Snap even niet wat je bedoeld. Wat ik wil doen is dus een houder zonder daarin stroom o.i.d. maar dat ik met een appart kabeltje dat ik al heb de telefoon via de 12v aansluiten aansluit. Dan heb ik toch de goede houder in geachte ?peugeot206gt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:21:
[...]
Volgens haal jij nu 2 dingen door elkaar heen..... Je hebt wel degelijk de actieve lader nodig om je telefoon op te laden. Met de passieve lukt dit niet. En er veranderd dan niks aan je headunit, die blijft gewoon werken zoals nu....
met een passieve lader kan je alleen je telefoon plaatsen, niets meer en niets minder!
Verwijderd
Snap even niet wat je bedoeld. Wat ik wil doen is dus een houder zonder daarin stroom o.i.d. maar dat ik met een appart kabeltje dat ik al heb de telefoon via de 12v aansluiten aansluit. Dan heb ik toch de goede houder in geachte ?
[/quote]
Is een aparte oplader in een passive houder dan geen omweg?? Ik heb een passive houder gehad met een aparte oplader en dat was een ramp
. Nu een active houder, waarbij ik de oplader altijd in de sigarettenaansteker heb -> Nu is het aankomen, telefoon in houder en wegrijden maar, en automatisch wordt hij opgeladen. Ben nu een stuk gelukkiger!
[/quote]
Is een aparte oplader in een passive houder dan geen omweg?? Ik heb een passive houder gehad met een aparte oplader en dat was een ramp

NEEEEEE....
Zojuist mijn trots in de wasmachine gefrommeld.... Heb hem er gelijk uitgehaald en op de kachel te drogen gelegd... tevens heb ik hem niet ingeschakeld na zijn avontuur in de wasmachine.... Iemand enige tips voordat ik de spanning probeer in te schakelen...?
Dan de 2de vraag, hij is verzekerd, incl dit soort gevallen maar ik hoop toch dat ik het niet nodig heb. Iemand enig idee hoelang de verzekeringsprocedure duurt... Dit omdat ik in noorwegen woon en na de pasen weer terugreis...
allemaal lekker kl*te weer.... 
@clonedonkey, in dat geval kan je idd de passieve houder gebruiken.... Alleen ben ik het totaal eens met Diniske dat het allemaal erg omslachtig wordt op die manier... de vraag is dan ook of het allemaal wel zo soepel gaat passen...
Zojuist mijn trots in de wasmachine gefrommeld.... Heb hem er gelijk uitgehaald en op de kachel te drogen gelegd... tevens heb ik hem niet ingeschakeld na zijn avontuur in de wasmachine.... Iemand enige tips voordat ik de spanning probeer in te schakelen...?
Dan de 2de vraag, hij is verzekerd, incl dit soort gevallen maar ik hoop toch dat ik het niet nodig heb. Iemand enig idee hoelang de verzekeringsprocedure duurt... Dit omdat ik in noorwegen woon en na de pasen weer terugreis...
@clonedonkey, in dat geval kan je idd de passieve houder gebruiken.... Alleen ben ik het totaal eens met Diniske dat het allemaal erg omslachtig wordt op die manier... de vraag is dan ook of het allemaal wel zo soepel gaat passen...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Het is wel omslachtig maar de reden waarom ik dit wil komt eigenlijk voort uit de enige actieve houder die ik had gevonden. Deze staat op pda shop. Alleen de ervaringen van mensen daar zijn slecht. zekeringen kapot, usb poort telefoon verbogen etc. en het lijkt me dat je de kabel er altijd in moet hebben, dus als je je pda niet in de houder hebt bungelt er steeds zo'n draadje aan. Of hebben jullie andere ervingen/ andere houders ?:
http://www.pdashop.nl/pro...e-holder-htc-tytn-ii.html
Heb je de accu er al uitgehaad?peugeot206gt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:30:
NEEEEEE....
Verder zou ik hem eerst goed laten drogen (paar dagen).
Ook nog een keer onderdompelen in H2O (gedestilleerd water). Zodat alle andere troep uit het was-water van de printplaatjes af gaat. En dan weer paar dagen drogen.....
omg 
Haal iig de geheugen- en simkaarten en de accu er uit. Laat alle onderdelen dan even goed drogen (toch zeker een dag), gewoon op kamertemperatuur en niet op een hete kachel. Verder kan je niet gek veel doen denk ik, behalve alles nog even zo goed mogelijk proberen schoon te vegen ivm residu wat mogelijk achterblijft na het opdrogen.
edit -- spuit 11...
Of 'ie verzekerd is voor dit soort dingen durf ik te betwijfelen, of je moet bewust een telefoonverzekering hebben aangevraagd. Dan moet je het contract er even op naslaan. Daarin zou dan ook staan op welke termijn één en ander geregeld zou moeten kunnen worden.
Haal iig de geheugen- en simkaarten en de accu er uit. Laat alle onderdelen dan even goed drogen (toch zeker een dag), gewoon op kamertemperatuur en niet op een hete kachel. Verder kan je niet gek veel doen denk ik, behalve alles nog even zo goed mogelijk proberen schoon te vegen ivm residu wat mogelijk achterblijft na het opdrogen.
edit -- spuit 11...
Of 'ie verzekerd is voor dit soort dingen durf ik te betwijfelen, of je moet bewust een telefoonverzekering hebben aangevraagd. Dan moet je het contract er even op naslaan. Daarin zou dan ook staan op welke termijn één en ander geregeld zou moeten kunnen worden.
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Yep, accu is direct verwijderd, toestel stond tevens uitgeschakeld toen hij eringing... dus er stond geen spanning op.... Heb de telefoon hoe ironisch het klinkt afgespoeld onder de kraan... en hij zit nu in de droger. had gelezen dat dit de eerste condens er vrij snel uithaalt....Nolani schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:44:
[...]
Heb je de accu er al uitgehaad?
Ook nog een keer onderdompelen in H2O (gedestilleerd water). Zodat alle andere troep uit het was-water van de printplaatjes af gaat. En dan weer paar dagen drogen.....
Iemand verder nog tips? bedankt allemaal
ja, heb hier speciaal een verzekering voor incl. waterschade, zal de voorwaarder er inderdaad eens op naslaan. (eerste keer dat ik problemen heb met mijn telefoon in 10 jaar ofzo dus ben hier geen expert in haha)... het probleem is alleen dat ik voor mijn werk na de pasen weer 2 maanden naar noorwegen vertrek!Ma.rkus.nl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:46:
edit -- spuit 11...
Geldt dit dan ook voor een bluetooth verbinding?tha_bulldog schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:10:
Voordat je de kabel in de laptop/TyTN II doet, eerst op de TyTN de Gedeelde Internetverbinding opstarten, dan synchroniseert hij niet
Jazeker, dan moet je daar kiezen voor Bluetooth PAN
Weet iemand waar ik het beste kan kijken voor Active sync problemen? Ik heb nu het probleem dat active sync meldt dat er op de server (vista zonder exchange) iets veranderd is en dat ik alle wijzigingen sinds de vorige synchronisatie kwijt raak.
Nu lijkt het erop dat AS vindt dat de pc de pda moet overschrijven, maar ik heb juist alle wijzigingen in de tytn en niet op de pc, dus ik overschrijf liever de pc, maar die optie krijg ik niet.
Nu lijkt het erop dat AS vindt dat de pc de pda moet overschrijven, maar ik heb juist alle wijzigingen in de tytn en niet op de pc, dus ik overschrijf liever de pc, maar die optie krijg ik niet.
hey mensen heb een raar toontje/piepje als ik in dailer naar oproepenlijst of backspace/terug tik!
weet iemand hoe dat komt en is het te verwijderen?
alvast bedankt..
greetz vincent tel: tytn 2 gebruiker
weet iemand hoe dat komt en is het te verwijderen?
alvast bedankt..
greetz vincent tel: tytn 2 gebruiker
Verwijderd
Heb met Brodit alleen goede ervaringen. Met active Brodit is het de eerste paar keer inderdaad een beetje tactvol pielen om het erin te krijgenclonedonkey schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:40:
Het is wel omslachtig maar de reden waarom ik dit wil komt eigenlijk voort uit de enige actieve houder die ik had gevonden. Deze staat op pda shop. Alleen de ervaringen van mensen daar zijn slecht. zekeringen kapot, usb poort telefoon verbogen etc. en het lijkt me dat je de kabel er altijd in moet hebben, dus als je je pda niet in de houder hebt bungelt er steeds zo'n draadje aan. Of hebben jullie andere ervingen/ andere houders ?:
@peugot206gt
Mijn deelneming. Laat het ff weten of het goed is gegaan.
Flash je radio rom. Ik heb nu een veel hogere rom geflashed (1.58.21.23 (werk alleen met WM6.1!)) en mijn lag is compleet verdwenen! Lijkt wel een nieuwe cameraSir_Killalot schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:12:
Lekker nuttige fix, als ze nou iets aan de camera lag deden
(wat dus los staat van de videodriver)
Ik zou ze allemaal laten schieten en voor een Carcomm gaan. Die hebben een originele HTC connector, en er is niks te pielen. Gewoon in de houder zetten, omlaag drukken, en schuift feilloos in de USB connector. Werkt perfect, en ziet er imo beter uit dan de Brodit, met zijn ielige usb connector.clonedonkey schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:09:
Ik moet voor me tytn 2 nog een passieve autohouder hebben aangezien ik al handsfree bellen heb d.m.v. me autoradio. Nu zoek ik een houder waarmee ik de pda nog kan opladen onder het rijden, de usb poort moet dus nog vrij zijn. Nu heb ik op pdashop 2 houders gevonden. Nu vroeg ik me af of iemand met 1 van deze 2 ervaring heeft ?:
-HR Richter Cradle HTC TyTN II
http://www.pdashop.nl/pro...r-cradle-htc-tytn-ii.html
-Brodit Passive Holder HTC TyTN II
En dit zou dan worden bevestigd met de zuignap houder van deze set :
HR Richter-montageset
http://www.pdashop.nl/pro...r-richter-montageset.html
Alvast bedankt !!
Ik heb mijn vorige telefoon ook een keer mee uit zwemmen genomen en die ging het elke dag iets beter doen na 3 dagen was ie helemaal droog en deed alles het weerpeugeot206gt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:30:
NEEEEEE....

€40,- abbo p maand van kpn.. vind ik niet beperkt tbh. ik koop lekker straks de F700 van samsung..Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:27:
[...]
Dan heb je een vrij beperkt abonnement. Ik heb een T-Mobile Relax 150 verlengt met 1 jaar, moest €215 bijbetalen.
In de droger?peugeot206gt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:49:
en hij zit nu in de droger.

Welke droger bedoel je precies?
Met gedestilleerd water heb je weliswaar minder kans op kortsluiting door zout residuen dan met gewoon water, maar je hebt nog wel kans hebt op roest. Als je ergens isopropanol kunt vinden, dan zou je je telefoon hier eens mee kunnen spoelen. Isopropanol geeft namelijk geen roest, is een slecht oplosmiddel (dus plastics blijven onaangetast) en verdampt redelijk snel.Nolani schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:44:
[...]
Heb je de accu er al uitgehaad?
>>>insert witty remark here<<<
Waar wordt dat normaal voor gebruikt?TommyCP schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:05:
Isopropanol geeft namelijk geen roest, is een slecht oplosmiddel (dus plastics blijven onaangetast) en verdampt redelijk snel.
Heeft er al iemand meer info over de officiele HTC driver update of een officiele HTC ROM update? Ook met betrekking tot een update naar WM6.1?
dat heb ik geprobeerd, maar op een of andere manier wou me laptop (hp nc6320 xp pro sp2) dan geen verbinding maken...tha_bulldog schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:45:
Jazeker, dan moet je daar kiezen voor Bluetooth PAN
met mijn w810i moest ik nog inbellen... maar bij pan hoeft dat toch niet, zal ik wel verkeerd gekeke hebbe ;-)
ik zal t straks nog eens proberen...
update:
ah, mijn pan instellingen op mijn laptop stonden verkeerd ingesteld... t werkt
[ Voor 9% gewijzigd door Rock-Y op 17-03-2008 13:05 ]
Om brillen mee schoon te maken bijv; kan je vinden bij de opticien dus. Maar misschien ook (in grotere hoeveelheiden) in de bouwmarkt.atjong schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:23:
Waar wordt isopropanol normaal voor gebruikt?
Misschien een flauw antwoord, maar ik ben een chemicus, dus ik gebruik het als oplosmiddel voor van alles en nog wat.atjong schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:23:
[...]
Waar wordt isopropanol normaal voor gebruikt?
Hoe je er buiten scheikundelaboratiums precies aan kunt komen weet ik, maar ik lees op techsites wel vaker over isopropanol (bijvoorbeeld om oppervlakken te reinigen van vet, of om water van elektronica af te spoelen), dus er moet vast wel aan te komen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 17-03-2008 13:06 ]
>>>insert witty remark here<<<
Gezien het feit dat die geen WM6 draait, ligt dat in het geheel niet in dezelfde league, maar goed.BootVluchteling schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:54:
[...]
€40,- abbo p maand van kpn.. vind ik niet beperkt tbh. ik koop lekker straks de F700 van samsung..
Begin toch een beetje te twijfelen tussen de Brodit en de Carcomm houder nu. De Carcomm is orgineel voor de htc tytn 2. Maar als ik hem met de bijgeleverde zuignap aansluit en ik heb de pda niet in de cradle zitten bungelt er dan niet steeds zo'n stroomdraad ? Kan je deze dus uit de cradle halen zodat je zonder de draad zit ?
- Wat is de levensduur van de accu? ik heb gehoord 1 dag ?
- Komt er een driver update, want anders kies ik denk ik voor de Xperia X1 (lijkt me ook kwa afmetingen iets kleiner).
- Komt er een driver update, want anders kies ik denk ik voor de Xperia X1 (lijkt me ook kwa afmetingen iets kleiner).
- Meer dan één dag toch zeker. Standby gaat sowieso enkele dagen prima, naarmate je meer gebruik maakt van telefonie/wifi/video wordt het pas echt korter. Ik zit op een dag of twee met af en toe bellen en vooral 's avonds wat gebruik van wifi/audio.
- De hoop was kortgeleden hoog, maar de laatste berichten zijn toch weer wat negatiever. Zie www.htcclassaction.org
- De hoop was kortgeleden hoog, maar de laatste berichten zijn toch weer wat negatiever. Zie www.htcclassaction.org
Ik zit ook bij vodafone, weliswaar een unbranded, maar denk dat het door streken van vodafone komt. Vodafone is namelijk niet helemaal consequent met het openhouden van de poorten betreffende de msn servers. Zowel van de mail als msn.musiqman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:31:
[...]
ik zit idd op Vodafone.
maar als ik die proxy instellingen verwijder kan ik andere dingen niet toch? Ik heb het trouwens niet gevonden
En hij deed het in het begin wel, zonder iets te verwijderen.
Weet iemand trouwens waar GPRS monitor staat. Hij staat nu wel in mn boven lijn naast de verbinding, maar ik kan m niet op dehpone vinden en aan of uit zetten of bewerken.
Ik heb dus het een en ander geprobeerd waaronder het verwijderen van de proxy instellingen. Probleem opgelost en kan nog steeds heerlijk surfen. En nu dus ook weer op msn.
volgende manier om dit te doen: start > settings > tabblad connections > Connections > onder het kopje Vodafone GPRS drukken op "manage existing connections" > tabblad Proxy Settings > bovenste vakje aanvinken (the network connects to the internet) tweede vakje uitschakelen (This network uses a proxy server tot connect to the internet)
Bij mij werkt het op deze manier. Mocht dit er werkelijk voor zorgen datje niets meer kan( lijkt mij onwaarschijnlijk), moet je met de connection wizard gewoon alles even opnieuw in laten stellen
Wat betreft GPRS manager: als je naar settings gaat, tabblad personal, Today > tabblad items, dan kun je daar de GPRS monitor op je today scherm krijgen. Met een dubbelklik op de regel op je todayscherm kun je dan in het programma komen en de instellingen veranderen.
Als je een NL versie hebt moet je natuurlijk overal even het Nederlandse equivalent van gebruiken
Hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen helpen en anders hoor ik het wel weer
update van mijn wasmachineavontuur....
Telefoon stond uit op het moment dat die in de wasmachine zat... telefoon heeft vannacht in een handdoek verpakt in de droger (ja waar je normaal je kleren indoet na de was... denk doe mijn telefoon er ook maar in) om zo snel mogelijk al het eerste vocht eruit te krijgen... Vanmorgen zat er nog een klein laagje vocht, ca. 1cm2 onder het display... het wachten is dus tot dit weg is...
Ga mijn telefoon niet demoteren, dit omdat hij verzekerd is en ik eventueel daar aanspraak op wil maken. Het goede nieuws is dat de sim kaart en de geheugenkaart beide perfect functioneren op het moment. Telefoon vertoont ook geen zichtbare roestschade op de contacten. Hopelijk komt het goed.
edit: telefoon zit nu in de over... begint een duurtest te lijken voor mijn TytNII
Telefoon stond uit op het moment dat die in de wasmachine zat... telefoon heeft vannacht in een handdoek verpakt in de droger (ja waar je normaal je kleren indoet na de was... denk doe mijn telefoon er ook maar in) om zo snel mogelijk al het eerste vocht eruit te krijgen... Vanmorgen zat er nog een klein laagje vocht, ca. 1cm2 onder het display... het wachten is dus tot dit weg is...
Ga mijn telefoon niet demoteren, dit omdat hij verzekerd is en ik eventueel daar aanspraak op wil maken. Het goede nieuws is dat de sim kaart en de geheugenkaart beide perfect functioneren op het moment. Telefoon vertoont ook geen zichtbare roestschade op de contacten. Hopelijk komt het goed.
In ieder geval de meest frisruikende tytn II op dit moment in NL, en al het stof is zowieso verdwenen. Hou jullie op de hoogte!wow, nieuwe telefoon? Nee robijn intensief haha
edit: telefoon zit nu in de over... begint een duurtest te lijken voor mijn TytNII
[ Voor 4% gewijzigd door Rene op 17-03-2008 17:28 ]
ok ik heb het gedaan. Nu even testen, Ik kan iig nog steeds internet op.dlenstra schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Ik zit ook bij vodafone, weliswaar een unbranded, maar denk dat het door streken van vodafone komt. Vodafone is namelijk niet helemaal consequent met het openhouden van de poorten betreffende de msn servers. Zowel van de mail als msn.
Ik heb dus het een en ander geprobeerd waaronder het verwijderen van de proxy instellingen. Probleem opgelost en kan nog steeds heerlijk surfen. En nu dus ook weer op msn.
volgende manier om dit te doen: start > settings > tabblad connections > Connections > onder het kopje Vodafone GPRS drukken op "manage existing connections" > tabblad Proxy Settings > bovenste vakje aanvinken (the network connects to the internet) tweede vakje uitschakelen (This network uses a proxy server tot connect to the internet)
Bij mij werkt het op deze manier. Mocht dit er werkelijk voor zorgen datje niets meer kan( lijkt mij onwaarschijnlijk), moet je met de connection wizard gewoon alles even opnieuw in laten stellen
Wat betreft GPRS manager: als je naar settings gaat, tabblad personal, Today > tabblad items, dan kun je daar de GPRS monitor op je today scherm krijgen. Met een dubbelklik op de regel op je todayscherm kun je dan in het programma komen en de instellingen veranderen.
Als je een NL versie hebt moet je natuurlijk overal even het Nederlandse equivalent van gebruiken
Hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen helpen en anders hoor ik het wel weer
Nu live opnieuw installeren.
GPRS heb ik gevonden.
Wat voor data en kosten vul ik daar in voor Vodafone zorgeloos internet blox?
Ennuh oven, wasmachine..
Ik had via Belcompany altijd een pro garant verzekering. Altijd gedekt, mocht altijd een nieuwe pda of tel uitzoeken als er waterschade of onherstelbare schade. Voor de dagwaarde van de defecte toestel.
Niet moeilijk doen, gewoon inleveren even wachten en klaar. een nieuwe binnen 3 weken.
Nu heb ik de verzekereing (ook bij Pro Aassist) via Vodafone zelf, en hun zijn moelijker in dat soort dingen merk ik (het beleid van VF dan) mbt nieuw toestel of total loss verklaring.
-edit-
MSN Doet het
Proxy uit en er is geen vuiltje aan de lucht.
[ Voor 13% gewijzigd door musiqman op 17-03-2008 18:50 ]
Hee, dat lijkt mijn probleem wel. Ik heb dit meerdere keren gehad (XP zonder Exchange) en ik heb hier nog geen oplossing voor kunnen uitproberen. Ik denk dat je wellicht 'PIM Backup' kan gebruiken om al je 'Pocket Outlook'-spul veilig te stellen en dan de gedwongen synchronisatie uit te voeren. Dan alles weer leegmaken (weet niet hoe je dit snel kan doen op je 'Tytn II' ... als je dit niet doet dan krijg je dubbele entries heb ik begrepen) en de backup van 'PIM Backup' terugzetten.jopie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:19: Weet iemand waar ik het beste kan kijken voor Active sync problemen? Ik heb nu het probleem dat active sync meldt dat er op de server (vista zonder
exchange) iets veranderd is en dat ik alle wijzigingen sinds de vorige synchronisatie kwijt raak.
Hopelijk lukt het zo.
Ik ben vooral benieuwd waarom dit gebeurt (dus dat alles opnieuw gesynchroniseerd moet worden ... ik heb nog geen verklaring hiervoor gevonden).
Verwijderd
op welke webpagina staan die links dan ? ik wil een soort van tv kijken op mijn tytn 2ToMaSZ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:52:
[...]
Meestal zijn dit gewoon links die je aanklikt op een webpagina.
Verwijderd
Heeft iemand een oplossing voor het volgende: ik haal op de Tytn mijn gmail binnen (Imap, ieder uur). Nu wil ik eigenlijk dat hij tussen 2300 en 0800 geen mail binnenhaalt. Daar heb ik toch niks aan en het kost alleen maar accu en mb's. Bovendien wil ik 's nachts niet wakker worden van een melding dat er nieuwe mail is.
Nu heb ik in Kaiser Notifications ingevuld dat ik tussen 2300 en 0800 geen meldingen wil krijgen. De led blijft inderdaad netjes uit, maar de geluidsmelding komt wel gewoon door.
Is het mogelijk om in te stellen dat de Tytn weliswaar elk uur de mail ophaalt, maar NIET tussen 2300 en 0800?
Nu heb ik in Kaiser Notifications ingevuld dat ik tussen 2300 en 0800 geen meldingen wil krijgen. De led blijft inderdaad netjes uit, maar de geluidsmelding komt wel gewoon door.
Is het mogelijk om in te stellen dat de Tytn weliswaar elk uur de mail ophaalt, maar NIET tussen 2300 en 0800?
misschien met phonealarm zie hierVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:02:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende: ik haal op de Tytn mijn gmail binnen (Imap, ieder uur). Nu wil ik eigenlijk dat hij tussen 2300 en 0800 geen mail binnenhaalt. Daar heb ik toch niks aan en het kost alleen maar accu en mb's. Bovendien wil ik 's nachts niet wakker worden van een melding dat er nieuwe mail is.
edit 2
te vroeg gejuigd
de msn geeft weer dezelfde foutmelding
''There's a connectivity problem. Make sure you're in an area with good reception and try again''
te vroeg gejuigd
''There's a connectivity problem. Make sure you're in an area with good reception and try again''
Verwijderd
hoe kan ik mijn e-mails van de hotmail server via outlook binnen krijgen ?
nu moet ik naar www.hotmail.nl voor mijn mail te kijken.
Nog een probleem. Als ik mijn scherm openklap gaat ie na een paar seconden weer terug naar zn rechte stand modus.
dit is best wel klote voor iets wat net 3 dagen oud is
en nee hij is niet gevallen oid)
dit is best wel klote voor iets wat net 3 dagen oud is
dat ging (toen ie nog wel werkte) bij mij automatisch. Moet je bij de installatie aanvinken dat ie moet syncen met je mail.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:30:
hoe kan ik mijn e-mails van de hotmail server via outlook binnen krijgen ?
Ik gebruik Activesync, en daar kan je mbv menu->schema instellen dat hij alleen op piektijden moet synchroniseren. De piektijden kan je dan instellen op 0800-2300 uur.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:02:
Verwijderd
waar kan ik dat nu nog doen ? of is het maar eenmalig ?musiqman schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:36:
[...]
dat ging (toen ie nog wel werkte) bij mij automatisch. Moet je bij de installatie aanvinken dat ie moet syncen met je mail.
EDIT : ik heb al iets gevonden, via windows live kan je de mail synchronisatie aan zetten en ook een tijdschema erin zetten. ff kijken of dit goed werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 21:10 ]
Verwijderd
Hoe heb je dat ingesteld dan? Ik wil namelijk syncen met mijn gmail account (alleen mail). In active sync heb ik wel een partnerverband met mijn pc voor het syncen met outlook (contactpersonen, taken, agenda, maar GEEN mail).Gerard v.d. Horst schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:47:
[...]
Ik gebruik Activesync, en daar kan je mbv menu->schema instellen dat hij alleen op piektijden moet synchroniseren. De piektijden kan je dan instellen op 0800-2300 uur.
In activesync in menu is schema lichtgrijs (kan ik niet selecteren).
Als ik kies voor het toevoegen van een serverbron, geeft hij aan dat de server gelijk is aan die van je outlook web access. Volgens mij is dit dus als je wil syncen met een microsoft exchange server (bijvoorbeeld de outlook van je werk)
Heb je nog steeds de standaard rom erop?musiqman schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:26:
edit 2
te vroeg gejuigd
Ik heb wel eens als ik een rom heb geflashed dat ik inderdaad geen mail en msn kan gebruiken, over het algemeen op te lossen met de proxy truc. Het helpt ook wel een om opnieuw te flashen of een andere radiorom. Maar bij de standaardrom moet dit geen probleem zijn.
Verder zou ik zo 1 2 3 niet weten wat het probleem is, maar ik zou als volgende optie een nieuwe radiorom flashen, te beginnen met de rom die je er nu ook op hebt staan. Vergeet van te voren niet hardSPL te installeren.
Wat betreft GPRS manager. je vult een bedrag per maand in (9,50) een limiet (ligt volgens vodafone op ongeveer 250 mb, maar kijk daar mee uit. Zie een aantal post terug. zet em voor de zekerheid op 200) en verder vul je de kosten per mb in als je over je limiet gaat ( ik weer niet wat vodafone hanteert, maar ik heb em op 50 cent staan)
Ik heb nog een standaard rom erop staan (denk ik) hoe flash ik een rom, en wat doet dit precies (en wat is hardSPL)
T is toch eigenlijk zo dat je msn het gewoon moet doen, zonder aan roms of dergelijke te moeten prutsen.
Tnx voor de gprs m tip.
T is toch eigenlijk zo dat je msn het gewoon moet doen, zonder aan roms of dergelijke te moeten prutsen.
Tnx voor de gprs m tip.
ja, in principe moet msn het out of the box doen, waarbij wel vermeld dient te worden dat je dus de proxy uitzet. Wat je misschien beter eerst even zou kunnen proberen is een hard reset, aangezien je de telefoon nog niet zo lang hebt zijn er weinig instellingen die je terug moet zetten.musiqman schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:00:
Ik heb nog een standaard rom erop staan (denk ik) hoe flash ik een rom, en wat doet dit precies (en wat is hardSPL)
Tnx voor de gprs m tip.
Je kan met PIM backup je agenda, contacten enz backupen en na een hard reset weer terug zetten, je kan dan met een schone device nog eens proberen om de verbinding werkend te krijgen.
Ik stel MSN in eerst instantie via wifi in, nog voordat ik de connection wizard vodafone laat instellen. Zodra MSN ingesteld is en via wifi de eerste mail is binnen gehaald start in de tytn opnieuw op en laat ik de vodefone verbinding instellen. Zodra dat gebeurd is verwijder ik de proxy server en start ik nogmaals opnieuw op. Op deze manier zou het moeten werken.
ALs dit niet werkt zou ik zeggen dat het aan je rom ligt. En als ik dan moet gokken heb je een Vodafone branded. Over het flashen van ROMS mogen we hier op het forum weinig zeggen, maar ik zou zeggen, lees het hele topic nog eens door (er staan wel verhelderende posts tussen) en zoek op xda eens op hardSPL en het flashen van ROMS, hier wordt alles haarfijn uitgelegd. Volg deze handleiding echt op het woord precies, je kan je tytn bricken wanneer je dit niet doet. EN dit is pas een middel als echt niets meer werkt.
Succes
Hum zal aan mij liggen maar ik kan dit nergens op www.debitel.nl vinden, iemand een linkje ben namenlijk benieuwd of het hier om 1jr. of 2jr. gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:40:
Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar de HTC TyTN 2 is bij Debitel voor 100euro bij een KPN 15,95 abo (150 belminuten of 300 sms berichten)!! Simlockvrij ook nog.
Kijk maar wat een ieder er mee doet, het is in ieder geval erg goedkoop!
In de oven?! Je wilt zien of ie Sahara-bestendig is?peugeot206gt schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:54:
http://streams.goyaweb.nl/Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:19:
[...]
op welke webpagina staan die links dan ? ik wil een soort van tv kijken op mijn tytn 2
Ik heb de proxy als gemeld al uitgezet. Maar Msn deed het de eerste keer (met proxy aan) ook.dlenstra schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:18:
[...]
ja, in principe moet msn het out of the box doen, waarbij wel vermeld dient te worden dat je dus de proxy uitzet. Wat je misschien beter eerst even zou kunnen proberen is een hard reset, aangezien je de telefoon nog niet zo lang hebt zijn er weinig instellingen die je terug moet zetten.
Je kan met PIM backup je agenda, contacten enz backupen en na een hard reset weer terug zetten, je kan dan met een schone device nog eens proberen om de verbinding werkend te krijgen.
Ik stel MSN in eerst instantie via wifi in, nog voordat ik de connection wizard vodafone laat instellen. Zodra MSN ingesteld is en via wifi de eerste mail is binnen gehaald start in de tytn opnieuw op en laat ik de vodefone verbinding instellen. Zodra dat gebeurd is verwijder ik de proxy server en start ik nogmaals opnieuw op. Op deze manier zou het moeten werken.
ALs dit niet werkt zou ik zeggen dat het aan je rom ligt. En als ik dan moet gokken heb je een Vodafone branded. Over het flashen van ROMS mogen we hier op het forum weinig zeggen, maar ik zou zeggen, lees het hele topic nog eens door (er staan wel verhelderende posts tussen) en zoek op xda eens op hardSPL en het flashen van ROMS, hier wordt alles haarfijn uitgelegd. Volg deze handleiding echt op het woord precies, je kan je tytn bricken wanneer je dit niet doet. EN dit is pas een middel als echt niets meer werkt.
Succes
Nu doet Msn het trouwens wel weer
Ik heb idd een 1615.
Ik ga niet aan handelingen beginnen die mn phone kunnen bricken. Dan maar geen msn (of.. soms msn)
Hahha, had gelezen dat dat wel wil helpen, uiteraard niet op 250 graden, maar op 40 graden zonder accu.... ondertussen begint de hoop minder te worden, gezien het feit er water achter het display blijft zitten...atjong schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:23:
[...]
In de oven?! Je wilt zien of ie Sahara-bestendig is?
openschroeven ga ik niet doen, heb een pro assist verzekering en ga hem denk ik morgen naar de belcompany brengen, we zullen dan verder wel weer zien... tot die tijd weer lekker met mijn n73
Verwijderd
Mijn msn doet het de ene keer wel, de andere keer niet. Vodafone... Je ziet het hier toch iedere keer terugkomen.
Wat ik nu toch weer had... Ik had een sms verzonden naar vriendin A. Belt ze later op dat ze er niks van begrijpt. Bleek dat na mijn netjes in getoetste sms een ouew sms naar vriendin B te zitten. Dit is echt heel erg weird. Want die sms kan ik me nog goed herinnneren en is halverwege oktober 2007 verstuurd. En ik wis mijn smsbox iedere week, dus die was al een half jaar van mijn toestel verdwenen!!!
Ik heb gelijk vodafone gebeld hoe dit in hemelsnaam kan! Maar volgens hun was dit niet mogelijk. Ze konden op dat moment niet checken hoe en wat ik gesmst had, de gegevens gingen maar tot 9u die ochtend, dus ik moet er nog over terugbellen.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt, en is dit iets wat aan de tytn ligt ms? Is het mogelijk dat gewiste smsjes ergens in het geheugen blijven staan en zo meeverzonden kunnen worden?
Volgens vodafone is het via hun server niet mogelijk dat verwijderde smsjes een half jaar later weer opduiken.
In mijn verzonden items staat de sms zoals ik die verstuurd heb. Echter, vriendin A heeft hem binnengekregen met daaraanvast de half jaar oude en al half jaar geleden gewiste sms voor vriendin B.
Ik maak me toch wel enigzins zorgen en hoop maar dat nieuwe smsjes geen oude berichten voor anderen bevatten. Dat zou in sommige gevallen wel eens niet zulke leuke situaties op kunnen leveren.
Afijn, iemand hier zulke geintjes al eens met de tytn beleefd?
Wat ik nu toch weer had... Ik had een sms verzonden naar vriendin A. Belt ze later op dat ze er niks van begrijpt. Bleek dat na mijn netjes in getoetste sms een ouew sms naar vriendin B te zitten. Dit is echt heel erg weird. Want die sms kan ik me nog goed herinnneren en is halverwege oktober 2007 verstuurd. En ik wis mijn smsbox iedere week, dus die was al een half jaar van mijn toestel verdwenen!!!
Ik heb gelijk vodafone gebeld hoe dit in hemelsnaam kan! Maar volgens hun was dit niet mogelijk. Ze konden op dat moment niet checken hoe en wat ik gesmst had, de gegevens gingen maar tot 9u die ochtend, dus ik moet er nog over terugbellen.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt, en is dit iets wat aan de tytn ligt ms? Is het mogelijk dat gewiste smsjes ergens in het geheugen blijven staan en zo meeverzonden kunnen worden?
Volgens vodafone is het via hun server niet mogelijk dat verwijderde smsjes een half jaar later weer opduiken.
In mijn verzonden items staat de sms zoals ik die verstuurd heb. Echter, vriendin A heeft hem binnengekregen met daaraanvast de half jaar oude en al half jaar geleden gewiste sms voor vriendin B.
Ik maak me toch wel enigzins zorgen en hoop maar dat nieuwe smsjes geen oude berichten voor anderen bevatten. Dat zou in sommige gevallen wel eens niet zulke leuke situaties op kunnen leveren.
Afijn, iemand hier zulke geintjes al eens met de tytn beleefd?
Verwijderd
Vraagje,is er een mogelijkheid of een programma dat de items op je todayscreen passend maakt?
Vind dat scroll streepje recht zo irritant:(
Heb effe een vraagje. Ik wil het telefoonboek van me tytn2 overzetten naar het telefoonboek op me bluetooth autoradio. Alleen dit gaat alleen per stuk. Is er ook een mogelijkheid alle nummer in 1x door te sturen via bluetooth ?
DubbelU schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:40:
[...]
Ik ben namelijk niet zo'n zelf-zoeker/uitvinder. [...]
On-topic, iemand die al iets gehoord heeft van de HTC-rom (videodrivers etc.)?
Dat zeg ik....
today agenda...Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:14:
Vraagje,is er een mogelijkheid of een programma dat de items op je todayscreen passend maakt?
Je kunt items die je toch niet gebruikt uitzetten in het Instellingenscherm. Ik heb de grote klok (helaas) uitgezet en dat scheelde wel weer veel ruimte.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:14:
Ja, dat zal.. Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn today schermp kijk, staat daar alleen het standaard gedeelte met klok en de rest, verder heb ik tasks zichtbaar, 2 agenda items, en de resco today plugin. That's it. Eigenlijk heb ik 3 dingetjes op het today scherm staan. Zoveel is dat niet. En het is in no-time een scrollbalk...
Maar goed, ik kan er niet zo wakker van liggen, wilde alleen maar even aangeven dat er vrij snel een scrollbalk staat, ook al staat zo ongeveer alles uitgevinkt in het instellingenscherm. De klok, sja.. das de grootste ruimtevreter inderdaad. Misschien toch maar eens uit zetten
Maar goed, ik kan er niet zo wakker van liggen, wilde alleen maar even aangeven dat er vrij snel een scrollbalk staat, ook al staat zo ongeveer alles uitgevinkt in het instellingenscherm. De klok, sja.. das de grootste ruimtevreter inderdaad. Misschien toch maar eens uit zetten
Verwijderd
2jr, alleen te verkrijgen via de winkels!Wingie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:13:
[...]
Hum zal aan mij liggen maar ik kan dit nergens op www.debitel.nl vinden, iemand een linkje ben namenlijk benieuwd of het hier om 1jr. of 2jr. gaat.
Diverse offtopic reacties en replies zijn verwijderd
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Weet niet of het aan de internetverbinding @ school ligt, maar zie de nodige rode kruisjes in TS onder foto's + link naar manual/readmefirst doen niet.
Product sheet linkt door naar http://www.htc.com/europe/ ipv de productsheet, flyer idem.
"Pobeer 'm alvast uit!" doet ook niet.
Edit: weer thuis, pics doen het, maar links niet
Hoe krijg ik trouwens internet op laptop werkend via de TyTn II die verbonden is met BT?
In de manual staat wel wat over "personal area network"... niet te vinden bij netwerkverbindingen @ laptop, de bluetooth-netwerkverbinding ook niet. Nou ja niet... die wordt als "gewone" netwerkverbinding weergegeven en als ik er op klik zie ik niet onder netwerktaken "bluetooth-netwerkapparaten" staan.
Product sheet linkt door naar http://www.htc.com/europe/ ipv de productsheet, flyer idem.
"Pobeer 'm alvast uit!" doet ook niet.
Edit: weer thuis, pics doen het, maar links niet
Hoe krijg ik trouwens internet op laptop werkend via de TyTn II die verbonden is met BT?
In de manual staat wel wat over "personal area network"... niet te vinden bij netwerkverbindingen @ laptop, de bluetooth-netwerkverbinding ook niet. Nou ja niet... die wordt als "gewone" netwerkverbinding weergegeven en als ik er op klik zie ik niet onder netwerktaken "bluetooth-netwerkapparaten" staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 18-03-2008 21:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Weet iemand waarom als je internet hebt opgestart en bijv. dit topic doorleest, hij heel traag is met scrollen (tot het irritante aan toe) ik heb dit bijv. met mn iPod touch of sommige andere sites niet.
misschien beetje off-topic (weet zo geen ander topic waar ik dit kan vragen)! (sorry)
weet iemand misschien een programma waarmee je letters op je scherm kan 'schrijven' en deze dan omgezet worden naar gewone tekst? (zelfde als sms typen op je toetsenbord bijvoorbeeld)
ik kon het met google ook niet vinden!
weet iemand misschien een programma waarmee je letters op je scherm kan 'schrijven' en deze dan omgezet worden naar gewone tekst? (zelfde als sms typen op je toetsenbord bijvoorbeeld)
ik kon het met google ook niet vinden!
^ zoek op ms transcriber 
Dat zijn die driver problemen waar laatst nog zoveel consternatie over was. Zie nieuws: HTC kampt met driverproblemen in nieuwe generatie smartphones en www.htcclassaction.orgmusiqman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:54:
Weet iemand waarom als je internet hebt opgestart en bijv. dit topic doorleest, hij heel traag is met scrollen (tot het irritante aan toe) ik heb dit bijv. met mn iPod touch of sommige andere sites niet.
Opera Mini installeren en je hebt er geen last meer van.musiqman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:54:
Hoe is het surfen bij de TyTN II. Ik weet dat ik bij mijn PDA telkens naar rechts, boven, onder moest scrollen. Is dat nu nog zo?
Of zie je de hele website, dat je naderhand kan inzoomen ofzo? (zoals bij de iPhone).
Duidelijk wat ik bedoel?
Of zie je de hele website, dat je naderhand kan inzoomen ofzo? (zoals bij de iPhone).
Duidelijk wat ik bedoel?
Ook hier weer: opera mini installeren en je hebt de mogelijkheid om de hele site (verkleind) in beeld te krijgen, of om een PDA lay-out te forceren.
Succes!
Succes!
Bij mij werkt het zo dat ik op de telefoon eerst een gedeelde internetverbinding start, dus dan maakt de telefoon al een verbinding met GPRS, 3G. Daarna klik ik op de laptop met de rechtermuisknop op het bluetooth icoontje en kies dan voor PAN-netwerk oid. Vervolgens kun je daar je telefoon selecteren en als het goed is heb je dan een internetverbinding via je telefoonbartgrefte schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:20:
Is er inmiddels al een tooltje voor ANDERSOM verbinding maken? Dus Internetten op je TyTNII, via bluetooth, gebruik makend van de ADSL verbinding van m'n PC? Ik heb geen wifi thuis, maar zou op die manier wel draadloos kunnen internetten met m'n TyTn.
Ik heb de vraag enige maanden geleden al eens gesteld, toen was er (nog) geen oplossing, maar ontwikkelingen gaan snel, misschien dat er nu wel een tooltje voor is?
Ik heb de vraag enige maanden geleden al eens gesteld, toen was er (nog) geen oplossing, maar ontwikkelingen gaan snel, misschien dat er nu wel een tooltje voor is?
Bij mij heet het Network Access

(Controleer wel even je instellingen... (Ik had ze namelijk niet goed staan))
En dan op de TyTNII de internet sharing eerst starten via bluetooth pan, en dan verbinden op de laptop...

En dan op de TyTNII de internet sharing eerst starten via bluetooth pan, en dan verbinden op de laptop...
[ Voor 25% gewijzigd door Rock-Y op 19-03-2008 09:31 ]
er is een "scroll fix" voor I.E. ik moet zeggen als ik dit topic open op de TYTN dan, gaat het bijna vloeiend, (als de pagina uitgeladen is tenminste)Ma.rkus.nl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:32:
^ zoek op ms transcriber
[...]
Dat zijn die driver problemen waar laatst nog zoveel consternatie over was. Zie nieuws: HTC kampt met driverproblemen in nieuwe generatie smartphones en www.htcclassaction.org
http://home.caiway.nl/~vi...20Slow%20Scroll%20Fix.cab
[ Voor 4% gewijzigd door ijsbeer910 op 19-03-2008 10:16 ]
Vraagje over wireless stereo met de Kaiser.
Heb een carkit, welke A2DP ondersteunt. Werkt perfect. Ook het schakelen tussen telefoongesprekken en weer terug naar wireless audio streaming. Echter sinds ik Dutty's rom draai (denk ik), dropped de Kaiser de wireless stereo connectie na een gesprek dat langer als een minuut duurt. Ik vermoed dat hij even niet meer mag/kan communiceren over dit protocol omdat er gebeld wordt, en dat er een timeout of zo optreedt.
De oplossing is om in de carkit settings wireless stereo uit te vinken, save, weer aan te vinken, save, en dan forceer je eigenlijk een reconnect. Echter dit is zeer irritant. (vinkjes zetten is niet handig tijdens het rijden). Weet iemand een oplossing waardoor die connectie niet meer wordt gedropped?
Heb een carkit, welke A2DP ondersteunt. Werkt perfect. Ook het schakelen tussen telefoongesprekken en weer terug naar wireless audio streaming. Echter sinds ik Dutty's rom draai (denk ik), dropped de Kaiser de wireless stereo connectie na een gesprek dat langer als een minuut duurt. Ik vermoed dat hij even niet meer mag/kan communiceren over dit protocol omdat er gebeld wordt, en dat er een timeout of zo optreedt.
De oplossing is om in de carkit settings wireless stereo uit te vinken, save, weer aan te vinken, save, en dan forceer je eigenlijk een reconnect. Echter dit is zeer irritant. (vinkjes zetten is niet handig tijdens het rijden). Weet iemand een oplossing waardoor die connectie niet meer wordt gedropped?
Da's weer andersom: Surfen op je laptop via de GPRS verbinding van je telefoon. (Toch??)rock-y schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:29:
Bij mij heet het Network Access
[afbeelding]
Wat ik zoek is Surfen op je TyTnII via de ADSL van je computer. Om zo GEEN GPRS of Wifi te gebruiken.
Kan dat?
Of dat via BT kan weet ik zo niet, ik weet wel dat als je je telefoon aansluit via de USB kabel, dat hij dan automatisch verbinding gaat maken via de internetverbinding van de pc. Tenminste, zo heb ik het toch al meerdere keren gebruikt, dus je zou kunnen kijken als je via BT een verbinding maakt met activesync, of hij dan vervolgens ook gewoon gebruik maakt van de internetverbinding van de pc
:-) Zou ik ff moeten proberen. Maar in de praktijk heb ik niet zoveel aan een USB verbinding: zo lang is mijn kabeltje niet :-)
Active sync via BT ga ik zeker even proberen!
Active sync via BT ga ik zeker even proberen!
Hmmm via USB werkt het niet in elk geval: IE op TyTNII zegt :
"de pagina die u zoekt, kan niet worden gevonden als gevolg van een onbekende fout 0x80072f78.
Dat zal wel liggen aan het feit dat ik geen GPRS data toesta als de USB verbonden is??
EDIT: Active Sync via Bluetooth werkt niet op m'n laptop hier. Het is ook niet de server waarmee ik normaal gesproken verbinding maak voor de outlook sync. Die staat op m'n werk, en ik ga dus geen volledige sync draaien met m'n laptop, omdat daar niet de juiste outlook gegevens op staan.
Blijft lastig geloof ik. Internetten via BT.
"de pagina die u zoekt, kan niet worden gevonden als gevolg van een onbekende fout 0x80072f78.
Dat zal wel liggen aan het feit dat ik geen GPRS data toesta als de USB verbonden is??
EDIT: Active Sync via Bluetooth werkt niet op m'n laptop hier. Het is ook niet de server waarmee ik normaal gesproken verbinding maak voor de outlook sync. Die staat op m'n werk, en ik ga dus geen volledige sync draaien met m'n laptop, omdat daar niet de juiste outlook gegevens op staan.
[ Voor 40% gewijzigd door teake op 19-03-2008 11:26 ]
mijn bericht was nog voor cryonic90, maar jij was net iets eerder...
ik heb me TyTN II nu in de cradle staan met active sync aan, en net ff getest voor je door pRSSreader te laten updaten, werkt perfect...
Ik weet ook niet of het via bluetooth andersom kan... ik had wel eerst zo de bluetooth instellingen staan:
Allow other devices to access the Internet/LAN via this computer
Heb dat nooit geprobeerd verder, telefoon gaf die bluetooth service ook niet weer...
ik heb me TyTN II nu in de cradle staan met active sync aan, en net ff getest voor je door pRSSreader te laten updaten, werkt perfect...
Ik weet ook niet of het via bluetooth andersom kan... ik had wel eerst zo de bluetooth instellingen staan:
Allow other devices to access the Internet/LAN via this computer
Heb dat nooit geprobeerd verder, telefoon gaf die bluetooth service ook niet weer...
[ Voor 18% gewijzigd door Rock-Y op 19-03-2008 12:25 ]
Wat is eigenlijk best wel mis zijn de Home en de End toets op het toetsenbord van de TyTN II. Zijn er mogelijkheden om de Home en End functionaliteit op een andere manier te gebruiken?
Ook dat werkt hier helaas niet:
TyTnII via USB aan laptop gehangen, Active Sync springt dan aan, maakt verbinding. Ik moet dan deels annuleren vanwege niet volledig synchroniseren hier, maar bestanden uitwisselen en software installeren blijft mogelijk.
Toch kan ik dan niet met Internet Explorer op de TyTnII het www op.
Firewall van Laptop uit maakt ook geen verschil trouwens.
TyTnII via USB aan laptop gehangen, Active Sync springt dan aan, maakt verbinding. Ik moet dan deels annuleren vanwege niet volledig synchroniseren hier, maar bestanden uitwisselen en software installeren blijft mogelijk.
Dat is wel raar, hier werkt dat namelijk wel, zou je eens kunnen kijken naar quickgps? Daar heb je namelijk de optie om die te laten udaten als activesync actief is. Als die wel update, dan moet de internetverbinding gewoon werken
teake schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:18:
Hmmm via USB werkt het niet in elk geval: IE op TyTNII zegt :
Je krijgt een geweldige voorzet in de vorm van een foutcode en dan blijf je gewoon doen alsof je blind bent? Waarom zoek je die code niet op internet? Dan was je er allang achtergeweest want het heeft te maken met ActiveSync synchroniseren, maar ook met de internet thruput naar je TyTN. Ik had het probleem ook en ik zal je verklappen dat je wat in het register op de computer moet aanpassen..teake schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:11:
Ook dat werkt hier helaas niet:
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ik had inderdaad al gegoogled, maar kwam geen oplossingen tegen, behalve voor Active sync 4.1, 4.2. Maar ik gebruik hier active sync 4.5 Nergens een oplossing gezien die het register betrof. Wil je me verder helpen aub? Dank!
EDIT: Hé..... geluk lacht me toe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307183
Daar staat fix in zipbestand met registry edit:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:00000000
EDIT: Hé..... geluk lacht me toe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=307183
Daar staat fix in zipbestand met registry edit:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:00000000
[ Voor 39% gewijzigd door teake op 19-03-2008 14:13 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Zo, nou nog eens proberen.
WERKT!!!!! (Via USB: straks nog even via Bluetooth proberen.)
En dan nog de ultieme stap: rechtstreeks op de BT ingang van m'n livebox, maar dat zal nog wel wat meer stapjes vergen.
WERKT!!!!! (Via USB: straks nog even via Bluetooth proberen.)
En dan nog de ultieme stap: rechtstreeks op de BT ingang van m'n livebox, maar dat zal nog wel wat meer stapjes vergen.
Dank voor de link, maar dat werkt ook deels niet omdat ik geen COMpoort kan toewijzen, mijn bluetooth radio wordt niet gevonden. Maar die werkt weldegelijk gewoon. Ik kan immers via BT FTP verbinding maken met telefoon etc.
Komt wel een keer. nu effe niet.
Nou laat maar even zitten. Ik zit eerst ook nog met een office2003 die niet goed wil updaten of verwijderen of installeren etc. foutmelding 1402. Maar alle oplossingen die daar voor staan werken helaas ook niet. Lekker bezig vandaag..... Nou ja, kleine stapjes voorwaarts
Komt wel een keer. nu effe niet.
Nou laat maar even zitten. Ik zit eerst ook nog met een office2003 die niet goed wil updaten of verwijderen of installeren etc. foutmelding 1402. Maar alle oplossingen die daar voor staan werken helaas ook niet. Lekker bezig vandaag..... Nou ja, kleine stapjes voorwaarts
[ Voor 32% gewijzigd door teake op 19-03-2008 15:41 ]
Ik heb sinds net een vreemd probleem. Ik wou in de auto mijn Tom Tom Gaan gebruken die ik heb op mijn TyTn2. De eerste keer liep die vast. Vervolgens heb ik hem moeten resetten, dus een softreset. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik allemaal foutmeldingen. Kon geen smsjes verzenden enz. Heb toen de Sd micro kaart eruit gehaald en gereset, dat leek te werken. Maar zoals gebruikelijk gaat hij na een 1 min vanzelf uit, dus het scherm. Nu krijg ik hem vervolgens ook niet meer aan. De aan en uit knop aan de rechter kant reageert niet. Dus ik heb geprobeerd te bellen naar de telefoon, dat lukt, hij gaat over.Maar vervolgens blijft het scherm zwart en de telefoon doet niets.
heeft iemand een idee?
heeft iemand een idee?
stiekem misschien je beeld scherm kleur naar heel donker gezet?Jieve schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:34:
Ik heb sinds net een vreemd probleem. Ik wou in de auto mijn Tom Tom Gaan gebruken die ik heb op mijn TyTn2. De eerste keer liep die vast. Vervolgens heb ik hem moeten resetten, dus een softreset. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik allemaal foutmeldingen. Kon geen smsjes verzenden enz. Heb toen de Sd micro kaart eruit gehaald en gereset, dat leek te werken. Maar zoals gebruikelijk gaat hij na een 1 min vanzelf uit, dus het scherm. Nu krijg ik hem vervolgens ook niet meer aan. De aan en uit knop aan de rechter kant reageert niet. Dus ik heb geprobeerd te bellen naar de telefoon, dat lukt, hij gaat over.Maar vervolgens blijft het scherm zwart en de telefoon doet niets.
heeft iemand een idee?
m'n oude SPV kon je em zwart krijgen, TYTN2 weet ik niet, niet geprobeerd eigenlijk.
je kan ook je scherm wat langer aanzetten door wat instellingen te wijzigen in energiebeheer
misschien ook in de kaisertweak,
heb je de reset knop aan de onderkant al eens geprobeerd?
Soms heb ik ook wel dat ik mijn telefoon niet meer uit stand-by kan halen (scherm gaat op zwart en dan moet je dus op de uit/aan knop aan de rechterkant duwen). Geef ik hem altijd een soft-reset en dan werkt ie weer als een zonnetje.
Net gedaan, de foon toegevoegd in de bluetooth config die Toshiba erop heeft gezet en PAN geselecteerd. Wel verbinding, laptop krijgt ip, maar geen internet, "de pagina kan niet worden weergegeven". Pingen naar ip/hostname van google werkt ook niet. "Doelhost niet bereikbaar"cryonic90 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:10:
[...]
Bij mij werkt het zo dat ik op de telefoon eerst een gedeelde internetverbinding start, dus dan maakt de telefoon al een verbinding met GPRS, 3G. Daarna klik ik op de laptop met de rechtermuisknop op het bluetooth icoontje en kies dan voor PAN-netwerk oid. Vervolgens kun je daar je telefoon selecteren en als het goed is heb je dan een internetverbinding via je telefoon
Dit ip krijgt de laptop btw:
192.168.0.119
255.255.255.0
DHCP & DNS server: 192.168.0.1
Geen gateway
Internet @ foon zelf werkt, ff getest voor de zekerheid net
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 20-03-2008 11:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tsja, ik weet niet zeker of dat met die bluetooth stack van toshiba ook zo makkelijk werkt. Ik vond het altijd maar een rotprogramma om mee te werken en gebruik dat op mijn toshiba laptop dan ook niet. Ik gebruik gewoon de microsoft stack, maar weet dus niet zeker of daar zoveel verschil in zit.
edit:
Dit heb ik trouwens nog gevonden op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=297561
Daar staat in dat de toshiba stack niet werkt met een PAN netwerk, dus je zou nog kunnen proberen met de MS stack.
edit:
Dit heb ik trouwens nog gevonden op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=297561
Daar staat in dat de toshiba stack niet werkt met een PAN netwerk, dus je zou nog kunnen proberen met de MS stack.
[ Voor 27% gewijzigd door cryonic90 op 20-03-2008 12:00 ]
Heb XP. niet Vista 
Zal de BT drivers eens updaten, als er een update is...
Edit: versie 5.10.12, van 2008, dus is zeker nieuwe
Edit2: Niet geholpen...
Internet via USB werkt ook niet, heb (de meegeleverde) active sync geinstalleerd, 3gnetopt.exe gedraait maar niks...
Ip:
192.168.0.102
255.255.255.0
Again geen gateway.
Internet via USB werkt ook niet, heb (de meegeleverde) active sync geinstalleerd, 3gnetopt.exe gedraait maar niks...
Ip:
192.168.0.102
255.255.255.0
Again geen gateway.
[ Voor 131% gewijzigd door Raven op 20-03-2008 13:14 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik heb een TyTN 2 V1615 van vodafone en had het probleem dat ik niet kon MSNnen.
Na de uitleg op dit forum om de proxyserver uit te zetten werkt MSN prima, maar ik heb het idee dat ik sinds toen geen MMS meer kan ontvangen.
Weet iemand of dit inderdaad de oorzaak is?
Alvast bedankt!
Na de uitleg op dit forum om de proxyserver uit te zetten werkt MSN prima, maar ik heb het idee dat ik sinds toen geen MMS meer kan ontvangen.
Alvast bedankt!
Toevallig een niet orginele rom er op staan? Het komt regelmatig voor dat de ingevoegde msn client niet naar behoren werkt. Verder heb ik zelf ook de proxy truc gedaan en ik kan nog steeds mmsen en ook ontvangenVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:19:
Ik heb een TyTN 2 V1615 van vodafone en had het probleem dat ik niet kon MSNnen.
Alvast bedankt!
Hier nog even getest en hier ook geen gateway. Maar wat via USB misschien nog kan werken is om in activesync (Hier versie 4.5) De optie "Draadloze verbinding op apparaat toestaan als deze verbonden is met activesync" uit te zetten. Dan zou het wel moeten werken, heb het hier net getest, en als ik die aan zet, dan gaat hij idd via GPRS,3G verbinding maken.bartgrefte schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:15:
Heb XP. niet Vista
Ip:
192.168.0.102
255.255.255.0
Again geen gateway.
En over dat BT verhaal, ik heb die BT stack ook onder XP gehad, dus het is misschien wel de moeite waard, en anders kun je altijd die van toshiba nog terug zetten
Die staat al uit.... Daarbij is het juist de bedoeling dat de foon met 3G verbinding maakt, hoe kan ik anders internettencryonic90 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:39:
[...]
Hier nog even getest en hier ook geen gateway. Maar wat via USB misschien nog kan werken is om in activesync (Hier versie 4.5) De optie "Draadloze verbinding op apparaat toestaan als deze verbonden is met activesync" uit te zetten. Dan zou het wel moeten werken, heb het hier net getest, en als ik die aan zet, dan gaat hij idd via GPRS,3G verbinding maken.
En over dat BT verhaal, ik heb die BT stack ook onder XP gehad, dus het is misschien wel de moeite waard, en anders kun je altijd die van toshiba nog terug zetten
Waar kan ik de (geschikte) BT stack voor XP vinden? 't is een Toshiba A100-683 laptopje, geen idee wat voor BT die heeft.
Euh RFCOMM aldus Everest.
TomTom trouwens net geinstalleerd, moest eerst nog reg-fix installeren op laptop voordat de gratis map gedownload kon worden via ActiveSync
Anyway, TomTom is al 10min bezig met zoeken naar satellieten, is dat normaal? GPS ledje knippert wel trouwens. Zie trouwens wel sattelieten op dat radar achtige ding bij de GPS status, maar geen signaal.
En ja, heb "andere NMEA gps ontvanger" en 4800 baud geselecteerd. Bij het kiezen van de compoort kon ik trouwens alleen op annuleren klikken
Ah, signaal
[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 20-03-2008 14:05 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Wel de orginele van vodafone, nooit verandert.dlenstra schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:33:
[...]
Toevallig een niet orginele rom er op staan? Het komt regelmatig voor dat de ingevoegde msn client niet naar behoren werkt. Verder heb ik zelf ook de proxy truc gedaan en ik kan nog steeds mmsen en ook ontvangen
Welk mms profiel heb jij? vodafone gprs of vodafone mms?
Dit was voor als je de telefoon met USB aan de laptop hangt, dan moet die uit staan, anders gaat hij een verbinding maken met 3G op het moment dat je het internet opgaat met telefoon en de telefoon is verbonden via USB.bartgrefte schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:54:
[...]
Die staat al uit.... Daarbij is het juist de bedoeling dat de foon met 3G verbinding maakt, hoe kan ik anders internettenOf begrijp ik iets verkeerd
![]()
Op de site van Toshiba kun je de bluetooth monitor downloaden. En terwijl ik op die site wat aan het zoeken was, kwam ik het volgende tegen:bartgrefte schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:54:
[...]
Waar kan ik de (geschikte) BT stack voor XP vinden? 't is een Toshiba A100-683 laptopje, geen idee wat voor BT die heeft.
Euh RFCOMM aldus Everest.
http://aps2.toshiba-tro.d...g_Notebook_as_Gateway.zip
Misschien dat je daar nog iets verder mee komt? Ik heb het niet doorgelezen om eerlijk te zijn, maar het zou je misschien nog kunnen helpen
Hehe, 't werkt
Nog voor het lezen van ^ post
Wat bleek nou? Moest in IE een proxy invullen. Namelijk
10.250.255.188 : 5080
Nu doet internet het via zowel BT als USB
Met de Toshiba BT stack
Nu eens een betrouwbare speedtest zoeken, internet werkt naar mijn gevoel best snel
En ja, wlan (op laptop) staat uit, en lan kabel zit er niet in
, dus het gaat via de foon
Net even een 2.25MB grote afbeelding geprobeerd te laden vanaf mijn @home webspace. Duurde 47sec dus dan zou de downloadsnelheid +- 48kBps moeten zijn.
WLM doet alleen niet via die verbinding... 80004005 (en jah, heb dit geprobeerd)
Webmessenger doet het daarentegen wel.
Wat bleek nou? Moest in IE een proxy invullen. Namelijk
10.250.255.188 : 5080
Nu doet internet het via zowel BT als USB
Met de Toshiba BT stack
Nu eens een betrouwbare speedtest zoeken, internet werkt naar mijn gevoel best snel
En ja, wlan (op laptop) staat uit, en lan kabel zit er niet in
Net even een 2.25MB grote afbeelding geprobeerd te laden vanaf mijn @home webspace. Duurde 47sec dus dan zou de downloadsnelheid +- 48kBps moeten zijn.
WLM doet alleen niet via die verbinding... 80004005 (en jah, heb dit geprobeerd)
Webmessenger doet het daarentegen wel.
[ Voor 75% gewijzigd door Raven op 20-03-2008 15:24 ]
Oscar Wilde
Waar kun je die profielen zien? Ik kan ze zo nergens vinden. bij connections binnen settings kan ik alleen een vodafone GPRS verbinding vinden. Lijkt mij dus dat ik die gebruik voor mms.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:11:
[...]
Wel de orginele van vodafone, nooit verandert.
Welk mms profiel heb jij? vodafone gprs of vodafone mms?
Edit: ik dacht, laat ik eens op onderzoek uitgaan en het zelf eens proberen. dus ik een mms laten sturen naar mijn foon, krijg ik een smsje dat ik een mms heb ontvangen ipv de mms op mijn foon. Blijkt dat ik zo ook niet kan versturen. Heb vermoedelijk last van hetzelfde probleem.
Om te kijken of het aan het verwijderen van de proxy ligt heb ik mijn verbinding opnieuw laten instellen door de connection wizard maar ook nu kan ik nog steeds niet een mms versturen of ontvangen. Ik weet niet waar het aan ligt en zo ook blij zijn als iemand hier een oplossing voor heeft.
[ Voor 40% gewijzigd door dlenstra op 20-03-2008 18:11 ]
Bij mij heeft vodafone mms het nooit gedaan. Niet met mn treo en niet met mn tytn nu.
Als ik nu een mms krijg meot ik naar de vodafone site om m te kunnen bekijken.
Belachelijk eigenlijk
Als ik nu een mms krijg meot ik naar de vodafone site om m te kunnen bekijken.
Belachelijk eigenlijk
Dit topic is gesloten.