[PC][MMORPG] EVE-Online deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 76.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

ouch... that hurts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
furby-killer schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:41:
Quality van agent heeft toch alleen invloed op LP reward (isk mischien ook), niet op hoe moeilijk de missies zijn?
Klopt. Maar zowiezo kun je met een beetje fatsoenlijke fitting en door een beetje voorzichtig te doen al heel snel alle missies doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:49:
Chiel:

http://killboard.outbreak...=kill_detail&kll_id=63801

De officer spul wat je ziet is al een goede 9-10b waard, ship zelf was ook 15b (20 toen we hem kregen) rigs 750m, en je ziet niet de core-x tank (1x damage specific behalve EM en 2x eanm) nu ook goede 2b + de (en dit zal Starlite misschien leuk vinden aangezien ik niet weet of dingen in corphangar wel of niet droppen zo ja dan zal hij het al geweten hebben) meds die ik in corphangar had 1x Tobias web + 1x Tobias disruptor (40km range op beide) die toen ik ze kocht zeker 20b waren

Dus in 2 minuten tijd ongeveer tussen de 40-50b verloren :P
ouch! je vloog in een gank ofzo??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

redwing schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:06:
[...]

Klopt. Maar zowiezo kun je met een beetje fatsoenlijke fitting en door een beetje voorzichtig te doen al heel snel alle missies doen.
Heeft wel degelijk invloed. Hoe hoger de quality hoe moeilijker...das in ieder geval mijn ervaring.. En standing heeft ook invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan hooguit meer moeilijke missies krijgen, aangezien 95% van de missies altijd hetzelfde zijn. Dus als je alle missies van low Q kan, kan je ze bij hoge Q ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Darth Malak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:31:
[...]
Heeft wel degelijk invloed. Hoe hoger de quality hoe moeilijker...das in ieder geval mijn ervaring.. En standing heeft ook invloed.
Dat is dan puur toeval, je krijgt nl exact dezelfde missies met precies dezelfde rats. Ik heb 1 maand geleden een tijdje bij een low-q agent gezeten ivm standings voor een R&D agent en die waren precies hetzelfde als degene van mijn high-q agent (ik heb een lijstje met welke rats in welke missies voorkomen en die waren dus exact gelijk) Misschien dat het soort agent dan uitmaakt of zo, standing en qual iig totaal niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest terug naar MC space, kom je door Delve (waar BoB zit) alt in dat systeem zit van de pos af (omdat ik niet wilde bumpen) ik dacht niemand in local te zien (maar na veel overdenken kan het ook zijn dat ik ipv local m'n corpwindow on top had :X) jump in samen met corpgenoot en nog een minmatar carrier van me (die wel snel genoeg was om de pos in te komen) zie op m'n eigen scherm een BoB vent in local, burn naar de pos om in het schild te komen, maar blijkbaar was die BoB vent al van plan om een cyno op te zetten op die pos en was net de hele BoB dread vloot die een andere pos van de MC aan het busten waren net uit de siege. Dus die bob in local warpt naar cynofield, launched z'n eigen en toen was het over :P Had een cap fitting dus kon niks tanken (daarom zijn m'n lowslots op die reppers na ook leeg) en m'n exit cyno was nog niet zo klaar als ik dacht :| Dus kon ook niet uit jumpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch. Had je ook nog ships in je bay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ach, zelfs met tank had je dat zooitje waarschijnlijk niet weten te houden...
Bad timing zou ik zeggen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, bijna vergeten Rob, ik had idd 2 of 3 bses en een black ops bs in m'n hold :D + wat items en zooi in m'n corphangar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maw als je aan MC had gevraagd dan had je wel geweten dat er een zut unfriendlies in dat systeem waren?

Aparte manier om een speeltje te verliezen.

Wat had je er uberhaupt te zoeken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ja, naar dat je niks meer in je lowslots had zitten James....

http://killboard.net/details/224117/

Ik zie op de killmail geen dictors staan.
Als je iets meer tijd gehad zou hebben dan had je het wel gered denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter dat was in de tijd dat Outbreak meedeed aan Tortuga daarom was ik daar. En het was nooit de bedoeling lang in dat ene systeem te blijven, ik kon na 10 seconden al weer door springen (als EVE het zou toelaten, duurt namelijk 30 seconden om systemen te laden ;)) maar ging gewoon wat mis.

Brain, misschien wel maar er zaten ook fighters om me heen en die bumpen je verschrikkelijk en met die hoeveelheid zou ik waarschijnlijk niet snel genoeg hun fighters neer gekregen hebben met smartbombs voordat hun mij neer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ach als je dat schipje zo gemakkelijk kunt verliezen, kon je hem ook waarschijnlijk makkelijk via je corp krijgen... het lijkt je in ieder geval weinig te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

redwing schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:35:
[...]

Dat is dan puur toeval, je krijgt nl exact dezelfde missies met precies dezelfde rats. Ik heb 1 maand geleden een tijdje bij een low-q agent gezeten ivm standings voor een R&D agent en die waren precies hetzelfde als degene van mijn high-q agent (ik heb een lijstje met welke rats in welke missies voorkomen en die waren dus exact gelijk) Misschien dat het soort agent dan uitmaakt of zo, standing en qual iig totaal niet.
je lijkt toch alles beter te weten dus laten we het ermaar bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Darth Malak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:00:
[...]

je lijkt toch alles beter te weten dus laten we het ermaar bij! :)
Als je het niet gelooft moet je maar eens een keer precies opschrijven bij welke missie je welke rats krijgt. Daarna een missie bij een andere agent met andere quality/sec level kijken en dan hetzelfde opschrijven. Je zult dan nl. iets heel vreemds tegenkomen :+

Darth, zoek het nu eerst maar eens goed uit voordat je commentaar levert aub. Ik heb dit van tientallen missies precies opgeschreven en nog geen enkel echt verschil tegen gekomen (af en toe een frig/cruiser meer/minder) en dat is het verschil tussen een Q20 en een Q-12 agent. Als er dus verschil zou zijn zou je dat toch wel moeten merken. En ja, dingen die ik zelf goed heb uitgezocht ben ik nogal zeker over, maar als je het niet wilt geloven moet je dat zelf weten. Mij hoor je er nu echt niet meer over :)

[ Voor 35% gewijzigd door redwing op 10-04-2008 23:04 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

betweters ftw right redwing...altijd het laatste woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anders kijk je ofzo op eve survival...

De missies geven altijd dezelfde rats op enkele uitzondering na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:59:
ach als je dat schipje zo gemakkelijk kunt verliezen, kon je hem ook waarschijnlijk makkelijk via je corp krijgen... het lijkt je in ieder geval weinig te doen..
Ik speel al 4,5 jaar, het is een spelletje, ja ik zat te vloeken toen ik dat schip verloor, schold mezelf uit voor een sukkel en klootzak, na 10 minuten was het voorbij en had ik alleen nog het gevoel dat ik m'n corpgenoten teleur gesteld had met het verlies. Maar die waren juist degene die me er zo makkelijk doorheen sleurden.

Uiteindelijk IS het ook maar een spelletje en ook al zou ik veel liever willen dat hij in een groots gevecht met 100den verliezen verloren was gegaan was dat niet zijn einddoel. Ach tja, op naar de volgende (maar heeft geen haast :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

hehehe ja... .het is maar een spel dat klopt... Zou er zelf toch wel een paar nachtjes slecht van slapen vrees ik. Succes met je volgende MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:59:
Ieder capship kan je vrij makkelijk verliezen door in een grote blob te vliegen, maar een Mothership krijg je niet zomaar denk ik toch. Hoeveel zijn er nu in EVE? een stuk of 50? 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motherships zijn er zeker meer dan 100 op het moment denk wel meer dan 200, wij zatten uit te rekenen toen wij begonnen met dat Tortuga geval, hadden wij, MC, Evoke er al samen rond de 40/50 motherships. Titans zijn er nu al rond de 50 (die bekend zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
toch snap ik gewoon niet dat er items zijn die voor +- 20 bill verkocht kunnen worden..

zijn die dingen dan zo rare om gevonden te worden of wat ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, op het moment dat complexes niet meer een statisch iets in space werden zijn de prijzen van officer en deadspace mods in 1 klap stukken hoger.
Het kost nu veel meer moeite om aan goede items te komen omdat je niet van tevoren kan plannen/zien waar en wanneer je een complex kan doen. Toen de prijzen nog gunstiger waren hadden wij onze caps ook gefit met allemaal officer/deadspace mods om meer tank te hebben dan de tegenstander.
Die zijn er nu ook allemaal vanaf en worden uitsluitend voor supercaps gebruikt aangezien de kosten voor die schepen het WEL rechtvaardigen om dergelijke mods te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:38:
Motherships zijn er zeker meer dan 100 op het moment denk wel meer dan 200, wij zatten uit te rekenen toen wij begonnen met dat Tortuga geval, hadden wij, MC, Evoke er al samen rond de 40/50 motherships. Titans zijn er nu al rond de 50 (die bekend zijn)
Poeh, waar is de tijd dat een Titan nog apart was. Ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Death Stars?

"Captain, Fire the solar system destroyer."
"Target, Sir?"
"Jita."
"But sir, destroying Jita will destroy half the assets in the universe!"
"Exactly."
"Sir, this is horrible, I can't.. *hagaaahaagggggg**choke**bleh*"
"You have failed me for the last time captain."

*pew pew*
*death of EVE economy*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
van wat ik begrepen heb willen ze de supercaps juist gaan indammen omdat er simpelweg ''teveel'' zijn

vandaar ook de hd's enz allenmaal in orde gesteld zodat de supercaps nu wel gekilled kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Indammen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
heavy dictors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
angel00008 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:31:
van wat ik begrepen heb willen ze de supercaps juist gaan indammen omdat er simpelweg ''teveel'' zijn

vandaar ook de hd's enz allenmaal in orde gesteld zodat de supercaps nu wel gekilled kunnen worden.
Ja, sommige alliances starten inderdaad emo-campaigns zodra anderen meer/betere spullen hebben dan anderen.
Dan moet er opeens van alles aangepast worden aan 't spel. Bijvoorbeeld de doomsday van een titan. Die zou er volgens hen ook uit moeten omdat je door het risico van een doomsday geen grote blobs meer kan vormen.
Het was de bedoeling van de doomsday dat grote blobs minder aantrekkelijk zouden worden. Redelijk kansloos om daar dan nu tegen te gaan ageren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij snapt dat? Wat is een HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik denk een Heavy (inter)Dictor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:08:
Ja, sommige alliances starten inderdaad emo-campaigns zodra anderen meer/betere spullen hebben dan anderen.
Pure onzin. De uiteindelijke beslissing is gemaakt op basis van goede argumenten. Want als je een schip hebt wat een solo pwnmobile is dan valt het spel element gewoon weg. Maar ze zijn wel wat doorgeschoten met het nerfen van Titans. Alhoewel als je bekijkt dat als je groepjes van Titans gaat gebruiken dat ook wel weer meevalt. Want wat zou er gebeuren dat als er een DDD wordt afgevuurd in een grid dat de cooldown van een uur voor dat grid telt en niet de Titans afzonderlijk?

Bij introductie van Titans was de verwachting van CCP dat er ongeveer iets van 5 a 10 max in het spel kwamen en nu zitten wel al op 50. (holy schmoly) Maar het heeft ook iets van 4 jaar zeuren van spelers geduurd eer ze met een Titan class schip kwamen. En ondertussen zitten sommige spelers al weer om een super titan te zeuren. Niet dat die er gaat komen want dat zou toch nooit goed gaan.

En het probleem van Blob is simpelweg niet aan te pakken. Want zolang meer mensen betekend dat je kans van slagen groter wordt dan ben je wel dom om dit niet te doen. En dat houdt dan ook in dat je daar rekening mee moet houden en dat het belangrijk blijft om vrienden te houden zodat als de tijd komt dat je veel mensen nodig hebt je die ook kan gebruiken. En dat is dan tevens de essentie van een MMO. Je bent niet in je eentje of een groepje. Iedereen doet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
heavy dictors en ja ze willen de hoeveelheid supercaps (eigenlijk capitals in het algemeen) verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze worden toch niet voor elke scheet gebruikt of wel dan :? Kan best begrijpen dat een alliance er een paar achter de hand houdt voor bij wat flinke fleetbattles, maar zo vaak worden ze nu ook weer niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titans zijn op zich geen probleem, ik ben het wel eens dat de combinatie titan en cynojammer een probleem is, zeker als je 6+ titans in je alliance on-line hebt. Zo'n cynojammer kan dan nooit neergehaald worden en met gewone schepen kan je de titans niet afknallen.

Niet dat ik dat echt erg vindt die sov zooi zuigt gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
De_Bastaard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:55:
Ze worden toch niet voor elke scheet gebruikt of wel dan :? Kan best begrijpen dat een alliance er een paar achter de hand houdt voor bij wat flinke fleetbattles, maar zo vaak worden ze nu ook weer niet gebruikt...
_vroeger_ zag ik moederschepen gatecampen in low sec (geen bubbles) en kilde ze dus alles wat binnekwam met een bait schip (mom was dan gecloaked)

was in feite niets tegen te doen aangezien de mom altijd een exit cyno had en _niet_ kon gejammed/scramed worden vanwege de invulrnability.

nu is het dus zo dat als iemand dat doet dat een hd (heavy dictor) de mom kan scrammen en dus in feite kan disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:55:
iedere defence of offensive cap battle die we tot nu gehad hebben in Curse CR of nu Tenal hebben wij onze moms gebruikt.
en ja voor heavy dictors zaten er in Curse in 2 systems 2 tot 3 moms die alle gates perma campte heerlijke solo pown ships ja. maar we moeten wel eerlijk blijven het zijn schepen die 15 tot 20 bil kosten die mogen solo pown ships zijn.Ik denk dat het allemaal bij de heavy dictor mag blijven er zijn nog nooit zo veel MOM's en SUPER caps in het algemeen gekilled als sinds de intro van de Hictor (Heavy inter dictor). oeh oeh ik kom hier aan in mijn ibis en ik ben zo in eens dood want hij vliegt een Battleship zal dat het volgende worden ? er vliegen te veel BS rond laten we die ook gaan nerfen. nee je bedenkt een wapen en de andere kant bedenkt dan weer een wapen tegen dat wapen. zo gaat het ook in de echte wereld.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Shunt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:23:
[...]

iedere defence of offensive cap battle die we tot nu gehad hebben in Curse CR of nu Tenal hebben wij onze moms gebruikt.
en ja voor heavy dictors zaten er in Curse in 2 systems 2 tot 3 moms die alle gates perma campte heerlijke solo pown ships ja. maar we moeten wel eerlijk blijven het zijn schepen die 15 tot 20 bil kosten die mogen solo pown ships zijn.Ik denk dat het allemaal bij de heavy dictor mag blijven er zijn nog nooit zo veel MOM's en SUPER caps in het algemeen gekilled als sinds de intro van de Hictor (Heavy inter dictor). oeh oeh ik kom hier aan in mijn ibis en ik ben zo in eens dood want hij vliegt een Battleship zal dat het volgende worden ? er vliegen te veel BS rond laten we die ook gaan nerfen. nee je bedenkt een wapen en de andere kant bedenkt dan weer een wapen tegen dat wapen. zo gaat het ook in de echte wereld.
probleem in dit geval is dat all die extra schepen kan de server niet aan en veroorzaakt massive lag..

ik ben zeer benieuwd hoe veel system zich zullen gaan gedragen na de ''garbage day'' volgens mij weten ze bij ccp niet wat ze overkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat weten ze wel want het effect zal ongeveer gelijk zijn toen ze al die bookmarks in de buurt van gates hebben weggekeild.

En solo pwn schepen in Eve is nooit goed. Je wilt altijd nog een rock,paper,scissors mechanisme hebben zodat geen rock,paper,shotgun situaties krijgt. Nadeel is dat je daarmee ook automatisch blobs creeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

angel00008 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:33:
[...]

probleem in dit geval is dat all die extra schepen kan de server niet aan en veroorzaakt massive lag..

ik ben zeer benieuwd hoe veel system zich zullen gaan gedragen na de ''garbage day'' volgens mij weten ze bij ccp niet wat ze overkomt!
dat is natuurlijk onzin.
hoe kan een extra ship in de databace nu voor meer lag oorzaken ? of bedoel je de extra ships in space ? want dat zal zoizo blijven groeien samen met het aantal capitals. Thats the way eve works thats the way the world works.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De enige oplossing is zorgen dat er grote nadelen kleven aan capitals online te beginnen. Een probleem van carriers is zowiezo dat ze logistic ships zijn, maar dan beter, en ook nog eens dat ze capitals zijn, maar het heel goed doen tegen sub-capitals. Kom je een cruiser tegen (non-nano'd) in je battleship, dan heb je redelijke kans dat hij gewoon lekker rondjes rond jouw kan draaien en je er niks aan kan doen. Een carrier zou gewoon een zwerm drones erop afsturen. En als de kruiser die vernietigd, dan komt er gewoon een volgende lading aan.

Een systeem met cyno jammer + een groep titans is onmogelijk te veroveren. En het zal alleen maar erger worden, je kan er niet op vertrouwen dat titans sneller vernietigd worden dan dat ze gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Shunt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:58:
[...]

dat is natuurlijk onzin.
hoe kan een extra ship in de databace nu voor meer lag oorzaken ? of bedoel je de extra ships in space ? want dat zal zoizo blijven groeien samen met het aantal capitals. Thats the way eve works thats the way the world works.
ik denk dat het verschil met berekenen van 8 turrets die vuur spuwen tegenover 4/5 (cruisers) en 2/3 (frigs) toch wel minder lag veroorzaken als de bsses met 8 turrets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Brainwaste schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:08:
[...]

Dan moet er opeens van alles aangepast worden aan 't spel. Bijvoorbeeld de doomsday van een titan. Die zou er volgens hen ook uit moeten omdat je door het risico van een doomsday geen grote blobs meer kan vormen.
Het was de bedoeling van de doomsday dat grote blobs minder aantrekkelijk zouden worden. Redelijk kansloos om daar dan nu tegen te gaan ageren....
Andere alliances daarintegen zijn gewoon beter en komen met, wat was het gisteren ? 70 Dreads, 8 motherships, 160 battleships en nog een stuk of 100 kleiner spul ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 06:56:
[...]

Andere alliances daarintegen zijn gewoon beter en komen met, wat was het gisteren ? 70 Dreads, 8 motherships, 160 battleships en nog een stuk of 100 kleiner spul ?
Inderdaad momenteel is het gewoon kijken wat je binnenkrijgt.

Kan me herinneren dat er floten binnenkwamen met 2 titans 10 motherships en support.
Dan ben je snel uitgelult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
IJzerlijm schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 06:56:
[...]

lol wat voor lagfestijn was dat dan ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Probleem van blobs is wel aan te pakken.

Echter, dan moet het fleet lag probleem opgelost worden, pas dan kun je als fleet weer vertrouwen op de mensen die meedoen en wordt het niet iets van: we gooien X mensen er in en dan hopelijk dat 70 percent aan het vuren toekomt ipv total lag .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan heb je nog steeds blob, aangezien dat gewoon effectiever is. En als je op twee verschillende plekken tegelijk aanvalt, dan kunnen de verdedigers gewoon ene vloot eerst vernietigen, en dan in 1x naar 15 systemen verderop cyno'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:06:
[...]

Inderdaad momenteel is het gewoon kijken wat je binnenkrijgt.

Kan me herinneren dat er floten binnenkwamen met 2 titans 10 motherships en support.
Dan ben je snel uitgelult
mja dat is een beetje het probleem van eve sinds de introductie van motherships en titans. Aan de ene kant willen ze dat de fleets kleiner worden, maar aan de andere kant hebben ze motherships geintroduceerd die een bigass fleet nodig hebben willen die dingen es down gaan :P Dat is natuurlijk wel een beetje een zwart/wit constatering, maar het is een vrij lastig probleem omdat je aan de ene kant het MMO aspect graag wil behouden en aan de andere kant tegen de technische beperkingen oploopt van alle servers ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
De_Bastaard schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:13:
[...]

lol wat voor lagfestijn was dat dan ? :X
De lag viel volgens mij wel mee eigenlijk. Met ongeveer 400 in local had ik alleen last van desync. En dat is mogelijk nog irritanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, nu een tijdje mijn Drake en ik moet zeggen, dat gaat heeeel lekker. L3 missions verdienen in vergelijking belachelijk veel meer terwijl ze niet echt veel moeilijker zijn dan de moeilijkste L2 missions (tot nog toe). Ik ben benieuwd of mijn Drake ook L4 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:54:
Zow, nu een tijdje mijn Drake en ik moet zeggen, dat gaat heeeel lekker. L3 missions verdienen in vergelijking belachelijk veel meer terwijl ze niet echt veel moeilijker zijn dan de moeilijkste L2 missions (tot nog toe). Ik ben benieuwd of mijn Drake ook L4 aan kan.
Qua tank moet het wel lukken met het juiste spul maar je damage is te laag om de hordes battleships op te kunnen blazen in een acceptabele tijd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 23:35
Hey,

Ik volg hier al eventjes het forum (ben hier nog geen actieve poster). Sinds kort hebben ik en een 5-tal vrienden een nieuwe corp (samhain.) opgericht die vooral pvp georiënteerd is. We willen vooral actief zijn in 0.0 en daarom wou ik even nagaan of er langs deze weg mogelijheden zijn om positieve standings te bekomen met andere alliances of eventueel zelfs te joinen. Zodoende kunnen we onze corp op onze manier laten doorgroeien naar een mid-sized corporation.

Aangezien we hoofdzakelijk in 0.0 willen leven, is het aangewezen dat die alliance zich daar ook bevindt. Verder moet pvp ook op de eerste plaats in die alliance komen. Het maakt voor ons in de eerste plaats niet uit of dat npc-gebied is of pc-gebied maar wel liefst een nbsi-houding aanneemt.

Groeten,

Horad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
horad schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:57:
Hey,

Ik volg hier al eventjes het forum (ben hier nog geen actieve poster). Sinds kort hebben ik en een 5-tal vrienden een nieuwe corp (samhain.) opgericht die vooral pvp georiënteerd is. We willen vooral actief zijn in 0.0 en daarom wou ik even nagaan of er langs deze weg mogelijheden zijn om positieve standings te bekomen met andere alliances of eventueel zelfs te joinen. Zodoende kunnen we onze corp op onze manier laten doorgroeien naar een mid-sized corporation.

Aangezien we hoofdzakelijk in 0.0 willen leven, is het aangewezen dat die alliance zich daar ook bevindt. Verder moet pvp ook op de eerste plaats in die alliance komen. Het maakt voor ons in de eerste plaats niet uit of dat npc-gebied is of pc-gebied maar wel liefst een nbsi-houding aanneemt.

Groeten,

Horad
tja probleem is dat een 5 koppige corp simpelweg te klein om een alliance te joinen..

je zou evt wel kunnen mergen in een anderen corp in een alliance maar ik denk zelf dat als corp in 0.0 komen moeilijk word... (tenzij je echt puur gaat roamen etc dan zou het nog wel haalbaar zijn maar kom een 10 man gang tegen en het is voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

angel00008 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:32:
[...]

tja probleem is dat een 5 koppige corp simpelweg te klein om een alliance te joinen..

je zou evt wel kunnen mergen in een anderen corp in een alliance maar ik denk zelf dat als corp in 0.0 komen moeilijk word... (tenzij je echt puur gaat roamen etc dan zou het nog wel haalbaar zijn maar kom een 10 man gang tegen en het is voorbij)
Ach dat valt wel mee, je zal geen grote alliance kunnen joinen met een 5 koppige corp maar er zijn altijd wel genoeg startende alliances die in de space van die grotere alliances leven. Als je 5 active spelers hebt die goed met elkaar kunnen samenwerken kan je een goede aanwinst zijn voor een startende alliance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hmmm, met slechts 5 mensen is het eerder aan te raden gezamenlijk in een andere corp op te gaan dan als los onderdeel in een alliance te komen.

Ik weet er wel eentje ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MazeMouse op 14-04-2008 23:21 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 23:35
Ja, maar die 5 spelers hebben elk op z'n minst nog een alt. Dus we zouden alvast met 12 à 13 mensen in de corp zitten.
Verder hoeft het niet direct als lid van een alliance te zijn, eventueel goeie standings kunnen alvast helpen.

Sowieso gaan we toch er toch voor gaan. Dus voor al diegene die ons willen inslikken in hun corp, doe geen moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
horad schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:30:
Ja, maar die 5 spelers hebben elk op z'n minst nog een alt. Dus we zouden alvast met 12 à 13 mensen in de corp zitten.
Verder hoeft het niet direct als lid van een alliance te zijn, eventueel goeie standings kunnen alvast helpen.

Sowieso gaan we toch er toch voor gaan. Dus voor al diegene die ons willen inslikken in hun corp, doe geen moeite ;)
je zou space kunnen huren van diverse alliances die regio's onder controle hebben. maar waarom wil je actief zijn in 0.0 dan? je kan ook empire war dec's gaan doen of lowsec gaan pvp'en.

in 0.0 zijn meestal gangs van 10+ standaard, met 5 spelers kan je dan al weinig pvp'en behalve die 1 of 2 npc ratters die je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jep, met 5 man wordt het echt wel moeilijk om ergens te joinen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Zijn haulers en miners weer veilig in 0.5+ belts? Of zijn Goon en Tri nog steeds 'on a mission'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Hurtebise schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:21:
Zijn haulers en miners weer veilig in 0.5+ belts? Of zijn Goon en Tri nog steeds 'on a mission'?
gooi je miners gewoon in minmatar space dan ben je safe

overgens will ik alle flame over ccp nu weghalen aangezien ik gisteren een petition had lopen over het feit dat ik een paybycash payment had gedaan en deze niet helemaal lekker liep 1 dag gewacht onder het mom van ''miss is er iets miss'' gisteren petition gedaan.

half uur erna reactie erop en was mijn account voor 1 dag opengezet om een lange skill te zetten zodat zij naar mijn probleem konden kijken..

ik ingelogd en maar wat langs aangezet en verder gaan spelen.

rond een uur of 9 's avonds kreeg ik een mail dat mn payment door was gekomen !

all met all was ik zeer tevreden met de reactie :) (overgens was mn petition wel uber slijm slijm verhaal maar hey!:+)

kom overgens net dit tegen :

http://www.dreamnotoftoday.com/?p=643

hier gaat heeeeeel wat problemen mee komen..

maja mischien worden de devs nu wel gedwongen tot hoognodige updates..

all met all vind ik het wel een naai streek van de abuser...

leave ccp alone!! :X

[ Voor 13% gewijzigd door AjDuLion op 15-04-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
angel00008 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:28:
[...]

kom overgens net dit tegen :

http://www.dreamnotoftoday.com/?p=643

hier gaat heeeeeel wat problemen mee komen..

maja mischien worden de devs nu wel gedwongen tot hoognodige updates..

all met all vind ik het wel een naai streek van de abuser...

leave ccp alone!! :X
Holy crap!!!

Op Slashdot zijn ze inderdaad ook al bezig.
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=08/04/14/2046246

Als ik het zo lees is die hele code 1 grote puinhoop.
De netcode lijkt ook al een ramp te zijn.

Dit gaan nog leuke tijden worden :/
Misschien maar eens gaan heroverwegen of EVE nog wel voor mij bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
dan ook maar meteen een waarschuwing het schijnt dat CCP alle IP-adressen van de bittorrent logt en alle accounts die bij het IP-adres horen banned. dus wees gewaarschuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

angel00008 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:28:
[...]

gooi je miners gewoon in minmatar space dan ben je safe
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Je bent nooit safe in high sec en zeker nu mensen gezien hebben dat exhumers prima te ganken zijn zullen er ongetwijfeld meer gasten dit gaan doen. Kwestie van tijd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je gaat eve heroverwegen omdat...

... ja waarom precies? Omdat iemand op het internet zegt dat de code niet goed in elkaar zit :/
Hoe verandert dat iets voor jouw situatie? Eve zal niet ineens anders worden, code zat niet goed in elkaar, en zit het nog steeds niet.
Voor de rest lijkt het mij zowiezo beter idee om macro'ers enzo server side te pakken, en niet clientside. Nieuwe patch voor client, en paar dagen later hebben ze hun bots aangepast en werkt alles weer. Zowiezo heb je voor meeste bots/macros enzo helemaal de source code niet nodig, een paar knopjes indrukken om te jetcan minen hoeft niet zo moeilijk te zijn met script, en uitloggen zodra iemand in local komt is ook gewoon een scriptje maken dat kijkt of er iets in het local scherm verandert.
Ik zie het hele probleem niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eve client is sinds de release al een grote puinhoop.

Client modificaties zijn ook niet nieuw.
Dat dit in de openheid komt kon je op wachten. CCP heeft daar rekening mee gehouden maar als ze zo paniekerig doen schijnbaar niet genoeg.

Ze gaan daar weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Refragmental schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:34:
[...]

Holy crap!!!

Op Slashdot zijn ze inderdaad ook al bezig.
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=08/04/14/2046246

Als ik het zo lees is die hele code 1 grote puinhoop.
De netcode lijkt ook al een ramp te zijn.

Dit gaan nog leuke tijden worden :/
Misschien maar eens gaan heroverwegen of EVE nog wel voor mij bedoeld is.
CCP is aware that an individual claims to have access to the source code of the EVE client. This access is not a security risk to CCP in any way. CCP does not believe in security by obscurity. The Python scripting language that is used by the client can be easily decompiled to generate human-readable code, and CCP has designed its server-side systems with that understanding. Access to the source code for the EVE client exposes no security vulnerabilities, has no privacy protection issues, and poses no threat to our customers' billing information. The server-side interface used by the client is carefully protected to ensure that no abusive or unwanted information is transmitted to, or from the EVE system. Nothing the EVE client can do can affect the game state, no advantage can be gained by manipulating the EVE client, no advantageous or disadvantageous information can be transmitted to other EVE users by altering the EVE client. The EVE client is signed with a security certificate registered to CCP, and hashes are available on our web site for those who wish to ensure the integrity of EVE client download files they may have received from a source other than direct download from CCP's web site.

CCP does not confirm or deny, nor make any comment, regarding issues of internal security, and will not be doing so in this case. As a policy, CCP removes message board posts regarding violations of its EULA and Terms of Service, and CCP considers any alteration of the Client software, including decompilation, to be such violations.

--------

Ryan S. Dancey
Chief Marketing Officer
CCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Dat is dan duidelijk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zolang er maar geen bots verschijnen ala Diablo II vindt ik het prima...

[ Voor 62% gewijzigd door De_Bastaard op 15-04-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Eigenlijk een goede zaak. Wordt er misschien eindelijk eens gekeken voor meer beveiliging/isk farmers serverside.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Je hebt nu al dat ontdekt is dat je random EXE's kan laten opstarten via de ingame browser. Dus kwaadwillenden kunnen je bak uitzetten door je een link te geven die shutdown.exe runt. Dat komt dus doordat de source nu op straat ligt en alle zwakheden makkelijker te zien zijn. En dan kunnen ze wel fijn beweren dat alles 'carefully protected' is, maar ik denk dat hun track record qua secuurheid wel voorzichzelf spreekt (boot.ini?).

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Count schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:14:
Je hebt nu al dat ontdekt is dat je random EXE's kan laten opstarten via de ingame browser. Dus kwaadwillenden kunnen je bak uitzetten door je een link te geven die shutdown.exe runt. Dat komt dus doordat de source nu op straat ligt en alle zwakheden makkelijker te zien zijn. En dan kunnen ze wel fijn beweren dat alles 'carefully protected' is, maar ik denk dat hun track record qua secuurheid wel voorzichzelf spreekt (boot.ini?).
Dit was bij onze corp iig al bekend en hier zijn een paar maanden geleden al wat testjes mee gedaan (b.v. eve laten crashen door een bep. exe te runnen, geeft best hilarisch commentaar als je dat bij corpies doet die net zijn ingelogged ;) ) . Die boot.ini heeft verder niets met security te maken, dat was gewoon een patch die fout gemaakt was.

Voorlopig is er iig nog niets bekend geworden van dingen waar je echt voordeel mee kunt krijgen en zolang de server-side code niet lekt is er weinig aan de hand. Daar moet ten slotte de beveiliging zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik klik sowieso nooit op ingame links.
(behalve rechtermuis en dan "copy URL" om ze out of game te doen. Werkt die shutdown functie dan nog altijd? :P)

Persoonlijk zie ik het probleem niet echt tenzij er ineens mensen het "geef mij ISK" commando uit de client weten te strippen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
wat ik me nu alleen afvraag is hiermee ook exploits te vinden ?

zo ja dan heeft ccp heeeeel wat werk om dit allenmaal te gaan verhelpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Aangezien nagenoeg alles op de servers gebeurd, zal dat wel meevallen. Je kan niet zomaar 20k damage per shot doen, want de servers rekenen dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de lijst van punten die ze in de code hadden gevonden stond ook bij dat je zou kunnen zien wie waar in een system zijn. En als je daar een vinger achter kan krijgen dan je in notime elk schip lokaliseren.

En wat die marketing dude vertelt geloof ik maar half. Dat de server redelijk tot goed beveiligd is geloof ik wel maar dat je in relatief korte tijd al een aantal zwakke plekken kan spotten betekend wel dat je daar misbruik van kan maken. Bots hou je toch niet tegen en aangezien er in het illegale circuit gewoon duizenden dollars omgaan kan dit heel erg lucratief zijn.
En zou je die IGB ook kunnen misbruiken om trojans of keyloggers bij anderen te installeren. Sterker nog dat kan al gebeurd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Heel cru gezegd, ze kunnen nu een maphack maken? :p

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:47:
Bij de lijst van punten die ze in de code hadden gevonden stond ook bij dat je zou kunnen zien wie waar in een system zijn. En als je daar een vinger achter kan krijgen dan je in notime elk schip lokaliseren.
Dit is vreemd dat dit in de client code zit, je zou verwachten dat die alleen zou weten wat er ook in de map staat, ook omdat dit veel extra onnodig dataverkeer oplevert.
En wat die marketing dude vertelt geloof ik maar half. Dat de server redelijk tot goed beveiligd is geloof ik wel maar dat je in relatief korte tijd al een aantal zwakke plekken kan spotten betekend wel dat je daar misbruik van kan maken. Bots hou je toch niet tegen en aangezien er in het illegale circuit gewoon duizenden dollars omgaan kan dit heel erg lucratief zijn.
Wat ze vooral bedoelen is dat je niet plotseling een schip kan maken dat stukken beter (sneller, meer DPS etc) is aangezien de server hierop controleert. Aan de andere kant hebben we al tijden met schepen kunnen rondvliegen met teveel turrets e.d. (sinds de low/med/high slot layout pas geleden is verandert), dus ik vraag me af of daar geen exploit van te maken is. Maar we wachten wel af :)
MazeMouse schreef op woensdag 16 april 2008 @ 02:12:
Heel cru gezegd, ze kunnen nu een maphack maken? :p
Iig zou je hiermee altijd kunnen zien wie zich waar bevind. Zeker voor spelers met een Mothership/Titan kan dat wel heel lastig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 16-04-2008 08:45 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ach zo zijn we wel van die irritante mensen die dagen/weken gecloaked zijn in system en nooit opdagen en puur als scout erin hange :+

* AjDuLion activate maphack > warp to spy > uncloak > pop goes spy > pod goes spy > cloaker weggies :P

ik denk dat ccp nu echt heeeel veel bugs heeft te verwerken en dat ze nu niet simpelweg kunnen denken ''ach niemand weet ervan dus laten we ons maar focussen op in station slopen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

yay, zullen nu players/programmers die client nu fixen? :P

UI improvement
FPS boost _/-\o_

oww. jammer, ccp laat dat niet toe ;(

jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als de server code net zo brak is als de client code verklaart dat nog beter waarom EVE zo slecht performed... Ik zou hun stored procedures voor de gein wel eens willen inzien... :/

Mocht het zo zijn dat er op termijn hacks/exploits verschijnen kan dat de onderdergang van EVE inluiden.. .Ik hoop van harte dat het niet zo ver komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Darth Malak op 16-04-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

echt de sorce van een client is nagenoeg altijd voledig in te zien als dit in een common taal gemaakt is. dus echt speciaal is dit niet. ik snap niet dat hier zo´n ophef over is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Er wordt zoveel ophef over gemaakt omdat mogelijke exploits hiermee uitgebuit kunnen worden en het hier om een MMO gaat en niet een standaard multi-player game waarbij je een korte sessie speelt en that's it... Exploits in EVE kunnen mogelijk heel moeilijk op te sporen zijn en de gevolgen kunnen voor een grote groep gebruikers gevolgen hebben en ook moeilijk terug te draaien zijn.

En verder vind ik het helemaal niet zo gewoon dat ge-decompilede code publiek wordt gelekt van een MMO client. Kan me geen andere succesvolle MMO herinneren waar dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
De client is in python gemaakt, en dat is redelijk eenvoudig te decompilen. Ik snap alle zorgen rond de veiligheid ook niet. De veiligheid tegen bots enzo zit niet in de client. Dat zou mooi zijn, pas je de client aan en hoppa, weg beveiliging.

Het gaat allemaal om de server, en die code is gelukkig niet uitgelekt een ook niet te decompilen ;)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Darth Malak schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:37:
En verder vind ik het helemaal niet zo gewoon dat ge-decompilede code publiek wordt gelekt van een MMO client. Kan me geen andere succesvolle MMO herinneren waar dat is gebeurd.
Deze code kun je ook simpelweg decompilen naar leesbare taal. Het is dan natuurlijk minder nette code dan wat er nu gelekt is maar je kunt er wel alles uithalen. Verder moet de veiligheid in de server software zitten en niet in de client. Exploits die dus evt. gevonden worden kunnen dan ook simpelweg in de servercode worden opgelost.
Dit lek is niet echt netjes natuurlijk, maar zo'n heel groot probleem is het nu ook weer niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

bijna 1500 posts :o

Wie voelt zich geroepen om een mooie nieuwe TS te maken?

* Rudios niet, want ik kan er geen flikker van, sorry.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Sorry... ik ook niet want het zal me worst wezen als wordt deze thread 5000 pagina's lang.. Het overzicht is toch ook al zoek met maar 38 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Omdat ik voor voorlopig genoeg ISK had verzameld met carebearen, en mijn megathron nu mooie fitting heeft (80% faction omdat het anders niet fit), ging ik maar eens doen wat ik wilde doen, en waarvoor megathron isk moet brengen: PVP. Had alles in gallente, maar omdat ik niet dol ben op gallente BCs heb ik besloten om te crosstrainen naar minmatar. Vandaag laatste skill die nodig was klaar, en heb ik hurricane gekocht + gefit. Omdat ik toch makkelijk isk'' tjes kan krijgen met mega, ook rigs. Uiteindelijk iets duurder dan gepland geworden en ben ik nu door isk heen, maar das niet heel groot probleem opzich.

Wat ik heb is plated hurricane: ik ben voorlopig nog niet bij t2 ACs, ook al heeft dat nu hoogste prioriteit. Dus moet ik toch in web range vechten, en heb ik besloten voor 1600mm plate te gaan ipv reppers. Dus:
High: 6x AC, 2x HAM
Mid: web, scram, mwd and tracking disruptor.
Low: 1600mm, 2xeanm, DC, 2xgyro.
Rigs: 3xtrimark

Ik kende nog redelijk rustig systeem waar ik in mijn begin maand ooit in low sec ben geweest, en waar ik nooit grote gatecamps had gezien.
Dus ik met hurricane ernaartoe, en ik ben geen pirate dus doe lekker nrds, en hoef me niet druk te maken om gateguns. Ik warp wat rond, niks bijzonders.
Uiteindelijk ben ik in roid belt, en heb caldari interceptor op scanner. Voordat ik weg kan warpen komt hij uit warp en lockt mij. Beetje worst case scenario, omdat ik buffer tanked ben kan hij me gewoon langzaam afmaken en dat was erg langzaam met zijn dps. Dit wordt mijn eerste solo pvp, en zowiezo eerste pvp waar ik iets nuttigs doe.
Hij gaat orbitten op 18km, ik heb geen t2 ACs, dus vecht op 2xfall off met republic fleet EMP ammo. Gaat niet echt geweldig, mijn drones kunnen de interceptor niet bijhouden, hams hebben geen schijn van kans, en AC raken niks. Wanneer mijn shields op 50% zijn raken mijn ACs eerste keer, en wanneer mijn shields op 25% zijn, zijn zjine op 70%.
Wat ik toen maar besloot wat met MWD het dichtste gedeelte van roid belt in te gaan, en hopen dat hij op een roid zou stuiteren. Toen mijn shields down waren (en ik nog complete armor buffer had, maar geen reppers), stuiterde hij inderdaad op roid, hij was op 15km afstand, dus erg ver in fall off, maar blijkbaar was het voldoende, binnen 2 seconden zijn shields down, armor down, en diep in structure. Jammer dat hij toen los kwam en ermeteen vandoor ging. Lukte het hem net aan om te ontsnappen, maar mijn hurricane had het overleefd, 95% armor remaining.

Nog specifieke adviezen? Ik vraag me af of ik tracking disuptor moet vervangen door iets anders, het is handig tegen battleships, maar in dit geval had ik graag een tracking computer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Probeer eens de vagacane fitting erop, dat zul je waarschijnlijk wel leuk vinden

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ja dat was mijn plan om te gaan doen, maar heb ik eerst t2 autocannons nodig om barrage te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:06:
Omdat ik voor voorlopig genoeg ISK had verzameld met carebearen, en mijn megathron nu mooie fitting heeft (80% faction omdat het anders niet fit), ging ik maar eens doen wat ik wilde doen, en waarvoor megathron isk moet brengen: PVP. Had alles in gallente, maar omdat ik niet dol ben op gallente BCs heb ik besloten om te crosstrainen naar minmatar. Vandaag laatste skill die nodig was klaar, en heb ik hurricane gekocht + gefit. Omdat ik toch makkelijk isk'' tjes kan krijgen met mega, ook rigs. Uiteindelijk iets duurder dan gepland geworden en ben ik nu door isk heen, maar das niet heel groot probleem opzich.
waarom train je dan niet voor T2 ships ga voor een deimos of een ishar (nano isthar is EBIL)
gewoon lekker rond kwallen in NPC 0.0.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Vlieg Thorax, heb mijn belangrijkste algemene drone-skills op IV of op V (drone sharpshooting, drone interfacing, scouting drones V). Ben bezig met lvl 2 missies. In drone bay zitten 5 Valkyrie I's maar die houden het niet lang vol in lvl 2. Zou dus overschakelen naar een zwaarder type: ofwel Valkyrie II (minmatar drone specialisation nodig) ofwel Hammerhead II (gallente drone specialisation).

Wat adviseer je? Zowel naar snelheid, dmg als resistances?

Overweeg stilaan ofwel naar Deimos ofwel naar Brutix over te stappen. Deimos zal nog wel enkele dagen training kosten.

Heb ook T1 250 mm Compressed Coil Gun gefit. T2 Railgun eens bekeken. Vergt ook pittig wat training.

[ Voor 19% gewijzigd door Hurtebise op 17-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:37:
[...]

waarom train je dan niet voor T2 ships ga voor een deimos of een ishar (nano isthar is EBIL)
gewoon lekker rond kwallen in NPC 0.0.
Deimos is niet echt lekker solo schip, ik heb nu wel wat isk beschikbaar, maar prijs van een slagschip dat onverzekerbaar is, is toch weer beetje veel voor mij. En nano ishtar zou een mogelijkheid zijn, maar wilde gewoon hurricane vliegen :D

@hertibise, als je missies doet en zulke hoge drone skills heb, koop een myrmidon en doe lvl 3s. Train je tanking skills en volgende stap is lvl 4s in dominix.
Sommige gebruiken rat specific drones, ik gebruik gewoon altijd hammerheads voor missies. Maar met al die drone skills wil je eeniedergeval wel t2 drones hebben.

Waarom heb je uberhaupt nog niet de overstap naar BCs gemaakt? Je moet toch al tijdje bezig zijn met drone interfacing lvl V, en als je bijna HACs kan vliegen betekend het dat je ook daar een tijdje mee bezig ben geweest.
Als je toch HAC wilt, ga dan voor ishtar voor missies.

[ Voor 39% gewijzigd door Sissors op 17-04-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik ben momenteel bezig met het trainen van Ogre T2's en daarna ga ik richting Ishtar. Ik heb m'n CEO er mee zien vliegen en de snelheid waarmee hij door battleships gaat is echt verbazingwekkend.

En inderdaad: Myrmidon is een lekker schip om te gebruiken voor lvl3's. Mijn route tot lvl4's is de volgende geweest:
Incursus --> Vexor --> Myrmidon --> Megathron

De volgende stap is dus de Ishtar.

En ja, ik weet dat de Domi een betere droneboot is, maar op een of andere manier haalt een Domi niet de DPS die ik haal met mijn megathron. Het lijkt een beetje een afweging tussen een betere tank of betere DPS, klopt dit? Ik ben nog niet lang genoeg aan het spelen om te zien waar (en of) ik een fout in mijn redenatie (en fitting) maak.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Incursus/Catalyst -> Vexor/Thorax -> ...
Wat zijn de belangrijkste tank skills? Heb er allicht enkele getraind.
Wat kosten een Myrmidon en een Ishtar gemiddeld?

[ Voor 18% gewijzigd door Hurtebise op 17-04-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Myrmidon hull is ongeveer 30 mill, Ishtar +/-90mill dat is exlusief fittings, Nano Ishtar moeten 2 polycarb rigs op die ongeveer 55mill per stuk zijn, Myrmidon zou je 1 nanobot accelerator en 2 trimarks op kunnen gooien, nanobot acc. zorgt voor snellere repair cycles op je reps, trimarks zijn icreased armor.

Skills voor Armor tank (gallente/ammar) Hull upgrades V voor T2 resists en t2 Damage Control, Rapair systems IV en Mechanic IV voor t2 mredium armor reppers (Mechanic altijd naar V trainen is 5% structure HP per level trained) dat zijn de 3 major armor tanking skills, daarna kan je je armor compensation skills doen zodat de EANM's beter presteren en er meer resists op je Active resists zitten als ze niet ingeschakeld zijn (resists naar level 4 is betrekkelijk simpel level 5 duurt lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Maranno schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:52:
Myrmidon hull is ongeveer 30 mill, Ishtar +/-90mill dat is exlusief fittings, Nano Ishtar moeten 2 polycarb rigs op die ongeveer 55mill per stuk zijn, Myrmidon zou je 1 nanobot accelerator en 2 trimarks op kunnen gooien, nanobot acc. zorgt voor snellere repair cycles op je reps, trimarks zijn icreased armor.

Skills voor Armor tank (gallente/ammar) Hull upgrades V voor T2 resists en t2 Damage Control, Rapair systems IV en Mechanic IV voor t2 mredium armor reppers (Mechanic altijd naar V trainen is 5% structure HP per level trained) dat zijn de 3 major armor tanking skills, daarna kan je je armor compensation skills doen zodat de EANM's beter presteren en er meer resists op je Active resists zitten als ze niet ingeschakeld zijn (resists naar level 4 is betrekkelijk simpel level 5 duurt lang).
Twijfelde nog tussen Brutix en Myrmidon. Scheelt 5 miljoen isk.
Zit blijkbaar wel op schema voor die tank. Ga in EVE-Mon eens plannetje opstellen.
Gelet op wat hierboven is gezegd over de insurance van Deimos, laat ik dat ship voorlopig varen.
Is er veel verschil tussen Ogre T2 en Hammerhead T2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Ogre 2 - 350dps
HH 2 - 170dps

Alleen Ogre's zijn verschrikkelijk traag,

Waar je op moet letten bij Brutix/Myrmidon is dat de Myrm een Droneboat is en de Brutix een Blasterboat. Incurusu -> Vexor -> Myrmidon; Tristan/Ares -> Thorax -> Brutix is zo'n beetje de volgorde.

Check je gunnery en drone skills en kies dan een schip, Myrmidon kan 2 Ogre 2's en 3 HH2's tegelijk gebruiken Brutix 5 HH2's maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens online een overzicht van drones en hun kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:00:
Is er ergens online een overzicht van drones en hun kunnen?
Ik gebruik daar EVEmon ook voor.

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.