neen, dat noemen we logica... Nu, op dit moment is er de waarheid van dit moment, blijkbaar wil u dat niet vatten maar kom... niet willen, of niet kunnen,whatever. Die waarheid, van dit moment, zegt dat god en alle andere zaken in geloofsovertuiging NU, met hetgene wij nu weten, niet de waarheid is... Moeilijk te bevatten?
DJ Henk schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:59:
Lees het stukje zelf ook nog eens door. De waarheid is gelijk aan de wet? Dus als de tweede kamer morgen een wet aanneemt die licht en donker omdraait is mijn zaklantaarn opeens stuk? Of andersom: de juiste hoogte van de fiscale bijtelling voor zakelijke lease-auto's kan via een natuurkundeproef worden vastgesteld? En hoe werkt die licht-wet trouwens voor een blinde? Het concept licht en donker is hem vreemd. Toch moet hij zich ook aan de wet houden.
neen, weer verkeerd gelezen of geinterpreteerd, proficiat...
U zei dat geloof waarden en normen meebrengen, maatschappij'en regelt enz... Ik stel dat dit niet meer nodig is... De wet is duidelijk en geeft de regels van de maatschappij, niet het geloof.
Blijkbaar is uw zaklataarn stuk ja...
Licht en donker, waarmee ik aanduid dat er een waarheid van het moment is... blijkbaar hetgene wat u niet snapt... Net zoals niet een plek EN donker EN licht kan zijn... Het is het ene of het andere... Waarmee ik dan aanwijs dat men ofwel NU een god kan bewijzen, of men NU ook van mening moet zijn dat dit NU, op dit moment niet zo is... Men mag blijkbaar zonder aantoonbaarheid alles gaan verkondigen, zelfs aanleren, maar om het the ontkrachten heb je dubbel bewijs nodig...
Denk ik niet, u zou er beter aan doen mij volledig te quoten, en eens te lezen... Een mens zou beginnen denken dat je express verkeerd leest of wil lezen...
Je weet niet of je de waarheid hebt... De waarheid van het moment ken je echter wel. Je kent dat wel, hetgene wat jij niet blijkt te begrijpen.
Ja, we hebben theorien, die door aantoonbaarheid en bewijs een theorie aanduiden die eigenlijk de waarheid van het moment is. Nomen we nogal eens wetenschap...
DJ Henk schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:59:
- We hebben de normen en waarden in het maatschappelijk verkeer. (De gewoontes die men ontwikkelt als men met elkaar samenleeft, dus een gezamelijke creatie van alle bovengenoemde mensen in die maatschappij.)
secundaire, zelfopgelegde regels, zoals geloof...
De wet zijn de primaire regels. En kunnen idd afgedwongen worden...
En hieruit Blijkt dat je niet de link gevolgd hebt die ik jen meegaf... Waaruit duidelijk blijkt dat geloofsovertuigingen proberen, met meer of minder succes, om hun secundaire regeltjes in de primaire wetten te stoppen... Ziedaar een manier hoe men geloofsovertuigings regeltjes aan iedereen wil opdringen... Zoals goed bleek uit het filmpje...Of indien je wenst, kan je ook een geschiedenisboek openen en daarin eens kijken hoe men door geloofsregeltjes in wetten te stoppen deze opleggen aan iedereen. Het is dus net andersom, ik denk niet dat ik meer recht heb, gelovigen blijken dat te denken...
[...]
Tiens, vraagteken niet gezien dus? Meestal geeft dat blijk van een vraag... je weet wel, waar normaal een antwoord op komt, en men dus niet iets mee in iemand mond legt...
[/quote]
En wat zou dat? Een theorie gebaseerd op 'als zovele het zeggen dan zal het wel zo zijn?'?
Dat het vermoeiend is kan ik begrijpen... quote volledige berichten... dan is het al een pak simpeler....
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 11-12-2007 21:28
]