instellingen van je stuurwiel en verhoog als prettig je het daar naar boven of unter .

P.s.
NFS is niet te vergelijken met andere racegames of laat ik het zo zeggen met iets meer realisme , voor jou een fantastisch spel zo te horen en das mooi maar dat is echt één van de makkelijkste games kwa besturing en is meer gericht op andere gameplay alleen tijd rijden t.o.v. games die circuits tijd rijden . NFS is wat die engel die is gevallen al zei een arcade game , en dan heb je dus veel meer andere racegames , met wat speel je eig , stuur of toetsenbord/gamepad?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
ravw schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:46:
[...]

Van de G25 ga je geen spijt krijgen hoor en de Logitech G25 Steering Wheel is voor € 215,00 te koop bij Yorcom . com te vlaardingen.

En je krijgt er geen spijt van.
Ik heb al heel wat sturen gehad.... en gesloopt ...... :( maar dit is echt een uber stuur hoor.

Maar neem wel een FFB stuur :-)
dat is echt een hele game ervaring meer.
Nou, uiteindelijk toch maar de G25 gepakt (G5 muis, G15 toetsenbord, G25 stuur ziet wel leuk uit :9 )

Natuurlijk 100x beter dan de pijltjes. ForceFeedback doet daarop nog eens extra veel plezier.
Ik heb zelfs mijn pc even moeten afstaan, omdat mijn vader het racen nu super vond. 8)7
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.