Hoewel het hier erg stil lijkt, toch nog even kijken of Drupal nog een beetje leeft onder mede-Tweakers :-)
Ik zoek een oplossing voor de volgende uitdaging:
Op een nieuwe Drupal 8 website wil ik een multi step formulier tonen, waarmee ik uiteindelijk op één contentpagina kom (een specifieke node), afhankelijk van wat ik heb gekozen in het formulier. Dus bijvoorbeeld:
Stap 1: kies een land (taxonomy term)
Stap 2: kies filter 2 (taxonomy term)
Stap 3: kies filter 3 (taxonomy term)
Stap 4: toon content (afhankelijk van gekozen filters)
De mogelijke oplossingen die ik in mijn hoofd had:
- Webforms met multi step formulier. Uitdaging: hoe toon ik een node op de laatste stap afhankelijk van de gekozen opties in de eerste stappen.
- Views met exposed filters. Uitdaging: hoe krijg ik de exposed filters verdeelt over meerdere pagina's.
- Compleet custom code, hoewel ik dit natuurlijk liever wil voorkomen.
Bij oplossing 1 loop ik vast op het tonen van de juiste node bij stap 4. Via
https://www.drupal.org/project/webform_node_element zou ik een node binnen een webform kunnen tonen, maar de vraag is hoe ik afhankelijk van wat ik gekozen heb de juiste node kan tonen, ipv statisch een node ID in te voeren.
Bij oplossing 2 loop ik vast op het multistep maken van de exposed filters van de view. Ik heb ook nog geen modules gevonden die daarbij kunnen helpen.
Er zijn natuurlijk altijd meerdere manieren om iets op te lossen binnen Drupal, maar ik zoek natuurlijk de meest logische. Ik had ook al zitten kijken of ik de submit URL van oplossing 1 via de GET methode naar een specifieke link te posten. Bijvoorbeeld naar /view/filter1/filter2/filter3/. En deze weer op te laten vangen door een view. Maar ook hier loop ik vast op het omzetten van de gekozen opties/filters naar een specifieke submit URL.
Heeft iemand hier wel eens een soortgelijke uitdaging opgelost of … tips / inspiratie?