FSB 401*9 en 401*8 werkt zolang ik het geheugen maar op standaard en de multiplier op 2 laat staan. 450*7 draait ook prima. De problemen ontstaan zogauw ik de multiplier boven de 2 instel en/of het geheugen op Turbo of extreme laat draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:28:
[...]
probeer met setfsb eens of 401 (en hoger) wel werken. Zo ja , dan werkt de bios je tegen
Ondanks dat ik de laatste tijd zit te denken aan een moederbord te kopen met Crossfire suppport te gaan kopen, ben ik nog steeds heel te vreden met mijn P35-DS3R.
Sinds kort heb ik een Thermalright Ultra 120 eXtreme en dan ga je natuurlijk weer even kijken hoe het overclocken dan gaat:

vcore @ 1,55
Maar ik denk dat er nog wel meer in zit. (Orthos was zo waar nog een kwartier stabiel, alleen heb ik nooit zo'n zin om heel lang te stressen)
Alleen moet ik weer even gaan opzoeken wat nou een beetje de maximale temperatuur voor een E6750 was. (Ik dacht iets van 72 graden)
Sinds kort heb ik een Thermalright Ultra 120 eXtreme en dan ga je natuurlijk weer even kijken hoe het overclocken dan gaat:

vcore @ 1,55
Maar ik denk dat er nog wel meer in zit. (Orthos was zo waar nog een kwartier stabiel, alleen heb ik nooit zo'n zin om heel lang te stressen)
Alleen moet ik weer even gaan opzoeken wat nou een beetje de maximale temperatuur voor een E6750 was. (Ik dacht iets van 72 graden)
72C is inderdaad de max, maar om dat 24/7 te hebben...
Eigenlijk clock ik niet over dagelijks gebruik alleen om te benchen.
Standart draai ik 3200 MHz, maar dat doet ie al op default vcore.
Dat doet ie al op 1.2v bij mijn oude E6750.teissie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:40:
Eigenlijk clock ik niet over dagelijks gebruik alleen om te benchen.
Anyways, mijn E6850 op 500x8 is maar een half uur Orthos stabiel. Wat heb jij verder allemaal ingesteld? Geknommeld aan het MCH of FSB voltage?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Hoeft niet perse.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:05:
[...]
In z'n specs kan je zien dat hij er een hele dikke koeler op heeft. Maar dan nog... Als je dat soort lage temperaturen kan halen met luchtkoeling dan moet er sprake zijn van een omgevingstemperatuur van vele graden lager lijkt me. Zeker omdat je CPU overclocked is...
Als je airflow goed is dan heb je al een fijne doorstroming.
Mijn CPU (niet OC) heeft al snel 22graden en belast 35.
Ik heb voorzijde : in laat flow.
Achterzijde : uit laat flow.
Een BigType 120 op de CPU en een Extreme Spirit II op de SB (blaast tegen de graka en SB).
Zoveel kost dat niet.
Kamer temp 20/21graden.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Ik heb mijn bord tijdelijk in de verkoop.teissie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:26:
Ondanks dat ik de laatste tijd zit te denken aan een moederbord te kopen met Crossfire suppport te gaan kopen, ben ik nog steeds heel te vreden met mijn P35-DS3R.
[afbeelding]
vcore @ 1,55
Mijn GA-P35-DQ6 heeft een 2de slot PCI-E op x4 en 'verkeerde' gekocht.
Bord via Salland gekocht en staat nogsteeds 2x PCI-E op x16. Maar ik wist niet dat ik financieel ook over Crossfire kon denken.
Mijn nieuwe Sapphire scoort bij 3DMark06 8500 punten (enkel x16) en mijn oude XFX 8600GTS XXX 6400 punten. Ik gok dat Crossfire met deze kaarten 12k doet (duim ik) op een X38-DQ6.
Intel CPUs hou ik maximaal 65graden aan.
En Othos/Prime95 moet je eigenlijk 3uur laten draaien (8uur standaard).
Qua ervaring weet ik dat na 2,5 / 2.3/4 uur nog een bottleneck zit.
Al was/ben ik super happy met het bord!!
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Ik moet mijn eerste Gigabyte moederbord nog kopen, de GA-P35-DS4...maar wordt nu al gek van die verschillende revisies en modellen. Nu schijnt er ook al een GA-EP35-DS4 te zijn...deze is dus energiezuiniger???...en ik moet dus nu sowieso rev 2.1 zoeken dan...
Intel kom op nu met die Q9450!

Verwijderd
Ik heb mijn P35-DS3R gister binnen gehad,
Alleen nu heb ik een vraagje:
met welke instelling laat ik mijn schijf 't snelste werken? Het is een sataII 300Gb/s schijf.
En kan ik Windows gewoon instaleren vanaf een Sata Cd-rom op een Sata-HD?
met welke instelling laat ik mijn schijf 't snelste werken? Het is een sataII 300Gb/s schijf.
En kan ik Windows gewoon instaleren vanaf een Sata Cd-rom op een Sata-HD?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 23:25 ]
Je mag gewoon een Intel (F6 floppy) driver downloaden van de Gigabyte site.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:18:
Ik heb mijn P35-DS3R gister binnen gehad,
En kan ik Windows gewoon installeren vanaf een Sata Cd-rom op een Sata-HD?
Zet deze op floppy en je laat je Windows daarop via F6 installeren in je setup.
Linkje:
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2746
kom je uit op :
"Intel ICH9R Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy)
O.S. : Windows XP,Windows Server 2003 Enterprise Edition 32bit,Windows Vista x86 (32-bit)"
of
"Intel ICH9R Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy)
O.S. : Windows XP 64Bit,Windows Server 2003 Enterprise Edition 64bit,Windows Vista x64 (64-bit)"
Ik heb in de BIOS mijn SATA gezet op : "RAID" en onderaan bijna zie je staan IDE/RAID.

De gigabyte sata aansluitingen zijn iets trager.
Oeps onder voorbehoud, ik denk dat de BIOS van jou aardig gelijk is. (ik heb de DQ6)
[ Voor 28% gewijzigd door XRayXI op 06-01-2008 23:46 ]
Nu het toch een forum is."Gigabyte P35 Series - Deel 4"
Hoeveel geld, is mijn half jaar oude GA-P35-DQ6, waard voor de verkoop?
[ Voor 14% gewijzigd door XRayXI op 06-01-2008 23:48 ]
Lol, ik heb mijn raid gewoon in de bios geactiveerd en geen pre install driver geïnstalleerd. Niet zo slim zeker? En werkt het van een usb-stick ook? Heb al een tijdje geen floppy drives meer in mijn PC's gebouwd...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
X-Rayonline schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:47:
Nu het toch een forum is."Gigabyte P35 Series - Deel 4"
offtopic:
ik gok een 120-130 euro (75% nieuwprijs)
thank you....Paprika schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:58:
[...]
offtopic:
anders zeer respectloos!
Het is een kanjer.
Joh als je werkt prima hoor.Sp33dFr34k schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:54:
Lol, ik heb mijn raid gewoon in de bios geactiveerd en geen pre install driver geïnstalleerd. Niet zo slim zeker? En werkt het van een usb-stick ook? Heb al een tijdje geen floppy drives meer in mijn PC's gebouwd...
Alleen wel even een nieuwe "Intel INF" installeren svp.
Draait altijd fijner
je USB actief?
Dan kan je het proberen en probeer wat drive letters als A: , B:,
Als hij maar het 'format' kent.
Floppydrive is het simpel.. als het lampje blijft branden, flatcable ff omdraaien
(psst hang die dr gewoon buiten ergens op.)
[ Voor 13% gewijzigd door XRayXI op 07-01-2008 00:11 ]
Ik heb nu pas voor de eerste keer raid, dus wist niet hoe het werkte. Het staat wel in raid, maar weet niet of het nu allemaal helemaal goed is gegaan. Hoe kan ik dat zien/testen/benchen?X-Rayonline schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:08:
[...]
Joh als je werkt prima hoor.
Alleen wel even een nieuwe "Intel INF" installeren svp.
Draait altijd fijner
je USB actief?
Dan kan je het proberen en probeer wat drive letters als A: , B:,
Als hij maar het 'format' kent.
Floppydrive is het simpel.. als het lampje blijft branden, flatcable ff omdraaien
(psst hang die dr gewoon buiten ergens op.)
En anders zal ik het wel ff op jouw manier proberen, thanks
En oowja, er is pas bij V&A een P35-DQ6 weggegaan voor in de €140 meen ik, en hij begon de ad met €110.
[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 07-01-2008 00:15 ]
Verwijderd
Ik heb m nu erin hangen, en hij draait.. (P35-DS3R)
alleen nu ik een beetje begin te sleutelen in de bios, kom ik mn eerste probleem al tegen:
mijn Multiplier blijft veranderen (6 of 8x), kan ik dit het beste zo laten of moet ik hem vastzetten op 8x?
En zo ja, hoe?
alleen nu ik een beetje begin te sleutelen in de bios, kom ik mn eerste probleem al tegen:
mijn Multiplier blijft veranderen (6 of 8x), kan ik dit het beste zo laten of moet ik hem vastzetten op 8x?
En zo ja, hoe?
Bedankt voor de tip!Sp33dFr34k schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:14:
[...]
Ik heb nu pas voor de eerste keer raid, dus wist niet hoe het werkte. Het staat wel in raid, maar weet niet of het nu allemaal helemaal goed is gegaan. Hoe kan ik dat zien/testen/benchen?![]()
En anders zal ik het wel ff op jouw manier proberen, thanks
En oowja, er is pas bij V&A een P35-DQ6 weggegaan voor in de €140 meen ik, en hij begon de ad met €110.
Ik had tweakers niet qua advertentie plaatsen niet aan gedacht
Hij staat er nu.
Verwijderd
Disable EISTVerwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:16:
Ik heb m nu erin hangen, en hij draait.. (P35-DS3R)
En zo ja, hoe?
Krijgt iemand hier meer als 1.59 (dus 1.6 en meer) vcore met een GA-P35-....? En dan vooral GA-P35-DS3R
zet em maar eens op 2.0v zit je er zo boven, en ik heb een tijdje met quad op 1.6 in bios laten draaien. deed het gewoon. real was wel lager natuurlijk.
www.highflow.nl
O ja, op lucht van 1.59 naar 2.0V....
Maar wat is dan het verschil tussen de EP35C-DS3R en de P35C-DS3R 2.1Smarron schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:15:
Gigabyte heeft van de P35C-DS3R ook een rev. 2.1 uitgebracht. Het enige verschil dat ik zag is de Dynamic Energy Saving (DES) techniek. En volgens mij wat andere condensatoren.

Ja, dat snapte ik ook al niet.Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:19:
[...]
Maar wat is dan het verschil tussen de EP35C-DS3R en de P35C-DS3R 2.1
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Oh sorry, met waterkoeling natuurlijk voor mij dan he.Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:21:
O ja, op lucht van 1.59 naar 2.0V....
maar hoezo wil je dat voltage dan? je kan het ook testen natuurlijk. als je het niet te lang doet kan die gerust ff rond de 70 zijn hoor. Met niet te lang is ff benchen en weer uit.
www.highflow.nl
Omdat ik sub-10 wprime wil
Dat is max op 1.59V in bios.

Kun je de fsb niet met 1mhz ofzo verhogen? Boot hij dan niet meer?! Zou wel gaaf zijn om net onder de 10 seconden te komen.
Dan laad ie iedere x een bestand niet bij het booten van vista (is niet altijd hetzelfde, dan is het directx dan nvidia, dan kernel en blablabla)

Zoals je hier ziet, zou het zeker mogelijk zijn als ik 4.1-4.2 ergens haalde.

Zoals je hier ziet, zou het zeker mogelijk zijn als ik 4.1-4.2 ergens haalde.
[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 08-01-2008 17:23 ]
Dus je bedoelt dat je de volgende stap (1.8v) te hoog is?
Ik zou het gewoon proberen en in je bios eerst eens kijken wat het met je temp doet.
En daarna gewoon laten doorstarten benchen en weer uitschakelen.
Edit: maar is die 1.59 in je bios of "real"?
Of heb je het over je temps die te hoog worden als je een hogere voltage doet.
Of maakt het niks uit of je je voltage verhoogt?
(ik weet het teveel Of
)
Ik zou het gewoon proberen en in je bios eerst eens kijken wat het met je temp doet.
En daarna gewoon laten doorstarten benchen en weer uitschakelen.
Edit: maar is die 1.59 in je bios of "real"?
Of heb je het over je temps die te hoog worden als je een hogere voltage doet.
Of maakt het niks uit of je je voltage verhoogt?
(ik weet het teveel Of
[ Voor 33% gewijzigd door BTS op 08-01-2008 17:46 ]
www.highflow.nl
Ziet er inderdaad vrij maximaal uit. 
Om voor even je cpu te overspoelen met voltjes maakt volgens mij niet uit, helemaal niet met een test welke 10 seconden duurt. In de bios kun je nog iets van system performance op extreme ofzo zetten, ik heb geen flauw idee of dat bijdraagt (en of je dat al hebt, buiten je fsb, mp en timings van geheugen om). Wellicht om te proberen.
Om voor even je cpu te overspoelen met voltjes maakt volgens mij niet uit, helemaal niet met een test welke 10 seconden duurt. In de bios kun je nog iets van system performance op extreme ofzo zetten, ik heb geen flauw idee of dat bijdraagt (en of je dat al hebt, buiten je fsb, mp en timings van geheugen om). Wellicht om te proberen.
Verwijderd
Wellicht interessant voor de mensen die graag een rev 2.0 van de P35C-DS3R willen. Nog geen 5 minuten geleden stond hier de postbode om mij te voorzien vaan een fijn pakje met daarin dit bordje! Blij dat ik van die achterlijke poorten afben en er wat extra USB voor retour krijg.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Vcore 1.59 bios: Alles gaat perfect wat ik ook doe.
CPU limiet hierop is 4087MHz
Vcore 1.59 windows (EasyTune): Alles werkt perfect zie bios
Vcore 1.6 bios: kan niet eens in boot manager kiezen welke windows ik wil, hij blijft bij zoeen check blabla stil (hangt niet vast)
Vocre 1.6 windows (EasyTune): Systeem freezed
Hij freezed dus op 1.6 wanneer ik hem ook op 1.6 zet en welke cpu snelheid dan ook.
Vcore 1.6 bios: kan niet eens in boot manager kiezen welke windows ik wil, hij blijft bij zoeen check blabla stil (hangt niet vast)
Hij freezed dus op 1.6 wanneer ik hem ook op 1.6 zet en welke cpu snelheid dan ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 08-01-2008 18:04 ]
o_O
[ Voor 99% gewijzigd door Madrox op 08-01-2008 18:31 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
mischien net teveel voor je voeding waardoor het instabiel word?? laatste Bios versie?Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:01:
Ik zal het proberen uit te leggen.
Bios F10 (laatste), voeding: Tagan 530-U22 wat niet bepaald budget is (soort 226BW van de 225BW, dus duurdere uitvoering), ook heb ik mijn oude BeQuiet PSU gepakt (450W) en die ALLEEN voor de CPU gebruikt, zelfs dan werkt het niet. Echter werkt die PSU ook met 1.59V
Ik moet zelf ook constateren dat het een beetje een brak bord is als je echt flinke clocks wil bereiken. Ik draai zelf watercooling en dacht, flikker er ff 2v op, kijken wat ie max doet. Maar nee hoor, dan start ie niet eens op, heb de 2 pinnetjes achter het PCIe slot moeten kortsluiten om de boel weer te laten opstarten. Mijn CPU wil nog 4Ghz (4Ghz doet ie wel, maar is niet Orthos stabiel te krijgen langer dan een half uur..) doen op 1.45v in de bios (1.392 in CPU-Z Orthos stressed), maar daarboven doet ie niets meer. Je zou zeggen dat er nog genoeg rek inzit qua sap... Maar dat moet gewoon aan het bord liggen, de vorige eigenaar heeft mijn CPU op 5,2Ghz gehad met 1.7 nog wat volt. En oowja, de vdrop is ook best veel te noemen bij dit bord, meer dan 0.05v stressed.Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:21:
Bios F10 (laatste), voeding: Tagan 530-U22 wat niet bepaald budget is (soort 226BW van de 225BW, dus duurdere uitvoering), ook heb ik mijn oude BeQuiet PSU gepakt (450W) en die ALLEEN voor de CPU gebruikt, zelfs dan werkt het niet. Echter werkt die PSU ook met 1.59V
[ Voor 5% gewijzigd door Sp33dFr34k op 09-01-2008 18:17 ]
Inderdaad, 1.475V bios is zelfs 1.392V stressed 
Toen ik het bord kocht dacht ik een mooi bord te kopen. Nu heb ik spijt.

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 09-01-2008 00:36 ]
Maar je hebt een mooi bord hoor.. lees dit artikel maar eensPaprika schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:35:
Inderdaad, 1.475V bios is zelfs 1.392V stressed
Anandtech over Intel overclocking
Of hier samengevat.
[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-01-2008 10:15 ]
Welke plankjes in dezelfde prijsklasse doen het dan veel beter ?
Hoho, zeg ook zeker niet dat het een superslecht bord is hoor. Integendeel, ben er echt heel erg tevreden over. Alleen als je de 4Ghz grens wil breken kom je bedrogen uit. Maar voor de meeste systemen is dit toch wel een überbord, zeker voor dat geld. Uit een E6750/E6850 op lucht krijg je zeker het maximale uit je systeem met dit bord. Wil je echter net iets verder is het bord net niet toereikend, helaas...
Korte vraag. Ik heb de SD-4 met 2 x1GB geheugen. Ik wil er graag 4GB in hebben, kan ik dan gewoon 2 reepjes bijplaatsen of moet ik 2 x 2GB geheugen kopen. Ik vraag dit met betrekking op de snelheid van het geheugen. Valt dit terug met 4 reepjes inplaats van 2.
Vroeger kocht ik ook eens extra geheugen en toen ging deze langzamer lopen.
Fijnste is zelfde mem als de andere.honey schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:41:
Korte vraag. Ik heb de SD-4 met 2 x1GB geheugen. Ik wil er graag 4GB in hebben, kan ik dan gewoon 2 reepjes bijplaatsen of moet ik 2 x 2GB geheugen kopen. Ik vraag dit met betrekking op de snelheid van het geheugen. Valt dit terug met 4 reepjes inplaats van 2.
Ik heb zelf twee verschillende merken maar wel op 800Mhz, dat is soms een gok.
Ik vind (mijn mening) de Crucials het 'fijnste'
En.. misschien houdt je pc van 2x2Gb maar op zich moet 4x1 werken.
Je kunt memory online bestellen en anders retour "niet tevreden "
Het liefste dezelfde inderdaad, maar ga je niet overclocken, kunnen reepjes van andere merken, maar wel met dezelfde timings ook prima werken.honey schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:41:
Verwijderd
Om te voorkomen dat ik problemen krijg met m'n IDE HD zoals kon gebeuren wanneer je de FSB omhoog gooide zonder de divider aan te passen, heb ik een vraag.
Als ik mijn FSB omhoog gooi en de PCIe vastzet op 100MHz, wordt de bus van de HD niet overclockt dan? Ik kan me herinneren dat je de PCI bus dan moest vastzetten, maar in de Bios staat hier specifiek PCIe waardoor ik twijfel of dat niet alleen effect heeft op de videokaart.
E6750 met FSB van 400MHz @3,2GHz zonder aan de voltages te zitten, met PCIe op 100MHz is in ieder geval mogelijk. Stabiliteit gedurende een kwartier getest, dus dat moet wel langer om het zeker te zeggen natuurlijk.
Als ik mijn FSB omhoog gooi en de PCIe vastzet op 100MHz, wordt de bus van de HD niet overclockt dan? Ik kan me herinneren dat je de PCI bus dan moest vastzetten, maar in de Bios staat hier specifiek PCIe waardoor ik twijfel of dat niet alleen effect heeft op de videokaart.
E6750 met FSB van 400MHz @3,2GHz zonder aan de voltages te zitten, met PCIe op 100MHz is in ieder geval mogelijk. Stabiliteit gedurende een kwartier getest, dus dat moet wel langer om het zeker te zeggen natuurlijk.
(P35-DS3R)
Standaard BIOS was F6 en had even geflashed naar F10, maar het valt me op dat de fanspeed nu zo'n 1000RPM sneller loopt dan met F6 wat resulteert in ontzettende herrie. Iemand een idee of F7-9 ook dat probleem heeft?
Standaard BIOS was F6 en had even geflashed naar F10, maar het valt me op dat de fanspeed nu zo'n 1000RPM sneller loopt dan met F6 wat resulteert in ontzettende herrie. Iemand een idee of F7-9 ook dat probleem heeft?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
De "E" versie heeft die nieuwe "Energy saving" mogelijkheden waar ze reclame voor maken. Tenminste, da's volgens mij het enige verschil verder.Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:19:
[...]
Maar wat is dan het verschil tussen de EP35C-DS3R en de P35C-DS3R 2.1
Ik heb even snel een vraagje tussendoor. Ik heb eindelijk mijn systeem compleet thuis liggen, en wil hem dus gaan bouwen. Ben nu bezig met me processor cooler die ik gekocht hebt (Thermalright Ultra-120 Extreme op mijn Q6600), maar er zit dus applied pasta op. Is dit voldoende, of is het beter om zelf goede pasta erop te smeren.
Dus van 1.7V idle naar 1.2V stressed? Daar geloof ik geen zak van.Sp33dFr34k schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:01:
[...]
Ik moet zelf ook constateren dat het een beetje een brak bord is als je echt flinke clocks wil bereiken. Ik draai zelf watercooling en dacht, flikker er ff 2v op, kijken wat ie max doet. Maar nee hoor, dan start ie niet eens op, heb de 2 pinnetjes achter het PCIe slot moeten kortsluiten om de boel weer te laten opstarten. Mijn CPU wil nog 4Ghz (4Ghz doet ie wel, maar is niet Orthos stabiel te krijgen langer dan een half uur..) doen op 1.45v in de bios (1.392 in CPU-Z Orthos stressed), maar daarboven doet ie niets meer. Je zou zeggen dat er nog genoeg rek inzit qua sap... Maar dat moet gewoon aan het bord liggen, de vorige eigenaar heeft mijn CPU op 5,2Ghz gehad met 1.7 nog wat volt. En oowja, de vdrop is ook enorm te noemen bij dit bord, meer dan een halve volt stressed!
Standaard is al prima bij "stock" en meestal is dan je CPU rond de 25graden max.Barfman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:01:
Ik heb even snel een vraagje tussendoor. Ik heb eindelijk mijn systeem compleet thuis liggen, en wil hem dus gaan bouwen. Ben nu bezig met me processor cooler die ik gekocht hebt (Thermalright Ultra-120 Extreme op mijn Q6600), maar er zit dus applied pasta op. Is dit voldoende, of is het beter om zelf goede pasta erop te smeren.
Mijn gewoonte is eraf halen en poesten en nieuwe (betere) erop smeren.
(Een Q6600 vraagt meer energie dan een Core 2 DUO.)
Ah oke bedankt, zal er dan maar betere opsmeren.X-Rayonline schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:45:
[...]
Standaard is al prima bij "stock" en meestal is dan je CPU rond de 25graden max.
Mijn gewoonte is eraf halen en poesten en nieuwe (betere) erop smeren.
(Een Q6600 vraagt meer energie dan een Core 2 DUO.)
Dat zit dus ook op rev 2.1, waardoor er geen verschil meer is tussen die 2 verschillende plankjes.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:57:
[...]
De "E" versie heeft die nieuwe "Energy saving" mogelijkheden waar ze reclame voor maken. Tenminste, da's volgens mij het enige verschil verder.
Ik stel 1.45v in de bios in en stressed in Orthos wordt dat volgens CPU-Z 1.392v. Dat is een flinke dropMensionXL schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:32:
[...]
Dus van 1.7V idle naar 1.2V stressed? Daar geloof ik geen zak van.
Die 1.7v is wat iemand gebruikt heeft om mijn CPU op 5,2Ghz te laten draaien. En waar je die 1.2v vandaan haalt weet ik niet...
EDIT: ik snap 'm, maar je weet wat ikke bedoel

[ Voor 20% gewijzigd door Sp33dFr34k op 09-01-2008 18:16 ]
Als die vdrop nou niet zo enorm was, dan zou ik 0.75V meer kunnen draaien (1.59 bios is 1.51-1.52 IDLE in windows)... Dan zou ik vast wel de max van mijn CPU in combinatie met lucht halen. Ik vind de stappen na de 1.6 ook best raar... 1.6 - 1.8 - 2.0.
Vdrop en Vdroop zijn features van Intel voltage control. Nu is 0.075v (geen 0,75Paprika schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:37:
Als die vdrop nou niet zo enorm was, dan zou ik 0.75V meer kunnen draaien (1.59 bios is 1.51-1.52 IDLE in windows)... Dan zou ik vast wel de max van mijn CPU in combinatie met lucht halen. Ik vind de stappen na de 1.6 ook best raar... 1.6 - 1.8 - 2.0.
Maar als je meer voltage opties had gewild, had de DS3P/DS4/DQ6 een betere optie geweest.
[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-01-2008 19:32 ]
Verwijderd
Jullie hebben toch wel EIST uitgezet he ?
Jullie zijn meer OC' ers dan ik, dus het zal wel; Maar ik kan er toch nog op wijzen nietwaar
Althans het voltage aanpassen werkt bij mij (P35c-DS3R ver 1.1) als EIST aanstaat, op een of andere manier wordt er dan " automagisch" met het voltage gespeeld al naargelang de belasting (wat dus ook de beschrijving van de werking van EIST is).
Jullie zijn meer OC' ers dan ik, dus het zal wel; Maar ik kan er toch nog op wijzen nietwaar
Althans het voltage aanpassen werkt bij mij (P35c-DS3R ver 1.1) als EIST aanstaat, op een of andere manier wordt er dan " automagisch" met het voltage gespeeld al naargelang de belasting (wat dus ook de beschrijving van de werking van EIST is).
Alsjeblieft kijk op google hoeveel erop moet en eigenlijk Hoe WeinigBarfman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:54:
[...]
Ah oke bedankt, zal er dan maar betere opsmeren.
Een rijstekorrel Heren? Of halve?
Maar goed.. je hebt 4 Cores!
Sorry maar..
Je stelt de BIOS in via software.
vervolgens lees je het uit via Windows of anders maar idem, software..
Zou er dan verschil kunnen ontstaan?
Wat is betrouwbaar.
Je stelt de BIOS in via software.
vervolgens lees je het uit via Windows of anders maar idem, software..
Zou er dan verschil kunnen ontstaan?
Wat is betrouwbaar.
Trouwens.. hoe is jullie benaming letterlijk in je BIOS qua EIST?
Of het is laat
ik zie het niet in mijn P35-DQ6je.
Kan wel wat vinden dat ik op 3 ipv 4 cores kan laten draaien?
Leuk.. ik heb Core 2 Duo! (duuuhuuuuuuH )
Of het is laat
[ Voor 32% gewijzigd door XRayXI op 10-01-2008 00:12 ]
Verwijderd
jawel toch, bij "advanced bios features" ? (moet volgens mij op disabled).X-Rayonline schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:10:
Trouwens.. hoe is jullie benaming letterlijk in je BIOS qua EIST?
Of het is laatik zie het niet in mijn P35-DQ6je.
zie: http://www.jzelectronic.d...dvanced%20BIOS%20Features
link uit de startpost overigens ...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 01:05 ]
Ik zal morgen even kijken.. downloads lopen te mooiVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:03:
[...]
jawel toch, bij "advanced bios features" ? (moet volgens mij op disabled).
Volgens mij heeft de P35-DQ6 die niet in de BIOS zo vermeld.
gewoon in de main menu op shift+F1 drukken en je krijgt te geanvanceerde menu te zien.X-Rayonline schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:17:
[...]
Ik zal morgen even kijken.. downloads lopen te mooi
Volgens mij heeft de P35-DQ6 die niet in de BIOS zo vermeld.
Normaal is het ctrl + f1, maar in de nieuwe biossen hoeft dat niet meer als het goed is.FloRadix schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:13:
[...]
gewoon in de main menu op shift+F1 drukken en je krijgt te geanvanceerde menu te zien.
Hoe kun je installeren met RAID (intel chip) als je geen floppy drive hebt?
Is het bij Vista ook nodig aparte raid drivers te selecteren bij installatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Pino64 op 10-01-2008 13:09 ]
Misschien werkt het van een USB stick ook, aangezien je de bios ook van een stick kunt updaten. Bij Vista heb je geen drivers nodig.Pino64 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:09:
Als je je ICH9 in RAID of AHCI mode zet zul je altijd drivers nodig hebben.
Voor XP heb je spijtig genoeg een floppy nodig of zelf met n-lite of iets dergelijks een CD voorbereiden en de drivers erin bakken (heb ik gedaan, werkt perfect).
Voor Vista kun je de drivers ook van een USB stick af halen.
Voor XP heb je spijtig genoeg een floppy nodig of zelf met n-lite of iets dergelijks een CD voorbereiden en de drivers erin bakken (heb ik gedaan, werkt perfect).
Voor Vista kun je de drivers ook van een USB stick af halen.
De drivers slipstreamen in je installatie cd met nLite? Denk dat er voro Vista een speciale nLite versie is, maar daar weet ik het fijne niet vanPino64 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:09:
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
U sorry maar die heb je weldegelijk nodig
gewoon via USB doen werkt perfect
Ik had er bij Vista geen nodig. In XP kreeg ik het niet voor elkaar, heb geen floppy meer...
Weet iemand al iets over de release datums van GA-EP35-DS4 (rev 2.1) en GA-P35-DS4 (rev 2.1) of waar het te koop is?
Wat zijn behalve de energie saving features het verschil van elkaar en ten opzichte van revisie 2.0? Gigabyte's website vergelijking geeft niet veel nieuws.
Het lijkt me gek dat er hardwarematig iets wijzigt t.o.v. rev 2.0 omwille van de energy saving software.
Heb Gigabyte een paar dagen gemaild hierover, maar nog niks gehoord. Wel mooi dat er een website ggts.gigabyte.com.tw is waar je je email status kan checken, maar dan moet er wel geantwoord worden
Wat zijn behalve de energie saving features het verschil van elkaar en ten opzichte van revisie 2.0? Gigabyte's website vergelijking geeft niet veel nieuws.
Het lijkt me gek dat er hardwarematig iets wijzigt t.o.v. rev 2.0 omwille van de energy saving software.
Heb Gigabyte een paar dagen gemaild hierover, maar nog niks gehoord. Wel mooi dat er een website ggts.gigabyte.com.tw is waar je je email status kan checken, maar dan moet er wel geantwoord worden
Bij mijn ICH9R @ Raid0 niet. Bij XP moet ik ze wel hebben, dat doe ik met nlite.Gman2oo6 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:20:
[...]
U sorry maar die heb je weldegelijk nodig
gewoon via USB doen werkt perfect
[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 10-01-2008 16:28 ]
MIJN excuses!Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:03:
[...]
jawel toch, bij "advanced bios features" ? (moet volgens mij op disabled).
Bij de GA-P35-DQ6 is wel degelijk EIST opgenomen in het menu.
Deze staat nu uit, maar hehe , grappig, geen verschil
(CPU-Z geeft nog een lage multiplier)
C1E moet ook op disable staan.X-Rayonline schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:30:
[...]
MIJN excuses!
Bij de GA-P35-DQ6 is wel degelijk EIST opgenomen in het menu.
Deze staat nu uit, maar hehe , grappig, geen verschil
(CPU-Z geeft nog een lage multiplier)
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Er zat een template bij die je op de cpu moest plakken, daarna wat pasta erop, template eraf en je hebt de juiste hoeveelheidX-Rayonline schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:02:
[...]
Alsjeblieft kijk op google hoeveel erop moet en eigenlijk Hoe Weinig
Een rijstekorrel Heren? Of halve?
Maar goed.. je hebt 4 Cores!
/OfftopicBarfman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:48:
[...]
Er zat een template bij die je op de cpu moest plakken, daarna wat pasta erop, template eraf en je hebt de juiste hoeveelheid
Krijg dr bijna honger van. Je omschrijft het net als een gerecht hahaha
Verwijderd
Ik heb m'n pc ook even overclockt. Geen spectaculaire resultaten, maar erg netjes voor stock spul lijkt me. Daar had ik geen duurdere processor voor hoeven kopen. Net 8 uur stresstest (oké, zou misschien langer moeten...) zonder problemen doorstaan.
P35C-DS3R
E6750 @ 3,2 GHz (FSB 400MHz)
4x1Gig pc6400 KVram @ 800MHz
Corsair 520W PSU
Voltages staan op 'normal' (manual dus) en de PCIe staat gelockt op 100MHz.
Core temperatuur raakt ongeveer de 50-51 graden bij load met de boxed koeler (die ik overigens erg stil vind!). Verder waren er nog 2 andere temperaturen, mobo en ...., waar het niet duidelijk voor mij is wat het is. Sandra geeft in ieder geval compleet verkeerde waardes, ook voor de Voltages. Mijn 12V lijn is bijvoorbeeld 1,49V volgens Sandra.
P35C-DS3R
Corsair 520W PSU
Core temperatuur raakt ongeveer de 50-51 graden bij load met de boxed koeler (die ik overigens erg stil vind!). Verder waren er nog 2 andere temperaturen, mobo en ...., waar het niet duidelijk voor mij is wat het is. Sandra geeft in ieder geval compleet verkeerde waardes, ook voor de Voltages. Mijn 12V lijn is bijvoorbeeld 1,49V volgens Sandra.
Kijk aan, weer een bekend fenomeen. Ik heb dat ook, Everest leest bij mij de 12v lijn verkeerd uit (volgens mij wel de enige...). Er staat iets van 2. nog wat volt en dit is ook zo in het bios dus het ligt niet aan Everest zelf. Denk dat iedereen dit probleem dan heeft of is het misschien verholpen met een bios update?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:24:Sandra geeft in ieder geval compleet verkeerde waardes, ook voor de Voltages. Mijn 12V lijn is bijvoorbeeld 1,49V volgens Sandra.
Maargoed, P5E onderweg

Heb jij in de bios 2.* volt staan bij 12 volt ??? Lijkt me stug eigenlijk. Zou je dat nog eens na kunnen kijken ?
Dat het in everest(/andere software) zo is.. mja.. er is geen standaard implementatie voor het uitlezen van chip. Dit kan dus verschillen per moederbord en zal daarom vaak niet kloppen.
Dat het in everest(/andere software) zo is.. mja.. er is geen standaard implementatie voor het uitlezen van chip. Dit kan dus verschillen per moederbord en zal daarom vaak niet kloppen.
Net even snel nagekeken (wat is het toch lekker om 23/24 temps idle te zien @ 3,9GhzTutti-frutti schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:46:
Heb jij in de bios 2.* volt staan bij 12 volt ??? Lijkt me stug eigenlijk. Zou je dat nog eens na kunnen kijken ?
Maar je hebt idd gelijk, dacht toch zeker dat het in de bios ook 2.* was. Everest geeft wel 2.24v aan trouwens, de rest is wel normaal.
Verwijderd
Slecht dat daar niet echt een goede standaard voor is dan... Asus heeft er ook altijd zo'n last van met de temperatuur die je niet kan uitlezen van (iig) je videokaart. Maar goed, valt mee te leven.
3,9GHz is mooi! Ik draai idle met E6750 @3,2 zo'n 22-23 graden met stock cooler, al gaat mijn multiplier wel bij lage cpu activiteit terug naar 6x ipv 8x.
3,9GHz is mooi! Ik draai idle met E6750 @3,2 zo'n 22-23 graden met stock cooler, al gaat mijn multiplier wel bij lage cpu activiteit terug naar 6x ipv 8x.
Ja idd, komt zelden voor dat alles goed uitgelezen wordt...Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:38:
Slecht dat daar niet echt een goede standaard voor is dan... Asus heeft er ook altijd zo'n last van met de temperatuur die je niet kan uitlezen van (iig) je videokaart. Maar goed, valt mee te leven.
En ik heb wel een beetje gecheat, 23/24 was met opstarten, als het water wat warmer is geworden is het 28/30 idle
Verwijderd
Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:55:
En ik heb wel een beetje gecheat, 23/24 was met opstarten, als het water wat warmer is geworden is het 28/30 idleMaar 22-23gr met stock cooler @ 3,2Ghz is ook wel erg netjes hoor, goede airflow in je kast zeker?
Waterkoeling... ja, zo kan ik het ook
Hier net dezelfde setup , zelfde overclock voorlopig , maar lagere temparaturen.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:24:
Ik heb m'n pc ook even overclockt. Geen spectaculaire resultaten, maar erg netjes voor stock spul lijkt me. Daar had ik geen duurdere processor voor hoeven kopen. Net 8 uur stresstest (oké, zou misschien langer moeten...) zonder problemen doorstaan.
P35C-DS3R
Corsair 520W PSU
Na een half uurtje Orthos stress testen had ik 38 graden. Voor ik verder ga overclocken ga ik wel nog eens die 'koelpasta' van de stock cooler vervangen door Artic Silver 3. Die standaard 'koelpasta' is zo raar aangebracht. ( in zebra stepen , ik hoop maar dat door de druk van de koeler , die massa zich een beetje verdeelt over het oppervlak van de cpu.
Maar hebben jullie met dit moederbord ook last dat de 'systeem temp' veel hoger ligt dan die van de cpu ?
Eerst dacht ik dat die 2 gewoon omgewisseld waren , maar na wat testen onder full/geen load , merkte ik dat mijn systeem temp rond de 46 graden hangt , en dat die 38 graden van de cpu meer gaat stijgen en dalen. Er kan dus geen twijfel zijn over verwisselen van sensoren. Volgens mij zit die sensor ergens aan de northbridge koelvin en wordt die chipset gewoon warmer

Update : http://users.telenet.be/anni/foto/e6750.JPG
Verwijderd
Kleine correctie... door het verkeerde uitlezen van alle temps, door Sandra en consorten, blijkt m'n idle temperatuur van zowel het systeem als de cpu hoger te liggen. 37-38 graden. Verandert de zaak dus. Fan draait op zo'n 750 toeren trouwens. Maar inderdaad, systeemtemperatuur vind ik behoorlijk hoog. Viel mij ook op!-GF-Annihilator schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:20:Maar hebben jullie met dit moederbord ook last dat de 'systeem temp' veel hoger ligt dan die van de cpu ?
Ik heb al even gezocht, maar het flashen wil niet lukken met Q-flash. Een backup maken naar mijn USB stick (die hij als floppydisk ziet, wat erg handig is!
De Bios (F10) die ik heb gedownload zie ik er echter ook niet op terug (p35cds3r.f10). Het flashen van de nieuwe bios wil dus niet lukken. Misschien eerst naar F7 vanaf de F4 waar ik nu zit, en dan naar F10? Schijnt ook niet te grote stappen te mogen maken volgens GigaByte. Anyone?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 21:31 ]
Hmm, wat voel ik me weer speciaal. Hier alles zoals het hoort met de DS3R-P35C.Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:55:Ja idd, komt zelden voor dat alles goed uitgelezen wordt...
PC staat nu ruim 4 uur aan.
Moederbord temp is inderdaad warmer dan cpu-temp. Dat vond ik pas geleden ook al vreemd, maar dat is blijkbaar normaal.
Ik ga hopen dat er nog eens een hack gevonden wordt om Dynamic Energy Saver aan de praat te krijgen op een Gigabyte P35DS3. Voorlopig heb je er in ieder geval een mobo voor nodig die is gebaseerd op een Gigabyte EP35DSx. Weet iemand hier al meer van?
http://www.giga-byte.com/...h_080104_des-overview.htm
http://www.giga-byte.com/...h_080104_des-overview.htm
Verwijderd
Niet nodig, bij mij leest hij alles met Everest ook goed uit!Smarron schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:38:
[...]
Hmm, wat voel ik me weer speciaal. Hier alles zoals het hoort met de DS3R-P35C.
Maar we waren er al uit dat jouw idle temps natuurlijk nooit kunnen kloppen als het luchtgekoeld is hé
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 22:05 ]
Zolang ze het zelf geloven
Zie wel vaker temps die gewoon echt niet kunnen op lucht...
Verwijderd
Weet jij toevallig antwoord op mijn vraag?Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:17:
Zolang ze het zelf gelovenZie wel vaker temps die gewoon echt niet kunnen op lucht...
Verwijderd in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 4"
Andere bios werkt wel gewoon of is het alleen bij de F10? Als welk bestandssysteem heb je je stick geformat?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Weet jij toevallig antwoord op mijn vraag?
Verwijderd in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 4"
Smarron in "[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]"
Niet om op te scheppen ofzo hoor, maar de temps kloppen dus wel. Everest geeft hetzelfde weer als alle andere proggies. Maar die screenshot was slechts bedoeld om het voltage aan te geven van de 12V lijn. Ik meen dat iemand daar over klaagde en benieuwd of dat bij iedereen zo was.

Niet om op te scheppen ofzo hoor, maar de temps kloppen dus wel. Everest geeft hetzelfde weer als alle andere proggies. Maar die screenshot was slechts bedoeld om het voltage aan te geven van de 12V lijn. Ik meen dat iemand daar over klaagde en benieuwd of dat bij iedereen zo was.
*klager meld zich*Smarron schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:38:
Smarron in "[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]"
![]()
Anyways, je hebt 'm geOC'ed op 3,3Ghz en idle issie 19/21? Ik heb mijn E6850 op 3,9Ghz lopen (dus nog lang geen 100% OC) en is op water 28/30 idle. Vind het wel een beetje vreemd ja, maargoed het zou kunnen.... Wat zijn je stressed temps eigenlijk en welk progsel gebruik je daarvoor?
Orthos uiteraard:

Even in het algemeen. Ik zeg ook niet dat die temps per se kloppen, maar als de maker van coretemp eigenlijk in de volgende versie weer teruggaat naar 85 tjunction voor de M0 gebruikers, mede vanwege veel mensen klaagden over idle temps van 38 graden op niet oc-de cpu's, kan ik alleen meegaan. 15 graden erbij optellen vind ik ook best, maar goed.
Stressed dus rond de 50 graden.
Trouwens, als ik in de bios de temp van de cpu controleer is deze 23 graden idle. Is die meting dan wel betrouwbaar?
Even in het algemeen. Ik zeg ook niet dat die temps per se kloppen, maar als de maker van coretemp eigenlijk in de volgende versie weer teruggaat naar 85 tjunction voor de M0 gebruikers, mede vanwege veel mensen klaagden over idle temps van 38 graden op niet oc-de cpu's, kan ik alleen meegaan. 15 graden erbij optellen vind ik ook best, maar goed.
Stressed dus rond de 50 graden.
Trouwens, als ik in de bios de temp van de cpu controleer is deze 23 graden idle. Is die meting dan wel betrouwbaar?
[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 10-01-2008 23:01 ]
Verwijderd
Nee, geen andere BIOS krijg ik te zien. Stick is in FAT32 geformatteerd, dat zou hij dus moeten kunnen zien. Handleiding heb ik ook nog uitgebreid doorgenomen, ook een online pdf over q-flash.Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:37:
Andere bios werkt wel gewoon of is het alleen bij de F10? Als welk bestandssysteem heb je je stick geformat?
Dus het volgende is het geval:
- Stick geformatteerd in FAT32
- De ingepakte file van gigabyte gedownload en deze uitgepakt op mijn stickje
- 3 files op stick, waaronder de bios file van 1,0MB (p35cds3r.f10) en nog twee toepassingen (die volgens mij voor onder dos zijn o.i.d.).
- Vanuit Q-flash kan ik USB stick benaderen, maar hij toont geen bestanden
- Huidige bios opslaan op diskette (USB stick dus) kan wel
- Als ik vervolgens weer een bios kies om te flashen dan laat het stickje alleen de backup zien die ik gemaakt heb op die stick
Gauw even ter info nog een screenshot van 20 min stressen :
http://users.telenet.be/anni/foto/e6750@3200@stress.JPG
Er zijn dus 3 sensoren in zo'n cpu , per core , en nog 1 tje middenin...
Verwijderd
Tel hier dus bij de temps van speedfan wel 15 graden op (bij core 0 en core 1). Heb zelf tijdje terug een nieuwe beta versie geprobeert (speedfan 4.34 beta) en daarin waren de temps dus 15 graden hoger dan bij de 4.33 versie.-GF-Annihilator schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:45:
Gauw even ter info nog een screenshot van 20 min stressen :
@205lacoste: dat is erg raar ja, hij schrijft dus wel maar wil er niet van lezen. Ik heb alleen het bios bestandje op de stick gezet en dat werkt gewoon. Probeer anders eens een andere stick ofzo?
@Smarron: Ik zeg ook niet dat je liegt ofzo, maar even ter vergelijking: er staat hier (waar ik nu achter zit) een Antec Solo Lifestyle kast met 1 in en 1 outtake fan. Een E6750 @ 3,2Ghz met 1.3v en een best dikke OCZ Vindicator erop met een 120mm fan. In idle is die al 34/35 en stressed zo rond de 55. Het verschil met jou is dus rond de 15gr
@hierboven: daar mag je ook 15gr bij optellen
Hoe het zit met de sensors weet ik niet, maar zoiets zal het wel zijn ja...
@Smarron: Ik zeg ook niet dat je liegt ofzo, maar even ter vergelijking: er staat hier (waar ik nu achter zit) een Antec Solo Lifestyle kast met 1 in en 1 outtake fan. Een E6750 @ 3,2Ghz met 1.3v en een best dikke OCZ Vindicator erop met een 120mm fan. In idle is die al 34/35 en stressed zo rond de 55. Het verschil met jou is dus rond de 15gr
@hierboven: daar mag je ook 15gr bij optellen