[PC][MMORPG] EVE-Online deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:
  • 76.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:00:
Is er ergens online een overzicht van drones en hun kunnen?
Dat is nou iets wat je ff uitprint op een papiertje totdat je het uit je hoofd kent.
Cruciaal in PvP en handig met PvE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Warrior -> Valkyrie -> Berserker -> Explosive -> Minmatar
Acolyte -> Infiltrator -> Paetor -> EM -> Ammar
Hornet -> Vespa -> Wasp -> Kinetic -> Caldari
Hobgoblin -> Hammerhead -> Ogre -> Gallente -> Thermal

EW drones word lastiger die ken ik niet uit mijn hoofd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hornet vespa en wasp ECM drones zijn enige EW drones waar je je zorgen om moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:00:
Is er ergens online een overzicht van drones en hun kunnen?
www.eve-online.com/itemdatabase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, Ik moet beter formuleren denk ik. Ik hoopte meer op een tabel met daarin base dps, speed, etc zodat ik drones kan vergelijken en een goede combi kan kiezen..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Net weer getackled in mijn hurricane door interceptor in roid belt. Ik had het bijna overleefd, maar niet helemaal. Deze interceptor had vrienden, vijf vrienden. Dus was het zes tegen 1: 1 interceptor +5 t1 cruisers met t1 fitting vs op wapens na t2 fitted hurricane.

Jammer dat hurricane eraan is, maar het was wel hoop plezier, heb eindelijk killmails:
caracel + omen + thorax + vexor vernietigd. De tweede caracel overleefde het net lang genoeg om mij te doden, ik had hem al in armor. En als bonusje had de thorax piloot ook nog het idee om vanuit zijn pod te bekijken hoe ik dood ging, dus kon ik het niet laten om hem te podkillen. Wel jammer van mijn sec rating :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

ZenTex

Doet maar wat.

Haha, ja, AC canes zijn gewoon gemeen goed. Soort van mini-hacs, iets minder tank/nano maar meet firepower. Met een beetje mazzel had je de cruisers net wat sneller gemold en bleef er te weinig DPS over om jou te mollen.

Enfin, met T2 AC's had je ze wss allemaal gemold. Hoewel, ik kan niet geloven dat je 2 caracals hebt neergehaald. Zelfs met Assaults zouden ze genoeg range kunnen houden om buiten bereik van je AC's te blijven.
Welke AC's gebruikte je trouwens? 425's of double 220's? neem aan dat je voor range kiest met 425 zonder barrage. Met de extra falloff van barrage zijn double 220's leuk, super tracking en redelijke range, DPS is nauwelijks minder dan met 425's maar je houdt bakken grid over.

Qua fitzou ik zeggen: Weg met die tracking disrupter, daarvoor in de plaats een med electrochem cap booster en ipv een Gyro een armour rep. Tenzij je PG issues krijgt.
Zo kun je je ook je MWD lekker lang runnen, zonder is je cap na een paar pulses van de MWD schoon op.

DPS heb je toch zat, een flinke armourbuffer ook, in de tijd dat ze nodig hadden had je zelfs met 1 enkele rep 1000en DPS kunnen reppen.

Blijft wel dat je het goed gedaan hebt. toch maar FF 4 cruisers gemold in een 6 vs 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En ik denk dat als we fittings even negeren je er ISK-wise ook best aardig uit gekomen bent in verhouding :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat valt nog tegen met rigged hurricane ;)

Ik gebruikte inderdaad 425s voor net wat meer range.

MWD kan ik zowiezo al best lang runnen, al zou een armor repper erbij wel een idee zijn. Moet ik wel downgraden naar 220s, al maakt dat bij ACs erg weinig uit.

Ben nu weer naar andere clone gejumped om wat te missionen, en zodra ik weer genoeg isk heb koop ik nieuwe hurricane met armor repper :).

Diegene die ik gepodkilled had was meteen daarna offline gegaan, dus misschien had die nog implants in en was ie sacherijnig. (Ik gebruik jumpclone met 2 +3 implants, en train alleen skills die bij die implants horen).

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 18-04-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Seraphin

Meep?

Weet iemand hoe lang een suspended account nog blijft bestaan?

Heb vorig jaar een pupke aangemaakt, maar subscription uiteindelijk ergens in Juli stopgezet. Ben nu wel weer beetje benieuwd naar EVE ( speel WoW :$ maar heb het daar nu wel mee gehad), maar heb geen zin om van voor af aan te beginnen.

Niet dat ik zulke goede dingen had (vloog rond in een trasher), maar +/- 2 mil skill points is toch een flink aantal dagen trainen die ik liever niet opnieuw doe :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lang. Ik ben ooit 1,5 jaar weggegaan. Alles was er gewoon nog. (alleen was de Maller geen pwnmobile meer. :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

In principe blijft alles onbeperkt bewaard. Zelfs na 3 of 4 jaar zou je spul er nog moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Haha,

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/6117/bnxbo1.jpg

Raad eens waar wij bezig zijn :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die dikke rooie vlek daar? :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
er wat voor pic is dat nou weer :P?

node deaths :+ ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Seraphin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:09:
Weet iemand hoe lang een suspended account nog blijft bestaan?

Heb vorig jaar een pupke aangemaakt, maar subscription uiteindelijk ergens in Juli stopgezet. Ben nu wel weer beetje benieuwd naar EVE ( speel WoW :$ maar heb het daar nu wel mee gehad), maar heb geen zin om van voor af aan te beginnen.

Niet dat ik zulke goede dingen had (vloog rond in een trasher), maar +/- 2 mil skill points is toch een flink aantal dagen trainen die ik liever niet opnieuw doe :P
Accounts worden niet gewist. Behalve als je uit china komt en elke dag een nieuwe aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

mmm wel prima; zal toch maar weer eens een kijkje nemen :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nee nee... ships killed in the last .... hours ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tip: begin gewoon lekker opnieuw als je niet tevreden bent met je oude char van 2m. Je krijgt tegenwoordig een start van 800k sp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

The_Cook schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:16:
Tip: begin gewoon lekker opnieuw als je niet tevreden bent met je oude char van 2m. Je krijgt tegenwoordig een start van 800k sp.
Oww da's eigenlijk wel een hele goeie tip. Heb een Sebiestor waarmee ik voornamelijk missions wou runnen. Echter bij de bloodline / education selections nogal vreemde keuzes gemaakt staat me bij (wist ik veel). Over het algemeen wel aardige selectie skills (veel bijgelezen hiero), maar tsja, van begin af aan met rare trade skills zitten werkt volgens mij niet zo als je npc's wil afknallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Seraphin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:26:
[...]

Oww da's eigenlijk wel een hele goeie tip. Heb een Sebiestor waarmee ik voornamelijk missions wou runnen. Echter bij de bloodline / education selections nogal vreemde keuzes gemaakt staat me bij (wist ik veel). Over het algemeen wel aardige selectie skills (veel bijgelezen hiero), maar tsja, van begin af aan met rare trade skills zitten werkt volgens mij niet zo als je npc's wil afknallen ;)
De skills maken op het begin niet zoveel uit. Waar je wel heer erg veel op wilt letten bij het begin zijn je attributes, want als je die verkloot kun je ze nooit meer echt fixen ;)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 23:35
hoeveel kills zijn er daar gemaakt?

En zat er een titan tussen?

Maw geef eens wat meer info wat daar is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
horad schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:09:
hoeveel kills zijn er daar gemaakt?

En zat er een titan tussen?

Maw geef eens wat meer info wat daar is gebeurd.
Ga eens kijken zou ik zo zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Afgelopen donderdag 740 ofzo... Afgelopen nacht 200+ en nu is het weer feest ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
De_Bastaard schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:50:
Afgelopen donderdag 740 ofzo... Afgelopen nacht 200+ en nu is het weer feest ofzo ;)
Ik begrijp niet hoe zo'n lagblob ooit leuk kan vinden...

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
tudeLati schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:43:
[...]

In de omringende systemen en de aanvoerroutes is het ook veel en veel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

tudeLati schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:43:
[...]

Dat is NVT, je moet toch je space verdedigen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Juist. Ik zit dan ook liever in 'n kleine gang ofzo, maar dit moet ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Bastaard is toevallig ED? Heb die naam een paar keer op killmails langsa zien komen... Naja, ene bastaardus ofzo.
En ik baal want ben verplicht nog 4 weken EVE-loos en mis al het bootgeweld (schaamteloze NL vertaling van EvE forums).
Wel heb ik net een nwe char gekocht. waarmee m'n aantal chars op 5 komt, over 4 accounts. Als ik terug ben kan ik lekker crok minen op 4 accts, 3 hulks en 1 itty5. Helaas moet ik nu wel investeren in cargo expanders, en dat terwijl ik al een paar keer in hull terug naar station moest warpen doordat rats ineens in m'n belt spawnden.
Niet eens zo heel erg totdat je bedenkt dat 45 miljoen SP een beetje heel erg veel is om te misbruiken als hauler, en dan nog bijna gepopt te worden door belt rats. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jep, idd ED hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

ZenTex schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:31:
Bastaard is toevallig ED? Heb die naam een paar keer op killmails langsa zien komen... Naja, ene bastaardus ofzo.
En ik baal want ben verplicht nog 4 weken EVE-loos en mis al het bootgeweld (schaamteloze NL vertaling van EvE forums).
Wel heb ik net een nwe char gekocht. waarmee m'n aantal chars op 5 komt, over 4 accounts. Als ik terug ben kan ik lekker crok minen op 4 accts, 3 hulks en 1 itty5. Helaas moet ik nu wel investeren in cargo expanders, en dat terwijl ik al een paar keer in hull terug naar station moest warpen doordat rats ineens in m'n belt spawnden.
Niet eens zo heel erg totdat je bedenkt dat 45 miljoen SP een beetje heel erg veel is om te misbruiken als hauler, en dan nog bijna gepopt te worden door belt rats. :+
tja het is maar wat je wil doen natuurlijk.
ik probeer zelf zo min mogelijk bezig te zijn met de carebear kant van eve. moet af en toe wel verplicht wat ratten of L4 missions doen maar de rest is PVP teminste als ik daar aan toe kom met school en zo |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Je hebt helemaal gelijkl shunt, maar je moet tog wat als je het liefst PvP'd maar er gewoon niet goed in bent. :+
Met 4 accounts minen ben je dan veel sneller uitgecarebeared dan met 1 character te ratten.
'Tis net als met spinazie eten als je het niet lust. Zo snel mogelijk doorslikken zodat je het niet proeft. :)
Al zal ik meer met minen bezig zijn dan ik zou willen, want moet alvast sparen voor een dread.
Heb ook een research POS maar dat is geflopt. (role probleem).

Hoe dan ook, alles is beter dan die kote-missies. *Blegh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

yo!

heb vorige week de trial geactiveerd na het spel 2 jaar niet gespeeld te hebben, en ben zeker blij dat ik dat gedaan heb! Mijn oude character (Tomaat) heb ik maar gedumpt, wilde toch eerst kijken of ik het nog wel leuk vond voordat ik er geld in investeer...

Ik speel nu Amar en ben aan het crosstrainen naar minmatar frig (Rifter), uiteraard had ik ook minmatar kunnen kiezen maar lorewise gezien vind ik Amarr toch een stuk toffer, religieuze ramdebielen die aan slavernij doen en rare rituelen :-) Ben nu aan het applyen bij Sniggerdly(SniggWaffe) waar ik in 2005 2 maanden mee gevlogen heb :-) hopend dat ik snel weer in < 0.4 carebears kan ransomen voor hun zuurverdiende Iskies!

Zijn hier nog tweakers die in "pirate" corps zitten? of mij wat advies kunnen geven over het huidige pirateren...? Mijn ingame naam is Vord Hosbn

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Voor zover mijn ervaringen is het 1vs1 piraten dood.
Meestal zijn het (nano)gangs en heb je geluk als je uberhaupt een ransom naar je hoofd geslingerd krijgt.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nano gangs vallen op zich in low sec mee, omdat gateguns een zeer nadelige invloed hebben op de status van hun schip.

Ik weet niet hoe het vroeger was, want ik speel 'pas' zon 7 maanden, maar je hebt drie soorten piraten zover ik zie:
1. De piraat die gewoon een normale speler is die NBSI is, not blue, shoot it. Schiet voornamelijk om gebied te verdedigen, maar ook omdat ie het gewoon leuk vindt.
2. De piraat die zichzelf piraat vindt, maar ze zien over het algemeen piraterij als zo snel mogelijk zoveel mogelijk kills krijgen, en dan bij voorkeur makkelijke kills. Vervolgens gaan ze zeiken dat er te weinig mensen naar low sec gaan en daardoor te weinig inkomsten hebben. Ze hebben gebrek aan inteligentie om te begrijpen dat dat komt doordat ze continue gates aan het campen zijn, en als ze isk willen dat ze ransom zouden moeten vragen ipv maar gewoon te schieten.
Zodra ze een groep zien die qua grote ook maar in de buurt komt van het aantal mensen waarmee zij zijn gaan ze er meteen vandoor.
3. De echte piraten die begrijpen hoe je geld verdient, niet door zoveel mogelijk rookieships te vernietigen maar door ransom te vragen van duurdere schepen. En serieus, ik ben nog nooit zon piraat tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

meh, als het pirateren dood is, wat is er dan nog te doen? blobwars? ik vond het juist geweldig, ook als carebear, minen in lowsec, constant local in de gaten moeten houden, scanprobes hebben, elk moment moeten kunnen wegwarpen, of juist als pirate, zoeken naar een target die geld waard is, frigates en goedkope schepen negeerde ik, ik had het juist op haulers, cruisers en de duurdere schepen, warpscramblen, tot in de hull damage doen en dan ff geld eisen... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je zoekt zal je vast nog wel een low sec systeem kunnen vinden waar je dat kan doen. Ik ken een systeem dat naast high sec ligt en waar het aan komen en gaan is van industrial schepen, en niemand die ook maar 1 gate camped. Vraag me niet waarom, maar ik vind het wel leuk systeempje. Drie belts maar, dus niet veel te ratten, maar er zijn weleens miners.

Alleen als piraten jouw pakken, ga er dan niet vanuit dat ze ransom vragen, en als je een 1v1 met iemand hebt, moet je je vooral afvragen hoe lang het duurt voor zijn vrienden er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

tsja, er is vast wel een oplossing ergens te vinden waarbij het opblazen en/of ransomen van andere spelers geld in het laadje brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Piraatje spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

*sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

zal zelf wel ff kieken, skill plan is morgen klaar, dan kan ik een rifter vliegen met 3 dikke autocannons, warpscrambler en die zou snel genoeg moete nzijn om door medium wapens niet geraakt te kunnen worden... en zo niet... dan maar sparen voor een titan en daarmee pirateren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

tudeLati schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:03:
[...]

De skills maken op het begin niet zoveel uit. Waar je wel heer erg veel op wilt letten bij het begin zijn je attributes, want als je die verkloot kun je ze nooit meer echt fixen ;)
hmmm daar ben ik wel een beetje bang voor eik. M'n char was / is een sebiestor, omdat het m'n eerste char is ging ik er voornamelijk van uit een beetje missions te runnen. Heb nu net ff achterhaald wat m'n start attributes waren:

intelligence 8
memory 7
charisma10
perception 7
willpower 7

Inmiddels getrained / implanted naar:
Intelligence 20
Memory 16
Charisma 14
Perception 17
Willpower 15

Ik probeerde een well-rounded char te krijgen, om zo niet al meteen tot 1 "ding" te zijn veroordeeld. Hoe ik die 10 charisma in begin stats heb gekregen ben ik volledig vergeten; waarschijnlijk omdat ik in m'n hoofd had zitten dat ik op afstand wilde traden o.i.d.

Anyhoe, ik denk dat ik nog wel ff doorga met deze; leuk om losjes mee te pielen (zit nog steeds in de laagste categorie missies dacht ik); met alle andere dingen die ik heb zal ik toch niet zo snel heel serieus gaan spelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
roodbwoy schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:19:
zal zelf wel ff kieken, skill plan is morgen klaar, dan kan ik een rifter vliegen met 3 dikke autocannons, warpscrambler en die zou snel genoeg moete nzijn om door medium wapens niet geraakt te kunnen worden... en zo niet... dan maar sparen voor een titan en daarmee pirateren ^^
*Aait zijn X5 Prototype I Engine Enervator (-86.5% snelheid zodra je in een straal van 10km rond mijn hurricane komt) en zijn Hobgoblins II (moet ik eens minnie drone spec trainen voor warriors)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Iemand overigens bekend met het 'banking' in EVE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 09:34
Ik ken wel eve-bank. Daar kan je gewoon isk opzetten, waarover je rente krijgt. De term 'banking' ken ik niet though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik las dat er 'n paar players zijn die zo'n bank hebben/beheren ... en volgens mij kan je daar aardig geld mee verdienen, en eventueel zelfs wel markten manipuleren (misschien leuk tijdens war hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

en ook dat er een aantal grote scams zijn geweest ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Seraphin schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:21:
[...]

hmmm daar ben ik wel een beetje bang voor eik. M'n char was / is een sebiestor, omdat het m'n eerste char is ging ik er voornamelijk van uit een beetje missions te runnen. Heb nu net ff achterhaald wat m'n start attributes waren:

intelligence 8
memory 7
charisma10
perception 7
willpower 7
Dat zijn toch prima attribs ? Als je een nieuwe zou beginnen zou je die charisma wat lager kunnen maken maar voor de rest ziet het er goed uit. Ik zou er iig lekker mee door spelen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Shunt schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:47:
en ook dat er een aantal grote scams zijn geweest ;)
Ja idd, die van 700bil :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

Creesch

bla bla!

furby-killer schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:54:
Nano gangs vallen op zich in low sec mee, omdat gateguns een zeer nadelige invloed hebben op de status van hun schip.

Ik weet niet hoe het vroeger was, want ik speel 'pas' zon 7 maanden, maar je hebt drie soorten piraten zover ik zie:
1. De piraat die gewoon een normale speler is die NBSI is, not blue, shoot it. Schiet voornamelijk om gebied te verdedigen, maar ook omdat ie het gewoon leuk vindt.
2. De piraat die zichzelf piraat vindt, maar ze zien over het algemeen piraterij als zo snel mogelijk zoveel mogelijk kills krijgen, en dan bij voorkeur makkelijke kills. Vervolgens gaan ze zeiken dat er te weinig mensen naar low sec gaan en daardoor te weinig inkomsten hebben. Ze hebben gebrek aan inteligentie om te begrijpen dat dat komt doordat ze continue gates aan het campen zijn, en als ze isk willen dat ze ransom zouden moeten vragen ipv maar gewoon te schieten.
Zodra ze een groep zien die qua grote ook maar in de buurt komt van het aantal mensen waarmee zij zijn gaan ze er meteen vandoor.
3. De echte piraten die begrijpen hoe je geld verdient, niet door zoveel mogelijk rookieships te vernietigen maar door ransom te vragen van duurdere schepen. En serieus, ik ben nog nooit zon piraat tegen gekomen.
je vergeet hier de iets, er zijn namelijk nog meerdere manier om als piraat je geld te verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

@ Seraphin: Hoe oud is die char van jou? Ik vindt 10 BASE charisma wel heel erg aan de hoge kant.
6 is wel de max vindt ik, voor een char die niet als directe goal heeft om zo snel mogelijk een command ship te piloten.

@roodbwoy: Pirating is idd niet meer wat het geweeest is. 2 jaar geleden waren er veel minder spelers en dus veel minder mensen in lowsec, dus de kans was ook kleiner om als gewone trader/traveler/ratter gepakt te worden. Nu zijn alle redlijke lowsec systemen/routes zwaar gecamped door wannabe pirates, niets ransomen, gewoon opblazen, dus als er geransomed word zijn er weinig die er vertrouwen in hebben en dus zichzelf laten opblazen. En dmv van probes is iedereen makkelijk op te sporen, je bent je leven als ratter dus niet meer zeker in lowsec.

Maar piraterij is niet helemaal dood. Er is nog steeds niets leuker dan met een paar rifters te gaan roamen. Echter, qua geld zal het niet echt veel opleveren. Zoek wel een "out of the way" systeem op. Probeer het 's in Amarr territory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
furby-killer schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:54:

Ik zit zelf dan in zo'n piraten corp, en wij gatecampen over het algemeen ook veel, en schieten schepen ook kapot, maar dan ransomen we de pod (implants etc). Daarnaast is er ook het risico dat de persoon in kwestie gewoon lekker naar de gate vliegt of probeert te redocken.

Gister ook weer, was er zo'n raven die om een ransom zat te beggen, wij knalden hem eerst af, pod kwam helaas weg, maar op de killmail bleek wel dat hij al zijn lows had opgeofferd aan warpcore stabs, en wij hadden geen hictor.
Hadden we dus geluisterd was hij vrolyk weggewarped.

Daarnaast hebben we ook mensen die rood voor ons zijn en die geven we die optie niet eens. Was wel een leuk gevecht een paar dagen geleden, wij zaten met ik geloof 4ish battleships een gate te campen, en toen kwamen er 3 megathrons binnengejumped. Ikzelf vlieg een scorp en dit was de 1e keer(ik speel het spel nou 6 maanden, kan de scorp pas echt net goed vliegen) dat ik echt de kracht van de scorp kon merken, zat lekker op 150 km, had de 2 die niet primary waren gepermajammed(heb altijd 2 gallente racial jammers, en 1 voor de rest), terwijl ik lekker met mijn cruises op de primary zat te raggen(alle kleine beetjes helpen :P ) .
Wij hadden bij voorbaat een stuk voordeel, maar het was wel heel cool.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 23:35
@ zen tex

Ik ben niet echt akkoord met je over piracy en low sec. Niet alle lowsec systemen zijn zwaar gecamped. Maar de populairste systemen (diegene die naar 0.0 leiden of tussen populaire regio's liggen) is de kans hoger dat je iemand tegenkomt.

De kans op een ransom aan de gate is sowieso wat kleiner omdat je met aggro van sentries zit. Als ik iemand in een belt pak dan ga ik voor ransom. En dmv probes kan je nu idd iemand gemakkelijker opsporen. Maar het is niet dat elke pirate een probe launcher op z'n schip fit of met een alt rondloopt. En als je echt rustig wilt ratten in lowsec, fit een cloak. Komt er ongewenst bezoek dan kunnen ze u nooit vinden (ook niet met probes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

ZenTex schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 02:57:
@ Seraphin: Hoe oud is die char van jou? Ik vindt 10 BASE charisma wel heel erg aan de hoge kant.
6 is wel de max vindt ik, voor een char die niet als directe goal heeft om zo snel mogelijk een command ship te piloten.
heheheh 1 jaar 5 maanden kwam ik gister achter :P
iets boven de 3 miljoen skillpoints lol. -> heb hem gemaakt, maandje gespeeld, 3 maanden bevroren, maandje (of 2?) gespeeld en vervolgens weer bijna een jaar laten liggen.

Tijdens de character creation had ik ergens de "trader" ancestry gekozen. Vraag me niet waarom want dat weet ik echt niet meer :)

Ach ik vind het eigenlijk wel best zo; het is nu wachten op mensen die zich afvragen waarom een 1.5 jaar oud char nog met een destroyer in een npc corp rondvliegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Dat solo piraten dood is, is gewoon de grootste onzin. Het is de luiheid van veel van de players tegenwoordig die het er naar maakt.

Ik heb het een tijdje gedaan in een gank thorax (had ik eerder over gepost) en ik had er erg veel succes mee.

Je moet je gewoon goed voorbereiden. Kies een constellation uit dat je wilt gaan lastig vallen, kijk naar wat de populaire systems zijn. Rond welke tijd mensen waar zijn, welke corps/alliances er zoal de dienst uit maken.

Dan moet je bookmarks gaan maken in de systems waar je in wilt gaan piraten. Books om snel uit nare situaties te komen ( safespots ) en observatiepunten rond verschillende celestial objects.

Scanner skills komen ook goed van pas.

Je moet gewoon wat gedudl hebben. Het gene dat je eigenlijk de hele tijd doet is in system jumpen, scannen, naar je scanspots gaan en daar scannen en dan doorgaan naar het volgende system als je niets hebt gekregen.

Soms kan het wel 2-3 uur duren voordat je wat krijgt wat je kunt killen, en soms krijg je een uur achter elkaar steeds schepen naar je hoofd gegooid.

Een goede piraat is heel erg goed voorbereid op alle situaties en doet niet zomaar wat.

Vroeger kon je gewoon een beetje belts rondwarpen in een system en je kwam al snel genoeg noobs in belts tegen die je kon killen. Tegenwoordig zijn er steeds meer 'slimme' mensen in lowsec. Maar die moet je ook gewoon zelf te slim af zijn. En dat kan makkelijk met een beetje voorbereiding.

Maarja, lowsec sucks. Echte mannen doen aan solo 0.0 PvP in blasterboats! :P

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Nog Tri members hier die een uitleg kunnen geven over wat er nou aan de hand is zonder meteen weg te flamen, we moesten het gisteren met BoB stellen in plaats van een Tri invasie vloot, had 2 chars in de Cyno jammer zitten om wat battlehsips af te knallen maar niemand durfde in de buurt te komen :S

--edit--
2 chars van mijzelf niet 2 totaal :p
Seraphin schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:Ach ik vind het eigenlijk wel best zo; het is nu wachten op mensen die zich afvragen waarom een 1.5 jaar oud char nog met een destroyer in een npc corp rondvliegt ;)
Ach ik heb 2 2004 character die maar 25mill SP hebben omdat ze bijna anderhalf jaar hebben stilgelegen zonder skilltraining, kwam erachter dat door een noob char aan te maken ik sneller een carrier pilot had dan door met een van hun het te doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Ashrah op 22-04-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ach ik heb 2 2004 character die maar 25mill SP hebben omdat ze bijna anderhalf jaar hebben stilgelegen zonder skilltraining, kwam erachter dat door een noob char aan te maken ik sneller een carrier pilot had dan door met een van hun het te doen.
Haha, 2004 char, 2 jaar lang gestopt, een jaar geleden weer begonnen.
Vloog als 2004 in een kruiser met 2.8M skillpoints. :+
Was als een kind zo blij met m'n BC. Die was toen ik stopte namelijk nog onbetaalbaar.

19M SP nu. Maar heb wat geshopt en vlieg nu OA met een char met de zelfde geboortejaar/maand rond met 45 miljoen SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Maranno schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:51:
Nog Tri members hier die een uitleg kunnen geven over wat er nou aan de hand is zonder meteen weg te flamen, we moesten het gisteren met BoB stellen in plaats van een Tri invasie vloot, had 2 chars in de Cyno jammer zitten om wat battlehsips af te knallen maar niemand durfde in de buurt te komen :S
Ik zit niet bij Tri maar vlieg wel bij hen in de buurt. Op het moment is het een beetje mot binnen de alliantie en is een van de meer pvp geörienteerde corps (The Illuminati) eruit geschopt omdat ze het niet eens waren met de toetreding ven gedrag van meer industrie gerichte corps (voornamelijke the dragons of redemption (DORM) geloof ik). Er was op zich geen probleem geweest als de industrietjes maar manschappen leveren voor de aanvallen en andere pvp gerelateerde zaken, maar dit gebeurde eigenlijk weinig en zelfs geweigerd(!) wat nog het meest kwaad bloed zet binnen een pvp gerichte alliantie.

Dus nu vliegt er een hoop neutralen rond middenin Trispace die amok schoppen en een hoop problemen geeft. Daarbij ook nog eens een hoop buitenstaanders die nu doodleuk dwars door de systemen cruisen en alles omver schiet wat ze tegen komen met weinig tot geen tegenstand. Misschien iets voor jullie om een keertje op visite te gaan.

Het nare bijval is dat een hoop corps The Illuminati gelijk geeft en Tri willen dwingen om DORM eruit te gooien omdat ze niks maken op pvp gebied. Al met al een nare zaak want we hebben nogal wat posjes en bezittingen in de buurt die we allerijl veilig moeten brengen voordat het hele kruitvat ontploft.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
gaat dit ook het einde van tri betekenen ?

men eerst mc/bob nu tri 0.o ik wil echt niet dat goon all almighty gaat worden hoor dat is echt niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ach DORM/DOOM sturen nog steeds roaming gangs naar fountain daar valt wel lol aan te beleven, die recon gangs van de Goons zijn veel vervelender, je weet niet wanneer die gasten afk zijn of niet aangezien ze zo'n 20/7 ingelogd zitten in een system.

Nu heb ik daar zelf weinig last van, maar er zijn altijd van die mensen die het niet kunnen laten hun hauler door een red system te vliegen en daarna groots op het forum te gaa whinen dat de systemen niet clear zijn, als die nubs nu de jumpbridges zouden gebruiken of eerst intel vroegen :S, BE/Goons groot opgeblazen op het forum dat ze ons bangmaken/indruk maken op terwijl ze voor 98% van de alliance niet lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Goon zal niet almachtig worden. Als je kijkt naar de systemen die nu onder hun controle staan, dat zijn er zo veel dat het onmogelijk te verdedigen is. Ik denk alleen dat nu niet heel veel mensen zin hebben om goons aan te vallen, omdat ze daarmee indirect bob helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, mijn carebear corpje is gewardecced. Tijd om mijn minertje even in een station te parkeren en een skill van 2 weken aan te zetten. ^^ Helaas is mijn pvp char nog niet ver genoeg om iets te doen (nog 3 weken voor interceptors een beetje zinnig zijn op dat char)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
holy crap..

blijkt dat een corp lid van mij gisteren is aangevallen en gewebbed vanaf 120!! km holy crap...

wij in de killmail gekeken en daar kwam wat moois uit jezus..

http://thekano.org/kb/?a=kill_detail&kll_id=597

Gotan's Modified Stasis Webifier 0.o

voor de mensen die deze mod niet kennen..

http://thekano.org/kb/?a=invtype&id=14652

35 km standaard webbing range.. + rapier bonusses = 120 km webbing range holy crap..

(de arazu liep overgens op een friendly bubble en verloor daardoor zn cloak zag de rapier en een raven uncloaken op die afstand en dacht mwd aan en naar de gate dat lukt wel. vervolgens dus gewebbed en raven heeft hem afgeknald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Aah Burn Eden, ze zeiden al dat Smashkill next was ... have fun, tip gewoon om ze heenvliegen ze kijken alleen naar easy kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Maranno schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:16:
Aah Burn Eden, ze zeiden al dat Smashkill next was ... have fun, tip gewoon om ze heenvliegen ze kijken alleen naar easy kills.
yup kan wel kloppen gatecamp van +- 50 man en zij waren 2 jumps verder en zijn daar een uur of 2 gebleven.

toen de gang eenmaal kleiner werd en er nog maar 5 man bij de gatecamp waren kwamen ze binnen.

jammer voor hun dat de 45 man gang toen vrolijk terugwarpte en hun toch maar even gespanked heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:30:
gaat dit ook het einde van tri betekenen ?

men eerst mc/bob nu tri 0.o ik wil echt niet dat goon all almighty gaat worden hoor dat is echt niets..
lolz... het einde van BoB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:25:
[...]

yup kan wel kloppen gatecamp van +- 50 man en zij waren 2 jumps verder en zijn daar een uur of 2 gebleven.

toen de gang eenmaal kleiner werd en er nog maar 5 man bij de gatecamp waren kwamen ze binnen.

jammer voor hun dat de 45 man gang toen vrolijk terugwarpte en hun toch maar even gespanked heeft :+
Uhm ouch?

Roadkill BBQ
Timeline
Sat 19th Apr, 2008 - Mon 19th May, 2008 (Active)
Totals
137 kills / 1 losses
9,823,397,658 ISK / 222,125,380 ISK

http://udie.griefwatch.net/?p=campaigns&campaign=3099

en ik dacht dat wij er slecht van afkwamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
roadkil bakt er geen flikker van zodra scooter er is is er niets aan de hand is hij er niet dan ist drama :P

* AjDuLion is blij dat hij niet met de roadkill tikker zit maar toch nog wel onder zn eigen vlag loopt :P (ookal komen die er met 19 kills van hun af ook slecht af maar hey:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:59:
holy crap..

blijkt dat een corp lid van mij gisteren is aangevallen en gewebbed vanaf 120!! km holy crap...

wij in de killmail gekeken en daar kwam wat moois uit jezus..

http://thekano.org/kb/?a=kill_detail&kll_id=597

Gotan's Modified Stasis Webifier 0.o
De Officer Web Rapier :D , eindelijk iemand die 'm ook echt gebruikt. Met rigs en faction/officer Reactor Control Units past het net, die Rapier zal ook wel geen guns meer erop kunnen hebben. Qua kosten kan je misschien wel een mothership kopen met wat je kwijt bent voor zo'n Rapier.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
IJzerlijm schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:15:
[...]

De Officer Web Rapier :D , eindelijk iemand die 'm ook echt gebruikt. Met rigs en faction/officer Reactor Control Units past het net, die Rapier zal ook wel geen guns meer erop kunnen hebben. Qua kosten kan je misschien wel een mothership kopen met wat je kwijt bent voor zo'n Rapier.
als ik die gast zie zal ik dan ook alles op alles zetten om hem neer te halen en de loot te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Maranno schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
[...]

Uhm ouch?

Roadkill BBQ
Timeline
Sat 19th Apr, 2008 - Mon 19th May, 2008 (Active)
Totals
137 kills / 1 losses
9,823,397,658 ISK / 222,125,380 ISK

http://udie.griefwatch.net/?p=campaigns&campaign=3099

en ik dacht dat wij er slecht van afkwamen....
Ze kunnen posten op hun killboard wat ze millen maar als ze hun eigen losses niet posten.. tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolz... het einde van BoB....
Ze danken hun bestaan aan devs en fouten in Eve. Meer dan dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel vaker idd. Posten enkel hun kills, niet hun losses. Dan lijken ze ' uber'.

*kijkt naar de 2 battleships in zijn local channel die wachten tot ik naar buiten kom.*

*gaat maar weer met zijn altje level 1 missions doen in een frigate*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:29:
[...]

Ze danken hun bestaan aan devs en fouten in Eve. Meer dan dat is het niet.
Of ze zijn gewoon beter dan jou goontje!

PS. Burn Eden post altijd all hun losses en kills. Je kunt ze hier proberen zwart te gaan maken maar het feit is en blijft gewoon dat ze veel en veel betere tactieken gebruiken dan de gemiddelde eve players en dat ze daardoor zulke goede stats hebben. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door tudeLati op 23-04-2008 13:46 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:22:
[...]

als ik die gast zie zal ik dan ook alles op alles zetten om hem neer te halen en de loot te krijgen >:)
prutser :P
je kon mijn ogame account niet eens beheren :P laat staan hoe je in eve vliegt
\o/

anyway ik speel sinds kort ook weer.

gezellig in Trispace tho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:58:
[...]

prutser :P
je kon mijn ogame account niet eens beheren :P laat staan hoe je in eve vliegt
\o/

anyway ik speel sinds kort ook weer.

gezellig in Trispace tho. :)
mjah dat had ook wat irl zaken te maken toen :(

maar dam ik ben toen geloo fik van 3e plaats ofzo naar niets gezakt :+

ach ik vermaak me prima zo zat er laatst nog wel aan over te denken om mn eigen corp te beginnen maar all dat gezeur etc is me nou net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:16:
[...]

mjah dat had ook wat irl zaken te maken toen :(

maar dam ik ben toen geloo fik van 3e plaats ofzo naar niets gezakt :+

ach ik vermaak me prima zo zat er laatst nog wel aan over te denken om mn eigen corp te beginnen maar all dat gezeur etc is me nou net niet.
Pcies... ik haat al dat politieke geneuzel.. genaaid worden door de ene CEO, gepaaid worden door de ander.. bah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Darth Malak schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:30:
[...]

Pcies... ik haat al dat politieke geneuzel.. genaaid worden door de ene CEO, gepaaid worden door de ander.. bah..
ach waar ik momenteel zit zit ik prima geen ruzie met de ceo en wij als corp weten waar we heen willen en de hierarchie is ook gewoon netjes op orde.

ik moet er alleen niet aan denken om elk weekend bij een ''alliance meeting'' aanwezig moeten zijn. en politieke kwesties oplossen enz enz.

in het weekend ben ik of lekker aan het knallen (hetzij in eve hetzij op de dansvloer hetzij in bed :+ )

niet aan't stressen of we nu morgen worden gedecced omdat een of anderen alliance moron weer eens een te grote mond had in een of ander local channel of omdat iemand een easy target heeft gezien etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
tudeLati schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:44:
[...]

PS. Burn Eden post altijd all hun losses en kills. Je kunt ze hier proberen zwart te gaan maken maar het feit is en blijft gewoon dat ze veel en veel betere tactieken gebruiken dan de gemiddelde eve players en dat ze daardoor zulke goede stats hebben. ;)
Meh cloaked in een system blijven totday er een persoon alleen langskomt/haulers is echt een degelijke tactiek lol

Privateers alliance deed meer schade die probete de empire runners in hun Marauders en maakte die af :p hadden er een die op 1 avond en een faction fit CNR en een faction fit Golem kwijtraakte, de eikel dacht dat ie 30 minuten na zijn loss gewoon verder kon gaan met zijn missie terwijl er nog reds in system waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
iemand trouwens dat killboard van die gozer gezien die 500 bill !!! damage heeft gedaan aan mission runners in 90 dagen casual play met 120 bill winst 0,o...

ben ff de link kwijt maar als ik hem vind zal ik hem zeker posten man hoe ziek is dat..

heb de link naar de film wel kunnen vinden overgens :

http://go-dl3.eve-files.com/media/0802/CareBear_Sorrows.mkv

[ Voor 19% gewijzigd door AjDuLion op 23-04-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:44:
Ben geen goon. En die hebben ook een lange historie van vals spelen. Maar BoB is de enige entiteit die meerdere keren is betrapt op hulp van devs. Want die zijn zo geobsedeerd om te winnen dat ze echt alles uit de kast halen om overal voordeel uit te halen.

Moet ik nog steeds denken aan die keer dat een BoB member z'n vriend in MC misbruikte om ze te paaien en toen publiekelijk voor sukkel uit ging maken omdat die erin was getrapt. En hij werd er nog voor geprezen ook door z'n maten.
Kijk dat is een voorbeeld van hoe zwaar verrot mensen kunnen worden om een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Meerdere keren betrapt op hulp van devs? Volgens mij refereer je naar het t20 incident. BoB heeft inderdaad op die manier een aantal t2 BPO's te pakken gekregen. Als ik het mij goed herinner ging het om een t2 frigate (inty, af of zoiets) en wat t2 missile (torp, cruise heavy, geen idee wat het preceis was) BPO's. Maar denk je echt dat ook maar enig significant gevolg heeft gehad?
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk namelijk.
Kan je misschien al die andere keren ook even oprakelen?

Dat was inderdaad een meesterlijke actie en ontzettend naïef van MC trouwens.
Hoe kunnen ze ook verwachten dat ze na de backstab actie die ze uitgevoerd hebben door PB en 1 station in Delve toe te eigenen nog kunnen rekenen op een samenwerken met BoB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T20 is idd het best voorbeeld. Want hij was betrapt door een collega maar niet ontslagen. Iets wat CCP zelf achteraf aangaf dat het een fout was. Maar het was dus in de doofpot gestopt en pas veel later komt een forum hacker van BoB forum hier achter in posts van BoB members onderling.
Hij was trouwens ook invloedrijk in de capital fleet van BoB. Een dev met zoveel kennis is een zeer waardevolle aanvulling voor iedere groep.
De hacker in kwestie is (terrecht) gebanned. Alleen de reden waarom was een slap excuus om het publiceren van persoonlijke informatie. Toen BoB member Molle hetzelfde deed met persoonlijke informatie van de hacker werd deze niet gebanned. Dus geen gelijke monniken, gelijke kappen.

Hebben we nog CCP Lemonde die een toon in BoB had en het alliance tournament organiseerde.
Punt was dat implants waren toegestaan en dat je met veel geld veel meer kans maakte.
BoB won 3 keer. Toen deze regels aangescherpt werden en geld een mindere invloed maakte zag je in hoeverre dit een invloed had. Maw BoB kon geen tournament meer kopen.

Bij een groot verhaallijn van Aurora was er ook een grote beloning nl. een moederschip te winnen. Raad eens wie die MS uiteindelijk heeft gekregen? Toen een plan van Aurora (vrijwilligers die in Eve verhalen uitspelen) uitlekte bleek dat de uitkomst van een groot verhaal zo aangepast kon worden dat een partij hier voordeel bij had.
Kort nadat dit alles uitlekte werd Aurora opgedoekt.

Er was een poosje dat BoB grapjes maakten dat ze maatjes met devs waren. En dit bleek ook zo waar te zijn want ze gaven toe dat zij regelmatig MSN contact met devs hebben. Een paar keer hebben BoB mensen devs op Sisi geholpen met testen.

Er is een mp3 van BoB teamspeak waarin een BoB member klaagt dat GM instructies hebben dat zij BoB zoveel mogelijk moeten mijden om te voorkomen dat zij er weer van worden beschuldigd dat BoB worden bevooroordeeld. Dat was net na de tijd dat vrijwillige moderators van het forum werden afgeschaft omdat zij constant werden beschuldigd dat zij partijdig waren.

Er zijn nog veel meer beschuldigingen maar het is erg moeilijk om harde bewijzen te vinden omdat er zoveel wordt achtergehouden door iedereen. En je weet ook niet altijd in hoeverre er dingen worden verdraaid of gelogen om zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar als je een beetje nadenkt dan zie je het patroon.

Niet voor niets dat CCP een raad van spelers aan het oprichten is zodat de spelers die zich hier zorgen om maken enigzins gerust te stelen.
Door cynici is het al tot een grote PR stunt uitgeroepen maar ik hoop dat ze ook op het aspect van devs/gm als spelers gaan letten want in de praktijk blijkt het dat deze mensen zich niet aan de regels houden en hun baan toch op het spel (letterlijk) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:29:Dat was inderdaad een meesterlijke actie en ontzettend naïef van MC trouwens.
Hoe kunnen ze ook verwachten dat ze na de backstab actie die ze uitgevoerd hebben door PB en 1 station in Delve toe te eigenen nog kunnen rekenen op een samenwerken met BoB.
Als jij in het spel je maten gaan lopen afknallen en beetje bakkessen dan hoort dat bij het spel.
Maar als jij het verraden van je RL vrienden om een spelletje een meesterlijke aktie vindt dan denk ik dat je echt iets niet door hebt. Zoiets doe je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

angel00008 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:00:
iemand trouwens dat killboard van die gozer gezien die 500 bill !!! damage heeft gedaan aan mission runners in 90 dagen casual play met 120 bill winst 0,o...

ben ff de link kwijt maar als ik hem vind zal ik hem zeker posten man hoe ziek is dat..

heb de link naar de film wel kunnen vinden overgens :

http://go-dl3.eve-files.com/media/0802/CareBear_Sorrows.mkv
Waanzinnig... hij had trouwens 500 bil winst geloof ik... Persoonlijk vind ik de tactiek van ransom'en en iemand 500 mil - 1 bil laten betalen en vervolgens alsnog zijn schip op te blazen nogal verwerpelijk maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Wouter, weet je zeker dat je geen goon bent..? Je bent zo te zien behoorlijk verziekt door hun anti-BoB propaganda..

PS PL geld ook als goons in mjin optiek..

Ik heb ook wel eens contact met een GM buiten eve om, maakt mij dat een cheater, metagamer, hacker of zoiets dergelijks? Ik dacht het niet.

Je kan niet van mensen verwachten dat ze als robots zonder enige contacten blijven zitten.. Als je een beetje sociaal in eve bezig zou zijn zou je evengoed dev vriendjes binnen kunnen halen of zoiets dergelijks als je dat zo graag zou willen.

Al je punten die je hebt opgenoemd komen eigenlijk op 1 ding neer. Het boos zijn op iemand anders omdat die gewoon beter zijn. Daar kun je zelf niets anders aan doen dan gewoon zelf ook beter te worden!

Verzin eens iets nieuws, misschien word je dan zelf eens ergens goed mee en dan begrijp je hopelijk ook wat voor onzin je daarnet uit hebt lopen kramen...

[ Voor 70% gewijzigd door tudeLati op 23-04-2008 18:28 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat het propaganda is? Nja, misschien weet ik meer dan gemiddeld maar als je me niet gelooft kun je het zelf ook allemaal uitzoeken. Het meeste is wel algemeen bekend en dus te verifieeren.

En qua corp vechten wij zelfs tegen goons. Denk maar in de buurt van Roadkill. Maar ik doe het zelf rustig aan want ik vind het momenteel een beetje saai. Misschien dat in de zomer faction warfare en nieuwe systemen daar verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
nieuwe systemen zou idd interessant worden hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

Creesch

bla bla!

De_Bastaard schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:45:
nieuwe systemen zou idd interessant worden hehe :)
mja kan leuk worden, de vorige nieuwe systemen waren de drone regions en die waren toch enigzins een teleurstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:23:Al je punten die je hebt opgenoemd komen eigenlijk op 1 ding neer. Het boos zijn op iemand anders omdat die gewoon beter zijn. Daar kun je zelf niets anders aan doen dan gewoon zelf ook beter te worden!
Wat jij nu hier beweert is standaard BoB propaganda waar ik helemaal niets mee kan. Dat jij dit gelooft is leuk voor je maar weet wel beter. Dit heeft niets met beter zijn te maken. Ik speel Eve om vrienden te maken, lol te hebben en dat gaat me redelijk af. Dat mensen elkaar het leven zuur maken en allerlei rottigheid uithalen hoort bij het spel.
Het is juist het punt dat mensen zo geobsedeerd raken door het spel zelf dat ze hun gevoel voor realiteit verliezen. Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen op hun werk teveel met Eve bezig waren en dat hun werk er onder leed. Dan ben je gewoon verslaafd en moet je er echt wat aan doen anders krijg je de zak. En bij verslaving hoort dus ook ontkennend gedrag.
Aangezien ik al vanaf 1991 online speel weet ik dit soort gevallen behoorlijk goed in te schatten. Psychologen hebben al boeken volgepent hierover.
Verzin eens iets nieuws, misschien word je dan zelf eens ergens goed mee en dan begrijp je hopelijk ook wat voor onzin je daarnet uit hebt lopen kramen...
Het punt is dat je deze feiten waarschijnlijk niet onder ogen wilt zien omdat ze echt waar zijn en afbreuk doen aan jouw beeld van Eve. Als je een stap terug neemt en het overzicht eens bekijkt dan zie je ook wel dat dit helemaal geen onzin is maar een serieuze bedreiging voor deze MMO. CCP heeft al heel veel schade door dit soort akkefietjes geleden en niet voor niets dat ze nu een CSM in het leven hebben geroepen om het vertrouwen proberen terug te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tudeLati schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:23:
Wouter, weet je zeker dat je geen goon bent..? Je bent zo te zien behoorlijk verziekt door hun anti-BoB propaganda..
Het was allemaal leugens en propaganda ooit. Tot T20 moest bekennen dat hij inderdaad heeft lopen kloten en datgene heeft bekend dat te verifieren was. Verder moeten we hem maar op zijn woord geloven dat hij geen enkele keer heeft gekeken waar de beste moon mining was om zijn vriendjes te helpen. Of was de snelste route naar een T2 BPO was. Of hoe de nodes verdeeld zijn met drukke systemen. Of hoe server prioriteit is vastgesteld tussen logins en jumpins. Of hoe POS schilden in bepaalde gevallen schade doorlaten. Of een van de andere 1000 dingen die je alleen maar weet als CCP developer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
craze_ schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:09:
[...]

mja kan leuk worden, de vorige nieuwe systemen waren de drone regions en die waren toch enigzins een teleurstelling...
Mja daar zit ik nu ook, opzich wel fun alleen jammer dat je nooit echt leuke items krijgt door 't ratten. Zou het niet erg vinden om wat faction spawns te hebben! Maar goed, verder wel fun! ik verdien wat ISK hier met drones knallen, dat spendeer ik dan weer aan PVP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Kunnen we die BoB bullshit hier buiten houden graag onder het motto "NIET WEER"??

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

ff simpele vraag, waar ik toch steeds verschillende antwoorden op krijg:

Als je een mission runt, wanneer "stopt" dan de timer voor de mission bonus reward? Is dat op het moment dat je je objectives completed hebt (b.v. na het afknallen van een paar drones), of pas op het moment dat je weer gedocked bent en contact zoekt met je agent?

Ik neem namelijk meerdere missies tegelijk (iedereen doet dat neem ik aan?), maar als je b.v. maar 1 uur hebt om de bonus reward voor de missies te halen, dan wordt het lastig als je 3 missies na elkaar doet om weer "op tijd" in een station te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Seraphin schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:55:
ff simpele vraag, waar ik toch steeds verschillende antwoorden op krijg:

Als je een mission runt, wanneer "stopt" dan de timer voor de mission bonus reward? Is dat op het moment dat je je objectives completed hebt (b.v. na het afknallen van een paar drones), of pas op het moment dat je weer gedocked bent en contact zoekt met je agent?

Ik neem namelijk meerdere missies tegelijk (iedereen doet dat neem ik aan?), maar als je b.v. maar 1 uur hebt om de bonus reward voor de missies te halen, dan wordt het lastig als je 3 missies na elkaar doet om weer "op tijd" in een station te zitten.
Mission bonus timer gaat gewoon door tot je de missie voltooid hebt, dus afgetikt hebt bij de agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff terugkomen op die 120km web, een Gotan is leuk, maar Tobias (die ik heb gehad) was leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:51:
Kunnen we die BoB bullshit hier buiten houden graag onder het motto "NIET WEER"??
Het komt zelfs in dit artikel aan bod dus het zal moeilijk zijn om het te vergeten.
http://www.warcry.com/art...rview-with-Valerie-Massey

Leuk artikel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mee eens, laten we bob maar voor wat het is.

BE ook trouwens. We zijn in RK wel gewend aan campers. Met zoveel empire ingangen naar onze space worden we eigenlijk 23/6 gecamped door een of andere idiote corp. De vets en eigenlijk iedereen die geen idioot is heeft nergens last van. Wist zelf tijdens de Tri blokkade gewoon m'n BC BPO's erdoor te smokkelen. (1 billion waarde) en haulers vol.

Nu noemt iedereen BE superPvPers... goede k/d ratio idd, maar erger nog dan de "nanofags" warpt BE altijd weg als het hun niet aanstaat. Dus niet alleen tegen blobs, maar ook als ze anti-setups zien.

Die opmerking dat als scoot er niet is dat RK dan waardeloos is: We hebben enkele FC's die even goed zijn, zo niet beter dan scoot.
Scoot's voordeel is.. Charisma. Wat scoot zegt, gebeurt, niemand die in een leeroy niet in een 1/5 gatecamp warped als scoot het zegt. en als scoot FC'd X'd iedereen. En het is gewoon 1 groot feest om met scoot te vliegen, dus of je nu niemand vindt om te mollen tijdens een 4 uur roam, of je wordt allemaal opgheblazen, maakt niet uit. Iedereen heeft de grootste lol.

Persoonlijk vindt ik RK de "goons" zoals zij zeggen dat ze zijn. Geen bull, gewoon lol, internet spaceship spul. Lekker laid-back. Fuck politics.

Enfin. Vandaag op de kop af nog 3 weken EVE-loos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gisteren met TKO een stukkie door RK space heen gegaan komt onze scout een ED camp tegen. Wij zijn nog enkele jumps out (en het liep niet zo snel helaas) blijkt die hele camp al door scoot's gang te zijn weggeveegd nog voor we uberhaupt in het systeem waren :|

Maar het belangrijkste dat een FC kan hebben is dat iedereen onvoorwaardelijk luistert. Dan kun je effectief zijn :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:23:Ik heb ook wel eens contact met een GM buiten eve om, maakt mij dat een cheater, metagamer, hacker of zoiets dergelijks? Ik dacht het niet.
Waagaa ben jij dat? 8)7

CCP probeerd de spelers actief mee te laten doen met veranderingen die ze willen doorvoeren.
bijvoorbeeld the nieuwe EVE Strategic Maps helaas brengt dit ook weer problemen met zich mee.

Aangezien je raad het al Serenity Steele [BoB alt] die als eerste een kijkje mag nemen in de nieuwe regions.
Soms snap ik niet helemaal waarom CCP gewoon zelf niet wat initiatief toont en zelf eens wat interesante dingen ontwikkeld voor de player base. [ Update van de Item Database zou ook niet verkeerd zijn ]

Oww en Hey allemaal net ff ge reg of T.net:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 10:16 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.