Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:30:
[...]

Nope, het gaat juist al mis bij de eerste keer inloggen, met de gegevens uit de brief. Dan wordt ik dus teruggezet naar het beginscherm. Als ik expres een verkeerd wachtwoord invul, krijg ik wel een melding dat dit onjuist is.
Ik ervaar hetzelfde probleem, al heb ik wel al een keer mijn wachtwoord veranderd.
Als foutmelding krijg ik dat mijn account nog niet geactiveerd is, terwijl ik nu toch al echt meer dan een dag online ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Matched: alice
denan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:33:
Kort Alice Update'je:
Ik heb zojuist de nieuwe supportsite + faq gezien en het ziet er goed uit.. ik verwacht dat die binnen korte tijd online zullen gaan.
Ben heel benieuwd...

kijken of het nu wel gaat lukken om mijn emailadres aan te passen nnaar het adres wat ik eerst had maar op een of andere manier niet te hergebruiken is.

[ Voor 21% gewijzigd door Vhond op 18-06-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Sjnarruf schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:17:
[...]
Ik ervaar hetzelfde probleem, al heb ik wel al een keer mijn wachtwoord veranderd.
Als foutmelding krijg ik dat mijn account nog niet geactiveerd is, terwijl ik nu toch al echt meer dan een dag online ben.
Ik heb het zelfde probleem, eindelijk een inlogcode gekregen. 1 maal kreeg ik te zien dat mijn account nog niet actief is, nu springt hij steeds weer terug naar het jan.jansen inlog scherm.

[edit]
Yes een mail van Alice gehad met een activerings bevestiging. Ik kan nu in de lounge. Meteen een mailadres aangemaakt, en het werkt.
Wel een slechte zaak dat er totaal geen info is om dit te configureren, gelukkig heb ik zelf verstand van zaken...
out.alice.nl werkt dus alleen als je ook authentiseert bij de smtp server met mailadres@alice.nl en het bijbehorende wachtwoord, doe je dit niet dan krijg je relaying errors. smtp.alice.nl lijkt gewoon zonder authenticatie te werken.

Rare constructies trouwens: de dns van alice.nl is ondergebracht bij internl.net, en de mail (in/out.alice.nl) ligt bij interbusiness.it, dat verklaart waarschijnlijk waarom het zo brak is :+

smtp.alice.nl staat ook gewoon bij internl.net in Nijmegen, en ik denk dat je veel beter deze smtp server kan gebuiken dan de italiaanse out.alice.nl variant !

[ Voor 50% gewijzigd door gjs op 20-06-2008 13:12 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Heeft iemand ook Alice Easy besteld en onterecht het bericht ontvangen dat er een nieuwe telefoonlijn aangevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:27:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, eindelijk een inlogcode gekregen. 1 maal kreeg ik te zien dat mijn account nog niet actief is, nu springt hij steeds weer terug naar het jan.jansen inlog scherm.
Zet je achter je loginnaam wel @alice.nl? Dus: inlognaam@alice.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
flo_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:
Heeft iemand ook Alice Easy besteld en onterecht het bericht ontvangen dat er een nieuwe telefoonlijn aangevraagd wordt?
Beetje vreemd. Ik heb sinds enkele weken geleden ook Alice easy besteld en heb een paar dagen geleden een brief binnen gekregen waarin staat op welke datum de verbinding wordt geactiveerd. Maar bij ons in de brief staat er in het bestellingsoverzicht echt "U heeft een vaste telefoonlijn. Alice zal hier de internet dienstverlening op leveren. Let op! Uw huidige telefonie abonnement blijft bestaan, naast het nieuwe Alice abonnement.".

Mijn advies is dan ook om Alice even te bellen en om duidelijkheid te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Heb sinds afgelopen vrijdag Alice. En het draait prima!
Kreeg het pakketje, aangesloten en meteen maar even gebeld dat de monteur niet meer hoefde te komen. Maar het was al vrijdagavond dus het kon niet meer afgezegd worden. Maar ze zeiden dat ik er niet voor thuis hoefde te blijven.
Prima geregeld!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flo_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:
Had ik ook, lijkt er wel op dat ze gewoon elke mogelijkheid grijpen om wat te verdienen aan die 0900 nummer.

Belangrijke inkomstenbron :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:54:
[...]

Zet je achter je loginnaam wel @alice.nl? Dus: inlognaam@alice.nl
Nee, deed ik niet, uit de brieven die ik kreeg leek toch echt dat dat niet hoefde. Nu heb ik het wel geprobeerd met @alice.nl erachter en het werkt meteen. Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:24

Jrz

––––––––––––

Ik snap er geen reet meer van.

Ik kreeg gister een brief van de 16e in de bus, dat ik Alice Comfort kan gebruiken vanaf 13-6 (juni)
Maar ik zit gewoon nog op mn quicknet lijntje. Ik heb ook al een telefoon nummer gekregen, en de modem krijg ik nog..

Hoe zit dit?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:46:
Ik snap er geen reet meer van.

Ik kreeg gister een brief van de 16e in de bus, dat ik Alice Comfort kan gebruiken vanaf 13-6 (juni)
Maar ik zit gewoon nog op mn quicknet lijntje. Ik heb ook al een telefoon nummer gekregen, en de modem krijg ik nog..

Hoe zit dit?
Het modem had je normaalgesproken al moeten hebben. Daar gaat iets mis. Of het pakket is niet verzonden of zoekgeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Het modem had je normaalgesproken al moeten hebben. Daar gaat iets mis. Of het pakket is niet verzonden of zoekgeraakt...
Nadat ik mijn login + ww had gekozen vanochtend, vloog mn internet eruit. Hopelijk komt het pakketje vandaag aan..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Had ik ook, lijkt er wel op dat ze gewoon elke mogelijkheid grijpen om wat te verdienen aan die 0900 nummer.

Belangrijke inkomstenbron :/
Klinkt meer als een foutje in de brieven... Ik zal het laten nakijken. Kunnen jullie de brieven emailen inclusief klantnummers naar dtvpilot@xmsnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
TeGek schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:16:
Hmmn, Ik zit gemiddeld volgens de speedtest op de 7/8mb, terwijl ik bij Orange altijd ongeveer 16 haalde,Niets is veranderd aan de situatie, en het modem zit bij mij op het ISRA punt.

Mojo, Wat kunnen de oorzaken zijn hier van? een lager profiel? Ik zit niet te ver van de centrale. ongeveer een Kilometer. en dat zou ook niet uitleggen waarom ik bij orange rond de 16 Mbit zat.
Weer een zelf quote omdat ik geen antwoord heb gekregen.
Het modem staat op ADSL2+,

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Geen matches
Geef dan een klantnummer, dan kan ik ook iets... :P Ik heb al vaak gezegd dat ik zonder niks kan nazien.

PM of post hem hier, dan zie ik het a.s. maandag na. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mojo op 19-06-2008 12:34 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon werkt nu na ongeveer een maand na porteren nog niet naar behoren. Ik heb nu zeker 4x gebeld, 2x is de technische dienst ingeschakeld, maar ik kan nóg niet gebeld worden door sommige nummers. Deze krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat. Als ik met mn mobiel het nummer bel, is er niets aan de hand. Het zijn veelal @home (ziggo) nummers die mij niet kunnen bereiken. Wat kan ik nu nog doen om het werkend te krijgen? Helpdesk Alice bellen helpt denk ik niet meer.....
klantnummer bij alice: NL00056470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:37:
Mijn telefoon werkt nu na ongeveer een maand na porteren nog niet naar behoren. Ik heb nu zeker 4x gebeld, 2x is de technische dienst ingeschakeld, maar ik kan nóg niet gebeld worden door sommige nummers. Deze krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat. Als ik met mn mobiel het nummer bel, is er niets aan de hand. Het zijn veelal @home (ziggo) nummers die mij niet kunnen bereiken. Wat kan ik nu nog doen om het werkend te krijgen? Helpdesk Alice bellen helpt denk ik niet meer.....
klantnummer bij alice: NL00056470
Als slechts 1 provider je niet kan bereiken ligt het probleem bij die provider (ziggo). Waarschijnlijk hebben ze je nummer nog naar een oude aansluiting gerouteerd staan. Alice kan dit aankaarten bij Ziggo, maar hier gaat meestal maanden overheen. De snelste weg is als @home klanten zelf klagen dat ze nummer X niet kunnen bellen via @home (maar wel via hun GSM). @home zal het dan in hun systemen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik ga het gelijk (laten)doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

OK.
Modem heeft vertraging.. Maar ik heb mn oude vigor adsl1 modem effe geconfigged, en alice werkt (8/1mbps)

--

Net (vrijdag) alicebox ontvangen.. Die sluit ik na mn vakantie wel aan :)

[ Voor 27% gewijzigd door Jrz op 20-06-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat opstart problemen

-Had eerst een klapperlijn,verbinding viel steeds weg (lijn niet goed opgeleverd door kpn)
is door alice na even bellen snel opgelost.
-Had daarna een trage verbing 1,5 Mb is na bellen met de helpdesk opgelost zit nu op 13Mb

Telefoon en internet werken nu perfect,nummer weergave doet het ook op mn philips dect telefoon :*)

De alice help desk is vriendelijk en behulpzaam!!!
Werd gisteren zelfs gebeld of de problemen nu waaren verholpen en alles naar wens ging,hulde
voor alice _/-\o_ (dit heb ik bij geen enkele provider mee gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik heb na 2 maanden Alice besloten dat het genoeg is. Ik heb opgezegd en ga met veel plezier het dubbele betalen bij XS4All..

Bij het begin beginnen.. Ik zou aangesloten worden op 15 april. Die dag de hele dag thuisgebleven, omdat er een monteur zou komen van de kpn. Waarom is mij tot op heden een raadsel, maar er was een afspraak gemaakt. De beste man kwam niet en ik belde om een uur of 6 met de helpdesk.

Daar werd mij verteld dat de monteur niet ging komen, omdat mijn order was 'blijven hangen'. Een schatting van hoe lan e.e.a. ging duren was niet te geven. Ik vertrok en werd om 1900 gebeld door de kpn monteur, dat 'ie voor een dichte deur stond. 8)7
Uitgelegd hoe e.e.a. zat en monteur balen dat 'ie voor niks was gestuurd, aangezien ik ook geen modem had ontvangen nog.

Week later: order hangt nog steeds ergens. Ik zou worden teruggebeld, dat gebeurde natuurlijk nooit. Zelf weer een aantal dagen later weer gebeld en toen kreeg ik doodleuk te horen dat alles was opgeleverd en gewoon werkte. Op mijn vraag of het misschien handig was om dan ook een modem op te sturen werd een beetje verbaasd gereageerd, maar het zou nu dan eindelijk gaan goedkomen.

Toen het modem er was e.e.a. aangesloten en alles leek meteen te werken. Telefonie kon ik nog niet testen, omdat mijn toestellen nog in een verhuisdoos zaten. Internetverbinding was vanaf het begin behoorlijk instabiel. uurtje op, 2-10 minuten weg, etc. Helpdesk wist er geen raad mee, behalve met en zonder splitter proberen. Echt stabiel is het nooit geworden.

Telefoon uit verhuisdoos gehaald en aangesloten (philips dect, dus uitdaging, had ik al begrepen). Helaas geen sjoege. Ik kan gebeld worden, maar krijg voor uitbellen geen kiestoon. Adsl filter geprobeerd op aanraden helpdesk, maar dat helpt (logisch) niet.
Ondertussen wilde ik graag een factuur hebben, daar ik die nodig had om een gedeelte van mijn abbo te kunnen declareren bij m'n werkgever. Via de alice lounge facturen opvragen geeft echter een time-out als er (nog) geen facturen zijn. Helpdesk gebeld en de medewerker zou het even voor me nakijken. Of ik even mijn gebruikersnaam en wachtwoord kon doorgeven. Ik gaf aan dat niet van plan te zijn, waarop de beste man mij niet kon verder helpen.

Mail gestuurd naar klantenservice dat ik de facturen niet kan opvragen (timeout). Reply is een standaardantwoord: 'we vinden het vervelend dat u niet kunt inloggen, bel vooral de helpdesk.'

Witheet een mailtje teruggestuurd met daarin wat ik van de klantenservice vind en een kleine samenvatting van de telefoonkosten richting 0900156 in de afgelopen 2 maanden. Dat bedrag plus abbonnementstarief is ongeveer gelijk aan een half jaar het duurste abonnement bij de kpn. Weg kostenvoordeel dus. En voor het gratis bellen hoeft het ook al niet, want uitbellen gaat niet lukken. Ik ben niet van plan een analoge telefoon te gaan kopen omdat alice een inferieure copperjet aanbiedt die enkel werkt met bakelieten draaischijftoestellen. Uiteindelijk mijn abonnement vrijdag opgezegd. Telefonisch is mij medegedeeld dat de lijn op 12 juli vrijkomt. De bevestigingsmail geeft vervolgens 31 juli aan. Zucht.

Toen dacht ik eraf te zijn, maar de klantenservice werd wakker. Ik kreeg zowaar een telefoontje (heel vriendelijk overigens) dat het allemaal wel heel vervelend was gelopen en of ik niet wilde heroverwegen als er een oplossing was voor het telefoon-probleem, want die zou er zijn! (Waarom de helpdesk dat dan niet communiceert!?) Ok, ik wilde wel heroverwegen en de medewerker gooide er dan ook nog een korting en gedeeltelijke restitutie van betaald abbonnementsgeld tegenaan. Ik zou alleen een 10KOhm weerstandje hoeven plaatsen tussen de rode en groene draad in de telefoon-wcd.
Klonk als plausibel, dus ik heb aangegeven het te willen proberen en dan afhankelijk van of het werkt besluiten of ik wel of niet klant zou blijven. Zo gezegd zo gedaan... naar de electro-toko gegaan, weerstandje gehaald, weerstandje geplaatst, vol verwachting de telefoon gepakt en.... geen kiestoon! Helaas.

Wel weer vriendelijk gebeld door de servicedesk, waar ik helaas heb moeten besluiten de opzegging te laten staan.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Het is weer zover:

probeer al dagen mijn rekeningen te bekijken:

TIP

Er is helaas een technische fout opgetreden. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.

(a_001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
denan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:51:
[...]

Klinkt meer als een foutje in de brieven... Ik zal het laten nakijken. Kunnen jullie de brieven emailen inclusief klantnummers naar dtvpilot@xmsnet.nl?
Ik heb gebeld met Alice klantenservice. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei dat het komt doordat de template voor Alice Comfort werd gebruikt, maar deze nog niet is aangepast sinds de introductie van Alice Easy.

EDIT: heb Alice nu gemaild (ben die 25ctpm nu zat) en wacht op antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door flo_ op 20-06-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
flo_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Succes! Als het woord lounge of ingelogd in je mail staat, krijg je een geautomatiseerd: 'Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet kunt inloggen, onze klantenservice staat u voor 25ct per minuut graag een tijdje te woord. Wanneer wij u lang genoeg aan de lijn hebben gehad zullen we dan de oplossing voor het probleem misschien op een cryptische manier prijsgeven.' of iets in die strekking... ;(

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Geen matches
ToMaSZ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Succes! Als het woord lounge of ingelogd in je mail staat, krijg je een geautomatiseerd: 'Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet kunt inloggen, onze klantenservice staat u voor 25ct per minuut graag een tijdje te woord. Wanneer wij u lang genoeg aan de lijn hebben gehad zullen we dan de oplossing voor het probleem misschien op een cryptische manier prijsgeven.' of iets in die strekking... ;(
Haha oke, nee, heb nog geen lounge-inlogcode enzo... Gaat nu alleen nog om de bestelling. Maar bedankt voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
ToMaSZ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:40:
[...]

:') QFT. Ik snap echt niet waarom die helpdesktarieven zo hoog moeten zijn, is totaal niet redelijk. :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
flo_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb gebeld met Alice klantenservice. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei dat het komt doordat de template voor Alice Comfort werd gebruikt, maar deze nog niet is aangepast sinds de introductie van Alice Easy.

Flo: Ik weet dat de helpdesk dat zegt, maar ik check het liever zelf even.. en daarvoor heb ik je brief + klantnummer nodig. Ik laat dan je order in de systemen van Alice traceren om te kijken hoe/wat en waarom die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Als je toch aan het checken bent, kun je dan ook nog eens naar mijn lijntje kijken?

Ik ben vorige week terug gezet op 8Mbit vanwege een klapperlijn omdat ik toch wat verder van de centrale afzat als men dacht. (bleek 2,3 km te zijn). Dit heeft even gewerkt (althans zo leek het), maar nu heb ik wéér (nog steeds) last van een klapperlijn. Iedere paar minuten knalt de verbinding eruit en ben ik telefonisch niet bereikbaar. Ik begin het nu een beetje zat te worden. Als 8 Mbit ook niet kan en het verder naar beneden geknepen moet worden, dan is mijn grootste reden voor de overstap naar Alice niet meer valide...

Klantnummer: NL00056304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
Mojo, Ik heb je een PM gestuurd met me Klanten nummer en gegevens, Ik hoop dat je kunt helpen!

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle ervaringen hier gelezen te hebben ga ik het erop wagen om Alice aan te vragen op het tweede aderpaar. djeejdjeej, is het goed dat ik jouw klantnummer intoets? Dan ontvang jij vriendenkorting en scheelt het mij de verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:34:
Na alle ervaringen hier gelezen te hebben ga ik het erop wagen om Alice aan te vragen op het tweede aderpaar. djeejdjeej, is het goed dat ik jouw klantnummer intoets? Dan ontvang jij vriendenkorting en scheelt het mij de verzendkosten..
Als je geen reactie van djeejdjeej krijgt mag je mijn klantnummer gebruiken. Laat me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe downgrade je van Alice I+T naar Alice easy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:51:
Hoe downgrade je van Alice I+T naar Alice easy?
I+T opzeggen en Easy afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:34:
geen probleem!

[EDIT] Net gebeld met Alice helpdesk, maar omdat ik op mijn werk ben en niet bij het modem in de buurt kunnen ze geen ticket aanmaken. Ik was al 2 uur aaneengesloten online, dus van een klapperlijn was geen sprake... vanavond maar even terugbellen dus.

[ Voor 26% gewijzigd door djeejdjeej op 23-06-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

djeejdjeej schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:58:
Als je toch aan het checken bent, kun je dan ook nog eens naar mijn lijntje kijken?

Ik ben vorige week terug gezet op 8Mbit vanwege een klapperlijn omdat ik toch wat verder van de centrale afzat als men dacht. (bleek 2,3 km te zijn). Dit heeft even gewerkt (althans zo leek het), maar nu heb ik wéér (nog steeds) last van een klapperlijn. Iedere paar minuten knalt de verbinding eruit en ben ik telefonisch niet bereikbaar. Ik begin het nu een beetje zat te worden. Als 8 Mbit ook niet kan en het verder naar beneden geknepen moet worden, dan is mijn grootste reden voor de overstap naar Alice niet meer valide...

Klantnummer: NL00056304
Klapperlijn is het niet, maar stabiel is anders inderdaad...

Als je stabiliteit én snelheid wilt, check dan het topic even met de optie om je lijn zelf te stabiliseren met behulp van de admin login op je modem en de max bits per bin optie. Je logt dan in, klikt op DSL in de status pagina, ga naar advanced attributes en zet je Max Bits per Bin waarde wat lager. Save config, reboot en test.

Rinse en repeat naar believen.

Hierbij wil ik de noot maken dat hierop geen ondersteuning wordt gegeven door Alice, maar het wel een optie is die mogelijkerwijs werkt. :)

Ik hoop je daarmee geholpen te hebben ;)
TeGek schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:47:
Mojo, Ik heb je een PM gestuurd met me Klanten nummer en gegevens, Ik hoop dat je kunt helpen!
Je traint op 9/1 in met waardes waar ik weinig tot geen verbetering in verwacht... :( Ik denk niet dat er meer mogelijk is.. :( Zie ook de waardes die bold zijn. Loop in elk geval je binnenhuisbekabeling volledig na. Je lijnlengte is ~1500m (PCDB, kan afwijken) en daar wordt nog wel 10mbit gegarandeerd. Je kan de helpdesk bellen en een poging wagen. :)

Interface: ATM11/14 on RTPDTASAM01 (10.20.3.41, alcatel)
Description: 873211_ALICE_0104808003
Line status: up
Line type: XDSL
Configured DMT profile: A2P-D24576-U1434
Trained downstream bitrate: 9036 kbps
Trained upstream bitrate: 1121 kbps
Downstream SNR margin: 5.5 dB
Upstream SNR margin: 6.3 dB
Downstream attenuation: 19.6 dB
Upstream attenuation: 19.6 dB
Downstream transmit power: 12 dBm
Upstream transmit power: 19 dBm
Admin status: up
Operational status: up
Downstream ATM cells: 1072147664
Upstream ATM cells: 672821379
DSL last change: 14 hours, 56:34.21
Near end LOS events: 0
Far end LOS events 0
Near end LOF events 0
Far end LOF events 0
Near end ES events 15
Far end ES events 1

[ Voor 33% gewijzigd door Mojo op 23-06-2008 21:14 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]djeejdjeej schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:58:
[...]

geen probleem!

Thanks. Vanavond al een eerste bevestiging met klantnummer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Mojo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Klapperlijn is het niet, maar stabiel is anders inderdaad...

Als je stabiliteit én snelheid wilt, check dan het topic even met de optie om je lijn zelf te stabiliseren met behulp van de admin login op je modem en de max bits per bin optie. Je logt dan in, klikt op DSL in de status pagina, ga naar advanced attributes en zet je Max Bits per Bin waarde wat lager. Save config, reboot en test.

Rinse en repeat naar believen.

Hierbij wil ik de noot maken dat hierop geen ondersteuning wordt gegeven door Alice, maar het wel een optie is die mogelijkerwijs werkt. :)

Ik hoop je daarmee geholpen te hebben ;)
Ik zie dat ik nu 16 uur online ben. Volgens mij heeft het met het weer te maken, het kan bijna niet anders. Zondag was het een stuk warmer en vloog de verbinding er iedere paar minuten uit. Ik zal je tips uitproberen en hopelijk helpt me dit door de warme dagen heen! ;)

Ik zal mijn bevindingen wel posten over een tijdje. Dankjewel tot zover in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Zucht: ik kan mijn facturen nog steeds niet inzien:

http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?

Blij: Het schijnt browser afhankelijk te zijn, want in Firefox lukt het me uiteindelijk wel...
:)

[ Voor 30% gewijzigd door Vhond op 24-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Hey,

ik zit te denken om over te stappen naar alice, woon ong 1,3 t/m 1,6 km van de centrale. we hebben momenteel internet via telfort over KPN lijn. deze word dan neem ik aan omgezet naar BBNED. Zal dit veel verschil maken? zal het stabieler worden/zou er dan een betere snelheid kunnen afgelevert worden? volgens de test van bbned zitten we 16 t/m 20 mbit bereik. dat hadden we voordat speedlinq telfort werd ook. maar toen haalde we max 11 mbit met een klapperende lijn (deze is van kpn). zou het veel verschil kunnen maken als het een bbned word?.

Met vriendelijke groet

Luuk

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
Vhond schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:03:
Zucht: ik kan mijn facturen nog steeds niet inzien:

http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?

Blij: Het schijnt browser afhankelijk te zijn, want in Firefox lukt het me uiteindelijk wel...
:)
Lijkt me erg sterk, adressen als 10.x.x.x kan je ook helemaal niet via internet binnenkrijgen.
Bij mij werkt het onder firefox ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Xentor schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:04:
Hey,

ik zit te denken om over te stappen naar alice, woon ong 1,3 t/m 1,6 km van de centrale. we hebben momenteel internet via telfort over KPN lijn. deze word dan neem ik aan omgezet naar BBNED. Zal dit veel verschil maken? zal het stabieler worden/zou er dan een betere snelheid kunnen afgelevert worden? volgens de test van bbned zitten we 16 t/m 20 mbit bereik. dat hadden we voordat speedlinq telfort werd ook. maar toen haalde we max 11 mbit met een klapperende lijn (deze is van kpn). zou het veel verschil kunnen maken als het een bbned word?.

Met vriendelijke groet

Luuk
Ik denk niet dat dat verschil uit gaat maken. :) Op die lijnlengte wordt sowieso 10Mbit gegarandeerd, dus daar valt niks te halen. 16 tot 20 kan haalbaar zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn. :) Waarschijnlijk is het gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Geen matches
edit//

lama

[ Voor 95% gewijzigd door Xentor op 25-06-2008 20:32 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
gjs schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:44:
[...]

Lijkt me erg sterk, adressen als 10.x.x.x kan je ook helemaal niet via internet binnenkrijgen.
Tsja gjs:

Misschien ongelooflijk, maar toch routeren ze het eea via dat ip nummer:

lees http://alice.gebruikers.e...id=374&pid=2863#post_2863

er maar eens op na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

In augustus krijgen we glasvezel, hoe kan ik alice eigenlijk opzeggen? Ik kan hier niets over vinden op de site van alice... En hoe gaat het overnemen van het nummer in zijn werk? Deze gaat vanaf augustus ook via glasvezel.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice opzeggen? Dat is toch niet zo moeilijk!? Je schrijft een brief naar Alice, Postbus 1404,
6501 BK Nijmegen. Liefst aangetekend. Eventueel bel je de klantenservice even. In de brief geef je voor de zekerheid aan dat je nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering/nummerbehoud.
Je glasvezelprovider zorgt voor het overzetten van het nummer. Dit moet je bij aanmelding aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
Alice opzeggen? Dat is toch niet zo moeilijk!? Je schrijft een brief naar Alice, Postbus 1404,
6501 BK Nijmegen. Liefst aangetekend. Eventueel bel je de klantenservice even. In de brief geef je voor de zekerheid aan dat je nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering/nummerbehoud.
Je glasvezelprovider zorgt voor het overzetten van het nummer. Dit moet je bij aanmelding aangeven.
Zei ook niet dat het moeilijk is... kon het alleen nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IkWilbert schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:47:
In augustus krijgen we glasvezel, hoe kan ik alice eigenlijk opzeggen? Ik kan hier niets over vinden op de site van alice... En hoe gaat het overnemen van het nummer in zijn werk? Deze gaat vanaf augustus ook via glasvezel.
Let wel even op of je naar Alice glasvezel gaat! Als je je dsl abonnement nu stopzet bij alice en naar alice op glas gaat zal er van alles mis kunnen gaan :)
gjs schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:44:
[...]

De machine waarop je die dingen opvraagt staat binnen het netwerk en weet waar hij heen moet, dit mag het probleem dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
[...]

Let wel even op of je naar Alice glasvezel gaat! Als je je dsl abonnement nu stopzet bij alice en naar alice op glas gaat zal er van alles mis kunnen gaan :)
Gaat niet via Alice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Vhond schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:38:
Misschien ongelooflijk, maar toch routeren ze het eea via dat ip nummer:
denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
De machine waarop je die dingen opvraagt staat binnen het netwerk en weet waar hij heen moet, dit mag het probleem dus niet zijn.
Een isp die private ip adressen routeert is echt niet goed bezig, sterker nog deze private ip ranges moeten zelfs worden geblokkeerd op hun borderrouters.
Als ik een trace doe:

traceroute to 10.249.167.7 (10.249.167.7), 30 hops max, 40 byte packets
1 router.van-der-stroom.nl (192.168.0.1) 1.389 ms 2.081 ms 2.832 ms
2 78.40.192.2 (78.40.192.2) 10.961 ms !X * *

78.40.192.2 is de 1e hop die ik tegenkom en die laat dus echt geen 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16 verkeer door zo te zien !
En zo hoort het ook. En dat verklaart meteen waarom je die pagina niet kan openen !

Als ik het met Wireshark bekijkt dan zie ik:

"http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?code=a_019&msg=Er+zijn+geen+gegevens+over+de+invoerwaarden+beschikbaar"

Waarschijnlijk zijn er dus nog geen facturen beschikbaar (ik heb nog geen maand Alice), daarom komt die foutmelding ? Het Kundencenter vraagt blijkbaar iets op aan een interne server 10.249.167.7 maar die heeft geen antwoord en daarom verschijnt deze fout melding.

[ Voor 84% gewijzigd door gjs op 29-06-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Na de Alice threads doorgelopen te hebben besloten om het aan te vragen.
Iemand nog interesse in die 20 euro vriendenkorting. Stuur maar een PM met je klantnummer.
Eerst komt eerst maalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

JvdS19 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:18:
Na de Alice threads doorgelopen te hebben besloten om het aan te vragen.
Iemand nog interesse in die 20 euro vriendenkorting. Stuur maar een PM met je klantnummer.
Eerst komt eerst maalt!
Handig maar je email adres is volgens mij niet in te zien !
Je mag het met mijn klantnummer doen hoor: NL00072153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Geen matches
Thx, bedoelde eigenlijk een bericht via DM maar ik zie dat jij die uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik word het even zat van Alice misschien kan jij me helpen Mojo.
Heb al 4 maanden Alice zonder problemen, werkte perfect en liep als een trein.
Toen kreeg ik rare brieven van achterstallig betaling van €0,- euro.
Ik denk tjah, beetje raar, maar 0 is 0 euro. dus belde niet.
2 weken later weer die brief van 0 euro.
Dus ik maar even bellen, zou doorgegeven worden en opgelost worden.
Nee hoor, volgende dag was ik afgesloten van telefonie vanwege achterstallig betaling van 0 euro.
Dus ik weer bellen, excuus gekregen, en word ticket aangemaakt om zo snel mogelijk aangesloten te worden.
Nou, ben nu 4,5 week verder, en NOG STEEDS NIET AANGESLOTEN!.
Als ik bel dan zeggen ze dat het bij een andere afdeling ligt en die moet goedkeuring geven, maar die is nooit te bereiken.
Ze maken elke keer een ticket aan, maar komt helemaal niets van terecht.
Mailen helpt ook niet, krijg standaard mail terug (50% komt terug rest niet)
Ik weet nu even niet wie ik ff kan bellen om die knop hier om te draaien dat ik weer kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:27:
Hoi

Ik word het even zat van Alice misschien kan jij me helpen Mojo.
Heb al 4 maanden Alice zonder problemen, werkte perfect en liep als een trein.
Toen kreeg ik rare brieven van achterstallig betaling van €0,- euro.
Ik denk tjah, beetje raar, maar 0 is 0 euro. dus belde niet.
2 weken later weer die brief van 0 euro.
Dus ik maar even bellen, zou doorgegeven worden en opgelost worden.
Nee hoor, volgende dag was ik afgesloten van telefonie vanwege achterstallig betaling van 0 euro.
Dus ik weer bellen, excuus gekregen, en word ticket aangemaakt om zo snel mogelijk aangesloten te worden.
Nou, ben nu 4,5 week verder, en NOG STEEDS NIET AANGESLOTEN!.
Als ik bel dan zeggen ze dat het bij een andere afdeling ligt en die moet goedkeuring geven, maar die is nooit te bereiken.
Ze maken elke keer een ticket aan, maar komt helemaal niets van terecht.
Mailen helpt ook niet, krijg standaard mail terug (50% komt terug rest niet)
Ik weet nu even niet wie ik ff kan bellen om die knop hier om te draaien dat ik weer kan bellen.
Email je klantnummer even naar dtvpilot@xmsnet.nl.. dan zal ik even bij de mensen van Alice langsgaan om dit te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Geen matches
Nou, gisteren weer vreselijk last van een klapperlijn... iedere 30 seconden knalde de verbinding eruit... tegen de avond werd het pas weer een beetje stabiel. Vandaag toen ik thuis kwam om 19:00 zag ik dat het modem ook weer pas sinds een uur online was. Gisteren kon ik niet bellen (zondag), vandaag dus maar gebeld met de helpdesk.

Maar goed, na wat vragen over de wandaansluiting, de splitter en de bekabeling werd een ticket aangemaakt voor de 2e lijn. Vorige week toen ik hiervoor ook belde kon dit niet omdat ik op mijn werk was. Nu kon het (zonder daadwerkelijk iets te checken bij het modem of de kabels) wel... na ja het zal wel, echt consequent is het niet. Ik heb het idee dat het meisje de vorige keer niet zo'n zin had en een mooie uitvlucht had om geen case aan te maken.

Het lijkt te maken te hebben met de buitentemperatuur. Boven de 20 graden wordt het kritiek, hoe warmer hoe instabieler. In april-mei amper last gehad hiervan. Maar nu is het overdag weer iedere keer raak... Als we dadelijk terug moeten naar 4 Mbit om het stabiel te krijgen, dan hoeft het voor mij niet langer. Dan ga ik liever terug naar @home/Ziggo, dat werkte hier super stabiel.

@mojo, ik wil best wat tweaken aan het modem om wat bij te tunen, maar zo'n instabiele verbinding als nu hoef ik echt niet.

[EDIT] over @home gesproken, ik zie dat ze net mijn webspace verwijderd hebben, mijn pictogram is pleite... :)

[EDIT 1-7-08]
vreselijke instabiele lijn nog steeds. Ik ben toch maar wat gaan experimenteren met de modemsettings. Op ADSL2 modus blijft het instabiel, ook met de max bits per bin op 10, 12 of 13. Op Annex A is het wat beter, als ik dan op de max bits op 10 zet ipv 15, dan blijft de lijn redelijk stabiel. Alleen is de download snelheid nog maar iets van 2-3Mbit volgens speedtest.net (paar keer getest)...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/290812524.png

Daarna heb ik maar even de bekabeling in huis geëlimineerd door het modem in de kelder aan te sluiten waar de KPN het huis binnenkomt (eerst zat er nog een paar meter kabel tussen). Hierdoor is de RX waarde wel heel erg toegenomen (nadat ik het modem weer terug op defaults gezet heb):

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8053200
Rx Attn DR 8424000

(was eerst allemaal rond de 5000000). Dat lijkt me wel beter als daarvoor, ik kom alleen met downloaden nog niet hard boven de 3-5Mbit. Ook is de upload verbeterd (weer paar keer getest):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/290864953.png

Maar ja, het is iedere keer 's avonds beter dan overdag. Hoe later (kouder buiten?) hoe stabieler de boel... Ik laat het zo maar allemaal staan, dan kijk ik morgen wel hoe het dan gaat. Grabit geeft aan dat ik ond de 600 KB/s zit (Eweka).

[ Voor 40% gewijzigd door djeejdjeej op 01-07-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Dacht dat ik alles wel meegemaakt had met Alice. Ik ben weg naar XS4ALL. Die blokkeren tenminste geen voippoorten. Dus voor mijn moeder ook maar XS4ALL aangevraagd. Ze heeft afgelopen zaterdag keurig zoals volgens de voorwaarden moet opgezegd. Die vent z'n systeem deed het niet, dus hij zou het noteren. Dus voor de zekerheid er direct een e-mail achteraan waarin het gesprek bevestigd wordt.
Dan krijg je het volgende antwoord:

> Het onderzoek naar het door u gemelde probleem is correct afgerond door
> onze technische dienst. Hierbij is het besluit genomen om u een nieuwe
> modem toe te sturen. Door deze wijziging in uw order is het momenteel
> administratief niet mogelijk om uw order op te zeggen. Dit is dan ook
> nog niet verwerkt in het systeem tijdens uw telefoongesprek met één van
> onze medewerkers.

Wie is hier nou gek????? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De alice lounge ligt eruit, komt een 404 op http://www.alice.nl/alice/lounge en op de homepage is er opeens ook een ^M bij de lounge aanwezig. Foutje bij het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hjm229 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:25:
Dacht dat ik alles wel meegemaakt had met Alice. Ik ben weg naar XS4ALL. Die blokkeren tenminste geen voippoorten. Dus voor mijn moeder ook maar XS4ALL aangevraagd. Ze heeft afgelopen zaterdag keurig zoals volgens de voorwaarden moet opgezegd. Die vent z'n systeem deed het niet, dus hij zou het noteren. Dus voor de zekerheid er direct een e-mail achteraan waarin het gesprek bevestigd wordt.
Dan krijg je het volgende antwoord:

> Het onderzoek naar het door u gemelde probleem is correct afgerond door
> onze technische dienst. Hierbij is het besluit genomen om u een nieuwe
> modem toe te sturen. Door deze wijziging in uw order is het momenteel
> administratief niet mogelijk om uw order op te zeggen. Dit is dan ook
> nog niet verwerkt in het systeem tijdens uw telefoongesprek met één van
> onze medewerkers.

Wie is hier nou gek????? |:(
Dat is inderdaad een vreemde, maar hoe kom je erbij dat Alice VOIP-poorten zou blokkeren? Dat doen ze namelijk niet :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:54:
De alice lounge ligt eruit, komt een 404 op http://www.alice.nl/alice/lounge en op de homepage is er opeens ook een ^M bij de lounge aanwezig. Foutje bij het updaten?
En als je het via de normale ingang doet?
https://www.alice.nl/kundencenter/Firstcapture_090.do

Alice supportpages online
De supportpagina's zijn vandaag online gegaan.. ze zijn te vinden achter de klantenservice knop:
http://support.alice.nl/index.html
Mocht je ideeën hebben voor toevoegingen/updates.. dan kun je dat hier posten.. Ik zal zorgen dat het bij de juiste mensen uitkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 01-07-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hjm229 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:25:
Dacht dat ik alles wel meegemaakt had met Alice. Ik ben weg naar XS4ALL. Die blokkeren tenminste geen voippoorten.
Ik gebruik hier voip via Voipbuster en Budgetphone via een Zyxel 2602 modem. Werkt prima.
Via bugetphone heb ik een lokaalnummer gekregen waar op ik gebeld kan worden. Bellen zelf doe ik hoofdzakelijk met mijn mobiel (belminuten krijg ik toch niet op). Kost 10 euro per jaar om je nummer te behouden en daar kan je ook nog 333 minuten voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
De supportpagina's zijn vandaag online gegaan.. ze zijn te vinden achter de klantenservice knop:
Mocht je ideeën hebben voor toevoegingen/updates.. dan kun je dat hier posten.. Ik zal zorgen dat het bij de juiste mensen uitkomt.
Allereerst wil ik melden dat het hartstikke goed is van Alice dat ze eindelijk een supportpagina in het leven hebben geroepen: proficiat.

Ik kon echter niet vinden hoe ik mijn emailadres aan kon passen (wordt het dan een alias op het door Alice aangemaakte account ? En als er iets niet lukt via de Lounge kan ik dan ook gewoon contact opnemen met Alice zonder dat ik dan te horen krijg dat er alleen in Italie wat te wijzigen valt door beheerders van Alice ?)

Ten tweede vroeg ik me af waarom er niet SSL versleuteling gebruikt wordt bij pop en smtp:
elke keer onversleuteld je ww over de lijn zou toch niet hoeven ?

Verder werd er m.i. zo'n beetje alles behandeld wat de doorsnee gebruiker aan vragen kan hebben, nogmaals blij met deze site
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
djeejdjeej schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:00:
Op Annex A is het wat beter, als ik dan op de max bits op 10 zet ipv 15, dan blijft de lijn redelijk stabiel. Alleen is de download snelheid nog maar iets van 2-3Mbit volgens speedtest.net (paar keer getest)...

[afbeelding]

Daarna heb ik maar even de bekabeling in huis geëlimineerd door het modem in de kelder aan te sluiten waar de KPN het huis binnenkomt (eerst zat er nog een paar meter kabel tussen). Hierdoor is de RX waarde wel heel erg toegenomen (nadat ik het modem weer terug op defaults gezet heb):

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8053200
Rx Attn DR 8424000

(was eerst allemaal rond de 5000000). Dat lijkt me wel beter als daarvoor, ik kom alleen met downloaden nog niet hard boven de 3-5Mbit. Ook is de upload verbeterd (weer paar keer getest):

[afbeelding]

Maar ja, het is iedere keer 's avonds beter dan overdag. Hoe later (kouder buiten?) hoe stabieler de boel... Ik laat het zo maar allemaal staan, dan kijk ik morgen wel hoe het dan gaat. Grabit geeft aan dat ik ond de 600 KB/s zit (Eweka).
Ben eigenlijk best wel jaloers op je internet snelheid. :+

Moet je eens mijn resultaten zien. Sinds 1 juli 08 is mijn Alice easy geactiveerd en ik ben direct terug geschopt naar de Stone age.

Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08273/alice1802.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/291075721.png

Na enkele uren te hebben getwijfeld of ik alles wel goed had aangesloten, had ik maar besloten om de klantenservice te bellen. De medewerker die ik aan de lijn kreeg was een beetje verbaast over de snelheid. Ze konden helaas niks voor mij betekenen en nu moet ik maar afwachten of de technische dienst het op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 maanden geleden Alice Easy aan laten sluiten op mijn KPN Belbudget aansluiting. Zo hoefde ik geen 69 euro aansluitkosten te betalen aan Alice. Ik bel nooit met vaste telefoon, alles via mobiel of Voipbuster. Dus ik wil KPN Belbudget nu opzeggen. Dit moet kunnen omdat je bij Alice geen vaste telefoonaansluiting nodig hebt.

Alice klantenservice is het met me eens dat dit kant, als ik maar aan KPN doorgeef dat ze niet de lijn moeten slopen, maar alleen het telefoonsignaal opheffen. Dus KPN gebeld, en die zeggen doodleuk dat als ik KPN Belbudget opzeg, dan automatisch de vaste lijn compleet gesloopt wordt. Ze kunnen hier niets aan veranderen om te zorgen dat Alice Easy blijft werken: als klant opzeggen = lijn slopen.

KPN zegt dat ik aan Alice moet vragen om dit onderling met KPN te regelen dat Alice op de lijn blijft, maar Alice zegt dat ik het zelf met KPN moet regelen, maar die kunnen/willen dit niet. Echt irritant dus. Ze verwijzen naar elkaar, maar geen van beide partijen regelt het. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:57:
Ik heb 2 maanden geleden Alice Easy aan laten sluiten op mijn KPN Belbudget aansluiting. Zo hoefde ik geen 69 euro aansluitkosten te betalen aan Alice. Ik bel nooit met vaste telefoon, alles via mobiel of Voipbuster. Dus ik wil KPN Belbudget nu opzeggen. Dit moet kunnen omdat je bij Alice geen vaste telefoonaansluiting nodig hebt.

Alice klantenservice is het met me eens dat dit kant, als ik maar aan KPN doorgeef dat ze niet de lijn moeten slopen, maar alleen het telefoonsignaal opheffen. Dus KPN gebeld, en die zeggen doodleuk dat als ik KPN Belbudget opzeg, dan automatisch de vaste lijn compleet gesloopt wordt. Ze kunnen hier niets aan veranderen om te zorgen dat Alice Easy blijft werken: als klant opzeggen = lijn slopen.

KPN zegt dat ik aan Alice moet vragen om dit onderling met KPN te regelen dat Alice op de lijn blijft, maar Alice zegt dat ik het zelf met KPN moet regelen, maar die kunnen/willen dit niet. Echt irritant dus. Ze verwijzen naar elkaar, maar geen van beide partijen regelt het. Hoe los ik dit op?
Ben benieuwd ik sta ook nog voor dit dilemma, de Alice helpdesk zei tegen mij dat ik gewoon mijn kpn abo kon opzeggen, over slopen van de lijn heb ik niets gehoord, al ben ik daar dus ook bang voor. Alice kan het blijkbaar wel voor je opzeggen als je ook telefonie bij ze afneemt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:57:

KPN kletst m.i. maar wat.
Als jij Belbudget opzegt staat dat los van die andere overeenkomst tussen KPN en Alice op dezelfde lijn.
Dat 'slopen' moet je ook niet te letterlijk nemen, de kabels blijven echt wel in de grond hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al geruime tijd het Comfortpakket en ik mag rustig zeggen dat ik er geen spijt van heb.
(Knock on wood.)
Maar voordat de zaken liepen zoals ze normaal gesproken moesten lopen heb ik heel wat telefoonkosten gemaakt voor de helldesk, i.v.m. steken welke Alice had laten vallen.
Enfin, mailtje daarover gestuurd en het antwoord was dat ik maar een brief moest schrijven.
Dat heb ik gedaan met een claim voor iets meer dan € 41 en netjes een kopie van de KPN telefoonnota bijgevoegd.
Resultaat? Zie onderstaande brief:

Enige tijd geleden heeft u schriftelijk bezwaar aangetekend tegen de volledige facturatie van uw abonnement. Dit omdat u gedurende een bepaalde periode geen of slechts gedeeltelijk gebruik van uw verbinding kon maken.

Wij begrijpen dat dit voor u enige ongemak heeft veroorzaakt en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan.

Gesprekskosten die zijn voortgekomen uit het bellen naar de helpdesk zijn, conform de Algemene Voorwaarden, uitgesloten van vergoeding.
Om u tegemoet te komen zullen wij u een maand abonnementskosten ad € 29,90 crediteren. U kunt deze vergoeding terugvinden op de eerstvolgende factuur.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Wel geïnformeerd, maar niet van dienst geweest. :(
Ik ga die helldesk dus op mijn kosten nooit meer 3 dagen lang uitleggen wat provisioneren precies is. :)
Die scholing gaat Alice/ ingehuurde callcenter zelf maar fijn bekostigen.

Vanwege de goede werking (tot nu toe): 8 goede punten.
Vanwege slecht opgeleide helldesk: 3 slechte punten
Vanwege afhandeling van mijn klacht en niet begrijpend kunnen lezen: wederom 3 slechte punten.

Zo, dat lucht op. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:39:
Dat 'slopen' moet je ook niet te letterlijk nemen, de kabels blijven echt wel in de grond hoor. :)
tsja ze zullen echt de kabels niet uit de grond trekken maar een patch verwijderen van een LSA verdeler is snel gedaan :o
Maar goed ik ga het er maar op wagen, bijna 10 euro in de maand kpn spekken waar ik nauwelijks gebruik van maak is ook zonde geld.

[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 02-07-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
PCMedic schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Ben eigenlijk best wel jaloers op je internet snelheid. :+

Moet je eens mijn resultaten zien. Sinds 1 juli 08 is mijn Alice easy geactiveerd en ik ben direct terug geschopt naar de Stone age.

[afbeelding]

[afbeelding]

Na enkele uren te hebben getwijfeld of ik alles wel goed had aangesloten, had ik maar besloten om de klantenservice te bellen. De medewerker die ik aan de lijn kreeg was een beetje verbaast over de snelheid. Ze konden helaas niks voor mij betekenen en nu moet ik maar afwachten of de technische dienst het op kan lossen.
Jeetje, da's inderdaad nog erger. Ik ben aan het klagen omdat ik 4 weken zonder veel problemen stabiel met 750-850 Kb/s kon downloaden en nu met een super onstabiele lijn zit als het warm weer is. Vandaag was het ook weer hopeloos. Lekker "toevallig" dat sinds de onweersbuien van vanmiddag (waarbij de temperatuur van 33 naar 20 graden is gegaan) het modem weer online kan blijven langer dan 2 minuten aan één stuk. Het zal niet aan Alice liggen, maar onderweg gaat iets goed mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik wil graag overstappen naar Alice (internet+telefonie). Ik heb nu Planet ADSL comfort en deze loop per 4 september af. Klopt het dat ik eerst mijn bestelling bij Alice moet plaatsen (bijv. via shopadsl.nl), wachten op een bevestiging van Alice en dan pas Planet moet opzeggen?

Of moet ik gewoon aanhouden wat op de Alice site staat:
Let op! Als u ook voor bellen met Alice heeft gekozen en u wilt uw huidige nummer behouden, dient u uw abonnement pas op te zeggen als de Alice verbinding opgeleverd is. Doet u dat niet dan is de kans groot dat Alice uw huidige telefoonnummer niet kan verhuizen. Indien uw huidige telefoonlijn een standaard KPN lijn is (analoog of ISDN) zegt Alice het abonnement voor u op. In dat geval hoeft u dus niets te doen.
Dus bestellen en de rest doet Alice, of is dit alleen van toepassing wanneer ik via alice.nl bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:47:
[...]

tsja ze zullen echt de kabels niet uit de grond trekken maar een patch verwijderen van een LSA verdeler is snel gedaan :o
Maar goed ik ga het er maar op wagen, bijna 10 euro in de maand kpn spekken waar ik nauwelijks gebruik van maak is ook zonde geld.
Mocht er - wat ik niet geloof - onverhoopt een onderbreking van je ADSL plaatsvinden, dan is Alice je aanspreekpunt.
Alice moet dan op haar beurt KPN aanspreken over die Alice -> KPN overeenkomst om het ADSL-signaal te vervoeren naar jouw adres.
Daar heb jij dus verder geen werk meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
@ Denan
denan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Dat is inderdaad een vreemde, maar hoe kom je erbij dat Alice VOIP-poorten zou blokkeren? Dat doen ze namelijk niet :)
[...]
Denan,

Een tijd terug heb ik jullie deze vraag gesteld en toen zei je ook al dat Alice geen poorten blokkeert. Hoe kan je dan verklaren dat mijn Asteriskcentrale spontaan weer werkte toen Alice van de lijn was en XS4ALL er op. Het enige dat verder veranderd is, is de router en die heeft het de eerste 6 weken prima gedaan en verder waren er ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Let op:

Een aantal dagen geleden kon ik naar het buitenland bellen via 0900 nummers zoals deze op televergelijk.nl staan. Per vandaag kreeg ik een "onbekend nummer" toon.

Nadat ik contact heb opgenomen met de helpdesk van Alice kreeg ik te horen dat deze nummers nu allemaal geblokkeerd zijn en dat ik van hun pakket (internationaal bellen) gebruik MOET maken. Helaas voor mij valt het land niet onder de "gratis" landen en heb ik dus niets aan dat pakket. Ik heb dan ook per direct tijdens dit gesprek met de helpdesk mijn contract opgezegd en ga nu op zoek naar een andere provider.

Als je afhankelijk bent van dit soort 0900 nummers moet je dus ver weg blijven van Alice. Ze kunnen te allen tijden de toegang simpelweg blokkeren en je dwingen via hun lijnen te bellen. Ik zit hoe dan ook voorlopig vast tot eind volgende maand (2 dagen te laat, vandaag de blokkering van kracht) vast aan Alice.

Ik ga nu op zoek naar een headset om voorlopig via VOIP te bellen totdat ik op een normale provider over ben. Heeft iemand nog tips waar ik dit soort nare trucjes niet voor mijn neus krijg?

update: het nummer van de klantenservice van UPC is ook geblokkeerd! Ik kan niet via mijn huidige Alice telefonie abonnement naar UPC bellen om daar te informeren naar hun beleid aangaande 0900 nummers.

[ Voor 8% gewijzigd door Goldme op 02-07-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hjm229 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:10:
@ Denan

[...]

Denan,

Een tijd terug heb ik jullie deze vraag gesteld en toen zei je ook al dat Alice geen poorten blokkeert. Hoe kan je dan verklaren dat mijn Asteriskcentrale spontaan weer werkte toen Alice van de lijn was en XS4ALL er op. Het enige dat verder veranderd is, is de router en die heeft het de eerste 6 weken prima gedaan en verder waren er ook geen problemen mee.
Dat moet dan een configuratiefout in de router zijn geweest, Alice heeft echt geen poorten in een blocklist staan.
Goldme schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:04:
Let op:

Een aantal dagen geleden kon ik naar het buitenland bellen via 0900 nummers zoals deze op televergelijk.nl staan. Per vandaag kreeg ik een "onbekend nummer" toon.

Nadat ik contact heb opgenomen met de helpdesk van Alice kreeg ik te horen dat deze nummers nu allemaal geblokkeerd zijn en dat ik van hun pakket (internationaal bellen) gebruik MOET maken. Helaas voor mij valt het land niet onder de "gratis" landen en heb ik dus niets aan dat pakket. Ik heb dan ook per direct tijdens dit gesprek met de helpdesk mijn contract opgezegd en ga nu op zoek naar een andere provider.
Het bovenstaande klopt niet, alleen carrier preselects zoals tele2 werken standaard niet. Wellicht heb je een block staan op 0900-0909-0906 nummers?
Note: op de werking van die doorkiesnummers kan geen enkele garantie gegeven worden, vaak zijn dat partijen die niet echt heel erg lang bestaan.

[ Voor 44% gewijzigd door denan op 02-07-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
denan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:19:
[...]

Dat moet dan een configuratiefout in de router zijn geweest, Alice heeft echt geen poorten in een blocklist staan.

[...]

Het bovenstaande klopt niet, alleen carrier preselects zoals tele2 werken standaard niet. Wellicht heb je een block staan op 0900-0909-0906 nummers?
Note: op de werking van die doorkiesnummers kan geen enkele garantie gegeven worden, vaak zijn dat partijen die niet echt heel erg lang bestaan.
Volgens de helpdesk staan de blokkering niet aan. Ik kan hun helpdesk wel bereiken maar dat zal wel het geval zijn bij blokkering van die nummers.

Gisteren kon ik die nummers wel bellen overigens.

De nummers waar ik heen bel zijn actief en bereikbaar. Getest via mijn mobiele telefoon.

De helpdesk heeft expliciet aangegeven dat ze die nummers actief blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
--- verwijderd ---

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
Goedemorgen,

Ik heb dus begin juni Alice aangevraagd online met daarin de mededeling dat ik mijn nummer mee wil nemen. Ik zit bij Surfen&Bellen van Hetnet. Ik krijg rond 10 juni een brief met daarin de mededeling dat ik moet wachten op een opdrachtsbevestiging (binnen 2 weken) en maar met een nieuw nummer wordt aangesloten. Ik dus de servicedesk van alice bellen om te vragen hoe dat zit. En toen werd er aangegeven dat het goed zat en dat ik binnen 2 weken een bevestiging krijg....... Helaas tot op heden geen bevestiging. Ik dus weer bellen met de servicedesk en zij vertellen mij dat ik gewoon een nieuw nummer krijg en dat ik zelf Surfen&Bellen op moet zeggen. Ik gaf aan dat haar collega 2 weken geleden mij wat anders vertelde. Dat is dan fout en daar zat je dan......
Ik moet dus de brief voor 16 juli de deur uit doen om zo per 16 augustus opgezegd te worden. Maar goed iemand ervaring of het dan nog mogelijk is om het nummer mee te nemen. Die vrouw gaf aan dat KPN het nummer maar vrij moest geven. Maar ja als het langer dan 16 aug. moet zijn krijg ik dan niet het probleem dat hetnet mij contractueel nog een jaar langer vasthou...

Iemand nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Goldme schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:35:
[...]

Volgens de helpdesk staan de blokkering niet aan. Ik kan hun helpdesk wel bereiken maar dat zal wel het geval zijn bij blokkering van die nummers.

Gisteren kon ik die nummers wel bellen overigens.

De nummers waar ik heen bel zijn actief en bereikbaar. Getest via mijn mobiele telefoon.

De helpdesk heeft expliciet aangegeven dat ze die nummers actief blokkeren.
Zou je je klantnummer + de nummers die je niet meer kunt bellen eens kunnen emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl. Ik ben wel vanaf morgen op vakantie, maar dit is wel een erg vreemd verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
denan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Zou je je klantnummer + de nummers die je niet meer kunt bellen eens kunnen emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl. Ik ben wel vanaf morgen op vakantie, maar dit is wel een erg vreemd verhaal :)
Mag ik vragen wat je precies met die gegevens wil doen? Wat heeft xmsnet met Alice te maken (aan je email adres te zien ben je of een klant of een werknemer)?

Een nummer die ik niet kan bellen is bijvoorbeeld de UPC helpdesk: 0900-2233777

Vanochtend ook geprobeerd en het nummer was nog steeds geblokkeerd. Afgezien van dit nummer: de helpdesk van Alice heeft expliciet aangegeven dat ze nummers van aanbiederes zoals Belbob, Belstunt en al die andere 0900 aanbieders blokkeren (tot eergisteren waren deze nummers niet geblokkeerd).

[ Voor 4% gewijzigd door Goldme op 03-07-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Denan schreef

Ik zou het wel kunnen waarderen als er een rubriek storingen/werkzaamheden te vinden was op de Alice site (scheelt ook weer drukte op de helpdesk ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Ik heb even met mijn ouders gebeld: bij hun Alice telefonie abonnement werken de nummers wel.

Ik heb net met de helpdesk nogmaals aan de telefoon gezeten en heb te horen gekregen dat Alice idd overgaat tot blokkering van 0900 nummers als er naar hun mening te vaak gebruik wordt gemaakt daarvan (> 50 keer volgens de helpdesk).

Nu is het idd zo dat ik wat vaker aan de telefoon heb gezeten de afgelopen maand in verband met huwelijksvoorbereidingen in het buitenland. De afgelopen maanden heb ik toch wel flinke kosten gemaakt met bellen en de facturen zijn altijd netjes betaald (200 - 300 euro per maand). Ik snap echter niet hoe Alice op deze wijze nummers voor mij blokkeert. De factuur van deze maand zou in de lijn van de andere facturen moeten zijn. De laatste afschrijving is op 24 juni gebeurd en we zijn nu slechts 11 dagen verder in de maand dus de factuur zal niet al te hoog moeten zijn.

Het lijkt er dus op dat Alice voor mij aan het bepalen is hoevaak ik gebruik mag maken van 0900 nummers. Nu weet ik dat er meer aanbieders zijn die overgaan tot blokkering als klanten hoge facturen hebben omdat ze bang zijn dat de klant de factuur niet kan betalen. De grens die Alice hanteert is wel van een beduidend lager niveau zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vhond schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Ik zou het wel kunnen waarderen als er een rubriek storingen/werkzaamheden te vinden was op de Alice site (scheelt ook weer drukte op de helpdesk ; )
Heb je überhaapt gekeken?
Wat staat er op de allereerste pagina, als eerste subkopje onder de titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Goldme schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:13:
[...]

Mag ik vragen wat je precies met die gegevens wil doen? Wat heeft xmsnet met Alice te maken (aan je email adres te zien ben je of een klant of een werknemer)?

Een nummer die ik niet kan bellen is bijvoorbeeld de UPC helpdesk: 0900-2233777

Vanochtend ook geprobeerd en het nummer was nog steeds geblokkeerd. Afgezien van dit nummer: de helpdesk van Alice heeft expliciet aangegeven dat ze nummers van aanbiederes zoals Belbob, Belstunt en al die andere 0900 aanbieders blokkeren (tot eergisteren waren deze nummers niet geblokkeerd).
Hij werkt bij XMS, maar heeft ook inzicht in Alice systemen. (Meer dan ik iig :P)

Ik denk dat Alice de nummers blokkeerd als blijkt dat iemand te veel belt, voor zijn eigen bescherming. Je ziet wel eens van die "hacks" dat je blijkbaar een paar honderd uur in de maand naar korea belt op een 0900 nummer van 5 euro per minuut. Ik denk dat het vooral daarvoor is. :)

Hoe je dit kan oplossen weet ik eigenlijk niet... zal het vrijdag eens vragen bij collega's :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mojo op 03-07-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Goldme schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
Het lijkt er dus op dat Alice voor mij aan het bepalen is hoevaak ik gebruik mag maken van 0900 nummers. Nu weet ik dat er meer aanbieders zijn die overgaan tot blokkering als klanten hoge facturen hebben omdat ze bang zijn dat de klant de factuur niet kan betalen. De grens die Alice hanteert is wel van een beduidend lager niveau zo te zien.
Hmmm het is ook meer uit bescherming van de klant. Zo ken ik een aantal gevallen waarbij er niet zo'n lock op zat en de zoon des huizes voor 4k+ euro in een maand verbelde naar 0906 lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Geen matches
denan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Hmmm het is ook meer uit bescherming van de klant. Zo ken ik een aantal gevallen waarbij er niet zo'n lock op zat en de zoon des huizes voor 4k+ euro in een maand verbelde naar 0906 lijnen.
Als dit een eenmaal was voorgekomen dan zou ik het begrijpen. Dit belgedrag is echter al een aantal maanden aan de gang. Waarom zouden ze nu na 6 maanden besluiten ineens tot blokkering over te gaan? Dit is een duidelijk repeterend patroon.

Ik vind het weinig getuigen van klantvriendelijkheid. Als ze een probleem vermoeden dan kunnen ze dat ook wel rechtsreeks bij mij vermelden alvorens over te gaan op blokkering. Ik kan dan aangeven dat ze die nummers moeten blokkeren. Door dit gedrag zit ik nu met meer dan verdubbelde belkosten omdat ik niet meer van die nummers gebruik kan maken en gedwongen ben mijn mobiele telefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
djeejdjeej schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Jeetje, da's inderdaad nog erger. Ik ben aan het klagen omdat ik 4 weken zonder veel problemen stabiel met 750-850 Kb/s kon downloaden en nu met een super onstabiele lijn zit als het warm weer is. Vandaag was het ook weer hopeloos. Lekker "toevallig" dat sinds de onweersbuien van vanmiddag (waarbij de temperatuur van 33 naar 20 graden is gegaan) het modem weer online kan blijven langer dan 2 minuten aan één stuk. Het zal niet aan Alice liggen, maar onderweg gaat iets goed mis...
De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.

Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
PCMedic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:08:
[...]

De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.

Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.
Hangt van het probleem af.. ligt het in het domein van BBNED dan is 5-10 werkdagen meestal wel te halen. Ligt het daarbuiten (bvb probleem in het KPN deel van een wijkcentrale) dan kan het langer duren.
add: die 1616 kan btw aardig warm worden .. maar dat maakt voor het functioneren niets uit.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 03-07-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik ga overstappen naar XS4All. Ik word helemaal gestoord van het dynamic ip.. helaas Alice goodbye :)

Mocht iemand nog de full admin rights op het modem willen:
admin/bb@l1cE322

[ Voor 28% gewijzigd door Sluuut op 04-07-2008 22:59 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Vhond schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Mee eens.
Ik had vandaag een storing (kreeg geen IP e.d. ) (Zeist) en toen ik daarna de storingspagina wilde bekijken om te zien of er wat aan de hand was geweest kon ik die hele pagina niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
mediabeast schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Mee eens.
Ik had vandaag een storing (kreeg geen IP e.d. ) (Zeist) en toen ik daarna de storingspagina wilde bekijken om te zien of er wat aan de hand was geweest kon ik die hele pagina niet vinden.
support
Of er ook echt meldingen komen te staan, dat is goede vraag aan Denan.
Voorlopig kan je het beter even hier mee doen.

[ Voor 23% gewijzigd door gjs op 05-07-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Sluuut schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:22:
Ik ga overstappen naar XS4All. Ik word helemaal gestoord van het dynamic ip.. helaas Alice goodbye :)

admin/bb@l1cE322
Mijn lijn is nu 3 weken op en heb nog steeds het zelfde adres. Ik heb een dnsrecord via dyndns dat ik door het modem laat registreren, werkt prima. De mail van mijn eigen domein laat ik via het dyndns record weer op mijn mailservertje thuis afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sluuut schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:22:

admin/bb@l1cE322
Er komen static IP's aan binnenkort :P

@gjs:
Men is momenteel druk bezig met uitbreidingen op de website en de functionaliteit van de lounge.. Binnenkort zal er meer informatie op de site te vinden zijn.

add:
Iemand btw zin/tijd om een nieuwe thread + startpost te maken? veel info in deze thread is outdated of staat te ver terug in het begin van de thread.. waar niemand meer naar kijkt. Aangezien ik op vakantie ben (en die van XMS al moet bijhouden) ga ik het niet doen ;) Mocht je je geroepen voelen om dit te doen dan kan ik je in ieder geval wel van alle gewenste informatie voorzien.

[ Voor 48% gewijzigd door denan op 05-07-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:00
denan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:22:
[...]

@gjs:
Men is momenteel druk bezig met uitbreidingen op de website en de functionaliteit van de lounge.. Binnenkort zal er meer informatie op de site te vinden zijn.

add:
Iemand btw zin/tijd om een nieuwe thread + startpost te maken? veel info in deze thread is outdated of staat te ver terug in het begin van de thread.. waar niemand meer naar kijkt. Aangezien ik op vakantie ben (en die van XMS al moet bijhouden) ga ik het niet doen ;) Mocht je je geroepen voelen om dit te doen dan kan ik je in ieder geval wel van alle gewenste informatie voorzien.
Gelden die static IP addresses dan voor alle gebruikers, of alleen nieuwe abonnees? Ik wil ook overstappen van KPN IPB naar Alice en zou het handig vinden een static IP address te krijgen! :)

Btw, wie kan ik blij maken met de 20 euro korting die je krijgt als je een nieuw lid aandraagt? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 05-07-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Gelden die static IP addresses dan voor alle gebruikers, of alleen nieuwe abonnees? Ik wil ook overstappen van KPN IPB naar Alice en zou het handig vinden een static IP address te krijgen! :)

Btw, wie kan ik blij maken met de 20 euro korting die je krijgt als je een nieuw lid aandraagt? ;)
Je mag mijn klantnr. gebruiken; NL00085916.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
Cool, dan kan ik me zelf weer met wat extra public ip adressen voorzien via een site to site vpn.
Ik hoop dat het ook voor bestaande klanten geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]

Jammer.
Toch niet voor iedereen mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:45:
[...]

Jammer.
Toch niet voor iedereen mag ik hopen?
Nope.. het zal hoogstwaarschijnlijk iets optioneels worden.. Met andere woorden: Jij hoeft je nog geen zorgen te maken over al die IP-bans die je op al die forums krijgt ;)

Opmerking over vaste IP-adressen: Het is iets dat binnenkort beschikbaar zal zijn, maar het is nog geen officieel onderdeel van de productspecificaties. En zolang dat niet zo is weet de helpdesk van Alice ook van niets.. ga dus niet bellen met vragen over wanneer het gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Korte vraag: ik ga nu over van Planet KPN IPB naar Alice Comfort. Eerst vertelde Alice mij dat ik zelf mijn IPB abbo moest opzeggen en daarna Alice aanvragen. Zo gedaan, maar toen vertelde KPN dat daarmee nummerbehoud niet mogelijk zou zijn. Nu hebben ze dit aangepast zodat op de vervaldatum (4 aug 2008) Alice alsnog nummerbehoud kan overnemen. Echter, nu vertelt de technische dienst van Alice mij weer dat ik bij KPN niets had moeten opzeggen en alles via Alice moeten regelen |:(
Anyway, kan iemand mij uitleggen hoe te migreren van IPB naar Alice Comfort met nummerbehoud?
Kan ik nu hetbeste de opzegging bij KPN annuleren en alles door Alice laten regelen? Of de einddatum verlengen zodat Alice voldoende tijd heeft voor het nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:39:
Korte vraag: ik ga nu over van Planet KPN IPB naar Alice Comfort. Eerst vertelde Alice mij dat ik zelf mijn IPB abbo moest opzeggen en daarna Alice aanvragen. Zo gedaan, maar toen vertelde KPN dat daarmee nummerbehoud niet mogelijk zou zijn. Nu hebben ze dit aangepast zodat op de vervaldatum (4 aug 2008) Alice alsnog nummerbehoud kan overnemen. Echter, nu vertelt de technische dienst van Alice mij weer dat ik bij KPN niets had moeten opzeggen en alles via Alice moeten regelen |:(
Anyway, kan iemand mij uitleggen hoe te migreren van IPB naar Alice Comfort met nummerbehoud?
Kan ik nu hetbeste de opzegging bij KPN annuleren en alles door Alice laten regelen? Of de einddatum verlengen zodat Alice voldoende tijd heeft voor het nummerbehoud?
Kinderachtig van zowel KPN als Alice om de klant niet even te helpen in plaats van hem van het kastje naar de muur te sturen...

Ik doe het altijd zo: Ik zeg altijd schriftelijk op en zet in de opzegbrief dat het nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering. Deze brief (met handtekening!) verstuur ik aangetekend en ik bewaar natuurlijk een kopie. Dan heb ik tenminste een paar bewijsjes op papier, al is het maar mager.
Bij de nieuwe provider geef ik natuurlijk aan dat huidige nummer geporteerd moet worden. De rest vechten de providers onderling maar uit. Is tot nu altijd goed gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Segil, je moet inderdaad IPB zelf opzeggen, maar voor nummerbehoud moet het nummer nog actief zijn, anders kan je het nummer niet porteren. Wat de technische dienst je heeft verteld is dan ook correct.

Als je zeker wilt zijn van je zaak kan je KPN pas opzeggen als de portering is gebeurd. De einddatum verzetten kan ook, maar de portering is niet meteen op de dag van de oplevering van Alice en ik durf zo ook niet precies te zeggen hoeveel tijd daar tussen zit.. iets van een maand ofzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Mojo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:36:
Segil, je moet inderdaad IPB zelf opzeggen, maar voor nummerbehoud moet het nummer nog actief zijn, anders kan je het nummer niet porteren. Wat de technische dienst je heeft verteld is dan ook correct.

Als je zeker wilt zijn van je zaak kan je KPN pas opzeggen als de portering is gebeurd. De einddatum verzetten kan ook, maar de portering is niet meteen op de dag van de oplevering van Alice en ik durf zo ook niet precies te zeggen hoeveel tijd daar tussen zit.. iets van een maand ofzo... :)
Aha, het wordt mij al iets duidelijker! Dus ik kan alvast Alice aanvragen en omdat zij toch een nieuwe lijn moeten aanleggen/aanvragen, kan dat parallel lopen aan de KPN IPB? En dan zodra Alice internet is opgeleverd, IPB opzeggen bij KPN met verzoek tot nummerbehoud? Of kan ik dat beter ook laten regelen door Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Geen matches
Ik heb de laatste dagen erg vaak last van een klapperlijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb niets veranderd en voor zo ver ik weet is er hier in de buurt ook niets veranderd. Het is heel erg vervelend, want ik heb voor mijn werk een werkende verbinding nodig. Dit berichtje heb ik tussen twee klappers door getypt.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.