Heb al een tijdje DNS problemen met de servers van BBeyond, ik dacht ga nu maar eens ff me ex collega's bellen... nou goed... om een lang verhaal kort te maken, de persoon waarmee ik sprak weet echt niks van de diensten van
Alice... Ik heb DNS problemen en geef alle technische informatie en dan komt hij met internet explorer instellingen resetten en me splitter tussen de modem vandaan halen... ?? Als ik een nslookup doe heb ik een dns query time-out, hoezo splitter? me verbinding is op dat moment gewoon online en kan naar buiten pingen op IP... (natuurlijk dan niet op hostname, want de DNS reageert niet)... Ik gebruik nu tijdelijk die OpenDNS van aantal berichten terug, alleen vind ik dit niet wenselijk... moet gewoon werken... heb onderstaande mail gestuurd naar
Alice... ben benieuwd

... He Denan ?

hehe...
---------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Na een lange discussie met de helpdesk probeer ik het mede via deze weg. Zal zelf ook nog even contact opnemen met BBeyond hierover, maar ook even jullie op de hoogte stellen
Ik ondervind veel problemen met de twee DNS servers die worden toegewezen door
alice. Dit zijn de twee DNS servers van bbeyond... namelijk 62.177.144.11 en 82.204.127.40... veelvuldig geven deze een DNS- timout dit heb ik tevens getest via een nslookup in de prompt, in dit geval reageert de DNS gewoon niet, maar kan ik nog wel bijvoorbeeld pingen naar buiten toe.
De verbinding zelf is stabiel, daar ligt het niet aan. Graag wil ik serieus behandeld worden door iemand die weet waar hij over praat. Ik begrijp dat de helpdeskmedewerkers een "lijstje" moeten volgen, echter bevorderd dit niet de kwaliteit van de helpdesk. Na lange ervaring op de helpdesk o.a. Bij Multikabel/Pilmo en BBeyond weet ik waar ik over praat en ligt dit probleem toch echt in de BBeyond DNS servers die op bepaalde momenten gewoon niet reageren op een DNS query. Hoe gaan we dit op een wat hogere technische kwaliteit oplossen? Zonder met oplossingen te komen door bijvoorbeeld de splitter eruit te halen...
Wat heeft een splitter met een DNS query te maken, als je lijn stabiel is?
Graag met spoed een antwoord.
Met vriendelijke groet,
Marvin *******
---------------------------------------------------------