Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Matched: alice
MuVo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:28:
Ik zit er aan te denken om van speedlinq+bellen over te gaan naar Alice + bellen. Maar nu heb ik daar een aantal vraagjes over (ervaring).

- Hoe is de stabiliteit van het internet (veel last van storingen?)
Weinig tot geen storingen, tenzij je lijn klappert, maar dat is vaak lokaal. Dat is het enige wat eigenlijk voorkomt.
- Werkt bellen zonder problemen? ( Met speedlinq waren we veel in gesprek en soms kosten waar we niet weten waar ze vandaan komen).
Bellen gaat via VoDSL, wat eigenlijk net wat beter is dan VoIP, omdat het naast je DSL loopt, in plaats van "erop".
- Hoe is de Ping latency, in games.
Weet ik veel :P
- Hoeveel gebruikers sluit Allice aan op 1 knooppunt?
Standaard overboeking van 1:40. Alle ADSL providers gebruiken dat.
- Wordt de afgesproken snelheid gehaald?
Je spreekt tot 20 Mbit af, ja dus. :P Check je lijnlengte even
- Zit er veel ping/latency verschil in ADSL1 en ADSL 2+? Ik heb nu op speedtest.nl een ping van 11, wat wordt dit met ADSL2?
Geen verschil zou ik zeggen, sneller dan 10 lukt toch vrijwel niet.
- De klantenservice is niet al te best, dit heb ik gelezen op verschilde sites. Maar hoe is de ervaring hier?
Valt wel mee :)
Alvast bedankt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Krijg ik trouwens bericht dat mn nummer is geporteerd ofzo?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Geen matches
Xentor schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:38:
Nog 9 dagen dan worden wij aangesloten. :o hiephoi
Niet te vroeg juichen :D Maar ik hoop het beste voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jrz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
Krijg ik trouwens bericht dat mn nummer is geporteerd ofzo?
Ja, tenminste ik kreeg via brief en e-mail bericht dat de portering was uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:51
Mojo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Weinig tot geen storingen, tenzij je lijn klappert, maar dat is vaak lokaal. Dat is het enige wat eigenlijk voorkomt.
[...]

Bellen gaat via VoDSL, wat eigenlijk net wat beter is dan VoIP, omdat het naast je DSL loopt, in plaats van "erop".
[...]
Weet ik veel :P

[...]

Standaard overboeking van 1:40. Alle ADSL providers gebruiken dat.
[...]

Je spreekt tot 20 Mbit af, ja dus. :P Check je lijnlengte even
[...]
Geen verschil zou ik zeggen, sneller dan 10 lukt toch vrijwel niet.

[...]

Valt wel mee :)
[...]
Bedankt, maar ik lees te veel slecte berichten over Alice, dus heb ik besloten om van speedlinq over te stappen naar Xs4all met VOIP. (Ik neem dan een abo met 8 mbit down en 1 mbit up, dit vind ik ruim voldoende want dat heb ik nu ook. + dat adsl 1 stabieler is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuVo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:05:
[...]

Bedankt, maar ik lees te veel slecte berichten over Alice, dus heb ik besloten om van speedlinq over te stappen naar Xs4all met VOIP. (Ik neem dan een abo met 8 mbit down en 1 mbit up, dit vind ik ruim voldoende want dat heb ik nu ook. + dat adsl 1 stabieler is ).
Tsja, zoals ook al 100x aangegeven, op een forum zijn er weinig mensen die zeggen dat het goed werkt. Ik heb alice sinds vorige week, en ben zeer tevreden.. en heb veel ervaring met BBned omdat ik zelf bij BBeyond heb gewerkt >:) ... kan altijd helpen als je problemen hebt" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Ik sluit me dan ook even aan bij de positieve geluiden. Tot op dit moment niets dan lof over Alice, verbinding werkt super stabiel en overgang vanaf orange ging zonder enkel probleem.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Tsja, zoals ook al 100x aangegeven, op een forum zijn er weinig mensen die zeggen dat het goed werkt. Ik heb alice sinds vorige week, en ben zeer tevreden.. en heb veel ervaring met BBned omdat ik zelf bij BBeyond heb gewerkt >:) ... kan altijd helpen als je problemen hebt" 8)
*zwaait naar marvin*.. Pilmo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuVo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:05:
[...]
Ik volg deze thread nu vanaf ongeveer februari/maart (toen ik zelf Alice heb aangevraagd en op Alice ben aangesloten) en ik zie het aantal klachten alleen maar afnemen. Als ik nu zou moeten kiezen voor Alice zou ik het erop wagen, met in mijn achterhoofd, dat ik Alice per maand kan opzeggen. De prijs/kwaliteit-verhouding is erg goed en vanwege de lage prijs neem ik een schoonheidsfoutje op de koop toe (Hoezo schoonheidsfoutje? :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Beste Tweakers,

ik heb sinds begin juni Alice easy dsl en ben erg tevreden met de snelheid icm met mijn hitnews newsserver. Maar voor een aantal zaken heb ik soms wel een torrent client nodig, zoals voor een ubuntu distri ;-)

Nu heb ik die copperhead modem icm met de linksys wrt54g router en ik krijg in geen mogelijkheid de poorten "open". Ik heb begrepen datr dit een bekende issue is samen met deze router. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb al gecheckt bij de alice gebruikers forum, maar geen van die oplossingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:53

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Hier nog een positieve reactie dan maar.....

Sinds 16-7 aangesloten bij alice en verbinding is (tot nu toe) stabiel en een download die dik twee keer zo hoog ligt als bij mijn vorige @home abbo.

Alleen telefoon moet ik nog testen..... Geen tijd gehad (lees: te lui, we hebben immers toch GSM's) om een analoge telefoon op de kop te tikken.

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

mohawk0618 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:13:
Beste Tweakers,

ik heb sinds begin juni Alice easy dsl en ben erg tevreden met de snelheid icm met mijn hitnews newsserver. Maar voor een aantal zaken heb ik soms wel een torrent client nodig, zoals voor een ubuntu distri ;-)

Nu heb ik die copperhead modem icm met de linksys wrt54g router en ik krijg in geen mogelijkheid de poorten "open". Ik heb begrepen datr dit een bekende issue is samen met deze router. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb al gecheckt bij de alice gebruikers forum, maar geen van die oplossingen werken.
Is dat niet gewoon je router? Op de copperjet kan je gewoon UPnP aanzetten. Of je gebruikt je linksys als switch en niet als router.

Wat als laatste ook kan is in je copperjet dmv de admin login de firewall e.d. uitzetten en dat alles door je linksys laten regelen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

bladebla

<Piéééép>

bladebla schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Jawel, en dat vind ik knap lastig. Het modem krijgt gewoon geen WAN ip adres.

Net nu alles beter leek te gaan na een maanden lange nummerporteringsstrijd langs loketten van de Opta en Geschillencommissie Telecom duik ik nu deze problematiek weer in.

Het is simpel gewoon afwachten. Helpdesk contact levert helaas zo weinig op.
Bij het 1e contact laat iemand je diverse overbodige zaken controleren als fixed dns adressen invoeren. Bij het 2e contact zou de persoon aan de lijn een kaart in de wijkkast resetten. Bij het 3e contact zegt een medewerker dat hij nog nooit van die mogelijkheid heeft gehoord wat zijn collega heeft gedaan in de stap hiervoor en maakt dan pas een ticket aan. Zo jammer...
Mag ik heel even mijn hart luchten?
Intussen krijg ik al tien dagen geen internet. Exact aan de helpdesk verteld waar het probleem zit: PPPoA Error Status Our PAP login failed, authentication rejected.
En op welk punt ben ik nu aangekomen met een stevige rekening van het servicenummer in zicht?
"De 2e lijns helpdesk geeft aan dat u uw modem 10 minuten van het stroom moet halen en de kabels moet vervangen." En als ik dat niet gebeurt zal de 2e lijn geen verdere actie ondernemen...
Afgezien dat die Copperjet meer resets in zijn leven als broodbak heeft gehad dan hij ooit had verwacht, werd het kabel vervang verhaal te erg... :'( Ik doe ook maar de voordeur op, en weer van het nachtslot om te kijken of dat van invloed is :P

Dit loopt dan nog weer naast mijn nummerportering waar ik al vanaf februari mee bezig ben. Die is half uitgevoerd. Voor diverse mensen ben ik vanaf andere netwerken zoals voormalig @home en sommige KPN aansluitingen niet bereikbaar omdat 'het nummer niet in gebruik is'.
De Geschillencommissie Telecom kan geen zaak in behandeling nemen omdat Alice niet bij deze branche commissie is aangesloten. Hoe tegenstrijdig is echter de vermelding in de algemene voorwaarden dat men hier wel terecht kan. De Opta geeft echter aan dat ze een verplichting hebben zich aan te sluiten maar bemiddeld niet in individuele gevallen. <zucht> :|

Bedankt, dat ik het even kwijt mocht :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Vandaag Alice telefonisch opgezegd. Maar hopen dat het goed gaat. Ik zit nu onder XS4all met een statisch IP te internetten ;)

Omzetting is dus geheel perfect mag ik wel zeggen, verlopen. XS4all had gezegd dat de lijn morgen pas zou werken maar gelukkig zit ik gewoon online! :P

Overigens was het opzeggen niet echt een pretje, kreeg echt een eersteklas kneus aan de lijn die volgens mij net van de basisschool kwam. Maargoed.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dus ook graag mijn hart luchten in dit topic!
en meschien nog wel wat hulp kunnen gebruiken in mijn laatste 5 resterende weken bij alice.
hier is mijn verhaal die ik vandaag geschreven heb naar alice over mijn opzegging
en al mijn problemen er is ook telefonisch contact geweest vandaag over de opzegging
dit staat onder aan.

naar aanleidng van het abonnement op alice en de slechte kwaliteit van alice 8)7
zou ik graag mijn abonnement bij deze opzeggen.
dit omdat ik als klant niet tevreden ben over de verbinding en de administratie van alice
maar ook zeker over de helpdesk en de manier waarop je als klant behandelt wordt!

ik zal het kort uitleggen :'( in april heb ik mezelf
aangemeld bij alice internet omdat ik bij mijn oude provider weg wilde voor adsl.
ik heb toen duidelijk aangegeven in verschillende gespreken
dat ik 1 juli afgesloten wordt van mijn oude provider!
ik krijg dan ook op 17 juni en 2de herinering van alice
op een bedrag van 136,71 euro-
en dat terwijl ik niet eens het pakket aangesloten had en nog bij mijn oude provider in dienst was.
de brief die ik kreeg was een 2de herinering en dat terwijl ik niet eens een 1ste heb gehad!!
ik betaal de rekening met de gedachte dat ik het wel zou terug krijgen zoals
beloofd werdt bij de helpdesk!

ik heb hier ook een brief voor gestuurt naar de administratie
dat ik hier niet mee eens was dat ik zou moeten betalen voor die 2 maanden!
deze werdt echter gewoon afgewezen.
dit omdat jullie niks konden vinden
in de administratie van alice dat ik niet zou aangegeven hebben dat 1 juli mijn oude provider stopt!
dit is echter zeker niet waar.
ik heb in het begin verschillende keren
gebelt hiervoor en aangegeven dat ik 1 juli alice aansluit
ook naar aanleiding van de brieven die ik kreeg van het aansluiten!

1 juli ik sluit alice aan en heb de eerste dag 8 mb internet!
dit was voor korte duur want de dag daarna had ik bijna geen tot niks internet.
ik gelijk bellen naar alice!
mijn verbinding werdt een klaperlijn genoemt en daar zou naar gekeken worden.
zij deden dit en ik had dus van woensdag 2 juli tot vrijdag 4 juli geen internet!
vrijdag 4juli deed de verbinding het weer echter met maar 5 mb!

dit ging goed tot de volgende vrijdag 11 juli toen werdt mijn verbinding in ene keer
uit het niets 1mb met zo nu en dan wegvallen!
ik heb toen verschillende keren gebelt
dit zou ongeveer 3 werkdagen duren voordat het verholpen zou zijn
ik wachten dus geduldig af!
tot ik 14 juli een incasso brief kreeg van edr incasso
ik was dus echt verbaast dat ik een incasso kreeg van 75 euro!
heb hiervoor gelijk gebeldt en de helpdesk kon mij niet helpen.
zei vertelde mij echter alleen dat ik volgens het systeem
3x een aanmanings brief gehad zou hebben over de maand juni!
dit is zeker niet waar omdat ik die brieven niet heb gekregen.
als ik zou weten dat er 30 euro- openstaat zou ik dit direct overmaken aan jullie!
dit heb ik dus niet geweten net als dat ik nooit een eerste aanmaning heb gekregen van de brief
die ik op 17 juni ontvangen heb!

ik bewaar mijn brieven echt altijd en gooi bijna niks weg
ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat ik een incasso aan de deur heb gekregen.
voor een bedrag van 30 euro- die 75 is geworden + dat het bedrag ook nog eens van de maand juni is.
dit terwijl ik dus het pakket van alice niet eens aangesloten had!
dat zou betekenen dat ik dus 3 maanden internet + 45 euro- deurwaarder (en uiterraardt de modem 80 euro-)
zou moeten betalen zonder dat ik gebruik heb gemaakt van jullie service.
echter is nu ook zo dat ik dus de rekening van maand juli ook onderweg is
aangezien we bijna aan het einde van de maand zijn vandaag 23juli.
ik ga deze rekening dus ook niet betalen omdat ik vind dat ik al genoeg betaalt heb
voor een service die ik niet eens gehad heb!!

ik heb vanaf 11juli dus 512/kbps tot 1 mb internet
( en geen telefoon omdat ik volgens jullie achterliep met de rekening van de maand juni)
ik heb verschillende keren gebelt naar de helpdesk met hoe het ervoor staat
met de telefoon van mijn moeder !
zei zeiden dat de technische dienst wel contact zou opnemen !
het is nu vandaag 23 juli en nog steeds geen internet het is zelf zo
dat vandaag 23 juli ik hellemaal geen internet heb jah 23/kbps
ik zeg mijn abonement dan ook op bij alice schirfetlijk als telefonisch.
en ik zou natuurlijk wel eruit willen komen over het geld wat ik in de tussen tijd betaaltd heb!!
dit zou gaan om een bedrag van 211,61 euro- ik zou dan ook graag hier een tegemoet inzien
dit zeker omdat dit bedrag nog hoger wordt aangezien ik met telefonische afzeging 23 juli( vandaag )
te horen kreeg dat ik pas 30 augustus wordt afgesloten
en dus de maand juli en augustus ook nog moet betalen!!
ik neem dan ook aan dat ik hier zeker recht op zeggen heb
aangezien ik in totaal tot nu toe maar 7 dagen gebruik heb gemaakt van jullie service
en verder alleen maar elende heb gekregen door een abonnement te nemen op alice. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

bladebla schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:53:
[...]

Mag ik heel even mijn hart luchten?
Intussen krijg ik al tien dagen geen internet. Exact aan de helpdesk verteld waar het probleem zit: PPPoA Error Status Our PAP login failed, authentication rejected.
En op welk punt ben ik nu aangekomen met een stevige rekening van het servicenummer in zicht?
"De 2e lijns helpdesk geeft aan dat u uw modem 10 minuten van het stroom moet halen en de kabels moet vervangen." En als ik dat niet gebeurt zal de 2e lijn geen verdere actie ondernemen...
Afgezien dat die Copperjet meer resets in zijn leven als broodbak heeft gehad dan hij ooit had verwacht, werd het kabel vervang verhaal te erg... :'( Ik doe ook maar de voordeur op, en weer van het nachtslot om te kijken of dat van invloed is :P

Dit loopt dan nog weer naast mijn nummerportering waar ik al vanaf februari mee bezig ben. Die is half uitgevoerd. Voor diverse mensen ben ik vanaf andere netwerken zoals voormalig @home en sommige KPN aansluitingen niet bereikbaar omdat 'het nummer niet in gebruik is'.
De Geschillencommissie Telecom kan geen zaak in behandeling nemen omdat Alice niet bij deze branche commissie is aangesloten. Hoe tegenstrijdig is echter de vermelding in de algemene voorwaarden dat men hier wel terecht kan. De Opta geeft echter aan dat ze een verplichting hebben zich aan te sluiten maar bemiddeld niet in individuele gevallen. <zucht> :|

Bedankt, dat ik het even kwijt mocht :)
Dat is duidelijk een PPP-authenticatie probleem, ik heb hier een paar posts geleden nog iets over gepost.

Het komt op het volgende neer:

Je modem doet een verzoek naar de Radius, die de lijn authentificeerd met je VCI/VPI en handoverpoint. Als deze overeenkomt krijg je een IP toegewezen.

Voorheen gebeurde dit passief, elke Alice lijn werd goedgekeurd. Nou moet van elke lijn ook die bovengenoemde punten overeenkomen. Mogelijkerwijs gaat het daar fout, het gaat nou immers actief. Anders is het een mogelijk fout profiel op de 10k router van BBned, dat wordt ook door Alice opgelost door middel van een ticket naar BBned. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

bladebla

<Piéééép>

Geen matches
Mojo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:32:
[...]

Dat is duidelijk een PPP-authenticatie probleem, ik heb hier een paar posts geleden nog iets over gepost.

Je modem doet een verzoek naar de Radius, die de lijn authentificeerd met je VCI/VPI en handoverpoint. Als deze overeenkomt krijg je een IP toegewezen.

[..]
Whoei....hij is weer in de lucht. :> Nu de overige problemen nog. En eens kijken naar restitutie.

Maar om op het technische verhaal terug te komen: VCI/VPI kan ik dat zien als een soort van kanalen voor verschillende providers? En het handover point?
Moet daar dan ook iets bij zitten wat een unieke verbinding weergeeft, in de zin van, bij het authenticeren geven we dìe specifieke verbinding wel of geen ip?

'k heb hier geen enkele kennis van :P

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Ik heb regelmatig (1 keer per uur) dat de DSL verbinding eruit knalt. Heb ik nog nooit gehad met quicknet, en ik weet niet of ik het ook het met mijn vigor. Ik heb nu de alice box aangesloten.
Ik kan niets terugvinden in de log, maar bij status staat op dat moment wel een rood kruisje.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me vorige week ook aangemeld bij Alice en nieuwe aansluiting aangevraagd. Begon gelijk al vreemd: de velden van de naam waarop mijn girorekening staat, waren omgedraaid in de bevestigingsbrief die ik kreeg. Heb Alice gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of die volgorde in hun systeem wel goed stond, om te voorkomen dat ze problemen zou krijgen bij het afschrijven van de abo-gelden.

Na bijna een werkweek kreeg ik dan vandaag een reactie: dat ik maar moet bellen in verband met de 'wet bescherming van (sic) persoonsgegevens' die het Alice zou verbieden om dit per mail af te handelen. Dat vind ik wel een heel interessante interpretatie van de Wbp, zeker als de consequentie is dat ik een duur 0900-nr moet bellen, enkel om te checken of Alice haar geld wel krijgt. Benieuwd hoe dit verder gaat...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 11:38 . Reden: typo hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
bladebla schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:27:
[...]

Whoei....hij is weer in de lucht. :> Nu de overige problemen nog. En eens kijken naar restitutie.

Maar om op het technische verhaal terug te komen: VCI/VPI kan ik dat zien als een soort van kanalen voor verschillende providers? En het handover point?
Moet daar dan ook iets bij zitten wat een unieke verbinding weergeeft, in de zin van, bij het authenticeren geven we dìe specifieke verbinding wel of geen ip?

'k heb hier geen enkele kennis van :P
Dat is wijkcentrale meuk, naast wat settings op de dslam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zucht.... modem is kapot, kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom moet eerst de 1e lijns zijn scriptje afwerken en mag ik daarna 5 werkdagen zonder internet zitten totdat de 2e lijn terugbelt? En dan duurt het zeker nog 5 werkdagen dat ik een nieuw modem krijg? Sorry maar dat vind ik toch geen service van Alice.... Al met al zit ik dan straks 10 werkdagen (dat is dus 14 gewone dagen ong.) zonder internet, dat betekend dus voor mij ook 14 dagen minder betalen dan neem ik aan?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Zwerver schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:14:
Zucht.... modem is kapot, kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom moet eerst de 1e lijns zijn scriptje afwerken en mag ik daarna 5 werkdagen zonder internet zitten totdat de 2e lijn terugbelt? En dan duurt het zeker nog 5 werkdagen dat ik een nieuw modem krijg? Sorry maar dat vind ik toch geen service van Alice.... Al met al zit ik dan straks 10 werkdagen (dat is dus 14 gewone dagen ong.) zonder internet, dat betekend dus voor mij ook 14 dagen minder betalen dan neem ik aan?
Heb jij of een kennis nog niet een ander modem liggen ? Die kan je ook prima gebruiken, dan hoef je niet zo lang te wachten. Is het modem echt defect ? Bij een collega van mij werd dit ook door de helpdesk 'geconstrateerd', hij kreeg dus een ander modem opgestuurd en je raad het al, werkt ook niet :( Op http://alice.gebruikers.eu/news.php kan je genoeg info vinden om een ander modem te configureren.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn Alice lijn heeft een hele poos prima gewerkt. Nu heb ik er echter ook al weer een poos last van de de verbinding regelmatig heel even, zeg 10 seconden, weg is. Internet pagina's openen zich niet in die tijd, de telefoonverbinding valt weg, en tijdens het gamen raak ik hierdoor ook de verbinding met de server kwijt.

Ik geloof niet dat er echt een nieuwe verbinding gemaakt moet worden, het lijkt wel alsof er in die tijd gewoon helemaal niets binnenkomt.

Al met al erg frustrerend en ik zou er graag van af willen. Alice verzocht me het modem tien minuten uit te doen en met hun eigen korte kabel aan te sluiten waardoor het modem nu niet meer netjes uit het zicht maar in de weg staat. Dit heeft ook geen verbetering gebracht.

Het probleem doet zich op beide computers (met kabels) hier in huis voor en ook een van beide aansluiten zonder router maakt geen verschil.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik heb net ALice opgezegd. Het is weer warm buiten en WEER is de lijn instabiel. Ik heb van alles geprobeerd met de max bits per bin (15-10-8-6-etc) maar met dit weer (>23 graden) klappert de lijn er om de zoveel tijd uit. Hoe warmer hoe instabieler. Van de technische dienst heb ik nog steeds niets gehoord en ik heb er genoeg van. Ik ben vanaf 11 augustus weer terug bij Ziggo/@home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LouisXV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:49:
Mijn Alice lijn heeft een hele poos prima gewerkt. Nu heb ik er echter ook al weer een poos last van de de verbinding regelmatig heel even, zeg 10 seconden, weg is. Internet pagina's openen zich niet in die tijd, de telefoonverbinding valt weg, en tijdens het gamen raak ik hierdoor ook de verbinding met de server kwijt.

Ik geloof niet dat er echt een nieuwe verbinding gemaakt moet worden, het lijkt wel alsof er in die tijd gewoon helemaal niets binnenkomt.

Al met al erg frustrerend en ik zou er graag van af willen. Alice verzocht me het modem tien minuten uit te doen en met hun eigen korte kabel aan te sluiten waardoor het modem nu niet meer netjes uit het zicht maar in de weg staat. Dit heeft ook geen verbetering gebracht.

Het probleem doet zich op beide computers (met kabels) hier in huis voor en ook een van beide aansluiten zonder router maakt geen verschil.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat is er aan te doen?
Reset je copperjet eens naar de factory defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
weet iemand meschien wat mijn probleem zou kunnen zijn ?
ik krijg sinds 2 weken 1mb binnen
en nu sinds de laatste week nog minder ( tussen 50kbps en 200kbps )
ik kan dus eigenlijk niks op het moment want een pagina wilt echt niet openen
alleen in de ochtend kan ik een klein beetje surfen op het inet!? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:41:
weet iemand meschien wat mijn probleem zou kunnen zijn ?
ik krijg sinds 2 weken 1mb binnen
en nu sinds de laatste week nog minder ( tussen 50kbps en 200kbps )
ik kan dus eigenlijk niks op het moment want een pagina wilt echt niet openen
alleen in de ochtend kan ik een klein beetje surfen op het inet!? :'(
Leer eerst eens interpungeren en begin je zinnen eens met een hoofdletter. Ik denk niet dat iemand je lange verhaal hier boven gelezen heeft. Na de eerste zin stopte ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Heb jij of een kennis nog niet een ander modem liggen ? Die kan je ook prima gebruiken, dan hoef je niet zo lang te wachten. Is het modem echt defect ? Bij een collega van mij werd dit ook door de helpdesk 'geconstrateerd', hij kreeg dus een ander modem opgestuurd en je raad het al, werkt ook niet :( Op http://alice.gebruikers.eu/news.php kan je genoeg info vinden om een ander modem te configureren.
Zo, een ander modem eraan en het werkt gewoon, dus het is echt een kapot modem. Nu gaan ze bij de 2e lijn vast de boel weer doormeten enzo, ben benieuwd wat ze gaan zeggen :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 14:22

Niwla

dat dus....

Ik ben jaren lang een tevreden orange (nu Online)-klant geweest, maar sinds dit weekend heb ik erg veel problemen met mijn verbinding. Hij valt constant weg en telefoneren is nagenoeg onmogelijk. Het advies van de helpdesk was het 2 jaar oude, 10 cm lange, standaard met de livebox meegeleverde telefoonkabeltje te vervangen. Eerder wilde men geen "onderzoek" starten. Wanneer ik aangeef 2 jaar probleemloos geinternet heb met datzelfde kabeltje wordt mij kwaad verteld dat ik echt het kabeltje moet vervangen anders kon mijn mij niet verder helpen.

Vanwege dit alles ben ik op zoek naar een alternatieve ISP, vandaag dat ik hier uit kom omdat Alice mij wel aanspreekt.
Een stuk terug lees ik echter iets over een klapperende lijn. Dit lijkt wel op wat ik heb. Wat is dat precies en wat kan ik daar aan doen ? en begin nou niet over een kabeltje |:( ;)

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 12-09 13:53
Geen matches
word woensdag aangesloten. ben benieuwd hoe hard hij intrained!, Want bij SL was het eerst 11 mbit met klapperende lijn daarna 8 mbit voor 1 jaar zonder problemen en toen ook ineens klapperende lijn toen we over gingen naar Telfort

[ Voor 57% gewijzigd door Xentor op 28-07-2008 20:12 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil er mijn vriendje worden?

Ik ga Alice aanvragen en wil zelf die 10 euro vriendenkorting opstrijken. Mijn 'vriendje' krijgt 20 euro van Alice als ik zijn klantnummer doorgeef.
Alice geeft vrienden korting

Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. PM je klantnummer naar mij ....

edit:
Het aanbod is vergeven

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:12:
Wie wil er mijn vriendje worden?

Ik ga Alice aanvragen en wil zelf die 10 euro vriendenkorting opstrijken. Mijn 'vriendje' krijgt 20 euro van Alice als ik zijn klantnummer doorgeef.

[...]

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. PM je klantnummer naar mij ....
Je pm staat uit...

zou je mijn klantnummer willen gebruiken?
Het nummer is NL00045412

Alvast bedankt!

Ik krijg onderstaande fout als ik je wil pm' en

Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Bladiebla'

[ Voor 12% gewijzigd door IkWilbert op 29-07-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wellicht een leuk weetje voor iedereen:
Alice heeft af en toe acties waarbij ze bestaande klanten gratis kaartjes/dvd's/etc geven. Laatst zijn er bvb ook 1200 Alice klanten naar de voorpremière van Hancock geweest. Als dit soort dingen gebeuren stuurt Alice meestal een email uit naar alle klanten.. en wie het eerst komt.. die het eerst maalt. Het is dus verstandig om je Alice emailaccount regelmatig te checken :)

(Ik hoorde net dat de Hancock première-kaarten binnen anderhalf uur op waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Geen koperkabels meer in tilburg? Waar gaat dat over?

Komt er op neer dat je Alice niet eens kunt aanvragen...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ IkWilbert: Ik heb je nummer gebruikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

ik heb vaak dat dns requests niet lekker doorlopen.. Ik zal eens proberen een andere dns server te gebruiken ipv die van alice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:40:
@ IkWilbert: Ik heb je nummer gebruikt ...
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hoe zit met het verkrijgen van een vast ip-adres bij Alice, is dit al mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Heineken schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:18:
Hoe zit met het verkrijgen van een vast ip-adres bij Alice, is dit al mogelijk?
Gaat mogelijk worden, maar ik durf nog niet te zeggen wanneer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Frag1le schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:06:
[...]

Leer eerst eens interpungeren en begin je zinnen eens met een hoofdletter. Ik denk niet dat iemand je lange verhaal hier boven gelezen heeft. Na de eerste zin stopte ik al.
ik ben dan meschien niet zo perfect als ( jou of iemand anders! )
maar ik neem aan dat je wel heb leren lezen op school!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Vandaag lag mn adsl er uit. en mn telefoon ook.
Modem rebooten was de oplossing. Wat moet ik doen als dit vaker gebeurt? Want ik heb geen zin in zo'n instabiele verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Geen matches
Geen problemen gehad met verbinding die er uit lag, wel problemen met nummerweergave.

Tot voor kort kon ik zien wie me belde, nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
Geen matches
denan schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:13:
[...]

Reset je copperjet eens naar de factory defaults.
Geprobeerd, maar dit heeft geen resultaat gehad. De verbinding is nog steeds af en toe kort weg, lang genoeg om verbindingen te verbreken.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoi Denan,

Ik heb een vraagje. Ik zit op ongeveer 1,4 km van de centrale (volgens pcdb 1.2 km).
Ik had Helpdesk gebeld en die zeiden dat het ongeveer 1,4km was. Ik zit met "slechts" 13 mbit (niet dat het slecht is). Ik zat in me oude woning op 1.7km met 17 mbit. Er moet meer uit deze lijn komen. Helpdesk zegt alles boven 10mbit is goed als lengte meer dan een km is.

Ik heb het gevoel dat er soort van profiel wordt geladen dat het rond de 13 mbit blijft hangen. Kan dit kloppen? Kun jij eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Lijkt me sterk Marcus, laat je klantnummer even weten en dan kijk ik het voor je na, ik heb meer inzicht in die systemen dan Denan. :) Een 13Mbit profiel bestaat niet, dus ik denk dat er helaas niet meer in zit. 13Mbit op 1,4km is gewoon oké :) Het is voornamelijk afhankelijk van de gebruikte koperkwaliteit en lijnlengte. Misschien dat het koper gewoon wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
denan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:44:
[...]

*zwaait naar marvin*.. Pilmo? ;)
Hehe, jaa daar ben ik begonnen ja :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mohawk0618 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:13:
Beste Tweakers,

Het beste kan je gewoon een router/modem in één nemen. Dit gebruik ik ook met alice en werkt prima... Ik gebruik op dit moment een linksys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:32:
[...]

Voorheen gebeurde dit passief, elke Alice lijn werd goedgekeurd. Nou moet van elke lijn ook die bovengenoemde punten overeenkomen. Mogelijkerwijs gaat het daar fout, het gaat nou immers actief. Anders is het een mogelijk fout profiel op de 10k router van BBned, dat wordt ook door Alice opgelost door middel van een ticket naar BBned. :)
Neem gewoon een andere modem... die copperjets zijn DRAMA... uit eigen ervaring op de Pilmo helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mojo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:22:
Lijkt me sterk Marcus, laat je klantnummer even weten en dan kijk ik het voor je na, ik heb meer inzicht in die systemen dan Denan. :) Een 13Mbit profiel bestaat niet, dus ik denk dat er helaas niet meer in zit. 13Mbit op 1,4km is gewoon oké :) Het is voornamelijk afhankelijk van de gebruikte koperkwaliteit en lijnlengte. Misschien dat het koper gewoon wat minder is.
Ik dacht gelezen te hebben dat ze "profielen" opbouwen om zo'n gebied stabiel internet te geven.
Het is een woning van 2000, oude woning was van 1949. Het zal best kunnen dat kwaliteit wat minder is, wat eigenlijk betekend dat nieuwe koper slechter is :-). Ik vind het wel netjes daar niet van, maar heb het gevoel dat er meer uit te persen is.

Klantnummer: NL00087201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:33:
Heb me vorige week ook aangemeld bij Alice en nieuwe aansluiting aangevraagd. Begon gelijk al vreemd: de velden van de naam waarop mijn girorekening staat, waren omgedraaid in de bevestigingsbrief die ik kreeg. Heb Alice gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of die volgorde in hun systeem wel goed stond, om te voorkomen dat ze problemen zou krijgen bij het afschrijven van de abo-gelden.

Na bijna een werkweek kreeg ik dan vandaag een reactie: dat ik maar moet bellen in verband met de 'wet bescherming van (sic) persoonsgegevens' die het Alice zou verbieden om dit per mail af te handelen. Dat vind ik wel een heel interessante interpretatie van de Wbp, zeker als de consequentie is dat ik een duur 0900-nr moet bellen, enkel om te checken of Alice haar geld wel krijgt. Benieuwd hoe dit verder gaat...
Altijd een probleem he :) mensen die de inhoud niet goed lezen en een standaard antwoord gaan verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwerver schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:14:
gewoon nadat je de nieuwe modem hebt ontvangen een restitutie verzoek indienen voor de dagen dat je geen verbinding heb gehad... hier zal niet moeilijk over worden gedaan... Dat de modem defect gaat ligt natuurlijk niet aan alice maar aan het merk modem :P... maar goed, deze modems worden uitgestuurd door een ander bedrijf, dus dan duurt het automatisch wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlickAxe schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:47:
Geen koperkabels meer in tilburg? Waar gaat dat over?

Komt er op neer dat je Alice niet eens kunt aanvragen...
Misschien KPN gebied? check telfort eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jrz schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:41:
Vandaag lag mn adsl er uit. en mn telefoon ook.
Modem rebooten was de oplossing. Wat moet ik doen als dit vaker gebeurt? Want ik heb geen zin in zo'n instabiele verbinding...
Copperjet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
LouisXV schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:54:
[...]

Geprobeerd, maar dit heeft geen resultaat gehad. De verbinding is nog steeds af en toe kort weg, lang genoeg om verbindingen te verbreken.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Andere modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:26:
[...]
Neem gewoon een andere modem... die copperjets zijn DRAMA... uit eigen ervaring op de Pilmo helpdesk :P
Dat valt wel mee hoor, er is al tijden een nieuwe firmware die een hoop van de oude 'bugs' opgelost heeft. Het modem is qua functionaliteit beperkt.. maar doet verder prima zijn werk. Het enige probleem waar ik wel eens tegenaan loop is dat ik met unlimited torrent connecties het geheugen van de CJT vol kan trekken.. en hij dus niets meer doet. Op zich zou de firmware van de CJT dit aan moeten kunnen, maar ik denk dat er ergens een memory leak zit waardoor de connecties in het geheugen blijven nadat ze afgesloten zijn. (UPnP/Nat moet ook alle open connections bijhouden om te kunnen weten naar welk intern device de packets verstuurd moeten worden.)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:29:
[...]
Altijd een probleem he :) mensen die de inhoud niet goed lezen en een standaard antwoord gaan verzenden...
Hmnee.. dit is op zich redelijk normaal. Uit een mailtje is de identiteit vaak niet te checken.. Als mensen de helpdesk bellen kan de helpdesk via de nummermelder (of door terug te bellen) zien of de persoon die belt ook werkelijk de abonnee is. Het antwoord is dus wel correct :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:22:
[...]
Hehe, jaa daar ben ik begonnen ja :P...
I know.. ik ben daar toen geweest voor het Pilmo project :)

Verzoekje nog: Probeer in je reacties alles in één respons te quoten.. dat maakt het geheel wat overzichtelijker en zorgt ervoor dat de moderators je niet bannen voor spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
denan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:53:
Hmnee.. dit is op zich redelijk normaal. Uit een mailtje is de identiteit vaak niet te checken.. Als mensen de helpdesk bellen kan de helpdesk via de nummermelder (of door terug te bellen) zien of de persoon die belt ook werkelijk de abonnee is. Het antwoord is dus wel correct :)
Dan is makkelijk op te lossen door alleen te communiceren via het Alice-e-mailadres dat elke abonnee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ernstblaauw schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:24:
[...]
Dan is makkelijk op te lossen door alleen te communiceren via het Alice-e-mailadres dat elke abonnee heeft...
Maar de kans dat iemand zijn/haar webmail open laat staan (of de wachtwoorden rond laat slingeren) is vele malen groter dan de kans dat iemand zichzelf toegang tot je woning verschaft en vervolgens alice gaat bellen. Email is gewoon te onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:43:
[...]

Maar de kans dat iemand zijn/haar webmail open laat staan (of de wachtwoorden rond laat slingeren) is vele malen groter dan de kans dat iemand zichzelf toegang tot je woning verschaft en vervolgens alice gaat bellen. Email is gewoon te onveilig.
True.. ligt er alleen wel aan wat de reden is... je kan je alleen verschuilen achter de wet privacy als de gegevens onder de tweede graad vallen... anders moet het gewoon worden behandeld c.q vrijgegeven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]

Dat valt wel mee hoor, er is al tijden een nieuwe firmware die een hoop van de oude 'bugs' opgelost heeft. Het modem is qua functionaliteit beperkt.. maar doet verder prima zijn werk. Het enige probleem waar ik wel eens tegenaan loop is dat ik met unlimited torrent connecties het geheugen van de CJT vol kan trekken.. en hij dus niets meer doet. Op zich zou de firmware van de CJT dit aan moeten kunnen, maar ik denk dat er ergens een memory leak zit waardoor de connecties in het geheugen blijven nadat ze afgesloten zijn. (UPnP/Nat moet ook alle open connections bijhouden om te kunnen weten naar welk intern device de packets verstuurd moeten worden.)
Het is wel een feit dat de Copperjet één van de goedkoopste modems is, en behoorlijk onstabiel. Dit is altijd met deze versie geweest en zal ook blijven :)... Snap zowiezo niet waarom in deze tijd niet gewoon een Multi-pc modem geleverd wordt... zal veel problemen oplossen bij de mensen die een thuisnetwerkje hebben... Maar dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:24:
[...]

Het beste kan je gewoon een router/modem in één nemen. Dit gebruik ik ook met alice en werkt prima... Ik gebruik op dit moment een linksys...
Welke linksys router doel je dan op? is zoiets makkelijk in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 12-09 13:53
Nou lijn is opgelevert, ben tot nu toe tevreden zit uurtje online via alice, haal ene download van 1,5 mb/s. Met mn oude provider haalde ik 830 kb/s.. Beiden 20 mbit!. Nogal groot verschil. Maar iemand enig idee waar ik kan vinden hoe hard de copperjet intraint? loop het modem door te zoeken maar kan niks vinden

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Ja, gewoon dat oranje geval ja... Mijn adsl1 modem eraan werkte trouwens gewoon goed. Maarja, die heeft geen vodsl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:31:
Dat de modem defect gaat ligt natuurlijk niet aan alice maar aan het merk modem :P... maar goed, deze modems worden uitgestuurd door een ander bedrijf, dus dan duurt het automatisch wat langer...
Ik snap dit excuus even niet.
De consument heeft alleen met de leverancier te maken.
Doorverwijzen naar (toe)leveranciers -in dit geval- van Alice is in het consumentenrecht uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:45:
[...]

Ik snap dit excuus even niet.
De consument heeft alleen met de leverancier te maken.
Doorverwijzen naar (toe)leveranciers -in dit geval- van Alice is in het consumentenrecht uit den boze.
Jah dat snap ik, maar wilde er alleen mee zeggen dat een nieuwe modem niet zomaar toegestuurd zal worden... eerst moet bekeken worden of deze echt defect is. Dit kan gewoon aantal werkdagen duren :)... Maar ben met je eens dat de consument hier niks mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Blanex223 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Welke linksys router doel je dan op? is zoiets makkelijk in te stellen?
Ik gebruik de Linksys WAG200G http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=4295573642B03

Instelling is niet moeilijk... de instellingen staan aantal pagina's terug in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:29:
[...]

Het grappige is: vandaag kreeg ik op mijn (uitgebreide) uitleg weer hetzelfde standaardmailtje terug... :) Je begint toch het idee te krijgen dat die standaardmails ertoe dienen om zoveel mogelijk mensen naar dat betaalnummer door te sturen. Enfin, ik mailde ze om ze te wijzen op iets dat ze problemen kan gaan opleveren bij het incasseren van hun geld (ze hadden de twee naamvelden omgedraaid) - als ze dat niet willen oplossen, lijkt me dat vanaf nu hun probleem. Heb m'n best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:06:
[...]

Jah dat snap ik, maar wilde er alleen mee zeggen dat een nieuwe modem niet zomaar toegestuurd zal worden... eerst moet bekeken worden of deze echt defect is. Dit kan gewoon aantal werkdagen duren :)... Maar ben met je eens dat de consument hier niks mee te maken heeft...
Goh, van alle lampjes doet alleen powerlampje het nog, hoezo moet daar een 2e lijns bijgehaald worden dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]
Nou, niet helemaal. De gegevens die zij hebben, zijn correct. Echter, de volgorde van de twee naamvelden die ik had opgegeven, hadden ze omgedraaid in een mailtje dat ik kreeg. Ik mailde met de vraag of het in hun systeem wel goed stond. Zij hebben vermoedelijk geen zin om te moeten wachten op hun geld als ze incasseren, en ik heb geen zin in gedoe zoals een vertraagd opgeleverde lijn.

Inhoudelijk klopt het mailtje evenmin. Er wordt gezegd dat die wijzigingen alleen telefonisch mogen worden afgehandeld op grond van de 'wet bescherming van persoonsgegevens'. Niet alleen bestaat die wet niet (wél de Wet bescherming persoonsgegevens, kortweg Wbp), in de Wbp staat evenmin dat een bedrijf alleen telefonisch dit soort zaken mag afhandelen.

Als ze dit doen om fraude tegen te gaan, waarom zeggen ze dat dan niet ipv te gaan schermen met allerlei wetten? En als ze zo bezorgd zijn over mijn identiteit, kunnen ze (behalve te googlen) natuurlijk ook zelf even bellen. Even los van 't feit dat, ten overvloede, de naam niet gewijzigd moest worden. Het ging slechts om een check op de volgorde van de velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:43:
[...]

Nou, niet helemaal. De gegevens die zij hebben, zijn correct. Echter, de volgorde van de twee naamvelden die ik had opgegeven, hadden ze omgedraaid in een mailtje dat ik kreeg. Ik mailde met de vraag of het in hun systeem wel goed stond. Zij hebben vermoedelijk geen zin om te moeten wachten op hun geld als ze incasseren, en ik heb geen zin in gedoe zoals een vertraagd opgeleverde lijn.

Inhoudelijk klopt het mailtje evenmin. Er wordt gezegd dat die wijzigingen alleen telefonisch mogen worden afgehandeld op grond van de 'wet bescherming van persoonsgegevens'. Niet alleen bestaat die wet niet (wél de Wet bescherming persoonsgegevens, kortweg Wbp), in de Wbp staat evenmin dat een bedrijf alleen telefonisch dit soort zaken mag afhandelen.

Als ze dit doen om fraude tegen te gaan, waarom zeggen ze dat dan niet ipv te gaan schermen met allerlei wetten? En als ze zo bezorgd zijn over mijn identiteit, kunnen ze (behalve te googlen) natuurlijk ook zelf even bellen. Even los van 't feit dat, ten overvloede, de naam niet gewijzigd moest worden. Het ging slechts om een check op de volgorde van de velden.
Ik zeg ook niet dat het slim was wat ze deden, maar qua processen klopt het wel.. ook al hebben ze een standaard email verzonden die duidelijk niet relevant was. Je kunt daar natuurlijk wel weer gewoon op reageren :)

Anyway.. email je tweede uitleg eens naar dtvpilot@xmsnet.nl, dan zal ik hem forwarden naar de mensen binnen Alice die zich met email bezig houden.. met een 'ga eens koffie drinken' notice erbij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 31-07-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:52:

Anyway.. email je tweede uitleg eens naar dtvpilot@xmsnet.nl, dan zal ik hem forwarden naar de mensen binnen Alice die zich met email bezig houden.. met een 'ga eens koffie drinken' notice erbij ;)
Tnx! Mail zit in je postvakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Klopt het dat je met een ander emailadres de uitgaande mailserver van Alice sinds kort (sinds een dag geleden) niet meer gebruiken kan ??? Andere mensen hier ervaring mee ?

Tot gisteren kon dat wel gewoon... (er zijn heel veel mensen die voor uitgaande mail de mailserver van hun provider gebruiken ook al is dat niet mgv het emailaccount van hun provider).

Dit is heel normaal aangezien je buiten een netwerk niet de smtp server van dat netwerk mag/kan gebruiken ivm remailers en spam functies..

Maar goed kennelijk staat Alice nu ook niet meer het gebruik van hun smtp server toe mgv een ander emailadres.

Heel lullig, net zo goed als dat ze voor smtp sinds een tijdje authenticatie zijn gaan gebruiken (als een van de weinige providers, zijn ze soms bang dat je altijd via een proxy een ip adres spooft waarmee je hun smtp server benadrert ???), evengoed als dat ze dat niet via een SSL verbinding versleutelen maar gewoon elke keer je wachtwoord over de lijn laten gaan: volgens mij moet ik die netwerkbeheerders maar eens gaan helpen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Volgens mij zijn ze aan het kutten met de mailservers bij Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:57:
Volgens mij zijn ze aan het kutten met de mailservers bij Alice...
Want? Na auth zou je gewoon de SMTP server moeten kunnen gebruiken hoor.. wat voor reactie krijg je van de smtp server terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Nope, bij mij is het ook stuk op out.alice.nl met user en password. Terwijl dat heeft gewerkt. smtp.alice.nl doet het weer wel, maar dat was zo ver ik weet niet officieel de juiste smtp server?

Melding is iets van "sender rejected by server" in OS X mail.

[ Voor 14% gewijzigd door grhmpf op 31-07-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grhmpf schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:53:
Nope, bij mij is het ook stuk op out.alice.nl met user en password. Terwijl dat heeft gewerkt. smtp.alice.nl doet het weer wel, maar dat was zo ver ik weet niet officieel de juiste smtp server?

Dit probleem had ik ook... wissel even van SMTP...

Gebruik smtp.alice.nl of out.alice.nl... een van deze twee werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet even je SMTP authenticatie aan. Dan werkt het... SMTP werkt namelijk door of te authenticeren op SMTP of eerst POP3 ophalen en binnen paar seconden email te versturen.. Ik kwam erachter toen ik IMAP ging gebruiken en SMTP niet meer werkte.. Had authenticatie aangezet en ging als een tierelier. (gebruik trouwens out.alice.nl)

@Mojo: Al wat meer info Mojo? De modem traint steeds lager in.. We zien het wel, zou fijn zijn als iemand ging kijken. Heb in verleden wel meegemaakt dat het niet goed was aangesloten in de centrale en vandaar slechte waardes haalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Ik zal kijken of ik vandaag ergens tijd kan vinden om bij Alice langs te lopen.... krijg je toevallig ook een foutnummer? (550?)

Ben er net even langsgelopen en out.alice.nl had volgens hen altijd al een lock op auth+alice emailadres. smtp.alice.nl is daar niet op gelocked.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 01-08-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
Tip:
Exclusieve actie: Geen vaste KPN lijn? Normaal kost dit € 69,- extra, nu geheel gratis!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kom je nu mee, heb ik net twee weken geleden besteld (incl kpn-lijn voor 69 euri) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:16:
[...]

Dit probleem had ik ook... wissel even van SMTP...

Gebruik smtp.alice.nl of out.alice.nl... een van deze twee werkt:)
klopt heb het weer terugverandert in smtp.alice.nl: maar waarom zijn ze zo aan het k*tten ermee ???

Als het werkt laat het dan werken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
Service van Alice valt me toch wat tegen.

Kom zondagavond thuis, geen internet. Doe het modem uit en aan en wacht tot de volgende dag.

Maandag avond bel ik de helpdesk. Sta eerst 10 minuten in de wacht a 25 cent per minuut om een calcenter aan de lijn te krijgen. Die zetten me door, en ik sta weer 20 minuten in de wacht!
Vervolgs behulpzame jongen aan de lijn, die wat instellingen met de doorloopt.
Nu wacht ik al 4 dagen om in de ochtend teruggebeld te worden.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, mijn laatste paar weken met Alice waren geweldig.

Internet verbinding valt overdag ongeveer zo'n 5 keer uit.
Dit gebeurd natuurlijk meestal wanneer je aan het bellen bent ( duurt zo'n 10 seconden totaal )
En ons telefoon nummer verandert constant van geheim naar open, lekker vaag.

Dus ik die mensen bellen, krijg ik na 5 minuten zo'n eerste dag muts aan de lijn.
Alice muts: "mag ik uw klantnummer"
Alice muts: "oke dank u, en uw geboorte datum" ( waarom, hebt mijn klantnummer nu toch maarja. )
*blijft een minuut stil"
Alice muts: "Oke hallo meneer RTFT, wat kan ik voor u doen."
RTFT: *legt verhaal uit*
Alice muts: "hmm, naja alles werkt hier nu wel, heeft u het modem al gereset"
RTFT: "Natuurlijk werkt het nu wel want het is maar een paar seconde dat het niet werkt."
Alice muts: "Ik zou even rondvragen"
*5 minuten verder..*
Alice muts: "Hallo, ja ik weet het zo ook niet, gebruikt u alle standaard kabels"
RTFT: "JA." *zucht*
Alice muts: "naja oke ik zou nog even vragen"
3 minuten later..
Alice muts: "Oke ik maak een ticket voor u aan voor de technische dienst, heeft u nog vragen?"
RTFT: "ja, hoelang gaat dit duren?"
Alice muts: "1 tot 10 dagen, nog andere vragen?"
RTFT: "Nee, dankje"

En nu durf ik te wedden dat ik niks terug hoor van de technische dienst.
Puur omdat die muts niks opgeschreven heeft.. voorgevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:47:
[...]

Zet even je SMTP authenticatie aan. Dan werkt het... SMTP werkt namelijk door of te authenticeren op SMTP of eerst POP3 ophalen en binnen paar seconden email te versturen.. Ik kwam erachter toen ik IMAP ging gebruiken en SMTP niet meer werkte.. Had authenticatie aangezet en ging als een tierelier. (gebruik trouwens out.alice.nl)
Ja, ik had exact dezelfde settings. Een tijd geleden werkte smtp.alice.nl niet meer en toen heb ik alles naar out.alice.nl gezet met authenticatie. Gisteren werkte dat dus opeens niet meer. Nu maar weer terug naar smtp.alice.nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
Geen matches
[...]

Zou het dus kunnen helpen om de firmware te controleren? Hij staat nu op v6.11.33 De laatste versie die ik zie op de website van Allied data is 6.10 uit juli 2006.

P2P gebruik ik niet dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:22:
Naja, mijn laatste paar weken met Alice waren geweldig.

Internet verbinding valt overdag ongeveer zo'n 5 keer uit.
Dit gebeurd natuurlijk meestal wanneer je aan het bellen bent ( duurt zo'n 10 seconden totaal )
En ons telefoon nummer verandert constant van geheim naar open, lekker vaag.

Dus ik die mensen bellen, krijg ik na 5 minuten zo'n eerste dag muts aan de lijn.
Alice muts: "mag ik uw klantnummer"
Alice muts: "oke dank u, en uw geboorte datum" ( waarom, hebt mijn klantnummer nu toch maarja. )
*blijft een minuut stil"
Alice muts: "Oke hallo meneer RTFT, wat kan ik voor u doen."
RTFT: *legt verhaal uit*
Alice muts: "hmm, naja alles werkt hier nu wel, heeft u het modem al gereset"
RTFT: "Natuurlijk werkt het nu wel want het is maar een paar seconde dat het niet werkt."
Alice muts: "Ik zou even rondvragen"
*5 minuten verder..*
Alice muts: "Hallo, ja ik weet het zo ook niet, gebruikt u alle standaard kabels"
RTFT: "JA." *zucht*
Alice muts: "naja oke ik zou nog even vragen"
3 minuten later..
Alice muts: "Oke ik maak een ticket voor u aan voor de technische dienst, heeft u nog vragen?"
RTFT: "ja, hoelang gaat dit duren?"
Alice muts: "1 tot 10 dagen, nog andere vragen?"
RTFT: "Nee, dankje"

En nu durf ik te wedden dat ik niks terug hoor van de technische dienst.
Puur omdat die muts niks opgeschreven heeft.. voorgevoel :P
Valt wel mee hoor, je probleem ligt wel bij de Technische Dienst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Ik had ook problemen met out.alice.nl, ga smtp.alice.nl maar weer eens proberen.

Inderdaad in samenwerking met een nieuwe Alice email adres loopt het mis. Ik wil namelijk gewoon de mail van me eigen website ophalen.

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
M'n moeder heeft sinds een dag Alice en moet zeggen dat het allemaal lekker werkt. Vlotte levering na aanvraag en alles werkt direct.

Maar nu merk ik dat een normale CAT5 UTP kabel tussen de router en PC (geen switch ertussen) niet werkt. De crosscable van een meter werkt wel... dus zit nu met een PC naast de meterkast.

Is er een manier om toch een normale UTP kabel tussen de router en PC te gebruiken, zonder gebruik te maken van een switch? Ik las van alles over auto sensing maar zie niet waar ik dat kan controleren op de router/netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:55:
M'n moeder heeft sinds een dag Alice en moet zeggen dat het allemaal lekker werkt. Vlotte levering na aanvraag en alles werkt direct.

Maar nu merk ik dat een normale CAT5 UTP kabel tussen de router en PC (geen switch ertussen) niet werkt. De crosscable van een meter werkt wel... dus zit nu met een PC naast de meterkast.

Is er een manier om toch een normale UTP kabel tussen de router en PC te gebruiken, zonder gebruik te maken van een switch? Ik las van alles over auto sensing maar zie niet waar ik dat kan controleren op de router/netwerkkaart.
Er zal een Crosskabel gebruikt moeten worden tussen de modem en de PC. Alice wilt dat je de modem bij het ISRA plaatst, ander krijg je geen support, maar ondertussen ben je eigenlijk verplicht het modem naast je pc te plaatsen of je pc te verplaatsen naar de modem, gezien de UTP kabel maar 1,5 meter is... maar goed:) das weer andere discussie...

Het beste kan je een draadloze modem gaan gebruiken als je een lange afstand moet overbruggen, of je oude UTP kabel aan één zijde opnieuw "knijpen" er er dus een cross kabel van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik heb momenteel vast bellen van KPN.
Begrijp ik het goed dat ik bij mijn aanvraag bij Alice aan kan geven dat dit ophoudt te bestaan en dat ik dan in totaal 19,95 euro per maand kwijt ben zonder nog iets aan (rechtstreeks) KPN te betalen?
(Eerst KPN opzeggen is niet de bedoeling lijkt mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:26:
[...]
Er zal een Crosskabel gebruikt moeten worden tussen de modem en de PC. Alice wilt dat je de modem bij het ISRA plaatst, ander krijg je geen support, maar ondertussen ben je eigenlijk verplicht het modem naast je pc te plaatsen of je pc te verplaatsen naar de modem, gezien de UTP kabel maar 1,5 meter is... maar goed:) das weer andere discussie...

Het beste kan je een draadloze modem gaan gebruiken als je een lange afstand moet overbruggen, of je oude UTP kabel aan één zijde opnieuw "knijpen" er er dus een cross kabel van te maken...
Sja. Thuis heb ik het opgelost door een switchje te plaatsen naast m'n modem. Was ff vergeten dat crossed idd nodig is tussen modem en PC. Uiteindelijk een 10m crossed gekocht en het probleem opgelost hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:14

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Graag zou ik het een en ander willen weten, heb gisteren 2 Augustus, Alice Comfort aangevraagd.
Nu wil ik weten is die Copperjet 1616 van alice een beetje fatsoenlijk ding, zodat ik er een wifi N en 4x Lan er achter kan hangen, of moet ik een vervangende modem/router hebben. en zo ja welke.

verder wil ik weten, we hebben aangegeven het per vandaag in te willen laten gaan, alleen is ons planet internetplusbelllen pas 30-9-2008 afgelopen. krijg ik nu tijdelijk 2 verbindingen of neemt alice alles op zig en is planet eerder afgelopen of gaat alice 30-9-2008 in?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook Alice sinds vorige maand.
Snelheid was erg goed, bijna 16mbit constant.

Maar nu is er weer een nieuwe maand en gaat hij niet harder dan 7mbit (ook 100mb test file).
Waarschijnlijk door het vele downloaden hebben ze ons geknepen.

Zo maar eens bellen met die lui :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan denan of mojo naar mijn vragen kijken? Verwijderd in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."

Of mijn 2de vraag die daar staat in het kort: Kan het zijn dat ik geknepen word?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Wil ik graag voor je doen, maar dan moet ik een klantnummer van je hebben. :)

Nomolus, geldt ook voor jou. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 04-08-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een positief tussendoortje:
Na wat problemen met de oplevering (er werd pas na de officiele opleveringsdatum een monteur langs gestuurd om de ADSL aansluiting "binnen te brengen") twee weken geleden ben ik tot nu toe heel tevreden over onze Alice Easy aansluiting: stabiele aansluiting en (in combinatie met een snelle FTP server) 20.69 Mbps down en 1.01 Mbps up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:08:
Graag zou ik het een en ander willen weten, heb gisteren 2 Augustus, Alice Comfort aangevraagd.
Nu wil ik weten is die Copperjet 1616 van alice een beetje fatsoenlijk ding, zodat ik er een wifi N en 4x Lan er achter kan hangen, of moet ik een vervangende modem/router hebben. en zo ja welke.

verder wil ik weten, we hebben aangegeven het per vandaag in te willen laten gaan, alleen is ons planet internetplusbelllen pas 30-9-2008 afgelopen. krijg ik nu tijdelijk 2 verbindingen of neemt alice alles op zig en is planet eerder afgelopen of gaat alice 30-9-2008 in?
De copperjet is redelijk te noemen in mijn ervaring... als je draadloos wilt kan je beter een ADSL modem met geintregreerd wifi nemen, zoald degene die aantal pagina's terug staat (linksys)... Als je namelijk een router achter de copperjet zet krijg je problemen met port forwardings en dergelijke... dus emule en andere p2p zal niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Onzin, een router werkt prima, je moet hem alleen niet als router laten fungeren, maar gewoon als een switch. Je moet dus de WAN poort op een router niet gebruiken.

Met een Wifi net zo, je moet hem gebruiken als access point, niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Is er iemand,
Die mij kan vertellen hoelang het duurt, voordat een nieuwe modem binnen is?
Sinds ik alice heb aangesloten heb ik al problemen!

Een nieuwe moden, is wat ze mij als advies gegeven hebben.
Echter zou dit de oplossing zijn. ( volgens alice )
Toch betwijfel ik dit, en is dit de laatste kans die ik ze geef!

Denan of Mojo
Ik wil zeker niet vervelend zijn, maar kan een van jullie niet in mijn problemen kijken?
Dit omdat ik niet echt persee weg wil bij alice, maar ze maken het me zo moeilijk op het moment.
Zowel met rekeningen, als met de verbinding. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:26:
[...]

De standaard UTP kabel is gewoon te gebruiken. Ik heb sinds juli 08 ook Alice easy in huis. Internet verbinding was mede mogelijk gemaakt door Mojo :P

Maar goed, wat ik had gedaan was als volgt. Notebook rechtstreeks aansluiten op de modem om te controleren of er weer normale internetsnelheid was. Mijn internetsnelheid was destijds extreem traag. Dit is inmiddel weer opgelost. Nadat ik had geconstateerd dat er weer een normale verbinding was. Had ik eerst de router gereset en vervolgens van spanning af gehaald. De cross cable van de modem eraf gehaald, deze verbonden met de Wan poort van mijn inmiddels geresette Linksys WRT54G versie 1.1, daarna router weer aangesloten op spanning. Even wachten tot de router alles had herkend. Poort 1 via utp aangesloten op de notebook en wallah.. internet via standaard utp wat al in huis lag.

Daarna de beveiliging omhoog geschroefd en draadloos internet geconfigureerd. Tot heden werkt alles nog prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:36:

Denan of Mojo
Ik wil zeker niet vervelend zijn, maar kan een van jullie niet in mijn problemen kijken?
Dit omdat ik niet echt persee weg wil bij alice, maar ze maken het me zo moeilijk op het moment.
Zowel met rekeningen, als met de verbinding. :|
Helpdesk vragen e.d. kun je het beste bij Mojo stellen, ik zit meer aan de processen/systemen kant.
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.