Toon posts:

[Ervaringen] Het grote Drupal-topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 60.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:20

MsG

Forumzwerver

jazeker, die hoort bij mijn basissetje modules.

Maar stel ik heb een menu-item die heet /pindakaas/

en ik maak content typen artikelen met path-auto het pad /pindakaas/[title-raw]

Dan vallen ze qua URL's onder /pindakaas/ maar alsnog snapt Drupal dan niet dat dit menu-item dan ook actief moet zijn bij 1 van deze items.

Ik snap dus niet hoe je die structuur daarin goed krijgt. Zelfs op Drupal.nl gaat het fout.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08-2020
Er zit een verschil tussen menu items (router items, beter gezegd voor de techneuten onder ons) en URL aliases. Je kan met pathauto elke fancy URL aan een node geven, maar zijn interne path/router item is nog altijd /node/%node, wat dus helemaal niets gemeen heeft met een view op /aanmeldingen.

Een wat hacky oplossing is wat extra logica schrijven voor theme_menu_item() (volgens mij heet die functie zo) en daar de huidige node opvragen, je checks doen, en het menu item als active instellen.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 19:48
Welke versie van Drupal hebben wij het hier over?

Voor drupal 6 is er menu-trails, voor 6&7 is er bijv. menu trail by path (http://drupal.org/project/menu_trail_by_path)

hoe dan ook, wat je zoekt heet dus een trail, je kunt dit ook met een breadcrumbs module doen, maar dan wordt niet je menu item automatisch mee geactiveerd.

Drupal kan best veel uit de doos, maar voor sommige zaken kun je beter zelf aan de slag gaan en zelf een stukje aanpassing in je theme doen zoals Mei beschrijft.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ga er eens mee aan de slag. Er is dus native geen mogelijkheid om die interne path/router zoals jij het noemt een hierarchie tegeven? Het menu-systeem is dus in die zin maar virtueel?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mei
MsG schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:11:
Ik ga er eens mee aan de slag. Er is dus native geen mogelijkheid om die interne path/router zoals jij het noemt een hierarchie tegeven? Het menu-systeem is dus in die zin maar virtueel?
Routers zijn juist hiërarchisch, maar zoals ik zei, staan URL aliases daar compleet los van.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe kan ik die routers dan op een point en click manier indelen?

• Mei
De menu links die bij de routers horen kan je via Administer > Structure > Menus indelen. JIj werkt echter met URL aliases en router items door elkaar en daar kan je niet mee wat jij wil, zonder extra logica te gebruiken, zoals kwaakvaak_v2 en ik eerder al uitlegden.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 14:06
Heeft iemand enig idee hoe je dat carousel kunt maken zoals op deze site? Die 5 items met een mouse over.

Ik heb het geprobeerd met views icm views slideshow, maar daarmee lukt het me niet. Ik zie niet eens de optie tot het gebruik van mouseovers.

Of moet ik dan toch met panels aan de gang (ik probeer dit te vermijden zodat ik alles met views doe).

[Voor 15% gewijzigd door Menesis op 07-12-2011 13:30]

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben nu privé met een site bezig in Drupal, ditmaal voor het eggie. Met views heb ik nu een tabel-overzicht gemaakt met hotel-type-nodes. Deze indeling kan ik ook makkelijk themen dmv de theme-php die views je geeft. Als je dan echter klikt op 1 van de hotels, gaat hij naar die specifieke node, met automatisch de standaard node-layout. Is de standaard node-layout eigenlijk alleen te wijzigen dmv een node-<type>.tpl.php? Als je namelijk diverse modules gebruikt kan dat best moeilijk zijn. De variabele $content doet namelijk alles in 1 keer, maar wil je losse delen outputten dan is het veel zoek en prutswerk.

Hoe pakken jullie dit eigenlijk aan?

• kwaakvaak_v2
display modes samen met display suite als je geen zin/kennis hebt om echt in de theme laag te swtichen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben nu weer een stukje verder, maar zit helaas opnieuw vast. Op de individuele hotelpagina heb ik rechts een block met een google maps kaartje, het probleem is alleen dat ik hem niet kan limiteren op het node-id van de node op die pagina, omdat een block los staat van een node zelf. Hoe kan ik in views toch de node-id krijgen, zonder er helemaal omheen te werken in PHP?

Hier wat info:

Heb vandaag nog wat meer gestoeid met Display Suite en vind ik een stuk handiger. Ik kwam namelijk met echt themen tegen dat het de ene keer: "<?php print $node->content['body']['#value']?>" is en de andere keer weer "<?php print $node->field_sterren[0]['view'] ?>". Waarbij je dan ook weer de labels niet hebt. Dan vind ik een oplossing als Display Suite voor niet-diehard-php'ers toch wat fijner.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-03 18:01
MsG schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:09:
Ik ben nu weer een stukje verder, maar zit helaas opnieuw vast. Op de individuele hotelpagina heb ik rechts een block met een google maps kaartje, het probleem is alleen dat ik hem niet kan limiteren op het node-id van de node op die pagina, omdat een block los staat van een node zelf. Hoe kan ik in views toch de node-id krijgen, zonder er helemaal omheen te werken in PHP?
Dat kaartje is dus een view? In dat geval zou je, als ik het me goed herinner, met contextual filters moeten kunnen werken (te vinden onder advanced wanneer je een view bewerkt) om de resultaten tot die ene node te beperken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar een block staat los van een node geloof ik. Terwijl de andere displays in deze view wel over specifieke nodes gaan. Kan ik niet gewoon ergens selecteren dat hij de node moet weergeven van de huidige zichtbare node?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:04
MsG schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:50:
Maar een block staat los van een node geloof ik. Terwijl de andere displays in deze view wel over specifieke nodes gaan. Kan ik niet gewoon ergens selecteren dat hij de node moet weergeven van de huidige zichtbare node?
Dat doe je ook bij 'contextual filters'. Je zegt daar eigenlijk selecteer iets waarbij nid (node id) = parameter in je url.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inmiddels de oplossing gevonden, het was inderdaad ongeveer wat jullie bedoelden.

Bij Drupal 6.x met Views 3.x was het de oplossing om bij Argumenten een argument te doen op Node-ID en dan standaardargument -> Node-ID uit URL. Ik zat eerst moeilijk te doen met Node-ID argument en dan nog bij filter filteren op Node-ID met argument %. Maar dat werkte niet. Blijkbaar hoef je bij argument niet meer daarna handmatig nog te filteren op het argument? Of is dat juist het hele idee :-P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menesis
Heeft iemand enig idee hoe ik dit ogenschijnlijk simpele probleem kan oplossen?
Ik heb een tweetalige site met twee domeinen eindigend op .nl en .eu. De .nl is voor Nederlandse content, .eu voor Engelse. Dit alles draaiend op Drupal 7 met de i18n/internationalization module.
Nu lukt het me niet de voorpagina van de site in te stellen, aangezien je onder site confiuration maar default frontpage kunt opgeven, ongeacht de taal. Ik wil natuurlijk dat de EU versie de translated node weergeeft.

Op fora heb ik al tips voorbij zien komen voor meertalige sites die zo werken: domein.com/en en domein.com/nl
maar ik heb geen tips gezien voor als je per taal een topleveldomain extensie hebt.

Iemand tips?

Daarnaast: iemand tips om dat ongewenste tekstje onder elke node "Language Dutch" op een nette manier weg te halen?

[Voor 7% gewijzigd door Menesis op 01-07-2012 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mei
Een view als front page instellen? Of anders een panel. Die moeten dat wel kunnen, volgens mij.

• Menesis
Voor een multitalige site gebruik ik taxonomy terms die vertaald zijn. Nu probeer ik in views die terms te filteren op taal, maar dat filter is er niet voor taxonomy lijsten! (het kan alleen voor nodes schijnbaar).
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Misschien zou het via een omweg kunnen via de module "taxonomy nodes", maar dat lijkt me ook wat ver gezocht..(?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat gebruiken jullie eigenlijk om binnen een node de afbeeldingsvelden als een slideshow te tonen? De meeste modules zijn juist om een gallerij te maken van verschillende nodes of node-afbeeldingen, ipv binnen een view een bepaald afbeeldingsveld met meerdere waarden te tonen als gallerij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc3l
MsG schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:02:
Wat gebruiken jullie eigenlijk om binnen een node de afbeeldingsvelden als een slideshow te tonen? De meeste modules zijn juist om een gallerij te maken van verschillende nodes of node-afbeeldingen, ipv binnen een view een bepaald afbeeldingsveld met meerdere waarden te tonen als gallerij.
Binnen een node nog nooit gedaan maar misschien zit hier wat tussen, http://drupal.org/node/418616

• Menesis
MsG schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:02:
klinkt als een views + views slideshow projectje

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar mijn probleem met zulke dingen is altijd dit: hoe kan je per veld bepalen hoe de output-stijl is? Dat kan toch niet? Dus dan moet je een losse view maken voor de gallerij die je dan weer in een view stopt? Is het zo wel bedoeld? Het liefst zou ik namelijk per veld kunnen kiezen hoe iets wordt ge-output in views, ipv per view, zodat je niet zo'n view-within-a-view constructie hoeft.

• Menesis
hmm, ja dat zijn lastige dingen waar ik laatst voor het eerst tegenaanliep. Ik wilde een slideshow in een views pagina..
Ik weet niet precies hoe je dat oplost, al kan een view wel flink gethemed worden -> zie theme information in views als je een view edit..

Je zou de slideshow misschien ook als apart (views) block boven (of onder) de pagina content kunnen maken?
Het enige lastige dan om het block te laten weten op welke node die wordt weergegeven..

Het is mij nog niet gelukt om de id van de huidige node aan een block door te geven..

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat laatste kan toch met die contextual filters / arguments? Ik heb los van deze case namelijk ook een kaartblok op mijn pagina die aldoor de locatie van de huidige node toont, dat heb ik doormiddel van arguments gedaan.

Om een blok te maken voor de gallerij is inderdaad een van de alternatieven, maar dan omzeilt het een beetje de vraag hoe de professionals hier dit doen. In veel tutorials zie je inderdaad vaak dat men een blok van dingen maakt, ook dingen die specifiek met de huidige node te maken hebben. Ik heb dan veel liever de node zèlf op een bepaalde manier gestijld.

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 19:45
In het geval dat je met CCK werkt, dan is het wellicht ook nog een optie om CCK veld te themen. Je kunt namelijk voor elk CCk veld een apart tpl.php aanmaken. Zie ondere andere deze post voor een aantal hints.

• Menesis
Voor een drupal theme ben heb ik als basis een bestaande theme gebruikt die ik geinstalleerd heb (Basic heet die). Nu krijg ik echter een update notification van die theme, omdat hij niet compatible zou zijn met mijn huidige Drupal versie. Maar ik wil niet updaten, want alles werkt gewoon. Het is ook geen security risk voor zover ik kan zien. het liefste zou ik die melding gewoon niet meer krijgen... Ik wist eigenlijk niet dat themes ook op updates kunnen controleren. Kan ik dat niet gewoon uit die theme slopen?

melding:
"This update is a major version update which means that it may not be backwards compatible with your currently running version. It is recommended that you read the release notes and proceed at your own risk."

[Voor 17% gewijzigd door Menesis op 08-08-2012 10:44]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je een subtheme gemaakt op basis van het thema of heb je hem domweg ge-edit?

• Marc3l
Menesis schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:42:
Voor een drupal theme ben heb ik als basis een bestaande theme gebruikt die ik geinstalleerd heb (Basic heet die). Nu krijg ik echter een update notification van die theme, omdat hij niet compatible zou zijn met mijn huidige Drupal versie. Maar ik wil niet updaten, want alles werkt gewoon. Het is ook geen security risk voor zover ik kan zien. het liefste zou ik die melding gewoon niet meer krijgen... Ik wist eigenlijk niet dat themes ook op updates kunnen controleren. Kan ik dat niet gewoon uit die theme slopen?

melding:
"This update is a major version update which means that it may not be backwards compatible with your currently running version. It is recommended that you read the release notes and proceed at your own risk."
Even de readme lezen van Basis
UPDATING BASIC

Once you start using basic, you will massively change it until a point where it has nothing
to do with basic anymore. Unlike ZEN, basic is not intended to be use as a base theme for a
sub-theme (even though it is possible to do so). Because of this, it is not necessary to
update your theme when a new version of BASIC comes out. Always see Basic as a STARTER, and
as soon as you start using it, it is not BASIC anymore, but your own theme.

If you didn't rename your theme, but you don't want to be notified when basic has a new version
by the update module, simply delete "project = "basic" in basic.info

• Menesis
Oei, :F
dank je!

Ik vond nog een interessant artikel voor Views: hoe jeeen block kan weergeven, die content laat zien afhankelijk van de huidige node. In dit geval gebasseerd op de taxonomy van de node..
http://www.metachunk.com/...ted-content-view-drupal-7

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-08-2022
Even gedag zeggen hier.

Ik gebruik sinds een half jaartje drupal voor bedrijven. Zeer tevreden hierover.

Zag toevallig dit topic staan en dacht laat maar eens iets achter.

Ben op dit moment veel bezig met het ontwikkelen van modules.

Wat ik reeds geschreven heb:

Dymo label printer met barcode (voor uberpos en ubercart) (privé)
Stock on insert (ubercart stock) (privé)
en mijn meest recente publieke module (nog in ontwikkeling):
https://drupal.org/sandbox/tortelduif/1701442

Zal hier vaker komen kijken vanaf nu. =)

*spamlinkjes weg*

[Voor 187% gewijzigd door MueR op 14-08-2012 18:52]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik moet nu voor een website de leeftijd tonen op basis van het geboortedatum veld.

Met views heb de formatter van het geboortedatumvield op "tijd geleden" gezet. Alleen komende de jaren dan niet goed uit.

Hoe doen jullie het altijd met leeftijds-velden?

• Reboot
Dat is inderdaad een moeilijke. Ik heb het bij mij opgelost door een custom module te schrijven. Was de snelste en beste oplossing.

Helaas heb ik deze module niet meer anders had ik je de code gegeven.

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 19:45
Kun je iets met deze blogpost?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:36:
Ik moet nu voor een website de leeftijd tonen op basis van het geboortedatum veld.

Met views heb de formatter van het geboortedatumvield op "tijd geleden" gezet. Alleen komende de jaren dan niet goed uit.

Hoe doen jullie het altijd met leeftijds-velden?
Ben even de naam kwijt, maar er is toch een CCK-module waarmee je met PHP aan de slag kunt?

==
hoi

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt dat was wat veel tutorials ook deden, met computed field. Vond dat alleen een beetje een workaround. Heb het nu alsnog opgelost met gewoon alleen een datumveld. Je kan dan bij weergave kiezen voor "tijd geleden" ipv de datum zelf. Ik had hem verkeerd staan waardoor hij een jaar erbij rekende.

• Menesis
Ik probeer een survey te maken, maar tot nu toe heb ik nog niet de holy grail gevonden. Misschien kan iemand mij helpen?

Beoogde doel:
survey met meerdere vragen als:
ik voel me blij vandaag:
Geheel oneens - deels oneens - deels eens - eens

vervolgens moet er een zin gevormd worden n.a.v. het totaal aantal punten
bijv. bij minder dan 10 punten "je voelt je niet blij!"

Probleem is dat er meerdere scorings in één survey kunnen zitten, bijv. totaal aantal punten voor blijheid, totaal aantal punten voor positieve emoties etc..

Tot nu toe geprobeerd:
Webform:
hele vette module om alle vragen mooi op te maken, maar je kunt niet met scores werken of interpretatie van resultaten... Ik zag wel een module 'Webform PHP", maar die staat te boek als "highly dangerous" :D

Quiz
komt erg in de buurt van wat ik wil, maar werkt niet met meerdere scores per quiz

Limesurvey
kun je heel veel mee, maar het is een apart open source systeem wat geinstalleerd moet worden. Gaat mij wat te ver en ik houd alles liever binnen Drupal..

Wie heeft de gouden tip? :D

• Reboot
menesis kan je niet iets met de flag module?

• kwaakvaak_v2
Of je maakt een kleine module waar je de action van het formulier naar toe laat wijzen en schrijft wat PHP logica.

Maar ik geef toe, dat laatste schijnt eng te zijn voor veel drupal developers. Zelfde antwoord telt voor een paar posts hierboven. Waarom zo heel moeilijk doen voor een image slider, als je in je theme ook de beschikking hebt over jquery en daar redelijk makkelijk zelf wat mee in elkaar zet?

Of is dat het verschil tussen een site-builder en een site-developer?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik ben inderdaad niet zo'n held met PHP en gebruik juist Drupal omdat je voor heel veel zaken met configureren en stijlen heel ver komt, zonder dat je de PHP-programmeur uit moet hangen. Het voelt een beetje als een point-and-click framework wat dat betreft.

• Menesis
Ik denk inderd dat het iets met een custom php stukje moet worden, m'n eerste module?!
De flag module is volgens mij iets anders dan wat ik voor ogen heb..

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 14:23
Wat gebruiken jullie voornamelijk voor breadcrumbs? Menu Breadcrumb werkt prima voor het menu, maar voor views weer niet handig.

Ik wil gewoon een kopje Nieuwsberichten, met daarin dus het archief. Als je klikt zou je naar nieuws/<bericht-titel> gaan, en daar dus ook een breadcrumb /trail path weergeven voor Home -> Nieuws -> Bericht Titel, niet Home -> Bericht titel.
(En het liefst ook nog het menu-item Nieuws active houden)

Dit gaat opzich wel door ze toe te voegen aan het menu onder Nieuws, maar dan krijg je er zoveel onder te staan. Is hier een mooie oplossing voor? Menu Position en Trail by path lijken allemaal niet echt goed te werken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb daar ook gedonder mee gehad. Ik vond en vind het vrij lastig om Drupal te laten weten hoe de hierarchie is. De menu-structuur is puur virtueel en Drupal houdt zich daar vaak niet aan had ik het idee. Volgens mij is het mij toen gelukt met http://drupal.org/project/menutrails

• Barryvdh
Helaas is dat alleen Drupal 6

Edit;
Na wat gevogel met Menu Position en Menu Block werkt het stukken beter :)

[Voor 59% gewijzigd door Barryvdh op 30-08-2012 12:14]

• Menesis
Hmm een beveiligsings probleempje met webform:
Ik heb een vragenlijk met algemene vragen (onpersoonlijk zeg maar), en met contactgegevens (persoonlijk).

Aan de ene kant wil ik 'submissions' publiekelijk beschikbaar maken, maar alleen voor bepaalde (onpersoonlijke) data. De persoonlijke data van de submissions moet niet zomaar toegankelijk zijn.

Op dit moment had ik het submission template (webform-submission.tpl.php) zo aangepast dat alleen onpersoonlijke data wordt getoond. Echter is het 'administratieve' results tabje van webform ook nog zichtbaar. Ik zou dat uit de template kunnen slopen, maar volgens mij is dat niet de juiste manier.. als je bijv. de link naar de results pagina kent ken je er toch nog komen.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

• Marc3l
Menesis schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:21:
Hmm een beveiligsings probleempje met webform:
Ik heb een vragenlijk met algemene vragen (onpersoonlijk zeg maar), en met contactgegevens (persoonlijk).

Aan de ene kant wil ik 'submissions' publiekelijk beschikbaar maken, maar alleen voor bepaalde (onpersoonlijke) data. De persoonlijke data van de submissions moet niet zomaar toegankelijk zijn.

Op dit moment had ik het submission template (webform-submission.tpl.php) zo aangepast dat alleen onpersoonlijke data wordt getoond. Echter is het 'administratieve' results tabje van webform ook nog zichtbaar. Ik zou dat uit de template kunnen slopen, maar volgens mij is dat niet de juiste manier.. als je bijv. de link naar de results pagina kent ken je er toch nog komen.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Is het geen toegangsrecht instelling? Waarom niet het template slopen? Je moet dan niet die van de module hebben maar die kopieren naar je eigen theme folder en daar aanpassen. Mocht dat allemaal geen oplossing zijn kan je nog een menu access callback schrijven.

• Menesis
ik heb het template inderdaad gesloopt, maar dat is volgens mij niet de beste beveiliging.. daarnaast zou ik met path permissions misschien het admin deel van webform kunnen blocken, zou dat genoeg zijn?

En om het nog moeilijker te maken: heeft iemand ervaring met het genereren van random URLs? Graag wil ik elk resultaat achter een random url zetten...

• Marc3l
Menesis schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:33:
ik heb het template inderdaad gesloopt, maar dat is volgens mij niet de beste beveiliging.. daarnaast zou ik met path permissions misschien het admin deel van webform kunnen blocken, zou dat genoeg zijn?

En om het nog moeilijker te maken: heeft iemand ervaring met het genereren van random URLs? Graag wil ik elk resultaat achter een random url zetten...
Admin gedeelte lijkt mij toch een rechten instelling? (om welke url gaat het precies)

Voor random url's heb ik zelf geen ervaring mee maar misschien heb je hier wat aan, http://groups.drupal.org/node/25985

• Menesis
^^ thanks! met die link kan ik denk ik wel wat

Nu weer een ander probleempje. Ik probeer CSS classes te maken op basis van taxonomyterms om e.e.a. te themen. Ik probeer dus taxonomy terms te printen in page.tpl, maar tot nu toe zonder succes.
Snippets die ik heb geprobeerd - Drupal 7, mijn field heet field_term:

edit:
opgelost met deze code in template.php. Zo krijg je CSS classes in de body tag, op basis van taxonomy terms :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
      function taxonomy_node_get_terms($node, $key = 'tid') {
    static $terms;

if (!isset($terms[$node->vid][$key])) {
        $query = db_select('taxonomy_index', 'r');
        $t_alias = $query->join('taxonomy_term_data', 't', 'r.tid = t.tid');
        $v_alias = $query->join('taxonomy_vocabulary', 'v', 't.vid = v.vid');
        $query->fields( $t_alias );
        $query->condition("r.nid", $node->nid);
        $result = $query->execute();
        $terms[$node->vid][$key] = array();
        foreach ($result as $term) {
            $terms[$node->vid][$key][$term->$key] = $term;
        }
    }
    return $terms[$node->vid][$key];
}

function THEMENAAM_preprocess_html(&$variables) {
    if(arg(0)=='node' && is_numeric(arg(1))) {
        $node = node_load(arg(1)); 
        $results = taxonomy_node_get_terms($node);
        if(is_array($results)) {
            foreach ($results as $item) {
               $variables['classes_array'][] = "taxonomy-".strtolower(drupal_clean_css_identifier($item->name));
            }
       }
   }
}

[Voor 100% gewijzigd door Menesis op 14-09-2012 11:59. Reden: nieuwe oplossing]

• Menesis
Is het eigenlijk mogelijk om URLs te blokken, zonder dat de alias geblokt wordt?
dus, ontoegankelijk: node/22
toegankelijk: /alias-van-node-22

ik heb al e.e.a. geprobeerd maar steeds wordt ook de alias ontoegankelijk:
in een cuastom module:
code:
1
2
3
function testmodule_menu_alter(&$items) {
$items['node/%']['page callback'] = FALSE;
}

en node/* disallowen in de path acces module.

• Mei
Menesis schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:20:
Is het eigenlijk mogelijk om URLs te blokken, zonder dat de alias geblokt wordt?
http://drupal.org/project/globalredirect

• Menesis
Helaas niet precies wat ik zoek. De originele URL moet helemaal niet werken, bij voorkeur komt er een 404.

De reden: de alias is een gehashte url. Ik wil graag dat die pagina alleen via de hash te bereiken is.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 14:08

Pizzalucht

Snotneus.

[php]
function HOOK_boot() {
if(arg(0) == 'node' && is_numeric(arg(1)) {
drupal_not_found();
}
}
[/php]

Niet echt netjes, maar zou moeten werken.

Oh shit, bedenk me nu dat arg(0) ook 'node' is bij een alias ;(

Je zou de werkelijke url nog kunnen vergelijken met de aangeroepen URL, en dan not_found of niet laten zien.

[Voor 38% gewijzigd door Pizzalucht op 24-09-2012 12:54]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik blijf aldoor een beetje vastzitten met views en nodes in Drupal.

Ik heb een website met bungalows, waarbij ik met views een lijst maak van alle bungalows, met afbeeldingen en dergelijke. Als ik dan een individuele bungalow aanklik moet deze vervolgens getoond worden met van die views-tabs met informatie, locatie etc.

Echter kan je vanuit views normaal gesproken een link enkel doorverwijzen naar de node zelf. Waardoor het geheel weer geheel buiten Views omgaat en je alles handmatig moet doen. Ik wil eigenlijk gewoon een node als een view kunnen behandelen zodat ik net zoveel opties heb als je bij een normale view hebt. Nu kan ik met display suite wel de node-weergave aanpassen, maar weet niet zoiets als dynamisch die tabs zoals ik dat wil. Ik hoop dat op termijn Views een soort van algemene pagina-indeler wordt, wat display suite nu min of meer is, en niet alleen voor queries.

• Mei
Dat gaat Views niet worden, simpelweg omdat dat compleet iets anders is dan waarvoor het bedoeld is ;-) Je zou wellicht iets met EVA kunnen proberen, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, omdat je beschrijving niet heel duidelijk is.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik wil is dit:

Een pagina met een lijst met bungalows, en wat basisgegevens per bungalow (prijs, afbeeldinkje enzo). Dit heb ik al voor elkaar met views, en gaat prima.

Dan wil ik per bungalow een pagina waar je een tekstje over de bungalow hebt, en een tabje locatie, waarop dan een google map kan, een tabje info, waar wat specifieke gegevens opgesomd zijn.

Deze pagina zou ik met views handmatig kunnen maken, ik weet echter niet hoe ik dit dynamisch koppel aan de view van het bungalowoverzicht en dergelijke. Linken naar node moet ik juist niet hebben, want dan gaat het niet meer met views, maar geeft hij gewoon de node weer.

Ik ben nu al wat naar arguments aan het kijken, maar het blijft wat vaag. Ik heb nu losse views voor bungalows en voor appartementen, terwijl dat middels arguments ook wel een en dezelfde view kan zijn. Loop ik alleen wel weer tegen het probleem aan dat je de %-wildcard niet mag gebruiken als hoofdpad, dus website.nl/% maar enkel zo: website.nl/iets/% . Terwijl ik de url's gewoon zo wil: website.nl/bungalows website.nl/appartementen .

• Mei
Je kan binnen Views elk field rewriten naar een link, als je dat wil.

Wildcard als eerste path component is opzich niet zo raar, want dan matcht je wildcard nogal veel. Ik heb zelf ook nooit een use case gezien waarin een wildcard als eerste component verstandig of nuttig was. Je weet dat er binnen Drupal ook URL aliases bestaan?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jawel, maar je kan op zo'n manier toch geen generieke view maken die bijvoorbeeld per huissoort de url's maakt, omdat je op hoofdniveau de wildcard niet mag gebruiken. Hardcoded het eerste pad typen kan prima in mijn use case, maar niet als je een site hebt waar men 100'en soorten entiteiten vanaf het hoofdniveau zou willen, daarom snap ik niet waarom dat zo ingeperkt wordt.

Ben trouwens niet de enige: http://drupal.org/node/370868

[Voor 7% gewijzigd door MsG op 22-10-2012 16:41]

• Mei
Namespacing, performance en complexiteit? Een wildcard als eerste component betekent dat elke request deze matcht.

• Eusebius
  • Niet online
@ MsG waarom wil je niet linken naar de node zelf? Als je in View overzicht maakt met bungalows & basisinfo & tekst 'meer info (nieuw venster)' dan is dat toch voor de klant handig? Tenminste, als ik een bungalow zoek, wil ik verschillende vergelijken. Dan zou ik een lijst (lees: View) handig vinden en die openklikken die me interessant lijken.

Maar goed, ik heb dan ook een hekel aan recreatie-sites waar je dat niet kunt en je verplicht bent op 1 pagina te werken. Nee, ik wil vergelijken :-P

==
hoi

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik wil ook een lijst met bungalows. Maar als je dan op een specifiek item uit dat lijstje klikt, wil ik dat je op de pagina komt van de bungalow en middels de tab-functie van views meerdere displays kan laten zien. Zoals Locatie, prijzen, beschikbaarheid, etc. Zodat je dat niet allemaal op 1 pagina hebt. Als je dus naar de node linkt kan je dat allemaal niet zo indelen, met views kan dat wel. Dat is een beetje het probleem waar ik elke keer tegen aanloop.

Je zou mijn situatie een beetje kunnen vergelijken met: http://www.bungalow.net/vakantiehuizen.html wat dan de view-pagina is. En vanuit daar ga je dan naar een detailpagina van een bungalow http://www.bungalow.net/bn64873.html

[Voor 20% gewijzigd door MsG op 22-10-2012 23:15]

• Eusebius
  • Niet online
Heb jij geen Panels nodig en dan http://drupal.org/project/panels_tabs? YouTube: Part 2 - Drupal Theming - Panels & Panels Everywhere HD

- edit: alleen even geen idee hoe & waar je standaard Node-view kunt aanpassen aan een ingesteld panel cq één nodetype kunt koppelen aan één panel (bv laat panel-bungalow zien bij alle node's van type 'bungalow')

[Voor 33% gewijzigd door Eusebius op 23-10-2012 00:03]

==
hoi

• Menesis
iets kleins wat em opviel: bij één website als ik inlog op http://www.site.nl, dan ben ik niet ingelogt op http://site.nl. Weet iemand hoe dat op te lossen is?

• Barryvdh
Eigenlijk kan je beter 1 domein gebruiken, ook voor Google (anders kan hij het zien als duplicate content). Je kan de www variant laten redirecten naar de versie zonder www, of andersom. (zie bijvoorbeeld dit .htaccess voorbeeld van h5bp; )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
# Option 1:
# Rewrite "www.example.com -> example.com".

<IfModule mod_rewrite.c>
  RewriteCond %{HTTPS} !=on
  RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.+)$ [NC]
  RewriteRule ^ http://%1%{REQUEST_URI} [R=301,L]
</IfModule>

# ----------------------------------------------------------------------

# Option 2:
# Rewrite "example.com -> www.example.com".
# Be aware that the following rule might not be a good idea if you use "real"
# subdomains for certain parts of your website.

# <IfModule mod_rewrite.c>
#   RewriteCond %{HTTPS} !=on
#   RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\..+$ [NC]
#   RewriteRule ^ http://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]
# </IfModule>

• Marc3l
Barryvdh schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:39:
Eigenlijk kan je beter 1 domein gebruiken, ook voor Google (anders kan hij het zien als duplicate content). Je kan de www variant laten redirecten naar de versie zonder www, of andersom. (zie bijvoorbeeld dit .htaccess voorbeeld van h5bp; )
In de .htaccess van Drupal staat dit ook beschreven (versie 6 zeker)

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb Drupal zelf in een submap staan (/7/ of /6/). In de root stuur ik alvast alles door naar www.foo.bar. Voordeel van een submap is dat je subdomeinen naar een andere map kunt sturen en wat kunt spelen / inrichten op je hoster.

==
hoi

• Menesis
Hmm, grote problemen met mijn eigen multi lingual website:
ik heb een .NL domein en een .EU die forward naar de .NL.

In Drupal heb ik voor Engels het language domein op www.site.eu ingesteld. Dat werkt, gaat iemand naar www.site.eu, dan krijgt hij engels voorgeschoteld. Maar gaat hij naar site.eu (dus zonder www), dan krijgt hij de Nederlandse site te zien!
Als ik nu www weghaal in het language domein, dan werkt site.eu dus wel en www.site.eu weer niet! :?

Hoe kun je nu ooit de taal goed instellen?

• kwaakvaak_v2
je kunt er beter voor zorgen dat je site 1 entry punt per domain heeft. Dus kiezen voor of www.site.eu of voor site.eu en dat in je .htaccess of apache conf afdwingen met een redirect.

• Menesis
Dat is wel een goeie. Ik heb het aangepast, maar het lijkt nog niet te werken. Is dit een functie die niet direct in werking treedt? Ik zit bij een hosting bedrijf, zouden ze het misschien niet ondersteunen?
(drupal cache is uiteraard geleegd)

[Voor 8% gewijzigd door Menesis op 07-12-2012 13:17]

• Barryvdh
Hoe heb je het gedaan? Via .htaccess? Dat zou meteen moeten werken, en als je url's herschreven worden (dus niet alles index.php) moet dat ook gewoon werken.

• Menesis
Via het aanpassen van Drupal's .htaccess inderdaad en URLs worden inderdaad herschreven (geen .php of ?q= dingen te zien in de URLs).

Ik heb het ook geprobeerd i.c.m. het aan- en uitzetten van deze regel -omdat ik niet zeker weet wat het is:

# If your site is running in a VirtualDocumentRoot at http://example.com/,
# uncomment the following line:
RewriteBase /

Het idee is toch dat als ik naar site.nl ga, dat wordt omgezet in www.site.nl in de browser's adresbar (chrome in mijn geval)?

edit: heel vreemd, het lijkt in sommige gevallen te werken (nieuwe browsersessie), maar het blijft mogelijk om www weg te halen in de adresbar, waarna dus de verkeerde taal weer verschijnt.
Ik weet dus niet zeker of het nu de htaccess is die www toevoegt of de browsers zelf (firefox, chrome), omdat ik ook het domein mét www hebben bezocht... ik ga nog even verder testen!
edit2: was de browser die www toevoegde.

[Voor 34% gewijzigd door Menesis op 07-12-2012 13:35]

• Barryvdh
Menesis schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:20:
Via het aanpassen van Drupal's .htaccess inderdaad en URLs worden inderdaad herschreven (geen .php of ?q= dingen te zien in de URLs).

Ik heb het ook geprobeerd i.c.m. het aan- en uitzetten van deze regel -omdat ik niet zeker weet wat het is:

# If your site is running in a VirtualDocumentRoot at http://example.com/,
# uncomment the following line:
RewriteBase /

Het idee is toch dat als ik naar site.nl ga, dat wordt omgezet in www.site.nl in de browser's adresbar (chrome in mijn geval)?
Ja dat is het idee.
Paar posts naar boven heb ik een voorbeeldje geplaatst van hoe het gedaan wordt in html5boilerplate, maar het volgende staat in drupal7 standaard (vanaf regel 74, net boven het stukje dat jij gebruikte):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 #  If your site can be accessed both with and without the 'www.' prefix, you
  # can use one of the following settings to redirect users to your preferred
  # URL, either WITH or WITHOUT the 'www.' prefix. Choose ONLY one option:
  #
  # To redirect all users to access the site WITH the 'www.' prefix,
  # (http://example.com/... will be redirected to http://www.example.com/...)
  # uncomment the following:
  # RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. [NC]
  # RewriteRule ^ http://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
  #
  # To redirect all users to access the site WITHOUT the 'www.' prefix,
  # (http://www.example.com/... will be redirected to http://example.com/...)
  # uncomment the following:
  # RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.+)$ [NC]
  # RewriteRule ^ http://%1%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Om van site.nl naar www.site.nl te gaan, moet je dus het # teken weghalen voor de volgende 2 regels:
code:
1
2
  RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. [NC]
  RewriteRule ^ http://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

• Menesis
Ik had het wel ge-uncomment, maar niet aangepast naar mijn eigen domein |:(

Goed, het werkt nu voor zowel de .nl als .eu :)

En daarmee is het multilanguage probleem ook opgelost! Bedankt beiden! _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Menesis op 07-12-2012 13:35]

• Menesis
Dit topic loopt niet echt storm he? Is Drupal zo weinig populair of is GoT weinig populair onder de drupalaars?

Hier nog een vraag: ik merk bij mijn sites dat als cron wordt gerund bij een website bezoek, de site soms wel 10 seconden lang niet reageert. Dat is erg vervelend voor die ene bezoeker die cron activeert. Het is nog vervelender bij lage traffic sites (een enkel bezoek per dag), waardoor vrijwel elk bezoek cvron activeert, waardoor de site dus 10 seconden niet reageert.

Is hier nog wat aan te doen? Kan cron op andere manieren worden geactiveerd dan een bezoek? Of kan ik mijn host een boze mail sturen dat 10 seconden te lang is?

• Barryvdh
Misschien omdat de meeste antwoorden vaak wel te vinden zijn via Google ;)
Google naar "drupal cron" geeft deze pagina als eerste hit: http://drupal.org/cron
The actual "cron job" is a time-triggered action that is usually (and most efficiently) performed by your website's hosting server, but can also be configured by a remote service or even from your own desktop.

For your Drupal site, what actually happens is that the cron job triggers an invisible visit to the site's cron.php file (http://www.example.com/cron.php) which, in turn, executes tasks on behalf of installed modules. [Note: In Drupal 7, the direct path to cron is obscured by a key (to prevent unauthorized bots from hammering your cron). The exact path to your site's cron file – e.g., http://example.com/cron.p..._4NXXnUW7q3SFCQfPP8v11... – is displayed in your site's Status Report.]

Triggering Drupal cron without a cron job

With the inclusion of "Poor man's cron" in the Drupal 7 core, it is no longer necessary to set up a cron job on your web server. Instead, you can configure the frequency with which cron is run on admin/config/system/cron (Administration > Configuration > System > Cron). Cron will then be triggered by end users visiting your site. (You can also disable this functionality entirely for performance here, by setting the "Run cron every" value to "Never" or setting $conf['cron_safe_threshold'] = 0 in settings.php.)

• Eusebius
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:47:
Dit topic loopt niet echt storm he? Is Drupal zo weinig populair of is GoT weinig populair onder de drupalaars?
Vragen cq discussies stel ik op Drupal.org of .be, de rest google ik. Ik denk dat hier meer de achterliggende vragen worden gesteld (bv hoe kom ik van A naar Z via L) en dat de uitwerking op andere fora gebeurt.

==
hoi

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-03 14:55
is drupal makkelijk? Kan je daar makkelijk een website mee maken?
Want ik heb wel beetje door dit topic heen gebladerd maar ben geen sites voorbeelden tegen gekomen :O.
En vind het wel leuk om een keertje een website op te zetten Al weet ik niet wat er op gaat komen.

• Barryvdh
Ligt er aan wat je er precies mee wil he ;)
Mijn ervaring is dat het goed gaat om er een website mee op te zetten, en dat je er ook wel heel veel mee kan, maar het soms wat zoeken is naar de juiste vinkjes/settings om het precies zo te krijgen als je wil.

Een site opzetten heb je zo gedaan, gewoon de installer via de webinterface volgen en hij staat online. Ook modules/themes toevoegen is zo gedaan.
Als je zelf de themes wil aanpassen of modules schrijven, zal je waarschijnlijk wel even wat meer moeten uiitzoeken..

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe lossen jullie dit probleem bij Drupal op? Ik zie dat heel veel prominente Drupal-websites dit nog steeds "fout" hebben, maar sommige "goed". Het liefst zonder heel veel programmeer-achtige oplossingen.

Stel je hebt een view-pagina met alle restaurant-nodes als menu-item Restaurantjes.

de kruimelpadhiërarchie is dan: Home -> Restaurantjes

Prima, zoals bedoeld.

Stel je klikt dan in die view op een restaurant-node, dan wordt het opeens:

Home -> Restaurant De Geslachte Eend ipv wat ik zou willen en wat ook gebruikelijk is: Home - > Restaurants -> Restaurant De Geslachte Eend

Ik heb de grote lijnen al af, maar dit zijn van die typische dingetjes waar ik bij Drupal tegen aanloop.
Nielsjuhz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:30:
is drupal makkelijk? Kan je daar makkelijk een website mee maken?
Want ik heb wel beetje door dit topic heen gebladerd maar ben geen sites voorbeelden tegen gekomen :O.
En vind het wel leuk om een keertje een website op te zetten Al weet ik niet wat er op gaat komen.
Als ik je post zo lees lijkt WordPress me veel geschikter voor jou.

[Voor 24% gewijzigd door MsG op 20-01-2013 15:34]

• Barryvdh
MsG schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:28:
Hoe lossen jullie dit probleem bij Drupal op? Ik zie dat heel veel prominente Drupal-websites dit nog steeds "fout" hebben, maar sommige "goed". Het liefst zonder heel veel programmeer-achtige oplossingen.

Stel je hebt een view-pagina met alle restaurant-nodes als menu-item Restaurantjes.

de kruimelpadhiërarchie is dan: Home -> Restaurantjes

Prima, zoals bedoeld.

Stel je klikt dan in die view op een restaurant-node, dan wordt het opeens:

Home -> Restaurant De Geslachte Eend ipv wat ik zou willen en wat ook gebruikelijk is: Home - > Restaurants -> Restaurant De Geslachte Eend

Ik heb de grote lijnen al af, maar dit zijn van die typische dingetjes waar ik bij Drupal tegen aanloop.
Mja, dat zijn sommige dingen waar ik soms ook nog wel tegen aanloop. Heel stuk hierboven had ik denk ik hetzelfde probleem. Toen opgelost met de modules Menu Position volgens mij.
Het is vooral zorgen dat die items dan ook in het menu komen te staan (ook al zijn ze niet zichtbaar)

• Mei
Breadcrumbs worden standaard gegenereerd op basis van het menu. Wil je meer, dan zal je extra modules moeten gebruiken. Probeer Hansel eens.

• Eusebius
  • Niet online
Welke modules helpen om het module-overzicht beter te beheren in Drupal 7? Ik heb in verschillende video's weleens tabs en zoekvelden voor de pagina admin/modules gezien. Zoekend in het overzicht op Drupal.org kan ik ze echter niet vinden.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Oh ho _/-\o_

Je bent mijn held. Voor vandaag dan eventjes ;-)

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Heb nu iets waar ik niet uitkom met tutorials. Het zal wel zijn omdat ik voor het eerst met Computed Field werk.

Het gaat om een inschrijving via Registrations. De prijs moet daarbij berekend worden met de formule: startbedrag 10,- + elke deelnemer (behalve de eerste) 7,- erbij. Dus 2 deelnemers is 17,-, 3 24,- et cetera.

Hellup .. heeft iemand een idee of een goede tutorial?

==
hoi

• Mei
totaal=7n+3

• Eusebius
  • Niet online
O ja, 3 euro als startbedrag plus 7 per deelnemer. Daar had ik nog niet aan gedacht. Soms is het zo simpel ;-). Maar hoe kun je dat nou verwerken concreet?

==
hoi

• Menesis
Vraagje mbt views en volgorde van dingen:
Welke module gebruiken jullie om dingen te ordenen die via views wordt weergegeven? Het gaat om een lijst met bands voor een festival. De organisatie wil graag zelf de volgorde makkelijk kunnen aangeven.
Momenteel kunnen ze per band (=node) een getal toewijzen, maar het zou makkelijker zijn als ze de verschillende nodes in een bepaalde volgorde kunnen slepen, zoals bijv. bij blocks.

Er blijken best veel modules voor te zijn, maar ik vroeg me vooral af welke jullie het handigste vinden?

[Voor 4% gewijzigd door Menesis op 03-02-2013 21:50]

• Eusebius
  • Niet online
Voldoet de sortering in Views niet, dus bv op datum?

Als het om een eenmalige instelling gaat bij het inrichten, zou je ook een CCK-veld kunnen toevoegen waarin een waarde kan worden opgegeven. De eerste sortering gaat dan op dit CCK-veld, de tweede op bv titel. Een soort 'weights', maar dan handmatig.

==
hoi

• Menesis
Het gaat om volgorde van belangrijkheid.. Ze willen gewoon grotere namen bovenaan kunnen zetten. Een getal zou inderdaad kunnen, maar het is niet optimaal: wat doe je als je een top 3 hebt en je wilt ineens een nieuwe band op de 2e plaats zetten. Tja, dan moet je alles weer overnieuw gaan nummeren? Vandaar dat ik naar die sleep systemen zit te kijken..

[Voor 12% gewijzigd door Menesis op 04-02-2013 11:37]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dit is toch typisch zo'n nodequeue usecase? Als er sprake is van sortering op basis van gebruikersvoorkeur en geen logische ordening.

• kwaakvaak_v2
in principe is dat onderwater ook maar gewoon een gewichten tabelletje en dus een vrij logische ordening ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik bedoel geen berekende volgorde op basis van een vastgegeven. Zoiets abstract als gewicht werkt helemaal niet voor eindgebruikers. Die willen gewoon slepen en schuiven met volgordes net zoals je dat in het echt zou doen met dingen.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Misschien is dit wat?
http://drupal.org/project/draggableviews

Even wat meer info:

Je maakt dus een extra view(of gewoon een page bij je bestaande view), die een draggable table met de items laat zien. De volgorde die daar bij hoort kun je vervolgens weer bij je andere view gebruiken. Werkt echt goed d:)b

[Voor 66% gewijzigd door Pizzalucht op 04-02-2013 15:15]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Op de een of andere manier heb ik geen template/thema als ik ingelogd ben als admin. Ik zie puur alleen de paginatekst, verder is mijn hele layout weg... tijdje terug had ik wel gewoon mijn volledige site + admin knoppen bovenin. Geen idee wat er gebeurd is :?

En Drupal moet echt eens komen met een automatic updating system. Het is zo 1999 om nog handmatig de files van elke 7.x update te kopieren. :(
Wat dat betreft heb ik weer zin om terug te schakelen naar WordPress, die is daar echt veel verder in.

• Mei
maarud schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:18:
Op de een of andere manier heb ik geen template/thema als ik ingelogd ben als admin. Ik zie puur alleen de paginatekst, verder is mijn hele layout weg... tijdje terug had ik wel gewoon mijn volledige site + admin knoppen bovenin. Geen idee wat er gebeurd is :?
Cache legen? Wellicht je admin theme verwijderd, of Stark als admin theme ingesteld?
En Drupal moet echt eens komen met een automatic updating system. Het is zo 1999 om nog handmatig de files van elke 7.x update te kopieren. :(
Wat dat betreft heb ik weer zin om terug te schakelen naar WordPress, die is daar echt veel verder in.
Security: een systeem dat zichzelf kan updaten is daardoor inherent onveilig. Daarnaast kan je via Update.module/FTP of Drush de updates voor 90% automatisch laten uitvoeren.

[Voor 28% gewijzigd door Mei op 04-02-2013 15:21]

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Caches gecleared? Files map schrijfbaar?

En voor updaten: Drush :>

• maarud
Ben nu Drush aan het bekijken.. ben benieuwd.

Caches allemaal al gecleared.. schrijfrechten zal ik controleren.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Drush werkt alleen als je een echte server beheert of een VPS hebt waar je dingen kan installeren. Op de meeste budgethosts zonder SSH is het helaas handmatig moeilijk doen met FTP.

• maarud
Ik merk het inderdaad bij het kijken naar een Drush tutorial. Ik kan geen commands uitvoeren helaas :P
Dat wordt dus handmatig updaten... pfff.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Je kan ook lokaal updaten, pushen naar git, en dan op de server weer updaten, maar dan moet je natuurlijk wel git kunnen draaien.

(en GIT gebruiken)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee