Tijdens multiplayer, hoe zit het eigenlijk met de driving aids? Is dat voor iedereen hetzelfde, of neemt ie je eigen laatst gebruikte instellingen? Ik heb soms het idee dat sommigen beter een bocht door komen dan mij (alsof ie voor hun beter stuurt --> Stability control aan).
Ja ik wil het zelfde weten,Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:25:
Tijdens multiplayer, hoe zit het eigenlijk met de driving aids? Is dat voor iedereen hetzelfde, of neemt ie je eigen laatst gebruikte instellingen? Ik heb soms het idee dat sommigen beter een bocht door komen dan mij (alsof ie voor hun beter stuurt --> Stability control aan).
Ik heb al zitten snuffelen bij het maken van een eigen room,
maar kan daar niks tussen vinden van de AIDS.
Beetje oneerlijk als de ene met aids rijd en de andere niet.
DudeNoLiMiTSoLDieR schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:32:
[...]
Ja ik wil het zelfde weten,

NoLiMiTSoLDieR schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:32:
[...]
Ja ik wil het zelfde weten,
https://card.exophase.com/1/1116015.png
ja en serieus als je alles met hoofdletters schrijft... dan is er echt geen excuus meer.
Dan schrijf je echt AIDS als in de ziekte...

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Fail
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mijn excuses, laten we er Driving-AIDS van maken.
Maar to the point,
Hoe zit 't daarmee ?
GRID draait als een zonnetje trouwens op mn AGP kaartje,
niet verwacht
Maar to the point,
Hoe zit 't daarmee ?
GRID draait als een zonnetje trouwens op mn AGP kaartje,
niet verwacht
[ Voor 29% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 15-05-2008 21:55 ]
Om ook maar niet te zwijgen over onze vrienden uit met name de Oostbloklanden, die met hun inbelverbinding door het circuit heen hoppen..KeN. schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:19:
[...]
Inderdaad
Leuk om te zien ook dat bij sommige matches iedereen ruim voor de bocht al afremt om niet te botsen
Toch nog even een beetje gal spuwen:
Net een paar rondes gedaan waarbij ik telkens won, mede door die eerste bocht tactiek.
Moest ook nog een paar spookrijders en finish line campers (die je dwars op de baan op staan te wachten) ontwijken, maar daardoor smaakten de overwinningen telkens des te zoeter. Komen we weer in de lobby, krijg ik allemaal kick votes en lig ik eruit. Nee, ik moest zeker verliezen of wat ?!
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
lol idd das echt irri hoor, opeens out of the blue een bmw voor je neus *kablam*Xadeon schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:44:
[...]
Om ook maar niet te zwijgen over onze vrienden uit met name de Oostbloklanden, die met hun inbelverbinding door het circuit heen hoppen.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Hahaha. Ben wel een paar keer rot geschrokken van die kamikaze figuren. Stond ik op de tweede plek, de laatste lap is ingegaan en kwam er iemand recht op mij af rijden... gelukkig ging ik dwars door hem heen. Maar soms staan ze inderdaad bij de finish op je te wachten en dan rijden ze een stukje achteruit zodat jij erop knalt....KeN. schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:19:
Moest ook nog een paar spookrijders en finish line campers (die je dwars op de baan op staan te wachten) ontwijken, maar daardoor smaakten de overwinningen telkens des te zoeter. Komen we weer in de lobby, krijg ik allemaal kick votes en lig ik eruit. Nee, ik moest zeker verliezen of wat ?!
PS3 en Xbox360 versies zijn vandaag Gold gegaan 
PC-versie waarschijnlijk morgen en die 30 mei gaan we dus mooi halen!
PC-versie waarschijnlijk morgen en die 30 mei gaan we dus mooi halen!
Verwijderd
Volgens mij had ik dit nog niet langs zien komen , namelijk de MP mogelijkheden en ziet er m.i. prettig goed geregeld uit BRON: PCGamespecial . http://www.pcgamespecial.nl/?itemid=7433
Het kon eigenlijk niet anders of Race Driver: GRID zou een multiplayer modus krijgen. Vandaag zijn de volledige details vrijgegeven, met 32 online race events verspreid over 85 verschillende circuits, belooft de multiplayer heel wat speelplezier. Je kunt met maximaal twaalf spelers aantreden op de finish, of alle twaalf de spelers de finish ook halen is weer een heel ander verhaal. Zo is het volledige schadesysteem ook aanwezig in de multiplayer, wat voor een hoop spektakel zal gaan zorgen. Je kunt je eigen kleurenschema online gebruiken zodat je al gauw herkenbaar zult zijn, als racecoureur of brokkenpiloot. Alles zal online bijgehouden worden en door middel van experience points stijg je in rang, uiteenlopend van Junior Rookie tot Legend. Samen met de aankondiging zijn er zes screenshots de deur uitgedaan van de multiplayer modus in actie.
Eerlijk gezegd vind ik het spel best aardig maar was niet van plan om het spel waarschijnlijk te willen kopen , maar vanwege deze MP mogelijkheden toch weer wel .
Hoop ook dat er wat meer gedaan wordt tegen de brokkenpiloten want dat blijft voor mij toch best een ergenis online!
Het kon eigenlijk niet anders of Race Driver: GRID zou een multiplayer modus krijgen. Vandaag zijn de volledige details vrijgegeven, met 32 online race events verspreid over 85 verschillende circuits, belooft de multiplayer heel wat speelplezier. Je kunt met maximaal twaalf spelers aantreden op de finish, of alle twaalf de spelers de finish ook halen is weer een heel ander verhaal. Zo is het volledige schadesysteem ook aanwezig in de multiplayer, wat voor een hoop spektakel zal gaan zorgen. Je kunt je eigen kleurenschema online gebruiken zodat je al gauw herkenbaar zult zijn, als racecoureur of brokkenpiloot. Alles zal online bijgehouden worden en door middel van experience points stijg je in rang, uiteenlopend van Junior Rookie tot Legend. Samen met de aankondiging zijn er zes screenshots de deur uitgedaan van de multiplayer modus in actie.
Eerlijk gezegd vind ik het spel best aardig maar was niet van plan om het spel waarschijnlijk te willen kopen , maar vanwege deze MP mogelijkheden toch weer wel .
Hoop ook dat er wat meer gedaan wordt tegen de brokkenpiloten want dat blijft voor mij toch best een ergenis online!
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 23:32 ]
Verwijderd
Van het codemasters forum van een codies dev;Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:34:
If you were playing with 'damage on' then the person doing the inappropriate colliding, e.g. shunting in the rear to slow down, will get more damage than the car being hit. This doesn't always stop idiots though - nothing will, but it helps.
The full game has private sessions so you can play with like minded people. Don't forget that people kicked from any session will remain kicked from that session forever, which means that with our host migration system (sessions may never die) constant bad drivers will start to run out of sessions to join...
hmm
dat systeem met dat je de lul bent als je op iemand in rijdt bevalt me wel. Aan de andere kant kun je iemand dan even opvangen door op de rem te gaan als die vlak achter je zit om dan vol gas er vandoor te gaan. Moet ik in de praktijk eerst nog zien. Anders word bumperkleven zelfs gevaarlijk in racegames!
dat systeem met dat je de lul bent als je op iemand in rijdt bevalt me wel. Aan de andere kant kun je iemand dan even opvangen door op de rem te gaan als die vlak achter je zit om dan vol gas er vandoor te gaan. Moet ik in de praktijk eerst nog zien. Anders word bumperkleven zelfs gevaarlijk in racegames!
Verwijderd
Tja daar heb je al zoon opmerking die dat het maken van een systeem dat botsers verwijdert uit een mp online racegame lastig is om het waterdicht te maken van , ben dus ook benieuwd of dit gaat werken , hopen is een andere gedachteCILLER schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:14:
hmm
Ik kan er nu op zich nog wel de lol van in zien soms, vooral dat achteruit rijden bij de start klinkt erg irritant, doch grappig ergens. Ik troost me gewoon met de gedachte dat dit slechts de demo is, die iedere idioot die zin heeft om te 'rellen' kan downloaden en spelen. Bij de full version zullen er een hele hoop van dat soort figuren afvallen
Het ban-systeem hierboven klinkt ook als muziek in mijn oren.
Voor dit soort lui hebben ze in de full game distruction durby 
You will meet the fuckers there
lijkt me zelf trouwens ook een erg grappig gameplay element.
is dat echt zo? destruction derby rulesCILLER schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:52:
Voor dit soort lui hebben ze in de full game distruction durby
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Jeeeuuuj
Net ff gepre-orderd
Nog 2 weekjes en dan moek m in huis hebben!
Net met de verse Xbox360 Controller voor PC gespeeeld...na 3x kut gedrift te hebben, heb ik de controles een beetje door met de triggers...ik heb nu al 4x meer dan 1 miljoen gehaald
Net met de verse Xbox360 Controller voor PC gespeeeld...na 3x kut gedrift te hebben, heb ik de controles een beetje door met de triggers...ik heb nu al 4x meer dan 1 miljoen gehaald
Ik heb hem ook gepre-ordered, bij gcshop.nl is ie maar € 40 voor de pc, en ze leveren de pre-orders meestal op de dag van de release. Ben erg benieuwd naar het volledige spel, de demo was in ieder geval top (zeker het driften!).Speedlink schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:14:
JeeeuuujNet ff gepre-orderd
heb de demo op de 360 gedownload en even gespeeld.
Het ziet er echt waanzinnig mooi uit! Ik vind het mooier en levendiger dan Gt5 prologue.
Wel vind ik Grid een wat meer arcade achtige racer. Beetje een Mix tussen FM2/GT5 en NFS-achtigen.
Bij het driften dacht ik bijvoorbeeld wel de TC en SC uit te moeten zetten, maar dat werkt dus echt niet. Maar driften met TC en SC erop lijkt me ook zo raar, terwijl het dan juist super makkelijk is in het spel.
Het ziet er echt waanzinnig mooi uit! Ik vind het mooier en levendiger dan Gt5 prologue.
Wel vind ik Grid een wat meer arcade achtige racer. Beetje een Mix tussen FM2/GT5 en NFS-achtigen.
Bij het driften dacht ik bijvoorbeeld wel de TC en SC uit te moeten zetten, maar dat werkt dus echt niet. Maar driften met TC en SC erop lijkt me ook zo raar, terwijl het dan juist super makkelijk is in het spel.
Verwijderd
Ik heb het maar even uitgeprobeerd, en hij pakt idd je eigen instellingen mbt de assists. Ik heb alles aan gezet en het ging echt stukken makkelijker (moet nog ff wat oefenen zonder assistsVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:25:
Ik heb de demo ook even gedownload en ben meteen zonder hulpjes gaan racen in de BMW. Viel me nogal tegen. De FF is niet optimaal in dit spel en daarom raak je zo in de slip omdat het niet strak stuurt met mijn Logitech DFP stuur. Hoop dat ze daar nog wat aan doen. Ik heb met Toca3 erg leuke races beleeft en denk dat het met dit spel net zo leuk wordt. De graphics zijn iig fantastisch.
Verwijderd
speel je op PC of ps3 , want vraag me af bij sommige reacties waar speel je op? PC lijkt mij de eerste gedachte of is DFP stuur ook compatible op PS3, is deze vraag zinnig? nWas wel voor de PS2 mogelijk om DFP stuur te gebruiken toch?GodDamage schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:36:
Ik heb de demo ook even gedownload en ben meteen zonder hulpjes gaan racen in de BMW. Viel me nogal tegen. De FF is niet optimaal in dit spel en daarom raak je zo in de slip omdat het niet strak stuurt met mijn Logitech DFP stuur. Hoop dat ze daar nog wat aan doen. Ik heb met Toca3 erg leuke races beleeft en denk dat het met dit spel net zo leuk wordt. De graphics zijn iig fantastisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 20:02 ]
1.Toetsenbord.....check!murky123 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:12:
ondersteund deze game ook SLI?
2.Internet............check!
3.Google.............check!
Speedlink schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:14:
JeeeuuujNet ff gepre-orderd
offtopic:
Moek?!! Moet ik!
Moek?!! Moet ik!
Dat is netjes, ik kom zelf niet verder dan 500K.

[ Voor 0% gewijzigd door Xadeon op 16-05-2008 21:39 . Reden: typo :X ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Xadeon schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:27:
[...]
1.Toetsenbord.....check!
2.Internet............check!
3.Google.............check!
![]()
[...]
offtopic:
Moek?!! Moet ik!
Dat is netjes, ik kom zelf niet verder dan 500K.Nu ik er de tijd voor heb, zal ik dit weekend maar is proberen een betere score neer te zetten. Aangezien hier al een aantal mensen zijn die al dik over de 3000K punten heen gaan.
offtopic:
'Maar is'? je bedoelt: 'Maar eens'
'Maar is'? je bedoelt: 'Maar eens'
Ik word echt gek van die ramnoobs overal, het is gewoon hilarisch. Ik rij bijvoorbeeld een bochtje om, en er komt iemand die mij wilt inhalen en denkt slim te zijn door mij weg te beuken, maar in plaats van dat ik de weg af donder, gaat hij zelf helemaal tollen, en dan gaat 'ie mij 'fucker' noemen ofzo.

Zulke figuren kom je haast wel in elke online-multiplayer tegen. Overigens vind ik een permanente ban, nadat je om wat voor reden dan ook wordt gekicked, geen goede zaak. Ik heb zelf een aantal keren meegemaakt dat ik werd gekicked, doordat ik net ff te lang in chatbox aan kletsen was of omdat ik telkens won.
Lijkt me niet echt een fair reden om dan ook nog eens een permanente ban aan je broek te krijgen.
Lijkt me niet echt een fair reden om dan ook nog eens een permanente ban aan je broek te krijgen.
Ik had net een rondje 1:14.09 met een WR tekentje erachter, verder lukt het me alleen om constant lage 1:15'ers te rijden met af en toe een hoge 1:14. Die bmw's zijn wel makkelijk om in te rijden, je kan ze heel goed de bocht in gooien, en je kan ook heel realistisch remmend de bocht in.nFo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:14:
[...]
Ja zijn altijd weer een paar gasten die veel te laat remmen daar.![]()
Of op je achterbumper knallen.
Snelstronde op Jarama: 1.15.07
(1e keer dat ik dat irl meemaakte ging de auto bijna helemaal dwars

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Weet niet zeker of jullie deze al hebben gezien, maar ik vind het aantal circuits erg tegenvallen
Cars:
-DALLARA FORMULA 3
-FJ 1000
-BMW 320si
-CHEVROLET CORVETTE C5-R
-CHEVROLET CORVETTE C6-R
-CHEVROLET CAMARO CONCEPT
-CHEVROLET LACETTI
-MAZDA 787B
-MAZDA RX-7 FD3S
-TOYOTA SUPRA
-TOYOTA COROLLA GT-S (AE86)
-TOYOTA SOARER (JZZ30)
-SUBARU IMPREZA
-PONTIAC GTO
-NISSAN 350Z
-NISSAN SILVIA
-NISSAN SKYLINE GT-R Z-TUNE
-NISSAN R390 GT-1
-TVR TUSCAN CHALLENGE
-PORSCHE 911 GT3 RSR
-PANOZ ESPERANTE
-SPYKER C8 SPYDER
-LAMBORGHINI MURCIELAGO RGT
-ASTON MARTIN DBR9
-SALEEN S7R
-COURAGE C65
-COURAGE LC70
-LOLA B05/40
-LOLA B06/10
-FORD MUSTANG GT-R CONCEPT
-FORD MUSTANG BOSS 302
-DORAN RACING JE4
-DODGE VIPER SRT10
-MOPAR DODGE CHARGER SRT8 DRIFT
-DODGE CHALLENGER CONCEPT
-KOENIGSEGG CCXR
-KOENIGSEGG CCGT
-PAGANI ZONDA R
-AUDI R10 TDI
-CREATION CA06/H-JUDD
-JUPITER EAGLERAY MK5
-HONDA NSX-R
-PLYMOUTH AAR ‘CUDA
Tracks:
-Circuito del Jarama
-Nürburgring GP-Streckenlayout
-Donington Park
-Istanbul Park
-Milan
-Le Mans
-Circuit de Spa-Francorchamps
-Otukama Grand Circuit
-Yokohama Docks
-Shibuya
-Mount Haruna
-San Francisco
-Washington DC
-Detroit
-Long Beach

Cars:
-DALLARA FORMULA 3
-FJ 1000
-BMW 320si
-CHEVROLET CORVETTE C5-R
-CHEVROLET CORVETTE C6-R
-CHEVROLET CAMARO CONCEPT
-CHEVROLET LACETTI
-MAZDA 787B
-MAZDA RX-7 FD3S
-TOYOTA SUPRA
-TOYOTA COROLLA GT-S (AE86)
-TOYOTA SOARER (JZZ30)
-SUBARU IMPREZA
-PONTIAC GTO
-NISSAN 350Z
-NISSAN SILVIA
-NISSAN SKYLINE GT-R Z-TUNE
-NISSAN R390 GT-1
-TVR TUSCAN CHALLENGE
-PORSCHE 911 GT3 RSR
-PANOZ ESPERANTE
-SPYKER C8 SPYDER
-LAMBORGHINI MURCIELAGO RGT
-ASTON MARTIN DBR9
-SALEEN S7R
-COURAGE C65
-COURAGE LC70
-LOLA B05/40
-LOLA B06/10
-FORD MUSTANG GT-R CONCEPT
-FORD MUSTANG BOSS 302
-DORAN RACING JE4
-DODGE VIPER SRT10
-MOPAR DODGE CHARGER SRT8 DRIFT
-DODGE CHALLENGER CONCEPT
-KOENIGSEGG CCXR
-KOENIGSEGG CCGT
-PAGANI ZONDA R
-AUDI R10 TDI
-CREATION CA06/H-JUDD
-JUPITER EAGLERAY MK5
-HONDA NSX-R
-PLYMOUTH AAR ‘CUDA
Tracks:
-Circuito del Jarama
-Nürburgring GP-Streckenlayout
-Donington Park
-Istanbul Park
-Milan
-Le Mans
-Circuit de Spa-Francorchamps
-Otukama Grand Circuit
-Yokohama Docks
-Shibuya
-Mount Haruna
-San Francisco
-Washington DC
-Detroit
-Long Beach
Mmm ik tel 6 traditionele circuits, 5 stratencircuits en 4 japanse drift tracks. Aangezien ik niet veel om driften geef, houd ik 11 circuits over die wel in verschillende configuraties te racen zijn. Mmm valt een klein beetje tegen, had toch wel tien circuits per categorie verwacht. Aantal auto's is wel ok, vindt tracks belangrijker dan auto's plus je kunt GRID niet vergelijken met GT5 aangezien dat spel een veel langere ontwikkelingstijd heeft. Codemasters poepte vorig jaar nog DIRT eruit..
Wat ik echter nog niet kan vinden, en wat voor mij een deal-breaker wordt is of de game offline-multiplayer heeft. Dit is namelijk echt een game om met vrienden op de bank te doen, spektakel ten top..
Wat ik echter nog niet kan vinden, en wat voor mij een deal-breaker wordt is of de game offline-multiplayer heeft. Dit is namelijk echt een game om met vrienden op de bank te doen, spektakel ten top..
Splitscreen? Volgens mij heeft codemasters daar na Toca2 al afscheid van genomen.bramberk15 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:58:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik gebruik een pc voor games. Geen idee of de DFP ook op de ps3 werkt maar daar ben je met wat googlen zo achter.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:01:
[...]
speel je op PC of ps3 , want vraag me af bij sommige reacties waar speel je op? PC lijkt mij de eerste gedachte of is DFP stuur ook compatible op PS3, is deze vraag zinnig? nWas wel voor de PS2 mogelijk om DFP stuur te gebruiken toch?
DFP is oorspronkelijk voor de PS2 en werkt naar alle waarschijnlijkheid ook op de ps3 want ik heb ooit in een beurshal GT5 gespeeld (zo'n demo, GT HD ofzoiets) op een ps3 en dat was met DFP
Als het goed is, zijn er 80 circuits op 15 locaties.GAIAjohan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:11:
Weet niet zeker of jullie deze al hebben gezien, maar ik vind het aantal circuits erg tegenvallen![]()
Cars:
[knip]
Tracks:
[knip 15 stuks]
Ben nu overgens ook erg benieuwd naar de destruction derby
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zo ziet het er idd wel uit want van Detroit ken je best wel wat meer tracks maken dan 1tje.
geen splitscreen zou wel heel jammer zijn idd.
Gisteren ook weer enorm last van rammers... een leuke inhaalactie was in Frisco bij een bocht naar links probeert zo'n gast gewoon om niet te remmen me d'r af te rammen. Hoe leuk is het dan om net ff wat eerder te remmen en hem volgas de muur in te zien vliegen
Als je het fair speelt is het close racen erg leuk, maar soms is het ook gewoon een uur lang hel voordat je een leuke server vindt
Gisteren ook weer enorm last van rammers... een leuke inhaalactie was in Frisco bij een bocht naar links probeert zo'n gast gewoon om niet te remmen me d'r af te rammen. Hoe leuk is het dan om net ff wat eerder te remmen en hem volgas de muur in te zien vliegen
Als je het fair speelt is het close racen erg leuk, maar soms is het ook gewoon een uur lang hel voordat je een leuke server vindt
Verwijderd
In Toca 3 zat wel splitsceen in hoor.Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:01:
[...]
Splitscreen? Volgens mij heeft codemasters daar na Toca2 al afscheid van genomen.
Voor mij ook hoor; ik speel het liefste tegen vrienden op de bank, dat is toch een stuk leuker dan tegen dezelfde mensen online.bramberk15 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:58:
Bij PC games hoop ik er al niet eens meer op, maar op consoles moet dit er gewoon inzitten imho.
[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 17-05-2008 14:40 ]
Weinig circuits of niet, ik vermaak me al uuuuuuren met 2 circuits in de demo. Als het er 9 in de full game zijn ben ik daar al mega tevreden mee, want check eens hoe die circuits er uit zien, echt vet. Neem nou die pro muscle map ( Weet even niet met welke auto dat is
) die is echt mega lang. Kost je gewoon een paar minuten om een rondje te rijden.
Wat beukers betreft, daar moet je gewoon op in spelen. Als je voorin aan het racen ben kan je wachten tot de gene voor je een foutje maakt. Als je achteraan begin, of bijna achteraan, ga je gelijk naar de zijkant als je start, zodat de auto's die nog achter je starten je inhalen. Ga rustig achter iedereen aan rijden en in de eerst volgende bocht beukt iedereen elkaar de baan af of heb je meerdere auto's die mankementen vertonen. Jij als achterste rijder let even op hoe je tussen al die gespinde auto's door kan en hoppe je staat al weer op de 4e plek ( Mijn ervaring is dat je meestal rond de 4e a 5e plek kan komen na de 1e bocht, en achteraan beginnend ) De rest van de baan ben je afhankelijk van foutjes van de 1e auto's of je eigen skills. Zo kan je elke race ( 3/3 ) in de top 3 eindigen. Als je een beetje kan sturen uiteraard. By the way, dit ervaar ik met de PS3. Op de PC is het denk ik wel anders.
Wat beukers betreft, daar moet je gewoon op in spelen. Als je voorin aan het racen ben kan je wachten tot de gene voor je een foutje maakt. Als je achteraan begin, of bijna achteraan, ga je gelijk naar de zijkant als je start, zodat de auto's die nog achter je starten je inhalen. Ga rustig achter iedereen aan rijden en in de eerst volgende bocht beukt iedereen elkaar de baan af of heb je meerdere auto's die mankementen vertonen. Jij als achterste rijder let even op hoe je tussen al die gespinde auto's door kan en hoppe je staat al weer op de 4e plek ( Mijn ervaring is dat je meestal rond de 4e a 5e plek kan komen na de 1e bocht, en achteraan beginnend ) De rest van de baan ben je afhankelijk van foutjes van de 1e auto's of je eigen skills. Zo kan je elke race ( 3/3 ) in de top 3 eindigen. Als je een beetje kan sturen uiteraard. By the way, dit ervaar ik met de PS3. Op de PC is het denk ik wel anders.
Hebben jullie ook last van: Reconnect de Controller met de Xbox 360.
Lekker handig als je online aan het racen bent.
Paar keer last van gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 17-05-2008 17:16 ]
Enorm leuk spelletje dit, heb het al heel de namiddag online zitten spelen en ben het ver van beu
Wel met pc dus besturing is niet echt 100% gesynchroniseerd, maar dat ben ik ondertussen al wat gewoon. Inderdaad, die eerste bocht is altijd een massa-slachting, moet je proberen om er later door te gaan dan het pak. Probleem is als je van voor moet starten, dan wordt je gepenetreerd langs achter en kan je al gehavend de eerste bocht ingaan.
Verder vind ik het afschuwelijk om als je dan toch in de zijberm geraakt, om er weer uit te geraken. Ligt dit aan de beperkte controle of doe ik iets verkeerd, ik moet echt praktisch stilstaan en dan heeeeeel langzaam proberen om op de baan terug te geraken alvorens ik terug gas kan geven.

Wel met pc dus besturing is niet echt 100% gesynchroniseerd, maar dat ben ik ondertussen al wat gewoon. Inderdaad, die eerste bocht is altijd een massa-slachting, moet je proberen om er later door te gaan dan het pak. Probleem is als je van voor moet starten, dan wordt je gepenetreerd langs achter en kan je al gehavend de eerste bocht ingaan.
Verder vind ik het afschuwelijk om als je dan toch in de zijberm geraakt, om er weer uit te geraken. Ligt dit aan de beperkte controle of doe ik iets verkeerd, ik moet echt praktisch stilstaan en dan heeeeeel langzaam proberen om op de baan terug te geraken alvorens ik terug gas kan geven.
Iemand Vista Ultimate 32bits, G25, profiler 5.02 en FF die niet werkt?
Ik heb alle aids aan voor het gemak en ik trek dan de handrem aan zodat ik op mijn zij de bocht door ga om de kans dat ik geraakt word te verkleinen, vaak lukt me dit. Een beetje zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Jj4BHLrn2E0Sfinx- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:16:Probleem is als je van voor moet starten, dan wordt je gepenetreerd langs achter en kan je al gehavend de eerste bocht ingaan.
Als ik een tik krijg, tegen de vangrail aanknal of ik word geplet tussen twee auto's dan laat ik het gas los en begin ik rustig te sturen zodat ik er zo snel mogelijk eruit ben. Heb ik vrij baan dan is het inderdaad langzaam gas geven want vol gas is dacht ik spinnen op het zand of langzaam vertrekken. Sommigen blijven niet rustig en zetten hun auto's meteen in hun achteruit en gaan met hun kont de baan op zodat ze _weer_ met elkaar in de knoei komen, heerlijk.Sfinx- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:16:Verder vind ik het afschuwelijk om als je dan toch in de zijberm geraakt, om er weer uit te geraken. Ligt dit aan de beperkte controle of doe ik iets verkeerd, ik moet echt praktisch stilstaan en dan heeeeeel langzaam proberen om op de baan terug te geraken alvorens ik terug gas kan geven.
Die eerste bocht gewoon buitenkant & snel doorheen.Sfinx- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:16:
Enorm leuk spelletje dit, heb het al heel de namiddag online zitten spelen en ben het ver van beu![]()
Als ik als eerste start, houd ik de BMW gewoon in de slip.
Mooie mistbank in de bocht.
Ik probeer er wel een video van te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 17-05-2008 18:56 ]
Hey.. herkenbaar ja.nFo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:14:
Hebben jullie ook last van: Reconnect de Controller met de Xbox 360.
Ik had mijn accupack net opgeladen, maar dacht dat ik de lege had gepakt, maar toen ik na de reconnect weer keek zag ik gewoon 4 streepjes. Snapte er al niets van..
Okay, zal nog wel een bug zijn ofzo..KeN. schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:47:
[...]
Hey.. herkenbaar ja.
Ik had mijn accupack net opgeladen, maar dacht dat ik de lege had gepakt, maar toen ik na de reconnect weer keek zag ik gewoon 4 streepjes. Snapte er al niets van..
Naja, hopen dat het niet online gebeurd.
Mustang-GT concept, en nee op de pc is het niet anders.technoaddict schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:57:
Weinig circuits of niet, ik vermaak me al uuuuuuren met 2 circuits in de demo. Als het er 9 in de full game zijn ben ik daar al mega tevreden mee, want check eens hoe die circuits er uit zien, echt vet. Neem nou die pro muscle map ( Weet even niet met welke auto dat is) die is echt mega lang. Kost je gewoon een paar minuten om een rondje te rijden.
Echt irritant in multiplayer. Iedereen zit maar wat raak te crashen, en een enkeling parkeert gewoon voor de laatste bocht in Seattle (de bottleneck) om maar eens flink lastig te doen. Lukt het je eindelijk om (de meeste) crashes to omzeilen, gaan ze je kicken omdat ze denken dat je cheat.
Moet je voor de grap die mensen een spectaten. Je krijgt het idee dat ze helemaal niet door hebben dat het een race spel is, laat staan dat ze ook maar snappen wat een racelijn is. Of ze denken dat ze NFS spelen en proberen elke bocht met volgas te nemen. En dan de mensen die op de rechte stukken een massa carambolage weten te creeren.
Ik ben nu net 2 keer gekickt om geen enkele reden. Ik heb geen crashes veroorzaakt, ik ben niet eens gefinisht door de al genoemde mensen, en dan nog?
Ik hoop dat er een optie komt voor prive servers, want dit is toch echt te gek voor woorden. Je gaat toch zeker niet een racespel spelen om 5 minuten lang dwars ergens op een recht stuk te staan?
Moet je voor de grap die mensen een spectaten. Je krijgt het idee dat ze helemaal niet door hebben dat het een race spel is, laat staan dat ze ook maar snappen wat een racelijn is. Of ze denken dat ze NFS spelen en proberen elke bocht met volgas te nemen. En dan de mensen die op de rechte stukken een massa carambolage weten te creeren.
Ik ben nu net 2 keer gekickt om geen enkele reden. Ik heb geen crashes veroorzaakt, ik ben niet eens gefinisht door de al genoemde mensen, en dan nog?
Ik hoop dat er een optie komt voor prive servers, want dit is toch echt te gek voor woorden. Je gaat toch zeker niet een racespel spelen om 5 minuten lang dwars ergens op een recht stuk te staan?
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Soms heb je pech en zijn er van die noodles, ja. Maar ik heb ook al zeer leuke potjes van een hoog niveau gespeeld, en die zijn zalig
Ik denk dat eenmaal deze game uitkomt en je er een bedragje voor moet neerpennen, de irritante kereltjes algauw zullen verdwijnen.
Ik heb van alle games online nog nooit iemand gekickt zien worden omdat ie goed bezig was ofzo, enkel mensen die maar niet willen joinen, om het zo te zeggen. Lijkt me dus ook eerder een zeldzaam geval.
Ik heb van alle games online nog nooit iemand gekickt zien worden omdat ie goed bezig was ofzo, enkel mensen die maar niet willen joinen, om het zo te zeggen. Lijkt me dus ook eerder een zeldzaam geval.
Daarom komt er in GRID ook een: Destruction Derby mode.ChromeBallz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:20:
Echt irritant in multiplayer. Iedereen zit maar wat raak te crashen, en een enkeling parkeert gewoon voor de laatste bocht in Seattle (de bottleneck) om maar eens flink lastig te doen. Lukt het je eindelijk om (de meeste) crashes to omzeilen, gaan ze je kicken omdat ze denken dat je cheat.
Jammer dat die niet in de demo zit.
Maar ik snap je wel, heb je in elk online race spel helaas.
Verwijderd
De drift mode slaat toch aan gezien de reacties , ik kan soms me ook best vermaken met driften maar dat is wel voor ff , goed om te zien dat andere wel goede fun hebben met deze mode .
Wat zijn jullie tijden eigenlijk ?
Ik kom niet verder dan een 1.16:2 met de BMW online.
Ook een keer 1.15:3 gehaald, maar dat was met catch up aan bedacht ik me later.
Telt dus niet mee helaas.
Ik kom niet verder dan een 1.16:2 met de BMW online.
Ook een keer 1.15:3 gehaald, maar dat was met catch up aan bedacht ik me later.
Telt dus niet mee helaas.
In de singleplayer even geprobeerd (alle aids aan, automaat) met de AI op basic zodat ik vrij baan heb en ik kom ook niet lager dan 1:16:nogwat.
Ik heb net ook de demo gespeeld. Ik vond de besturing wat vaag overkomen: ik had veel last van overstuur. Komt misschien omdat ik ''makkelijkere'' race games gewend ben. Maar ik vond bijvoorbeeld Race 07 veel makkelijker te besturen(ook met alle hulpmiddelen aan) dan dit.
Trouwens, de G25 H-shifter kan niet worden gebruikt. Is dit in de full-version wel zo?
Trouwens, de G25 H-shifter kan niet worden gebruikt. Is dit in de full-version wel zo?
Dat valt wel mee 3 miljoen.martinzweep schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:12:
Iemand al meer dan 3 miljoen gehaald in drift mode ?
[afbeelding]
Net mijn record ook weer verbeterd, maar als je ziet wat die lui op youtube presteren. Heb al 63M gezien.
Anyway dit is mijn nieuwe record, ben er trouwens net achter gekomen dat er een flashback functie in zit

ziek... ik krijg dat echt niet onder controle... kom niet verder dan 300krCk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:39:
Hier een tamelijk meesterlijke score:
http://youtube.com/watch?v=QYHjhqLNLS0
In de 66 miljoen...
Verwijderd
Er zitten nog wel wat bugs in hopelijk zijn die in de volledige game gefixt.
Onderandere dat alle beelden weergegeven worden als je bij alt tab weer terugkeert komen die heel snel voorbij met artifacts.
En soms crasht iemand zo hard dat hij in een zwart gat komt(100+G yeah right een vliegtuig is iets van 5G)
Onderandere dat alle beelden weergegeven worden als je bij alt tab weer terugkeert komen die heel snel voorbij met artifacts.
En soms crasht iemand zo hard dat hij in een zwart gat komt(100+G yeah right een vliegtuig is iets van 5G)
Verwijderd
Wat ook een irritante bug is, is bij de usa track. Als je op dat stuk waar je omhoog gaat een sprongetje maakt en dan bij het neerkomen door de bodem heen rijdt.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:15:
Er zitten nog wel wat bugs in hopelijk zijn die in de volledige game gefixt.

Jaa, precies. Net nog gehadVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:04:
[...]
Wat ook een irritante bug is, is bij de usa track. Als je op dat stuk waar je omhoog gaat een sprongetje maakt en dan bij het neerkomen door de bodem heen rijdt.

Maar wel een freaking buggy spel zeg

Bij crashes zijn dat soort krachten wel 'normaal'. Was laatst nog een crash in de Indycar (of iig een race op een oval) waar de krachten ook over een paar honderd G kwamen.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:15:
Kan de crash in kwestie even niet vinden (stond in de HK in de race crash topic) maar van Wikipedia:
Wikipedia: g-forceHighest g-forces survived by humans
Voluntary
Colonel John Stapp in 1954 sustained 46.2 g in a rocket sled, while conducting research on the effects of human deceleration.[9][10]
Involuntary
Formula One racing car driver David Purley survived an estimated 179.8 g in 1977 when he decelerated from 173 km/h (108 mph) to rest over a distance of 66 cm (26 inches) after his throttle got stuck wide open and he hit a wall.[2]
Indy Car driver Kenny Bräck crashed on lap 188 of the 2003 race at Texas Motor Speedway. Bräck and Tomas Scheckter touched wheels, sending Bräck into the air at 200+ mph, hitting a steel support beam for the catch fencing. According to Bräck's site his car recorded 214 g.[11]
[ Voor 2% gewijzigd door Ken. op 18-05-2008 15:43 . Reden: bron erbij ]
Je kan beter laat in de avond spelen lijkt wel... Speel je 's middags en je wint gaan ze je lekker lopen kicken.. ( Ps3)
Ik vind het een gaaf spel ( ik heb het tot nu toe al meer gespeeld als GT5p), en dan vooral de MP is gaaf. Het schademodel is goed realistisch, en ik hou wel van een beetje arcade racing.
Gister en nu vanmiddag gebeurden trouwens iets heel raars
Ik was al een tijdje aan het racen en ineens loopt het beeld vast gevolgd door keihard gekraak door alle speakers heen ( dat is suround sound+2 houten grote bergboxen) en het geluid stont keihard! De buren vroegen helemaal: 'wat was dat? :l '' Net vanmidag gebeurden het weer, en toen kreeg ik de hele Ps3 niet meer uit.. Ik drukte op de startknop om te resetten, ik hoorde een piep en liet los om vervolgens naar een groen knipperend lampje met zwart beeld te kijken, nou werd dat wel saai en had ik de stekker er uitgetrokken. Appart..
Ook leuk: Mensen die al flink beschadigd zijn en denken toch niet meer te winnen en midden op de baan gaan staan.. kom ik ook, zevende zesde rondje, ik stond eerste, en jawel, daar stond er een.. en voor ik het kont ontwijken, BAM. En ik stond meteen weer 5de.
Volgende race. Jahwel ik sta weer eerste, laatste rondje, komt mn oma lekker in het beeld staan
, rij ik met 240 Km/pu tegen het hek aan
.
Tsjah, je treft het of je treft het niet
.
Ik vind het een gaaf spel ( ik heb het tot nu toe al meer gespeeld als GT5p), en dan vooral de MP is gaaf. Het schademodel is goed realistisch, en ik hou wel van een beetje arcade racing.
Gister en nu vanmiddag gebeurden trouwens iets heel raars
Ik was al een tijdje aan het racen en ineens loopt het beeld vast gevolgd door keihard gekraak door alle speakers heen ( dat is suround sound+2 houten grote bergboxen) en het geluid stont keihard! De buren vroegen helemaal: 'wat was dat? :l '' Net vanmidag gebeurden het weer, en toen kreeg ik de hele Ps3 niet meer uit.. Ik drukte op de startknop om te resetten, ik hoorde een piep en liet los om vervolgens naar een groen knipperend lampje met zwart beeld te kijken, nou werd dat wel saai en had ik de stekker er uitgetrokken. Appart..
Ook leuk: Mensen die al flink beschadigd zijn en denken toch niet meer te winnen en midden op de baan gaan staan.. kom ik ook, zevende zesde rondje, ik stond eerste, en jawel, daar stond er een.. en voor ik het kont ontwijken, BAM. En ik stond meteen weer 5de.
Volgende race. Jahwel ik sta weer eerste, laatste rondje, komt mn oma lekker in het beeld staan
Tsjah, je treft het of je treft het niet
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Het wordt pas uitdagend als diegene vooruit en achteruit begint te rijden, dan wordt het ontwijken nog lastiger met hoge snelheid.rickyy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:51:
Wel uitkijken met puin. Ik dacht laatst om tegen een stukje voorbumper te knallen maar die bleef haken en ik kon toen niet meer sturen.
Ik werd een keer gelanceerd door een stukje bumper ( kan ook deur zijn geweestD. Ninjai schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:57:
[...]
Het wordt pas uitdagend als diegene vooruit en achteruit begint te rijden, dan wordt het ontwijken nog lastiger met hoge snelheid.![]()
Wel uitkijken met puin. Ik dacht laatst om tegen een stukje voorbumper te knallen maar die bleef haken en ik kon toen niet meer sturen.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ja idd, die gozer die drift het hele circuit aan een stuk door, 3x rond. Ik ken het niet hoorPhusebox schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:40:
[...]
ziek... ik krijg dat echt niet onder controle... kom niet verder dan 300k

Heb de demo gespeeld op mijn Xbox 360 en ik was er niet van onder de indruk. De carphysics zijn veel te arcade, het lijkt nauwelijks meer op racen. Ik ben niet vies van arcade racespellen, maar het moet nog wel érgens op lijken.
Het voelt gewoon niet alsof je met een auto rijdt. Ik krijg nergens het gevoel dat de grip wordt bepaald door het contact tussen de wielen en het asfalt, en daardoor lijken de auto en de omgeving los van elkaar te staan. Je kan ook gewoon slingerend over de weg zonder dat je spint, remmen is bijna nergens nodig en die crashes zijn leuk, maar had ik al gauw gezien.
Het voelt gewoon niet alsof je met een auto rijdt. Ik krijg nergens het gevoel dat de grip wordt bepaald door het contact tussen de wielen en het asfalt, en daardoor lijken de auto en de omgeving los van elkaar te staan. Je kan ook gewoon slingerend over de weg zonder dat je spint, remmen is bijna nergens nodig en die crashes zijn leuk, maar had ik al gauw gezien.
Heb jij een ander spel gespeeld misschien ?
Ik hoor van medespelers dat ze het juist te realistisch vinden en alle bochten uit vliegen.
Zelf vind ik 'm er mooi tussen zitten. Geen absurde arcade Need For Speed vol gas actie, en geen Forza praktijken waar het meer richting de simulatie gaat. Ben erg benieuwd naar jouw rondetijden op Jarama als je bijna nergens hoeft te remmen. Om maar niet te spreken over dat andere circuit met de muscle cars
Geen flame of troll uiteraard, gewoon omdat ik je commentaar gewoon niet herken als ik kijk naar mijn eigen ervaringen met dit spel.
Ik hoor van medespelers dat ze het juist te realistisch vinden en alle bochten uit vliegen.
Zelf vind ik 'm er mooi tussen zitten. Geen absurde arcade Need For Speed vol gas actie, en geen Forza praktijken waar het meer richting de simulatie gaat. Ben erg benieuwd naar jouw rondetijden op Jarama als je bijna nergens hoeft te remmen. Om maar niet te spreken over dat andere circuit met de muscle cars
Geen flame of troll uiteraard, gewoon omdat ik je commentaar gewoon niet herken als ik kijk naar mijn eigen ervaringen met dit spel.
Diegenen die dit realistish vinden zijn niet goed bij hun hoofd..KeN. schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:38:
Heb jij een ander spel gespeeld misschien ?
Forza is ook niet realistisch.
Punt.
Dit spel is puur voor de fun, en echte arcade.
Zinvolle opmerking!GAIAjohan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:13:
[...]
Diegenen die dit realistish vinden zijn niet goed bij hun hoofd.

En arcade kan of is niet realistisch?! En zijn ook simulaties niet puur voor de fun?!Forza is ook niet realistisch.
Punt.
Dit spel is puur voor de fun, en echte arcade.
De besturing in GRID is idd niet puur realisme. Maar afgezien van dat komt het toch aardig in de buurt, qua physics bijvoorbeeld.
ik heb besloten om mijn pre-order maar te cancellen *snif*, vind het een leuke vermakelijke game, maar die drift mode zorgt ervoor dat ik afhaak.
Na 2 uur oefenen heb ik nog niet 1x kunnen winnen op normal nog wel. Terwijl ik normaal alles op hard probeer te spelen. Kom niet verder dan 600-700k, en dat was veel geluk, meestal blijf ik steken op 200-300k.
Met dit in mijn achterhoofd, weet ik zeker dat als ik deze game zou kopen mijn controllers en xbox het niet overleven, als ik meer dan 2-4u nodig heb per drift-track om verder te komen.
Heb ook alle andere games waar iets van driften in zat meteen weggedaan als ik het niet van tevoren wist. Vind er geen zak aan, niet alleen omdat ik het niet kan maar dit is voor mij geen racen.
Jammer jammer, dan maar hopen dat Ferrari Challenge nog wat wordt.
Na 2 uur oefenen heb ik nog niet 1x kunnen winnen op normal nog wel. Terwijl ik normaal alles op hard probeer te spelen. Kom niet verder dan 600-700k, en dat was veel geluk, meestal blijf ik steken op 200-300k.
Met dit in mijn achterhoofd, weet ik zeker dat als ik deze game zou kopen mijn controllers en xbox het niet overleven, als ik meer dan 2-4u nodig heb per drift-track om verder te komen.
Heb ook alle andere games waar iets van driften in zat meteen weggedaan als ik het niet van tevoren wist. Vind er geen zak aan, niet alleen omdat ik het niet kan maar dit is voor mij geen racen.
Jammer jammer, dan maar hopen dat Ferrari Challenge nog wat wordt.
Verwijderd
Maar waarvoor wilde je het spel dan kopen , toch waarschijnlijk om dat de rest wel leuk is . De driftmode kan je toch overslaan ?
ik vind de drift mode eigenlijk het enige leuke aan dit spel, het normale rijden is best bagger eigenlijk, zoals al een paar posts terug werd gezegt, de wagens rijden onrealistisch en niet echt fun eigenlijk.
onrealistich ok, maar het is wel leuk online, mits je in een goede server zit...Shva schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:02:
ik vind de drift mode eigenlijk het enige leuke aan dit spel, het normale rijden is best bagger eigenlijk, zoals al een paar posts terug werd gezegt, de wagens rijden onrealistisch en niet echt fun eigenlijk.
Verwijderd
Hm, de lol van het online racen gaat er toch wel vanaf met die demo... Ik hoop met de full version echt wel een groepje mensen te vinden die in ieder geval willen PROBEREN netjes te rijden. Kijk, ongelukken gebeuren altijd, mij ook, want je zicht is toch beperkt en zo en je wilt graar winnen
, maar goeiendag zeg, de randdebielen die je zo nu en dan tegenkomt...!!! Ik was zonet bij de start al gewrecked en heb toen in spectate mode de dader bekeken (DeadEye): hij deed niets anders dan rondjes op de plek scheuren en hielp zo de helft van de rijders om zeep in de daarop volgende rondes...
Het lukt me trouwens alleen maar om via die quick match online te komen (op de PC)...
Het lukt me trouwens alleen maar om via die quick match online te komen (op de PC)...
Een ding wat ik echt tegen vind vallen is dat je zo snel slipt. Als je een bocht ingaat, dan rem je, dan geef je vervolgens een beetje gas als je de helft van de bocht nadert en als je er bijna uit bent moet je weer vol gas gaan. Dit is haast onmogelijk bij dit spel: je slipt dan met de achterkant van de BMW of de muscle car bijna altijd weg.
Ja viel mij ook op. Je moet echt halfgas geven en kunt pas planken als je wielen weer recht staan. Heel apart en ik hoop dat dit ietsjes anders wordt gemaakt in de volledige versie.StanPC schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:44:
Een ding wat ik echt tegen vind vallen is dat je zo snel slipt. Als je een bocht ingaat, dan rem je, dan geef je vervolgens een beetje gas als je de helft van de bocht nadert en als je er bijna uit bent moet je weer vol gas gaan. Dit is haast onmogelijk bij dit spel: je slipt dan met de achterkant van de BMW of de muscle car bijna altijd weg.
Jongens, gewoon de acceleration saturation wat lager zetten.
Inderdaad. Daar een beetje mee goochelen. Ik had per ongeluk met brake saturation helemaal open gezet; constant in de slipXadeon schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:24:
Jongens, gewoon de acceleration saturation wat lager zetten.
Flickr PSN ID= cheironnl
Heel apart ? Ik weet niet of je weleens in een voertuig met een paar honderd PK hebt gereden, maar als je niet rustig aan doet met je gaspedaal spinnen je banden echt wel door.GodDamage schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Ja viel mij ook op. Je moet echt halfgas geven en kunt pas planken als je wielen weer recht staan. Heel apart en ik hoop dat dit ietsjes anders wordt gemaakt in de volledige versie.
De meeste mensen kunnen het zo te lezen gewoon niet en bestempelen het spel dan maar als slecht
Net weer een paar fijne potten gespeeld. Gewoon de kat uit de boom kijken in de eerste bocht en dan gáán. Onderweg nog wat 'campers' ontwijken en punten pakken
Zeker, het hele physics model van GRiD deugt niet. Het racen is zo gemaakt dat iederen mee kan doen, hoe autofoob diegene ook is,
Er zijn zeker racesimulaties die je geen games moet noemen. Deze zijn dan ook niet altijd voor de fun. Zoek eens wat naar realistische simulaties.[...]
En arcade kan of is niet realistisch?! En zijn ook simulaties niet puur voor de fun?!
GTL
GTR2
nKPro
Live For Speed
rFactor
En ga niet zeiken over graphics.. Die graphics zijn minder omdat de engines oud zijn, en omdat het berekenen van de physics veel cpu-kracht kost.
Absoluut niet..De besturing in GRID is idd niet puur realisme. Maar afgezien van dat komt het toch aardig in de buurt, qua physics bijvoorbeeld.
GRiD is pure arcade. Qua physics is het puur arcade. Hoe hard je door de bocht kan, en als je gaat glijden heb je ineens tonnen aan grip! Echt realistisch!!! <not> Enige game die nog minder realistisch is is Need For Speed.
Maargoed, deze game speel ik dan ook alleen maar voor de fun i.t.t. GTR2 PnG mod bv.
Dus als je je eens écht op simulatie wilt storten, ik heb een aftrapje voor je gegeven. Oh, en zorg voor een goed stuur.
Heb ook eindelijk een goede afstelling voor mijn stuur gevonden in GRiD.. Het blijfte chter kut dat je geen weight transfer voelt in het stuur.
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 20-05-2008 00:46 ]
Joh, ben je wakker??! Arcade is altijd voor "het grote(re) publiek bestemd geweest". Verder heb ik het hele lijstje van sim-racers al gespeeld. En ondanks dat deze sims wat dieper op de realisme in gaan, blijven het gewoon games die je voor de fun speelt. Er meer waarde aan gaan hechte is naar mijn mening zinloos. Of je moet lid zijn van een virtuele race club.GAIAjohan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:41:
[...]
Zeker, het hele physics model van GRiD deugt niet. Het racen is zo gemaakt dat iederen mee kan doen, hoe autofoob diegene ook is,
[...]
Er zijn zeker racesimulaties die je geen games moet noemen. Deze zijn dan ook niet altijd voor de fun. Zoek eens wat naar realistische simulaties.
GTL
GTR2
nKPro
Live For Speed
rFactor
[...]
[...]
Absoluut niet..
GRiD is pure arcade. Qua physics is het puur arcade. Hoe hard je door de bocht kan, en als je gaat glijden heb je ineens tonnen aan grip! Echt realistisch!!! <not> Enige game die nog minder realistisch is is Need For Speed.
Maargoed, deze game speel ik dan ook alleen maar voor de fun i.t.t. GTR2 PnG mod bv.
Dus als je je eens écht op simulatie wilt storten, ik heb een aftrapje voor je gegeven. Oh, en zorg voor een goed stuur.
Heb ook eindelijk een goede afstelling voor mijn stuur gevonden in GRiD.. Het blijfte chter kut dat je geen weight transfer voelt in het stuur.
Wat betreft het glijden, daar overdrijf je ook behoorlijk. Als je eenmaal glijd, dan heb je ook echt geen grip meer in dit spel. Anders even je Drive-aid's uitzetten.
Verder het is inderdaad slechts een "arcade" , dus meer moet je er ook niet van verwachten. GRID is dan wel geen sim-racer, maar voor een arcade game vind ik de realisme in het spel aardig.
A. Dat weet ik B. wie zeurt er hier over graphics?!En ga niet zeiken over graphics.. Die graphics zijn minder omdat de engines oud zijn, en omdat het berekenen van de physics veel cpu-kracht kost.
Ik vind het knap dat mensen 1:14 min rijden! Ik zelf kom niet verder dan 1:19min. Speel dan wel met toetsenbord, maar 5 sec. verschil is toch wel veel. Driving aids heb ik uitstaat, maar bij het uitkomen van de bocht, heb ik altijd een rookpluim achter me. Zijn er soms nog instelling die je kunt wijzigen, of geld dit alleen voor stuurtjes e.d.
Gewoon de laatste bocht niet te strak te nemen, niet over de curvestones heen rijden en wat wijder de bocht uit rijden. Ik rij zelf deze game met een joypad, en ik haal dan een tijd van 1:14,67. Nog lang niet snel genoeg, aangezien het record al ergens in de 1:12 zit.
[ Voor 1% gewijzigd door Xadeon op 20-05-2008 22:51 . Reden: typo ]
Offtopic:
Voor de mensen die willen weten hoe het spel draait op een x1900xt...
De settings staan op 1680*1050 en 2MSAA, vsync uit, de rest is standaard.
Met fraps net gemeten, want ik vond dat het spel zeer soepel liep. Geen framedrops, gewoon mooi soepel.
30fps gemiddeld met inside car view en veel tegenspelers
35fps gemiddeld met bumper view en tegenspelers
Naar mijn gevoel draait het veel beter als DiRT, want dat kon ik op deze settings nooit draaien.
Just my 2 cents
Voor de mensen die willen weten hoe het spel draait op een x1900xt...
De settings staan op 1680*1050 en 2MSAA, vsync uit, de rest is standaard.
Met fraps net gemeten, want ik vond dat het spel zeer soepel liep. Geen framedrops, gewoon mooi soepel.
30fps gemiddeld met inside car view en veel tegenspelers
35fps gemiddeld met bumper view en tegenspelers
Naar mijn gevoel draait het veel beter als DiRT, want dat kon ik op deze settings nooit draaien.
Just my 2 cents
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Verwijderd
Iemand problemen met de beeldkwaliteit? Hier op m'n 8800 GTS 512 ziet het er uit alsof ik m'n bril niet op heb. Totaal onspeelbaar.
Highres screenshot
Highres screenshot
Zou dat er niet mee te maken hebben dat je 184 KM/h rijdt? Ik kan me vrij goed voorstellen dat je daar in het echt ook last van zou hebben als je 180 rijdtVerwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:23:
Iemand problemen met de beeldkwaliteit? Hier op m'n 8800 GTS 512 ziet het er uit alsof ik m'n bril niet op heb. Totaal onspeelbaar.
Highres screenshot
Verwijderd
Als het zo hoort, dan is het gewoon een slecht spel. Ik krijg er nu al hoofdpijn van omdat ik steeds probeer te focussen.leonpwner1 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:25:
[...]
Zou dat er niet mee te maken hebben dat je 184 KM/h rijdt? Ik kan me vrij goed voorstellen dat je daar in het echt ook last van zou hebben als je 180 rijdt

M'n gamepad doet het ook niet.
Edit: Bij het driften zie ik ook niets. Als ik met 22 km/u door een bochtje ga heb ik het zicht van een 90 jarige.

Highres screenshot
Wat mij betreft een totale flop. GRID gaat linea recta de prullenbak in.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 18:41 ]
Anders kijk je even bij options >> graphicsettings, en zet je Blurmotion even uit.

Verwijderd
Omdat het bij jou niet goed uitziet/werkt is het een totale flop.......Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:31:
Wat mij betreft een totale flop. GRID gaat linea recta de prullenbak in.

Verwijderd
Ik zeg: wat mij betreft. Ik vind het spel onspeelbaar. En het is jammer, want verder ziet het er best mooi uit en heeft het veel potentie.Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:23:
[...]
Omdat het bij jou niet goed uitziet/werkt is het een totale flop.......
Ik vind het een prachtige demo al, laat staan het volledige spel.
Waar ik me echter aan stoor is de 'wegligging' van de auto's (nee, niet het arcade/simulatie debat). De auto's zien er uit alsof ze sponzen zijn die over een glad oppervlakte 'glijden', net alsof de banden niet echt contact maken met het asfalt.
Niet dat dit zozeer vervelend is omdat je de bochten etc nog wel gewoon normaal moet nemen, dus het beïnvloed het rijgedrag niet, maar wel hoe de game eruitziet, bijvoorbeeld in een echte achtervolging..
Enige reden dat dit me opvalt overigens is omdat bij GT5 Prologue (half arcade / half realistisch als je het mij vraagt) ziet de 'wegligging' er dus gewoon beter uit, alsof de auto echt contact maakt met het asfalt i.p.v. eroverheen 'glijdt'.
Voor de rest topspel, en zoals gezegd beïnvloed hetgene wat ik vind de gameplay gelukkig niet
Waar ik me echter aan stoor is de 'wegligging' van de auto's (nee, niet het arcade/simulatie debat). De auto's zien er uit alsof ze sponzen zijn die over een glad oppervlakte 'glijden', net alsof de banden niet echt contact maken met het asfalt.
Niet dat dit zozeer vervelend is omdat je de bochten etc nog wel gewoon normaal moet nemen, dus het beïnvloed het rijgedrag niet, maar wel hoe de game eruitziet, bijvoorbeeld in een echte achtervolging..
Enige reden dat dit me opvalt overigens is omdat bij GT5 Prologue (half arcade / half realistisch als je het mij vraagt) ziet de 'wegligging' er dus gewoon beter uit, alsof de auto echt contact maakt met het asfalt i.p.v. eroverheen 'glijdt'.
Voor de rest topspel, en zoals gezegd beïnvloed hetgene wat ik vind de gameplay gelukkig niet
Inderdaad, het is net alsof de auto op zeep rijdt. Verder begin ik het spel door te krijgen. Ik ga hem misschien wel kopen.osc4r schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:36:
Ik vind het een prachtige demo al, laat staan het volledige spel.
Je hebt veel damage ik denk dat je voorruit eruit ligt... dus dan krijg je last van wind etc. Probeer eens de externe camera...Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:23:
Highres screenshot
Ook moet je bij video opties die filter op vol zitte, anisotropisch heet hij geloof ik. Anders ruist de game een beetje (net als bij assasins creed).
Ik vind de game echt geweldig. De tourwagens zijn wat pittiger dan da usa bakken dat wel.
Ik heb eerst met keyboard gespeeld dit was goed te doen, vooral met de usa bakken (die enorme spoiler helpt). Heb nu echter toch maar mijn speed-link gamepad aangesloten en dat gaat stukken beter na wat oefenen:). Voordeel is bij de start minder gas geven waardoor je veel sneller start. Verder kun je in de tourwagens ook wat nauwkeuriger sturen.
Drift is inderdaad niet te doen nu... ik kreeg niet meer dan 100k bij elkaar:S. Mn gamepad is veel te gevoelig voor het gas (ja heb het al bijgesteld).
Grafisch zeer goed, gameplay ook heerlijk. Eindelijk weer eens need for speed most wanted achtige taferelen (na 2 teleurstellende nieuwe delen).
Officieel is het btw arcade/sim combi geloof ik:P.
Noob video ff geschoten met 2 camera's:P (uurtje werk had verder geen tijd)
http://nl.youtube.com/watch?v=xuizDTNVplM
2000birate xvid (fullscreen te zien dus)
http://hyperfileshare.com/d/cf61f6ab
http://rapidshare.com/fil.../sdkgriddemo2000.avi.html
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2008 02:58 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Mooi die demo, net een pre-order geplaatst bij gamemania...heb er zin in
Hier een demo-editor waarin je kunt racen met de bmw in San Fransisco of driften op het Jarama track of elke andere combinatie..
http://gridjoint.com/inde...mid=31&func=fileinfo&id=1
http://gridjoint.com/inde...mid=31&func=fileinfo&id=1
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Tof filmpjesdk1985 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:53:
[...]
2000birate xvid (fullscreen te zien dus)
http://hyperfileshare.com/d/cf61f6ab
http://rapidshare.com/fil.../sdkgriddemo2000.avi.html
Dit topic is gesloten.