HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste
Acties:
  • 323.375 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:17:
Als ik in het donker in de auto mijn TyTNII in de houder heb (oplader) dan word ik na verloop van tijd gestoord van het blauwe bluetooth-lampje. Aangezien ik wel bluetooth ingeschakeld wil houden voor de carkit, vraag ik me af of iemand een idee heeft of, en zo ja hoe, dit lampje uit te schakelen is.
http://www.modaco.com/ind...e=downloads&showfile=2400 (zelf niet getest)

@Twanjeuken: dit programma heeft ook de functionaliteit die jij zocht :)

[ Voor 80% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 27-02-2008 15:00 . Reden: wéér een nieuwe pagina 8)7 ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Hoe dan? Ik kan in Kaisertweak niks vinden dat op remapping van toetsen lijkt.
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:17:
en zo ja hoe, dit lampje uit te schakelen is.
Stukje kaugom erop? Plakbandje? }:O ;)
Maar inderdaad, een softwareoplossing zou beter zijn. Stoort het groene lampje je niet? Die knippert 2 keer zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumkruk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
atjong schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:53:
[...]

[...]

Stukje kaugom erop? Plakbandje? }:O ;)
Maar inderdaad, een softwareoplossing zou beter zijn. Stoort het groene lampje je niet? Die knippert 2 keer zo vaak.
Het blauwe lampje is veel feller. Ik heb hetzelfde... maar goed... het went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:58
Nu heb ik iets gevonden wat ik zoek,
Maar dit is echter voor de symbian toestellen

"GPS monitor"

http://www.ntm-tech.com/n...task=view&id=16&Itemid=44

Weet iemand een soortgelijk programma voor de HTC Tytn II??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
peugeot206gt schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:11:
eerst koppelen via gedeeld internet via je pda... daarna bluetooth PAN kiezen op je vista PC... vervolgens heb je internet van je telefoon
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik vraag het toch maar even (ik zit thuis zonder internet nu, dus wel handig als ik dit soort antwoorden van te voren al weet :P);

Ik neem aan dat je dan het inbel scherm krijgt waar je een nummer en inloggegevens moet invullen. Moet je hier nog wat aanpassen of moet je gewoon op verbinden klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:35
my_fiero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:45:
Nu heb ik iets gevonden wat ik zoek,
Maar dit is echter voor de symbian toestellen

"GPS monitor"

http://www.ntm-tech.com/n...task=view&id=16&Itemid=44

Weet iemand een soortgelijk programma voor de HTC Tytn II??
Wat wil je ermee doen dan?
Ik zie daar het uitvragen van *andere* gps-devices?

Als je je eigen positie live wil weergeven zijn er erg veel opties.

Zoek op xda-dev even naar TrackMe (staat in kaiser-forum). Die kan een hoop geinige dingetjes. Anders kun je gebruik maken van dingen als reperion, trackr, bliin, everytrail, etc.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
atjong schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/231/kblayoutcm1.gif
Dit zou bij m'n custom ROM kunnen horen (met getweakte KaiserTweak :+); kan je 't in de standaard KaiserTweak niet vinden dan zal ik het opzoeken in de xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Ma.rkus.nl schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:09:
[...]

[afbeelding]
Dit zou bij m'n custom ROM kunnen horen (met getweakte KaiserTweak :+); kan je 't in de standaard KaiserTweak niet vinden dan zal ik het opzoeken in de xml.
Bij mij ook aanwezig. Is overigens wel de kaisertweak met aangepaste xml van nikagl (xda-dev)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 23:48

amphora

Websites & Fotografie

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
ToMaSZ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:55:
[...]

Wat wil je ermee doen dan?
Ik zie daar het uitvragen van *andere* gps-devices?

Als je je eigen positie live wil weergeven zijn er erg veel opties.

Zoek op xda-dev even naar TrackMe (staat in kaiser-forum). Die kan een hoop geinige dingetjes. Anders kun je gebruik maken van dingen als reperion, trackr, bliin, everytrail, etc.
Het is de bedoeling om als mijn auto word gestolen, deze te kunnen volgen
Daarvoor heb ik een GPS locator ingebouwd en die werkt prima,
Alleen het probleem is dat deze gps locator een sms naar mijn HTC tytn II stuurd en vervolgens moet ik dan zelf de gps cordinaten omreken en vervolgens in tomtom zetten
dit gaat natuurlijk niet als je achter je auto aanzit ;)
daarom zoek ik een programma dat deze SMS zelf op een kaart laat zien
net als de software GPSmonitor alleen is die voor bv nokia n95

TrackR heb ik en werkt prima, alleen zie je dan waar je Tytn II is :) maar ik wil van een tweede device volgen en dat geld ook voor reperion, bliin deze software pakketen laten zien waar jij bent met je GPS telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door my_fiero op 27-02-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Mijn verzoekjes:
- Als bericht (email en/of sms) binnenkomt, dan wil ik wel dat HTC vaker (om 5 seconden ofzo) trilt of langer (1 minuut lang) trilt.
- Hetzelfde geldt voor alarm/herinneringen/agenda

Deze opties zitten niet bij KaiserTweak.....

Ik wil best zelf uitzoeken, maar ik kan een complete overzicht van register of xml-bestand niet vinden.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondkrah
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb hier een HTC Tytn2.

Deze laat ik synchroniseren met de exchange server. Dit gaat goed.
Maar nu wil ik ook de contacten en agenda punten uit de openbare mappen syncen maar dit wil niet omdat ik deze niet kan selecteren. :|

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Hallo, sinds gisteren heb ik de Vario III. Nu verbindt hij alleen maar via HDSPA. Bij settings-->connections staat T-mobile Internet. Hier kan ik alleen niet de optie veranderen om het vanaf 3G op iets anders te zetten. Wat kan ik het beste doen. Een nieuwe verbinding aanmaken? Of ligt het hier niet aan.

Verder weet ik niet zeker of mijn GPS uit staat. Valt dit te checken of staat hij echt uit als je al je programma's m.b.t. GPS uit hebt staan.

Verder heb ik het programma GPS viewer en Google maps geïnstalleerd om te navigeren, maar zodra GPS viewer punten vindt, sluit het programma zichzelf af. Ik kan dus niet navigeren met Google Maps.

PS: blij dat ik van de normale Vario af ben. Wat een wereld van verschil.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Maniac schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:30:
Hallo, sinds gisteren heb ik de Vario III. Nu verbindt hij alleen maar via HDSPA. Bij settings-->connections staat T-mobile Internet. Hier kan ik alleen niet de optie veranderen om het vanaf 3G op iets anders te zetten. Wat kan ik het beste doen. Een nieuwe verbinding aanmaken? Of ligt het hier niet aan.

Verder weet ik niet zeker of mijn GPS uit staat. Valt dit te checken of staat hij echt uit als je al je programma's m.b.t. GPS uit hebt staan.

Verder heb ik het programma GPS viewer en Google maps geïnstalleerd om te navigeren, maar zodra GPS viewer punten vindt, sluit het programma zichzelf af. Ik kan dus niet navigeren met Google Maps.

PS: blij dat ik van de normale Vario af ben. Wat een wereld van verschil.
Als je geen gebruik wil maken van het G3 netwerk (Waarom? hooguit een iets lager stroomverbruik.), kun je bij settings-personal-phone op het tabblad Band selecteren of je Automatisch, via GSM of via WCDMA wilt verbinden. (Standaard is automatisch, dus G3 indien beschikbaar, anders GSM/GPRS)

Je GPS is uit als er geen programma mee communiceert. Verder kun je het moeilijk zien, hooguit door met batteryStatus je stroomverbruik te monitoren.
GPSViewer ken ik niet, maar google maps doet het toch op zichzelf prima met de GPS?

[ Voor 3% gewijzigd door ToMaSZ op 27-02-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

ToMaSZ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:57:
[...]
GPSViewer ken ik niet, maar google maps doet het toch op zichzelf prima met de GPS?
Hmmm... In de startpost staat dat ik GPSViewer moet gebruiken in combi met Google Maps. Maar dit hoeft dus eigenlijk niet als ik jou bericht zo lees. Ga het vanavond meteen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Silver7 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:15:
Mijn verzoekjes:
- Als bericht (email en/of sms) binnenkomt, dan wil ik wel dat HTC vaker (om 5 seconden ofzo) trilt of langer (1 minuut lang) trilt.
- Hetzelfde geldt voor alarm/herinneringen/agenda

Deze opties zitten niet bij KaiserTweak.....

Ik wil best zelf uitzoeken, maar ik kan een complete overzicht van register of xml-bestand niet vinden.

Kan iemand me helpen?
Ringtone/vibreer instellingen kun je in het register naar smaak aanpassen.
Die eigen instelling is echter weg als je dan weer wat wijzigt in de sounds&notifications instelling.

Hier een copy/paste:
Change ringtone/vibrate/LED flash characteristics
If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events. For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)

For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)

The following are the full codes available to you. Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second.

a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Maniac schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:01:
[...]

Hmmm... In de startpost staat dat ik GPSViewer moet gebruiken in combi met Google Maps. Maar dit hoeft dus eigenlijk niet als ik jou bericht zo lees. Ga het vanavond meteen uitproberen.
Met de oude Google Maps had ik idd problemen met de GPS, maar met de nieuwe (2.0x, zit ook de 'mijn lokatie' functie obv gsm-netwerk functie in) lijkt alles te werken. Ik gebruik Google Maps echter niet voor navigatie.... dus misschien zit daar de kneep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

Ik sta op het punt om een Touch Cruise te kopen, maar ik wil zeker weten of het een goede keuze is... Is een toetsenbord niet onwijs handig? Als je voor 50 euro meer een toetsenbord erbij kunt nemen, zouden jullie dat dan doen?

Ik ben een beetje bang voor het gemis van een 'hands on' toetsenbord namelijk.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
_AvA_ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:17:
Ik sta op het punt om een Touch Cruise te kopen, maar ik wil zeker weten of het een goede keuze is... Is een toetsenbord niet onwijs handig? Als je voor 50 euro meer een toetsenbord erbij kunt nemen, zouden jullie dat dan doen?

Ik gebruik 't toetsenbord altijd. Typen van een SMS, URL, contactpersoon, etc. Denk niet dat ik goed uit de voeten zou kunnen met een HTC zonder toetsenbord. Heb nog geen onscreen toetsenbord gevonden waarmee ik ook maar de helft van de snelheid kan halen van typen op het hardware toetsenbord.

Anderzijds schijnen er ook zat gebruikers te zijn die genoeg hebben aan het onscreen toetsenbord, die juist het hardware toetsenbord amper gebruiken. Het blijft een kwestie van smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

Bedankt voor je antwoord. Ik ben een relatief zware gebruiker, veel internetten, SMS'en en dergelijke. Denk dus dat een toetsenbord wel heel handig is.
Verder nog iemand een argument voor/tegen?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Er gaat bij mij iig geen dag voorbij zonder dat ik blij ben dat ik toch een toetsenbordje op mijn PDA (ja, ik noem het gewoon een PDA ;)) heb zitten :) Ik zou echt niet meer zonder kunnen. MSN is echt niet te doen met een softkeyboardje. Of even een SMSje of mailtje tikken. Ideaal.

EDIT: Vergeet ik het internetten helemaal :P
Beetje posten op fora is ook erg fijn met een tobo'tje.

[ Voor 15% gewijzigd door Ken. op 27-02-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma.rkus.nl schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:47:
[...]

http://www.modaco.com/ind...e=downloads&showfile=2400 (zelf niet getest)

@Twanjeuken: dit programma heeft ook de functionaliteit die jij zocht :)
Thanx! Wist niet dat er een nieuwe versie van Kaiser Notifications was waar dit inzit. Ik ben weer helemaal blij!

Edit: na het geinstalleerd te hebben zie ik dat je hiermee alleen gedurende een bepaalde tijdsperiode per dag ('s nachts bijvoorbeeld) de notifications uit kan schakelen.

Mij gaat het erom dat hij tussen 2300 en 0800 geen mail op gaat halen, maar dat alleen doet tussen 0800 en 2300.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 22:40
er bestaan van die sneltyp toetsenbordjes via het scherm, maar ik nu ook een aantal dagen deze TyTnII vanwege dat hardware matig toetsenbordje

ik heb trouwens Rom versie 1.56.404.6, bestaat er een nieuwere?
want ik zie er veel met Windows 6.1 en ik heb maar 6.0 :O
Al krijg ik Windows Mobile Center niet geinstalleerd op mijn laptop

[ Voor 40% gewijzigd door 571Pro op 27-02-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
my_fiero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Het is de bedoeling om als mijn auto word gestolen, deze te kunnen volgen
Daarvoor heb ik een GPS locator ingebouwd en die werkt prima,
Alleen het probleem is dat deze gps locator een sms naar mijn HTC tytn II stuurd en vervolgens moet ik dan zelf de gps cordinaten omreken en vervolgens in tomtom zetten
dit gaat natuurlijk niet als je achter je auto aanzit ;)
daarom zoek ik een programma dat deze SMS zelf op een kaart laat zien
net als de software GPSmonitor alleen is die voor bv nokia n95

TrackR heb ik en werkt prima, alleen zie je dan waar je Tytn II is :) maar ik wil van een tweede device volgen en dat geld ook voor reperion, bliin deze software pakketen laten zien waar jij bent met je GPS telefoon
Ik gebruik zelf Sprite Terminator GPS. Dmv het sturen van een sms stuurt de telefoon coordinaten en een link met de locatie op kaart. http://www.spritesoftware...duct_info&products_id=195

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
571Pro schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:03:
ik heb trouwens Rom versie 1.56.404.6, bestaat er een nieuwere?
want ik zie er veel met Windows 6.1 en ik heb maar 6.0 :O
Er is (nog) geen officiële 6.1 rom voor de Kaiser.

Maniac schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:30:
Zoals gevraagd: waarom? Anyway, als je een snelle manier zoekt om 3G in en uit te schakelen, dan is één van de vele Comm Managers misschien handig:

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/6620/cmngrfy9.gif

Deze kan je in verschillende smaken vinden op XDA.

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:00:
Thanx! Wist niet dat er een nieuwe versie van Kaiser Notifications was waar dit inzit. Ik ben weer helemaal blij!

Edit: na het geinstalleerd te hebben zie ik dat je hiermee alleen gedurende een bepaalde tijdsperiode per dag ('s nachts bijvoorbeeld) de notifications uit kan schakelen.

Mij gaat het erom dat hij tussen 2300 en 0800 geen mail op gaat halen, maar dat alleen doet tussen 0800 en 2300.
Is het netto resultaat niet hetzelfde? 's Nachts houdt 'ie zich stil, en pas om 0800u gaat 'ie lawaai maken als er sinds 2300u nieuwe mailtjes zijn binnengekomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 27-02-2008 19:53 . Reden: paar antwoorden erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma.rkus.nl schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:40:

Is het netto resultaat niet hetzelfde? 's Nachts houdt 'ie zich stil, en pas om 0800u gaat 'ie lawaai maken als er sinds 2300u nieuwe mailtjes zijn binnengekomen.
Maar het kost dan 's nachts dus wel accu en datategoed waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AvA_ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:17:

Ik vond in dit topic laatst de tip over het programmaatje letter- en block recognizer. Als je dat installeert kun je met je stylus gewoon in je eigen handschrift schrijven en worden je handgeschreven letters gelijk omgezet naar gedrukte tekst. Echt superhandig! Ik gebruik het regelmatig en ben inmiddels bijna net zo snel als op mn toetsenbord (snelheid kun je instellen). Vind het vooral ook handig als ik in bed lig en nog wat wil mailen of msnen en mn vriendin wil slapen, dan schrijf ik met die stylus op mn schermpje geluidloos, terwijl het typen op je tobo toch altijd wel enig geluid maakt. Informeer eens bij mensen in je omgeving of ze dat programmaatje op hun foon hebben om te kijken of het wat voor je is. Dan zou je evt. kunnen overwegen om voor een foon zonder tobo te gaan, en dat scheelt je niet alleen in prijs, maar ook in grootte van je foon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 14:01
raymondkrah schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:16:
Ik heb hier een HTC Tytn2.

Deze laat ik synchroniseren met de exchange server. Dit gaat goed.
Maar nu wil ik ook de contacten en agenda punten uit de openbare mappen syncen maar dit wil niet omdat ik deze niet kan selecteren. :|

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? :)
Active sync heeft hier geen support voor wat je wel kan proberen is KLIK Alleen heb ik hier verder geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:32:
[...]

(...) Dan zou je evt. kunnen overwegen om voor een foon zonder tobo te gaan, en dat scheelt je niet alleen in prijs, maar ook in grootte van je foon!
Of dat een voordeel is moet je ook voor jezelf uitmaken. Ik vind het wel fijn als m'n phone nog een beetje dikte heeft, dat houdt wat fijner vast.

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Weet iemand hoe ik een snelkoppeling kan maken waarmee ik direct naar een telefoonnummer bel? Het doel is om een van de 'hard' keys op de voorkant van de TyTN II toe te wijzen voor het bellen naar huis, dus ik zou er bv. het commando "tel:0201234567" aan willen hangen. Bestaat er iets als een batchfile voor WM?

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:45:
[...]

Of dat een voordeel is moet je ook voor jezelf uitmaken. Ik vind het wel fijn als m'n phone nog een beetje dikte heeft, dat houdt wat fijner vast.
Ik schrijf heel vaak op m'n TyTN II de letters op de screen, omdat ik dit nog gewend ben van van m'n vorige PDA. Soms ben ik halverwege een email en bedenk me dan: 'Oja, ik heb een hardware toetsenbord!' }:O

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Ik hoor niemand klagen over het feit dat het toetsenbordje op de TyTN II ook niet helemaal geweldig is. De toetsen zijn wat klein, zitten te dichtbij elkaar (voorals de rechtse softkey), hebben niet allemaal een duidelijk voelbaar drukpunt, het invoeren van cijfers en symbolen is niet zo handig. Al met al is dit toch veel beter dan de stylus te moeten gebruiken, zeker in een bewegende auto, maar ik hoop dat de volgende versie van de TyTN een wat betere kwaliteit qwerty-toetsenbord krijgt.

• ToMaSZ
atjong schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:19:
Weet iemand hoe ik een snelkoppeling kan maken waarmee ik direct naar een telefoonnummer bel? Het doel is om een van de 'hard' keys op de voorkant van de TyTN II toe te wijzen voor het bellen naar huis, dus ik zou er bv. het commando "tel:0201234567" aan willen hangen. Bestaat er iets als een batchfile voor WM?
Wat jij zoekt is VJ PhoneTools. Een xda-dev user heeft ooit een hele bende aan shortcut-apps gemaakt, zodat je eigenlijk overal shortcuts voor kunt maken, zo ook om te bellen, sms-en, mailen, etc.

http://www.vijay555.com/?Releases:VJPhoneTools

Wat je doet is een shortcut maken (belthuis.lnk) die als command bijvoorbeeld:
\Program Files\vijay555\VJDialer.exe" 0201234567 uitvoert.
Die shortcut hang je aan een hardware-button.

Zo kun je ook bijvoorbeeld je contactpersonen aan pocketplus-snelkoppelingen hangen, of in je start-menu.

Met mortscript kan het vermoedelijk ook. Daarmee kun je in elk geval batch-file achtige scriptjes knutselen. (Link)

[ Voor 9% gewijzigd door ToMaSZ op 28-02-2008 09:14 ]

• davhor

davhor

www.fon.com

ToMaSZ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:57:
[...]
Google maps doet het inderdaad prima zonder toevoeging van GPSViewer. Wellicht dat dit in de startpost veranderd kan worden.

Verder is het mij nu helemaal duidelijk hoe HDSPA e.d. in te stellen is. Perfect gewoon.

Nu heb ik nog één probleem. Als ik in Internet Explorer een iets wat grotere pagina open, zoals bijvoorbeeld deze pagina, dan scrolled hij erg traag en schokkend. Op mijn ouderwetse Vario ging dit altijd heel vloeiend. Iemand een idee waaraan dit kan liggen en ervaren jullie dit ook zo?

• ToMaSZ
Maniac schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:46:
[...]

Google maps doet het inderdaad prima zonder toevoeging van GPSViewer. Wellicht dat dit in de startpost veranderd kan worden.

Verder is het mij nu helemaal duidelijk hoe HDSPA e.d. in te stellen is. Perfect gewoon.

Nu heb ik nog één probleem. Als ik in Internet Explorer een iets wat grotere pagina open, zoals bijvoorbeeld deze pagina, dan scrolled hij erg traag en schokkend. Op mijn ouderwetse Vario ging dit altijd heel vloeiend. Iemand een idee waaraan dit kan liggen en ervaren jullie dit ook zo?
Jep. Videodriver. Ik denk dat daar genoeg over is geschreven. (zo niet: http://htcclassaction.org/)
Er is een cabje wat het iets beter maakt (webview.dll naar windows map): Linkje op xda-dev

In de wat nieuwere ROM's zit deze fix standaard meegebakken en is de videodriver -ietsjes- beter, wat zich met name uit in programma's als TomTom, de camera-app en bij het afspelen van filmpjes.

[ Voor 7% gewijzigd door ToMaSZ op 28-02-2008 12:15 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Maniac schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:46:
[...]

ff Opera Mini installeren en weg is je probleem ;)
Vloeiend scrollen en inzoomen / uitzoomen. Plus de pagina's worden véél sneller gerendered en geladen.

• ToMaSZ
.KeN. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:46:
[...]

Vloeiend scrollen en inzoomen / uitzoomen. Plus de pagina's worden véél sneller gerendered en geladen.
En altijd starten via een java-launcher, extensies als logmein functioneren niet meer behoorlijk, een draak van een invoermogelijkheid voor url's, geen handige url-historie (autoAanvullen)... ik vind het niks. Meer ergernissen dan oplossingen imho. Neem dan NetFront. Die is alleen niet gratis.. :/

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

.KeN. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:46:
Geldt dit ook voor Opera Mobile? Want die gebruik ik en hij scrollt en zoomt wel wat lekkerder, maar ik zal zeker niet zeggen dat alles vloeiend gaat.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Opera Mobile zoomt op een andere manier als Mini: Mini laadt de pagina uitgezoomd en vervolgens kun je dan navigeren en inzoomen op het gedeelte dat je wilt zien. Opera Mobile 9.5 doet het nu ook op die manier, alleen activeert die te vaak een link in plaats van dat je inzoomt. Wat een teleurstelling na zo'n tijd wachten.
ToMaSZ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:52:
[...]

En altijd starten via een java-launcher, extensies als logmein functioneren niet meer behoorlijk, een draak van een invoermogelijkheid voor url's, geen handige url-historie (autoAanvullen)... ik vind het niks. Meer ergernissen dan oplossingen imho. Neem dan NetFront. Die is alleen niet gratis.. :/
Java-launcher merk je geen hol van als je een deeplink shortcut maakt.
Logmein gebruik ik niet, invoermogelijkheid voor URL's is hetzelfde als alle andere browsers alleen een klik meer. URL-historie is er ook, maar ik gebruik gewoon de bookmarks en speeddial.
Zeer goed te doen :)

• ToMaSZ
.KeN. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:40:
Opera Mobile zoomt op een andere manier als Mini: Mini laadt de pagina uitgezoomd en vervolgens kun je dan navigeren en inzoomen op het gedeelte dat je wilt zien. Opera Mobile 9.5 doet het nu ook op die manier, alleen activeert die te vaak een link in plaats van dat je inzoomt. Wat een teleurstelling na zo'n tijd wachten.

[...]

Java-launcher merk je geen hol van als je een deeplink shortcut maakt.
Logmein gebruik ik niet, invoermogelijkheid voor URL's is hetzelfde als alle andere browsers alleen een klik meer. URL-historie is er ook, maar ik gebruik gewoon de bookmarks en speeddial.
Zeer goed te doen :)
Hoe maak je die deeplink-shortcut? Ik krijg het niet voor elkaar (Esmertec JBed Build 20070726.1.1)...

• davhor

davhor

www.fon.com

ToMaSZ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Jep. Videodriver. Ik denk dat daar genoeg over is geschreven. (zo niet: http://htcclassaction.org/)
Er is een cabje wat het iets beter maakt (webview.dll naar windows map): Linkje op xda-dev
Geweldig. Slecht gezocht en gelezen vanaf mijn kant, maar ben nu wel erg gelukkig. Wat een top ding!

Overigens doe ik het denk ik zo lang met IE i.p.v. Opera Mini. Ik heb deze op mijn gewone Vario gehad, maar kon er niet aan wennen. Weet iemand al wanneer Firefox voor WM uitkomt? Ik weet dat ze hem aan het ontwikkelen zijn, ik weet alleen de status nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door davhor op 28-02-2008 15:19 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ToMaSZ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:44:
[...]
Hoe maak je die deeplink-shortcut? Ik krijg het niet voor elkaar (Esmertec JBed Build 20070726.1.1)...
Een shortcut bestandje maken met daarin:

28#"\windows\jbed.exe" -run s0_

Als je meerdere java installs hebt zal het s-nummer anders zijn (1,2,3 etc)

• Mini Poeper
Wat doe ik verkeerd? :?

De PPC kan automatisch pop mail ophalen, door simpelweg aan te geven dat 'ie na een bepaalde interval mail op moet halen. Hij gaat dan net als bij handmatig ophalen een GPRS verbinding opzetten en zo de data ophalen. Echter dit gebeurd niet als 'ie in standby staat, dit probleem had ik ook met de Qtek. Druk ik de PPC aan, dan gaat 'ie een verbinding opzetten om mail op te halen en sluit de verbinding vervolgens na een minuutje af (tweak).

Dit probleem heb ik dus nu ook met RSS Hub. Deze kun je instellen dat 'ie na een interval (in stappen van een uur) de feeds binnenhaalt. Dit gebeurd dus niet, maar wel als de PPC uit de standby modus is.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een andere telefoon. Dit toestel begint me een beetje de keel uit te hangen. Niet snel, crappy camera die alleen maar in daglicht omgevingen fatsoenlijke foto's kan maken, geen fatsoenlijke videodrivers, en vooral: het is een dikke accuvreter. Gisterenavond om 11 uur was hij klaar met laden. Toen 8 uur later 's morgens gekeken, nog maar 85% over. Naar een klant gereden met TomTom (duurde 15min), nog wat notities gemaakt, paar telefoongesprekken die per gesprek niet langer duurden dan 5min. Nog even wat op internet gezeten, paar keer voor omgeveer 5 min. Drie e-mail accounts die om de 15min worden gecheckt. Verbinding wordt na 5min automatisch verbroken. Schermverlichting staat op het 3e schuifje van links. Ik heb m'n telefoon zelfs op GSM staan ipv 3G, omdat het anders al helemaal huilen is. Nu net gekeken wat de accu was... 24%. Dit is echt onacceptabel. Als ik wat vaker bel of iets meer navigeer dan is dat ding om 3 of 4 uur 's middags al zo dood als een pier. Wat moet ik nou met zo'n toestel? Allerlei functies die erop zitten, maar als je het niet kunt gebruiken omdat de accu zo razendsnel leegtrekt heb je er ook niks aan.

Denk dat ik maar eens serieus op zoek ga naar een ander toestel, maar volgens mij valt het nog niet mee om een ander windows mobile toestel met gps ingebouwd en een toetsenbord te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:09:
Ik heb nu sinds een maand dit prachtapparaat in gebruik. Vanaf het moment dat ik hem besteld heb, dit hele topic doorgespit en bijgehouden. Nu heb ik sinds gisteren echter een probleem en ik hoop dat ik het kan oplossen zonder een hard-reset uit te voeren. Ik kan niet meer in mijn berichten menu komen. Als ik op het vandaag-scherm tik, selecteert ie wel de knop, maar er gebeurt niets. Via het startmenu hetzelfde verhaal.
Ik heb geen rom aangepast, alleen wat programmaatjes geïnstalleerd. Gisteren nog CorePlayer, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Is dit een bekend probleem voor anderen?

-edit-
Soft-reset werkt ook al niet. Synchroniseren wil ook al niet meer, misschien heeft dat dezelfde oorzaak. Toch maar beginnen met backuppen voor het geval ik een hard-reset moet doen.
-edit2-
PIM-backup ziet ook al geen berichten, wel een fout in 'index.dat'.
En het gebeurt weer... Iemand dit probleem ook gehad of een oplossing?

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
benchMarc schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:40:
Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een andere telefoon. Dit toestel begint me een beetje de keel uit te hangen. Niet snel, crappy camera die alleen maar in daglicht omgevingen fatsoenlijke foto's kan maken, geen fatsoenlijke videodrivers, en vooral: het is een dikke accuvreter. Gisterenavond om 11 uur was hij klaar met laden. Toen 8 uur later 's morgens gekeken, nog maar 85% over. Naar een klant gereden met TomTom (duurde 15min), nog wat notities gemaakt, paar telefoongesprekken die per gesprek niet langer duurden dan 5min. Nog even wat op internet gezeten, paar keer voor omgeveer 5 min. Drie e-mail accounts die om de 15min worden gecheckt. Verbinding wordt na 5min automatisch verbroken. Schermverlichting staat op het 3e schuifje van links. Ik heb m'n telefoon zelfs op GSM staan ipv 3G, omdat het anders al helemaal huilen is. Nu net gekeken wat de accu was... 24%. Dit is echt onacceptabel. Als ik wat vaker bel of iets meer navigeer dan is dat ding om 3 of 4 uur 's middags al zo dood als een pier. Wat moet ik nou met zo'n toestel? Allerlei functies die erop zitten, maar als je het niet kunt gebruiken omdat de accu zo razendsnel leegtrekt heb je er ook niks aan.

Denk dat ik maar eens serieus op zoek ga naar een ander toestel, maar volgens mij valt het nog niet mee om een ander windows mobile toestel met gps ingebouwd en een toetsenbord te vinden.
Volgens mij moeten er dan wel problemen met jouw toestel zijn, want zo snel is de mijne echt niet leeg.... alleen navigatie 4 uur. Normaal gebruik op mijn werk (elke 15 min mail checken, af en toe bellen, vrij veel internet kom ik meestal thuis met een procent op 50 tot 60... Heb jij geen last van het bekende driver probleem...?

camera slecht? kom op, maakt prima fotos, tip om in low light goede fotos te maken: camera openen, ff de standbyknop indrukken zodat het scherm afstaat..... 3 seconden wachten nogmaal standbyknop indrukken en warempel, in het donker heb je opeens 30fps refresh rate.... :D

video slecht? vind dat wel reuze meevallen, kan gewoon een divx kijken zonder problemen, en als ik twijfel comprimeer ik hem ff....

en als je dan toch twijfelt, kijk eens naar de eten m800 of x800, ook toetsenbord, WM6, GPS en zelfs VGA scherm...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Verwijderd

Mini Poeper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:39:
Wat doe ik verkeerd? :?

De PPC kan automatisch pop mail ophalen, door simpelweg aan te geven dat 'ie na een bepaalde interval mail op moet halen. Hij gaat dan net als bij handmatig ophalen een GPRS verbinding opzetten en zo de data ophalen. Echter dit gebeurd niet als 'ie in standby staat, dit probleem had ik ook met de Qtek. Druk ik de PPC aan, dan gaat 'ie een verbinding opzetten om mail op te halen en sluit de verbinding vervolgens na een minuutje af (tweak).

Dit probleem heb ik dus nu ook met RSS Hub. Deze kun je instellen dat 'ie na een interval (in stappen van een uur) de feeds binnenhaalt. Dit gebeurd dus niet, maar wel als de PPC uit de standby modus is.
Ben ook al aan het zoeken geweest waarom HTC mail niet ophaalt als beeldscherm uit is. Dus ook benieuwd

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:51:
En het gebeurt weer... Iemand dit probleem ook gehad of een oplossing?
Dat overkomt mij ook wel eens. Ik heb WkTask draaien (aanrader: gewoon een startbalk in je scherm a la Windows 9x/XP/Vista) en daarbij kun je ook subprocessen of soms subforms van een programma selecteren via het contextmenu op die balk. Als ik mij bevind in een situatie zoals jij beschrijft blijken er een hele reeks - laten we zeggen zes stuks - van het berichtenvenster open te staan en daar lijkt hij dan moeite mee te hebben. Ze stuk voor stuk sluiten met voornoemd programma lost het probleem dan ook op.

Ergo: installeer een soortement process manager en houdt je situatie in de gaten en los het zo op.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:20:
Ben ook al aan het zoeken geweest waarom HTC mail niet ophaalt als beeldscherm uit is. Dus ook benieuwd
Good luck....Dat blijft een hekelpunt bij deze telefoon. De queue lijkt niet goed meer te werken zodra je de boel op standby zet. Er schijnt ook verschil in te zitten of de telefoon zelf op standby gaat of dat de gebruiker dat forceert. Een mysterie. Misschien dat die iemand enigsinds helpt: link.

[ Voor 28% gewijzigd door DUX op 28-02-2008 22:42 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

peugeot206gt schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:58:
[...]

camera slecht? kom op, maakt prima fotos, tip om in low light goede fotos te maken: camera openen, ff de standbyknop indrukken zodat het scherm afstaat..... 3 seconden wachten nogmaal standbyknop indrukken en warempel, in het donker heb je opeens 30fps refresh rate.... :D
OMG !! Held hahaha.. :D
Werkt echt geweldig inderdaad.

EDIT: De kwaliteit van de foto's gaat er op deze manier wel van achteruit helaas.
Zonder deze truc is er veel meer ruis op de foto te zien en is het ook een stuk donkerder.
Als je twee keer dezelfde foto maakt zie je het duidelijk.

En de dingen van benchMarc herken ik ook absoluut niet.
Ik doe nog wel meer dingen dan jij en doe op zijn minst twee dagen met een accu-load.
Zet voor de gein UMTS / HSDPA uit, backlight op de laagste stand (meer dan prima te doen) en check hoe hard je erop vooruit zult gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ken. op 28-02-2008 23:55 ]

Verwijderd

DUX schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:37:
[...]

Dat overkomt mij ook wel eens. Ik heb WkTask draaien (aanrader: gewoon een startbalk in je scherm a la Windows 9x/XP/Vista) en daarbij kun je ook subprocessen of soms subforms van een programma selecteren via het contextmenu op die balk. Als ik mij bevind in een situatie zoals jij beschrijft blijken er een hele reeks - laten we zeggen zes stuks - van het berichtenvenster open te staan en daar lijkt hij dan moeite mee te hebben. Ze stuk voor stuk sluiten met voornoemd programma lost het probleem dan ook op.

Ergo: installeer een soortement process manager en houdt je situatie in de gaten en los het zo op.
Maar dan zou het ook moeten werken na een soft-reset toch? Dit heb ik onderhand alweer 6x gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:38:
Maar dan zou het ook moeten werken na een soft-reset toch? Dit heb ik onderhand alweer 6x gedaan.
Overheen gelezen, sorry! Persoonlijk zou ik inderdaad gaan backuppen dan (zowel kaart als flashgeheugen). Misschien een disk utility eroverheen laten gaan en wellicht zelfs hard-resetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het jammerlijke is dat de berichten ook niet meer te backuppen zijn. Ze worden gewoon niet meer gezien. Een hard-reset loste dat dus op, maar voor 20 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
.KeN. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:42:
[...]

OMG !! Held hahaha.. :D
Werkt echt geweldig inderdaad.

EDIT: De kwaliteit van de foto's gaat er op deze manier wel van achteruit helaas.
Zonder deze truc is er veel meer ruis op de foto te zien en is het ook een stuk donkerder.
Als je twee keer dezelfde foto maakt zie je het duidelijk.

En de dingen van benchMarc herken ik ook absoluut niet.
Ik doe nog wel meer dingen dan jij en doe op zijn minst twee dagen met een accu-load.
Zet voor de gein UMTS / HSDPA uit, backlight op de laagste stand (meer dan prima te doen) en check hoe hard je erop vooruit zult gaan.
Telefoonstaat al op GSM ipv 3G modus. Backlight op laagste stand is fijn voor binnen, maar in de auto bijv wordt het vrij crappy om alles nog goed te zien. Ik heb hem 2 schuifjes verder staan, maar het lijkt mij niet dat dat voor de accuzuiperij kan zorgen.

Btw, dat truucje met de camera om je telefoon even uit en aan te zetten is echt geniaal _/-\o_ Nog nergens tegen gekomen. Hoe kom je erop?

[ Voor 6% gewijzigd door benchMarc op 29-02-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sinds gisteren ook in het bezit van de Kaiser. Geweldig ding, maar uiteraard loop ik tegen een paar dingetjes op:

- Pushmail met Exchange 2003, als het apparaat in standby gaat (dus scherm uit), krijg ik geen popups dat er nieuwe mail is. Dat wil ik dus wel weten, en niet pas als ik zelf het apparaat uit standby haal. Kan dat?
- Ingebouwde GPS, krijg het niet aan de gang met TomTom. TomTom zegt ijskoud dat er "geen bruikbaar GPS apparaat" is. Lijkt me stug, iemand met een oplossing? Vind nergens settings voor het interne GPS gedeelte.
- ActiveSync geinstalleerd op de pc, maar als ik gewoon data wil overzetten, probeert dat ding altijd te synchen met mijn exchange en dat gaat niet werken omdat ik intern natuurlijk achter de NAT zit. Gevolg is dat ik altijd de sync moet cancellen, en dan pas data kan overzetten. Zeer irritant. Moet toch ook gewoon kunnen werken met de telefoon zonder ActiveSync? Geen mogelijkheid om het ding als removable hdd te zien?

Als iemand me de verlossende tips voor bovenstaande vraagjes kan geven, ge-wel-dig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
  • Laatst online: 17-09 07:51
UltraSub schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:15:

- Ingebouwde GPS, krijg het niet aan de gang met TomTom. TomTom zegt ijskoud dat er "geen bruikbaar GPS apparaat" is. Lijkt me stug, iemand met een oplossing? Vind nergens settings voor het interne GPS gedeelte.
in je tomtom -> voorkeuren -> gps status -> stel in -> andere NMEA GPS-ontvanger -> ok -> com4 ( bij mij dan ) klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
blaatkipje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:26:
[...]

in je tomtom -> voorkeuren -> gps status -> stel in -> andere NMEA GPS-ontvanger -> ok -> com4 ( bij mij dan ) klaar :)
Gebruik gewoon de officiele gratis bijgeleverde versie en je hebt de optie kies interne gps ontvanger, dan ben je klaar zonder geneuzel en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

ALs je de bijgeleverde versie van Tomtom installeerd zorg dan dat voordat je tomtom opstart dat je eerst quickgps heb geupdate.
Daarna tomtom opstarten en interne GPS kiezen.
De eerste keer kan het een aantal minuten duren voordat je een fix krijgt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
SteveV schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:44:
ALs je de bijgeleverde versie van Tomtom installeerd zorg dan dat voordat je tomtom opstart dat je eerst quickgps heb geupdate.
Daarna tomtom opstarten en interne GPS kiezen.
De eerste keer kan het een aantal minuten duren voordat je een fix krijgt.
Dat kan je beter met elke tomtom versie doen ja, quickgps is er om je gps module te ondersteuen om sneller fix te maken. Dat is onafhankelijk van je software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
saxion schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:13:
[...]

Ik gebruik zelf Sprite Terminator GPS. Dmv het sturen van een sms stuurt de telefoon coordinaten en een link met de locatie op kaart. http://www.spritesoftware...duct_info&products_id=195
Dit is inderdaat een mooi programma, ik ga de test versi eens uitproberen _/-\o_
maar ook is dit weer een die de locatie van de GSM laat zien niet van de locator,
ik weet dat GPS monitor het dioet alleen is die voor symbian telefoons en niet voor de Tytn II :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Heb sinds kort de dutty rom op mijn kaiser staan, maar heb nu een probleem dat als ik bijv een SMS/mail wil sturen en het woord : wel intype hij er vanzelf we'll van maakt, iemand idee hoe dit aan te passen of op te lossen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Pimmetje651 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:21:
Heb sinds kort de dutty rom op mijn kaiser staan, maar heb nu een probleem dat als ik bijv een SMS/mail wil sturen en het woord : wel intype hij er vanzelf we'll van maakt, iemand idee hoe dit aan te passen of op te lossen ?
Start - settings - personal - input - word completion - vinkje weghalen bij "Enable Auto Correct"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
my_fiero schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:18:
[...]

Dit is inderdaat een mooi programma, ik ga de test versi eens uitproberen _/-\o_
maar ook is dit weer een die de locatie van de GSM laat zien niet van de locator,
ik weet dat GPS monitor het dioet alleen is die voor symbian telefoons en niet voor de Tytn II :(
Ik heb een tijdje mijn oude vario met een gps-ontvanger achter het dashboard gemonteerd. Liet prachtig de lokatie van de auto zien hoor. Was toentertijd met reperion en elke 120sec positie updaten. Er zijn nu wel mooiere oplossingen.

Er is ook zo'n antitheft progje voor windows mobile (naam even kwijt). Die kan ook worden bediend dmv sms. Je kon geloof ik behalve gps uitlezen, hard resetten, password veranderen zelfs de camera op afstand aan het werk zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
@Tomasz , super werkt prima nogmaals dank.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:06

Niek

f.k.a. The_Surfer

ToMaSZ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:29:
[...]

Start - settings - personal - input - word completion - vinkje weghalen bij "Enable Auto Correct"
Thanks, ik zit me ook al aan "we'll" te ergeren :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

.KeN. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:40:
Opera Mobile 9.5 doet het nu ook op die manier, alleen activeert die te vaak een link in plaats van dat je inzoomt.
9.5 heb ik ook uitgeprobeerd, maar dat werkt superonhandig als je iedere pagina eerst weer moet inzoomen om hem te kunnen lezen. En ook 9.5 is op de TyTN II verre van vloeiend :|.
Maniac schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:17:
Geweldig. Slecht gezocht en gelezen vanaf mijn kant, maar ben nu wel erg gelukkig. Wat een top ding!
Wat is er geweldig? Scrollt ie met het nieuwe cabje nu wel vloeiend? :/.
benchMarc schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:40:
Naar een klant gereden met TomTom (duurde 15min),
Een tip ter verzachting van het leed: gebruik een actieve autohouder. Hoe meer je navigeert, hoe minder je hoeft op te laden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
blaatkipje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:26:
[...]

Hmm, hier niet dus.. :(
Chutney schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:40:
[...]

Gebruik gewoon de officiele gratis bijgeleverde versie en je hebt de optie kies interne gps ontvanger, dan ben je klaar zonder geneuzel en het werkt perfect.
Het is een officiele versie.. :)

Moet ik soms iets instellen in "external gps" in WM6?
Als ik bij programs com4 kies, wordt die meteen geselecteerd. Selecteer ik een andere, dan kan ik rebooten. Alles wat ik bij de tab hardware kies, wordt na bevestigen weer terug gezet naar none.
Wat doe ik nu fout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De TyTn II ondersteund toch HSDPA he? Is er al zo'n netwerk in/om Enschede? Heb nog nooit een H'tje zien staan... Alleen 3G en heel enkels G

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb nu ook alweer een tijdje de Tytn II (T-Mobile variant : MDA Vario 3), en ik heb er ook de Dutty Rom op gezet.

Alles werkt prima, maar ik erger me aan 1 ding : als ik een SMS krijg, dan trilt de telefoon niet.

Ik heb alles al geprobeerd, maar krijg het niet werkend.

Iemand een idee ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Ik vind het toch vrij logisch dat er geen mail opgehaald wordt als een toestel standby staat! Zet je eigen pc eens standby, gebeurt er ook niets meer. Immers de hardeschijf/processor etc activiteit wordt allemaal uitgezet. dat is standby namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:19:
De TyTn II ondersteund toch HSDPA he? Is er al zo'n netwerk in/om Enschede? Heb nog nooit een H'tje zien staan... Alleen 3G en heel enkels G
ligt denk aan je provider! KPN heeft volgens mij bijna landelijke dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Ik vind het toch vrij logisch dat er geen mail opgehaald wordt als een toestel standby staat! Zet je eigen pc eens standby, gebeurt er ook niets meer. Immers de hardeschijf/processor etc activiteit wordt allemaal uitgezet. dat is standby namelijk 8)7
Toch knap dat ie in standby wel de telefoon laat overgaan als er gebeld word, en SMS ontvangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

atjong schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:48:
[...]
Wat is er geweldig? Scrollt ie met het nieuwe cabje nu wel vloeiend? :/.
Dat bedoel ik inderdaad. Het nieuwe cabje doet direct wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:32:
[...]

Behalve hier dan, woon denk ik in bijna dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

speedme schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:19:
Alles werkt prima, maar ik erger me aan 1 ding : als ik een SMS krijg, dan trilt de telefoon niet.
Start menu, instellingen, geluiden en meldingen, tabblad meldingen, gebeurtenis Berichten-nieuw tekstbericht, checkbox Trillen aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:19:
Ik heb vaak een HSDPA verbinding in Enschede, Ik zit bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Ja en nee. Windows mobile kent 4 powerstates:

Full on (D0)
Device is on and running. It is receiving full power from the system and is delivering full functionality to the user.

Low on (D1)
Device is fully functional at a lower power or performance state than D0. D1 is applicable when the device is being used, but peak performance is unnecessary and power is at a premium.

Standby (D2)
Device is partially powered, with automatic wakeup on request.

Sleep (D3)
Device is partially powered, with device-initiated wakeup, if available. A device in state D3 is sleeping but capable of raising the system power state on its own. It consumes only enough power to be able to do so; which must be less than or equal to the amount of power used in state D2.

Off (D4)
Device has no power. A device in state D4 should not be consuming any significant power. Some peripheral busses require static terminations that intrinsically use non-zero power when a device is physically connected to the bus. A device on such a bus can still support D4.

Bron: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa932261.aspx

Als je de telefoon met het knopje in standby zet, komt het OS en de teleoon in D3. Gaat 'ie automatisch in standby, vermoed ik dat 'ie in D2 terecht komt, waardoor de internetverbinding actief kan blijven. Ik heb hier echter nog geen bron voor gevonden. Een zelfde grapje geldt voor GPS. Die is in D2 en D3 standaard uit, maar kan met een setting in het vragende programma in D2 actief blijven. In D3 lukt (mij) dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
atjong schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:40:
[...]

Start menu, instellingen, geluiden en meldingen, tabblad meldingen, gebeurtenis Berichten-nieuw tekstbericht, checkbox Trillen aanvinken.
Die instelling had ik natuurlijk al gevonden en aangezet, maar nog altijd trilt het toestel niet als er een SMS binnen komt.
De trilfunktie is niet defekt, want als ik gebeld word dan trilt de telefoon wel

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

speedme schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:21:
Die instelling had ik natuurlijk al gevonden en aangezet, maar nog altijd trilt het toestel niet als er een SMS binnen komt.
Ik heb Kaisertweak en Advanced config ook geinstalleerd, maar kan daar geen speciale SMS-trilfuncties in vinden.

Een andere vraag: de knop voor Ophangen (rode telefoonhoorn) geeft bij mij altijd een zacht piepje als ik hem gebruik (om bv. een programma snel te sluiten/minimaliseren) terwijl ik alle geluiden in WM uit heb gezet (op de applicatiegeluiden na). Enig idee hoe ik ervan af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Hoi,

Ik krijg volgende week zaterdag ook me TyTN 2 en kan niet wachten!
Ik heb al het een en ander klaar staan, maar wat ik nog zou willen weten is of het mogelijk is om kaarten van mijn vaders tomtom xxl te gebruike op de kaiser...

Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
Chutney schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:40:
[...]

Als die versie goed zou installeren was dat zeker een optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:32:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Ik heb vaak een HSDPA verbinding in Enschede, Ik zit bij Vodafone.
Orange

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Als ik onder hardwareknop 4 (OK, onder de jog knop) iets anders probeer te hangen (Taakbeheer) dan blijft ie hardnekkig het startmenu openen, ook na een softreset 8)7. Hoe kan ik die knop wel remappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

blaatkipje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:05:
[...]

Als die versie goed zou installeren was dat zeker een optie geweest.
Probeer het gewoon nog een keer. Lijkt me héél erg stug dat dat bij iedereen goed gaat behalve bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rock-y schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:34:
Ik krijg volgende week zaterdag ook me TyTN 2 en kan niet wachten!
Ik heb al het een en ander klaar staan, maar wat ik nog zou willen weten is of het mogelijk is om kaarten van mijn vaders tomtom xxl te gebruike op de kaiser...

Is dat mogelijk?
Heb je er al aan gedacht dat dit niet legaal is? Daarnaast gaat het volgens mij niet werken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Maniac schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Het nieuwe cabje doet direct wonderen.
Mis ik iets? :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
atjong schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:35:
[...]

Ik heb Kaisertweak en Advanced config ook geinstalleerd, maar kan daar geen speciale SMS-trilfuncties in vinden.

Een andere vraag: de knop voor Ophangen (rode telefoonhoorn) geeft bij mij altijd een zacht piepje als ik hem gebruik (om bv. een programma snel te sluiten/minimaliseren) terwijl ik alle geluiden in WM uit heb gezet (op de applicatiegeluiden na). Enig idee hoe ik ervan af kom?
Praktisch op dezelfde plek waar jij me naartoe verwezen heb :

start - settings - personal - phone - keypad = off :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUX schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 04:13:
[...]

Overheen gelezen, sorry! Persoonlijk zou ik inderdaad gaan backuppen dan (zowel kaart als flashgeheugen). Misschien een disk utility eroverheen laten gaan en wellicht zelfs hard-resetten.
Iemand die een goede disk utility kan noemen? Al dan niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 09:12
Orange ondersteunt alleen GPRS. Wees maar blij, anders ben je zo over je 25 MB limiet heen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

UMTS ook, 3G icoon zie ik het meeste + bij Orange World kun je onbeperkt www'en van wat ik begrepen heb. Al heb je wel beperkingen met het surfen maar geen last van :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:08
ja het Cabje waar we het over hebben is voor beter scrollen in Internet explorer.
op XDA-developers.... staat een cabje die je kan installeren, het alles gaat soepel
zelfs GT zelf :)
http://forum.xda-develope...hp?p=1593807&postcount=33

[ Voor 47% gewijzigd door ijsbeer910 op 29-02-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
bartgrefte schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:45:
UMTS ook, 3G icoon zie ik het meeste + bij Orange World kun je onbeperkt www'en van wat ik begrepen heb. Al heb je wel beperkingen met het surfen maar geen last van :P
Je kunt inderdaad onbeperkt gebruik maken van de "Orange World" maar dat is een klein mini-portaltje met vrij veel zinloze info. Als je de grote wijde wereld insurft ben je gebonden aan 25MB gratis verkeer. Rest wordt afgerekend.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
Probeer het gewoon nog een keer. Lijkt me héél erg stug dat dat bij iedereen goed gaat behalve bij jou.
Het cabje wat op mijn cd staat was 100% niet te installeren, ik heb het zeker 10x geprobeerd, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat de versie die op de cd staat corrupt is. ( en ik ken meer mensen met een tytn2 waar het niet werkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 09:12
Van de Orange site:
Je kunt kiezen uit 3 verschillende vormen:
  • Gebruik je mobiel internet intensief, dan kun je Orange World Extra abonnement nemen, en betaal je € 15 per maand voor 100Mb inclusief mobiele televisie. Helaas is dit niet beschikbaar voor prepaid klanten.
  • Heb je een gemiddeld gebruik dan kun je een Orange World Classic abonnement nemen en betaal je € 6 per maand voor 25Mb per maand. Prepaid klanten hebben een bundel van 2Mb.
  • Wil je liever niet vastzitten aan een abonnement? Dan kun je Orange World voor een dag uitproberen. Orange World voor een dag is gratis voor prepaid en € 1,50 voor klanten met een abonnement. Ga je buiten je bundel dan betaal je € 2 per MB.
En nog een stukje bij het klantenservice gedeelte:
Van welke techniek maakt Orange World gebruik?
Orange World maakt gebruik van GPRS, dit staat voor General Packet Radio Service (GPRS) en is een uitbreiding op de bestaande GSM netwerken. GPRS maakt het mogelijk om gegevens te verpakken in pakketjes en deze over het netwerk te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:35:
[...]

Behalve hier dan, woon denk ik in bijna dan.
dan zijn er meerdere plaatsen met de naam bijna, hier ook geen hsdpa, amper 3g zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb 2 problemen met mn toestel... ik kan niet op Vodafone Live! komen (helpdesk komt steeds met verschillende antwoorden) maar hij vind de portal gewoon niet met Internet Explorer..

2de probleem is dat ik geen youtube filmpjes kan kijken op m.youtube.com

Hij start dan de Streaming Media (standaard player) op .3gp af te spelen maar ik krijg steeds 'Vinden van netwerk mislukt'. Blokkeert Vodafone deze soms?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:06

Niek

f.k.a. The_Surfer

vanpeltje schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:11:
Ik heb 2 problemen met mn toestel... ik kan niet op Vodafone Live! komen (helpdesk komt steeds met verschillende antwoorden) maar hij vind de portal gewoon niet met Internet Explorer..

2de probleem is dat ik geen youtube filmpjes kan kijken op m.youtube.com

Hij start dan de Streaming Media (standaard player) op .3gp af te spelen maar ik krijg steeds 'Vinden van netwerk mislukt'. Blokkeert Vodafone deze soms?
Ik heb dus exact dezelfde problemen (Live + video streaming werkt niet)... filmpjes van m.break.com werken ook niet. Ik heb al geprobeerd met proxy adressen etc te spelen, maar nog geen oplossing :/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
ijsbeer910 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:59:
[...]

ja het Cabje waar we het over hebben is voor beter scrollen in Internet explorer.
op XDA-developers.... staat een cabje die je kan installeren, het alles gaat soepel
zelfs GT zelf :)
http://forum.xda-develope...hp?p=1593807&postcount=33
Hmm... ik gebruik IW niet, maak gebruik van Opera Mobile.
Zal er dus niet veel aan hebben... :z

}:| Ik hoor trouwens niks meer over de GPU driver! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Mini Poeper schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:39:
[...]

}:| Ik hoor trouwens niks meer over de GPU driver! :N
Omdat die er niet komt.
klik

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
1 uur navigeren, 20min bellen en de accu stond op 4% :(

Denk dat dit een rotte accu betreft? Vraag me af of T-Mobile daar garantie op geeft en hoe lang.
ijsbeer910 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Kheb bericht gehad van MUGEN, zondagnacht was er een inbraak in een van hun distributie centers
vandaar dat het wat langer duurt.
Heb je die accu van MUGEN inmiddels? Ben erg benieuwd naar je accuduur nu. Zit er ook sterk aan te denken namelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door benchMarc op 01-03-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
pven schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Heb je er al aan gedacht dat dit niet legaal is? Daarnaast gaat het volgens mij niet werken.
Nee niet aangedacht, ik dacht als ik de meegeleverde tomtom installeer, dat ik dan een map enzo daarvan bij kan zetten...
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.