Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Dat kitje heb ik laatst ook besteld voor iemand met een P35 DS3 en dat setje werkte NIET. Kreeg geen post. Ook op een Asus P5B deed dat setje lastig, dus weet niet precies waar het aan lag overigens. In mijn eigen systeem (ook een P35 DS3) draaide 't ook niet, terwijl een 2x2GB gSkill setje het wel perfect doet.

[ Voor 49% gewijzigd door sky- op 24-02-2008 15:42 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Vrijdag de EP35C-DS3R gehaald, ik wilde eerst voor de P35-DS3R gaan maar ik zag dat de EP35C betere specs had en met de keuze voor de 1600 fsb en de geheugen banken voor DDR3 meer toekomst gericht is. Alleen zijn er nog bijna geen reviews over geschreven, iemand hier ervaringen met dit board?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

sky- schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:41:
Dat kitje heb ik laatst ook besteld voor iemand met een P35 DS3 en dat setje werkte NIET. Kreeg geen post. Ook op een Asus P5B deed dat setje lastig, dus weet niet precies waar het aan lag overigens. In mijn eigen systeem (ook een P35 DS3) draaide 't ook niet, terwijl een 2x2GB gSkill setje het wel perfect doet.
Oke, mooi dat ik dan weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king_dude schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:18:
Hoi allen, hier mijn specs:
* Antec Advanced P180B (met in totaal 5x 120 mm fans)
* Team Xtreem RAM DDR2 800 Mhz PC6400 C3-3-3-8 2 x 1Gb
* Gigabyte GA-P35C-DSR3 / Bios F8
* E6600 / Infinity koeler

In het dagelijks leven heb ik hem staan op 2,8 met 1,41V, FSB 400 met memory timings 3-3-3-8 alles volgens spec en draait als een zonnetje

- FSB max 460: getest met multi op x6, voltage's +1 (hoger durf ik niet) en geheugentimings volgens SPD 1066 ingebakken (5-5-5-12, standaard spec)
- E6600: max 3,2 stabiel Orthos met voltage 1,45 (hoger durf ik niet) en geheugentimings volgens SPD 1066 ingebakken (5-5-5-12 standaard spec) en temperatuur ruuim binnen specs

Mijn E6600 loopt niet harder, het ligt niet aan de temperatuur, ligt niet aan FSB en niet aan Mem (allen kunnen hoger). Zit ik nu echt aan mijn max?
Wat gebeurt er als je de Multiplier omhoog schroeft?

Kijkend naar jouw systeem zou ik je RAM een hogere Cas latency en meer MHz toewijzen, je FSB verlagen en de Multiplier verhogen.
Dan zou je bijvoorbeeld met een Divider (system memory multiplier) van 3x en een Multiplier van 8x de volgende rekensom kunnen maken: 8x400=3200, 3x400=1200.
Dus CPU op 3.2GHz en je RAM op 1200MHz allemaal gelinkt aan een FSB van 400MHz. Je CPU kan die snelheid makkelijk hebben, en je RAM ook als je de cas latency op 5-5-5-18 zet, aangezien er Micron D9GMH chips op zitten (zelfde als de mijne, die konden ook zonder problemen op 1200MHz, maar mn CPU kon het niet bijbenen). Hou wel de temps (en airflow) in de gaten, ~RAM chips zijn gevoelig voor temps!
Voor zover ik in de RAM lijst terug kon vinden zijn de JEDEC waardes meteen al vrij hoog (2.2 ~2.35v) dus waarschijnlijk hoef je alleen je cas lantency aan te passen in de BIOS (wel even ctrl+F1 indrukken voor advanced options). Check voor de zekerheid nog wel even de voltages, want er moet natuurlijk wel genoeg prik (current) zijn, anders krijg je gesodemieter.
Mocht je meer info willen over je RAM dan verwijs ik je graag naar het [DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten topic

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Sinds kort ben ik in het bezit van een P35-DS3R v2.1 met de Realtek ALC889a aan board. Vanuit m'n vorige moederbord heb ik nu een Creative X-Fi audio PCI geluidskaartje over. Ik vraag mij af of het beter is dit kaartje te gebruiken i.p.v. de onboard Realtek. Op zich klinkt het geluid al prima. Anders kan ik de X-Fi kaart beter proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

De x-fi belast je processor niet (of minder iig), de onboard chip doet dat wel. Ik meen ook dat de x-fi veel meer functionaliteit heeft en betere geluidskwaliteit oplevert.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kijkend naar jouw systeem zou ik je RAM een hogere Cas latency en meer MHz toewijzen, je FSB verlagen en de Multiplier verhogen.
Heb ik gedaan! (zie info in mijn post) Heb eerst van alle componenten bepaald waar de “bottle necks” liggen om daar vervolgens onder te blijven in de individuele tests.
* ram draait safe op 5-5-5-12/1066 dus ook deze settings op 800mhz
* FSB draait safe op 400 (max 460)
* voltage’s zijn binnen de veilige marge’s (proc 1,45/mem 2,2/mobo +1)
Hou wel de temps (en airflow) in de gaten, ~RAM chips zijn gevoelig voor temps!
De temps stressed op 3,2 worden niet hoog, 10 graden onder max met fans op laagste stand (en de case temp al helemaal niet)!
De kast is goed opgebouwd nl:
Onderste ruimte: afgesloten, voor voeding waarin 1x extra 120mm intake draait.
Bovenste ruimte: 1x extra 120 mm intake ter hoogte van de videokaart, standaard zit er 2x outtake 120mm boven de proc, en ik heb de scythe infinity met 1x120mm passthrough

Nu draai ik zoals eerder aangegeven op 2,8 met 1,41V, FSB 400 met memory timings 3-3-3-8 en dat is mooi, maar ik wil verder (daar heb ik de componenten ook voor gekocht)
Je CPU kan die snelheid makkelijk hebben
Dat dacht ik dus ook toen ik het systeem kocht, vandaar mijn posting hier om verdere hulp te krijgen. Alles draait als ik de proc hoger zet dan 3,2 op veilige, geteste waarde’s (inclusief temp) maar ik kom niet verder. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de promos chippies die ocz gebruikt. Had hetzelfde probleem namelijk met mijn e6600. Bij de 900mhz wil het geheugen gewoon niet meer en bij teveel volt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Zenix schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:10:
heeft iemand ervaring met dit geheugen op dit bord? 4 GB DDR2-800 Kit
OCZ2P8004GK, XTC Platinum. Ik wil namelijk naar 2x2GB want 4x1GB werkt toch niet zo lekker 3GB werkt wel perfect maarja. :> Bedoeling is wel dat dit geheugen 450Mhz gaat draaien ;)

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ICIEM7
sky- schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:41:
Ik heb dat geheugen ook, maar dan in 2x1 gb, niet aan beginnen inderdaad. Ga liever voor Crucial Balistix, op hardware.info kun je een uitgebreide ddr2 overkloktest vinden

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zenix schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:10:
heeft iemand ervaring met dit geheugen op dit bord? 4 GB DDR2-800 Kit
OCZ2P8004GK, XTC Platinum. Ik wil namelijk naar 2x2GB want 4x1GB werkt toch niet zo lekker 3GB werkt wel perfect maarja. :> Bedoeling is wel dat dit geheugen 450Mhz gaat draaien ;)

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ICIEM7
Heb het zelf ook, draait echt prima. Loopt gemakkelijk door tot 500MHz.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ok, ik heb even wat input nodig om wat beter in de materie te komen.

P35 DS4, rev 2.0. Frontside bus van 1333
E8400, frontside bus van 1333 (333 x 4)

Kan ik nu de clocksnelheid dan nog wel op 450 zetten? Rev 2.1 zou tot 1600 frontside bus gaan, maar 450 is dan 1800. Of zie ik iets over het hoofd? Want ik zie sommige mensen een bus van 500 zelfs hebben.

Ik ben nog niet aan het stoeien, wacht nog op de hardware. Maar hier liep ik even op spaak kwa mogelijkheden. Iemand die dit wat wil toelichten?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

morpheus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:07:
Ok, ik heb even wat input nodig om wat beter in de materie te komen.

P35 DS4, rev 2.0. Frontside bus van 1333
E8400, frontside bus van 1333 (333 x 4)

Kan ik nu de clocksnelheid dan nog wel op 450 zetten? Rev 2.1 zou tot 1600 frontside bus gaan, maar 450 is dan 1800. Of zie ik iets over het hoofd? Want ik zie sommige mensen een bus van 500 zelfs hebben.

Ik ben nog niet aan het stoeien, wacht nog op de hardware. Maar hier liep ik even op spaak kwa mogelijkheden. Iemand die dit wat wil toelichten?
Ik heb ook Rev2 dan wel van P35C DS3R jouwe hoort wat beter te zijn ;) Al die intel boorden kunnen hoge FSB's elk redelijke bordje haalt wel 500FSB. Wat dus een bus van 2000 oplevert, officeel wordt dan niet ondersteund net zoals 1600 eerst niet werdt ondersteund maar ze kunnen het allemaal. Zelfs de 965 serie haalt vaak 500FSB. ;) Ik zelf draai altijd 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hoi,

Ik heb een DS3P en 2 400 GB SATA disken. Nu hangen ze beide als afzonderlijke disken in het systeem. Nu moet ik mijn systeem een tijdje kwijt (RMA) en wil mijn data niet verliezen. Dus ik dacht aan een raid1 config zodat mijn data van disk 1 op op disk 2 staat. Vervolgens disk 2 thuis houden.

Ik het mogelijk om van een bestaande disk met data (ca 300 GB) als nog met disk 2 een raid-1 (mirroring) set te maken of ben ik dan toch de data kwijt? Ik draai nu dus zonder enige vorm van raid.

Of zijn er goede gratis tools voor een volledige image van disken? Dan bereik ik hetzelfde doel in deze.

Gr Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Crest schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:51:
Sinds kort ben ik in het bezit van een P35-DS3R v2.1 met de Realtek ALC889a aan board. Vanuit m'n vorige moederbord heb ik nu een Creative X-Fi audio PCI geluidskaartje over. Ik vraag mij af of het beter is dit kaartje te gebruiken i.p.v. de onboard Realtek. Op zich klinkt het geluid al prima. Anders kan ik de X-Fi kaart beter proberen te verkopen.
Ik heb een DS4 met die audio chip. Het is wel een van de betere onboard sound chips. En met de huidige snelle processoren scheelt het je hooguit 2FPS ofzo. Ik heb een tijdje wat games gespeeld met die chip omdat ik te beroerd was om m'n Audigy 2 er weer in te prikken. Ik had geen zin in -weer- al dat gezeik met die Creative drivers.

Omdat de ALC889a EAX maar tot EAX2 software matig ondersteund kon ik spellen die EAX4 ondersteunen niet met EAX4 spelen. Als je VISTA draait dan maakt EAX niet uit want dat wordt überhaupt niet ondersteund. Door de minder EAX ondersteuning heeft de ALC889a maar 32 simultane geluidssporen tegenover 64 van de Audigy 2 en 128 van de X-Fi (EAX5).

Ik heb nu de Audigy weer geinstalleerd en het geluid is duidelijk voller, je hoort meer en beter surround. Alleen nu helaas geen jacket herkenning meer.

Ik zou zeggen: Installeer die X-Fi! Gewoon beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:01

watercoolertje

Untertitel

Wreckerrm schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:07:
Is het mogelijk om van een bestaande disk met data (ca 300 GB) als nog met disk 2 een raid-1 (mirroring) set te maken of ben ik dan toch de data kwijt? Ik draai nu dus zonder enige vorm van raid.

Of zijn er goede gratis tools voor een volledige image van disken? Dan bereik ik hetzelfde doel in deze.
Northon GHOST gebruik ik altijd dan kan je 1:1 kopieeren of een image maken van partitie en of complete schijven. Verder is er nog een tooltje maar daar kan ik de naam niet van herinneren :) (werk nog met GHOST 8 ipv 10 of hoger die er nu is) werkt ideaal op een een bootble usbstick met dos er op :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Zenix schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook Rev2 dan wel van P35C DS3R jouwe hoort wat beter te zijn ;) Al die intel boorden kunnen hoge FSB's elk redelijke bordje haalt wel 500FSB. Wat dus een bus van 2000 oplevert, officeel wordt dan niet ondersteund net zoals 1600 eerst niet werdt ondersteund maar ze kunnen het allemaal. Zelfs de 965 serie haalt vaak 500FSB. ;) Ik zelf draai altijd 450
Het wordt me een stuk duidelijker. Dank voor de toelichting :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 11-09 19:10
ruward schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:23:
[...]
Ik heb een DS4 met die audio chip. Het is wel een van de betere onboard sound chips. En met de huidige snelle processoren scheelt het je hooguit 2FPS ofzo. Ik heb een tijdje wat games gespeeld met die chip omdat ik te beroerd was om m'n Audigy 2 er weer in te prikken. Ik had geen zin in -weer- al dat gezeik met die Creative drivers.

Omdat de ALC889a EAX maar tot EAX2 software matig ondersteund kon ik spellen die EAX4 ondersteunen niet met EAX4 spelen. Als je VISTA draait dan maakt EAX niet uit want dat wordt überhaupt niet ondersteund. Door de minder EAX ondersteuning heeft de ALC889a maar 32 simultane geluidssporen tegenover 64 van de Audigy 2 en 128 van de X-Fi (EAX5).

Ik heb nu de Audigy weer geinstalleerd en het geluid is duidelijk voller, je hoort meer en beter surround. Alleen nu helaas geen jacket herkenning meer.

Ik zou zeggen: Installeer die X-Fi! Gewoon beter geluid.
Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees :)

Zelf heb ik een Audigy 2ZS en in het begin leunde ik ook op de 889a die voor onboard verassend veel biedt, maar ben ontzettend blij dat ik de 2ZS er weer in heb gedrukt. Drivers is een rommel, gelukkig is er op de forums van Creative erg veel te vinden; voornamelijk een community-driver-en-software-pakket. Echter, Crest heeft een X-Fi Audio kaart, da's helaas de allergoedkoopste zonder de feitelijke X-Fi chip. Alles van die kaart loopt alsnog via software. Advies: luister en vergelijk en kijk wat je 't beste resultaat vindt leveren.

Overigens, ben echt ontzettend tevreden over deze P35-serie. Op m'n DS3P loopt nu een E4500 van 2.2Ghz @ 2.93Ghz met EIST en C1E erop en eraan, rock-solid :) Drivers en alles is supersimpel en de koeling is redelijk. Het koper van de northbridge wordt bij mij nog dik 56 graden bij 21 kamertemperatuur. De DS4 lijkt dat wel echt beter te hebben.

--
Edit:
Opeens merkte ik op dat de temperatuur-reading van mijn kast wel erg hard en snel aan het knipperen was, NB over de 60, de CPU-Koeler 40 en vanuit Coretemp 2x ruim 60 graden. Normaal is NB 55, CPU-Koeler 30-32.

Slik, ik denk de boel gaat me kapot, blijkt dat de Smart-Fan-Controlled kastventilator _Niet_ meer draait. De IT8718F chip gaf in Speedfan alleen -128, dus die was duidelijk even de draad kwijt. Nou heb ik mijn casefan dus op de geregelde-fan-aansluiting aangesloten, maar stel dat het de cpu-koeler was... Geen waarschuwing (wel ingesteld) en geen power op de fan.. Beetje vreemd, laatste BIOS, DS3P. Niet echt de S van Safe..?

[ Voor 14% gewijzigd door IceEyz op 26-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik las dat de moederborden van Gigabyte 4pins header aansluitingen hebben voor de case- cpufans.

Op de website van GB staat bij de specificaties dat er maar 1 aansluiting voor PWM fans zijn.
En de overige 3 'normale' 3pins aansluitingen hebben.

Kan iemand mij vertellen met een Gigabyte GA-P35-DS4 bord wat voor aansluitingen casefans hebben.

Ik ben van plan om deze fans te kopen (PWM) http://www.nexustek.nl/NXS-120mm-pwm-fan-ultra-quiet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
jordi.c schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:08:
Ik las dat de moederborden van Gigabyte 4pins header aansluitingen hebben voor de case- cpufans.

Op de website van GB staat bij de specificaties dat er maar 1 aansluiting voor PWM fans zijn.
En de overige 3 'normale' 3pins aansluitingen hebben.

Kan iemand mij vertellen met een Gigabyte GA-P35-DS4 bord wat voor aansluitingen casefans hebben.

Ik ben van plan om deze fans te kopen (PWM) http://www.nexustek.nl/NXS-120mm-pwm-fan-ultra-quiet.htm
Modellen vanaf de DS3P en hoger hebben naast de cpu fan aansluiting ook 1 sysfan aansluiting met PWM (dus 4 pins). De rest van de sys/pwm/nb/... fan-aansluitingen is 3 pins.

Op een DS3R heb je dus alleen de cpu-fanheader met 4 pins.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Heb vandaag de DS3R Rev 2.1 binnengekregen maar ik vroeg mij af:
Als je nou Crl+F1 indrukt krijg je wat extra voltage settings erbij, dit gaat om Deovervaltage ddr Deovervoltage FSB en De overvoltage GMCH.

Ik snap dat je hiermee je geheugen bijvoorbeeld op 1.7V kunt laten draaien, maar als je nou in je settings zet bij Overvoltage +2 en bij Deovervoltage -1 krijg je dan 1,9 of krijg je dan een patsboem weer een RMA?

@ hierboven,

Er zit ook nog een 4 pins bij de geheugen bankjes meer richting je videokaart maar dan wel bij de voedingaansluiting (24pins)

[ Voor 14% gewijzigd door BTS op 27-02-2008 20:29 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien of een Gigabyte P35C-DS3R hoge fsb snelheden aankan zoals 510~540 zonder enge temperaturen of moet je daarvoor ghettofans op de bridges te bouwen?

Verwijderd

BTS schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:28:
Heb vandaag de DS3R Rev 2.1 binnengekregen maar ik vroeg mij af:
Als je nou Crl+F1 indrukt krijg je wat extra voltage settings erbij, dit gaat om Deovervaltage ddr Deovervoltage FSB en De overvoltage GMCH.

Ik snap dat je hiermee je geheugen bijvoorbeeld op 1.7V kunt laten draaien, maar als je nou in je settings zet bij Overvoltage +2 en bij Deovervoltage -1 krijg je dan 1,9 of krijg je dan een patsboem weer een RMA?
Heuwh :?

• BTS

BTS

Jij hebt dus geen P35 DS3R Rev 2.1 O-)

www.highflow.nl

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:28:
Weet iemand hier misschien of een Gigabyte P35C-DS3R hoge fsb snelheden aankan zoals 510~540 zonder enge temperaturen of moet je daarvoor ghettofans op de bridges te bouwen?
Mijn P35 DS3R draait 24/7 op 475Fsb, +0.1V MCH en +0.1V FSB. Heatsink voelt lauw-warm aan, maar dat is wel met een 'nette' 250mm fan in de zijkant van me kast erop gericht.

Voor 500+ FSB heb je denk ik wel +0.2V nodig, met wat redelijke airflow moet dat goed te doen zijn. Het lijkt me zowieso dat je voor dit soort snelheden wel goede koeling geregeld hebt voor je Proc, dus waarom je mobo vergeten 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik wil een nieuwe computer bouwen met de p35c-ds3r als moederbord. Nu heeft de winkel waar ik hem bestel alleen revisie 2.0. Is deze softwarematig naar een revisie 2.1 te krijgen? de voordelen van de 2.1 zijn volgens mij dat deze beter overclockt en dat wil ik later toch wel gaan doen met mijn systeem.

Ik ga er een Q6600 G0 stepping in doen, samen met een 8800GT en Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2.

Is het het waard om appart op zoek te gaan naar een 2.1 versie?

Verwijderd

InfinityG35 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Mijn P35 DS3R draait 24/7 op 475Fsb, +0.1V MCH en +0.1V FSB. Heatsink voelt lauw-warm aan, maar dat is wel met een 'nette' 250mm fan in de zijkant van me kast erop gericht.

Voor 500+ FSB heb je denk ik wel +0.2V nodig, met wat redelijke airflow moet dat goed te doen zijn. Het lijkt me zowieso dat je voor dit soort snelheden wel goede koeling geregeld hebt voor je Proc, dus waarom je mobo vergeten 8)
Bedankt, hier heb ik tenminste wat aan :)

Maar nu vraag ik me af welke koeler nou op die heatsink past.Want de Scythe Mugen is al zo groot dat deze de NB heatsink overlapt. Nouja, iig zou ik het eerst even moeten aankijken. Maar 4launch zit nogal in de knoop met de E8400 waardoor ik deze nog niet heb. Dit is mijn setup:

E8400
Gigabyte GA-P35C-DS3R (Rev. 2.0)
Kingston 2x 1GB DDR2 PC8500 stepping 5-5-5-15 HyperX @2.2v
Scythe Mugen/Infinity met de STD fan
Cooler Master Real Power 620W Modulaire PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

De DS4 rev2 gaat toch wel de Q9450 ondersteunen???

Op de CPU Support List staat alleen QX9650
http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MrJames schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:21:
De DS4 rev2 gaat toch wel de Q9450 ondersteunen???

Op de CPU Support List staat alleen QX9650
http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2624
Tuurlijk maar de Q9450 is nog niet uit dus hebben ze hem er nog niet opgezet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:36:
[...]

Bedankt, hier heb ik tenminste wat aan :)

Maar nu vraag ik me af welke koeler nou op die heatsink past.Want de Scythe Mugen is al zo groot dat deze de NB heatsink overlapt. Nouja, iig zou ik het eerst even moeten aankijken. Maar 4launch zit nogal in de knoop met de E8400 waardoor ik deze nog niet heb. Dit is mijn setup:

E8400
Gigabyte GA-P35C-DS3R (Rev. 2.0)
Kingston 2x 1GB DDR2 PC8500 stepping 5-5-5-15 HyperX @2.2v
Scythe Mugen/Infinity met de STD fan
Cooler Master Real Power 620W Modulaire PSU
Ik heb een infinity op de DS3R. Draait goed. De fan rust alleen op de heatsink, maar dat is opzich niet zo erg, daardoor trek je juist veel lucht over de sink heen. Ik heb heb de aiflow van beneden naar boven staan op mijn infinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kom er even niet uit...

Ik heb een P35 DQ6. Huidige geheugen is pc6400 Kingston HyperX en de bios ziet dat als 800mhz geheugen.. ook in CPUz.

Situatie - ik heb wat PC8500 Kingston Hyperx, via werk te 'leen' - Nu heb ik dat op het moederbord geprikt. De bios ziet nog steeds 800mhz en CPUz ziet ook nog steeds pc6400 :? Als ik in de bios instel om op 1066 te draaien, laad Vista niet eens. Het geheugen werkt wel goed op die 800mhz, maarja, het is pc8500 geheugen.

Ik draai bios F6 - is dit een bekende bug ? Zijn er andere instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jean willem
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Misschien moet je wat meer volt toedienen. Al het ddr2 boven de 800 is overklokt door de fabrikant en daardoor staat dat in cpu-z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Gigabyte p35 DS4. met een D-tek Fuzion. Nu heb ik het gevoel dat het cpublok mijn processor niet volledig raakt aangezien dat ijzeren blokje dat het cpublok omlaag drukt tegen de omliggende transisoren aankomt. Is dit werkelijk zo en heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Een vraagje met betrekking tot het geheugen. Ik heb 4 GB (2x2GB) goedkoop A-data DDR2 800 geheugen steken , maar ik kan nergens het default voltage ervan uitlezen , niet via cpu-z , niet via bios voorzover ik weet. Nu vraag ik me enkel af in hoeverre de overclock opties in de bios zoals +0.1v +0.2v enz allemaal veilig zijn ? In de bios duidt men de hoogste opties in't rood aan , maar zijn deze dan echt zo 'gevaarlijk' voor DDR2 , of zijn deze waarden van Gigabyte allemaal nog braafjes ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33

OcGuru

Giulietta Qv

-GF-Annihilator schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:36:
Een vraagje met betrekking tot het geheugen. Ik heb 4 GB (2x2GB) goedkoop A-data DDR2 800 geheugen steken , maar ik kan nergens het default voltage ervan uitlezen , niet via cpu-z , niet via bios voorzover ik weet. Nu vraag ik me enkel af in hoeverre de overclock opties in de bios zoals +0.1v +0.2v enz allemaal veilig zijn ? In de bios duidt men de hoogste opties in't rood aan , maar zijn deze dan echt zo 'gevaarlijk' voor DDR2 , of zijn deze waarden van Gigabyte allemaal nog braafjes ?
In speedfan kan je volgens mij je Vdimm zien. Staan bij Vcore2 dacht.

Zou iets van ~1.85v moeten zijn oid. Dat geeft mijn DS3P standaard.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
jean willem schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:23:
Misschien moet je wat meer volt toedienen. Al het ddr2 boven de 800 is overklokt door de fabrikant en daardoor staat dat in cpu-z.
ik heb zonet +0.4v gedaan - werkt nog steeds niet.

Dit staat er in de bios;
Memory Frequency (Mhz) 800 1050

Dit geheugen moet 1066 aankunnen, maar nog steeds geen boot

Zelfs met de standaard waardes van het vorige geheugen, pc6400, en alleen bijv +0.3 of +0.4 doen, krijg ik een bluescreen :?

[ Voor 13% gewijzigd door SileX op 29-02-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:44
Wat heb je ingesteld als Multiplier en FSB? Misschien veel te hoog waardoor je pc niet boot...

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Heineken01 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:23:
Wat heb je ingesteld als Multiplier en FSB? Misschien veel te hoog waardoor je pc niet boot...
het is een E6700, multi is 10 en Bus speed is 350.
Totale snelheid is dus 3500Mhz.

In CPUz staat ook een Rated FSB van 1400.0 Mhz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
SileX schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:26:
[...]

het is een E6700, multi is 10 en Bus speed is 350.
Totale snelheid is dus 3500Mhz.

In CPUz staat ook een Rated FSB van 1400.0 Mhz ?
Dit laatste klopt. Je CPU quadpomped je bus speed. 350x4 = 1400

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
morpheus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:47:
[...]

ok

Nog wat andere dingen geprobeerd, maar niets lukt.

Eens maar kijken om de bios te updaten, wellicht dat dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:44
Hoeveel vcore heb je de cpu gegeven? Op stock zal hij het niet redden denk ik. Probeer 1,35 of 1,40 eens. Dan + 0,3 of 0,4 vmem.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Heineken01 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:10:
Hoeveel vcore heb je de cpu gegeven? Op stock zal hij het niet redden denk ik. Probeer 1,35 of 1,40 eens. Dan + 0,3 of 0,4 vmem.
Momenteel draai ik al stabiel op deze snelheid, al de laatste 6 maanden - alleen dat geheugen wil voor geen meter !

owww, ik begin het te snappen ... :)

Ok - het draait - CPU draait nu op 1.4 en geheugen op 2.2 - en ook op 525Mhz :)

[ Voor 17% gewijzigd door SileX op 01-03-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik ga het DS4 moederbord halen maandag.

Ik zie dat er 4 Intel ICH9R SATA aansluitingen opzitten en 2 Gigabyte SATA ports.

Welke kan ik het beste gebruiken voor 2 SATA hd's in RAID0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jordi.c schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:42:
Ik ga het DS4 moederbord halen maandag.

Ik zie dat er 4 Intel ICH9R SATA aansluitingen opzitten en 2 Gigabyte SATA ports.

Welke kan ik het beste gebruiken voor 2 SATA hd's in RAID0?
De Intel ICH9R ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik gebruik de onboard sound van de DS4 (rev 1.0), maar nu merk ik regelmatig dat het geluid eerder uit de linkerkant dan uit de rechterkant komt (of andersom :P). Ik heb dit met verschillende geluiden, streams en MP3's.

Bij RightMark Audio Analyzer viel me ook iets op:

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/226/geluidse7.jpg

De waarden komen ver onder de 'aanbevolen' -1 dB uit. Alles qua geluid staat maxed in Windows.
Ook heb ik de laatste driver geïnstalleerd ervoor, maar geen verbetering opgemerkt.

Iemand die dit ook heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 01-03-2008 22:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

morpheus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:47:
[...]

Maar tot hoeveer kan je gaan met oc.

Morgen ga ik mijn bestelling wijzigen van Q9450 in E8500.
Ik wil hem rond de 4 Ghz klokken. 4000 / 9,5 = 421,052632
421 * 4 = 1 684 CPU quadpomped bus speed

Maar als je zo hoog zit dan krijg je toch problemen?
Heb een DS4.

Het hele geheugen gebeuren begrijp ik nog niet. Ben een beginner. Heb trouwens een 800Mhz geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door MrJames op 02-03-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MrJames schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:51:
[...]

Maar tot hoeveer kan je gaan met oc.

Morgen ga ik mijn bestelling wijzigen van Q9450 in E8500.
Ik wil hem rond de 4 Ghz klokken. 4000 / 9,5 = 421,052632
421 * 4 = 1 684 CPU quadpomped bus speed

Maar als je zo hoog zit dan krijg je toch problemen?
Heb een DS4.

Het hele geheugen gebeuren begrijp ik nog niet. Ben een beginner. Heb trouwens een 800Mhz geheugen.
Ten eerste wie zegt dat je 4GHz zal halen. ;) Elke CPU is anders. :)
Maar je moederbord kan echt wel een FSB van 500 MHz aan effectief 2000 MHz
In de Frequently Asked Questions TCA staat ook nog heel veel overklok info.
En wat betreft het geheugen lees [DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2 eens.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 02-03-2008 15:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Je moederbord zal waarschijnlijk een FSB van 1600 aankunnen, eventueel een kleine verhoging van het fsb voltage zal een probleem kunnen verhelpen, maar je krijgt geen problemen zolang je bord niet op zijn max zit, een p35 kan hoge fsb's aan.

Je geheugen kan je 1:1 draaien dan doet je geheugen ook gewoon 421 mhz,waarschijnlijk gewoon alles op stock kwa voltage en timings red hij dit nog.(kwa specs die de fabrikant opgeeft)

Het is eigenlijk niet moeilijk, ik zou zeggen lees je ook in en ga reviews van je mobo opzoeken.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Laatst online: 18-04-2023
Wat zijn de standaard voltage's van de P35 chipset/FSBlink ? omdat er in de bios alleen +0.xxx V staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mijn DS3 is naar de hemel :|.

Weet niet precies hoe het komt, extreme dingen zijn er niet mee gedaan dus mobo maar RMA. Over 2 weken oid hoop ik het moederbord terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ben zelf aan het testen met mijn systeem nog (e8400, p35 ds4), maar wat me daarbij opvalt is toch wel een vdroop van 0,02V. Sowieso wat ik in de bios instel, is in windows ~0,024V lager.

In dit topic geeft de TS aan dat dit bord amper vdroop heeft, maar gevoelsmatig had ik dit toch minder verwacht. Zeker in het licht van het lage voltage dat nodig is, is deze afwijking procentueel veel met ~2%.

Zit ik nu fout met mijn gedachten? Heb ik pech? Helaas biedt dit bordje niet bios instellingen om de vdroop te minimaliseren zoals ik sommige mensen in andere topics af en toe zie bespreken.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
morpheus schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:12:
Ben zelf aan het testen met mijn systeem nog (e8400, p35 ds4), maar wat me daarbij opvalt is toch wel een vdroop van 0,02V. Sowieso wat ik in de bios instel, is in windows ~0,024V lager.

In dit topic geeft de TS aan dat dit bord amper vdroop heeft, maar gevoelsmatig had ik dit toch minder verwacht. Zeker in het licht van het lage voltage dat nodig is, is deze afwijking procentueel veel met ~2%.

Zit ik nu fout met mijn gedachten? Heb ik pech? Helaas biedt dit bordje niet bios instellingen om de vdroop te minimaliseren zoals ik sommige mensen in andere topics af en toe zie bespreken.
Het zou kunnen dat je tussen stress en idle 0.02 verschil ziet. Zie je dit verschil ook met speedfan (heeft 3 decimalen voor vcore) ?
Verder moet je in de gaten houden dat vdroop een eigenschap is van Intel's ontwerp. (Zie hier)

Met een bios update kan je de loadline callibration aanzetten, waardoor de vdroop zal verminderen. Maar na het lezen van het artikel heb ik hem uitgezet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Tutti-frutti schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Het zou kunnen dat je tussen stress en idle 0.02 verschil ziet. Zie je dit verschil ook met speedfan (heeft 3 decimalen voor vcore) ?
Verder moet je in de gaten houden dat vdroop een eigenschap is van Intel's ontwerp. (Zie hier)

Met een bios update kan je de loadline callibration aanzetten, waardoor de vdroop zal verminderen. Maar na het lezen van het artikel heb ik hem uitgezet.
Heb het niet gecontroleerd met speedfan, wel met hardware monitor en cpuz. Deze zijn echter 2 decimalen.

Zal het artikel eens doornemen. Wilde er al graag meer over weten. Overigens had ik de bios updates al doorgelezen of er iets over gezegd werd (bios versie F7, stock vanuit fabriek) terwijl ze al F11 leveren zag ik. Echter werd er in die bios notes niets vermeld hierover bij mijn weten.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik lees overal op het net dat de silent-pipe koeling van deze mobo's van koper is

Ik heb een ep-ds4 gekocht, ik heb de e genomen zodat ik zeker rev 2.1 zou krijgen. Voel me een beetje genomen nadat ik de constructie er af heb gehaald en het slechts aluminium bleek met een koper kleurtje

Hoort dit zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 04:34:
Even een vraagje, ik lees overal op het net dat de silent-pipe koeling van deze mobo's van koper is

Ik heb een ep-ds4 gekocht, ik heb de e genomen zodat ik zeker rev 2.1 zou krijgen. Voel me een beetje genomen nadat ik de constructie er af heb gehaald en het slechts aluminium bleek met een koper kleurtje

Hoort dit zo te zijn?
Volgens mij wel, want met koper was het volgens mij nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Wordt langzaamaan het wachten op de Q9450 zat.
Ben al onderdelen aan het bestellen voor het bouwen van me PC.

Ik heb al een Thermalright Ultra-120 heatsink met Arctic Silver 5 koelpasta besteld. Het ouwere model omdat ik veel gelezen had dat de Extreme versie minder goed vast zit op de moederbord.

Wachtende op mijn Ultra-120 levering, lees ik nu op Thermalright's website dat je bij de Extreme versie de crazy cooler van de GA-P35-DS4 eraf moet halen. Is dit ook zo bij de GA-EP35-DS4 met de normale Ultra-120?
Past de Ultra-120 wel op die GA-EP35-DS4?...die moet ik nl nog bestellen.

Enne...moet ik die heatsink bodem schuren???...ik las veel verhalen dat mensen het gaan schuren om de bodem van de heatsink plat te krijgen zodat het beter geleidt en resulteert in lagere temperaturen. Ze schuren ook de processor las ik.
Is dit alles nodig?...ben een leek bij processor inbouw. Dit wordt mijn 1e poging om cpu, koeler en moederbord in een kast te bouwen.
Ik hoor graag watvoor schuurpapier/materiaal men bij het schuren nodig heeft en evt hoe.
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
LaptopRookie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:09:
Wordt langzaamaan het wachten op de Q9450 zat.
Ben al onderdelen aan het bestellen voor het bouwen van me PC.

Ik heb al een Thermalright Ultra-120 heatsink met Arctic Silver 5 koelpasta besteld. Het ouwere model omdat ik veel gelezen had dat de Extreme versie minder goed vast zit op de moederbord.

Wachtende op mijn Ultra-120 levering, lees ik nu op Thermalright's website dat je bij de Extreme versie de crazy cooler van de GA-P35-DS4 eraf moet halen. Is dit ook zo bij de GA-EP35-DS4 met de normale Ultra-120?
Past de Ultra-120 wel op die GA-EP35-DS4?...die moet ik nl nog bestellen.
Kan het niet met zekerheid zeggen, maar op de thermalright site staat welke borden compatible zijn. Daar staat inderdaad de DS4 bij als discutabel als je de heatpipe constructie weghaalt. Echter, is dat in hun voorbeeld wel een oude rev. Vanaf rev 2.0 is die heatpipe constructie een stuk lager. Het zou dus kunnen passen. Overweeg het ook voor mijzelf. Google anders gewoon op de heatsink en moederbord rev. Mogelijk dat anderen het al geprobeerd hebben met de nieuwe.
Enne...moet ik die heatsink bodem schuren???...ik las veel verhalen dat mensen het gaan schuren om de bodem van de heatsink plat te krijgen zodat het beter geleidt en resulteert in lagere temperaturen. Ze schuren ook de processor las ik.
Is dit alles nodig?...ben een leek bij processor inbouw. Dit wordt mijn 1e poging om cpu, koeler en moederbord in een kast te bouwen.
Ik hoor graag watvoor schuurpapier/materiaal men bij het schuren nodig heeft en evt hoe.
Dank.
In principe hoef je niets te "lappen" zoals het schuren genoemd wordt. Al kun je wel koelere resultaten halen als je het goed aanpakt. Als dit je eerste pc bouw poging is. Zou ik dit even achterwege laten.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
hmm...zie net in de intro van dit topic en internet dat de Ultra-120 Extreme wel past...dus denk dat de normale ook zal passen op de EP35-DS4 dan. Plaatje van revisie 2.1 is trouwens verkeerd in de intro hier. Het ziet als volgt uit:

http://www.bit-tech.net/h...23/gigabyte_ga-ep35-ds4/2

Vermoed dat de eerdere crazy coolsinks het schroeven van een schroefje op de heatsink verhinderde. Uitgaand van bovenstaande foto zal het wel moeten lukken. Ik ga die moederbord maar binnenkort bestellen en proberen. Wel jammer dat Gigabyte borden niet te vinden zijn in Amsterdamse winkels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nb, sb en mosfet forged copper coolers van enzotech besteld

de heat-pipe constructie bevalt me niet, afgezien van het feit dat het alu is en gelijmd ipv gesoldeerd heb ik ook zoiets van waarom zou ik de warmte productie van de mosfets geleiden naar de nb en sb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:41:
Ik heb net nb, sb en mosfet forged copper coolers van enzotech besteld

de heat-pipe constructie bevalt me niet, afgezien van het feit dat het alu is en gelijmd ipv gesoldeerd heb ik ook zoiets van waarom zou ik de warmte productie van de mosfets geleiden naar de nb en sb?
Nu ik dit lees begin ik weer te twijfelen...hoe is de kwaliteit van dit bord eigenlijk?...is die stevig en straalt er kwaliteit af? Heb altijd Asus gebruikt en neig nu weer richting de P5K-E als ik dit zo hoor...maar daar zal dat koper ook goedkoop uit moeten voelen denk ik...dat bordje is wel 20 euro goedkoper :O Grrr...waar kan ik in Amsterdam een winkel vinden met Gigabytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Is er bekend of de p35 ds4 bios versie F11 problemen oplevert?

Vanuit de winkel had ik er F7 op zitten. Deze ging met opstarten met de bios snel en verder geen problemen met de E8400 en ook overclocken leek vrij goed te gaan. 3800MHz zonder problemen gedaan.

Nu F11 erop en het "hangt" soort van tijdens opstarten bij de memory check en gaat na 20sec verder. Ook overclocken geeft problemen. 400MHz x9 ingesteld, 3600MHz. Bios start op, hangt nu 5sec en restart en heeft de frequency settings terug naar auto gezet.

Niet echt iets wat ik van een nieuwe bios verwacht...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Sinds gisteren zijn er nieuwe biosjes op jzelectronic gezet:

05.03.08
GA-P35-DQ6 - BIOS F7
GA-P35-DS4 - BIOS F12
GA-P35-DS3 - BetaBIOS F13f
1. Improve CPU FSB overclocking performance

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Hoi,

Heeft iemand misschien een E2160 cpu overclockt op een GA-EP35-DS4?
Las dat die net zo krachtig kan worden als een E6750.
Welke settings moet je doen en hoe ga je te werk? Lijkt mij een goedkoop alternatief totdat de Q9450 wat meer verkrijgbaar is op de markt. Ga het combineren met mijn Thermalright Ultra-120 heatsink en een 120mm Scythe flex fan.
Is 800Mhz GEIL geheugen goed genoeg om te overklokken op dit bordje?...zou ik evenzo later met dit geheugen icm de Q9450 goed kunnen overklokken? Ik ga mijn 1e overklok ervaring op doen met die E2160...hopelijk blaas ik de boel niet op }:O
Ik hoor het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:07:
Sinds gisteren zijn er nieuwe biosjes op jzelectronic gezet:

05.03.08
GA-P35-DQ6 - BIOS F7
GA-P35-DS4 - BIOS F12
GA-P35-DS3 - BetaBIOS F13f
1. Improve CPU FSB overclocking performance
Even die F12 uitproberen. Kijken of nu de OC instellingen bewaard blijven na een reset.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 13:56

_Apache_

For life.

LaptopRookie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:06:
Hoi,

Welke settings moet je doen en hoe ga je te werk? Lijkt mij een goedkoop alternatief totdat de Q9450 wat meer verkrijgbaar is op de markt. Ga het combineren met mijn Thermalright Ultra-120 heatsink en een 120mm Scythe flex fan.
Is 800Mhz GEIL geheugen goed genoeg om te overklokken op dit bordje?...zou ik evenzo later met dit geheugen icm de Q9450 goed kunnen overklokken? Ik ga mijn 1e overklok ervaring op doen met die E2160...hopelijk blaas ik de boel niet op }:O
Ik hoor het graag _/-\o_
FSB rustig opschroeven naar de ~410 x 8 of 9 x 310 ligt aan je multiplier.

Je hebt iets meer MHZ dan de E6750 nodig om er voorbij te komen, 2160 heeft namelijk minder cache geheugen..

Zolang je van de voltages afblijft kan er niets gebeuren op wat instabiliteit na :). Pas als je de voltages goed weet kan je die rustig opschroeven mits nodig natuurlijk.

Let op, overclocken is geduld hebben, maak kleine stapjes met FSB en vooral voltages, liefste zo klein mogelijk, controleer temperaturen met een korte orthos run, pas als je een punt hebt gevonden waar de temps richting de 55 graden gaan is het rustiger aan doen en de orthos run langer maken.. 8 uur is minimaal nodig om de overklok stabiel te noemen :)

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 09-03-2008 12:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterlijk vraagje:

Ik heb heel ff mijn GA-P35C-DS3R zonder processor aangezet, kan dit kwaad?

Ook heb ik gemerkt dat de NB heatsink een beetje los zat(wrs iets teveel druk op de rand in de doos) Ik heb de NBH er stevig op gedrukt. Zal het slechte gevolgen hebben voor de NB temp. dat ie ff los heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
_Apache_ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:12:
[...]
Let op, overclocken is geduld hebben, maak kleine stapjes met FSB en vooral voltages, liefste zo klein mogelijk, controleer temperaturen met een korte orthos run, pas als je een punt hebt gevonden waar de temps richting de 55 graden gaan is het rustiger aan doen en de orthos run langer maken.. 8 uur is minimaal nodig om de overklok stabiel te noemen :)
Dank voor de info. Hmmm...het is dus allemaal niet zo makkelijk... |:(
Inmiddels heb ik voor het eerst mijn pc in elkaar gebouwd met tijdelijk een E2160. De Thermalright Ultra-120A past op de GA-EP35-DS4 (rev 2.1) en zit goed vast. Was een beetje moeilijk om de schroeven vast te draaien. Ik heb deze heatsink vertikaal geplaatst in mijn staande Lian Li midtower. Aan de heatsink heb ik een Scythe S-Flex (1600rpm) fan gehangen, die door de heatsink blaast waarna de lucht door de achterste kast-fan uit de kast wordt gezogen. Had ik die Scythe fan eigenlijk voor of achter de heatsink moeten plaatsen?
Als power heb ik een Zalman HP600 heatsink voeding. De voeding had ik aan het begin alleen aangsloten op het moederbord, de case fan, cpu fan en cpu. De voeding ging toen niet aan, blijkt dat de huidige voedingen tegenwoordig checken of je de case aansluitingen ook heb gekoppeld. Na de case kabels aangesloten te hebben, kwam er gelukking stroom en ging die piepen...ik heb nl nog geen ram in huis...de Geil dragon series geheugen moeten nog komen.
Verder heb ik als videokaart de Gigabyte 8600GT 256MB DDR3 met heatsink in gedaan. Deze past maar net en loopt langs de ram-houders van het moederbord. De ram klepjes kan ik dus niet meer opzij duwen om ram in te prikken, ik moet de videokaart verwijderen om ram in te prikken.
Mijn indruk tot dusver over de Gigabyte moederbord en videokaart, het ziet er goed en compleet uit.
Nu nog effe wachten op het ram... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 03-09 19:39
Nieuwe audiodriver: R1.88

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
@_Apache_

nog even over dat overklokken...zit nu even de faq Frequently Asked Questions TCA door te nemen.

1) wanneer verhoog je weer de FSB opnieuw?...even 10 minuten de nieuwe FSB uitproberen of zo en checken of alles stabiel draait?
2) wat is een orthos run?
3) met welke software kan ik de temperatuur van de cpu meten? ik had koelpasta op de cpu en heatsink gedaan, maar teveel is ook niet goed las ik...dus uit voorzorgsmaatregelen en voor overklokken zou ik dat graag willen monitoren

Ik heb voor het eerst een pc gebouwd, graag zou ik ook willen weten watvoor software ik kan gebruiken om een complete systeemtest run te draaien en kijken of alles goed werkt.

sorry als mijn vragen hier niet te veel betrekking hebben op de gigabyte moederbord.
alvast bedankt voor de info.

[ Voor 12% gewijzigd door LaptopRookie op 10-03-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Het ligt een beetje aan hoe ver je overclock is. In het begin kan het ff met een snelle test af. Maar hoe verder dat je komt hoe belangrijker het testen word.
2)Orthos is een stress programma. Je test dan de stabiliteit van je systeem. Is deze niet stabiel, dan laat orthos een fout melding zien. Persoonlijk zou ik er ook TAT bij nemen. Deze stressed harder en dan kan je je temperatuur beter in de gaten houden. Bij TAT is de temperatuur ongeveer 5 graden hoger dan met orthos.
3)TAT,coretemp,fanspeed. Zijn een hele hoop van.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:22
Hoi,

Ik hoor het graag _/-\o_
Ik heb zelf de 2160 op een P35 DS3P.
Op dit moment loopt ie:
1.8GHz @ 3.0GHz
FSB 1333MHz
Core voltage 1.328V (CPU-Z, bios 1.33125)

Ik ben een beetje huiverig met een voltage hoger dan 1.4. Krijg hem niet stabiel op 3200MHz op dit voltage, terwijl hij nu 3.0GHz / 1.33125 (bios) voltage 6 uur Orthos draait zonder problemen.

Temps:
Idle 23C
Load 55C

Geheugen: 2GB OCZ Platinum 6400 @ 4-4-4-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Helaas heb ik dit zelf ook, maar ik ben niet huiverig en ben tot 1,6v gegaan voor 9x400.
Maar waarschijnlijk zit je al redelijk met OC want die 2160 heb tot 3ghz bijna gewoon stockvoltage, maar zodra je hoger wilt gaan hebben ze al redelijk wat nodig, ik krijg binnenkort voor mijn broertjes pc nog een 2160 en even kijken wat die kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/10/1205169063-610.jpg
Dit is alleen niet stabiel, en helaas heeft deze bios van 1,6 opeens naar 1,8v.
Load is bij mij op cpu @ 3ghz btw 39graden, mijn cores zelf liggen nog lager (35graden beide)
Dit is wel onder WC.

[ Voor 4% gewijzigd door BTS op 10-03-2008 18:37 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen of de GA-P35-DS3R goed samenwerkt met een setje 2 x 2Gb Corsair TWIN2X4096-6400C5 en of je er goed mee kan overclocken :?

Ik heb het topic al wat doorlopen wat betreft de memory compatibiliteit van bovenstaand bordje en ik zie gewoon door het bos de bomen niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:13:
Kan er mij iemand vertellen of de GA-P35-DS3R goed samenwerkt met een setje 2 x 2Gb Corsair TWIN2X4096-6400C5 en of je er goed mee kan overclocken :?

Ik heb het topic al wat doorlopen wat betreft de memory compatibiliteit van bovenstaand bordje en ik zie gewoon door het bos de bomen niet meer 8)7
Volgens Corsair's website wel...
http://www.corsair.com/co...x?id=160731#other_modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2022

DWC

ik heb nu een ga-p35-dq6 rev 1.0 (met die gigakoelers erop), een thermaltake ultra 120 en een 8800GT en nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft of hier een Thermaltake HR-03 GT vga koeler bij gaat passen, met 92mm casefan uiteraard
als kast heb ik een antec p182 dus dat zou wel moeten passen

kan iemand mij helpen?

ps. op google en got-search kon ik niks vinden

[ Voor 7% gewijzigd door DWC op 11-03-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Heb zelf een E2160 gehad op de P35-DS4. 3GHz is idd niet zo moeilijk, deed die van mij met iets meer dan stock (1.35v in bios). Daarboven wordt het snel lastiger maar ik ben ook niet zo huiverig dus met een dikke 1.6v net geen 3600 gehaald. Met sub-zero airco cooling en 1.8v haalde ie op een 965P-S3 zelfs 3852MHz superpi stabiel :P.
Met goede koeling is 1.6v echt geen ramp, voor een bench-run ofzo, ik zou er zelf niet 24/7 mee gaan draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door timin8r op 12-03-2008 11:41 ]

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Zo, en nu wel in het goede topic, zal per ongeluk in het P965 topic. :D

Ik heb sinds kort een P35 DS4 rev1.0
Ik ben zeer tevreden over dit board, ik draai momenteel een E8400 @3,8ghz perfect stabiel.
Ik heb hem afgelopen week gekocht, is het dan niet raar dat ik een eerste revisie heb? Of is dit een oude voorraad waar ze vanaf moesten bij de betreffende shop.
Volgens mij is de cooling op rev1 wel meer 'massive' misschien toch een voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Zou inderdaad kunnen dat ze die nog hadden liggen. Ik zou er iig blij mee zijn, vind hem mooier. De voordelen van de nieuwere revisies vind ik niet zo interessant.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:22
timin8r schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:40:
[...]

Heb zelf een E2160 gehad op de P35-DS4. 3GHz is idd niet zo moeilijk, deed die van mij met iets meer dan stock (1.35v in bios). Daarboven wordt het snel lastiger maar ik ben ook niet zo huiverig dus met een dikke 1.6v net geen 3600 gehaald. Met sub-zero airco cooling en 1.8v haalde ie op een 965P-S3 zelfs 3852MHz superpi stabiel :P.
Met goede koeling is 1.6v echt geen ramp, voor een bench-run ofzo, ik zou er zelf niet 24/7 mee gaan draaien.
Altijd interessant om te zien hoe ver hij wil gaan, maar t gaat mij meer om een 24/7 OC...vandaar dat ik de vcore zo laag mogelijk wil houden. Daarbij is mn Scythe Ninja niet de beste cooler. Hij draait nu 3.2GHz op 1.3625v, mp8x (FSB dus 400) orthos stabiel. Veel verder wil die niet, heb de vcore zelfs op 1.55 gezet maar kreeg em niet stabiel op 3400MHz (mp 9x) dus ik vind t wel goed zo :X :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik hoop dus echt dat ik straks een DS3 Revisie 2 heb, mn Rev1 heb ik RMA gestuur na ongeveer 4 maanden. Moederbord begon dus echt lastig te doen en wou "plotseling" niet meer booten. Voordeel voor mij is dat ik alleen maar USB gebruik voor apparaten en die 2 extra sata poorten wel kan gebruiken !

Meer na 18:00 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Heb hier een E8500 op een P35-DS4 rev. 2 @ BIOS F12 geprikt. De core temps worden niet gemeten.
Idle:
CPU 21 wel gemeten
Core0 60 niet "
Core1 48 niet "

Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P35C-DS3R en wil graag weten hoe ik de temp (als het al mogelijk is) kan achterhalen van mijn northbridge, deze heb ik nu namelijk watergekoeld...

Ik heb me al helemaal rot gezocht, dus misschien is er hier iemand die mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:14:
Ik heb een P35C-DS3R en wil graag weten hoe ik de temp (als het al mogelijk is) kan achterhalen van mijn northbridge, deze heb ik nu namelijk watergekoeld...

Ik heb me al helemaal rot gezocht, dus misschien is er hier iemand die mij kan helpen :)
System temp sensor bij PC health status in bios... En voor windows everest/speedfan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar system temp is toch niet de temp van je northbridge? want toen mijn passieve koeler (stock) er nog op zat, kon je hier je vingers aan branden, en PC health gaf geen temp hoger aan dan 60 graden, eerder 35-40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:23:
Maar system temp is toch niet de temp van je northbridge? want toen mijn passieve koeler (stock) er nog op zat, kon je hier je vingers aan branden, en PC health gaf geen temp hoger aan dan 60 graden, eerder 35-40...
Volgens mij is dat wel van je NB. En ja dat stock koeler zo heet is betekend dat ie goed geleid maar dat betekent niet dat de NB ook zo heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice ..thx. voor de link maar ik heb wel nog een vraagje;

Loont het de moeite om voor een P35C-DS3R mobo (DDR3 ondersteuning) te kiezen i.p.v. de P35-DS3R :?
Of swap ik misschien beter dan ook meteen van mobo tegen dat DDD3 echt mainstream is :?

De prijzen van beide mobo's zijn quasi gelijk, daarvoor moet ik het dus niet laten ...... ik vroeg me gewoon ook nog effe af hoe het "C" model overclockt t.o.v.d. gewone P35-DS3R ... beter slechter ... :?
De bedoeling is er een Core 2 Quad 6600 op te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:02:
[...]

Nice ..thx. voor de link maar ik heb wel nog een vraagje;

Loont het de moeite om voor een P35C-DS3R mobo (DDR3 ondersteuning) te kiezen i.p.v. de P35-DS3R :?
Of swap ik misschien beter dan ook meteen van mobo tegen dat DDD3 echt mainstream is :?

De prijzen van beide mobo's zijn quasi gelijk, daarvoor moet ik het dus niet laten ...... ik vroeg me gewoon ook nog effe af hoe het "C" model overclockt t.o.v.d. gewone P35-DS3R ... beter slechter ... :?
De bedoeling is er een Core 2 Quad 6600 op te prikken.
Zit amper verschil tussen heb zelf een P35C en geen prob om gewoon 470FSB te halen met mijn Quad, en ik denk dat de quad niet verder wilt en het geheugen niet maar het moederbord wel. Ik heb er gewoon DDR2 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:05:
[...]

Zit amper verschil tussen heb zelf een P35C en geen prob om gewoon 470FSB te halen met mijn Quad, en ik denk dat de quad niet verder wilt en het geheugen niet maar het moederbord wel. Ik heb er gewoon DDR2 op.
Thx. Zenix ..... dan koop ik me meteen een P35C ..... voorlopig ook nog met DDR2 ;)
Heb je ook een Q6600 Zenix :?
Hoe hard loopt die dan op je mobo ?
Tja .... AMD overclocking, ... daar ben ik in thuis maar met Intel .... het zal mijn allereerste Intel systeempje worden, ik moet het nog effe gewoon worden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:29:
[...]

Thx. Zenix ..... dan koop ik me meteen een P35C ..... voorlopig ook nog met DDR2 ;)
Heb je ook een Q6600 Zenix :?
Hoe hard loopt die dan op je mobo ?
Tja .... AMD overclocking, ... daar ben ik in thuis maar met Intel .... het zal mijn allereerste Intel systeempje worden, ik moet het nog effe gewoon worden. :)
Jap Q6600 op 8x450 = 3,6Ghz 1,55V heb hem ook nog wel wat harder gehad maar max fsb was 470 mn geheugen kan ook helaas niet verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:59:
[...]

Jap Q6600 op 8x450 = 3,6Ghz 1,55V heb hem ook nog wel wat harder gehad maar max fsb was 470 mn geheugen kan ook helaas niet verder dan dat.
Ola, ... dik in orde,... ik weet al wat ik me binnenkort zal aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Wanneer ik het BIOS van de DS4 wil updaten, kan ik dan gewoon de laatste update downloaden of moet ik ze alle updates in chronologische volgorde installeren?
  • Hoe kun je achterhalen wat het revisienummer van je moederbord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revisie moederbord staat op het moederbord zelf ergens, volgens mij kan je gewoon de laaste bios pakken en hoef je niet stuk voor stuk te updaten. Ga zelf zodirect mijn ep35-ds4 flashen van f1 naar f3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Djarune schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:17:
Na een paar maanden een DS4 met Scythe Infinity en Q6600 te hebben gehad wilde ik maar een gaan overklokken. Tot mijn verbazing had de cpu op stock niet stressed een temp van al 59 graden!
Koeler eruit. Plastic pinnen weg, M4 schroeven van de gamma + bouten en een pakje sluitringen. Koeler goed vast gemaakt, 2x mijn handen opengehaald, een middagje bezig geweest en ja hoor! 40 graden celsius!

Iedereen die een Scythe Infinity heeft op een P35 moederbord. Schroef dat ding vast! :)

Morgen ga ik oc'en
Ik wil ook mijn scythe infinity met M4 moeren en bouten vast draaien, maar vraag mij af waar je die mooie stugge veertjes en de plastic M4 plaatjes hebt gekocht? Wat zijn afsluitringen en hoe zien die eruit? Zijn die ook op het internet te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt morgen mijn P35-DS3R binnen, eens kijken tot hoever ik me E4500 ga krijgen. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Trouwens,
ik heb de volgende plankjes tijdje geleden geïnstalleerd en het volgende viel me op.

EP35-DS3
P35- DS4

Beide gaven ze tijdens het installeren korte piepjes, welke wegwaren na het installeren van de chipset drivers, waar waren deze piepjes voor?

De piepjes waren van gelijke lengte, maar heb geen aantallen of symptomen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:48:
Trouwens,
ik heb de volgende plankjes tijdje geleden geïnstalleerd en het volgende viel me op.

EP35-DS3
P35- DS4

Beide gaven ze tijdens het installeren korte piepjes, welke wegwaren na het installeren van de chipset drivers, waar waren deze piepjes voor?

De piepjes waren van gelijke lengte, maar heb geen aantallen of symptomen kunnen ontdekken.
Was dat niet gewoon een windows melding, die via de pc speaker komt, omdat er nog geen audio drivers geinstalleerd waren ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tutti-frutti schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:51:
[...]

Was dat niet gewoon een windows melding, die via de pc speaker komt, omdat er nog geen audio drivers geinstalleerd waren ?
Lijkt me sterk, de piepjes kwamen ook voor tijdens het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Lijkt me sterk, de piepjes kwamen ook voor tijdens het posten.
Bij het posten heb je altijd een (of meerdere) piepjes. Die kunnen niet verdwijnen door installatie van drivers in een bepaald besturingssysteem. Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-03-2008 12:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Ik bezit al meer dan 4 maanden een P35-DS3, alleen vraag ik me af of er mensen zijn die ook af en toe een fluit-toon horen als de pc afsluit. Vind het nogal vaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tutti-frutti schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:25:
[...]

Bij het posten heb je altijd een (of meerdere) piepjes. Die kunnen niet verdwijnen door installatie van drivers in een bepaald besturingssysteem. Of begrijp ik je verkeerd?
Mijn DS4 geeft tijdens het starten altijd 1 piepje en begint dan vrolijk met posten. Dat is nu NA de chipset installatie, daarvoor gaf deze - net zoals de DS3 - korte zachte piepjes en ging rustig verder, daarom vind ik het ook zo vreemd.. |:(

Eerste waar ik aan denk is een hardware fout, maar heb niets veranderd aan de setup, chipset drivers geïnstalleerd en het werkte prima..

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 17-03-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Ik ben dus ook tijdelijk voor de E2160 gegaan en ik heb hem stabiel gekregen op 3,3Ghz met 1344V in cpuz.
(is 138 nog wat in bios) heb nog niet veel hoger geprobeert maar voor de 3,4ghz moest de voltage teveel omhoog vond ik.

Ik vind trouwens de bevestiging dingen van de scythe ninja belabberd ik denk dat ik toch nog voor een andere koeler ga als ik dadelijk een quadcore wil gaan overklokken.
Idle is de E2160 tussen de 22 en 23 graden stressed tussen de 62 en 64 graden.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste