Oh, god, alsjeblieft niet. Ik vind het hele pakket nu al te lomp. Punt is dat zoals hierboven al gezegd is er wél mensen moeten zijn om alles te onderhouden. Er wordt al te weinig aandacht besteed aan het verbeteren en verfijnen van Drupal, met meer modules in Core wordt dat alleen maar erger. OpenID hadden ze van mij bijvoorbeeld zonder problemen als contrib mogen houden.
CCK kan er van mijn part makkelijk in net als quicktags, pathauto, message effects en bbcode. Daarnaast zouden wat verschillende packages wel handig zijn (business site, weblog, communitysite, programming site, etc).
CCK, Views zijn inderdaad kandidaten om in Core te komen. Pathauto kan volgens mij ook wel gemerged worden met Path, maar daar hoor ik nog niet zoveel mensen over. Het probleem bij CCK en Views is dat ze zo groot zijn. Wil je die onderhouden en porten, dan ben je ontzettend veel tijd kwijt. Qua functionaliteit kunnen ze wel beter in Core, zodat dit er wat beter voorstaat als Drupal vergeleken wordt met andere systemen.
En qua modules downloaden... Na een tijdje weet je gewoon wat je nodig hebt en download je het gewoon vanzelf. Een soort repository zou inderdaad handig zijn. Hiermee zouden Drupalsites ook veiliger kunnen worden, doordat updates gemakkelijker uitgevoerd kunnen worden.
//edit
Dat ze het niet erin zetten is wat mij betreft erg slecht. Oke er zou dan wat aan moeten gebeuren, maar ze willen toch de beste CMS maken? Dan moet je dit soort dingen gewoon integreren. En de gebruiker laten kiezen of ie het installeerd of niet.
De hele filosofie achter Drupal is dat je geen bloated systeem hebt, maar een slank framework waar je naar gelang je wensen losse modules aanhangt. Integratie is daarom uit den boze, samenwerking (denk aan dependencies) wordt juist aangemoedigd.
Op dit moment is de core gewoon veel te kaal en vind ik het stom dat er niet gewoon wat meer werk van wordt gemaakt om het een completer CMS te maken.
Modules is leuk, maar juist standaard moet een CMS compleet zijn.
Wat is compleet? Pathauto erbij? Dat gebruikt drupal.org bijvoorbeeld niet in verband met performance issues. Dit blijft lastig. Ik heb liever een kleinere Core package met eventueel was los te downloaden Core modules. Je package is klein (driekwart van de modules in Core gebruik ik toch niet), maar je hebt wel een aantal modules beshchkbaar die dor de maintainers van Core worden onderhouden.
Verder vind ik het raar dat er blijkbaar veel geld in Drupal gaat, maar ze eigenlijk weinig meehelpen met het maken van de modules. Vind dat juist erg raar en ik zou me daar meer op richten dan waar ze zich nu op richten.
Zo heel veel geld heeft de Drupal association niet eens volgens mij. Van wat ze hebben gaat veel naar het onderhoud van drupal.org toe (servers etc.). Ook gaat er geld naar DrupalCons toe, volgens mij. Dit kan je onzin vinden, maar je moet naast een systeem leveren ook je community enthousiast zien te houden en dingen aanleren.
[
Voor 34% gewijzigd door
Mei op 14-08-2008 16:18
]