[PC][MMORPG] EVE-Online deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:
  • 76.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
De alt kun je niet tegelijk trainen tenzij je echt een nieuwe acount aan maakt en betaald, dus aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
je attributes maken voor het spel zelf niet zoveel uit. Je kunt bij wijze van ook met perc 1 / willpower 1 gaan pvp'en of missies doen (ok, die zijn wel erg laag, maar het gaat om het idee ;) ) Het enige verschil zit hem in de tijd die je nodig hebt om pvp-skills te trainen, die zal langer zijn. Nogmaals, voor het pvp'en of missies runnen maakt het niets uit.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:51

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Inderdaad. De attributes hebben alleen betrekking op hoe snel je een skill kan leren. Elke skill heeft een primary en secondary attribute, hoe hoger die zijn, hoe sneller je de skill leert. Het is wel dat met een lage willpower en perception je wel een beetje lang kan doen over de gunnery skills. Ikzelf heb een lage perception, maar mijn hoge willpower compenseert het redelijk. Je kan die attributen verhogen door met de learning skills aan de slag te gaan. Implants kunnen daar ook bij helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Trinsec op 06-02-2008 12:41 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoe traceerbaar is EVEMon op een pc. Met welke server connecteert die? Is het een optie om het op je werkpc te zetten? Kwestie van je tijd nuttig te besteden :) Heb patience al uitgespeeld. Netwerkje hier blokt niet veel.

Krijg je gn korting als je tweede char neemt? Was destijds eens een actie. Maar zal wel gedaan zijn, zeker?

[ Voor 20% gewijzigd door Hurtebise op 06-02-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
bedankt voor de reacties hierboven. Ik ga gewoon een schip bijkopen om wat combat mee te doen. mining zal toch mijn primary inkomst blijven maar af en toe wat rats slopen lijkt me ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Rpol schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:01:
bedankt voor de reacties hierboven. Ik ga gewoon een schip bijkopen om wat combat mee te doen. mining zal toch mijn primary inkomst blijven maar af en toe wat rats slopen lijkt me ook leuk.
mining barge trainen + scout drones erin kiepen
met een frigate geraak je ook al ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:57:
Gister mijn cnr maar even compleet navy fitted gemaakt.
Toch wel erg fijn die 3 cm's per launcher extra. Wat me tot nu toe ook erg bevalt is een caldari navy large smartbomb in mijn laatste slot. Erg fijn als je geswarmed word in missies zoals drone investation en worlds collide. Gaat alles erg lekker en snel kaput
In welke system doe je missies? Ik kan wel wat faction gear gebruiken O-) ;) ;)
Hurtebise schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:55:
Krijg je gn korting als je tweede char neemt? Was destijds eens een actie. Maar zal wel gedaan zijn, zeker?
Je kreeg alleen korting via de "Power of 2" actie, die wordt zo af en toe weer opnieuw gehouden. Buiten die actie om [1e 6 maand 50% korting oid] krijg je geen korting voor meerdere accounts.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
tudeLati schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:35:
Ik heb op dit moment 50m in wallet ( dit is meestal ook niet echt veel meer ) maar toch kan ik het schip met een gerust hart vliegen, want ik ga toch niet dood er in.
vlieg vooral door met gerust hart, zodra je een rapier/huginn/hyena/nanozealot/nanosacrilege tegenkomt laat het even weten :)

nanoschepen betekent meer "verhoogde kans op overleven" echt onsterfelijk zal je niet zijn, anders was het allang generfed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

Creesch

bla bla!

angl2k schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:52:
[...]

vlieg vooral door met gerust hart, zodra je een rapier/huginn/hyena/nanozealot/nanosacrilege tegenkomt laat het even weten :)

nanoschepen betekent meer "verhoogde kans op overleven" echt onsterfelijk zal je niet zijn, anders was het allang generfed.
plus dat de nano ishtar zo ongeveer 1 van de minste nano schepen is vergeleken met bijvoorbeeld de nano vaga.
De vaga heeft nog enigzins een tank op het moment dat je 'm nanofit. De ishtar is langzamer als een vaga en heeft geen tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
craze_ schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:18:
[...]

plus dat de nano ishtar zo ongeveer 1 van de minste nano schepen is vergeleken met bijvoorbeeld de nano vaga.
De vaga heeft nog enigzins een tank op het moment dat je 'm nanofit. De ishtar is langzamer als een vaga en heeft geen tank...
yup, vagabond heeft bijvoorbeeld t2 EM resists op shield, ishtar niet. daarom begin ik al te zweten als ik een zealot zie in overview.. die maakt gehakt van mijn ishtar met mijn shield buffer tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29
StarLite schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:58:
[...]

In welke system doe je missies? Ik kan wel wat faction gear gebruiken O-) ;) ;)
Dat Navy spul is niet eens zo heel duur, alleen als je CN invulnerability fields gaat gebruiken wordt het pas echt duur.

Verder over die nano-hacs, dat zijn heel leuke schepen en als je er goed mee om kunt gaan kun je meestal wel of winnen of vluchten, maar verwacht echt niet dat je onsterfelijk bent. Vroeg of laat wordt je toch echt wel een keer neergeknalt :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29548565,noline]
ik kreeg genoeg eurotjes voor men account om de kosten die ik gemaakt heb aan eve er uit te krijgen.
achteraf denk ik dat ik er wel meer voor had kunnen krijgen, maar goed, een nederlander die ik kende van men WOW guild, die direct het geld over wilde maken. sja, lastig nee zeggen.
Officieel mag je je account niet verkopen dus die gozer die je account gekocht heeft kan alsnog gebanned worden. Maar goed, het gebeurt redelijk vaak. Als het maar niet de spuigaten uit gaat lopen en dat mensen char's gaan bouwen om later geld te vangen.
Zelf zou ik iig nooit een char kopen/verkopen want dat vind ik dan weer valsspelen.
Maar als een naab zo nodig met een CNR in lowsec wil gaan 'spelen' dan komt die er wel achter dat je niet zomaar ff een accountje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Ik ben er van bewust dat ik niet onsterfelijk ben, maar ik ben nog niet in een normaal gevecht doodgegaan.

Ik ben pas een paar keer mijn ishtar verloren, en dat kwam door:

* Een dual sensor boosted rapier kreeg me te pakken en dropte een mothership op mij ( stomme russen )

* Mijn moeder trekte de stekker er uit

* Ik kwam in een omglaggy gevecht tussen BoB en coalition en werd langzaam gekilled door een of andere zealot, ik stierf toen ik iets van 900km van de gate was en niets op mijn overview had.

En dat was het dan weer :P
Ik ben door een hele hoop gatecamps heen gegaan en met half armor er uit gekomen.
en ik heb toch zo'n enorme hekel aan EM precision cruise missiles :'(

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:45:
* Mijn moeder trekte de stekker er uit
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Officieel mag je je account niet verkopen dus die gozer die je account gekocht heeft kan alsnog gebanned worden. Maar goed, het gebeurt redelijk vaak. Als het maar niet de spuigaten uit gaat lopen en dat mensen char's gaan bouwen om later geld te vangen.
Zelf zou ik iig nooit een char kopen/verkopen want dat vind ik dan weer valsspelen.
Maar als een naab zo nodig met een CNR in lowsec wil gaan 'spelen' dan komt die er wel achter dat je niet zomaar ff een accountje koopt.
mjah, gun het de huidige eigenaar niet, maar das echtcompleet niet mijn probleem als hij gebanned wordt :P ik heb wat ik wilde en hij kent het risico.
en het is vrij lastig te checken of ik de account zelf niet meer in handen heb, dus er kan vrij weinig tegen gedaan worden. tevens kan het zo zijn dat ik em weggegeven heb, wie kan bewijzen dat ik er geld voor gekregen heb?

maar goed, tis al weer bijna 3 jaar geleden, dus lekker belangrijk :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

TepelStreeltje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:19:
[...]

mjah, gun het de huidige eigenaar niet, maar das echtcompleet niet mijn probleem als hij gebanned wordt :P ik heb wat ik wilde en hij kent het risico.
en het is vrij lastig te checken of ik de account zelf niet meer in handen heb, dus er kan vrij weinig tegen gedaan worden. tevens kan het zo zijn dat ik em weggegeven heb, wie kan bewijzen dat ik er geld voor gekregen heb?

maar goed, tis al weer bijna 3 jaar geleden, dus lekker belangrijk :P
officieel moet je als je een account weggeeft de characters weggeven naar een ander account (waar die transfer fee voor geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
craze_ schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:39:
[...]

officieel moet je als je een account weggeeft de characters weggeven naar een ander account (waar die transfer fee voor geld)
Yup, het is zelfs zo dat je account altijd eigendom blijft van de originele eigenaar. Als je als originele eigenaar moeilijk gaat doen krijg je hem dus gewoon terug. Met karakter transfer is dat niet zo, vandaar dat ze afraden om het hele account te verkopen :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nah, ben niet van plan de eigenaar te naaien (naja, nog niet ;) :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

TepelStreeltje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:39:
nah, ben niet van plan de eigenaar te naaien (naja, nog niet ;) :P )
je bent altijd welkom in de reconing ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
lach je nou om de situatie of om het brakke nederlands :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot de koper kan aantonen dat de eerste eigenaar hem verkocht heeft.
Dan banned ccp het account en krijgt niemand meer wat.

Hey btweeduizend jazeker ben ik het haha de jongen met de grote bek woot.

Pain is zon lieverd he heerlijke discussies gehad met hem.. Vraag maar eens na over zijn zusje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:31:
Tot de koper kan aantonen dat de eerste eigenaar hem verkocht heeft.
Dan banned ccp het account en krijgt niemand meer wat.

Hey btweeduizend jazeker ben ik het haha de jongen met de grote bek woot.

Pain is zon lieverd he heerlijke discussies gehad met hem.. Vraag maar eens na over zijn zusje ^^
hehe heb ook nog wat leuke met jou gehad iedereen in die channel volgens mij wel :P
mare heb je burner nog of heb je die verkocht ? zie hem eigenlijk nooit meer online.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Volgens mij ligt de server eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Volgens mij ook. Ook de webserver is stuque.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, server zei plop, net tijdens een missie. Ben benieuwd of mijn shipje er straks nog is, lag net onder vuur (met enorme lag, trouwens). Anders wordt het melding maken ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hij terug on, hoor. Wel even een queu gehad, ben nu bezig aan missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

redwing schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:37:
[...]

Yup, het is zelfs zo dat je account altijd eigendom blijft van de originele eigenaar. Als je als originele eigenaar moeilijk gaat doen krijg je hem dus gewoon terug. Met karakter transfer is dat niet zo, vandaar dat ze afraden om het hele account te verkopen :P
Dat ligt er weer een beetje aan, er zijn uitzonderingen voor accounts die verkocht zijn voor een bepaalde datum omdat (afaik) het toen nog niet mogelijk was om characters te transferen. Het staat ergens aangegeven, kan het alleen niet vinden atm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Elp schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:33:
[...]

Dat ligt er weer een beetje aan, er zijn uitzonderingen voor accounts die verkocht zijn voor een bepaalde datum omdat (afaik) het toen nog niet mogelijk was om characters te transferen. Het staat ergens aangegeven, kan het alleen niet vinden atm :P
Klopt, behalve dat ze op een gegeven moment ook een paar accounts van voor die datum hebben terug gegeven, oftewel wat betreft account transfers is het gewoon een zooitje :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angl2k schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:10:
[...]

lach je nou om de situatie of om het brakke nederlands :+
Wilde je moeder je duidelijk maken dat je teveel met Eve bezig bent of moest ze stofzuigen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 02:13:
[...]

Wilde je moeder je duidelijk maken dat je teveel met Eve bezig bent of moest ze stofzuigen of zo?
Antwoord op beide situatie's:
1.) Stekkerdoos met batterij en piekspanning bescherming
2.) Wlan ontvanger in de pc om draadloos netwerk van de buren op te pikken als back-up verbinding.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
jeroen84 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:20:
[...]

Antwoord op beide situatie's:
1.) Stekkerdoos met batterij en piekspanning bescherming
2.) Wlan ontvanger in de pc om draadloos netwerk van de buren op te pikken als back-up verbinding.

>:)
1: check ups op server/switches/pç
2 tja kan ik wel doen maar heeft weinig zin aangezien je dan een load balancer moet hebben welke het verkeer automatiesch (softwarematig) omzet van de kabel naar wifi verbinding dus ik denk dat je zoiezow off-line gaat aangezien je ip ook verandert

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Of gewoon het huis uitgaan en op jezelf gaan wonen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Maranno schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:13:
Of gewoon het huis uitgaan en op jezelf gaan wonen :p
dan nog kan je last hebben van stroomstoringen ed.

all had ik gisteren geen kabel tv meer en daardoor dus ook geen internet meer..

lang leve de mensen om mij heen die adsl hebben + open wifi _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
Gisteren mijn eerste PVP kill gemaakt.
Jezus, wat knalde mijn hart te keer.

2008.02.10 18:54:00

Victim: Sabas** *******
Alliance: NONE
Corp: *******
Destroyed: Rupture
System: Masalle
Security: 0.8
Damage Taken: 7111

Involved parties:

Name: Den enjen (laid the final blow)
Security: 1.4
Corp: ******
Ship: Drake
Weapon: Caldari Navy Scourge Heavy Missile
Damage Done: 7111

Heb er wel een leuke Dread Guristas Warp Disruptor aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Dennis_k schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:49:
Gisteren mijn eerste PVP kill gemaakt.
Jezus, wat knalde mijn hart te keer.

2008.02.10 18:54:00

Victim: Sabas** *******
Corp: *******
Destroyed: Rupture
System: Masalle
Security: 0.8
Damage Taken: 7111

Involved parties:

Name: Den enjen (laid the final blow)
Security: 1.4
Corp: ******
Ship: Drake
Weapon: Caldari Navy Scourge Heavy Missile
Damage Done: 7111

Heb er wel een leuke Dread Guristas Warp Disruptor aan over gehouden.
Goed werk :)

Hoe ging het precies? Waren jullie at war of is Masalle lowsec?

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Count schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:14:
[...]

Goed werk :)

Hoe ging het precies? Waren jullie at war of is Masalle lowsec?
0,8 sec dus of in war of hij had een can gejat ;)

mooi werk trouwens netjes gedaan :)

had je nog een tackler of was je dat ook zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
De enige pvp kill die ik tot zover hebt gemaakt was een badger die mijn ore nickte :p . Maar ben een merc/piraten corp gejoined(Under de wings of fury, dankzij craze_ :* ) , dus hoop dat hier snel wat verandering in komt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

JeanLucPicard schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:36:
De enige pvp kill die ik tot zover hebt gemaakt was een badger die mijn ore nickte :p . Maar ben een merc/piraten corp gejoined(Under de wings of fury, dankzij craze_ :* ) , dus hoop dat hier snel wat verandering in komt.
moet wel goed komen :) op het moment een beetje rustig maar er zitten een leuke war aan te komen (en sowiezo in alliance vragen of er nog ops gepland staan wil nog wel eens helpen (soms gaan mensen solo wat pvpen of met z'n tweeen en denken ze er niet aan anderen mee te vragen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn enige pvp kill was een pirate kill :*). Met een thorax.

Proberen wegvliegen uit de warpjam range van een pirate met men MWD aan, terwijl de pirate continu op iets meer dan 20 km achter me aan bleef vliegen. Dan besef je dat er echt geen uitweg mogelijk is, dus ik draai me om, nog steeds de MWD aan en nader de vijand razendsnel die tot dat punt ook met MWD mijn richting aan het uitvliegen was. Snel een web er op, drones eruit en mijn close-range blasters aangezet: hij kon me zelfs niet raken ^^.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
is er eigenlijk geen GoT alliance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

nee

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
angel00008 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Die 0.8 sec in de killmail is player security rating.

En Drake met MWD, web en disruptor werkt echt prima. 1x IF 2x LSE is al best een dikke tank en niemand verwacht een web van een Drake.

[ Voor 17% gewijzigd door Count op 11-02-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
angel00008 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Ik had zijn can gejat >:)
Daarna gewoon wachten tot hij mij een aggro gaf.
Was eigenlijk zo gebeurt, 4 volleys met mijn caldari missiles en het was klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

deze vraag zou eigenlijk in de startpost beantwoord moeten worden rood onderstreept :P zo vaak als ik 'm zie terugkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Hehe ;)
Naja ik ben momenteel geen EVE-Online speler, misschien dat ik dat in de toekomst wel zou kunnen worden... en dan leek het me leuk om dat met een paar mensen te doen van een community waar je al lid van bent :p

Anyway, ik heb 2jaar terug ofzo eens die Trial gedaan, kreeg van een van mijn stagebegeleiders toendertijd 'n paar miljoen mee, maar ik heb me nooit aangemeld. Het betalen voor een game is nogal een drempel voor me, en daarnaast ben ik bang dat dit spel weer zo verslavend is als bijv. Diablo II wat ik enorm lang gespeeld heb en nogal veel van mijn tijd in beslag nam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraagje over deimos setup. Ik kan hem nog niet vliegen, maar ben onderweg.

Dit was mijn idee:
High:
5x heavy neutron blaster II
empty slot (met CPU rig kan ik small nos gebruiken)

Medium:
MWD
Web
warp inhibitor

Low:
2x MSF
EANM
DC
Explosive hardener
800mm rolled tungsten

Rigs:
Current router
Trimark armor pump

De vraag: iedereen die ik ken gebruikt MAR II ipv 800mm rolled tungsten. Dat betekend ook dat trimark armor pump vervangen moet worden door CCC rig/semiconductor memory cell. Dat kost mij totaal meer dan 3k armor. Een MAR II repareert zon 320 armor per 10 seconde. Dus duurt het 10 cycles = 100 seconde om MAR II effectiever te hebben dan plate. Als je dan ook nog toevoegd dat je je mar niet continue kan laten lopen door gebrek aan capacitor, dan zit je aan minstens 2 minuten aangevallen worden voor MAR II effectiever is dan plate. Als dat gebeurd heb je het toch zowiezo verkloot, en is je deimos toch zowiezo een hoop schroot?
Oké trimark + plate maken je deimos wel redelijk langzamer + langere allign tijden. Langere allign is niet leuk. Snelheid is niet belangrijk zodra je je tegenstander gewebbed hebt.

Oftewel: Mis ik iets, of is plate beter dan MAR? Nog andere aanmerkingen op mijn setup? (derde magstab heeft te veel last van stacking penalty imo. Het zou nog kunnen dat ik explosive hardener vervang door tweede EANM. Ja dan heb ik groot gat in mijn resists, maar in de regio waar ik zit zie je zo goed als geen minmater ships, gallente voornamelijk, daarna caldari, amarr, en minmater als laatste.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
In welke situatie wil je hem gaan vliegen (gang/solo/fleet)?

Een active tank op een HAC is nooit erg goed, met uitzondering van de Sacrilege dan (die heeft dan ook erg goede armor resists en enorme cap regen van zichzelf). Je wil focussen op damage, snelheid en agility. Als het te link word, MWD/warp je weg.

Fleet: sniper fit met 250mm rails.
Small gang: Blasters en nano fit.
Solo: geen flauw idee (zeker de vraag of je wel ratting Ravens kan engagen, heavy neuts slopen je nogal hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voornamelijk gang zal het zijn, solo zou mogelijk zijn, maar dan gebruik ik liever een myrm die ik kan insuren dan een HAC. (ja ik overleef het als ik hem zou verliezen, maar het is toch een erg duur geintje).

Alleen waarom zou je nano fit doen? Lijkt mij manier om snel je deimos te verliezen (tenzij je rails gaat gebruiken). Maar als je blasters gebruikt, wat toch het beste is voor deimos, dan vlieg je zowiezo in web range van de tegenstanders. Als je dan ook nog gaat nano-en is het erg snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
furby-killer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:09:
Voornamelijk gang zal het zijn, solo zou mogelijk zijn, maar dan gebruik ik liever een myrm die ik kan insuren dan een HAC. (ja ik overleef het als ik hem zou verliezen, maar het is toch een erg duur geintje).

Alleen waarom zou je nano fit doen? Lijkt mij manier om snel je deimos te verliezen (tenzij je rails gaat gebruiken). Maar als je blasters gebruikt, wat toch het beste is voor deimos, dan vlieg je zowiezo in web range van de tegenstanders. Als je dan ook nog gaat nano-en is het erg snel voorbij.
Je wil wel een HP buffertje hebben (Damage Control II is zeker wel de moeite) maar een miezerige MAR of 800mm plate beschermt je toch niet lang tegen de DPS van een andere gang als jij getackled bent. Beter heb je gangmates met ECM die de webbers jammen (goede communicatie is key hierbij) zodat jij enigzins veilig je blasters kan gebruiken.

Nanofit geeft je o.a. de mogelijkheid sneller naar je tegenstander te burnen, een betere kans om weg te komen als het mis gaat en gemakkelijker terug te MWDen naar gates (mocht je in een gatecamp jumpen). Het is niet voor niets dat men altijd maar klaagt over 'nanofags' :)

Als je weinig ervaring hebt met PvP zou ik absoluut gaan oefenen met een Thorax, speelt grofweg hetzelfde en is iets van 5% van de prijs van een rigged Deimos. Sowieso nooit iets vliegen wat je niet direct kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ja maar die nano fags hebben de irritant neiging buiten overloaded web range te blijven. En het lijkt mij nogal riskant om er maar vanuit te gaan dat iedereen met webbers ge-ECM'ed wordt. Voornamelijk gallente ships in mijn regio, en die hebben toch zo goed als altijd een webber.

Ik weet dat 800 plate niet veel bescherming biedt, maar het is beter dan hem in te wisselen voor nog een magstab imo. Het is dus meer de vraag, wat is beter, 800 plate + trimark of MAR + CCC/Semiconductor memory cell.

Tegen de tijd dat ik deimos kan kopen zal ik waarschijnlijk wel genoeg isk hebben om een nieuwe te kunnen kopen als ik hem verlies. Maar zelfs als ik dat niet heb, heb ik nog steeds een fully fitted myrm, een dominix waar ik missies mee doe, en moet ik tegen die tijd wel genoeg mineralen hebben om zelf BS te produceren. Dus dan zit ik hooguit tijdje zonder deimos, maar heb ik nog genoeg andere schepen over.

En nagenoeg alle gevechten zijn gatecamps (onze gatecamp tegen piraten, dan wel doelbewust een gatecamp ingaan), dus dan is het maximaal 15km vliegen, die paar seconde die je dan wint met nano's lijkt mij nogal zonde gezien je veel minder lang het uithoudt als ze op je schieten.

Met mijn setup zou ik met realistiche skills (skills die ik verwacht te hebben wanneer ik deimos ga vliegen, dus niet allemaal lvl V) heb ik:
makkelijk 600 dps
zon 38k effective HP.

Daarmee moet ik het toch een tijdje uithouden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

38K is wel netjes ja, in kleine gangs heb je waarschijnlijk meer aan een plate/buffer setup dan een MAR, een gangmate in een logistic schip kan ook ERG goed zijn in zo'n geval. Dan heb je én een 38K buffer én een hele boel repping power.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25
Misschien leuk om hierover met mij en anderen mee te denken: EVE API Problem Introduction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zorg dat eve fitting tool + evemon ook skills van/naar xml bestandje kunnen schrijven (met zelfde formaat voor fitting tool en evemon), en probleem opgelost.

Al lijkt het mij ook niet echt van levens belang om eve fitting tool elke dag te updaten. En zelf ben ik te lui om evemon te gebruiken.

EDIT: myrmpje dood door pirates :(

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 12-02-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de vraag veel te vaak wordt gesteld klopt. Het antwoord erop is ook steeds hetzelfde NEE die is er niet.

Echter ben ik er zowat ervan overtuigd, dat UWOF (Under the Wings Of Fury) steeds meer members uit de Tweakers.net omgeving in hun corp aantreft. Natuurlijk is dit geen probleem en nee, we zijn geen full dutchy corp. We zijn pirates (alhoewel ik mij daar op dit moment niet zo mee bezig houd.)

Dus ben je er niet bang voor om veel lol te beleven, ondanks het feit dat je zo nu en dan eens een scheepje kan verliezen. Dan ben je als GoTter van harte welkom bij ons clubbie.

We staan garant voor veel plezier en tevens de kans om je eigen ding te kunnen doen in EvE. Het enige wat we van je vragen is toewijding als er een war declaration is. Of je nu wel of geen piraatje wilt zijn is geen probleem. Mensen die in high sec kunnen vechten zijn ook nodig.

Interesse???? Neem ingame contact op met Creesh/Phelaen of Abbel Nightroad

Dark Sinister signing off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

UWOF kan ik zeker aanraden, picadork is laats ook al gejoined en die heeft het tot dusver redelijk naar z'n zin :p Helaas zal ik na 2 jaar Eve tijdelijk verlaten maar fun heb ik zeker gehad in UWOF mede vanwege het aantal nederlanders wat er zit. Toen ik net joinde waren wardecs de orde van de dag maar helaas heb ik zelf vrij weinig kans gezien om er aan mee te doen toendertijd..tegenwoordig ligt de nadruk wat meer op piraten maar dat is voor diegene die dat willen dan mooi meegenomen. Alles wat er gedaan word word iig ook vrij "profi" aangepakt.

Zou wel grappig zijn als er toch ooit een GoTcorp komt want die zou volgens mij best groot worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb zelf geen behoefte aan pirate corp, daarom krijg je nooit iedereen in 1 corp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Wie zijn er daar zo lekker aan het fleetwarpen dat de server een reset moet? (wilde gok, maar allemaal wel 0.0 warnings)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Viper2k1 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:08:
Wie zijn er daar zo lekker aan het fleetwarpen dat de server een reset moet? (wilde gok, maar allemaal wel 0.0 warnings)
Geen idee, wij iig niet :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Viper2k1 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:08:
het begon vanmiddag al hoor ;) Zag er naar uit dat de loadbalancing niet goed werkte na DT;
During the downtime today we upgraded our proxy layer. This created a few issues we've been working hard to solve. The solution requires us to reboot Tranquility in one hour at approximately 21:40 GMT. We expect to have the problem solved and the server back up about half an hour after the reboot, approximately 22:10 GMT.

[ Voor 43% gewijzigd door ravenger op 13-02-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Vandaag weer een leuk dagje gehad :)

We waren een POS aan het killen met 2 dreads en werden natuurlijk aangevallen door een stel mensen. We jumpte er een Archon bij in om te helpen en na een half uurtje waren er ongeveer 30 mensen in local bezig met onze Archon te bestoken. De archon tankte hun op 100% armor. Hebben een lekker aantal enemies opgeblazen met erg weining verliezen.

We werden feitelijk gered door de emergency downtime, we hadden geen capitals op ons :) .

Ik zat 200km ver weg, cloaked, in mijn Ishtar lekker te kijken, was erg leuk om alle hel op Skype aan te horen >:) .

Gevecht: http://masmikillboard.com/?a=kill_related&kll_id=8942

Ben zelf een paar keer bijna doodgegaan omdat een vagabond me een paar keer uncloakte, maar omdat ik nano ben overleef ik het toch altijd (1x had ik nog maar 5% shield over).

When in doubt, Ctrl-Q

• angl2k
tudeLati schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:22:
Vandaag weer een leuk dagje gehad :)

We waren een POS aan het killen met 2 dreads en werden natuurlijk aangevallen door een stel mensen. We jumpte er een Archon bij in om te helpen en na een half uurtje waren er ongeveer 30 mensen in local bezig met onze Archon te bestoken. De archon tankte hun op 100% armor. Hebben een lekker aantal enemies opgeblazen met erg weining verliezen.

We werden feitelijk gered door de emergency downtime, we hadden geen capitals op ons :) .

Ik zat 200km ver weg, cloaked, in mijn Ishtar lekker te kijken, was erg leuk om alle hel op Skype aan te horen >:) .

Gevecht: http://masmikillboard.com/?a=kill_related&kll_id=8942

Ben zelf een paar keer bijna doodgegaan omdat een vagabond me een paar keer uncloakte, maar omdat ik nano ben overleef ik het toch altijd (1x had ik nog maar 5% shield over).
ik vraag me af hoe je dit hebt overleefd, is een vagabond niet altijd sneller dan een nano ishtar? mijn ishtar haalt 3 km/s en als ik een vagabond zou kunnen vliegen gaat deze standaard al 2800 m/s.

heb je nog tips om te ontkomen aan een vagabond?

• tudeLati
Ik fit mijn ishtar met polycarbons en ik heb een 3% rogue set. Ik haal zonder gang bonus iets van 3.8km/s en met 4.3km/s

Het is redelijk simpel, je kijkt hoe de vagabond orbit en je zorgt ervoor de je als hij achter je langs wil je mwd aanzet. Ben je zo weggewarpt.

Die vagabond ging 5km/s dus daar lag het ook niet aan.

When in doubt, Ctrl-Q

• AjDuLion
omg die patch notes :'( :'(

http://myeve.eve-online.c...hnotes.asp?patchlogID=159

komop man dit kan toch wel beter ?

Verwijderd

Idd bedroevend slecht.
Ik had al niet zo'n hoge pet op van die heikneuters daar.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
waarom is dat nou weer per definitie slecht? Jullie hebben ook altijd wat te zeiken eh. Weest blij voor die mensen met dat probleem dat het zo opgelost wordt en ze niet hoeven te wachten op een cumulatieve patch.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

zeker zelf geen problemen huh ravenger?

• Creesch

Creesch

bla bla!

mja dit is zo te zien een redelijk urgente patch die ze even tussendoor doen, als je wel eens op sisi inlogt weet je dat er geen reden is om je zorgen te maken aangaande de "echte" volgende patch :)

• tudeLati
Zitten niet ook die slot layout changes in die patch, of zijn die al doorgevoerd?

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:49:
waarom is dat nou weer per definitie slecht? Jullie hebben ook altijd wat te zeiken eh.
Natuurlijk want er valt zoveel op te merken dat ze zo belachelijk weinig veranderen met een enkele patch.
Wel manjaren aan nieuwe zaken uitbrengen maar de client is al jaren buggy en het is altijd maar weer afwachten wat er bij patches kapot gaat. En dan heb ik het niet over lag bij grote gevechten (want dat kan toch nooit opgelost worden) maar bij gewone simpele functies die zo'n beetje iedereen gebruikt.
Het nivo van testen is gewoon te laag en met het slordige werk wat programmeurs afleveren blijft het dweilen met de kraan open. Want als bepaalde fouten vaker blijven opduiken dan mag je concluderen dat het een zooitje is.
Bij elke fout die je vind kun je een check verzinnen om uit te voeren. En als je die checks blijft nagaan dan dek je iig af dat die fouten niet in een release komen. Maar dat zal wel teveel resources kosten en doen ze het maar niet. En krijg je dit soort geneuzel en wordt er maar aan gerotzooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Doe het lekker zelf beter ofzo...

Als ik het vergelijk met andere game developers doen ze het best goed bij CPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

furby-killer schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:09:
Doe het lekker zelf beter ofzo...

Als ik het vergelijk met andere game developers doen ze het best goed bij CPP.
*signed*

men zeikt al jaren op al CCP, nothing new. men realiseert zich nooit heoveel werk het is om zon game te runnen en altijd maar te blijven fixxen en nieuwe shit te introduceren.
Kijk es naar Earth and beyond, daar is de stekker uit getrokken. dat werd ongeveer gelijk met EVE gelanceert.

dus sja, nie zeuren :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ho wacht dit was niet mijn bedoeling ik bedoel alleen maar dat voor mij in dit geval deze ''bug'' niet echt een complete versie build nodig zou hebben maar tijdens een van de normale downtimes had gedaan kunnen worden.

nu ik dit typ bedenk ik me alleen hoeveel mensen er hebben lopen zeuren over de vorige onaangekondigde update dus bij deze trek ik me terug van de post die ik gemaakt heb.

ik weet dat ccp hard op weg is maar het probleem is en blijft dat ze achter de feiten aan blijven lopen ze blijven expanden en expanden terwijl de dev's er achteraan hobbelene om alles bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat is er mis met kritisch zijn? Volgens mij betalen we een behoorlijk bedrag per maand. Er mag dus ook zeker wat verlangd worden. Voor zover ik het zie maken ze er een potje van. De redenering die ik hier iedere keer weer terug zie is: bij andere MMORG's is het nog erger slaat ook nergens op. Alsof dit CCP ontslaat van de plicht om alles te doen om een werkend product aan te bieden. En dat doen ze dus juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Zal wel aan mij liggen, ik speel nu meer dan 2 jaar EVE en eigenlijk weinig tot nooit geen problemen gehad, behalve dat ik nu al meer dan 1 week op een character portrait swap wacht :D Voor de rest nooit echt problemen gehad, enigste mssn wat lag bij fleetbattles, maar om 300+ battelende pilots in 1 systeem synchroon te laten lopen lijkt me zowieso een onhaalbare taak.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 15-02-2008 13:27 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Merkwaardig aangezien het met zo'n 10 vs 10 al behoorlijk problematisch is.... En het feit dat je je pod bijna altijd kwijtraakt vanwege de lag is ook niets nieuws. Systeem specs staan in mijn sig dus het al oude "advies" van CCP dat het wel aan de client zal liggen gaat zeker niet op... :) Bij meer dan 80 mensen in systeem heb je tegenwoordig een mini-Jita...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29608819,noline]ik weet dat ccp hard op weg is maar het probleem is en blijft dat ze achter de feiten aan blijven lopen ze blijven expanden en expanden terwijl de dev's er achteraan hobbelene om alles bij elkaar te houden.
Ze zeggen het al zolang.
Toen het nog een beta was vond ik het niet erg. Maar nu ze 5 jaar na dato nog steeds achter de feiten aan blijven lopen mag je er vanuit gaan dat het nooit goed zal komen. En dat is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
CCP is vergeleken met een willekeurige game developer best goed bezig, niet alleen vergeleken met andere MMORPG's. Of had je liever EA games?

Imo zou het mogelijk moeten zijn om grotere fleet battles te hebben als wat nu mogelijk is. Maar er zal altijd een limiet blijven, het is gewoon niet te doen om met 10000 man in één system te gaan zitten. (en als het aan goon+bob lag zou dat gebeuren).

En ja we betalen per maand, maar daarvoor krijgen we wel VEEL expansions gratis. En als ik zo jouw verhaal hoor ligt het volgens mij inderdaad meer aan jouw client dan aan CCP. Ik doe niet veel PVP, maar ik kan je verzekeren dat ik bij 10v10 geen problemen heb met lag. En ik ben gisteren nog in oursulaert geweest, in de avond, zonder last van lag te hebben. En in oursulaert zijn wel meer dan 80 mensen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:50:
[...]

Het nivo van testen is gewoon te laag en met het slordige werk wat programmeurs afleveren blijft het dweilen met de kraan open. Want als bepaalde fouten vaker blijven opduiken dan mag je concluderen dat het een zooitje is.
En dat kan jij zo als buitenstaander beoordelen? Je hebt geen idee hoe het daar aan toe gaat. Ik zeg niet dat ik dat wel heb. Maar zeggen dat "Want als bepaalde fouten vaker blijven opduiken dan mag je concluderen dat het een zooitje is" en "Het niveau van testen is gewoon te laag" is ongelofelijk kort door de bocht.
Bij elke fout die je vind kun je een check verzinnen om uit te voeren. En als je die checks blijft nagaan dan dek je iig af dat die fouten niet in een release komen. Maar dat zal wel teveel resources kosten en doen ze het maar niet. En krijg je dit soort geneuzel en wordt er maar aan gerotzooid.
Tuurlijk kun je een check verzinnen. Maar in een omgeving zoals waar de EVE cluster in draait is het helaas niet zo recht toe recht aan. Er zijn vaak situaties die niet 1.2.3 gevonden worden, of bijna niet te vinden zijn in zulke omgevingen. Het is geen frigging calculater-hobby-project wat daar draait ?!
Als het daar echt een zooitje zou zijn, dan zou CCP nooit om de zoveel tijd een expansion kunnen uitbrengen en zou de EVE client nooit zo stabiel draaien zoals het nu doet. Het feit dat EVE nu al zo lang draait en nog nooit grote beschikbaarheid problemen heeft gehad is een prestatie an sich. (is het ooit voorgekomen dat de EVE cluster meerdere dagen achter elkaar op zn gat lag??)

Uit je verhaal maak ik op dat je duidelijk geen idee hebt wat er bij komt kijken om in een applicatie met de complexiteit van EVE te ontwikkelen, laat staan onderhouden. Denk de volgende keer 2 keer na voordat je weer zulke ongefundeerde frustraties spouwt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:40:
(is het ooit voorgekomen dat de EVE cluster meerdere dagen achter elkaar op zn gat lag??)
De laatste paar dagen gebeuren in sommige (niet eens heel drukke) systemen echt hele rare dingen (massale desync en client crashes, dat je 2 uur in system bent maar dat je nog geen grid load en ga zo maar door). Je kan dan eigenlijk wel zeggen dat zo'n server dus effectief op zijn gat ligt want er valt niet te spelen. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Het is naar mijn mening dus absoluut geen overstatement om te zeggen dat CCP Quality Assurance wel wat serieuzer mag nemen. Zie hierbij ook het boot.ini fiasco, dat is ook een gevolg van hun mentaliteit/competentie mbt QA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:40:
En dat kan jij zo als buitenstaander beoordelen? Je hebt geen idee hoe het daar aan toe gaat. Ik zeg niet dat ik dat wel heb. Maar zeggen dat "Want als bepaalde fouten vaker blijven opduiken dan mag je concluderen dat het een zooitje is" en "Het niveau van testen is gewoon te laag" is ongelofelijk kort door de bocht.
Ik heb wel eens wat bugs gerapporteerd. En uitvoerig volgens de richtlijnen die ze stellen. (Ik programmeer trouwens zelf ook dus kan wat dat betreft wel redelijk inschatten wat er ongeveer aan de hand is.) Maar uiteindelijk is er niets maar dan ook niets zinnigs mee gedaan. Het was al heel wat dat je respons kreeg van je instuurde bugs.
En als je de forums nagaat kun je zien dat ik niet de enige ben die dit soort ervaringen heeft. En dan ga je wel heel erg afvragen waar die gasten in godesnaam mee bezig zijn.
En het is zowieso belachelijk om vrijwilligers in te zetten om belangrijke testen uit te voeren. Of ze worden gewoon slecht begeleid of zo. Zowieso is het een feit dat als je iets voor niets doet je lang niet zo serieus met het werk bezig bent.
Goed testen kost gewoon veel tijd en geld. En als je dat er niet voor over hebt dan krijg je zoiets als dit. Als ze nou gewoon die vrijwilligers afschaffen en vervangen door meer QA engineers kan er iig beter en professioneler getest worden. En hoeven nieuwe opties niet afgeraffeld qua testen te worden om een bepaalde deadline te halen die marketing gesteld heeft.
Maar ze komen er mee weg omdat ze net genoeg fixen om de mensen relatief happy te noemen. En dat is eigenlijk te vergelijken met de EA mentaliteit. (En zeker niet die van Blizzard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

[...]
...maar de client is al jaren buggy en het is altijd maar weer afwachten wat er bij patches kapot gaat. En dan heb ik het niet over lag bij grote gevechten (want dat kan toch nooit opgelost worden) maar bij gewone simpele functies die zo'n beetje iedereen gebruikt.
Klopt als een bus ;( Ik kom van een gratis MMO, met een excellente client, en als je dan ziet welke goedkope prul van een client je voor ongeveer 10 euro/maand bij EVE voorgeschoteld krijgt... nou, da's dan wel effe dik slikken. Wel een leuk spel hoor, maar het geeft een wat amateuristische, onafgewerkte indruk doordat inderdaad niet eens simpele functies probleemloos en consistent werken - en dat is jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door ambi op 16-02-2008 11:11 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
ambi schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Klopt als een bus ;( Ik kom van een gratis MMO, met een excellente client, en als je dan ziet welke goedkope prul van een client je voor ongeveer 10 euro/maand bij EVE voorgeschoteld krijgt... nou, da's dan wel effe dik slikken. Wel een leuk spel hoor, maar het geeft een wat amateuristische, onafgewerkte indruk doordat inderdaad niet eens simpele functies probleemloos en consistent werken - en dat is jammer.
Geloof je nou werkelijk wat je zelf net heb gezegt...

98% van het gehele spel werkt altijd goed. Er zijn soms problemen, andere MMO's hebben ook wel eens problemen. Omdat eve word gespeeld door een zootje huilbabies die bij het kleinste al helemaal uit hun dak gaan betekend het niet direct dat het eenn slecht afgewerkt spel is.

[ Voor 19% gewijzigd door tudeLati op 16-02-2008 12:03 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Wat een gezeik om niets zeg, het is gewoon een goed spel met wat kleine bugs, ben er eigenlijk nog maar 1 tegen gekomen in 3 maanden en dat is de map die verdwijnt af en toe.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:47:
[...]
Ik heb wel eens wat bugs gerapporteerd. En uitvoerig volgens de richtlijnen die ze stellen. (Ik programmeer trouwens zelf ook dus kan wat dat betreft wel redelijk inschatten wat er ongeveer aan de hand is.) Maar uiteindelijk is er niets maar dan ook niets zinnigs mee gedaan. Het was al heel wat dat je respons kreeg van je instuurde bugs.
Herkenbaar
En als je de forums nagaat kun je zien dat ik niet de enige ben die dit soort ervaringen heeft. En dan ga je wel heel erg afvragen waar die gasten in godesnaam mee bezig zijn.
En het is zowieso belachelijk om vrijwilligers in te zetten om belangrijke testen uit te voeren. Of ze worden gewoon slecht begeleid of zo. Zowieso is het een feit dat als je iets voor niets doet je lang niet zo serieus met het werk bezig bent.
Daar ben ik tot zekere hoogte het met jou eens. Natuurlijk vrijwilligers zullen (in uitzonderingen daargelaten) niet het niveau halen van een professionele tester. Maar testen is ook een kwestie van afwegingen maken. Hoeveel percentage van de code wil je getest hebben? Vaak is het testen van 100% van je code ondoenbaar en gewoon het geld niet waard (ten opzichte van de meerwaarde). Als je 90% van je app kunt testen voor een acceptabel bedrag, en daarmee het risico loopt dat er in die 10% net die bugs zitten die zo moeilijk zijn te reproduceren. (de bugs waarvan de meerwaarde/kosten ratio niet verantwoord is). Dan neem ik als ontwikkelaar/manager genoegen met die 90%.
Vaak is dan ook het resultaat dat de fouten die dan nog optreden van zulke aard zijn dat ze niet zomaar te fixen zijn (uitzonderingen daargelaten).
Als je dan toch wilt dat er tijd in die dingen gestoken wordt dan is het uitbesteden aan vrijwilligers een prima optie. Je kunt het ook andersom zien. Dat het opsporen en testen van ingewikkelde dingen door
CCP wordt gedaan en de simpele dingen door vrijwilligers.

Maar inderdaad, core functionaliteit laat je niet door je klant testen. Dat doe je zelf.
Goed testen kost gewoon veel tijd en geld. En als je dat er niet voor over hebt dan krijg je zoiets als dit. Als ze nou gewoon die vrijwilligers afschaffen en vervangen door meer QA engineers kan er iig beter en professioneler getest worden.
Dat is zeker waar. Maar ben jij bereid om meer geld per maand te gaan betalen om het te bekostigen ?
En hoeven nieuwe opties niet afgeraffeld qua testen te worden om een bepaalde deadline te halen die marketing gesteld heeft.
Maar ze komen er mee weg omdat ze net genoeg fixen om de mensen relatief happy te noemen. En dat is eigenlijk te vergelijken met de EA mentaliteit. (En zeker niet die van Blizzard)
Mwa, kan niet zeggen dat ik die mening met jou deel. Na effectief 3 jaar eve spelen heb ik niet het idee dat ze die dingen afraffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Nuja, ik was eventjes uit het oog verloren dat dit spel voor sommigen natuurlijk boven enige vorm van kritiek verheven staat. Persoonlijk denk ik dat wat gezonde kritiek enkel maar bevorderlijk voor een product kan werken.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:01:
Dat is zeker waar. Maar ben jij bereid om meer geld per maand te gaan betalen om het te bekostigen ?
Oh ja, als het verbetert wat er nu is dan heb ik er geen moeite mee om bijv 2x zoveel te betalen. Maar geld smijten is niet de oplossing. Processen verbeteren, capaciteit verhogen, expertise inhuren heeft dan wel zin.
Mwa, kan niet zeggen dat ik die mening met jou deel. Na effectief 3 jaar eve spelen heb ik niet het idee dat ze die dingen afraffelen.
Na elke grote update is er altijd nog een nasleep van zaken die gefixed moeten worden. En daarbij zitten dan heel veel triviale zaken die er met testen uit hadden moeten komen. En dat geeft heel duidelijk aan dat er te weinig pro-aktief wordt getest en heel veel pas in de live omgeving wordt gesignaleerd door de spelers.
Om maar te zwijgen van bijv. typfouten in beschrijvingen die al jaren in de database zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25
Goed testen zorgt op langere termijn doorgaans voor een kostenverlaging. De standaard kosten van het ontwikkeltraject zijn iets hoger maar worden ruimschoots goedgemaakt door de wegvallende kosten van het onderzoek dat nodig is als een bug de kop op steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Oh ja, als het verbetert wat er nu is dan heb ik er geen moeite mee om bijv 2x zoveel te betalen. Maar geld smijten is niet de oplossing. Processen verbeteren, capaciteit verhogen, expertise inhuren heeft dan wel zin.

[...]

Na elke grote update is er altijd nog een nasleep van zaken die gefixed moeten worden. En daarbij zitten dan heel veel triviale zaken die er met testen uit hadden moeten komen. En dat geeft heel duidelijk aan dat er te weinig pro-aktief wordt getest en heel veel pas in de live omgeving wordt gesignaleerd door de spelers.
Om maar te zwijgen van bijv. typfouten in beschrijvingen die al jaren in de database zitten.
natuurlijk kan dat door testen gedaan worden.
we zetten even de hele EVE databace op een evengrote cluster aan servers en gooien er eventjes dertigduizend mensen tegelijk op online en ja dan komen in eens allerlij bugs naarb oven die anders helemaal NIET naar boven komen in de test periode. ik heb PERSOONLIJK de jump bridges getest van onze corp op de test servers en ja hoor na iedere downtime werke ze gewoon ook werkte posshields gewoon zoals ze hoorde maar de dag dat het uit gebracht werd alleen maar problemen (meerdere weken zelfs) problemen die er NIET waren op de test servers.

uit mijn ervaring heb ik geleerd dat je kan testen wat je wil maar een test omgeving is Nooit gelijk als de uiteindelijke functionele omgeving.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
lol war decced door een nieuwe merc corp (R.E.P.O) toevallig net tussen een alliance switch dus we zitten nog even 24 uur eraan vast maar wat gebeurd er..

angel : ive just flew past a af in xxxx becarefull guys
noob member : i've got the wt tackled
angel: where ?
noob member : he's at xxxx at gate xxxx
noob member 2: OMW!!
noob member : i'm not taking any damaged and he's holding at a 50% armour
noob member 2 : in warp
..........
.......
angel : how you guys holdign up ?
noob member : he's dead
noob member 2 : w00t

(afijn waren dus 2 van onze niet zulke goeie pvp players die dus first blood hebben gedaan bij de war dec)

(overgens kwam 6 minuten later een complete heavy assault/heavy dictor/sb/etc binnen en waren we allang pleite)

overall dus geen losses wel een mooie kill gemaakt en die jongens zijn nu 2 uur later nog steeds aan de adrenaline geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
oort down, lulz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm ik hoor nu geruchten dat RA een titan hebben verloren aan BOB :O

iemand concrete intel hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

angel00008 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 04:27:
hmm ik hoor nu geruchten dat RA een titan hebben verloren aan BOB :O

iemand concrete intel hierover ?
Je neemt een behoorlijk groot risico als je in een systeem met een vijandelijke cyno jammer tijdens de prime time van je vijand doomsdays afschiet met je titans. Een BoB Heavy Interdictor overleefde twee doomsdays of (zo claimt RA) door de lag bleef een dode HIC nog een hele tijd de Titan van Oort tacklen.

Klote dat het gebeurd is maar ze wisten waar ze aan begonnen. Iemand heeft ook het wrak opgeblazen zodat er in ieder geval geen loot is voor de vijand.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een leuke bussines venture om in te stappen.

Ben maar gestopt met t2 schepen de prijs is zodanig ver ingedondert dat de winstmarge gedropped is naar dezelfde winstmarge als een drake of raven.

Niet echt bijzonder dus.

Ow en erg jammer dat oort zijn titan kwijt is liever gehad dat BoB er 1tje kwijtraakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:59:
[...]

Je neemt een behoorlijk groot risico als je in een systeem met een vijandelijke cyno jammer tijdens de prime time van je vijand doomsdays afschiet met je titans. Een BoB Heavy Interdictor overleefde twee doomsdays of (zo claimt RA) door de lag bleef een dode HIC nog een hele tijd de Titan van Oort tacklen.

Klote dat het gebeurd is maar ze wisten waar ze aan begonnen. Iemand heeft ook het wrak opgeblazen zodat er in ieder geval geen loot is voor de vijand.
Wrak is niet opgeblazen, we hebben het geloot. De fleet warptte in nadat de Titan zn Doomsday afvuurde, en inderdaad - hij wist heel goed waar hij aan begon.

TeamSpeak was leuk gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Oh leuk, een titan down.

Vind het wel mooi wat BoB nu doet hoor. Lekker 23/7 gevechten hebben. als ik niet zo'n hekel aan blobs had zat ik daar nu waarschijnlijk lekker mee te vechten. Gewoon inloggen direct PvP'en en weer uitloggen lijkt me gewoon te geweldig voor woorden.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
inloggen, tien minuten wachten tot je in het systeem bent, half uur wachten tot je station verlaten hebt, warpen, aan flarden geschoten worden zonder dat je ooit een tegenstander ziet door de lag, en al zie je er één, dan kan je je wapens niet activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:51

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Vreemd, al dat gedoe over lag. Ik zit vooral in Everyshore/Essence/Sinq Laison, en heb daar geen last van? Is dit in specifieke gebieden ofzo?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
uit mijn ervaring heb ik geleerd dat je kan testen wat je wil maar een test omgeving is Nooit gelijk als de uiteindelijke functionele omgeving.
Dat betekend alleen maar dat ze nog grotere prutsers zijn als ze geen fatsoenlijke testomgeving kunnen creeeren. Ook dat is een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:54:
Vind het wel mooi wat BoB nu doet hoor. Lekker 23/7 gevechten hebben. als ik niet zo'n hekel aan blobs had zat ik daar nu waarschijnlijk lekker mee te vechten. Gewoon inloggen direct PvP'en en weer uitloggen lijkt me gewoon te geweldig voor woorden.
Ja leuk man. Lekker vechten terwijl je vijand voor je ogen de hele infrastructuur waaraan je jaren hebt gebouwt afknalt zonder dat je er ook maar iets aan kan doen behalve her en der wat kleine brandjes blussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in BOB, en de PVP is op het moment prima.

Klagen is ook een vak, net zoals het simuleren van de 40K+ duizend mensen die vanavond online zullen zijn zijn. Je hoeft niet te spelen hoor.
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.