Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: alice
Jrz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:10:
Nou ik heb het inmiddels aangevraagd, en vond de klantenservice vriendelijk over mijn vraagjes.
Enige wat ik wel jammer vind is dat als er (hopelijk binnenkort ;)) hier glasvezel komt, dat het op dit moment technisch niet mogelijk is mijn 020 nummer te porteren. Maar dat zien we dan wel weer
Dan zou ik zoeken naar een mogelijkheid het nr. elders veilig te stellen.
Er schijnt een bedrijf te zijn -weet de naam helaas niet meer- wat je nr. overneemt en je via internet laat bellen, onafhankelijk van je provider van dat moment.
Wie weet meer?

Edit: Het is een beetje oud en achterhaald artikel t.a.v. non-linesharings fee maar o.a. Optibel schijnt die mogelijkheid te hebben.
Heb ik het mis, maar is Optibel.nl niet een dochter of nichtje van mevr. Alice?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Dan zou ik zoeken naar een mogelijkheid het nr. elders veilig te stellen.
Er schijnt een bedrijf te zijn -weet de naam helaas niet meer- wat je nr. overneemt en je via internet laat bellen, onafhankelijk van je provider van dat moment.
Wie weet meer?

Edit: Het is een beetje oud en achterhaald artikel t.a.v. non-linesharings fee maar o.a. Optibel schijnt die mogelijkheid te hebben.
Heb ik het mis, maar is Optibel.nl niet een dochter of nichtje van mevr. Alice?
Optibel is een product van InterNLnet, en die zijn weer een zusje van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Short Alice Update
Ik heb met wat mensen binnen Alice gesproken en er gaan de komende tijd wat dingen veranderen. Meer support via de website staat nu officieel op de planning en zou er redelijk snel moeten zijn (FaQ's, basic install, firwall/portforwarding uitleg, etc).

Dect verhaal
Men heeft gesproken met de leverancier van de CJT1616 (Allied Data) en deze wil de klachten met een aantal DECT telefoons graag nader onderzoeken om uit te sluiten dat het in hun hardware zit.

Verzoek: Kan een aantal mensen met een niet werkende DECT telefoon zich melden op mijn spambox denan@comfortplus.alice.nl? Aub met vermelding van:
Probleemomschrijving:
Telefoontype/merk:

Ik zal dit dan naar de mensen binnen Alice doorzetten.

Voorwaarden:
1) men is op zoek is naar DECT telefoons die helemaal niet werken. Voorbeeld: Nummerherkenning (DTMF/FSK foutjes van de leverancier van de telefoon) is geen issue die ze gaan onderzoeken.
2) de telefoniedienst moet via een ouderwetse (bedrade) telefoon WEL goed werken.

Extra verzoek: Aub geen verzoekjes/supporvragen/etc naar mijn spambox sturen. Aangezien ik niet bij Alice werk kan ik er weinig mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ligt het aan mij of is Alice in de buurt van Leiden, Alphen, Utrecht enorm traag sinds een paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
De alice website kan ik al twee dagen niet bereiken. Hebben meer mensen hier problemen mee? Ik maak gebruik van internet van Alice.

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik kan de Alice website ook een aantal dagen niet bereiken. Ik zit hier net in een nieuw huisje dus hoelang het al is weet ik niet precies, maar sinds gisteravond in ieder geval is internet behoorlijk traag, ik haal nog maar 700 kb/s max terwijl dat voorheen 1.8 mb/s was (ligt niet aan de source). Ik zit in Utrecht.

Modem al gereset maar dat veranderd niks. Begint toch een beetje chello/casema trauma's op te halen dit...

Daarnaast werkt breedbandwinkel.nl ook niet, ik wou vergelijken hoe het zat met andere 20mbit providers maar blijkbaar is Alice het daar niet mee eens :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:28:
Ik kan de Alice website ook een aantal dagen niet bereiken. Ik zit hier net in een nieuw huisje dus hoelang het al is weet ik niet precies, maar sinds gisteravond in ieder geval is internet behoorlijk traag, ik haal nog maar 700 kb/s max terwijl dat voorheen 1.8 mb/s was (ligt niet aan de source). Ik zit in Utrecht.

Modem al gereset maar dat veranderd niks. Begint toch een beetje chello/casema trauma's op te halen dit...

Daarnaast werkt breedbandwinkel.nl ook niet, ik wou vergelijken hoe het zat met andere 20mbit providers maar blijkbaar is Alice het daar niet mee eens :P
Welke DNS server gebruiken jullie? Er zijn wat problemen geweest met een zonefile bij de SIDN waardoor een deel van de .nl servers onbereikbaar zijn. Als jullie dns-dynamic hebben staan zou hij de server van Alice moeten pakken en die heeft al een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:52:
[...]

Welke DNS server gebruiken jullie? Er zijn wat problemen geweest met een zonefile bij de SIDN waardoor een deel van de .nl servers onbereikbaar zijn. Als jullie dns-dynamic hebben staan zou hij de server van Alice moeten pakken en die heeft al een update gehad.
62.177.144.11 ns1.bbeyond.nl Dynamic
82.204.127.40 ns2.bbeyond.nl Dynamic

Deze staan standaard bij mij in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:11:
[...]

62.177.144.11 ns1.bbeyond.nl Dynamic
82.204.127.40 ns2.bbeyond.nl Dynamic

Deze staan standaard bij mij in het modem.
En wat is de response bij het openen van de pagina? (of met pingen naar www.alice.nl?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
Dan krijg ik een timeout
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:48:
[...]

En wat is de response bij het openen van de pagina? (of met pingen naar www.alice.nl?)

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
dijksan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:02:
Dan krijg ik een timeout

[...]
Maar hij geeft wel een IP? (maw: hij resolved wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
Geen matches
ik krijg wel een ip terug 62.177.128.67
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Maar hij geeft wel een IP? (maw: hij resolved wel?)

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dijksan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:08:
ik krijg wel een ip terug 62.177.128.67

[...]
Ik heb hier ook hetzelfde probleem (gebruik natuurlijk ook dezelfde DNS), v/d week deed ie 't nog ;)

Pfff, schijtziek word je er van, er is altijd wel weer wat... :( en zoals altijd... moet je overal zelf weer achterkomen dat er iets bij Alice of waar dan ook niet werkt zoals het behoort te werken...

Nou... maar weer hopen dat er iemand bij Alice wakker wordt, want telefoneren naar klantenservice/helpdesk begin ik niet meer aan, dat is zo-wie-zo weggegooid geld 7(8)7

Het is wel een lekker betrouwbaar produkt _O- , elke dag is het weer een verrassing :?

Eigenlijk wel zielig zoals het nu gaat, de klanten moeten keer op keer zelf vermelden dat dit of dat weer niet werkt en dan gaan ze er (goedbedoeld) achteraan :'(
Beetje de omgekeerde wereld lijkt mij, Alice hoort zijn systemen juist te bewaken en bij uitval/storing (kan de beste tenslotte overkomen) moet men de klanten tijdig informeren, mag je toch wel verwachten van dit produkt. Is tenslotte net zo duur als de concurrent ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Eigenlijk wel zielig zoals het nu gaat, de klanten moeten keer op keer zelf vermelden dat dit of dat weer niet werkt en dan gaan ze er (goedbedoeld) achteraan :'(
Beetje de omgekeerde wereld lijkt mij, Alice hoort zijn systemen juist te bewaken en bij uitval/storing (kan de beste tenslotte overkomen) moet men de klanten tijdig informeren, mag je toch wel verwachten van dit produkt. Is tenslotte net zo duur als de concurrent ;)
Monitoring is maar één aspect van het hele verhaal, feedback van klanten is natuurlijk ook erg belangrijk. Als je iets terugscrolled zie je in ieder geval dat er bij de SIDN iets fout is gegaan waardoor een aantal .nl sites onbereikbaar waren, ik gok dat het daar mee te maken heeft.

Note: momenteel is er bvb een grote storing op de AMS-IX locatie waarop ook alice aangesloten zit. Dit is een algemene storing waar alle ISP's last van hebben, maar slechts weinig invloed op uit kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik krijg ook een timeout maar de DNS lijkt wel te werken. Vreemd. Net kreeg ik ook een half uur lang geen response op een refresh op dit topic, terwijl het nu weer wel werkt.. Snelheid is nog steeds erg langzaam, 700 kb/s :(

Ligt zoiets als de snelheid nou aan BBeyond of Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:10:
Ik krijg ook een timeout maar de DNS lijkt wel te werken. Vreemd. Net kreeg ik ook een half uur lang geen response op een refresh op dit topic, terwijl het nu weer wel werkt.. Snelheid is nog steeds erg langzaam, 700 kb/s :(

Ligt zoiets als de snelheid nou aan BBeyond of Alice?
De ams-ix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Vanaf een planet en xs4all verbinding geen probleem om www.alice.nl te bereiken.
Maar vanaf het alice netwerk kom ik er niet op...

En constant problemen met de mail, fouten om "in.alice.nl" te bereiken
The connection to the server has failed. Account: 'Mail Alice', Server: 'in.alice.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

[ Voor 52% gewijzigd door fotojunk op 30-05-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:55:
[...]

Monitoring is maar één aspect van het hele verhaal, feedback van klanten is natuurlijk ook erg belangrijk. Als je iets terugscrolled zie je in ieder geval dat er bij de SIDN iets fout is gegaan waardoor een aantal .nl sites onbereikbaar waren, ik gok dat het daar mee te maken heeft.

Note: momenteel is er bvb een grote storing op de AMS-IX locatie waarop ook alice aangesloten zit. Dit is een algemene storing waar alle ISP's last van hebben, maar slechts weinig invloed op uit kunnen oefenen.
Waren... ik heb het probleem nog steeds hoor!

Ik begrijp dat feedback van klanten handig is meegenomen, maar daar moet niet de klant de dupe van worden, nu is dat wel het geval!
Denk ook eens aan al die beginnende gebruikers die helemaal niet op dit forum komen ;)

Die bellen zich suf naar de helpdesk omdat ze opeens niet meer op de site van www.alice.nl kunnen komen!
Da's triest voor de klant en alleen maar leuk voor de extra inkomsten van Alice!

Geef dan eens wat duidelijke informatie.. welke IP-reeksen bijvoorbeeld zijn niet benaderbaar ?

Want ik zit toevallig (ook nog ;) )thuis te werken en als ik via Alice inlog op het netwerk van mijn werkgever, en dan via Citrix enz. kan ik wel gewoon www.alice.nl benaderen (via KPN)

Dus idioot dat ik via Alice/BBNED niet op www.alice.nl kan komen en via KPN, zeg maar concurrent, kan ik dat wel, beetje krom allemaal.

We moeten dus maar weer afwachten en hopen dat het vanzelf goed komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:18:
En constant problemen met de mail, fouten om "in.alice.nl" te bereiken
The connection to the server has failed. Account: 'Mail Alice', Server: 'in.alice.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Dan heb je wel dubbele pech, de mail (net nog getest) werkt hier nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Geen matches
Daar gaat vrijwel heel nederland overheen toch? Dat zou betekenen dat bij iedereen het internet trager is dan "normaal" ? Waar haal je trouwens de wijsheid vandaan dat het AMS zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:18:
[...]

Daar gaat vrijwel heel nederland overheen toch? Dat zou betekenen dat bij iedereen het internet trager is dan "normaal" ? Waar haal je trouwens de wijsheid vandaan dat het AMS zou zijn...
Zo denk ik er ook over...zegt voor mij genoeg en ik geloof 't allemaal niet meer!
Het is mij te makkelijk om te wijzen met een vingertje... maar wat de werkelijke oorzaak is en wie de werkelijke boosdoener is zullen we wel nooit te horen krijgen.

Mijn vertrouwen wordt hier met de dag minder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Geen matches
Net met de helpdesk gebeld over die factuur en gelijk navraag gedaan over de snelheid, dat ik max 730 kb/s haalde. De medewerker verwees me naar google.nl > speedtest bbnet en daar haalde ik ook gewoon 730 kb/s. Modem al gereset maar geen oplossing... Ze gaan het nu naar de juiste afdeling zetten en hopelijk er iets aan doen.

Overigens wel een aardige en relatief begrijpende medewerker, speedtest moet je toch vragen te testen want je weet niet waar iemand download en of het waar is wat de persoon zei, maar hij hield me zeker niet lang op, plus dat ik na 1 minuut iemand aan de lijn had, op een vrijdag middag.. Dus de eerste ervaring met de helpdesk is zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:18:
[...]

http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html

En het feit dat ik een storingsmelding in mijn mailbox zag langskomen voor een aantal ISP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Geen matches
Jemig, het bleek gewoon m'n switch te zijn. Even uit en weer aan gezet en ik haal weer full speeds.. Kwam erachter doordat kopieeren via het netwerk vanaf laptop naar PC maar 1 mb/s ging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:17:
[...]

http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html

En het feit dat ik een storingsmelding in mijn mailbox zag langskomen voor een aantal ISP's :)
Juist ja!

Ik citeer:
"Daarmee verloren honderden klanten, en op hun beurt hun duizenden klanten, ook connectiviteit, waardoor een aantal websites of hele delen van het internet onbereikbaar waren. "

Wil niet vervelend doen, maar hier is www.alice.nl nog steeds onbereikbaar, via Alice dan wel te verstaan, via KPN geen problemen :? Dus is het wel aan deze storing gerelateerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:37:
Jemig, het bleek gewoon m'n switch te zijn. Even uit en weer aan gezet en ik haal weer full speeds.. Kwam erachter doordat kopieeren via het netwerk vanaf laptop naar PC maar 1 mb/s ging :).
En nu heb je zeker het schaamrood op je kaken staan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Geen matches
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:37:
Daarom vragen we ook altijd om het zonder je switch aan te sluiten enzo.. :P Als je een klantnummer achterlaat wil ik het profiel wel voor je nazien, alleen ik denk niet dat dat uitmaakt :P

Overigens zit ik vandaag en morgen op m'n werk, dus mocht ik een verzoek/toezegging zijn vergeten of heb je iets nieuws, laat het dan z.s.m. even weten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 30-05-2008 20:12 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:11:

Overigens zit ik vandaag en morgen op m'n werk, dus mocht ik een verzoek/toezegging zijn vergeten of heb je iets nieuws, laat het dan z.s.m. even weten ;)
@Mojo
Hebben jullie al een beetje zicht wanneer www.alice.nl nou weer bereikbaar is via Alice/BBNED.
Want zo heeft die Alice Lounge ook geen nut!

Storing speelt al enige tijd en ik ben zeker niet de enigste dus is het een algemeen probleem ;)
Zie HIER en HIER.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zou Alice haar website eindelijk aan het updaten zijn met een uitgebreider support gedeelte, of laat ik nu mijn fantasie te veel op hol slaan
:9~

[ Voor 7% gewijzigd door Vhond op 30-05-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Ik heb het inderdaad even nagekeken op de testlijn hier en er is een timeout na de bbned server. We zijn er mee bezig en de storing is gemeld en bekend bij ons. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:05:
[...]

Juist ja!

Ik citeer:
"Daarmee verloren honderden klanten, en op hun beurt hun duizenden klanten, ook connectiviteit, waardoor een aantal websites of hele delen van het internet onbereikbaar waren. "

Wil niet vervelend doen, maar hier is www.alice.nl nog steeds onbereikbaar, via Alice dan wel te verstaan, via KPN geen problemen :? Dus is het wel aan deze storing gerelateerd. :?
Tsk jnbl.. ik reageer op een post over de snelheid, niet over het wel/niet bereikbaar zijn van alice.nl..
Wel een beetje scherp blijven he ;)

wat betreft alice.nl. Beheer is er inderdaad mee bezig. Lijkt erop dat er ergens binnen het netwerk van BBeyond de verkeerde kant uitgaat. Via mijn lijn kan ik de site ook niet meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:02:
[...]

Tsk jnbl.. ik reageer op een post over de snelheid, niet over het wel/niet bereikbaar zijn van alice.nl..
Wel een beetje scherp blijven he ;)
Scherp, zal wel :?

Jij reageerde immers toch zelf op mijn bericht en ik had het niet over snelheid maar onbereikbaarheid ;) (HIER) , stukje terug voordat jij pas begon over het snelheidsprobleem i.c.m. ams-ix.

Bovendien erkennen die gasten v/d ams-ix dat er sommige sites niet bereikbaar waren door dit probleem!
Dus zo vreemd is 't allemaal niet dat ik daar op reageer, lijkt mij tenminste :?
wat betreft alice.nl. Beheer is er inderdaad mee bezig. Lijkt erop dat er ergens binnen het netwerk van BBeyond de verkeerde kant uitgaat. Via mijn lijn kan ik de site ook niet meer bereiken.
Hè Hè zijn ze eindelijk wakker geworden 8)7, over scherp zijn gesproken ;) , nou maar hopen dat ze het spoedig oplossen en beter... zo iets kunnen voorkomen.
Beetje raar om de concurrent te moeten gebruiken om de Alice site te benaderen 8)7

Maar bedankt voor jullie onmisbare inzet denan & mojo _/-\o_, met jullie wordt Alice toch een beetje draagelijker...
We weten nu in iedergeval dat ze er na vele meldingen van klanten mee bezig zijn.
Wordt nou toch echt wel eens tijd voor een real-time status-pagina en dan hoop ik niet alleen op www.alice.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, al drie dagen geen toegang tot Alice.nl....
(wel via anoniemonline.nl)
Voor de rest werkt alles prima!!! (snelheid,bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Gelukkig mis ik niet veel aan alice.nl.
Verder is mijn telefonie + internetverbinding prima, dus ik vind het best zo! :-)

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geiszzz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:17:
Gelukkig mis ik niet veel aan alice.nl.
Verder is mijn telefonie + internetverbinding prima, dus ik vind het best zo! :-)
Domme opmerking 7(8)7

Hoop niet dat ze er bij Alice ook zo over denken ;(

Want... als je www.alice.nl niet kunt bereiken is de internetverbinding op zich dus NIET in orde en God mag weten wat je nog meer niet kunt bereiken :?

En natuurlijk mis je niet veel op www.alice.nl, je kunt alleen op de gebruikelijke manier de fakturen niet inzien en de stakkers die gebruikmaken v/d lounge, zullen dat nu ook niet meer gaan doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Domme opmerking 7(8)7

Want... als je www.alice.nl niet kunt bereiken is de internetverbinding op zich dus NIET in orde en God mag weten wat je nog meer niet kunt bereiken :?

En natuurlijk mis je niet veel op www.alice.nl, je kunt alleen op de gebruikelijke manier de fakturen niet inzien en de stakkers die gebruikmaken v/d lounge, zullen dat nu ook niet meer gaan doen ;)
JBNL1000 na al je berichten te hebben gelezen, die veelal kritiek bevatten op berichten van gebruikers die het niet eens zijn met jouw mening, snap ik niet dat jij nog klant bent van Alice.
Zeg het op, ben je er volgende maand vanaf.
Leg mij eens uit waarom jij bijna elk bericht op deze manier begint?

Toekomstige klanten/twijfelaars, trap er niet in, en ga gewoon naar een andere provider, slechtere klantenservice dan bij :r Alice is er gewoon niet!
:r Alice is een onbekwame organisatie, alles hangt van amateurisme en dommigheid aan elkaar!

Kinderachtig :?
Ja en jij bent zeker zo'n stumper die Alice aandelen bezit 8)7 of nog erger je werkt er _O-
Zijn gewoon de feiten mafkees...

En jij kan het weten :?

Waren... ik heb het probleem nog steeds hoor!

Scherp, zal wel :?

Domme opmerking 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Domme opmerking 7(8)7

Laat mij maar dom zijn, maar alles wat ik wil bereiken, kan ik bereiken en aan alice.nl mis ik niet veel.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geiszzz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:51:
[...]

Laat mij maar dom zijn, maar alles wat ik wil bereiken, kan ik bereiken en aan alice.nl mis ik niet veel.
Tjonge... dan heb jij een vooruitziende geest O-)
Bovendien ik zeg toch ook helemaal niet dat je dom bent ;) en dat is ook helemaal niet relevant hier.

De opmerking op zich was alleen dommig beredeneerd.
Omdat JIJ je site's kan bezoeken is het goed!

Maar wat... als je nu opeens niet één van je favorieten kan benaderen (en zonder opgaaf van redenen!) :?
Dan vind je het waarschijnlijk opeens wel een groot probleem en huilen dergelijke lieden het hardst.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Ik geloof dat jij oordeelt over mij, terwijl je me niet kent.
Om die reden zal ik ook niet over jou oordelen, maar heb wel een beeld van hoe je in elkaar steekt, als ik zo je postings eens lees.

Dan nu ontopic:
Als ik je posting mag geloven, dan had ik nu al 3 of 4 dagen mijn favoriete sites niet kunnen bereiken, want zolang is alice.nl al niet bereikbaar en deugt de internetverbinding niet in jouw ogen (ik citeer slechts). Zoals ik je al zei, ik heb totaal geen problemen en kan je melden, dat ik en de rest hier in huis redelijk vaak en intensief surfen over het net ZONDER problemen. Zo ook de afgelopen 3 a 4 dagen. Geen enkel probleem en geen enkele wanklank van mijn andere huisgenoten.

Groeten,
Een klant die wel tevreden is over Alice en slechts enkele haperingen heeft ondervonden, maar dat ook had bij IPB en XS4ALL.

Ps.
Veel succes bij een andere provider. ;-)

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:12:
[...]

JBNL1000 na al je berichten te hebben gelezen, die veelal kritiek bevatten op berichten van gebruikers die het niet eens zijn met jouw mening, snap ik niet dat jij nog klant bent van Alice.
Dan moet je toch nog eens alles opnieuw lezen, maar nu begrijpend lezen! want nu komt het allemaal wat onzinnig over en raakt 't kant nog wal ;)

Punt 1:
Mijn mening is totaal onbelangrijk, het gaat toch alleen om de feiten en het algemeen belang ;)

Punt 2:
Jij hoeft ook helemaal niet te begrijpen waarom ik nog steeds lid ben van Alice.
Maar wil het je wel uitleggen hoor, hierover later meer...

Punt 3:
Als ik ergens op reageer kan ik dat aantonen en/of onderbouwen met feiten en/of harde bewijzen, iets waar anderen veelal ook nog wat aan hebben.
Dus doe jij nu voortaan eens je huiswerk voordat je begint met je onzinnige commentaar waar niemand op dit forum wat aan hebt ;)

Punt 4:
Dit is een forum, bestaat veelal uit mensen met klachten/problemen enz., deze mensen geven nu eenmaal vaker een reactie dan anderen ;) En ja sorry hoor, klachten/kritiek zijn nu eenmaal veelal negatief.

Conclusie:
Dat jij het niet eens bent met m'n reacties is me duidelijk en dat is je goed recht, maar wel eerlijk blijven.
Want nu kom je over als een pro-Alice aanhanger, daar heb ik beslist geen problemen mee hoor ;)
Maar dan moet je wel terechte kritiek kunnen verdragen, zeker als er mensen zijn (zoals ik) die dat kunnen onderbouwen met feiten en echt niet uit hun nek kletsen.
Zeg het op, ben je er volgende maand vanaf.
't Moet niet veel gekker worden 7(8)7
Dat ga jij toch zeker niet voor mij bepalen _O- , hoe simpel kan je zijn :w

Zijn er dan alternatieven met een maand opzegtermijn :?, dat is voor mij op dit moment namelijk nog de enigste reden (groot pluspunt van Alice overigens d:)b ) dat ik (nog) bij Alice zit.
Aangezien ik (voor m'n werk) en veelal m'n gezin voor langere tijd in China verblijven heb ik geen zin meer in die veel te dure jaarabonnementen!

Dus als JIJ niet tegen (terechte) kritiek kunt, dan moet JIJ maar ergens anders gaan huilen, dan krijg je ook nooit meer iets negatiefs te lezen over Alice en/of over je vriendjes ;) , lijkt mij wel zo verstandig
Leg mij eens uit waarom jij bijna elk bericht op deze manier begint?
Goed leren lezen.. actie is reactie ;)
Hoe moet men anders reageren op onjuistheden en/of onwaarheden en/of regel rechte nonsens :?
Je probeert dan je reactie te onderbouwen met feiten.

Sterkte.

PS:
Wat is overigens jouw intelligente bijdrage aan dit forum :?, laat maar zitten ook, heb spontaan géén interesse meer :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Zijn er dan alternatieven met een maand opzegtermijn :?, dat is voor mij op dit moment namelijk nog de enigste reden (groot pluspunt van Alice overigens d:)b ) dat ik (nog) bij Alice zit.
Aangezien ik (voor m'n werk) en veelal m'n gezin voor langere tijd in China verblijven heb ik geen zin meer in die veel te dure jaarabonnementen!
Het Net heeft toch ook 1 maand opzegtermijn?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geiszzz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:33:
Ik geloof dat jij oordeelt over mij, terwijl je me niet kent.
Om die reden zal ik ook niet over jou oordelen, maar heb wel een beeld van hoe je in elkaar steekt, als ik zo je postings eens lees.

Dan nu ontopic:
Als ik je posting mag geloven, dan had ik nu al 3 of 4 dagen mijn favoriete sites niet kunnen bereiken, want zolang is alice.nl al niet bereikbaar en deugt de internetverbinding niet in jouw ogen (ik citeer slechts). Zoals ik je al zei, ik heb totaal geen problemen en kan je melden, dat ik en de rest hier in huis redelijk vaak en intensief surfen over het net ZONDER problemen. Zo ook de afgelopen 3 a 4 dagen. Geen enkel probleem en geen enkele wanklank van mijn andere huisgenoten.

Groeten,
Een klant die wel tevreden is over Alice en slechts enkele haperingen heeft ondervonden, maar dat ook had bij IPB en XS4ALL.

Ps.
Veel succes bij een andere provider. ;-)
O o o wat is lezen toch moeilijk, hoe leg je dat nou weer uit :?

Ik begin er niet meer aan, dus ik ga stoppen met deze onzinnige discussie :O

Want de redenering die hier heerst door sommige lieden is veel te simpel en gewoonweg te stom voor woorden...

Heb je nl. een terechte klacht (waar notabene eindelijk en na veel gezeur een officiële storing van is gemeld en men werkt er aan...) met uiteindelijk een positief resultaat voor een ieder, dus ook voor de mensen die nu denken (uit onwetendheid/dommigheid/koppigheid) dat alles goed is ;)

Dan moet je van dergelijke lieden maar meteen overstappen naar een andere provider.

Hoe simpel kan een mens zijn 8)7

Welterusten en blijf jij maar duimen dat alles goed gaat d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
IkWilbert schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:37:
[...]

Het Net heeft toch ook 1 maand opzegtermijn?
Ja, maar niet geschikt als alternatief (mindere specificaties).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Dan moet je toch nog eens alles opnieuw lezen, maar nu begrijpend lezen!
[...]
een hoop tekst, zonder inhoud
[...]
PS:
Wat is overigens jouw intelligente bijdrage aan dit forum :?, laat maar zitten ook, heb spontaan géén interesse meer :Z
Zucht, ik ga hier verder niet eens meer op in..dit is gewoon sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eens wat anders...

Heeft er al iemand een firmware van het Alice modem/routertje, betreffende v 6.11.33 kunnen bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Frag1le schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:15:
[...]

Zucht, ik ga hier verder niet eens meer op in..dit is gewoon sneu.
Heel intelligent, dus doe dat dan ook niet 8)7, dit is niet de juiste plaats!

Dus om verdere forumvervuiling tegen te gaan, kan je je reactie/frustratie gewoon privé naar me mailen (geldt ook voor anderen) ;), dan val je je mede forumlezers niet lastig met onzin en komt het toch nog goed ;)

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:18:
Nou eens wat anders...

Heeft er al iemand een firmware van het Alice modem/routertje, betreffende v 6.11.33 kunnen bemachtigen?
Ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar check even deze site uit.

http://alice.gebruikers.eu/downloads.php

Met vriendelijke groet.

Veljko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:18:
Nou eens wat anders...

Dat is gewoon de standaard firmware, wat is daar zo bijzonder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Site updateje:
Net getest en het werkt weer, bleek iets vaags in een firewall te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:29:
[...]

Dat is gewoon de standaard firmware, wat is daar zo bijzonder aan?
Niet zo heel veel vermoed ik maar ik er niet kan aankomen ;)

Een collega heeft de standaard firmware overschreven met die v/d Allied Data site (hij dacht dat dat de nieuwste was, blijkbaar niet!), vandaar de vraag.

Hij heeft hem nu gewoon draaien zeg maar met m'n Alice modem profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:18:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar check even deze site uit.

http://alice.gebruikers.eu/downloads.php

Met vriendelijke groet.

Veljko.
Hartstikke bedankt voor het meedenken Veljko _/-\o_

Op die site heb ik v/d week ook al gezocht, maar helaas kon ik toen alleen maar het (*.tpr) bestand downloaden, dat is de Configuration Profile!,
De firmware is echter een *.tbi bestand en was nergens te bekennen ;)

Maar misschien is hij daar nu inmiddels wel te downloaden, ik zal nog eens goed kijken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

Gebeld met Alice, mevrouw aan de lijn: heeft u 1. firewall 2. router 3. switch
nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.

Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
denan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:52:
Site updateje:
Net getest en het werkt weer, bleek iets vaags in een firewall te zijn.
Super blij te horen dat het nu allemaal is opgelost :)

Mijn dank is weer groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik heb nog steeds problemen. Iedere minuut / paar minuten knalt de verbinding eruit. Dat geeft het modem ook aan in de webinterface bij de DSL status (line state DOWN). Ik weet niet of het met bovenstaande storing te maken heeft maar het speelt sinds een paar dagen pas... niet zo erg als nu, maar wel dat af en toe de verbinding gewoon wegviel.

Heb het modem al eens gereset maat dat helpt niet. Zit nu maar op mijn MCC te werken, want via Alice lukt het niet nu, iedere keer als de pagina bijna helemaal geladen is, knalt de verbinding er weer uit...

Kan iemand vanuit Alice iets vreemds zien op mijn lijn? (klantno. NL00056304). Ze zijn hier wel aan de weg aan het werken, maar als ze echt iets geraakt hebben, lijkt me dat iets gewoon niet meer werkt ipv soms wel/soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige maand Alice besteld en sinds een weekje nu in gebruik.

De eerste dagen vloog de verbinding er iedere halve minuut uit, was dus geen werkbare situatie. Contact opgenomen met Alice, standaardtesten gedaan (modem direct op ISRA, etc.). Probleem bleef dus werd een ticket.

Toen werd ik gebeld door BBned met de opmerking dat ze mijn verbinding gingen monitoren. De afstand van onze woning naar de centrale bleek 2,3 km, wat een behoorlijke afstand is. De medewerker paste daarom de snelheid omlaag aan en idd, bij 4Mb/1Mb verbinding leek alles stabiel. Ik heb nu al een weekje deze configuratie in gebruik en het lijkt te werken.

Als de snelheid niet omhoog kan vanwege dit infra probleem, vraag ik me af wat nu de volgende stappen zijn. Op de site van Alice stond dat op mijn adres een 20 Mbit verbinding gehaald zou kunnen worden. Het verschil is nu wel erg groot. Aangezien Alice geen langzamere verbinding aanbiedt, vrees ik dat ze me niet een goedkoper abo gaan aanbieden. Ik overweeg om over te stappen naar een ADSL aanbieder met goedkopere/langzamere abo's.

Anderen met soortgelijke ervaring; wat hebben jullie ondernomen? Heb op zich niets tegen Alice en snap dat zij er niks aan kunnen doen dat die afstand zo groot is, maar ze hebben wel verkeerd gecommuniceerd over de te verwachten snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:57:
sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.
Neem even aan dat je ADSL-LEDje continue brandt op je routertje en je echt niet aan de instellingen van je router heb zitten prutsen (met name onder admin rechten ;) ).

Trek de adapter van je router er even uit en stop hem er na een paar seconden weer in!
Log in, in je Alice Router en kijk of de STATUS pagina van je Alice Routertje dan echt niks bijzonders geeft te zien :?
En kijk meteen ook even de logfile van je Alice Routertje na.

Verder zou ik om toch echt je Laptop (eigen software/softwarematige firewall/instellingen) uit te sluiten...
Eerst eens proberen om even simpel te booten van een live cdtje met Linux (Ubuntu variant of iets dergelijks), neem aan dat je die wel ergens hebt liggen ;) , testen of je dan wel 't internet op kan.
Worden in iedergeval je eigen instellingen op je laptop niet aangetast
Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.
[SPLITTER]
Na portering heeft die splitter overigens geen nut meer, dus die kan je er zo-wie-zo tussen uit halen, scheelt weer wat kabelspaghetti ;)
De functie van de splitter, is om de nog werkende analoge KPN telefonielijn ook via het modem te laten lopen.
Dus NA portering, 't KPN kabeltje in de ADSL van je Alice Router en je telefoontje in de Phone1 van je Alice Router, verder niks!

Er zijn/waren meerdere mensen met nagenoeg jouw probleem (geen internet wel telefonie)..., zie HIER misschien kan je er wat mee.

En als je je eigen kant v/h probleem hebt uitgesloten en je dus zeker weet dat de schuld bij Alice/BBNED moet liggen, doe een vriendelijk verzoekje aan Mojo, deze kan je wellicht verder helpen, misschien is er toch ergens weer één of andere storing aan de gang;)

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
djeejdjeej schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:30:
Ik heb nog steeds problemen. Iedere minuut / paar minuten knalt de verbinding eruit. Dat geeft het modem ook aan in de webinterface bij de DSL status (line state DOWN). Ik weet niet of het met bovenstaande storing te maken heeft maar het speelt sinds een paar dagen pas... niet zo erg als nu, maar wel dat af en toe de verbinding gewoon wegviel.

Heb het modem al eens gereset maat dat helpt niet. Zit nu maar op mijn MCC te werken, want via Alice lukt het niet nu, iedere keer als de pagina bijna helemaal geladen is, knalt de verbinding er weer uit...

Kan iemand vanuit Alice iets vreemds zien op mijn lijn? (klantno. NL00056304). Ze zijn hier wel aan de weg aan het werken, maar als ze echt iets geraakt hebben, lijkt me dat iets gewoon niet meer werkt ipv soms wel/soms niet.
Klapperlijn, contact opnemen met de helpdesk. Hier ook last van een klapperlijn met warmere dagen (verrot koper?). Ik heb zelf de modem op Annex A gezet, draait ie wel op max. 8 Mbit (ADSL1), maar beter iets dan niets...

Probeer dat eens, zie het grote internet of dit topic voor de admin password. Dan klikken op DSL --> Code Type in Annex A vervangen. Dan onder configuration Save Config aanklikken en de modem opnieuw opstarten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:36:

De eerste dagen vloog de verbinding er iedere halve minuut uit, was dus geen werkbare situatie. Contact opgenomen met Alice, standaardtesten gedaan (modem direct op ISRA, etc.). Probleem bleef dus werd een ticket.

Toen werd ik gebeld door BBned met de opmerking dat ze mijn verbinding gingen monitoren. De afstand van onze woning naar de centrale bleek 2,3 km, wat een behoorlijke afstand is. De medewerker paste daarom de snelheid omlaag aan en idd, bij 4Mb/1Mb verbinding leek alles stabiel. Ik heb nu al een weekje deze configuratie in gebruik en het lijkt te werken.

Als de snelheid niet omhoog kan vanwege dit infra probleem, vraag ik me af wat nu de volgende stappen zijn. Op de site van Alice stond dat op mijn adres een 20 Mbit verbinding gehaald zou kunnen worden. Het verschil is nu wel erg groot. Aangezien Alice geen langzamere verbinding aanbiedt, vrees ik dat ze me niet een goedkoper abo gaan aanbieden. Ik overweeg om over te stappen naar een ADSL aanbieder met goedkopere/langzamere abo's.

Anderen met soortgelijke ervaring; wat hebben jullie ondernomen? Heb op zich niets tegen Alice en snap dat zij er niks aan kunnen doen dat die afstand zo groot is, maar ze hebben wel verkeerd gecommuniceerd over de te verwachten snelheid..
Of de kwaliteit van je koper is echt heel slecht... en om je verbinding toch stabiel te maken hebben ze je op een laag profiel gezet, maar zo laag ;( , ca. 2.3 KM en dan 4 Mbps daar word je inderdaad niet vrolijk van :X

Overigens 2,3 KM is dat de werkelijke afstand :? dus géén Postcode check en/of Trace Route, want die kloppen veelal niet en is echt natte vingerwerk.
Kabels lopen niet zoals je logischer wijze zou verwachten, daar is nu iedereen met (te) langzame snelheden wel achter gekomen ;)

Log dus in op je Alice-routertje onder Admin rechten (wachtwoord even googlen ;) ) en kies voor Status/DSL/Vieuw Advanced Attributes List.
En deel de waarde v/d Local Line Attn door 13.8 dat is de lengte waar het hier om draait!

Ik zit hier volgens berekening op ca. 2,9KM en haal hier een stabiele 6.3 Mbps, meer zit er voor mij niet in via Alice/BBNED :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg

Tja er valt weinig voor je aan te doen vrees ik, profiel verlagen is één ding maar zie maar eens om je profiel te verhogen :? als het überhaupt al nut heeft in jouw situatie!

Het enigste wat je kan doen (zoals je zelf voorstelt) is om een andere provider met een wat eerlijker snelheid/prijs verhouding te zoeken, zodat je niet te veel betaald :X .
Maar kies dan eventueel wel voor een provider die NIET ook gebruik maakt van de BBNED-kabelboer, anders krijg je met dezelfde profiel/snelheidsproblemen te maken ;)

Tip
In de C'T Magazine voor computertechniek deel 6 (nieuwste) staat een test/prijsoverzicht van alle internetproviders inclusief de snelheden die men in de praktijk haalt ;) .

Bij Alice en de meeste anderen providers ;(, betaald iedereen voor max. 20Mbps maar slecht één enkeling die dat werkelijk haalt!, dus of overstappen nut heeft :?

Persoonlijke ervaring:
Via Orange met de KPN als kabelboer haalde ik ca.9 à 10 Mbps en nu via Alice met BBNED als kabelboer een zielige 6Mbps, gewoon pure pech dus, en dat terwijl ik volgens de site (Orange & Alice) een leuke 15 Mbps zou moeten kunnen halen, grapjassen _O-

Net nog even getest ter info (2 juni 2008)
Alice(BBNED) geeft bij de PC-Check nog steeds: tussen de 16 en 20 Mbps aan. 7(8)7
Orange(KPN) geeft bij de PC-Check nog steeds: tussen de 8 en 15 Mbps 8)7
Telfort(KPN) geeft max. 15 Mbps aan 8)7
Je ziet het is overal één smerige bende van misleiding en bedrog. })

Succes d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
JBNL1000 dank voor je uitgebreide reactie.

alle ledjes branden, ook bij DSL en telphone groene vinkjes. Ik heb meerdere laptops geprobeert maar allen geen succes.
Volgens de dame bij Alice zou er nu een monteur naar de wijkcentrale komen kijken omdat er daar "misschien iets" niet goed zou zijn?
(Waarom heeft het twee weken gewoon gewerkt dan?)

@Mojo kan jij zien wat de status is van mijn melding? klantnummer NL00053668
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Neem even aan dat je ADSL-LEDje continue brandt op je routertje en je echt niet aan de instellingen van je router heb zitten prutsen (met name onder admin rechten ;) ).

Trek de adapter van je router er even uit en stop hem er na een paar seconden weer in!
Log in, in je Alice Router en kijk of de STATUS pagina van je Alice Routertje dan echt niks bijzonders geeft te zien :?
En kijk meteen ook even de logfile van je Alice Routertje na.

Verder zou ik om toch echt je Laptop (eigen software/softwarematige firewall/instellingen) uit te sluiten...
Eerst eens proberen om even simpel te booten van een live cdtje met Linux (Ubuntu variant of iets dergelijks), neem aan dat je die wel ergens hebt liggen ;) , testen of je dan wel 't internet op kan.
Worden in iedergeval je eigen instellingen op je laptop niet aangetast

[...]

[SPLITTER]
Na portering heeft die splitter overigens geen nut meer, dus die kan je er zo-wie-zo tussen uit halen, scheelt weer wat kabelspaghetti ;)
De functie van de splitter, is om de nog werkende analoge KPN telefonielijn ook via het modem te laten lopen.
Dus NA portering, 't KPN kabeltje in de ADSL van je Alice Router en je telefoontje in de Phone1 van je Alice Router, verder niks!

Er zijn/waren meerdere mensen met nagenoeg jouw probleem (geen internet wel telefonie)..., zie HIER misschien kan je er wat mee.

En als je je eigen kant v/h probleem hebt uitgesloten en je dus zeker weet dat de schuld bij Alice/BBNED moet liggen, doe een vriendelijk verzoekje aan Mojo, deze kan je wellicht verder helpen, misschien is er toch ergens weer één of andere storing aan de gang;)

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:44:
JBNL1000 dank voor je uitgebreide reactie.

alle ledjes branden, ook bij DSL en telphone groene vinkjes. Ik heb meerdere laptops geprobeert maar allen geen succes.
Volgens de dame bij Alice zou er nu een monteur naar de wijkcentrale komen kijken omdat er daar "misschien iets" niet goed zou zijn?
(Waarom heeft het twee weken gewoon gewerkt dan?)

Trouwens je vertelde dat je geen router/switch of iets dergelijks gebruikte, zolang dat Alice Routertje niet draadloos is... je UTP(Cross) kabeltje is dan toch zeker wel ok?, ook al kan je in je Router komen met dit kabeltje ;)

Voor de rest inderdaad, vreemd :? er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan, maar als het in de centrale is dan ben jij zeker niet de enige en was de storing bekend!
Bovendien telefoon & internet gaan via hetzelfde kabeltje, dus dan had je telefoon ook niet gewerkt, lijkt mij... ;)

Lijkt me dus meer een probleem van de provider, Alice dus, zeker als je modem normaal intraint en alles is tenslotte groen in het status overzicht ;)

Heb je overigens geen DNS probleem :? en/of krijg je wel een IP-adres toegedeeld :?

Sterkte dan maar en even afwachten of die monteur werkelijk op pad wordt gestuurd ;) en inderdaad wat kan vinden, de wonderen zijn bij Alice de wereld nog niet uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat wel die line berekening? Ik kijk hier en zie daar 25.5dB staan, als ik dat deel door 13.8 kom ik op 0.07. Als dat staat voor de maximale bandbreedte klopt dat; ik kom niet met Alice over 7mbit uit. Qua afstand zit ik eerder richting de 2km als ik het me nog goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks JBNL!

Ik ga nog even die afstand checken, maar BBned noemde zelf die 2,3 km. De medewerker begon eerst te testen rond de 8Mb of zelfs nog iets hoger, maar toen bleef ie eruit vliegen..

Helaas kan ik BBned niet zelf contacteren om te kijken wat nu de conclusie is geworden van het monitoren van mijn lijn, die info gaat weer via Alice. Ze wilde geen telefoonnr. geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:24:
Klopt dat wel die line berekening? Ik kijk hier en zie daar 25.5dB staan, als ik dat deel door 13.8 kom ik op 0.07. Als dat staat voor de maximale bandbreedte klopt dat; ik kom niet met Alice over 7mbit uit. Qua afstand zit ik eerder richting de 2km als ik het me nog goed herinner.
Pardon...welk rekenmachientje gebruik jij :o

25,5 / 13,8 = 1,85 KM = 18500 metertjes ;)

Note:
Bij goede/normale koperkwaliteit is 13.8 voldoende als deler ;)
Dus zou jij theoretisch volgens de grafiek rond de 1,6Mbps moeten zitten (ADSL varianten hebben een grote overhead!)

Heb je lager, zoals gebruikelijk ;) 'kan 't twee dingen betekenen:
1. Je zit op een lager intrain-profiel wellicht door slechte koperkwaliteit (klapperlijn enz.)
2. Of je centrale is (nog) niet aangepast dan haal je maar theoretisch max 8Mbps.

Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Geen matches
The Wizard schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Klapperlijn, contact opnemen met de helpdesk. Hier ook last van een klapperlijn met warmere dagen (verrot koper?). Ik heb zelf de modem op Annex A gezet, draait ie wel op max. 8 Mbit (ADSL1), maar beter iets dan niets...

Probeer dat eens, zie het grote internet of dit topic voor de admin password. Dan klikken op DSL --> Code Type in Annex A vervangen. Dan onder configuration Save Config aanklikken en de modem opnieuw opstarten.
Thx! Ik heb het net veranderd. Ik ben benieuwd, meer dan 8 Mbit haalde ik sowieso al niet, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. (zie post eerder in dit topic ergens).

EDIT: het leek te werken en vervolgens even de 100 Mb snelheidstest gedaan (http://speedtest.bbned.nl/) en kwam uit op 975 Kb/s. Best netjes, alleen vloog daarna weer meteen de lijn eruit... Erg vreem dat dit alleen iets van de laatste tijd is (warm weer??) Ik zal eens bellen met de helpdesk.

[ Voor 16% gewijzigd door djeejdjeej op 02-06-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:30:
Thanks JBNL!

Ik ga nog even die afstand checken, maar BBned noemde zelf die 2,3 km. De medewerker begon eerst te testen rond de 8Mb of zelfs nog iets hoger, maar toen bleef ie eruit vliegen..

Helaas kan ik BBned niet zelf contacteren om te kijken wat nu de conclusie is geworden van het monitoren van mijn lijn, die info gaat weer via Alice. Ze wilde geen telefoonnr. geven.
Tja, check hem eerst zelf even dan moet je in principe genoeg weten om je conclusie te trekken.
Zit er niet meer in dan houdt het gewoon op.

Maar ik ben misschien een beetje te sceptisch geworden in de loop der jaren :) En de krititci zullen me er wel weer voor afbranden :Y
Als je namelijk de theoretische snelheden vergelijkt met de praktische snelheden zit daar steevast veel te veel verschil tussen. Zo te meer de markt verzadigd raakt zo te meer speelt dit af.
Lijkt er verdacht veel op dat de providers in samenwerking met de kabelboeren af en toe klanten na 1 KM al dan niet nodig op te lage profielen zetten, dat is natuurlijk een stuk winstgevender.
Meerdere mensen kunnen dan dezelfde bandbreedte delen, dus meer klanten, dus meer eurie´s. })

1persoon op 16Mbps = 2personen op 8Mbps enz.
Wordt alles maximaal benut dan is het gegenereerde dataverkeer gelijk en daar worden ze tenslotte op afgerekend, maar de provider kan zo dus wel dubbel abonnementsgeld incasseren :X en de kabelboer hoeft niet extra te inversteren, zo snijdt het mes aan twee kanten.
Of draaf ik nu een beetje door :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmm ik zit 1492 mbit van de BBNED centrale af en zou 20mbit moeten krijgen tuurlijk weet ik uit rieel oogpunt dat dit nooit gehaald zou kunnen worden maar haal nu nog maar 10mbit van de beloofde 20mbit.

Behoorlijk mager achteraf gezien. Is deze snelheid normaal voor mijn afstand want ik denk toch dat ik zo rond de 12-14 mbit zou horen te zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Download snelheid is 1.34Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:04:
Ja hoor, je kunt van alles achter je modem hangen. Wel is het belangrijk dat je de DHCP server van je router uit zet en dat je het modem niet op de WAN poort van je router maar op een poort waar je ook je computer op aansluit aansluit.
Als je dit doet, hoe zorg je er dan vervolgens voor dat je wel kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Pardon...welk rekenmachientje gebruik jij :o
Kut Vista.... :+ Nee ik weet niet hoe ik dat resultaat uit calc heb gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Kut Vista.... :+ Nee ik weet niet hoe ik dat resultaat uit calc heb gekregen :P
We geven gewoon M$ de schuld, zal wel weer een bug zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Nou gewoon... maar als je niet echt weet/begrijpt wat je doet, begin er dan niet aan, verdiep je eerst goed in de materie.
Dus beschrijf je situatie eens wat nader en wat wil je dan vervolgens precies :?

Kort (nou ja kort ;) )samengevat, als je met meerdere PC's/Laptop's/GSM's/LAN Printers enz. het internet op wilt en je wilt er het maximale uit halen via je Alice Router en/of je wilt het één en ander delen en/of het één en ander instellen, heb je hier misschien wat aan ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderstaande situatie is geschikt voor:
*Alice Router (IP-adres: 172.19.3.1)
*PC (IP-adres: 172.19.3.20)
*Eigen Router (IP-adres: 172.19.3.30)
*Alice Router deelt alleen indien nodig de IP-adressen uit (172.19.3.2 t/m 172.19.3.15)

De Alice Router deelt gedeeltelijk IP-adressen uit in de reeks 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15, handig voor als er toch nog apparaten inloggen die automatisch een IP-adres moeten krijgen zonder alle poespas! Zeg maar alleen voor simpel surfen enz.

Je eigen (draadloze) Router gebruikt wordt voor het aansluiten van meerdere (draadloze) apparatuur, die met elkaar verbonden moeten worden en/of het internet op moeten.

Je PC/Laptop/GSM heeft een (handmatig doorgevoerd) IP adres (172.19.3.20), is met name handig voor netwerken/downloaden en om bepaalde poorten te openen op bepaalde vaste PC's enz. zonder het overzicht te verliezen.
Verdient dus de voorkeur boven een automatisch toegekend IP-adres ;)
-----------------------------------------------------------------
1.
In je eigen Router, DHCP uitzetten.

2.
Je eigen Router instellen als Acces Point.
En je eigen Router instellen onder LAN IP Settings of iets dergelijks.
Get IP Automatically? No
IP Address: 172.19.3.20
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway: 172.19.3.1

3
UTP kabel in een LAN poort van je Router prikken (of WAN als je de Asus W500g deLuxe gebruikt ;) )
Eventueel je netwerkkaart instellen met Dynamisch IP, maar beter is handmatig (voor meerdere PC's in een netwerk en/of als je wilt downloaden met open poorten voor bepaalde vaste PC's)

Dus: IP Adres: 172.19.3.20
Subnet: 255.255.0.0
DNS1: 62.177.144.11
DNS2: 82.204.127.40
Gateway: 172.19.3.1

4.
Inloggen in je Alice Router met admin-account (even googlen voor password)
Ga naar Menu: Status/DHCP Server settings/Advanced Options
Zet DHCP op enabled
Existing DHCP Server subnets
Enabled: True

Subnet Value: 172.19.3.0
Subnet Mask: 255.255.0.0
Get Subnet from IP Interface: ethernet-0
---
Start of address range: 172.19.3.2
End of address range: 172.19.3.15
Use a default range: off

OK
DHCP Server aanzetten dus op Enabled Klikken
---

Met als resultaat:
De Alice Router deelt nu IP adressen uit van 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15.
Je PC heeft nu een eigen IP adres (172.19.3.20), makkelijker dan een dynamisch IP (172.19.3.2..172.19.3.15) zeker met veel netwerk PC's
Mocht er toch iemand inloggen met een Dynamisch IP, dan krijgt hij een IP toegewezen v/d Alice Router uit de reeks 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15 en kan hij ook zo het internet op.

5.
ZIPB (soort DMZ mode zeg maar, maar dan anders ;) )
Ga naar Configurtion:ZIPB:

LAN interface: ethernet-0
WAN interface: ppp-0
LAN IP address spoof method: Manual
Manual LAN IP address: 172.19.3.20
LAN subnet mask selection method: Natural
Manual LAN subnet mask: 255.255.0.0
LAN DHCP server lease time: 40 seconds
LAN PC power down time: 120 seconds
Klik op OK
ZIPB (ZIPB Enablen, moet dus bovenaan op Enabled staan)

6
[Hier de eventueel poorten openzetten voor bijvoorbeeld Emule].
Ga naar Menu: Security/Advanced NAT Configuration/Add Reserved Mapping

Same as interface address
Internal: 172.19.3.20
Type tcp start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]
start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]

Type udp start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]
start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]

7.
Ga naar Menu: Configuration/Authentication
En maak hier een extra accountje aan voor jezelf dus als superuser, gewoon een naampje kiezen en inlogcode enz., is makkelijker te onthouden dan het default admin password ;)
Dus voortaan kan je hier meteen mee inloggen als superuser!

8.
Ga naar Menu: Configuration/Save Config/Save
Je instellingen worden nu bewaard in het modem.

9.
Nu alleen nog alles Backupen en dan je Alice Router opnieuw opstarten
Ga naar Menu: System/Backup enz.
Hierna Restart Device.

10.
Als je Emule Plus/Frostwire/µTorrent of wat dan ook gebruikt om te downloaden,
dan eventueel ook onder de optie Verbinding van bovengenoemde programma's de optie UPNP inschakelen!
Dan krijg je in iedergeval een hoge ID en kan je natuurlijk veel sneller downloaden enz. ;)

11.
Je kan eventueel ook de Dyndns client instellen van de Alice Router, je hebt dan geen externe client nodig! HIER kan je een accoutnje aanmaken.
En dan alleen nog even invoeren in je Alice Router.
Ga naar Menu: Configuration/DynDNS Client.
Dus wordt hierna je Dynamisch IP-adres gekoppeld aan dit account en is hetnet of je een vast IP-adres hebt, wel zo handig als je een servertje hebt draaien.

Note:
Voor eventuele grapjassen, onderstaande data is fictief ;),

Dus gewoon even de inloggegevens vervangen door je eigen (zojuist aangemaakte) accountgegevens.

Operational Status: SUCCESSFULL
Error String:
IP Interface Name: ppp-0
Updated IP address: 93.125.133.31
Service Type created: dyndns
User Name: John1000
Password: ********
Host Name: john.homeip.net
Offline (optional for DYNDNS): disabled
URL (optional for DYNDNS):
Wildcard (optional for DYNDNS): disabled
Mail Exchanger (optional for DYNDNS):
Connection Type (optional for TZO): DSL modems (10 minutes

Werk op zich goed, alleen geeft de software in je Router een foutief IP-adres na een IP-wijziging.
Hij wordt wel goed doorgevoerd en blijft dus gelukkig ook gewoon na een IP-wijzigingen doorwerken :)
Echter alleen de firmware v/d router laat het oude IP adres zien v/d vorige sessie (visueel foutje meer niet!), zal wel een bugje in de firmware zijn ;)
-----------------------------------------------------------------

Ik zal ongetwijfeld wel wat vergeten zijn, maar de belangrijkste punten zijn hiermee toch wel behandeld, dus eventuele aanvullingen laad ik aan andere over ;)

Succes.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oeps was iets te overijverig, quote me zelf 8)7

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je krijgt het nog druk met het beantwoorden JB
respect trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Geen matches
Ik had sinds gisteravond een IP uit een hele rare range. 93.nog iets.. Maar een paar sites werkten nog, ondanks dat ik diverse DNS servers had geprobeerd. Na een modem reboot werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoongidsvermelding.
Ik ben eind februari jl. met de telefoon over gegaan naar Alice, maar ik zie nog geen vermelding op bijv. www.detelefoongids.nl
Ik had mij -zover ik mij kan herinneren- wel opgegeven voor een gidsvermelding.
Meer mensen met die ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
J0YR1D3R schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:58:
Ik had sinds gisteravond een IP uit een hele rare range. 93.nog iets.. Maar een paar sites werkten nog, ondanks dat ik diverse DNS servers had geprobeerd. Na een modem reboot werkt alles weer normaal.
Klopt, dat is ook een ip range van Alice.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
alles ledjes branden, DSL en telefonie zijn groen, maar ik krijg inderdaad geen ip adres (0.0.0.0)
kan ik dat nog forceren ofzo?
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Lijkt me dus meer een probleem van de provider, Alice dus, zeker als je modem normaal intraint en alles is tenslotte groen in het status overzicht ;)

Heb je overigens geen DNS probleem :? en/of krijg je wel een IP-adres toegedeeld :?

Sterkte dan maar en even afwachten of die monteur werkelijk op pad wordt gestuurd ;) en inderdaad wat kan vinden, de wonderen zijn bij Alice de wereld nog niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de instellingen voor een linksys modem/router bij Alice?

Welke RFC
VPI
VCI etc.

Alice ADSL only, wel te verstaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:16:
alles ledjes branden, DSL en telefonie zijn groen, maar ik krijg inderdaad geen ip adres (0.0.0.0)
kan ik dat nog forceren ofzo?

[...]
Als je geen IP-adres krijgt toebedeeld van Alice :?
Dan zal ik dit toch maar even expliciet melden bij de helpdesk ;)
Scheelt waarschijnlijk een hoop zoekwerk voor de persoon die het op ga lossen en zo te sneller kan jij weer internetten ;) .

En probeer wat geld los te peuteren voor de dagen dat je zonder internet heb gezeten ;)

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ronjon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:57:

Je hebt een werkende telefonie verbinding via Alice? Vermoedelijk heb je dan een PPP probleem ofzo. Is er een ticket voor je aangemaakt? Zorg dat er eentje aanwezig is, want anders kan ik minder voor je betekenen. Zal er a.s. vrijdag eens naar kijken als je een klantnummer achterlaat.

Ik zie dat er eentje staat, ik zal vrijdag kijken
djeejdjeej schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:30:

Lijkt inderdaad op een klapperlijn. Neem contact op met de helpdesk. Ik zal het a.s. vrijdag even nazien.
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:36:

Op 2,3km lijnlengte? (check routenet, dat is vaak het nauwkeurigst) Wordt een snelheid van 4 Mbit gegarandeerd. Je kan je attenuation door 13,8 delen, hoewel dat vaak niet bijzonder nauwkeurig is, daar de koperkwaliteit bijzonder wisselt.

Als je nog geen akkoord hebt gegeven is het mogelijk je profiel weer te verhogen en zelf je instabiliteit oplossen met je max bits per bin setting. Die kan je vinden met je admin login op het modem. Dit is echter een wat lastigere oplossing en je moet zeker weten wat je doet.

Over de te verwachten snelheiden, het is en blijft een indicatie gebaseerd op de postcode database. Deze is bijzonder innauwkeurig en daar kunnen fouten door optreden in de snelheidscheck... helaas :(
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:24:
Nee, die 13.8 is verre van accuraat. Het beste is om je lijnlengte te bepalen a.d.h.v. routenet.
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:53:
Hmm ik zit 1492 mbit van de BBNED centrale af en zou 20mbit moeten krijgen tuurlijk weet ik uit rieel oogpunt dat dit nooit gehaald zou kunnen worden maar haal nu nog maar 10mbit van de beloofde 20mbit.

Behoorlijk mager achteraf gezien. Is deze snelheid normaal voor mijn afstand want ik denk toch dat ik zo rond de 12-14 mbit zou horen te zitten ;(
Op die lijnlengte wordt 10 Mbit gegarandeerd. Als je met 1,34Mbit (MB?) download wil dat toch al zeggen dat je met 14 Mbit intraint (overhead enzo). Dat is best oké.
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Even in het kort:

Sluit je modem aan.
Sluit op je modem je router aan op een LAN (dus niet WAN) poort.
Je modem's DHCP server deelt nou IP adressen uit aan alle pc's terwijl je router gewoon als een switch werkt. Eventueel kan je ook draadloos internet nog instellen op die router. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 03-06-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:58:
Wat zijn de instellingen voor een linksys modem/router bij Alice?

Welke RFC
VPI
VCI etc.

Alice ADSL only, wel te verstaan.
Pin me er niet op vast maar heb je dit al eens geprobeerd:

RFC 1483 Routed
(je eigen Linksys regelt zelf het verkeer)

of

RFC 1483 Bridged
(ADSL&Telefonie-Alice Router noodzakelijk, of je moet een eigen VODSL modem bezitten)

VPI: 0
VCI: 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 07:24:
[...]

Klopt, dat is ook een ip range van Alice.
Mja kan zijn, maar hij werkt iig goed beroerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Nee, die 13.8 is verre van accuraat. Het beste is om je lijnlengte te bepalen a.d.h.v. routenet.
@Mojo, ik heb respect voor je mening en je hulpvaardigheid _/-\o_ , maar deze opmerking is gebasseerd op gebakken lucht :'(

Ik heb begrepen dat je parttime voor Alice werkt en dus zal je werkgever het beslist niet leuk vinden dat de klanten zelf aan het rekenen gaan en zo de klachten wat betreft behaalde/beloofde/voorspelde snelheden zullen toenemen, maar da's toch een probleem van je werkgever ;)
De klanten (die mede ook jouw salaris financiëren) moet je niet afschepen met een zéér onbetrouwbare RouteNet methode :N .

Kabels lopen niet zoals je denkt dat ze lopen (weet jij ook :X ) dus RouteNet kan dat zeker niet bepalen en al helemaal niet nauwkeurig! zeker niet nauwkeuriger dan de veel geruikte 13,8 berekeningsmethode.

Of ben je mijn afstandsprobleem vergeten ;) , RouteNet vs. de berekende lengte scheelde ruim 1km. of zoeits en wat bleek later... juis! de berkende waarde klopte wel degelijk met de behaalde snelheid.

Bovendien als jouw RouteNet-bewering waar zou zijn :? hoe verklaar je dan het feit dat nagenoeg niemand de juiste snelheid behorende bij de RouteNet geschatte afstand haalt :?
De snelheden vallen altijd veel lager uit ;) simpel en alleen omdat de werkelijke afstand veel en veel langer is! Maar daar kom je natuurlijk pas achter als je al klant bent.

Let wel:
Bij de 13,8 berekening (ook niet helemaal waterdicht natuurlijk) , geeft met name afwijkingen betreffende koperkwaliteit maar deze afwijking is in de praktijk veel en veel kleiner dan de voor de providers altijd positief uitgevallen postcode check & waazige RouteNet bepaling ;)

In de praktijk is bij normale to redelijke koperkwaliteit de 13,8 berkening nauwkeurig genoeg.
En dat is te onderbouwen met de in de praktijk behaalde snelheid en de berekende afstand!, die klopt nagenoeg altijd!
De sceptici raad ik dan ook aan om dit eens voor zich zelf te berekenen!
RouteNet vs 13,8 berkening en dan eens de afstand vergelijken met de sneheid in de grafiek.

Bovendien dure meetapparatuur om de kabellengte/kabelbreuk te bepalen (welke ik zelf jaren heb gebruikt) en jij als techneut weet dat wellicht ook :X , werkt ook met bepaalde dempingsberekeningen om zo de kabellengtte te bepalen.

Meten is weten ;) en als meten eigenlijk gewoon rekenen is, heb ik daar toch meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
J0YR1D3R schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:51:
[...]

Mja kan zijn, maar hij werkt iig goed beroerd :X
Ik heb op dit moment IP: 93.125.136.xxx maar zo te merken nog geen klachten.

Ruk anders die adpater er even uit/in wellicht krijg je een ander IP-adresje toebedeeld en is je probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren internet van Alice...installatie en alles ging vlekkeloos! Ik heb totaal geen problemen gehad met Alice met uitzondering van een "probleem" niet niet verstuurde brieven.

Wat mij wel opvalt is dat de beloofde snelheid van 16 tot 20 mbit (volgens postcode check) bij lange na niet gehaald worden. Maximaal behaalde snelheid was 10 mbit, de helft dus wat Alice beloofd.

Zijn er opties om deze snelheden op te schroeven?

Oh ja, valt mij nu even te binnen...:

De KPN is nog niet langs geweest voor het labellen en testen van de lijn. Gisteren stond de afspraak maar ik was hiervoor niet thuis. (KPN heeft tot 2 keer toe gezegd dat ik niet hiervoor thuis hoefde te zijn). Kan ik alsnog de 69 euro terugvragen voor het aanvragen van een telefoonlijn, want alles werkt gewoon?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mojo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:55:
Even in het kort:

Sluit je modem aan.
Sluit op je modem je router aan op een LAN (dus niet WAN) poort.
Je modem's DHCP server deelt nou IP adressen uit aan alle pc's terwijl je router gewoon als een switch werkt. Eventueel kan je ook draadloos internet nog instellen op die router. :)
De meeste (moderne) Routers zelf die van ca. 3 jr. geleden ;) schakelen vanzelf hun poorten om zodra je je Router als Accespoint configureerd, dus de WAN poort wordt automatisch een LAN poort en dan kan de kabel gewoon blijven zitten.
Het is maar net welk merk/type je hebt, voor zekerheid kijk in de handleiding.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:52:
ik heb sinds gisteren internet van Alice...installatie en alles ging vlekkeloos! Ik heb totaal geen problemen gehad met Alice met uitzondering van een "probleem" niet niet verstuurde brieven.

Wat mij wel opvalt is dat de beloofde snelheid van 16 tot 20 mbit (volgens postcode check) bij lange na niet gehaald worden. Maximaal behaalde snelheid was 10 mbit, de helft dus wat Alice beloofd.

Misschien, staat in dit forum, dus helaas eventjes hier en daar wat doorlezen.

De KPN is nog niet langs geweest voor het labellen en testen van de lijn. Gisteren stond de afspraak maar ik was hiervoor niet thuis. (KPN heeft tot 2 keer toe gezegd dat ik niet hiervoor thuis hoefde te zijn). Kan ik alsnog de 69 euro terugvragen voor het aanvragen van een telefoonlijn, want alles werkt gewoon?
Zal we leuk wezen ;) , bijna bij niemand komt er zo'n KPN vent thuis.
Dus lijkt mij dat je die €69 gewoon moet betalen!
Alleen als je zelf al een actieve lijn in gebruik had dan niet natuurlijk ;) , maar dit had je dan ook tijdens de aanmelding kunnen/moeten aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mazzel jongens,

Ik ga morgen weer voor een lange tijd naar China dus ben op Tweakers voorlopig niet meer aktief.

Gelukkig/eindelijk zullen er nu een paar zeggen :Y

Gegroet :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:09:
Mazzel jongens,

Ik ga morgen weer voor een lange tijd naar China dus ben op Tweakers voorlopig niet meer aktief.

Gelukkig/eindelijk zullen er nu een paar zeggen :Y

Gegroet :w
Tjaptjoi! :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:34:
[...]

@Mojo, ik heb respect voor je mening en je hulpvaardigheid _/-\o_ , maar deze opmerking is gebasseerd op gebakken lucht :'(

Ik heb begrepen dat je parttime voor Alice werkt en dus zal je werkgever het beslist niet leuk vinden dat de klanten zelf aan het rekenen gaan en zo de klachten wat betreft behaalde/beloofde/voorspelde snelheden zullen toenemen, maar da's toch een probleem van je werkgever ;)
De klanten (die mede ook jouw salaris financiëren) moet je niet afschepen met een zéér onbetrouwbare RouteNet methode :N .
Dat is fijn, maar mijn ervaring (en eigenlijk ook van m'n collega's) leert dat Routenet het nauwkeurigste de lijnlengte benaderd. Afgezien van een daadwerkelijke meting uiteraard. De routenet "methode" wordt voornamelijk gebruikt om eens te kijken hoe een lijn daadwerkelijk loopt en waar afwijkingen vandaan komen. Tuurlijk is Att/13,8 erg makkelijk en doorgaans gebruiken we dat ook, maar mijn ervaring leert dat routenet nauwkeuriger is.
Kabels lopen niet zoals je denkt dat ze lopen (weet jij ook :X ) dus RouteNet kan dat zeker niet bepalen en al helemaal niet nauwkeurig! zeker niet nauwkeuriger dan de veel geruikte 13,8 berekeningsmethode.
Kabels lopen vrijwel altijd via wegen. En laat dat nou net de afstandsmeting zijn die routenet pakt. Tevens kan je op een dergelijke manier goed zien wanneer een lijnlengte echt af wijkt. Denk aan snelwegen, wateren, etc. Daar ligt echt geen lijn onderdoor. En kom alsjeblieft niet bij me aan om uit te leggen hoe kabels lopen, want dat weet ik echt wel. Wel eens een KLIC-melding gezien? ;)
Of ben je mijn afstandsprobleem vergeten ;) , RouteNet vs. de berekende lengte scheelde ruim 1km. of zoeits en wat bleek later... juis! de berkende waarde klopte wel degelijk met de behaalde snelheid.
Dat kan, maar dat hoeft geen regel te zijn, wellicht eerder uitzondering.
Bovendien als jouw RouteNet-bewering waar zou zijn :? hoe verklaar je dan het feit dat nagenoeg niemand de juiste snelheid behorende bij de RouteNet geschatte afstand haalt :?
De snelheden vallen altijd veel lager uit ;) simpel en alleen omdat de werkelijke afstand veel en veel langer is! Maar daar kom je natuurlijk pas achter als je al klant bent.
BBned gaat zelf ook vaak uit van Routenet voor de lijnlengtes en daarbij behorende snelheids profielen. De snelheden vallen dan ook doorgaands goed uit met de minimale waardes bij die afstand.
Let wel:
Bij de 13,8 berekening (ook niet helemaal waterdicht natuurlijk) , geeft met name afwijkingen betreffende koperkwaliteit maar deze afwijking is in de praktijk veel en veel kleiner dan de voor de providers altijd positief uitgevallen postcode check & waazige RouteNet bepaling ;)
En waarop baseer je dat? Heb je zelf al meerdere malen (dus niet bij jou thuis een keer) een routenet afstandsmeting gedaan?
In de praktijk is bij normale to redelijke koperkwaliteit de 13,8 berkening nauwkeurig genoeg.
En dat is te onderbouwen met de in de praktijk behaalde snelheid en de berekende afstand!, die klopt nagenoeg altijd!
De sceptici raad ik dan ook aan om dit eens voor zich zelf te berekenen!
RouteNet vs 13,8 berkening en dan eens de afstand vergelijken met de sneheid in de grafiek.
Ik heb anders in de praktijk genoeg verschillende en afwijkende waardes gezien.
Bovendien dure meetapparatuur om de kabellengte/kabelbreuk te bepalen (welke ik zelf jaren heb gebruikt) en jij als techneut weet dat wellicht ook :X , werkt ook met bepaalde dempingsberekeningen om zo de kabellengtte te bepalen.

Meten is weten ;) en als meten eigenlijk gewoon rekenen is, heb ik daar toch meer vertrouwen.
Ohja en die dure meetapparatuur kan je zomaar vervangen door een attenuation door 13,8 te delen... Sorry hoor, maar dat is nogal kort door de bocht.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:52:

Nee, KPN hoeft niet altijd bij je thuis te zijn. Soms voldoet een actie in de centrale al. Ze moeten bijvoorbeeld ook wel eens een wandcontactdoos bij je thuis plaatsen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 03-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 12:07
Vraagje aan wie me kan helpen:

De laatste twee weken is het surfen op internet via Alice heel erg traag. Download snelheid via bv usenet is prima in orde. Als ik een test via speedtest.nl laat lopen krijg ik de volgende resultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 4 2008 om 21:02:12 UTC+0200)

Download : 730.6 KByte/sec
Upload : 87.7 KByte/sec
Connection : 478.0 Conn/min

Allemaal best wat mij betreft. De ping test laat echter wel 10 minuten op zich wachten tot dat het voltooid is. Veelal wordt het ook afgebroken. En het vreemde, als er wel een resultaat uitkomt na vele minuten is het meestal 7ms!

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
speedtest was bij mij ook zeker niet nauwkeurig...

probeer de speedtest eens op de site van BBNED...: speedtest.bbned.nl

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heb je het modem al eens gereset? Loop meteen even je firewall na. Test het ook even zonder een router of iets dergelijks er tussen. Doe meteen de quickstart even. :)

Ping www.alice.nl eens. Welke waardes komen daar uit?

Je snelheid lijkt wel aardig in orde, misschien dat torrent verkeer roet in het eten gooit? Zet die (client dus) ook eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:54:
Ontvangstbevesiting: 1/3/2008
Opdrachtbevestiging: 13/1/2008
Ontvangstbevesiting: 15/5/2008
Opdrachtbevestiging: nog niet
Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden, per 16/06/2008 is mijn huidige internet opgezegd.

[ Voor 23% gewijzigd door gjs op 06-06-2008 19:23 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Laat je klantnummer even achter, dan kijk ik even naar je status. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52

Jrz

––––––––––––

Wat een mongolen.
Kredietwaardigheid negatief. ik dat cdr bellen, reza madu zei dat het een technische storing was. Ok mooi naja ik weer alicebellen.. blijkt uiteindelijk dat kpn mijn huisnummer toevoeging niet heeft doorgekregen.

Ik weer bellen. 1 bevestiging van shopadsl met mijn toevoeging, 1 bevestiging van alice met toevoeging, en de papieren brief staat ook gewoon 116 II in.
En toch maar blijven beweren dat het niet zo is, en dat ze die brief voor zich heeft liggen en dat het er niet op staat, en dat het mijn schuld is. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat de addressering zonder toevoeging is (hun fout, maar ok dat ozu niet uit moeten maken, want addressering is wat anders dan installatie adres) en dat het installatie adres wel goed is door gekomen.
Ik heb trouwens maar 1 adres hoeven opgeven.
Nu moet de bestelling weer opnieuw gedaan worden. Dus inclusief 7 dagen afkoeleing koop op afstand en weet ik wat.

klant nummer NL00075497

oh ja.... wilde de brief wel faxen.. maar ze hebben geen fax.
En een scan via de mail wilden ze ook al niet

[ Voor 28% gewijzigd door Jrz op 06-06-2008 12:26 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Jrz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:20:

klant nummer NL00075497

oh ja.... wilde de brief wel faxen.. maar ze hebben geen fax.
En een scan via de mail wilden ze ook al niet
Kun je de brief eens emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl... want ik wil die brief wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
Mojo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:54:
Laat je klantnummer even achter, dan kijk ik even naar je status. :)
Thanks, goeie service _/-\o_
Klantno: NL00072153

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Ik ben vandaag gebeld door KPN, volgende week vrijdag komt er een monteur de lijn doormeten.
Hoe lang duurt het gemiddeld na het doormeten van de lijn dat Alice ook daadwerkelijk levert?
Ook wacht ik nog op de 2e brief, maar goed voorlopig lijkt alles voorspoedig te gaan.
Ik blijf enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52

Jrz

––––––––––––

Geen matches
denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:12:
[...]

Kun je de brief eens emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl... want ik wil die brief wel zien :)
Met als doel? :)
Ik wil best wat info zwartmaken erop ofzo hoor..
Hoor jij geen glas van xms te hebben :D

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.