[HTPC] MSI Media Live Barebone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 23:52

Jag

Lekker verwarrend altijd component video en RGB (toch echt niet hetzelfde of uitwisselbaar). In de handleiding van de MSI media live staat dat het een RGB component video output is, maar vervolgens staat er dan bij dat R,G en B respectievelijk Pr, Y and Pb is, wat ook overéénkomt met de normale kleurcodering voor Y, Pb, Pr. En het zou 720p en 1080i ondersteunen. Klinkt als dat het gaat werken, maar zou het graag van iemand horen die het geprobeerd heeft (voor zover er iemand bestaat op deze wereld die component video gebruikt).

En niemand een idee of het een HDMI 1.3a uitgang is? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:48

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

deepbass909 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:56:
Alleen hoe zit het met de VFD en ir-onvanger? Weet iemand volgens welk protocol deze worden aangestuurd? Ik wil dit apparaat namelijk gaan gebruiken in combinatie met MythTV op Linux (video performance is onder linux hoger dan windows heb ik gemerkt, zeker bij een hoge IO-load).
In de wiki van MythTv is volgens mij te vinden dat de Futaba DM-140GINK, die onder andere de VFD herbergt, goed ondersteund wordt.

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/MSI_Media_Live
Jag schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:34:
En niemand een idee of het een HDMI 1.3a uitgang is? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb geen idee wat de verschillen tussen de verschillende HDMI standaarden zijn en weet ook niet over welke versie de MSI beschikt. Ik heb een MSI Media Live, dus zou het, mits het is na te kijken, voor je kunnen uitzoeken. Heb je enig idee hoe ik dit check?

edit:
belangrijkste toevoeging van 1.3(a) als ik het zo snel goed zie: hogere bandbreedte, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. De twee audio codecs kan ik iig niet testen aangezien ik geen receiver heb die daar wat mee kan. Verder lijkt me zo de meerwaarde van deze codecs niet echt groot wanneer gebruikt in de Media Live; de Media Live kan de decoding natuurlijk net zo goed voor zijn rekening nemen en vervolgens uncompressed audio oversturen (of is 5.1 niet losless te versturen dmv bijv toslink?). Vwb de hogere bandbreedte; geen idee hoe te testen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sappie op 26-02-2008 15:59 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 19:45
En ben al geruimte tijd aan het zoeken naar een oplossing om m'n DVD-images, VIDEO_TS-folders, foto's, mp3's (CD's gebruik ik niet meer) met 1 apparaat op een gebruiksvriendelijke (lees: vrouwvriendelijke) manier te kunnen weergeven. Daarom lijkt me een HTPC wel wat. Aangezien ik nog een oude breedbeeld CRT heb heb ik nu nog niks aan DVI/HDMI maar ik wel future proof zijn. Als de TV morgen "poef" zegt komt er een LCD, en wil ik ook HD content kunnen bekijken.

Ik lig in dubio of ik zelf iets moet gaan bouwen of iets op basis van de MSI Media Live ga bouwen. Voor de MSI variant zit ik te denken aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 6400+€ 139,-€ 139,-
1Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2€ 47,50€ 47,50
1MSI Media Live (Socket AM2, Zilver)€ 306,40€ 306,40
1Trust KB-2950 Wireless Media Center Keyboard€ 44,96€ 44,96
1VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card (PCI-e 1x)€ 149,95€ 149,95
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 86,10€ 86,10
ImporterenTotaal€ 773,91

Beargumentatie:
CPU: aangezien er geen hardware accelerated HD support op de on-board video zit, wil ik in ieder geval niet met de CPU meteen aan 't plafond zitten, WORDT DEZE CPU GESUPPORT?
RAM: 2GB lijkt me genoeg voor Vista MCE of Media Portal?
KEYBOARD: gewoon oke lijkt me, remote control zit al bij de MSI
SABER: schijnbaar beter dan Hauppauge varianten, PAST DEZE KAART?
HDD: de GP-serie van WD is stil, energie-zuinig en snel genoeg.

Al met al vind ik het nog best een berg geld, waar ik veel DVD'tjes voor kan branden. Dus ik twijfel behoorlijk. Ik vind 't veel te duur om alleen maar als TV-frontend te gebruiken voor media, hij moet op z'n minst ook als fileserver/leech-station kunnen functioneren. Ook maak ik me wat zorgen over upgradability.

Wat is het stroomverbruik van de MSI in standby mode? En kan ie in die modus nog wel wakker worden om een programma op te nemen van TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:05

Garyu

WW

Is het voor jou niet handiger dan om een NAS in je netwerk te hangen en een media-player frontend te kopen die daarmee om kan gaan (Popcorn-hour bijvoorbeeld)?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dat traject heb ik ook overwogen, maar is ook aan de prijs als je het fatsoenlijk wilt doen:
Apple TV : 400euro, mooi, zeer vrouwvriendelijk, beperkt met afspeelbare content (of met de hand alles omzetten naar wel ondersteund formaat

Synology 107+, 500GB : 320euro, media-player kost ook al snel >100 euri... kom je ook alweer >>400euro uit. En als ik al die ellende lees met de media-player, daar wordt je ook niet vrolijk van. Er is niet 1 apparaat wat nu fatsoenlijk doet wat er belooft wordt. De Popcorn-hour bijvoorbeeld schijnt nogal crappy subtitles weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Sappie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:38:Ik heb geen idee wat de verschillen tussen de verschillende HDMI standaarden zijn en weet ook niet over welke versie de MSI beschikt. Ik heb een MSI Media Live, dus zou het, mits het is na te kijken, voor je kunnen uitzoeken. Heb je enig idee hoe ik dit check?

edit:
belangrijkste toevoeging van 1.3(a) als ik het zo snel goed zie: hogere bandbreedte, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. De twee audio codecs kan ik iig niet testen aangezien ik geen receiver heb die daar wat mee kan. Verder lijkt me zo de meerwaarde van deze codecs niet echt groot wanneer gebruikt in de Media Live; de Media Live kan de decoding natuurlijk net zo goed voor zijn rekening nemen en vervolgens uncompressed audio oversturen (of is 5.1 niet losless te versturen dmv bijv toslink?). Vwb de hogere bandbreedte; geen idee hoe te testen.
Verschil is idd de mogelijkheid voor DTS-HD en Dolby TrueHD. Ik vermoed dat het niet zo lang gaat duren voordat die compressie methoden ook bij mkv's vaker zullen zitten. Decoden naar lossless stream zal idd wel kunnen waarschijnlijk. Dat kan niet over SPDIF (max 1.5MBit: stereo pcm, DD of DTS stream), wel over HDMI (ook andere versies dan 1.3). Maar geef er altijd wel de voorkeur aan om te laten decoden door een receiver.
Het is niet echt van levensbelang. Zou wel heel graag willen weten of die component video out het een beetje doet en acceptabele kwaliteit geeft (is ook wel eens anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Zijn er hier eigenlijk mensen die een tv-tuner met ondersteuning voor DVB-C hebben ingebouwd, en ook bijbehorende CAM enzo? :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Jag schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:11:
[...]
Verschil is idd de mogelijkheid voor DTS-HD en Dolby TrueHD. Ik vermoed dat het niet zo lang gaat duren voordat die compressie methoden ook bij mkv's vaker zullen zitten. Decoden naar lossless stream zal idd wel kunnen waarschijnlijk. Dat kan niet over SPDIF (max 1.5MBit: stereo pcm, DD of DTS stream), wel over HDMI (ook andere versies dan 1.3). Maar geef er altijd wel de voorkeur aan om te laten decoden door een receiver.
Het is niet echt van levensbelang. Zou wel heel graag willen weten of die component video out het een beetje doet en acceptabele kwaliteit geeft (is ook wel eens anders).
Als je een component kabel hebt en in de buurt van Eindhoven woont kan je dat wel komen checken..

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sappie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:38:
[...]

In de wiki van MythTv is volgens mij te vinden dat de Futaba DM-140GINK, die onder andere de VFD herbergt, goed ondersteund wordt.

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/MSI_Media_Live

[...]
Hmm, ik lees daar dat Lirc iig wel de IR-ontvanger goed ondersteund, knoppen, bluetooth en wifi ook goed werken, maar dat het display nog geen native ondersteuning heeft, en alleen via een patch werkt. Aangezien het er op het moment nog niet van komt om een HTPC aan te schaffen (eerst goede speakers), zal over een maandje of wat de driver vast wel opgenomen zijn in lcdproc.

Ik denk dat deze barebone een goede kans maakt. Ik vind hem er redelijk goed uitzien, er is ruimte voor 2 harddisks (1 systeem, 1 data (video, mp3)). Aangezien hij geen HDD recorder krijgt (er staat hier al een Humax digitale recorder) en ik (nog) geen HD-content kan afspelen zal een lichte AMD X2 proc goed genoeg zijn. Met deze heb ik al ervaring op een vergelijkbaar moederbordje (MSI K9NGM2) en die presteert erg goed met linux en het bordje in deze barebone lijkt daar een doorontwikkeling van te zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Sappie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:04:
[...]

Als je een component kabel hebt en in de buurt van Eindhoven woont kan je dat wel komen checken..
Tis al niet meer nodig, mijn receiver die ik ter reparatie had weggebracht (component video out deed het niet meer) blijkt vochtschade te hebben en reparatie zou €360,- kosten, teveel dus. Dus ga waarschijnlijk maar rechtstreeks hdmi verbinding gebruiken (of misschien toch 2e hands receiver met wel werkende component video kopen).
Woon ook niet in de buurt van Eindhoven, maar toch bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Woei, het gaat wel hard omlaag met de prijs van de MSI Media Live! Vorige week nog 306 euri, nu nog "slechts" 271 euri!!!

Weet iemand wat de snelste CPU is die ondersteund wordt door MSI? Gaat een Phenom werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
catchingfire schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:52:
Woei, het gaat wel hard omlaag met de prijs van de MSI Media Live! Vorige week nog 306 euri, nu nog "slechts" 271 euri!!!

Weet iemand wat de snelste CPU is die ondersteund wordt door MSI? Gaat een Phenom werken?
Lijkt me niet, neem toch even de moeite om op de site van MSI te kijken, heb je sneller je antwoord............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:26:
Lijkt me niet, neem toch even de moeite om op de site van MSI te kijken, heb je sneller je antwoord............
Die moeite heb ik al genomen voordat ik die vraag postte, maak je geen zorgen. Omdat daar echter over een compatibiliteit t/m de x2 5200+ gesproken wordt vraag ik me af of het lijstje wel enigszins up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:48:
[...]

Die moeite heb ik al genomen voordat ik die vraag postte, maak je geen zorgen. Omdat daar echter over een compatibiliteit t/m de x2 5200+ gesproken wordt vraag ik me af of het lijstje wel enigszins up-to-date is.
Ten eerste had je dat van die moeite best even kunnen noemen.....en ten tweede kun je zien dat de lijst met CPU's bij MSI wel degelijk bijgewerkt wordt, aangezien deze lijst duidelijk verschilt met de CPU lijst in de topicstart.....Ten derde Phenoms hebben eigenlijk als platform/socket een AM2+ nodig, dat heeft dit board zeker niet.Er zijn nog maar wenig (geen?) MSI AM2 moederborden die de Phenom ondersteunen.........

In principe zou een sneller AMD x2 AM2 CPU gewoon moeten werken, die verschilt niets van een andere (bijv. x2 5200+ CPU). Het zal wel zijn dat de temps te hoog kunnen worden met een zwaardere CPU en dat de fan (en airflow) wellicht in beginsel niet goed genoeg zijn voor snellere........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:41:
Ten eerste had je dat van die moeite best even kunnen noemen.....en ten tweede kun je zien dat de lijst met CPU's bij MSI wel degelijk bijgewerkt wordt, aangezien deze lijst duidelijk verschilt met de CPU lijst in de topicstart.....Ten derde Phenoms hebben eigenlijk als platform/socket een AM2+ nodig, dat heeft dit board zeker niet.Er zijn nog maar wenig (geen?) MSI AM2 moederborden die de Phenom ondersteunen.........
1) dat hoef ik helemaal niet te noemen, je mag aannemen dat mensen eerst zelf kijken.
2) die lijst uit december vorig jaar gaat ook maar "tot" de x2 5200, dus?
3) er zijn genoeg AM2 mainboards waarop een phenom probleemloos loopt, dus?
In principe zou een sneller AMD x2 AM2 CPU gewoon moeten werken, die verschilt niets van een andere (bijv. x2 5200+ CPU). Het zal wel zijn dat de temps te hoog kunnen worden met een zwaardere CPU en dat de fan (en airflow) wellicht in beginsel niet goed genoeg zijn voor snellere........
Het statement "zou gewoon moeten werken" zien potentiele kopers toch liever iets formeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:14:
[...]

1) dat hoef ik helemaal niet te noemen, je mag aannemen dat mensen eerst zelf kijken.
Nou dat blijkt nergens uit, sterker nog het tegendeel blijkt.....
2) die lijst uit december vorig jaar gaat ook maar "tot" de x2 5200, dus?
Huh, als je kijnkt naar de lijst in de topicstart staan daar de BE versies (nog) niet tussen, als je kijkt op de MSI site staan de BE versies er wél tussen. Daaruit blijkt dat MSI de CPU lijst wel degelijk bijwerkt!
3) er zijn genoeg AM2 mainboards waarop een phenom probleemloos loopt, dus?
Ik zei toch; veel/de meeste MSI boards met AM2 ondersteunen (nog) geen Phenoms. Dat andere dat wel doen, leuk, maar heb jij geen drol aan.......
(zie ook hier en op de website van MSI bij een willekeurig AM2 bord (de populaire K9N Platinum bijv., maar daar kijk je toch niet..... :P

[...]
Het statement "zou gewoon moeten werken" zien potentiele kopers toch liever iets formeler.
Voor een formeler statement zou ik je willen doorverwijzen naar een verkopers forum, dat wil zeggen een winkel die dat ding verkoopt, of naar de makers van dat ding.
Dit is een gebruikers forum en geen commerciële toko die 'formele' en officiële antwoorden op je vragen (kunnen) geven.......

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 06-03-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:49:
Voor een formeler statement zou ik je willen doorverwijzen naar een verkopers forum, dat wil zeggen een winkel die dat ding verkoopt, of naar de makers van dat ding.
Dit is een gebruikers forum en geen commerciële toko die 'formele' en officiële antwoorden op je vragen (kunnen) geven.......
Als je gewoon geen antwoord kunt geven op de vraag of een Phenom werkt mag je de volgende keer ook gewoon helemaal niet reageren. Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke moet ik nemen op de site van zercom, en wat is het verschil??

gr

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:57:
Welke moet ik nemen op de site van zercom, en wat is het verschil??

gr

A
Nou ik zou de goedkoopste nemen!!!

(mail ze anders even joh, weinig mensen hier werken bij zercom, hoe moeten wij weten wat ze bedoelen? wij lezen niet meer dan jij. Sowieso was het wel aardig geweest van als je even wat linkjes vermeld had........je verwacht van ons een onmogelijk antwoord en ook nog eens of we zelf even willen uitzoeken wat zercom op hun site heeft staan...............)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zou de goedkoopste nemen!!!

(mail ze anders even joh, weinig mensen hier werken bij zercom, hoe moeten wij weten wat ze bedoelen? wij lezen niet meer dan jij. Sowieso was het wel aardig geweest van als je even wat linkjes vermeld had........je verwacht van ons een onmogelijk antwoord en ook nog eens of we zelf even willen uitzoeken wat zercom op hun site heeft staan...............)
heb ik reeds gedaan en dit was hun antwoord
Als u de vendorcode kopiert en u gaat naar google. En de producten zijn
percies het zelfde. Dan kan het zijn dat we 2 leveranciers het zelfde product
hebben alleen de ene is goedkoper als de ander.

ik hoop dat ik u voldoende informatie heb gegeven.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
Kristel
dat is de reden van mijn vraag

http://www.zercom.nl/inde...=2111&f=1&h=1&s=1&a=58729 eentje van 267,9 €

en eentje van 310.3 €

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 01:04

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben aan hte kijken voor mijn eerste HTPC (na jarenlang plezier van een netwerked DVD speler is nu ook de wens van recording erbij gekomen). Op dit moment ben ik nog in eht ebzit van een breedbeeld CRT TV en heb niet zo'n behoefte om die per direct te vervangen. De scart op deze kast is dus voor mij het belangrijkste onderscheid tov ander behuizingen/oplossingen.
Na wat gebladerd te hebben in verschillende GoT topics (waaronder Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid) heb ik toch nog wat n00b vragen.

- Als ik deze kast via optical aan mijn receiver aansluit, heb ik dan DD en of DTS (als dat op het schijfje staat natuurlijk). Of is een losse soundkaart daarvoor nodig? Op de productpagina van MSI kan ik die termen namelijk niet terugvinden maar bij sommige winkels wordt ie "MSI DTS" genoemd(http://kijkshop.shops.nl/product/79764/).

- Als ik wil opnemen en TV kijken tegelijkertijd, heb ik een dual TV tuner nodig als het goed begrpen heb. Tips daarvoor? De Hauppauge 500 is niet meer terug te vinden in de pricewatch (ja, één link naar "product is niet meer in assortiment").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 12:52
Ik zit er ook aan te denken om de msi media live te kopen en hem als mediacenter en dan tegelijk als een soort NAS(niet hoofdzakelijk, gewoon voor erbij) en als downloadcomputer te gebruiken omdat hij waarschijnlijk toch altijd aan zal staan.

Nu vraag ik mij alleen af of hij draadloos netwerk is of dat dit een optie is?
Hier op het forum zeggen sommigen namelijk dat er onboard wireless staat.

en op de site van msi staat: VFD (integrated Bluetooth v2.0+EDR and Wi-Fi/IEEE802.11b+g, Optional)

Waaruit ik opmaak dat bluetooth en wireless een optie zijn?
Of zit dit er toch standaard op?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jorn schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:49:
Ik zit er ook aan te denken om de msi media live te kopen en hem als mediacenter en dan tegelijk als een soort NAS(niet hoofdzakelijk, gewoon voor erbij) en als downloadcomputer te gebruiken omdat hij waarschijnlijk toch altijd aan zal staan.

Nu vraag ik mij alleen af of hij draadloos netwerk is of dat dit een optie is?
Hier op het forum zeggen sommigen namelijk dat er onboard wireless staat.

en op de site van msi staat: VFD (integrated Bluetooth v2.0+EDR and Wi-Fi/IEEE802.11b+g, Optional)

Waaruit ik opmaak dat bluetooth en wireless een optie zijn?
Of zit dit er toch standaard op?
Zoek en lees gewoon even joh! Staat al lang en breed in dit topic. Tipje: je kunt ook alleen in dit/een topic zoeken, rechtsboven. Je zou wellicht als zoektermen: bluetooth en wifi kunnen gebruiken.........

(ik snap dat niet: je overweegt deze media live, maar je hebt nog wel 2 concrete vragen: BT & WiFi, je ziet een topic op tweakers, ga je dan niet eerst uitzoeken in dat topic of je vraag al beantwoord is? Ten eerste heb je je antwoord dan meteen en ten tweede vervuil je een topic niet met onnodige vragen en ten derde; het kost je veel minder moeite dan het typen van je hele vraag/bericht.)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 12-03-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
kaajee schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:18:
[...]

Zoek en lees gewoon even joh! Staat al lang en breed in dit topic. Tipje: je kunt ook alleen in dit/een topic zoeken, rechtsboven. Je zou wellicht als zoektermen: bluetooth en wifi kunnen gebruiken.........

(ik snap dat niet: je overweegt deze media live, maar je hebt nog wel 2 concrete vragen: BT & WiFi, je ziet een topic op tweakers, ga je dan niet eerst uitzoeken in dat topic of je vraag al beantwoord is? Ten eerste heb je je antwoord dan meteen en ten tweede vervuil je een topic niet met onnodige vragen en ten derde; het kost je veel minder moeite dan het typen van je hele vraag/bericht.)
En waaruit trek jij de conclusie dat ik het topic niet doorgelezen heb en een topic zie en zomaar wat post?
In dit topic staat:

Wifi: er zit een " wireless bluetooth connector 802.11g" in. Ik heb er geen connect mee kunnen maken naar mijn router. Nou heb ik daar ook niet veel tijd ingestoken omdat ik met een utp kabel werk ivm HD-content.

en nog:

Het moederbord heeft standaard wifi en bluetooth aan boord (werkte gelijk met XP en de bijgeleverde drivers)

1 keer werkt het wel en de andere keer dus niet, misschien omdat het er niet op zit?
Er zal toch vast niet voor niets op de site van msi staan dat het een optie is, waarom zou dit er staan dan...
Weet het liever van tevoren dan dat ik er achteraf achter kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jorn schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:14:
[...]

En waaruit trek jij de conclusie dat ik het topic niet doorgelezen heb en een topic zie en zomaar wat post?
In dit topic staat:

Wifi: er zit een " wireless bluetooth connector 802.11g" in. Ik heb er geen connect mee kunnen maken naar mijn router. Nou heb ik daar ook niet veel tijd ingestoken omdat ik met een utp kabel werk ivm HD-content.

en nog:

Het moederbord heeft standaard wifi en bluetooth aan boord (werkte gelijk met XP en de bijgeleverde drivers)

1 keer werkt het wel en de andere keer dus niet, misschien omdat het er niet op zit?
Er zal toch vast niet voor niets op de site van msi staan dat het een optie is, waarom zou dit er staan dan...
Weet het liever van tevoren dan dat ik er achteraf achter kom.
BEIDE posts zeggen dát het er inderdaad op zit. Dat de ene het niet aan de praat heeft gekregen is weer heel wat anders!! Jij vraagt of het er op zit, ja dus en dat staat heel duidelijk in dit topic. Je had het in ieder geval kunnen noemen (maar je hebt na mijn post pas zitten zoeken ws....)

Als iets er op zit moet het ook werken, anders heb je garantie, dat iemand dat WiFi niet a/d praat heeft gekregen is een instelling/software/router issue natuurlijk........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
kaajee schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:01:
[...]

BEIDE posts zeggen dát het er inderdaad op zit. Dat de ene het niet aan de praat heeft gekregen is weer heel wat anders!! Jij vraagt of het er op zit, ja dus en dat staat heel duidelijk in dit topic. Je had het in ieder geval kunnen noemen (maar je hebt na mijn post pas zitten zoeken ws....)

Als iets er op zit moet het ook werken, anders heb je garantie, dat iemand dat WiFi niet a/d praat heeft gekregen is een instelling/software/router issue natuurlijk........)
Oke, het zit er op dan, dan zal dat optional wel een foutje op de site zijn ofzo.
Ik vind alleen niet dat het terecht is dat je suggereert dat ik niet gezocht heb, ik heb namelijk weldegelijk gezocht, kwam op de site van msi en andere sites tegen dat het optional was, heb zeker 5keer het topic doorgelezen voordat ik poste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu de composite (gele tulp) wil gebruiken van de media live, zal ik dan goed beeld hebben?

Want dit heb ik vandaag reeds uitgetest:

1. Heb deze middag mijn 8800 gt aangesloten via s-video en dat was een ramp. Aansluiten via composite is niet mogelijk.
2. Mijn oude Medion latop aansluiten via de composite is perfect beeld (voor mij toch voldoende)
3. Sweex mediacenter via composite ==> ook perfect

Dit alles zou het moeten trekken tot aankoop LCD of Plasma.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:58:
Als ik nu de composite (gele tulp) wil gebruiken van de media live, zal ik dan goed beeld hebben?

Want dit heb ik vandaag reeds uitgetest:

1. Heb deze middag mijn 8800 gt aangesloten via s-video en dat was een ramp. Aansluiten via composite is niet mogelijk.
2. Mijn oude Medion latop aansluiten via de composite is perfect beeld (voor mij toch voldoende)
3. Sweex mediacenter via composite ==> ook perfect

Dit alles zou het moeten trekken tot aankoop LCD of Plasma.
Ik zou zeggen: probeer het!! (mijn hemel)

Maare...hij heeft toch ook een RGB scart? Die geeft analoog in principe het beste beeld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx

wou het gewoon 100% zeker zijn.

ps:
kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:03:
[...]

Ik zou zeggen: probeer het!! (mijn hemel)
mag ik eens het adres van jou shop, kennelijk mag jij alles eerst ff uitproberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:58:
.................

[...]

mag ik eens het adres van jou shop, kennelijk mag jij alles eerst ff uitproberen... :)
Als ik dit/jou bericht lees: "Als ik nu de composite (gele tulp) wil gebruiken van de media live, zal ik dan goed beeld hebben?"

Lijkt het me logisch dat ik er vanuit mag gaan dat je zo'n ding hebt..............toch?
(verder zeg je nl. niets, en ik ben m'n glazen bol helaas vergeten..........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar nog geen media live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat heb je dan? Alleen de gele tulp (composiet) kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweex mediacenter
gewone mediacenter pc

normaal volgende week msi media live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:38:
sweex mediacenter
gewone mediacenter pc

normaal volgende week msi media live
Ik heb in het begin de composite uitgang ff getest op mn dell monitor (deze heeft composite in), om te kijken of en hoe goed de PiP / PbP functionaliteit van dat apparaat werkt. Composite gaf daarbij gewoon het beeld wat je zou verwachten. Op een crt tv ziet dat er goed genoeg uit, maar zoals kajee al aangaf kan je beter rgb scart gebruiken.

Gebruik nu de hdmi uitgang en die werkt iig perfect :)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank, is besteld.
Zie het echt nog niet zitten om men breedbeeld te vervangen, maar nu ben ik 100% zeker dat dit
niet hoeft.

toch maar zelf samengesteld, bestelling geanuleerd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:59
Ik zit ook aan deze barebone te denken, als vervanging van de gewone DVD speler, en natuurlijk alle mogelijkheden van een PC in de huiskamer.
Ik ben na het doorspitten van allerlei topics en sites er niet achter gekomen of er "zomaar" een PC-speakerset op aangesloten kan worden. Ik heb nl een Creative 5.1 set (Gigaworks Progamer G500) die ik in de kamer wil gebruiken.
Weet iemand of deze zonder meer aangesloten kan worden, zodat ik gebruik kan maken van de set, en hoe dit het beste aangesloten kan worden (aangezien de reguliere "jacks" lijken te missen).
Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
A_A_R schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:16:
Ik zit ook aan deze barebone te denken, als vervanging van de gewone DVD speler, en natuurlijk alle mogelijkheden van een PC in de huiskamer.
Ik ben na het doorspitten van allerlei topics en sites er niet achter gekomen of er "zomaar" een PC-speakerset op aangesloten kan worden. Ik heb nl een Creative 5.1 set (Gigaworks Progamer G500) die ik in de kamer wil gebruiken.
Weet iemand of deze zonder meer aangesloten kan worden, zodat ik gebruik kan maken van de set, en hoe dit het beste aangesloten kan worden (aangezien de reguliere "jacks" lijken te missen).
Thanks! d:)b
Makkelijkst is om een actief boxensetje mét digitale ingang (optisch of coaxiaal) te nemen. En dan dus digitaal gaan aansluiten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:59
kaajee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:05:
[...]

Makkelijkst is om een actief boxensetje mét digitale ingang (optisch of coaxiaal) te nemen. En dan dus digitaal gaan aansluiten.......
Helaas zit er geen digitale aansluiting op :( had ik de Logitech maar genomen....
Maar.... Ik zou eventueel in het beschikbare PCI-slot een geluidskaart kunnen prikken, dan kan ik de boxenset wel goed aansluiten.
Is er genoeg ruimte om een PCI-kaart in de kast te herbergen? Ik mag aannemen van wel?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
A_A_R schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:23:
[...]

Helaas zit er geen digitale aansluiting op :( had ik de Logitech maar genomen....
Maar.... Ik zou eventueel in het beschikbare PCI-slot een geluidskaart kunnen prikken, dan kan ik de boxenset wel goed aansluiten.
Is er genoeg ruimte om een PCI-kaart in de kast te herbergen? Ik mag aannemen van wel?! :?
Ik zou op zoek gaan naar verloopjes van RCA/Tulp naar (female) mini-jack, of deze laten maken, of anders de stekkertjes van je boxenset er af knippen en vervangen door tulp stekkers.......
(tulp stekkers zijn eigenlijk veel mooier en beter voor audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
*deleted*

[ Voor 101% gewijzigd door CoolCow op 14-04-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43
het is een klein beetje stil in dit topic, dus schop ik hem maar
weer in de lucht. Ik vind het een zeer interresant kastje, en vraag
mezelf dus ook af, of de gene die deze hebben, nog steeds tevreden zijn.

Ik ga deze waarschijnlijk ook gebruiken, met ongeveer de configuraties
die ik hier voobij heb zien komen.
Enkel vroeg ik mij het nut af, van een 64bits OS in dit geval...

Wellicht een simpele vraag dus....heeft het nut.

Tevens heeft iemand in de msi een floppydtv geprikt....en past dat netjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ppeterr schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:58:
het is een klein beetje stil in dit topic, dus schop ik hem maar
weer in de lucht. Ik vind het een zeer interresant kastje, en vraag
mezelf dus ook af, of de gene die deze hebben, nog steeds tevreden zijn.

Ik ga deze waarschijnlijk ook gebruiken, met ongeveer de configuraties
die ik hier voobij heb zien komen.
Enkel vroeg ik mij het nut af, van een 64bits OS in dit geval...

Tevens heeft iemand in de msi een floppydtv geprikt....en past dat netjes ?
Ok het is wellicht een leuk kassie, maar de (ingebouwde) techniek (hardware) is natuurlijk wel inmiddels weer redelijk verouderd, mn. de onboard video kaart is eigenlijk niet meer van deze tijd. Met de komst van de 780G van ATi is die van de MediaLive (hopeloos) verouderd mi.

Verder heeft ie én firewire én een vrij PCI slot dus het inprikken van een FloppyDTV moet geen probleem zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:29
Voor wie nog wat meer informatie over de MSI Media Live wil: The Lord in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dank voor jullie reacties, al met al lijkt de msi wel oke, maar inderdaad niet
de beste optie - ik ga maar weer eens verder met wat topics lezen.
Wellicht is een 780g gebaseerd systeem toch de betere keuze, hoewel
ik het msi idee nog steeds erg leuk vind, zo met het slot-in dvd spelertje enzo.

dan toch maar weer de best-buy als uitgangspunt.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 17-07-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
ppeterr schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:58:Enkel vroeg ik mij het nut af, van een 64bits OS in dit geval...

Niet zo een simpel antwoord... Als je bijvoorbeeld MediaPortal gebruikt dan voegt het niet heel veel toe 'out of the box'. MP gebruikt namelijk heel erg veel DirectX gebaseerd op de 32 bit API's.

Als je echter eigen codec's of andere software toevoegt welke wel baat heeft bij X64 kán het een ander verhaal worden. Houdt er wel rekening mee dat je vrij veel moeite zult moeten doen om de juiste X64 drivers te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
oke dankje wel, duidelijk - 64/32 bits is dus een issue voor later.
Eerst de htpc zelf. Heb veel info gevonden in het algemene htpc topic.
Wellicht post ik daar verder als ik het aangeschaft heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 23:45
Mijn 4 maanden oude MSI Media Live lijkt gisteren te zijn overleden. Gaat volgende week terug naar Alternate. Waarschijnlijk de voeding. Baal er wel van want nu word ik dus verplicht om weer gewoon tv te kijken. :(

Ik hoop dat alternate niet al te moeilijk doet dat ik de kast zelf heb opengeschroefd. Heb er namelijk zelf een andere videokaart en extra geheugen bijgezet. De stickertjes van Alternate dat de garantie vervalt als je de kast opent heb ik namelijk een beetje genegeerd.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
WorkForce schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:23:
Mijn 4 maanden oude MSI Media Live lijkt gisteren te zijn overleden. Gaat volgende week terug naar Alternate. Waarschijnlijk de voeding. Baal er wel van want nu word ik dus verplicht om weer gewoon tv te kijken. :(

Ik hoop dat alternate niet al te moeilijk doet dat ik de kast zelf heb opengeschroefd. Heb er namelijk zelf een andere videokaart en extra geheugen bijgezet. De stickertjes van Alternate dat de garantie vervalt als je de kast opent heb ik namelijk een beetje genegeerd.
Over het algemeen doet Alternate niet moeilijk over dergelijke garantie verzoeken, mits het in ieder geval geen relatie heeft met de verstoring.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 23:45
Ganymedus schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:41:
[...]

Over het algemeen doet Alternate niet moeilijk over dergelijke garantie verzoeken, mits het in ieder geval geen relatie heeft met de verstoring.
Oh gelukkig.

Zodra ik meer weet over de aard van de verstoring zal ik het hier posten. Misschien dat het voor meer mensen handig is om te weten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik niet gekozen voor de MSI Media Live, maar helemaal een HTPC in elkaar gezet.

Ik ben nu voor iemand anders aan het kijken en vraag me of XBMC Live werkt op de MSI Media Live. XBMC Live is een Live CD met een minimale Ubuntu Linux distributie en XBMC. De Live cd kan ook op USB stick of Harddisk geïnstalleerd worden, waardoor de instellingen bewaard worden.

Meer informatie over XBMC
Download de Live CD

Zou iemand kunnen testen of deze XBMC Live werkt op de MSI Media Live? Ik ben namelijk opzoek naar een HTPC die out of the box de Live verse van XBMC ondersteunt. Out of the box, omdat mijn kennis van Linux niet dusdanig is, dat ik bijvoorbeeld een driver kan toevoegen. En de Live versie van XBMC bevat een behoorlijke gestripte Linux versie, wat de snelheid ten goede komt.

Alvast bedankt voor het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een media box aangeschaft
met een amd 64 2x 5200+ processor
2 gig geheugen
1Terabite samsung HD

maar tijdens het opstarten van de bios krijg ik een warning
over de processor
dat je de bios moet updaten
wie heeft het probleem ook en hoe moet je het doen
voor de rest zit er alles bij ook een dvdrw en afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:22:
Hallo,

Ik heb een media box aangeschaft
met een amd 64 2x 5200+ processor
2 gig geheugen
1Terabite samsung HD

maar tijdens het opstarten van de bios krijg ik een warning
over de processor
dat je de bios moet updaten
wie heeft het probleem ook en hoe moet je het doen
voor de rest zit er alles bij ook een dvdrw en afstandbediening
Zoek eens op internet of kijk eens op de site van de makers van je kastje zou ik zeggen.......vast wel wat te vinden over het update van je bios. Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Toch even dit topic omhoog halen.

Ik heb nmlk een vraag hoe mensen het hebben opgelost met de onboard videokaart, die wordt nmlk gigantisch heet bij mij (zelfs bij dvdtjes kijken, output is gewoon scart)

De standaard koeler (die vrij klein is), heb ik al vervangen door een blauwe zalman chipset koeler. ZM-NB47J (moest wel wat gemodificeerd worden)
Maar nog steeds wordt het ding loei en loei heet.

Iemand suggesties voor een passende betere koeler?
Ik heb er boven een tv kaart hangen, dus heel groot kan hij niet worden.

edit:
Ik zat zelf te denken aan een NorthQ NQ-3880

[ Voor 15% gewijzigd door B_FORCE op 10-02-2009 19:05 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar de vraag is natuurlijk wordt ie té heet?
Blijkbaar niet want je medlt niets over uitvallers/BSOD's/vastlopers etc.
Die dingen worden gewoon (loei) heet.
Wat vind jij trouwens loei heet? Hoeveel graden wordt het dan?

Kijk zo'n extra/ander koelblok lijkt leuk, maar is natuurlijk ook een beetje het verplaatsen van het probleem. Het gaat erom dat je een (beetje) airflow creëert. DIe warmte wordt toch wel gevormd, of je er nou een andere cooler op zet of de standaard houdt. Dat moederbord icm kast is ontworpen dat het (blijkbaar) die hoge temps aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Te heet, is auw aan handen.

Ik heb tevens met mijn multimeter (waar een temp meting op zit) het koelblok gemeten en die is dik 65graden (met uitschieters naar de 69 toe). Temperaturen in speedfan zijn ook rond de 55-60graden.

Een paar vastlopers heb ik al gehad, maar afgezien van dat lijkt het met niet gezond voor de levensduur van de tvkaart (die er boven hangt), de vga zelf en de dvdtjes die giga warm uit het dvd lade komen.
Ik vind zelf het vrij bizar, aangezien dit niet eens onder zware belasting in (3D benchmark ofzo)

Er komen sowieso 2 extra outtake fans van 40mm aan de zijkant. Deze laat ik op ongeveer 3,6V draaien middels een LM317. Ik heb nu al een draaiend en dat werkt al aardig.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Voor een grafische kaart is dit niet té warm hoor. Komt regelmatig voor.

Maar voordat ik de Northbridge cooler zou vervangen zou ik inderdaad eerst eens kijken naar een betere airflow, dat ga je al doen begrijp ik. Kijk ook eens naar de opstelling van de PC; heeft ie genoeg 'adem ruimte'?

PS: het kan prima hoor; de snelheid/voltage van je fans 'minderen' met een LM317, maar het had veel simpeler gekund met een (hoog vermogen (5of10watt)) weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
De plaats van de Media Live stat ongeveer vast en dat is in een TV meubel.
Niet ideaal, maargoed daar zijn oplossingen voor.

Een spanningsdeling met 2 weerstanden kan ook, 5W is dan meer dan voldoende.
Echter had ik die toevallig niet meer en geef je met een spanningregelaar als een LM317 een constante spanning af, ongeacht de ingangsspanning.
Aangezien je die toch gratis kunt samplen :P (en ik er in overvloed heb liggen)

Het is jammer dat er aan de achterkant niet meer ruimte is voor wat fans, dat zal ideaal geweest zijn.

Als het probleem dan klaar is laat ik het er bij.
Anders wordt het een andere (flexibele) risercard nemen om zo ruimte te creëren.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
Errug mooie kast. Ook errug jammer dat je niet de kast zonder inhoud kan kopen. Ben je goedkoper uit en/of kan je er een 780G systeempje inzetten. Voor wie toch zo'n lage mooie kast zoekt, de Silverstone ML02 kan ik van harte aanraden. Zelfde features aan de voorkant als deze kast (cardreader, slot-in optische speler (die je zelf koopt dus vrijheid in wat je wil, bluray of dvd), USB/Firewire/audio en LCD display).

Edit:
MSI heeft (optioneel) geintegreerde Bluetooth 2 + WiFi. Dat is wel een voordeel.
Ik heb een micro Bluetooth 2.1 adapter aangeschaft en die neemt dus 1 front usb poort in maar is zo klein dat je het niet ziet. Kan me verder niet echt voorstellen dat je Wifi op je HTPC gaat gebruiken. Die verbind je toch direct aan je router?
MSI heeft ook een ingebouwde voeding zie ik. Silverstone extern (laptopadapter). Geen ventilator dus en scheelt warmte. Maar externe voeding zullen sommigen ook een nadeel vinden.
Daarnaast wel erg leuk dat je bij MSI nog Scart en S-Video en 3plug video uitgangen hebt! Zeker scart uitgang en ingang zou ik ook wel leuk vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 11-02-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik wilde eerst een andere kast nemen, maar uiteindelijk kwam ik nagenoeg op hetzelfde bedrag als deze MSE Media Live.

Het grote voordeel aan deze MSI kast, is dat ik hem heel erg kompleet vind. Alle gewenste aansluitingen zitten er op en dat was voor mij een pre, aangezien ik ooit nog mijn TV moet upgraden (is nu nog een CRT, dus s-video/scart uit was een must)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Zo, net even wezen shoppen.
Ik had het een en ander al gemeten en de Zalmen CNSP7000C moest passen.
Net geïnstalleerd en gemonteerd en hij past ok... net ! :P
hij had geen 4mm groter moeten zijn.

Voordeel van de Zalman is vooral de open structuur en aangezien het koelblok van de VGA er direct naast zit, leek me dit opeens helemaal geen slechte oplossing.
Hierdoor krijg je nmlk direct luchtstroom naast de Zalman en wordt de warme lucht direct van VGA koelblok weggeblazen.

Ik ben momenteel aan het testen, de temperaturen zijn sowieso bizar omlaag geschoten.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Opzich werkt nu alles best, maar ik krijg opeens steeds de melding dat mijn tuner niet goed geconfigureerd heb.
Zelfs na MCE2005 helemaal opnieuw te hebben geïnstalleerd blijft hij die melding geven.

Ik had daar eerst helemaal geen last van, in die tussen tijd heb ik wel BIOS geupdate naar een nieuwere versie, maar ik kan me niet voorstellen dat dat problemen kan gaan opleveren.

Inmiddels heel google al afgezocht, maar (nog) niks zinvols kunnen vinden.
Het meest typische is, dat als ik een beetje loop te rommelen in de codecs (ffdshow) hij het opeens wel weer doet.

Iemand suggesties?

Mijn kaart is een PVR150

edit:
Net BIOS terug gezet, precies hetzelfde.
Maar wat ik ook ontdekte is dat als ik media center direct laat opstarten, hij niks doet.
Ga ik uit media center en pas ik iets in de codecs aan, dan doet hij het wel???

Ik kan trouwens al het andere (DVD van HD, DVD uit speler, DIVX etc) allemaal wel spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door B_FORCE op 14-02-2009 23:50 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 19:14

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Zie dat er 4x SATA en 2x IDE op het mobo zitten maar hoeveel ruimte is er in de kast?

Kan iemand aangeven of er twee HDDs in de case kunnen?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Even lezen/zoeken (op bijv. disk) de volgende keer svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een HTPC en deze lijkt me zeer interessant. De prijs dendert ook hard naar beneden dus dat is een ander bijkomend voordeel.

Zelf heb ik er niet zoveel verstand van maar heb me al goed ingelezen. Toch is het mij niet helemaal duidelijk wat ik nu precies moet aanschaffen, prijstechnisch dan. Wie kan me advies geven? Met name met betrekking tot:

- processor
- geheugen

Kant en klare systemen worden niet geleverd bij mijn weten, of kent iemand een webshop die dat wel doet? En wordt de software standaard wel of niet meegeleverd?

Sorry voor mijn n00b-vragen, maar het niveau ligt aardig hoog hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Waarom nu nog investeren in verouderde techniek? Ik zou het niet doen.
Als je een 'compleet kastje' wil zou ik eerder kijken naar de Asus P2-M3A3200, vrijwel zelfde idee/uitrusting, veel moderner. Of nog 'moderner' (maar ook weer duurder) de Asus P4-P5N9300.........
Afbeeldingslocatie: https://www.landmarq.me.uk/productcart/pc/catalog/S-ASB-P2-BK.jpg
(ik vind em ook nog eens veel mooier, strakker)

Ok geheel kant-en-klaar worden zeker wel geleverd hoor, zoek maar eens op kant en klaar htpc

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 16-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hebben geen PCI-sloten. Bestaan er al PCIe DVB-s2 tunerkaarten? Ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Weet ik niet, anders neem je toch een externe variant? Prop je weg in een kastje/achter je pc:
Anysee E30S2 Plus
FireDTV S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:34:
Uiteindelijk heb ik niet gekozen voor de MSI Media Live, maar helemaal een HTPC in elkaar gezet.

Ik ben nu voor iemand anders aan het kijken en vraag me of XBMC Live werkt op de MSI Media Live. XBMC Live is een Live CD met een minimale Ubuntu Linux distributie en XBMC. De Live cd kan ook op USB stick of Harddisk geïnstalleerd worden, waardoor de instellingen bewaard worden.

Meer informatie over XBMC
Download de Live CD

Zou iemand kunnen testen of deze XBMC Live werkt op de MSI Media Live? Ik ben namelijk opzoek naar een HTPC die out of the box de Live verse van XBMC ondersteunt. Out of the box, omdat mijn kennis van Linux niet dusdanig is, dat ik bijvoorbeeld een driver kan toevoegen. En de Live versie van XBMC bevat een behoorlijke gestripte Linux versie, wat de snelheid ten goede komt.

Alvast bedankt voor het testen
Een beetje late reactie, maar ik geef hem toch. De MSI heeft een vergelijkbaar mobo als de MSI K9NGM2, welke ik in mijn vaste pc heb zitten. Deze werkt met een moderne distro out-of-the-box. De chipset werkt met de standaard nforce2 drivers, de geluidkaart met de IntelHD drivers en de Geforce 6150 werkt met de laatste nvidia-drivers. Alleen de WiFi en bluetooth weet ik niet, maar ik verwacht dat Bluetooth ook gewoon zal werken, en dan blijft dus alleen de WiFi over. De IR-ontvanger werkt als het goed is 100% met lirc en de VFD met LCDProc. Daarnaast is het afspelen van 1080p video met een beetje krachtige proc ook geen probleem (ik heb zelf een 4800+ erin zitten), alleen heb je onder linux geen ondersteuning voor hdcp, dus bluray gaat helaas nog niet lukken.
kaajee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:19:
Waarom nu nog investeren in verouderde techniek? Ik zou het niet doen.
Als je een 'compleet kastje' wil zou ik eerder kijken naar de Asus P2-M3A3200, vrijwel zelfde idee/uitrusting, veel moderner. Of nog 'moderner' (maar ook weer duurder) de Asus P4-P5N9300.........
[afbeelding]
(ik vind em ook nog eens veel mooier, strakker)

Ok geheel kant-en-klaar worden zeker wel geleverd hoor, zoek maar eens op kant en klaar htpc
Qua specs is deze misschien wel beter, maar toch heeft ook deze gebreken waar ik al enkele jaren tegenaan loop. Wat de MSI zo geschikt maakt, en waardoor hij bij mij heel hoog op het verlangenlijst staat, zijn de media aansluitingen. Ik ben tot nu toe eigenlijk nog geen andere barebone tegen gekomen die aan de volgende voorwaarden voldeed:
  • (analoge) A/V aansluitingen, bijvoorkeur een scart
  • Display
  • IR-ontvanger
  • 19" format behuizing
  • Betaalbaar (hiermee vallen alle Silverstone en vergelijkbare kasten al direct af)
De MSI is tot nu toe de enige die aan deze voorwaarden kan voldoen, waardoor je een complete HTPC in elkaar kan zetten voor €500 die in staat is 1080p content af te spelen, maar ook te bedienen is zonder gelijk afhankelijk te zijn van een tv. Daarnaast is hij qua hardware nog wel actueel genoeg, alleen valt de videochip af als je hem ook als spelcomputer wil kunnen gebruiken voor spellen die vergelijkbaar zijn met een Wii of PS3. Maar mame, scummvm en spellen van 2 à 3 jaar oud draaien zonder problemen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
deepbass909 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:35:
[...]
...................

Qua specs is deze misschien wel beter, maar toch heeft ook deze gebreken waar ik al enkele jaren tegenaan loop. Wat de MSI zo geschikt maakt, en waardoor hij bij mij heel hoog op het verlangenlijst staat, zijn de media aansluitingen. Ik ben tot nu toe eigenlijk nog geen andere barebone tegen gekomen die aan de volgende voorwaarden voldeed:
  • (analoge) A/V aansluitingen, bijvoorkeur een scart
Daaromo schreef ik ook: verouderd.......wie heeft er tegenwooridg nog een scart nodig en anders heb je altijd nog de mogelijkheid van VGA_to_SCART/RGB (of s-video)
Aan dat/zo'n display heb je toch geen drol, hij geeft alleen maar weer wat er momenteel gebeurd. Vavigeren kun je er niet mee, veredeld klokje, meer is het niet...........
Daar is eenvoudige een mouw aan te passen. Ofwel door een USB variant te nemen ofwel 1 in de kast te bouwen. Die genoemde Asus bijv. heeft een "consumenten IR header" op het moederbord.
19"?? 19 inch = 48cm De MSI is 43cm breed. Die 19" (19 inch) komt uit de professionele audio wereld (en ook server kasten etc.). Je bedeolt waarschijnlijk standaard A/V breedte is ong. 43cm breed.
deepbass909 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:35:
• Betaalbaar (hiermee vallen alle Silverstone en vergelijkbare kasten al direct af)
Die genoemde Asus is goedkoper (en moderner)

...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 19:53

Sherlock

No Shit

kaajee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Daaromo schreef ik ook: verouderd.......wie heeft er tegenwooridg nog een scart nodig en anders heb je altijd nog de mogelijkheid van VGA_to_SCART/RGB (of s-video)
Ondanks dat ik het grotendeels eens ben met je post, toch even reactie hierop:
Er zijn nog best veel mensen die nog geen LCD-tv hebben. Ik heb er bijvoorbeeld ook nog geen, ik wacht wel totdat mijn CRT tv kapot gaat of wel zulk slecht beeld geeft dat ik er niet meer omheen kan om een andere te kopen. Tot die tijd gaat de kwaliteit van de lcd-tv's nog steeds hard vooruit (of de prijs omlaag voor dezelfde kwaliteit) dus neem ik ook nog even de tijd.

Ik heb intussen wel (de onderdelen voor) een htpc gekocht, uiteraard met HDMI aansluitingen, maar een SCART uitgang ben ik niet tegengekomen. Ik heb zelfs een aparte videokaart gekocht met s-video out, waardoor ik ook een verloopstekker van s-video naar SCART heb moeten kopen om het ding aan te sluiten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

kaajee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Uhm, ik? Ik heb nog altijd een ouderwetse 55cm crt tv staan, omdat ik die voorlopig goed genoeg vind. Daarnaast is een VGA naar SCART/RGB/s-video/composiet converter nogal duur (voor een beetje goede leg je al snel €150 neer, wil je hogere resoluties aan kunnen, nog veel meer).
[...]

Aan dat/zo'n display heb je toch geen drol, hij geeft alleen maar weer wat er momenteel gebeurd. Vavigeren kun je er niet mee, veredeld klokje, meer is het niet...........
Ik heb jaren een zelfbouw HTPC gehad met een 4x20 LCD-display, en met de juiste software kan je er wel degelijk mee navigeren in een muziek collectie. Daarnaast wil ik graag info op het display zien over het nummer dat er speelt. Dus dat ik er geen drol aan zou hebben is absolute onzin!
Of hoef jij op je dvd-speler ook geen display te hebben? Want die geeft nog minder info weer...
[...]

Daar is eenvoudige een mouw aan te passen. Ofwel door een USB variant te nemen ofwel 1 in de kast te bouwen. Die genoemde Asus bijv. heeft een "consumenten IR header" op het moederbord.
Ik wil geen los kastje hebben voor de IR-ontvanger. Inbouwen is een mogelijkheid, maar dat betekend 9/10 keer dat je de kast moet verbouwen en dat de ontvanger lelijk in het zicht komt.
Daarnaast is de "consumenten IR header" ongeschikt voor een IR-ontvanger voor een afstandsbediending. Je kan met software als (win)lirc wel zorgen dat er IR-signalen ontvangen worden, maar dat is onbetrouwbaar en heeft maar een heel beperkte gevoeligheid (vaak niet meer dan 2 à 3 meter).
[...]

19"?? 19 inch = 48cm De MSI is 43cm breed. Die 19" (19 inch) komt uit de professionele audio wereld (en ook server kasten etc.). Je bedeolt waarschijnlijk standaard A/V breedte is ong. 43cm breed.
De AV-standaard van 43cm wordt ook wel 19" genoemd. De kastbreedte van 43cm is gelijk aan kasten voor een 19" rack, alleen zitten er geen "oren" aan om het op te kunnen hangen. Deze MSI past wat dat betreft gewoon netjes in een toren van andere AV-componenten die dezelfde maatvoering aanhouden.
[...]

Die genoemde Asus is goedkoper (en moderner)

...............
Maar de Asus voldoet dus niet aan mijn bovengenoemde punten.
En moderner, tja, nieuwer is niet altijd beter. Ik heb hele goede ervaringen met een moederbord met dezelfde chipset en videocontroller. Deze speelt zonder problemen 1080p content af, terwijl ik een zware desktop heb draaien (Linux/KDE-4.2 met Compiz 3d effecten). Alleen schalen gaat niet al te best. Met een iets zwaardere proc (die tegenwoordig al te koop is voor €50 ten opzichte wat ik nu gebruik) en een lichtere desktop, is dit probleem zo opgelost. Linux biedt wat dat betreft heel veel speelruimte. Ik speelde op de eerder genoemde HTPC dvd's af, terwijl de specs dat bij lange na niet zouden toelaten (AMD k6-2 proc op 266Mhz). Onder Windows was dat inderdaad onmogelijk, onder linux geen probleem.

Wat betreft nieuwe, MSI heeft nog een interessant Media moederbord (MSI Media Live Diva), maar die heeft als groot nadeel dat hij gebruik maakt van een Ati videochip, die helaas onder linux nog altijd het onderspit delft ten opzichte van een nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anyway, jij je afwegingen.....

Maar hogere resoluties op een CRT TV is natuurlijk bs. Die gaan maar maximaal tot PAL normen, al helemaal via SCART e/o s-video.
Buiten dat: ik heb een VGA-SCART/RGB oplossing voor minder dan 5euro die een super beeld geeft.
Een schermpje op een dvd speler is ook nauwelijks meerwaarde, behalve voor het 'skippen' van/naar nummers en ook dat kun je vermijden door gewoon te luisteren welk nummer je gekozen hebt.
En je verwart (mijn) 'consumenten IR' met IrDA......

Mijn initiale reactie was ook eigenlijk aan jou gericht maar aan mvandergarde.................
Maar zoals gezegd, genoeg hierover, ieder heeft zo z'n eigen afwegingen, ik geef de mijne weer, jij de jouwe........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
dezelfde afwegingen heb ik ook gehad.

Ik wilde perse een HTPC hebben die svideo of scart had + een pci slot (voor mijn tv kaart).
Nu zijn er wel micro en mini itx bordjes/kastjes die dat ook hebben, maar mijn conclusie was dat ik daarvoor even veel kwijt was.

voor de eisen die ik had voldoet deze MSI meer dan prima. Hij word naar mijn mening enkel wat aan de warme kant. een Zalman koeler was bij mij de oplossing.

Ik heb enkel nog wat troubles mbt correct codecs. Dat wil helaas on der windows mce2005 niet helemaal lekker werken :(
Hoe het geheel gaat werken met Linux ed weet ik niet.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Kaajee
Wat ik alleen wou aangeven was dat jouw "bs" reactie zwaar overtrokken was. Tuurlijk zijn er betere oplossingen als je niet dezelfde voorwaarden heb als ik heb.
Wat betreft VGA-2-TV, ik heb hier een mooi kastje ervoor liggen en de kwaliteit is gewoon ronduit belabberd. Een PAL-tv heeft inderdaad maar een lage resolutie (720x576), toch levert een composiet uitgang op 1024x768 beter beeld op dan 800x600. Het mooiste zou zelfs 1440x1152 met tekst op dubbele grootte. Maar goed, we dwalen af.

@B_FORCE
Mijn ervaring met Gentoo is dat vrijwel alles af te spelen is met de juiste codec's geïnstalleerd. Ik kom nog maar heel weinig video's tegen die ik niet af kan spelen. Zelfs wmv en avi gaat tegenwoordig goed onder 64bit.
Daarnaast is MythTV tegenwoordig erg volwassen geworden en zijn er vele add-on's voor te downloaden, waardoor je eigenlijk elke functie wel kan activeren. Het enige waar ik alleen nooit echt over te spreken was, was de playlist editor voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Linux is geen optie hier.
Afgezien van dat ik er helemaal in moet duiken over "hoe en wat", zijn er bepaalde dingen die ik standaard op wil hebben die nie zomaar kunnen met linux.
Stomme is dat de problemen puur software matig zijn. De codecs dus, of ik denk eerlijk gezegd beter winmce2005 zelf. want als ik bv windvd, powerdvd etc probeer (dus programma's zelf voor dvd) loopt alles vlekkenloos.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb inmiddels al lange tijd ervaring met linux en er is maar 1 ding wat standaard niet werkt (en gaat werken) en dat is Blu-ray. Voor de rest werkt alles, en als het niet werkt, is het een kwestie van 5 minuten op internet om op te zoeken welke codec je nodig hebt, deze installeren en klaar. Als je windows gewend bent, is Linux even een leerproces, maar uit eindelijk werkt het allemaal even makkelijk, sneller en stabieler. Daarnaast heb je geen last van codec-packs die allen vechten om een bepaald bestand af te mogen spelen en allerlei tools mee installeren die je niet nodig hebt.

Test anders eens KnoppMyth, MythBuntu of MythDora, deze zijn allen als live cd te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
de codes packs zijn idd een kriem. Wat ik echter nogal vreemd vind, is dat op mijn eigen pc alles als een zonnetje draait MET zo'n codec pack.
Direct de eerste keer, nergens last van.

Erg typisch.....

Als er onder linux ook bepaalde emulators voor spelletjes draaien ga ik het wellicht nog een keer proberen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Welke emulators voor welke spellen? Met Wine kan je heel veel tegenwoordig draaien (in sommige gevallen zelfs met betere prestaties dan rechtstreeks onder windows met dezelfde machine ;) ), met Mame kan je alle oude arcade spellen en (S)NES e.d. roms draaien en de oude adventures gaan uitstekend met Scummvm. En tegen betaling kan je ook Cedega (transgaming) aanschaffen, die nog beter en stabieler is dan Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
SNES, NES idd, zulk soort dingen.

Ik zal eens kijken of ik het eea werkend ga krijgen (incl de tv kaart + mappen delen die tegens extern te bewerken zijn)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SNES en NES draaien prachtig met mame. Zolang het maar geen extreem zware 3d spellen zijn, dat trekt de GeForce 6150 gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
playstation 1 spellen gaan nog perfect kan ik je vertellen :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 22:38

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Ik heb een pci-e videokaart, maar heb nu een pci-e riser kaart nodig, waar kan ik die kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 19:53

Sherlock

No Shit

Kijk eens in de Pricewatch?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02-2023
ik volg dit topic nu al een tijdje, ik heb dus ook een msi media live(al een jaar naar volle tevredenheid) en heb net een nieuwe proc. erin gezet (4850E ipv 4000+) en alles draait naar behoren alleen krijg ik het bios niet geupdate! ik heb het geprobeerd via usb stick(usb flash tool van msi site) en via boot cd maar ik krijg het niet voor mekaar... via msi site en via google wordt ik ook niet echt veel wijzer....

iemand hier suggesties hoe ik dit moet aanpakken, want ik denk dat als het bios de proc. herkent, de proc. toch efficienter moet zijn?

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ja_daaag schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:20:
ik volg dit topic nu al een tijdje, ik heb dus ook een msi media live(al een jaar naar volle tevredenheid) en heb net een nieuwe proc. erin gezet (4850E ipv 4000+) en alles draait naar behoren alleen krijg ik het bios niet geupdate! ik heb het geprobeerd via usb stick(usb flash tool van msi site) en via boot cd maar ik krijg het niet voor mekaar... via msi site en via google wordt ik ook niet echt veel wijzer....

iemand hier suggesties hoe ik dit moet aanpakken, want ik denk dat als het bios de proc. herkent, de proc. toch efficienter moet zijn?

bvd :)
Nou als je moederbord nu de 4850E niet ondersteund zal ie überhaupt niet starten/booten (en kun je dus ook niet je BIOS updaten).
Maar ik begrijp dat je wel je PC met deze nwe. CPU kunt booten, dan herkent je BIOS dus de nwe. CPU wel. Dan zul je waarschijnlijk ook niet gek veel voordeel met een nieuw BIOS behalen.

Heb je al een MSI bios update tool onder Windows geprobeerd?
En wat lukt er dan precies niet? Waar gaat het fout?

edit: ik lees net dat de laatste BIOS idd (pas) support geeft voor oa. de 4850E. Maar dat zou kunnen betekenen dat je eerst met de 'oude' 4000 de update moet uitvoeren en dan pas de 4850E er in doen.

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 06-04-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
kaajee schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:07:
[...]

Nou als je moederbord nu de 4850E niet ondersteund zal ie überhaupt niet starten/booten (en kun je dus ook niet je BIOS updaten).
Maar ik begrijp dat je wel je PC met deze nwe. CPU kunt booten, dan herkent je BIOS dus de nwe. CPU wel. Dan zul je waarschijnlijk ook niet gek veel voordeel met een nieuw BIOS behalen.

Heb je al een MSI bios update tool onder Windows geprobeerd?
En wat lukt er dan precies niet? Waar gaat het fout?

edit: ik lees net dat de laatste BIOS idd (pas) support geeft voor oa. de 4850E. Maar dat zou kunnen betekenen dat je eerst met de 'oude' 4000 de update moet uitvoeren en dan pas de 4850E er in doen.
bedankt voor je snelle reactie,
het moederbord herkent de proc. wel maar alleen dat het een dualcore is 2,5 ghz, met de 4000+ zag ie ook alleen dat.( In windows wordt ie ook niet herkent.)
hij geeft daarna een foutmelding dat het een "unknown revision"is en dat het bios geupdate moet worden. dit had ik ook met de 4000+.
dus ik dacht, noiu pak ik het meteen goed aan en ik update de hap.

usb flashtool gedownload, instaleren op de usb stick gaat goed maar als ik um dan wil booten vanaf die stick blijf ik een zwart scherm houden. hij start niet door en ik zie ook geen activiteit whatsoever. ik heb ook een bootcd gemaakt met de bios update erin maar dan geeft ie de melding: boot fat kernel go!

natuurlijk gegoogled op die term en erachter gekomen dat er dan ergens een usb stick in de pc moet zitten, maar er zit niks in! dus zit een beetje vast..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hmmmm. je hebt zeker geen floppy disk tot je beschikking?
Boot-cd van windows even als test, boot ie die wel?
Die USB stick zal/kan wel de ingebouwde card reader zijn die ie als mass storage herkent.
Boot de USB stick wel op een andere PC?
HP boot tooltje gebruikt om USB bootable te maken?
Boot volgorde in BIOS aangepast? Booten van USB mogelijk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
kaajee schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:48:
hmmmm. je hebt zeker geen floppy disk tot je beschikking?
Boot-cd van windows even als test, boot ie die wel?
Die USB stick zal/kan wel de ingebouwde card reader zijn die ie als mass storage herkent.
Boot de USB stick wel op een andere PC?
HP boot tooltje gebruikt om USB bootable te maken?
Boot volgorde in BIOS aangepast? Booten van USB mogelijk gemaakt?
floppy heb ik idd niet. bootcd winxp doet het wel, bootsequence(F11) ook goed.
ik denk dat het idd aan de ingebouwde cardreader ligt. en om de usb stick in een andere pc te proppen met een biosflash erop geinstaleerd vind ik een beetje tricky.
ik ga van het weekend ff die cardreader afsluiten en probeer het dan nog eens met die bootcd...
bedankt voor die tip en je snelle reactie. ik hou je op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar als de boot/install CD van bijv. XP het wel doet heb je gewoon geen goeie boot cd gemaakt. Daar zou ik nog eens naar kijken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuliO
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik vind dit een erg interessant systeem om mijn dvd speler te gaan vervangen en direct wat extra mogelijkheden aan mijn tv toe te voegen. Nu zit ik hier ook nog, net als sommige anderen met een "ouderwetsche" beeldbuis.

Wat zijn de resoluties die je kan krijgen als je de barebone aansluit via scart op de breedbeeld tv? Want als het blijft steken bij 1024 x 768 (4:3) is dit niet echt een optie voor mijn breedbeeld tv (16:9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Hij kan sowieso ook breedbeeld.
Of je tussen die beiden kunt switchen weet ik niet.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuliO
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10-2022
Het gaat mij vooral om de resolutie. Is er iemand die ervaring heeft met een ouderwetse beeldbuis die misschien iets meer kan vertellen over de te gebruiken resoluties? Ik wil de Media Live dan aansluiten door de scart uitgang op de media live te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik gebruik zelf een 4:3 CRT TV. (Windows) Media Center is daar prima op de lezen even als, films en ondertitels.
Echter moet je de lettertypen van Windows zelf flink omhoog schroeven om het leesbaar te houden. Vind het zelf niet heel erg ideaal, maar het werkt.
Heb zelf de resolutie niet hoog staan (weten even niet uit mijn hoofd wat precies)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ok, ik heb deze media center nu al een tijdje.
Na veel software problemen eindelijk een goede setup gevonden die echt vloeiend draait wat dat betreft ben ik echt super blij.

Er is echter een maar. Zoals ik eerder heb gezegd, wordt deze MSI namelijk super heet. Ik zat vandaag wederom een DVDtje te kijken vanaf de HD en ik kon de behuizing nauwelijks beet pakken zo warm was hij (ik stuur via de s-video uitgang uit overigens).
Ik heb het ding toen maar open gemaakt en ben verder gaan kijken. De hardeschijf was ook behoorlijk warm en dat zit me al helemaal niet lekker.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik een beveiligingsmelding kreeg ivm de warmte.

Ik ben eens gaan onderzoeken waar de warmte nu precies vandaan kwam en het lijkt er op dat enkel beide chipsets (north, south) redelijk veel warmte produceren. Kennelijk is het zo dat deze warmte niet (goed genoeg) weg kan en dat de warmte zich dus ophoopt.
Hebben andere mensen hier nou geen last van?

Momenteel heb ik op de CPU een Zalman cooler zitten en op de chipset ook een passieve Zalman. Exacte temperaturen heb ik niet, maar dat zelfs de behuizing bijna een grilplaat is, zegt genoeg denk ik.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
B_FORCE schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:19:
Er is echter een maar. Zoals ik eerder heb gezegd, wordt deze MSI namelijk super heet.
Mijn Media Live werd ook erg warm. Na wat ingrepen valt het nu heel erg mee:
  • De riser uit de kast verwijderd.
  • De fan van de CPU omgedraaid, zodat deze direct naar buiten blaast.
  • Op de randen van de koeler een tochtstrip geplakt, zodat warme lucht alleen nog de kast uit kan en niet via de ruimte tussen kast en koeler weer naar binnen wordt gezogen.
  • Er zit een CF Card in in plaats van een harddisk. Dit scheelt aardig wat warmte en geluid.
Het apparaat staat in de middag vol in de zon. Maar een vastloper/alert heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
RuliO schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:50:
Het gaat mij vooral om de resolutie. Is er iemand die ervaring heeft met een ouderwetse beeldbuis die misschien iets meer kan vertellen over de te gebruiken resoluties? Ik wil de Media Live dan aansluiten door de scart uitgang op de media live te gebruiken.
Ik heb in eerste instantie de MSI met een Philips breedbeeld CRT gebruikt. De MSI kan 16:9 PAL RGB signaal over SCART sturen.
En dat levert een heel erg goed beeld op; vergelijkbaar met de losse DVD speler welke ook RGB over SCART leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Een update.

Sinds enige tijd hebben we (eindelijk) een fatsoenlijke nieuwe TV.
Een Samsung UE40B6000 en het bevalt ons heel erg goed met de Media Live!

Tot nu toe alles kunnen afspelen via de HDMI uitgang, hoewel ik nog niet echt veel HD-films heb.
Nu kwam ik toevallig een leuk blu-ray spelertje tegen, de Sony BC-5600S

http://www.sony-optiarc.e...vesnotebooks/bc5600s.html

Heeft iemand toevallig ervaring met deze speler (of ergens reviews gevonden)?
Het is nmlk ook een slimline speler en het fraaie is dat deze blu-rays kan lezen, maar ook dvd en cd + branden. Volgens mij moet deze zo in de Media Live passen?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
B_FORCE schreef op woensdag 09 december 2009 @ 03:24:
Nu kwam ik toevallig een leuk blu-ray spelertje tegen, de Sony BC-5600S
...
Volgens mij moet deze zo in de Media Live passen?
Dat moet passen ja. Elke slimline slot-in moet passen aangezien de drive in de MSI een standaard laptop slimline drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:40

FeaR

In GoT we trust

HTPC's mogen tegenwoordig in een eigen forum, namelijk Mediaspelers en HTPC's

Dus schopje die kant op :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Tegenwoordig wel ja :+

De Sony BC-5600S moet wel een verloopje hebben, omdat deze natuurlijk een kleiner formaat connectors heeft dan standaard SATA.
Heeft er iemand toevallig ervaring met een degelijke blu-ray speler?

One World Concepts

Pagina: 1 2 Laatste