Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.102 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Matched: alice
Heineken schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:25:
[...]

Heb je überhaapt gekeken?
Ja het is trouwens 'überhaupt'

<<Er vinden op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden op het Alice netwerk plaats.>>

Toch krijg ik geregeld TIP meldingen in de Alice Lounge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb zojuist mijn kpn belbudget opgezegd ism Alice Easy, per 8-8 wordt deze afgesloten.
De dame van de servicedesk meldde mij nog: "U weet dat er nog adsl op de lijn zit ?", verder geen opmerkingen. Ben dus zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen....

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 08-07-2008 10:48 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Heb je Alice of KPN nou opgezegd? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan helaas niet bellen met Alice, ik zou volgens de helpdesk een ADSL-filter moeten plaatsen. Mijn DECT-toestel schijnt niet geschikt te zijn. Met een ADSL-filter zou het moeten werken. Met een standaard toestel werkt het inderdaad wel. Waar kan ik zo'n ADSL-filter kopen zodat mijn DECT het doet? Ik heb al verschillende (telecom) winkels geprobeerd en ze hebben er allemaal nog nooit van gehoord...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou vandaag aangesloten worden op Alice. dus toen ik net thuis kwam van m'n werk verwachte ik knipperende ledjes op mijn kpn experiabox. maar niks alles werkt nog normaal ook de telefoon.
komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Checky, Sommige DECT toestellen werken inderdaad helaas niet. :( Over een ADSL-filter zou ik je ook niks kunnen vertellen :(

Geert7, je hebt waarschijnlijk een NLS gehad. Omdat KPN nog actief is op dit aderpaar is het mogelijk dat je Alice lijn op het andere aderpaar zit en je de KPN monteur hebt gemist die een 2e wandcontactdoos kwam plaatsen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bedankt mojo voor het snelle antwoord. lag geen briefje in de bus van een monteur.
hoe gaat dit nu verder, wordt dit later aangepast als kpn er af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29
Sjonge, heb nu al spijt van mn alice easy aanvraag.

Zou gisteren (8-07-2008) worden opgeleverd. Niks dus, vandaag nog steeds nop. Zelfs de lijn is niet geactiveerd of het is schijnbaar een ander aderpaar. Nu gaat er een melding naar de technische dienst en kan ik lekker gaan wachten.

Ook kan ik nog niet in de alice lounge omdat mn account nog niet geactiveerd is.

Nu eerst maar even de bank bellen om de betaling te laten storneren. Ga niet betalen voor gebakken lucht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

-ET-

Phone Home

Zal ik hier dan maar even een tevreden bericht neerzetten.

per 1-7 over gegaan van Orange naar Alice. Migratie is perfect verlopen. 's ochtends nog Orange Internet. Halverwege de dag was het Orange Signaal weg. Alice modem aangesloten en weer lekker verder geinternet via Alice. Dus absoluut top.

Wat ik wel lastiger vond is dat het een paar dagen duurt na oplevering voordat je de 3de (opleverings) brief krijgt. Want dan pas kan je in de Alice Lounge en via out.alice.nl (via verificatie) mail kan versturen. Nu ging dat ook wel gewoon via smtp.alice.nl. Maar het is niet helemaal netjes.

Voor de rest stabiele lijn en verder nog geen (merkbare) problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb Alice sinds februari al, moet zeggen dat ik nog nooit een internet storing heb gehad. Maar de snelheid valt wel zwaar tegen. Ik haal maar maximaal 600 Kbs met een abbo van 20Mb :'(
Blijkbaar zit ik ver van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvs79 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:10:

Zou gisteren (8-07-2008) worden opgeleverd. Niks dus, vandaag nog steeds nop. Zelfs de lijn is niet geactiveerd of het is schijnbaar een ander aderpaar. Nu gaat er een melding naar de technische dienst en kan ik lekker gaan wachten.

Ook kan ik nog niet in de alice lounge omdat mn account nog niet geactiveerd is.

Nu eerst maar even de bank bellen om de betaling te laten storneren. Ga niet betalen voor gebakken lucht. :(
Van mij mag je storneren, maar zou je Alice niet eerst een kans geven het probleem op te lossen? Als je nu storneert, verspeel je al je rechten. Je moet de leverancier eerst de kans geven het probleem op te lossen. Nu heb je kans dat je als wanbetaler te boek komt te staan!
Er zijn hier op Tweakers twee Alice-mensen, die hun uiterste best doen problemen van Alice-klanten op te lossen.

Maak jij soms nooit fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

-ET-

Phone Home

quicksilvernet schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb Alice sinds februari al, moet zeggen dat ik nog nooit een internet storing heb gehad. Maar de snelheid valt wel zwaar tegen. Ik haal maar maximaal 600 Kbs met een abbo van 20Mb :'(
Dat heb ik ook wel. Ik zit op ongeveer 2.3KM van de Centrale en haal 8Mbit. Helaas is niet meer mogelijk. Gezien volgens mij alle providers in dezelfde centrale uitkomen.

Nu maar hopen op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:24:
[...]

Van mij mag je storneren, maar zou je Alice niet eerst een kans geven het probleem op te lossen? Als je nu storneert, verspeel je al je rechten. Je moet de leverancier eerst de kans geven het probleem op te lossen. Nu heb je kans dat je als wanbetaler te boek komt te staan!
Er zijn hier op Tweakers twee Alice-mensen, die hun uiterste best doen problemen van Alice-klanten op te lossen.

Maak jij soms nooit fouten?
Mee eens, storneer niet, maar stuur nadat je verbinding is opgeleverd een restitutie verzoek. Deze zal gewoon worden behandeld en zal je netjes je abonnementsgeld terug ontvangen voor de dagen waarbij je geen verbinding had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Dit is inderdaad afhankeljik van de lengte van de koperbedrading tot aan de centrale. Het is mogelijk om gewoon 8 á 10Mbit te halen op 3KM, echter moeten de koperleidingen dan van erg goede kwaliteit zijn... 20Mbit is dan ook geen garantie, maar een maximaal te behalen snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:08:
[...]

De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.

Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.
Een copperjet geeft veel warmte af, dit is standaard bij deze modems... kan echter geen kwaad als er genoeg ruimte om de modem heen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:33:
[...]

Mee eens, storneer niet, maar stuur nadat je verbinding is opgeleverd een restitutie verzoek. Deze zal gewoon worden behandeld en zal je netjes je abonnementsgeld terug ontvangen voor de dagen waarbij je geen verbinding had...
Excuses, misschien even een overdreven reactie. Was even redelijk pissed off omdat je na 25 minuten in de wacht afgescheept wordt met een standaard antwoord over dat ze er wel naar gaan kijken maar niet weten wanneer.

Nogmaals excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Woei, gaat lekker zeg met Alice :P . Gisteren toch even gebeld met de klantenservice, omdat ik een vreemd gevoel had over mijn internetverbinding. Na twee dagen hebben kunnen internetten op een dubbele snelheid van een 56k6 modem, had ik totaal geen verbinding meer.

Wat blijkt nu, de persoon die ik op 1 juli 2008 had gesproken en voor mij een ticket had aangemaakt voor de technische dienst, had tot gisteren helemaal geen ticket aangemaakt. Dus 5 werkdagen niks voor niks wezen wachten. Nu is er gisteren alsnog een ticket aangemaakt en mag ik opnieuw in de wachtrij staan. Tot mijn verbazing werdt ik gisteren door de technische dienst gebeld, alles even checken of ik alles goed had aangesloten en men kwam tot conclusie dat waarschijnlijk de lijn naar de centrale niet optimaal is. Hoe ze dit gaan oplossen, kon de technische dienst mij niet beantwoorden. Heb eigenlijk eerlijk gezegd dus weinig vertrouwen in of het wel goed komt. :'(

Maar ik kan gelukkig sinds vanochtend weer internetten.

Speedtest via BBned:

Afbeeldingslocatie: http://tubeimage.com/files/28imm12rit3cvz6elmzf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PCMedic op 09-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Geen matches
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het DSL signaal actief is na aanvraag? Ook hebben ze het in mail en briefcommunicatie over 3 verschillende data; "Aansluitingsdatum", "Bevestigingsdatum", en "Activeringsdatum". Welke is wat en wat komt het eerst ? :P

Ziggo trouwens nu opgezegd, ik internet nu via Pocket Internet Totaal (a 128kbitps)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als er in de brief staat dat ik alice vanaf 8 juli kan gebruiken neem ik aan dat dat dan gebeurt. zit nog steeds op kpn. maar goed kan gewoon internetten en ik wacht wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Nou, mijn moeder gebruikt nu zo'n 4 maanden Alice, zo af en toe (minder dan 1x per maand) moet de Copperjet eens restart worden, maar dat is het dan ook wel :) Voor de rest dik tevreden :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:31:
Woei, gaat lekker zeg met Alice :P . Gisteren toch even gebeld met de klantenservice, omdat ik een vreemd gevoel had over mijn internetverbinding. Na twee dagen hebben kunnen internetten op een dubbele snelheid van een 56k6 modem, had ik totaal geen verbinding meer.

Wat blijkt nu, de persoon die ik op 1 juli 2008 had gesproken en voor mij een ticket had aangemaakt voor de technische dienst, had tot gisteren helemaal geen ticket aangemaakt. Dus 5 werkdagen niks voor niks wezen wachten. Nu is er gisteren alsnog een ticket aangemaakt en mag ik opnieuw in de wachtrij staan. Tot mijn verbazing werdt ik gisteren door de technische dienst gebeld, alles even checken of ik alles goed had aangesloten en men kwam tot conclusie dat waarschijnlijk de lijn naar de centrale niet optimaal is. Hoe ze dit gaan oplossen, kon de technische dienst mij niet beantwoorden. Heb eigenlijk eerlijk gezegd dus weinig vertrouwen in of het wel goed komt. :'(

Speedtest via BBned:

[afbeelding]
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Nu maandje internet van Alice. Het is traag, zo rond de 4-5 mbit. Wel stabiel. 1 keer storing gehad zover ik weet. Ik klaag niet. Als het zo door gaat ben ik tevreden. Nu nog hopen dat BBNed de antieke ADSL 1 buurtcentrale gaan vervangen en ik ben helemaal blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:30:
[...]
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?
Je lijn zal wel gecapped zitten op 128k. PM je klantnummer eens, dan zie ik het even na. :)
cvs79 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:10:

Ook hier, pm je klantnummer even, dan zie ik het na. Goede kans dat KPN de kruisdraden niet goed heeft zitten. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Mojo op 10-07-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Zo net de technische dienst gesproken. Morgenmiddag komt er een monteur langs die in de wijkcentrale gaat kijken of alles goed zit en daarna mijn isra punt gaat doormeten.

Ben over de helpdeks van Alice tot nu toe zeer tevreden. Alleen de wachttijden zijn op sommige tijden een beetje lang. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:31:

Speedtest via BBned:

[afbeelding]
wat geeft de website http://pcdb.bbned.nl aan als je een check doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zit dan die tweede aderpaar op de oranje en witte draad in het isra aansluitpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:51:
zit dan die tweede aderpaar op de oranje en witte draad in het isra aansluitpunt?
Yep. Ik had op het 1e paar IPB en op het 2e paar (oranje/wit) Alice.
Draaide prima naast elkaar. Daarna heb ik IPB opgezegd.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Mojo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:56:
Heb je Alice of KPN nou opgezegd? :P
KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 11-07-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

gjs schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:07:
[...]

KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.
Hou ons op de hoogte... dit schijnt nogal een probleem te zijn bij KPN. Uiteindelijk wil ik dit ook doen maar KPN raadt dit sterk af :S Zal wel iets met verliezen te maken hebben..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffffff....nou ik zou woensdag ook aangesloten zijn, maar geen enkel signaal. Gister gebeld, "ja meneer, u bent wel degelijk aangesloten." Nu woon ik in een huis met nog een apart gedeelte voor mijn huisbaas (waar hij zijn werkruimte heeft), maar dat heeft geen enkele adrestoevoeging of wat dan ook, maar wel een telefoonaansluiting. En jullie raden het al, daar is ie op aan gesloten. Ik heb jarenlang op de juiste aansluiting internet gehad, maar nu dus niet meer. De modem daar op aan sluiten is geen optie, dus ik moet 'm op m'n eigen punt hebben. Ik kan Alice morgen pas bellen, maar hebben jullie enig idee hoe te handelen? Is het een kwestie van omzetten, of gaat dit weer weken duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Mijn lijn is nu 3 weken op en heb nog steeds het zelfde adres. Ik heb een dnsrecord via dyndns dat ik door het modem laat registreren, werkt prima. De mail van mijn eigen domein laat ik via het dyndns record weer op mijn mailservertje thuis afleveren.
Tsja, bij mij is het geen optie om een DynDNS account te gebruiken voor de doen-einden die ik heb. Ik moet gewoon bij elke verandering 20 mensen het nieuwe IP doorgeven en kan in die tussentijd "niets"...
denan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:22:
[...]
Er komen static IP's aan binnenkort :P
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt heb ;)
-ET- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Dat heb ik ook wel. Ik zit op ongeveer 2.3KM van de Centrale en haal 8Mbit. Helaas is niet meer mogelijk. Gezien volgens mij alle providers in dezelfde centrale uitkomen.

Nu maar hopen op glas.
Best k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.

Maakt het trouwens qua snelheid ook nog iets uit of de lijn voor bbNet, BBeyond of KPN of iets anders opgeleverd word?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.

Maakt het trouwens qua snelheid ook nog iets uit of de lijn voor bbNet, BBeyond of KPN of iets anders opgeleverd word?
Het maakt eigenlijk niks uit, gezien het allemaal dezelfde koperbedrading is, wel is het zo dat KPN betere ADSL modems levert dan BBned/BBeyond/Alice (zijn het zelfde bedrijf c.q dochteronderneming)... en natuurlijk kan het zo zijn dat op bijvoorbeeld de BBned apparatuur meer klanten zijn aangesloten als op de KPN apparatuur in je wijkcentrale, echter maakt dit geen verschillen in Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
geiszzz hartelijk dank, zal morgen even proberen, heb nu goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Sluuut schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
[...]
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt heb ;)
Die zit bij mij nog steeds in de doos, m'n Zyxel modem werkt prima incl. voip via budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bugje bij Alice?
Een adsl-verbinding aanvragen voor over 5,5 maanden gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nou zojuist aangesloten op oranje en wit. modem aangesloten en na opstarten vrijwel gelijk continu adsl lampje. computer aangedaan en na netwerk 2 te hebben bevestigd internet. snelheid dikke 8 mb. (iets beter als kpn, die zit rond 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:30:
[...]
Nope, helaas is het geen grapje. Dit is daadwerkelijk de internetsnelheid die ik nu met Alice haal. Gelukkig heeft iemand in onze buurt een onbeveiligde wireless router met ADSLverbinding waar ik nu tijdelijk mee kan internetten.
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:15:
[...]

wat geeft de website http://pcdb.bbned.nl aan als je een check doet?
De volgende gegevens werden weergeven:

Centrale: Emn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2919 meter.
Mojo schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:07:
[...]

Je lijn zal wel gecapped zitten op 128k. PM je klantnummer eens, dan zie ik het even na. :)

[...]

Ook hier, pm je klantnummer even, dan zie ik het na. Goede kans dat KPN de kruisdraden niet goed heeft zitten. :)
Dank je Mojo, ik zal mijn klantennummer wel even doorgeven. :) Ben alleen bang dat je weinig voor me kan betekenen aangezien al twee collega's van je de één en ander hebben nagecheckt. Maar extra controleren kan geen kwijt. Over 2 werkdagen is de ticket verlopen en moet het probleem toch verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Zou ik van een van u het klantnummer mogen ivm aanvraag nieuwe dsl?

Geloof dat je dan korting krijgt ofzo... ;) DM is prima.
Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.

[ Voor 50% gewijzigd door Four op 13-07-2008 15:42 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Four schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:36:
Zou ik van een van u het klantnummer mogen ivm aanvraag nieuwe dsl?

Geloof dat je dan korting krijgt ofzo... ;) DM is prima.

[...]
Zou je de mijne willen gebruiken?
Nummer is NL00045412
ik heb je trouwens ook een pm gestuurd :)

[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 13-07-2008 18:47 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Geen matches
IkWilbert schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:44:
[...]

Zou je de mijne willen gebruiken?
Nummer is NL00045412
ik heb je trouwens ook een pm gestuurd :)
dank, moet nog even kijken of er bij telfort een lease bedrag is voor de kpn lijn. Als dit niet het geval is zet ik hem op jou naam.

Dank!

edit:
Nou zit ik te kijken, maar telfort geeft op het moment voor geen extra kosten internet a 20mbit voor zo'n 20 euro de maand zonder de aansluitkosten...

Of zit er ergens een addertje onder 't gras :?

[ Voor 22% gewijzigd door Four op 14-07-2008 12:21 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Correct, voor 20 euro heb je 20Mbit. Je betaald geen non-linesharing fee.

Het "motto" van Alice is ook om gewoon simpel en doorzichtig te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Geen matches
Hmm, hier schiet het nog steeds niet op... met warm weer (>22 graden) wordt de lijn instabiel. Ik heb het modem al in de kelder neergehangen waar de telefoonlijn binnenkomt, maar dat helpt helaas ook niet...

- 24 april opgeleverd en stabiele 8-9 Mbit gehad tot eind mei.
- 2 juni forumpost over klapperlijn gedaan, daarna was het weer even stabieler
- 10 juni gebeld met helpdesk met klacht over instabiliteit/klapperlijn
- 14 juni terug gezet op 8Mbit door de technische dienst
- 22 juni melding op forum gedaan dat ik nog steeds last van klapperlijn had bij warm weer
- 23 juni gebeld met helpdesk die niet kon/wilde helpen omdat ik op het werk was en omdat ze het geen klapperlijn vonden omdat ik al 2 uur een verbinding had (die uiteindelijk 2 dagen up gebleven is en daarna nog maar sporadisch uitviel tot 30 juni...)
- 30 juni weer gebeld met helpdesk wegens vreselijke klapperlijn en is er een ticket doorgezet
- 14 juli nog niets gehoord en nogmaals met helpdesk gebeld, ze gaan het uitzoeken en zsm terugbellen...

Als het deze week niet gefixed wordt met minimaal een stabiele 6 Mbit, ga ik terug naar @home/ziggo. Ik betaal liever wat meer voor een lijn die wel stabiel blijft als het kwik boven de 22 graden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Waarom pas je je max bits per bin waarde gewoon niet aan in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Geen matches
Mojo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:01:
Waarom pas je je max bits per bin waarde gewoon niet aan in je modem?
heb ik geprobeerd, maar het zorgt niet voor stabiliteit. Wel voor ietsje meer stabiliteit maar met warm weer blijft de lijn eruit vliegen om de paar minuten. Verder stort de snelheid helemaal in als ik aan de max bits per bin kom. Heb je een advies instelwaarde hiervoor? Dat wil ik nog wel proberen.

EDIT: ik heb de waarde nu op 10 staan ipv 15. Hiermee haal ik volgens speedtest.net zo'n 5 Mbit. Ik laat het zo staan en kijk hoelang ik hiermee de verbinding kan houden.

[ Voor 15% gewijzigd door djeejdjeej op 14-07-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Yes, eindelijk werkt het rekening bekijken in de Alice Lounge :o
Ik heb toch het idee dat er eerst een rekening voor je moet zijn, anders krijg je een foutmelding dat server 10.x.x.x niet gevonden kan worden. Wellicht dat ze even een check moeten inbouwen die dit afvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Yes, eindelijk werkt het rekening bekijken in de Alice Lounge :o
Ik heb toch het idee dat er eerst een rekening voor je moet zijn, anders krijg je een foutmelding dat server 10.x.x.x niet gevonden kan worden. Wellicht dat ze even een check moeten inbouwen die dit afvangt.
Klopt! Tot er een rekening in de lounge staat, krijg je een foutmelding. Daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af waarom mijn adsl Tele2 gewoon prima werkt... en nu ik over wil stappen naar Alice (adsl) krijg ik wel IP e.d. maar geen WAN....

(zou dit te maken hebben met adsl-bbned systeem..?)

Het Alice advies was: draadjes omdraaien (rood-blauw), in mijn wandcontactdoos neem ik aan?

Gedaan.. NIETS ... niets ... helemaal nakko ...grrrrrrr
Ben nu ook al een tijdje aan het nalezen op internet maar neen... kan geen oplossing vinden.
Die 0900- service lijn van Alice kost me ook geld ...

Wie o wie ... tips..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zaten die rode en blauwe draadjes op de twee bovenste aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede vraag: een telefoonstekker/ contact doos heeft 4 pin,. 2 breed en 2 smal (ik bedoel de afstand) (de telefoonstekker van de alice provider zit net andersom.. maar goed, das niet belangrijk).
Het gaat om de draadjes.
De blauwe en rode zitten op de brede pins (*in mijn wandcontactdoos is dat boven).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens zeeeeer opvallend dat ik al mijn telefoonapp. nagelopen heb en alle stekkers hebben de brede (wijde) pins aan de bovenkant.
Waarom alice nou een andere telefoonstekker levert snap ik niet. Dat maakt het er niet makkelijker op voor een doe-het-zelf-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het goed begrepen dat je eerst Tele2 had en nu Alice? Of gebruik je Alice naast Tele2?
In de eerste situatie zou je eens kunnen proberen de Tele2-kabel te bruiken ipv de Alice-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag ochtend ook last van het PPP attempting to connect probleem... Hij zegt authentication rejected.

Helpdesk heeft na veel 'domme' checks technisch ticket aangemaakt...nu internet op UMTS... Go Alice....

Is er hier iemand die weet hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben er redelijk zeker van dat er iets aan hun kant is omgevallen. Ik heb nog geeneen topic gezien hier of bij het alice forum dat was opgelost met dit probleem... tenzij je overstappen naar een andere provider een oplossing noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:57

Jrz

––––––––––––

Waar dient de AB-stekker eigenlijk voor?
Ik kan toch gewoon mn tel. kabel in de modem doen, zonders splitter / ab-kabel?

Splitter is alleen nodig als je nog een KPN tellijn hebt toch?
Wat doet die AB-stekker dan?

Oh ja, sinds ik alice heb, doet mijn nummerherkenning het niet (alice box nog niet aangesloten, tel nog op splitter voor adsl-1 modem, zoals het was..)

Ik moet nog effe aansluiten, maar ik begrijp het nut van de splitter + AB-stekker combi niet zo goed
--
Oh ja, het dynamische IP adres is behoorlijk dynamisch :(
Ik heb alweer een ander IP adres... best irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Jrz op 14-07-2008 23:49 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die AB-stekker is voor de lifeline. Je kan daarmee analoge KPN telefonie doorgeven aan je modem, die dat naast het VoDSL zet. Als je dan op KPN of Alice gebeld wordt gaat in beide gevallen je telefoon gewoon over. De AB stekker maakt van 2 aderparen in verschillende kabels 2 paren in 1 kabel, that's all. :)

Bij Alice Easy is dat ding inderdaad niet nodig. :)

Een aantal weken geleden is er iets veranderd in de afhandeling van het PPP verzoek dat een Alice modem doet. Het gaat nu als volgt:

1. Modem doet PPP verzoek

2. PPP verzoek komt aan op de Radius

3. De Radius bekijkt of de lijn waar het PPP verzoek vandaan komt bekend is

Zo ja, dan deelt ie een IP adres uit (verzoek is dan ‘geauthentiseerd’)

Zo nee, wordt er geen IP adres uitgedeeld

Voorheen werd stap 3 niet actief uitgevoerd, wat betekende dat elk PPP verzoek van welke Alice lijn dan ook werd geauthentiseerd. Er werd dus niet gekeken of de lijn waar het PPP verzoek vandaan komt wel een actieve Alice lijn betrof.

De TD kan je hier inderdaad mee helpen. :) Mogelijkerwijs is dit waarom je lijn niet meer werkt. De Radius kijkt nou actief naar je VPI/VCI en Handoverpoint, wat voorheen dus niet gebeurde. Dit is niet iets wat je lokaal kan oplossen.

[ Voor 55% gewijzigd door Mojo op 15-07-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Mojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:50:
Die AB-stekker is voor de lifeline. Je kan daarmee analoge KPN telefonie doorgeven aan je modem, die dat naast het VoDSL zet. Als je dan op KPN of Alice gebeld wordt gaat in beide gevallen je telefoon gewoon over. De AB stekker maakt van 2 aderparen in verschillende kabels 2 paren in 1 kabel, that's all. :)
Aha. Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 lijnen (KPN, en Alice). En op beide nummers zal dan mijn telefoon overgaan als ik het aansluit zoals het hoort :)

Maar uiteindelijk zal mijn KPN lijn weg zijn toch? Want ik ben overgestapt op Alice Comfort. Geen rekening van kpn meer. Of heb ik dit verkeerd?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Correct. :) Dan kan je de AB-stekker en splitter weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Mojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:18:
Correct. :) Dan kan je de AB-stekker en splitter weghalen.
Mooi.. dan wacht ik gewoon tot mn kpn lijn het begeeft :) Duurt wel lang moet ik zeggen..
Of krijg ik op de alice box weer nummer herkenning? Dan sluit ik het effe aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Mojo: Tnx! Dan wacht ik gewoon nog even tot de 5 dagen en hopenlijk hebben ze dan mijn lijn wel in de auth gezet! Wel beetje lullig dat ik nu zo lang zonder zit, maar het helpt te weten *wat* er aan de hand is. Mijn volgende vraag is: hebben er niet veel andere nu last van ditzelfde probleem of ben ik zo speciaal :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:02
Yo gaat alice nog newsservers ondersteunen??
zo ja wanneer?
zo nee wat gebruiken jullie als alternatief?

Groetjes
Sporedd

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
zo ja wanneer?

Groetjes
Sporedd
ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Geen matches
Ik heb zojuist een brief gekregen met activeringsdatum, hierin staat 04.08.2008 tussen 08:00 en 20:00u. Ik neem aan dat de lijn hiervoor niet werkt vanwege dat PPP authenticatie systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:02
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]

ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...
ik heb altijd hetnet gehad dit ging best als je iedere dag ff keek of er wat was :)

denk dat ik idd maar een pay server ga gebruiken

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een goede lijst beschikbaar van DECT toestellen die werken met Alice? Ik kan iig melden dat de Siemens S450 SIM goed werkt. Dit was niet het geval met mijn Siemens Gigaset 3010. Misschien iets om in de startpost mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:20

Hu9o

Schokkend

Ik zit er over te denken om in mijn nieuwe woning Alice comfort aan te vragen. Maar ik weet het nog niet zeker omdat er toch nog wel wat klachten zijn de laatste 3 blz van dit topic.

Weet iemand hoe de kwaliteit/snelheid is in Zwolle (Stadshagen)??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Klachten zijn bij elke provider, en je hoort vaak alleen de klachten.
Kijk ook eens naar abel telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zometeen maar aanmelden bij Alice,

Iemand nog een klantencode voor 20e korting?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Geen matches
Graag! NL00027381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

SgtStrider schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:42:
Ik heb zojuist een brief gekregen met activeringsdatum, hierin staat 04.08.2008 tussen 08:00 en 20:00u. Ik neem aan dat de lijn hiervoor niet werkt vanwege dat PPP authenticatie systeem?
PPP Authenticatie heeft daar niets mee te maken. Je lijn werkt doorgaans na de technische oplevering van KPN. Die is vaak een paar dagen voor je oplevering.

Maar in het geval van een ADSL migratie (dus geen NLS en je hebt al wel ADSL) zal de lijn pas op de opleverdatum werken. :)
Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
zo ja wanneer?

Groetjes
Sporedd
Alice ondersteund en zal vooralsnog geen eigen newsservers aanbieden.

Overigens hoef je niet te groeten en je bericht af te sluiten, je bericht typen is afdoende ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Mojo op 17-07-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:54

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]

Klopt niet helemaal. TweakDSL levert 10-24MBit ADSL inclusief newsserver met 100 dagen retentie op de volle snelheid. En dat voor 22 euro p/m...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Geen matches
Besteld.

Welk draadloos hub/switch/... kan ik het best aanschaffen om toch van de 20Mbps gebruik te maken (als we dat halen iig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Elke draadloze router kan een theoretische 54Mbit halen.. Dat wordt in de prakijk altijd minder. Als je veilig wilt zitten neem je een 802.11n router in plaats van 802.11g. Maar dit kan je prima zelf beslissen, google gewoon wat en/of kijk in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Allereerst wil ik Mojo bedanken voor de vriendelijke Alice technische support service :P

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Alice of ik nog één en andere wou uit proberen aan de telefoonaansluiting. Ik moest de splitter zonder de A/B stekker weer aansluiten en kijken of er verbetering was. Sinds ik nu weer de splitter heb aangesloten, is mijn internetsnelheid weer verbeterd van:

Afbeeldingslocatie: http://tubeimage.com/files/28imm12rit3cvz6elmzf.jpg

naar:

Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08294/clipboard01764.jpg

Maar mijn vraag die ik hier wil stellen is of deze snelheid wel klopt, conform de afstand tussen mijn huis en de centrale. Deze is volgens BBnet 2919 meter.

Volgens de site van Alice kan ik minimaal 6 Mbits halen tot maximaal 10 Mbits.

Kan iemand mij misschien een advies geven of er eventuele verbeteringen aangebracht kunnen worden?

[ Voor 3% gewijzigd door PCMedic op 17-07-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Geen matches
Je kan niet alleen kijken naar afstand naar de centrale. Kwaliteit van de leiding is een grote factor. Veel bekabeling binnenshuis is slecht of oud, en dan gaat de snelheid hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, bij mij valt mijn internet elke dag precies om 23:00 uur een minuut ongeveer uit. Dit gebeurt op alle2 mijn computers, 1tje is draadloos en heeft gewoon een dynamisch IP, en deze is met de kabel en heeft een statisch IP. Ik heb de WRT54G router, en die heeft ook een statisch IP toegewezen op de modem(als het goed is). Daarom valt ie ook denk ik niet uit door de DHCP die renewt of refresht ofso. Tijdens de internet uitval kan ik nog wel de modem benaderen, en daar zie ik dan bij status staan: PPP Connection: Cable disconnected. Heeft iemand hier enig idee wat de oorzaak van de internet uitval is?
Net even een screen gemaakt: http://i33.tinypic.com/il9274.jpg
Ik heb de hele tijd dat mijn internet down was mijn modem page gerefresh, die kon ik dus nog steeds bereiken.. het ligt dus niet aan mijn router.

En dan had ik nog een vraag, als ik op de alice site de "geschatte speed" test doe, dan wordt hij geschat op 16-20mbit. Ik kom nu niet hoger dan ongeveer 6mbit (wat in het begin 2mbit was, door een kabelbreuk in de verdeelkast) het ligt niet aan de afstand denk ik omdat ik 3 deuren hiernaast via tele2 makkelijk 12mbit haalde. Ik zit ongeveer 1999 meter van de centrale. Kan dit aan alice liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een interessant draadje op het Alice Gebruikers Forum maakt me duidelijk dat je een eigen modem kunt gebruiken.

Is er al een tweaker die dit heeft toegepast? kan bevestigen/tegenspreken?

Zelf zit ik nu bij Telebyte (BBNed RFC1483) en heb m'n modem gebridged aan een router hangen.

Menig modem in het verleden raakte in de paniek van mijn download gedrag en liep vast, m'n huidige setup doet dat niet. Vandaar heb ik het niet zo op een ander modem of iets wat ik niet kan bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:55:
een interessant draadje op het Alice Gebruikers Forum maakt me duidelijk dat je een eigen modem kunt gebruiken.

Zelf zit ik nu bij Telebyte (BBNed RFC1483) en heb m'n modem gebridged aan een router hangen.

Menig modem in het verleden raakte in de paniek van mijn download gedrag en liep vast, m'n huidige setup doet dat niet. Vandaar heb ik het niet zo op een ander modem of iets wat ik niet kan bridgen.
Yep zoals ik hier al meerdere keren heb neergzet. Ik gebruik een Zyxel 2602H (ex Tiscali). Heb daar ook voip op geconfigureerd via een prepaid abo bij Budgetphone. Ik heb zelf Alice Easy (dus geen telefonie). De kpn lijn is opgezegd.
Hij staat hier wel in routed mode, maar bridged lijkt me geen probleem. Let wel op dat je dan geen vodsl van Alice meer kan gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 18-07-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:55:
[...]
Let wel op dat je dan geen vodsl van Alice meer kan gebruiken.
Mooi mooi, ik zelf wil ook Alice Easy nemen en draai m'n eigen Asterisk bak die het VoIP gedeelte afhandelt.

Hoe vaak krijg je nu een nieuw IP adres via Alice uitgedeeld? niet dat dat schokkend is, want ik neem dan een account bij DynDNS oid.

(excuus, ik kon het niet via de search vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mars Warrior schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:35:
[...]

Klopt niet helemaal. TweakDSL levert 10-24MBit ADSL inclusief newsserver met 100 dagen retentie op de volle snelheid. En dat voor 22 euro p/m...
TweakDSL leeft van de nieuwsserver, en niet van het internet provider zijn. Daarom hebben zo'n perfecte newsserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:55:

Je kan inderdaad je eigen modem gewoon gebruiken (ook al zegt alice van niet)... zolang je de PPP authenticatie gegevens maar hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alice Easy aangevraagd, met gebruikmaking van NewLineService.
Wie weet of hier normaal gesproken een monteur voor langs komt om de telefoonlijn aan te leggen?

Bij ons is het ISRA-punt namelijk ingedeeld in 2 metalen kasten naast elkaar, in de kast links kunnen alleen monteurs (vroeger PTT, tegenwoordig KPN of een onderaannemer) komen en voor nieuwe lijnen trekken ze dan een paar draden naar de kast rechts waar we wel toegang toe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik ga ook Alice aanvragen, wie kan ik blij maken met 20 euro korting?

GJS heeft de voorkeur, want hij beantwoordde mijn vraag als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27

bladebla

<Piéééép>

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:11:
@Mojo: Tnx! Dan wacht ik gewoon nog even tot de 5 dagen en hopenlijk hebben ze dan mijn lijn wel in de auth gezet! Wel beetje lullig dat ik nu zo lang zonder zit, maar het helpt te weten *wat* er aan de hand is. Mijn volgende vraag is: hebben er niet veel andere nu last van ditzelfde probleem of ben ik zo speciaal :)?
Jawel, en dat vind ik knap lastig. Het modem krijgt gewoon geen WAN ip adres.

Net nu alles beter leek te gaan na een maanden lange nummerporteringsstrijd langs loketten van de Opta en Geschillencommissie Telecom duik ik nu deze problematiek weer in.

Het is simpel gewoon afwachten. Helpdesk contact levert helaas zo weinig op.
Bij het 1e contact laat iemand je diverse overbodige zaken controleren als fixed dns adressen invoeren. Bij het 2e contact zou de persoon aan de lijn een kaart in de wijkkast resetten. Bij het 3e contact zegt een medewerker dat hij nog nooit van die mogelijkheid heeft gehoord wat zijn collega heeft gedaan in de stap hiervoor en maakt dan pas een ticket aan. Zo jammer...

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja... alice 1ste lijn medewerkers = (9/10 keer) FAIL. Je heb er meestal pas na een paar dagen en 30 euro aan telefoon kosten wat aan.
Mojo, kan je misschien ook naar mijn vraag kijken :D (vorige pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik heb nog geen Alice ADSL maar wel al een slechte ervaring: 3 juli Alice aangevraagd, bevestiging gehad en een tijdje niks gehoord. Ik dacht laat ik vandaag maar even de helpdesk bellen voor een status update.
Wat blijkt: Mijn order is geannuleerd omdat mijn adres niet zou kloppen en als ik de helpdesk niet had gebeld zou ik daar niet zijn achter gekomen. Ik heb net opnieuw een aanvraag ingediend, maar ik kom nu wel een klein beetje in tijdnood aangezien ik voor 4 augustus Planet moet gaan opzeggen anders zit ik er weer een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:36:

Mocht hij niet reageren ;)
de mijne is: NL00045412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga 2 weken op vakantie, dus ik zie over 2 weken wel of er andwoord is op mijn vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De aanvraag pagina zit goed in elkaar, ik wil het modem laten verzenden naar een ander adres in Den Haag, website vult de plaatsnaam in a.d.h.v. de postcode => 's-gravenhage

Probeer ik het adres op te slaan, "- De plaats is ongeldig. Controleer a.u.b. uw invoer"

Dat wordt het eerste mailtje naar support.

/me vraagt zich af bij wat voor ranzige toko hij zich aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
aryan schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:03:
Ik heb nog geen Alice ADSL maar wel al een slechte ervaring: 3 juli Alice aangevraagd, bevestiging gehad en een tijdje niks gehoord. Ik dacht laat ik vandaag maar even de helpdesk bellen voor een status update.
Wat blijkt: Mijn order is geannuleerd omdat mijn adres niet zou kloppen en als ik de helpdesk niet had gebeld zou ik daar niet zijn achter gekomen. Ik heb net opnieuw een aanvraag ingediend, maar ik kom nu wel een klein beetje in tijdnood aangezien ik voor 4 augustus Planet moet gaan opzeggen anders zit ik er weer een jaar aan vast.
Toevallig, die van mij loopt ook op 4 september af :) Ik kreeg de orderbevestiging per email na twee dagen al (en paar dagen later per post). Heb je een adres met een toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
flo_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Toevallig, die van mij loopt ook op 4 september af :) Ik kreeg de orderbevestiging per email na twee dagen al (en paar dagen later per post). Heb je een adres met een toevoeging?
Nee, maar het was bij KPN fout gegaan. Alice diende een aanvraag in bij KPN, maar volgens KPN klopt het telefoonnummer niet met het adres waar ik woon (maar het lukt KPN blijkbaar wel om rekeningen te sturen naar dit adres).

Het punt voor mij is dat Alice mij niet heeft laten weten dat mijn bestelling was geannuleerd. Ik heb gisteren een nieuwe bestelling geplaatst en ik bel volgende week zaterdag om te kijken of het nu wel is gelukt. Planet ga ik sowieso dan opzeggen, ook al heb ik nog geen bevestiging (en desnoods neem ik gewoon een geheel andere provider dan Alice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net rondgekeken bij Alice.
Ik zit momenteel bij Telfort en heb geen klachten. Om de snelheid is het mij ook niet te doen maar Alice lijkt mij interessant omdat er geen vast contract is en het geen eigendom van KPN is (toch?).
Nadeel is dat ik mijn KPN lijn niet kan behouden wat ik wel wil (mocht er VOIP problemen zijn). Dit is wel mogelijk bij Speedlinq/Telfort.

76 pagina's in dit topic doorlezen is mij iets te gortig, vandaar mijn vragen aan jullie:
- Hoe tevreden zijn jullie over Alice?
- Is het een betrouwbare ISP (qua verbinding)?
- Op hun site staan geen tarieven naar mobiele nummers in de VS (of bij andere landen). Houdt dit in dat het niet mogelijk is naar de VS op een mobiel te bellen of dat het tarief hetzelfde is?
- Hoe zijn de ervaringen met hun helpdesk?
- Wat zijn de meest aanhoudende klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:15:
Ik heb net rondgekeken bij Alice.
Ik zit momenteel bij Telfort en heb geen klachten. Om de snelheid is het mij ook niet te doen maar Alice lijkt mij interessant omdat er geen vast contract is en het geen eigendom van KPN is (toch?).
Nadeel is dat ik mijn KPN lijn niet kan behouden wat ik wel wil (mocht er VOIP problemen zijn). Dit is wel mogelijk bij Speedlinq/Telfort.

76 pagina's in dit topic doorlezen is mij iets te gortig, vandaar mijn vragen aan jullie:
- Hoe tevreden zijn jullie over Alice?
- Is het een betrouwbare ISP (qua verbinding)?
- Op hun site staan geen tarieven naar mobiele nummers in de VS (of bij andere landen). Houdt dit in dat het niet mogelijk is naar de VS op een mobiel te bellen of dat het tarief hetzelfde is?
- Hoe zijn de ervaringen met hun helpdesk?
- Wat zijn de meest aanhoudende klachten?
Zou misschien handig zijn als je even alle topicberichten doorleest van deeltje 1 en 2. Wel een beetje goedkoop om dit zomaar te vragen. Al je antwoorden zijn te vinden in de twee topics. En of het goed of slecht is, verschilt ook per gebruiker. De een heeft een hoop gerompslomp, terwijl de ander niet weg zou willen bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:46:
[...]
Hoe vaak krijg je nu een nieuw IP adres via Alice uitgedeeld? niet dat dat schokkend is, want ik neem dan een account bij DynDNS oid.
Ik hen nu 6 weken Alice en pas 1 keer een ander ip adres gekregen. Ik gebruik ook Dyndns.
Denan heeft laatst aangekondigd dat Alice binnenkort ook vaste adressen gaat aanbieden. Hoe en wat is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:36:

Oh ik wil ook best weer 20 euro verdienen hoor, mijn klantno is: NL00072153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
flo_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Zou misschien handig zijn als je even alle topicberichten doorleest van deeltje 1 en 2. Wel een beetje goedkoop om dit zomaar te vragen. Al je antwoorden zijn te vinden in de twee topics.
Ja, stel je voor dat ik mensen wat gerichte vragen stel in plaats van twee keer 76 pagina's met "Hij ligt eruit" "Nietes!" doorlees. Maar goed, als je niet wil antwoorden dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Geen matches
Ik heb het al een keer eerder gepost, maar ik blijf erbij dat de 93.x IP range een brakke is. Ik kan dan direct een heleboel sites niet bezoeken en het is allemaal veel trager. Een renew van het IP met de 78.x range verhelpt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Ik zit er aan te denken om van speedlinq+bellen over te gaan naar Alice + bellen. Maar nu heb ik daar een aantal vraagjes over (ervaring).

- Hoe is de stabiliteit van het internet (veel last van storingen?)
- Werkt bellen zonder problemen? ( Met speedlinq waren we veel in gesprek en soms kosten waar we niet weten waar ze vandaan komen).
- Hoe is de Ping latency, in games.
- Hoeveel gebruikers sluit Allice aan op 1 knooppunt?
- Wordt de afgesproken snelheid gehaald?

- Zit er veel ping/latency verschil in ADSL1 en ADSL 2+? Ik heb nu op speedtest.nl een ping van 11, wat wordt dit met ADSL2?

- De klantenservice is niet al te best, dit heb ik gelezen op verschilde sites. Maar hoe is de ervaring hier?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Ja, stel je voor dat ik mensen wat gerichte vragen stel in plaats van twee keer 76 pagina's met "Hij ligt eruit" "Nietes!" doorlees. Maar goed, als je niet wil antwoorden dan niet.
Nee, je moet niet meteen kwaad worden :) Al je vragen zijn gewoon terug te vinden, behalve die vraag over de VS-tariefen. Had je zelf ook kunnen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Geen matches
Mocht er nog iemand bij het afsluiten korting willen, dan aub mijn klanten nummer gebruiken NL00095086.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Hu9o schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:14:
Mocht er nog iemand bij het afsluiten korting willen, dan aub mijn klanten nummer gebruiken NL00095086.
Of de mijne..... NL00045412

Zo kunnen we wel door blijven posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Geen matches
Nog 9 dagen dan worden wij aangesloten. :o hiephoi

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.