Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Flyby_Wire schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:35:
Joss, zou je mij toe willen toevoegen aan de startpost?
Done
charops schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:09:
Drivers markt lijkt t eindelijk te doen, heb eindelijk een bod kunnen uitbrengen :P
Mooi zo! Nu alleen nog de vraag of hetzelfde komt voor director/designer...

Edit: #%@#&@*! Sta ik weer 3e :P Al de vijfde keer dat ik net front-row mis, maargoed, al die andere 4 keer wel 3e gefinisht... Geen slecht voorteken dus :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joss op 28-12-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Pfff ik moet nog qualifyen ik zit zo te twijfelen over de banden. En zal het ook nog overleggen met me teammie. Ik wil het dead on hebben want me snelheid in P/WU is verdomd lekker. Dus perfecte strategy zou handig zijn.
Iemand die weet hoe lang softies meegaan bij 29 met 1 mm regen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hoe belangrijk is motivation bij het selecteren van een nieuwe driver?
Als in: Is deze gemakkelijk weer omhoog te krijgen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb motivation een keer van 40 naar 100 gekregen binnen een seizoen (geen idee of dat binnen 15, 10 of 5 races was). Iedere test, iedere race met 90+ drp gaat het weer 1/2/3/4 punten omhoog. Bovendien wil motivation bij de reset ook nogal eens stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Motivation komt terug op 100 op het moment dat je een staffmember inhuurt.
En anders is het met goede resultaten en testing vrij makkelijk terug te brengen naar 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Maar een motivation van 1 is wel erg laag he? :p Het is wel best een goede driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Net als Form trouwens komt ook terug op 100 op het moment dat je een driver inhuurt. althans bij mij kwam alles gewoon terug toen ik me driver inhuurde :P

Pfff teamie wordt is wakker!! :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dauthi op 28-12-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:54:
Net als Form trouwens komt ook terug op 100 op het moment dat je een driver inhuurt. althans bij mij kwam alles gewoon terug toen ik me driver inhuurde :P

Pfff teamie wordt is wakker!! :P
Omdat er toen massaal over werd geklaagd dat ze naar 1 terug gevallen waren. Toen werd alles op 100 gezet. Dat is echter niet de normale gang van zaken, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij is het wel de normale gang van zaken (of zou dit zo moeten zijn). Een coureur raakt gedemotiveerd omdat hij het hele seizoen bij een waardeloos team rijdt (of zelfs niet bij een inactieve manager). Als hij vervolgens naar een nieuwe werkgever gaat dan zou hij gewoon weer 100% gemotiveerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Sempy schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:05:
Volgens mij is het wel de normale gang van zaken (of zou dit zo moeten zijn). Een coureur raakt gedemotiveerd omdat hij het hele seizoen bij een waardeloos team rijdt (of zelfs niet bij een inactieve manager). Als hij vervolgens naar een nieuwe werkgever gaat dan zou hij gewoon weer 100% gemotiveerd moeten zijn.
Nothing to add ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik kan met zekerheid 2 seizoen opnoemen waarin ik een nieuwe coureur aannam die geen 100% motivation had bij/na de eerste race. Dus ik zou er niet van uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Bij mij zijn mijn Driver/CD/D allemaal van 1 motivation naar 100 gaan toen het seizoen begon dat weet ik 100% zeker. Het zou zelfs dom en onrealistisch zijn als het niet zo is.

Maar goed dit wordt een welles nietes discussie hebben we ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Het is geen welles/nietus, want je hebt gelijk, maar dat is niet altijd zo geweest. Volgensmij alleen de laatste 2 seizoenen na een hoop klachten. Maarja, we zullen het over 7 races wel zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Laten we hopen dat we het over 7 races zien. Want het volledige market systeem is nog niet eens in de buurt van klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:24:
Woei, door naar de halve finale in de cup \o/ Door een fout van Daniel (brid) nog het podium gepakt: hij viel in de een-na-laatste ronde uit met "out of fuel" :o

Bart is helaas wel uitgevallen, al vrij vroeg in de race :/ We hadden een mooie dubbelslag kunnen maken :)
Graag gedaan :) was trouwens de laatste ronde dat ik uit viel :)
Nog ff nagekeken, 100M voor de finish :(
Toch p6 en een rendable race, ook weer een nieuwe sponsor, hark nu 3.6M per race binnen :p
Lekker om al 7.6M te vangen om alleen maar te starten.

Deze race gaat denk ook een drama worden, dqp valt weer tegen en de strategie is denk niet de juiste.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige driver had iets van 60 motivation toen ik em kocht, reset er overheen en hij zag mijn team geloof ik neit zo zitten want hij viel nog verder terug naar 48 ofzo... een race of 7 a 8 over gedaan voordat ie weer op 100 zat. Lastig want hij presteerd gewoon mindr in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Voor welke drivers gaat iedereen hier eigenlijk? Niet dat wij hier met z'n allen op dezelfde drivers elkaar op zitten te bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
SanderF1 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:36:
Voor welke drivers gaat iedereen hier eigenlijk? Niet dat wij hier met z'n allen op dezelfde drivers elkaar op zitten te bieden ;)
Van mij heb je geen last, mijn coureur heeft nog een jaartje te gaan. Maar goed ook, ik betaal nu nog geen 1,3 miljoen terwijl in de search een vergelijkbare driver dik 2mln moet kosten. Ik denk dat ik me ook helemaal rot ga schrikken van wat hij me volgend jaar voor een verlenging gaat vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik zit er daarom ook aan te denken om een redelijk goedkope en gemiddelde (280/240) driver te nemen en deze te ontwikkelen naar een topdriver over 2 seizoenen (volgend jaar weer C3 moet met zo'n driver wel lukken denk ik) want ik vind het ook allemaal erg duur worden...

Overigens, 2M per race is dus 34M per seizoen, volgens mij verdiende alleen Schumacher zulke bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben maar 475.000 per race kwijt en 50.000 voor elk punt wat hij binnensleept (ik heb toen bewust een beetje laag geboden bij de rijders waar niet op geboden was en heb deze ook gewoon gekregen. Volgens mij lukt dat met de nieuwe markt niet meer). Volgend seizoen wordt dat 1,2 mln, maar ik heb het toch maar verlengd :)

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 28-12-2007 16:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:12:
Ik ben maar 475.000 per race kwijt en 50.000 voor elk punt wat hij binnensleept (ik heb toen bewust een beetje laag geboden bij de rijders waar niet op geboden was en heb deze ook gewoon gekregen. Volgens mij lukt dat met de nieuwe markt niet meer). Volgend seizoen wordt dat 1,2 mln, maar ik heb het toch maar verlengd :)
Mijn verlenging kost me 2.5M per race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
mijn driver kost me nu 2.0M rara waarom ik dik verlies draai.
hij heeft me wel door C3 geloodsd maar toch. Als ik nu naar de markt kijk ben ik straks wel 0.7M extra kwijt vooreen vergelijkbare driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Ben eigenlijk wel blij dat m'n rijder nog een seizoen blijft :)
Vergelijkbare rijder of beter zit je toch op 2m tot 3m, neem aan dat volgend jaar verlengen goedkoper is dan op jacht gaan naar een nieuwe

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gestart van P4, positie behouden bij de start en na 11 rondjes opgeklommen naar P3 door een pitter voor me. 5 rondjes later lag ik 2e door nog een vroege pitter en zo ging het tot vlak voor de 2e pitstop. Ik lag 2.5 sec voor op de #3, maar mn coureur maakte zn eerste fout van het seizoen en ik kwam achter die gast terecht. Hij ging ook nog een ronde langer door. Kwam als (virtueel) 3e terug de baan op en hij zat een sec voor me. 19 laps lang heb ik hem beetje voor beetje ingehaald en 2 ronden voor het einde sloeg mn coureur toe...

Beste (seizoens)resultaat in de C2, een 2e plek :) Gaat erg voorspoedig de laatste races en de kans is aanwezig dat ik bij de promotiestreep ga komen. Ik heb voor mezelf besloten om gewoon mijn best te doen en als er dan gasten zijn die niet willen promoveren en zo mij voorbij laten... so be it. Dan hoor ik misschien niet in C1, maar zal ik ermee moeten leven :P Is nog niet zover, dus we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

nou race is 8 minuten onderweg en is nu al volkomen in het water gevallen.....
Alex reed voor de 2de keer dit seizoen m'n vleugel er af.....rij nu met 200l fuel en echt niet dat m'n banden het nog 54 ronden vol gaan houden tot de regen.....krijg dus straks regenbanden op een droge baan :(

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Primeur: voor het eerst in mijn korte C3 periode rijd ik voorop! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes eindelijk weer wat punten:D Door een probleen al in ronde 33 ofzo me 2de stop gemaakt en um vanaf daar uitgereden op mediums. Het circuit was Buenos aires. En ples die wel nog een keer moest pitten met een exploded tire:D Nu aan de start verschijnen met een nieuw en lich chassis:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Race verslag word nog beter, rond 15 de motor opgeblazen :(

Gelukkig heeft het team nog een goed resultaat neer gezet met de auto mhans, welke door mij was ingesteld, p3 en de fastest lap :)
Is denk een leerzame race voor een aantal managers geweest :p

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 28-12-2007 20:43 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, wanneer wordt de 1e marktronde nu eigenlijk gedraaid?

Edit: laat maar, staat op de FP van F1time... zondag en woensdag... :? 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 29-12-2007 10:46 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Het seizoen is officieel voorbij, de komende races ga ik zwaar op de kosten letten behalve de laatste 2 races op Spa en Argentinie aangezien mijn driver daar altijd erg sterk is, maar zonder 4e engine upgrade zal dat ook lastig worden, hopen op regen...

Nu hopen dat ik een leuke driver kan regelen voor de komende 3 seizoenen, eerste seizoen C3, dan C2 behoud en dan C2 promotie naar C1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ambitieus :P Eigenlijk zou volgend seizoen mijn beste kans zijn om mee te draaien in de C1 denk ik. Ik heb mijn coureur erg ver opgetraint tot het niveau van een top 15 coureur in de C1. Zijn contract loopt dit seizoen af, maar ik heb hem met 1 jaar verlengd (voor 2.5M). Als ik het seizoen erop zou promoveren naar de C1 moet ik kiezen: 3.5M betalen voor mn coureur, of een nieuwe coureur aannemen die amper 75% van mijn huidige coureur is. Ik zit er nu dus serieus aan te denken om een extra beetje mijn best te doen om in de C1 te komen :P

Sta nu 18 punten achter op de promotiestreep, maar aangezien er 2 mensen boven die streep staan die niet naar de C1 willen en ik nu de meest betrouwbaar/best presterende manager ben (op de #1 na) is er best wel een kans. Moeten ze alleen wel een keertje buiten de punten eindigen, anders wordt het lastig... Maar ik ga er iig voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is het ook lastig nu. Heb ook een paar keer regen in de vrije training en droge races of andersom gehad en daar heb ik ook altijd moeite mee. Deze week een "lost control" en natuurlijk heb ik geen reserve chassis. Ik kijk een beetje hoe mijn tijden worden in de warmup of ik wat met repairuren ga klooien of dat ik een nieuw chassis haal. Nieuw chassis stond eigenlijk voor later geplanned in verband met design.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik ga nu vooral op efficiency en weight desigen en dan bij de laatste 2 races even fors op de kosten van het chassis en de monocoque investeren aangezien deze 2 samen nu 3,1M zijn :D

De rest van de onderdelen is qua kosten overigens wel in orde, deze 2 parts vervang ik slechts 1 keer per seizoen dus vind het zonde om dan in kosten te investeren, maar nu wordt het wel erg gortig ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Sanderrr op 29-12-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, gisteren was de race redelijk drama. M'n eerste mechanische probleem van het seizoen, maar DQP was al om te huilen, dus dat ik zou hem toch al niet winnen ofzo :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Volgensmij is F1Time aangepast :P

Edit: Toch jammer dat een flinke minderheid zijn zin krijgt:
Happy New Year and F1TIME holidays!
From: Tadas Bubelevičius
Time: 2007-12-30 09:04:50
After all the voting and discussions, I have decided to give everyone a break and postpone next race by 3 days to January 3rd and 4th, 2008. Have a great New Year and I hope you are having good time during Christmas holidays. Also do not forget that markets are now open and you should submit your bids before next Sunday (January 6th).

[ Voor 91% gewijzigd door Joss op 30-12-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Zucht CD en Designer markets zijn ook nog steeds niet aangepast. Het is echt een schande.

Betaalde supporter functie is echt veels te vroeg ingegaan. Er moet nog teveel verbetert dan wel verandert worden. Het lijkt eigenlijk een beetje op een grote betatest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dauthi schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:55:
Zucht CD en Designer markets zijn ook nog steeds niet aangepast. Het is echt een schande.

Betaalde supporter functie is echt veels te vroeg ingegaan. Er moet nog teveel verbetert dan wel verandert worden. Het lijkt eigenlijk een beetje op een grote betatest.
Ben ik wel met je eens. Zeker als je ook kijkt naar de bugs waar ik mee te maken heb. Bij ons gaat er onterecht iemand gedegradeerd worden als Tadas niks aanpast (bug van verkeerde raceresultaten in C3G2) en die teambug daar heeft hij ook nog geen reactie op gegeven (duurt nu 6 weken ofzo?).

[edit]Voor die raceresultaten is iets aangepast zie ik nu. Dat was gisteren nog niet en Tadas heeft ook niet gereageerd in de forumthread. Misschien omdat ik gisteren schreef dat het de supporterfunctie zo niet waard was?

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 30-12-2007 14:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:15:
Misschien omdat ik gisteren schreef dat het de supporterfunctie zo niet waard was?
Volgensmij omdat hij gisteren tijd had en een aantal bugs gefixt heeft + de frontpage aangepast heeft ;) We moeten ook weer niet overdrijven met de kritiek op Tadas. Hij heeft (ook) een gezin en twee banen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja, das wel waar. Maar waarom, laat ie andere mensen dan niet helpen. Der zijn genoeg mensen die het willen en die het kunnen. Maar hij staat niet toe dat iemand anders meehelpt met het schrijven van de code, dus ik het vind het maar een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja de frontpage is inderdaad aangepast (ziet er veel beter uit zo)

De volgende race wordt niks bij mij. Slechte DQP, slechte warmup, driver nog niet hersteld van crash en geen reserve chassis (wel kunnen herstellen want ik heb inmiddels ook 18 repairuren, lagere percentages lijken ook meer te repareren per uur, klopt dat?).

En het zeuren op Tadas, ik iriteer me er aan als iemand een spel maakt dat populair is en waarvoor hij een supporterfunctie heeft waar ik gebruik van maakt en niet reageerd op bugs (of anderen laat reageren die wel wat weten, want er reageren wel mods maar die weten ook niet of tadas het gezien heeft en wat die van plan is. Dat is ook een deel van het probleem, tadas zou veel minder tijd kwijt kunnen zijn als hij het anders zou organiseren. Ook zou het dan geen persoonlijke kritiek op Tadas meer lijken, nu lijkt dat wel zo omdat Tadas ook de enige is die dingen kan en weet). Dat van die markten gaat ook nergens over, maar misschien dat hij daar meer feedback heeft gegeven? Ik heb me er niet zo mee bezig gehouden omdat er bij mij geen contracten aflopen.

Het scheelt in ieder geval weer dat er niemand onterecht gaat degraderen bij ons. (nu die teamchampionship bug nog ;) )
Dauthi schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:04:
Ja, das wel waar. Maar waarom, laat ie andere mensen dan niet helpen. Der zijn genoeg mensen die het willen en die het kunnen. Maar hij staat niet toe dat iemand anders meehelpt met het schrijven van de code, dus ik het vind het maar een beetje raar.
Misschen had ik even op F5 moeten drukken dan had ik er minder woorden aan vuilgemaakt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 30-12-2007 15:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dauthi schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:04:
Iemand die meehelpt met code schrijven mag niet meedoen aan het spel (hij kan immers uit de code alle formules voor perfecte setup/drp vissen). Dan vallen er al veel vrijwilligers af.

Afgelopen race weer kleurloos 15e, ik ga me nu maar bezig houden met aerotesten, met een mazzeltje in een van de laatste races kan ik nog in C2 blijven aangezien alles dicht op elkaar zit. Mocht ik degraderen naar C3, dan wil ik echter volgend jaar met een goed ontwikkelde auto voor de titel meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Sempy schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:37:
[...]

Iemand die meehelpt met code schrijven mag niet meedoen aan het spel (hij kan immers uit de code alle formules voor perfecte setup/drp vissen). Dan vallen er al veel vrijwilligers af.
Zelfs dan zijn er nog mensen die gewoon mee willen helpen. En zelfs met de dingen die zeg maar niet code technisch zijn, als in bepalende voor de race e.d., zijn er genoeg dingen mensen die dat voor hem kunnen doen waardoor hij veel meer tijd heeft om het wel te doen. Bijvoorbeeld de search engine voor D/D/D hadden andere mensen ook kunnen doen zonder dat het echt iets verraad over het spel.

Het spel is inmiddels zo groot dat 1 persoon het gewoon niet meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is inderdaad een probleem dat mensen die meehelpen wat meer weten van de engine achter het spel en dit in hun voordeel zouden kunnen gebruiken. Als ze dat echt gaan doen dan racen over een paar seizoenen 30 devers tegen elkaar in C1 en is dat ook weer opgelost ;)

Maar hoe lossen ze dat bij andere webbased spelletjes dan op? Hattrick daar zit een heel bedrijf achter geloof ik dus dat is niet te vergelijken, maar bijvoorbeeld een Travian? Dat heb ik ook een tijdje gespeeld en ik merkte niks van bugs. Er zullen toch wel mensen zijn die en kunnen proggen en F1Time een beetje uit het hoofd invullen? Ik gebruik ook steeds minder sheets om eerlijk te zijn en alles opslaan daar ben ik ook mee gestopt. Ik kijk eigenlijk weinig meer terug naar vorige seizoenen. Het enige waar ik nog een sheet voor gebruik is om snel het benzineverbruik, setup en DRP te kunnen berekenen. En het design dan, dat doe ik nog steeds omdat dit ook veranderd als je design beter wordt dus dan heb je wat houvast om de verhoudingen in uren een beetje te bepalen. Driver houdt ik niet echt meer bij (ik zie wel in mijn DRP berekening terug of hij nog verbeterd op een skill), practise bewaar ik niet meer en waren nog wel meer dingen die ik voorheen allemaal opsloeg, maar ik keek er toch nooit echt op terug. Misschien dat ik er volgend seizoen spijt van heb, maar waarschijnlijk veranderen de circuits toch weer iets waardoor je niet heel veel aan die data hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:45:
[...]

Zelfs dan zijn er nog mensen die gewoon mee willen helpen. En zelfs met de dingen die zeg maar niet code technisch zijn, als in bepalende voor de race e.d., zijn er genoeg dingen mensen die dat voor hem kunnen doen waardoor hij veel meer tijd heeft om het wel te doen. Bijvoorbeeld de search engine voor D/D/D hadden andere mensen ook kunnen doen zonder dat het echt iets verraad over het spel.

Het spel is inmiddels zo groot dat 1 persoon het gewoon niet meer aan kan.
Met dat laatste ben ik het eens, 1 persoon die daarnaast 2 banen heeft kan dit spel niet runnen. Met het eerste ben ik het niet eens. Om zoiets te schrijven heb je kennis nodig van de database, de waardes, etc. Als Tadas die instructies aan iemand moet geven, is hij nog onderhand net zoveel tijd kwijt.

Edit: Achter Travian zit ook een bedrijf en zover ik weet (heb het een maandje gespeeld) is Travian niet super uitgebreid en zitten er maar bar weinig geheimen achter dat spelletje verscholen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 30-12-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:12:
[...]

Edit: Achter Travian zit ook een bedrijf en zover ik weet (heb het een maandje gespeeld) is Travian niet super uitgebreid en zitten er maar bar weinig geheimen achter dat spelletje verscholen.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb. Toen had je nog wel redelijk wat geheimen, ik geloof dat er tegenwoordig inderdaad overal calculators voor zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:12:
[...]

Met dat laatste ben ik het eens, 1 persoon die daarnaast 2 banen heeft kan dit spel niet runnen. Met het eerste ben ik het niet eens. Om zoiets te schrijven heb je kennis nodig van de database, de waardes, etc. Als Tadas die instructies aan iemand moet geven, is hij nog onderhand net zoveel tijd kwijt.

Om de database te schrijven. Maar een simpel zoek progje schrijven maar bij je naar data in de dbase moet zoeken is niet zo moeilijk, en het uiterlijk en zo kan gewoon worden gedaan zonder dat er geheimen worden weggeven. De dbase zelf, de drivers de manier waarop dqp en drp tot stand komen etc.. etc.. ja dat moet Tadas zelf doen. Gelukkig wordt het uiterlijk en zo inmiddels ook gedaan door Neil Vaughn. Maar ja als je 1 extra persoon alles 1 keer uitlegt heb je wel een investering gedaan waardoor je met zijn 2en keihard verder kan. Dan kan je de dingen spreiden Tadas doet de nieuwe dingen, en de ander kan kleine bugs eruit halen of corrigeren, waardoor het iig voor de klant er soepeler uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zit net een topic op het C1 forum te lezen en daar is iets heel raars aan de gang.

Voordat afgelope race was begonnen opende iemand een topic over wat voor weer het zou worden. Alexandru Cristescu antwoorde daarop:
My prediction:
30° C 27° C 23° C (30% chance of rain).
Het werd, 2 uur later:
Temp.: 31° C
Temp.: 28° C
Temp.: 22° C Rain: 2 mm
Vervolgens zegt Bunby iets wat ik ook zou doen:
no u probably just saw it somewhere where we cant therefore just deviated from the exact by 1 degree
Waarop Alexandru zegt:
He gave me all the formulas to the game already and the driver's potentials are visible to me too... I can also see other peoples designs, DQPs, fuel usages and other such things... that's why I'm allways doing my setups late, so I can see what other peoples do first. Yes
PS: I also know your password ;)
En dat hij datzelfde paswoord niet op zn mail zou moeten gebruiken. Bunby wijzigt zijn wachtwoord en vervolgens zegt Alexandru dat hij ook die weet...

Ik heb het gevoel dat er iemand toegang heeft tot de code/database van F1Time :?

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 30-12-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij zit er toch helemaal naast met zijn prediction of mis ik iets? Maar dit is juist een reden om andere coders toe te laten. Juist met een coder zijn dit soort scenario's makkelijker.

Dat wachtwoord wijzigen kan je trouwens ook gewoon zien als je op een spelernaam klikt. Met een hoop bluf erbij krijg je dan zo'n topic.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 30-12-2007 18:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:15:
Hij zit er toch helemaal naast met zijn prediction of mis ik iets? Maar dit is juist een reden om andere coders toe te laten. Juist met een coder zijn dit soort scenario's makkelijker.
Ik had de verkeerde gequote, take another look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:19:
[...]

Ik had de verkeerde gequote, take another look.
Nu zit het wel dichtbij inderdaad. Volgens mij gewoon een stukje psychologische oorlogsvoering daar in C1.

Even het draadje op F1time erbij: http://www.f1time.com/for...ead_id=5881&post_offset=9

en hier zie je dat Mark Bundy zijn wachwoord heeft veranderd: 2007-12-30 03:39:24 Password has been changed. (by Mark Bunby)
http://www.f1time.com/user.php?user_id=105

Volgens mij is het gewoon een hoop bluf. Je staat op F1Time met je echte naam, veel mensen hebben Hyves en dergelijk en van zoiets zal hij dat van die vakantie wel afgehaald hebben.

[ Voor 63% gewijzigd door Marzman op 30-12-2007 18:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja ik had het gelezen. Alexander en Oliver Vogel zijn denk ik beide het brein achter de berekeningen. Die gasten hebben iedere race 100% DQP en DRP... het is te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dat je kan zien dat iemand zn wachtwoord aanpast, dat weet ik. Maar ik denk dat Alex erop doelt dat het nieuwe paswoord van Bunby iets met Kreta te maken heeft... Sowieso, hoe kan je raden dat het weer bijna precies zo wordt? Die kans dat hij er 1 bij alles vandaan zit is al kleiner dan 0.000001%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:30:
Dat je kan zien dat iemand zn wachtwoord aanpast, dat weet ik. Maar ik denk dat Alex erop doelt dat het nieuwe paswoord van Bunby iets met Kreta te maken heeft... Sowieso, hoe kan je raden dat het weer bijna precies zo wordt? Die kans dat hij er 1 bij alles vandaan zit is al kleiner dan 0.000001%
Ja en de kans dat hij er met alles 2 vandaan zit is even groot. Ik heb een beetje zitten Googlen op die gozer en ik zie geen connectie met Tadas of F1time. Ik zie wel dat hij het al lang speelt en dat hij ook andere GP-managerspellen speelt. Het kan natuurlijk dat hij zelf een berekening heeft gevonden voor een hoge DQP.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:33:
[...]

Ja en de kans dat hij er met alles 2 vandaan zit is even groot. Ik heb een beetje zitten Googlen op die gozer en ik zie geen connectie met Tadas of F1time. Ik zie wel dat hij het al lang speelt en dat hij ook andere GP-managerspellen speelt. Het kan natuurlijk dat hij zelf een berekening heeft gevonden voor een hoge DQP.
Hij heeft 1 connectie met Tadas: Neil. Neil is een maat van Tadas en teamgenoot van Alex. Maargoed, vind het hele paswoord verhaal ook maar raar. Eens even een antwoord afwachten :)

Edit: En als hij zegt dat het paswoord hetzelfde is als de mail van Bunby, heeft hij dat dus gecheckt.

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 30-12-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dit is wel raar in het profiel van die Alexander:
2007-11-06 06:16:32 F1TIME staff member Tadas Bubelevičius has logged in. (by Tadas Bubelevičius)
2007-11-06 02:46:12 F1TIME staff member Tadas Bubelevičius has logged in. (by Tadas Bubelevičius)

en bij Neil:
2007-12-28 20:39:06 F1TIME staff member Jon Payton has logged in. (by Jon Payton)
2007-09-10 22:00:45 F1TIME staff member Tadas Bubelevičius has logged in. (by Tadas Bubelevičius)

Dat is trouwens ook bij die Bunby:
2007-10-31 07:29:07 F1TIME staff member Tadas Bubelevičius has logged in. (by Tadas Bubelevičius)

Misschien is het niks dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 30-12-2007 18:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Die logins van Tadas/Jon zijn (meestal) na bugreports of om de admintools te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:35:
[...]
Edit: En als hij zegt dat het paswoord hetzelfde is als de mail van Bunby, heeft hij dat dus gecheckt.
De meeste mensen gebruiken overal hetzelfde wachtwoord, de kans dat hij dat goed gokt is 75 procent ofzo. In ieder geval een stuk groter als met dat weer. Ik heb nog wel wat variatie, maar mijn F1Time wachtwoord werkt ook op sommige andere sites (niet op mijn mail trouwens ;) )

Als die Creta een verwijzing naar het wachtwoord is dan wordt het wel heel raar. Ik hoop dat Tadas zo reageerd dat wachtwoorden encrypted zijn en dat niemand die kan zien want als er echt mensen toegang tot de database hebben is de lol van het spelletje er wel af. Het is inderdaad wel vaag, ook met die 30% kans op regen en dan in het weerbericht bij een van de drie 2 mm regen hebben wat bijna nooit voorkomt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, dat van dat wachtwoord kan keihard bullshit zijn. Zowel Alexander als Oliver zitten op het forum altijd ontzettend te patsen met wat er allemaal wel niet een enorm verschil in snelheid zou moeten maken, maar als ze dat allemaal echt wisten, zouden ze wel continu 1e worden in C1. Ik bedoel: als je alle formules hebt en je hebt iedere race 100% DQP/DRP, je weet wat het weer zal worden de rest van het seizoen (of alleen de volgende race?) en je weet welke driver je moet hebben, dan ben je toch bijna onverslaanbaar?

Dat weer is idd bizar, maar misschien is er gewoon wat anders aan de hand? Misschien is het weer in C1 hetzelfde als in een andere groep en heeft hij dat ontdekt? Als het waar is dat hij de DB misbruikt voor z'n eigen gewin, moet hij een lifetime ban hebben inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn mensen die het juist leuk vinden om dingen zelf uit te vinden ipv uit te kunnen rekenen, dat houdt eht spel IMO leuk...

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 30-12-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:58:
Dat weer is idd bizar, maar misschien is er gewoon wat anders aan de hand? Misschien is het weer in C1 hetzelfde als in een andere groep en heeft hij dat ontdekt?
Het weer in een andere groep kan je ook pas na de race bekijken. En als het zo was dat hij het van een andere groep wist, had ie dat denk ik wel gezegd. Vraag is ook waarom hij zich zo verdacht zou willen maken op het forum. Ik hoop dat we nu van een muis een olifant aan het maken zijn, want anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat bedoel ik dus. Als C1 nou 's een of twee races achterloopt bij (ik zeg maar wat) C3G4 ofzo, dat heeft Alexander inmiddels door, want dat is misschien al wel seizoenen lang zo. Dan past het helemaal bij hem om op deze manier mensen op te stoken, want hij is het ook die beweerde dat er een _enorm_ verschil zit tussen een DQP van 98% en een van 99%, voor wat betreft de snelheid. En volgens mij was het Oliver Vogel die beweerde dat hij DQP-verschillen van 0,3% kon waarnemen, wat me ook als complete bullshit in de oren klinkt, tenzij je rondenlang met dezelfde verdeling rond wil rijden en daar een gemiddelde uit wil berekenen. Op deze manier proberen zij newbies in de war te brengen ofzo, wat de lol daar ook aan moge zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wellicht niet toevalligerwijs hebben beide heren veel verstand van PHP/MySQL. Ik hoop echter nog steeds dat er niks aan de hand is, want het zou de integriteit van het spel flink aantasten.

Edit: de laatste reactie van Bunby is veelzeggend:
f*ck you *sshole wtf is your problem pr*ck
kleine censuur toegepast

[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 30-12-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja maar mark bunby laat zich ook heel makkelijk op de kast jagen hoor. En wordt heel snel kwaad, ik heb hem al wat vaker op de chat meegemaakt. Niet de allerliefste F1ter die er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Je kan ook wel een estimated guess doen naar de temperatures als je de races van voorgaande jaren kijkt. Als ik de volgende keer op Bahrein rijdt, weet ik nu ook al dat het 45/42/46 wordt bijv. Dit is gewoon psychologische oorlogsvoering, zodat de concurrentie zich meer met hen bezig houdt dan het spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Om het nog maar even verdachter te maken dan. Dat laatste bericht pastte Mark Bunby aan, en een half uur later was het verwijdert. Nu, 2 uur later, post Alexandru het origineel en de aangepaste versie. Admins/GM's kunnen verwijderde/aangepaste berichten zien, maar Alexandru hoort dat niet te kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sempy schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:37:
[...]

Afgelopen race weer kleurloos 15e, ik ga me nu maar bezig houden met aerotesten, met een mazzeltje in een van de laatste races kan ik nog in C2 blijven aangezien alles dicht op elkaar zit. Mocht ik degraderen naar C3, dan wil ik echter volgend jaar met een goed ontwikkelde auto voor de titel meedoen.
Positief blijven hoor! Je hoeft nog maar 1 goed resultaat te halen om redelijk zeker te zijn van een langer verblijf in C2. Aero testen is volgens mij redelijk onderschat ivh met engine/gb etc. Voordeel is dat je elke race een kleine vooruitgang hebt en mho op de toekomst ook nog goed bezig bent. Ik denk dat je het net gaat redden dit jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vrij bizar verhaal dat allemaal in C1 daar :/ Zou jammer zijn als dit de gameplay ten koste gaat.

Beetje gek dat nu met 1 feestdag de race wel wordt uitgesteld maar met kerst weer niet. Ik geloof dat met kerst toch altijd meer komt kijken dan met oud en nieuw. Laatste is enkel alcohol inkopen en je bent klaar....

Valt me op dat de laatste paar races mijn rijder opeens is opgeklommen in de Driver Stats page. Stond altijd 25ste (van de 27) en inmiddels sta ik 20ste :o Misschien toch mensen die het wel welletjes vinden voor dit seizoen en niet meer testen? Zou leuk zijn als ik dan alsnog met wat geluk in C2 kan blijven :9

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
The_FrankO schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:11:
Vrij bizar verhaal dat allemaal in C1 daar :/ Zou jammer zijn als dit de gameplay ten koste gaat.

Beetje gek dat nu met 1 feestdag de race wel wordt uitgesteld maar met kerst weer niet. Ik geloof dat met kerst toch altijd meer komt kijken dan met oud en nieuw. Laatste is enkel alcohol inkopen en je bent klaar....

Valt me op dat de laatste paar races mijn rijder opeens is opgeklommen in de Driver Stats page. Stond altijd 25ste (van de 27) en inmiddels sta ik 20ste :o Misschien toch mensen die het wel welletjes vinden voor dit seizoen en niet meer testen? Zou leuk zijn als ik dan alsnog met wat geluk in C2 kan blijven :9
Het viel mij ook al op dat jouw driver de mijne heeft ingehaald, best gek, want ik test gewoon elke race. Maar meestal ga ik maar 1 punt vooruit op de driver skill die ik test. Hoeveel improvement heb jij dan met een test bijv? Na een race ga ik meestal 1-3 punten omhoog in totaal DRP.

edit: Nog een leuke feature van de driversmarkt ontdekt. Als je bijvoorbeeld in je eigen groep alle drivers bekijkt, kan je alle drivers, die van je concurrenten dus, selecteren om daar een bod op te doen. Leuk om uit te vissen hoe duur hun drivers gaan worden :). Zo zou Joss' driver zoiets willen als hij op de market komt:

Salary: 3329532
Win Bonus: 2330672.4
Point Bonus: 2330672.4

Sjeeminee, dat is geen goedkope jongen :9~ Je hebt wel een zogenaamde Superdriver Joss. Wel slim om die nog een jaartje te houden. Als je maar genoeg vooraan finisht kan je hem wel betalen lijkt me :).

[ Voor 22% gewijzigd door Requiem19 op 30-12-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:17:
[...]

Het viel mij ook al op dat jouw driver de mijne heeft ingehaald, best gek, want ik test gewoon elke race. Maar meestal ga ik maar 1 punt vooruit op de driver skill die ik test. Hoeveel improvement heb jij dan met een test bijv? Na een race ga ik meestal 1-3 punten omhoog in totaal DRP.
Hier tijdens testen ook maar een enkel puntje erbij. Tijdens de race vaak 2-3 punten. Misschien heeft motivatie er wat mee te maken? Die valt van mij nog wel eens omlaag als ik weer als 22ste eindig :/ Na het testen gaat ie dan weer omhoog.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:17:
[...]
Zo zou Joss' driver zoiets willen als hij op de market komt:

Salary: 3329532
Win Bonus: 2330672.4
Point Bonus: 2330672.4

Sjeeminee, dat is geen goedkope jongen :9~ Je hebt wel een zogenaamde Superdriver Joss. Wel slim om die nog een jaartje te houden. Als je maar genoeg vooraan finisht kan je hem wel betalen lijkt me :).
Stom dat je mijn coureur kunt bekijken :? Ook zn stats? Heb je trucje niet uitgeprobeerd... Maar hij wil dus ook 2.3M voor een punt? Iig was zn verlenging voor 2.5M wel een koopje dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:03:
Om het nog maar even verdachter te maken dan. Dat laatste bericht pastte Mark Bunby aan, en een half uur later was het verwijdert. Nu, 2 uur later, post Alexandru het origineel en de aangepaste versie. Admins/GM's kunnen verwijderde/aangepaste berichten zien, maar Alexandru hoort dat niet te kunnen zien...
Jij had dat bericht ook gevonden. Heb jij ook toegang tot de database dan? :+ Nee, volgens mij loopt hij gewoon te dollen.

Grappig met die driver. Zo heb je natuurlijk ook toegang tot de 'database'. Bij mij scheelt het 4 ton. Wel wil hij dan weer 3 keer zo veel winbonus en twee keer zo veel pointbonus.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 31-12-2007 04:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:11:
[...]

Stom dat je mijn coureur kunt bekijken :? Ook zn stats? Heb je trucje niet uitgeprobeerd... Maar hij wil dus ook 2.3M voor een punt? Iig was zn verlenging voor 2.5M wel een koopje dan :P
Ik zie ook je stats ja. Ziet er toch best goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb er maar een bugreport van gemaakt, want dat hoort volgensmij niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Requiem19 schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:46:
[...]

Positief blijven hoor! Je hoeft nog maar 1 goed resultaat te halen om redelijk zeker te zijn van een langer verblijf in C2. Aero testen is volgens mij redelijk onderschat ivh met engine/gb etc. Voordeel is dat je elke race een kleine vooruitgang hebt en mho op de toekomst ook nog goed bezig bent. Ik denk dat je het net gaat redden dit jaar :).
Mijn probleem zit vooral in de ontwikkeling van de wagen, ik had begin dit seizoen al een achterstand op jou en waarschijnlijk een nog grotere op de echte toppers in onze groep. Ik loop dat dit seizoen redelijk in doordat ik eindelijk een goede designer heb en hopelijk nu ook met de aero-tests. Lijkt me voor de toekomst dus een nuttigere besteding dan nu nog GB-testen. Of het genoeg is om in C2 te blijven, we zullen zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Om toch nog wat posten vandaag....

*O* Hoppatee, Happy Newyearsday!! *O*

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hahaha, van hetzelfde allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Zelfde.

Dauthi en ik hebben gisteravond na en tijdens de nodige pilsjes F1time tactieken besproken dus pas maar op de komende races ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Happy NY
de nodige pilsjes :P Die kater staat denk ik wel met stip op 1 :P
Dus kijk maar uit, de taktieken zijn geidealiseerd en geoptimaliseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat is meteen een goed begin van het nieuwe jaar, in 18 rondjes een DQP van 99% en een perfecte setup. Gelijk alles er even doorgeknald en voorlopige pole met een paar tienden... wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
100% dqp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:49:
Zo dat is meteen een goed begin van het nieuwe jaar, in 18 rondjes een DQP van 99% en een perfecte setup. Gelijk alles er even doorgeknald en voorlopige pole met een paar tienden... wat wil je nog meer :)
Knap dat je weet wat een perfecte setup is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Knap dat je weet wat een perfecte setup is ;)
Mijn definitie van perfecte setup : Op silverstone geen verbetering mogelijk in eerste twee sectoren. Dus ook een Q rondje nog waarbij driver comment was : That was on the limit all throughout.

Dus al met al noem ik dat zo goed dat i khet perfect vind. Boven verwchting van mijn taxichauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
on the limit betekend alleen maar dat ie met zijn huidige setup niet harder kan hé.. Niet dat het de perfecte setup is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:28:
on the limit betekend alleen maar dat ie met zijn huidige setup niet harder kan hé.. Niet dat het de perfecte setup is :P
Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Kom er net achter dat het contract van mijn designer verloopt na dit seizoen, terwijl ik dacht dat het nog een seizeon doorliep :( Kan hem geen nieuw contract aanbieden en alle goede designers zijn al weer weg |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
B-Force schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:30:
Kom er net achter dat het contract van mijn designer verloopt na dit seizoen, terwijl ik dacht dat het nog een seizeon doorliep :( Kan hem geen nieuw contract aanbieden en alle goede designers zijn al weer weg |:( |:( |:(
Alweer weg? Er is nog geen enkele market geweest, je kan dus nog op iedereen bieden die geen contract voor volgend seizoen heeft. Of heb je gewoon een klote designers market?

Zowieso vrij matig dat die market-search alleen voor drivers werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:30:
Zoals Requiem zegt, en onze markt is inderdaad slecht. allemaal -70.

Happy new year aan allen. Was al weer een anderhalve week dat ik hier gelezen heb. alles op laag pitje gezet en eens er goed van genomen weer. Kunnen we f1time weer wat serieuzer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zooo, geluksig nieuwjaar allen!
Was weer een mooi vieren, met een minder mooie kater (maar goed, part of the deal...)

Inmiddels weer heerlijk 2 daagjes aan het werk... Kan niet wachten weer eens te gaan racen en eindelijk eens resultaten te zien van de markten.
Baal alleen dat het nu al zóó lang duurt aangezien in er vroeg bij was (ook al met de "oude" marktindeling) en het maar blijft duren en er steeds meer trage lambaffels ook op mijn potentieeltjes gaan bieden...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Hey mensen,

Allemaal de beste wensen voor 2008!

Ik heb ff een vraagje. Het is namelijk zo dat ik met gister heb gekwalificeerd en dat ik de voorlopige pole had. Twee mensen achter mij hadden nog maar 2 van de 4 kwalificatie rondjes gedaan op dat moment. Vandaag zie ik dat beide zich voor mij gekwalificeerd hebben. 1 heeft met 1 rondje extra zich voor mij gezet en 1 heeft daarvoor 2 ronden gebruikt. Nu vraag ik mij af waarom zij zich na mijn kwalificatie 'ineens' sneller zijn dan mij. Is het toeval of komt dat omdat ze nu een snellere doeltijd hebben of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ieder rondje in de Q rij je brandstof weg, dus wordt je lichter, dus wordt je sneller. (voor de race wordt je trouwens wel gewoon weer bijgevuld) Bovendien kunnen ze ook nog aanpassingen hebben gedaan aan setup/dqp die de rondetijden ten goede kwamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 03-01-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Ben ik de enige of zijn er nog andere waarvan de driver waarop ze geboden hebben nog niks heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:59:
Ben ik de enige of zijn er nog andere waarvan de driver waarop ze geboden hebben nog niks heeft gedaan?
De eerste market zal vanavond wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
[...]

met de nadruk op de laatste 3 puntjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
[...]

De eerste market zal 6 januari gehouden worden. Zie Tadas' bericht in de info-center:

'...Also do not forget that markets are now open and you should submit your bids before next Sunday (January 6th).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:05:
[...]

De eerste market zal 6 januari gehouden worden. Zie Tadas' bericht in de info-center:

'...Also do not forget that markets are now open and you should submit your bids before next Sunday (January 6th).'
Dat was nog voordat de race verschoven was naar vrijdag, geloof ik.

Edit: Nee dus, nouja... dan heb ik geen redenen meer. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 03-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Requiem19 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Alweer weg? Er is nog geen enkele market geweest, je kan dus nog op iedereen bieden die geen contract voor volgend seizoen heeft. Of heb je gewoon een klote designers market?

Zowieso vrij matig dat die market-search alleen voor drivers werkt..
Hmm ik zie het inderdaad. Ik dacht dat de bovenste paar al weg waren, omdat ik ze geen offer kan doen :( Snap er niet zo veel van... Waarom kan ik mijn designer dan geen nieuw contract aanbieden :S Verder kan ik dus alleen designers -70 een offer doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D hej, weer de 100% dqp. Moet trouwens zeggen dat ik nu voor het eerste eigenlijk helemaal geen zin had om f1time te gaan doen.. Najah, groeit wel weer ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik weet niet of ik en mijn teammaat de enige zijn, maar zijn er nog andere mensen die op A1 Ring- Austria hun DQP niet boven de 91-92% krijgen? Ik had op ronde 4 al 91% en van ronde 4 tot 30 kreeg ik die niet omhoog. Wel als eerste gequalificeerd (tot nu toe) met 0,3 sec verschil op nr 2 (mijn teamm8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:30:
:D hej, weer de 100% dqp. Moet trouwens zeggen dat ik nu voor het eerste eigenlijk helemaal geen zin had om f1time te gaan doen.. Najah, groeit wel weer ^^
Dat had ik de afgelopen 2 races ook niet eigenlijk. En da's best raar, want het gaat best OK :) Heb de vorige race ook niet live gekeken, zag pas achteraf dat ik uitgevallen was... Ik hoop dat de zin in F1Time snel terugkomt :)
Kroketje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:29:
Ik weet niet of ik en mijn teammaat de enige zijn, maar zijn er nog andere mensen die op A1 Ring- Austria hun DQP niet boven de 91-92% krijgen? Ik had op ronde 4 al 91% en van ronde 4 tot 30 kreeg ik die niet omhoog. Wel als eerste gequalificeerd (tot nu toe) met 0,3 sec verschil op nr 2 (mijn teamm8).
Vaak moet je dan proberen een bepaald item te verlagen ipv verhogen. Als je 1 of 2 punten boven het ideale punt komt, zakt je DQP snel. Als je de rest dan ongeveer perfect hebt, maar die ene nog te hoog, kun je onmogelijk hoger uitkomen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 03-01-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Ik kan zeggen als zijn teammaat dat dat ook niet direct uitkomst bracht..T was een nieuwe baan voor mij, ik zat in 15 ronden op 90%, overige 15 laps hoger/lager/alles geprobeerd, maar weinig tot geen verbetering merkbaar. Ik moet wel opmerken dat deze baan redelijk afweek van wat ik als " standaard" ben gaan beschouwen..

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Standaard of niet, 100% is overal mogelijk dus het blijft "je" eigen fout ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.