Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Matched: alice
Ik word het spuugzat:

zowel out als smtp werken nog STEEDS niet:

ik vind het echt een groot prutsersgehalte hebben.

Bovendien kunnen anderen weer mijn telefoonnummer zien als ik hun bel terwijl ik dat had laten blokkeren (en dat heeft het ook gedaan)

Zucht....

Misschien moet ik toch maar bij Alice weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Vhond schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:52:
Ik word het spuugzat:

zowel out als smtp werken nog STEEDS niet:

ik vind het echt een groot prutsersgehalte hebben.

Bovendien kunnen anderen weer mijn telefoonnummer zien als ik hun bel terwijl ik dat had laten blokkeren (en dat heeft het ook gedaan)

Zucht....

Wat voor melding krijg je? bij mij werkt het namelijk wel en bij andere klanten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:52:
Dan heb je mijn antwoord (deel 2 van de vragen) op jrz op pag.55 kennelijk nog niet gelezen.
Ik zou als ik jou was eerst nog maar eens tot 3 tellen, anders heb je straks misschien hartklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Relay access denied: <<please check the message recipients and try again>>

Het adres klopt echt

En het zou nieuw zijn als ik ineens TLS of SSL aan zou moeten zetten voor authetificatie (uberhaupt om gebruik te kunnen maken van de uitgaande mailserver van Alice: ik zit gewoon in hun IP range...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:49:
Relay access denied: <<please check the message recipients and try again>>

Het adres klopt echt

En het zou nieuw zijn als ik ineens TLS of SSL aan zou moeten zetten voor authetificatie (uberhaupt om gebruik te kunnen maken van de uitgaande mailserver van Alice: ik zit gewoon in hun IP range...)
kun je de exacte reply even posten? (complete header, wis de emailadressen er maar uit)

add: Of email hem even naar dtvpilot@xmsnet.nl (via gmail oid).. en als je emailt dan aub wel met de exacte header.. dus incl. emailadressen etc.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 23-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
An error occured while sending mail: The mail server responded: <mailadres>: Relay access denied: <<please check the message recipients and try again>>

Daarna:

Sending of message failed. The message could not be sent because connecting to the smtp server smtp.alice.nl failed. The server is unavailable or is refusing smtp connections. Please verify if your smtp server setting is correct and try again, or else contact your network administrator.

Denan: fijn dat je de moeite voor mij wil nemen dat apprecieer ik erg !

[ Voor 7% gewijzigd door Vhond op 23-05-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:22:
An error occured while sending mail: The mail server responded: <mailadres>: Relay access denied: <<please check the message recipients and try again>>

Daarna:

Sending of message failed. The message could not be sent because connecting to the smtp server smtp.alice.nl failed. The server is unavailable or is refusing smtp connections. Please verify if your smtp server setting is correct and try again, or else contact your network administrator.
hmmm vreemd.. geeft je mailclient geen uitgebreide melding? Ik zal dit in ieder geval doorzetten naar de techniek mensen bij Alice. Op zich is het wel raar dat het bij mij dus wel werkt (en bij andere Alice klanten ook). To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
ok got it, eindelijk na het doorzoeken van wat fora!

Gebruik out.alice.nl en als uitgaande authentificatie je mail en password van de alice lounge.

Happy mailing! Vind wel dat Alice dit even had mogen mededelen!!!!

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Geen matches
RD schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:33:
[...]

Lees mijn eerste post, daarin staat ook dat ik wel gebeld kan worden, maar dat de lijn niet opgenomen kan worden. Als je het zo zou uit willen leggen.
Volgens mij ben ik zeer duidelijk, maar wordt het verkeerd gelezen.

Dus nogmaals de telefoon gaat wel over, maar kan er verder niks mee. Bellen kan niet en heeft niet gewerkt.

Daarnaast, als ik volgens de installatie en de handleiding alles netjes aansluit, met het bericht dat alle telefoontoestellen werken. Daarna na het aansluiten blijkt telefonie niet te werken en waarom het bewijs van niet werken dan bij de consument wordt gelegd en niet andersom? Daarnaast vind ik de telefoontoestel kwestie nou niet echt netjes.
Hierbij wel even de kanttekening dat het mogelijkerwijs niet aan je toestel ligt, maar het kan ook een storing bij ons of bij bbned zijn ofzo ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Of als ik in mijn console kijk:

-1605263244[1109da0]: SMTP Connecting to: smtp.alice.nl
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 0
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 220 smtp2.bbeyond.nl ESMTP Postfix
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 15
-1605263244[1109da0]: SMTP Send: EHLO Macintosh.local
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250-smtp2.bbeyond.nl
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250-PIPELINING
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250-SIZE 20480000
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250-ETRN
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250 8BITMIME
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 4
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 22
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 3
-1605263244[1109da0]: SMTP Send: MAIL FROM:<mailadres> SIZE=382
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 250 Ok
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 6
-1605263244[1109da0]: SMTP Send: RCPT TO:<mailadres>
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 554 <mailadres>: Relay access denied
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 7
-1605263244[1109da0]: SMTP Send: QUIT
-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 221 Bye
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 12
-1605263244[1109da0]: SMTP entering state: 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
SlickAxe schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:26:
ok got it, eindelijk na het doorzoeken van wat fora!

Gebruik out.alice.nl en als uitgaande authentificatie je mail en password van de alice lounge.

Happy mailing! Vind wel dat Alice dit even had mogen mededelen!!!!
Dat zou toch helemaal de limit zijn als dat zonder te melden veranderd zou zijn,

Maar ook dat heb ik geprobeerd (ik krijg geen verzoek tot invullen van mijn password: wat ik ook probeer TLS of SSL of not secure...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
Of als ik in mijn console kijk:

-1605263244[1109da0]: SMTP Response: 554 <mailadres>: Relay access denied
Die moest ik hebben :)

@slickaxe & Vdhond
Ik heb bericht gekregen dat smtp.alice.nl eigenlijk niet in gebruik is, maar dat out.alice.nl wel gewoon zou moeten werken. De tests bevestigen dat ook. smtp.alice.nl heeft altijd gewerkt als backup maar na een recentelijke verhuizing van de servers is de reverse check verwijderd. smtp.alice.nl zal dus iedereen vanuit alice weigeren omdat het eigenlijk een andere machine is dan out.alice.nl.

note: smtp.alice.nl is volgens mij ook nooit gecommuniceerd naar klanten

Logischerwijs zouden zowel smtp.alice.nl als out.alice.nl naar dezelfde machine moeten verwijzen (ik zou zelf ook smtp.alice.nl invoeren als smtp server en geen out.alice.nl) maar hiervoor moeten wat MX-records/serverconfiguraties aangepast worden.

In principe gebruiken mensen met smtp.alice.nl dus gewoon de verkeerde server.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 23-05-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
out.alice.nl

precies dezelfde foutmeldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:49:
[...]

@slickaxe & Vdhond
Ik heb bericht gekregen dat smtp.alice.nl eigenlijk niet in gebruik is, maar dat out.alice.nl wel gewoon zou moeten werken. De tests bevestigen dat ook. smtp.alice.nl heeft altijd gewerkt als backup maar na een recentelijke verhuizing van de servers is de reverse check verwijderd. smtp.alice.nl zal dus iedereen vanuit alice weigeren omdat het eigenlijk een andere machine is dan out.alice.nl.

Logischerwijs zouden zowel smtp.alice.nl als out.alice.nl naar dezelfde machine moeten verwijzen (ik zou zelf ook smtp.alice.nl invoeren als smtp server en geen out.alice.nl) maar hiervoor moeten wat MX-records/serverconfiguraties aangepast worden.

Alice gebruikt wel vreemde namen voor hun smtp servers.
Ik vind out.alice.nl niet echt een logische naam, maak er dan smtp.alice.nl van of gebruik iets geheel anders bijvoorbeeld mail.alice.nl.
Het ligt voor de hand dat mensen smtp.alice.nl gaan gebruiken, zeker als deze ook nog eens blijkt te bestaan. (of deze nu oud is of niet maakt niet uit).

Voor de rest heb ik er overigens zelf geen last van omdat ik mijn eigen mailserver gebruik.
Ik kan mijn Alice email niet eens gebruiken omdat ik niet eens in de Louge kan inloggen.
Ja, ja, dat is nog STEEDS zo. Al maanden.

Ik heb hierover de zoveelste email gestuurd naar Alice en kreeg het (verrassende) emailtje terug dat ik maar even met de klantenservice moest bellen. De reden stond er uiteraard niet bij.
Ik heb hierop geantwoord dat ik niet van plan ben om weer te gaan bellen, dat heb ik immers al vaak genoeg gedaan, er was bij overigens eerder toegezegd dat mijn account zou worden gereset en dat ik hierover zou worden teruggebeld door Alice.
Dat is niet gebeurd.
Jammer wel, want een simpel iets duurt zo al maanden lang en dat is onnodig.
Ik wacht nu op de reactie van Alice op mijn laatst verzonden email. Eens zien of ze willen reageren.

Het levert Alice bovendien een juridisch probleem op want ik kan mijn facturen niet inzien terwijl ik deze natuurlijk wel gewoon moet betalen. Per email krijg ik wel een melding dat er een factuur klaar staat maar ik kan er vervolgens niet bij. Dat is slordig.
Stuur mij dan een PDF factuuur per email of verzin wat anders. Ik zit dus nu al tijden zonder facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:49:
[...]

@slickaxe & Vdhond

smtp.alice.nl verwees naar een server van BBeyond, en out.alice.nl naar een Italiaanse IP adres....

Hier hetzelfde probleem (gehad), uitgaande server met relay access denied. Nu de instelling out.alice.nl + verificatie aangezet, en het werkt (gelukkig) weer, maar hoe moeten leken dit nou in vredesnaam snappen?

Verificatie via het IP adres van de verzendende computer is toch voldoende? Waarom nou weer dat irritante verificatie aanzetten?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:07:
[...]

smtp.alice.nl verwees naar een server van BBeyond, en out.alice.nl naar een Italiaanse IP adres....

Hier hetzelfde probleem (gehad), uitgaande server met relay access denied. Nu de instelling out.alice.nl + verificatie aangezet, en het werkt (gelukkig) weer, maar hoe moeten leken dit nou in vredesnaam snappen?

Verificatie via het IP adres van de verzendende computer is toch voldoende? Waarom nou weer dat irritante verificatie aanzetten?
Als het goed is houden leken de handleiding aan, en daar staat out.alice.nl :)
Wat betreft smtp.alice.nl ben ik het met bovenstaande verhaal eens, dat is toch een stuk vanzelfsprekender dan out.alice.nl.

@hoppyF:
Ik heb het verzoek nog steeds openstaan bij de beheerder, ik zal eens kijken wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Deel 1 van je vraag:
Indien je Alice Comfort neemt:
1) Qiucknet en KPN-telefonie (nog) niet opzeggen!
2) Op het aanvraagformulier nummerbehoud invullen.
3) Nadat Alice ADSL is opgeleverd, abo alleen bij Quicknet (let op: nog niet bij KPN !) beeindigen.
4) Je krijgt tegelijkertijd met de oplevering van ADSL (naast je nog werkende KPN-tel.nr.) voor een paar weken een tijdelijk Alice-tel.nr.(via het modem), waarmee je al gratis kan uitbellen naar 'gewone nummers'.
Hm.. maar alice zegt opzeggen en dan datum doorgeven aan alice
Je ziet o.a. bij Alice en Telfort dat ze eerst je ADSL in orde maken, en daarna pas (soms enkele weken later) je telefonie.
Je nummer is daarom a.h.w. nog bij je vorige (vaak opgezegde) provider.
hmm das mooi kut
Tussentijds gebruik van je nummer kunnen maken, kan je al helemaal vergeten.
Dat maakt me niet zoveel uit

thanks

[ Voor 45% gewijzigd door Jrz op 23-05-2008 17:47 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan of Mojo is het goed dat ik even me klantennummer via een pm stuur? Begin een beetje gefrustreerd te worden van de gang van zaken.

Heb al meerdere malen telefonisch aangegeven dat ik geen lid van Alice wil worden maar tot mijn verbazing krijg ik nu net een brief binnen met een orderbevestiging dat mijn internet binnenkort geleverd zal worden.

Ik weet niet of het perongeluk gegaan is door een administratieve medewerker of dat de communicatie nog niet lekker loopt wat overigens geen probleem is maar het probleem is nu dat ik dus waarschijnlijk een verbinding opgeleverd krijg die ik niet wil hebben.

Sta juridisch gezien best wel sterk aangezien ik een memo heb met toestemming van de persoon aan de andere kant van de lijn met de bevestiging dat ik geen klant ben en ook niet zal worden, namen van alle callcenter collega's datum en tijdstip genoteerd.

Hoe duidelijker moet ik zijn?

Inmiddels al een nieuwe provider genomen maar ik wil niet achteraf lastig gevallen worden met een signaal overname waardoor mijn provider het niet kan overnemen.

Kunnen jullie wat voor mij betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Nou ik ben er ook uit. Ik heb een bagger oude telefoon gevonden via via en ik kan bellen met Alice. Goed, nu lijkt het mij nu niet echt het doel van Alice om al haar gebruikers weer terug te laten keren in de jaren 80. Ik vind het nog steeds niet kunnen dat Alice adverteert met het behouden van uw eigen toestel, terwijl dat dus gewoon niet werkt.
Inmiddels ben ik er achter dat mijn dect telefoontoestel geen kiestoon kan "oppakken" als mede een bel toon kan "opnemen". Als ik namelijk beide toestellen op dezelfde poort aansluit, beide toestellen overgaan. Vervolgens kan ik met de "oude" telefoon het signaal "opnemen" en vervolgens verder praten over de dect telefoon. Hetzelfde geldt voor bellen. Ik krijg geen kiestoon bij het opnemen van de dect, maar als ik tegelijk de "oude" telefoon oppak hoor ik op beide toestellen een kiestoon en kan ik met beide toestellen bellen.
Nu mijn vraag; "Ik las over een ADSL filter die gebruikt kan worden om als nog dect telefoontoestellen te kunnen gebruiken, werkt dat in deze situatie dan ook, of is dat filter bedoelt voor andere toestellen/problemen"? Uiteindelijk lijkt het "oude" toestel nu als een soort filter, dan wel kiestoon op beltoon opnemen te werken.

Ik blijf het raar vinden, maar goed, oplossing is al wat dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
DeeJayV schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:49:
[...]

mjah 13 Mbit... ik haal dus 1,3-1,4MB/s, dus het zou ook best 12Mbit kunnen zijn (12/8 - overhead) ;)
mijn copperjet traint als volgt in:
Rx Bit Rate 13366500
Rx Attn DR 13384000

als je even zou willen kijken naar mijn profiel: graag! (klantnummer per DM)
Je zit op een Full Wide Open profiel. Ik ben bang dat er voor je niet meer uit te halen is.. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Wat betreft smtp.alice.nl ben ik het met bovenstaande verhaal eens, dat is toch een stuk vanzelfsprekender dan out.alice.nl.

@hoppyF:
Ik heb het verzoek nog steeds openstaan bij de beheerder, ik zal eens kijken wat de status is.
@Denan, bedankt weer voor je niet aflatende moeite om mijn problemen opgelost te krijgen! :)

Ik vrees dat ik het van de Klantenservice niet moet hebben, vandaag kreeg ik het onderstaande antwoord. Hier kan ik echt niets mee. Weer bellen heeft weinig zin want dan moet ik weer uitleggen wat ik al vaker heb gedaan. Aangezien mijn probleem geen standaard probleem is (Denan begrijpt het gelukkig wel!) kan er ook niet aan de telefoon een oplossing gegeven worden.
Wat nog een vreemder antwoord is dat de Klantenservice geen telefonisch contact met de klant wil onderhouden.
Ze vragen toch ZELF of ik met hun wil bellen, dat IS toch telefonisch onderhoud?
Ze kunnen mij ook bellen, op mijn vaste lijn of mobiel, maakt me niet uit. Dat hebben ze overigens al eerderl toegezegd maar die toezegging is niet nagekomen.
Natuurlijk lopen ze inkomsten mis als zij mij moeten bellen ipv andersom, maar het veroorzaakte probleem wat ik heb ligt echt aan Alice en niet aan mij.
Waarom moet ik (extra) veel kosten maken om dit probleem opgelost te krijgen? Als het bij één keer bellen zou blijven had ik er geen moeite mee, maar iedere keer weer bellen wordt toch echt te gek.

Geachte heer <HoppyF>,

Bedankt voor uw e-mail.

Helaas is onze afdeling niet ingericht voor het telefonisch onderhouden
van contacten met onze klanten. Aangezien wij u via de mail niet verder
kunnen helpen, willen wij u nogmaals verzoeken om telefonisch contact op
te nemen met onze klantenservice.
Onze excuses voor het ongemak.

U kunt ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za:
09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut).
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik ervaar hier hetzelfde probleem. (relay access denied). Bij mij thuis en bij mijn ouders.

@denan: smtp.alice.nl is wel degelijk door de servicedesk naar klanten (waaronder mij) gecommuniceerd. Toen ik de handleiding volgde kon ik mailen vanaf 1 machine. Een willekeurige andere pc op het netwerk hier kon niet verzenden. De eerste call naar de servicedesk resulteerde in de mededeling dat er geen support was voor gebruik van routers cq thuisnetwerken. Na enig aandringen bij een andere medewerker bleek het geen probleem en moest ik smtp.alice.nl maar gebruiken, out.alice.nl scheen foutief te worden gecommuniceerd in de handleiding en thuisnetwerken waren 'natuurlijk geen enkel bezwaar'.

Ik ervaar nu hetzelfde probleem opnieuw. Wederom kan ik via out.alice.nl wel uitgaande mail versturen (mits met authenticatie), maar slechts vanaf 1 machine. De andere geeft geen sjoege. Laat ik beide machines langere tijd uit, dan is de eerste die probeert te verbinden met out.alice.nl de gelukkige en kan de andere pc het schudden.

Morgen de servicedesk maar weer eens uitvragen... En de suggestie doen een storingspaginaatje op te nemen in de alicelounge.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:16:
[...]

En stond daarin ook iets over authentificatie (ik dacht het niet)

Verder ben ik het helemaal eens met The Wizard dat het IP adres van de verzendende computer genoeg is, zeker als je password weer niet secure de lijn over gaat...

HELP mij uiteindelijk
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:45:
[...]

Hm.. maar alice zegt opzeggen en dan datum doorgeven aan alice
Wat opzeggen internet of telefonie?
Als het internet is: je loopt dan het risico dat je oude provider eerder van de lijn is, dan dat je nieuwe aansluit.
En als ze zich bij je vorige provider niet houden aan een verzoek bij opzegging 'lijn beschikbaar houden voor portatie naar nieuwe provider' ben je echt het haasje.
Vorige provider geeft dan een 'sloopopdracht' aan KPN en dan kan je soms een week of 4 tot 6 geen nieuwe aansluiting laten maken!
M.i. beter de oude provider aan te houden tot de nieuwe opgeleverd is, of pas opzeggen op het moment dat je zeker weet dat je nieuwe provider de lijn al geclaimd heeft.
Bespaar je al die mogelijke ellende toch voor die paar euro dubbele abonnementskosten.

Als het telefonie is:
Nooit, maar dan ook nooit KPN zelf opzeggen.
Dat abonnement stopt automatisch op het moment dat een ander bedrijf je nummer overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
RD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:21:

Nu mijn vraag; "Ik las over een ADSL filter die gebruikt kan worden om als nog dect telefoontoestellen te kunnen gebruiken, werkt dat in deze situatie dan ook, of is dat filter bedoelt voor andere toestellen/problemen"? Uiteindelijk lijkt het "oude" toestel nu als een soort filter, dan wel kiestoon op beltoon opnemen te werken.

Ik blijf het raar vinden, maar goed, oplossing is al wat dichterbij.
In de link die ik je gaf stond ook iets geschreven van iemand die met wat weerstandjes aan het rommelen is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-07 17:49
Wanneer worden de problemen nu eens opgelost?

Mail is al dagen niet te verzenden!
out.alice.nl werkt gedeeltelijk maar password wordt niet geaccepteerd!
Maar dit is ook niet zo verwonderlijk want Alice lounge heeft ook nog nooit gewerkt.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je dagen geen mail kunt versturen!
Inkomende nummer herkenning heeft ook nog nooit gewerkt, het staat aan meneer maar het ligt aan u! Echt niet!
Inkomende telefonie heeft er ook een paar dagen uitgelegen!

NL00042120

Cyberco 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer pop.alice.nl als uitgaande server. Bij mij werkte het meteen, terwijl smtp.alice.ml en out.alice.nl niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik ben inmiddels weer Alice af. Na alle problemen met het wegvallen van een huisnummer toevoeging krijgen ze het ook niet voor elkaar het juiste adres bij KPN verwerkt te krijgen. Ik heb zojuist 2 email gehad met allebei de melding dat mijn aanmelding niet door gaat. 1 geeft als reden dat ik niet besta bij KPN en de ander meld dat mijn kredietwaardigheid niet toerijkend is. WTF!?
Ik verdien prima en wil een abbo van 19,95 afsluiten...

Aangezien ik toch al digitenne van kpn had die maar opgebeld en adsl bij ze afgenomen. Die herkende gelukkig wel in 1 keer mn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:55:
Ik ben inmiddels weer Alice af. Na alle problemen met het wegvallen van een huisnummer toevoeging krijgen ze het ook niet voor elkaar het juiste adres bij KPN verwerkt te krijgen. Ik heb zojuist 2 email gehad met allebei de melding dat mijn aanmelding niet door gaat. 1 geeft als reden dat ik niet besta bij KPN en de ander meld dat mijn kredietwaardigheid niet toerijkend is. WTF!?
Ik verdien prima en wil een abbo van 19,95 afsluiten...

Aangezien ik toch al digitenne van kpn had die maar opgebeld en adsl bij ze afgenomen. Die herkende gelukkig wel in 1 keer mn adres.
Klinkt als een samenzwering van KPN-ers onderling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Ik ben casema/ziggo echt helemaal zat. Zit al een jaar met een probleem dat gewoon niet opgelost wordt.

Ook ben ik het zat om een jaar contract te hebben voor een internet verbinding.
Ik kom dus nu ook uit bij Alice.
De problemen die ik hier lees m.b.t. de mail server zal me een zorg zijn, ik ga die email toch niet gebruiken.

Ik zal per 30 juni van casema/ziggo af zijn en zal per 24 juni alice hebben volgens een helpdesk medewerkster van alice, indien ik nu bestel.
Het enige wat ik nu nog nodig heb is een klantnummer van iemand. De eerste die me een klantnummer per DM/PM stuurt zal ik invullen in de 'Member gets member'.

Alvast bedankt.

Edit:
14:48 nog geen berichten ontvangen.
18:00 bedankt dijksan.

[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 24-05-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Administratie van dit bedrijf is nog erger als UPC met Chello destijds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
Beste mensen.
Momenteel zijn de e-mail instellingen als volgt !!

Pop server: in.alice.nl
inloggegevens zijn zelfde als lounge

smtp server (voor verzenden e-mail)
out.alice.nl

op de server moeten ook de inloggegevens van de Lounge ingevoerd worden.

Mogelijk wil alice hiermee voorkomen dat er ongewild e-mail Lees spam verzonden gaat worden over de server van Alice.

De smtp server kan je gebruiken voor alle e-mail accounts welke je hebt.

Vriendelijke Groet Dijksan

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
Frag1le schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:39:
Ik ben casema/ziggo echt helemaal zat. Zit al een jaar met een probleem dat gewoon niet opgelost wordt.

De problemen die ik hier lees m.b.t. de mail server zal me een zorg zijn, ik ga die email toch niet gebruiken.

Ik zal per 30 juni van casema/ziggo af zijn en zal per 24 juni alice hebben volgens een helpdesk medewerkster van alice, indien ik nu bestel.
Het enige wat ik nu nog nodig heb is een klantnummer van iemand. De eerste die me een klantnummer per DM/PM stuurt zal ik invullen in de 'Member gets member'.

Alvast bedankt.

Edit:
14:48: nog geen berichten ontvangen.
Ik heb je mijn nummer gezonden. Succes met de aanvraag.

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
Geen matches
groet Dijksan

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
dijksan schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:03:
Beste mensen.

out.alice.nl

Mogelijk wil alice hiermee voorkomen dat er ongewild e-mail Lees spam verzonden gaat worden over de server van Alice.

Bijna geen 1 provider heeft uitgaande mail verificatie, alleen voor beveiligde verbindingen, wat dit niet is. Dit is gewoon geen service.

Als ze zulke dingen willen doorvoeren, informeer dan ook de klanten ipv klakkeloos het gewoon uit te voeren, dit is erg klantontvriendelijk.

Groeten is niet nodig, Tweakers groeten elkaar standaard bij elk bericht :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 24-05-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50

Alvast bedankt.

Edit:

Alvast bedankt.

Edit:
Frag1le,

Hier heb je mijn klantnummer: NL 00000784. Succes en veel plezier met Alice.
Alvast bedankt.

Adam23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Geen matches
:D Oeps, te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Adam23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:00:

Hier heb je mijn klantnummer: NL 00000784. Succes en veel plezier met Alice.
Alvast bedankt.

Adam23
Helaas, dijksan was eerder :)

Nog een vraagje: ik moet nu 48 uur wachten totdat ik bevestiging krijg van m'n aanvraag, maar krijg je dan ook direct je klantnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dijksan schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:03:
Beste mensen.

out.alice.nl

Dit werkt dus niet voor mij.
smtp.alice.nl heeft altijd gewerkt. Vandaag opeens niet meer.
out.alice.nl geeft zelfde issue (no relay allowed).
Als ik aanvink dat ik me eerst moet authenticeren op out.alice.nl , dan kan ik mijn username en password invoeren - dezelfde waarmee ik op de Lounge inlog. Op de lounge werkt deze UID/PW combo wel, op de mailserver niet. (ik gebruik outlook express). Zelfs als ik aanvink dat hij het wachtwoord mag onthouden, blijft outlook toch weer met een schermpje komen waarin ik het handmatig moet invoeren, plus een domain name....(probeerde daar alice.nl). Anyway wat ik ook doe ik kan geen mail meer versturen !

Zou dit eraan liggen dat mijn INkomende mail vanaf een andere provider komt ? (mail.planet.nl) ?
(ik gebruik mijn alice email adres niet, want dat andere adres heb ik al 10 jaar).

Update: nou wordt het nog raarder: na wat meer pogingen geeft outlook niet eens meer de foutmelding "no relay allowed", maar doet gewoon of alles goed is (ongeacht welke smtp instelling ik nu gebruik) -MAAR: de mailtjes in mijn outbox blijven daar gewoon staan....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik snap er werkelijk niets van........ik gebruik nog steeds smtp.alice.nl en alles komt aan bij de mensen, waarheen ik mail.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Geen matches
ik weet niet of iemand anders het ook heeft, maar dl van newsgroups worden onderbroken en heeft geen verbinding meer met internet, duurt ongeveer 40 sec dat het weer komt zo nu en dan dus. Waar kan ik in de modem zien wat aan mij de toegewezen snelheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
Grote kans dat hij dan bezig is met opnieuw intrainen, dus een onstabiele verbinding (klapperlijn).

172.19.3.1 om in te loggen, even googlen voor de password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Het is raar, laatste 3 dagen werkte die perfekt en nu vliegt die om de haverklap eruit. Als het een klapperlijn is, moet ik dan Alice bellen zodat zij mijn snelheid omlaag schroeven denk je?

Edit: nu heb ik de modem gereset en werkt weer perfekt.

[ Voor 13% gewijzigd door mohawk0618 op 24-05-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Geen matches
Frag1le schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:28:
[...]

Helaas, dijksan was eerder :)

Nog een vraagje: ik moet nu 48 uur wachten totdat ik bevestiging krijg van m'n aanvraag, maar krijg je dan ook direct je klantnummer?
Je krijgt bevestiging van jou opdracht met klantnummer en ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31
Ebbie schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:47:
[...]

bedankt! Ik heb net de KS gebeld en inderdaad het juiste nummer gekregen. Werd ook wel tijd eerlijk gezged. Nu gaat er een brief met verzoek tot creditering de deur uit. Nogmaals bedankt!
Gisteren heb ik een brief van Alice ontvangen dat ik ongeveer 20 euro gecrediteerd krijg omdat ik gedurende de eerste twee maanden van mijn abonnement niet gebeld kon worden (verkeerd telefoonnummer gegeven). Netjes alleen jammer dat ik een maand op een reactie heb moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mohawk0618 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:43:
Het is raar, laatste 3 dagen werkte die perfekt en nu vliegt die om de haverklap eruit. Als het een klapperlijn is, moet ik dan Alice bellen zodat zij mijn snelheid omlaag schroeven denk je?

Edit: nu heb ik de modem gereset en werkt weer perfekt.
Soms kan het voorkomen dat de routers 'vol' lopen met open connecties. Ik heb met die cjt1616 vaak problemen als ik het aantal open connecties in torrentclients niet throttle op 50-100. Vliegt je verbinding er steeds uit->haal dan even die cjt van de stroom (en/of routers die erachter hangen).

@ebbie:
Volgens mij was het bij de alice klachtenadministratie even heel druk doordat er een aantal mensen ziek waren, of druk met andere administratieve zaken.De afgelopen weken hebben ze een berg nieuwe mensen aangenomen en men is druk bezig om de achterstand in te halen. Binnenkort zitten ze weer op een normale responsetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het nou met het overstappen van KPN naar Alice? Want wij kunnen absoluut niet zonder internet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
Dat ging bij mij vlekkeloos. KPN zat op aderpaar 1, Alice kwam op aderpaar 2. KPN en Alice hebben heel kort naast elkaar gedraaid.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:18:
Hoe gaat het nou met het overstappen van KPN naar Alice? Want wij kunnen absoluut niet zonder internet zitten.
Als je absoluut niet zonder internet kan, dan moet je andere voorzieningen voor internet regelen.
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je naadloos zal overstappen.
Regel dus 56k (indien je de analoge lijn aanhoud), wireless via de buren, of een umts/hdspa kaart, of gebruik je mobieltje als modem.

Ik ga er ook niet vanuit dat Alice uiterlijk 24 juni (volgens medewerkster klantenservice) aangesloten zal zijn. Ik kan per 1 juli van casema(ziggo) af zijn. Maar ik denk dat ik dit nog tot 1 aug door laat lopen. Ik kan in principe wel een dag of 2 zonder internet, langer wordt irritant en daar heb ik dus graag een extra maandje casema voor over.
Ik heb gelukkig hierbij het voordeel dat ik van kabel naar adsl ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Frag1le schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:52:
[...]

Als je absoluut niet zonder internet kan, dan moet je andere voorzieningen voor internet regelen.
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je naadloos zal overstappen.
Regel dus 56k (indien je de analoge lijn aanhoud), wireless via de buren, of een umts/hdspa kaart, of gebruik je mobieltje als modem.
Neem je Alice met NewLineService (69,-) dan leveren ze af op het tweede aderpaar. In dat geval ben je zeker van een internetverbinding tijdens je overstap. Je moet dan wel zelf regelen dat je huidige contract verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Moet je in het copperjet modem nog aangeven dat hij verkeer over alle poorten moet door laten gaan?

Ik heb nu een WRT54GL aan de copperjet hangen waarin ik voor utorrent de poort 27360 bij port triggering heb ingevoerd, voor het testen ook de windows firewall uit (ondanks dat utorrent toegang heeft gekregen), maar ik blijf "no incoming connections" krijgen waardoor ik vermoed dat de copperjet nog dwarsligt. Ook een port test vanaf whatsmyip.org geeft aan dat de poort nog gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om url's te verkorten maak ik gebruik van http://www.tinyurl.com
Echter, ik kan al een paar dagen niet op die website komen.
Is dat iets algemeens of komt dat toevallig door mijn Alice-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
TeGek schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:50:
Hmmn,
als ik het subnet van de copperjet aanpas, in 192.168.1.0 met 255.255.255.0, Zal de modem dan ook automatisch het IP adres van zichzelf aanpassen?(in 192.168.1.1) of niet? ik kan niet echt vinden waar ik deze kan aanpassen.
Even mezelf quoten omdat ik nog geen antwoord had.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik kan weer eens geen mail versturen. wel ontvangen. uit: smtp.alice.nl. Toch niet gewijzigd, of wel?
foutmelding 554. Hebben jullie hier ook last van?

Hmmm, Dyksan heeft al geantwoord: SMTP moet zijn out.alice.nl

Jammer maar dat helpt ook niet!!!

[ Voor 47% gewijzigd door yspriem op 25-05-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:16:
Om url's te verkorten maak ik gebruik van http://www.tinyurl.com
Echter, ik kan al een paar dagen niet op die website komen.
Is dat iets algemeens of komt dat toevallig door mijn Alice-verbinding?
werkt hier prima (alice lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:45:
[...]werkt hier prima (alice lijn)
Bedankt voor de moeite.
Ik ben er achter, ZoneAlarm Spy Blocking hield 'm tegen (zonder waarschuwing of melding).
Merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yspriem schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:04:
Ik kan weer eens geen mail versturen. wel ontvangen. uit: smtp.alice.nl. Toch niet gewijzigd, of wel?
foutmelding 554. Hebben jullie hier ook last van?

Hmmm, Dyksan heeft al geantwoord: SMTP moet zijn out.alice.nl

Jammer maar dat helpt ook niet!!!
En als je verrificatie nu eens aan zet bij out.alice.nl ;)
Werkt hier ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Alice heeft zoals beloofd binnen 48 uur m'n aanvraag bevestigd. Gelijk netjes klantnummer erbij in een net PDF bestandje. Ook is de Member gets member functie netjes meegenomen in de aanvraag.
Dijksan, je kan op -20 euro rekenen je volgende factuur :)

Indien iemand mij ook wil matsen met deze wervingsactie, wil ik je graag m'n klantnummer DM/PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:41:
Moet je in het copperjet modem nog aangeven dat hij verkeer over alle poorten moet door laten gaan?

Ik heb nu een WRT54GL aan de copperjet hangen waarin ik voor utorrent de poort 27360 bij port triggering heb ingevoerd, voor het testen ook de windows firewall uit (ondanks dat utorrent toegang heeft gekregen), maar ik blijf "no incoming connections" krijgen waardoor ik vermoed dat de copperjet nog dwarsligt. Ook een port test vanaf whatsmyip.org geeft aan dat de poort nog gesloten is.
Zou goed kunnen dat er in de copperjet nog iets dicht staat. Wat je ook kan doen is je WRT54GL aan een LAN poort hangen en dus niet de WAN poort en de copperjet al het verkeer laat regelen. :)

Er is volgens mij wel een mogelijkheid om de copperjet firewall uit te zetten, al dan niet met admin login...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb gisteren inderdaad even gekeken naar de ZIPB functie, omdat ik heb begrepen dat hij niet volledig in bridge modus kan draaien, maar kreeg hem nog niet echt draaiend aan de Linksys kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Geen matches
Nog meer mensen met een belachelijk trage verbinding? Weet iemand iets van een storing?
Ik zit in de omgeving van utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
Frag1le schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:14:
Alice heeft zoals beloofd binnen 48 uur m'n aanvraag bevestigd. Gelijk netjes klantnummer erbij in een net PDF bestandje. Ook is de Member gets member functie netjes meegenomen in de aanvraag.
Dijksan, je kan op -20 euro rekenen je volgende factuur :)

Indien iemand mij ook wil matsen met deze wervingsactie, wil ik je graag m'n klantnummer DM/PM'en.
Graag gedaan en bedankt. ;)

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
w.d schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:49:
Nog meer mensen met een belachelijk trage verbinding? Weet iemand iets van een storing?
Ik zit in de omgeving van utrecht
Er schijnt een storing te zijn bij alle BBNED providers waardoor de snelheid momenteel te laag is. TimeToSolve staat momenteel op 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:14:
[...]

En als je verrificatie nu eens aan zet bij out.alice.nl ;)
Werkt hier ok!
Uhhm, waar doe ik dat? Ik werk met vista. en outlook 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Geen matches
@ JBNL 1000

Bedoel je: Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Geen matches
Dat heb ik geprobeerd maar helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yspriem schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:07:
Dat heb ik geprobeerd maar helpt niet
Vreemd hier werkt het wel allemaal!

Misschien kan je er wat mee, mijn instellingen...

Server voor inkomende mail: in.alice.nl
Gebruikersnaam: xxxxxx@alice.nl
Wachtwoord: **********
[uit] Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht

Server voor uitgaande mail: out.alice.nl
Overigens bij Outlook (2007),
Menu:
Extra,
Accountinstellingen,
(Dubbel klik op je Alice account),
Meer Instellingen,
Server voor uitgaande e-mail,
Aanvinken -> Voor de server voor uitgaande e-mail SMTP is verificatie vereist
Aanvinken -> Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Geen matches
@JBNL1000

Geniaal! het werkt! Het zat 'm in: meer instellingen. Daar was ik nog niet geweest.

Mijn dank is groot!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg Alice Easy maar niet aan de praat.

Heb allereerst gebruik gemaakt van de New Line Service. KPN monteur was hier vorige week om ISRA punt te checken, die was ok. Ons aansluitpunt bevindt zich in de hal van de bovenbuurman. Helaas wilde KPN de lijn niet verleggen zodat we ons aansluitpunt in ons eigen appartement hebben. Vandaag zelf een kabel doorgetrokken naar de woonkamer vanuit dat punt.

De KPN monteur had een kabel achtergelaten die was aangesloten op contactpunt. Deze dus na wat boren zelf doorgetrokken en aangesloten op nieuw contactdoosje (die hij ook had achtergelaten) in onze woonkamer. Hier kan dus een RJ45 stekker in. In het contactdoosje zie je een rood en blauw draadje aan ene kant van metaal plaatje. Aan andere kant kon ik dus ook rood en blauw draadje vast schroeven onder metalen plaatje (dus rood op rood en blauw op blauw). Dit klopt toch?

Anyway, als ik volgens Alice handleiding alles aansluit is er alleen af en toe een zeer langzame verbinding. Het lampje ADSL knippert, blijft dan oranje en schakelt dan weer uit. Dit herhaalt zich.

Ik heb de kabel al stukken ingekort tot wat ie minimaal moest worden om nog de kamer binnen te komen en dus paar keer opnieuw gestript. Ik schat dat het nog max. een meter is naar het aansluitpunt door de muur heen.

Baal er echt van dat het niet werkt, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:25:

Heb allereerst gebruik gemaakt van de New Line Service.

In het contactdoosje zie je een rood en blauw draadje aan ene kant van metaal plaatje. Aan andere kant kon ik dus ook rood en blauw draadje vast schroeven onder metalen plaatje (dus rood op rood en blauw op blauw). Dit klopt toch?
De binnenkomende kabel heeft meestal 4 draadjes (2 x een aderpaar).
Heb je die andere 2 kleuren (ik denk groen en geel of doorzichtig ofzo) als eens geprobeerd aan te sluiten, op de blauwe en rode aansluitlipjes van de stekkerdoos?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Yep, na het lezen van de berichten hier heb ik idd oranje en wit geprobeerd.. Maar toen had ik helemaal geen signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ter info:
Ik krijg net een melding dat smtp.alice.nl weer up is gegaan. Momenteel draaien dus zowel out.alice.nl als smtp.alice.nl (waarbij out.alice.nl de officiele outgoing server is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:25:

Heb allereerst gebruik gemaakt van de New Line Service. KPN monteur was hier vorige week om ISRA punt te checken, die was ok. Ons aansluitpunt bevindt zich in de hal van de bovenbuurman. Helaas wilde KPN de lijn niet verleggen zodat we ons aansluitpunt in ons eigen appartement hebben. Vandaag zelf een kabel doorgetrokken naar de woonkamer vanuit dat punt.

De KPN monteur had een kabel achtergelaten die was aangesloten op contactpunt. Deze dus na wat boren zelf doorgetrokken en aangesloten op nieuw contactdoosje (die hij ook had achtergelaten) in onze woonkamer. Hier kan dus een RJ45 stekker in. In het contactdoosje zie je een rood en blauw draadje aan ene kant van metaal plaatje. Aan andere kant kon ik dus ook rood en blauw draadje vast schroeven onder metalen plaatje (dus rood op rood en blauw op blauw). Dit klopt toch?

Anyway, als ik volgens Alice handleiding alles aansluit is er alleen af en toe een zeer langzame verbinding. Het lampje ADSL knippert, blijft dan oranje en schakelt dan weer uit. Dit herhaalt zich.

Ik heb de kabel al stukken ingekort tot wat ie minimaal moest worden om nog de kamer binnen te komen en dus paar keer opnieuw gestript. Ik schat dat het nog max. een meter is naar het aansluitpunt door de muur heen.

Baal er echt van dat het niet werkt, iemand nog ideeen?
Lijkt op een klapperlijn. Laat je NL nummer hier eens weten en ik kijk vrijdag even.

Bel sowieso ook 09001650 (1560?) Test of je een klapperlijn hebt rechtstreeks op het IS/RA zonder te verlengen. En geef ook aan of de KPN monteur het IS/RA niet had moeten verleggen, want dit is niet echt een handige oplossing natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mojo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Lijkt op een klapperlijn.
Ik meen ergens (!?) gelezen te hebben dat een klant ook zelf via het modem dit probleem kan proberen te onderdrukken.
Of heb ik het helemaal mis?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Dat kan, met behulp van fijnafstemming. Hier geven we echter geen support op en ik weet ook niet of het in alle gevallen werkt. Als een lijn bijvoorbeeld ergens niet lekker zit vanwege een breuk ofzo, dan kan een lijn blijven klapperen, ongeacht de snelheid. Tenzij je veel lager gaat zitten dan gegarandeerde waardes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

zojuist mijn alice modem aangesloten, mijn livebox knipperde dus de adsl verbinding was afgesloten.
Aansluiten modem ging goed op mijn WRT54 linksys router. Ook email werkt (smtp.alice.nl)
Het tijdelijke telefoonnummer werkt ook... al met al tot nu toe zeer tevreden. Nu maar wachten tot de glasvezelverbinding wordt opgeleverd :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 11:40
Een vriend heeft een nieuwe ADSL verbinding, van Alice.
Eerst had hij een ISDN verbinding en door de overstap is die lijn nu afgesloten en is de tweede lijn in gebruik genomen.
Er is een KPN monteur geweest die dit heeft omgezet. Ik heb vervolgens het modem enz. geïnstalleerd. Het werkte prima.
volgens de test: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2424 meter.
Eigenlijk veel maarja, hij had (bij Demon) een goede 2mbit verbinding. Nu dus een Alice verbinding. De eerste avond hadden we 8 mbit, stabiel prima.
Echter de volgende dag was de snelheid teruggevallen naar zo'n 128K... extreem laag dus. Weer een dag later was er geen verbinding meer.
Na veel boze telefoontjes het verlossende antwoord "Het is een technische storing, u moet geduld hebben". Inmiddels is de 128K verbinding weer terug.
Modem is een Copperjet 1616 modem (dacht ik).
Hebben jullie misschien enig idee wat het probleem kan zijn? Gare lijn? (dat verklaart de 8 mbit niet) DSLAM probleem? Dit is natuurlijk heel vervelend.

http://www.last.fm/user/ceynox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
IkWilbert schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:27:
zojuist mijn alice modem aangesloten, ..... Ook email werkt (smtp.alice.nl)
Lees ik dat goed ?

Vind je het gek dat mensen in de war raken dat je tegenwoordig alleen maar out.alice.nl met verificatie zou kunnen gebruiken voor het versturen van mail.

Snapt iemand het nog ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Lees ik dat goed ?

Vind je het gek dat mensen in de war raken dat je tegenwoordig alleen maar out.alice.nl met verificatie zou kunnen gebruiken voor het versturen van mail.

Snapt iemand het nog ??????
iets naar boven scrollen :)
denan in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

CeYNoX schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:36:
Een vriend heeft een nieuwe ADSL verbinding, van Alice.
Eerst had hij een ISDN verbinding en door de overstap is die lijn nu afgesloten en is de tweede lijn in gebruik genomen.
Er is een KPN monteur geweest die dit heeft omgezet. Ik heb vervolgens het modem enz. geïnstalleerd. Het werkte prima.
volgens de test: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2424 meter.
Eigenlijk veel maarja, hij had (bij Demon) een goede 2mbit verbinding. Nu dus een Alice verbinding. De eerste avond hadden we 8 mbit, stabiel prima.
Echter de volgende dag was de snelheid teruggevallen naar zo'n 128K... extreem laag dus. Weer een dag later was er geen verbinding meer.
Na veel boze telefoontjes het verlossende antwoord "Het is een technische storing, u moet geduld hebben". Inmiddels is de 128K verbinding weer terug.
Modem is een Copperjet 1616 modem (dacht ik).
Hebben jullie misschien enig idee wat het probleem kan zijn? Gare lijn? (dat verklaart de 8 mbit niet) DSLAM probleem? Dit is natuurlijk heel vervelend.
Ook hier, laat je klantnummer weten (PM of mail) en ik zal het vrijdag voor je nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb een rekening van 135+ euro gekregen van "ALICE SERVICES". Weet iemand van jullie wie deze "service" verleent, of dit inderdaad Alice internet provider is? Ik heb Alice wel als provider btw ;) maar dacht dat het 30 euro per maand was en de aansluitkosten voor een nieuwe telefoonlijn van 69,- heb ik ook gewoon netjes betaald.

Heeft iemand misschien het helpdesk telefoon nummer van die mensen voor me, gezien hun website plat ligt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
Kan wel kloppen, de eerste keer wordt er 2x abbo geld afgeschreven.
2 x 30 = 60 + 69 = 129 + 10 (eenmalige aansluitkosten) = ca. 139,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Geen matches
Thanx :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Kennelijk is dat nog niet gecommuniceerd naar de afdeling die mailtjes verstuurd... daar stond toch expliciet out.alice.nl

maar goed zand erover: fijn dat ze allebei weer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Geen matches
Kan iemand bevestigen dat je echt gelijk per maand kan opzeggen en dus niet na het 1ste jaar ofzo.
En zijn hier nog afsluit kosten aan verbonden of andere addertjes ;) .
Ik ga namelijk anti kraak wonen en moet er januari 2009 weer uit dus zou wel graag zeker willen weten of ik het dan in december op kan zeggen.

Trouwens zolang je een telefoon aansluiting hebt en de vorige bewoners ook gewoon telefonie hebben gehad dan kan je er toch wel vanuit gaan dat je niet een nieuwe telefoonlijn moet aanvragen(a €69)?

[ Voor 24% gewijzigd door kadooosh op 28-05-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Het staat toch duidelijk op hun pagina:

Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

-> http://www.alice.nl/nl/re...duct_details_comfort.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Vhond schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:41:
Het staat toch duidelijk op hun pagina:

Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

-> http://www.alice.nl/nl/re...duct_details_comfort.html
Ja weet ik maar ik wil het echt 100% zeker weten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Heb het zelf een keer meegemaakt: echt waar ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

kadooosh schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:35:
Kan iemand bevestigen dat je echt gelijk per maand kan opzeggen en dus niet na het 1ste jaar ofzo.
En zijn hier nog afsluit kosten aan verbonden of andere addertjes ;) .
Ik ga namelijk anti kraak wonen en moet er januari 2009 weer uit dus zou wel graag zeker willen weten of ik het dan in december op kan zeggen.

Trouwens zolang je een telefoon aansluiting hebt en de vorige bewoners ook gewoon telefonie hebben gehad dan kan je er toch wel vanuit gaan dat je niet een nieuwe telefoonlijn moet aanvragen(a €69)?
Als er een analoge telefoonaansluiting is, al dan niet met ADSL, kan je inderdaad Alice aanvragen zonder een NLS á 69 euro.

Opzeggen per maand is inderdaad mogelijk. Je maakt dan de huidige maand van je abonnementsperiode af + een extra maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toekomstige klanten/twijfelaars, trap er niet in, en ga gewoon naar een andere provider, slechtere klantenservice dan bij :r Alice is er gewoon niet!

:r Alice is een onbekwame organisatie, alles hangt van amateurisme en dommigheid aan elkaar!

Alice drijft je tot echt wanhoop 7(8)7, gek word je er van...
Simpel vraagje per mail over creditering, zelfs dat is al te moeilijk voor het script of de kwijlende mongool die 't verder moet afhandelen!

Alle vragen per mail worden (ongeacht je vraag) steevast beantwoord met hetzelfde antwoord:
Bel de 0900 klantenservice maar...

Wordt tijd dat ze dat waardeloze bedrijf eens in de fik steken :7
Dus als jullie v/d week opeens geen internet meer hebben, weet je hoe dat komt })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Mojo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Als er een analoge telefoonaansluiting is, al dan niet met ADSL, kan je inderdaad Alice aanvragen zonder een NLS á 69 euro.

Opzeggen per maand is inderdaad mogelijk. Je maakt dan de huidige maand van je abonnementsperiode af + een extra maand opzegtermijn.
De helpdesk heeft mij toch echt verteld dat er een actieve KPN verbinding moet zijn. Indien er dus geen actieve kpn lijn is moet je 69,- euro betalen. Ik denk dat hij bedoelt dat er een telefonie mogelijkheid is, en niet de aangesloten lijn bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Frag1le op 28-05-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:56:
Toekomstige klanten/twijfelaars, trap er niet in, en ga gewoon naar een andere provider, slechtere klantenservice dan bij :r Alice is er gewoon niet!

:r Alice is een onbekwame organisatie, alles hangt van amateurisme en dommigheid aan elkaar!

Alice drijft je tot echt wanhoop 7(8)7, gek word je er van...
Simpel vraagje per mail over creditering, zelfs dat is al te moeilijk voor het script of de kwijlende mongool die 't verder moet afhandelen!

Alle vragen per mail worden (ongeacht je vraag) steevast beantwoord met hetzelfde antwoord:
Bel de 0900 klantenservice maar...

Wordt tijd dat ze dat waardeloze bedrijf eens in de fik steken :7
Dus als jullie v/d week opeens geen internet meer hebben, weet je hoe dat komt })
Wat een kinderachtig bericht!
Je zal vast geen goed geformuleerde mails naar ze gestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Wat een kinderachtig bericht!
Je zal vast geen goed geformuleerde mails naar ze gestuurd hebben.
Kinderachtig :?
Ja en jij bent zeker zo'n stumper die Alice aandelen bezit 8)7 of nog erger je werkt er _O-

Zijn gewoon de feiten mafkees...
En ik ben zeker niet de enigste die dat opmerkt 8)7

Mail was uitermate uitvoerig en juist geformuleerd, maar de mensen die die mailtjes beoordelen hebben nagenoeg geen grijze cellen, misschien familie van je >:)

:w
PS: Als je nog geen klant bent, dan krijg je wel een normaal antwoord per mail, maar zodra je eenmaal klant bent geworden word je afgescheept met bel de klantenservice...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Geen matches
Goed, bovenstaand bericht zegt genoeg.

Nu weer on-topic.

Ik heb net m'n ontvangst bevestiging ontvangen. Hierin staat dat ik binnen twee weken een opdrachtbevestiging zal ontvangen.
Binnen hoeveel dagen hebben jullie deze ontvangen?
Alles verloopt nog voorspoedig, ik kan niet wachten tot ik van casema/ziggo af ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:35:
Goed, bovenstaand bericht zegt genoeg.

Nu weer on-topic.

Ik heb net m'n ontvangst bevestiging ontvangen. Hierin staat dat ik binnen twee weken een opdrachtbevestiging zal ontvangen.
Binnen hoeveel dagen hebben jullie deze ontvangen?
Alles verloopt nog voorspoedig, ik kan niet wachten tot ik van casema/ziggo af ben. :)
Klopt, als alles goed gaat tenminste... meestal wel ;)
Ontvangstbevesiting: 1/3/2008
Opdrachtbevestiging: 13/1/2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:17:
[...]

Kinderachtig :?
Ja en jij bent zeker zo'n stumper die Alice aandelen bezit 8)7 of nog erger je werkt er _O-

Zijn gewoon de feiten mafkees...
En ik ben zeker niet de enigste die dat opmerkt 8)7

Mail was uitermate uitvoerig en juist geformuleerd, maar de mensen die die mailtjes beoordelen hebben nagenoeg geen grijze cellen, misschien familie van je >:)

:w
PS: Als je nog geen klant ben, dan krijg je wel een normaal antwoord per mail, maar zodra je eenmaal klant bent geworden word je afgescheept met bel de klantenservice...
Dit soort bash antwoorden en persoonlijke belediging zijn niet goed voor de houdbaarheid van je GoT/Tweakers account.
Er zijn hier op tweakrs genoeg tevreden klanten te vinden van Alice.

Nou terug ontopic:
Ik ben bezig et een verhuizing en zal niet thuis zijn om het modem pakket te ontvangen,wordt deze nu bij het post kantoor afgegeven? Of wat? ik heb de brief van oplevering binnen en hier op staat als oplever datum de 2de, Krijg ik op de zelfde dag het modem?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
De 69 euro aansluitkosten zijn er omdat er bij geen aansluiting kpn onduidelijkheden bestaan of de lijn juist werkt. Indien je adsl van een andere provider hebt zal de aansluiting op een ander ader paar binnen komen. De kpn monteur zal dan een aansluiting maken zodat de nieuwe provider bv alice wel al kan starten met de levering.
alice berekend deze kosten door aan zijn klant ivm een aansluiting zondere opzegtermijn. Een provider met langere kontrakten neemt deze kosten soms voor eigen rekening. Ook zijn er providers die afsluitkosten berekenen zoals bv. Fiberworld/fastxs deden in het verleden.
Ook ik snap dat het soms moeilijk is om te begrijpen.
Het langsturen van een monteur kost nu eenmaal geld. 8)7

Ik moet gelijk geven dat de ondersteuning via de mail te wensen overlaat dit komt mede doordat de handboeken/instructies die de medewerkers moeten volgens middels het principe begeleiding lopen. Het zou voor een provider als alice mogelijk moeten zijn om een zelfde klantenservice als tele2 op te zetten. Bij die provider hebben ze ook chatsessies. Deze sessies zijn dan gratis!

Vriendelijke groet Dijksan
Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:34:
[...]

De helpdesk heeft mij toch echt verteld dat er een actieve KPN verbinding moet zijn. Indien er dus geen actieve kpn lijn is moet je 69,- euro betalen. Ik denk dat hij bedoelt dat er een telefonie mogelijkheid is, en niet de aangesloten lijn bedoeld.

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:29:
[...]

Dit soort bash antwoorden en persoonlijke belediging zijn niet goed voor de houdbaarheid van je GoT/Tweakers account.
Er zijn hier op tweakrs genoeg tevreden klanten te vinden van Alice.

Nou terug ontopic:
En jij kan het weten :?
Pfff... troost je...over dat Got/Tweakers accountje kan ik me echt niet druk maken, dus moet jij je daar helemaal niet druk over maken lijkt mij 8)7

Maar ga jij nu pas oordelen als je echt bij de Alice club hoort... nu is het droogzwemmen ;)
Ik ben bezig et een verhuizing en zal niet thuis zijn om het modem pakket te ontvangen,wordt deze nu bij het post kantoor afgegeven? Of wat? ik heb de brief van oplevering binnen en hier op staat als oplever datum de 2de, Krijg ik op de zelfde dag het modem?
Wordt daarna nog een keertje bezorg en anders de andere dag ophalen op het postkantoor.
Meestal krijg je je modem eerder, ik persoonlijk had hem twee dagen van te voren, ken vele mensen die hem al een week van te voren hadden (en ook al meteen konden internetten ;) )

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Nou ik heb het inmiddels aangevraagd, en vond de klantenservice vriendelijk over mijn vraagjes.
Enige wat ik wel jammer vind is dat als er (hopelijk binnenkort ;)) hier glasvezel komt, dat het op dit moment technisch niet mogelijk is mijn 020 nummer te porteren. Maar dat zien we dan wel weer

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.