Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212036

Gister volledig enthousiast een 1tb schijf van samsung gehaald.
Meteen ingebouwd, geformatteerd en in gebruik genomen. Hier wilde ik vanochtend vrolijk mee verder gaan, maar dat zat er helaas niet in.
Hij werd weergegeven als een 32mb schijf, met bijbehorende 32mb unallocated space.
De data die ik er op had gezet was dus ook verdenen.
Na het doen van een HD-tune testje werd ik er ook niet blijer van, ondanks de lage accestime ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/29/1209472522-570.jpg

Heeft iemand enig idee of dat ik iets verkeerd heb staan of dat mijn harde schijf vannacht is overleden?
HD-tune geeft trouwens aan dat de health e.d. in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat gebeurt er als je alle partities verwijdert en nieuwe maakt? Werkt dat?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain Pervert schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:20:
Wat gebeurt er als je alle partities verwijdert en nieuwe maakt? Werkt dat?
Dat werkt helaas niet, kan een partitie van minimaal 8 en maximaal 30 mb maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Anoniem: 212036 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:19:
[...]

Dat werkt helaas niet, kan een partitie van minimaal 8 en maximaal 30 mb maken
Wat voor SATA controller gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:28:
[...]

Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3P, hierbij heb ik hem op beide controllers aangesloten gehad. Dus de Intel (ICH9R) en Gigabyte (JMicron) Raid als ik me niet vergis.
Ik heb trouwens de 64 bits versie van windows, maar heb het idee dat dit verder niet uit maakt, omdat hij in de bios hem ook als 32 mb aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Het lijkt wel alsof hij het cache geheugen voor schijf aan ziet? ..

Is hij nog benaderbaar met een samsung HD-tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 09:55

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Die F1R's zijn nergens te vinden :(
Zou het echt niet aangeraden zijn om de gewone F1's 24/24 te laten draaien? is niet echt de bedoeling dat ze 24/24 7/7 365/365 draaien. Bv enkel in het weekend 24/24, of enkel in de week 24/24 ...
Of toch beter uitkijken naar RAID disks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

dupondje schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:02:
[...]

Zou het echt niet aangeraden zijn om de gewone F1's 24/24 te laten draaien? is niet echt de bedoeling dat ze 24/24 7/7 365/365 draaien. Bv enkel in het weekend 24/24, of enkel in de week 24/24 ...
Zo'n vaart zal het niet lopen. Heb hier 3 stuks Spinpoint F1 750GB 24x7 draaien zonder probleem (tot nu toe dan) :) Alleen de MBTF van de R versie is hoger, verder zit er geloof ik geen verschil in.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

[...]

Tja, het wil ook weer niet zeggen dat een gewone F1 er niet tegenkan. Zo heeft Seagate ook een speciale ES serie die een paar euro meer kost, voor 24/7 gebruik. Toch heb ik een "gewone" 7200.8 alweer een aardige tijd praktisch 24/7 aan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
Nou als de prijzen zo blijven dalen kost de 1TB van de zomer rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

primusz schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:50:
Het lijkt wel alsof hij het cache geheugen voor schijf aan ziet? ..

Is hij nog benaderbaar met een samsung HD-tooltje?
Dat HD-tooltje werkte ook niet echt.
Vandaag teruggegaan naar de winkel, hier kregen ze hem ook niet aan de praat. Dus heb meteen een nieuwe meekregen. Hopelijk houdt deze het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136863

Captain Pervert schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:25:
...doe ik niet vanwege geld, stroom en geluidsproductie.
Stroom? Ik zou gewoon het licht een kwartier later aan doen dan ben je al weer 3 dagen energie verbruik van je schijven verder :P

Verder heb ik ook mijn 1TB schijf besteld bij de goedkoopste al vrij lang Azerty, met een Antec MX-100 behuizing, oh wat gaat dat een snelheids verbetering worden als ik hem in m'n nieuwe systeem zet t.o.v. USB 2.0 ^^

Side-note: nieuw systeem duurt nog even wegens lever tijd Q9450/Q9550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:30
hey mensen,

ik zit te twijfelen om mn 2x 320GB om te ruilen voor 2x 750GB of 2x 1 Tb.

de 750GB hdd van WD is E115 en de 1000GB hdd van samsung is E129.

Is de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de samsungschijven beetje betrouwbaar? Ik ging in het verleden eigenlijk altijd voor WD of maxtor schijven. voor 14 euro extra 250GB te krijgen is natuurlijk een goede deal.

Mijn systeem heeft genoeg koeling (120mm fan achter de HDD's) en ik zal ze voornamelijk gebruiken voor games/data-opslag. (C-partitie windows, D-partitie opslag, E-partitie Opslag/games)

graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02

_Arthur

blub

BootVluchteling schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:59:
ik zit te twijfelen om mn 2x 320GB om te ruilen voor 2x 750GB of 2x 1 Tb.

de 750GB hdd van WD is E115 en de 1000GB hdd van samsung is E129.
Een tweaker moet zelf kunnen kiezen natuurlijk. Maar ik zou voor de 1TB gaan omdat deze de 333gb platters heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136863

BootVluchteling schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:59:...de 750GB hdd van WD is E115 en de 1000GB hdd van samsung is E129.
Ik ga er vanuit dat ze gewoon betrouwbaar zijn die schijven nog geen rare problemen over gehoord in ieder geval.

Maar die Samsung schijf is € 120,29 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:28:
[...]

Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3P, hierbij heb ik hem op beide controllers aangesloten gehad. Dus de Intel (ICH9R) en Gigabyte (JMicron) Raid als ik me niet vergis.
Ik heb trouwens de 64 bits versie van windows, maar heb het idee dat dit verder niet uit maakt, omdat hij in de bios hem ook als 32 mb aan geeft.
Ik kwam dit berichtje toevallig tegen:

Um hier etwas Licht in die 33 MB Problematik zu bringen: Das liegt nicht an der Platte, sondern ist ein Bug im BIOS von Gigabyte Mainboards (einfach mal googeln nach "1 tb gigabyte bug") und betrifft eine ganze Reihe von 1 TB Platten. Falls ihr ein Gigabyte Mainboard habt, einfach VOR Montage der Platte das BIOS updaten...

Misschien heb je er iets aan ..

Even gezocht: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2626
Er staat inderdaad een update voor problemen met 1 TB schijven :P

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 188596 op 02-05-2008 21:05 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb hier een flink aantal schijven 24/24 7/7 365/365 aan staan, waarvan 2 maxtors al 4 jaar mishandeld worden door 24/7 te downloaden van usenet en P2P netwerken.Ook enkele Samsung 500 T166 en nu ook F1 750`s staan 24/7 aan.Heb de laatste jaren slechts twee keer een kapotte HD gehad, èèn bij aankoop en èèn na een week. Heb nooit de behoefte gehad om duurdere versies aan te schaffen die voor 24/7 zijn gecertificeerd. Ik vraag me af of er echt verschil is tussen de "gewone " en de raid/ 24/7 schijven. Misschien een extra check bij de produktie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:30
_Arthur schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Een tweaker moet zelf kunnen kiezen natuurlijk. Maar ik zou voor de 1TB gaan omdat deze de 333gb platters heeft.
Ik weet wel dat ik zelf moet kiezen, maar een advies is nooit weg..

Heb inmiddels de keuze gemaakt en haal 2x 1 TB van samsung voor 129 ps. bij Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik heb 2* 750GB bestelt. Maar heb een klein probleem.

De disks werken niet omdat ik met 1.5 (sata 1) probeer te draaien. Samsung bied hiervoor deze oplossing. Maar helaas werkt deze applicatie gewoon NIET door een foutje in het programma of zo (prog probeert een L:\ aan te roepen, maar deze bestaat simpelweg niet.

Heeft een van u toevallig een workaround gevonden voor dit probleem?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:03
Four schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:38:
Ik heb 2* 750GB bestelt. Maar heb een klein probleem.

De disks werken niet omdat ik met 1.5 (sata 1) probeer te draaien. Samsung bied hiervoor deze oplossing. Maar helaas werkt deze applicatie gewoon NIET door een foutje in het programma of zo (prog probeert een L:\ aan te roepen, maar deze bestaat simpelweg niet.

Heeft een van u toevallig een workaround gevonden voor dit probleem?
Je schrijft dat je ze besteld hebt, maar heb je ze ook al? en dus ook al ingebouwd? want als ik de beschrijving van de applicatie begrijp past die patch iets aan op de schijf en niet op het moederbord oid.

En als je ze al wel ingebouwd hebt, probeer ze eens een voor een uit met dat tooltje (dus 1 schijf aansluiten, patch draaien, 1e schijf disconnecten, 2e schijf aansluiten en weer patch draaien)

[ Voor 11% gewijzigd door Puc van S. op 05-05-2008 20:43 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

M1lamb3r schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:42:
[...]

Je schrijft dat je ze besteld hebt, maar heb je ze ook al? en dus ook al ingebouwd? want als ik de beschrijving van de applicatie begrijp past die patch iets aan op de schijf en niet op het moederbord oid.

En als je ze al wel ingebouwd hebt, probeer ze eens een voor een uit met dat tooltje (dus 1 schijf aansluiten, patch draaien, 1e schijf disconnecten, 2e schijf aansluiten en weer patch draaien)
heb ze idd al binnen :)

heb ze 1 voor 1 geprobeert. Tool start gewoon helemaal niet door. Ook jumper settings (zoals aangegeven in PDF) helpen niets.

het betreft trouwens een SlL 3112A op een a7n8x-deluxe >rev 2.0 mobo.

Zie ook Lennart_1337 in "[HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!"

[ Voor 6% gewijzigd door Four op 05-05-2008 21:52 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 09:36
Ik zit sterk te overwegen op de Samsung 1TB aan te schaffen voor een NAS oplossing in combi met zo'n goedkope CH3SNAS. Is dat een beetje aan te raden qua betrouwbaarheid?

Het zal voornamelijk gebruikt worden als media libary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 00:19
Four schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:56:
[...]
Bij mij werkte de tool wel, hij gaf aan dat het succesvol was veranderd naar SATA 1,5....
maar mijn problemen bleven...
Ik had ook al de jumpers geprobeerd, maar deze losten ook niks op.
Heb de indruk dat er helemaal niks aan te doen is (dus ga ik maar m'n upgrade vroeger uitvoeren en een nieuw mobo/proc komen voor htpc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261140

Mensen ik heb gisteravond tot half 5 alle 37 pagina's van dit topic en nog een aantal andere topics en reviews gelezen, maar ik kom er echt niet meer uit.
Een paar dagen geleden kocht ik zo'n HD753LJ 750 gb, ik heb dat ding aangesloten en de computer aangezet. (echt waar? ja!)
BIOS herkent de schijf direct en start netjes door, tot aan windows.
Het HDD ledje gaat een tijdje knipperen en verder doet het hele apparaat niks meer.
Druk ik op reset, gaan alle ledjes vrolijk een paar minuten knipperen, en vervolgens ziet het BIOS de schijf niet meer, maar gaat het HDD ledje nog wel knipperen. Tot ik de spanning er af gooi en opnieuw de boel aanzet. En dan begint het weer van voren af aan.
En het vreemde is, als ik de SATA schijf loshaal, werkt alles weer perfect.

De specs zijn:
Asus K8N-E "deluxe" :+
Maxtor 6L160P0 (IDE)
Maxtor 6Y080P0 (IDE)
2 x CD/DVD brander (IDE)
Samsung HD753LJ (SATA)
Met 2,5 gb DDR en 650W voeding

Wat heb ik nu inmiddels al gedaan?
- 3 verschillende versies van HUTIL geprobeerd
- Ieder van de 6 SATA aansluitingen op het mobo geprobeerd, met bij iedere aansluiting elke mogelijke instelling van de controller
- Windows XP(2) 3 keer opnieuw geinstalleerd
- Stiekem (uit frustratie) gebruik gemaakt van het 'hot-plug' in SATA, waardoor de CPU in de stress schoot en er verder nog niks gebeurde

Ik snap er echt geen jootje meer van. Ik ga er van uit dat de schijf zelf gewoon goed is want HUTIL komt door alle tests. Wat ik verder zat te bedenken is dat het misschien aan het mobo of de voeding kan liggen. Maar een 650 watt voeding zou toch genoeg moeten zijn? En ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die dezelfde schijf ook werkend hebben op een Asus K8N-E "deluxe".

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113114

[...]

heb ze 1 voor 1 geprobeert. Tool start gewoon helemaal niet door. Ook jumper settings (zoals aangegeven in PDF) helpen niets.

het betreft trouwens een SlL 3112A op een a7n8x-deluxe >rev 2.0 mobo.

Zie ook Lennart_1337 in "[HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!"
Ik heb exact hetzelfde euvel,

heb een systeem rosn een A7N8X de luxe rev 2.00 mobo waarop ik een 320gb wd heb draaien met windows e.d., nu heb ik er een spinpoint F1 750gb bij voor oplsag, maar deze word niet geaccepteerd door mn sata controller, als ik mn pc opstart komt mn sata controller wel met de melding samsung HD753LJ maar vervolgens komt er een knipperende cursor achter en gebeurt er verder niets meer.

RaRa wat kan ik hier aan doen ? iets eenvoudigs ? of gewoon een sata 2 pci kaartje kopen om de samsung aan te hangen ?

Ik wil in de toekskt de rest van mn systeem ook wel wat upgraden, maar dat zit er nu nog ff niet in en vind ik ook nog niet nodig gezien wat ik ermee doe.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 113114 op 06-05-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Zow, das een F1 naar de tering :( Even uit me pc gehaald om vervolgens in GRUB error 18 te geven. Toen maar is Hutil van Samsung gedraaid die ook een error op leverde. Toen een lowlevel format er achteraan maar nog niks. 7 GB doet het volgens een andere windows installatie nog ;(

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558

http://www.gistron.com/

Hier komen de 320's vandaag binnen, heb er al 1 apart laten leggen, wees er snel bij, 51 euro is niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
63 euro voor de 500GB versie is ook niet gek (bij Gistron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Maar 500 en 750GB zijn minder snel dan 320/640/1TB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Goed nieuws : Gistron krijgt een aantal 320GB's binnen, Heb er 2 besteld, ze komen vrijdag of maandag binnen :) Dus als je snelle, stille en koele 320GB schijven wilt : Gistron :)
Linkje naar het artikel

[ Voor 53% gewijzigd door Microkid op 08-05-2008 19:12 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:34

l3p

www.^.nl

Daar werk je zeker ? :P

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Nope, ik ben echt gewoon een normale eindgebruiker.

WTF? kreeg net een mailtje van Gistron: schijven zitten al op de post. Amper 2 uur na bestellen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 08-05-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27

jasjenl

Liab A Tymo

Ik hoop voor je dat je geen problemen met die bij Gistron bestelde schijven krijgt. Want als ze het niet doen, kun je service wel vergeten bij die toko...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Nou ik moet met m'n kapotte harde schijf ook rechtstreeks naar Samsung

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat mogen ze gewoon niet. Zij verkopen jou iets, dan moeten zij ook de garantie doen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

jasjenl schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:23:
Ik hoop voor je dat je geen problemen met die bij Gistron bestelde schijven krijgt. Want als ze het niet doen, kun je service wel vergeten bij die toko...
En waar baseer je dat op? Want uit de Shop Survey blijkt toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Jumpersettings worden niet gebruikt bij de F1, de pdf is de standaard info voor alle Samsung HD`s, ook PATA. Proberen om hem met de jumpers aan de praat te krijgen is dus zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227156

ik was ook van plan binnenkort maar es een 1tb spinpoint aan te schaffen, maar krijg nu toch ook twijfels na 't lezen van dit topic.
Anoniem: 212036 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:12:
[...]

dit mobo heb ik dus ook (Rev 1.0), ik vroeg me dus af of je inmiddels van die problemen af bent, en zo ja hoe?
Anoniem: 188596 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:37:
[...]

Ik kwam dit berichtje toevallig tegen:

Um hier etwas Licht in die 33 MB Problematik zu bringen: Das liegt nicht an der Platte, sondern ist ein Bug im BIOS von Gigabyte Mainboards (einfach mal googeln nach "1 tb gigabyte bug") und betrifft eine ganze Reihe von 1 TB Platten. Falls ihr ein Gigabyte Mainboard habt, einfach VOR Montage der Platte das BIOS updaten...

Misschien heb je er iets aan ..

Even gezocht: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2626
Er staat inderdaad een update voor problemen met 1 TB schijven :P
mja, die link is voor de GA-P35-DS3R, John-Nash had 't over de DS3P... en als ik daar kijk zie ik geen bios-update voor problemen met 1tb schijven. alleen bij de drivers is er een update voor de sata controllers.

zijn er verder nog mensen met ervaringen met de 1tb spinpoint in combinatie met dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21979

Als je de samsung F1 HD103UJ (1TB-versie) hebt in combinatie met een gigabyte moederbord en je bios en windows ziet een veel kleinere schijf (32Mb) dan kun je dat herstellen met een tooltje dat HDD Capacity Restore Tool heet. Het is te downen bij:

http://blog.atola.com/restoring-factory-hard-drive-capacity/

Dat was bij mijn Samsung F1 HD103UJ de oplossing!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Stefmeister schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:16:
Ik zit sterk te overwegen op de Samsung 1TB aan te schaffen voor een NAS oplossing in combi met zo'n goedkope CH3SNAS. Is dat een beetje aan te raden qua betrouwbaarheid?
Betrouwbaarheid is zo relatief, je hebt geluk of niet. Anyway, zolang je je data maar redundant opslaat kun je je toch beroepen op garantie. Gebruik je geen redundantie (of backup), dan is je data niet veilig. Wat voor schijf je ook neemt.

Overigens, voor een NAS zou ik eerder de WD Caviar GP 1TB schijf aanraden: die verbruikt maar de helft stroom: 4W ipv 8W idle. Hij is wel iets langzamer (75MB/s ipv 100MB/s) en iets duurder, maar de prijs is de laatste tijd van 180 naar 133 gezakt in de duitse prijsindex, nederland mogelijk nog wat duurder. Kijk anders eens op heise.de/preisvergleich. De F1 1TB koop je voor minimaal 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

@Microkid: ik zag dat je je HDD binnen had...

Kan je misschien een hdtune screen posten ofzo?

Wat kan je vertellen over de geluidsproductie?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

The.Force schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:32:
@Microkid: ik zag dat je je HDD binnen had...

Kan je misschien een hdtune screen posten ofzo?

Wat kan je vertellen over de geluidsproductie?
Ik zou jullie zeker graag willen voorzien van deze info, echter heb ik momenteel nog geen tijd om de PC op te bouwen. Wellicht in de loop van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik ben erg benieuwd naar de samsung eco green schijven die ze vermelden op de samsung website. Dit zijn 5400 rpm schijven net als WD's green power. Omdat ik een grote hd toch meer voor de data opslag gebruik maakt de snelheid mij niet zo heel erg veel uit en heb ik liever een stille en zuinige schijf. De WD schijfen zijn in verhouding erg duur vergeleken met de nieuwe F1 line-up dus ik ben erg blij met dit initiatief van samsung en hoop snel wat revieuws te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Rutger Mulder schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:50:
Ik ben erg benieuwd naar de samsung eco green schijven die ze vermelden op de samsung website. Dit zijn 5400 rpm schijven net als WD's green power.
Hey dat klinkt interessant!

Net even gekeken op de specs, Samsung geeft zelf 5W op als idle verbruik voor hun 1TB Ecodrive. Dat is nog ietsje meer dan WD GP die met 4W af kan, maar reviews zullen het complete verhaal vertellen. Hopelijk worden ze wel wat goedkoper; 100 euro voor 1TB zou fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is zeker interessant hoe deze het doen qua performance tegenover elkaar. De Samsung drive is gewoon 5400 RPM aldus hun site, bij WD doen ze hier nogal geheimzinnig over en staat er in de drive specification sheet: "Rotational speed: IntelliPower" (ik geloof dat 'men' het er over eens is dat het gaat om een variabel toerental maar hier is voor zover ik kan zien officieel niks over terug te vinden)

[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 12-05-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb mijn HD322HJ inmiddels ook binnen(Besteld bij Gistron). Gister Windows XP op geintstalleerd, helaas met AHCI uit. Ik kreeg een bsod als Windows de installatie wou laden. Ik ga morgen me bios (P35-DS3) updaten naar de nieuwste versie misschien helpt dat.

Ik heb net ook HD tune pro gedraait:

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/9898/hdtuneas6.jpg

De schijf draait als systeemschijf, hij werd af en toe aangespoken vandaar het dal in het begin en aan het einde anders was de gemiddelde score nog wel wat hoger geweest. :) Ik ben iig dik te tevreden. Het is een aardige snelheidsboost vanaf een IDE 160GB WD met 2mb cache :P

Tempratuur is ook netjes 24 graden :) Hij zit in een Antec 900 met fans op med.

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 12-05-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zo. Heb de HD322HJ net ingebouwd. Over de snelheid roep ik niets meer, daar zijn al een paar grafiekjes van. Maar de stilte is oorverdovend :). Ik had hiervoor een Samsung SP2504 schijf die al relatief stil was, maar deze nieuwe is nog stiller. Niet verwonderlijk, met maar 1 platter. Zo kan je nog eens een systeem bouwen voor in de huiskamer. Met de kap eraf hoor ik hem al amper, met de kap erop al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
smvs schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:47:
Het is zeker interessant hoe deze het doen qua performance tegenover elkaar. De Samsung drive is gewoon 5400 RPM aldus hun site, bij WD doen ze hier nogal geheimzinnig over en staat er in de drive specification sheet: "Rotational speed: IntelliPower" (ik geloof dat 'men' het er over eens is dat het gaat om een variabel toerental maar hier is voor zover ik kan zien officieel niks over terug te vinden)
De WD-schijf is ook een 5400-toerenschijf. WD laat het met zijn marketingkreet lijken alsof het toerental inderdaad variabel is, maar dit is niet het geval (misschien dat ze dit wel van plan waren bij de aankondiging). Dit is technisch ook vrij lastig. Het blijkt uiteindelijk zo te zijn dat ze binnen dezelfde serie zowel schijven met 5400 toeren als met 7200 toeren kunnen gaan uitbrengen. De schijven zelf hebben echter dus geen variabel toerental.

Zie voor meer informatie de WD Green Power review op silentpcreview.com waar ze het uitgebreid getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:54
Mastasidaz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:26:
Ik heb mijn HD322HJ inmiddels ook binnen(Besteld bij Gistron). Gister Windows XP op geintstalleerd, helaas met AHCI uit. Ik kreeg een bsod als Windows de installatie wou laden. Ik ga morgen me bios (P35-DS3) updaten naar de nieuwste versie misschien helpt dat.

*knip*
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij ondersteunt XP niet standaard AHCI en heb je daar aparte drivers voor nodig, die je met F6 in 'character'-mode tijdens de installatie moet laden vanaf floppy o.i.d.

Anders geeft XP inderdaad een BSOD B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Mastasidaz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:26:
C4l1m3r0 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:44:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij ondersteunt XP niet standaard AHCI en heb je daar aparte drivers voor nodig, die je met F6 in 'character'-mode tijdens de installatie moet laden vanaf floppy o.i.d.
Hier staat hoe je op een Gigabyte bordje achteraf de ahci kunt instellen, ik heb het getest op mijn P35-DS4 en dat werkt uitstekend :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
C4l1m3r0 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Ik had de AHCi driver voor de ICH9 met Nlite in mijn XP gezet maar het ging op een of andere manier toch ergens fout. Vandaar dat ik morgen mijn bios is ga updaten en met een floppy drive de traditionele F6 ga gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Heeft iemand ervaring met de samsung spinpoint F1 500gb? Bij gistron kosten die dingen maar 61 euro. Redelijk goedkoop winkeltje eigenlijk :D

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 12-05-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 14:40
Mastasidaz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Ik had de AHCi driver voor de ICH9 met Nlite in mijn XP gezet maar het ging op een of andere manier toch ergens fout. Vandaar dat ik morgen mijn bios is ga updaten en met een floppy drive de traditionele F6 ga gebruiken. :P
Let met Nlite wel op dat je niet die instelling doet zodat de $OEM$ map erbij komt, want dan werkt de F6 functie niet goed en zal je BSOD's krijgen.

Ontopic:
Eindelijk zijn ze uit...dat wordt mijn volgende schijf :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:36
Heeft iemand een review gevonden waar de verschillende Samsung schijfjes worden vergeleken? En dan natuurlijk allemaal uit de F1 serie :) Ben erg benieuwd of er veel snelheidsverschil in de 320/640/1TB zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Vooor zover ik weet heeft er een tijdje terug een review gestaan van een duitse site die de F1 320GB testte en daarin werd ook de 1TB meegenomen. Over het algemeen is volgensmij de 320GB F1 ietsje sneller.

Er zit weining verschil tussen de 333gb platter modellen omdat ze allemaal dezelfde techniek gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Mastasidaz op 13-05-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:36
Ik ben benieuwd naar een test waar de nieuwe WD VelociRaptor en deze Samsung F1 320GB naast elkaar worden vergeleken. Nog een paar dagen en dan zou de nieuwe WD te koop moeten zijn.

Wat denken jullie? Is de nieuwe WD het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.hardware.info/...nchmarks_WD_VelociRaptor/
vergeleken met de WD6400AAKS (die zeer goed vergelijkbaar is met de F1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Sonic schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:02:
Ik ben benieuwd naar een test waar de nieuwe WD VelociRaptor en deze Samsung F1 320GB naast elkaar worden vergeleken. Nog een paar dagen en dan zou de nieuwe WD te koop moeten zijn.

Wat denken jullie? Is de nieuwe WD het prijsverschil waard?
Deze review vergelijkt de VelociRaptor met een hoop andere schijven, waaronder de Spinpoint F1 1TB (bijna even snel als de F1 320GB als het goed is)

off-topic: Zit er zelf ook aan te denken om mijn Raid 0 setje van 2 WD Raptors 74GB in te ruilen voor een enkele VelociRaptor. Vooral de lagere accestimes en het feit dat tie een stuk stiller schijnt te zijn dan zijn voorgangers bevallen me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mooie review, laat goed zien waar de VelociRaptor in uitblinkt (en waar de F1 tegenvalt).

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

pafdaddy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:37:
Mooie review, laat goed zien waar de VelociRaptor in uitblinkt (en waar de F1 tegenvalt).
Ik denk niet dat je echt kan spreken over uitblinken of tegenvallen. Ze zijn beide globaal even snel, soms wint de WD het, soms de F1. Maar het is steeds echt marginaal. Ik denk dat je het veschil in praktijk niet eens zal merken. Gezien dat feit zou ik wel 2x nadenken voordat ik 250 euro uitgaf voor een schijf met prestaties die ook door een 50 euro schijf geleverd kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Ik heb zojuist 4 x 1TB schijven besteld :)

Nu zit ik me alleen af te vragen hoe ik deze zal configureren op mijn ICH9R controller.

Mijn plan was om het overgrote deel als RAID 5 in te stellen voor opslag. Raid 5 schijnt echter niet aan te raden te zijn voor windows, games en programma's, dus was het mijn plan om hier een setup Raid 0 arrays voor te maken. Het simpelst is uiteraard 1 raid 0 array van 4 schijven. Echter vraag ik het me af of het niet sneller is om 2 raid 0 arrays te maken waarvan 1 voor windows en 1 voor program files waar dan waarschijnlijk ook de games komen. Hierdoor word de performance niet genekt als zowel Windows zelf en een programma de Harde schijven veel benaderen.

Verder heb ik ook nog 2 sata schijven en 1 USB ide schijf, wellicht kan ik de swap file ook nog op een van deze lossen schijven zetten.

Ter verduidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/jNc46694.jpg

Rood stelt de raid 5 array voor, groen de raid 0 array voor windows en blauw de raid 0 array voor program files.

Een van de problomen waar ik tegenaan loop is de grote van de raid 0 arrays. 1 raid 0 array puur voor windows en 1 voor programma's en games is mooi. Echter heb ik voor de Windows raid 0 nooit zoveel schijfruimte nodig als voor de programma's en games raid 0. Ik kan die raid 0 wel kleiner maken, maar het lijkt mij dat ik die ruimte niet aan de raid 5 toe kan voegen. Dat is dus een beetje zonde van de ruimte. Weet iemand hier wellicht een mooie oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
Je had voor windows en programma's beter 2x 320gig F1 kunnen kopen, stuk goedkoper, zelfde performance, miosschien kan jij je bestelling nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik zou er niet te moeilijk over doen. Om te kunnen booten van een partitie mag die niet groter worden dan 2TB (geen GPT disk), dus je moet zowiezo twee partities maken. Dat kan mooi met de Intel IHC9R, dus maak bijvoorbeeld een boot array als RAID0 en de rest als RAID5. De 2earray mag dan groter zijn dan 2TB, als GPT disk.

Wikipedia: GUID Partition Table

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:01
Ik heb ook sinds gisteren de Spinpoint F1 1TB maar heb eigenlijk een kleine vraag die ik nog niet ben tegen gekomen. Ik heb gisteren (na installeren en na een reboot) even HDTune gedraait. Mijn disk komt daar tot de volgende resultaten:
Min:54.5 Mb/s
Max: 106.1 Mb/s
Av:89.5 Mb/s
Access:13.6 ms
Burst Rate: 102.1 Mb/s

Het is toch normaal zo dat de burst rate ver boven de Max waarde ligt ? Ik heb gechecked of de Cache aanstaat, en die staat ingeschakeld. Ik heb getest met HdTune 2.55. Zou het kunnen zijn dat er wat mis mee is?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook bij SR doet de F1 het best prima in workstation en single user toepassingen tegenover de velociraptor. En voor de prijs van 1 rappie koop je 2 F1's..

http://www.storagereview....=360&devID_1=361&devCnt=2

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 15-05-2008 17:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191666

Hallo HD322HJ gebruikers,

Mijn benchmark cijfers zijn nageneog hetzelfde is de geposte benchmarks, alleen is de 117,1 MB/s iemand een idee waaraan dit ligt?

Alvast bedankt!
Groeten, Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191666 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:36:
Hallo HD322HJ gebruikers,

Mijn benchmark cijfers zijn nagenoeg hetzelfde is de geposte benchmarks, alleen is de burstrate maar 117,1 MB/s iemand een idee waaraan dit ligt?

Alvast bedankt!
Groeten, Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Wilde je alleen quoten of ook nog wat nieuws vertellen? :*)

[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 15-05-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Welkom Ben!

Ik zie dat je via de quote knop je eigen post aangepast hebt. Hiervoor kun je beter de edit knop gebruiken. Als je ingelogd ben zit die naast de quote knop als het goed is. Dat staat iets netter.

Waarom je burst rate tegenvalt zou ik zo 123 niet kunnen zegen, kan vanalles zijn. Iets meer informatie zoals de controller die je gebruikt etc. zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het welkom!

Ik gebruik de ingebouwde Intel controller van het P5W DH Deluxe moederbord, waarbij ik 2x HD322HJ in raid0 heb staan en schijf HD322HJ als opstartschijf (alle drie op de Intel controller).

Verder valt me op dat het terugzetten van een image met Acronis True Image Home versie 10 ontzettend traag is geworden.

Met vriendelijke groet,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14

The Third Man

The Third Jellyfish

@IJnte & Ben: de burstrate gemeten door HDTune is niet altijd accuraat. Zo ook de CPU Usage. Voor de zekerheid kunnen jullie beter met HDTach meten.

Burstrate an sich is de snelheid tussen host controller en device controller (met andere woorden, als je iets uit de cache leest of ernaar schrijft), die is afhankelijk van de optimalisaties in de host en device controllers en eventuele belasting van de rest van het systeem.

En Ben: je hoeft niet te groeten aan het eind van elke post, zie ook de FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De F1 Ecogreen komt er ook aan:
http://www.samsung.com/gl...=78&model_cd=353&tab=fea#
Eigenlijk gewoon de F1 op 5400 toeren lijkt me. Toch wel interessant als dataschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oooeeh, ik wil 2x HD642JI :) Vraag me af hoe lang het gaat duren voor hij leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Gianni Rombios schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:40:
De F1 Ecogreen komt er ook aan:
http://www.samsung.com/gl...=78&model_cd=353&tab=fea#
Eigenlijk gewoon de F1 op 5400 toeren lijkt me. Toch wel interessant als dataschijf.
Ja dat had ik al een paar week geleden gemeld, de vraag is eerder wanneer die dingen hier te koop zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je hebt gelijk ik heb dat gemist (terwijl ik dit topic al vanaf het begin volg) - sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50
De 320GB F1 is af en toe sneller dan de 1TB versie heb ik begrepen. Denk dat ik 2x320gb koop en mijn 500gb nu verkoop.

Weten jullie of het Rarren/Quickparren snelelr gaat dan? Want daar gaat het voornamelijk om. Als Raid niet sneller is maar ik andere componenten moet vervangen doe ik dat. (Watnd e bottleneck is naar mijn weten toch wel de harde schijf) Huidige schijf is een Hitachi 500 GB 7k500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 15:15
Ik heb nu een Hitachi Deskstar T7K500 als bootschijf. Nu ga ik binnenkort de hele zaak opnieuw installeren, dus ik zit nu te twijfelen of ik een 320GB Samsung F1 haal, kost 50 euro en naar mijn idee scheelt het wel wat :) Ik kan dan de 500GB er bij in laten zitten of in m'n barebone lepelen. Kan iemand mij vertellen of het daadwerkelijk wat uit gaat maken? Dit alles wordt aangesloten op een ICH7R controllert.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lightning89 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:20:
De 320GB F1 is af en toe sneller dan de 1TB versie heb ik begrepen. Denk dat ik 2x320gb koop en mijn 500gb nu verkoop.

Weten jullie of het Rarren/Quickparren snelelr gaat dan? Want daar gaat het voornamelijk om. Als Raid niet sneller is maar ik andere componenten moet vervangen doe ik dat. (Watnd e bottleneck is naar mijn weten toch wel de harde schijf) Huidige schijf is een Hitachi 500 GB 7k500.
PAR Repairs gaan op een RAID 0 sneller heb ik gemerkt, maar ligt vooral aan je CPU.
Packen en Unpacken zou ik 2 losse HD's nemen of 2x RAID 0 natuurlijk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Al met al RAID is dus voor beide sneller :) (jammer dat quickpa niet dualcore is) Wordt dus 2x F1 320gb aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 10:32
Ik heb een vraagje: ik heb vorige week een 500GB F1 gekocht, maar mijn bios wil hem pas na een paar keer gereset te hebben detecteren. Bios gaat sowieso traag, aangezien hij bezig is met detecten, en als ik hem door laat starten dan hangt win XP gelijk bij het opstartscherm.
Pas na een paar keer resetten en een keer mijn bios geopend te hebben (zonder hier iets in te doen, hij vindt de schijf hier nl. ook niet) hoor ik een hele lichte klik, daalt het toerental iets en wordt hij correct gedetecteerd. De schijf draait dus wel al bij power on.

In windows wordt de schijf verder probleemloos herkend en heb er intussen al zo'n 50 GB op gekopieerd van mijn primaire schijf zonder problemen. Echter na een koude start begint de ellende weer van voor af aan...

Is dit voor iemand herkenbaar? Ligt het aan mijn HDD of misschien aan mijn mobo?

Mijn specs:
- Athlon 3000+ S939 512kB
- Gigabyte GA-K8NSC-939 (bios update F8)
- 2x 512MB Kingston HyperX PC3200 DDR SDRAM
- Club3D GeForce 7800 GS 256MB
- Maxtor 6L080M0 80GB (primary)
- Samsung Spinpoint F1 HD502IJ 500GB (data)
Beide schijven SATA, geen RAID

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De nForce4 chipset heeft vaker problemen met hardeschijven. Eerst waren het de Maxtor schijven en de Samsung F1 schijven lijken er ook last van te hebben. Er is geen makkelijke oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Schijf van sata2 naar sata1 zetten, dan is het opgelost, het detecteren van je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is de 320GB F1 nog wel leverbaar? Bij 2 van de 3 shops is hij niet te bestellen en bij een shop staat er geen levertijd of voorraadindicatie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239845

Ik zit ook met een probleem. Gister mijn Samsung Spinpoint F1 1TB binnen gekregen en proberen aan te sluiten. Echter blijkt dat de southbridge mijn 3.0 hd niet erg aardig vind waardoor hij deze niet ziet. Ik heb allerlei opties geprobeerd om de HD te jumpere maar tevergeefs. (dit is overigens vrij wazig bij mijn harddisk, op het internet staat namelijk een totaal andere afbeelding terwijl ik maar 4 pins heb) Ook heb ik mijn Bios versie geflashed naar de meest recente versie voor mijn mobo. Tevens vond ik een aantal keer dat SATA raid uitgezet moet worden in de BIOS waardoor de SATA disk gezien wordt als IDE, dit feest gaat echter natuurlijk niet door. ;)

Doordat de BIOS de drive niet ziet kan ik het software technisch (is mogelijk volgens de samsung site ) de hd terug plaatsen van 3.0 naar 1.5. Ik weet dat de southbridge op de mobo niet overweg kan met sata 2, dus terugplaatsen naar sata 1 lijkt mij de oplossing.

Het moederbord in kwestie: Abit AV8-3rd Eye
Primairy HD is een Maxtor op IDE.

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239845 op 29-05-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
Bedankt voor de reacties.
Mijn chipset is overigens een nForce 3 250GB, maar kan me voorstellen dat hier soortgelijke problemen mee optreden.
Hoe kan ik mijn schijf van sata2 naar sata1 zetten? Is dit mogelijk met de te downloaden ES tools van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 15-04 00:17
NoepZor schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:08:
Is de 320GB F1 nog wel leverbaar? Bij 2 van de 3 shops is hij niet te bestellen en bij een shop staat er geen levertijd of voorraadindicatie bij.
Waarom is die 320GB zo moeilijk leverbaar :'(

Was net aan het denken mijn 3 Seagate 7200.10 500GB`s in RAID5 te vervangen door 4 Samsung F1 320GB`s in RAID5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
Heb mijn antwoord al gevonden waarschijnlijk: jumpertje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het jumpertje plaatsen niet voor elkaar, hoeveel pins heeft jouw hd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
abusimbal schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Waarom is die 320GB zo moeilijk leverbaar :'(

Was net aan het denken mijn 3 Seagate 7200.10 500GB`s in RAID5 te vervangen door 4 Samsung F1 320GB`s in RAID5.
In Duitsland zijn er meer shops die hem leveren, waarvan een aantal hem op voorraad hebben. Echter zit je dan weer met hoge verzendkosten áls men al naar NL stuurt.

http://www.idealo.de/prei...d322hj-320gb-samsung.html

Het lijkt mij namelijk een mooie sprong voorwaarts op mijn 500GB T7K500, welke volgens mij 166GB platters heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
@mimelim
Heb zelf nog niet thuis gekeken, maar mijn antwoord op internet gevonden. Zal vnv wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
@Noepzor,
*Denk hetzelfde hier met dezelfde schijf.

KUnnen we niet met een paar members gewoon uit duitsland halen dan? Bespaart hoop verzendkosten (of zeg ik hier iets dat uit den boze is). want in NL zijn ze niet leverbaar.
Abusimbal? Noepzor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lightning89 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:52:
Al met al RAID is dus voor beide sneller :) (jammer dat quickpa niet dualcore is) Wordt dus 2x F1 320gb aanschaffen
Als je 2 keer een RAID 0 hebt wel ja. Voor in/uitpakken zou ik toch echt 2 HD's nemen als ik jou was zonder RAID ;)

Zelf heb ik voor in/uitpakken 2 dedicated Hitachi schijven en verder voor allerlei tijdelijke rommel die zo af en toe nodig is.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
@mimelin
Op mijn HD502IJ zat een sparing voor 4 jumpers, waarvan er daadwerkelijk 2 jumperaansluitingen zaten op positie 3 en 4 vanaf links gezien. Heb mijn jumper op 3e positie geplaatst.

Ah link weer gevonden:
http://www.samsung.com/gl...bbs_msg_id=121&orderNum=7
en plaatje http://www.samsung.com/gl...Aspeedselectionjumper.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Arie Atari op 29-05-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm jammer genoeg had dit bij mij niet het gewenste resultaat. Overigens heb ik meer 4 pins dus 2 plaatsen voor mijn jumpers

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 239845 op 29-05-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Samsung F1 schijven ondersteunen geen jumpersettings, het is dus zinloos hier mee te experimenteren.
De schijven in SATA1 mode zetten gaat softwarematig.
Zie : http://www.samsung.com/gl...bbs_msg_id=126&orderNum=2

Met de ES tools kan je de SATA mode niet veranderen.

Het staat nogal onduidelijk op de site en het evt. bij de schijf meegeleverde papiertje.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 188596 op 30-05-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie Atari schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:21:
@mimelin
Op mijn HD502IJ zat een sparing voor 4 jumpers, waarvan er daadwerkelijk 2 jumperaansluitingen zaten op positie 3 en 4 vanaf links gezien. Heb mijn jumper op 3e positie geplaatst.

Ah link weer gevonden:
http://www.samsung.com/gl...bbs_msg_id=121&orderNum=7
en plaatje http://www.samsung.com/gl...Aspeedselectionjumper.jpg
Zie bericht hierboven, de afbeeldingen zijn alleen van toepassing voor oudere Samsung schijven, niet voor de F1.
Overigens zijn er veel meer berichten over dit onderwerp te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Arie Atari is anders wel de eerste die zich meldt met een 500GB F1... Hoe ziet een hdtach eruit Arie? Gewoon 750GB niveau denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
Mijn schijf is een Samsung F1 500GB HD502IJ en deze heeft wel degelijk 2 jumperposities zoals boven omschreven. Na aanbrengen van de jumper werd de schijf direct herkend door mijn bios.
Ik weet niet wat je bedoelt met een hdtach, maar ik zal eens een foto proberen te maken van de aansluitzijde.

[ Voor 14% gewijzigd door Arie Atari op 30-05-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 15-04 00:17
Je kan ook een HDTune maken van je 500GB
Zoals in de topicstart te zien is.

Gewoon HDTune downloaden en laten lopen, dan een screenshot posten.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Let op:
Let op: dit topic gaat over de Samsung Spinpoint F1. Discussieren over WD schijven kan je in het algemene Western Digital topic doen.