Ja het is trouwens 'überhaupt'
<<Er vinden op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden op het Alice netwerk plaats.>>
Toch krijg ik geregeld TIP meldingen in de Alice Lounge...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja het is trouwens 'überhaupt'
[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 08-07-2008 10:48 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Verwijderd
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Verwijderd
Van mij mag je storneren, maar zou je Alice niet eerst een kans geven het probleem op te lossen? Als je nu storneert, verspeel je al je rechten. Je moet de leverancier eerst de kans geven het probleem op te lossen. Nu heb je kans dat je als wanbetaler te boek komt te staan!cvs79 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:10:
Sjonge, heb nu al spijt van mn alice easy aanvraag.
Zou gisteren (8-07-2008) worden opgeleverd. Niks dus, vandaag nog steeds nop. Zelfs de lijn is niet geactiveerd of het is schijnbaar een ander aderpaar. Nu gaat er een melding naar de technische dienst en kan ik lekker gaan wachten.
Ook kan ik nog niet in de alice lounge omdat mn account nog niet geactiveerd is.
Nu eerst maar even de bank bellen om de betaling te laten storneren. Ga niet betalen voor gebakken lucht.
Dat heb ik ook wel. Ik zit op ongeveer 2.3KM van de Centrale en haal 8Mbit. Helaas is niet meer mogelijk. Gezien volgens mij alle providers in dezelfde centrale uitkomen.quicksilvernet schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb Alice sinds februari al, moet zeggen dat ik nog nooit een internet storing heb gehad. Maar de snelheid valt wel zwaar tegen. Ik haal maar maximaal 600 Kbs met een abbo van 20Mb![]()
Blijkbaar zit ik ver van de centrale af.
Verwijderd
Mee eens, storneer niet, maar stuur nadat je verbinding is opgeleverd een restitutie verzoek. Deze zal gewoon worden behandeld en zal je netjes je abonnementsgeld terug ontvangen voor de dagen waarbij je geen verbinding had...Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:24:
[...]
Van mij mag je storneren, maar zou je Alice niet eerst een kans geven het probleem op te lossen? Als je nu storneert, verspeel je al je rechten. Je moet de leverancier eerst de kans geven het probleem op te lossen. Nu heb je kans dat je als wanbetaler te boek komt te staan!
Er zijn hier op Tweakers twee Alice-mensen, die hun uiterste best doen problemen van Alice-klanten op te lossen.
Maak jij soms nooit fouten?
Verwijderd
Dit is inderdaad afhankeljik van de lengte van de koperbedrading tot aan de centrale. Het is mogelijk om gewoon 8 á 10Mbit te halen op 3KM, echter moeten de koperleidingen dan van erg goede kwaliteit zijn... 20Mbit is dan ook geen garantie, maar een maximaal te behalen snelheidquicksilvernet schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb Alice sinds februari al, moet zeggen dat ik nog nooit een internet storing heb gehad. Maar de snelheid valt wel zwaar tegen. Ik haal maar maximaal 600 Kbs met een abbo van 20Mb![]()
Blijkbaar zit ik ver van de centrale af.
Verwijderd
Een copperjet geeft veel warmte af, dit is standaard bij deze modems... kan echter geen kwaad als er genoeg ruimte om de modem heen is...PCMedic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:08:
[...]
De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.
Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.
Excuses, misschien even een overdreven reactie. Was even redelijk pissed off omdat je na 25 minuten in de wacht afgescheept wordt met een standaard antwoord over dat ze er wel naar gaan kijken maar niet weten wanneer.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:33:
[...]
Mee eens, storneer niet, maar stuur nadat je verbinding is opgeleverd een restitutie verzoek. Deze zal gewoon worden behandeld en zal je netjes je abonnementsgeld terug ontvangen voor de dagen waarbij je geen verbinding had...
[ Voor 4% gewijzigd door PCMedic op 09-07-2008 14:34 ]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Verwijderd
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?PCMedic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:31:
Woei, gaat lekker zeg met Alice. Gisteren toch even gebeld met de klantenservice, omdat ik een vreemd gevoel had over mijn internetverbinding. Na twee dagen hebben kunnen internetten op een dubbele snelheid van een 56k6 modem, had ik totaal geen verbinding meer.
Wat blijkt nu, de persoon die ik op 1 juli 2008 had gesproken en voor mij een ticket had aangemaakt voor de technische dienst, had tot gisteren helemaal geen ticket aangemaakt. Dus 5 werkdagen niks voor niks wezen wachten. Nu is er gisteren alsnog een ticket aangemaakt en mag ik opnieuw in de wachtrij staan. Tot mijn verbazing werdt ik gisteren door de technische dienst gebeld, alles even checken of ik alles goed had aangesloten en men kwam tot conclusie dat waarschijnlijk de lijn naar de centrale niet optimaal is. Hoe ze dit gaan oplossen, kon de technische dienst mij niet beantwoorden. Heb eigenlijk eerlijk gezegd dus weinig vertrouwen in of het wel goed komt.
Maar ik kan gelukkig sinds vanochtend weer internetten.
Speedtest via BBned:
[afbeelding]
Je lijn zal wel gecapped zitten op 128k. PM je klantnummer eens, dan zie ik het even na.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:30:
[...]
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?
Ook hier, pm je klantnummer even, dan zie ik het na. Goede kans dat KPN de kruisdraden niet goed heeft zitten.cvs79 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:10:
Sjonge, heb nu al spijt van mn alice easy aanvraag.
Zou gisteren (8-07-2008) worden opgeleverd. Niks dus, vandaag nog steeds nop. Zelfs de lijn is niet geactiveerd of het is schijnbaar een ander aderpaar. Nu gaat er een melding naar de technische dienst en kan ik lekker gaan wachten.
Ook kan ik nog niet in de alice lounge omdat mn account nog niet geactiveerd is.
Nu eerst maar even de bank bellen om de betaling te laten storneren. Ga niet betalen voor gebakken lucht.
[ Voor 55% gewijzigd door Mojo op 10-07-2008 15:10 ]
Verwijderd
wat geeft de website http://pcdb.bbned.nl aan als je een check doet?PCMedic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:31:
Woei, gaat lekker zeg met Alice. Gisteren toch even gebeld met de klantenservice, omdat ik een vreemd gevoel had over mijn internetverbinding. Na twee dagen hebben kunnen internetten op een dubbele snelheid van een 56k6 modem, had ik totaal geen verbinding meer.
Wat blijkt nu, de persoon die ik op 1 juli 2008 had gesproken en voor mij een ticket had aangemaakt voor de technische dienst, had tot gisteren helemaal geen ticket aangemaakt. Dus 5 werkdagen niks voor niks wezen wachten. Nu is er gisteren alsnog een ticket aangemaakt en mag ik opnieuw in de wachtrij staan. Tot mijn verbazing werdt ik gisteren door de technische dienst gebeld, alles even checken of ik alles goed had aangesloten en men kwam tot conclusie dat waarschijnlijk de lijn naar de centrale niet optimaal is. Hoe ze dit gaan oplossen, kon de technische dienst mij niet beantwoorden. Heb eigenlijk eerlijk gezegd dus weinig vertrouwen in of het wel goed komt.
Maar ik kan gelukkig sinds vanochtend weer internetten.
Speedtest via BBned:
[afbeelding]
Verwijderd
Yep. Ik had op het 1e paar IPB en op het 2e paar (oranje/wit) Alice.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:51:
zit dan die tweede aderpaar op de oranje en witte draad in het isra aansluitpunt?
Mvg, Gijs
KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.
[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 11-07-2008 00:09 ]
Hou ons op de hoogte... dit schijnt nogal een probleem te zijn bij KPN. Uiteindelijk wil ik dit ook doen maar KPN raadt dit sterk afgjs schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:07:
[...]
KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Tsja, bij mij is het geen optie om een DynDNS account te gebruiken voor de doen-einden die ik heb. Ik moet gewoon bij elke verandering 20 mensen het nieuwe IP doorgeven en kan in die tussentijd "niets"...gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:02:
[...]
Mijn lijn is nu 3 weken op en heb nog steeds het zelfde adres. Ik heb een dnsrecord via dyndns dat ik door het modem laat registreren, werkt prima. De mail van mijn eigen domein laat ik via het dyndns record weer op mijn mailservertje thuis afleveren.
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt heb
Best k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.-ET- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Dat heb ik ook wel. Ik zit op ongeveer 2.3KM van de Centrale en haal 8Mbit. Helaas is niet meer mogelijk. Gezien volgens mij alle providers in dezelfde centrale uitkomen.
Nu maar hopen op glas.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Het maakt eigenlijk niks uit, gezien het allemaal dezelfde koperbedrading is, wel is het zo dat KPN betere ADSL modems levert dan BBned/BBeyond/Alice (zijn het zelfde bedrijf c.q dochteronderneming)... en natuurlijk kan het zo zijn dat op bijvoorbeeld de BBned apparatuur meer klanten zijn aangesloten als op de KPN apparatuur in je wijkcentrale, echter maakt dit geen verschillen in Mbit/sBest k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.
Maakt het trouwens qua snelheid ook nog iets uit of de lijn voor bbNet, BBeyond of KPN of iets anders opgeleverd word?
Die zit bij mij nog steeds in de doos, m'n Zyxel modem werkt prima incl. voip via budgetphone.Sluuut schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
[...]
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt heb
Verwijderd
Nope, helaas is het geen grapje. Dit is daadwerkelijk de internetsnelheid die ik nu met Alice haal. Gelukkig heeft iemand in onze buurt een onbeveiligde wireless router met ADSLverbinding waar ik nu tijdelijk mee kan internetten.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:30:
[...]
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?
De volgende gegevens werden weergeven:Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:15:
[...]
wat geeft de website http://pcdb.bbned.nl aan als je een check doet?
Dank je Mojo, ik zal mijn klantennummer wel even doorgeven.Mojo schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Je lijn zal wel gecapped zitten op 128k. PM je klantnummer eens, dan zie ik het even na.
[...]
Ook hier, pm je klantnummer even, dan zie ik het na. Goede kans dat KPN de kruisdraden niet goed heeft zitten.
Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.
[ Voor 50% gewijzigd door Four op 13-07-2008 15:42 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Zou je de mijne willen gebruiken?Four schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:36:
Zou ik van een van u het klantnummer mogen ivm aanvraag nieuwe dsl?
Geloof dat je dan korting krijgt ofzo...DM is prima.
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 13-07-2008 18:47 ]
I intend to live forever. So far, so good.
dank, moet nog even kijken of er bij telfort een lease bedrag is voor de kpn lijn. Als dit niet het geval is zet ik hem op jou naam.IkWilbert schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:44:
[...]
Zou je de mijne willen gebruiken?
Nummer is NL00045412
ik heb je trouwens ook een pm gestuurd
[ Voor 22% gewijzigd door Four op 14-07-2008 12:21 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
heb ik geprobeerd, maar het zorgt niet voor stabiliteit. Wel voor ietsje meer stabiliteit maar met warm weer blijft de lijn eruit vliegen om de paar minuten. Verder stort de snelheid helemaal in als ik aan de max bits per bin kom. Heb je een advies instelwaarde hiervoor? Dat wil ik nog wel proberen.Mojo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:01:
Waarom pas je je max bits per bin waarde gewoon niet aan in je modem?
[ Voor 15% gewijzigd door djeejdjeej op 14-07-2008 17:24 ]
Verwijderd
Klopt! Tot er een rekening in de lounge staat, krijg je een foutmelding. Daarna niet meer.gjs schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Yes, eindelijk werkt het rekening bekijken in de Alice Lounge![]()
Ik heb toch het idee dat er eerst een rekening voor je moet zijn, anders krijg je een foutmelding dat server 10.x.x.x niet gevonden kan worden. Wellicht dat ze even een check moeten inbouwen die dit afvangt.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 19:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Jrz op 14-07-2008 23:49 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
[ Voor 55% gewijzigd door Mojo op 15-07-2008 10:53 ]
Aha. Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 lijnen (KPN, en Alice). En op beide nummers zal dan mijn telefoon overgaan als ik het aansluit zoals het hoortMojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:50:
Die AB-stekker is voor de lifeline. Je kan daarmee analoge KPN telefonie doorgeven aan je modem, die dat naast het VoDSL zet. Als je dan op KPN of Alice gebeld wordt gaat in beide gevallen je telefoon gewoon over. De AB stekker maakt van 2 aderparen in verschillende kabels 2 paren in 1 kabel, that's all.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Mooi.. dan wacht ik gewoon tot mn kpn lijn het begeeftMojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:18:
Correct.Dan kan je de AB-stekker en splitter weghalen.
Verwijderd
Don't trust an atom, they make up everything.
Verwijderd
ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
Yo gaat alice nog newsservers ondersteunen??
zo ja wanneer?
zo nee wat gebruiken jullie als alternatief?
Groetjes
Sporedd
ik heb altijd hetnet gehad dit ging best als je iedere dag ff keek of er wat wasVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]
ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...
Don't trust an atom, they make up everything.
Verwijderd
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
PPP Authenticatie heeft daar niets mee te maken. Je lijn werkt doorgaans na de technische oplevering van KPN. Die is vaak een paar dagen voor je oplevering.SgtStrider schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:42:
Ik heb zojuist een brief gekregen met activeringsdatum, hierin staat 04.08.2008 tussen 08:00 en 20:00u. Ik neem aan dat de lijn hiervoor niet werkt vanwege dat PPP authenticatie systeem?
Alice ondersteund en zal vooralsnog geen eigen newsservers aanbieden.Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
Yo gaat alice nog newsservers ondersteunen??
zo ja wanneer?
zo nee wat gebruiken jullie als alternatief?
Groetjes
Sporedd
[ Voor 26% gewijzigd door Mojo op 17-07-2008 12:32 ]
Klopt niet helemaal. TweakDSL levert 10-24MBit ADSL inclusief newsserver met 100 dagen retentie op de volle snelheid. En dat voor 22 euro p/m...Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]
ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
[ Voor 3% gewijzigd door PCMedic op 17-07-2008 16:30 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 23:13 ]
Verwijderd
Yep zoals ik hier al meerdere keren heb neergzet. Ik gebruik een Zyxel 2602H (ex Tiscali). Heb daar ook voip op geconfigureerd via een prepaid abo bij Budgetphone. Ik heb zelf Alice Easy (dus geen telefonie). De kpn lijn is opgezegd.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:55:
een interessant draadje op het Alice Gebruikers Forum maakt me duidelijk dat je een eigen modem kunt gebruiken.
Is er al een tweaker die dit heeft toegepast? kan bevestigen/tegenspreken?
Zelf zit ik nu bij Telebyte (BBNed RFC1483) en heb m'n modem gebridged aan een router hangen.
Menig modem in het verleden raakte in de paniek van mijn download gedrag en liep vast, m'n huidige setup doet dat niet. Vandaar heb ik het niet zo op een ander modem of iets wat ik niet kan bridgen.
[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 18-07-2008 10:57 ]
Verwijderd
Mooi mooi, ik zelf wil ook Alice Easy nemen en draai m'n eigen Asterisk bak die het VoIP gedeelte afhandelt.gjs schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:55:
[...]
Let wel op dat je dan geen vodsl van Alice meer kan gebruiken.
Verwijderd
TweakDSL leeft van de nieuwsserver, en niet van het internet provider zijn. Daarom hebben zo'n perfecte newsserverMars Warrior schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:35:
[...]
Klopt niet helemaal. TweakDSL levert 10-24MBit ADSL inclusief newsserver met 100 dagen retentie op de volle snelheid. En dat voor 22 euro p/m...
Verwijderd
Je kan inderdaad je eigen modem gewoon gebruiken (ook al zegt alice van niet)... zolang je de PPP authenticatie gegevens maar hebtVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:55:
een interessant draadje op het Alice Gebruikers Forum maakt me duidelijk dat je een eigen modem kunt gebruiken.
Is er al een tweaker die dit heeft toegepast? kan bevestigen/tegenspreken?
Zelf zit ik nu bij Telebyte (BBNed RFC1483) en heb m'n modem gebridged aan een router hangen.
Menig modem in het verleden raakte in de paniek van mijn download gedrag en liep vast, m'n huidige setup doet dat niet. Vandaar heb ik het niet zo op een ander modem of iets wat ik niet kan bridgen.
Verwijderd
Verwijderd
Jawel, en dat vind ik knap lastig. Het modem krijgt gewoon geen WAN ip adres.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:11:
@Mojo: Tnx! Dan wacht ik gewoon nog even tot de 5 dagen en hopenlijk hebben ze dan mijn lijn wel in de auth gezet! Wel beetje lullig dat ik nu zo lang zonder zit, maar het helpt te weten *wat* er aan de hand is. Mijn volgende vraag is: hebben er niet veel andere nu last van ditzelfde probleem of ben ik zo speciaal?
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Verwijderd
Mocht hij niet reagerenVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:36:
OK ik ga ook Alice aanvragen, wie kan ik blij maken met 20 euro korting?
GJS heeft de voorkeur, want hij beantwoordde mijn vraag als eerste.
Verwijderd
Verwijderd
Toevallig, die van mij loopt ook op 4 september afaryan schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:03:
Ik heb nog geen Alice ADSL maar wel al een slechte ervaring: 3 juli Alice aangevraagd, bevestiging gehad en een tijdje niks gehoord. Ik dacht laat ik vandaag maar even de helpdesk bellen voor een status update.
Wat blijkt: Mijn order is geannuleerd omdat mijn adres niet zou kloppen en als ik de helpdesk niet had gebeld zou ik daar niet zijn achter gekomen. Ik heb net opnieuw een aanvraag ingediend, maar ik kom nu wel een klein beetje in tijdnood aangezien ik voor 4 augustus Planet moet gaan opzeggen anders zit ik er weer een jaar aan vast.
Nee, maar het was bij KPN fout gegaan. Alice diende een aanvraag in bij KPN, maar volgens KPN klopt het telefoonnummer niet met het adres waar ik woon (maar het lukt KPN blijkbaar wel om rekeningen te sturen naar dit adres).flo_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Toevallig, die van mij loopt ook op 4 september afIk kreeg de orderbevestiging per email na twee dagen al (en paar dagen later per post). Heb je een adres met een toevoeging?
Verwijderd
Zou misschien handig zijn als je even alle topicberichten doorleest van deeltje 1 en 2. Wel een beetje goedkoop om dit zomaar te vragen. Al je antwoorden zijn te vinden in de twee topics. En of het goed of slecht is, verschilt ook per gebruiker. De een heeft een hoop gerompslomp, terwijl de ander niet weg zou willen bij Alice.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:15:
Ik heb net rondgekeken bij Alice.
Ik zit momenteel bij Telfort en heb geen klachten. Om de snelheid is het mij ook niet te doen maar Alice lijkt mij interessant omdat er geen vast contract is en het geen eigendom van KPN is (toch?).
Nadeel is dat ik mijn KPN lijn niet kan behouden wat ik wel wil (mocht er VOIP problemen zijn). Dit is wel mogelijk bij Speedlinq/Telfort.
76 pagina's in dit topic doorlezen is mij iets te gortig, vandaar mijn vragen aan jullie:
- Hoe tevreden zijn jullie over Alice?
- Is het een betrouwbare ISP (qua verbinding)?
- Op hun site staan geen tarieven naar mobiele nummers in de VS (of bij andere landen). Houdt dit in dat het niet mogelijk is naar de VS op een mobiel te bellen of dat het tarief hetzelfde is?
- Hoe zijn de ervaringen met hun helpdesk?
- Wat zijn de meest aanhoudende klachten?
Ik hen nu 6 weken Alice en pas 1 keer een ander ip adres gekregen. Ik gebruik ook Dyndns.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:46:
[...]
Hoe vaak krijg je nu een nieuw IP adres via Alice uitgedeeld? niet dat dat schokkend is, want ik neem dan een account bij DynDNS oid.
Oh ik wil ook best weer 20 euro verdienen hoor, mijn klantno is: NL00072153Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:36:
OK ik ga ook Alice aanvragen, wie kan ik blij maken met 20 euro korting?
GJS heeft de voorkeur, want hij beantwoordde mijn vraag als eerste.
Verwijderd
Ja, stel je voor dat ik mensen wat gerichte vragen stel in plaats van twee keer 76 pagina's met "Hij ligt eruit" "Nietes!" doorlees. Maar goed, als je niet wil antwoorden dan niet.flo_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:46:
[...]
Zou misschien handig zijn als je even alle topicberichten doorleest van deeltje 1 en 2. Wel een beetje goedkoop om dit zomaar te vragen. Al je antwoorden zijn te vinden in de twee topics.
Nee, je moet niet meteen kwaad wordenVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:06:
[...]
Ja, stel je voor dat ik mensen wat gerichte vragen stel in plaats van twee keer 76 pagina's met "Hij ligt eruit" "Nietes!" doorlees. Maar goed, als je niet wil antwoorden dan niet.
Of de mijne..... NL00045412Hu9o schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:14:
Mocht er nog iemand bij het afsluiten korting willen, dan aub mijn klanten nummer gebruiken NL00095086.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq