Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Mijn DS4 geeft tijdens het starten altijd 1 piepje en begint dan vrolijk met posten. Dat is nu NA de chipset installatie, daarvoor gaf deze - net zoals de DS3 - korte zachte piepjes en ging rustig verder, daarom vind ik het ook zo vreemd.. |:(

Eerste waar ik aan denk is een hardware fout, maar heb niets veranderd aan de setup, chipset drivers geïnstalleerd en het werkte prima..
Dan zou ik zeggen dat het iets met Intel QST te maken heeft (aansturing van de cpu fan). In dat geval heeft het installeren van de chipsetdrivers inderdaad invloed op het post gedrag. Iets anders kan ik me eigenlijk niet bedenken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 19:47
Ik heb problemen met mijn P35-DS3R

ik had hem heel lang op 3.6 draaien... maar opeens wil ie niet mer hoger dan 3.0???
als ik de fsb naar beneden gooi gaat ie wel lager draaien, maar hij wil geen 0,1 mhz omhoog???

iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:52
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:23:
Maar system temp is toch niet de temp van je northbridge? want toen mijn passieve koeler (stock) er nog op zat, kon je hier je vingers aan branden, en PC health gaf geen temp hoger aan dan 60 graden, eerder 35-40...
Zenix schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:49:
[...]
Volgens mij is dat wel van je NB. En ja dat stock koeler zo heet is betekend dat ie goed geleid maar dat betekent niet dat de NB ook zo heet is.
Hoho, dat de passieve koeler zo heet is betekent dat hij goed geleidt, maar de NB zal dan even heet of heter zijn. Het koelelement kan nooit heter zijn dan hetgeen het koelt, tenzij je het element zelf verwarmt met iets anders.
Maar het is wel gek dat SpeedFan en andere programma's een nette 30°C aangeven terwijl je je vingers bijna aan het koellichaam brandt... Ik heb in elk geval nog geen oplossing gevonden.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben onlangs van asus mobo afgestapt en als je daar ging overclocken en het mislukte was het gewoon ff stroom van pc af en hij laadde weer de setting waarmee het wel werkte of je kon weer in de bios komen. Hoe zit dit nou bij gigabyte? Mijn ep35-ds4 blijft namelijk vaak gewoon proberen op te starten en doet dan gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Delete inhouden tijdens booten, werkt dat niet ;

Stroom eraf, BIOS resetten op mobo (heb ik een switch voor gebakken) stroom weer erop en booten maar.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
sky- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:49:

Stroom eraf, BIOS resetten op mobo (heb ik een switch voor gebakken) stroom weer erop en booten maar.
Ik dacht dat het insert was in plaats van delete, om met safe settings te booten ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah had het geprobeerd met del maar zal insert eens proberen. Vorige keer wilde die zelfs niet met cmos reset. Bedankt voor de reacties iig.

Net geprobeerd over te clocken en overclock ging helaas niet. Toen bios gereset, krijg nu een 3 piepjes dat een bankje ram het niet doet en daarna blijft ie gewoon doorpiepen. Als ik deze eruit haal krijg ik geen piepje maar pc start nog steeds niet op. Nog opties die ik kan proberen want krijg nl de neiging om die pc het raam uit te gooien.

e6600
ep35-ds4 rev 2.1 bios f1
2x 1gb gkill 4-4-4-12
x1950xt 512
650 antec voeding

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterixonline
quote:
sky- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:49:

Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Ik dacht dat het insert was in plaats van delete, om met safe settings te booten ?
heb dit dan met mijn vraag te maken ?

[ Voor 29% gewijzigd door asterixonline op 21-03-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de prestaties van de P35C-DS3R in combinatie met een E8400? Waar ben je beter mee af, met 445+x9 of 500+x8, aangezien sommige mensen zeggen dat de hoge FSB het voordeel van de grote bandbreedte teniet doet.

Er zit Kingston HyperX PC2 8500 in en hopelijk krijg ik het morgen-dinsdag eindelijk eens binnen
Ook, hoe zit het met de temperaturen van de NB op dit ding bij MHC +1/+2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterixonline
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:20:
Hey ik ben onlangs van asus mobo afgestapt en als je daar ging overclocken en het mislukte was het gewoon ff stroom van pc af en hij laadde weer de setting waarmee het wel werkte of je kon weer in de bios komen. Hoe zit dit nou bij gigabyte? Mijn ep35-ds4 blijft namelijk vaak gewoon proberen op te starten en doet dan gewoon niets.
Je kan er zeker ook gewoon de reset knop van je computer aan hangen, als het goed is loopt ie toch niet vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nu wel aan met 2 bankjes maar boot niet snap er niets meer van.

*edit* ram dood, nieuw bankje erin en hij doet weer lief :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Voor degenen die ook een GA-EP35-DS4 hebben gekocht raad ik jullie aan om de Realtek HD Audio driver van Realtek zelf te installeren.
De meegeleverde driver op de moederbord CD werkt niet. Na een complete reinstall, werkte de laatste driver van Gigabyte website wel even, maar sinds gisteren had ik geen geluid meer onder Vista. Deed een paar dagen goed en nu dit...heel raar....dus zodoende maar de laatste driver van Realtek's website gedownload en driver geupdate onder device driver manager. Heb nu gelukkig weer sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad iedereen sowieso aan de cd niet te gebruiken. Ik gebruik geen enkele cd meer btw. Gwn de nieuwste drivers van het net halen. Altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
Medetweakers, ik begin steeds meer te begrijpen van het oc'en maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb nu mijn E6850 op 9x400 met een vcore van 1,375 stabiel draaien en kom gestressd niet boven de 50 graden uit..
(wil uiteindelijk naar de 434x9)

Alleen kom er niet helemaal uit hoe ik mijn 2x Crucial Ballistix 1 GB DDR2-667 nou het beste kan oc'en.

Waar kan ik de 'system memory multiplier' heb beste op instellen, gewoon op auto of op 2 of meer?
Op 2 draait hij ongeveer op 800Mhz wat een 1:1 op zou leveren met mn fsb toch?

Verder staan de timings standaart op 5-4-4-18, ik heb ze al even op 4-4-4-10 gehad maar weet niet precies hoe laag ik kan gaan..

En hoeveel extra volt kan ik mijn geheugen het beste geven?
Volgens CPU-Z loopt het standaart op 1.8..

En als ik 'system voltage control' op manual zet en dan de voltages wijzig kan ik hem daarna het beste terug zetten op auto of op manual laten staan want hij geeft dan wel de melding 'System Voltage NOT Optimized !!'.

Alvast bedankt!

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik heb dezelfde reepjes gehad, volgens Crucial moeten ze 3-3-3-12 kunnen draaien op 667MHz met 2.2V. Ik heb ze zelf eigenlijk nooit op die snelheid gehad, vanaf het begin overgeklokt. Ze deden 462MHz, 4-4-4-9 @ 2.05V. Zelfs 600MHz superpi stabiel met 5-5-5-5 en 2.3V.
Is natuurlijk niet gezegd dat die van jou dat ook doen maar het is een indicatie, de Micron D9 chips op deze reepjes staan natuurlijk bekend als superoverklokkers.

Memory multiplier en timings met de hand instellen, niet op auto. Bij mij heeft ie de neiging om dan een veel te hoge snelheid in te stellen (heb een keer niet opgelet probeerde ie te booten met het geheugen op 1367 oid)
Ik zou het voltage om te beginnen op 2.0v zetten, timings op 4-4-4-9/10 en dan eerst een even een uurtje of 2 memtest draaien. Als ze dat doen langzaam de memory multi opschroeven, tussendoor ff testen, en als het niet meer wil voltage opvoeren of de timings losser zetten.

Die 'System Voltage NOT Optimized !!' melding is normaal, niks van aantrekken.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ik heb onderstaande GEIL geheugen 800Mhz, GB24GB6400C4DC (2x2GB), op mijn GA-EP35-DS4

http://www.geilusa.com/products/showSpec/id/115

Volgens specs is het CL4-4-4-12, maar me moederbord ziet het als CL5-5-5-18. Moet ik dit in de bios handmatig aanpassen? Als ik het naar CL4 zet dan gaat dit meer voltage verbruiken of niet?
Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah dit zijn de standaard veiligewaarden die worden in gesteld, ik denk dat je modules 2.1 volt willen hebben(1.8 is normaal in je mobo dus +3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
LaptopRookie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:30:
Ik heb onderstaande GEIL geheugen 800Mhz, GB24GB6400C4DC (2x2GB), op mijn GA-EP35-DS4

http://www.geilusa.com/products/showSpec/id/115

Volgens specs is het CL4-4-4-12, maar me moederbord ziet het als CL5-5-5-18. Moet ik dit in de bios handmatig aanpassen?
Ja het bios stelt ze altijd op 5-5-5-18 zodat de PC kan opstarten. Op strakkere timings bestaat de kans dat de PC niet aan wil. :)
Als ik het naar CL4 zet dan gaat dit meer voltage verbruiken of niet?
Dank voor de info.
Het geheugen gaat niet meer voltage verbruiken. :? Er wordt stroom verbruikt als dat meer is geen idee maar wat maakt het ook uit. ;)
Het zou wel kunnen dat je meer spanning op je geheugen moet zetten om met strakkere timings te werken maar dat staat wel op de site van G.E.I.L. of in het boekje wat je erbij kreeg. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
-The_Mask- schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:41:
[...]
Het geheugen gaat niet meer voltage verbruiken. :? Er wordt stroom verbruikt als dat meer is geen idee maar wat maakt het ook uit. ;)
Het zou wel kunnen dat je meer spanning op je geheugen moet zetten om met strakkere timings te werken maar dat staat wel op de site van G.E.I.L. of in het boekje wat je erbij kreeg. ;)
Dank. Een boekje was er niet, kwam alleen in een GEIL doosje :+ . Heb nu mijn bios geheugen timings op MANUAL gezet met waarden 4-4-4-12 en hij boot nog steeds. Heb nergens in bios voltage verhoogd of zo...denk dat die op AUTO setting staat op de GA-EP35-DS4.
Ik merk niet veel verschil in performance vergeleken met 5-5-5-18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik merk niet veel verschil in performance vergeleken met 5-5-5-18.
Zul je inderdaad ook niks van merken. ;)
Alleen een synthetische benchmark zal verschil zien. ;)

offtopic:
Wat heb je trouwens met geile doos gedaan. :+
Toch niet wat ik denk 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 26-03-2008 22:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
timin8r schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:36:
Ik heb dezelfde reepjes gehad, volgens Crucial moeten ze 3-3-3-12 kunnen draaien op 667MHz met 2.2V. Ik heb ze zelf eigenlijk nooit op die snelheid gehad, vanaf het begin overgeklokt. Ze deden 462MHz, 4-4-4-9 @ 2.05V. Zelfs 600MHz superpi stabiel met 5-5-5-5 en 2.3V.
Is natuurlijk niet gezegd dat die van jou dat ook doen maar het is een indicatie, de Micron D9 chips op deze reepjes staan natuurlijk bekend als superoverklokkers.

Memory multiplier en timings met de hand instellen, niet op auto. Bij mij heeft ie de neiging om dan een veel te hoge snelheid in te stellen (heb een keer niet opgelet probeerde ie te booten met het geheugen op 1367 oid)
Ik zou het voltage om te beginnen op 2.0v zetten, timings op 4-4-4-9/10 en dan eerst een even een uurtje of 2 memtest draaien. Als ze dat doen langzaam de memory multi opschroeven, tussendoor ff testen, en als het niet meer wil voltage opvoeren of de timings losser zetten.

Die 'System Voltage NOT Optimized !!' melding is normaal, niks van aantrekken.
Bedankt man, alleen volgens Crucial moeten ze dus 3-3-3-12 kunnen draaien op 667MHz..

Hoeveel zou dan ongeveer op 800Mhz mogelijk zijn?

En als ik mn geheugen meer als +0.2v geef dan geeft de bios bij 'pc health status' een fail bij mijn geheugen voltage terwijl ze volgens crucial op 2.2v moeten draaien..

En als ik mijn timings strakker zet start hij vaak niet door bij memory testing net na het rebooten of hij blijft extreem lang hangen voor hij 'memory testing ok' zegt en doorstart..

Als ik dan mijn geheugen eruit haal en er weer in doe start hij wel weer gewoon door..

Enig idee waar dit aan kan liggen?

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Hoeveel ze kunnen hebben blijft een gok, dat is het leuke van overklokken he :P
Je had ze toch al op 4-4-4-10 draaien op 400MHz? Lijkt mij heel mooi en haalbaar.
Die van mij draaiden 4-4-4-9 @ 400MHz met iets minder dan 2.0v.
Dat ie met strakkere timings niet/moelijk boot kan ik me wel voorstellen.
De 'fail' melding boven 2v is volstrekt normaal, gewoon een waarschuwinkje, is alleen om aan te geven dat ie meer dan 10% boven de normale 1.8v zit. Meeste performance geheugen heeft toch wel meer dan dat nodig en is daar ook op getest.
De 2.2v van Crucial is een 'veilige' waarde, met dat voltage moet het sowieso werken maar meestal kan het ook wel met minder toe. Gewoon bij 2.0v beginnen, paar uur testen. Krijg je fouten, beetje verhogen en meer testen (wacht dit had ik al gezegd.. :D )

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:06
Ik heb nu mijn E6300 op 7x400 MHz en zo loopt het mooi synchroon met mijn CM2x1024-6400 800MHz geheugen van Corsair. vreemde is echter dat CPU-Z aan geeft dat de timings 5-5-5-18 zijn, terwijl volgens geheugenspecificatie dit 5-5-5-12 zou moeten zijn... Ligt dit aan mijn geheugen die andere spd meegeeft aan mobo, of ligt dit aan gigabyte GA-P35C-DS3R (bios F10) dit verkeerd uitleest? En is het zinvol om het strakker te zetten?
Verder loopt het geheugen als ik alles auto laat staan standaard al op 2.0 / 2.1 volt.. (zowel bij geen / wel oc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55

Zenix

BOE!

lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:18:
Ik heb nu mijn E6300 op 7x400 MHz en zo loopt het mooi synchroon met mijn CM2x1024-6400 800MHz geheugen van Corsair. vreemde is echter dat CPU-Z aan geeft dat de timings 5-5-5-18 zijn, terwijl volgens geheugenspecificatie dit 5-5-5-12 zou moeten zijn... Ligt dit aan mijn geheugen die andere spd meegeeft aan mobo, of ligt dit aan gigabyte GA-P35C-DS3R (bios F10) dit verkeerd uitleest? En is het zinvol om het strakker te zetten?
Verder loopt het geheugen als ik alles auto laat staan standaard al op 2.0 / 2.1 volt.. (zowel bij geen / wel oc)
SPD klopt vaak niet handmatig instellen doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
thanks zenix. Wordt de mem voltage daar ook door bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:20:
thanks zenix. Wordt de mem voltage daar ook door bepaald?
Je moet mem voltage ook zelf instellen, meestal standaard is 1.8V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asterixonline schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:20:
Ik heb problemen met mijn P35-DS3R

ik had hem heel lang op 3.6 draaien... maar opeens wil ie niet mer hoger dan 3.0???
als ik de fsb naar beneden gooi gaat ie wel lager draaien, maar hij wil geen 0,1 mhz omhoog???

iemand een idee??
Yep, Ik had hetzelfde probleem. Je moet in de BIOS "Legacy USB driver support" IOD uitzetten.

De overclock werkte eerst wel omdat je nog geen externe HD's had aangesloten.

Dit loste het probleem bij mij op.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Kan iemand die een E2160 heeft overklokt op een GA-EP35-DS4 zijn biossetting in de M.B. Intelligent Tweaker (M.I.T.) scherm even posten?

Ik las dat ik de FSB moet verhogen, maar het geheugen wel op 800Mhz moet houden. Heb verder gelezen dat ik het in stappen moet doen en daarna steeds Prime95 moet draaien (zie http://www.legionhardware.../viewtopic.php?f=5&t=3090)

Echter, als ik de CPU Host Clock Control op Enable zet en de CPU Host Frequenzy van 200 naar 235 zet, dan zie ik onder System Memory Multiplier (SPD) die op AUTO staat, de Memory Frequenzy (Mhz) van 800 naar 900 gaan. Kortom:

Huidige situatie:
============
CPU Host Clock Control: Disabled
CPU Host Frequenzy(Mhz): 200
System Memory Multiplier (SPD): Auto
Memory Frequency(Mhz): 800 800

Overclock situatie (1e stap):
====================
CPU Host Clock Control: Enable
CPU Host Frequenzy(Mhz): 235
System Memory Multiplier (SPD): Auto
Memory Frequency(Mhz): 800 900

Als ik System Memory Multiplier op Manual zet in de overclock situatie, dan zie ik allemaal getalletjes van 3.3, +4.0, 2.5 etcetera...maar welk getal ik kies, ik kan nooit op 800 uitkomen.

Doe ik het verkeerd? Ik probeer zonder rommelen van de voltages de cpu tegen de 3Ghz te krijgen. Het is stock nu 1.8Ghz.

Had graag een screenshot gepost, maar dit kan alleen via een weblink 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zet je Memory Multiplier maar op 2.0 dan loopt je FSB : RAM verhouding 1 op 1. Daardoor wordt je RAM minder snel de bottleneck bij een hoge FSB. Als je 1 maal een mooie overklok hebt gerealiseerd kun je daarna altijd nog je RAM sneller laten lopen door een andere divider in te stellen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
LaptopRookie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:22:

Als ik System Memory Multiplier op Manual zet in de overclock situatie, dan zie ik allemaal getalletjes van 3.3, +4.0, 2.5 etcetera...maar welk getal ik kies, ik kan nooit op 800 uitkomen.
Dat dacht ik eerst ook, maar 2.0 staat verderop in het lijstje. Is niet op volgerde. Tenminste dat is bij mijn GA-P35C-DS3R zo... Ik heb nu 400 fsb, mem multi 2.0 dus 800 mhz, wat de native speed is van mijn geheugen. Dat je dan eerst nog onder de maximale snelheid van je geheugen zit is niet erg. je kan met multiplier 2.0 tot 400 fsb gaan, voor dat je geheugen overclockt. (ervan uitgaand dat je 800mhz geheugen hebt.)

[ Voor 25% gewijzigd door lredev op 29-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
lredev schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:57:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar 2.0 staat verderop in het lijstje. Is niet op volgerde. Tenminste dat is bij mijn GA-P35C-DS3R zo... Ik heb nu 400 fsb, mem multi 2.0 dus 800 mhz, wat de native speed is van mijn geheugen. Dat je dan eerst nog onder de maximale snelheid van je geheugen zit is niet erg. je kan met multiplier 2.0 tot 400 fsb gaan, voor dat je geheugen overclockt. (ervan uitgaand dat je 800mhz geheugen hebt.)
Okay...ik zit nu even FSB 235Mhz met memory multiplier 2.0 uit te testen, maar ik zie dat in de bios the PCI Express op Auto staat...moet ik die voor mijn videkaart (Gigabyte Silentpipe II, 8600GT, 256MB DDR3) ook locken op 100Mhz???...dit is mijn eerste overclock actie en wil niks beschadigen. }:O

Ik draai nu Prime95 stresstest.
SpeedFan v4.33 geeft een idle temp van 21C en stressed met Prime95 test, 36C voor mijn E2160.
Cpu-Z geeft core-speed 2115.2 MHz, Multiplier x9.0, Bus Speed 235.0 MHz, Rated FSB 940.0 MHz.

Behalve dat mijn systeem bij onstabiliteit gaat rebooten, kan ik toch geen kaarten doorbranden hoop ik????...ik ga nl geen voltages aanpassen...deze staan op default (normal/auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Inmiddels heb ik de FSB op 260MHz gezet en krijg de volgende waarden:

SpeedFan v4.33 geeft een idle temp van 21C en stressed met Prime95 test, max 41C voor mijn E2160.
Cpu-Z geeft core-speed 2340.2 MHz, Multiplier x9.0, Bus Speed 260.0 MHz, Rated FSB 1040.0 MHz.

Memory Multiplier staat nog steeds op 2.0.

41C stressed is toch wel hoog...hoe heet mag de cpu worden? In mijn bios heb ik warning aangezet indien het 60C of meer wordt.

Ik ga nu Prime95 weer draaien met een FFT test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
pci express lock je op 100, en pci op 33 (als je dat kan kiezen..) idle temp 21 vind ik wel erg laag.. gebruik beter core temp.. Hoe heet jouw cpu mag worden? -> website intel. Als je een klok haalt van 2.66 dan kan je je multiplier op 2.4 zetten, dan loopt het op 800.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaan met voltages op Auto ze wel gewoon omhoog als de clock dat vereist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
lredev schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:31:
pci express lock je op 100, en pci op 33 (als je dat kan kiezen..) idle temp 21 vind ik wel erg laag.. gebruik beter core temp.. Hoe heet jouw cpu mag worden? -> website intel. Als je een klok haalt van 2.66 dan kan je je multiplier op 2.4 zetten, dan loopt het op 800.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaan met voltages op Auto ze wel gewoon omhoog als de clock dat vereist...
Die pci express (100) en evt pci (33) ga je later nog aanpassen of moet dat zo gelaten worden? Waar stel je die pci snelheid in in de bios? En evenzo waar die van voltages?...zie alleen cpu voltage in de M.I.T...die staat op manual (optimized by other bios settings) geloof ik.

Zit nu Prime95 te doen op 300MHz, CoreSpeed is 2700.1MHz in CPU-Z. Memory multiplier is nog steeds 2.0.
CoreTemp v0.97.1 geeft net als SpeedFan v4.33 een Core #0/#1 stressed temp van rond 42C. Mijn idle temp is nu 24-28C. Mijn ThermalRight Ultra-120 heatsink doet blijkbaar zijn werk erg goed.

Ik heb begrepen dat ik na de 300MHz dus in stapjes van 5MHz tot de laatste stabiele FSB moet ophogen en daarna dus mijn memory multiplier A moet instellen op A x FSB = 800Mhz geheugensnelheid. Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
LaptopRookie schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:03:
[...]

Die pci express (100) en evt pci (33) ga je later nog aanpassen of moet dat zo gelaten worden? Waar stel je die pci snelheid in in de bios? En evenzo waar die van voltages?...zie alleen cpu voltage in de M.I.T...die staat op manual (optimized by other bios settings) geloof ik.
PCI staat standaard al op 33 bij jouw moederbord. ;)
Ik heb begrepen dat ik na de 300MHz dus in stapjes van 5MHz tot de laatste stabiele FSB moet ophogen en daarna dus mijn memory multiplier A moet instellen op A x FSB = 800Mhz geheugensnelheid. Right?
Right :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Thanks.
Tot dusver geeft Prime95 steeds Self-test passed. Ik ga hem nu vanaf 300MHz met 5MHz ophogen en weer Prime95 of Orthos dit keer op loslaten.
Maarre...die pci express zou ik op 100MHz moeten zetten of niet???

Edit:
Heb de pci express maar op 100MHz gezet en cpu FSB op 305MHz nu. Hij boot nog.
Idle temp is nog steeds 21/22C. Doe nu een Orthos run...CoreTemp en Fanspeed core temperaturen zijn nog steeds stressed 40-42C.
Volgens artikelen over de E2160 zou ik FSB kunnen bereiken van rond de 375MHz...kan ik grotere stappen nemen?...steeds ophogen met 5MHz en stress testen gaat dus effe duren....

Huidige M.I.T. settings zijn:

Robust Graphics Booster : Auto
CPU Clock Ratio : 9x
CPU Frequency : 2.74GHz (305x9)
CPU Host Clock Control : Enabled
CPU Host Frequency(Mhz): 305
PCI Express Frequency(Mhz): 100
C.I.A.2 : Disabled
Performance Enhance : Turbo
System Memory Multiplier(SPD) : 2.00
Memery Frequency(Mhz) : 800 610
DRAM Timing Selectable(SPD) : Auto
...
System Voltage Control : Manual
DDR2 OverVoltage Control : Normal
PCI-E OverVoltage Control : Normal
FSB OverVoltage Control : Normal
(G)MCH OverVoltage Control : Normal
LoadLine Calibration : Auto
CPU Voltage Control : Normal
Normal CPU Vcore : 1.32500V

[ Voor 87% gewijzigd door LaptopRookie op 29-03-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
LaptopRookie schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:37:
Thanks.
Tot dusver geeft Prime95 steeds Self-test passed. Ik ga hem nu vanaf 300MHz met 5MHz ophogen en weer Prime95 of Orthos dit keer op loslaten.
Maarre...die pci express zou ik op 100MHz moeten zetten of niet???
Ja maar waarschijnlijk is auto waar die standaard op staat ook 100 MHz maar het kan in ieder geval geen kwaad om hem handmatig op 100 te zetten. ;)
Edit:
Heb de pci express maar op 100MHz gezet en cpu FSB op 305MHz nu. Hij boot nog.
Idle temp is nog steeds 21/22C. Doe nu een Orthos run...CoreTemp en Fanspeed core temperaturen zijn nog steeds stressed 40-42C.
Volgens artikelen over de E2160 zou ik FSB kunnen bereiken van rond de 375MHz...kan ik grotere stappen nemen?...steeds ophogen met 5MHz en stress testen gaat dus effe duren....
Kan wel doe ik ook altijd. ;)
Als je tever gaat en de PC start niet op hoef je alleen een bios reset te doen. :)
Huidige M.I.T. settings zijn:

Robust Graphics Booster : Auto
CPU Clock Ratio : 9x
CPU Frequency : 2.74GHz (305x9)
CPU Host Clock Control : Enabled
CPU Host Frequency(Mhz): 305
PCI Express Frequency(Mhz): 100
C.I.A.2 : Disabled
Performance Enhance : Turbo
System Memory Multiplier(SPD) : 2.00
Memery Frequency(Mhz) : 800 610
DRAM Timing Selectable(SPD) : Auto
...
System Voltage Control : Manual
DDR2 OverVoltage Control : Normal
PCI-E OverVoltage Control : Normal
FSB OverVoltage Control : Normal
(G)MCH OverVoltage Control : Normal
LoadLine Calibration : Auto
CPU Voltage Control : Normal
Normal CPU Vcore : 1.32500V
Vcore zal wel bijna omhoog moeten om nog verder te kunnen overklokken.
Dus als je Vcore op 1,45 zet en DDR voltage op 2,1 moet je 375MHz FSB wel halen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:14:
[...]
Vcore zal wel bijna omhoog moeten om nog verder te kunnen overklokken.
Dus als je Vcore op 1,45 zet en DDR voltage op 2,1 moet je 375MHz FSB wel halen. ;)
Ik zit nu op FSB 330MHz zonder enige voltage change en het draait nog stabiel (hoop ik).
Hoe kom je op die waarden?
Als ik de DDR2 OverVoltage setting bekijk, zie ik alleen + en - decimale waarden die bovenop een bepaalde basiswaarde moet. Is de basiswaarde 1.8V???...dus dat wordt dan +0.3V voor 2.1V?

Ik denk dat mijn doel om op 3GHz stabiel te draaien bijna gehaald is...verder overclocken en rommelen met de voltages wil ik eigenlijk niet. Hij is nu rond de 2970.00MHz op FSB 330MHz. Draai nog een tijdje een Prime95 run en dan ga ik de memory multiplier opkrikken tot die weer rond 800MHz is. Dan effe 8 uren een stresstest nog erover heen. Temperatuur is stressed nog steeds 40-42C max.

Edit:
Heb hem nu in mijn laatste overklokactie draaien met een FSB van 333MHz wat 3GHz (9x333) oplevert. Memory multiplier is nu op 2.4 wat weer precies 800MHz oplevert :P. Heb geen voltages gewijzigd.
Ga nu even 24 uur Orthos run draaien. Stressed temp is volgens CoreTemp nu wel max 46C.
Hopelijk blijft alles stabiel. Nog bedankt voor jullie advies! _/-\o_

Edit2:
Hmmm...SpeedFan geeft wel een vlammetje bij Temp2 die soms rijst naar max 50C...waar staat dat voor???...het is niet de cpu toch???...want die staat vermeld als Core0 en 1. :? :? :?

[ Voor 21% gewijzigd door LaptopRookie op 29-03-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
dat vlammetje geeft speedfan weer als de ingestelde waarde is overschreden.Mijn c2d E6300 heb ik stressed op 55 gehad, en dat ging prima! Je kan op intel website wel zien wat jou CPU max aankan.

[ Voor 7% gewijzigd door lredev op 29-03-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Oh jee....kreeg een BSOD in Vista tijdens Orthos beta run na 50 minuten of zo...maar ik zat ook te downloaden van news, surfen en chatten op zelfde moment... mag dat niet?... ergens is er een software fout denk ik. Ik probeer het nu opnieuw met Prime95.

Edit:
Prime95 gaf na een paar minuten ook blauwe scherm. Er stond iets van uncorrectable hardware error of zo. Hardware matig kan er niks mis zijn, want ik draai al een paar weken op default 1.8Ghz zonder problemen. Ik heb de FSB nu terug gebracht naar 330MHz en start Prime95 opnieuw... misschien zat ik tegen de voltagegrens???

Edit2:
Heb nu ongeveer 10 uur Prime95 laten draaien met standaard voltages, FSB terug op 330, memory multiplier op 2.4 en hij lijkt rete stabiel tot dusver op mijn GA-EP35-DS4. _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door LaptopRookie op 30-03-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo .... ondertussen heb ik me een P35C-DS3R aangeschaft ... het blijkt een rev.2.0 te zijn.
Standaard zit er,.. en nog steeds,.. bios F4 ingeflasht.
Verdere details in mijn sig.

Mijn cpu haalt momenteel zonder een pink te geven stressed mooi 8x400 (3,2Ghz.) stressed met alle andere opties nog steeds op AUTO.
1uurtje OCCT gerund, ook SuperPi 32M gelijktijdig op 4 cores is géén enkel probleem.
Memory divider op 2.0 , pci-e manueel ingesteld op 100Mhz.

Ik heb dus nog geen aanpassingen gedaan aan de verschillende voltages.

Loont het voor mij de moeite om over te schakelen naar de laatste F10 bios voor mijn bordje :?
Zou hij er nog beter door kunnen clocken.

Mijn cpu is een Q6600

SLACR MALAY
L738B065

;)

edit:

Ik wou hier zonet eens mijn Q6600 aan 7x457 laten werken i.p.v. 8x400 ... beide settings komen dus uit op een cpu-speed van 3,2Ghz.

Alleen komt mijn geheugen snelheid dan wel echt hoog ... ook met de kleinst beschikbare divider 2.0.

Hoe los ik dit op ... ligt het aan mijn bios ... ik heb er momenteel nog versie F4 in zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Even een vraagje over fan aansluitingen op de GA-EP35-DS4...

Ik heb 4x 120mm fans in me kast. Op het moederbord zie ik dat er 2 aansluitingen (cpu+sys2) zijn die 4 pins zijn. De 2 fans die op deze 4 pins connectoren zijn aangesloten zijn echter 3 pins. Draaien deze 2 aangesloten fans dan op max snelheid??? Kan het moederbord deze fans nog aansturen op snelheid??? De overige 2 aansluitingen (power+sys1) in de kast zijn 3 pins en daar zijn 2x 120mm fans op aangesloten van max 1000rpm.
Ik wil een stillere kast van maken met Scythe Flex (1200rpm) fans, maar voor zover ik zie, worden alle fans verkocht met een 3 pin stekkertje. Dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 22:35

watercoolertje

Untertitel

Volgens mij kunnen die 4pins ook gewoon zachter draaien, hetzelfde als 3 pins dus. Echter als je er een 4pins op aansluit geeft ie altijd 12V op de fans maar met tussenposen (zo begreep ik het altijd) waardoor je hem ook langzamer kan laten draaien en de fans iig beter starten.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De DS3R (geen idee of dat ook met de andere modellen is..) heeft maar 2 regelbare fan-headers (regelbaar door Smartfan of bijvoobeeld Speedfan), dat zijn de 2 4-pins aansluitingen. De andere twee zijn niet regelbaar jammer genoeg.
Een 3-pins fan op een 4-pins fan-header aansluiten is geen probleem, in je bios zal je dan fan-control op "Voltage" ipv "PWM" moeten zetten.

Weet iemand toevallig of een vergelijkbaar Asus moederbord wel meer dan 2 regelbare fan headers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Ik heb ook een E2160 ( als tijdelijke processor) en ik heb hem op 3,3Ghz orthos +10H stabiel gekregen op 1,3182V in de bios. en stressed wordt die rond 58 en 60 graden met scythe ninja.
En idle is die bij mijn ook rond de 21 graden met coretemp.

Ik heb hem al een keer op 3,5Ghz gekregen maar daar moest het voltage teveel voor omhoog vond ik(1,4 nog iets) dus daarom heb ik hem op 3,3Ghz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Vandaag een nieuwe DS3R terug van een RMA ontvangen en het blijkt een nieuwere revisie te zijn. Een 2.1 en ik had een 2.0. Geen probleem, zo veel verschil zal er niet. Tenminste dat dacht ik.
Echter blijkt de CPU fan aansluiting bugged te zijn in deze revisie, waardoor deze niet controleerbaar is met Smartfan dan wel Speedfan. Fijn! :/

[ Voor 135% gewijzigd door Karrde op 04-04-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
ik heb mijn pc in losse onderdelen besteld en net alles binnen gekregen.
ik maak de doos van Gigabyte GA-P35-DS3R open, en merk gelijk dat de heatsink van de mobo chip los zit.
een schroefje is eruit. ik neem aan dat dit niet hoort. en dat het mobo eigenlijk moet terug sturen.. maar hier gaan weer 2 weken overheen en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
als ik deze heatsink zelf weer vast wel maken moet ik goed letten dat het boutje niet de achterwand aanraakt toch? mbt kortsluiting?
misschien even bij de gamma kijken voor iets kunststofachtigs?
iemand tips ?
behalve terugsturen?

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
De Boot snelheid, detectie in ICH9R bios
hebben ze trouwens gefixt in de nieuwe bios f12 in iedergeval ik zie het scherm niet meer met de nieuwe bios en hij start ook een stuk sneller op.

ja sorry ik had de ICH9R controller niet meer op enabled staan dus het scherm is er nog steeds

[ Voor 21% gewijzigd door Jazekerrrrr op 05-04-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over welke P35 moederborden gaat het hier.

En weet je zeker dat de ICH9R controller niet op disabled staat in de bios, wardoor die in ide modus draait.
Dat zou namelijk verklaren dat je het ICH9R bios scherm helmaal niet meer ziet.

En anders is het natuurlijk heel mooi dat dit verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:37:
edit:

Ik wou hier zonet eens mijn Q6600 aan 7x457 laten werken i.p.v. 8x400 ... beide settings komen dus uit op een cpu-speed van 3,2Ghz.

Alleen komt mijn geheugen snelheid dan wel echt hoog ... ook met de kleinst beschikbare divider 2.0.

Hoe los ik dit op ... ligt het aan mijn bios ... ik heb er momenteel nog versie F4 in zitten.
Laagste is 1:1. dus wil je boven de 400 gaan werken, zul je goed PC6400 geheugen moeten hebben, of PC8500.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een GA-P35-DS3P/F10 bios met een E2140@3200Mhz/400FSB/1.45Vcore en PC6400 RAMS. Ik heb een vervelend probleem.

De PC start perfect op, draait perfect in XP, is perfect stabiel met occt/orthos etc. Nu iedere keer als ik vanuit windows de PC wil heropstarten, dan doet de PC dat, maar ik krijg _geen_ beeld meer op mijn DVI monitor. Er staat "no signal". Resetten helpt niet, aan uit helpt ook niet; ik moet nl het stopcontact uittrekken voor een aantal seconden. Daarna weer erin en ik kan weer normaal opstarten. Zeer vervelend!! Dit probleem het ik niet voor @1.6Ghz stock klokfrequentie. Lijkt me dus aan de overklok/een of andere bios instelling knn liggen. Hoe kan ik dit oplossen??

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Op welke snelheid staat de PCI-E? Als ie nog op AUTO staat zou je 'm ff op 100 of iets daarboven kunnen zetten. Zelf zet ik hem altijd op 102. Misschien ook nog ff een klein tikje extra stroom op de PCI-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die staat op 100; ook al 99 gezet. Dus de V-PCI-E een beetje opkrikken zeg je? En de V-FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet idd even experimenteren met de voltages. Bij het opstarten voert het moederbord een soort zelftest uit en als hij er niet doorheen komt krijg je het probleem van herstarten en het verliezen van je OC settings of zoals bij jou het niet meer opstarten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij start ie weldegelijk op, alleen krijg ik geen beeld meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
Hoelang heb je orthos laten lopen?
Want ik ken ongeveer het soortgelijk probleem alleen ik hoef de stekker niet uit het stopcontact te trekken.
Want hij start gewoon een paar keer niet door en dan gaan ie terug naar de standaard bios settings en dan doet die het weer. Wat bij mijn helpte was de vcore 1 stapje omhoog ook al was die 10+h orthos stabiel in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:44:
[...]
Laagste is 1:1. dus wil je boven de 400 gaan werken, zul je goed PC6400 geheugen moeten hebben, of PC8500.
Ok thx.

Dan laat ik hem maar mooi 1:1 runnen @ 8x400 met bios F4..... werkt prima zo.
Ik heb echt geen zin meer om met al die memory timings te klooien om mijn geheugen sneller te krijgen ... dat stadium ben ik voorbij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een geluidskaart besteld als vervanging voor de on-board geluidskaart. Moet ik bij het installeren het on-board uitzetten in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:55:
Ik heb een geluidskaart besteld als vervanging voor de on-board geluidskaart. Moet ik bij het installeren het on-board uitzetten in het bios?
Moet niet, maar als je hem toch niet gebruikt kan je hem beter uitzetten, dan zal je in ieder geval geen problemen krijgen met software welke de verkeerde geluidskaart kiest.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ...

is er een instelling in de bios die ervoor zorgt dat de 5V op de usb's uitvalt als de PC uitschakeld :?

mobo: GA-P35C-DS3R bios F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuckles
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08-2023
Karrde schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:47:
Vandaag een nieuwe DS3R terug van een RMA ontvangen en het blijkt een nieuwere revisie te zijn. Een 2.1 en ik had een 2.0. Geen probleem, zo veel verschil zal er niet. Tenminste dat dacht ik.
Echter blijkt de CPU fan aansluiting bugged te zijn in deze revisie, waardoor deze niet controleerbaar is met Smartfan dan wel Speedfan. Fijn! :/
REV 2.1 ondersteund DES: Dynamic Energy Saver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
chuckles schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:37:
[...]

Alleen werkt DES software niet als je overgeclockt hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 17:28
Weet iemand of deze koelers op een DS3 (rev 2.0) passen? Geen condensatoren in de weg? Steken ze uit buiten het mainboard (ik heb een Lian Li midtower, waar de PSU bijna tegen het mainboard zit)

Asus Triton 75
Scythe Mine
Scythe Samurai
Thermalright SI-128 SE

MoominPapa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoominPapa schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:15:
Weet iemand of deze koelers op een DS3 (rev 2.0) passen? Geen condensatoren in de weg? Steken ze uit buiten het mainboard (ik heb een Lian Li midtower, waar de PSU bijna tegen het mainboard zit)

Asus Triton 75
Scythe Mine
Scythe Samurai
Thermalright SI-128 SE

MoominPapa
Bedoel je de DS3R ? ... een P35(C)-DS3R bedoel je dan :?

Ik kan je alvast bevestigen dat de Scythe Mugen er zonder problemen op past ... en dat is een ferme kerel hoor 8)7
Alleen moet je wel goed uitkijken hoe je hem zal plaatsen ... de koeler op zich schept géén enkel probleem ... alleen de positie van de de fan op de koeler ... daar moet je effe mee uitkijken .. beter de boel dus passen met de fan gemonteerd want achteraf de fan monteren kan wel maar is een beetje lastig.
Aan de onderzijde rust de fan op de NB-heatsink .. draai je hem 90gr. dan kan de fan je ram raken.
Fan bovenaan of links kan ik niks over kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:35:
[...]

Bedoel je de DS3R ? ... een P35(C)-DS3R bedoel je dan :?

Ik kan je alvast bevestigen dat de Scythe Mugen er zonder problemen op past ... en dat is een ferme kerel hoor 8)7
Alleen moet je wel goed uitkijken hoe je hem zal plaatsen ... de koeler op zich schept géén enkel probleem ... alleen de positie van de de fan op de koeler ... daar moet je effe mee uitkijken .. beter de boel dus passen met de fan gemonteerd want achteraf de fan monteren kan wel maar is een beetje lastig.
Aan de onderzijde rust de fan op de NB-heatsink .. draai je hem 90gr. dan kan de fan je ram raken.
Fan bovenaan of links kan ik niks over kwijt.
Er is ook een DS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 17:28
Ja ik heb een GA-P35-DS3, geen DS3R.

Maar ik zal toch es kijken of ik met jouw info niet kan uitpluizen of die andere koelers er op passen. De maten van de Mugen moeten wel ergens te vinden zijn. Alvast bedankt voor de info.

Wat niet wil zeggen dat gebruikers van genoemde koelers nu niet meer kunnen reageren met nuttige feedback :)

edit: net een mailtje gehad - alle 4 koelers passen op het GA-P35-DS3 (Samurai Z is 99% zeker, de rechter elko's staan iets dichter bij de CPU socket op een DS3 dan op de DS3P, waar het ie zeker op past). Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook in mijn Lian Li case passen, vooral de downdraft koelers van Thermalright en Asus zouden wel eens kunnen uitsteken over de randen van het mainboard.

Dus als iemand daar nog iets over kan vertellen?

MoominPapa

[ Voor 38% gewijzigd door MoominPapa op 15-04-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
chuckles schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:37:
[...]

Dat is inderdaad een nuttige extra, helaas werkt DES niet als je gaat overclocken :( .
Ondertussen heb ik 't bordje omgeruild voor een Abit ip35 pro die mij een heel stuk beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
MoominPapa, ik heb een Infinity/Mugen op een DS4. Elco's ed zijn wel anders maar de plaats van de socket niet en hij blijft netjes binnen het mobo.

Edit: na nog een keer de plaatjes vergeleken te hebben lijkt het er toch op dat de socket van de DS3 wat verder naar de rand zit maar dan nog moet ie er binnen blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door timin8r op 16-04-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 12:03
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/8462/c3kstabielsa8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/5888/stabielsysteemav6.jpg

ik krijg het het niet echt meer hoger, op 500fsb boot ie wel, tot in windows, maar orthos is niet stabiel, na een kwartiertje orthos stopt orthos er mee......

moederbord: P35-ds4, Rev 1.1
Geheugen : OCZ Reaper 2x 1024 MB, pc 8500
cpu koeler : arctic cooling freezer pro 7
Behuizing : coolermaster stacker 830 6x120 mm fans erin.
gpu : 8800gt met een thermaltake hr-03-gt koeler.

[ Voor 33% gewijzigd door C3kChennie op 17-04-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
C3kChennie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

ik krijg het het niet echt meer hoger, op 500fsb boot ie wel, tot in windows, maar orthos is niet stabiel, na een kwartiertje orthos stopt orthos er mee......

moederbord: P35-ds4, Rev 1.1
Geheugen : OCZ Reaper 2x 1024 MB, pc 8500
cpu koeler : arctic cooling freezer pro 7
Behuizing : coolermaster stacker 830 6x120 mm fans erin.
gpu : 8800gt met een thermaltake hr-03-gt koeler.
Ik denk dat die niet stabiel is door een te laag voltage 1,42 Volt in windows is natuurlijk niet heel veel voor 3,8GHz. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn P35C-DS3R.

Ik krijg alsmaar geen geluid, maakt niet uit wat ik doe, ik heb al meerdere keren de drivers opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds niets. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen.

Mijn OS is XP 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem, hardware, device manager. Dan staat daar als het goed is nog een ding met een uit roep teken, daar moet je op clicken en dan update driver, locatie en dan hem naar je mapje met drivers laten verwijzen. Dan instaleerd je geluid wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt nog steeds niet. het lukt me niet om de drivers voor de 'multimediacontroller' zoals het in DM heet.

Edit: Ik heb nog een probleem met mijn moederbord. Als ik de PCI frequentie lock op 100Mhz of iets hoger dat gaan mijn muis en toetsenbord vreemd doen. Weet iemand misschien hoe dit kan? (opgelost, Setpoint deed vreemd, na deïnstallatie werkt alles prima)

Edit2: Probleem is al gefixt. aangezien ik niet de enige ben met dit probleem, hier is hoe ik het heb gedaan.

Als je de drivers al hebt geïnstalleerd, deïnstalleer deze dan (e.v.t. in veilige modus als je fouten krijgt), maar laat de hotfix KB88111 (UAA Mcrosoft HD-shizzle) zitten.
Om toch een stuurprogramma te installeren moet je eerst het driverpack downloaden, Realtek HD Audio R1.90. Deze staat als het goed is nog in de meuktracker onder drivers. Unzip deze.
De volgende stap is apparaatbeheer. Rechtermuisklik op Mijn Computer>Beheer>Apparaten. Zoek tussen Systeemapparaten een niet werkend PCI Aparaat. Klik dan op drivers bijwerken en kies dan voor zelf installeren. Ga naar de unzipte driver bestanden. In de map WDM vind je de .inf driverbestanden. Welke je nodig hebt verschilt per kaart. Voor de P35-DS3R heb je HDALC.inf nodig.
Open deze en Windows zal deze drivers installeren. Hierna gaat alles vanzelf. Het kan zijn dat Windows voor de installatie om het bestand "RTKHDAUD" op de "disk"vraagt. Deze staat ook in de WDM-map.

Nadat het installeren klaar is zal apparaat beheer de geluidskaart herkennen. Reboot je PC, en je hebt geluid!

Ik hoop dat deze kleine tutorial iemand kan helpen, ook al is het een beetje onduidelijk geschreven.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen, waarbij ik wil overclocken met waterkoeling.
Nu ben ik al een paar dagen reviews aan het lezen om me te helpen bij mijn keuze voor P35 chipset te gaan of de X38. Nu vond ik op xbitlabs het volgende :
By the way, the North Bridge temperature hits 70-75ºC during such quad-core processor overclocking, despite the additional fan included with the mainboard. It is another indication that Intel X38 platforms are more dependent on efficient chipset system cooling than Intel P35 based ones, because the new North Bridge dissipates almost twice as much heat."
Link

Aangezien ik alleen mijn CPU wil koelen en niet de NB, is het dan niet verstandiger voor overclocken om juist voor P35 te gaan ipv X38 ??

Scheelt nog geld ook....

Na dagen reviews lezen ben ik het echt zat en wil ik zo snel mogelijk een keuze voor een mobo maken, dus ik hoop dat iemand bovenstaande quote kan bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt een beetje aan de rest van je systeem(heb jij baat bij X38?). Maar kwa overclocken doen ze het beide erg goed. Zolang je airflow maar goed is, dan maakt het niet zo veel uit voor je NB.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
icm E8400, 8800GT, the usual ;-)

Het prijsverschil tussen beide chipsets is iets van 20-30e voor de mobo's die ik in gedachte heb (gigabyte EP35-DS4 of gigabyte EX38-DS4)

Maar het is zo vreemd, een chipset die ongeveer een jaar nieuwer is dat ie minder goed over te clocken zou zijn!

Mijn doel is om met waterkoeling tot een FSB van 450 - 500 te gaan. Wat raad je me aan in dat geval?
(en is dat sowieso mogelijk zonder chipset koeling?)

thanks voor je snelle reply trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
500FSB is makkelijk te doen zonder extra chipsetkoeling. mijn P35-DQ6 doet dat iig makkelijk zonder extreme temperaturen. wel zorgen voor een beetje airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Inderdaad, extra koeling is echt niet nodig. Beetje airflow in de kast, komt het wel goed.
Draai zelf met een E6600 op DS4 24/7 @ 7x500MHz en de NB komt niet boven de 40 graden. Dit in een Nine Hundred met een kamertemp van ong. 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
Bedankt voor jullie reply's, ik neig zelf ook naar de EP35-DS4

Maar nu nog een keuze voor het geheugen. Is het om een FSB van 500 te halen en 1:1 te lopen verstandiger om te gaan voor:

OCZ DDR2 PC2-6400 Reaper CL4 4GB Edition , 4-4-4-15
of
OCZ DDR2 PC2-8500 Reaper HPC 4GB Edition , 5-5-5-18

Laatste is maar 10tje duurder, dus prijs is niet bepalende factor. Maar is lagere CAS beter om daarmee over te clocken of gewoon voor safe gaan en PC8500 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
In dit geval zou ik voor safe gaan en dat tientje meer uitgeven.
Volgens de ramlist hebben die PC6400 reepjes ProMos chips, dus je hebt een flinke kans dat die de 500 niet halen (helemaal niet met CL4).
Bij de 8500 staat dat ze Micron D9 hebben mits gemaakt voor 2008. Dus je kunt mazzel hebben en ze zijn van vorig jaar, dan kun je er nog wel meer dan die 533MHz uit krijgen.
Wat er dan bij de nieuwere reepjes voor chips op zitten staat er helaas niet bij.
Ander geheugen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heeft iemand al deze beta bios geprobeerd?

http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Ik weet niet precies wat die bios doet, maar ik heb vandaag de beta bios voor de p35-s3 geprobeert maar die viel zwaar tegen. Mijn systeem liep perfect stabiel op f5, en op f6 totaal niet... Ook niet na meerdere malen verhogen van de Vcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
Wat doe ik fout..

als ik de FSB naar 400 breng of 334 boot ie niet door.
Voor de rest staat alles Auto..

E6750
p35c ds3r
2gig X2 6400 c4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Remco Tr schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:34:
Wat doe ik fout..

als ik de FSB naar 400 breng of 334 boot ie niet door.
Voor de rest staat alles Auto..

E6750
p35c ds3r
2gig X2 6400 c4
Wat je fout doet is heel veel je kunt niet zomaar de FSB verhogen. 8)7
Je kunt met zo'n actie gewoon in 1 keer je PC slopen. :X
Je zult je echt eerst moeten inlezen sowieso moet je de PCI en PCI-e bus locken anders sloop je de videokaart en of HD's en dat wil je niet neem ik aan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 05-05-2008 18:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

-The_Mask- schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:05:
[...]

Wat je fout doet is heel veel je kunt niet zomaar de FSB verhogen. 8)7
Je kunt met zo'n actie gewoon in 1 keer je PC slopen. :X
Je zult je echt eerst moeten inlezen sowieso moet je de PCI en PCI-e bus locken anders sloop je de videokaart en of HD's en dat wil je niet neem ik aan. ;)
Ach, ik heb wel een paar keer gehad dat ik met 429MHz FSB bootte zonder m'n PCI-e te locken :+ Dan zette hij ineens alles weer op auto en kwam ik er ineens achter dat alles niet zo heel erg lekker opeens werkte. >:)

Maargoed, alles werkt nog steeds :z

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
was er zelf ook al achtergekomen heb pci-e gelock en heb fsb op +200 staan nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb een P35 DQ6 met bios F7 en een G15 Logitech keyboard

Nu het probleem -
Zit alleen de G15 aangesloten, via USB, kan ik alleen de bios inkomen, daarna werkt het toetsenbord niet meer. Plug ik gelijktijdig een oude PS2 er in, dan werkt hij wel :?

De G15 werkt gewoon goed als je eenmaal in Windows zit.

Alle opties qua USB staan aan in de bios.. Moet zeggen dat ik er last van gekregen heb nadat ik naar de F7 bios ging

Iemand een idee ?

[ Voor 15% gewijzigd door SileX op 07-05-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

SileX schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:38:
ik heb een P35 DQ6 met bios F7 en een G15 Logitech keyboard

Nu het probleem -
Zit alleen de G15 aangesloten, via USB, kan ik alleen de bios inkomen, daarna werkt het toetsenbord niet meer. Plug ik gelijktijdig een oude PS2 er in, dan werkt hij wel :?

De G15 werkt gewoon goed als je eenmaal in Windows zit.

Alle opties qua USB staan aan in de bios.. Moet zeggen dat ik er last van gekregen heb nadat ik naar de F7 bios ging

Iemand een idee ?
Denk dat het door de bios komt, heb zelf geen problemen met de G15 op de P35C-DS3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
-The_Mask- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:59:
[...]

Ik denk dat die niet stabiel is door een te laag voltage 1,42 Volt in windows is natuurlijk niet heel veel voor 3,8GHz. :)
3,8 ghz loopt het helemaal stabiel (Vcore in bios 1.45) halve dag in orthos zonder problemen,komt dan ook niet boven de 60 graden uit.

maar zodra ik mijn fsb hoger zet als 475 begint mijn cpu raar te doen.. zelfs bij een vcore van 1.55 en een fsb van 500 stopt hij ermee als ik 10 min. in vista zit (loopt het simpel weg vast)

aan mijn geheugen kan het niet echt liggen want die is underclocked (ocz reaper hpc pc8500, 2x 1gb, en 2x 2gb) Voltage daarvan is 2.1 in het bios, wat ruim voldoende is.
:?

(ben trouwens wel blij dat mijn E6850 de fsb van 475 haalt en stabiel blijft) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb nu iets raars :| E4300 op P35DQ6 met 4*1GB PC6400 DDR2 van Crucial draaide altijd perfect stabiel op 2.7GHz. Paar dagen geleden liep ie n keer vast tijdens het booten en sindsdien draait ie op 1.8GHz (zoals t opzich hoort). Nu probeer ik em weer terug te zetten maar ik krijg 210*9 niet eens meer voor elkaar en ik snap er niks van... eerst pakte die de 300*9 perfect. Hoe kan dit ineens? iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
Cartman! schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:43:
Heb nu iets raars :| E4300 op P35DQ6 met 4*1GB PC6400 DDR2 van Crucial draaide altijd perfect stabiel op 2.7GHz. Paar dagen geleden liep ie n keer vast tijdens het booten en sindsdien draait ie op 1.8GHz (zoals t opzich hoort). Nu probeer ik em weer terug te zetten maar ik krijg 210*9 niet eens meer voor elkaar en ik snap er niks van... eerst pakte die de 300*9 perfect. Hoe kan dit ineens? iemand een idee?
ik denk persoonlijk dat je het beste even je cmos moet doen, dmv van jumper op je moederbord?
je bios, cmos resetten helpt meestal wel.

(ik heb dit ook weleens gehad namelijk)

;)

[ Voor 15% gewijzigd door C3kChennie op 11-05-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

totale noob @ overclocking dus heb wat advies nodig, heb alles beetje doorgelezen en zelf maar eens begonnen. je moet toch keer een gokje wagen:

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/9826/8x410fm5.th.jpg

nu heb ik me fsb naar 410 gedaan met muliplier 8, dram timing op 2.0.

het enige rare waarom heb ik 2x verschillende resultaten, ik weet dat hij op 3280 moet lopen maar in orthos geef hij 3689 aan...

Hardware:
Gigabyte GA-P35C-DS3R (rev. 1.0) Bios F2
Intel Core 2 Duo E6850
Kingston 2GB 800MHz DDR2
Scythe Mugen "Infinity"
in een Antec Nine Hundred met een Zalman 600W voeding

oja, ook nog een hittebron: 8800GTX in de kast ;)

edit @ hieronder... zit met probleem dat ik der geen floppydrive in heb :P (van me werk morge ff een usb floppy drive ophalen)
edit 2: zijn de temps beetje "normaal" of aan de hoge kant, heb de standaard koelpasta ertussen die bij koeler zat atm

edit3:
420x8
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/9135/8x420tz1.th.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door 4th op 17-05-2008 08:11 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

4th schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:08:
totale noob @ overclocking dus heb wat advies nodig, heb alles beetje doorgelezen en zelf maar eens begonnen. je moet toch keer een gokje wagen:

[afbeelding]

nu heb ik me fsb naar 410 gedaan met muliplier 8, dram timing op 2.0.

het enige rare waarom heb ik 2x verschillende resultaten, ik weet dat hij op 3280 moet lopen maar in orthos geef hij 3689 aan...

Hardware:
Gigabyte GA-P35C-DS3R (rev. 1.0) Bios F2
Intel Core 2 Duo E6850
Kingston 2GB 800MHz DDR2
Scythe Mugen "Infinity"
in een Antec Nine Hundred met een Zalman 600W voeding

oja, ook nog een hittebron: 8800GTX in de kast ;)
Programma's lezen standaard multiplier uit daarom zeggen ze 3689Mhz dat is dus normaal.
Ik zou als ik jouw was misschien ook even je bios updaten kan altijd helpen. http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2551 We zitten namelijk nu al bij F10 en beta F11e

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 16-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Kan iemand mij helpen om verder te komen..... Ik wil over de 500 fsb heen maar dat lukt niet echt.
Cpu: 6750
geheugen: f2-8500cl5d-2gb
mobo ga-p35-s3 V1.0
voeding Recom 600W
bios f6

Ik zit momenteel met de cpu stabiel op 3.92 met Voltage bios 1.462875, idle 1.44, load 1.458( mod met elek lijm).

geheugen staat op 2,18/2.21 V @ load.

fsb op 490 met wat extra voltage op de fsb, en mhch( ofso???) allebij + 0.1.
Als ik boven de 500 fsb kom slaat er binnen 1 minuut een fout in orthos. ik heb meerdere biossen geprobeert maar dat hielp niet echt. meer vcore hielp ook niet. De northbridge wordt erg warm... er zit voor een gedeelte een fan overheen.

niet belangrijk de temps. Sinds de nieuwe versie van speedfan schrok ik aardig...ineens + 15 graden :S Geloof hier niks van want de rest van de programma's is ook eens stuk lager. na 1 uur stressen
cpu: 57 graden ( binnenkort grotere radiator erop)
temp2: 75 graden... (mobo??)

tips, vragen welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 11:48
Probeer eens een MP van 6 of 7, dan kan je kijken of het probleem misschien de max van je cpu is.

Dus 6x500 op 1,3v oid Als dat goed werkt, probeer dan 7x500 en vervolgens 6x533 etc...

Cheers!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
wortelsky schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:29:
Sinds de nieuwe versie van speedfan schrok ik aardig...ineens + 15 graden :S Geloof hier niks van want de rest van de programma's is ook eens stuk lager. na 1 uur stressen
cpu: 57 graden ( binnenkort grotere radiator erop)
temp2: 75 graden... (mobo??)

tips, vragen welkom
Ga er maar vanuit dat de temps van speedfan kloppen, gaf in vorige versie een te lage temperatuur aan.
Ik zit gemiddeld ook op 55 graden stressed.
Temp2 in speedfan is bij mij de mobo sensor bij de cpu, echter klopt daar nooit iets van. (geeft bij mij te laag aan) Ik heb een DS3R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Ik heb niet het idee dat het de max van de cpu is... Als ik de fsb op 510 doe met multiplier op 7 loopt hij heel snel vast. Geen fouten! Kan zijn dat de timings iets te hoog staan, zal deze wat losser zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wortelsky schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:23:
Ik heb niet het idee dat het de max van de cpu is... Als ik de fsb op 510 doe met multiplier op 7 loopt hij heel snel vast. Geen fouten! Kan zijn dat de timings iets te hoog staan, zal deze wat losser zetten.
Je kunt ook kijken of je geheugen de snelheid wel aan kan. Dan zet je de divider gewoon hoger zodat je geheugen op meer MHz loopt dan je FSB en niet meer 1:1. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Dat 1op1 bevalt me wel erg goed. Ik draai liever met cas 4 en dan maar wat langzamer 1op1 dan met cas 5 en dan tot en met 1150 ofso.. Maar ik zal van het weekend verder testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Ik probeer ook te overclocken alleen meer dan 350 fbs wil niet helaas.

Ik doe denk ik wat fout. Ik las nu voor het eerst in me leven iets over pci-e locken enzo. :)

Dat staat in de bios op auto. Dus weet ik niet wat er standaard gebeurt als ik begin met overclocken, dan gaat dat toch niet mee omhoog als hij op auto staat?

systeem is het volgende

Gigabyte GA-P35C-DS3R bios F11e
Core 2 quad extreme q9650 (4x3ghz) 1333mhz bus standaard
patriotmemory DDR3 PC3-12800 (1600MHz) 2x 2Gb 1600MHz at 7-7-7-20
Zalman 600 Watt voeding
Msi R3870x2 OC (standaard 850mhz ram)
Scythe Mugen Infinity 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2

Hoe moet ik nu te werk. Ik moet toch makkelijk

4 x 3.5Ghz cpu kunnen halen?

als ik de fsb boven de 350 laat komen crasht alles al met post
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste