Ik kwam mijn programma net tegen in het Touch Dual draadje, dus dacht kan het hier gelijk ook even laten zien. Het is niet echt specifiek voor de TyTN II, maar ik neem aan dat er ook Linux gebruikers zijn met een TyTN II en die kunnen nu ook gebruik maken van syncen onder linux en hebben ook de beschikking over een ActiveSync-achtig telefoon management programma.
Voor wat betreft het syncen met Linux PIM programmas wil ik jullie graag doorverwijzen naar de website van het
SynCE project. Dit project levert onder andere een sync-engine (die activesync praat met de telefoon) met bijbehorende plugin voor het opensync plugin zodat het opensync framework gebruikt kan worden om het uiteindelijk sync werk te doen naar kontact/evolution.
Voor het telefoon-management deel van ActiveSync heb ik een vervanger voor Linux (bijna ook FreeBSD, we zijn op dit moment de onderliggende componenten aan het omscrhijven om dit ook te supporten) geschreven: SynCE-KPM (Kde PDA Manager). Alhoewel er KDE in de naam zit, heb ik geen dependencies op KDE zelf, alleen maar op Qt4 en PyQt4.
Op dit moment kan SynCE-KPM de volgende dingen:
* Unlocken van password protected WM5/WM6 telefoons
* Weergeven van wat status informatie
* Weergeven van geinstalleerde programmas
* Verwijderen van een geinstalleerd programma
* Installeren van een CAB bestand wat op de harde schijf staat
* Aanmaken/Verwijderen van ActiveSync partnerships
* Tonen van ActiveSync voortgang (toont zelfde informatie op het scherm als wat je op de telefoon ziet op het scherm tijdens ActiveSync sessie)
Screenshots van het programma in actie.
Voortgang van het kopieren van een CAB bestand naar het device:
Aanwezige partnerships en voortgang van een ActiveSync sessie die bezig is:
Verder heb ik ook een screencast gemaakt van dit alles in actie en dit is te vinden in de
SVN releaes post op mijn pagina.
Zoals ik al zei, het programma is niet echt specifiek voor de TyTN II, maar mensen met linux en een TyTN II zouden het misschien goed kunnen gebruiken
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker