Klinkt op zich wel logisch wat je zegt, maar voor zover bekend bij mij is MSM7200 een chipSET, bestaande uit meerdere (intergrated) chips. Het kan heel goed zijn dat het grafische deel van de chipset niet volledig benut wordt waardoor het energieverbruik aanmerkelijk lager is.BoomSmurf schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:58:
[...]
HTC levert voor geen enkele MSM7200-gebaseerde telefoon HWA drivers, de Touch Dual en Touch Cruise vallen daar idd ook onder (ander was de fix zo gepiept). Het enige apparaat tot nu toe met de MSM7200 dat HWA drivers heeft is de LG KS20, en de drivers daarvan overzetten is problematisch vanwege de verschillen in de Windows Mobile kernel van beide apparaten.
Dat ze het niet doen vanwege de accu lijkt me klinklare onzin. Een chip die gemaakt is voor bepaalde berekeningen is over het algemeen zuiniger dan dezelfde berekeningen laten doen door een 'general purpose' processor als de CPU.
Overigens zou het voor HTC een peuleschil moeten zijn om de drivers te leveren, aangezien Qualcomm wel degelijk in het bezit is van deze drivers (heeft iemand diep verborgen op de Qualcomm site weten te achterhalen) - Qualcomm reageert echter ook niet op de e-mails die door tal van mensen gestuurd zijn. Echt verbazend is het niet, Qualcomm schijnt meer interesse te hebben om developers te venderlocken met het BREW platform (een gedrocht van de bovenste plank) om dit soort functionaliteiten te krijgen dan 'standaarden' als DirectX en OpenGL te ondersteunen.
In januari zal er waarschijnlijk een ROM update voor de Kaiser komen vanuit HTC, maar zo'n beetje het enige interessante daaraan (wat ze gezegd hebben) is dat de Cube ingebakken is. Met een beetje geluk zitten de video drivers er bij, en zo niet bestaat altijd de kans dat er een andere kernel in zit die meer compatible is met de KS20 (niet dat ik het verwacht, maar het zou altijd kunnen).
Of zie ik dat verkeerd?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."