Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 07:46
Matched: alice
Who Am I? schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:59:
Bij Alice krijg je de copperjet1616-2p.
Hmm, heb ik nu ook, echter over het BabyXL netwerk... Ik haal nu echter maar 8 a 9Mbit, zou dit met BBned / Alice beter kunnen zijn? Snelheidscheck zegt 16-20Mbit, maar dat zegt Telfort / Speedlinq ook... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn op 19-05-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
Martijn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Hmm, heb ik nu ook, echter over het BabyXL netwerk... Ik haal nu echter maar 8 a 9Mbit, zou dit met BBned / Alice beter kunnen zijn? Snelheidscheck zegt 16-20Mbit, maar dat zegt Telfort / Speedlinq ook... :?
Doe eens een afstandsmeting tot de centrale. Geloof dat dedan niet zo lang geleden nog een linkje heeft gepost. Als die 1500m of meer is kan je meer dan 10mbit/s wel vergeten.

@Achillias:
Dit is een modem. d.w.z. Hij heeft 1 ethernetpoort. Op die poort kan je dan wel gewoon weer een draadloze router hangen of eentje voor kabels. Een simpele router hoeft niet meer dan 10 a 20 euro te kosten. Draadloos moet je rekenen op 40 a 50 euro.

edit:
Misschien is het een idee dat de topic starter dit soort vragen in de topic start zet. Ik zou best een nieuwe topic start willen maken, maar ik heb het hier helaas veel te druk voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Who Am I? op 19-05-2008 16:14 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een modemrouter of een gewone modem? Want wil er wel 4 pc's eraan sluiten.

Als ik even dit merk in Google type dan krijg ik alleen resultaten te zien dat het maar 1 poort heeft als aansluiting :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:08:
[...]

Is dat een modemrouter of een gewone modem? Want wil er wel 4 pc's eraan sluiten.

Als ik even dit merk in Google type dan krijg ik alleen resultaten te zien dat het maar 1 poort heeft als aansluiting :X
De copperjet is een ModemRouter, Je kan er dus een 4 poorts switch op aansluiten en deze deelt dan IP adressen uit in de range 192.168.1.2 - 192.168.1.254.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hihi, en bij http://www.voordeelbundel...iIodXispMCFRSN1QodHFEjoQ&
nog een mp3-zonnebril of port. DVD-speler erbij kado ook. *O*
Die mag je waarschijnlijk houden, het modem heb je te leen. :)

Of bij: http://www.shopadsl.nl/sp...eler-of-een-mp3zonnebril/
Tevens als kado een mp4-speler verkrijgbaar.

De winkelwaarde van deze kado's liggen een stuk hoger dan de 10 euro aanbrengpremie voor de bestaande klant, plus de 10 euro korting voor de nieuwe klant.
http://www.alice.nl/nl/re...rces/product_friends.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb Alice easy besteld, en krijg net een ontvangstbevestigingin de bus. Hier in staat dat mijn huidige telefonie abonnement blijft bestaan naast het Alice abonnement. Ik dacht dat Alice de lijn overnam en dat ik geen kpn kosten meer zou hebben (ik hoef ook geen vaste telefonie meer te hebben). Kan ik KPN wel opzeggen nadat Alice is opgeleverd ?

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 19-05-2008 18:06 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:01:
Kan ik KPN wel opzeggen nadat Alice is opgeleverd ?
Ja.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Geen matches
En dan wil ik natuurlijk wel internet houden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TeGek schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:24:
[...]

De copperjet is een ModemRouter, Je kan er dus een 4 poorts switch op aansluiten en deze deelt dan IP adressen uit in de range 192.168.1.2 - 192.168.1.254.
Net gebeld het is helemaal geen modemRouter wat eigenlijk onbegrijpelijk is Anno 2008.

Moet ik dus weer extra kosten maken om een modem te kopen aangezien die van KPN (speedtouch 564) in bruikleen is volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:39:
[...]

En dan wil ik natuurlijk wel internet houden !
Dat blijft.

Maar let wel op: KPN-telefonie niet eerder opzeggen dan Alice geleverd heeft!
Anders kost het je onnodig 69 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kan ik er trouwens makkelijk een speedtouch modem/router erop aansluiten zonder configuratie als mijn lijn geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:57:
Kan ik er trouwens makkelijk een speedtouch modem/router erop aansluiten zonder configuratie als mijn lijn geleverd is?
De copperjet heeft EEN ethernet poort. Op die poort kun je een router aansluiten. Je kunt die speed touch aansluiten zonder configuratie. Je zal dan alleen GEEN verbinding krijgen. Je kunt gewoon die copperjet gebruiken en er een router aan vast hangen. Kijk eens in de pricewatch naar een met een goede beoordeling. Ik gebruik de Lynksys WRT54G, een draadloze router die ook 4 ethernet poorten heeft. Hij kost nog geen 50 euro.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:40:
[...]

Net gebeld het is helemaal geen modemRouter wat eigenlijk onbegrijpelijk is Anno 2008.

Moet ik dus weer extra kosten maken om een modem te kopen aangezien die van KPN (speedtouch 564) in bruikleen is volgens mij?
De Copperjet is wel een router, is nl. nodig voor de telefonie. Het enige wat je moet doen is een switch aansluiten om alle pc's aan te sluiten.

De Copperjet geeft standaard IP adressen uit in de 172.19.3.x range, niet in de 192.168.1.x.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Geen matches
Who Am I? schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:26:
[...]

De copperjet heeft EEN ethernet poort. Op die poort kun je een router aansluiten. Je kunt die speed touch aansluiten zonder configuratie. Je zal dan alleen GEEN verbinding krijgen. Je kunt gewoon die copperjet gebruiken en er een router aan vast hangen. Kijk eens in de pricewatch naar een met een goede beoordeling. Ik gebruik de Lynksys WRT54G, een draadloze router die ook 4 ethernet poorten heeft. Hij kost nog geen 50 euro.
Geen router aansluiten, dan krijg je dubbele NAT, en dat kan voor problemen zorgen. Je kunt de Linksys wel gebruiken, maar dan moet je de modem op één van de LAN poorten aansluiten ipv de WAN poort. Dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar is het theoretisch ook mogelijk om gewoon gebruik te maken van mijn verbinding met mijn huidige KPN modem/router (546 van speedtouch) als ik dan wel de instellingen wijzig.

Wil eigenlijk geen kosten maken om meerdere pc's aan te sluiten op het net.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Anyway net het 20mbit abbonnement besteld zonder telefonie voor €19,-

Kan ik het beste even wachten met het opzeggen van KPN? Want wil niet zonder internet komen te zitten, en ben bang dat ze dan meteen de lijn gaan slopen om de nieuwe provider dwars te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Geen matches
The Wizard schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:32:
[...]

Geen router aansluiten, dan krijg je dubbele NAT, en dat kan voor problemen zorgen. Je kunt de Linksys wel gebruiken, maar dan moet je de modem op één van de LAN poorten aansluiten ipv de WAN poort. Dat werkt goed.
En toch kan ik gewoon zonder problemen hier een berichtje typen. Ik heb nog geen enkel probleem gehad. Ik heb de DHCP van de copperjet uitgeschakeld en op de WAN poort van de Lynksys aangesloten.

@ Achillias: er is ook een edit knop. Dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te typen.

[ Voor 7% gewijzigd door Who Am I? op 19-05-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:40:
[...]

Dat is het wel, je kan een switch aansluiten op de broodtrommel. De Copperjet heeft gewoon een DHCP server ingebouwd.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:43:

Kan ik het beste even wachten met het opzeggen van KPN? Want wil niet zonder internet komen te zitten, en ben bang dat ze dan meteen de lijn gaan slopen om de nieuwe provider dwars te zitten.
Hangt ervanaf. Als je nou PSTN analoge KPN telefonie hebt, dan kan je aangeven dat het een telco telco migratie is bij het opzeggen ervan en heb je ook geen NLS nodig. Je kan het voor de zekerheid later opzetten, maar dan kan je een tweetal maanden dubbele kosten hebben. :)
The Wizard schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:32:
[...]

Het kan wel goed gaan, maar liever inderdaad niet. Ook in verband met portforwarding enzo. :)
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:38:
Maar is het theoretisch ook mogelijk om gewoon gebruik te maken van mijn verbinding met mijn huidige KPN modem/router (546 van speedtouch) als ik dan wel de instellingen wijzig.

Dat is mogelijk, maar telefonie gaat niet werken. Je kan op je speedtouch het Alice modem gewoon op de LAN poort zetten. Dan moet het goed gaan. :) Ik lees je berichtjes wel... het is niet nodig om jezelf binnen 24 uur gaan quoten ;)
Who Am I? schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:48:
[...]

En toch kan ik gewoon zonder problemen hier een berichtje typen. Ik heb nog geen enkel probleem gehad. Ik heb de DHCP van de copperjet uitgeschakeld en op de WAN poort van de Lynksys aangesloten.
Dat is een ander verhaal, dan staat je DHCP uit. :)
gjs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:52:
[...]

Dat heb ik dus net een paar berichten geleden ook gevraagd. KPN pas opzeggen nadat Alice is opgeleverd is het advies !
Dat is inderdaad wel het verstandigst. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Mojo op 19-05-2008 19:59 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:43:

Dat heb ik dus net een paar berichten geleden ook gevraagd. KPN pas opzeggen nadat Alice is opgeleverd is het advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:38:

@Mojo zou je me hier advies op kunnen geven aangezien jij een insider bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:55:
[...]

@Mojo zou je me hier advies op kunnen geven aangezien jij een insider bent ;)
Je kunt de uname/passwd en de config online vinden (alice.gebruikers.eu volgens mij) maar support zul je niet meer kunnen krijgen. Voor 13.95 heb je een prima 100Mbit sweex switchje (4 poorts) en dan kun je wel support krijgen op je verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Zoals ik al zei, je kan je speedtouch prima gebruiken als switch. :) Gebruik gewoon een LAN poort voor de verbinding naar de modem, in plaats van een eventuele WAN poort.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg me verbinding 9 juni opgeleverd, best snel. Inmiddels de instellingen gevonden om mijn Alcatel modem in te stellen op het Alice netwerk. Hopelijk is het internet stabiel anders gaat het weer meteen de deur uit en ga ik weer terug bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Als je netwerk niet stabiel is, bespaar je zelf de moeite van het teruggaan en bel de helpdesk. Vaak is een profielverlaging (let wel, niet eens een snelheidsverlaging) al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mojo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:38:
Als je netwerk niet stabiel is, bespaar je zelf de moeite van het teruggaan en bel de helpdesk. Vaak is een profielverlaging (let wel, niet eens een snelheidsverlaging) al voldoende.
We zien wel ;) we gaan natuurlijk uit van het positieve en dat het ineen keer goed geregeld is :)

P.s. ik zou een bevestiging krijgen via de mail maar nog niet gehad? Best vreemd of kan dit een paar dagen duren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 07:46
Geen matches
Who Am I? schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:08:
[...]

Doe eens een afstandsmeting tot de centrale. Geloof dat dedan niet zo lang geleden nog een linkje heeft gepost. Als die 1500m of meer is kan je meer dan 10mbit/s wel vergeten.
hmm, routenet zegt 2.3km kortste weg...:( Hoe kan het dan dat men 16-20Mbit aangeeft, gewoon een lokkertje? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Martijn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:36:
[...]

hmm, routenet zegt 2.3km kortste weg...:( Hoe kan het dan dat men 16-20Mbit aangeeft, gewoon een lokkertje? :S
Nope, dat doet ie op basis van de BBNED database. Over het algemeen is de uitkomst van de postcode check juist lager dan wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Geen matches
Adam23, Thewizard:
Mail me allebei even met een goede onderbouwing waarom je denkt dat je snelheid omhoog kan. Wellicht kan ik iets voor jullie betekenen.

Mojo, ik heb mail gestuurd. Ik hoop dat je mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met gamen icm het Alice Copperjet-modem ?

En om nou de hele tijd poorten te gaan configureren mbv http://portforward.com/en...opperJet-1616-2Pindex.htm .....

Er moet toch een eenvoudigere manier zijn,

bovendien: officieel ben je ook niet in het bezit van het admin ww om in je modem/router aanpassingen te maken toch ?

Zijn er geen gamers onder Alice-klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vhond schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:

En om nou de hele tijd poorten te gaan configureren mbv http://portforward.com/en...opperJet-1616-2Pindex.htm .....

bovendien: officieel ben je ook niet in het bezit van het admin ww om in je modem/router aanpassingen te maken toch ?

Waaaaaaat? als je dat telkens zelf zou moeten dan dan zeg ik per direct mijn bestelling af :(

Ben een vervent gamer (ps3) en ik wil er geen gekloot mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Ding ondersteund gewoon UPnP hoor. Zou prima moeten werken. :) Dan hoef je geen porten te forwarden. :) Ik weet niet waar je het vandaan hebt dat je porten moet forwarden, maar dat is al heeeeel oud.

Ben zelf ook nog geen enkele klacht tegengekomen m.b.t. games/programma's die niet werken.

[ Voor 47% gewijzigd door Mojo op 20-05-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Volgens de site worden lijntjes binnen 20-25 dagen opgeleverd.
Ik heb zo'n 18 dagen geleden de bestelling gedaan en heb nog niet eens een brief met de geschatte opleveringsdatum die binnen 2 weken zou komen. Ja, ik weet dat ik wat ongeduldig ben, maar ik zit nu al vanaf 26 april door een fout van Telfort zonder ADSL... :| Ik kon bij Telfort een nieuwe aanvraag doen wat binnen een maand afgehandeld zou worden of bij Alice wat volgens de site binnen 20-25 dagen wordt afgehandeld. Ik heb om die reden voor Alice gekozen, maar nu lijkt het er op dat het alsnog een maand gaat duren...

Edit: :'( Ja, staat er in de oude bevestigingsbrief dat het idd 4 weken zal duren... Haal dan ogenblikkelijk die 20-25 dagen van die site! Oneerlijke lokkertjes zijn dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Kaw schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:00:

Edit: :'( Ja, staat er in de oude bevestigingsbrief dat het idd 4 weken zal duren... Haal dan ogenblikkelijk die 20-25 dagen van die site! Oneerlijke lokkertjes zijn dat.
20-25 dagen = 3-3.5 weken.. dus maximaal 4 weken. Klopt toch? :)

Als het goed is heb je wel al een bevestiging van je bestelling gehad btw, die moet binnen 2-3 dagen verzonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vhond schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:

Geen enkel probleem, alle MP games die ik hier speel doen het vlekkeloos, zonder port forwarding of andere instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Er zijn verscheidene games waar ik niet mee het net op kom (niet samen kan spelen), daarnaast werkt bv zoiets als Gizmo (Skype-variant) ook niet helemaal:

Vroeger toen ik bij Casema zat werkte dat wel, en de configuratie van mijn Firewall is niks aan veranderd, het enige wat ik dan kan bedenken...

nb: sinds vandaag krijg ik ook een relay acces error als ik met mijn prive emailadres wil mailen....

en mijn gewenste emiaadres kan ik niet gebruiken terwijl het wel van mij is...

Lekker Alice...

[ Voor 25% gewijzigd door Vhond op 20-05-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vhond schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:
nb: sinds vandaag krijg ik ook een relay acces error als ik met mijn prive emailadres wil mailen....

Lekker Alice...
Heb ik ook last van :(... Ze maken het ook allemaal niet aantrekkelijker op. Wanneer komt er nou een keer een pagina met alle storingen/meldingen/veranderingen? Dan hoef je het gelijk niet bij jezelf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oké ik hou het voor gezien, ben te gevoelig geworden door de Wanadoo praktijken, bestelling morgen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
hallo, heb ook relay access problemen? Wat is er aan de hand met smtp.alice.nl?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik gebruikte in mijn exchange server een IP adres (82.204.126.20) als Alice smtp server.
Ook alleen maar relay access gezeur vandaag. Zo opeens.

Heb de smtp server nu veranderd in smtp.alice.nl en nu kan ik weer gewoon mailen.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Vhond schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:
Er zijn verscheidene games waar ik niet mee het net op kom (niet samen kan spelen), daarnaast werkt bv zoiets als Gizmo (Skype-variant) ook niet helemaal:

Vroeger toen ik bij Casema zat werkte dat wel, en de configuratie van mijn Firewall is niks aan veranderd, het enige wat ik dan kan bedenken...

Lekker Alice...
Van de emailstoring weet ik niks... Zal het eens navragen vrijdag, misschien dat Denan iets weet.

Over je poort probleem, dat ligt niet aan het modem. De enige mogelijkheid is dat de programma's / spellen geen UPnP ondersteunen of je instelling verkeerd zijn. In die gevallen zal je altijd (ongeacht modem/provider) poortinstellingen moeten wijzigen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:26:
Oké ik hou het voor gezien, ben te gevoelig geworden door de Wanadoo praktijken, bestelling morgen annuleren.
Het is jammer dat je weg gaat. Bedenk je goed dat je nou lang zonder internet gaat zitten, tenzij je nog binnen de cooloff periode zit. Daarnaast is Alice een goed produkt. De mensen zonder problemen zal je hier ook niet zien. Tuurlijk, er zijn dingen die beter kunnen, maar voor 20 euro per maand kan je ook niet al te veel verwachten. Daarnaast kan je eventueel altijd dingen bij mij of Denan kwijt. ;)

Wat is je reden om te annuleren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Tsja met die smtp server ben ik niet de enige:

http://alice.gebruikers.e...17&thread_id=692&pid=4850

Hopelijk is het snel opgelost...

Enne hoe check ik dat UpnP aanstaat in mijn modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
Geen matches
Misschien een leuke site om je IP adres eens te bekijken:
http://www.robtex.com/

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Het is bekend bij Alice...

Wanneer het opgelost is natuurlijk niet...

Ik hoop dat ze weten waar ze me bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Over UPnP is in de handleiding van de Copperjet niets te vinden...

ftp://ftp.allieddata.nl/p..._CJT_16xx_series_v1.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:47:
[...]

Van de emailstoring weet ik niks... Zal het eens navragen vrijdag, misschien dat Denan iets weet.

Over je poort probleem, dat ligt niet aan het modem. De enige mogelijkheid is dat de programma's / spellen geen UPnP ondersteunen of je instelling verkeerd zijn. In die gevallen zal je altijd (ongeacht modem/provider) poortinstellingen moeten wijzigen.

[...]

Het is jammer dat je weg gaat. Bedenk je goed dat je nou lang zonder internet gaat zitten, tenzij je nog binnen de cooloff periode zit. Daarnaast is Alice een goed produkt. De mensen zonder problemen zal je hier ook niet zien. Tuurlijk, er zijn dingen die beter kunnen, maar voor 20 euro per maand kan je ook niet al te veel verwachten. Daarnaast kan je eventueel altijd dingen bij mij of Denan kwijt. ;)

Wat is je reden om te annuleren? :)
Dude ik zit nog in mijn 7 dagen bedenktijd ;) en die laatste quote doet me toch weer erg aan die prutsers van Orange denken. Waarbij een medewerker mij ook probeerde af te schepen met die woorden die je nu gebruikt.

Unet here i come 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Vhond schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:18:
Over UPnP is in de handleiding van de Copperjet niets te vinden...

ftp://ftp.allieddata.nl/p..._CJT_16xx_series_v1.0.pdf
Google maar eens op Copperjet 1616 en je zal vinden dat hij gewoon UPnP ondersteund. Vrijwel alle moderne modems doen dat trouwens. :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:28:
[...]
Dude ik zit nog in mijn 7 dagen bedenktijd ;) en die laatste quote doet me toch weer erg aan die prutsers van Orange denken. Waarbij een medewerker mij ook probeerde af te schepen met die woorden die je nu gebruikt.

Unet here i come 8)
Dat zeg ik, je cooloff periode.. :P Dat je accosieert met Orange is opzich wel logisch. Het is hetzelfde product voor ongeveer dezelfde prijs. Toch heeft mijninziens Alice haar zaakjes wel beter voor elkaar. Ik moet wel zeggen dat Telfort een goed alternatief is, als Alice dan toch niet bevalt. :) Dat gebruik ik zelf nou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vreemd ineens kunnen ze mij gegevens niet in het systeem vinden daar bij Alice en ben ik volgens een medewerker daar nog geen eens lid bij hun?

3 dagen geleden aangevraagd.

Ik ken die spelletjes nu onderhand wel om vervolgens na de afkoelingsperiode een ontvangstbevestiging te sturen dat het nu officieel is en dat het dan dus niet meer mogelijk is om er vanaf te komen.

Mooi niet gesprek opgenomen (wel met toestemming) met die persoon die ik aan de lijn had, de naam ervan genoteerd en de datum van beëindiging plus tijdstip opgeschreven.

Zo even me vader bellen die jurist is om mezelf er tenminste erop voor te bereiden mocht het weer eens op een procedure komen.

Inmiddels ook contact opgenomen met KPN in verband de lijn die ze willen gebruiken.

Mij pak je niet sukkels ( no offence naar jouw toe @Mojo).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Laat je klantnummer even weten, dan kijk ik het voor je na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Misschien onmdersteund het modem het maar mijn vraag blijft waar kan ik dat controleren in het modem ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:34:
Misschien onmdersteund het modem het maar mijn vraag blijft waar kan ik dat controleren in het modem ??????
Staat standaard aan (volgens mij) en is met de User interface niet uit te zetten. Alleen met Admin (wachtwoorden te vinden met google). Werkt er iets niet dan kun je nog alle poorten forwarden naar de lan interface (heb ik thuis ook).

@achilies:
Zo'n vaart loopt dat niet hoor ;) Als Alice pas na 6 dagen een bevestiging stuurt staan we niet echt sterk als we mensen aan de cool-off periode houden. De systemen staan zo ingericht dat mensen na een aanvraag direct een email krijgen (indien men een adres invult) en 1-2 dagen later een brief.
Vergeet niet dat het erg lastig is om 'mensen te pakken' als je een product hebt dat per maand opzegbaar is! :)

[ Voor 31% gewijzigd door denan op 21-05-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Denan: Hoe heb jij al je poorten geforward naar de LAN interface ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Geen matches
Hmmn,
als ik het subnet van de copperjet aanpas, in 192.168.1.0 met 255.255.255.0, Zal de modem dan ook automatisch het IP adres van zichzelf aanpassen?(in 192.168.1.1) of niet? ik kan niet echt vinden waar ik deze kan aanpassen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Daarnaast krijg je altijd een dhcp lease van je modem, of je moet een vast ip in gaan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

Ik wil mijn quicknet + kpn + tele2 omgooien naar Alice.
Ik wil hierbij mijn nummer behouden en geen tele2 carrierpreselect meer hebben. Hoe gaat dat in zn werk?

Als Alice mij niet bevalt, kan ik dan weer mijn nummer porteren naar een andere provider?

En biedt alice aan om over te stappen van adsl -> glas zonder dubbele kosten etc? Glas kom hier binnenkort (als het goed is)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Vhond schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:08:
Daarnaast krijg je altijd een dhcp lease van je modem, of je moet een vast ip in gaan stellen...
cjt 1616-dhcp lan side en portforward alle poorten naar IP 172.19.3.2
D-Link DIR655 met static ip 172.193.3.2 wan side geconfigged en lan side 192.168.0.x

Portforwarding doe je met NAT adres mapping in de user/user interface. Staat ergens in het begin van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Staat standaard aan (volgens mij) en is met de User interface niet uit te zetten. Alleen met Admin (wachtwoorden te vinden met google). Werkt er iets niet dan kun je nog alle poorten forwarden naar de lan interface (heb ik thuis ook).

@achilies:
Zo'n vaart loopt dat niet hoor ;) Als Alice pas na 6 dagen een bevestiging stuurt staan we niet echt sterk als we mensen aan de cool-off periode houden. De systemen staan zo ingericht dat mensen na een aanvraag direct een email krijgen (indien men een adres invult) en 1-2 dagen later een brief.
Vergeet niet dat het erg lastig is om 'mensen te pakken' als je een product hebt dat per maand opzegbaar is! :)
Beste Denan, of die gene bij wie ik de aanvraag heb ingediend heeft mijn mailadres verkeerd opschreven of er is iets anders aan de hand, ik heb namelijk nogsteeds geen klantennummer ontvangen geen mail en ook geen post.

En dat na 3!! dagen :/

-edit- En in het systeem ook al niet, iets gaat er gruwelijk mis waarvan ik bang dat het later op mijn bord gepresenteerd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:03:
[...]

Beste Denan, of die gene bij wie ik de aanvraag heb ingediend heeft mijn mailadres verkeerd opschreven of er is iets anders aan de hand, ik heb namelijk nogsteeds geen klantennummer ontvangen geen mail en ook geen post.

En dat na 3!! dagen :/

-edit- En in het systeem ook al niet, iets gaat er gruwelijk mis waarvan ik bang dat het later op mijn bord gepresenteerd wordt.
Hoe heb je het ingeschoten? (note: als het via die anwb actie is ->die orders verlopen een ander traject en hebben een aantal extra dagen nodig om in het systeem te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Geen matches
denan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:26:
[...]

20-25 dagen = 3-3.5 weken.. dus maximaal 4 weken. Klopt toch? :)

Als het goed is heb je wel al een bevestiging van je bestelling gehad btw, die moet binnen 2-3 dagen verzonden zijn.
Volgens de brief duurd het maximaal twee weken om de leverdatum per brief te ontvangen. Dat duurd bij mij nu 3 weken = 21 dagen. Nog 4 dagen volgens de site of 7 dagen volgens de brief om die brief te ontvangen, de hardware te ontvangen en de aansluiting opgeleverd te krijgen.

Misschien wat kinderachtig, maar tja... Ik zit echt te wachten op het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
denan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:23:
[...]

Hoe heb je het ingeschoten? (note: als het via die anwb actie is ->die orders verlopen een ander traject en hebben een aantal extra dagen nodig om in het systeem te komen)
0900 1560 optie 1 ;)

Gewoon een callcenter dame dus aan de lijn gehad die het gesprek heeft opgenomen, maar blijkbaar niets mee is gebeurd.

Ik vind het prima zolang ik er maar niet achteraf problemen door krijg.

Heb ruim op tijd een beroep op de afkoelingsperiode gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:23:
Ik wil mijn quicknet + kpn + tele2 omgooien naar Alice.
Ik wil hierbij mijn nummer behouden en geen tele2 carrierpreselect meer hebben. Hoe gaat dat in zn werk?

Als Alice mij niet bevalt, kan ik dan weer mijn nummer porteren naar een andere provider?
Deel 1 van je vraag:
Indien je Alice Comfort neemt:
1) Qiucknet en KPN-telefonie (nog) niet opzeggen!
2) Op het aanvraagformulier nummerbehoud invullen.
3) Nadat Alice ADSL is opgeleverd, abo alleen bij Quicknet (let op: nog niet bij KPN !) beeindigen.
4) Je krijgt tegelijkertijd met de oplevering van ADSL (naast je nog werkende KPN-tel.nr.) voor een paar weken een tijdelijk Alice-tel.nr.(via het modem), waarmee je al gratis kan uitbellen naar 'gewone nummers'.

Een paar weken na oplevering van ADSL krijg je bericht van KPN dat Alice je 'oude nr.' op een bepaalde datum gaat overnemen.
Je tijdelijke Alice-nr. verdwijnt op die datum van het modem, en je 'oude KPN-nr.' komt ervoor in de plaats.
Je abonnement bij KPN eindigt automatisch.
En omdat je geen gebruik meer maakt van KPN, dat van Tele2 Preselect a.h.w. ook.
N.B. Ga je zelf in het potje van KPN roeren, loop je kans dat je nummer definitief weg is en Alice je tevens 69 euro voor de aansluiting in rekening brengt.

Deel 2 van je vraag:
Officieel moet je je nummer altijd bij iedere overstap van provider kunnen behouden.
Alleen vermoed ik dat in de praktijk, als je eenmaal op VoIP of VoDSL oftewel InternetTelefonie bent overgestapt, er gaten zullen vallen in een ononderbroken gebruik kunnen maken van je geporteerde tel.nr.
Sterker nog, je maakt m.i. zelfs kans op het kwijtraken van je nummer!
Waarom?
Je ziet o.a. bij Alice en Telfort dat ze eerst je ADSL in orde maken, en daarna pas (soms enkele weken later) je telefonie.
Je nummer is daarom a.h.w. nog bij je vorige (vaak opgezegde) provider.
(Ergo: geen ADSL-signaal meer van je vorige provider betekent tevens geen Internettelefonie-signaal meer.)
En tevens moet je maar hopen dat je vorige provider zuinig op je nummer is en intussen het nummer niet (definitief) verloren laat gaan.
Tussentijds gebruik van je nummer kunnen maken, kan je al helemaal vergeten.

Zover ik weet zijn er wel wettelijke regels in de maak dat tijdens bovenstaande overstap je vorige provider standaard erg zuinig dient te zijn op je nummer.

Het is een heel verhaal, maar het is vaak zeer de moeite waard.
Het scheelt ons namelijk enorm in de maandelijkse kosten.
En zo het zich nu laat aanzien, vele honderden euro's op jaarbasis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Nog steeds problemen met de smtp-server....

Ik zou een backup terugplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik heb sinds twee-drie weken ook Alice. In eerste instantie ging alles goed. Internet overgenomen en werkte binnen een paar uur. Telefonie zou geporteerd worden vanuit KPN naar Alice. Dat ging ook allemaal goed, maar nu; Ik kan hier niet meer bellen, wel gebeld worden, maar bij opnemen hoor ik de wachttoon van de andere beller (mobiel geprobeerd).
Nu zegt Alice dat het aan de telefoon ligt, ik denk echter dat er in de modem of lijn iets niet goed zit. Of ik de lijn even wil testen met een bedraad toestel dat niet van de KPN is. Hoe kom ik daar in godsnaam aan! Daarnaast staat op de Alice site dat jouw gebruikelijk toestel werkt en niet een nieuw toestel hoeft aan te schaffen. Nu hoor ik ter plekke ook nog dat KPN toestellen, bedraad of draadloos niet werken.
Wat moet ik hier nu mee en hoe kom ik in godsnaam aan een bedraad toestel, redelijke bagger helpdesk zo! Waarom is er toch geen enkele partij die het goed voor elkaar heeft.
Iemand die mij kan helpen met een vaste telefoon in de buurt van Alphen aan den Rijn? Ik ben bang dat dit een korte relatie wordt met Alice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
klinkt niet best, het wordt tijd dat er strakkere regels komen voor dit soort praktijken:

Ik weet het is lullig om meer regeltjes vast te leggen, maar helaas vraagt het erom en trek je als consument vaak aan het kortste eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Kaw schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Volgens de brief duurd het maximaal twee weken om de leverdatum per brief te ontvangen. Dat duurd bij mij nu 3 weken = 21 dagen. Nog 4 dagen volgens de site of 7 dagen volgens de brief om die brief te ontvangen, de hardware te ontvangen en de aansluiting opgeleverd te krijgen.

Misschien wat kinderachtig, maar tja... Ik zit echt te wachten op het internet :)
Laat je klantnummer eens weten, misschien kan ik achterhalen waarom de order is vastgelopen.
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Deel 1 van je vraag:
Indien je Alice Comfort neemt:
1) Qiucknet en KPN-telefonie (nog) niet opzeggen!
2) Op het aanvraagformulier nummerbehoud invullen.
3) Nadat Alice ADSL is opgeleverd, abo alleen bij Quicknet (let op: nog niet bij KPN !) beeindigen.
4) Je krijgt tegelijkertijd met de oplevering van ADSL (naast je nog werkende KPN-tel.nr.) voor een paar weken een tijdelijk Alice-tel.nr.(via het modem), waarmee je al gratis kan uitbellen naar 'gewone nummers'.

Een paar weken na oplevering van ADSL krijg je bericht van KPN dat Alice je 'oude nr.' op een bepaalde datum gaat overnemen.
Je tijdelijke Alice-nr. verdwijnt op die datum van het modem, en je 'oude KPN-nr.' komt ervoor in de plaats.
Je abonnement bij KPN eindigt automatisch.
En omdat je geen gebruik meer maakt van KPN, dat van Tele2 Preselect a.h.w. ook.
N.B. Ga je zelf in het potje van KPN roeren, loop je kans dat je nummer definitief weg is en Alice je tevens 69 euro voor de aansluiting in rekening brengt.

Deel 2 van je vraag:
Officieel moet je je nummer altijd bij iedere overstap van provider kunnen behouden.
Alleen vermoed ik dat in de praktijk, als je eenmaal op VoIP of VoDSL oftewel InternetTelefonie bent overgestapt, er gaten zullen vallen in een ononderbroken gebruik kunnen maken van je geporteerde tel.nr.
Sterker nog, je maakt m.i. zelfs kans op het kwijtraken van je nummer!
Waarom?
Je ziet o.a. bij Alice en Telfort dat ze eerst je ADSL in orde maken, en daarna pas (soms enkele weken later) je telefonie.
Je nummer is daarom a.h.w. nog bij je vorige (vaak opgezegde) provider.
(Ergo: geen ADSL-signaal meer van je vorige provider betekent tevens geen Internettelefonie-signaal meer.)
En tevens moet je maar hopen dat je vorige provider zuinig op je nummer is en intussen het nummer niet (definitief) verloren laat gaan.
Tussentijds gebruik van je nummer kunnen maken, kan je al helemaal vergeten.

Zover ik weet zijn er wel wettelijke regels in de maak dat tijdens bovenstaande overstap je vorige provider standaard erg zuinig dient te zijn op je nummer.

Het is een heel verhaal, maar het is vaak zeer de moeite waard.
Het scheelt ons namelijk enorm in de maandelijkse kosten.
En zo het zich nu laat aanzien, vele honderden euro's op jaarbasis.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. :) Helaas gaat er inderdaad nog regelmatig mis met porteringen. Voornamelijk bij Tele 2 naar ons toe trouwens.. :?
RD schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:02:
Ik heb sinds twee-drie weken ook Alice. In eerste instantie ging alles goed. Internet overgenomen en werkte binnen een paar uur. Telefonie zou geporteerd worden vanuit KPN naar Alice. Dat ging ook allemaal goed, maar nu; Ik kan hier niet meer bellen, wel gebeld worden, maar bij opnemen hoor ik de wachttoon van de andere beller (mobiel geprobeerd).
Nu zegt Alice dat het aan de telefoon ligt, ik denk echter dat er in de modem of lijn iets niet goed zit. Of ik de lijn even wil testen met een bedraad toestel dat niet van de KPN is. Hoe kom ik daar in godsnaam aan! Daarnaast staat op de Alice site dat jouw gebruikelijk toestel werkt en niet een nieuw toestel hoeft aan te schaffen. Nu hoor ik ter plekke ook nog dat KPN toestellen, bedraad of draadloos niet werken.
Wat moet ik hier nu mee en hoe kom ik in godsnaam aan een bedraad toestel, redelijke bagger helpdesk zo! Waarom is er toch geen enkele partij die het goed voor elkaar heeft.
Iemand die mij kan helpen met een vaste telefoon in de buurt van Alphen aan den Rijn? Ik ben bang dat dit een korte relatie wordt met Alice....
Het kan te maken hebben met het feit dat je een DECT gebruikt. Als je met een bedrade telefoon nog steeds problemen hebt kan je ze gewoon terugbellen en wordt er verder gekeken. Geef vooral aan dat je getest hebt met een "niet-dect" telefoon, je kan er gewoon eentje lenen bij de buren.

Omdat je aangeeft dat je ook niet gebeld kan worden, vermoed ik echter dat het probleem niet bij die telefoon ligt. Probeer het voor de zekerheid toch even, misschien is er bij je portering iets mis gegaan. Laat het even weten als je de helpdesk hebt gebeld en ze zover hebt (:P) dat er een ticket voor je is gemaakt. :) Misschien kan ik hem oppikken.
Vhond schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:13:
klinkt niet best, het wordt tijd dat er strakkere regels komen voor dit soort praktijken:

Ik weet het is lullig om meer regeltjes vast te leggen, maar helaas vraagt het erom en trek je als consument vaak aan het kortste eind...
Hoezo? Het is waarschijnlijk een storing ergens, dat heeft niks met regels te maken.

[ Voor 63% gewijzigd door Mojo op 21-05-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

Nou vandaag ook een doos van Alice in de bus, ik neem aan dat nog een brief krijg met gebruikersgegevens? Als het goed is gaat het abonnement op de 27e in.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
@rd/mojo:
Ik zie inderdaad erg vaak dat men zegt dat 'alle dect toestellen niet werken'', maar dat is natuurlijk niet waar. Er zijn een aantal DECT toestellen die vreemd gedrag vertonen, vnl Siemens/Panasonic, en dan hangt het vaak weer af van welke serie/firmware/revisie je hebt. xxx.12312b.13.2 werkt niet, xxx.12312b.13.2b werkt wel.

Het advies van de helpdesk had hoogstwaarschijnlijk moeten zijn: probeer het met een bedraad toestel. De meeste mensen hebben dit nog wel ergens op zolder liggen. Of het een KPN telefoon is of niet maakt niet veel uit (vaag advies ook?) het enige waar je op moet letten is oude telefoons van bvb tele2 of een andere carrier preselect partij. Die hebben vaak een onzichtbaar voorkiesnummer ingeprogrameerd (ipv 0241234567 belt ie 1650-0241234567) en zulke toestellen gaan nooit goed werken.

De hele "sommige DECT-toestellen werken niet" problematiek gaan we toch eens iets dieper onderzoeken. In principe is het een probleem bij de leverancier (ook onderkend bij Panasonic tijdens hun labtests) maar wellicht dat een firmware upgrade in de 1616 een deel van de problemen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
<<Mojo: Hoezo? Het is waarschijnlijk een storing ergens, dat heeft niks met regels te maken.>>

Er mag op zijn minst over gecommuniceerd worden naar de klant: het is lekker geld verdienen met zo'n duur 0900 nummer en het heeft ook nog eens geen zin om te bellen. Jullie (Mojo + Denan) weten waar je het over hebt maar de mensen die de telefonische helpdesk bemensen...

Storing ? Hardware, Software ? Termijn dat het verholpen is ?

Ik snap dat het niet altijd even zo simpel is, maar wat nadere uitleg cq communicatie zou op zijn plaats zijn, zolang de pop server het nog doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Geen matches
Tip: als je een Gmail account heb kan je hun smtp server gebruiken...

lees hier hoe: http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=13287

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die niet bij hun webmail kunnen via de alice lounge? na het invoeren van het wachtwoord word ik weer terug geslingerd naar het inlog scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Vhond schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:14:
<<Mojo: Hoezo? Het is waarschijnlijk een storing ergens, dat heeft niks met regels te maken.>>

Er mag op zijn minst over gecommuniceerd worden naar de klant: het is lekker geld verdienen met zo'n duur 0900 nummer en het heeft ook nog eens geen zin om te bellen. Jullie (Mojo + Denan) weten waar je het over hebt maar de mensen die de telefonische helpdesk bemensen...

Storing ? Hardware, Software ? Termijn dat het verholpen is ?

Ik snap dat het niet altijd even zo simpel is, maar wat nadere uitleg cq communicatie zou op zijn plaats zijn, zolang de pop server het nog doet...
Ik dacht dat je doelde op het probleem wat vermeld stond, niet het SMTP geval...

Had idd wel op de site geplaatst mogen worden, ben ik het met je eens. :)

Dat DECT geval: Uiteraard weet ik dat er genoeg toestellen zijn die werken.. :P Alleen geen idee welke precies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:45:

[...]

Het kan te maken hebben met het feit dat je een DECT gebruikt. Als je met een bedrade telefoon nog steeds problemen hebt kan je ze gewoon terugbellen en wordt er verder gekeken. Geef vooral aan dat je getest hebt met een "niet-dect" telefoon, je kan er gewoon eentje lenen bij de buren.

Omdat je aangeeft dat je ook niet gebeld kan worden, vermoed ik echter dat het probleem niet bij die telefoon ligt. Probeer het voor de zekerheid toch even, misschien is er bij je portering iets mis gegaan. Laat het even weten als je de helpdesk hebt gebeld en ze zover hebt (:P) dat er een ticket voor je is gemaakt. :) Misschien kan ik hem oppikken.
Ik denk dat de vraagsteller wel erg weinig gegevens heeft geplaatst om conclusies te kunnen trekken.
Zo is er nog geen antwoord op o.a.:
Heeft het wel gewerkt?
Heb je het modem al een tijdje spanningsloos gezet?
Welk telefoontoestel gebruik je?
T.a.v. het telefoontoestel heb je al eens gekeken op:
http://alice.gebruikers.e...forum_id=20&thread_id=329 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:31:
Zijn er meer mensen die niet bij hun webmail kunnen via de alice lounge? na het invoeren van het wachtwoord word ik weer terug geslingerd naar het inlog scherm.
Staat er in het rood ook Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. bij?
Dan heb je een verkeerde login gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:15:
Nou vandaag ook een doos van Alice in de bus, ik neem aan dat nog een brief krijg met gebruikersgegevens? Als het goed is gaat het abonnement op de 27e in.
Ja, en is (na enkele strikvragen) ook via de helpdesk op te vragen.

Maar je kunt je inloggegevens ook zelf 'raden'.
Stel, je heet A.A. Pieterse dan is je loginnaam A.A..Pieterse (Let op de 2 puntjes).
Je wachtwoord is je geboortedatum, met voorloop nul(len).
Voorbeeld: 1 maart 1977 wordt 01031977.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]
Helaas gaat er inderdaad nog regelmatig mis met porteringen. Voornamelijk bij Tele 2 naar ons toe trouwens.. :?
Vreemd, bij een portering is de nieuwe provider de leidende partij (de baas :) ) in het proces.
De latende partij (Tele2 in dit geval) heeft maar gewoon te doen wat de leidende partij wil.
Al eens aan een klacht bij de Opta gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geen matches
Klopt, Tele 2 reageert niet op onze verzoeken. En ze moeten daar ergens een antwoord geven voor we kunnen gaan porteren. Ik weet verder niet in hoe verre dit nou gaat en om hoeveel mensen het gaat en of er al iets bij de opta ligt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik heb het idee dat mijn verbinding 'geknepen' wordt, dus dat ik op een lagere snelheid sta, om de zaak stabiel te houden. Volgens de postcode-checks is mijn afstand tot de centrale (Enschede-centrum) zo'n 900 meter, en ik haal altijd een sneheid van ~13Mbit, hier traint het modem ook altijd op in. Zijn er andere gebruikers die ook iets dergelijks ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat de vraagsteller wel erg weinig gegevens heeft geplaatst om conclusies te kunnen trekken.
Zo is er nog geen antwoord op o.a.:
Heeft het wel gewerkt?
Heb je het modem al een tijdje spanningsloos gezet?
Welk telefoontoestel gebruik je?
T.a.v. het telefoontoestel heb je al eens gekeken op:
http://alice.gebruikers.e...forum_id=20&thread_id=329 ?
Sorry hoor, maar op wat voor een forum zitten we nou hier.
Twee type telefoontoestellen gebruikt, draadloos KPN en DECT noname merk.
Modem aan-uit, gewacht noem het maar op.
Wanneer ik naar huis bel gaat de telefoon wel over, dus blijkbaar wordt de telefoon wel gevonden, maar bij opnemen hoor ik de wachttoon van de beller er doorheen ergo het signaal wordt niet "opgenomen".
Daarnaast wordt op de Alice site niet gerept over mogelijke toestellen die niet zouden werken. Staat letterlijk, u kunt uw oude telefoon gebruiken! Dat lijkt mij nogal lijken op misleiding, misschien vergezocht. Echter dienen zij het dan toch echt te melden voordat ik de dienst aanschaf.
Wie heeft er nu nog tegenwoordig een bedraad toestel liggen, niemand volgens mij. Niet in mijn directe omgeving in ieder geval. Wat ik hieraan storend vind is dat het probleem wederom, zoals zo vaak, bij de consument wordt gelegd. Terwijl het "allemaal" zo duidelijk en makkelijk moet zijn volgens reclame e.d.

Wellicht iemand hier in de buurt postcode 2408 die wel een bedraad toestel heeft om voor mij te testen.

Zo duidelijk is Alice niet! Zeker niet als het gaat om telefonie en wat wel en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

[...]
Laat je klantnummer eens weten, misschien kan ik achterhalen waarom de order is vastgelopen.
Ziehier een email met een bijlage in PDF dat 5 juni mijn lijn wordt opleverd :o Vanmorgen gekregen! _/-\o_ Nog 2 weken wachten dus...

Edit:
TIP

Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.
Alice.
Leuke tip. }:O

Uit de email:
Uw inloggegevens voor de Alice Lounge kunt u per direct gebruiken.
Van de site:
Als Alice op uw woonadres beschikbaar is, kunnen wij uw aansluiting naar verwachting binnen 20 tot 25 dagen opleveren.
Mijn aanmelding was direct aan het begin in mei. Dus zo'n 35 dagen oplevertijd. Dus die 3-3.5 is dan 5 geworden.

Ik heb nog geen ervaring met het opgeleverde product, maar gezien de ervaringen op het forum zou Alice wat moeten inbinden met de grootsheid van de uitspraken. Opleveringen duren minimaal een maand en geen 20-25 dagen. Je krijgt gemiddeld 12mbit en dat kan oplopen tot 18mbit, in tegenstelling van de claim op de site dat je onbeperkt en supersnel internet met een snelheid tot 20 Mbit/s krijgt en dan tussen haakjes dat het voor kan komen dat minder snel is. Ik heb nog niemand gelezen die de 20mbit heeft gehaald. De onbezorgde en betrouwbare verbinding die de site je garandeerd lijkt ook wel in heel veel gevallen anders uit te vallen en dan vooral bij de telefonie. Dat elk telefoontoestel bruikbaar zou zijn is dus ook niet waar gezien de uitspraken in het verleden en het zou Alice sieren als er eerlijk op de site komt te staan dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het economisch gezien voor Alice niet rendabel is om de lijn aan te leggen.

[ Voor 76% gewijzigd door Kaw op 22-05-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Geen matches
DeeJayV schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:40:
Ik heb het idee dat mijn verbinding 'geknepen' wordt, dus dat ik op een lagere snelheid sta, om de zaak stabiel te houden. Volgens de postcode-checks is mijn afstand tot de centrale (Enschede-centrum) zo'n 900 meter, en ik haal altijd een sneheid van ~13Mbit, hier traint het modem ook altijd op in. Zijn er andere gebruikers die ook iets dergelijks ervaren?
Word bij ons ook gedaan om zo een stabiele verbinding te realiseren. Heb het er al uitgebreid over gehad met de technische dienst. Maar een hogere snelheid is voor eigen risico!

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Geen matches
Hier ook nog steeds problemen met de SMTP :S Inmiddels al 3 dagen...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
SlickAxe schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Word bij ons ook gedaan om zo een stabiele verbinding te realiseren. Heb het er al uitgebreid over gehad met de technische dienst. Maar een hogere snelheid is voor eigen risico!
ik heb nog geen enkele problemen gehad met de stabiliteit van de verbinding, dus het werkt iig wel... toch wil ik eigenlijk wel wat sneller, omdat ik denk dat er gewoon meer in zit op 900m. van de centrale!

heb de klantenservice maar eens gemaild, kan t altijd proberen he :)

ik heb trouwens geen problemen met de smtp (out.alice.nl)

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJayV op 22-05-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Geen matches
@Denan/Mojo
Eergisteren de modem binnengekregen. Morgen komt nl de kpn monteur langs, maar gisteren ging ik de modem aansluiten en ineens heb ik gewoon linesync en internet werkt gewoon. Moet ik die KPN monteur afzeggen of moet die nog wat controleren bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
mohawk0618 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
@Denan/Mojo
Eergisteren de modem binnengekregen. Morgen komt nl de kpn monteur langs, maar gisteren ging ik de modem aansluiten en ineens heb ik gewoon linesync en internet werkt gewoon. Moet ik die KPN monteur afzeggen of moet die nog wat controleren bij mij?
Die moet het nog wel controleren en labellen (zit iig in de procedure met KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Kaw schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:
[...]

Ziehier een email met een bijlage in PDF dat 5 juni mijn lijn wordt opleverd :o Vanmorgen gekregen! _/-\o_ Nog 2 weken wachten dus...

Edit:

[...]

Leuke tip. }:O

Uit de email:

[...]

Van de site:

[...]

Mijn aanmelding was direct aan het begin in mei. Dus zo'n 35 dagen oplevertijd. Dus die 3-3.5 is dan 5 geworden.

Ik heb nog geen ervaring met het opgeleverde product, maar gezien de ervaringen op het forum zou Alice wat moeten inbinden met de grootsheid van de uitspraken. Opleveringen duren minimaal een maand en geen 20-25 dagen. Je krijgt gemiddeld 12mbit en dat kan oplopen tot 18mbit, in tegenstelling van de claim op de site dat je onbeperkt en supersnel internet met een snelheid tot 20 Mbit/s krijgt en dan tussen haakjes dat het voor kan komen dat minder snel is. Ik heb nog niemand gelezen die de 20mbit heeft gehaald. De onbezorgde en betrouwbare verbinding die de site je garandeerd lijkt ook wel in heel veel gevallen anders uit te vallen en dan vooral bij de telefonie. Dat elk telefoontoestel bruikbaar zou zijn is dus ook niet waar gezien de uitspraken in het verleden en het zou Alice sieren als er eerlijk op de site komt te staan dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het economisch gezien voor Alice niet rendabel is om de lijn aan te leggen.
In de praktijk wordt de 4 weken eigenlijk wel gehaald hoor, maar het kan altijd toevallig zijn dat je order ergens in het systeem vast is gelopen en daarom vertraging heeft opgelopen. Je kan niet alles baseren op je eigen ervaring ;)

Dat je weinig mensen op 20mbit ziet kan kloppen. Je lijn moet echt niet boven de 1km uitkomen (dus niet de geschatte afstand volgens de Postcode Database) wil je het kunnen halen. Het komt best wel voor, ik heb zelfs al een paar keer 23 (!) Mbit gezien ;) Bedenk je echter ook dat de mensen met 20 Mbit en geen problemen ook niet op dit forum zullen komen. Wanneer men tevreden is zal je er weinig van horen ;)
DeeJayV schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]

ik heb nog geen enkele problemen gehad met de stabiliteit van de verbinding, dus het werkt iig wel... toch wil ik eigenlijk wel wat sneller, omdat ik denk dat er gewoon meer in zit op 900m. van de centrale!

heb de klantenservice maar eens gemaild, kan t altijd proberen he :)

ik heb trouwens geen problemen met de smtp (out.alice.nl)
Als je op 13 Mbit zit, train je denk ik gewoon op zijn snelst in op een wide open profiel. 13 Mbit is namelijk geen profiel ;) Het is dan of 12, of 16. Ik vermoed dan ook niet dat je verbinding wordt geknepen, maar dat je lijn wat langer is dan die 900 meter. Doe eens een lijnmeting a.d.v. routenet. Een paar posts geleden staat hoe je dat doet.

Als je je klantnummer laat weten zal ik het voor je uitzoeken.

Zie dit plaatje ook voor de schaalbaarheid van ADSL. Dit is een grove schatting van de MAXIMALE waardes die te halen zijn. Dit is erg afhankelijk van de koperkwaliteit. Let op, dit zijn lijnlengtes, geen hemelsbrede afstanden, die vaak kleiner zijn.
Afbeeldingslocatie: http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg
mohawk0618 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
@Denan/Mojo
Het zou kunnen dat de monteur niet bij je in huis hoeft te zijn. Mocht het toevallig (kans lijkt me zeer klein) gebeuren dat je straks geen internet meer hebt, geef dan aan dat de nadat de monteur in de wijkcentrale is geweest je ineens geen internet meer hebt en dat waarschijnlijk het een en ander per ongeluk is omgestoken. Dan is het voor de 1e lijn meteen duidelijk dat de Technische Dienst BBned kan aansturen ;) Hoe duidelijker het probleem bij de 1e lijn is, hoe makkelijker het naar ons doorgezet kan worden.

[ Voor 76% gewijzigd door Mojo op 22-05-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RD schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:32:
[...]

Sorry hoor, maar op wat voor een forum zitten we nou hier.
Twee type telefoontoestellen gebruikt, draadloos KPN en DECT noname merk.
Modem aan-uit, gewacht noem het maar op.
Toch ben je vergeten te vermelden of het wel gewerkt heeft.
En draadloos KPN is ook een ruim begrip.
Wees eens duidelijk, neem een voorbeeld aan mevrouw Alice. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:
[...] ..... het zou Alice sieren als er eerlijk op de site komt te staan dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het economisch gezien voor Alice niet rendabel is om de lijn aan te leggen.
Dat is een goede kennis van mij overkomen.
Jammer hoor, hij zit ong. 100 meter bij de centrale vandaan.
Je zou bijna zelf een rolletje kabel uitleggen en ingraven.

Maar, je kunt Alice hier de schuld niet helemaal van geven.
Waarschijnlijk was de database van KPN niet in orde.
Alleen had ik geen zin meer de muur, die helpdesk heet, te willen bestormen. |:(
En heb dus maar een aanvraag bij een dochter van KPN geplaatst, dan vechten die dat onderling maar fijn uit. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Geen matches
Mojo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:57:
[...]

Als je op 13 Mbit zit, train je denk ik gewoon op zijn snelst in op een wide open profiel. 13 Mbit is namelijk geen profiel ;) Het is dan of 12, of 16. Ik vermoed dan ook niet dat je verbinding wordt geknepen, maar dat je lijn wat langer is dan die 900 meter. Doe eens een lijnmeting a.d.v. routenet. Een paar posts geleden staat hoe je dat doet.

Als je je klantnummer laat weten zal ik het voor je uitzoeken.
mjah 13 Mbit... ik haal dus 1,3-1,4MB/s, dus het zou ook best 12Mbit kunnen zijn (12/8 - overhead) ;)
mijn copperjet traint als volgt in:
Rx Bit Rate 13366500
Rx Attn DR 13384000

als je even zou willen kijken naar mijn profiel: graag! (klantnummer per DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:34:
[...]
Die moet het nog wel controleren en labellen (zit iig in de procedure met KPN)
Op de dag dat Alice bij mij zou worden aangesloten, word ik gebeld door KPN(?). Of ik mijn modem (voor Alice) al had aangesloten. Dit had ik nog niet en heb dat toen op zijn verzoek snel gedaan. Werkte niet. Zegt die monteur: "Jammer, want nu moet ik de hele stad door...".
Twee uur later waren ze er met zijn tweeën. Probleem was snel gevonden: ISDN was nog aangesloten. Hij snel mijn aansluiting weer gemaakt en het werkte. Maar labellen? Controleren? Ja, het werkte, want het lampje op het modem knipperde. Maar meer hebben ze echt niet gedaan.
En als het in eerste instantie meteen had gewerkt, waren ze volgens mij niet eens langsgekomen. Die € 69,-- zijn snel verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:41:

Maar, je kunt Alice hier de schuld niet helemaal van geven.
Waarschijnlijk was de database van KPN niet in orde.
Alleen had ik geen zin meer de muur, die helpdesk heet, te willen bestormen. |:(
En heb dus maar een aanvraag bij een dochter van KPN geplaatst, dan vechten die dat onderling maar fijn uit. :)
Ik hoorde zojuist dat het ong. 5 dagen duurde eer dat ze, na een verhuizing, weer telefoon van Tele2 hadden.
KPN-monteur was eindelijk tot de conclusie gekomen dat de lijn niet op stift 113 maar bijv. op stift 13 in de centrale had moeten komen.
Inderdaad, een foutje in de database van KPN en dat probleem is nu mooi opgelost door een andere KPN-er. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik krijg net een berichtje van m'n zwager dat hij onze huislijn (van Alice dus) niet kan bereiken: 'alle lijnen zijn bezet, probeert u het later nog eens'
Weet iemand iets van een storing regio Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
w.d schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:24:
Ik krijg net een berichtje van m'n zwager dat hij onze huislijn (van Alice dus) niet kan bereiken: 'alle lijnen zijn bezet, probeert u het later nog eens'
Weet iemand iets van een storing regio Utrecht?
Not yet. Al geprobeerd je eigen nummer te bellen met je mobie? Kan ook een storing bij een bepaalde provider zijn natuurlijk.

Add: zie opeens een melding in mijn mailbox ploppen over een interconnect storing tussen BBNED/KPN (incomming Voice richting BBNED). Niet voor alle BBNED aansluitingen, maar wel voor een groot deel. Men is onsite om het probleem te onderzoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 22-05-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Geen matches
denan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:28:
[...]

Not yet. Al geprobeerd je eigen nummer te bellen met je mobie? Kan ook een storing bij een bepaalde provider zijn natuurlijk.
Heb het inderdaad ook zelf geprobeerd, krijg keurig een dame die zegt 'Alle lijnen zijn bezet, probeert u het later nog eens'
Alsof ik 25 lijnen thuis heb liggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Op de dag dat Alice bij mij zou worden aangesloten, word ik gebeld door KPN(?). Of ik mijn modem (voor Alice) al had aangesloten. Dit had ik nog niet en heb dat toen op zijn verzoek snel gedaan. Werkte niet. Zegt die monteur: "Jammer, want nu moet ik de hele stad door...".
Twee uur later waren ze er met zijn tweeën. Probleem was snel gevonden: ISDN was nog aangesloten. Hij snel mijn aansluiting weer gemaakt en het werkte. Maar labellen? Controleren? Ja, het werkte, want het lampje op het modem knipperde. Maar meer hebben ze echt niet gedaan.
En als het in eerste instantie meteen had gewerkt, waren ze volgens mij niet eens langsgekomen. Die € 69,-- zijn snel verdiend...
Tja, een NLS is gewoon 69 euro. Dat is een standaard tarief, volgens mijn vastgesteld door de OPTA. De ene keer is een NLS wat draden verwisselen in de centrale, de andere keer is het ook nog eens een WCD plaatsen bij iemand in huis. :) 3x zoveel werk, zelfde bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mojo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:20:
Klopt, Tele 2 reageert niet op onze verzoeken. En ze moeten daar ergens een antwoord geven voor we kunnen gaan porteren. Ik weet verder niet in hoe verre dit nou gaat en om hoeveel mensen het gaat en of er al iets bij de opta ligt ofzo...
Grappig, klik op 'bezoek de homepage van Mojo', kom ik op een pagina van Tele2 met een hoop reclame voor deze fantastische firma!
Kennelijk ben je toch wel fan van ze. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:57:
[...]

Ja, en is (na enkele strikvragen) ook via de helpdesk op te vragen.

Maar je kunt je inloggegevens ook zelf 'raden'.
Stel, je heet A.A. Pieterse dan is je loginnaam A.A..Pieterse (Let op de 2 puntjes).
Je wachtwoord is je geboortedatum, met voorloop nul(len).
Voorbeeld: 1 maart 1977 wordt 01031977.
Ok, thanks :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:30:
[...]

Grappig, klik op 'bezoek de homepage van Mojo', kom ik op een pagina van Tele2 met een hoop reclame voor deze fantastische firma!
Kennelijk ben je toch wel fan van ze. _O-
offtopic:
Nee, ik ben er al weg. Ik ben een tevreden zonnet abonnee van het eerste uur. De url is ook van zonnet, ik heb hem nooit aangepast :) Heb nou Telfort omdat ik wat meer snelheid wilde. Bevalt ook prima, maar als ik het geweten dat ik bij Alice kon gaan werken was dat mijn ISP geweest ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 22-05-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Toch ben je vergeten te vermelden of het wel gewerkt heeft.
En draadloos KPN is ook een ruim begrip.
Wees eens duidelijk, neem een voorbeeld aan mevrouw Alice. :+
Lees mijn eerste post, daarin staat ook dat ik wel gebeld kan worden, maar dat de lijn niet opgenomen kan worden. Als je het zo zou uit willen leggen.
Volgens mij ben ik zeer duidelijk, maar wordt het verkeerd gelezen.

Dus nogmaals de telefoon gaat wel over, maar kan er verder niks mee. Bellen kan niet en heeft niet gewerkt.

Daarnaast, als ik volgens de installatie en de handleiding alles netjes aansluit, met het bericht dat alle telefoontoestellen werken. Daarna na het aansluiten blijkt telefonie niet te werken en waarom het bewijs van niet werken dan bij de consument wordt gelegd en niet andersom? Daarnaast vind ik de telefoontoestel kwestie nou niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Dag 4 zonder SMTP.

zowel smtp.alice.nl en out.alice.nl werken niet. iemand?

Schijnt een landelijk probleem te zijn wat al 4 dagen duurt? Dat mag toch niet kunnen :?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:43:
Dag 4 zonder SMTP.

Schijnt een landelijk probleem te zijn wat al 4 dagen duurt? Dat mag toch niet kunnen :?
Hmmm timeouts of helemaal geen response? Ik zag wel dat een paar mailservers het momenteel druk hebben (spamflood) maar dat zou alleen een vertraging in de afhandeling van de email tot gevolg moeten hebben (momenteel 30-90 minuten). Connecties werken in ieder geval wel (net even de testlijn open gezet).

add: dit zijn mijn eigen tests puur om te kijken of ik iets zag.. het is dus niet zo dat ik je support ga geven via dit forum ;) Mocht er iets mis zijn dan kan ik het iig wel ergens aankaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 23-05-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlickAxe schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:43:
Dag 4 zonder SMTP.

Net getest maar...
Hier gelukkig géén problemen met mail, out.alice.nl werkt hier (R'dam) ok!
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.