The 7th Guest schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:31:
[...]
De WD6400AACS komt uit de Green serie: stiller maar ook langzamer (5400 rpm, wel geschikt voor puur data-opslag). De AAKS is dan een betere keuze. over de F1 kan ik weinig zeggen, je moet geluk hebben met de firmware. De WD6400AAKS in in ieder geval snel, en in dat opzicht een veilige keuze. Zoek ook eens wat na op forums, dan kun je je een goed beeld vormen van de snelheden.
Ik heb 3x F1 ... te weten twee keer 750 (HD753LJ) en 1x 1 terra HD103UJ
Ik ben zéér tevreden tot op heden ...
Vraag ook gerust aan de webshop waar je koopt of ze hun best voor je willen doen om je de 1 terra Revisie 1AA01112 te leveren of in het geval van de 750 gig Revisie 1AA01109.
Tevens en daar ben ik keihard in .. al die lui die met kapotte Samsung schijven te maken krijgen en hier hun keel stuk schreeuwen over hoe onbetrouwbaar de Samsungs zijn die moeten dat vooral doen dat is je recht.
Naar mijn mening ben je echter een grote sukkel als je harde schijven via de post laat verzenden i.p.v deze op te halen bij de dichtstbijzijnde goede kwaliteit en service verlenende webwinkel in je buurt.
Om dan hier hard te beginnen met schreeuwen, als een kip zonder kop, en ziekelijk veel reclame te maken voor WD schijven, waar ik net zo veel gelazer over heb gelezen de afgelopen tijd, terwijl je behoort te weten dat HDD's met de post verzenden Über naïef is,... Tja !
Ze, de harde schijven, hoe goed ook ingepakt met lucht zakkies en plastic piepertjes, krijgen nog steeds onwijs veel, niet vloeiende klappen en schokken, te verwerken tijdens de reis man O man..
(Zeker als je, in mijn geval weet hoe de medewerkers van pakketpost omgaan met kleine pakketten).
Ze zeggen toch wel dat veel mensen geen frikadellen meer lusten als ze weten wat er in zit en hoe ze gemaakt worden nou ?!
Dat geldt ook voor veel lieden die graag harde schijven via de post laten verzenden en er vervolgens achter komen hoe kleine pakketten behandeld worden... Dan ben je spontaan genezen en ga je echt je spul ophalen.
Ikzelf heb in de afgelopen 6 jaar al meer dan 12 schijven van respectievelijk Maxtor, Seagate, WD en Samsung gekocht en altijd in persoon opgehaald, met in mijn achterhoofd wat ik weet rondom pakket post bezorging.
NOG NOOIT een schijf met bad sectors gehad of überhaupt een ander technisch mankement.
Naar mijn mening dus omdat ik ze vanaf moment dat ik ze ophaalde uiterst voorzichtig behandeld heb in plaats van de postbode deze taak op zich te laten nemen, en welk echt niet kan ruiken dat er stoot gevoelige elektronica in zit waar je goed functionerende computer mede vanaf hangt.
Sommige schijven zoals 3 Seagates, 1 WD en de Samsungs bovengenoemd heb ik nog in bezit en gebruik ik dagelijks waarbij de Maxtors en overige WDs in gebruik zijn bij mijn broertje en overige familieleden tot volle tevredenheid btw..
En mijn degraded raid gelazer met mijn Samsungs is naar ik begin te vermoeden keihard opgelost doordat ik maatregelen heb genomen om te zorgen dat de Sata stekkers goed en nagenoeg onbeweegbaar vast gemaakt zitten op de SATA aansluitingingen op de Samsung schijven en op mijn Sata aansluitingen op mijn Mobo.
Kortom naar mij mening kan duur betaalde luiheid veel problemen opleveren als je voor een paar lullige euro's schijven laat opsturen met alle risico's van dien.
Terwijl je ook gewoon bij de dichtst bijzijnde webshop voor enkele euro's meer kunt bestellen om ze dan zo voorzichtig als je zelf nodig acht te vervoeren naar je thuis locatie.
Wat dus nogmaals beter is dan bij de goedkoopste webshop aan de andere kant van het land je spul bestellen en via de post laten leveren.
Immers wanneer jij je schijven ophaalt wat weer 6,20 scheelt, en ook de kans op stoten en vallen ect tot 99% procent verlaagd, wat weer de kans op vele jaren gelukzalig verbruik drastisch doet toenemen, is toch echt het beste.
Bijgeloof of niet ik vervoer ze ook altijd nog in een anti statische zak.
Niet ter zaken doende plaatjes zijn op deze manier niet echt gewenst, daarom bij deze verwijderd
[
Voor 29% gewijzigd door
_Dune_ op 09-12-2008 12:13
]